(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 مرداد 1391 - شماره 20281

حديث دشت عشق
حذف تقوي، مصدوميت يزداني كشتي آزاد بدون طلا المپيك را به پايان رساند
اخبار كوتاه از فوتبال
مسئولين بايد به دنبال بنا باشند
خادم: نتايج كشتي آزاد و فرنگي قابل مقايسه نيست
اظهارنظر واقع بينانه رئيس فدراسيون دووميداني:
رسيدن حدادي به مدال 10 سال زمان برد
كار تيم قهرمان تكواندو جهان به كجا كشيد؟!
ايران و گابن مشتركا دهم المپيك شدند
اهتزاز پرچم ايران بر برج ترانگو
صعود عالميان به رده هفتم اميدهاي جهان
روي خط المپيك
پايان كار ايران در المپيك 2012 با 12 مدال


حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيد مهدي حسيني»
پيشاني بر جاي پاي امام حسين(ع)!
سال 1334 چشم به جهان گشود. شوق رهايي و اميد به معراج داشت چرا كه مي پنداشت كه مي بايست به سدره نشينان بارگاه الهي بپيوندد و بر شاخه هاي طوباي عشق آرام گيرد. پس توش و توان خويش را به كار بست تا به پاي دل، سعي عشق نمايد. از اين رو دل به شريعت دلدار و فرامين اش خوش داشت. آن زمان كه راح خلق و روح خدا، جام هاي وجود مردم را از شراب قيام پر نمود، «مهدي» نيز حضور داشت. به گوش دل، نداي پير خمين را شنيد و با پاي جان، شنيده ها را به فعل درآورد. در اين راستا زماني نيز در دست كارگزاران رژيم، شكنجه شد. پس از پيروزي انقلاب به عضويت بسيج درآمد و فنون نظامي را فراگرفت. سپس به همراه برادرش به «كردستان» رفت تا كوردلان را در ظلمت ابدي مرگ اسير كند.با سايه افكندن بوم شوم جنگ بر ميهنش، راهي مهد خودسازي شد. با شركت در عمليات هايي چون «فتح المبين» و «بيت المقدس» پيشاني بر جاي پاي امام حسين(ع) مي ساييد. در مرحله دوم عمليات «بيت المقدس» زخمدار شد و در مرحله سوم همين عمليات در منطقه «پيچ شهدا» پس از دو سه سال حضور عاشقانه، با اصابت تيري به ناحيه پا و شكمش لاجرعه جام زرين شهادت را سركشيد. شهيد «سيد مهدي حسيني»، سال 1334 در خوراسگان متولد شد و در 16/2/1361 و در پيچ شهدا به شهادت رسيد.


حذف تقوي، مصدوميت يزداني كشتي آزاد بدون طلا المپيك را به پايان رساند

سرويس ورزشي-
تيم ملي كشتي آزاد كشورمان بدون آنكه يك مدال طلا كسب كند به كارخود در المپيك لندن پايان داد.
در روز آخر برگزاري مسابقات كشتي آزاد دو كشتي گير كشورمان در اوزان 66 و 96 كيلوگرم به روي تشك رفتند . آغاز رقابت هاي تقوي و يزداني در شرايطي بود كه بسياري اين دو را شانس مسلم كسب طلا در المپيك لندن مي دانستند اما اين تصور زودتر از آنچه كه فكر مي كرديم رنگ باخت. مهدي تقوي در وزن 66 كيلوگرم در نخستين ديدار خود به مصاف لوپز كوبايي رفت و در سه تايم (0-1،
1-0و 5-0) شكست خورد. در تايم نخست زيرگيري هاي تقوي فايده اي نداشت و لوپز تسليم نشد. در كلينچ باز هم ايران شانس نياورد و براي چندمين بار گوي براي ايران در نيامد تا اين تايم را لوپز پيروز شود.در تايم دوم تقوي باز هم نتوانست زيرگيري انجام دهد و باز هم كار به كلينچ كشيده شد و اين بار ديگر گوي به سود ايران از كيسه خارج شد و تقوي پاي حريفش را در اختيار گرفت و توانست حريفش را از تشك بيرون كند. در تايم سوم و پاياني، بازهم خبري از زيرگيري نبود و براي سومين بار كار به گوي بيرون كشيدن رسيد و بخت با ايران يار نبود و قرعه به سود كوبايي در آمد. تقوي توانست پايش را از دست لوپز خارج كند، اما سالتو خورد و 5 امتياز از دست داد. لوپز از كوبا كه تقوي را تنها به لطف شانس بهتر در كلينچ شكست داده بود، در مرحله بعد مقابل تاتسوشيرو از ژاپن كه يكي از مدعيان اصلي اين وزن به شمار مي رفت، قرار گرفت و شكست خورد تا مهدي تقوي از دور رقابت ها كنار برود.
يزداني هم به طلا نرسيد
با حذف تقوي در وزن 66 كيلوگرم تمام نگاه ها معطوف به رضا يزداني شد اما اين كشتي گير نيز پايان تلخي در المپيك داشت. رضا يزداني، آزادكار وزن 96 كشتي كشورمان در ديدار مرحله نيمه نهايي مسابقات كشتي آزاد بازي هاي المپيك 2012 به دليل آسيب ديدگي از ادامه مسابقه برابر حريف اوكرايني بازماند و نتوانست به فينال اين رقابت ها راه يابد. وي كه تا رسيدن به مرحله نيمه نهايي مسابقات كشتي آزاد بازي هاي المپيك 2012 لندن موفق شده بود حريفان مطرح و توانمندي از روسيه و قرقيزستان را از پيش روبردارد در مسابقه برابر والري آندريتسف از اوكراين به دليل آسيب ديدگي در همان تايم اول از ادامه مسابقه بازماند و نتوانست به فينال المپيك برسد. پس آنكه معاينات پزشكي بر روي زانوي يزداني انجام گرفت مشخص شد كه رباط صليبي اين ورزشكار دچار پارگي شده و وي نمي تواند به مبارزه خود در ديدار رده بندي ادامه دهد.
مصدوميت براي چندمين بار متوالي
اين براي چندمين بار است كه يزداني در يك تورنمنت مهم با مصدوميت كشتي خود را ناتمام مي گذارد. دو سال قبل وي در رقابت با حاجي مراد گادسالوف در ليگ كشتي مصدوم شد و به مبارزه ادامه نداد؛ 3 سال پيش در رقابت با سعيد ابراهيمي به دليل مصدوميت حاضر به ادامه مسابقه نشد و يك بار هم در تورنمنت لهستان در رقابت با كشتي گير قزاق به واسطه همين مصدوميت مبارزه اش را به پايان نرساند. با مصدوميت يزداني پرونده آزاد كاران كشورمان در المپيك لندن بسته شد تاتيم ملي كشتي آزاد با يك مدال نقره صادق گودرزي و دو مدال برنز احسان لشكري و كميل قاسمي به كارخود پايان دهد.
اين تغييرات هم جواب نداد
تيم ملي كشتي آزاد نيز از آن دسته تيم هايي بود كه چند ماه پيش از آغاز المپيك دستخوش تغييرات شد و كادرفني سابق اين تيم نامهربانانه از كار بركنار شدند و نتيجه آن شد كه برخلاف تيم ملي كشتي فرنگي بدون آنكه حتي يك مدال طلا كسب كند به كار خود در لندن پايان داد. لازم به يادآوري است در تركيب تيم ملي كشتي آزاد در المپيك دو كشتي گيري كه سابقه قهرماني جهان را در كارنامه خود داشتند ( تقوي و يزداني) به روي تشك رفتند.


اخبار كوتاه از فوتبال

قضاوت يك ايراني در جام جهاني فوتسال
عليرضا سهرابي به عنوان يكي از هشت داور آسيايي جهت حضور در قضاوت جام جهاني فوتسال انتخاب شد.از قاره آسيا هشت داور، از قاره آفريقا چهار داور، از قاره آمريكاي شمالي و لاتين و منطقه كارائيب شش داور، از قاره آمريكاي جنوبي هشت داور، از قاره اقيانوسيه دو داور و از قاره اروپا ده داور براي قضاوت در اين رقابتهاانتخاب شدند.رقابتهاي جام جهاني فوتسال 2012 آسيا از تاريخ 11 تا 28 آبان 91 در تايلند برگزار خواهد شد.
هافبك پرسپوليس جراحي نمي كند
رئيس كميته پزشكي باشگاه پرسپوليس گفت: تصميم گرفته شده برنامه درماني سوسا با فيزيوتراپي و بدون عمل جراحي ادامه پيدا كند. فرهاد فريد گفت: در تمرين حاضر شدم تا هم شرايط بازيكنان را ببينم و هم معاينه دقيق و ميداني از روبرتو سوسا داشته باشيم. ورم زانو بسيار كم شده بود و عضلات دو طرف زانو هم در شرايط بسيار خوبي قرار دارد. سوسا از ناحيه مينيسك دردي را احساس مي كند اما با توجه به تصويربرداري هاي صورت گرفته و اين نكته كه در صورت پارگي گسترده رباط صليبي گزينه جراحي مطرح مي شد. اين موضوع منتفي شده است. ما درمان فعال را براي او در نظر گرفته ايم.
كميته فني دستيار ژوزه را انتخاب نمي كند
در حالي كه حميد درخشان از انتخاب دستيار ژوزه در كميته فني خبر داده بود، ابراهيم آشتياني عضو ديگر كميته فني مي گويد خود ژوزه دستيارانش را انتخاب مي كند. وي گفت: انتخاب دستيار ژوزه جزو وظايف كميته فني نيست و اين مربي را خود ژوزه بايد انتخاب كند نه كميته فني، چرا كه سرمربي اين اختيار را دارد كه با چه كسي كار كند. ممكن است كميته فني فردي را انتخاب كند كه ژوزه نتواند با او كار كند و اين مي شود عين موضوع جذب بازيكنان كه باشگاه آنها را خريده و ژوزه مي گويد من اين بازيكنان را نگرفته ام. باشگاه يكي، دو نفر را به ژوزه معرفي كرده و قرار است او پس از صحبت با آنها دستيار خود را انتخاب كند.
رويانيان: ناز هيچكس را نمي كشيم
مدير عامل باشگاه پرسپوليس مدعي شد در تيم خود ناز هيچكس را نمي كشيم و اگر لازم باشد به همه تذكر جدي خواهيم داد.رويانيان در خصوص نتايج بد ژوزه و سؤالي كه چرا با اين مربي هيچ برخوردي نمي كنيد اظهار داشت: شايد اين حرف تكراري باشد كه براي شما بزنم اما همه مي دانند كه ژوزه مدت كوتاهي است كه به ايران آمده. ما در پرسپوليس براي رسيدن به هدف مان ناز هيچكس را نمي كشيم بلكه اگر لازم باشد در خيلي از مواقع تذكرات جدي هم خواهيم داد. وي افزود: خوشبختانه ژوزه مربي انتقاد پذيري است و در اين باره هيچ مشكل خاصي وجود ندارد.
ديدار تداركاتي استقلال برابر نفت تهران
تيم فوتبال استقلال روز سه شنبه در ديداري دوستانه به مصاف نفت تهران خواهد رفت. مسئولان باشگاه استقلال پس از رايزني هاي خود بازي دوستانه با نفت تهران را قطعي كردند و به اين ترتيب اين تيم روز سه شنبه در ورزشگاه دستگردي از ساعت 18 به مصاف شاگردان منصور ابراهيم زاده خواهد رفت.
امتياز منفي باشگاه هاي بدهكار ليگ يك
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تهديد كرد باشگاه هاي بدهكار ليگ دسته اولي با امتياز منفي ليگ را شروع مي كنند. حسن زاده در اين باره گفت: قرار است پس از عيد فطر به وضعيت باشگاه هاي بدهكار ليگ هاي يك، دو و سه رسيدگي جدي تري كنيم و به همين دليل در روز 4 شهريور باشگاه هاي ليگ يكي كه بدهكارند در كميته انضباطي حضور پيدا خواهند كرد و در صورتي كه نتوانند بدهي خود را تسويه كنند حكم كسر امتياز براي آنها صادر خواهد شد و اين باشگاه ها رقابت هايشان بر اساس نوع بدهي شان از منفي 3 ، 6 و 9 امتياز آغاز خواهند كرد.
آغاز مجدد تمرينات تراكتورسازي
تمرين تيم تراكتورسازي تبريز كه به خاطر زلزله تعطيل شده بود از ديروز از سر گرفته شد. آذرنيا سرپرست اين تيم در اين باره گفت: با توجه به اينكه زمان برگزاري تمرين با وقوع زلزله نزديك بود بازيكنان ترسيده بودند و به خاطر نگراني از بابت خانواده خود روحيه خوبي نداشتند، به همين دليل من تمرين را تعطيل كردم اما از ديروز تمرينات خود را از سر گرفتيم.
بازيكن جديد در اردوي تيم ملي
اميد نظري كه ازسوي كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به اردوي مجارستان دعوت شده بود، بعدازظهر روز شنبه به اين كشور آمد و به اردو ملحق شد. نظري كه عضو باشگاه انگل هولم سوئد است پيش از اين در اردوي تيم ملي در تركيه نيز حضور داشت اما در تيم ايران بازي نكرد. بدين ترتيب شمار بازيكنان حاضر در اردوي مجارستان به 21 نفر رسيد. عليرضا حقيقي و اشكان دژاگه نيز امروز به مجارستان خواهند آمد تا جمع 23 بازيكن دعوت شده كامل شود.
 


مسئولين بايد به دنبال بنا باشند

خادم: نتايج كشتي آزاد و فرنگي قابل مقايسه نيست

امير رضا خادم معتقد است كشتي گيران آزاد ايران شخصيت فيناليست شدن را داشتند و بيش از حد انتظار مبارزه كرده اند.
قهرمان سابق كشتي آزاد جهان و دارنده مدال برنز المپيك در رابطه با موضوعات مختلف به اظهار نظر پرداخت كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد:
¤ نوع كشتي كه ملي پوشان در سه وزن دوم گرفتند، طوري بود كه شخصيت فيناليست شدن را داشتند و حسرت مي خوريم كه چرا به فينال نرفتند. من به عنوان يك ناظر و بيننده مسابقات مي گويم كه ملي پوشان ما بيش از حد انتظار كشتي گرفته اند. عملكرد كشتي آزاد در مجموع راضي كننده بوده اما تيم محمد بنا كاري كرده كه نتايج قابل مقايسه نيست.
¤ زماني كه كشتي گير نوجوانان بودم و در دوران جنگ به سر مي برديم محمد بنا تنها مدال نقره ما را در جهان گرفت و مدال ديگري نداشتيم. پس از فراز و فرودهايي كه بنا در زندگي داشت، حالا در قالب سرمربي تيم ملي هم نتيجه اي گرفت كه مثل زمان كشتي گيري اش تك ستاره شد.
¤ اميدوارم تصميم محمد بنا مبني بر ترك كشتي از روي خستگي باشد و دوباره برگردد. محمد بنا هر آنچه دارد نتيجه تلاش خود و كاري است كه داشته اما كشتي و محمد بنا با هم تكميل مي شوند. هم كشتي به محمد بنا احتياج دارد و هم محمد بنا به كشتي. البته بيش از هر چيز مسئولين بايد به دنبال بنا باشند.
¤ به يك مربي فوتبال ميلياردها تومان مي دهند و موفقيتي هم در آن نيست، پس بايد به فردي كه عرق ملي و شادي را در شرايط زندگي سخت امروز، براي مردم ايران به ارمغان آورد و نام ايران را در مهم ترين رويداد جهان مطرح كرد، نگاه ويژه داشته باشند.
¤ موضوع ملي و مالي مدال گرفتن در المپيك قابل مقايسه با هم نيستند و عرق ملي در گرفتن مدال المپيك ارزشي دارد كه قابل مقايسه با هيچ چيز نيست. البته از مسئولان امر هم انتظار مي رود در كشور ما كه هيچ كمبودي از نظر وضعيت مالي براي ورزش وجود ندارد و امكانات مان از خيلي كشورها كه بيشتر از ما مدال مي گيرند، بيشتر است، در هزينه كرد بودجه شان مديريت مناسبي داشته باشند و بودجه را در جاي خودش هزينه كنند.
¤ در مورد بحث انتخابات فدراسيون جهاني با آقاي عباسي صحبت كردم. عملكرد ما در اين انتخابات خيلي ضعيف بود و نياز به آسيب شناسي جدي دارد. مشخص بود كه خود وزير هم پيگيري كرده و در جريان حضور ضعيفمان در انتخابات فيلا بوده كه از پيگيري هاي او تشكر مي كنم. قرار شد اين مسئله را عميق تر دنبال كنيم، نه به خاطر شخص من كه رأي نياوردم بلكه كشتي ما شايسته داشتن جايگاه جهاني است.
 


اظهارنظر واقع بينانه رئيس فدراسيون دووميداني:

رسيدن حدادي به مدال 10 سال زمان برد

رئيس فدراسيون دووميداني در اظهار نظري واقع بينانه مدعي شد براي رسيدن به مدال نقره در المپيك توسط حدادي 10 سال تلاش و زمان صرف شد.
افشين داوري در مورد عملكرد نمايندگان دووميداني ايران در المپيك لندن اظهار داشت: اين موفقيت را به تمام جامعه ورزشي تبريك مي گويم. خوشحاليم كه دو و ميداني هم توانست يك رشته مدال آور المپيكي لقب بگيرد. حدادي زحماتي زيادي كشيده بود و نتيجه اين تلاش و كوشش خود را هم گرفت. المپيك ميدان سختي است و در مجموع نمايندگان ما تمام تلاش خود را كردند. گرفتن مدال يك شخصيت خاصي مي خواهد كه آن هم در يك مدت زمان كاملا حساب شده به دست مي آيد. داوري عنوان كرد: از چند ماه پيش كه وضعيت احسان حدادي را زير نظر داشتم و با او صحبت هايي كه با او كرده بودم، به شخصه مطمئن بودم كه او به مدال طلا مي رسد و تلاش زيادي هم در اين زمينه انجام شد، اما در نهايت به نقره رسيديم.
رئيس فدراسيون دووميداني در پاسخ به اين سوال كه براي ادامه اين موفقيت در دووميداني بايد چه كارهايي انجام شود، عنوان كرد: المپيك شخصيتي را مي خواهد كه اعتماد به نفس كامل داشته باشد. ما بايد كم كم به اين هدف نزديك شويم. براي رسيدن احسان حدادي به اين موفقيت 10 سال تلاش انجام شد. ما در پرش ها، دوها و پرتاب ها ورزشكاران زيادي داريم كه براي 2016 بايد آماده شوند. كاوه موسوي، محمد ارزنده و برادران صميمي كساني هستند كه بايد از همين امروز براي آنها برنامه ريزي كنيم تا دو و ميداني تنها به يك مدال وابسته نباشد.
سرويس ورزشي: رئيس فدراسيون دووميداني در صحبت هايش به موضوع مهمي اشاره كرد؛ مسلما براي موفقيت ورزشكاري چون حدادي تلاش بسياري در گذشته توسط مديران و مربيان سابق وي صورت گرفته است و نبايد نقش آنها را در اين موفقيت بزرگ هيچ تصور كرد. داوري بر خلاف بسياري از مديران تازه از راه رسيده سعي نكرد موفقيت امروز حدادي را به نام خود ومجموعه اش تمام كند؛ اين شايد همان موضوعي است كه نزد بسياري از مديران ورزش ما مشاهده نمي شود.
 


كار تيم قهرمان تكواندو جهان به كجا كشيد؟!

ايران و گابن مشتركا دهم المپيك شدند

رقابت هاي تكواندو بازي هاي المپيك 2012 لندن با قهرماني تيم اسپانيا و قرار گرفتن ايران و گابن به صورت مشترك در مقام دهم به پايان رسيد!
در رقابت هاي تكواندوي المپيك 128 تكواندوكار از 63 كشور حضور داشتند كه در پايان چهار روز برگزاري اين رقابت ها در چهار وزن مردان و چهار وزن زنان، تيم اسپانيا با كسب يك مدال طلا و دو نقره قهرمان شد. تيم چين با يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز در جاي دوم ايستاد. تيم هاي ملي كره جنوبي و تركيه به صورت مشترك هر كدام با يك طلا و يك نقره در جاي سوم قرار گرفتند.
در اين رده بندي تيم ايران و گابن هر كدام با يك نقره به صورت مشترك در مكان دهم قرار گرفتند. در رقابت هاي تكواندو 21 كشور موفق به مدال آوري شدند. ايران در حالي در جايگاه دهم المپيك ايستاد كه سال گذشته براي نخستين بار در تاريخ تكواندو بالاتر از كره جنوبي قهرمان جهان شده و به يكه تازي مدعيان شماره يك پايان داده بودند. تيم سال گذشته در بخش مردان چهار مدال طلا به دست آورد و در بخش مردان بالاتر از كره اي قهرمان شد كه نزديك به چهل سال قهرمان مطلق جهان شده بود. بر سر تيم قهرمان چه بلايي آمده است؟! تيم هاي انگليس، ايتاليا، آرژانتين، صربستان و فرانسه بالاتر از ايران در اين رده بندي قرار گرفتند.
تيم تكواندو ايران با سه نماينده (دو نفر در مردان و يك نفر در زنان) در بازي هاي المپيك حاضر بود كه در وزن 68 ـ كيلوگرم محمد باقري معتمد مدال نقره گرفت، در وزن 80 ـ كيلوگرم يوسف كرمي به مقام هفتم دست يافت و سوسن حاجي پور در وزن 67 ـ كيلوگرم زنان در مكان يازدهم قرار گرفت.بامداد يكشنبه رقابتهاي تكواندو در دو وزن پاياني برگزار شد كه در وزن 80 + كيلوگرم مردان كارلو ملفتا از ايتاليا قهرمان شد. آنتوني اوبما از گابن نقره گرفت. رابليس از كوبا و ژيائو از چين مشتركا سوم شدند.
 


اهتزاز پرچم ايران بر برج ترانگو

تيم ايران به عنوان نخستين تيم مسلمان توانست بر بالاي برج هاي بي نام ترانگو بايستد.
برج هاي بي نام ترانگو، بلندترين برج صخره اي دنيا است كه در منطقه قراقروم پاكستان قرار دارد و از 12 برج تشكيل شده است.برج هاي اين منطقه به دليل صعب العبور بودن و سخت بودن صعودها نام هاي محلي دارند و تنها سه برج كه توسط صخره نوردان و ديواره نوردان فتح شده اند نام بين المللي دارند و بقيه برج ها هنوز نام محلي خود را حفظ كرده اند. در توضيح سختي صعود به ديواره هاي برج ها نام ترانگو همين بس كه تاكنون بيش از پنج هزار نفر به قله اورست (بام دنيا) صعود و آن را لمس كرده اند، اما براي برج هاي ترانگو در طول تاريخ كمتر از 60 صعود ثبت شده است.
تيم ايران دو ساعت روي اين ديواره بود و اولين تيم مسلمان جهان لقب گرفت كه توانست اين ديواره را فتح كند. حسن گرامي، حميد شفقي، عباس محمدي و پژمان زعفري چهار صخره نورد ايران بودند كه به عنوان نخستين مسلمانان روي اين ديواره ايستادند و مهم ترين نكته اين كه اين تيم روي قله گلبانگ روح بخش اذان را فرياد زدند.
 


صعود عالميان به رده هفتم اميدهاي جهان

رده بندي بازيكنان پينگ پنگ جهان در رده هاي سني مختلف در ماه آگوست اعلام شد كه نوشاد عالميان صعود 3 پله اي در رده اميدها داشت.
فدراسيون جهاني پينگ پنگ (ITTF) رنكينگ بازيكنان رده هاي سني مختلف جهان را منتشر كرد كه در اين رده بندي نوشاد عالميان در رده زير 21 سال موفق شد با سه پله صعود در مكان هفتم جهان قرار بگيرد. درخشش او در بازي هاي المپيك لندن و كسب 49 امتياز صعود سه پله اي را براي او به همراه داشت. اما نيما عالميان، برادر وي با يك پله سقوط در مكان 74 اين رده سني قرار گرفت. در اين رده بندي 1138 بازيكن از سراسر جهان حضور داشتند.
 


روي خط المپيك

سومين طلاي المپيك بر سينه تايمازوف
تايمازوف اصالتا روس است اما از سن 20 سالگي دارد براي ازبكستان كشتي مي گيرد. آرتور تايمازوف سومين طلاي خودش در چهارمين حضور در المپيك را كسب كرد. تايمازوف كه تا سن 20 سالگي براي تيم ملي روسيه كشتي مي گرفت در اين سن به عضويت تيم ملي ازبكستان درآمد.
تايمازوف برنده سه مدال طلاي المپيك در سال 2008 پكن، المپيك 2004 آتن و المپيك 2012 لندن است. او همچنين مدال نقره المپيك 2000 سيدني را نيز برسينه دارد. در آن سال براي اينكه روس ها در جدول رده بندي مدال بالا بيايند او با يك شكست مصلحتي به ديويد موسل بز (كشتي گير روس) بازي فينال را واگذار كرد.تايمازوف همچنين 5 مدال جهاني (2 طلا، دو نقره و يك برنز) و 2 مدال طلاي آسيايي را در كارنامه اش دارد. نكته جالب اينجاست كه تا به حال هيچ كشتي گير ايراني موفق نشده اين غول بد بدن را شكست بدهد. كميل قاسمي هم روز شنبه با بدشانسي مقابل اين كشتي گير و البته با قرعه كشي شكست خورد.
بولت و دوستانش ركوردشكني كردند
دوندگان جامائيكايي ركورد دوي 4 در 100 متر جهان را شكستند و به طلاي المپيك رسيدند. در فينال رقابت دوي 4 در 100 متر امدادي مردان المپيك، تيم جامائيكا متشكل از نستا كارتر، مايكل فراتر، يوهان بليك و يوسين بولت موفق شدند با ثبت زمان 36 ثانيه و 84 صدم ثانيه علاوه بر ارتقاي ركورد جهان، به نشان طلا برسند. اين سومين مدال طلاي يوسين بولت در المپيك لندن بود. وي پيش از اين در دو ماده دوي 100 متر و 200 متر هم به طلا رسيده بود.
پس از جامائيكايي ها، دوندگان آمريكا متشكل از ترل كيمونز، جاستين گاتلين، تايسون گاي و رايان بيلي با ثبت زمان 37 ثانيه و 4 صدم ثانيه در جايگاه دوم قرار گرفتند تا ركورد ملي آمريكا را نيز بشكنند. همچنين تيم ترينيداد و توباگو پس از اينكه داوران تيم كانادا را به دليل خطا كنار گذاشتند، موفق شد با زمان 38 ثانيه و 12 صدم ثانيه به مدال برنز المپيك برسد
لشگري: باور دارم بهترينم اگر آينده اي باشد!
احسان لشگري با اينكه مدال برنز المپيك را روي سينه اش دارد، هنوز حسرت اشتباهش در كشتي نيمه نهايي را مي خورد. ملي پوش وزن 84 كيلوگرم كشتي آزاد ايران كه با مدال برنز خود تعداد مدال هاي كاروان ايران را به 11 رساند، در جمع خبرنگاران گفت: قرعه من از همان اول سخت بود. همه حريفانم عنوان دار بودند اما بالا آمدم. فقط در نيمه نهايي يك لحظه اشتباه كردم كه همان اشتباه من را از مدال طلا دور كرد. شايد قسمت اين بوده است. لشگري در پاسخ به اين سؤال كه آيا باور كرده اي كه ديگر بايد بهترين كشتي گير وزن 84 كيلوگرم در جهان باشي گفت: ان شاءالله البته اگر آينده اي باشد!
خادم: دشمنان هم اين گونه براي ما قرعه نمي چيدند
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: اگر دشمنان ما قرعه مي چيدند رويشان نمي شد اينچنين عمل كنند.رسول خادم پس از كسب سومين مدال كشتي آزاد ايران در المپيك در جمع خبرنگاران به قرعه بسيار بد ملي پوشان اشاره كرد و گفت: قرعه هاي ما در روز دوم و پاياني بسيار سخت افتاده است. حتي اگر رقيبان يا دشمنان ما قرعه مي چيدند روي شان نمي شد ما چنين وضعيتي داشته باشيم. لشگري و قاسمي در شرايطي مدال گرفتند كه شايد كمتر از اين ها رويشان حساب مي شد اما مردانه جنگيدند و مدال گرفتند. وي در مورد باخت حسن رحيمي گفت: متأسفانه كميته برگزاري مسابقه ها اشتباه هايشان را روي ما پياده كردند و بلافاصله حسن رحيمي را براي كشتي دوم روي تشك فرستادند. هر چه هم به كميته برگزاري مسابقه ها اعتراض كرديم فايده اي نداشت. به همين خاطر حسن رحيمي كه يكي از شانس هاي جدي ما بود، براي كشتي دوم اصلاً تمركز نداشت. وي در مورد مدال برنز كميل قاسمي گفت: كميل فراتر از خودش كشتي گرفت. او حرف گوش ترين كشتي گير ما در 60 روز اخير بود. خادم در پاسخ به اين سؤال كه چرا در مورد امتيازي كه داوران در كشتي اسماعيل پور به حريف روسي اش دادند، اعتراض نكرديد گفت: در اين جور مواقع معمولاً اگر ما اعتراض كنيم، نه تنها نتيجه اي نمي گيريم بلكه يك امتياز هم به حريف مقابل مي دهند. در آن ثانيه ها توان كودوخوف بسيار كم شده بود و نبايد با درخواست بازبيني از فيلم ريسك مي كرديم تا هم به او فرصت استراحت دهيم و هم دو امتياز عقب بيفتيم. همان طور كه ديديد مسعود در آخر او را خاك كرد اما يك ثانيه وقت كم آورد.
قاسمي: مقابل تايمازوف شانس نياوردم
برنده مدال برنز وزن 120 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك لندن گفت: اين مدال را لطف خدا مي دانم.كميل قاسمي پس از پيروزي مقابل حريف آمريكايي اش و كسب مدال برنز المپيك در جمع خبرنگاران گفت: به خاطر اين مدال خيلي خوشحالم. اين مدال لطف خدا بود. در اين مدت زحمت زيادي كشيده بودم و مربيان تيم ملي هم كمك زيادي به من كرده بودند. وي در مورد كشتي اش با آرتور تايمازوف در مرحله مقدماتي گفت: كشتي تايمازوف را با رسول خادم آناليز كرده بودم و طبق برنامه جلو رفتيم. بايد در تايم دوم زير مي گرفتم اما متأسفانه نشد. شانس هم با من يار نبود و هر دو بار قرعه به سود او افتاد. قاسمي در پاسخ به اين سؤال كه آيا به اين باور رسيده اي كه ديگر بايد نفر اول سنگين وزن جهان باشي گفت: بايد به اين روند رو به رشدم ادامه دهم.
آلمان قهرمان هاكي مردان
تيم ملي هاكي مردان آلمان قهرمان المپيك 2012 لندن شد. ديدار فينال رقابت هاي هاكي مردان بامداد امروز به وقت تهران برگزار و با قهرماني تيم ملي آلمان همراه شد. در ديدار فينال اين رقابت ها تيم ملي آلمان 2 بر يك از سد هلند گذشت و عنوان قهرماني المپيك را به خود اختصاص داد. در ديدار رده بندي نيز استراليا 3 بر يك بريتانيا را شكست داد و به مدال برنز رسيد.
ساعي راي لازم را براي كميسيون ورزشكاران كسب نكرد
مدير فني تيم ملي تكواندو براي حضور در كميسيون ورزشكاران كميته بين المللي راي لازم را كسب نكرد. هادي ساعي، سرگروه پيشين و مدير فني تيم ملي تكواندو ايران كه براي عضويت در كميسيون ورزشكاران كميته بين المللي المپيك نامزد شده بود، موفق به اخذ راي لازم نشد. براي عضويت در اين كميته 21 ورزشكار از كشورهاي مختلف به رقابت پرداختند كه در نهايت چهار نفر برتر انتخاب شدند.اين راي گيري از اولين روز المپيك 2012 لندن آغاز شده و ورزشكاران حاضر در اين دوره از المپيك بودند كه به نامزدهاي منتخب خود راي دادند. در پايان اين راي گيري «رانا بارتكوفا» از اسلووني در رشته تيراندازي با 2295 راي اول شد و به كميسيون ورزشكاران كميته بين المللي المپيك راه يافت. براساس اين گزارش، پس از ورزشكار اسلوونيايي «جيمز تانگينز» از استراليا در رشته روئينگ با 1852 راي در مكان دوم قرار گرفت، «كريستي كاونتري» از زيمباوه در رشته شنا با 1797 راي سوم شد و «توني استانكوت» از فرانسه با 1779 راي در مكان چهارم قرار گرفت.
خانواده گودرزي، موافق خداحافظي صادق
در حالي كه صادق گودرزي با كسب دهمين مدال المپيك براي ايران اندكي از تلخي حذف نااميد كننده يوسف كرمي و حسن رحيمي كاسته بود، با خبر خداحافظي اش از تيم ملي شوك جديد را به كشتي وارد كرد. سعيد گودرزي، پدر اين كشتي گير و مربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان در اين مورد، اظهار كرد: خانواده نيز عقيده دارند كه بهتر است او ديگر به تحصيل و كار بپردازد چرا كه او از زمان نونهالان در اردوهاي كشتي بوده است و حالا وقت آن است كه سطح علمي خود را بالا ببرد تا بتواند در جاهاي ديگر براي كشور مفيد واقع شود.
وي ادامه داد: به عنوان يك مربي نيز مي گويم كه او مدال هاي مسابقات آسيايي، جهاني و المپيك را در كلكسيون افتخاراتش دارد و فكر مي كنم اگر به زندگي شخصي اش توجه كند، بهتر است. البته خيلي افراد بوده اند كه پس از خداحافظي با ورزش حرفه اي دوباره بازگشتند، شايد اين اتفاق هم براي صادق پيش آيد، با اين حال بايد ببينيم كه پس از بازگشت از لندن چه تصميمي مي گيرد.
محروميت بازيكن كره جنوبي به دليل اقدام سياسي
كميته بين المللي المپيك مانع حضور بازيكن تيم فوتبال كره جنوبي در مراسم اهداي مدال بخاطر اقدام سياسي شد.اين سازمان روز گذشته به اطلاع كميته المپيك كره و مسئولان كاروان ورزشكاران كشور آسيايي رساند «پارك جونگ وو» به علت رفتار غيرورزشي امكان شركت در مراسم را نخواهد داشت.
در همين ارتباط رسانه هاي خبري كره گزارش كردند علت عمده چنين درخواستي اقدامي سياسي بود كه بازيكن نامبرده جمعه شب در پايان بازي رده بندي مقابل ژاپن انجام داد. وي پس از برتري 2 بر صفر مقابل «سامورايي هاي آبي» و كسب رده سوم تيمي، در چند ثانيه تابلويي در دست گرفت كه روي آن نام منطقه دوكادو كه يكي از مناطق مورد اختلاف كشورش با ژاپني ها است، حك كرده بود. وي روي تابلوي خود نوشت: دوكادو متعلق به كره است . مقامات كميته بين المللي المپيك با رعايت اصل جدايي ورزش از سياست، بدين منظور مانع حضور ملي پوش كره اي شدند. شنيه شب نيز وقتي تكليف قهرماني بازي هاي فوتبال مردان با پيروزي 2 بر يك مكزيك برابر برزيل در فينال بازي ها مشخص شد، در مراسم اهداي مدال به تيم هاي اول تا سوم «پارك جي وو» غيبت داشت. گفته مي شود فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) نيز براي اين حركت جريمه اي در نظر خواهد گرفت.
قاسمي پرچمدار ايران در مراسم اختتاميه شد
مسئولان كميته ملي المپيك كشتي گير وزن 120كيلوگرم ايران را به عنوان پرچمدار كاروان كشورمان در مراسم اختتاميه المپيك 2012 لندن انتخاب كردند.
مراسم اختتاميه بازي هاي المپيك 2012 لندن ديشب در ورزشگاه المپيك اين شهر برگزار شد كه در اين مراسم كميل قاسمي، آزادكار وزن 120كيلوگرم كشورمان پرچمدار ايران بود. مراسم اختتاميه با حضور سران و مقامات كشورهاي حاضر در اين بازي هاي برگزار شد كه در پايان مراسم ضمن خاموش شدن مشعل المپيك 2012 لندن، پرچم كميته بين المللي المپيك به مسئولان كشور برزيل، ميزبان بازي هاي المپيك 2016 اهدا خواهد شد.
بريتانيا با حمايت سياسي مدال مي گيرد
وزير ورزش روسيه از ميزبان رقابت هاي المپيك 2012 به خاطر حمايت هاي سياسي آشكار از قهرمانانش انتقاد كرد. ويتالي موتكو گفت: بريتانيايي ها به خاطر حمايت هاي آشكار سياسي مانند چين در المپيك 2008 عمل كردند. در لندن، هر مقامي بطور واضح اعلام مي كند بريتانيا بايد برنده مسابقات شود. آنها از حمايت بسيار قوي سياسي برخوردار هستند.عالي ترين مقام ورزش روس ها در پي اعزام كاروان 460 نفره به اين پيكارها، در مورد موضوع عدم دريافت كافي مدال توسط قهرمانان زن و مرد اين كشور در اين دوره از بازي ها كه مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفته، پس از 78 مدال (21طلا، 25 نقره و 32 برنز) و قرار گرفتن در رده چهارم نيز عنوان كرد: فكر نمي كنم كسب اين دستاورد فاجعه اي براي ورزش كشور باشد.
وي افزود: پيش از شروع مسابقات روي حضور درخشان بوكسورهاي مان حساب مي كرديم. اما 3 تن از 4 بوكسور ما از راهيابي به فينال بازماندند. در حالي كه بريتانيايي ها برنامه ريزي مي كنند در روز آخر سه بوكسورشان تحت تأثير ميزباني قرار گرفته و با كسب مدال، پاياني خوش داشته باشند.
فشار زياد آسيب ديدگي قديمي يزداني را تشديد كرد
رئيس تيم پزشكي كاروان ايران در المپيك درباره وضعيت رضا يزداني به آسيب ديدگي اين كشتي گير اشاره كرد و گفت: فشار وارده بر زانوي رضا يزداني زياد بود و همان مصدوميت قديمي اش را تحت تاثير قرار داد.لطفعلي پوركاظمي درباره مصدوميت رضا يزداني اظهار كرد: اكثر ورزشكاران المپيكي ايران آسيب هاي ورزشي دارند كه در جريان بازي هاي المپيك به دليل فشار بالاي رقابت ها اين آسيب ديدگي ها به خصوص از ناحيه زانو، كمر و گردن بيشتر مي شود و امري كاملا طبيعي است. وي ادامه داد: رضا يزداني نيز از جمله ورزشكاران المپيكي ما بود كه آسيب ديدگي قديمي داشت و با تمام سعي و تلاشي كه مي كرد به مبارزاتش ادامه داد، اما در جريان آخرين رقابتش فشار زيادي به زانويش وارد شد و نتوانست به كارش ادامه دهد. او بهترين شرايط را داشت، اما ورزش حرفه اي همين است و در يك لحظه مي تواند ورزشكار را از ادامه كار منع كند.
اخراج دونده سوري به دليل دوپينگ
كميته بين المللي المپيك اعلام كرد: غفران محمد دونده زن سوريه كه در تاريخ 3 آگوست تحت آزمايش دوپينگ قرار گرفته بود به دليل مثبت اعلام شدن آزمايشش از دهكده المپيك اخراج شده است.اين دونده 23 ساله در مرحله مقدماتي رقابت هاي دو400 متر با مانع كه 5 آگوست برگزار شد، در گروه خود در جايگاه آخر قرار گرفت و نتوانست به مرحله بعد پيدا كند. IOC پرونده اين دونده سوري را به فدراسيون جهاني دووميداني ارسال كرده تا مجازات هايي عليه او در نظر گرفته شود. غفران محمد يكي از 10 ورزشكار سوريه بود كه توانسته بودند جواز حضور در هفت رشته بازي هاي المپيك لندن را كسب كند. پيش از اين چند ورزشكار ديگر هم به دليل دوپينگ از دهكده المپيك اخراج شده بودند كه از جمله آنها مي توان به الكس شوآزر ايتاليايي در رشته پياده روي، امين لعلو دونده 1500 متر مراكش، ويكتوريا برانووا دوچرخه سوار روس، لوئيزا گاليولينا ژيمناست ازبكستاني و هايسن پولاكو وزنه بردار آلباني اشاره كرد.
قهرمان شيرجه مدالش را به روح پدرش تقديم كرد
شيرجه روي انگليسي مدال برنزش در رقابت هاي المپيك را به روح پدر مرحومش تقديم كرد. تام ديلي مدال برنز خود در رقابت هاي المپيك در شيرجه 10 متر را به پدرش تقديم كرد.راب، پدر ديلي سال گذشته در نبرد با سرطان جان خود را از دست داد. ورزشكار 18 ساله كه اولين مدال شيرجه انفرادي المپيك را پس از 52 سال براي انگليس كسب كرد، در اين باره اظهار داشت: مي دانم كه اگر پدرم اينجا بود به من افتخار مي كرد. واقعا برايم سخت است كه او اينجا نيست اما خوشحالم كه سرانجام توانستم مزد تلاش ها و كار سختي را كه با هم انجام مي داديم، كسب كنم و اين پيروزي را به وي تقديم مي كنم.
تقدير به واسطه كسب سومين مدال تاريخ كشتي آزاد هند
وزير ورزش هند پس از كسب مدال برنز كشتي گير اين كشور در وزن 60 كيلوگرم از وي براي كسب سومين مدال تاريخ اين كشور در كشتي آزاد المپيك تقدير كرد. آجاي ماكن پس از كسب مدال برنز كشتي آزاد در وزن 60 كيلوگرم توسط يوگشوار دوت، با تمجيد از وي او را لايق كسب اين مدال دانست.ماكن پس از كسب مدال برنز وزن 60 كيلوگرم كشتي آزاد در رقابت هاي المپيك لندن گفت: كشتي گير ما مزد زحماتش را گرفت و به درستي شايسته كسب اين مدال بود.
برنز واليبال مردان به لاجوردي پوشان رسيد
تيم هاي ملي واليبال ايتاليا و بلغارستان ديدار رده بندي رقابت هاي المپيك 2012 لندن را برگزار كردند كه در پايان اين مسابقه لاجوردي پوشان ايتاليا موفق شدند حريف خود را شكست دهند تا ضمن گرفتن انتقام مسابقه مرحله مقدماتي به مدال برنز اين دوره از مسابقات دست پيدا كنند .
عبدولي: مدالم را پس مي گيرم
سعيد عبدولي مي گويد قصد دارد با تمرين و تلاش زياد، مدال المپيك را پس بگيرد. كشتي گير 66 كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي ايران در رقابت هاي المپيك 2012 لندن اظهاركرد: شرمنده ام كه دستم از مدال المپيك كوتاه ماند، هر چند اين ناكامي تقصير من نبود. چه آن هايي كه كشتي گير هستند و چه كساني كه كشتي گير و كارشناس نيستند، متوجه شدند كه چه ناداوري اي در بازي دومم شد. وي ادامه داد: آن ها با اين كار تمام زحمات من و دوري از خانواده، همسر و پسرم هشت ماهه ام را با درآوردن مدال از چنگم، هدر دادند. من فرزند هشت ماهه ام را از زماني كه به دنيا آمد نديدم و در تلاش براي گرفتن مدال المپيك بودم. عبدولي عنوان كرد: سختي هاي زيادي كشيدم، به اميد اين كه به مدال طلاي المپيك دست پيدا كنم و مي توانستم هم به آن برسم. نه اين كه بخواهم مغرور شوم ولي بسيار تلاش كرده بودم و از نحوه كشتي گرفتنم در دو بازي ام اين موضوع مشخص بود. وي خاطرنشان كرد: شك نكنيد كه حكمتي در اين اتفاق بوده و خداوند فقط خودش اين حكمت را مي داند و ما از فهم آن عاجز هستيم. من كه خودم اصلا متوجه اين حكمت نمي شوم. شايد خداوند برنامه بهتري براي من در آينده داشته باشد و شايد هم قرار بود اتفاق بدي بيفتد كه شكستم مانع از اين اتفاق شد.


پايان كار ايران در المپيك 2012 با 12 مدال

كاروان ورزشي ايران با كسب دوازده مدال شامل 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز به كار خود در المپيك لندن پايان داد.
با پايان رقابت تقوي و يزداني در كشتي آزاد، كار 52 نماينده ايران در اين رقابت ها به پايان رسيد. 4 طلاي سوريان، نوروزي، رضايي، سليمي، 5 نقره انوشيرواني، نصيرشلال، حدادي، گودرزي و باقري معتمد در كنار سه مدال برنز رستمي، لشگري و قاسمي، مدال هاي ايران در المپيك سي ام بودند تا بهترين نتيجه تاريخ ايران رقم بخورد. كشتي فرنگي با 3 مدال طلا بدون ترديد بهترين عملكرد را بر جاي گذاشت. وزنه برداري، يك طلا، دو نقره و يك برنز به دست آورد. كشتي آزاد به يك نقره و دو برنز رسيد. باقري معتمد هم يك نقره در تكواندو به دست آمد، اما مدال دووميداني حدادي كه در ماده پرتاب ديسك به دست آمد نخستين مدال تاريخ المپيك ايران در رشته اي غير از كشتي، تكواندو و وزنه برداري بود. كاروان ورزشي ايران در فاصله چند ساعت تا پايان رقابت ها در رده ارزشمند شانزدهمي قرار گرفته بود. اين در حالي است كه پيش از اين و در آخرين دوره اين رقابت ها با تك طلاي ساعي و برنز محمدي در رده پنجاه و يكم قرار گرفته بود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14