(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 مرداد 1391 - شماره 20278

ارسال 123 تن دارو براي حج تمتع
200 معتاد و خرده فروش دره فرحزاد جمع آوري شدند
برگزاري 200 جشن گلريزان براي آزادي زندانيان نيازمند
شادماني قائمشهري ها از پيروزي سليمي در المپيك لندن
كاهش 9/1 درصدي پرونده نزاع در پزشكي قانوني
تشييع پيكر يك محيط بان در ملاير
اهداي خون داوطلبان هلال احمر در حمايت از بيماران نيازمند
استقبال از قهرمان حجاب و عفاف در همدان
افزايش 42 هزار نفري ظرفيت كنكور 91
21 درصد زوج هاي تهراني نابارورند
رويدادهاي خارجي
بارش برف بعد از 44 سال درآفريقاي جنوبي
سارقان انبار داروخانه در فومن ناكام ماندند
تخلف 251 ميليارد ريالي كارخانه هاي آردسازي آذربايجان غربي
محموله 25 تني انبه خارجي قاچاق به مقصد نرسيد
پلنگ ها 31 راس بزغاله را در برازجان دريدند
جريمه884 ميليوني شركت هاي اينترنتي در خراسان جنوبي
رقص و پايكوبي خانم وزير!
زن مصري در عربستان شلاق مي خورد
اعدام زنداني معلول ذهني
جنگ مرغ بين آمريكا و مكزيك


ارسال 123 تن دارو براي حج تمتع

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر از ارسال 123 تن دارو براي حجاج امسال خبر داد و با اشاره به برگزاري نخستين كنفرانس بين المللي پزشكي حج و زيارت طي شهريور در تهران از حضور نماينده 47 كشور در اين كنفرانس خبر داد.
سيدعلي رياض اظهار داشت: در ادامه فعاليت هاي مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر ما دو بيمارستان در كربلا و نجف داريم كه در نجف بيمارستان تخصصي نفرولوژي دياليز داير است و در كربلا نيز بيمارستان تخصصي چشم به زائران ارائه خدمات مي دهد.
وي با اشاره به ارائه آموزش هاي متعدد به مديران هلال احمر عراق توسط اين مركز نيز افزود: در اين زمينه در تلاشيم تا بتوانيم شركت دارويي هلال احمر كشورمان را نيز با گرفتن مجوز از كشور عراق براي ارائه خدمات بهتر به زائران در عراق راه اندازي كنيم.
رياض ادامه داد: يك بيمارستان بزرگ و تخصصي نيز در عراق با هزينه هلال احمر كشورمان پس از گرفتن مجوزهاي لازم از وزارت بهداشت اين كشور ساخته مي شود كه در اين زمينه طراحي ساختمان اين بيمارستان با كمك وزارت بهداشت كشورمان تهيه شده است.
 


200 معتاد و خرده فروش دره فرحزاد جمع آوري شدند

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اجراي طرح ويژه پاكسازي دره فرحزاد از لوث وجود معتادان و خرده فروشان مواد مخدر، از دستگيري 200 معتاد و خرده فروش خبر داد.
سرهنگ سعيد ليراوي با اشاره به اين كه اين طرح در ادامه طرح امنيت محله محور به مرحله اجرا درآمد افزود: بر اين اساس ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر تهران با همكاري تعدادي از يگان هاي ديگر پليس تهران ظهر چهارشنبه با حضور در دره فرحزاد نسبت به پاكسازي دره فرحزاد از لوث وجود معتادان و خرده فروشان مواد مخدر اقدام و ضمن دستگيري 200 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر مقادير قابل توجهي مواد افيوني نيز از اين متهمان كشف و ضبط كردند.
وي با تاكيد بر اين كه از ابتداي سال جاري تاكنون شش مرحله طرح پاكسازي و جمع آوري معتادان در اين محدوده به اجرا درآمده است افزود: با توجه به اينكه مراكز ترك اعتياد مجاز با گنجايش كافي در تهران وجود ندارد، اكثر اين افراد پس از طي مدتي براي مصرف و تهيه مواد مجددا به اين محل بازمي گردند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به ايسنا گفت: طرح هاي پاكسازي در محدوده فرحزاد بنابه درخواست شهروندان و اهالي محل انجام شده و قطعا اجراي چنين طرح هايي در كاهش بحث مصرف مواد افيوني و حضور معتادان در اين منطقه موثر است.
ليراوي درخصوص روند ترك اعتياد افزود: يك معتاد حداقل سه ماه نيازمند تحت نظر بودن پزشك و سه ماه روان درماني است تا بتواند اعتياد خود را ترك كند كه با توجه به تعداد كم كمپ هاي مجاز، اين امر مشاركت نهادها و سازمان هاي مرتبط را مي طلبد.
وي در پايان به كشف مقادير معتنابهي مواد مخدر صنعتي و سنتي در طرح ويژه پاكسازي دره فرحزاد اشاره و خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح در روزهاي آتي نيز در اين منطقه ادامه خواهد داشت.
 


برگزاري 200 جشن گلريزان براي آزادي زندانيان نيازمند

قائم مقام ستاد ديه كشور گفت: در ايام ماه مبارك رمضان امسال بيش از 200 جشن گلريزان در سطح كشور پيش بيني شده و در حال اجرا است.
به گزارش خبرنگار فارس از كرمانشاه، جعفر قلي در مراسم جشن گلريزان آزادسازي زندانيان معسر و نيازمند جرايم غيرعمد استان كرمانشاه اظهار كرد: با همت خيران مي توان تعداد بيشتري از زندانيان را آزاد كرد.
قلي تصريح كرد: در سال گذشته حدود دوازده هزار و 783 نفر از طريق ستاد ديه در سطح كشور آزاد شده اند كه از اين تعداد 348 نفر خانم، 5028 نفر ديه و مابقي جرائم مالي، مهريه، نفقه و ... بوده است.
قلي افزود: در سال گذشته حدود 13 ميليارد تومان توسط بانك ها تسهيلات در اختيار مددجويان واجد شرايط قرار گرفته و حدود 2 ميليارد تومان نيز بصورت بلاعوض واگذار شده است.
 


شادماني قائمشهري ها از پيروزي سليمي در المپيك لندن

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
به دنبال كسب مدال طلاي المپيك لندن توسط بهداد سليمي مردم قائمشهر با حضور در خيابان هاي اين شهر با تبريك به يكديگر به ابراز شادماني پرداختند.
همزمان با برگزاري مسابقات وزنه برداري سنگين وزن جهان شهر قائم شهر و اطراف منزل بهداد سليمي حال و هواي خاصي داشت و مردم قائم شهر ضمن تماشاي رقابت جانانه فرزند برومند ايران زمين از طريق تلويزيون براي پيروزي قاطع بهداد سليمي دست به دعا بلند كرده و علي گويان و يا علي مدد براي مرد اول وزنه برداري جهان آرزوي موفقيت كردند. براساس اين گزارش در پايان اين رقابت و پيروزي قاطع بهداد سليمي در كسب نشان طلاي المپيك 2012 لندن، مردم حاضر در اطراف منزل اين قهرمان و ديگر نقاط قائم شهر به صورت سواره و پياده به خيابان هاي شهر ريخته و با تبريك اين پيروزي به همديگر ساعاتي از نيمه شب (سه شنبه 17 مرداد) را در خيابان هاي قائم شهر و اطراف منزل بهداد سليمي سپري كردند.
لازم به ذكر است با تشكيل ستاد استقبال و تجليل از قهرمان صاحب نام جهان بهداد سليمي، مسئولان و قشرهاي مختلف مردم مازندران به ويژه شهرستان قائمشهر بي صبرانه منتظر بازگشت غرورآفرين وي به اين شهرستان هستند.
از سوي ديگر ايرنا از ساري گزارش داد شهروندان قائمشهري ساعت ها پيش از كسب مدال طلاي المپيك توسط سليمي اطراف خانه پدر او تجمع كردند و مسابقات وزنه برداري المپيك لندن را از صفحه بزرگ تلويزيوني نصب شده در محل به تماشا نشستند و پس از كسب مدال توسط اين ورزشكار، دعا و نمازشكر به جاي آوردند.
بهداد سليمي، وزنه بردار قائمشهري متولد 1368كه در مسابقه فوق سنگين المپيك 2012 لندن شركت كرد، موفق شد در حركت يك ضرب وزنه هاي 201، 205 و 208 كيلوگرم را مهار كند و با بالاي سر بردن وزنه 247 كيلوگرم در حركت دو ضرب، مدال طلاي اين گروه را براي ايران به ارمغان بياورد.
 


كاهش 9/1 درصدي پرونده نزاع در پزشكي قانوني

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: در بهار سال جاري مراجعات نزاع به مراكز پزشكي قانوني با 9/1 درصد كاهش به 165 هزار و 365 مورد رسيد.
به گزارش سازمان پزشكي قانوني در گزارشي در مورد آمار مراجعات نزاع اعلام كرد كه در سال گذشته نيز با روند نزولي همراه بود به نحوي كه نسبت به سال قبل از آن 1/3 درصد كاهش نشان مي داد و اين در حالي است كه مطابق آمارهاي موجود تعداد مراجعات نزاع در فروردين و ارديبهشت سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب هشت دهم و يك دهم درصد افزايش يافته و در خرداد ماه نيز دوباره 7/5 درصد كاهش يافته است.
براساس اين گزارش مراجعات نزاع در فروردين امسال 51 هزار و 74، در ارديبهشت 55 هزار و 122 و در خرداد 59 هزار و 169 مورد بوده است.
همچنين از كل مراجعات نزاع در بهار امسال، 117 هزار و 307 مورد مرد و 48 هزار و 58 مورد زن بودند و در اين مدت استان هاي تهران با 26 هزار و 910 مورد، خراسان رضوي با 15 هزار و 493 مورد و اصفهان با 11 هزار و 166 مورد بيشترين و استان هاي خراسان جنوبي با 732، ايلام با يك هزار و 222 مورد و بوشهر با يك هزار و 294 مورد كمترين مراجعات نزاع را داشته اند.

 


تشييع پيكر يك محيط بان در ملاير

همدان- خبرنگاركيهان:
پيكر محيط بان منطقه «لشگر در» ملاير بر روي دستان مردم اين شهرستان تشييع شد.
محيط بان «عبدالله ياري» كه در منطقه حفاظت شده «لشگر در» شهرستان ملاير انجام وظيفه مي كرد، حين مقابله با 3 تن از شكارچيان غيرمجاز، مورد اصابت گلوله اسلحه يكي از شكارچيان قرار گرفت و پس از انتقال به بيمارستان، به دليل شدت جراحت وارده، درگذشت.
پيكر مرحوم «ياري» با حضور گسترده مردم از ميدان امام خميني(ره) تا ميدان آزادگان ملاير تشييع و در قطعه شهداي بهشت هاجر اين شهر به خاك سپرده شد.
عاملان اين جنايت كه 3 نفر بودند، ساعاتي پس از حادثه توسط ماموران انتظامي ملاير دستگير شدند.

 


اهداي خون داوطلبان هلال احمر در حمايت از بيماران نيازمند

داوطلبان جمعيت هلال احمر در آستانه فرا رسيدن شب هاي قدر با شركت در طرح حمايت ماندگار در سراسر كشور، خون سالم خود را به بيماران نيازمند اهدا مي كنند.
اجراي اين طرح در پي فراخواني عمومي از اعضا و داوطلبان و با هماهنگي و تعامل با سازمان انتقال خون از ماه مبارك رمضان آغاز شده و در ليالي قدر اعضا و داوطلبان با حضور گسترده در پايگاه ها و اهداي خون سالم، التيام بخش آلام بيماران نيازمند به اين ماده حياتي خواهند بود.
ارتقا سطح سلامت جامعه با اهداي مستمر و تامين نياز بيماران و مصدومان، ترويج اهداي خون به عنوان فعاليت زندگي بخش و آگاه سازي در خصوص فوايد سلامتي اهداي خون براي فرد اهداكننده از اهداف تعريف شده طرح مذكور اعلام شده است.
سازمان داوطلبان در فراخوان خود ضمن دعوت از عموم مردم نوعدوست كشور و داوطلبان خود براي شركت در اين طرح از تمامي هموطنان مي خواهد تا در اين ايام نيازمندان به خون و فرآورده هاي خوني را فراموش نكرده و با مشاركت در طرح حمايت ماندگار و حضور در پايگاه هاي اهداي خون تسكين بخش آلام بشري باشند.
 


استقبال از قهرمان حجاب و عفاف در همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
بانوي تيرانداز همداني و عضو كاروان اعزامي به المپيك لندن، مورد استقبال مردم و مسئولان همداني قرار گرفت.
«مه لقا جام بزرگ» در ايام حضور در رقابت هاي المپيك لندن با حجاب كامل و استفاده از چادر در همه صحنه ها حضور يافت و موجب تحسين همگان شد.اين بانوي تيرانداز همداني در رشته تفنگ 50 متر سه وضعيت به مقام چهاردهم دست يافت اما رعايت حجاب كامل از وي يك قهرمان واقعي نزد مردم ايران و بويژه مردم استان همدان ساخت و به همين مناسبت هنگام بازگشت از رقابت هاي المپيك لندن، از سوي جمع كثيري از مسئولان، ورزش دوستان و بسيجيان ورزشكار استقبال شاياني از وي به عمل آمد.
در حاشيه اين مراسم، سيدعبدي افتخاري مديركل ورزش و جوانان استان همدان گفت: اين بانوي تيرانداز همداني، 2 سال پيش اولين سهميه المپيك را براي كشورمان به ارمغان آورد و به عنوان اولين تجربه، حضور خوبي در المپيك داشت.مه لقا جام بزرگ عضو تيم ملي تيراندازي اعزامي به المپيك لندن نيز در اين مراسم، گفت: اين اولين تجربه المپيكي من بود كه از آن براي مسابقات بعدي استفاده خواهم كرد.
وي حجاب را متعلق به خود دانست و يادآور شد: حجاب من محدوديت و تاثير منفي بر بازي ام نداشت البته نمي توان گفت كه سخت نيست اما خوشحالم كه نماينده خوبي براي كشورم بودم و حفظ حجاب من تعجب تيراندازان و رسانه ها و مردم را برمي انگيخت.

 


افزايش 42 هزار نفري ظرفيت كنكور 91

انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1391 تا روز 23 مردادماه ادامه دارد.
در آزمون سراسري امسال 932هزار و429 داوطلب واقعي براي انتخاب رشته، مجاز شناخته شدند كه با احتساب دو يا سه رشته اي ها، آمار داوطلبان براساس تعداد پرونده كه براي انتخاب رشته مجاز شده اند به يك ميليون و 322 هزار و231 نفر مي رسد.
در كنكور امسال در مجموع 500هزار و25 نفر براي انتخاب رشته در دوره هاي روزانه و شبانه مجاز شدند كه بيشترين آنها با تعداد 157هزار و594 نفر به گروه علوم تجربي اختصاص دارد.
در همين حال معاون سازمان سنجش آموزش كشور از افزايش 42هزارنفري ظرفيت كنكور 91 با توجه به افزايش كد رشته هاي جديد خبر داد.
جلال طباطبايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با اشاره به آغاز انتخاب رشته كنكور 91 از (ديروز) براي داوطلبان مجاز، گفت: با توجه به افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در كنكور 91، ظرفيت پذيرش دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور از 572 هزار و544 نفر به 615 هزار و317 نفر رسيده است.
به گفته وي با توجه به افزايش ظرفيت صورت پذيرفته ظرفيت پذيرش گروه علوم انساني 7 هزار و622 نفر، ظرفيت گروه علوم رياضي 14هزار و525 نفر، ظرفيت گروه علوم تجربي435 نفر، ظرفيت گروه هنر 136 نفر و ظرفيت گروه زبان هاي خارجي 25 نفر و ظرفيت چند گروهي ها 20هزار و30 نفر اضافه شده است.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه در دوره هاي نيمه حضوري، مجازي، مناطق محروم و بين الملل ظرفيت پذيرش دانشجو تغيير نكرده است، گفت: در دوره روزانه يك هزار و106 نفر، در دوره شبانه 842نفر، در دوره پيام نور 24هزار و775 نفر، در دوره تربيت معلم 15هزار و710 نفر و در دوره غيرانتفاعي 360نفر به ظرفيت هاي كنكور 91 اضافه شده است.
وي با اشاره به افزايش 832كد رشته جديد در دفترچه انتخاب رشته، خاطرنشان كرد: كد رشته هاي جديد در سامانه انتخاب رشته مجازي وجود ندارند و داوطلبان بايد براي انتخاب رشته از ميان كد رشته هاي جديد حتما به سايت سازمان سنجش و اطلاعيه اصلاحات دفترچه مراجعه كنند.
به گفته طباطبايي ميزان افزايش ظرفيت در گروه رياضي 9/9درصد بيشترين ميزان در گروه هاي 5گانه بوده و پس از آن چند گروهي با 14/7درصد بيشترين ميزان افزايش ظرفيت را داشته است.
 


21 درصد زوج هاي تهراني نابارورند

معاون پژوهشي و فناوري پژوهشگاه ابن سينا گفت: طبق آماري كه پژوهشگاه ابن سينا در كشور و از جمله تهران استخراج كرده 21 درصد زوجين تهراني نابارور هستند.
محمدرضا صادقي در مورد دلايل ناباروري زوجين اظهار داشت: پژوهشگاه ابن سينا طبق آماري كه در كشور استخراج كرده مي توان گفت در استان تهران 21 درصد زوجين نابارور هستند و در دنيا هم گفته شده كه با توجه به اقليم، شرايط آب و هوايي و سبك زندگي ناباروري در كشورهاي مختلف متفاوت است.
اين جنين شناس با اشاره به اينكه ناباروري دلايل مختلفي دارد افزود: در برخي موارد زن دليل ناباروري است چون خانم بارور بايد پس از سن بلوغ يك سيكل ماهانه قاعدگي داشته باشد كه پس از آن يك تخمك مناسب آزاد مي شود و در رحم مناسب به عنوان بستر رشد جنين قرار مي گيرد.
به گفته صادقي در عين حال ساير سيستم هاي فيزيولوژي بدن بايد بتواند مادر را پشتيباني كند تا بتواند به سلامت بارداري را به پايان برساند.
صادقي تصريح كرد: اگر هر زني تخمك نداشته باشد يا تخمك كيفيت مطلوب را نداشته باشد يا رحم و لوله هاي رحمي كه تخمك را به داخل رحم مي رساند مشكل داشته باشد بارداري فرد با مشكل مواجه مي شود.
وي تأكيد كرد: ممكن است مادري باردار شود ولي بدن، جنين را دفع كند چون بخشي از جنين برگرفته از ژنتيك پدر است و جنين تا حدي در رحم مادر يك جسم ناشناخته محسوب مي شود كه اگر سيستم ايمني نتواند آن را تحمل كند منجر به سقط مي شود.
به گفته معاون پژوهشي و فناوري پژوهشگاه ابن سينا اگر سقط جنين تكرار شود به آن سقط راجعه مي گوييم كه ممكن است دليل آن ژنتيك باشد يا ناشي از مشكلات آناتوميكال باشد كه بخش عمده آن قابل پيگيري است.
وي در مورد دلايل ناباروري مردان گفت: بيضه ها بعد از سن بلوغ از نظر هورموني بايد تحت شرايط خاصي قرار بگيرند و شروع به توليد اسپرم كنند. برخي مردان ممكن است به دليل ژنتيكي يا هورموني اسپرم توليد نكنند كه به عدم توليد اسپرم و ناباروري منجر مي شود.
معاون پژوهشي و فناوري پژوهشگاه ابن سينا خاطرنشان كرد: در عين حال اسپرمي كه توليد مي شود بايد ويژگي هايي را براي بارور كردن تخمك داشته باشد يعني از محلي كه تخليه مي شود حركت مناسبي داشته باشد تا به تخمك برسد و در عين حال مشكل خاص و نرمالي داشته تا لقاح صورت گيرد. در عين تعداد اسپرم هم مهم است چون همه اسپرم ها شرايط مناسب براي رسيدن به تخمك و لقاح را ندارند.
وي با اشاره به اينكه طيف گسترده اي از ناباروري مردان مربوط به شكل نامناسب اسپرم است افزود: علل ژنتيكي و محيطي بر اين مسئله مؤثرند. رژيم غذايي و مسموميت هاي شغلي نيز بسيار تأثير مي گذارند به عنوان مثال فردي كه در محيط كار با مواد شيميايي و دماي بالا مانند كار در محل ذوب فلزات در تماس است.
به گفته اين جنين شناس استفاده از مواد مخدر و دخانيات بر كيفيت اسپرم هم تأثير مي گذارد و همه اينها امروزه تكنيك هاي كمك باروري به ما كمك كرده اند كه حتي براي مرداني كه در حالت عادي اسپرم ندارند بتوانيم با استفاده از جراحي تعداد معدودي از اسپرم را از بافت بيضه استحصال كنيم تا بتوانند صاحب فرزند شوند. با اين روش حدود 50 درصد علل ناباروري در مرداني كه مشكل اسپرم دارند قابل حل است.
وي گفت: حتي در برخي موارد به دليل تعداد كم اسپرم در حالت طبيعي لقاح انجام نمي شود كه ما در يك محيط طبيعي آزمايشگاهي اسپرم و تخمك را از زوجين گرفته و پس از لقاح و تشكيل جنين آن را به رحم مادر تزريق مي كنيم.
به گفته رضايي چون علل ناباروري متفاوت است و فاكتورهاي دخيل در آن هم متعدد است كنترل تمام موارد، شرايط خاص خود را نياز دارد.
 


رويدادهاي خارجي

بارش برف بعد از 44 سال درآفريقاي جنوبي

بارش برف غيرمنتظره بعد از 44 سال بار ديگر شهر پرتوريا، پايتخت آفريقاي جنوبي را سفيدپوش كرد.
بارش برف كه از عصر سه شنبه در پرتوريا به يكباره آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.
مردم كلانشهر ژوهانسبورگ نيز روز سه شنبه بعد از 31 سال شاهد بارش برف نسبتا سنگين بودند.
به گزارش سازمان هواشناسي آفريقاي جنوبي، در طول روز سه شنبه بسياري از مناطق غربي و مركزي اين كشور شاهد بارش برف بودند.بارش برف سنگين همچنين سبب ايجاد ترافيك سنگين در برخي جاده ها شده است.
در حالي كه مردم بسياري از مناطق نيم كره شمالي روزهاي گرمي را سپري مي كنند؛ آفريقاي جنوبي واقع در منتهي اليه نيم كره جنوبي زمين؛ شاهد سرما شديدي است.
سازمان هواشناسي آفريقاي جنوبي نسبت به كاهش شديد دما در بسياري از مناطق آفريقاي جنوبي هشدار داده است.
در همين حال شركت برق آفريقاي جنوبي با اشاره به افزايش شديد مصرف برق در اين كشور از مردم خواست كه در مصرف برق صرفه جويي كنند.
 


سارقان انبار داروخانه در فومن ناكام ماندند

رشت-خبرنگاركيهان:
سارقان انبار داروخانه شبانه روزي در شهرستان فومن دستگير شدند.
پليس شهرستان فومن درگشت زني هاي شبانه خود به رفتار 4 سرنشين يك دستگاه خودروي پرايد كه در حاشيه خيابان پارك بود مشكوك شدند و متوجه شدند اين 4 نفر با باز كردن قفل در انبار داروخانه اقدام به انتقال داروها به يك دستگاه خودروي وانت مي كنند. پليس اين افراد را دستگير و تعداد 6 هزار قلم انواع دارو از خودروي آنان كشف كردند.
يكي از سارقان، در گذشته كارگر اين داروخانه بود كه با سوءاستفاده از حسن نيت صاحب داروخانه، كليد در انبار داروخانه را تهيه و به همراه 3 نفر اقدام به سرقت از آن كردند.
متهمان به مرجع قضايي معرفي شدند.
 


تخلف 251 ميليارد ريالي كارخانه هاي آردسازي آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان
در چند روز گذشته كارخانه هاي آردسازي و سيلوهاي بخش خصوصي آذربايجان غربي 251 ميليارد ريال تخلف كردند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با اشاره به تشديد بازرسي از كارخانه ها و سيلوهاي ذخيره سازي گندم، در اين استان افزود: در بازرسي ماموران سازمان صنعت، معدن و تجارت در چند روز اخير، 56 هزار تن آرد و گندم از اين واحدها كشف شده است.
«عبادالله اكبري» اضافه كرد: در اين زمينه 6 پرونده تخلف در آذربايجان غربي به ارزش 251 ميليارد ريال تشكيل شده كه 2 مورد آن مربوط به شهرستان مياندوآب و بقيه مربوط به شهرستان هاي نقده، اشنويه، ماكو و بوكان است.
وي عرضه خارج از شبكه را مهمترين علت تشكيل پرونده تخلف براي اين واحدها عنوان كرد و گفت: تقلب، عمل نكردن به تعهدات توليدكنندگان در قبال دريافت ارز و خدمات دولتي و همچنين همكاري نكردن با بازرسان، از ديگر تخلفات اين واحدهاست.
 


محموله 25 تني انبه خارجي قاچاق به مقصد نرسيد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
پليس آگاهي استان اصفهان، يك محموله حاوي 25 تن انبه خارجي كه به صورت قاچاق وارد كشور شده بود را توقيف كرد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: كارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق كالاي استان اصفهان به دنبال اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا كنترل خودروهاي عبوري و ترانزيتي در محور پليس راه اصفهان - شيراز به دو دستگاه خودروي تريلر حاوي 25 تن و 610 كيلو انبه خارجي مشكوك شدند و آنها را متوقف كردند.
«سرهنگ حسين حسين زاده» افزود: در بررسي هاي بيشتر مشخص شد بار انبه تريلرها فاقد هرگونه اسناد و مدارك گمركي بوده و رانندگان اين خودروها اين مقدار انبه را از پاكستان به صورت قاچاق بار كرده و قصد انتقال آن به شهر شيراز را داشته اند.
وي اضافه كرد: بنابر اظهار نظر كارشناسان گمرك استان، ارزش قيمتي اين مقدار بار قاچاق بيش از 500 ميليون ريال است.
وي گفت: در اين رابطه هر دو دستگاه خودروي حامل كالاي قاچاق توقيف و مالك اصلي شناسايي و به همراه رانندگان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
 


پلنگ ها 31 راس بزغاله را در برازجان دريدند

برازجان- خبرنگار كيهان:
پلنگ ها 31 راس بزغاله را در اطراف روستاي «شاه پسرمرد» برازجان دريدند.
يك گله بزغاله دوشنبه شب براي چرا به منطقه كوهستاني روستاي امامزاده محمد فيروز معروف به «شاه پسر مرد» رفت، اما پلنگ ها به اين گله حمله كردند و از 50 راس بزغاله آن فقط 19 راس جان سالم بدر بردند.
صاحب اين گله به خبرنگار ما گفت: وقتي كه از بازگشت گله خبري نشد به اتفاق 10 نفر از روستائيان «شاه پسرمرد» در تاريكي شب راهي محل چراي گله شديم و توانستيم فقط 19 راس بزغاله را پيدا كنيم.
وي افزود: صبح روز بعد لاشه 31 بزغاله تلف شده را پيدا كرديم و ماجراي حمله سه قلاده پلنگ به گله بزغاله ها را به اطلاع بخشدار بوشگان و ساير مسئولان محلي رسانديم. اين دامدار از محيط زيست، بخشداري بوشكان و فرمانداري برازجان خواست براي جلوگيري از تكرار حمله پلنگ ها به احشام چاره انديشي كنند.
 


جريمه884 ميليوني شركت هاي اينترنتي در خراسان جنوبي

مديركل تعزيرات حكومتي خراسان جنوبي از جريمه 884 ميليون ريالي شركت هاي اينترنتي در مورد اضافه دريافت اينترنت در استان خبر داد.
محمد دهقاني اظهار كرد: سازمان بازرگاني خراسان جنوبي در بررسي هاي به عمل آمده در سال 88 در مورد اضافه دريافت تعرفه خدمات اينترنت و امكانات مرتبط اجاره خطوط ADSL گزارش تخلفاتي به تعزيرات حكومتي استان ارائه كرد.
وي ادامه داد: شعبه سوم تعزيرات حكومتي استان پس از احضار اعضاي هيئت مديره و تفهيم اتهام، موضوع را توسط كارشناسان مربوطه مورد بررسي قرار داد.
مديركل تعزيرات حكومتي خراسان جنوبي افزود: با توجه به صورتجلسه شماره 11 نشست هاي مشترك شركت هاي PAP كه در محل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تشكيل شد و در آن بر اجاره ماهانه ارتباط شركت هاي ارائه كننده خدمات تاكيد شده بود با بررسي هاي لازمه راي صادر شده است.
به گزارش فارس از بيرجند به نقل از روابط عمومي اداره كل تعزيرات حكومتي خراسان جنوبي، دهقاني افزود: با توجه به اينكه شركت متخلف غيرمستقيم سبب تحميل هزينه اضافه به مشتركان شده است شعبه سوم اين اداره كل ضمن اينكه اتهام انتسابي را محرز تشخيص داده، شركت متخلف را به استناد بند «د» ماده دو قانون تعزيرات حكومتي مصوب تشخيص مصلحت نظام به پرداخت 884 ميليون ريال جريمه در حق دولت محكوم كرده است.
 


رقص و پايكوبي خانم وزير!

هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا در ضيافت شام پرتوريا در آفريقاي جنوبي بار ديگر بدون توجه به وجهه سياسي خود به رقص و ميگساري پرداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ كلينتون پيش از اين نيز در كلمبيا به رقاصي پرداخته بود.
همچنين روزنامه «كلوزير» فرانسه به نقل از بيل كلينتون رئيس جمهور سابق آمريكا آورده بود: همسرش هيلاري پيشنهاد ياد گرفتن رقص را به وي داده است تا پس از بازنشستگي از پست وزارت خارجه به رقاصي بپردازد.
 


زن مصري در عربستان شلاق مي خورد

يك زن تاجر مصري پس از شكايت شريك تجاريش به 500 ضربه شلاق و 5 سال زندان محكوم شد.
«نجلا يحيي» در مه گذشته با وجود اثبات مشكلات جسمي و بيماري، 300 ضربه شلاق را تحمل كرد و قرار است پس از ماه رمضان نيز 200 ضربه ديگر شلاق بخورد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، موسسه حقوق بشر «الكرامه» مصر، از سازمان ملل متحد خواست براي توقف اجراي حكم ظالمانه يك زن مصري در عربستان، وارد عمل شود.
موسسه الكرامه در بيانيه اي اعلام كرد: نجلا در سپتامبر 2009 پس از شكايت شريك تجاريش كه از وابستگان خاندان آل سعود است، به زندان افتاد؛ نيروهاي سعودي پس از يورش به منزل وي، همه اوراق و دارايي هاي شخصي او را كه تا پيش از بازداشت يك سرمايه گذار مصري در عربستان بود مصادره كردند.
موسسه الكرامه ادامه داد: پليس سعودي در رياض چهار روز پياپي از نجلا بازجويي و با وي بدرفتاري كردند، و در حالي كه حتي وكيل شاكي در جريان بازجويي او را مورد توهين قرار داد، به اين زن مصري اجازه داده نشد براي خود وكيل بگيرد.
پس از اين بازجويي هاي خشونت آميز، نجلا يك سال و 8 ماه را بدون محاكمه در بازداشت سپري كرد. دادگاه بدوي طي 13 جلسه به او اجازه نداد كه وكيل بگيرد و سرانجام در ژوئن 2011 حكم او براي تحمل 5 سال زندان و 500 ضربه شلاق صادر شد.
با وجود پذيرفتن درخواست وي در دادگاه استيناف و ساقط شدن حكم دادگاه بدوي به دليل وجود نداشتن مدركي جهت محكوم كردن نجلا، اين پرونده به صورت غيرقانوني دوباره به جريان افتاد و حكم قبلي بار ديگر تأييد شد.
«شيرين فريد» هماهنگ كننده انجمن خانواده هاي بازداشت شدگان مصري در عربستان تأكيد كرد، شلاق زدن اين زن و بازداشت و محاكمه ظالمانه و ناعادلانه وي، كاملا غيرانساني است، و بي توجهي وزارت امور خارجه مصر به اين موضوع بسيار تاسف بار است.
«احمد مفرح» پژوهشگر و حقوقدان موسسه «الكرامه» نيز گفت: پرونده نجلا يحيي، يكي از صدها پرونده شهروندان مصري است كه براي مدتهاي طولاني و بدون محاكمه بازداشت شده يا پس از محاكمه هاي صوري و ظالمانه در زندانهاي عربستان مورد شكنجه و بدرفتاري قرار مي گيرند.
 


اعدام زنداني معلول ذهني

زنداني سياهپوست عقب مانده ذهني، عليرغم اعتراضات گسترده، در ايالت تگزاس از طريق تزريق مواد سمي اعدام شد.
به گزارش فارس به نقل از شبكه بي بي سي، «ماروين ويلسون» 54 ساله، در ايالت «تگزاس» با تزريق مواد سمي اعدام شد.
وكلاي اين زنداني معدوم آمريكايي پيشتر اعتراض كرده بودند كه ويلسون واجد شرايط اعدام نيست زيرا از بهره هوشي پاييني برخوردار است و يك عقب مانده ذهني است.
با وجودي كه در سال 2002 ديوان عالي آمريكا، اعدام افراد عقب مانده ذهني را غيرقانوني اعلام كرد، تعريف و تشخيص عقب ماندگي ذهني را به مقامات هر ايالت آمريكا سپرد.
ويلسون كه 20 سال پيش به سمت «جري رابرت» 21 ساله تيراندازي كرده و او را به ضرب گلوله از پاي درآورده بود.
اين زنداني سياهپوست درحالي اعدام شد كه سناتور «رودني اليس» در يك كنفرانس خبري به همراه بسياري از حاميان حقوق بشر از مقامات دولت تگزاس درخواست كرده بودند كه اعدام «ماروين ويلسون» را كه وكلاي وي تأكيد داشتند كه عقب مانده ذهني است، متوقف كند.
بر اساس اين گزارش، ويلسون هفتمين نفري است كه درسال جاري ميلادي با تزريق مواد سمي در تگزاس اعدام شد.


جنگ مرغ بين آمريكا و مكزيك

اقدام سازمان يافته و گسترده بازرگانان آمريكايي در صدور انبوه و زير قيمت گوشت مرغ به مكزيك موجب اعتراض رسمي مكزيكوسيتي به واشنگتن شد.
به گزارش ايرنا، در پي اختلال در توزيع و عرضه مرغ در مكزيك وزارت اقتصاد اين كشور آمريكا را به انجام اقدامات «غيرمنصفانه» در صدور مرغ متهم كرد.
خبرگزاري رويترز در اين زمينه از مكزيكوسيتي گزارش داد كه شيوع آنفلوآنزاي مرغي در غرب مكزيك سبب افزايش قيمت آن شده است.
همزمان وزارت اقتصاد مكزيك در بيانيه اي صادركنندگان آمريكايي را به بهره برداري از اين وضعيت و صدور پا و ران مرغ زير قيمت متهم كرد.
كميسيون تجارت خارجي اين وزارتخانه اعلام كرد كه در زمان حاضر قصد اتخاذ اقدام تلافي جويانه عليه آمريكا را ندارد.
اين درحالي است كه كانون صادركنندگان عمده مرغ آمريكا، موضع گيري دولت مكزيك را بحث انگيز دانسته و اعلام كرده است كه هيچ صادرات زير قيمت (دامپينگ) به مكزيك نداشته است.
«جيمز سامر» رئيس شوراي صدور تخم مرغ و گوشت طيور آمريكا نيز اعلام كرده است: به نفع آمريكا و مكزيك است كه از هرگونه اختلال در تجارت اجتناب كنند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14