(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 مرداد 1391 - شماره 20275

عمليات تروريستي در جنوب يمن 42 كشته و 40 مجروح بر جاي گذاشت
درگيري پليس با معترضان ضد دولتي در پايتخت نپال
چند ژنرال ارتش تركيه به دستور عبدالله گل بازنشسته شدند
جنايت آمريكا در فلوجه
افشاگري فايننشال تايمز
آمريكا تسليحات ضدهوايي در اختيار تروريست هاي سوريه قرار داد
مسلمانان فرانسوي عليه سياست اسلام هراسي به خيابان ها ريختند
با هدف جلوگيري از تظاهرات ضد آل سعود
شهر شيعه نشين شرق عربستان به يك دژ نظامي تبديل شد
محمد مرسي از نقش ارتش در انتقال آرام قدرت تمجيد كرد
تظاهرات گسترده عليه دولت نتانياهو در خيابان هاي تل آويو
نظاميان آمريكايي براي كمك به آل خليفه عازم بحرين مي شوند
گزارشگر ويژه سازمان ملل قتل عام مسلمانان ميانمار را تاييد كرد
معاون حزب اسلامگراي سعادت: تنها راه مبارزه با ظلم، وحدت اسلامي است


عمليات تروريستي در جنوب يمن 42 كشته و 40 مجروح بر جاي گذاشت

عمليات تروريستي در يك مراسم عزاداري در جنوب يمن دست كم 42 نفر كشته و بيش از 40 نفر ديگر زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، يك بمب گذار انتحاري شنبه شب خود را در يك مراسم عزاداري در يكي از محله هاي شهر جعار در استان ابين منفجر كرد كه در جريان آن ده ها تن كشته و زخمي شدند. اين مراسم عزاداري براي گراميداشت فرزند يكي از رهبران كميته هاي مردمي برگزار شده بود كه فرد انتحاري خود را منفجر كرد. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين جنايت را بر عهده نگرفته ولي منابع محلي مي گويند اين جنايتكار سازمان انصار الشريعه وابسته به شبكه القاعده است. استاندار ابين گفت، تحقيقات براي تعيين دقيق تعداد قربانيان و شناسايي فرد انتحاري آغاز شده است. شبكه القاعده بعد از اخراج آنها از استان ابين در ماه ژوئيه گذشته حملات خود عليه افسران ارتش و پليس در جنوب اين كشور را افزايش داده است.


درگيري پليس با معترضان ضد دولتي در پايتخت نپال

نيروهاي امنيتي و پليس نپال با يورش به تظاهرات معترضان ضد دولتي، تعدادي از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها تن از معترضان ضد دولتي روز يكشنبه با پرتاب سنگ و بطري هاي آتش زا با پليس و نيروهاي امنيتي در كاتماندو پايتخت نپال درگير شدند.
براساس اين گزارش، معترضان دولت با «بورام بهاتاراي» نخست وزير اين كشور را فاقد توانايي براي حل مشكلات كشور عنوان كردند و استعفاي وي را خواستار شدند.
شاهدان عيني نيز گفتند؛ پليس و نيروهاي امنيتي پس از آنكه با سنگ و چوب مورد حمله معترضان قرار گرفتند با پرتاب گاز اشك آور و يورش به صفوف آنها، تعدادي از تظاهركنندگان را بازداشت كردند.


چند ژنرال ارتش تركيه به دستور عبدالله گل بازنشسته شدند

شوراي عالي نظامي تركيه با تاييد رئيس جمهور اين كشور دستور بازنشستگي تعدادي از ژنرال هاي ارتش كه مخالف دخالت تركيه در امور داخلي سوريه هستند را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، شوراي عالي نظامي تركيه به بهانه اينكه اين فرماندهان در تلاش براي انجام كودتا بودند آنان را از كار بركنار و دستور بازنشستگي آنان را صادر كرد.
ليكن منابع آگاه خبري اظهار داشتند، اين ژنرال ها از عبدالله گل رئيس جمهور و ساير مقامات اين كشور خواسته بودند به جاي تنش با سوريه و عراق به مسايل داخلي كشور بپردازند.شوراي عالي نظامي تركيه همچنين فرمانده ارتش دوم اين كشور را نيز تغيير داد.
گفتني است دولت تركيه طي روزهاي اخير دخالت خود را در امور داخلي سوريه بيش از هر زمان ديگر افزايش داده و با حمايت برخي از كشورهاي غربي و عربي به تروريست ها امكانات مالي و تسليحاتي مي دهد.


جنايت آمريكا در فلوجه

با گذشت زمان ابعاد جنايت ضدبشري آمريكا عليه مردم شهر فلوجه عراق آشكارتر مي شود.
زمان حملات شديد تفنگداران آمريكايي به فلوجه به سال 2004 برمي گردد. در اين حملات غيرانساني و ددمنشانه حدود 300 هزار شهروند غيرنظامي آواره و اكثر بناها و ساختمان هاي اين شهر تخريب شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در اين ميان فاجعه بزرگتري در انتظار مردم بود و در آن موقع هنوز كسي از آن خبر نداشت، آمريكا در اين حمله از سلاح هاي ممنوعه از جمله فسفر سفيد نيز استفاده كرد و همين باعث شد محيط طبيعي و ژن هاي انساني نيز تحت تاثير قرار بگيرند. هم اكنون نسبت شمار نوزادان ناقص الخلقه در اين شهر تا پنج برابر مناطق ديگر است.
اكنون ديگر ترديدي وجود ندارد كه اين فاجعه حاصل به كارگيري سلاح هاي غيرمعمول و ممنوعه توسط آمريكا است. مقامات واشنگتن نيز بالاخره اعتراف كرده اند كه براي خارج كردن به اصطلاح شبه نظاميان از پناهگاه هاي خود، از فسفر سفيد در فلوجه استفاده كرده اند، كاخ سفيد در زمان صدام از فسفر سفيد به عنوان سلاح شيميايي نام مي برد.
علاوه بر آن، شاهدان عيني گفته اند كه تفنگداران آمريكايي در بمباران فلوجه از اورانيوم ضعيف شده نيز استفاده كرده اند. تحقيقات نشان مي دهد كه ميزان راديو اكتيو در اين شهر و سراسر عراق به شدت افزايش يافته است.
به گفته پزشكان عراقي تاكنون كودكاني با چند سر، اختلالات شديد مغزي، و فاقد دنده و يا با انگشتان اضافي در اين شهر زياد به دنيا آمده اند. اورانيوم از طريق خاك، آب، مواد غذايي و هوا وارد بدن انسان مي شود. پرسش اين است كه آيا آمريكا با اين كارنامه ضدانساني حق دارد خود را حامي حقوق بشر بداند؟


افشاگري فايننشال تايمز

آمريكا تسليحات ضدهوايي در اختيار تروريست هاي سوريه قرار داد

روزنامه انگليسي فايننشال تايمز افشا كرد كه طي روزهاي اخير آمريكا تسليحات ضدهوايي و انگليس تلفن هاي ماهواره اي در اختيار شورشيان سوري قرار داده اند.
به گزارش شبكه خبري العالم، يك عضو ارشد مخالفين نظام سوريه به روزنامه فايننشال تايمز گفت كه واشنگتن در روزهاي اخير محموله اي از تسليحات ضدهوايي را از طريق كشورهاي حاشيه خليج فارس در اختيار شورشيان قرار داده است.
به نوشته اين روزنامه انگليسي، مخالفين نظام سوريه با كمك لابي هايشان در آمريكا توانسته اند موافقت وزارت خزانه داري آمريكا براي حمايت مالي، تسليحاتي و مخابراتي از شورشيان در سوريه را كسب كنند.
آمريكا يكي از كشورهاي عمده حامي شورشيان در سوريه است. گروه حمايت از سوريه تشكيلاتي مستقر در آمريكا است كه مسئوليت تامين نيازهاي تسليحاتي شورشيان را برعهده دارد.
اين گروه علاوه بر تامين نيازهاي تسليحاتي، نيازهاي مالي شورشيان را نيز تامين مي كند.
فايننشال تايمز افزود، اين گروه 9 جنبش مسلح در سوريه و فرماندهان آنها را شناسايي كرده تا با اطمينان سلاح در اختيار آنها قرار دهد.
روزنامه ديلي ميل چاپ انگليس نيز اعلام كرد، مقام هاي انگليسي گروه هاي مخالف دولت بشاراسد را در سوريه به تلفن هاي ماهواره اي تجهيز كرده اند تا حكومت وي را سرنگون كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه ديلي ميل، تجهيز گروه هاي مخالف دولت سوريه با جديدترين نسل از تلفن هاي ماهواره اي بخشي از ماموريت وزارت خارجه انگليس براي كمك به اين گروه ها براي سرنگوني دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه است. اين تلفن ها كه توسط وزارت دفاع انگليس مورد استفاده قرار مي گيرند با هرگونه آب و هوايي سازگارند و در مقابل شوك، گرد و غبار و آب هم مقاوم هستند.
منابع دولت انگليس همچنين اين موضوع را تاييد كرده اند كه وزارت خارجه اين كشور در حال آموزش مذاكره و مهارت هاي برقراري ثبات به رهبران مخالف دولت سوريه است و به آنها در مورد چگونگي صحبت با مردم سوريه و مستمعان بين المللي مشاوره مي دهد.
براساس گزارش كارشناسان نظامي، حضور مقام هاي وزارت امور خارجه انگليس و نظارت بر آموزش و تجهيز مخالفان دولت سوريه به معناي اين است كه نيروهاي ويژه انگليس احتمالا در حال انجام عمليات در سوريه هستند.
همچنين تيم هايي از نيروي هوايي ويژه انگليس و سرويس ويژه نيروي دريايي انگليس در كشورهاي مجاور سوريه از جمله اردن مستقر شده اند كه در حين عمليات وارد سوريه مي شوند.
از سوي ديگر خبرگزاري رويتر در سايت انگليسي خود گزارشي منتشر كرد مبني بر اينكه افراد مسلح در حلب مي خواهند سلاح هاي شيميايي به جا مانده از دوران قذافي را به سوريه قاچاق كنند اما رويتر بلافاصله اين خبر را از سايت خود حذف كرد.
خبرنگار رويتر در امان پايتخت اردن با اعلام اين خبر افزود، احتمال مي رود كه اين سلاح ها از ليبي به سوريه وارد شود.
خبرنگار رويتر اظهار داشت، احتمال دارد اين سلاح ها و ماسك ها بخشي از كمك هايي باشد كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا دستور داده كه سازمان سيا در اختيار شورشيان قرار دهد.
اين درحالي است كه درگيري هاي شديد ميان نيروهاي ارتش و تروريست هاي مسلح در دو محله حلب همچنان ادامه دارد.
اين درگيري ها در محله هاي سيف الدوله و حي الكره الارضيه در شهر حلب رخ داد و در درگيري افراد مسلح با نيروهاي ارتش سوريه در نزديكي ساختمان راديو و تلويزيون سوريه 120 فرد مسلح كشته شدند. خبرنگار العالم ضمن اعلام اين خبر افزود، در اطراف محله صلاح الدين نيز درگيري هاي شديدي رخ داده كه به كنترل ارتش بر اين محله منجر شده است.
همچنين نيروهاي ارتش چند دستگاه خودروي حامل افراد مسلح را در اين شهر منهدم كردند.
سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا، فرانسه و تركيه اعلام آماده باش كرده و تصميم گرفتند عناصر اطلاعاتي خود را از حلب خارج كنند به خصوص آنكه اطلاعاتي درباره محاصره هزاران جنگجوي خارجي در محله هاي حلب منتشر شده است.
از سوي ديگر خبرگزاري رسمي سوريه اعلام كرد تروريست هاي مسلح 20 شهروند سوري را در منطقه يلدا در استان ريف دمشق ربوده و سپس اجساد آنان را در بين زباله ها رها كردند.
افراد مسلح همچنين به بيمارستاني در شهر دمشق حمله بردند كه در اين حمله دست كم دو نفر كشته و 10 تن ديگر زخمي شدند.
اين در حالي است كه صدها استراليايي در سيدني در حمايت از بشاراسد به خيابان ها ريختند و از چين و روسيه به خاطر حمايت از مردم سوريه و مخالفت با طرح هاي غرب تشكر كردند.
گروه هاي فلسطيني نيز بار ديگر حمايت خود را از نظام سوريه اعلام كردند و اظهار داشتند نظام سوريه در مقابل هرگونه توطئه ايستادگي خواهد كرد. مردم سوريه نيز با پيش نويس قطعنامه عربستان سعودي عليه سوريه كه در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به تصويب رسيد مخالفت كردند.
ساير رويدادها
¤ رسانه هاي خبري اعلام كردند، موراتينوس وزير خارجه سابق اسپانيا و جاكوب زوما رئيس جمهور پيشين آفريقاي جنوبي بيشترين بخت را براي جانشيني كوفي عنان در ماموريت سوريه دارند.
¤ يك روزنامه عراقي از بازديد وزير خارجه تركيه از يك پايگاه نظامي آموزش تروريست هاي سوريه در سفر اخيرش به اربيل كردستان خبر داد.
¤ وزارت خارجه چين بار ديگر اعلام كرد، بحران سوريه از طريق سياسي و نه از طريق نظامي قابل حل است.
¤ نيروهاي ارتش سوريه در درگيري با افراد مسلح در شهر حلب يك ژنرال ترك را بازداشت كردند.


مسلمانان فرانسوي عليه سياست اسلام هراسي به خيابان ها ريختند

مسلمانان فرانسوي در اعتراض به سياست هاي ضداسلامي حاكم بر فرانسه تظاهرات كردند.
مسلمانان شهر شمالي «ژنويليه» فرانسه روز شنبه با برپايي تظاهرات عليه سياست هاي ضداسلامي حاكم بر اين كشور خواستار پايان دادن به اسلام هراسي در اين كشور شدند.
بنابه اعلام شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» اين تظاهرات پس از آن برگزار شد كه شهرداري اين شهر چهار تن از كارمندان مسلمان شهرداري را به دليل روزه دار بودن اخراج كرد.مسئولان شهرداري فرانسه در توجيه اين اقدام خود اعلام كردند، كارمندان روزه قادر به انجام كامل وظايف خود نيستند. بنابراين يا بايد روزه نگيرند يا اينكه اخراج شوند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات اعلام كردند براي اعلام همبستگي با اين چهار كارمند مسلمان به خيابان ها آمده اند. معترضان همچنين تاكيد كردند، روزه داري در ماه مبارك رمضان با فعاليت هاي كاري منافات ندارد. مسلمانان فرانسوي حتي كاركنان و مسئولان شهرداري را به شركت در مراسم افطاري دعوت كردند اما آنها بنا به دلايلي اين دعوت را نپذيرفتند.
يادآور مي شود، حدود چهار ميليون نفر از جمعيت 66 ميليوني فرانسه را مسلمانان تشكيل مي دهند. در جريان انتخابات اخير رياست جمهوري فرانسه گزارش هايي از حمايت اين جمعيت تعيين كننده از رقيب «ساركوزي» منتشر شد كه نتيجه مي گرفت، يكي از دلايل شكست رئيس جمهور سابق اين كشور، سياست هاي اسلام هراسانه وي بوده است.
آخرين خبرها حاكي است، انجمن حومه اي مستقل فرانسه بلافاصله پس از انتشار خبر اخراج اين 4 كارمند، از شهرداري شهر شكايت كرد.


با هدف جلوگيري از تظاهرات ضد آل سعود

شهر شيعه نشين شرق عربستان به يك دژ نظامي تبديل شد

رژيم آل سعود از وحشت اعتراض هاي مردمي با استقرار گسترده نيروهاي امنيتي در شهر «الدمام»، اين شهر را به يك دژ امنيتي تبديل كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، رژيم سعودي از ترس به راه افتادن دستجات عزاداري به مناسبت وفات ام البنين و برگزاري تظاهرات ضد دولتي اقدام به استقرار نيروهاي امنيتي در مناطق مختلف شهر الدمام كرد.
براساس اين گزارش، هم اكنون نيروهاي امنيتي سعودي در مدخل ورودي هاي شهر، بازار، ميادين اصلي و اماكن عمومي نيروهاي نظامي مستقر كرده است.
به گفته شاهدان عيني، نيروهاي امنيتي مستقر در شهر الدمام، با زير نظر گرفتن اوضاع، بدون هيچگونه توضيحي اقدام به بازداشت جوانان شيعه در نواحي مختلف شهر مي كنند.
شاهدان عيني گفتند: اقدام نيروهاي سعودي در استقرار در مناطق مختلف شهر الدمام، خشم و نفرت مردم را در پي داشته است.
بر پايه اين گزارش شهر «الدمام» كه اصلي ترين شهر شرق عربستان و شيعه نشين به شمار مي رود، هر از چند گاه به صحنه تظاهرات بر ضد حكومت وهابي آل سعود مبدل مي شود. گزارش هاي دريافتي حاكي است: نيروهاي امنيتي سعودي روز شنبه عبدالله احمد السعيد (24 ساله) و حسن فتحي المصلي (18 ساله) را به دلايل نامعلومي بازداشت و به زندان منتقل كردند.
اين در حالي است كه صدها تن از ساكنان قطيف با برپايي يك راهپيمايي با عنوان «فداي كريم اهل بيت»، ياد نخستين شهيد ماه مبارك رمضان «حسين القلاف» را گرامي داشتند.
مردم عربستان و به خصوص شرق اين كشور از فوريه سال 2011 تاكنون تقريباً به صورت منظم با برگزاري اعتراضات به ويژه در منطقه قطيف و العواميه در استان الشرقيه، آزادي زندانيان سياسي، پايان دادن به تبعيضات گسترده و آزادي بيان را خواستار شده اند.
همچنين تظاهرات در عربستان بعد از اينكه نيروهاي امنيتي نوامبر سال گذشته ميلادي پنج معترض را در استان الشرقيه به شهادت رساندند و تعداد زيادي را زخمي كردند، شدت يافت و به اعتراضات گسترده عليه رژيم آل سعود تبديل شد. اين در حالي است كه در تازه ترين دور از اعتراضات مردمي، پس از بازداشت «آيت الله نمر باقرالنمر»، مردم شرق عربستان خواستار ايجاد يك حكومت جمهوري مستقل در منطقه شدند.
 


محمد مرسي از نقش ارتش در انتقال آرام قدرت تمجيد كرد

رئيس جمهور منتخب مصر از ايفاي نقش نيروهاي مسلح در انتقال آرام قدرت به مردم تمجيد كرد.
به گزارش روزنامه الاهرام، «محمد مرسي» رئيس جمهور شنبه شب در مراسم افطاري با حضور سپهبد محمدحسين طنطاوي، وزير دفاع و ديگر فرماندهان نيروهاي مسلح در شهر «اسماعيليه» اظهار داشت: ما هم اكنون در مرحله جديدي از انتقال قدرت از سوي نظاميان به منتخبين مردم هستيم كه ارتش و نيروهاي مسلح نقش بسزايي در آن ايفا مي كنند.
مرسي با تمجيد از مواضع شوراي عالي نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: شما پاسداران انتقال قدرت به مردم بوديد و همچنان نيز به اين وظيفه خود ادامه مي دهيد و مطمئن باشيد، ملت مصر به اين فداكاري ها ارج خواهد گذاشت.
وي اضافه كرد: مردم ما پيوستن نيروهاي مسلح به انقلابيون را در جريان انقلاب مردمي 25 ژانويه فراموش نخواهند كرد و هميشه پشتيبان شما خواهند بود.
رئيس جمهور منتخب مصر، ضمن ابراز شادماني به خاطر حضور خود در بين نيروهاي مسلح مصر در شهر اسماعيليه اظهار داشت: از اينكه در اين مراسم و در ميان شما حضور پيدا كردم بسيار خوشحال هستم و بي گمان ارتش و ملت مصر در مسير جديدي قدم گذاشته است.
محمد مرسي با اشاره به انتخابات پارلماني و رياست جمهوري در مصر، آن را نمونه و الگويي براي ساير ملت هاي جهان دانست و گفت: جهانيان در اين انتخابات شاهد اراده مردم مصر براي تعيين سرنوشت خود بودند.
وي در پايان متذكر شد: ملت مصر اين توانايي را دارد كه در يك صف واحد بر مشكلات و سختي ها فايق آيد و سرنوشت جديدي را براي خود رقم بزند.
رئيس جمهور منتخب اضافه كرد: ملت مصر به هيچ كس اجازه نخواهد داد كه براي آن تعيين تكليف و در امور داخلي اش دخالت كند.
از سوي ديگر، نخستين نشست اعضاي كابينه جديد مصر با محوريت اقتصاد روز يكشنبه برگزار شد. در اين نشست كه به رياست هشام قنديل نخست وزير منتخب برگزار شد، وزيران اقتصاد، برنامه ريزي و همكاري بين المللي حضور داشتند و رئيس بانك مركزي مصر گزارشي از شاخص هاي اقتصادي اين كشور ارائه كرد.
 


تظاهرات گسترده عليه دولت نتانياهو در خيابان هاي تل آويو

ده ها هزار اسرائيلي با برگزاري تظاهرات در تل آويو ضمن اعتراض به افزايش قيمت ها، بار ديگر تحقق عدالت اجتماعي را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار اسرائيلي شنبه شب با تجمع در برابر ساختمان كابينه رژيم صهيونيستي در تل آويو به بي عدالتي حاكم بر جامعه اسرائيلي اعتراض كردند.
در اين تظاهرات كه با فراخوان جنبش عدالت اجتماعي اسرائيل انجام شد، تظاهركنندگان براي رسيدن به برابري هاي اجتماعي فرياد مي زدند. تظاهركنندگان اعلام كردند يك چهارم اسرائيلي ها در فقر مطلق به سر مي برند در حالي كه سران رژيم به آنها بي توجهي كرده و براي تحقق خواسته هايشان اقدامي صورت نمي دهند.
تعداد تظاهركنندگان به حدي بود كه تمامي خيابان ها و ميادين و پارك هاي شهر تل آويو مملو از جمعيت بود و نيروهاي پليس مجبور به بستن بسياري از خيابان هاي تل آويو شدند.
از سوي ديگر يكي از مهم ترين دلايل برگزاري اين تظاهرات، اعتراض به سياست هاي تهاجمي اسرائيل عليه ايران بوده است.
«گيدون راز» از اعضاي حزب دموكراتيك براي صلح و برابري اسرائيل درباره علت برگزاري اين تظاهرات گفت، علاوه بر اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت ما اينجا هستيم تا به سياست هاي خصمانه دولت نتانياهو در قبال ايران اعتراض كنيم.
وي افزود، ايران كشوري است كه 200 سال است به هيچ كشوري حمله نكرده است.
گيدون راز تاكيد كرد، اسرائيل در دشمني ميان تهران و تل آويو نقش داشته چرا كه دانشمندان هسته اي اين كشور را ترور كرده است.
 


نظاميان آمريكايي براي كمك به آل خليفه عازم بحرين مي شوند

يك روزنامه محلي آمريكايي از اقدام پنتاگون براي اعزام نيروي نظامي به بحرين خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه «روز» در اين باره نوشت، گارد ملي ايالت كانكتيكات آمريكا 120 نظامي دسته مهندسي را به بحرين و 140 سرباز دسته پليس نظامي خود را به افغانستان اعزام مي كند.
فرمانده تيپ مهندسي نيروهاي گارد ملي آمريكا اظهار داشت، اين نظاميان براي مجموعه اي از مسئوليت ها از جمله تامين امنيت آماده شده اند. ناظران سياسي منطقه مي گويند كه اعزام نظاميان آمريكايي به بحرين براي كمك به آل خليفه در سركوب معترضان است.
منابع خبري همچنين فاش كردند يكي از اعضاي كنگره آمريكا از به كارگيري رژيم آل خليفه از گازهاي سمي عليه مردم معترض در بحرين حمايت كرد و آن را در راستاي پايان دادن به خشونت ها دانست.
دان پورتون عضو كميته امور خارجي در كنگره آمريكا از مقامات بحرين خواست تا به شدت با مخالفان مقابله كند.
وي با ستايش از رژيم آل خليفه گفت، نظام بحرين از مدت هاي مديدي همپيمان و شريك راهبردي آمريكا بوده و هست.
رژيم بحرين با استفاده از گازهاي اشك آور و سمي ساخت آمريكا تظاهرات مسالمت آميز مردم را سركوب مي كند.
كانون حقوق بشر بحرين در همين رابطه اعلام كرد تعداد شهداي بحرين كه بر اثر استنشاق گازهاي سمي به شهادت رسيده اند به 20 نفر رسيده است.
اين در حالي است كه نيروهاي آل خليفه همچنان به مقابله با اعتراضات مردمي مشغولند و تظاهرات مردمي را كه خواستار اجراي اصلاحات و بركناري مفسدان هستند با شدت هرچه بيشتر سركوب مي كنند.
سركوبگري هاي رژيم آل خليفه باعث اعتراضات جهاني نسبت به اقدامات رژيم بحرين شده و شماري از مخالفان اين رژيم با برگزاري تظاهرات مقابل سفارت عربستان در برلين نقش عربستان را در سركوب خونين تظاهرات مخالفان رژيم بحرين محكوم كردند.
تظاهركنندگان همچنين خواستار كناره گيري پادشاه بحرين از قدرت شدند.در تونس نيز همايشي با عنوان حمايت از انقلاب مردم بحرين برگزار شد و شركت كنندگان در اين همايش مداخله نظامي رژيم آل سعود و اشغال خاك بحرين، همچنين همدستي با نيروهاي امنيتي و نظامي بحرين در كشتار مردم اين كشور را به شدت محكوم كردند.
 


گزارشگر ويژه سازمان ملل قتل عام مسلمانان ميانمار را تاييد كرد

گزارشگر ويژه سازمان ملل ضمن ابراز نگراني نسبت به كشتار مسلمانان ميانمار انجام تحقيقات جامع و دقيق را درباره اين مسئله خواستار شد.
به گزارش ايسنا توماس كوئينتانا، با صدور بيانيه اي در پايان سفر 6 روزه خود به ميانمار از دولت اين كشور خواست تا تحقيقات كاملي را درباره خشونت هاي قبايل بودايي عليه مسلمانان انجام دهد.
كوئينتانا در بيانيه خود همچنين اعلام كرد: من به شدت نسبت به برخي ادعاها مبني بر اين كه نقض حقوق بشر در ميانمار در چارچوب اقداماتي براي بازگرداندن امنيت صورت مي گيرد، نگرانم و از موضع مسئولان اين كشور و مخالفت آنها با اعطاي مجوز به ما براي تحقيق در خصوص اين مسئله متاسفم، چرا كه اين موضوع باعث نگراني شديد مي شود، لذا انجام تحقيقات شفاف درباره حوادث منطقه «راخين» و نيز دستگيري و محاكمه عاملان آن امري ضروري است.
وي همچنين از دولت ميانمار خواست درباره گزارش هاي منتشر شده پيرامون كشتار و شكنجه مسلمانان توسط ارتش و نيروهاي پليس اين كشور پاسخگو باشد.
گزارشگر سازمان ملل در پايان سفر 6 روزه خود به ميانمار ضمن تاييد قتل عام مسلمانان ميانمار گفت: گزارش هاي دريافت شده حاكي از نقض گسترده حقوق بشر در ميانمار است. اين ششمين سفر وي به ميانمار بود.
از سوي ديگر وزارت امور خارجه مصر نيز در بيانيه اي كشتار مسلمانان ميانمار را به شدت محكوم كرد.
اين وزارتخانه همچنين اعلام كرد كه كاردار سفارت مصر در ميانمار اخيرا از منطقه راخين بازديد و اعلام كرده است كه مناطق مسلمان نشين بيشترين خسارت ها را ديده اند. پيشتر نيز گروهي از مردم مصر با تظاهرات در مقابل سفارت ميانمار در قاهره در اعتراض به كشتار مسلمانان پرچم اين كشور را به آتش كشيدند.


معاون حزب اسلامگراي سعادت: تنها راه مبارزه با ظلم، وحدت اسلامي است

معاون حزب اسلامگراي «سعادت» تركيه گفت: تنها با وحدت اسلامي و برادري مسلمانان مي توان با ظلم مبارزه كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع حزب «سعادت»، «كاراملااوغلو» معاون حزب سعادت در مراسم افطار اعضاي حزب «سعادت» در شهر «سيواس» تركيه با تاكيد بر اينكه مسلمانان بايد در كنار يكديگر قرار داشته باشند، گفت: اگر ما خواهان از ميان برداشتن ظلم در جهان و حاكميت حق هستيم بايد به مبارزه با ناحق بپردازيم.
كاراملااوغلو گفت: با كارهاي اشتباه و امور باطل امكان حاكميت حق وجود ندارد و بايد با قرار گرفتن در كنار مظلوم و تقويت انديشه هاي ديني خود اين مسئله انجام پذيرد.
وي گفت: تركيه بايد با ديگر كشورهاي اسلامي گردهم آيند و نيروهاي خود را تقويت كنند چرا كه در چنين صورتي در مقابل ظالمان، قدرت مسلمانان احساس خواهد شد.
معاون حزب اسلامگراي سعادت تركيه در ادامه گفت: اگر وحدت اسلامي وجود داشت؛ بودايي ها نمي توانستند مسلمانان را در ميانمار بكشند، غربي ها نمي توانستند جان بيش از 5/1 ميليون عراقي را بگيرند و ليبي را تجزيه و هزاران نفر را در اين كشور به قتل رساندند، اگر وحدت اسلامي وجود داشت آنان جرئت و جسارت چنين كاري را در خود پيدا نمي كردند. تنها با وحدت اسلامي امكان از ميان برداشتن ظلم وجود دارد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14