(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 مرداد 1391 - شماره 20276

اعلام 2 دستاورد جديد جهاد دانشگاهي
با موافقت رئيس قوه قضائيه زندانيان 15 روز به مرخصي رفتند
ساخت بزرگترين سازه ماكاروني جهان در دانشگاه آزاد قزوين
رويدادهاي خارجي
هشدار وزارت بهداشت؛ پدهاي دفع كننده سموم بدن فاقد مجوزند
توضيحات شركت مخابرات درباره يك خبر
سحرخيز: دبيرستاني ها براساس نمره و تست هوش انتخاب رشته مي كنند
دكتر يادگاري: وزارتخانه ها از توانايي جهاد دانشگاهي استفاده مطلوب نمي كنند
حوادث كوتاه از كشور
ماموران پليس سايبري سايت هاي اسرائيلي را هك كردند
دانشجو خبر داد
پوشش 20 هزار دانشجوي كم بضاعت دانشگاه آزاد توسط كميته امداد
توقيف اتوبوس حامل يك ميليارد ريال كالاي قاچاق
همزمان با ماه رمضان صورت گرفت
اجراي طرح اكرام ايتام در خارج از كشور
دستگيري مدير وب سايت غيراخلاقي در گيلان
برخورد خشن پليس نيويورك با مسافري كه بليت نداشت
9 كشته در توفان سيل چين
جاي خوش چاقو در بدن زن 30 ساله
اعتياد زن آمريكايي به خوردن اسفنج


اعلام 2 دستاورد جديد جهاد دانشگاهي

رئيس مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران از دو دستاورد جديد كشت سلول هاي ماهي با روش آنزيمي و با بقاي طولاني مدت در شرايط كشت و شناسايي دومين باكتري ايراني خبر داد.
سيدابوالحسن شاهزاده فاضلي رئيس مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران از 2 دستاورد جديد مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران در سالروز تشكيل جهاد دانشگاهي خبر داد و گفت: كشت سلول هاي ماهي با روش آنزيمي و با بقاي طولاني مدت در شرايط كشت و شناسايي و ثبت دومين جنس باكتري ايراني با نام Saliterribacillus persicus از دستاوردهاي اين مركز است.
به گفته فاضلي، كشت سلول هاي ماهي با روش آنزيمي و با بقاي طولاني مدت در شرايط كشت دستاوردي است كه براي نخستين بار در كشور انجام پذيرفته است.
رئيس مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران خاطرنشان كرد: كشت سلول هاي ماهي كاربردهاي زيادي در مطالعات مربوط به مكانيسم هاي سلولي و مولكولي فرآيندهاي فيزيولوژيك و سم شناسي و علومي مانند اكو توكسيكولوژي، ويروس شناسي، زيست شناسي سرطان، آثار زيستي پرتوها، آبزي پروري و مطالعات ژنتيكي و بيان ژن دارد.
فاضلي اضافه كرد: استفاده از سلول هاي ماهي در زيست فناوري و براي توليد واكسن و داروهايي مانند آنتي بادي، اينترفرون و نيز هورمون هاي انساني مورد توجه قرار گرفته است.
شاهزاده فاضلي در خصوص شناسايي و ثبت دومين جنس باكتري ايراني توسط محققان بانك ميكروارگانيسم هاي مركز به عنوان دستاورد ديگر بيان كرد.
رئيس مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران گفت: درياچه اشباع از نمك آران و بيدگل كاشان اكوسيستم طبيعي است كه چند سالي است مورد توجه محققان ميكروبيولوژي قرار گرفته است. اين اكوسيستم از نقطه نظر تنوع بالاي گونه هاي مختلف ميكروارگانيسم ها حائز اهميت است.
وي افزود: درياچه آران و بيدگل به دليل شرايط سخت چون وجود نمك اشباع و درجه حرارت بالا، جايگاه اكولوژي بي نظيري براي جداسازي ميكروارگانيسم هاي افراطي دوست محسوب مي شود. شرايط سخت حاكم بر اين منطقه كه مشابه با شرايط حاكم بر اغلب فرايندهاي صنعتي است، مي تواند منجر به تنوع ميكروارگانيسم هايي شود كه محصولات آنها در حوزه فناوري زيستي ارزشمند است.
شاهزاده فاضلي خاطرنشان كرد: جنس باكتري شناسايي شده جنس جديدي است كه با نام علمي Saliterribacillus persicus در معتبرترين ژورنال بين المللي سيستماتيك ميكروبيولوژي (IJSEM) منتشر و به عنوان دومين جنس باكتري شناسايي شده از ايران به صورت بين المللي گزارش شد. اين ميكروارگانيسم به عنوان ذخيره اي ارزشمند هم اكنون در بانك ميكروارگانيسم هاي مركز ملي ذخاير ژنتيكي و زيستي ايران با شماره دسترسي
10629 IBRC-M ثبت و نگهداري شده و قابل ارائه به محققان است.
 


با موافقت رئيس قوه قضائيه زندانيان 15 روز به مرخصي رفتند

رئيس قوه قضائيه با صدور بخشنامه اي زندانيان واجدشرايط را 15 روز به مرخصي فرستاد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني با صدور بخشنامه اي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر كشور اعلام كرد به مناسبت فرا رسيدن ليالي قدر و در پيش بودن عيدسعيد فطر به زندانيان واجد شرايط 15 روز مرخصي داده شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، متن كامل رئيس قوه قضائيه به شرح زير است:
به مناسبت فرا رسيدن ليالي قدر و در پيش بودن عيد سعيد فطر و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانيان در كنار خانواده و به منظور نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و نيز برقراري روابط عاطفي بين زندانيان واعضاي خانواده آنها مقتضي است به زندانيان محكوم با رعايت شرايط ذيل و اخذ تامين مناسب 15 روز مرخصي داده شود. اين مرخصي به مدت 15 روز ديگر نيز قابل تمديد خواهد بود.
الف-زندانيان محكوم به حبس:
1- محكومين به حبس ابد به شرط تحمل حداقل 5 سال حبس.
2- محكومين به حبس بيش از 10 سال به شرط تحمل حداقل دو سال حبس.
3- محكومين به حبس از 5 تا 10 سال به شرط تحمل حداقل يك سال حبس.
4- محكومين به حبس از يك سال تا 5 سال به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس.
5- محكومين به حبس كمتر از يك سال به شرط تحمل حداقل يك ماه حبس.
تبصره: محكومين به حبس كه باقيمانده حبس آنها كمتر از دو ماه باشد، مرخصي منتهي به آزادي اعطاء مي شود.
ب- زندانياني كه صرفا به دليل عجز از پرداخت جزاي نقدي در حبس به سر مي برند:
1- محكومين به جزاي نقدي كه مقدار باقيمانده آن بيش از سي ميليون ريال باشد به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس.
2- محكومين به جزاي نقدي كه مقدار باقيمانده آن ده تا سي ميليون ريال باشد؛ به شرط تحمل حداقل يك ماه حبس.
تبصره: محكومين به جزاي نقدي كه مقدار باقيمانده آن كمتر از ده ميليون ريال باشد، به شرط تحمل حداقل يك ماه حبس، مرخصي منتهي به آزادي اعطاء مي شود.
ج- محكومين جرايم غيرعمدي و محكومين مالي:
زندانياني كه به لحاظ عجز از پرداخت ديه در جرايم غيرعمد بازداشت هستند و همچنين دارندگان محكوميت هاي مالي، صرفنظر از مدت اقامت در زندان از مرخصي موضوع اين بخشنامه برخوردار خواهند بود.
د- مرتكبين جرايم ذيل از شمول اين بخشنامه مستثني خواهند بود:
محكومين جرايم سرقت مسلحانه، سرقت مقرون به آزار، جاسوسي، اقدام عليه امنيت كشور، آدم ربايي، جرايم باندي و سازمان يافته، تجاوز به عنف، داير كردن مراكز فساد و فحشاء، اسيدپاشي، اخلال در نظام اقتصادي، ورود، توليد، توزيع و فروش مشروبات الكلي، محكومين به قصاص و اعدام و حدود شرعي، محكومين داراي سه سابقه محكوميت به ارتكاب همان جرم، محكوميني كه به شرارت مشهورند، قاچاق مسلحانه و يا عمده موادمخدر و روانگردان ها و ساير محكوميني كه اخلاق و رفتار آنها در زندان به گونه اي بوده كه بنا به نظر دادستان يا قاضي ناظر زندان يا رئيس زندان يا شوراي طبقه بندي شايستگي برخورداري از مرخصي را ندارند.
تبصره يك: در مورد سارقين داراي محكوميت بيش از يك سال و محكومان موادمخدري كه ميزان محكوميت آنان بيش از پنج سال باشد ترتيبي اتخاذ گردد هر چهل و هشت ساعت يكبار خود را به مراجع انتظامي محل سكونت خويش معرفي كنند.
تبصره دو: منظور از قاچاق عمده موادمخدر و روانگردان ها عبارت است از: مشمولين بند 4 ماده 4 و بند 6 ماده 5 و بند 6 ماده 8 قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر و الحاق موادي به آن.
دادستان هاي سراسر كشور ملزم به اجراي اين بخشنامه بوده و بر حسن اجراي آن نظارت خواهند كرد.
 


ساخت بزرگترين سازه ماكاروني جهان در دانشگاه آزاد قزوين

بزرگترين سازه ماكاروني جهان با 24 متر طول، 5 متر ارتفاع و عرض 3 تا 5/5 متر ساخته شد.
سرپرست گروه معماران جوان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و دانشجوي رشته معماري مقطع كارشناسي در مورد چگونگي ساخت اين سازه اظهار كرد: طراحي اين سازه از تير ماه تا اواخر شهريور سال 90 به طول انجاميد و ارائه طرح از مهر تا آبان زمان برد و از 2 آبان تا 11 اسفند سال 90 ساخت اين پروژه به طول انجاميد.
«مصطفي نصيري اوانكي» افزود: براي ساخت اين پروژه 103 كيلوگرمي بيش از 33 هزار متر ماكاروني (33 كيلومتر) به كار رفته كه اين ميزان 18 كيلومتر بيشتر از ركورد جهاني گينس است، همچنين براي اتصال اين سازه ماكاروني از 758 عدد چسب استفاده شده است.
نصيري اوانكي ادامه داد: در مكاتبات بعدي با سازمان جهاني گينس قرار شد اين سازمان كارشناسان خود را براي بازديد و تأييد اين سازه به ايران بفرستند اما با هماهنگي صورت گرفته از سوي مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و سازمان جهاني ركوردهاي دنيا (گينس) قرار شد تا خود اعضاي گروه به عنوان نماينده سازمان گينس با ارسال تمام اسناد و مدارك موجود همچون عكس، فيلم و تاييديه نامه هاي سازمان هاي مورد نظر گينس همچون تأييديه نامه هاي استاداني كه در اين رشته صاحب نظرند، روند ثبت جهاني اين سازه در كتاب گينس را طي كنند.
سرپرست گروه بزرگ ترين سازه ماكاروني جهان افزود: مسئولان سازمان جهاني گينس در مكاتباتي كه با دانشگاه آزاد اسلامي قزوين داشتند از اين دانشگاه به دليل افزودن سرفصلي جديد به كتاب گينس تقدير، و اعلام كردند تا ماه سپتامبر مراحل ثبت جهاني سازه در كتاب ركوردهاي گينس به پايان مي رسد و گواهي نامه اين ركورد به مسئولان ايراني اعلام و ارسال مي شود.
نصيري اوانكي به كاربردهاي چنين سازه هايي در پروژه هاي عمراني اشاره كرد و گفت: با طراحي و ساخت چنين سازه اي مي توانيم پيش زمينه اي از سازه هاي فلز آلومينيوم را در پروژه هاي عمراني بسازيم، اگر اندازه اين سازه را با فلز آلومينيوم در اندازه واقعي 20 برابر كنيم از نظر وزن بسيار سبك و بسيار مقاوم و قابل انعطاف خواهد شد و مي توان از اين فلز كه از نظر ساختار شباهت بسياري به ماكاروني دارد، استفاده كرد.
 


رويدادهاي خارجي

تيراندازي مرگبار در ويسكانسين آمريكا
پليس آمريكا اعلام كرد: بر اثر تيراندازي در يكي از معابد «ويسكانسين» دست كم 7 تن جان خود را از دست دادند.
به گزارش ايسنا بنابر اعلام پليس محلي ايالت «ويسكانسين» مرد مسلحي پس از اين كه وارد اين معبد شد شروع به تيراندازي كرد و 6 تن را به قتل رساند.
يكي از شاهدان اين تيراندازي گفت: هنگام وقوع حادثه داخل آشپزخانه معبد در حال آماده كردن مواد غذايي بوديم كه اين مرد مسلح داخل شد و شروع به تيراندازي كرد.
پليس محلي ايالت «ويسكانسين» با اعلام اينكه در اين حادثه 3 تن ديگر نيز مجروح شده اند، تصريح كرد: فرد مهاجم نيز بر اثر شليك گلوله يكي از نيروهاي پليس كشته شد.
شبكه خبري بي بي سي نوشت: نيروهاي پليس فدرال آمريكا در حال بررسي اين جنايت هستند اما از هويت اين مرد مسلح خبري منتشر نكرده اند.
رئيس پليس محلي ايالت «ويسكانسين» با بيان اينكه يكي از نيروهاي پليس اين منطقه چندين بار مورد اصابت گلوله فرد مسلح قرار گرفت، گفت: پزشكان در تلاش هستند تا اين افسر پليس و دو مجروح ديگر را نجات دهند.
همچنين منابع پليس اين ايالت اعلام كردند: نيروهاي پليس پس از شناسايي محل اقامت مرد مسلح بررسي از ساختمان را آغاز كرده و مقداري مواد آتش زا پيدا كردند.
 


هشدار وزارت بهداشت؛ پدهاي دفع كننده سموم بدن فاقد مجوزند

رئيس اداره داروهاي طبيعي و مكمل سازمان غذا و دارو با بيان اينكه پدهاي دفع كننده سموم بدن از پا، داراي هيچ گونه مجوزي از وزارت بهداشت نيستند، عنوان كرد: اغلب ادعاهاي عرضه كنندگان اين پدها، اغواگرانه است.
دكتر اميرحسين جمشيدي با اشاره به اينكه توليد پدهاي دفع كننده سموم بدن در كميسيون دارو مورد تاييد قرار نگرفت، گفت: علت اين امر آن بود كه متقاضيان توليد اين فرآورده براي صدور مجوز، نتوانستند مكانيسم سم زدايي از بدن را به طور كامل توضيح دهند و از آن دفاع كنند.
وي افزود: در حال حاضر هيچ فرآورده اي را به صورت مجوزدار در اين زمينه نداريم.
مكانيسم سم زدايي اين پدها، همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد.
رئيس اداره داروهاي طبيعي و مكمل سازمان غذا و دارو ضمن تأكيد بر اينكه تبليغات اينترنتي مرتبط با محصولات و فرآورده هاي طب سنتي به هيچ وجه داراي مستندات علمي نبوده و صرفاً توسط افراد سودجو ارائه مي شوند، اظهار كرد: اينكه شما از كجا بتوانيد دريابيد سموم بدنتان كم شده و اين سموم با چه مكانيسمي از كبد منتقل شده و از كف پا خارج مي شوند، مشخص نيست.
جمشيدي با بيان اينكه در طب سنتي ايران چنين عملكردي براي هيچ كدام از فرآورده هاي طبيعي گزارش نشده است، گفت: اين توليدكنندگان ادعا مي كنند اين روش از طب سنتي چين، كره و ژاپن گرفته شده است.

 


توضيحات شركت مخابرات درباره يك خبر

نمي دانستيم ايشان خبرنگار هستند...
درپي درج خبري تحت عنوان «تجمع اعتراضي كارگزاران مخابرات استان همدان» (در صفحه 13 كيهان مورخ 29/4/91) روابط عمومي شركت مخابرات با ارسال توضيحاتي، ضمن تأييد مشكل پيش آمده، توضيحات زير را ارسال كرده است:
روز سه شنبه 27تير ماه مقارن با برگزاري جلسه تعيين برنده جايزه ويژه پرداخت غيرحضوري تلفن ثابت، حدود بيست و پنج تن ازكارگزاران مراكز مخابراتي استان با حضور در محوطه ساختمان مركزي شركت مخابرات استان خواستار استمرار حق و حقوق خود بر مبناي قانون كار شدند و يكي از كاركنان اداره حراست جهت هدايت كارگزاران به سالن اجتماعات براي رسيدگي به مشكلات آنان اقدام مي نمايد كه در اين حين كارمند مذكور متوجه مصاحبه و فيلمبرداري توسط افرادي از كارگزاران مي گردد كه متأسفانه بدون توجه به اينكه ايشان از خبرنگاران مي باشند و با عدم آگاهي از جايگاه ويژه خبرنگاران بدون هماهنگي وغيرمسئولانه مبادرت به اخذ گوشي ايشان مي نمايد كه پس از اعتراض خبرنگاران نهايتاً به دفتر حراست دعوت و با حضور مدير روابط عمومي و رئيس اداره حراست موضوع مورد بحث و بررسي واقع و با رضايت خبرنگاران موضوع خاتمه و گوشي ايشان اعاده مي گردد.متعاقب آن و عليرغم رضايت خبرنگاران مذكور، جلسه اي در اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي با حضور رؤساي خانه مطبوعات استان، خبرگزاري ايرنا و حراست هاي ارشاد اسلامي و مخابرات و مدير روابط عمومي شركت مخابرات استان برگزار و پس از بررسي مجدد واقعه و با اثبات غيرعمدي و ناخواسته بودن رفتار فرد مذكور، با فرد خاطي برخورد و از دو خبرنگار محترم دلجويي بعمل آمد. مديرعامل شركت مخابرات استان همدان نيز ضمن ابراز تاسف خود از اين حركت، با اشاره به جايگاه خبرنگار گفت: خبرنگاران جايگاه بالايي در جامعه دارند و هيچ گونه برخورد منفي با آنان پذيرفتني نيست.
 


سحرخيز: دبيرستاني ها براساس نمره و تست هوش انتخاب رشته مي كنند

معاون وزير آموزش و پرورش در مقطع متوسطه از انتخاب رشته دانش آموزان براساس نمره، تست هوش و علايق آنها خبر داد.
ابراهيم سحرخيز در گفت وگو با مهر گفت: دانش آموزان رشته هاي تحصيلي خود را در مقطع متوسطه براساس نمره هايي كه در مقطع راهنمايي و سال اول دبيرستان كسب مي كنند، انتخاب خواهند كرد.
وي افزود: همچنين تست هوش و علاقه مندي دانش آموز از ديگر معيارهاي دانش آموزان در انتخاب رشته است، به اين معني كه دانش آموز پس از كسب نمره لازم، آزمونهاي تست هوش را مي دهد و پس از استعدادسنجي و مشاوره، آنها را براي انتخاب رشته راهنمايي مي كند.
به گفته سحرخيز، نمرات دانش آموز، استعداد سنجي و علايق آنها جمع بندي شده و نتيجه آن روي فرمهايي بنام نمون برگ هدايت تحصيلي به دانش آموز ارائه مي شود.وي با بيان اينكه اولويت انتخاب رشته با خود دانش آموز است، تصريح كرد: اولويتهاي دانش آموز با توجه به استعداد، نمره و هوش است و در نهايت اين دانش آموز است كه بايد رشته مورد نظر خود از ميان تمام گزينه هاي موجود انتخاب كند.
 


دكتر يادگاري: وزارتخانه ها از توانايي جهاد دانشگاهي استفاده مطلوب نمي كنند

سرويس اجتماعي-
رئيس جهاد دانشگاهي گفت: اگر جهاد دانشگاهي به نحو مطلوب از سوي دستگاه هاي اجرايي ديده و پشتيباني مي شد، هيچ گاه پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد در دانشگاه ها تعبيه نمي شد.
به گزارش كيهان، دكترمحمدحسين يادگاري به مناسبت سي ودومين سالگرد تاسيس جهاد دانشگاهي، اظهار كرد: مسائلي مانند تاسيس پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد با تصميم گيري در مورد بود و نبود آنها و مجوز فعاليت شان برعهده دستگاه هاي اجرايي است اما به دليل اين كه جهاد دانشگاهي از تبديل ايده به طرح، توليد آزمايشگاهي و توليد نيمه صنعتي، تجربه هاي فراواني دارد، اين مراكز بايد براي ارتقاء با فرهنگ جهادي شكل بگيرد.
وي در ادامه با اشاره به تدوين برنامه تحول راهبردي جهاد دانشگاهي براساس اسناد بالادستي نظام جمهوري اسلامي خاطر نشان كرد: معاونت هماهنگي و توسعه جهاد دانشگاهي ماموريت دارد براساس اسنادي چون سند تحول آموزش و پرورش، سند تحول آموزش عالي، سند تحول سلامت و نقشه جامع علمي كشور، جايگاه جهاد دانشگاهي را در پيشرفت هاي آينده كشور تصوير كند.
رئيس جهاد دانشگاهي با تاكيد بر اين كه اين نهاد از بدو تاسيس به دنبال جايگاه مناسب براي فعاليت هاي پژوهشي و فرهنگي در دانشگاه و ايجاد يك پل ارتباطي بين دانشگاه و صنعت بوده است، اظهار كرد: جهاد مركز با اهميتي براي نظام است و با رهنمودهاي رهبري و پشتوانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي تواند همچنان به عنوان يك نهاد انقلابي غيردولتي توانايي هاي خود را بروز دهد و در توليد ملي جايگاه شايسته اي داشته باشد.يادگاري با اشاره به فعاليت ها و دستاوردهاي بزرگ جهاد دانشگاهي در زمينه سلول هاي بنيادي و مباحث فني مهندسي پيچيده مانند الكتروفيلترها، فرستنده هاي راديويي و ساخت دكل هاي حفاري نفت تصريح كرد: به عنوان رئيس جهاد دانشگاهي، معتقدم كه اين نهاد هنوز جايگاه شايسته خود را در نظام پيدا نكرده و بهتر بگويم جايگاهش هنوز ناشناخته است، اگر در طول اين 32 سال پشتيباني مقام معظم رهبري و شوراي عالي انقلاب فرهنگي نبود جهاد دانشگاهي هم يا مانند ديگر نهادهاي انقلابي در سازمانها استحاله مي شد و يا از بين مي رفت.
وي افزود: با وجود اين حمايت ها، وزارتخانه ها هنوز از اين نهاد انقلابي استفاده مناسب نكرده اند. اگر جهاد دانشگاهي به نحو مطلوب از سوي دستگاه هاي اجرايي ديده و پشتيباني مي شد هيچ گاه پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد در دانشگاه ها تعبيه نمي شد و براي اين كار از توانايي جهاد دانشگاهي استفاده مي شد.
رئيس جهاد دانشگاهي در عين حال به ارائه دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در سفرهاي بين المللي وزير امور خارجه اشاره و اين اقدام را گامي در زمينه سازي براي فروش توليدات جهاد دانشگاهي به كشورهاي ديگر عنوان كرد و اظهار داشت: بيست و پنج مورد از دستاوردهاي اين نهاد در فهرست دستاوردها و محصولات ارائه شده قرار دارد.در ادامه اين نشست دكترمحمدحسين ايماني خوشخو، معاون آموزشي جهاد دانشگاهي گفت: 80 درصد آموزش هاي تخصصي جهاد دانشگاهي منجر به شغل مي شود كه اين نشان از توجه جهاد دانشگاهي به نيازهاي جامعه است.وي با بيان اينكه آموزش جهاد دانشگاهي مبتني بر پژوهش و منطبق بر نيازهاي جامعه است، افزود: گسترده ترين فعاليت جهاد دانشگاهي كه نزديك به 600 هزار نفر فراگير سالانه دارد، مربوط به آموزش هاي تخصصي و فوق تخصصي جهاد دانشگاهي است كه 60 درصد فراگير آن دانشجويان و يا فارغ التحصيلان دانشگاهي هستند.
 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 26 معتاد و قاچاقچي
اصفهان - خبرنگار كيهان: در راستاي اجراي طرح 6 ساعته محله امنيت محور 26 توزيع كننده موادمخدر و معتاد پرخطر دستگير شدند. از اين افراد مقادير قابل توجهي موادمخدر صنعتي و سنتي به دست آمد.
شكار مار 135 سانتي متري
بابل - خبرنگار كيهان: يك حلقه مار در حياط منزلي واقع در بازگير كلاي بابل پيدا شد. ماموران آتش نشاني در محل حاضر، و اين مار 135 سانتي متري را به دام انداختند.
دستگيري سارق توپي زن
سمنان - خبرنگار كيهان: سارق حرفه اي منازل به هويت (ع.خ) در سمنان شناسايي و به دام افتاد. متهم به انجام 55 فقره سرقت منزل به روش توپي زني در سطح استان سمنان اعتراف كرده و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.
كشف موادمخدر در ميناب
ميناب - خبرنگار كيهان: 418 كيلو و 650 گرم موادمخدر از نوع ترياك در ميناب كشف شد. در اين ارتباط يك نفر متهم دستگير، و تحويل مقامات قضايي شهرستان ميناب شد.
20 قاچاقچي در چنگ قانون افتادند
زاهدان - خبرنگار كيهان: طي 7 فقره عمليات پليس مبارزه با موادمخدر 406 كيلوگرم موادمخدر شامل 86 كيلوگرم هروئين و 320 كيلوگرم ترياك از قاچاقچيان كشف و ضبط شد. در اين ارتباط 20 نفر دستگير و تحويل مراجع قانوني شدند.
اعتراف به 20 فقره سرقت
زاهدان - خبرنگار كيهان: يك فرد شرور تحت تعقيب در زاهدان توسط نيروي انتظامي دستگير شد. وي به 20 فقره سرقت اعتراف كرد. از منزل متهم تعدادي مدارك شناسايي و 800 عدد رينگ و لاستيك خودرو كشف شد.
انهدام باند سارقان و مالخران
زاهدان - خبرنگار كيهان: باند متشكل از سارقان و مالخران در شهرستان دلگان سيستان و بلوچستان شناسايي و متلاشي شد. اين باند 4 نفره اقدام به سرقت و فروش موتورسيكلت مي كرد.
 


ماموران پليس سايبري سايت هاي اسرائيلي را هك كردند

مشهد - خبرنگار كيهان:
ماموران پليس فضاي سايبري خراسان رضوي 3 سايت اسرائيلي فعال در زمينه هاي فروش سلاح و توهين كننده به ائمه اطهار(ع) را فيلتر كردند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: ماموران پليس فضاي تبادل اطلاعات (فتا) خراسان رضوي در جريان رصد فضاي سايبر موفق شدند، 3 سايت اسرائيلي را فيلتر كنند.
سرتيپ بهمن اميري مقدم، سايت فروش اسلحه و سايتي كه در آن به امام هادي(ع) توهين شده بود را از جمله اين سايت ها دانست و گفت: تعدادي از عوامل سايت اهانت كننده به امام هادي(ع) در داخل كشور هستند كه تلاش پليس براي دستگيري آن ها ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه در 4 ماهه نخست امسال 27 باند موادمخدر در استان متلاشي شده است، اذعان داشت: كشفيات موادمخدر نيز در اين مدت 33 درصد افزايش داشته است.
 


دانشجو خبر داد

پوشش 20 هزار دانشجوي كم بضاعت دانشگاه آزاد توسط كميته امداد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از امضاي تفاهم نامه اي با كميته امداد براي تحت پوشش قرار گرفتن 20 هزار نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد خبر داد.
فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از امضاي تفاهم نامه اي با كميته امداد امام خميني(ره) براي كمك به دانشجويان كم بضاعت دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: قرار است كه 20 هزار نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد تحت پوشش كميته امداد قرار گيرند.
دانشجو تأكيد كرد: در جلسه اي كه با سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) داشتيم، قرار است 20 هزار نفر از دانشجويان دانشگاه آزاد تحت پوشش كميته امداد قرار بگيرند و ما سعي مي كنيم از امكانات آنها استفاده كنيم.
 


توقيف اتوبوس حامل يك ميليارد ريال كالاي قاچاق

اصفهان- خبرنگار كيهان:
ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان يك دستگاه اتوبوس حامل كالاهاي خارجي قاچاق به ارزش تقريبي يك ميليارد ريال را شناسايي و توقيف كردند.
فرمانده انتظامي اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اين كه قاچاقچيان قصد دارند مقاديري كالاي خارجي قاچاق را به اصفهان انتقال دهند ماموران به يك دستگاه اتوبوس در يكي از گاراژ هاي سطح شهر مشكوك و آن را مورد بازرسي قرار دادند.
سرهنگ محمدعلي بختياري اضافه كرد: در بازرسي از اتوبوس ياد شده 100 بسته سيگار الكترونيكي، 60 عدد چراغ سيار شارژي، 984 عدد فلش و كنترل فلش مخصوص خودرو، 192 دست شلوار، 143 جفت كفش، 20 عدد كيف زنانه، 84 عدد راديو پخش مموري خور، 30 عدد سشوار و 135 دستگاه تجهيزات دريافت از ماهواره كشف و ضبط شد.
وي افزود: كارشناسان، ارزش ريالي اين محموله را بالغ بر يك ميليارد ريال اعلام كردند.
وي اضافه كرد: در اين عمليات راننده اتوبوس به اتهام حمل كالاي قاچاق دستگير و خودروي وي نيز توقيف و به پاركينگ منتقل شد.
بختياري گفت: محموله كشف شده تحويل اداره گمرك استان و متهم به مراجع قضايي معرفي شد.
 


همزمان با ماه رمضان صورت گرفت

اجراي طرح اكرام ايتام در خارج از كشور

معاون هماهنگي و امور بين الملل كميته امداد امام خميني(ره) از اجراي طرح اكرام ايتام در تعدادي از كشورها در ماه مبارك رمضان خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، محمد محمدي فرد، معاون هماهنگي و امور بين الملل اين نهاد، گفت: كميته امداد امام خميني(ره) در 8 كشور داراي نمايندگي ثابت است و نزديك به 30 كشور هم با كميته امداد جهت همكاري به توافق رسيدند و از الگوهاي امداد استفاده مي كنند.
محمد محمدي فرد با بيان اينكه در ماه مبارك رمضان حمايت از محرومان توسط مردم در داخل كشورمان اجرا مي شود، افزود: اميدواريم در خارج از كشور نيز بتوانيم با كمك مردم آن كشورها از محرومان حمايت كنيم و همانند داخل كشور برنامه هاي مشابهي در آن كشورها اجرا كنيم، برهمين اساس برنامه هايي از قبيل تأمين پوشاك، مواد اوليه غذايي، سبد كالا و به منظور تقدير از حمايتهاي خيرين از فعاليتهاي كميته امداد امام خميني(ره) نشستهايي با مسئولان برگزار مي شود و در كشورهاي مختلف در دستور كار برنامه هاي برون مرزي اين نهاد قرار مي گيرد.
وي افزود: برنامه هاي ماه مبارك رمضان در حمايت از محرومان مورد توجه مخاطبان خارج از كشور نيز قرار گرفته و بيش از 33 سال است كه اين برنامه ها در داخل كشور به ويژه در ماه مبارك رمضان اجرا مي شود و به عنوان يك الگو در سطح بين المللي در كشورهاي ديگر مورد توجه است و ما سعي مي كنيم تا به ترويج اين امر كمك كنيم.
 


دستگيري مدير وب سايت غيراخلاقي در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
مدير يك وب سايت غيراخلاقي در گيلان شناسايي و دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: پليس فتا با گشت زني در فضاي مجازي وب سايتي را شناسايي كردند كه مبادرت به انتشار محتواي غيراخلاقي و ترويج فرهنگ ابتذال غرب مي كرد.
سرهنگ محمدخاني گفت: با شناسايي آدرس مدير اصلي اين سايت اكيپ هاي عملياتي پليس پس از اخذ مجوزهاي قضايي، در يك عمليات غافلگيرانه گرداننده اصلي اين وب سايت غيراخلاقي را در غرب گيلان دستگير كردند. وي خاطرنشان ساخت: در بازرسي از منزل متهم يك دستگاه لپ تاب، 2 دستگاه رايانه، 3 عدد فلش مموري و مقاديري سي دي كشف و ضبط شد.
متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابي خود اعتراف و با تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد.
 


برخورد خشن پليس نيويورك با مسافري كه بليت نداشت

در فيلمي كه به تازگي در اينترنت منتشر شده است يك مأمور پليس ايستگاه مترو، نوجواني را تنها به دليل نداشتن بليت 2 مرتبه به طرز وحشيانه اي روي سكوي مترو پرت مي كند.
به گزارش فارس به نقل از هافينگتون پست، به تازگي يك فيلم ويدئويي در يوتيوب منتشر شده است كه در آن پليس ايستگاه متروي نيويورك به سمت يك نوجوان كه بدون ارائه بليت وارد مترو شده، مي رود و پس از بازرسي بدني سعي در دستبند زدن به وي دارد كه البته پيش از اين كار ظاهراً سكوي مترو را با تشك كشتي اشتباه مي گيرد و سعي دارد تا 2 بار يكي از فنون كشتي را روي اين نوجوان اجرا كند.
اين پليس در حقيقت در حالي كه سعي مي كند به اين نوجوان دستبند بزند وي را كه دستانش را بر تابلوي تبليغات روي ديوار مترو تكيه داده از كمر بلند مي كند و به زمين مي كوبد.
اين اقدام نه تنها يك بار بلكه 2 بار توسط اين پليس تكرار مي شود كه تعجب حاضران در سكوي مترو را نيز بر مي انگيزد، چرا كه وقتي اين نوجوان به واسطه ضربه ابتدايي روي زمين افتاده اين پليس مجدداً او را از زمين بلند مي كند و بار ديگر او را به زمين مي كوبد و پس از آن به اين نوجوان دستبند مي زند و وي را از روي زمين بلند كرده و با خود مي برد.
اين فيلم توسط «ديويد گالارزا» يكي از فعالان گروه حقوق بشري «لا كاسيتا كمونال دسانست پارك» كه در تاريخ 19 ژوئيه و به هنگام وقوع اين اتفاق روي سكوي متروي ايستگاه خيابان چهل و پنجم بروكلين در نيويورك حاضر بوده ضبط و روي يوتيوب منتشر مي شود.
افسر «رايان» از اداره پليس نيويورك در تماس تلفني خود با هافينگتون پست وقوع اين حادثه را تأييد و اعلام مي كند كه در حال حاضر اين نوجوان كه «شان پيگن» نام دارد، بازداشت و به مقاومت در برابر پليس در هنگام دستگيري و سوءاستفاده از خدمات دولتي به علت پرداخت نكردن هزينه بليت خود متهم شده است.
 


9 كشته در توفان سيل چين

در پي وزش توفان، جاري شدن سيلاب و رانش زمين در استان «ليائونينگ» در شمال شرق چين دست كم 9 نفر تا ظهر ديروز جان خود را از دست دادند.
به گزارش ايرنا، منابع محلي اعلام كردند: توفان و سيل در اين استان باعث ناپديد شدن شماري از روستائيان شده است.توفان زندگي بيش از دو ميليون نفر را در شهرهاي مختلف اين استان مختل كرده است.
با وزش اين توفان كه «دامري» نام دارد، بسياري از خطوط برق از كار افتاده و به تأسيسات آبرساني و جاده ها خسارات زيادي وارد شده است.
هزاران نفر با كمك امدادرسانان به مناطق امن منتقل شده اند.
توفان و سيل در ماه هاي اخير خسارات زيادي به 7 استان چين به خصوص مزارع وارد كرده است.
جاري شدن سيل در شهر پكن ماه گذشته ميلادي جان 79 نفر را گرفت.
 


جاي خوش چاقو در بدن زن 30 ساله

4 سال از آن روزي كه يك زن آمريكايي در حال خوردن ميوه،چاقو را به نزديكي دهانش برد و به خاطر يك خنده ناگهاني اين وسيله تيز را بلعيد، مي گذرد. عجيب اين كه چاقو از چهار سال پيش داخل مري اين زن قرار دارد.
وي در ابتدا از درد معده رنج مي برد ولي پس از گذشت اين مدت حالا از وجود چاقو در گلوي خود احساس ناراحتي نمي كند و بلعيدن غذا برايش مشكل ساز نيست.
به گفته پزشكان، آزمايش اشعه ايكس به روشني نشان داده كه اين زن چگونه چاقو را بلعيده است. اين زن 30 ساله آتلانتايي با گذشت 4 سال حالا از درد قفسه سينه به پزشكان روي آورده و از آنها درخواست كمك كرده است.
پزشكان پس از آندوسكوپي در اين باره اعلام كرده اند كه معده بيمار در اين مدت هيچ آسيب جدي نديده است. چاقو به شكلي عجيب در مري او قرار گرفته و در اين مدت عمل بلعش را دچار مشكل نكرده است.اما آنچه مسلم است او بايد 4 سال پيش براي خارج كردن چاقو عمل جراحي انجام مي داد. تصاوير جالبي از چاقو داخل شكم اين زن در مجله پزشكي نيوانگلند به چاپ رسيده و همه پزشكان را متعجب كرده است.پزشكان مي گويند هنگامي كه اين زن چاقو را بلعيده با خنديدن هاي پياپي، چاقو به داخل مري حركت كرده و پس از مدت طولاني، باعث بروز ناراحتي و درد در قفسه سينه اش شده است. اگر چه در حال حاضر بيمار بدون درد غذاي خود را مي بلعد، اما گفته مي شود اين وضع پايدار نخواهد بود.
 


اعتياد زن آمريكايي به خوردن اسفنج

يك زن آمريكايي مدت 21سال است كه به خوردن اسفنج مبل اعتياد پيدا كرده است.
به گزارش ايسنا، «آدل ادوارد» 31ساله، گفت: زماني كه 10 سال داشتم براي تفريح با يكي از دوستانم شروع به جويدن اسفنج مبل كرديم اما كم كم احساس كردم بدنم به جويدن و خوردن اسفنج نياز دارد.«آدل» در مورد مشكلات خوردن اسفنج گفت: چهار سال پيش به دليل احساس درد در ناحيه شكم به پزشك مراجعه كردم. پزشكان پس از بررسي هاي بسيار و چندين آزمايش متوجه شدند، مصرف اسفنج طي سال ها مشكلاتي را براي دستگاه گوارشم به وجود آورده است.
پزشكان همچنين به «آدل» گفتند: يكي از دلايل اعتياد او به خوردن اسفنج، شرايط نامناسب روحي بوده كه در سنين كودكي و هنگام جدا شدن والدينش از يكديگر داشت و موجب شد با جويدن اسفنج از استرس خود بكاهد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي oddity central، «آدل» به دليل مشكلات بسياري كه با آن مواجه است تمايل دارد تا عادت به خوردن اسفنج را كنار بگذارد در غير اين صورت به مرگ زودهنگام منجر خواهد داشت.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14