(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 مرداد 1391 - شماره 20276

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقاومت سرنوشت ساز (يادداشت روز)
پشت رو (گفت و شنود)
براي دعوت از محمد مرسي
فرستاده ويژه رئيس جمهور فردا به مصر سفر مي كند
از سوي هيئت رئيسه مجلس صورت گرفت
معرفي 7 نامزد عضويت در هيئت نظارت بر نمايندگان مجلس
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:
تركيه بايد در قبال ماموريت ژنرال خود در خاك سوريه پاسخگو باشد
آخرين خبرها از وضعيت زائران ربوده شده ايراني در دمشق
كيهان و خوانندگان
در غربت فقط توسري خورديم و تحقير شديم (خبر ويژه)
نتانياهو حتي در كابينه خود مقابل ايران تنهاست (خبر ويژه)
سفر به انگليس كاري، تفريحي، ورزشي يا ...؟! (خبر ويژه)
اصلاح طلبان براي عبور از موسوي و ادعاي تقلب مسابقه گذاشته اند (خبر ويژه)
خوش خدمتي به صهيونيست ها دامن تركيه را گرفت (خبر ويژه)


مقاومت سرنوشت ساز (يادداشت روز)

صف آرايي حق و باطل در برابر يكديگر «وضعي كاملاً طبيعي» است و در طول تاريخ هم همواره اينگونه بوده است و البته در اكثر موارد به دليل سستي اهل حق، صحنه به «جولانگاه» باطل تبديل شده است. در هر جا اهل حق ولو گروه كوچكي- و به تعبير قرآن كريم فئه قليله- بوده ولي در برابر باطل ولو گروههاي بزرگي- فئه كثيره- بوده اند، مقاومت كرده ، قطعاً به پيروزي رسيده و بر باطل غليه كرده اند چرا كه به تعبير قرآن از كمك خدا برخوردار بوده اند.
صف آرايي حق در برابر باطل از منظر دين و عقل، سرتاسر فايده است و اندك زياني -بخصوص از نظر مادي- در آن راه ندارد. البته حتماً زحمت دارد و پايمردي، تدبير، وحدت فرمان، فرمانده و فرمانبر- يا وحدت راه، راهبر و راهرو- و بصيرت و زمان شناسي را هم بعنوان شرط لازم پيروزي، طلب مي كند از اين رو حضرت امير سلام الله عليه در فايده چنين جبهه اي مي فرمايند «الخير كله في السيف و تحت ظل السيف» كما اينكه تعاليم ائمه و نبي مكرم اسلام و خداي متعال همواره از «مداهنه» و «خوشبيني در مورد كفار» نهي فرموده و افتادن به دام مداهنه را سم مهلك دانسته اند.
مظهر عيني و كامل صف آرايي حق و باطل در دوره ما «ايران» و «آمريكا» است آمريكا از قبل از پيروزي انقلاب و در همان مرحله پيدايي به مصاف اين انقلاب آمده است. سند آن اعزام معاون ستاد مشترك ارتش آمريكا و معاون ناتو به ايران- كريستوفر و هايزر- با هدف آماده سازي ارتش ايران براي كودتا بود كه در آذر ماه 75- بعد از راهپيمايي عظيم روزهاي تاسوعا و عاشورا- انجام شد و خود آمريكايي ها دهها سند را در اين رابطه انتشار داده اند هدف انتشار دهندگان دفاع از جيمي كارتر و اعضاي دولت او در برابر كساني بود كه آنان را به غفلت از پيامدهاي سقوط محمدرضا شاه متهم مي كردند.
پس از اين هم اسناد مي گويند، آمريكا بعد از پيروزي انقلاب با گروههاي مختلف ضد انقلاب- چپ و راست- براي ساقط كردن انقلاب و تجزيه ايران به ائتلاف رسيده بود و اسناد آنهم كه شامل ارتباط ويژه با اعضاي نهضت آزادي، اعضاي جبهه ملي، اعضاي حزب خلق مسلمان و گروههاي چپ مي شود، بارها منتشر شده اند. بعد از شكست در اين مرحله، آمريكايي ها از طريق معاون وقت وزارت دفاع- رامسفلد- چراغ سبز حمله عراق به ايران را روشن كردند و طولاني ترين جنگ منطقه را عليه ايران رقم زدند و آنگاه كه بر همگان معلوم شد كه عراق بازنده قطعي است خود مستقيماً و با زيرپا گذاشتن همه موازين وارد اقدامات نظامي عليه ايران شدند كه ساقط كردن هواپيماي مسافربري ايران يكي از اين اقدامات بود. بلافاصله بعد از پايان جنگ، تشديد تحريم ها و لوايح پي درپي عليه ايران شروع شد، مهار دوگانه با ابتكار «ايندايك» سناتور يهودي در دولت كلينتون به تصويب رسيد و همزمان حمايت از تروريست ها عليه ايران در دستور كار قرار گرفت و گروهك هايي در مناطق جنوب شرقي، شمال غربي و جنوب غربي ايران به وجود آمدند كه يكي از اقدامات آنان منفجر كردن حرم رضوي و به شهادت رساندن نزديك به 003 نفر از هموطنان بلوچ در جنوب شرق كشور بود. دشمني آمريكا پس از پايان دوره كلينتون شتاب بيشتري گرفت مقامات آمريكايي در دوره 8 ساله بوش بارها از سرنگوني نظام جمهوري اسلامي حرف زدند و امكانات خود را براي تحقق آن به ميدان آوردند. اعمال فشار شديد عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران و ربودن و شكنجه ده ها ايراني زائر و ديپلمات در عراق و قرار دادن ايران در «محور شرارت» و نيز صدور پنج قطعنامه ضد ايراني در شوراي امنيت نشانه هاي شتاب سياست هاي ضد ايراني در دوره بوش است. در اين دوره آتش ضديت با ايران در آمريكا اينقدر شور شد كه باراك اوباما با وعده تغيير سياست هاي داخلي و خارجي آمريكا به ميدان آمد و از مردم رأي گرفت. اوباما در جريان اولين سفرهاي خارجي خود- به تركيه و مصر- اعلام كرد آمريكا درصدد ايجاد روابط جديدي با جهان اسلام است. اما برخلاف وعده و تجربه اي كه آمريكايي ها در مصاف با ايران پيدا كرده بودند، سياست هاي ضد ايراني و ضد اسلامي آمريكا در دوره اوباما نه تنها فروكش نكرد بلكه به شدت افزايش پيدا كرد. صدور دستورالعمل ها و تحريم هاي يكجانبه دولت و كنگره آمريكا به نحو عجيب و بي سابقه اي افزايش يافت و به طور متوسط به تصويب ميانگين هر سه روز يك قانون رسيد و ادبيات مقامات دولت اوباما تشديد و به سمت ادبيات امنيتي و نظامي سوق پيدا كرد و مقامات آمريكايي با صراحت از تلاش براي سرنگون كردن جمهوري اسلامي حرف مي زنند. با اين وصف كاملا پيداست كه خط مقابله با «ايران اسلامي» در هيئت حاكمه آمريكا در طول 33 سال گذشته «خط ممتد» بوده و آنان ملاحظه هيچ دولتي- نه دولت ليبرال بازرگان و نه دولت سكولار محمد خاتمي- را هم نكرده اند و در طول اين دوران مصاحبه ها و نامه هاي بعضي از روساي جمهور ايران به مقامات آمريكايي كه توام با كرنش هايي نادرست بود، هم حتي به اندازه سر سوزني از شتاب اقدامات ضد ايراني آمريكا نكاست. اين شرح بحث، تا آنجايي كه به آمريكا مربوط مي شود و مي توان گفت آمريكا تكليف خود را با ايران مشخص كرده و 33 سال است كه استقلال، تماميت ارضي و هويت ايران و اسلام را هدف قرار داده است.
از اين طرف، جمهوري اسلامي ايران در برابر اين فشارها راه حل خود را در «مقاومت» مي داند طبيعي هم هست كه يك ملت در برابر توطئه هايي كه عليه استقلال، امنيت ملي و منافع ملي آن انجام مي شود، مقاومت كند و ايستادگي در برابر دشمن خود را تا آخرين نفس ادامه دهد. قطعا تنها چنين ملتي شايسته تحسين بوده و آينده بدون شك از آن چنين ملتي خواهد بود. در واقع آنچه در طول اين 33 سال از سوي مردم ايران در اين هماوردي انجام شده، جز اين نبوده است و نتيجه آن هم اين است كه ايران نه تنها در مرزهاي داخلي بلكه در مرزهاي منطقه اي و بين المللي هم به عنوان شخصيتي «مستقل»، «مقتدر» و «در حال پيشرفت» شناخته مي شود. امروز اعتراف به اين كه ايران يك قدرت سياسي موثر است بگونه اي كه بسياري از پرونده هاي منطقه بدون كمك ايران قابل حل و فصل نيست، اعتراف به اين كه ايران يك قدرت مهم علمي دنيا در حوزه هاي علوم انساني، علوم پايه و علوم تجربي است، اعتراف به اين كه ايران يكي از چند قدرت مهم نظامي دنياست، اعتراف به اين كه ايران داراي يكي از قوي ترين نظام هاي مردم سالار دنياست، اعتراف به اين كه ايران معنوي ترين مردم دنيا را در خود جاي داده است و اعتراف به اين كه در آينده نزديك - حدفاصل 2015 تا 2050م- بخش وسيعي از آسيا و آفريقا با نام ايران شناخته مي شود، فضايي فراگير را پوشش داده است.
طبعا آمريكايي هايي كه در حوزه تمدني آخرين حرف هاي خود را در سال 1939 و ذيل عنوان هرمنوتيك- اصالت تفسير- زده و پس از آن به نازايي افتاده اند، جولان چنين قدرت مستقلي را نمي توانند تحمل كنند و براي آن كه مانع وقوع پديده اي بين المللي به نام «جمهوري اسلامي ايران» شوند، همه ساز و كارهاي خود را پاي كار بياورند و حتي از توسل به رسواترين شيوه - ترور دانشمندان- هم استفاده كنند.
اين روزها سوريه يكي از اين صحنه هاي هماوردي است. در سوريه، جبهه آمريكا علنا انواع سلاح هايي كه در شرايط فعلي مي توان در حلب و... استفاده كرد به دست عناصر القاعده كه طي 14-51 ماه اخير توسط آمريكا بازتوليد شده است، مي دهد و حتي از اقدامات جنون آميز و چندش آور آنان- نظير فاجعه الحوله كه طي آن دهها زن و كودك به قتل رسيدند- هم حمايت مي كند و وزير خارجه (مقام ارشد ديپلماتيك) آن با صراحت و جلوي دوربين ها مي گويد براي سقوط اسد هر اقدامي مشروع است. اگر خوب به صحنه سوريه بنگريم مي بينيم كه آمريكا، انگليس، فرانسه، رژيم صهيونيستي، تركيه، عربستان و قطر يك جنگ سخت و كثيف تمام عيار را عليه يك كشور عضو سازمان ملل كه مراكز تحقيقاتي خود آنان مي گويند حداقل نيمي از مردم سوريه از اسد طرفداري مي كنند، به راه انداخته و براي رسيدن به مقصد، هيچ حدود و حريمي را محترم نمي شمرند. اين وضع از شدت عصبانيت و استيصال اين جبهه حكايت مي كند در برابر اين جبهه حداقل نيمي از كشورهاي دنيا كه در آن ها ايران، روسيه، چين، كشورهاي عرب آفريقايي، حدود نيمي از كشورهاي عرب خاورميانه حضور دارند با اين اقدامات مخالفند ولي هرگز به اقدام غيراخلاقي متقابل روي نياورده اند جبهه مشترك ايران، روسيه و... نيازي نديده اند تا اجلاس در پي اجلاس برگزار كنند، شوراي امنيت سازمان ملل را براي صدور قطعنامه ضدتروريسم تحت فشار قرار دهند، در پي ارسال سلاح هاي جديد به سوريه باشند، اقدامات متقابل امنيتي و نظامي انجام دهند و پول هاي خود را به سوريه سرازير كنند. اين جبهه ضدتروريسم هيچكدام از اين اقدامات را انجام نداده و در عين حال حدود 71 ماه مردم و دولت سوريه را در برابر تروريزم حفظ كرده است. 71 ماه تلاش جبهه آمريكا تاكنون به جايي نرسيده و نشانه اي از تزلزل حكومت سوريه ديده نمي شود آيا خود اين موضوع نشان نمي دهد كه آمريكا ديگر آمريكاي يك يا دو دهه قبل نيست كه يك حكومت را در چند روز واژگون مي كرد؟
بلي همانطوري كه حضرت امام خامنه اي- دامت بركاته- در ديدار اخير با جمعي از شعراي گرانقدر كشور فرمودند: «استكبار با همه قدرت تبليغاتي و سياسي خود در مقابل ملت ايران ايستاده است و ملت ما هم مقاومت مي كند، استكبار با همه قدرت خود نتوانسته گريبان خود را از دست ملت هاي مظلوم منطقه رها كند و دليل اصلي آن مقاومت است. اين مقاومت اگر از عرصه سياسي به عرصه هاي ديگر كه تاثيري ماندگارتر دارند- نظير عرصه اقتصاد- تعميم يابد، قطعا طي يك تا دو دهه آينده منطقه اي اسلامي منهاي غرب خواهيم داشت.
سعدالله زارعي
 


پشت رو (گفت و شنود)

گفت: آقاي محمدرضا تابش رئيس فراكسيون اصلاح طلبان در مجلس ششم، گفته است؛ در شرايط كنوني ورود اصلاح طلبان به انتخابات به منزله خودكشي است!
گفتم: ولي همين آقاي تابش در همين شرايط در انتخابات مجلس نهم شركت كرده بود!
گفت: ايشان گفته است، البته اصلاح طلبان در انتخابات شركت مي كنند.
گفتم: بالاخره قرار است بيايند يا نه؟
گفت: بعضي از آنها مي گويند مشكل اصلاح طلبان اين است كه راه را از اول اشتباه رفته اند.
گفتم: چه عرض كنم؟! دانش آموزي لباسش را پشت رو پوشيده بود، مادرش بهش مي گفت؛ بالاخره من نفهميدم كه تو داري مياي يا داري ميري؟!
 


براي دعوت از محمد مرسي

فرستاده ويژه رئيس جمهور فردا به مصر سفر مي كند

رئيس جمهور مصر فردا در ديدار فرستاده ويژه رئيس جمهور اسلامي ايران پيام دعوت احمدي نژاد را براي شركت در اجلاس سران عدم تعهد دريافت مي كند.
به گزارش مهر، محمد بقايي، معاون اجرايي رئيس جمهور فردا چهارشنبه به منظور تسليم پيام دعوت احمدي نژاد به محمد مرسي، رئيس جمهور مصر عازم قاهره خواهد شد.
اين نخستين ديدار مقامات جمهوري اسلامي ايران در مصر بعد از انتخاب مرسي به عنوان رئيس جمهور مصر به شمار مي رود. احمدي نژاد پيشتر به صورت تلفني مرسي را براي شركت در اجلاس عدم تعهد دعوت كرده بود.
مصر هم اكنون رياست جنبش عدم تعهد را برعهده دارد و در اجلاس تهران كه 5 تا 10شهريور ماه برگزار خواهد شد، رياست را به مدت سه سال به جمهوري اسلامي ايران منتقل مي كند.
گفتني است، نگراني رژيم صهيونيستي و برخي رژيم هاي دنباله رو سياست هاي آمريكا در منطقه از جمله عربستان از تاثيرپذيري كابينه جديد دولت مصر از سياست هاي ضد صهيونيستي ايران باعث شده است كه شاهد نوعي تحركات رسانه اي هدفمند در قبال سفر محمد مرسي رئيس جمهور مصر به جمهوري اسلامي باشيم.
در همين رابطه طي روزهاي گذشته برخي محافل رسانه اي از جمله روزنامه فرامنطقه اي «الحيات» كه در لندن منتشر مي شود و مورد حمايت عربستان است و «معاريو» رژيم صهيونيستي در خط خبري واحدي در مورد روابط ايران و مصر ادعا كردند كه محمد مرسي، رئيس جمهور مصر تصميم گرفت تا خودش در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران حاضر نشود و فرد ديگري از جمله «هشام قنديل»، نخست وزير يا وزير امور خارجه مصر به نيابت از مرسي در اين اجلاس كه در تهران برگزار خواهد شد، شركت كند.
به گفته اين منابع، بعد از اعمال فشارها و توصيه هاي مكرر، مرسي تصميم گرفت تا در شرايط و زمان فعلي به تهران سفر نكند البته اين منابع به منبع اين فشارها و توصيه ها اشاره اي نكردند.
اين اخبار بلافاصله از سوي منابع رسمي مصري تكذيب شد.
«ياسر علي» سخنگوي دفتر رئيس جمهور مصر در اين خصوص تاكيد كرد كه مرسي هنوز تصميم قطعي درباره شركت يا عدم شركت در اجلاس غيرمتعهدها كه قرار است پايان اوت برگزار شود، نگرفته است.
وي افزود: به محض اتخاذ تصميم قطعي در اين باره فورا آن را اعلام خواهيم كرد.
 


از سوي هيئت رئيسه مجلس صورت گرفت

معرفي 7 نامزد عضويت در هيئت نظارت بر نمايندگان مجلس

هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي 7 نماينده را براي عضويت در هيئت نظارت بر نمايندگان به صحن مجلس معرفي كرد.
محمدحسين فرهنگي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: با پايان مهلت يك هفته اي نمايندگان براي داوطلب شدن در انتخابات هيئت نظارت بر نمايندگان، هيئت رئيسه هفت نفر از آنها را براي معرفي به صحن انتخاب كرد.
وي افزود: روح الله حسينيان نماينده تهران، موسي غضنفرآبادي نماينده بم، محمدحسن ابوترابي فرد نماينده تهران، عزيز اكبريان نماينده كرج، محمد حسن ميرمحمدي نماينده گلپايگان، غلامرضا اسدالهي نماينده تربت جام و عوض حيدرپور نماينده شهرضا از سوي هيئت رئيسه انتخاب شدند.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: در جلسه علني سه شنبه اين افراد به صحن معرفي مي شوند تا براي انتخاب آنان در مجلس راي گيري شود و طبق قانون ملاك انتخاب آنها راي كثريت نمايندگان حاضر در جلسه است.
فرهنگي در پايان گفت: انتخاب دو نفر از نمايندگان براي عضويت در كميسيون ماده 10 احزاب و دو تن از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات به عنوان ناظر در جلسات شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري در دستور كار نمايندگان مجلس است.
بنا بر اين گزارش طبق قانون نظارت بر امور نمايندگان، تا سه ماه پس از انتخاب هيئت رئيسه دائم، هيئت نظارت بر نمايندگان متشكل از يك نفر از نواب رئيس مجلس، يك نفر از كميسيون اصل 90، يك نفر از كميسيون قضايي و حقوقي و چهار نفر از كميسيون هاي مختلف تشكيل مي شود.
 


نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:

تركيه بايد در قبال ماموريت ژنرال خود در خاك سوريه پاسخگو باشد

منصور حقيقت پور با اشاره به بازداشت ژنرال ارتش تركيه در شهر حلب سوريه، گفت: تركيه حق دخالت در امور داخلي سوريه را ندارد و بايد درباره حضور ژنرال خود در خاك اين كشور، پاسخگو باشد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به بازداشت ژنرال ارتش تركيه در شهر حلب سوريه، با بيان اينكه تركيه حق دخالت در امور سوريه را ندارد، تاكيد كرد: تركيه بايد مراقب رفتار خود باشد و بيش از اين در زمين آمريكا و رژيم صهيونيستي بازي نكند.
وي با بيان اينكه استمرار دخالت تركيه و حضور نظاميان اين كشور در خاك سوريه به نفع ترك ها نيست، تصريح كرد: با حضور نظامي تركيه در خاك سوريه، مردم تركيه عليه سياست هاي ضداسلامي حاكمان خود سكوت نخواهند كرد. بعيد است بعد از اينكه روشن شود دولت تركيه تمام تسليحات تروريست ها را تامين مي كند، مردم مسلمان تركيه سكوت كنند.
وي در پايان گفت: تركيه بايد در قبال ماموريت ژنرال ارتش خود در خاك سوريه پاسخگو باشد.
 


آخرين خبرها از وضعيت زائران ربوده شده ايراني در دمشق

در حالي كه معاون وزيرامورخارجه هرگونه ادعاي عضويت زائران ربوده شده در سپاه پاسداران را قاطعانه تكذيب كرد ربايندگان اعلام كردند تا روشن نشدن هويت اين افراد با هيچ كشوري مذاكره نمي كنيم.
روزنامه نيويورك تايمز به نقل از كلنل مالك الكردي، معاون فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه گزارش داد: گروهي كه مسئوليت ربودن زائران ايراني را به عهده گرفته، ظاهرا بدون مشورت با ارتش آزاد اين اقدام را انجام داده است.
ايران از تركيه و قطر براي آزادي زائران ايراني درخواست كمك كرده است، اما براساس گزارش خبرگزاري رويترز از دوبي، گروه سوري كه اقدام به ربودن زائران ايراني كرده است مي گويد كه با هيچ كشوري براي آزادي آنها تماسي نداشته است.
شبكه تلويزيوني العربيه روز يكشنبه تصاويري ويدئويي را پخش كرد كه در آن ادعا شد 47 زائر ايراني ربوده شده در دمشق هستند، در اين تصاوير افراد مسلحي كه خود را عضو تيپ البراء وابسته به ارتش آزاد سوريه معرفي مي كنند مسئوليت ربودن زائران ايراني را به عهده گرفتند.
بنا بر گزارش رويترز، پس از پخش اين تصاوير عبدالناصر الشمير، فرمانده البراء كه بخشي از گروه ارتش آزاد سوريه است در مصاحبه اي با تلويزيون العربيه مستقر در دوبي گفت: مذاكرات با طرف هاي داخل يا خارج سوريه تا زماني كه هويت ايراني ها را تاييد نكنيم انجام نمي گيرد.
وي افزود: بررسي اسنادي كه هويت اين افراد را مشخص مي كند ادامه دارد و در زمان مقتضي يافته هاي مان را علني خواهيم كرد.
اين در حالي است كه حسين امير عبداللهيان، معاون وزير امور خارجه ايران با رد ادعاي شورشيان سوري درباره عضويت زائران ايراني گروگان گرفته شده در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: برنامه ربودن زائران ايراني از پيش طراحي شده بود.
تلاش هاي وزارت خارجه
براي آزادي زائران ادامه دارد
حسين امير عبداللهيان معاون امور كشورهاي عربي و آفريقايي وزير امورخارجه كشورمان نيز در گفت وگو با العالم گفت؛ تلاش هاي وزارت خارجه براي آزادي زائران ربوده شده در سوريه همچنان ادامه دارد.
وي تصريح كرد: وضعيت دمشق پايتخت سوريه به گونه اي است كه امكان حضور زوار ايراني با سازماندهي و رعايت جوانب امنيتي در مرقدهاي مطهر حضرت زينب و حضرت رقيه(س) فراهم بوده و هست.
عبداللهيان ادامه داد: در جريان گروگانگيري زائران ايراني در حومه دمشق، به نظر مي رسد كه با طراحي برخي طرف ها چنين دامي گسترده شد، در حالي كه اتوبوس حامل اين افراد با هماهنگي و سازمان دهي سازمان حج و زيارت ايران وارد سوريه شده بود.
امير عبداللهيان افزود: در نخستين روزهايي كه ناامني در پايتخت سوريه تشديد شده بود، سازمان حج و زيارت اعزام زائران را متوقف كرد؛ اما پس از عادي شدن اوضاع بلافاصله اعزام زوار از سر گرفته شد.
معاون وزيرخارجه ايران تاكيد كرد: ما قويا هرگونه ادعاي برخي از رسانه هاي گروهي مبني بر اينكه اين زوار از نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بوده اند را رد مي كنيم اين زائران به مناسبت ميلاد امام حسن مجتبي(ع) عازم زيارت بودند، اما طرف هايي به دنبال ربودن اتباع و زائران ايراني در سوريه هستند.
امير عبداللهيان، گفت: شورشيان در چارچوب اين سناريو در يك مرحله گروهي 10 نفره و در مرحله اي ديگر گروهي 11 نفره را گرفتند تا جلوي حمايت هاي مردم ايران از مردم سوريه را سد كنند.
وي همچنين گفت: علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان با همتاي ترك و قطري خود مكالمه تلفني داشته و آنها تاكيد كردند كه از همه ظرفيت خود براي آزادي زائران ايراني استفاده خواهند كرد.
امير عبداللهيان خاطرنشان كرد: اطلاعات مناسب و خوبي درباره مكان اختفاي اين افراد به دست آمده است و موضوع از كانال هاي سياسي دنبال مي شود تا زائران از دست تروريست ها آزاد شوند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000

¤ خداي من هرگز نمي گويم دستم را بگير چرا كه عمري است گرفته اي. فقط مي خواهم كه رها نكني.
5676---0919
¤ به سهم خودم از شما كيهاني ها كه خيلي جلوتر از دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي كشور آژير خطر ناشي از توطئه چيني دشمنان داخلي و خارجي را به منظور هوشياري مردم و مسئولين به صدا درمي آوريد تشكر مي كنم و قدردان هستم.
5221---3190
¤ واقعاً تأسف بار است كه بودجه كشور به جاي اينكه هزينه ساخت فيلم هايي در معرفي زنان دانشمند و فرهيخته ايراني يا زنان مدافع خرمشهر در اول جنگ تحميلي بشود آن را براي معرفي يك راننده زن رالي باز خرج و يا بهتر بگويم حيف و ميل مي كنند.
8091---6190
¤ از امت مؤمن و روزه دار درخواست مي كنم كه در ليالي قدر كه سرنوشت يك سال بعد همه رقم خواهد خورد با تضرع به درگاه خداوند منان پايان بخشيدن به حيات نكبت بار وهابيت و صهيونيسم در جهان هستي را طلب كنند و از خداوند نصرت مسلمين جهان به ويژه بحرين و عربستان و سوريه و ديگر مظلومان عالم را بخواهند.
طاهري
¤ از مسئولين سياست خارجي درخواست مي شود در هيچ سطحي در جلسه شيطاني آل سعود شركت نكنند. اين شركت، تاييد جنايات اين خاندان و دست آلوده به خون هزاران شهيد در اقصي نقاط جهان به ويژه در بحرين و شرق عربستان ممكن است تلقي شود .
حسن از انگليس
¤ دشمن در حال حاضر وضعيت اقتصادي ما را نشانه گرفته و مي خواهد از اين طريق به ملت فشار آورد، الان به نظر مي رسد سه قوه بايد براي مديران مياني فيلترهايي بگذارند تا عوامل دشمنان در داخل و خارج در پيشبرد اهداف دشمنان ناكام بمانند.
ميرزاخاني
¤ از مطبوعات اصولگرا و ديگر رسانه هاي متعهد تقاضامندم خدمات قابل توجه رئيس جمهور محترم طي 7 سال اخير را ناديده نگيرند هر چند ايشان خطاهايي را مرتكب شدند كه قابل اغماض نيست ولي انصاف را هم بايد در نظر گرفت و خدمات بي شائبه و گسترده وي را در اقصي نقاط كشورمان كه بيشتر از همه قشر مستضعف از آن بهره مند شدند نبايد ناديده گرفته شود.
يك هموطن از قم
¤ با توجه به تأكيد مسئولين بر شكستن طرح 2 بچه كافي است لازم است دولت در قدم اول نسبت به لغو اعمال تحريم فرزند چهارم به بعد و هزينه هاي درماني آن كه هر ماهه تامين اجتماعي و ديگر سازمان ها جريمه مي گيرند، اقدام نمايد. ما بابت فرزند چهارم هر ماهه جريمه چند هزار توماني به تامين اجتماعي پرداخت مي كنيم.
جلالي از تهران
¤ اطلاع رساني كيهان در خصوص هتك حرمت صورت گرفته عليه استاد عليرضا افتخاري خواننده عزيز كشورمان بجا و قابل تقدير است ولي به قول شاعر «چه سان با دزد بيروني درافتيم چو دزد خانگي بالا نشانديم؟» روزنامه شما بايد براي يك بار هم كه شده به چالش هاي درون رسانه ملي كشور بپردازد.
8516---0919
¤ چندي قبل اقدام به خريد يك دستگاه يخچال خارجي كرديم. پس از فرمايش آقا مبني بر سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني يخچال خارجي را پس داده و يك دستگاه يخچال ايراني خريديم. متأسفانه مغازه دار اصرار داشت كه جنس ايراني خوب نيست! لازم است هم دولت و هم توليدكنندگان به ارتقاي كيفيت و حمايت از مصرف كالاهاي داخلي اهتمام ورزند و فروشندگان نيز بر سر اجناس ايراني نكوبند تا در برابر تحريم دشمن سربلند بيرون آييم.
خانم رستمي از قم
¤وجود پاركبانها در برخي مناطقي كه پارك ماشين هيچ مزاحمتي براي كسي ندارد، هيچ توجيه قانوني و منطقي ندارد؟ شهرداري چرا براي پارك كردن ماشين ها در گوشه خيابان از مردم پول مي گيرد؟
2203---0919
¤چرا دولت بازار فولاد و ميلگرد را رها كرده است تا هر طور زالوصفتان بخواهند آن را قيمت گذاري كنند. انتظار تدبير و به دست گرفتن بازار توسط دولت را دارم.
7624---0935
¤از رئيس محترم قوه قضائيه درخواست مي شود با مجازات محتكرين كه جو جامعه را با احتكار و گرانفروشي ملتهب نموده و مي نمايند درس عبرتي داده شود كه ديگر كسي جرات چنين تخلفاتي را نداشته باشد. اگر چند محتكر بي رحم را در وسط ميادين شهر تهران اعدام نماييد ملت شاهد زالوصفتان بي هويت نخواهند بود.
طاهري، قادري و چند تماس مشابه
¤مطالبات معوقه بازنشستگان كشوري حدود 3 و نيم ميليون تومان است. از سخنان سرپرست سازمان بازنشستگان كشوري مندرج در كيهان 18/4/91 چنين استنباط مي شود كه كليه مطالبات اين قشر پرداخت شده است. در حالي كه طي دو نوبت اسفند سال 90 مبلغ 250 هزار تومان و تير ماه مبلغ 170 هزار تومان جمعا مبلغ 420 هزار تومان از مطالبات ما پرداخت شد و اگر اين روند ادامه يابد بايد طي چند سال كليه مطالبات خود را دريافت نماييم! خواهشمند است مسئولين امر ترتيبي اتخاذ كنند كه كليه مطالبات در يك نوبت و در حداقل زمان ممكن پرداخت شود تا گرهي از مشكلات ما بگشايد.
صادقي
¤از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود نسبت به ابلاغ پرداخت كمك هزينه مهدكودك فرهنگيان خانم تسريع نمايند. به اداره آموزش و پرورش شهرستان شهريار مراجعه كردم گفتند هنوز ابلاغ نشده است؟!
3271---0912
¤مدت يك ماه مي شود كه بسياري از خطوط تلفن ثابت مركز تلفن پيروزي تهران قطع شده و متاسفانه رسيدگي نمي كنند. اميدواريم از اين طريق فرجي حاصل بشود.
4278---0935
¤بانك مركزي در طول چند ماه گذشته دو بار نرخ ارز را گران كرده است. چرا مجلس جلوي اين اقدامات را نمي گيرد؟
5530---0936
¤مسئولين سازمان حمايت از مصرف كننده سري به نمايندگي فروش شركت هاي ايران خودرو و سايپا بزنند و متوجه قيمت هاي جديد بشوند. چرا بايد اجازه بدهند قيمت ها نسبت به سال گذشته تا اين حد افزايش پيدا كند.
8166---0918
¤چرا از اول سال 91 در شهر نير اردبيل روزنامه وزين كيهان به هيچ عنوان توزيع نمي شود؟!
3359---0912
پاسخ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
«در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان 4/5/91 به آگاهي مي رساند: درخصوص مراسم تقدير از ايثارگران معزز ستاد وزارتخانه، با بهره گيري از تجربيات سالهاي گذشته و محترم شمردن جايگاه كاركنان و براساس موازين قانوني و مستندات موجود در پرونده ايثارگري همكاران كه از طرف سازمانهاي ذيربط از جمله بنياد شهيد و تاييد مي گردد، اقدام به صدور كارت هديه نموده است.
دليل محروميت يا دريافت با تاخير تعداد انگشت شماري از ايثارگران، عدم تشكيل و يا نقص پرونده ايثارگري بوده است كه با تشكيل يا رفع نواقص، هداياي خود را دريافت داشته اند. به نظر مي رسد ادعاي يك يا چند نفر در نگرفتن هديه بر فرض صحت به معني ندادن هديه به نيمي از ايثارگران نيست.»
¤ در چندين نقطه از جاده هفتكل- باغملك در اقدامي غيراصولي و غيركارشناسي موانع ايجاد شده است. اين كار جز آسيب رساندن به خودروهاي عبوري هيچ نتيجه ترافيكي ندارد. از مسئولين امر مي خواهيم با بررسي موضوع براي رفع اين مشكل، همكاري و مساعدت داشته باشند.
8192---0937
¤ جدا كردن شهر ري از تهران كار بدون كارشناسي بوده و بدون نظرخواهي مردم اين منطقه صورت گرفته است. بهتر بود نظر مردم شهر ري را در اين مورد مي خواستند و در تصميم خود مورد ملاحظه قرار مي دادند. از شوراي اسلامي شهر تهران مي خواهيم با اين طرح مخالفت كند.
9035---0991
¤ موضوع جدايي شهر مذهبي ري از تهران با آراي مخالفي از سوي شهرداري و شوراي شهر تهران مواجه شده است به همين خاطر ضروري به نظر مي رسد تا در اين باره بحث هاي جدي صورت گيرد.
سليمان بلغار
¤ با توجه به اعلام چندين باره رسانه ها از قول مسئولين كه بازنشستگان تامين اجتماعي با 18درصد افزايش حقوق روبه رو هستند وقتي حقوق تيرماه را دريافت كرديم در كمال ناباوري تنها با افزايش حقوق صد هزار توماني روبه رو شديم يعني در ماه حداقل 53 هزار تومان متضرر شديم! (بنده كه حقوقم 850 هزار تومان بود اين قدر متضرر شده ام).
پيكر
¤ 30 ماه تمام سابقه حضور در جبهه دارم. در هيچ ارگان و سازماني هم مشغول نيستم. چرا بايد براي چند فوتباليست ميلياردي هزينه بكنند ولي امثال بنده نه كار داشته باشم و نه بتوانم ازدواج كنم. آيا خدا را خوش مي آيد كه ايثارگران تا اين حد زير فشار زندگي باشند.
حسيني
¤ خوشا به حال انسانهايي كه دل و قلبشان بي حجاب است و گرد و غبار گناه آن را نيالوده است. اما آنكه جسم ظاهري اش بي حجاب است حيوانات از او متمدن ترند.
0642:0936
¤ در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني به جاي فراهم نمودن تسهيلات لازم براي خريد اجناس ايراني متأسفانه خودروسازان داخلي براي چندمين بار زمزمه گران كردن محصولات خود را سر مي دهند و سازمان حمايت از مصرف كننده هم از اين امر حمايت مي كند.
5531:0913
¤ وقتي دولت و مسئولين سفارش و توصيه هاي زيادي خطاب به مردم در خصوص صرفه جويي در مصرف بنزين داشته اند شايسته و زيبنده نيست كه اقدام به حذف بنزين هاي ذخيره شده شهروندان بكنند.
1281:0913
¤ شركت فراصنعت طرف قرارداد با سايپا از 350 نفر كارگر خود 300 نفر را اخراج كرده است. از سوي ديگر حق بيمه چند خانواده نيز قطع شده، شما را به خدا به فرياد ما برسيد.
2848:0910
¤ منصفانه عرض مي كنم راه اندازي شبكه هاي جديد ديجيتالي خيلي از خواسته ها و نيازهاي مردم عزيزمان را برطرف كرده فلذا درخواست مي شود شبكه اي هم خاص موسيقي هاي مجاز افتتاح بشود تا كسي به شنيدن موسيقي هاي حرام كشيده نشود.
6369:0916
¤ يك پيرمرد فلج از شهر تبريز هستم. مسئولين بانك سپه اين شهر بنده و همسرم را دو ماه تمام براي چند ميليون تومان وام بردند و آوردند و آخر سر اين وام را پرداخت نكردند. آيا خدا را خوش مي آيد؟
9915:0914
¤ به آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري عرض مي كنم پنج سال اول كارتان را خوب درخشيديد اما متاسفانه بعد از آن چنين نبود. دوست داريم مثل قبل باشيد و مديريت كنيد تا دشمن شاد نشويم.
8740:0917
¤ به عنوان يك جوان و نسل سوم انقلاب از خواندن روزنامه كيهان لذت مي برم. مطالب سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ديني آن الحق والانصاف روشن كننده و در جهت ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامي و جهان اسلام است.
5764:0912
¤ هدف آمريكا از تحريم ايجاد نارضايتي عمومي در جامعه و سپس دخالت نظامي در كشور است. نبايد غافل بشويم بلكه دولت و مسئولين بايد با دور زدن تحريم ها و خدمت رساني هرچه بيشتر به ملت دشمنان را در رسيدن به آرزوي شوم خود ناكام بگذارند.
4207:0912
¤ برايم جالب بود كه جوان ايراني به نام نوشاد عالميان سفير جمهوري اسلامي در المپيك 2012 پس از برد از نماينده هنگ كنگ دست به سوي آسمان برد و خدا را شكر كرد اما چرا گردنبند طلا كه براي مرد حرام است به گردن خود آويزان كرده بود. آيا در وزارت عريض و طويل ورزش كسي نبود كه اين مسئله شرعي را تذكر بدهد؟
7307:0911
¤ در شهرستان نهاوند پديده بلند مرتبه سازي رواج پيدا كرده اما متاسفانه اصول مهندسي و ايمني به خاطر عدم كنترل مهندسين ناظر و بي توجهي شهرداري رعايت نمي شود. به عنوان مثال بالابرهايي كه در اين مجتمع هاي مسكوني نصب مي شوند اكثراً داراي نقايص فني هستند به طوري كه بدون اتاقك و حفاظ راه اندازي شده اند.
9563:0912
¤ پيشنهاد مي كنم دانشگاه صنعتي اصفهان را به نام شيخ بهايي نامگذاري كنند. نياز به توضيح نيست كه اين نامگذاري از هر جهت مناسب است.
اجله
¤باتوجه به ورشكستگي شركت پژو فرانسه پيشنهاد بنده اين است كه ايران از اين موقعيت استفاده كرده و به فرانسوي ها پيشنهاد خريد 5/1 ميليارد سهام در حال ورشكستگي را بدهد. البته ممكن است پذيرفته نشود ولي خوبي آن اين است كه قدرت و اقتدار كشورمان را به رخ دشمنان خواهد كشيد ثانياً افكار عمومي جهان را نيز مبني بر اينكه نسبت به دشمنان خود رفتار انساني داريم، جلب خواهيم كرد.
هاشمي
¤ مسئولين بايد براي مهار و خشكاندن ريشه تورم و گراني راه حل هاي پيشنهادي عموم مردم و كارشناسان را جمع آوري و بهترين راه حل را به اجرا بگذارند. حضرت علي(ع) مي فرمايند: آن كس كه از افكار ونظرات گوناگون مردم استقبال مي كند و از آنها آگاه مي شود به نظريات نادرست نيز پي مي برد.
6263:0938
¤ شركت هواپيمايي هما بعد از فشار زياد از سوي دولت زير بار اجراي قرارداد مستقيم و حذف نيروهاي شركتي رفت ولي اولا سقف حقوق كارگران را پايين آورد ثانياً تعهد محضري گرفت كه در صورت عدم نياز مي تواند كارگر را اخراج كند. عرض مي كنم آيا چنين رفتاري دهن كجي به دولت و مسئولين نيست؟
0206:0910
¤ كساني كه به نام دين به جدايي دين از سياست حكم مي كنند جواب بدهند چرا پيامبر اكرم(ص) تشكيل حكومت داد و با اشرار و منافقين به نبرد پرداخت. مگر دعوت، ارشاد و تدبير امور مي شود بدون سياست كارساز باشد؟
6091:0915
¤ چگونه اين ظلم را در مسابقه دو تيم فوتبال گهر زاگرس و تيم پيروزي را كه داور گل مسلم زاگرس رامردود اعلام كرد بپذيريم و چيزي نگوييم. چرا نبايد راهي براي رفع اين ظلم آشكار وجود داشته باشد؟
8911:0915
¤ دعا پشت دعا براي آمدنت
گناه پشت گناه براي نيامدنت
دل مانده متحير در انتخاب
كدام آخر، آمدنت يا نيامدنت يا صاحب الزمان(عج)
9155-0916
¤ باغ قلهك تهران با اينكه در اجاره انگليسي ها مي باشد براي پس گرفتن آن چندين سال است به زحمت افتاده ايم، حال تصور كنيد اگر زمين هاي كشاورزي به قطري ها فروخته بشود چه مصيبتي خواهيم داشت.
4582-0915
¤ نقش مطبوعات در جامعه چيست و متولي كنترل و خطوط قرمز مطبوعات كيست؟ اگر سري به روزنامه هاي رنگارنگ در دكه هاي مطبوعاتي بزنيد خواهيد ديد كه بخشي از آنها همچون روزنامه هاي زنجيره اي پايگاه دشمنان هستند و در جهت نياز آنها گام برمي دارند. براي نمونه رصد كردن حوادث سوريه و عملكرد اين قبيل مطبوعات درست شبيه عملكرد روزنامه هاي زنجيره اي در جنگ 33روزه رژيم كودك كش صهيونيستي با حزب الله است. لازم است وزارت ارشاد نظارت بيشتري به كاركردهاي مطبوعات معاند داشته باشد.
عليمرداني
¤ عناصر مدعي اصلاحات به بهانه انتخابات رياست جمهوري كه درپيش است براي خود نوشابه باز مي كنند و بحث معرفي كانديدا را مطرح مي نمايند. اين قماش بايد بدانند كه از ديد ملت شهيدپرور ايران مشروعيت ندارند و مانند ديگر ليبرال ها مردود شده اند و جايگاهي در بين مردم شريف كشورمان ندارند چون متاعي براي عرضه از خود باقي نگذاشته اند و آنچه مردم از اين مدعيان اصلاحات در ذهن خود دارند نوكري براي بيگانه و خيانت به ملت در همراهي با كودتاي نرم دشمن براي اضمحلال انقلاب است.
بختياري
¤ ظاهراً در برخي ملاقات هاي سران فتنه با يكديگر صحبت از شرط و شروط و قبول و يا رد آن براي رياست جمهوري است و گويا قصد دارند ايران را از بحراني ادعايي نجات دهند؟! به راستي آنهايي كه پس از نشست و برخاست با جورج سوروس و طبق دستور آنها براي ايران بحران آفريني كردند و در پيشگاه ملت روسياه هستند و جرأت حضور در بين مردم را ندارند و با اغماض نظام از مهلكه دادگاه نجات يافته اند با چه رويي به اين هجويات مي پردازند؟ و چگونه در پيشگاه خدا و مردم پاسخگوي اعمال ناصواب خود هستند؟ حضور در انتخابات كه جاي خود دارد!
طالعي
¤ از وزارت خارجه درخواست مي شود كه سياست گام به گام را كنار بگذارد و انقلابي تر عمل كند هم نسبت به ميانمار و هم نسبت به سوريه. چشم دنيا به ايران دوخته شده است. نترسيد كه ملت پشتيبان مسئوليني است كه انقلابي و صحيح عمل مي كنند.
اصغر كردبچه
¤ استكبار جهاني ديروز صدام بعثي عراق را مأمور كرد به جان انقلاب اسلامي بيفتد و به ايران خسارت وارد كند امروز اين مأموريت را به تركيه و مسئولين اين كشور داده كه به جان مقاومت در منطقه (سوريه) بيفتند و به خيال خود راه انقلاب اسلامي را سد كنند. در جواب مكر و حيله آمريكايي ها بايد گفت خداوند خيرالماكرين است.
8516-0919
¤ حرف هاي داوود اوغلو وزير امور خارجه تركيه كه بهتر است او را پادوي آمريكا لقب داد در حقيقت قول هايي است كه كشورهاي غربي به او داده اند كه با تصرف سوريه و پس از آن تسلط بر منطقه عربي دوباره كشور عثماني تشكيل شود و تركيه هم در رأس آن قرار گيرد. بايد به او گفت كه اين تحولي كه او به دنبال آن است تحول نيست بلكه يك لقمه گلوگير است.
يك فرهنگي بازنشسته
¤ اگر وزارت ورزش با جوانان متدين و بسيجي تهران و شهرستان ها تيم هاي بزرگ فوتبال تشكيل دهد و بر بازي و تمرين آن ها نظارت داشته باشد مطمئن باشيد كه ظرف سه چهار سال آينده هم افتخارات بزرگي در ميادين ورزشي جهان نصيب ايران مي گردد و هم هزينه بسيار ناچيزي را به همراه خواهد داشت كه در شرايط فعلي براي كشور بسيار مفيد و ارزنده خواهد بود.
شهرياري
¤ دبيران بازنشسته آموزش وپرورش بعد از 30سال خدمت صادقانه ازنظر مالي در مضيقه هستند از دولت محترم درخواست مي كنيم كه به حقوق اين قشر زحمتكش توجه داشته باشند. در ضمن بيمه طلايي دبيران بازنشسته را كه قطع كرده اند هرچه سريع تر برقرار كنند.
بيژن غفاري ساروي - تهران
¤ باتوجه به خيانت هاي آشكار دولت تركيه در همراهي با جبهه كفر و نفاق براي شكستن محور مقاومت سوريه، چرا شبكه اصفهان دائم تبليغ «رستوران تركيه اي اتايار» را مي كند.
رضايي از خميني شهر
¤ امام(ره) فرمودند، قوه قضائيه بايد پناهگاه مظلومين باشد ولي هركس كه ظلمي در حقش شده باشد و به دادگاه مراجعه كند درمي يابد كه ضعف قوانين باعث شده كه برخي از دادگاه ها پناهگاه مظلومين نباشند.
كلانتري- ارسنجان فارس
¤ از اداره برق ايلام- سرابله درخواست مي شود باتوجه به ماه مبارك رمضان و گرماي هوا از قطع برق در اوج گرما به ويژه در وقت ظهر خودداري كند، متأسفانه اداره برق در تاريخ 8/5/91 بعدازظهر اقدام به قطع برق روستاي زنجيره علياي سرابله كرد.
3734-0918
¤ از كيهان درخواست مي شود نسبت به سريال «خداحافظ بچه» روشنگري كند. بچه دزدي چه مناسبتي با ماه مبارك رمضان دارد؟ واقعاً براي دستگاه عريض و طويل صداوسيما مايه تأسف است.
1752-0911
¤ از وزير راه و شهرسازي درخواست مي شود از ثبت نام افرادي كه خود يا همسرشان داراي منزل مسكوني اند در مسكن مهر جلوگيري كند.
5168-0912
¤ از دولت انتظار مي رود كه نسبت به كنترل قيمت ها اهتمام بيشتري نمايد به ويژه كنترل چند كارخانه لبنياتي كار چندان سختي نيست. علي رغم تأكيدهاي فراوان مسئولين بر كنترل و مهار گراني كارخانه شير ميهن طي چند روز اخير اقدام به افزايش قيمت شير از 1500 به 1800 تومان نموده است .
كرمي
¤ سطل هاي زباله اي كه در اطراف مسجد اميرالمؤمنين(ع) واقع در منطقه14 ميدان احمديه قرار داده شده موجبات آزار و اذيت مؤمنين را فراهم نموده است از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل اقدام نمايند.
محمدمهدي رحماني
¤ از نيروي انتظامي و مؤمنين خيابان شمشيري درخواست مي شود ضمن امر به معروف و نهي از منكر مانع گسترش و فراگيري بدحجابي در اين محله شوند.
8847-0919
¤ مسئولان عربستاني رسماً از كشورهاي عربي درخواست تشكيل لشكري عربي براي حمله به سوريه كرده اند. به نظر مي رسد حداقل ترين كاري كه ايران مي تواند در واكنش به اين درخواست انجام دهد اين است كه اعلام كند ايران متحد سوريه است و اگر تحركاتي در اين رابطه صورت گيرد بدون پاسخ از سوي ايران نخواهد ماند.
شبستري- تهران
¤ پيشنهاد مي شود در صورت صلاحديد مقام معظم رهبري يك مهلت سه تا 6 ماهه به آژانس انرژي اتمي داده شود تا اگر در اين مدت به خواسته هاي ايران توجهي نشود ايران ظرف سه تا شش ماه آينده از آژانس انرژي اتمي خارج شود و تاكيد شود كه ادامه اين وضعيت و تحريم ها براي ايران امكان پذير نيست.
احمدي- اهواز
¤ از ساكنين شهرك نرگس پاكدشت هستيم. از مسئولان اين شهرستان استدعاي عاجل داريم به وعده هايي كه به مردم و ساكنين اين شهرك داده اند جامه عمل بپوشانند. متاسفانه زمان انتخابات وعده داده مي شود ولي در عمل هيچ توجهي به وعده هاي داده شده نمي شود.
حسن غري- شهرك نرگس
¤ ورود زودهنگام برخي مدعيان اصولگرايي به بحث انتخابات رياست جمهوري يك آفت جدي براي جريان اصولگرايي است.
قاسمي- اصفهان
¤ بنده از جانبازان مجردي هستم كه به من نه حقوقي مي پردازند و نه مزايايي.
علي اصغر زنده دل
¤ در خط جهان كودك به آفريقا راننده هاي مسافربر شخصي پدر ما راننده هاي تاكسي را درآورده اند. ما در پرداخت قسط ماشين و هزينه هاي گزاف آن درمانده شده ايم اين ها هم از طرف ديگر كار و كاسبي ما را كساد كرده اند. هرچه مي گوييم حرفمان به جايي نمي رسد. از مسئولان تاكسيراني تقاضاي رسيدگي داريم.
يك راننده تاكسي
¤ مي خواستم سؤال كنم چرا رئيس جمهور را ديگر در نمازجمعه نمي بينيم. در حالي كه ايشان در چهار سال اول رياست جمهوري شان هميشه در نماز جمعه حاضر بودند.
هادي- تهران
¤ مي خواستم به سردار كمالي مسئول نظام وظيفه عرض كنم، قانون معافيت تك فرزندي اصلا ضمانت اجرايي ندارد. بنده از كساني هستم كه از كارافتاده زير 60 سال هستم. مهره كمرم در منطقه شكسته و از ايثارگراني هستم كه ناراحتي اعصاب و روان هم دارم. حدود 24 ماه سرباز بودم و تمام اين مدت را هم در جبهه بودم. براي معافيت فرزندم به نظام وظيفه مراجعه كردم حتي يك دقيقه به حرف هاي بنده توجه نكردند. از سردار كمالي تقاضاي رسيدگي دارم.
مجتبي يعقوبي
¤ از رياست محترم جمهور تقاضا دارم كه به منظور رعايت عدالت استخدامي دستور فرمايند 150 نفر كارمندي را كه هيئت محترم وزيران براي استخدام در صندوق توسعه ملي تصويب كرده است از طريق امتحان و آزمون كتبي انتخاب و استخدام نمايد.
محمدي- كرج
¤ يكي از حوادثي كه در سكوت خبري و تحليل روزنامه ها و رسانه ها قرار گرفته است مرگ كاملا مشكوك و نابهنگام عمرسليمان بود، كه به نظر مي رسد بايد مورد بررسي قرار بگيرد. عمر سليمان كسي بود كه بيشترين همكاري را با صهيونيست ها داشته و به اعتراف مقامات صهيونيستي بيشترين ضربه را به حماس وارد كرده بود و دشمني جدي با حزب الله و جمهوري اسلامي ايران داشت و طرح هايي هم عليه محور مقاومت داشت.
يك هم وطن
¤ حقوق ما بازنشسته هاي شركت ملي فولاد با تاخير حداقل يك هفته تا پانزده روز پرداخت مي شود و هنوز در مورد افزايش حقوق سال جديد هيچ گونه اقدامي صورت نگرفته است.
اسدي
¤ از آقاي قاليباف شهردار تهران درخواست داريم كه استدلال هاي خود را در مخالفت با جدايي شهرري از تهران اعلام كنند. بنده فكر مي كنم كه اين تصميم دولت كاملا غيركارشناسي مي باشد.
صيفي- شهرري
¤ سابق بر اين در شرايط حساس مثل امروز برخي كالاها به عنوان كالاهاي استراتژيك اعلام مي شد و ورود و خروج آن در انحصار دولت قرار مي گرفت تا شرايط به حالت عادي برگردد. ما نمي دانيم چرا دولت از اين اختيارت براي رفع التهاب اقتصادي استفاده نمي كند يا نمي تواند يا نمي گذارند كه بتواند. هرچه است مورد اشكال است و بايد برطرف شود.
پيكر
¤ برخي از مزدورنامه هايي كه امروز به عنوان روزنامه منتشر مي شوند همان سياستي را كه در زمان جنگ 33 روزه لبنان و در حمايت از رژيم غاصب صهيونيستي در پيش گرفته بودند امروز در مورد مسئله سوريه در پيش گرفته اند. در حالي كه مسئله سوريه يكي از مسائل بسيار مهم و حياتي امروز جهان اسلام است.
بنده به عنوان يك شهروند ايراني راضي نيستم كه يك ريال از بيت المال صرف اين روزنامه ها شود. از وزير ارشاد تقاضا مي كنم كه هرچه سريع تر از حيف و ميل بيت المال جلوگيري كند.
مرداني
¤ در برخي از فرهنگسراها كه زير نظر شهرداري اداره مي شود بي بند و باري و بي حجابي بي داد مي كند.
يك شهروند از اصفهان
¤ در تاريخ 7/4/91 به بيمه ملت بعثت مراجعه كردم تا بابت خسارت اتومبيل غرامت دريافت كنم. پس از تشكيل پرونده و دوندگي هاي زياد در نهايت هيچ خسارتي به بنده پرداخت نكردند. مي خواستم بدانم كه اگر قرار نيست خسارتي پرداخت شود پس چرا از ما حق بيمه دريافت مي كنند.
معيني
¤ فشار آب آشاميدني در منطقه تهران نو- ميدان چايچي به قدري كم است كه اكثر ساعات روز در تابستان در لوله هاي طبقات سوم و چهارم ساختمان آب آشاميدني وجود ندارد. لطفاً مسئولين نسبت به افزايش فشار آب منطقه اقدام نمايند.
يكي از اهالي محل
¤ مقامات دولت تركيه با گسترش روابط اقتصادي شان با رژيم صهيونيستي و دخالت هاي آشكار در مناقشات ماه هاي اخير در كشور سوريه ماهيت اصلي خودشان را آشكار كردند.
قاسمي- اصفهان
¤ از استاندار محترم خراسان شمالي و مدير سازمان آموزش و پرورش استان درخواست مي شود مشكل كلاس هاي درس روستاهاي «ناوه قرق ناوه، قلعه جق و...» كه بعد از زلزله در كانكس برگزار مي شود برطرف سازند. سرما و گرما واقعاً براي قشر دانش آموز آزاردهنده است و آلودگي صوتي اين ساختمان ها آموزش را بي اثر كرده است.
4198:0915
¤ مسئولين صدا و سيما و وزارت ارشاد پاسخ دهند آيا ساخت فيلم هايي براي ائمه معصوم(ع) مهم تر است يا ساخت فيلم ها و سريال هايي از قبيل لاله و... در ضمن ساخت فيلم از امام جواد(ع) به بعد اين فايده را دارد كه اگر كسي به امام دهم اعتقاد پيدا كرد نمي تواند بگويد من فقط شيعه سه امام اولم.
ايراني
¤ قبض گاز مصرفي بنده در تاريخ 1/3/91 با 459 مترمكعب مصرف و بهاي 700/137 ريال و قبض بعدي 11/4/91 با 295 متر مكعب مصرف بهاي 112/229 ريال آمده است. حال مسئولين محترم شركت مقايسه كنند كه مصرف كمتر، بهاي بيشتر و مصرف بيشتر بهاي كمتري را بايد پرداخت؟ مگر نه اينكه داعيه مسئولين شركت هم عدم افزايش قيمت در سال 91 بوده است، پس اين تفاوت براي چيست؟
9233:0910
¤ باتوجه به تورم و گراني و تنگدستي مردم چطور برخي مديران اقدام به برپايي افطاري هايي با سفره هاي رنگي مي نمايند؟!
4231:0915
¤ در صفحه حوادث آمده كه 600 ميليون تومان براي آزادي 12 هزار زنداني مهريه نياز است. حال حساب كنيد با پول كلاني كه به هر بازيكن فوتبال مي دهند كه برخي بالاي ميليارد است چند صد هزار زنداني را مي توان آزاد كرد؟ يك نفر برابر حداقل 12 هزار نفر در يك فصل درآمد داشته باشد و برخي نيز با شكم گرسنه سر بر بالين بگذارند؟ به كجا مي رويم؟
6371:0913
 


در غربت فقط توسري خورديم و تحقير شديم (خبر ويژه)

مدير يك شبكه ماهواره اي تعطيل شده تصريح كرد ادعاي وطن دوستي محافل ضدانقلاب خارج نشين صرفا از سر ورشكستگي است.
داريوش سجادي درباره ناله ها و مويه هاي عناصر فراري براي وطن نوشت: «استماع ضجه- مويه ها و... ناله هاي جانسوز برخي غربت نشينان را هرگز نبايد به حساب «دلتنگي براي وطن» يا «عشق به ميهن» و يا «وطن دوستي» و ايضا «هموطن دوستي» معنا كرد.
وي در وبلاگ خود مي نويسد: نوستالژي، فرجام طبيعي و اجتناب ناپذير افراد ورشكسته به تقصيري است كه مايلند تقاص ناتواني و بي عرضگي خود را از طريق «فرار به گذشته و فرو رفتن در خلسه خاطرات خوش در وطني كه پيشتر و در آنجا بالنسبه از امكان و توان ايجاد خاطره خوش و كاميابي جمعي برخوردار بودند» استحصال نمايند. نوستالوژيست ها(!) قبل از «غمباد وطن» بينواياني معذور از بالندگي و باشندگي فاخرانه در غربت اند. برجسته ترين نمونه از نوستالژيست ها، كلني ايرانيان سياست ورز(!) در «لس آنجلس» آمريكايند.
 


نتانياهو حتي در كابينه خود مقابل ايران تنهاست (خبر ويژه)

«اسرائيل به ايران حمله نخواهد كرد نه قبل از انتخابات ماه نوامبر آمريكا و نه بعد از آن، چه اوباما پيروز شود و چه رقيب وي مت رامني»
روزنامه گاردين ضمن درج اين مطلب نوشت: مسئله اين نيست كه نتانياهو قصد حمله به ايران را ندارد. وي چنين قصدي را دارد و هر روز هم صريح تر از قبل آن را نيز مطرح مي كند. آنچه رخ داده اين است كه سيلي از مخالفت ها از سوي نهادهاي امنيتي اسرائيل از جمله «بني گانتز» رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل در رسانه ها مطرح و مورد حمايت دولت اوباما و پنتاگون قرار گرفت مبني بر اين كه بي بي (نتانياهو) به هيچ وجه نمي تواند راي كابينه اش را در حمايت از جنگ كسب كند و بدون حمايت كابينه وي قادر به آغاز جنگ با ايران نيست.
گاردين افزود: وزيران كابينه اسرائيل از نتانياهو در جنگي به شدت تهديدآميز كه مورد مخالفت سران ستاد مشترك ارتش، مقامات امنيتي، نيروي هوايي، موساد، سازمان امنيت داخلي اسرائيل (شين بت) و آمريكاست حمايت نخواهند كرد.
تحليلگر گاردين افزود: بنابراين به گمان من بازي پايان يافته است و سناريوي جنگ با ايران تلاشي است كه به شكست انجاميده است.
در همين حال راديو اسرائيل درباره لفاظي هاي نتانياهو، از قول كارشناسان گفت: نتانياهو قصد واقعي حمله ندارد بلكه مي خواهد يك فشار رواني بر ايالات متحده ايجاد كند تا عليه ايران وارد عمل شود.
راديو اسرائيل اضافه مي كند، دو تن از رؤساي پيشين سرويس امنيت خارجي اسرائيل با حمله به تأسيسات اتمي ايران مخالفت مي ورزند و ژنرال بني گانتس، رئيس ستاد كل ارتش اسرائيل نيز اشتياق چنداني به اين حمله ندارد. بيشتر مقامات ارتشي و كشور اسرائيل بر اين باور هستند كه بهتر است اگر چاره اي جز حمله نظامي نباشد، آمريكا پيشگام شود.
از سوي ديگر روزنامه تايمز آوايزرائيل به نقل از داني ياتوم رئيس اسبق موساد نوشت: بحث درباره ارزش حمله اسرائيل به برنامه هسته اي ايران مجاز است اما زمزمه هاي اخير درباره زمان بندي و قابليت انجام چنين حمله اي، امنيت اسرائيل را به خطر مي اندازد.
روزنامه يديعوت آحارونوت نيز به نقل از منابع امنيتي اسرائيل، نسبت به توانايي تسليحاتي حزب الله لبنان ابراز نگراني كرد و نوشت: در صورت درگيري اسرائيل با ايران هزاران موشك حزب الله لبنان، اسرائيل را هدف قرار خواهد داد.
يديعوت آحارونوت افزود: حزب الله لبنان به مثابه بازوي توانمند ايران بدون هيچ شكي در صورت حمله به اين كشور بيكار نخواهد نشست. و اين بار موشك هاي حزب الله تنها كريات شمونا و حيفا را هدف قرار نخواهد داد، بلكه شهرهاي بزرگ ومهم ما نيز پذيراي موشك هاي حزب الله خواهد بود. مقامات اسرائيلي پيش بيني كرده اند كه حزب الله موشك هاي متنوعي از جمله موشك هاي اسكاد كه دقت و قدرت تخريب زيادي دارند در اختيار دارد و مي تواند با آنها هر كدام از شهرهاي فلسطين اشغالي را هدف قرار دهد.
 


سفر به انگليس كاري، تفريحي، ورزشي يا ...؟! (خبر ويژه)

فائزه هاشمي كه حكم شش ماه زنداني وي هنوز اجرا نشده، كشور را به مقصد انگليس ترك كرد.
خودش مي گويد رفته است مسابقات المپيك لندن را ببيند و برگردد، اما وكيلش آقاي عليزاده طباطبايي مي گويد اين يك سفر خانوادگي است و يكي از اعضاي خانواده هاشمي گفته است او رفته تا به فرزندش كه در انگليس مشغول تحصيل است، سري بزند.
پنج شنبه هفته گذشته، فائزه هاشمي ايران را به مقصد انگليس ترك كرد و يك بار ديگر نام اين عضو جنجالي خانواده هاشمي در رسانه ها مطرح شد.
سيدمحمود عليزاده طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره صحت خروج فائزه هاشمي از كشور اظهار داشت: وي براي يك سفر كاري ايران را ترك كرده و با شروع سال تحصيلي جديد به ايران برمي گردد.
وكيل هاشمي ادامه داد: فائزه هاشمي مدير گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامي است و به زودي به ايران باز مي گردد.
عليزاده طباطبايي در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود صدور حكم حبس براي فائزه هاشمي از سوي قوه قضائيه، حكم وي اجرا نشده است، اظهار داشت: براي اجراي حكم فائزه هاشمي چندين مرتبه اقدام شده ولي زندان خالي وجود ندارد! هزاران محكوم به زندان در انتظار اجراي حكم خود هستند و اين در حالي است كه زندان ها هنوز خالي نشده اند.
ادعاي نبود يك تخت خالي براي فائزه هاشمي در زندان هاي كشور با واكنش رئيس سازمان زندان ها مواجه شد. غلامحسين اسماعيلي در واكنش به اظهارات وكيل فائزه هاشمي درباره اينكه عدم اجراي حكم فائزه هاشمي به خاطر پر بودن زندان ها است اظهار داشت: اين ادعا درست نيست و عدم اجراي حكم ربطي به جمعيت داخل زندان ها ندارد.
وي ادامه داد: هر كس كه از سوي دادستاني معرفي شود، ما پذيرش مي كنيم.
رئيس سازمان زندان ها درباره اين ادعا كه هزاران زنداني در انتظار اجراي حكم خود هستند ولي زندان ها خالي نشده است، گفت: چنين ادعايي صحت ندارد و هر كس كه از سوي دادستان معرفي شود، قطعا از سوي زندان ها پذيرش مي شود.
همچنين «محمدسلطان همتيار» قاضي دادگستري استان تهران با اشاره به خروج فائزه هاشمي از كشور قبل از اجراي حكم قطعي شده حبس وي، اظهار كرد: واحد اجراي احكام مربوطه بايد در اين زمينه اظهارنظر كند اما احتمالا اين فرد يا ضامن داشته يا وثيقه ارايه كرده است.
در اين ميان، فائزه هاشمي از لندن پيغام داده است كه «براي ديدن المپيك راهي لندن شده ام و با پايان المپيك به ايران بازمي گردم».
فائزه هاشمي در حالي از كشور خارج شده است كه به دليل مشاركت در اغتشاشات سال 88 و اظهاراتش در مصاحبه با رسانه هاي ضدانقلاب تنها به شش ماه حبس محكوم شد. اين در حالي است كه در اين مدت تعدادي از فعالان رسانه اي و فرهنگي به عناوين مختلف مورد پيگرد و محكوميت قرار گرفته اند.
آخرين مورد محمدحسن روزي طلب بود كه به جرم انتشار متني انتقادآميز در وبلاگ شخصي اش، از سوي قاضي شعبه 1057 دادگاه كاركنان دولت به چهارماه حبس تعزيري قطعي محكوم شد.
وي كه در وبلاگ شخصي خود از روند برخورد با فعالان جبهه فرهنگي انقلاب همچون قديري ابيانه در قم، ميثم نيلي، سعيد ذاكري و همچنين فيلترينگ سايت هاي 598 و بي باك انتقاد كرده بود، با شكايت و اعلام جرم دادستان تهران به دادگاه احضار شده بود.
براساس اين گزارش پرونده وي با صدور قرار مجرميت به شعبه 1057 دادگاه كاركنان دولت ارسال شد و 11 مرداد نيز براي برگزاري دادگاه تعيين وقت شد كه در اين دادگاه اين فعال رسانه اي به چهارماه حبس تعزيري قطعي محكوم شد.
 


اصلاح طلبان براي عبور از موسوي و ادعاي تقلب مسابقه گذاشته اند (خبر ويژه)

مشاور كلاهبردار كروبي، اصلاح طلبان را به كلاهبرداري متهم كرد و از رئيس شوراي هماهنگي سبز خواست تا در مقابل آنها افشاگري كند.
مجتبي واحدي كه مدتي است اعلام جدايي از كروبي كرده، خطاب به اردشير اميرارجمند نوشت: موضع شجاعانه كروبي و موسوي به نفع ديدگاه هاي سازشكارانه سانسور مي شود. به نظر مي رسد عده اي كه احتمالاً در جبهه اصلاحات خودي تلقي مي شوند به دنبال آن هستند كه اقدامات غيرموجه خويش را مستند به ديدگاه هاي آن دو نشان دهند و بدين طريق بابت حضور در نمايش انتخابات بر سر ميرحسين موسوي منت هم بگذارند! من نمي دانم موسوي چه قدر امروز بيانيه شماره 17 را راهگشا مي داند كه دوستان در حد افراط به وفاداري بر قانون اساسي پافشاري مي كنند.
وي اضافه كرد: گمان مي كنم نمي توان با خلاصه كردن همه چيز در سخني كه موسوي بيش از چهارصد روز قبل از آغاز حبس خانگي خود گفته چارچوبي مطابق ميل برخي افراد ساخت و هركس را كه با ارائه شواهد و قرائن كافي، خواستار «در انداختن طرحي نو» است از ميدان به در كرد. آنچه باعث نگراني شده ومي شود تلاشي است كه عده اي از مشتاقان حضور در نمايش انتخاباتي سال 92 آغاز كرده اند. آنها با بزرگ نمايي بخشي از بيانيه 17 و سانسور روح اصلي آن بيانيه به دنبال توجيه نزديك شدن احتمالي خود به حكومت هستند. اين سانسورچي هاي مدعي اصلاح طلبي با پذيرفتن دخالت نظام در موضوع تاييد صلاحيت ها، در محافل خود به دنبال شناسايي كساني هستند كه امكان عبور از فيلتر شوراي نگهبان را داشته باشند.
واحدي نوشت: آنها به صورت افراطي بر «وفاداري به قانون اساسي» كه بنا بر دلايل فراوان موسوي مي تواند در آن تجديدنظر كرده باشد تكيه مي كنند و در عين حال با توسل غيرصادقانه بر بيانيه هفدهم، بسياري از «مسلمات» آن بيانيه را سانسور مي نمايند. از جمله، در حالي كه اصولي ترين راه حل هاي مندرج در بيانيه هفدهم، رهايي همه زندانيان سياسي و آزادي مطبوعات است، عده اي با سانسور اين بخش از ديدگاه هاي موسوي، به دنبال همراه ساختن ساير اصلاح طلبان با اين ديدگاه خطرناك هستند كه «آزادي مطبوعات و رهايي زندانيان سياسي اگرچه مهم است اما اولويت اول نيست.» البته كسي نمي تواند از مشتاقان شركت در انتخابات بخواهد كه بر اين اشتياق خويش لجام بزنند اما توجيه اين اشتياق با گرته برداري غيرامانت دارانه از بيانيه هفدهم و ساير مواضع موسوي و كروبي، كاري غيراخلاقي و خسارت بار است كه توقع مي رود شما، در برابر آن بايستيد.
وي خاطرنشان كرد: اگر كساني مايلند بيانيه نهصد و پنجاه روز پيش موسوي را بدون توجه به همه وقايع دو سال و نيم اخير، معيار همه فعاليت هاي خويش قرار دهند حق آنست كه از تحريف و تفسير رندانه آن جلوگيري نمايند. فراموش نكنيم كه آن افراد هيچگاه به صورت كامل با جنبش سبز و ادعاي اصلي آن يعني دزديده شدن آرا همراه نبوده اند. تفاوت ديدگاه آنان با موسوي و كروبي در مقوله انتخابات نيز در روز دوازدهم اسفند 90 آشكار شد.
يادآور مي شود امير ارجمند از حاميان تحريم انتخابات مجلس بود اما پس از شركت خاتمي در آن انتخابات سعي كرد به توجيه اين اقدام بپردازد.

 


خوش خدمتي به صهيونيست ها دامن تركيه را گرفت (خبر ويژه)

حمايت علني از تروريست ها دامن دولت تركيه را گرفت.
در جريان درگيري هاي مسلحانه ميان شورشيان كرد تركيه و ارتش كه در جنوب شرق اين كشور رخ داد، دست كم 23 تن كشته شدند.
شورشيان كرد وابسته به حزب كارگران كردستان تركيه (پ.ك.ك) در نخستين ساعات بامداد يكشنبه به يكي از مراكز نظامي ارتش در استان حكاري حمله كردند و 6 سرباز ترك و 2 نگهبان كرد را از پاي درآوردند.
به گفته استاندار حكاري شورشيان همچنين به يكي از پايگاه هاي ارتش در يكي از روستاهاي اين استان يورش بردند كه در نتيجه آن 15 سرباز، نگهبان روستا و پنج غيرنظامي زخمي شدند.
خبر حمله پ ك ك به ارتش تركيه در حالي منتشر مي شود كه دولت تركيه با تحريك و حمايت آمريكا، عربستان و قطر، پايگاه هايي را براي آموزش و تجهيز و سازماندهي تروريست ها عليه دولت سوريه اختصاص داده است. ادواردبيك ديپلمات سابق آمريكايي با هشدار دراين باره گفت: در قبال سوريه مرتكب اشتباهي بزرگ شده است زيرا اين ماجرا تاثير منفي بر امنيت آنكارا خواهد گذاشت، مانند فعاليت هاي نظامي گروه پ ك ك عليه آنكارا كه اخيرا رو به افزايش گذاشته است.
وي در ادامه با اشاره به عملكرد دوگانه آمريكا گفت: واشنگتن مي گويد كه به دنبال ثبات در خاورميانه است اما در عمل كمر به ويراني آن بسته است. همه بايد بدانند كه ماجراي سوريه و بي ثباتي در آن بر كل منطقه تاثير خواهد گذاشت و باعث بروز سونامي خواهد شد.
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف روز يكشنبه در گزارشي نوشت: تركيه، عربستان، قطر و آمريكايي ها طي ماه هاي گذشته به حمايت گسترده تسليحاتي از مخالفان دولت سوريه پرداخته، و با ساماندهي و آموزش نظامي، تلاش كردند آنها را فعالتر كنند. قطر نيروهاي ويژه خود را براي ارائه كمكهاي لجستيكي و آموزش به مخالفان اعزام كرد؛ عربستان پا را فراتر از اين گذاشته و در ايجاد مركز فرماندهي در 60 مايلي مرز تركيه و سوريه همكاري كرد؛ ماموريت اين مركز، آموزش و ارائه كمكهاي اطلاعاتي، نظامي و سلاح به عناصر مسلح است. رئيس جمهوري آمريكا نيز با عبور از مرحله زيرنظر گرفتن اوضاع، در فرماني دستگاه هاي آمريكايي را مامور كرد به صورت علني به مخالفان سوريه كمك كنند.
ديلي تلگراف خاطر نشان كرد: نمي توان نتايج و پيامدهاي «جنگ اشباح» در سوريه را پيش بيني كرد؛ البته كساني كه خواستار كمك بيشتر به عناصر مسلح در سوريه شده اند، بايد چشمهاي خود را باز كنند، چرا كه به نظر مي آيد آنها پيامدها و خطرهاي چنين جنگهايي را نمي بينند.
اين روزنامه با اشاره به پيامدهاي جنگ افغانستان تاكيد كرد: تجربه همكاري سعودي-آمريكايي در جنگ افغانستان و «جنگ اشباح» در اين كشور براي سالها موجب بي ثباتي و تقويت گروه هاي افراطي شد، و پيامدهاي وخيم آن تا خارج از مرزهاي افغانستان امتداد يافت.
هنري كيسينجر وزير خارجه اسبق آمريكا به تازگي در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: آمريكا در سوريه با انتخابي بين «واقع گرايي» و «آرمانگرايي» روبرو نيست بلكه مشكل اصلي اين است كه اكنون كه القاعده وارد نزاع سوريه شده است، آمريكا بايد در همان جبهه اي قرار بگيرد كه القاعده قرار گرفته است.
يادآور مي شود طي سالهاي اخير در عراق نيز به واسطه نقش آفريني خائنانه آمريكا، عربستان سعودي، گروه هاي تروريستي وابسته به القاعده و سلفي ها مجال عرض اندام پيدا كردند. به دنبال پيگيري قضايي و امنيتي ترورهاي ساليان اخير نقش طارق هاشمي معاون رئيس جمهور عراق لو رفت. طارق هاشمي پس از اطلاع از اينكه تحت تعقيب قرار گرفته به كردستان و از آنجا به تركيه گريخت و با وجود اعتراض دولت عراق، از آنكارا پناهندگي گرفت!
افزايش تهديدهاي امنيتي ناشي از ترويج تروريسم در حالي دامن دولت تركيه را گرفته كه 10 روز پيش هم گروه هاي تروريست و مسلح در مرز باب الهواء به 30 تريلر و كاميون تركيه حمله كرده و ضمن غارت 9 كاميون، شماري از آنها را به آتش كشيدند.
برخي گزارش ها از اجراي پروژه صهيونيستي همزمان عليه كشورهاي اسلامي منطقه حكايت مي كند بدين ترتيب كه با ايجاد چالش آميخته با خشونت اخير در سوريه عملا توان دولت هايي نظير تركيه به جاي معارضه با رژيم اشغالگر قدس، وقف مهار يكي از حلقه هاي محور مقاومت ضدضهيونيستي شده و از آن سو بحث هايي نظير تروريسم و تجزيه طلبي رو به افزايش گذاشته است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14