(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 مرداد 1391 - شماره 20275

اسماعيلي در پاسخ به ادعاي عجيب طباطبايي:
اگر دادستان معرفي كند فائزه هاشمي را به زندان مي فرستيم
معاون ستاد ديه كشور: 3500 زنداني مهريه در كشور وجود دارد
مسيرهاي خدمت رساني شركت واحد تهران و حومه در ليالي قدر
فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم به خدمت
خودروهاي داراي نقص فني و دودزا فك پلاك مي شوند
سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر خبر داد
كمك 21 ميليارد ريالي خيرين در مراسم گلريزان
وزير بهداشت: سودجويان با احتكار دارو كمبود مصنوعي ايجاد مي كنند
اتوبوس ديابت در مركز تهران مستقر شد
از ديروز آغاز شد
توزيع دفترچه انتخاب رشته كنكور در باجه هاي پست
به علت سرعت غيرمجاز درهنگام سانحه رانندگي
خودروي وزير راه جريمه شد و نمره منفي گرفت
مديركل هواشناسي استان: شديدترين خشكسالي كشور در استان بوشهر است
كاهش 2/5 درصدي مرگ ناشي از حوادث رانندگي در بهار امسال
ريزگردها باز هم ميهمان ناخوانده مردم اهواز شدند
كشف بيش از 5 تن موادمخدر در جنوب شرقي كشور
قطعي شدن حكم قصاص قاتل مأمور بدرقه زندان كرج
سارقان، پدر و پسري را در آب پخش به رگبار بستند
كشف 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در بندرعباس
افزايش آمار دانش آموزان بي خانمان در واشنگتن
شهر لاهور زير آب رفت
تاكسي هاي فضايي در راه فضا


اسماعيلي در پاسخ به ادعاي عجيب طباطبايي:

اگر دادستان معرفي كند فائزه هاشمي را به زندان مي فرستيم

رئيس سازمان زندان ها با رد ادعاي عدم اجراي حكم فائزه هاشمي به خاطر پر بودن زندان ها گفت: هر فردي كه از سوي دادستان معرفي شود در زندان پذيرش مي كنيم.
غلامحسين اسماعيلي در گفت وگو با فارس در واكنش به اظهارات وكيل فائزه هاشمي درباره اينكه عدم اجراي حكم فائزه هاشمي به خاطر پر بودن زندان ها است گفت: اين ادعا درست نيست و عدم اجراي حكم ربطي به جمعيت داخل زندان ها ندارد.
رئيس سازمان زندان ها درباره اين ادعا كه هزاران زنداني در انتظار اجراي حكم خود هستند ولي زندان ها خالي نشده است گفت: چنين ادعايي صحت ندارد و هر كس از سوي دادستان معرفي شود، قطعاً از سوي زندان ها پذيرش مي شود.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي وكيل فائزه هاشمي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران در ادعايي عجيب درباره عدم اجراي حكم فائزه هاشمي رفسنجاني گفت: براي اجراي حكم فائزه هاشمي چندين مرتبه اقدام شده ولي زندان خالي وجود ندارد! هزاران محكوم به زندان در انتظار اجراي حكم خود هستند و اين در حالي است كه زندان ها هنوز خالي نشده اند.


معاون ستاد ديه كشور: 3500 زنداني مهريه در كشور وجود دارد

معاون ستاد ديه كشور گفت: در حال حاضر 3 هزار و 500 زنداني مهريه در زندان هاي كشور حبس شده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، «محمدعلي ساعي» ديروز در جشن گلريزان شهر اردبيل اظهار داشت: هم اكنون 13 هزار زنداني جرايم غيرعمد در كشور داريم كه حدود 10 هزار نفر آن ها محكوم شده اند و 3 هزار نفر نيز در حالت بلاتكليف به سر مي برند.
وي افزود: از بين آنها 5 هزار و 100 نفر زنداني چك، 3 هزار و 800 نفر نفقه و 2 هزار و 200 نفر نيز زنداني ديه داريم كه براي آزادي اين زندانيان به بيش از 3 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.اين مسئول تصريح كرد: ستاد ديه با همراهي خيران، تسهيلات پرداختي بانك ها و بخشي نيز از محل كمك هاي دولتي سالانه سعي مي كند اين زندانيان را كه غيرعمد محسوب مي شوند آزاد كند.ساعي با بيان اينكه ستاد ديه در جرايم عمدي به هيچ عنوان ورود پيدا نكرده و از كمك هاي خيران كه امانتي در دست ستاد ديه است در اين زمينه استفاده نمي كند، افزود: پيش بيني كرديم در ماه مبارك رمضان 200 جشن گلريزان در سراسر كشور برگزار كنيم تا با تأمين بخشي از هزينه هاي آزادي اين زندانيان بتوانيم بستر نجات آنها را فراهم كنيم.وي ادامه داد: ما بخشي از هزينه هاي خود را از طريق خودپردازها جمع آوري مي كنيم كه هر چند مبالغ آنها كم و محدود است اما با جمع بندي اين مبالغ كم تنها در شهر تهران ماهانه 50 ميليون تومان كمك جمع آوري كرده و در اين زمينه هزينه مي كنيم.
«ساعي» به بيهوده بودن حبس افراد به دليل نپرداختن مهريه و يا برخي از جرايم مالي اشاره كرد و گفت: نتيجه چنين زنداني شدن ها افزايش معضلات اجتماعي و انحراف فرزندان و مشكلات خانواده هايي است كه بي سرپناه مانده و با حضور آن ها در زندان مشكلي نيز حل نمي شود.


مسيرهاي خدمت رساني شركت واحد تهران و حومه در ليالي قدر

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به منظور خدمت رساني بهينه به شهروندان در شب هاي قدر علاوه بر تقويت خطوط شبانه سامانه اتوبوس هاي تندرو، اقدام به برقراري سرويس هاي ويژه در شبهاي 17، 19 و 21مرداد 91 از ساعت 22 الي زمان اذان صبح از محل برگزاري مراسم به سمت مقاصد مختلف سطح شهر كرده است.
به گزارش روابط عمومي شركت واحد مسيرهاي اعلام شده به اين شرح است:
حرم حضرت عبدالعظيم حسني به مقاصد: ورامين، قرچك، كهريزك، مهدي آباد، زمان آباد، شوش، دولت آباد، باقرشهر، خراسان، راه آهن
مراسم مدرسه عالي شهيد مطهري به مقاصد، افسريه، ميدان رسالت، پيروزي، ميدان شوش، پايانه آزادي، شهدا، كلاهدوز، آذري
مراسم مهديه تهران به مقاصد: خاوران، خراسان ميدان قيام، پايانه آزادي، سه راه آذري، تجريش، راه آهن، وليعصر


فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم به خدمت

همه مشمولان ديپلم و زير ديپلم داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ نوزدهم مرداد ماه سال جاري براي اعزام به خدمت فراخوانده شدند.
سازمان نظام وظيفه ضمن فراخوان همه مشمولان غايب و غيرغايب متولد 1355 تا پايان مرداد 1373 براي انجام خدمت دوره ضرورت طي اطلاعيه اي اعلام كرد همه مشمولان ديپلم و زيرديپلم سال هاي ياد شده كه برگ آماده به خدمت به تاريخ نوزدهم مرداد ماه سال 1391 از سازمان وظيفه عمومي ناجا دريافت داشته اند، مي بايست راس ساعت و تاريخ در نظر گرفته شده در محل و مراكز تعيين شده به منظور اعزام به خدمت دوره ضرورت حضور يابند.
مشمولان ساكن تهران بزرگ
همه مشمولان ديپلم و زيرديپلم غايب و غيرغايب كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ نوزدهم مرداد ماه سال 1391 هستند مي بايست راس ساعت 6 صبح روز شنبه 21 مرداد ماه به محل و مراكزي كه از سوي سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح ابلاغ شده است، حضور يافته تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساكن
ساير استان هاي كشور
همه مشمولان ديپلم و زيرديپلم غايب و غيرغايب كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ نوزدهم مرداد ماه سال 1391 هستند، مي بايست راس ساعت 7 صبح شنبه 21 مرداد ماه به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكومت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.به گزارش روز يكشنبه پايگاه اطلاع رساني پليس، عدم حضور به موقع در زمان و محل هاي تعيين شده غيبت محسوب مي شود. در ضمن آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نشده اند، مي توانند به نزديك ترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ ياد شده اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن اقدام كنند.
 


خودروهاي داراي نقص فني و دودزا فك پلاك مي شوند

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: طرح ويژه برخورد با خودروهاي فرسوده و داراي نقص فني موثر به زودي در سه بخش اجرا و طي آن اين دسته از خودروها متوقف مي شوند.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار حسين رحيمي ديروز صبح در نشست خبري افزود: آن دسته از خودروهايي كه داراي نقص فني مشهود و دودزا باشند و يا ايرادات كلي داشته باشند ضمن فك پلاك، پلاك تعميري دريافت كرده و به تعميرگاه اعزام خواهند شد. از طرفي خودروهاي رها شده در خيابان ها و اسقاطي نيز براي تعيين تكليف به پاركينگ منتقل خواهند شد.
وي در ادامه ضمن اشاره به آمار كشته هاي تصادفات رانندگي در 4 ماهه امسال اظهار كرد: طي اين مدت شمار كشته هاي تصادفات رانندگي در پايتخت با 20 درصد كاهش معادل 65 نفر به 266 تن رسيده است. همچنين شمار تصادفات فوتي جرحي و خسارتي در اين مدت نيز 14 درصد كاهش داشته است.
رحيمي با اشاره به اينكه 50 درصد كشته شدگان تصادفات در تهران شامل عابران پياده مي شود، افزود: متاسفانه زنگ خطر مرگ عابران پياده در پايتخت به صدا درآمده و در اين خصوص بايد تمهيدات جدي انديشيده شود.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تاكيد كرد: 31 درصد قربانيان تصادفات در صحنه و 17 درصد بين صحنه و بيمارستان فوت كرده اند.
وي در ادامه به آغاز اجراي طرح ويژه كنترل گذرگاه عابر پياده در تهران اشاره كرد و گفت: در يكصد گذرگاهي كه اجراي اين طرح آغاز شده ما شاهد همكاري خوب مردم و رانندگان بوده ايم و آمارها حاكي از آن است كه تنها 10 درصد عابران پياده در اين گذرگاه ها بي توجه به چراغ همچنان از لابه لاي خودروها عبور مي كنند.
سردار رحيمي در ادامه اين نشست با اشاره به اينكه پليس راهور تهران از تردد 7 هزار تاكسي غيرپلاك پايتخت در تهران جلوگيري كرده است، افزود: در تلاشيم تا از تردد اتوبوس هاي غيرتهراني كه توسط ادارات دولتي به عنوان سرويس مورد استفاده قرار گرفته اند، در آينده نزديك جلوگيري كنيم.
وي همچنين از راه اندازي دوربين هاي عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پياده در 15 تقاطع پايتخت خبر داد و گفت: آمارها نشان مي دهد روزانه با حدود 100 راننده متخلف در اين زمينه برخورد شده است.
وي با اشاره به اينكه دوربين هاي تجاوز به گذرگاه عابر پياده و عبور از چراغ قرمز از چندي قبل در پايتخت آغاز به كار كرده است، اظهار كرد: در اوايل اجراي اين طرح برخورد با خودروهاي متخلف به صورت جريمه ارشادي بود كه هم اكنون اين فاز به اتمام رسيده و روزانه حدود يكصد خودروي متخلف در اين خصوص به صورت الكترونيكي اعمال قانون مي شوند.
 


سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر خبر داد

كمك 21 ميليارد ريالي خيرين در مراسم گلريزان

مراسم جشن گلريزان خيرين داوطلب سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر برگزار شد.
در اين مراسم خيرين و داوطلبان جمعيت مبلغ 21 ميليارد و شصت ميليون ريال شامل تقبل پرداخت ديه و آزادي 14 نفر از زندانيان نيازمند جرائم غيرعمد از خانواده جمعيت توسط اسدا جولايي، رئيس ستاد ديه كشور، اهداي مبلغي بيش از 5 ميليارد و دويست و 30 ميليون ريال، اهداي سبد كالا جهت توزيع بين نيازمندان به ارزش يك ميليارد و 200 ميليون ريال، اهداي 28 جهيزيه كامل به زوج هاي بي بضاعت به ارزش 560 ميليون ريال و اهداي مواد غذايي با ارزش 70 ميليون ريال به مستمندان و اقشار كم درآمد كمك نمودند.
به علاوه ارائه خدمات رايگان دندانپزشكي، حمايت از جوانان با برپايي مراسم ازدواج آنان و طيف وسيعي از ديگر خدمات انساندوستانه نيز از ديگر مواردي است كه خيرين داوطلب در راستاي دستگيري از افراد محروم جامعه، اعلام آمادگي نمودند.
 


وزير بهداشت: سودجويان با احتكار دارو كمبود مصنوعي ايجاد مي كنند

وزير بهداشت گفت: با وجود مشكلات موجود، ذخيره استراتژيك دارو در كشور كافي و مناسب است اما افراد سودجو با احتكار و ذخيره كردن دارو براي خودشان بازار كاذب ايجاد مي كنند.
مرضيه وحيد دستجردي افزود: با وجود مشكلات اقتصادي در كشور از نظر دارو در كشور كمبودي نداريم، ذخيره استراتژيك دارو در كشور مناسب است اما بايد مراقبت كنيم كه داروهاي موجود وارد بازار كاذب نشود.
وي ادامه داد: ممكن است يكسري افراد سوجود بخواهند داروهاي مورد نياز بيماران را ذخيره كنند و بعد در بازار كمبود مصنوعي درست كنند.
وزير بهداشت گفت: به همين خاطر سعي كرديم با ايجاد پرونده براي بيماران، داروها را براساس نياز مناطق توزيع كنيم و در اختيار بيماران قرار دهيم تا جلوي سوء استفاده افراد سودجو گرفته شود.
وحيد دستجردي تأكيد كرد: ذخاير استراتژيك دارو را همچنان حفظ مي كنيم و الان هيچ كمبود دارويي در كشور نداريم فقط دارو را به تناسب نياز مناطق توزيع مي كنيم.


اتوبوس ديابت در مركز تهران مستقر شد

براي نخستين بار در كشور اتوبوس ديابت با همكاري وزارت بهداشت و شهرداري منطقه 7 تهران در ميدان پاليزي مستقر شد
به گزارش خبرگزاري ها اين اتوبوس به مدت يك هفته از ساعت 10 صبح جنب شهرداري منطقه 7 تهران توقف مي كند و به تمام مراجعه كنندگان خدمات رايگان مي دهد.
در اين اتوبوس، پيشگيري از ديابت براي تمام مردم آموزش داده مي شود و همچنين آزمايشگاه غربالگري و آزمايشهاي تخصصي ديابت نيز قابل ارائه است.
آموزش ارتقا كيفيت زندگي و مراقبت بهتر براي بيماران ديابتي و اطلاع رساني در حوزه ديابت و سلامت از ديگر اقدامات و خدمات قابل ارائه در اين اتوبوس است.
دكتر محمد مهدي گلمكاني مدير كل سلامت شهرداري تهران، در آئين افتتاح اين اتوبوس با بيان اينكه 50 درصد بيماران ديابتي از بيماري خود خبر ندارند اظهار داشت: هدف اصلي از راه اندازي اتوبوس ديابت، فرهنگ سازي و ا يجاد حساسيت بين آحاد جامعه درخصوص بيماري ديابت است.


از ديروز آغاز شد

توزيع دفترچه انتخاب رشته كنكور در باجه هاي پست

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: دفترچه هاي انتخاب رشته روز يك شنبه از طريق باجه هاي مركزي پست شهرستان ها توزيع شد.
دكتر حسين توكلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه دفترچه انتخاب رشته هاي تحصيلي داوطلبان كنكور 91 از هفته پيش بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور براي مطالعه داوطلبان قرار داده شده است، گفت: از صبح ديروز يكشنبه 15 مرداد ماه توزيع دفترچه هاي انتخاب رشته از طريق باجه هاي مركزي پست شهرستان ها و در شهرستان هاي بزرگي مثل تهران اصفهان و شيراز و اهواز در مناطق پستي آغاز شد.
به گفته مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور داوطلبان مي توانند تا 100 كد رشته محل هاي تحصيلي خود را به ترتيب علاقه تا 23 مرداد وارد كنند.
وي خاطرنشان كرد: سازمان سنجش آموزش كشور براي اينكه داوطلبان بتوانند با آگاهي و بينش انتخاب رشته كنند و اطلاعات كافي داشته باشند بسته راهنماي انتخاب رشته را پيش بيني كرده است.


به علت سرعت غيرمجاز درهنگام سانحه رانندگي

خودروي وزير راه جريمه شد و نمره منفي گرفت

پليس راه شرق استان تهران خودرو و راننده وزيرراه و شهرسازي را به خاطر عدم رعايت سرعت مجاز علاوه بر نمره منفي مشمول جريمه سرعت غير مجاز كرد .
مدير كل روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي ديروز در گفت و گويي ادعا كرده بود كه علت واژگوني خودرو حامل مهندس نيكزاد وزيرراه و شهرسازي در بازگشت از فيروزكوه تركيدگي لاستيك بود و درهنگام سانحه پليس نيز در صحنه نبوده است. وي همچنين ادعا كرده بود كه سرعت خودروي ياد شده تنها 110 كيلومتر در ساعت بوده است
فرماندهي پليس راه در واكنش به اين ادعا با انتشار اطلاعيه اي موضوع تركيدن لاستيك را تكذيب كرد و گفت: موضوع تركيدن لاستيك خودروي حادثه ديده به رغم اظهارات اوليه براي مطرح كردن آن به عنوان علت واژگوني خودرو كاملا بي اساس است زيرا در بازديد كارشناسان كه تصوير آن نيز موجود است هر چهار لاستيك خودرو سالم بوده است .
علت اصلي واژگوني برابر نظريه كارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه و عدم توانائي راننده در كنترل وسيله نقليه تشخيص داده شده است، لذا در همين رابطه خودرو و راننده مذكور علاوه بر نمره منفي، مشمول جريمه سرعت غير مجاز نيز شده است .
در بند چهارم اين اطلاعيه آمده است: پليس راهنمايي و رانندگي در انجام امور ووظايف محوله براساس مسئوليت هاي قانوني و مقررات جاري اقدام مي كند، لذا افسران كارشناس در بررسي و اظهار نظر كارشناسي درباره تصادفات رانندگي صرفنظر از مقام و جايگاه افراد و طرفيت تصادف صرفا به تكليف قانوني خويش مبني بر تعيين علت بروز آن اقدام مي كنند .
پليس راه در بخش ديگري از اين اطلاعيه به مسئولين روابط عمومي نهادها توصيه كرده است از اظهار نظر درباره مسائل خارج از حيطه وظايف قانوني و تخصصي خودداري كنند .
وزير راه وشهرسازي صبح پنج شنبه در مسير بازديد از پروژه هاي مسكوني شهرستان هاي استان تهران از مرگ حتمي نجات پيدا كرد . بازشدن 8 كيسه هوا در فاصله بين 4سرنشين و شيشه وستون خودرو، آنها را از مرگ ناشي از واژگوني نجات داد .


مديركل هواشناسي استان: شديدترين خشكسالي كشور در استان بوشهر است

مديركل هواشناسي استان بوشهر گفت: بررسي ها نشان مي دهد كه استان بوشهر در شرايط خشكسالي كشور شديدترين خشكسالي ها را دارد و در وضعيت خطرناكي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، نادر شفي خدايي صبح ديروز در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران استان بوشهر، اظهار داشت: روند تغييرات دمايي فعلي استان نسبت به 10 سال گذشته رو به افزايش است به طوري كه گرماي دو روز پيش استان دماي 46 درجه با رطوبت 71 درصد ثبت شده كه اين شرايط از لحاظ زيست محيطي بسيار خطرناك است.
وي اضافه كرد: با توجه به بررسي هاي انجام شده در سال زراعي جاري استان بوشهر از نظر ميزان بارندگي جزو آخرين استان هاي كشور است و براساس آمارهاي موجود بخش جنوبي استان كمترين بارش را داشته و براي بخش شمالي استان نسبت به مابقي نقاط بارندگي بهتري ثبت شده است.
مديركل هواشناسي استان بوشهر با بيان اينكه شرايط افزايش دما در استان بوشهر تا مهرماه همچنان ادامه دارد، به پديده گرد و غبار در استان بوشهر نيز اشاره كرد و گفت: در سال جاري 25 روز گرد و غبار تاكنون با ديد زير دو كيلومتر در استان بوشهر ثبت شده است.
شفي خدايي يادآور شد: پديده گرد و غبار و كاهش بارش تقريبا ارتباط مستقيمي با هم دارند كه در صورت ادامه اين پديده انتظار كاهش بارندگي را در استان خواهيم داشت.
مديركل هواشناسي استان بوشهر افزود: مجموعه شرايط خشكسالي، گرد و غبار و افزايش دما در استان بوشهر شرايط سختي را از نظر زيستي براي مردم استان فراهم كرده است.


كاهش 2/5 درصدي مرگ ناشي از حوادث رانندگي در بهار امسال

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: بهار امسال 4هزار و 791 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي حوادث رانندگي 5056 نفر بود، 2/5 درصد كمتر شده است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، براساس آمارهاي اين سازمان در ماه هاي اخير تلفات حوادث رانندگي در كشور با كاهش قابل توجهي مواجه بوده به نحوي كه در آمار سال 90 و نيز تصادفات نوروزي سال 91 روند نزولي تلفات حوادث رانندگي به خوبي مشهود است.
كاهش كشته هاي حوادث رانندگي نشان مي دهد رانندگان در رعايت قوانين و كنترل سرعت خودرو نسبت به گذشته دقت بيشتري دارند، ضمن اينكه اعمال قوانين جديد راهنمايي و رانندگي، زمينه ساز كاهش حوادث رانندگي و تلفات شده است.
براساس اين آمار در بهار امسال استان هاي فارس با 385، تهران با 380 و خراسان رضوي با 355 فوتي بيشترين و استان هاي خراسان جنوبي با 32، ايلام با 34 و كهگيلويه و بويراحمد با 39 فوتي كمترين ميزان تلفات حوادث رانندگي را داشته اند.


ريزگردها باز هم ميهمان ناخوانده مردم اهواز شدند

گرد و غبار صبح يكشنبه هواي گرم تابستاني اهواز را در نورديد به نحوي كه شهروندان بيمار و سالمند را بار ديگر خانه نشين كرد.
فرماندار اهواز اظهار داشت: طبق گزارش سازمان محيط زيست خوزستان ميزان گرد و غبار در شهر اهواز سه هزار و 672 ميكروگرم يعني بيش از 20 برابر حد مجاز و در شهر آبادان يك هزار و 455 ميكروگرم بر متر مكعب گزارش شده است.
ميزان عادي ذرات معلق در هوا 150 ميكروگرم بر متر مكعب است.
وي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: با وجود اين ميزان گرد و غبار، ادارات و سازمان ها تعطيل نيستند.
وي افزود: حسب توصيه پزشكان از شهروندان تقاضا مي شود در صورتي كه كار مهمي ندارند به ويژه افرادي كه دچار بيماري قلبي و تنفسي هستند از تردد در سطح شهر امتناع ورزند.


كشف بيش از 5 تن موادمخدر در جنوب شرقي كشور

فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان از كشف بيش از پنج تن موادمخدر توسط هنگ مرزي نگور و جكيگور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه خبري پليس، غلام نبي كوهكن اظهار داشت: ماموران هنگ مرزي «نگور و جكيگور» از طريق منابع اطلاعاتي از ورود احتمالي موادمخدر در مرز با خبر شدند.
وي افزود: بر اين اساس، بلافاصله نيروهايي از معاونت اطلاعات هنگ و گردان تكاوري 101 شهيد زنده روح و گروهان مرزي، با انجام كار اطلاعاتي گسترده و اجراي گشت وكمين و ديدباني به صورت ويژه منطقه را مورد كنترل قرار دادند.
كوهكن يادآور شد: عوامل اعزامي از پاسگاه مرزي عدالت ساعت 21و30 دقيقه شب چند عابر پياده را در حد فاصل ميله مرزي 221 و 222 مشاهده و دستور ايست صادر كردند. آنان بدون اعتنا به هشدار ماموران به مسير خود ادامه داده و وارد خاك ايران شدند، در نتيجه ماموران به ردزني در سطح منطقه اقدام كردند.
به گفته اين مقام انتظامي، ماموران پس از طي مسافتي ساعت 7و30 دقيقه صبح روز بعد محموله اي از موادمخدر كه قاچاقچيان به علت انسداد كليه راه هاي خروجي امكان انتقال و جابجايي آنها را نداشتند و در شيارهاي كوه، مخفي كرده بودند كشف و ضبط كردند.
كوهكن تصريح كرد: قاچاقچيان قبل از حضور ماموران و با استفاده از تاريكي هوا و عوارض طبيعي زمين از محل متواري شده بودند.
وي خاطرنشان كرد: در پاكسازي از محل، پنج تن و 58 كيلو و 900 گرم موادمخدر، شامل چهار تن و 435 كيلو و 500 گرم ترياك، 572 كيلوگرم حشيش و 51 كيلو و 400 گرم مرفين كشف و ضبط شد.


قطعي شدن حكم قصاص قاتل مأمور بدرقه زندان كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
حكم قصاص قاتل مأمور بدرقه زندان كرج قطعي شد.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات دادگستري استان البرز، در 22 آبان ماه سال گذشته در ميني بوس حامل زندانيان در حال انتقال آنان از ندامتگاه به طرف دادسراي عمومي و انقلاب كرج بود كه در مسير اين ميني بوس در جاده محمدشهر يك فقره تصادف صوري رخ داد. عاملان اين تصادف 3 نفر بودند كه مي خواستند يكي از زندانيان سابقه دار را كه به اتهام مواد مخدر بازداشت شده بود فراري دهند. لذا آنان با سلاح گرم به ميني بوس حامل زندانيان حمله كردند.
اين گزارش مي افزايد: در اين حمله مأمور بدرقه زندانيان به نام عليرضا مرادخاني بر اثر اصابت گلوله فرد مهاجم به شهادت رسيد كه با تلاش دادسرا و مأموران اداره آگاهي مهاجمان شناسايي و دستگير و پرونده آنها به شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز ارسال شد و قاضي حكم قصاص ضارب «قاتل» را صادر كرد.
اين گزارش مي افزايد: رأي صادره در شعبه يازدهم ديوانعالي كشور مورد تأييد قرار گرفته و پس از قطعي شدن حكم، پرونده در تاريخ 20/4/1391 جهت اجرا به دايره اجراي احكام كيفري دادسراي عمومي و انقلاب به مركز استان البرز «كرج» ارسال شد.
 


سارقان، پدر و پسري را در آب پخش به رگبار بستند

برازجان-خبرنگار كيهان:
سارقان مسلح در شهر آب پخش پدر و پسري را در فروشگاه شان به رگبار بستند.
در ساعت 5 و 50 دقيقه بامداد ديروز يك فروشگاه سوپرماركت در شهر آب پخش مورد حمله سارقان نقابدار موتورسوار قرار گرفت. سارقان مسلح مي خواستند وجوه نقد اين فروشگاه را به يغما ببرند كه پدر و پسر صاحب اين سوپرماركت در مقابل خواسته هاي آنان مقاومت كردند و سارقان آنها را با كلاشينكف به رگبار بستند. در اثر اين تيراندازي عبدالحسين مقدسي پور 60 ساله و پسرش محمدعلي به شدت مجروح شدند و توسط نيروهاي امدادي به بيمارستان 7 1 شهريور برازجان انتقال يافتند. دو ساعت پس از انتقال مجروحان به بيمارستان، عبدالحسين به علت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
به گفته معاون اورژانس برازجان وضعيت جسماني محمدعلي رضايت بخش است و گلوله به پايش اصابت كرده است. پرونده اين سرقت مسلحانه توسط ماموران نيروي انتظامي تحت بررسي است.


كشف 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در بندرعباس

30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از يك دستگاه كاميون حامل سوخت در بندرعباس كشف شد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، فرمانده نيروي انتظامي بندرعباس ديروز اظهار داشت: ماموران انتظامي يگان امداد بندرعباس هنگام گشت زني در يكي از محورهاي حاشيه اي اين شهرستان به يك دستگاه كاميون تانكر برخورد و به آن شك كردند.
سرهنگ عبدالحسين بسطامي افزود: ماموران خودرو را متوقف و در بازرسي از آن 30هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف و راننده خودرو را دستگير كردند.فرمانده انتظامي بندرعباس تصريح كرد: خودرو به همراه سوخت هاي قاچاق كشف شده به اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان منتقل و متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.


افزايش آمار دانش آموزان بي خانمان در واشنگتن

نتايج مطالعات صورت گرفته از افزايش آمار دانش آموزان بي خانمان در واشنگتن خبر مي دهد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، نتايج جديدترين مطالعات صورت گرفته نشان مي دهد كه تعداد دانش آموزان بي خانمان در ايالت واشنگتن رو به افزايش است.نتايج تحليل صورت گرفته توسط شركت غيرانتفاعي حقوقي «خدمات حقوقي كلمبيا» نشان مي دهد كه بخش هاي بزرگ شهري از جمله «پيرس»، «كينگ»، «اسنوهوميش»، «اسپوكين» و «كلارك» بيش از نيمي از 26 هزار دانش آموز بي خانمان واشنگتن را در طول سال تحصيلي 2010 تا 2011 ميلادي به خود اختصاص داده اند.
شركت غيرانتفاعي حقوقي «خدمات حقوقي كلمبيا» با تحليل داده هاي گزارش شده از طريق بخش هاي مدارس محلي در طول 5 سال تحصيلي كه به سال 2010 و 2011 ميلادي منتهي شد، به چنين نتايجي دست يافته است.
شركت حقوق كلمبيا از حقوق مدني و بشري مردم كم درآمد حمايت مي كند.
در ادامه اين خبر آمده است كه بندر «سياتل» در واشنگتن با رقم هزار و 324 نفر، بيشترين آمار داشن آموزان بي خانمان را داشته است و بندر «تاكوما» با هزار و 273 نفر در جايگاه دوم قرار داشته است،؛ محققان همچنين دريافته اند كه تقريباً يك سوم دانش آموزان بي خانمان واشنگتن در مناطق روستايي زندگي مي كنند.
براساس اين گزارش، درصد دانش آموزان بي خانمان واشنگتن در سال 2010 تا 2011 ميلادي نيز در مقايسه با سال گذشته آن 20درصد و در يك دوره 5 ساله نيز 50 درصد افزايش داشته است.


شهر لاهور زير آب رفت

بارش 168ميليمتر باران در كمتر از يك ونيم ساعت، شهر لاهور مركز ايالت پنجاب پاكستان را به زير آب برد.
ريزش باران كه بعد ازظهر روز شنبه آغاز شد مشكلات زيادي براي تردد مردم به وجود آورد. اين بارندگي شنبه شب نيز ادامه داشت.
براساس گزارش رسيده، بر اثر آب گرفتگي معابر، وضع ترافيكي شهر بهم ريخت و خودروهاي سواري قادر به تردد در خيابان ها نبودند. بر اثر بارش اين باران شديد تاكنون 3 خانه در لاهور تخريب و 5 تن نيز زخمي شدند.
گفتني است سيل در لاهور سبب لغو پروازهاي داخلي و خارجي شده و اين در حالي است كه آغاز مرحله اول باران موسمي در پاكستان سبب مرگ 7 نفر شد.
گزارش ها حاكي است سطح آب رود «چناب» از رودهاي پرآب ايالت پنجاب به مقدار قابل ملاحظه اي بالا آمده و در صورت طغيان رودخانه، زمين هاي كشاورزي و روستاهاي زيادي به زير آب خواهند رفت.


تاكسي هاي فضايي در راه فضا

ناسا سه شركت خصوصي را براي طراحي نسل جديد تاكسي هاي فضايي انتخاب كرد.
شركت هاي «اسپيس ايكس»، «بوئينگ» و «سيرانوادا» مسئوليت طراحي فضاپيماهاي جايگزين ناوگان شاتل هاي ناسا را بر عهده گرفتند. اين شركت ها از بين چندين مؤسسه آمريكايي و اروپايي انتخاب شده اند.«اسپيس ايكس» كه در حال تكميل كپسول دراگون است، 440 ميليون دلار از ناسا دريافت كرده و قرار است كپسول به وسيله موشك فالكون به مدار زمين ارسال شود. همچنين «بوئينگ» با دريافت مبلغ 460 ميليون دلار به تحقيق و تكميل كپسول فضايي مي پردازد.
شركت «سيرانوادا» نيز با دريافت 212ميليون و 500 هزار دلار يك سفينه هفت نفره مشابه شاتل هاي قديمي ناسا را طراحي خواهد كرد.ناسا سفينه هاي رفت و برگشت خود را به دليل هزينه زياد نگهداري از ناوگان خارج كرده است و براي ارسال فضانورد و تجهيزات به ايستگاه بين المللي فضايي از روسيه كمك مي گيرد.اعزام هر فضانورد آمريكايي به مدار زمين به وسيله سفينه هاي سايوز روسيه، 60 ميليون دلار هزينه در بردارد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14