(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 مرداد 1391 - شماره 20276

يادداشت خبرنگار
جوابيه هلال احمر روانسر به يك خبر
معاون آموزشي دانشگاه شهيد چمران اهواز:
نحوه پذيرش رشته هاي دانشگاه شهيد چمران اصلاح مي شود
ايران در كيهان
طي سال جاري در آذربايجان غربي انجام شد
آزادي 318 زنداني نيازمند از زندان توسط افراد خير
سرمايه گذاري 98 ميليارد توماني براي ايجاد شهرك فرودگاهي در رشت
توليد برق با استفاده از انرژي خورشيدي در كوهرنگ
لنكراني: تمام ظرفيت هاي كشور براي حل مشكلات فعلي مردم به كار گرفته شود
ايران متولي آموزش هاي مجازي كشورهاي اسلامي شد
بيماران خاص لرستان با كمبود دارو روبه رو هستند
ارسال 45 هزار دلنوشته به جشنواره نامه اي به امام رضا (ع)
استعفاي فرماندار طبس
بازارچه مرزي اينچه برون به منطقه آزاد تجاري تبديل مي شود
لبناني ها خواستار انتقال دانش صنايع غذايي ايران شدند
با صرف 320 ميليون ريال اعتبار مرمت مسجد جامع بوكان پايان يافت
عرضه مرغ در اردبيل پايين تر از نرخ وزارت بازرگاني
امام جمعه اليگودرز: بيمه ايران به تعهداتش عمل كند


يادداشت خبرنگار

چه كسي مسئول است؟
صحنه تصادف دلخراش واژگوني پژو و كشته و مجروح شدن 5 سرنشين آن درمحور روانسر- جوانرود در استان كرمانشاه كه در روز يكشنبه يكم مرداد جاري روي داد،گرچه اولين و آخرين اين نوع حوادث جاده اي كشور نيست اما بيان نكاتي به عنوان تجربه و عبرت براي كاهش مصائب حوادث آتي مي تواند موثر واقع شود.
از آنجا كه مهم ترين موضوع در بروز اين گونه حوادث نجات جان مجروحان است و مردم عادي معمولاً به علت آشفتگي رواني و دستپاچگي كمتر درصدد تماس با مراكز نجات و امداد هستند، شايسته است نيروهاي پليس به محض اطلاع از موضوع و حتي قبل از حضور در محل حادثه بلافاصله مراكز امداد و نجات از قبيل اورژانس 115 و هلال احمر را از محل دقيق حادثه مطلع سازند.
آنچه كه دراين حادثه خلأ آن به وضوح مشاهده شد پليس راهنمايي و رانندگي به محض حضور در محل درحالي كه مدت زمان طولاني ازحادثه گذشته و صحنه تصادف به هم خورده بود به چگونگي حادثه پرداخت و درحالي كه سه نفر از مجروحان اين حادثه درحال كما بودند و به طرز دلخراشي بر روي زمين سنگلاخي و خارها و در زير آفتاب سوزان تابستان رها شده بودند. نگارنده به منظور مطلع كردن مراكز درماني ذي ربط، ابتدا با پليس 110تماس گرفتم و تقاضا كردم به مراكز امدادي سريعاً اطلاع دهند و سپس اورژانس 115 را در جريان قراردادم اما پس از گذشت نيم ساعت از وقوع حادثه هنوز از حضور وسايل نقليه امدادي خبري نشده بود.
به گفته رحيم سبحاني تبار، رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان روانسر حادثه درحدود دو كيلومتري پايگاه امدادي رخ داده اما كسي با آنجا تماس نگرفته است.
وي معتقد است وظيفه اين مركز انتقال مجروح نيست بلكه اين وظيفه به عهده فوريت هاي پزشكي است. وي مي گويد از طريق مراجعه راننده اي از حادثه مطلع شده اند اما هنگام حضور در محل خبري از مجروحان نبوده و پس از انتقال زخمي ها به اورژانس با وي تماس گرفته اند و درخواست آمبولانس براي اعزام مجروحان به كرمانشاه كرده اند كه بلافاصله اقدام شده است.
براي حل اين گونه مشكلات و استفاده از امكانات هلال احمر، درنجات جان مصدومان پيشنهاد مي شود درچنين مواقعي ممكن است آمبولانس اورژانس 115 به هر دليل به موقع بر بالين مجروحان حاضر نشود از امكانات و نيروهاي هلال احمر كه زحمات آنان قابل قدرداني است درانتقال مجروحان بهره گرفته شود و مضاف بر اين تلفن 147 هلال احمر همانند تلفن هاي 125 آتش نشاني، 110پليس و115 اورژانس روي تابلوهاي مسير جاده ها نصب و اطلاع رساني شود تا در هنگام حادثه به سهولت قابل دسترسي بوده و از رها شدن بيش از حد مجروحان درمحل حادثه با توجه به اين كه تأخير در ارائه خدمات پزشكي احتمال مرگ آنان را دنبال خواهد داشت، جلوگيري مي شود.
مانع شدن خبرنگار از تصويربرداري مجروحان حادثه به وسيله خودرو وانت از سوي مامور انتظامي هم نه تنها كمكي به مجروحان و حادثه ديدگان نمي كند بلكه سدي برسرراه رفع مشكلات اين چنيني و اطلاع رساني به موقع خواهدبود.
خرم آباد - خبرنگاركيهان

 


جوابيه هلال احمر روانسر به يك خبر

به دنبال چاپ خبري تحت عنوان انتقال مجروحان حادثه واژگوني خودرو پژو با وانت دركيهان مورخ 1/5/91 رئيس جمعيت هلال احمر روانسر جوابيه اي به كيهان ارسال كرده است كه درپي مي آيد.
دراين خبر آمده بود كه آمبولانس 115 و هلال احمر درصحنه حاضر نشده و مجروحان با وانت انتقال يافته اند حال آن كه اولاً حدود 15 سال است امدادگران ما در آن پايگاه به صورت شبانه روزي به نحو احسن امدادرساني كرده و تاكنون مشكلي پيش نيامده است. ثانياً هيچ شخصي يا نهادي با پايگاه هلال احمر تماس نگرفته و اطلاع رساني بموقع نشده است، بلكه از طريق يك راننده نيم ساعت بعد از حادثه حضوراً به پايگاه مراجعه كرد و اطلاع داد كه اكيپ امدادي ما بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و چون دير اطلاع رساني شده بود مجروح ها اعزام شده بودند ثالثاً وظيفه اصلي هلال احمر رهاسازي مجروح در داخل خودرو است و اعزام وظيفه فوريت هاي پزشكي مي باشد، ضمناً به اطلاع مي رساند كه پس از انتقال زخمي ها به اورژانس با اينجانب تماس گرفته شد و درخواست آمبولانس براي اعزام مجروحان به كرمانشاه كه بلافاصله آمبولانس به بهداري اعزام و يكي از مجروحان به نام گلاره آقايي براي مداوا به بيمارستان طالقاني كرمانشاه انتقال داده شد.
 


معاون آموزشي دانشگاه شهيد چمران اهواز:

نحوه پذيرش رشته هاي دانشگاه شهيد چمران اصلاح مي شود

اهواز- خبرنگاركيهان:
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه شهيد چمران از پيگيري مسئولان اين دانشگاه براي اصلاحيه انتخاب رشته هاي تحصيلي از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور خبر داد.
دكتر «محمدعلي فيروزي» گفت: پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته هاي دانشگاه، در سايت سازمان سنجش، اعتراضاتي از سوي داوطلبان و خانواده ها درباره حذف دختران از برخي رشته ها اعلام شد.
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه شهيد چمران اهواز تاكيد كرد: از طريق دانشگاه با سازمان سنجش و دفتر گسترش آموزش عالي مذاكره و مكاتبه شد و نامه اصلاحيه دانشگاه به وزارت علوم و سازمان سنجش ارسال شد.
فيروزي ادامه داد: منتظريم در سايت سازمان سنجش اصلاحيه انجام شود و به محض اصلاح، تغيير در ظرفيت ها و پذيرش رشته ها به اطلاع داوطلبان رسانده خواهد شد.
وي با بيان اينكه انتخاب رشته داوطلبان مجاز ورود به دانشگاه از 17 مرداد آغاز مي شود، يادآور شد: جاي نگراني نيست و زمان كافي براي اصلاحيه پذيرش رشته ها وجود دارد و داوطلبان با آرامش خاطر مي توانند رشته هاي مورد نظر خود را انتخاب كنند.
گفتني است، دفترچه راهنماي انتخاب رشته داوطلبان گروه هاي پنج گانه آزمون سراسري سال جاري در حالي بر روي پايگاه اينترنتي سازمان سنجش كشور قرار گرفته است كه نحوه جذب دانشجو موجب اعتراض متقاضيان و خانواده هاي آنها شده است.
به گزارش كيهان، طبق دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه شهيد چمران اهواز اعلام كرده بود كه در رشته هاي مهندسي فقط دانشجو مرد مي پذيرد و زنان اجازه تحصيل در رشته هاي مهندسي اين دانشگاه را ندارند.
 


ايران در كيهان

توزيع سبد غذايي
يزد- خبرنگار كيهان: مديرعامل جمعيت هلال احمر يزد از توزيع 4 هزار سبد غذائي به ارزش 2 ميليارد ريال در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: اين سبدهاي غذايي شامل برنج، گوشت، مرغ، تن ماهي و غيره است كه در ماه مبارك رمضان بين ايتام و نيازمندان توزيع مي شود.
كاظم مشرف به اجراي طرح هاي رحمت در استان يزد اشاره كرد و اظهار داشت: در اجراي اين طرح 400 خير و نيكوكار استان بيش از 260 سفره افطاري را در ايام ماه مبارك رمضان برپا مي كنند.
وي با بيان اينكه بيش از 50 هزار نفر از محرومان، ايتام و نيازمندان در سفره هاي افطاري حضور خواهند داشت، افزود: ارزش ريالي سفره هاي افطاري در ماه مبارك رمضان بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون ريال است.
احداث تقاطع غيرهم سطح
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: 5 تقاطع غيرهم سطح با اعتباري بالغ بر 500 ميليارد ريال در شهر كرمانشاه احداث مي شود.
معاون عمراني شهرداري كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر قرارداد مطالعات فاز يك و دو اين پروژه ها پايان يافته و به محض تامين اعتبار و اتمام مطالعات به اجرا درخواهد آمد. اميد كريمي اظهار داشت: تقاطع غيرهم سطح ميدان مادر، سه راه ده مجنون، ميدان آزادگان، ميدان امام خميني و ميدان سپاه پاسداران 5 تقاطعي هستند كه براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر كرمانشاه ضرورت احداث آنها احراز شده است.
كنترل محصولات كشاورزي
سرخس- خبرنگاركيهان: سرپرست اداره جهاد كشاورزي سرخس گفت: واحد قرنطينه گياهي شهرستان سرخس با سابقه 15ساله رتبه نخست ترانزيت محصولات كشاورزي را در كشور دارد.
مهندس عليرضا عرفاني افزود: در سال گذشته 551هزار و 368 تن محصولات كشاورزي اعم از وارداتي و ترانزيتي توسط واحد قرنطينه گياهي مورد كنترل و بازرسي عيني و آزمايشگاهي قرار گرفت كه از اين ميزان 6هزار و 793 تن محصول ضدعفوني و 64تن به كشور مبدأ برگشت و بقيه تأييديه سلامت را دريافت كردند.
بازديد از پروژه هاي عمراني
¤ قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي از روند اجرايي پروژه هاي عمراني و نحوه اجراي مصوبات هيئت دولت در شهرستان سرخس بازديد كرد. مهندس محمدرضا قاسمي در اين بازديد ضمن حضور در جلسه شوراي اداري شهرستان سرخس از قطعات درحال اجراي باند دوم محور مشهد- سرخس و روكش آسفالت محور قديم اين جاده بازديد كرد. وي همچنين ضمن بازديد از سايت مسكن مهر اين شهرستان و طرح تعويض بوژي ايستگاه راه آهن سرخس به بررسي مشكلات حوزه راه و شهرسازي اين شهرستان پرداخت. قاسمي با حضور در شهرستان تربت جام، بازديد از سايت مسكن مهر و بررسي مشكلات موجود در اجراي پروژه هاي عمراني اين شهرستان را در دستور كار قرار داد.
تصويب طرح هاي كشاورزي
قره ضياءالدين- خبرنگاركيهان: رئيس جهاد كشاورزي شهرستان چايپاره گفت: طي هشت جلسه ستاد اشتغال بخش كشاورزي اين شهرستان 370طرح مرتبط با دامداري، باغداري، مرغداري، زنبورداري به تصويب رسيد. وي افزود: به منظور اجراي اين مصوبات 88ميليارد و 110ميليون ريال اعتبار درنظر گرفته شده است.
راه اندازي 30كلاس
اوز- خبرنگاركيهان: در سال تحصيلي جديد 30كلاس ششم ابتدايي جديد در آموزشگاه هاي اوز راه اندازي مي شود.
رئيس اداره آموزش وپرورش منطقه اوز با اعلام اين خبر گفت: معلمان جديد براي تدريس در كلاس هاي ششم ابتدايي دوره لازم را سپري كرده و آماده تدريس در كلاس هاي مذكور هستند.
بهرام زماني فعال سازي مدارس قرآني، تجهيز مدارس و هنرستان ها به فناوري هاي جديد، افزايش سرانه مدارس را از جمله برنامه هاي آموزش وپرورش اوز در سال تحصيلي جديد عنوان كرد.
ويزيت رايگان در مساجد
بابل - خبرنگاركيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل از بسيج جامعه و اعزام پزشكان جهت ويزيت رايگان در مساجد بابل خبر داد.
دكتر ابراهيم ميكانيكي گفت: در ماه رمضان امسال نيز مانند سال قبل طرح 30مسجد با همت جامعه پزشكي بابل برگزار شد.
وي همچنين گفت: اين طرح براي نخستين بار در كشور توسط دانشگاه علوم پزشكي بابل اجرا شده بطوري كه در سال گذشته بيش از 2000 ويزيت رايگان نيز به عمل آمد.
رتبه اول در اقامه نماز جمعه
گناباد- خبرنگاركيهان: شهرستان گناباد در برگزاري نمازجمعه در سطح شهرهاي استان خراسان رضوي مقام اول را از آن خود كرد. مسئول دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود: لازم است از دست اندركاران اقامه نماز جمعه در شهرستان گناباد تشكر كرد.
برگزاري مسابقه قرآني
ايوان غرب- خبرنگاركيهان: به مناسبت سي امين سالگرد اقامه نمازجمعه در ايران مسابقات قرآن و مقاله نويسي درباره نمازجمعه در شهر ايوان غرب برگزار شد. درا ين دوره از مسابقات كبرا دويراني نژاد، آتيه ياسمي، فاطمه عزيزي، ام البنين احمدي، جوهر ناوري، محسن ياسمي، سجاد حسيني، جعفر يزداني به عنوان نفرات برگزيده معرفي شدند و جوائزي به آنان اهدا شد.
بهره برداري از جايگاه سوخت
شاهرود- خبرنگاركيهان: جايگاه سوخت طبيعي گاز درشهرك كوثر «مسكن مهر» شاهرود به بهره برداري رسيد. اين جايگاه با هزينه بالغ بر 15ميليارد ريال در زميني به مساحت دوهزارو500 مترمربع ساخته شده است. اين چهارمين جايگاه سوخت طبيعي گاز در شاهرود است. قرار است 7 جايگاه سوخت طبيعي گاز ديگر در شاهرود ساخته شود.
اختصاص اعتبار به طرح هاي عمراني
جاسك-خبرنگاركيهان: فرماندار جاسك گفت: 78 طرح عمراني با اعتبار 83 ميليارد و 600 ميليون ريال در كميته برنامه ريزي اين شهرستان به تصويب رسيد.
ابوذر مهدي نخعي در نشست كميته برنامه ريزي جاسك افزود: اين اعتبار در بخش هاي مختلف بهداشت و درمان- توسعه راه هاي روستايي- جهاد كشاورزي- منابع طبيعي و آبخيزداري- آموزش و پرورش - بنياد مسكن- راه و شهرسازي- شيلات- ورزش و جوانان- برق- صنايع دفاعي و آب و فاضلاب روستايي و شهري هزينه مي شود.
 


طي سال جاري در آذربايجان غربي انجام شد

آزادي 318 زنداني نيازمند از زندان توسط افراد خير

اروميه-خبرنگار كيهان:
از آغاز سال جاري 318 نفر زنداني نيازمند در آذربايجان غربي با كمك هاي افراد خير زودتر از موعد مقرر از زندان آزاد شده اند.
مدير كل زندان هاي آذربايجان غربي در جمع اصناف و كسبه اروميه گفت: براي آزادي اين زندانيان، افراد نوع دوست و خير بيش از 2 ميليارد ريال كمك مالي كرده اند و 50 نفر آنها در ماه مبارك رمضان و در 10 روز گذشته به آغوش خانواده هاي خود بازگشته اند.
«جبار باقري» با اشاره به اينكه هر سال بيش از 500 نفر از زندانيان نيازمند با كمك ستاد ديه استان از زندان آزاد مي شوند خاطرنشان كرد: امسال براي آزادي 656 نفر از اين زندانيان برنامه ريزي شده است.
وي از معرفي 80 نفر از زندانيان نيازمند براي دريافت تسهيلات كم بهره به بانك ها خبر داد و افزود: براي 354 نفر هم پرونده تشكيل شده كه پس از بررسي هاي لازم به بانك هاي عامل معرفي خواهند شد.
 


سرمايه گذاري 98 ميليارد توماني براي ايجاد شهرك فرودگاهي در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
مدير كل فرودگاه گيلان از سرمايه گذاري 98 ميليارد توماني بخش خصوصي براي ايجاد شهرك فرودگاهي در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد.
وي افزود: مراحل انعقاد قرارداد اين طرح در حال نهايي شدن است كه با اجراي اين پروژه علاوه بر ايجاد تحولي چشمگير در درآمدهاي غيرهوانوردي فرودگاه رشت، در اشتغالزايي استان نيز تأثيرگذار خواهد بود.
فتاح رضواني در ادامه با بيان اينكه در اين شهرك فرودگاهي ارائه خدماتي همچون گردشگري، فرهنگي، ورزشي و تجاري در نظر گرفته شده است افزود: اين طرح فقط يك فعاليت فرودگاهي نيست بلكه پروژه عظيم استاني محسوب مي شود كه مي تواند تأثير مهمي در شكوفايي اقتصاد استان به ويژه شهر رشت داشته باشد.
 


توليد برق با استفاده از انرژي خورشيدي در كوهرنگ

شهركرد- خبرنگار كيهان:
دو روستاي «نبواستكي» و «الكي سفلي» شهرستان كوهرنگ با استفاده از انرژي خورشيدي برق دار شدند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري گفت: براي برق دار شدن روستاهاي يادشده افزون بر يك ميليارد و 560 ميليون ريال هزينه شده است.
وي افزود: صعب العبور بودن اين روستاها و عدم اجراي شبكه برق رساني در اين روستاها از دلايل عمده برق رساني خورشيدي است.
مهندس رحمت الله حماميان ابراز اميدواري كرد كه در هفته دولت روستاي «كنگرستان» كوهرنگ نيز از طريق انرژي خورشيدي برق دار شود.

 


لنكراني: تمام ظرفيت هاي كشور براي حل مشكلات فعلي مردم به كار گرفته شود

شيراز - خبرنگار كيهان:
در شرايط موجود بايد تمام ظرفيت هاي كشور براي حل مشكلات مردم به كار گرفته شود و نبايد به خرده گيري پرداخت.
«كامران باقري لنكراني» اظهار كرد: يكي از بدترين اتفاقاتي كه در اين هفته ها مي افتد، اين است كه عده اي به جاي كمك در شرايط موجود به دنبال خرده گيري و آماده كردن خود براي انتخابات آينده رياست جمهوري هستند.
وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حاشيه همايش «موقعيت بدر» در دانشگاه شيراز افزود: در شرايط فعلي به جاي اينكه تمام ظرفيت هاي كشور براي حل مشكلات مردم به كار گرفته شود و همه دست به دست هم دهند و اين عقبه تاريخي را كه ملت با آن روبه رو هستند كنار بزنند، عده اي خرده گيري مي كنند و عده اي نيز با توجه به رفاهي كه دارند، به وضعيت موجود توجهي نكرده و غفلت مي ورزند.
سخنگوي جبهه پايداري گفت: دشمن ما نقاط ضعف بسياري دارد و ما بايد با استفاده از ظرفيت هاي خود، توطئه هاي خارجي را كم رنگ كنيم. اگر فقط دشمن و اقتدار پوشالي اش را ببينيم و از ظرفيت هاي خودمان غافل شويم نمي توانيم بر مشكلات غلبه كنيم.
 


ايران متولي آموزش هاي مجازي كشورهاي اسلامي شد

كرج-خبرنگاركيهان:
ايران متولي آموزش هاي فني و حرفه اي مجازي كشورهاي اسلامي سراسر دنيا شد.
رئيس مركز تربيت مربي و پژوهش هاي فني و حرفه اي كشور مستقر در كرج در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: بر اين اساس براي توانمندسازي نيروي انساني متخصص، مربيان ايراني به كشورهاي اسلامي اعزام مي شوند.
علي توكلي گلپايگاني تصريح كرد: برخي از دوره هاي آموزشي نيز از طريق اينترنت و از طريق وب به مربيان كشورهاي اسلامي آموزش داده مي شود و در مواقعي مربيان در دوره هاي يك هفته اي كه در اين مركز برگزار مي شود حضور مي يابند.
وي يادآور شد: مركز تربيت مربي و پژوهش هاي فني و حرفه اي كشور تنها مركز آموزش مربي در سراسر كشور است كه در راستاي افزايش سطح دانش مربيان راه اندازي شده است.
توكلي گلپايگاني از برگزاري مسابقات ملي مهارت در مهرماه امسال در مركز تربيت مربي و پژوهش هاي فني و حرفه اي كشور خبر داد و گفت: برگزيدگان به مسابقات 2013 آلمان اعزام خواهند شد.
 


بيماران خاص لرستان با كمبود دارو روبه رو هستند

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
كمبود دارو و تجهيزات در لرستان جان بيماران خاص را به خطر انداخته است.
افشين تركاراني كارشناس امور اجتماعي استانداري لرستان در كارگروه بهداشت و درمان استان گفت: بيماران خاص در استان با مشكلات جدي مواجه اند.
وي با بيان اين مطلب كه در بيمارستان شهداي عشاير دستگاه هاي دياليز مشكل دارند و كمبود فضا، بيماران دياليزي را رنج مي دهد، افزود: بخش دياليز به انبار ضايعاتي ساير بخش هاي بيمارستان تبديل شده است.
وي افزود: متأسفانه بعضي پزشكان زيرميزي مي گيرند و دستگاه هاي مسئول به بهانه جذب پزشك با تخلفات آنان برخورد نمي كنند.
دكتر شجاعي مسئول بيماران خاص در لرستان با هشدار به اين كه جان بيماران خاص در خطر است، خاطرنشان ساخت: در حاليكه پزشك معالج براي بيماران دياليزي سه نوبت دياليز تجويز كرده است به دليل كمبود امكانات دو نوبت دياليز مي شوند كه خلاف اصول اخلاقي و حرفه پزشكي است.
وي اضافه كرد: از تعداد 107 نفر بيمار دياليزي، تعداد 45 نفر آنان به جاي سه نوبت، دو نوبت دياليز مي شوند كه اين روند 25 درصد ميزان مرگ و مير را بالا مي برد و اگر در اين روند كسي فوت شود از لحاظ قضايي قابل پيگيري است.
دكترشجاعي گفت: وضعيت بيماران خاص بحراني است و عذاب ناشي از نارسايي هاي درمان را به مرگ ترجيح مي دهند.
خانم انگيزه مسئول انجمن بيماران خاص استان نيز گفت: مشكلات بيماران هموفيلي و تالاسمي در لرستان كمتر از بيماران دياليزي نيست.
وي افزود: مدت دوماه است كه داروي مورد نياز وارد انبار استان نشده و بيماران خاص نيز علي رغم داشتن دفترچه، داروي مورد نيازشان را با قيمت آزاد تهيه مي كنند.
انگيزه گفت: بيمار خاص در حال خونريزي ساعت 10 شب به بيمارستان بروجرد مراجعه كرده كه به وي خدمات نداده اند و دارو را به نرخ آزاد خريده است.
وي افزود: داروي بيماران خاص به اندازه نياز استان تأمين نمي شود.
 


ارسال 45 هزار دلنوشته به جشنواره نامه اي به امام رضا (ع)

ساري - خبرنگاركيهان:
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: تاكنون بيش از 45 هزار نامه به دبيرخانه جشنواره نامه اي به امام رضا (ع) ارسال شده است.
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي ابراهيمي در آيين افتتاحيه نمايشگاه فرهنگ رضوي، اظهار داشت: سال گذشته 22هزار و 600 نامه به جشنواره نامه اي به امام رضا (ع) ارسال شد.
وي با بيان اينكه نمايشگاه فرهنگ رضوي از جنبه هاي مختلف، مورد توجه است، تصريح كرد: غرفه هاي نقاشي و خطاطي، حديث سلسله الذهب و خاطره گويي رضوي از حمله برنامه هاي اين نمايشگاه است.
ابراهيمي با اشاره به برگزاري نشست چگونگي ترويج فرهنگ رضوي با حضور مسئولان رسانه هاي مجازي خاطرنشان كرد: نشست با هنرمندان در راستاي اشاعه فرهنگ رضوي و تجليل از دست اندركاراني كه دراشاعه فرهنگ رضوي قدم بر مي دارند از ديگر برنامه هايي است كه درحاشيه نمايشگاه رضوي برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران يادآور شد: غرفه پرسش و پاسخ و نشست هاي علمي در رابطه با فرهنگ رضوي و اخلاق و كردار امام رضا (ع) هم در نمايشگاه داير است.
ابراهيمي اذغان داشت: خوشنويسان از افطار تا سحر به خطاطي و كتابت حديث سلسله الذهب مي پردازند و مسابقات شب شعر و عكاسي رضوي هم دربرنامه هاي جنبي نمايشگاه گنجانده شده است.
 


استعفاي فرماندار طبس

طبس-خبرنگاركيهان:
منابع آگاه از استعفاي فرماندار طبس و پذيرش اين استعفا از سوي استاندار خبر دادند.
مدتي است، فرماندار طبس به علت بيماري در محل مسئوليت خود حاضر نمي شود و گفته مي شود، وي در سال جديد حداكثر يك ماه به ايفاي نقش در فرمانداري پرداخته است. گفتني است، طبس از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون حدود 20 فرماندار داشته است و در برخي از زمان ها هم فرمانداري توسط سرپرست اداره مي شده است.
اين بار مردم شهر طبس از استاندار تقاضا كرده اند تا در انتخاب فرماندار جديد دقت بيشتري به عمل آيد، تا بيش از اين فرمانداري اين شهر بدون متولي نماند.
 


بازارچه مرزي اينچه برون به منطقه آزاد تجاري تبديل مي شود

گنبدكاووس - خبرنگاركيهان:
نماينده مردم گنبدكاووس درمجلس شوراي اسلامي از تبديل بازارچه مرزي اينچه برون اين شهرستان به منطقه آزاد تجاري خبر داد.
دكتر «سليمان عباسي» درمراسم بزرگداشت 6 مرداد روز ملي كار آفريني و آموزش هاي فني وحرفه اي در گنبدكاووس گفت: پيگيري هاي لازم براي تحقق اين مهم انجام و مقدمات آن نيز فراهم شده است. زيرا بر اين باوريم كه تحقق اين رخداد نقش بسزايي در ارتقاي سطح اقتصادي و معيشت منطقه ايفا خواهد كرد.
وي با گراميداشت روز ملي كارآفريني و آموزش فني و حرفه اي نقش جوانان را در توليد ملي و توسعه و پيشرفت اقتصادي مهم دانست و گفت: دركشور بستر و ظرفيت هاي مناسبي براي توسعه و پيشرفت وجود دارد ازجمله وجود شهرك هاي صنعتي كه فارغ التحصيلان مراكز آموزش عالي مي توانند به صورت گروهي و در قالب شركت هاي تعاوني از تسهيلات دولت درشهرك هاي صنعتي براي توليد و فعاليت هاي اقتصادي بهره گيرند.
دكتر عباس، تقويت نگاه به توليد ملي را از توجه ويژه مجلس شوراي اسلامي دانست و گفت: مجلس حمايت بيشتر از بيمه كارگران ساختماني و طرح بيمه بيكاري جوانان را در دستوركار دارد.
 


لبناني ها خواستار انتقال دانش صنايع غذايي ايران شدند

مشهد- خبرنگاركيهان:
كارشناسان لبناني خواستار انتقال دانش فني صنايع غذايي و مهندسي آب و خاك خراسان رضوي به لبنان شدند.
اساتيد دانشگاه و كارشناسان صنايع غذايي و آب و خاك لبنان وابسته به موسسه «جهاد البنا» از كارخانجات توليد مواد غذايي، بسته بندي محصولات كشاورزي و صنايع نان و بسته بندي چاي و گياهان دارويي، صنايع و كارخانه هاي مهندسي آب و آبياري هاي نوين، صنايع توليد لوله و اتصالات انتقال آب، توليد كنتورهاي هوشمند و پروژه هاي سيستم هاي پيشرفته آبياري خراسان رضوي بازديد كردند.
براساس اين گزارش، درجريان اين بازديد هيئت لبناني خواستار انتقال دانش فني صنايع غذايي و تكنولوژي مهندسي آب و خاك ايران به لبنان شدند.
هيئت 15نفره لبناني به دعوت ستاد توسعه لبنان وابسته به نهاد رياست جمهوري براي گذراندن يك دوره آموزشي به مشهد مقدس سفر كرده و از نزديك با پيشرفت هاي ايران در صنايع غذايي آشنا شدند.
درپايان اين دوره مدير صنايع كشاورزي جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: آنچه كه اعضاي هيئت لبناني دراين استان فراگرفتند تنها بخشي از توانمندي ايران درحوزه صنايع تبديلي است.
داوود رعد، استاد دانشگاه بيروت نيز دراين بازديد اذعان داشت: عرصه هاي كشاورزي لبنان آماده پذيرش اجراي طرح هاي آبياري و صنايع در سطح كوچك است و خراسان رضوي مي تواند بهترين منبع انتقال دانش فني صنايع، سيستم هاي اصلاح خاك و بهره وري از آب و مكانيزاسيون كشاورزي باشد.
وي تصريح كرد: وزارت كشاورزي لبنان نيز از برنامه هاي اجرايي مهندسي كشاورزي ايران در لبنان به خوبي استقبال مي كند.
 


با صرف 320 ميليون ريال اعتبار مرمت مسجد جامع بوكان پايان يافت

اروميه-خبرنگاركيهان:
با پايان كار مرمت، مسجد جامع بوكان در ايام ماه مبارك رمضان پذيراي نمازگزاران روزه دار است.
امام جمعه شهر بوكان با اعلام اين مطلب افزود: كار مرمت و بهسازي مسجد جامع بوكان را شامل ترميم سيم كشي ها، زيباسازي و سفيدكاري و نقاشي داخلي آن عنوان كرد.
ماموستا خليفه زاده گفت: اين مسجد با اعتبار 320 ميليون ريال بازسازي شده كه 300 ميليون ريال آن از سوي اداره اوقاف و امور خيريه و مابقي نيز توسط هيئت امناء و مردم خير شهر بوكان تامين شده است.
مسجد جامع بوكان از نخستين مساجدي است كه در اين شهر ساخته شده و قدمت اين مسجد كه در ساخت آن از خشت و گل استفاده شده به دوره قاجار برمي گردد و طراحي آن در نوع خود بي نظير است.
 


عرضه مرغ در اردبيل پايين تر از نرخ وزارت بازرگاني

اردبيل- خبرنگار كيهان:
نرخ مصوب مرغ در استان اردبيل 5 هزار ريال پايين تر از قيمت مصوب وزارت بازرگاني است.
سرپرست معاونت برنامه ريزي استانداري اردبيل در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام مطلب بالا افزود: براساس اعلام وزارت بازرگاني قيمت هر كيلوگرم مرغ 52 هزار ريال تعيين شده در حالي كه نرخ مصوب مرغ در استان اردبيل 47 هزار ريال است و برنامه اي براي افزايش اين نرخ وجود ندارد.
«ارژنگ عزيزي» افزود: در صورتي كه براساس كارشناسي هاي به عمل آمده، قيمت تمام شده مرغ در استان بالاتر از اين ميزان تشخيص داده شود، نسبت به تغيير نرخ اقدام خواهد شد.
وي از اختصاص يكصد تن مرغ منجمد وارداتي به اردبيل خبر داد و گفت: تاكنون 40 تن از اين ميزان وارد استان شده و در صورت نياز به قيمت 44 هزار ريال عرضه خواهد شد.
 


امام جمعه اليگودرز: بيمه ايران به تعهداتش عمل كند

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
حجت الاسلام حقيان اظهار كرد: بيمه ايران در قبال بيمه طلايي فرهنگيان به تعهدات خود عمل كند.
حجت الاسلام والمسلمين حقيان امام جمعه اليگودرز در جمع نمازگزاران اين شهر با اشاره به اعتراضات مكرر فرهنگيان گفت: علي رغم اينكه ماهيانه حق بيمه طلايي فرهنگيان كسر مي شود اما متأسفانه در جهت عمل به تعهدات در قبال اين قشر از جامعه موانعي ايجاد مي گردد كه لازم است بيمه ايران نسبت به رفع اين موانع اقدامي اساسي انجام دهد.
امام جمعه اليگودرز همچنين با انتقاد از طريقه توزيع مرغ دولتي در سطح شهر گفت: در پي اجراي سياست تنظيم بازار مرغ به گونه اي نامناسب در بين مردم توزيع شد كه اين شيوه توزيع توهين به ملت مي باشد.
وي از مسئولين خواست قبل از هر اقدامي تأمل نموده و همه شرايط را به خوبي بسنجند تا از روش هاي مناسب توزيع استفاده كرده كه در شأن مردم باشد.
حجت الاسلام والمسلمين حقيان با اشاره به توطئه هاي مثلث شوم آمريكا، اسرائيل و انگليس عليه ملت ايران گفت: دشمنان بايد بدانند راه دستيابي به قله هاي پيشرفت توسط ملت ايران طي شده است و درحال حاضر نيز عقب نشيني معني نخواهد داشت.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14