(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 مرداد 1391 - شماره 20276

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وحيدي: اقتدار رسانه اي بزرگترين پشتوانه اقتدار دفاعي است
احمدي نژاد در ديدار با رئيس سناي پاكستان:
مرزهاي ايران و پاكستان بايد فعالترين مرزها در بازرگاني باشد
پاي درس علي (ع)
بي اعتنايي يك شركت انگليسي به تحريم ها عليه ايران
رئيس بخش پژوهش هاي صهيونيستي دانشگاه الازهر:
روابط مصر و اسرائيل به دوران مبارك باز نمي گردد
در محكوميت كشتار مسلمانان ميانمار صورت گرفت
تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد مقابل دفتر سازمان ملل
اولين بالگرد ملي امسال به پرواز درمي آيد
سلطانخواه خبر داد
افزايش 4 برابري اعتبارات مراكز آموزش عالي كشور
«فاتح 110» موشكي با قابليت انهدام سپرهاي موشكي
سرلشكر صفوي: همه مسئولان كشور بايد خود رامديون شهدا بدانند


وحيدي: اقتدار رسانه اي بزرگترين پشتوانه اقتدار دفاعي است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تأكيد كرد كه امروز اقتدار رسانه اي بزرگترين پشتوانه اقتدار دفاعي است و همه وظيفه داريم زمينه ها و شرايط اين اقتدار را فراهم كنيم.
احمد وحيدي در آستانه روز خبرنگار در جمع مسئولان شبكه خبري دفاع وابسته به وزارت دفاع، طي سخناني با گراميداشت 17مرداد روز خبرنگار از خبرنگاران به عنوان خصم جهل و خودكامگي و خط شكنان عرصه بيداري و خردمندي ياد كرد.
وي خبرگي و خردمندي، خيرخواهي و خلوص را از ويژگي هاي خبرنگاران خوب ايراني برشمرد و تصريح كرد: شهيد صارمي كه سالروز شهادتش روز خبرنگار نام گرفته است از پيشتازان اين عرصه خطير به شمار مي آيد.
وزير دفاع افزود: خبرنگاران در افزايش خردمندي و ايجاد خرسندي و نشاط در جامعه نقش تعيين كننده اي دارند و با اطلاع رساني مبتني بر صحت، سرعت و دقت موجب بالندگي جامعه مي شوند.
وحيدي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي كه چند سال پيش فرمودند محور برنامه هاي استكبار جهاني عليه ملت ايران جنگ رواني، جنگ اقتصادي و مقابله با پيشرفت و اقتدار ملي است، گفت: ايجاد جبهه قدرت نرم و جريان نيرومند اطلاع رساني مي تواند دشمن را در اين سه جبهه نيز ناكام كند.
وي همچنين ديپلماسي رسانه اي را مكمل ديپلماسي دفاعي دانست و گفت: امروز براي پيشبرد اهداف نظام در همه عرصه ها بيشتر از هر زمان ديگري نيازمند خبرنگاران حرفه اي و متعهد و رسانه هاي فعال و كارآمد هستيم.
وزير دفاع در پايان با تأكيد بر توسعه شبكه نيرومند خبري و اطلاع رساني براي مقابله با جنگ نرم دشمن از همه دست اندركاران عرصه اطلاع رساني به ويژه خبرنگاران خبرگزاري ها، مطبوعات داخلي و رسانه ملي كه نقش ارزنده اي در اين زمينه ايفاء مي كنند، قدرداني كرد و گفت: امروز اقتدار رسانه اي بزرگترين پشتوانه اقتدار دفاعي است و همه وظيفه داريم زمينه ها و شرايط اين اقتدار را فراهم كنيم.

 


احمدي نژاد در ديدار با رئيس سناي پاكستان:

مرزهاي ايران و پاكستان بايد فعالترين مرزها در بازرگاني باشد

رئيس جمهور اسلامي ايران با تاكيد بر استفاده از ظرفيتها و توانمندي هاي موجود در ايران و پاكستان براي تامين نيازمندي هاي دو ملت، گفت كه مرزهاي دو كشور بايد فعالترين مرزها در مراودات تجاري و بازرگاني باشد.
محمود احمدي نژاد عصر يكشنبه در ديدار سيد ناير حسين بخاري رئيس مجلس سناي پاكستان، روابط جمهوري اسلامي ايران و پاكستان را روابطي دوستانه، برادرانه و گسترده دانست و اظهار كرد: مرزهاي جغرافيايي ميان دو كشور، تنها ناشي از تقسيم بندي هاي سياسي است، در حالي كه مردم ايران و پاكستان، داراي ويژگي ها و اشتراكات فرهنگي فراوان برآمده از منشأ و مبدأ يكسان هستند.
رئيس جمهور با بيان اينكه هيچ مانع، محدوديت و نقطه منفي در روابط تهران - اسلام آباد وجود ندارد، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و پاكستان، داراي منافع مشترك بوده و با دشمنان مشتركي نيز روبه رو هستند كه هرگز خواهان پيشرفت و قدرتمندي دو كشور نيستند و بايد برخلاف خواست آنان روابط و برادري هاي خود را بيش از گذشته تقويت كنند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه دست بيگانگان در مسائل و رخدادهاي منطقه به روشني قابل مشاهده است، اضافه كرد: مستكبران و دشمنان ملت هاي منطقه نمي خواهند هيچ دو كشوري با يكديگر روابط دوستانه و در جهت همكاري داشته باشند چرا كه به واسطه اين روابط منافع آنها به خطر خواهد افتاد.
رئيس جمهور ضمن ابراز خرسندي از توافقات جديد ميان دو كشور در جهت گسترش روابط همه جانبه تهران - اسلام آباد اظهار كرد: علاوه بر روابط سياسي و اقتصادي بايد شرايط براي تسهيل رفت وآمد مردم دو كشور نيز فراهم شود، چرا كه گسترش اين روابط علاوه بر نقش مهم اقتصادي، از لحاظ نزديكي و قرابت مردم دو كشور نيز حائز اهميت است.
احمدي نژاد تصريح كرد: تقويت مراودات تجاري و بازرگاني در مرزهاي ايران و پاكستان علاوه بر ايجاد زمينه هاي مناسب در ارتقا سطح روابط، مجال را براي برخي اقدامات و كارهاي تروريستي در اين منطقه بيش از پيش محدود مي كند.
وي با تاكيد بر لزوم اتحاد و همدلي در مسائل منطقه به منظور جلوگيري از دخالت بيگانگان و اقدمات تروريست ها خاطرنشان كرد: امروز دشمنان به ايجاد اختلاف ميان دولت ها و ملت هاي منطقه اميد بسته و مي خواهند از اين طريق فشار خود را بر كشورهاي منطقه افزايش دهند.
در اين ديدار رئيس مجلس سناي پاكستان با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و پاكستان به عنوان دو كشور برادر و مسلمان داراي روابط ديرينه و تاريخي با يكديگر هستند، گفت: تعامل هرچه بيشتر ميان مردم دو كشور مي تواند به گسترش سطح روابط ايران و پاكستان كمك شاياني كند.
سيد ناير حسين بخاري با تاكيد بر لزوم تقويت مناسبات تجاري و اقتصادي ميان ايران و پاكستان اظهار داشت: دو كشور در بسياري از سازمان ها و مجامع بين المللي داراي مواضع مشتركي هستند و اين در حالي است كه ايران به عنوان كشوري مهم در منطقه، نقش بسزايي را در تنظيم موضوعات و مسائل مختلف بين المللي و منطقه اي ايفا مي كند.
وي گسترش مناسبات و همكاري ها ميان ايران و پاكستان را براي ملت هاي منطقه نيز داراي فايده دانسته و گفت: پاكستان خواستار گسترش همه جانبه و حداكثري همكاري ها و روابط با جمهوري اسلامي ايران بوده و معتقد است هرچه سطح مبادلات دو جانبه افزايش يابد دو ملت بيش از گذشته به يكديگر نزديك خواهند شد.
 


پاي درس علي (ع)

مبادا به مردم منت بگذاري !
اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
مبادا هرگز براي خدمت هايي كه انجام داده اي بر مردم منت بگذاري.
يا كارهاي خودت را بزرگ بشماري
يا مردم را وعده اي داده، سپس خلف وعده نمايي!
منت نهادن، پاداش نيكوكاري را از بين مي برد و كاري را بزرگ شمردن، نور حق را خاموش گرداند و خلاف وعده عمل كردن، خشم خدا و مردم را برمي انگيزاند كه خداي بزرگ فرمود: «دشمني بزرگ نزد خدا آن كه بگوييد و عمل نكنيد»
نهج البلاغه
نامه53
 


بي اعتنايي يك شركت انگليسي به تحريم ها عليه ايران

يك روزنامه صهيونيستي در گزارشي اذعان كرد كه شركت اپراتور ماهواره اي اينمارست انگليس با بي اعتنايي به تحريم ها عليه ايران، همچنان به نفت كش هاي اين كشور خدمات ارائه مي كند.
براساس گزارش روزنامه صهيونيستي جروزالم پست «شورات هادين»، مركز حقوقي اسرائيل ماه گذشته به اينمارست هشدار داده بود كه در صورتي كه ارائه خدمات هدايت و ناوبري به تانكرهاي ايراني را متوقف نكند، اين شركت را در دادگاه هاي آمريكا تحت تعقيب حقوقي و كيفري قرار خواهد داد.
«ريچ هريس»، معاون شركت اينمارست با بي اساس خواندن ادعاهاي اين مركز حقوقي اسرائيلي، تاكيد كرده بود كه اينمارست هيچ يك از تحريم ها عليه ايران را نقض نكرده است.
به گفته هريس، پس از آنكه دولت انگليس در سال 1999 اينمارست را به بخش خصوصي واگذار كرد، اين شركت متعهد شد كه به تعهدات مربوط به ارائه خدمات عمومي اش پايبند بماند و ارائه خدمات ناوبري دريايي را ادامه دهد. هريس افزود، ايمنارست متعهد شده كه بدون اعمال تبعيض به دليل مليت كشتي ها، به همه شناورها خدمات ارائه دهد.
مركز حقوقي تل آويو و چند گروه صهيونيستي ديگر اينمارست را به بي اعتنايي به تحريم ها عليه ايران متهم كرده اند.
اين در حالي است كه وزارت خزانه داري آمريكا ماه گذشته، تحريم هاي جديدي را عليه كشتي هاي ايراني به مورد اجرا گذاشت.
اين تحريم ها 58 كشتي متعلق به شركت ملي تانكر ايران را شامل مي شود. 28 كشتي از كشتي هايي كه وزارت خزانه داري آمريكا نام آنها را در ليست سياه خود قرار داده، از خدمات شركت اينمارست استفاده مي كنند.
كريستوفر مكلاگلين، سخنگوي شركت اينمارست، 26 جولاي در مصاحبه با شبكه اسپيس نيوز گفته بود كه «برخي از اين كشتي ها از خدمات قديمي شركت اينمارست استفاده مي كنند.» وي خاطر نشان كرده بود كه شركت به دليل اينكه يك سازمان بين المللي محسوب مي شود، از هويت مشتريان خود مطلع نيست.
«دارشان ليتنر»، يكي از اعضاي گروه صهيونيستي كه به شركت اينمارست دراين باره اعتراض كرده، گفت: «اين قابل پذيرش نيست كه يك شركت جهاني تلاش كند ارتباط خود با منافع ايران را مخفي كند و يا ادعا كند كه اين خدمات از طريق طرف هاي ثالث و يا واسطه ها به ايران ارائه شده اند. اين خود نقض قوانين آمريكاست.»
به گزارش فارس افشاي همكاري شركت اينمارست انگليس با كشتي هاي ايراني در حالي رخ مي دهد كه ايران تلاش دارد با استفاده از روش هاي مختلف تحريم هاي غرب را دور بزند. يك كارشناس روس دراين باره گفت، جمهوري اسلامي ايران مي تواند بازارهاي جديدي را در آفريقا و چين براي نفت خود بيابد.
سيمون باگداساروف، سياستمدار و كارشناس روس گفت، ايران همچنين مي تواند نفت خام خود را به كشورهاي ديگر نزديك به خليج فارس صادر كند.
روزنامه وال استريت ژورنال نيز در مطلبي دراين باره نوشت: تحريم ها قادر نيستند حتي از تغيير نام و محل ثبت نام كشتي هاي ايراني جلوگيري كنند تا چه رسد به توقف برنامه هسته اي ايران.
اين روزنامه در ادامه افزود: ايران از سال ها قبل براي دور زدن و بي اثر كردن تحريم ها تجربه كسب كرده است.
در همين رابطه سفير جمهوري اندونزي در تهران با تاكيد بر اينكه كشورش بدون اعتنا به تحريم هاي يكجانبه به روند خريد نفت از ايران ادامه خواهد داد، گفت: اندونزي به عنوان يك كشور در حال توسعه خواستار استفاده از توانمندي هاي بالاي ايران در زمينه علوم و فناوري و ايجاد زيرساخت ها است.
«ديان ويرنجوريت» در گفت وگو با ايرنا افزود: اندونزي به همكاري ها و مبادلات تجاري با ايران به ويژه خريد نفت از اين كشور نياز دارد و به روند اين همكاري ها ادامه خواهد داد.
 


رئيس بخش پژوهش هاي صهيونيستي دانشگاه الازهر:

روابط مصر و اسرائيل به دوران مبارك باز نمي گردد

رئيس بخش پژوهش هاي صهيونيستي دانشگاه الازهر مصر گفت: روابط ايران و مصر هيچ گاه به شكل دوران زمامداري حسني مبارك باز نخواهد گشت و اين موضوعي است كه درباره مصر و اسرائيل نيز منطبق است.
«محمد ابوغدير»، رئيس بخش پژوهش هاي صهيونيستي دانشگاه الازهر و كارشناس جامعه صهيونيستي در گفت وگو با فارس در قاهره، تأكيد كرد: روابط ايران و مصر تغيير كرده و هيچ گاه به شكل دوران زمامداري حسني مبارك، رئيس جمهوري مخلوع مصر باز نخواهد گشت و اين موضوعي است كه درباره رابطه مصر و اسرائيل نيز منطبق است، امروز اسرائيل از اوضاع جاري در مصر بسيار نگران و مضطرب است.
وي در ادامه افزود: جهان عربي و اسلام هم اكنون ضعيف ترين مناطق جهان بشمار مي آيند و تنها چيزي كه اسرائيل را به اين جهان ارتباط مي دهد، توافقنامه صلح «كمپ ديويد» است و هم اكنون در مصر همه چيز آشفته به نظر مي رسد و هنوز هيچ چيز در جاي خود قرار نگرفته تا بتوان درباره آن تصميم گيري كرد، اين در حالي است كه در اسرائيل نيز مشكلات شديدتر و اوضاع وخيم تري برقرار است، همانگونه كه اوضاع جهان عرب نيز چنين است، اما در برخي موارد ما آنها را ناديده مي گيريم.
ابوغدير تأكيد كرد: اسرائيل هم اكنون در وضعيت اضطراب و نگراني بسياري در قبال حوادث جاري در مصر بسر مي برد و بالطبع با معرفي دولت جديد مصر و ثابت شدن و استقرار اوضاع در مصر بايد در انتظار واكنش اسرائيل بود، درباره دولت مصر هم بايد در انتظار عملكرد آن بود و ببينيم اصلاحات و برنامه هاي رئيس جمهوري جديد مصر چگونه به اجرا گذاشته مي شود و اختلاف نظر بين نظاميان و رياست جمهوري به كجا مي انجامد، اما اسرائيل هم اكنون به شدت نگران است و اوضاع جاري در مصر را با وسواس بسيار دنبال مي كند.
رئيس بخش پژوهش هاي صهيونيستي دانشگاه الازهر همچنين يادآور شد: من تصور نمي كنم كه مانعي در برقراري رابطه اي مسالمت آميز بين دو كشور ايران و مصر وجود داشته باشد، چون ما كمتر از كشورهاي عربي ديگر نيستيم كه داراي روابطي مستحكم و گسترده با ايران هستند. دوم اينكه از سرگيري رابطه بين دو كشور ايران و مصر به جهان عرب خدمت خواهد كرد و اين به نفع جهان عرب خواهد بود، چون ايران كشور قابل احترام و قدرتمندي است كه اين موضوع به نفع همه است.
 


در محكوميت كشتار مسلمانان ميانمار صورت گرفت

تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد مقابل دفتر سازمان ملل

دانشگاهيان تجمع كننده مقابل دفتر سازمان ملل به كشتار مسلمانان ميانمار توسط رژيم اين كشور اعتراض كردند.
در اين تجمع دانشجويان و اساتيد با در دست داشتن عكس هايي از فجايع و كشتار مردم مظلوم ميانمار و همچنين دست نوشته هايي نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كردند.
در اين تجمع كه رئيس دانشگاه آزاد واحد تهران مركز و رئيس دانشگاه واحد تهران جنوب نيز حضور داشتند، دانشگاهيان تصاوير رئيس جمهور ميانمار را به آتش كشيده و وي را به علت همدستي در كشتار مسلمانان اين كشور محكوم كردند.
تاكنون اطلاعات دقيقي از ميانمار در دست نبود
همچنين محمد آزاد رئيس اداره اول شرق آسياي وزارت امورخارجه در گفتگو با مهر درباره وضعيت مسلمانان ميانمار گفت: نگاه كشورهاي اسلامي به موضوع ميانمار قومي بوده است.
آزاد در اين باره كه چرا دولت هاي مسلمان در طي سال هاي گذشته نسبت به مسلمانان ميانمار و وضعيت آنها اقدامي صورت نداده اند، گفت: با توجه به بسته بودن محيط ميانمار به ويژه در منطقه مورد مناقشه همواره اطلاعات دقيقي براي موضع گيري در دسترس نبوده است.
اين كارشناس شرق آسيا تصريح كرد: نگاه غالب كشورهاي اسلامي به موضوع تاكنون قومي بوده است و كمتر در قالب درگيري مذهبي به آن توجه شده است اگر چه درگيري هاي اخير نيز قومي بوده تا مذهبي اما طرفين بودايي و مسلمان هستند.
آزاد خاطرنشان كرد: در دهه 60 به دليل اخراج جمع كثيري از مسلمانان آراكان به بنگلادش جمهوري اسلامي ايران جزو معدود كشورهايي بود كه با اعزام هيئتي به بنگلادش و ميانمار متشكل از سازمان هاي مختلف و هلال احمر براي ارايه كمك هاي خود مذاكره كرد. در اين مورد مثل مورد جديد درگيري و كشتار گزارش نشده است.
 


اولين بالگرد ملي امسال به پرواز درمي آيد

نمونه اولين بالگرد ملي ايران به نام «پنها» تا پايان سال جاري به پرواز درخواهد آمد.
رئيس دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي اصفهان به ايرنا گفت: نمونه اوليه و آزمايشي اين بالگرد تا پايان امسال و نمونه اصلي آن، سال آينده به پرواز درخواهد آمد.
سعيد ضيائي راد افزود: طراحي اولين بالگرد ملي ايران به نام «پنها1» در دانشگاه صنعتي اصفهان با همكاري شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران(پنها) در حال اجراست.
وي اظهار داشت: طراحي، مطالعه و محاسبه تمام بخش ها، سازه ها و بدنه اين بالگرد توسط كميته ويژه اي در دانشگاه صنعتي اصفهان انجام مي شود.
وي با اشاره به نقش و اهميت زياد بالگرد و نياز كشور به آن در بخش هاي مختلف از جمله عرصه دريايي و اورژانس تصريح كرد: بالگرد پنها1 براساس استانداردها و فناوري روز دنيا ساخته خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه مراحل انجام اين پروژه از سال گذشته در دانشگاه صنعتي آغاز شد، گفت: قرارداد نهايي براي طراحي بالگرد ملي پنها1 روز يكشنبه با حضور مديرعامل شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران(پنها) در اين دانشگاه منعقد شد.
همچنين به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان مديرعامل شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران(پنها) نيز گفت: طراحي بالگرد ملي در دانشگاه صنعتي اصفهان يكي از مهمترين دستاوردها در حوزه فناوري هاي پيشرفته براي كشور است.
سرتيپ دوم خلبان محمد احمدآبادي افزود: در راستاي تاكيدات رهبر معظم انقلاب درباره توليد علم و تكيه بر توانمندي هاي داخلي، شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران، تمام مراحل طراحي و آناليز نخستين بالگرد ملي ايران را به دانشگاه صنعتي اصفهان واگذار كرد.
وي با اشاره به پيچيدگي هاي فني طراحي و ساخت بالگرد و محدود بودن تعداد كشورهاي داراي اين نوع فناوري تصريح كرد: نخستين بالگرد ملي ايران مطابق با آخرين استانداردهاي هوايي دنيا، مجموعه استانداردهاي CS29 و آئين نامه هاي هوايي كشور در حال ساخت است.
 


سلطانخواه خبر داد

افزايش 4 برابري اعتبارات مراكز آموزش عالي كشور

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از افزايش 4 برابري اعتبارات مراكز آموزش عالي كشور در دولت هاي نهم و دهم خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور ضمن بيان مطلب فوق تصريح كرد: اعتبارات برخي مراكز آموزشي در بودجه سال 91 به 2 برابر هم رسيده كه به تبع آن بودجه هاي پژوهشي شان نيز به همين مقدار افزايش يافته است.
وي در خصوص حمايت هاي بنياد ملي نخبگان از استعدادهاي برتر، خاطرنشان كرد: جشنواره هايي كه سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي برگزار مي كند، افرادي را كه داراي استعداد برتري هستند شناسايي كرده و مورد تاييد قرار مي دهند كه آنها مي توانند از تسهيلات بنياد ملي نخبگان استفاده كنند.
رئيس بنياد ملي نخبگان افزود: به عنوان مثال استعدادهاي برتري كه در قالب شركت در جشنواره فن آفريني شيخ بهايي مورد تاييد واقع مي شوند مي توانند از تسهيلات وام بنياد استفاده كرده و يا اگر به عنوان شخصيت حقيقي مورد تاييد قرار مي گيرند از تسهيلات بلاعوض اعتبارات پژوهشي و نوآوري بنياد استفاده كنند.
سلطانخواه اظهار داشت: نوع تسهيلات اعطايي به استعدادهاي برتر حسب افتخار كسب كرده و دغدغه ها و نيازهاي برگزيدگان متفاوت خواهد بود.
 


«فاتح 110» موشكي با قابليت انهدام سپرهاي موشكي

فاتح 110 به عنوان دقيق ترين موشك بالستيك ايراني به لحاظ برخورداري از قابليت انهدام سپرهاي موشكي و سامانه هاي راداري تهديدي جدي براي نيروهاي فرامنطقه اي و رژيم صهيونيستي محسوب مي شود.
به گزارش فارس، برد، هدايت، قدرت تخريب و دقت را مي توان چهار مولفه اصلي دانست كه همواره در دستور كار سازندگان صنايع موشكي در جهان و نيز جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.
با دستيابي ايران به موشك هاي با برد 2000 كيلومتر كه مي تواند تمامي سرزمين هاي اشغالي را به عنوان اصلي ترين دشمن خود زير آتش بگيرد، امروز بيشترين تمركز سازندگان صنايع موشكي كشورمان بر مولفه هاي مهم ديگري همچون هدايت، قدرت تخريب و «دقت» موشك ها هستيم.
البته فرماندهان عاليرتبه نيروهاي مسلح بارها با اعلام اينكه ايران توانايي ساخت موشك هاي با برد بيش از 2000 كيلومتر را نيز دارد، گفته اند فعلا اين موضوع در دستور كار نيست و موشك هاي با برد فعلي مي توانند خواسته هاي ايران در مقابله با حملات احتمالي آينده را برآورده كنند.
در اين ميان موشك فاتح 110 به عنوان دقيق ترين موشك بالستيك ايراني كه مي تواند با حداقل خطاي ممكن، اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد، مهمترين موشكي است كه قابليت انهدام سپرهاي موشكي، پايگاه هاي نظامي و مراكز استراتژيك آمريكا در اطراف ايران را دارد و با حمل سر جنگي 500 كيلوگرمي، كابوسي براي فرماندهان نظامي آمريكا در منطقه خواهد بود.
بنابراين گزارش اين موشك كه نوع دريايي آن يعني «موشك خليج فارس» به عنوان اصلي ترين موشك مافوق صوت و بالستيك دريايي ايران مي تواند ناوهاي غول پيكر فرامنطقه اي را در دريا مورد هدف قرار دهد، به راحتي مي تواند پايگاه هاي آمريكايي اطراف ايران كه نزديك ترين آنها 70 كيلومتر و دورترين آنها نيز در 120 كيلومتري ما قرار دارد، مورد هدف قرار دهد.
فاتح 110 يك موشك بالستيك استراتژيك با برد كوتاه (حدود 300 كيلومتر) است كه از يك موتور تك مرحله اي با سوخت جامد بهره گرفته و ده سال قبل اولين نسل آن، تست خود را پشت سر گذاشت و امروز نسل چهارم اين موشك با قابليت هاي فوق العاده در اختيار يگان هاي موشكي سپاه قرار گرفته است.
در همين رابطه به گزارش مهر، رامين مهمان پرست در ادامه سفرخود به شهرهاي مختلف چين در حال حاضر در گوانگجو به سر مي برد و ديدارهايي با مقامات سياسي و رسانه اي اين شهر نيز دارد.
نكته قابل توجه در مذاكرات ديروز، صحبت چيني ها از خبر آزمايش موفقيت آميز نسل چهارم موشك فاتح 110 توسط جمهوري اسلامي ايران است.
آنها كه اين خبر را از رسانه هاي چيني و همچنين رسانه هاي خارجي دنبال كرده اند با ديده تحسين به ايران و توانايي دفاعي اش مي نگرند. آنها همچنين معتقدند ايران كشوري صلح طلب است و ارتقاي سطح نظامي كشورمان جنبه دفاعي دارد.
دست اندركاران عالي رتبه روزنامه گوانگجو ديلي و مدير دفتر امور خارجه استان گوانگدونگ و معاون وي در امور رسانه اي از جمله مقاماتي هستند كه در اين باره اظهار نظر داشته اند.
همچنين مقامات انگليس با ابراز نگراني از توان موشكي ايران، بدون ارائه هيچ گونه استدلال منطقي آزمايش موشك فاتح 110 را مرتبط با نظامي بودن فعاليت هاي هسته اي ايران دانستند. در اين باره وزارت خارجه بريتانيا اعلام كرد: «ما از اينكه ايران به توسعه سيستم هاي موشكي ادامه مي دهد، همچنان نگرانيم چرا كه ايران در حال افزايش برد و پيچيدگي موشك هاي خود است.»
 


سرلشكر صفوي: همه مسئولان كشور بايد خود رامديون شهدا بدانند

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: امروز هركس در كشور ما زندگي مي كند و نفس مي كشد و مسئوليتي دارد خودش را بايد مديون شهيدان بداند.
سردار سرلشكر سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در محفل انس قرآني با عطر شهدا كه به همت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني تهران و با حضور خانواده هاي معظم شهيدان و جانبازان اين دانشگاه برگزار شد، با اشاره به جانفشاني هاي شهدا در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس گفت: اين عزيزان بهترين انسان هايي بودند كه به جبهه هاي حق عليه باطل رفتند و راه خدا را انتخاب كردند و به خدا پيوستند.
به گزارش فارس وي ادامه داد: شهدا لايق ترين انسان هايي بودند كه اگر وجود آنان نبود امروز جمهوري اسلامي ايران نبود و امروز هر كسي در كشور ما زندگي مي كند و نفس مي كشد، امنيت و آسايش و مسئوليتي دارد خودش را بايد مديون شهيدان بداند و ما در سايه خون شهيدان اين امنيت و آسايش را داريم و همگي در برابر خون شهيدان مسئول هستيم.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا افزود: خانواده شهيدان به ملت ما آبرو، حيثيت و امنيت دادند، حقيقتا همانگونه كه شهادت عزت ابدي است، پدر و مادر شهيد، همسر شهيد و فرزند شهيد بودن هم در دنيا و هم در آخرت عزت است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14