(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 مرداد 1391 - شماره 20275

وقتي «فوتبال زشت» و «ستاره هاي كند» مشكل ليگ مي شوند
جاي خالي استعدادهاي جوان در فوتبال ايران
اشاره ها و نشانه هاي المپيك براي ورزش ما
درالمپيك حريف آسان وجود ندارد
كرمي: فقط براي رسيدن به طلا مبارزه مي كنم
گرد و خاك محمد بنا درلندن
حق ما را مي خورند؛ مديران ورزش كجا هستند؟!
گرفتن تست دوپينگ به قيمت از دست رفتن خواب شبانه!
كاهش 30 درصدي ورود گردشگران به لندن با وجود برگزاري المپيك
ستاره هايNBA و ثبت ركوردهاي جالب در المپيك
ادعاي قايقران كشورمان پيش از آغاز رقابت هايش
طالبيان: حريفانم در المپيك از من ترس دارند!
ديروز جديدي، امروز خادم و مظاهري
اين بار نوبت كيست؟!


وقتي «فوتبال زشت» و «ستاره هاي كند» مشكل ليگ مي شوند

جاي خالي استعدادهاي جوان در فوتبال ايران

محمود محمدي
سرعت گردش توپ پايين است، دوندگي بازيكنان هم كم؛ آيا بالا بودن سن بسياري از بازيكناني كه اين روزها از آنها به عنوان ستاره ياد مي شود دليل اين امر نيست؟!
دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر وارد چهارمين هفته خود شد، چهار هفته گذشت و آنچه كه بيش از همه به چشم اهالي فوتبال آمد، نمايش كند، ضعيف و كسل كننده بسياري از تيم هاي ليگ برتري بود. از استقلال و پرسپوليس پرستاره گرفته تا سپاهان و ذوب آهن هرگز نمايش چشم نوازي نداشته اند؛ «بد بازي كردن» چند سالي است كه تبديل به معضل لاينحل فوتبال شده و گويا قرار هم نيست راه حلي براي آن پيدا شود.
كند بودن فوتبال ايران
فوتبال ايران كند است؛ اين موضوع را مي توان با مشاهده فوتبال روز دنيا درك كرد. توپ با سرعت بسيار پاييني بين بازيكنان به حركت درمي آيد و مسلماً از جذابيت هاي يك ديدار تماشايي كاسته مي شود. از سوي ديگر ميزان دوندگي بازيكنان ايراني نيز پايين است. اين را هم مي توان با مقايسه دوندگي هافبكي چون جرارد با ميزان دوندگي فوتباليستي چون جواد نكونام كه يكي از بهترين هافبك هاي دفاعي فوتبال ماست، مقايسه كرد. سرعت گردش توپ پايين است، دوندگي بازيكنان هم كم؛ آيا بالا بودن سن بسياري از بازيكناني كه اين روزها از آنها به عنوان ستاره ياد مي شود دليل اين امر نيست؟! از علي كريمي به عنوان يكي از ستاره هاي ليگ نام برده مي شود، او سي و سه سال سن دارد و كارايي اش زماني است كه توپ به پايش برسد.
آيا بازيكني چون كريمي در زماني كه صاحب توپ نيست كارايي همان كريمي پا به توپ را دارد؟! مسلماً پاسخ منفي است.از سوي ديگر مي بينيم در همين ليگ تيمي چون مقاومت سپاسي شيراز شگفتي ساز هفته هاي نخست مي شود، دليلش هم كاملا روشن است. محمود ياوري مشتي جوان با انگيزه، دونده و بي ادعا را كنار هم قرار داده تا تفكراتش در زمين پياده شود.
البته قرار نيست تنها با تكيه بر عنصري چون جواني و دوندگي تيمي فاتح ليگ شود و قطعاً همين مقاومت در هفته هاي آينده از بالاي جدول پايين مي آيد اما مجموعه باشگاه مقاومت در همين چند هفته ثابت كرده با دوندگي مي توان يقه تيم هاي پرستاره اي چون پرسپوليس راگرفت.
نياز به تزريق نيروهاي جوان
فوتبال ايران نياز به تزريق استعدادها و نيروهاي جوان دارد. نمي توان در يك تيم از تعداد بيشماري ستاره استفاده كرد اما روي خوش به بازيكنان جوان نشان نداد. همين تيم هاي استقلال و پرسپوليس در كنار ستاره هاي خود ملزم به استفاده از جوان هايي هستند كه جور بازيكنان نامدار و كند را بكشند و در نهايت موفقيت را براي خود به ارمغان بياورند. فراموش نكنيد جذابيت استفاده از ستاره ها براي تماشاگران تنها چند هفته است؛ نتيجه گيري اصل مهمي است كه اگر تيم هاي پرستاره به آن نرسند پايه هاي حكومت مدير، سرمربي و... سست مي شود و آن زمان ديگر وقت رفتن است نه اصلاح!
 


اشاره ها و نشانه هاي المپيك براي ورزش ما

سرويس ورزشي :
سي امين دوره بازي هاي المپيك، وارد هفته دوم و پاياني خود شد. درهفته اي كه گذشت رقابت در بسياري از رشته ها شروع شده و به پايان رسيد. و مدال هاي هر رشته ميان قهرمانان تقسيم شد و طبق معمول و به طور طبيعي كشورهاي صاحب نام و پيشرفته درورزش اكثر اين مدال ها و به ويژه مدال هاي مرغوب را تصاحب كرده و در جدول كلي مدال ها رده هاي اول جدول به نام هايي كه همواره در دوره هاي قبلي نيز بالانشين بوده اند، برمي خوريم. چين، آمريكا، ايتاليا، آلمان، روسيه و...
درهفته اول بازي ها تعدادي از ورزشكاران اعزامي به كشورمان در چند رشته مثل تيراندازي، تيرو كمان، دوچرخه سواري، شنا، تنيس، روي ميز، بوكس، شمشيربازي و ... وارد صحنه و ميدان شدند، اما نه تنها حضور اين عزيزان مدال و افتخاري براي ورزش ايران به همراه نداشت، بلكه در بعضي رشته ها حتي كمتر از حد انتظار ظاهر شديم. در اين بين نمايش ورزشكاران ما در رشته هايي مثل دوچرخه سواري، قايقراني، تيرو كمان و شنا بسيار ضعيف بود كه بدون ترديد يكي از اصلي ترين دلايل آن را در روش ها و اقدام هايي بايد ديد كه وزارت ورزش در آستانه شروع المپيك درباره فدراسيون هاي مربوطه اعمال كرده و موجب شد موجي از تنش و برخورد و قهر و آشتي و به ميان كشيده شدن پاي مجامع بين المللي ورزش و... اين رشته ها و نمايندگان المپيكي آن را در محاصره روحيه خرد كن خود در آورد و... بگذريم، درباره اين مسائل پيش از اين بارها نوشته و تذكر داده ايم و بعد از اين در وقت مناسب، مفصل باز هم خواهيم نوشت. هرچند كه گوش شنوايي در ميان مسئولان ورزش پيدا نشود. در هفته اول بازي هاي المپيك، هرچند دست ورزش و ورزشكاران ما از مدال كوتاه ماند. و هرچند در بعضي از رشته ها، نمايندگان ما به دلايل مختلف كمتر از حد انتظار خود ظاهر شدند و نتوانستند حتي ركوردهاي ملي و خودشان را تكرار كنند اما نمايش الهه احمدي دررشته تيراندازي و نوشاد عالميان در تنيس روي ميز موجب خشنودي علاقه مندان به ورزش شد. خانم احمدي هرچند صاحب مدال نشد اما به مقام ششم اين رقابت ها رسيد كه اين درجاي خود قابل تحسين و تقدير است.
عالميان نيز براي اولين بار درتاريخ كشورمان در رشته تنيس روي ميز المپيك به پيروزي دست يافت و آن هم نه فقط يك پيروزي بلكه دوپيروزي كه اين به نوبه خود نشانه و اشاره ديگري است درباره استعداد و توانائي هايي بالقوه ورزشكاران و جوانان كشورمان كه اگر به آنها توجه لازم و كافي به ويژه در ابعاد روحي - رواني و همچنين مسائل فني - آموزشي بشود آنان مي توانند درميادين بزرگ جهاني و قاره اي خيلي بيش از اينها بدرخشند و بالاتر از اينها ظاهر شوند.
متاسفانه مسائل ذهني و رواني از مسائل عمده و تاثيرگذار و تعيين كننده درورزش امروز جهان است كه ما و برنامه ريزان ورزشي ما از توجه لازم به آن غافلند و در برنامه هاي خود بهانه لازم را براي اين عامل مهم قائل نيستند. وقتي نوشاد عالميان بعد از نمايش قابل قبول خود در المپيك و بالاخره حذف از دور بازي ها مي گويد در اينجا فهميدم كه درعرصه ورزش همه ورزشكاران با هم برابرند و مثل يكديگر و امكان هر موفقيتي هست، دليلي تازه و روشن است براي اثبات مدعاي ما. يعني اينكه ما خيلي كارها را بايد از لحاظ رواني و ذهني درباره ورزشكاران خود انجام مي داديم كه تاكنون انجام نداده ايم و... كه اين هم بحث مهم و مفصلي است و ما در اينجا به همين اشاره بسنده مي كنيم.
از جمعه شب وزنه برداران ايران عملا كار خود را آغاز كردند و دو نماينده ايران در وزن 85 كيلوگرم در ساعت آخر روي صحنه رفتند.
دراين ميان كيانوش رستمي به مدال برنز رسيد و سهراب مرادي از گردونه مسابقات خارج شد.
در هرحال دراين هفته و روزهاي درپيش با توجه به شروع رقابت هاي وزنه برداري، كشتي آزاد و فرنگي و تكواندو و... ورزشدوستان ايراني انتظار دارند قهرمانان ايراني در رشته هاي ذكر شده خوش بدرخشند و مدال هاي رنگارنگي را برگردن خود بياويزند و با نواخته شدن سرود جمهوري اسلامي و اهتزاز پرچم سه رنگ و مقدس ايران عزيز، كشورمان را از تصاحب مدال هاي المپيكي بي نصيب نگذارند. اميدواريم در روزهاي آينده اين اتفاق بيفتد و اين انتظار به حق برآورده شود.
هرچند كه درهر صورت نبايد فراموش شود كه جايگاه فعلي ما در ورزش دنيا جايگاه مناسبي نيست و ميان ايده آل ها و آرمان هاي ورزش اين كشور با واقعيت هاي آن در ابعاد مختلف مديريتي، فني، اجرايي، اخلاقي و فرهنگي و... فاصله اي زياد وجود دارد و براي پركردن اين فاصله بايد سخت كار كرد.
 


درالمپيك حريف آسان وجود ندارد

كرمي: فقط براي رسيدن به طلا مبارزه مي كنم

تكواندو كار باتجربه كشورمان تاكيد كرد كه در المپيك 2012 لندن براي كسب مدال طلا مبارزه خواهد كرد.
يوسف كرمي پس از حضور در لندن اظهار داشت: سطح بازيهاي المپيك بسيار بالا است وبه همين دليل پيش بيني گرفتن هر نوع مدالي درچنين رقابت هايي بسيار سخت است ولي دوست دارم مردم ايران بدانند كه هدفم گرفتن مدال طلا است و نهايت تلاشم را در اين راه خواهم كرد. با توجه به تمرينات و اردوهاي منظمي كه پشت سرگذاشته ام، ازنظر جسمي و روحي در شرايط خوبي قرار دارم و براي شروع مسابقات لحظه شماري مي كنم. برنده مدال برنز المپيك آتن در پاسخ به سوالي در مورد حريفان اصلي خود در المپيك لندن اظهارداشت: حدود 15 تكواندو كار درجه اول جهان در المپيك لندن در وزن من مبارزه خواهند كرد كه همگي حريفاني سخت و دشوار هستند و نبايد هيچ يك را دست كم گرفت. در المپيك حريف آسان اصلا وجود ندارد، چون همه ورزشكاران از رقابت هاي سخت گزينشي و كسب سهميه المپيك عبور كرده اند و همه داشته هاي خود را در اين ميدان رو خواهند كرد. با اين حال حريفان كره اي، روسي، آلماني، ايتاليايي و تركيه اي نسبت به ديگران شايد قوي تر باشند.
 


گرد و خاك محمد بنا درلندن

حق ما را مي خورند؛ مديران ورزش كجا هستند؟!

مديران ورزش كجا هستند؛ سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با انتقاد از رويه موجود در ورزش ايران گفت: نمي دانم مديران ورزش ما كجا هستند كه اتفاقاتي نظير راي نياوردن خادم در هيئت رئيسه فيلا رخ مي دهد.
محمد بنا كه اين روزها همراه تيم ملي كشتي فرنگي درلندن حضور دارد علاوه بر تمركز روي مسابقات المپيك اتفاقات ورزش را نيز به جد دنبال مي كند. وي در تازه ترين صحبت هاي خود علاوه بر تشريح آخرين شرايط تيم ملي كشتي فرنگي نسبت به ناداوري درحق مظاهري و راي نياوردن اميررضا خادم اظهار نظر كرده كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ ما تصميم مي گيريم كه دركمتر از يك ماه نماينده خود را وارد فيلا كنيم، درحالي كه چنين شرايطي درست نيست و براي رسيدن به اين هدف بايد حداقل 3 يا 4 سال سرمايه گذاري كنيم. درچند سال اخير فقط سعي كرده ايم مهره هاي خودمان را بسوزانيم؛ يك مدت اوليا، توكل، مير روشن يا خالدي مي آيند اما شكل بين المللي رايزني ها اين طور نيست.
¤ اينكه ما يك جايگاه را دريك كرسي بزرگ جهاني از دست مي دهيم بدين شكل نيست كه در كمتر از يك ماه يك فرد بزرگ مانند امير رضا خادم كه دركشتي جهان از اعتبار بالايي برخوردار است را جايگزين كنيم، بلكه براي حفظ كرسي يا كسب صندلي هاي بيشتر بايد سرمايه گذاري كنيم و مديريت بلند مدت انجام دهيم.
¤ حريفان ما سال ها روي نامزدهاي خود كار كرده اند و توانسته اند صاحب كرسي شوند. برخي كشورها مانند آذربايجان، تركيه و قطر پول فراواني به فيلا مي دهند و يك جايگاه مي گيرند. اگر بخواهيم بگوييم خادم را داريم كه آدم بزرگي است و در ايران هم خيلي معروف است و يا عناوين زيادي كسب كرده، هرگز جايگاهي در فيلا به ما نخواهند داد.
¤ چند وقت پيش اعلام كردم كه مارتينتي رئيس فيلا به خودم گفت قطر هم نفت دارد، ايران هم نفت دارد، اما قطري ها پول خرج مي كنند، ولي ايران هزينه نمي كند. مارتينتي به من گفت كه چرا قطر براي كشتي هزينه مي كند، اما ايران اين كار را انجام نمي دهد. او به من تاكيد كرد كه اگر قطر مي آيد صاحب جايگاه مي شود، به اين خاطر است كه پول مي دهند و شما هيچ كاري نمي كنيد. ما مي خواهيم با ذهنيت اينكه صاحب كشتي هستيم كه به نظرم چنين هم نيست، كرسي بگيريم كه يقينا به آن نخواهيم رسيد. گرفتن جايگاه راه حل دارد و بايد راه حل آن را پيدا كنيم.
¤ كشتي گيران ما خودشان به صورت انفرادي مي درخشند و به تنهايي و با لياقت خودشان افتخارآفريني مي كنند. آنها به دليل مسائل مديريتي و رياستي اين عناوين را كسب نمي كنند. در بيرون از تشك هيچ جايگاهي نداريم كه بخواهد به كشتي گيرانمان در رقابت هاي بين المللي كمك كند. ما اين جايگاه ها را نداريم و مطمئن باشيد با اين روش چنين جايگاهي را هرگز پيدا نخواهيم كرد.
¤ در ورزش ما هزينه مي شود، اما در راه درست خرج نمي شود. در فوتبال ميلياردي هزينه مي شود، اما همه اين پول ها هرز مي رود.
اين پول هاي كلان در فوتبال بي خود ما هزينه مي شود و هيچ سرانجامي هم ندارد. من تاسف مي خورم كه ميلياردي براي فوتبال هزينه مي كنيم. وقتي گهر درود ليگ برتري مي شود و دريك بازي آن صندلي هاي ورزشگاه كرج شكسته مي شود، اين چه هزينه اي است و اين چه ورزشي است؟! در هيچ جاي دنيا چنين هزينه اي نمي كنند.
¤ نمي دانم مديران ما كجا هستند، بيايند از نزديك اين المپيك را ببينند و اين تجربه را انتقال دهند. همين جا شاهديم كه اگر كمي توجه بيشتر مثلا به يك كماندار ما شود يا مديريت بهتري انجام شود شاهد درخشش و مدال آوري بيشتري از سوي نمايندگان كشورمان خواهيم بود. اگر اين درگيري ها نبود و اگر مديريت بهتري انجام مي شد، حالا نمي گفتيم كه وزنه برداري ما طلسم بي مدالي را خواهد شكست يا اينكه كشتي براي ما مدال كسب خواهد كرد. از ما گذشت و 3 روز ديگر و درپايان المپيك كارم تمام خواهد شد و ان شاء الله مدال هاي خوش رنگي براي ايران به ارمغان بياوريم، اما دوباره تاكيد مي كنم؛ اين ره كه ما مي رويم به تركستان است.
¤ وقتي جايگاه وپشتيباني در سطح بالاي جهاني يا المپيك نداريم چنين مي شود. البته به نظرم در آن مسابقه مظاهري در سيستم بازي اش اشتباه كرد و من هم افسوس خوردم، اما اينكه بدون هشدار او را سه اخطاره مي كنند، جاي سوال دارد. مظاهري در بوكس بود و ما در كشتي هستيم، اما تمام اين تصميم ها غرض و مرض بود و داورها هم به دليل نداشتن حامي او را وادار به شكست كردند.
 


گرفتن تست دوپينگ به قيمت از دست رفتن خواب شبانه!

ستاره دووميداني جاماييكا از اينكه ماموران كميته برگزاري مسابقات او را از خواب بيدار و مجبور به دادن تست دوپينگ كردند، ابراز ناراحتي كرد.
ساعت 15:22 جمعه شب درحالي كه «آسفا پاول» در حال استراحت در يكي از واحدهاي دهكده المپيك بود، توسط ماموراني كه مسئوليت تست دوپينگ دارند، از خواب بيدار شد و تست دوپينگ داد. اين رفتار باعث ناراحتي فراوان اين دونده شد. دارنده اسبق عنوان قهرماني 100 متر خشم خود را از طريق پل دايل، مدير تيم دووميداني كشورش به اطلاع مسئولان كميته اجرايي رساند. دايل گفت: از اين كه مسئولان بر امور دوپينگ ورزشكاران بسيار دقت مي كنند، خوشحاليم و استقبال هم مي كنيم اما آرزو داريم رفتار ورزشي تري با قهرمانان و تيم ها داشته باشد. آسفا كمتر از 48 ساعت قبل از اولين رقابتش يك خواب شبانه بسيار مهم را از دست داد. اين اقدام آنها سومين آزمايش شان در مدت 5 روز بود كه از خون او نمونه گرفتند. حركتي كه بطور قطع روي روحيه قهرماني مثل او تاثير بد مي گذارد.مدير تيم دووميداني جاماييكا افزود: آسفا پس از انجام دومين آزمايش خود اعلام كرد براي تمرين كردن خيلي ضعيف شده است. از طريق پزشك خود، درخواست كرديم مزاحم دونده ما نشوند. در ظاهر پذيرفتند اما در عمل كار خودشان را كردند. لازم به يادآوري است مسابقات دوي 100 متر المپيك بامداد امروز به پايان رسيد.

 


كاهش 30 درصدي ورود گردشگران به لندن با وجود برگزاري المپيك

دولت انگليس در حالي كه اميد داشت تا با كمك گردشگري هزينه هاي بالاي المپيك را دوباره به خزانه بازگرداند با كاهش 30 درصدي تعداد گردشگران مواجه شده است.
در حالي كه بيش از يك هفته از آغاز المپيك در لندن مي گذرد، گزارش ها حاكي از كم شدن تعداد گردشگران در اين مسابقات نسبت به گذشته است. اين شبكه با بيان اينكه المپيك در شرايطي برگزار مي شود، كه انگليس و ديگر كشورهاي اروپايي با بحران مالي مواجه اند، تأكيد كرد كه بحران تأثير زيادي بر بخش توريسم داشته و كاهش شديدي در تعداد گردشگران روي داده است.نام جنكينز عضو اتحاديه تورهاي گردشگري در اروپا به يورو نيوز گفت كه تعداد گردشگران نسبت به سال گذشته 30 درصد كاهش يافته است.
وي با اشاره به عدم استقبال از موزه بريتانيا و برج بيگ بن تصريح كرد كه ما شاهد افت چشمگير ورود گردشگران هستيم. ازسوي ديگر هتل ها نيز تقريبا خالي هستند و اين برخلاف انتظارات پس از آغاز المپيك بود.
يك هتل دار لندني نيز فاصله بين انتظارات از المپيك و واقعيت را زياد دانست و تأكيد كرد كه هشدارهاي دولت به مردم درباره واردنشدن به مركز شهر نتيجه معكوس داشته است. دولت انگليس اعلام كرده كه 27 ميليارد پوند براي برگزاري المپيك هزينه كرده است و اين درحالي است كه اقتصاد اين كشور در وضعيت نامناسب قرار دارد و با مشكلات زيادي از جمله بدهي و بيكاري بالا مواجه است.
 


ستاره هايNBA و ثبت ركوردهاي جالب در المپيك

تيم ملي بسكتبال آمريكا با نمايش خيره كننده مقابل نيجريه چند ركورد جديد را به اين رشته در المپيك اضافه كرد!
تيم ملي بسكتبال آمريكا كه به همراه ستاره هاي NBA در المپيك لندن شركت كرده است در ديدار برابر نيجريه حريفش را با نتيجه 156 بر 73 شكست داد. اما نكته قابل توجه در اين ديدار اين بود كه ستاره هاي NBA در المپيك نيز ركوردهاي جديدي ثبت كردند. در اين مسابقه كوين آنتوني در 14 دقيقه 37 امتياز آورده كه ركورد تيم ملي آمريكا را تغيير داده است. دراين مسابقه از 46 پرتاب سه امتيازي تيم آمريكا 29 پرتاب موفق بوده كه ركورد المپيك را بهبود داده است. ديگر ركوردي كه ستاره هاي آمريكا در اين مسابقه تغيير داده اند كه آن پرتاب دوامتيازي است. ملي پوشان آمريكا از 37 اقدام 30 پرتاب دو امتيازي موفق داشته اند كه در كنار 41 پاس منجر به گل ركورد المپيك لندن را تكرار كرده اند.
پيش از اين بيشترين امتيازي كه يك تيم بسكتبال در بازي هاي المپيك پيش آورده بود، 138 بود كه توسط برزيل به ثبت رسانده شده بود كه حالا با 156 امتياز آمريكا در اختيار ستاره هاي آمريكا قرار گرفته است. آخرين ركوردي كه توسط آمريكا شكسته شد فاصله امتيازي بوده كه به 83 امتياز ارتقا پيدا كرد.

 


ادعاي قايقران كشورمان پيش از آغاز رقابت هايش

طالبيان: حريفانم در المپيك از من ترس دارند!

قايقران المپيكي ايران كه امروز مسابقه خود را در كاياك بازيهاي المپيك آغاز مي كند، با بيان اينكه در بهترين شرايط آمادگي به سر مي برد، عنوان كرد كه بهترين نتيجه برايش حضور در بين قايقرانان فينال A بازي هاي المپيك است.
احمدرضا طالبيان گفت: شرايط خوبي داريم و روزانه دو بار تمرين مي كنيم. من آمادگي كاملي دارم و اميدوارم كه بتوانم نتيجه خوبي را در بازي هاي المپيك بگيرم. وي با بيان اينكه تقريبا با بيشتر حريف هاي خود درمحل تمرين صحبت كرده ام و از وضعيت آنها هم باخبر هستم، افزود: فكر مي كنم بهترين نتيجه چند سال اخير خود را در اين بازي ها به دست بياورم، چون وضعيتم نسبت به هميشه بهتر است. طالبيان خاطرنشان كرد: البته حريف هاي من هم تمرينات سختي را پشت سر گذاشته اند و همانطور كه آنها مي توانند از من انتظار داشته باشند كه حريف سرسختي براي آنها باشم من هم همين نظر را درباره آنها دارم. صددرصد حريفانم از من ترس دارند و من هم نسبت به آنها همين احساس را دارم.
وي افزود: فكر مي كنم بهترين نتيجه برايم آن است كه بتوانم در بين فيناليست هاي گروه A حضور داشته باشم و اگر اين گونه نشود جزو نفرات اول فينال B باشم. طالبيان درباره تمريناتش پيش از حضور در بازي هاي المپيك گفت: در روزهاي آخر با مشكل پارو روبه رو بودم چون در تهران پارويم شكست و مجبور شدم يك پاروي جديد تهيه كنم اما حالا به پاروي جديدم عادت كرده ام و با توجه به وقت كافي كه تا بازي ها داشتم توانستم تمريناتم را با اين پارو ادامه دهم.
 


ديروز جديدي، امروز خادم و مظاهري

اين بار نوبت كيست؟!

در حالي كه تمام كشورهاي جهان با برنامه ريزي هاي دقيق در حال نفوذ به عرصه هاي جهاني ورزش هستند، مسئولان ورزش ايران به جاي برنامه ريزي دقيق تنها نظاره گر هستند و به شعار هاي هميشگي خود عمل نمي كنند.
بازي هاي المپيك لندن در سال 2012 نيز همانند گذشته اتفاق هاي تكراري براي ورزش ايران داشت؛ اتفاق هايي كه هيچ وقت نتوانسته ايم جلوي آنها بايستيم و با شرايط كنوني در آينده نيز ناتوان خواهيم بود. همان روز كه حق عباس جديدي در فينال كشتي آزاد المپيك خورده شد، بايد به اين فكر مي بوديم كه پس از گذر چندين سال دوباره يكي از نماينده هاي ورزش ايران با ناداوري از گردونه رقابت ها حذف شود. حذف علي مظاهري در مسابقات بوكس المپيك، راي نياوردن امير خادم براي حضور در هيات رييسه فدراسيون جهاني كشتي و پس از آن خط خطي كردن عكس هاي هادي ساعي كه نماينده ايران در انتخابات كميسيون ورزشكاران كميته بين المللي المپيك است، نشان مي دهد كه مسئولان ورزش ايران در عرصه هاي جهاني جدا از اين كه هيچ جايگاه و نفوذي ندارند، در انديشه ايجاد چنين قدرتي در بين كشورهاي جهان هم نيستند.
عدم نفوذ مسئولان كميته ملي المپيك، وزارت ورزش و فدراسيونهاي ورزشي در عرصه هاي جهاني ورزش از گذشته وجود داشته و اين روزها نيز مسئولان ما بدون برنامه تنها در انديشه گذراندن روزمرگي خود هستند و قصد ندارند شعارهايشان را كه هميشه از آن دم مي زنند، عملي كنند. به قول محمد بنا وضعيت امير خادم كه اين گونه باشد، خدا به داد ديگران برسد. مسئولان ورزشي ايران گوش به زنگ باشند كه اگر اين وضعيت ادامه پيدا كند، مطمئنا ورزشكاران ما و البته كل ورزش ايران به مشكل خواهد خورد و در روزهاي آينده كه ما نماينده هايي در تكواندو و كشتي آزاد و فرنگي داريم، دوباره قدرت نداشتن ايران در عرصه جهاني مي تواند براي ورزشكاران ما مشكل ساز شود.
البته همه مي دانيم كه حضور و نفوذ در مجامع جهاني ورزش يك روزه به دست نخواهد آمد، اما توقع مي رود كه مسئولان ايراني به جاي اين كه از درون به خودشان ضربه بزنند و به جاي حمايت و تبليغات از هادي ساعي عكس هاي او را از بين ببرند، كمي خود را به زحمت بياندازند و فكري به حال كسب كرسي هاي بين المللي و دفاع از ورزشكاران كنند. مسئولان به هوش باشند و با يك برنامه ريزي بلند مدت به عرصه جهاني نيز نفوذ كنند و بتوانند جايگاهي شايسته براي ورزش ايران به دست بياورند تا دوباره در رقابتي بين المللي شاهد اين نباشيم كه ورزشكاران ايراني با ناداوري از رقابت ها حذف شوند و به دليل نداشتن نفوذ تنها نظاره گر حق خوري ورزشكارانمان باشيم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14