(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 مرداد 1391 - شماره 20281

تجمع اعتراض آميز در رياض
براي آزادي زندانيان مخالف آل سعود
تروريست نفوذي طالبان 11 پليس افغان را كشت
يورش مزدوران آل خليفه به تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين
مذاكرات محرمانه آمريكا و تركيه
به حمايت از تروريست ها در سوريه
چها رسوي پنج قاره
تعقيب و گريز در صحراي سينا
براي دستگيري تروريست هاي مسلح
درخواست كليساهاي كانادا براي تحريم كالاهاي اسرائيلي
2 كشته و 55 مجروح در درگيري پليس هند با مسلمانان
پرس تي وي اردوگاه مسلمانان ميانمار را اسفبار خواند
معترضان در مغرب پادشاه را بي كفايت خواندند
مالكي: آنكارا در امور عراق دخالت نكند
مخالفت ميليوني با مداخلات واشنگتن و رياض در يمن


تجمع اعتراض آميز در رياض

براي آزادي زندانيان مخالف آل سعود

ده ها تن از خانواده زندانيان سياسي عربستان با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز در رياض خواستار آزادي آنها شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، خانواده بازداشت شدگان سياسي با برگزاري تجمع اعتراض آميز مقابل «مسجدالواجحي» رياض، آزادي همه اين زندانيان را خواستار شدند.بر اساس اين گزارش، معترضان در اين تجمع به مسئولان هشدار دادند قبل از انفجار اوضاع در عربستان، بازداشت شدگان سياسي را آزاد كنند.تظاهركنندگان با حمل پلاكارد و پارچه نوشته هايي، ادامه بازداشت مخالفان حكومت در عربستان را به شدت محكوم كردند و آزادي فوري آنها را خواستار شدند.اين در حالي است كه تظاهرات مستمر عليه حكومت سعودي در شرق عربستان همچنان ادامه دارد و تظاهركنندگان آزادي آيت الله نمر و زندانيان سياسي را مهم ترين خواسته خود عنوان كردند.

 


تروريست نفوذي طالبان 11 پليس افغان را كشت

يك مامور پليس افغان كه از عوامل نفوذي طالبان بود، همكاران خود را به رگبار بست و 11 تن از آنان را كشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، استاندار «نيمروز» افغانستان اعلام كرد شنبه گذشته يك نيروي پليس افغانستان در اين استان 11 پليس ديگر افغان را با تيراندازي از پاي درآورد و خود نيز بر اثر شليك متقابل نيروهاي پليس كشته شد. حوادث مشابهي نيز طي روزهاي اخير در استان هاي مختلف افغانستان به وقوع پيوسته است. ديروز همچنين خبر رسيد كه بر اثر تازه ترين ناآرامي ها در افغانستان يك نظامي اشغالگر و 40 شبه نظامي طالبان كشته شدند. نيروهاي امنيتي افغان نيز موفق شدند يك عمليات تروريستي بزرگ عليه پارلمان و منزل معاون رياست جمهوري افغانستان را قبل از اجرا كشف و خنثي كنند.
 


يورش مزدوران آل خليفه به تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين

مزدوران آل خليفه با لباس شخصي به تظاهرات مردم بحرين يورش بردند و گلوله هاي ساچمه اي به روي آنان شليك كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مزدوران آل خليفه به منظور سركوب اعتراضات مسالمت آميز مردم بدون توجه به زنان و كودكاني كه در اين اعتراض ها شركت كرده بودند آنها را سركوب كردند.
نيروهاي امنيتي رژيم بحرين در حالي كه لباس شخصي بر تن داشتند با استفاده از گاز اشك آور و گلوله ساچمه اي مردم را مورد هدف قرار دادند كه به مجروح شدن بسياري از تظاهركنندگان منجر شد.
مزدوران آل خليفه همچنين به منازل مردم در چندين روستا از جمله ستره، داركليب و المالكيه يورش بردند و با پرتاب گاز اشك آور به درون منازل اهالي را مسموم و مجروح كردند.
تظاهركنندگان بحريني نيز كه از سركوب خشونت آميز نيروهاي رژيم بحرين به تنگ آمده اند با به آتش كشيدن لاستيك خودرو معابرو خيابان ها را مسدود كردند.
تظاهركنندگان بحريني در منامه پايتخت اين كشور به نشانه همبستگي با مردم عربستان يك مراسم تشييع جنازه نمادين را براي نوجواني كه در شهر القطيف به ضرب گلوله پليس سعودي كشته شد برگزار كردند.
از سوي ديگر گروهي از قانونگذاران آمريكايي با ارسال نامه اي به پادشاه بحرين خواستار آزادي زندانيان سياسي از جمله رئيس مركز حقوق بشر بحرين شدند.
اين گروه 19 نفره در نامه خود اظهار داشتند حبس نبيل رجب و ديگر فعالان سياسي بحرين با اظهارات پادشان بحرين مبني بر زنداني نكردن فعالان سياسي در تضاد است.
سازمان خبرنگاران بدون مرز نيز با محكوم كردن بازداشت نبيل رجب درباره وضعيت مدافعان حقوق بشر ابراز نگراني كرد.
 


مذاكرات محرمانه آمريكا و تركيه

به حمايت از تروريست ها در سوريه

وزير خارجه آمريكا و نخست وزير تركيه در يك ديدار محرمانه راه هاي حمايت بيشتر از تروريست هاي آدمكش مخالف دولت سوريه را بررسي كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در سفر به تركيه با مقام هاي مختلف اين كشور ديدار كرد و پس از ديدار با وزير خارجه اين كشور نشستي محرمانه با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه برگزار كرد.
در اين ديدار كه پشت درهاي بسته صورت گرفت طرفين راه هاي حمايت بيشتر از مخالفان دولت سوريه و همكاري در اجراي سناريوي تغيير قدرت در سوريه را مورد بررسي قرار دادند.
به گفته منابع آگاه طرح ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه از ديگر محورهاي مورد بحث طرفين در اين ديدار بود.
واشنگتن و آنكارا از جمله كشورهايي بوده اند كه از آغاز ناآرامي ها در سوريه نقش داشته اند و همواره به طور علني از براندازي نظام بشار اسد در سوريه حمايت كرده اند.
تحليلگران منطقه معتقدند سفر هيلاري كلينتون به تركيه براي اعلام حمايت آمريكا از تركيه صورت گرفته به ويژه آنكه پيروزي هاي ارتش در مناطق مختلف سوريه و قلع وقمع تروريست ها باعث شده كه نقشه كشورهاي تركيه، عربستان و قطر براي براندازي نظام سوريه با شكست مواجه شود.
سايت صهيونيستي دبكا فايل نيز به نقل از منابع اطلاعاتي اسرائيل فاش كرد كه رژيم صهيونيستي، تركيه و آمريكا قصد دارند با ارسال موشك هاي ضدهوايي استينگر به مخالفان سوري زمين بازي در سوريه را به نفع مخالفان اين كشور تغيير دهند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از سايت صهيونيستي «دبكا فايل» كه ارتباط نزديكي با منابع اطلاعاتي اين رژيم دارد فاش كرد كه آمريكا پيشتر بطور مخفيانه براي ارسال موشك ها از سوي تركيه به مخالفان سوري مجوز داده است.
در پي شكست گروه هاي مخالف سوري در نبرد با ارتش سوريه در شهر حلب و ديگر نقاط اين كشور اين سايت صهيونيستي فاش كرد كه به منظور تضعيف نيروي هوايي ارتش سوريه منابع اطلاعاتي اين رژيم، تركيه و آمريكا چگونگي ارسال موشك هاي ضدهوايي «استينگر» براي مخالفان سوري را بررسي مي كنند.
به اعتراف اين منبع صهيونيست تركيه اين موشك ها را تحت ليسانس آمريكا توليد مي كند و براي دادن اين موشك ها به طرف سوم بايد بطور رسمي اجازه آمريكا را دريافت كند كه آمريكا پيشتر بعد از هدف قرار گرفتن جنگنده تركيه توسط ارتش سوريه بي سر و صدا اين اجازه را به تركيه داده است تا اين موشك ها را در اختيار گروه هاي مسلح سوري قرار دهد.
اين در حالي است كه مردم تركيه با برگزاري تظاهرات همكاري هاي دولت اردوغان با آمريكا براي دخالت در سوريه را محكوم كردند.
همچنين بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد اذعان كرد گروه هاي مسلح مسبب ادامه خشونت ها در سوريه هستند.
گزارش هاي خبري رسيده از سوريه نيز حكايت از اين دارد كه ارتش سوريه در نقاط مختلف اين كشور موفق شد حملات گروهك هاي تروريستي را دفع كند و شماري از آنها را كشته و شمار ديگر را مجروح سازد.
تروريست هاي مسلح در حال فرار از منطقه صلاح الدين، سيف الدوله منطقه السكري و المشهد حلب هستند. و در حال فرار اقدام به غارت و چپاول و كشتار شهروندان سوري مي كنند.
اخيرا فيلم جديدي از تروريست هاي سوريه منتشر شده كه نشان مي دهد افراد مسلح اجساد هواداران نظام سوريه را از بالاي ساختمان به پايين پرتاب مي كنند و پس از اين اقدام ابراز خوشحالي مي كنند. اين تصاوير تكان دهنده خشم شديد مردم سوريه و افكار عمومي جهان را برانگيخته است.
طي روزهاي گذشته فيلم هاي ديگري از سوريه منتشر شده كه نشان مي دهد تروريست ها چگونه با خشونت تمام نيروهاي ارتش و افراد غيرنظامي را اعدام مي كنند.
همچنين شبكه تلويزيوني پرس تي وي گزارش داد كه تروريست ها سه كودك سوري را در محله الشماس شهر حمص به قتل رساندند. تحليلگران منطقه معتقدند توطئه گران عليه سوريه همه اصول اخلاقي را زير پا گذاشته اند و به كودكان شيرخواره و نوزادان هم رحم نمي كنند.
 


چها رسوي پنج قاره

هراس چيني ها از نفوذ طالبان
رسانه هاي رسمي چين درباره نفوذ احتمالي طالبان پاكستان به خاك چين هشدار دادند.
روزنامه پاكستاني «نيشن» در اين رابطه نوشت، شبه نظاميان طالبان احتمالا حملات بزرگي را در استان «سين كيانگ» و ديگر مناطق چين انجام دهند.

پرونده كثيف آمريكا در ويتنام
با گذشت بيش از 40 سال از جنگ ويتنام، بسياري از مناطق اين كشور هنوز آلوده به مواد شيميايي و سمي است و مردم ويتنام بر اثر ارتباط با اين مواد مشكلات زيادي پيدا كرده اند. آمريكا كه با استفاده از ماده اي به نام «عامل نارنجي» اين مناطق را آلوده كرده، هنوز به هيچ يك از قربانيان جنگ غرامتي پرداخت نكرده است.

درخواست كره شمالي از سازمان ملل
كره شمالي از سازمان ملل خواست طرح تروريستي آمريكا و كره جنوبي براي نابود كردن بناهاي تاريخي كره شمالي و تضعيف پيونگ يانگ را محكوم كند.
ظاهرا واشنگتن و سئول شماري بمبگذار را به داخل خاك كره شمالي براي انجام ماموريت فوق گسيل كرده اند كه يكي از آنها دستگير شده است.

بسته شدن 130تونل مخفي
ارتش مصر 130تونل واقع در مرز غزه را طي عمليات بزرگ در منطقه سينا بست. انسداد اين تونل ها باعث بحران سوخت و مايحتاج عمومي در غزه شده است. اين تونل ها طي دوران «حسني مبارك» و براي شكستن محاصره غزه ايجاد شده بودند.

نگراني در مورد وضعيت امنيتي لبنان
در پي دستگيري يك مقام سياسي ارشد لبنان به اتهام برنامه ريزي براي ايجاد ناامني، رئيس جمهور لبنان شرايط امنيتي كشورش را نگران كننده خواند. وي گفت كه برخي قصد دارند در اين كشور فتنه ايجاد كنند.
 


تعقيب و گريز در صحراي سينا

براي دستگيري تروريست هاي مسلح

نيروهاي مسلح مصر در ادامه عمليات پاكسازي صحراي سينا از گروه هاي مسلح در چند محور با آنان درگير شدند و تعدادي را به هلاكت رساندند.
به گزارش خبرگزاري ها، يك منبع بلندپايه نظامي مصر روز يكشنبه از ادامه عمليات پاكسازي در مناطق كوهستاني سينا و محاصره عناصر افراطي مسلح و تخريب تونل هاي محل اختفاي آنها خبر داد.
براساس اين گزارش، منبع ياد شده تصريح كرد: با تشكيل يك كميته متشكل از اعضاي گارد مرزي، مأموران امنيتي و مهندسين، عمليات شناسايي و تخريب تونل هاي حمل قاچاق سلاح را آغاز كردند.
وي در خصوص عمليات پاكسازي صحراي سينا كه «عقاب سينا» نام گرفته است گفت: با بازداشت پنج تن از متهمان عمق توطئه گروه هاي مسلح فاش شده است كه در ميان اين متهمان فرد خطرناكي وجود دارد كه از او به عنوان بن لادن سينا نام برده مي شود و 26 سال سن دارد. از سوي ديگر سرلشكر «احمد جمال الدين» وزير كشور مصر كه به نيابت از رئيس جمهور فرماندهي و نظارت عمليات پاكسازي در صحراي سينا را برعهده دارد، از افزايش پست هاي ايست و بازرسي در منطقه خبر داد و گفت: علاوه بر استان سينا در استان هاي همجوار و به خصوص «القناه» تدابير ويژه امنيتي اتخاذ شده است.
در همين حال، شبكه خبري العربيه روز يكشنبه از سه انفجار در صحراي سينا خبر داد كه در اين انفجارهاي انتحاري 3 تن از افراد مسلح كه در محاصره نيروهاي مصري قرار گرفته بودند خود رامنفجر كردند.
«شيخ محمد ناقل» رئيس قبيله «البياضيه» در صحراي سينا گفت: تل آويو مبالغ زيادي را براي انجام عمليات تروريستي در منطقه مي پردازد كه به دليل بيكاري جوانان و كوهستاني بودن سينا، توانسته است گروه هاي تروريستي را مسلح و بر ضد مصر هدايت كند.
«شيخ عياده زايد» رئيس قبيله «الاخاريه» در شمال سينا نيز به خبرگزاري «شرق الاوسط» گفت: دست هاي پنهان اسرائيل در بر هم زدن امنيت مصر در مرزهاي مشترك به زودي رو خواهد شد.
وي اضافه كرد: اسرائيل از به هم خوردن امنيت مرزهاي مشترك با مصر بيشترين بهره را خواهد برد و در اين باره توسط مزدوران خود اقدام به اعمال تروريستي و رواج شايعات براي ترساندن ساكنان منطقه كرده است.
اين شيخ قبيله محل اختفاي افراد مسلح مورد حمايت اسرائيل را در ارتفاعات «جبل الحلال» در صحراي سينا، شيخ زويد و التومه عنوان كرد و گفت: با توجه به صعب العبور بودن منطقه براي نيروهاي نظامي و امنيتي، عمليات پاكسازي در سينا ممكن است طول بكشد.
 


درخواست كليساهاي كانادا براي تحريم كالاهاي اسرائيلي

شوراي كليساهاي متحد كانادا اقدامات رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها رابا هولوكاست قابل مقايسه دانست وخواستار تحريم كالاهاي توليدي اين رژيم شد.
به گزارش فارس، گروه كاري كليساي متحد كانادا
(United Church of Canada) در اوايل ارديبهشت ماه سال جاري گزارش 26 صفحه اي را در خصوص تحريم كالاهاي اسرائيلي تقديم شوراي اين كليسا كرد.
اين گزارش در چهل و يكمين نشست اين شورا كه از 11 لغايت 18 آگوست ( 28-21 مرداد ) برگزار مي شود مورد بررسي و تصميم گيري قرار مي گيرد.
دراين گزارش كه به درخواست نشست قبلي شورا تهيه شده، پيشنهاد تحريم كالاهاي رژيم صهيونيستي توليد شده در سرزمين هاي اشغالي مانند كرانه غربي و شرق قدس مطرح و اقدامات رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها با هولوكاست مقايسه شده است.
«بروس گرجرسون» ، رئيس گروه كاري شوراي كليساي متحد كانادا در دفاع از اين گزارش اظهار داشت: درخواست تحريم كالاها در راستاي سياست اين شورا كه معتقد است توقف شهرك سازي ها گام مهمي در برقراري صلح بين فلسطيني ها و اسرائيلي هاست ،صورت مي گيرد.
پيشنهاد فوق با واكنش لابي صهيونيستي در كانادا و رسانه هاي حامي آن ها روبرو شده و آن ها تلاش براي بي اثركردن تصميم اين شورا را تشديد كرده اند.
مركز اسرائيل و امور يهوديان كانادا با تهيه طوماري خواستار اعتراض عمومي به اين اقدام و مدعي شده شوراي كليساهاي كانادا درصورت تصويب پيشنهاد فوق از ماهيت يك سازمان خيريه و طرفدار صلح خارج و به سازماني ضداسرائيلي تبديل مي شود.
سازمان دوستداران كانادايي طرفدار صلح هم اكنون
(CEPN) كه يك سازمان يهودي است از اين پيشنهاد حمايت كرده است.
 


2 كشته و 55 مجروح در درگيري پليس هند با مسلمانان

تظاهرات مسلمانان هند در شهر بمبئي به درگيري با پليس انجاميد و دو كشته و 55 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران تن از مردم هند روز شنبه در خيابان هاي بمبئي تظاهرات كردند و در حمايت از مسلمانان كشور ميانمار و ايالت آسام هند شعار دادند و نسل كشي در ميانمار را محكوم كردند. اين تظاهرات در ادامه به خشونت و درگيري با پليس انجاميد و دو كشته و 55 مجروح بر جاي گذاشت. 45 تن از مجروحان پليس هستند. چند دستگاه خودروي پليس و اتوبوس نيز به دست مردم خشمگين به آتش كشيده شدند.
در پي عمليات تروريستي سال 2007 در يك هتل شهر بمبئي كه به دست شماري تندرو صورت گرفته بود، هندي ها شرايط را براي اقليت مسلمان در بمبئي سخت كرده بودند و اعتراضات شنبه را به نوعي مي توان واكنش مردم به شرايط فوق دانست. در ناآرامي هاي ايالت آسام 40 نفر به دست بودائيان كشته شدند. در كشور ميانمار نيز آزار و كشتار مسلمانان همچنان ادامه دارد.
مسلمانان هند مي گويند كشتار مسلمانان به دست بودائيان در ايالت آسام هند پوشش داده نمي شود. به همين خاطر شماري از خودروهاي آتش گرفته در بمبئي متعلق به ايستگاه هاي سيار تلويزيوني بودند.
 


پرس تي وي اردوگاه مسلمانان ميانمار را اسفبار خواند

منابع خبري اوضاع مسلمانان ميانمار در اردوگاه شمال غرب اين كشور را «فاجعه بار» خواندند.
به گزارش شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» گروهي از مسلمانان «روهينگيا» كه از 40 روز پيش به زور دولت نظامي ميانمار در يك اردوگاه واقع در شمال غرب اين كشور نگهداري مي شوند، به شدت به مواد غذايي، آب و دارو نيازمندند. براساس اين گزارش در اين مدت، دستكم 18 نفر از جمله چند كودك به دليل شرايط «فاجعه بار» اين اردوگاه جان خود را از دست داده اند. خبرنگار «پرس تي وي» از محل اردوگاه گزارش داد اوضاع مسلمانان به خصوص كودكان به شدت وخيم است طوري كه برخي كودكان از فرط بيماري و ضعف حتي قادر به حركت دادن خود نيستند!
براساس اين گزارش، ساكنان بودايي «راخين» به همراه پليس و نيروهاي امنيتي همچنان اقدام به آتش زدن خانه هاي مسلمانان و مساجد مي كنند. اين گزارش مي افزايد، اردوگاه مورد اشاره بهترين اردوگاه ميانمار به شمار مي آيد طوري كه چندي پيش سفير تركيه و معاون رئيس جمهور اندونزي به همراه نماينده سازمان ملل از آنجا ديدار كردند.
به گفته ساكنين اين اردوگاه كه تحت مراقبت نيروهاي امنيتي قرار دارد، وضعيت ديگر اردوگاه ها بسيار بسيار وخيم تر است و روند پاكسازي قومي عليه مسلمانان اين كشور همچنان ادامه دارد. مسلمانان ميانمار همچنين به پرس تي وي گفتند تنها 6000 نفر از 70 هزار مسلماني كه در شهر «سيتو» ايالت «راخين» سكونت داشتند در شهر باقي مانده اند!
در عين حال سازمان همكاري اسلامي اعلام مي كند توانسته زمينه هاي ورود كمك هاي كشورها و سازمان هاي اسلامي براي مسلمانان «روهينگيا» را فراهم كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هيأتي از سازمان همكاري اسلامي روز جمعه (20 مرداد) با رئيس جمهور ميانمار ديدار و درباره اوضاع مسلمانان اين كشور گفت وگو كرده است. به گفته اين سازمان، رئيس جمهور ميانمار با پيشنهاد آنها موافقت كرده است.
دولت ميانمار از به رسميت شناختن مسلمانان اين كشور به عنوان شهروندان ميانمار خودداري و ادعا مي كند آنها مهاجران غيرقانوني هستند. اين در حالي است كه روهينگياها، قرن هاست كه در اين كشور سكونت دارند.
 


معترضان در مغرب پادشاه را بي كفايت خواندند

معترضان به گراني و بي توجهي دولت به اوضاع معيشتي در مغرب در پايتخت و چند شهر اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تظاهرات كه از سوي جنبش 20 فوريه، سازماندهي و برگزار شد، معترضان به افزايش گراني ها و سركوب اعتراضات مردمي اعتراض كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، گروه هاي مدني، اتحاديه هاي كارگري و جنبش 20 فوريه همزمان با نارضايتي عمومي از پادشاه و حكومت مغرب، نسبت به كم كاري آن در عمل به تعهدات خود براي برگزاري اين تظاهرات ها فراخوان داده بودند.
در شهر «رباط» پايتخت مغرب نيز، نزديك به 300 تن در نزديكي بلوار اصلي شهر تجمع كردند و با سر دادن شعارهايي عليه «محمد ششم» پادشاه اين كشور وي را به بي كفايتي و سركوبگري متهم كردند.
شاهدان عيني نيز گفتند كه در شهر «كازابلانكا» (بزرگترين شهر مغرب) صدها نفر در روز شنبه تجمع كرده و با سر دادن شعارهايي، فساد در دستگاه حكومتي كشورشان را محكوم كردند.
معترضان مغربي آزادي زندانيان سياسي را خواستار شدند و سلطان محمد ششم (پادشاه) را به دروغگويي متهم كردند.
«محمد العوني» مسئول هماهنگي شوراي ملي حمايت از جنبش «20 فوريه» نيز گفت: فساد عامل افزايش قيمت ها است و استبداد نيز سركوب را افزايش مي دهد به طوري كه ده ها نفر از اعضاي جنبش در مناطق مختلف مغرب بازداشت شده اند.
اين تظاهرات پس از يك ماه وقفه روز شنبه برگزار شد.
شايان ذكر است بر روي كار آمدن دولت ميانه رو و اسلامگراي «عبدالله بن كران» در مغرب باعث فروكش شدن اعتراضات در ماه هاي اخير شد، اما معترضان دولت جديد را به عمل نكردن به وعده هاي انتخاباتي خود متهم مي كنند.
 


مالكي: آنكارا در امور عراق دخالت نكند

نخست وزير عراق از دولت آنكارا خواست در امور داخلي اين كشور دخالت نكند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «نوري مالكي» در گفت وگو با روزنامه «خبر» چاپ تركيه اظهار داشت: تركيه اگر خواستار روابط دوستانه با عراق است، بايد از طريق بغداد با منطقه كردستان عراق تعامل داشته باشد. نخست وزير عراق آنكارا را به دخالت در امور داخلي عراق متهم و تأكيد كرد: تركيه با منطقه كردستان عراق همانند يك كشور مستقل تعامل دارد كه اين از نظر دولت عراق كاملاً مردود است.
اخيراً «احمد داود اوغلو» بدون موافقت بغداد به كردستان عراق رفته و با «مسعود بارزاني» رئيس دولت منطقه خودمختار كردستان عراق ديدار و در مورد منابع نفتي اين منطقه و مسائل سوريه با وي گفت و گو كرده بود.
خبر ديگر از عراق اينكه افراد مسلح ناشناس ديروز در جنوب كركوك 9 نفر را كه در كانال آب شنا مي كردند، به رگبار بستند و آنها را به شهادت رساندند. اين قربانيان شيعه بودند.
 


مخالفت ميليوني با مداخلات واشنگتن و رياض در يمن

مردم يمن با جمع آوري يك ميليون امضا به مداخلات آمريكا و عربستان سعودي در امور داخلي كشورشان اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري العالم، ده ها هزار يمني همزمان با سالگرد شهادت امام علي(ع) و دادن شعار لبيك يا علي تظاهراتي گسترده در صنعا پايتخت يمن برگزار كردند و خواستار سرنگوني دولت كنوني يمن شدند.
مردم انقلابي يمن دولت كنوني يمن را از بقاياي رژيم علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن خوانده بر سرنگوني آن تاكيد كردند.
تظاهركنندگان بر ادامه انقلاب تا تحقق خواسته ها و اهداف آن تاكيد كردند.
در حاشيه اين تظاهرات توماري با يك ميليون امضا تهيه شد كه در آن مردم يمن مخالفت خود را با مداخلات آمريكا و عربستان در امور داخلي يمن اعلام كردند.
در محل برگزاري اين تظاهرات نمايشگاهي از جنايات آمريكا در مناطق مختلف جهان و توطئه هايي كه اين كشور عليه سوريه تدارك ديده است برپا شد.
اين در حالي است كه منابع آگاه يمني از تلاش پسر علي عبدالله صالح به همراه نزديكان وي براي رهبري كودتا عليه عبد ربه منصور هادي خبر دادند.
رئيس جمهور يمن اخيرا پسر علي عبدالله صالح و تعدادي از نزديكانش را از پست هاي امنيتي در ارتش بركنار كرده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14