(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 مرداد 1391 - شماره 20281

آخرين خبرها از تلفات و خسارات زمين لرزه اهر و ورزقان
شماره حساب كميته امداد و هلال احمر
براي كمك به زلزله زدگان آذربايجان شرقي
وزير بهداشت خبر داد
ارسال 500 كيسه خون براي زلزله زدگان
سازمان ثبت احوال اعلام كرد
 24 ميليون جوان 20 تا 35 سال در كشور
نيكوكار تهراني خودرو 150 ميليون توماني خود را به بيماران سرطاني اهدا كرد
انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در افسريه
در آب هاي استان بوشهر رخ داد
كشف حدود 20 ميليارد ريال كالاي قاچاق از 5 شناور
آمار مبتلايان به ام اس در حال افزايش است
تعطيلي مهدهاي كودك از هفتم تا يازدهم شهريور
در پي طرح برخورد با خودروهاي داراي نقص فني
آمادگي مراكز معاينه فني براي ارائه خدمات
قتل يك پير زن در شهريار
توزيع 9 تن خرما در مسجدالحرام
ترفيع يك همجنس گرا در ارتش آمريكا
تلاش بي نتيجه براي درمان بيماري عجيب
نسخه جديد مردان يهودي براي دوري از گناه!


آخرين خبرها از تلفات و خسارات زمين لرزه اهر و ورزقان

سرويس شهرستان ها-
براساس آخرين خبرهاي منتشر شده زمين لرزه 2/6 ريشتري شنبه در شهرستان هاي اهر و ورزقان آذربايجان شرقي، بيش از 2 هزار و 300 كشته و مجروح برجاي گذاشته است.
به گزارش خبرنگار كيهان از اهر، فرماندار اهر ضمن اعلام تشكيل ستاد حوادث غير مترقبه و آغاز كار امدادرساني به زلزله زدگان اظهار داشت: پس از وقوع زلزله 2/6 ريشتري در ساعت 17 و 5 دقيقه روز شنبه، بلافاصله به روستاها اعزام شده و مجروحان را به بيمارستان اهر و تعدادي را نيز به بيمارستان هاي تبريز انتقال دادند.
«رضا صديقي» با بيان اينكه در 5 روستاي اهر صددرصد خانه ها و در 59 روستا 25 تا 80 درصد خانه ها تخريب شده اند، تعداد مجروحان حادثه را 45 نفر و فوت شدگان را 500 نفر اعلام كرد.
صديقي افزود: از استان هاي اردبيل و آذربايجان غربي، و نيز از شهرهاي آذربايجان شرقي نيروهاي امدادي در قالب پزشك، پرستار، و با ارسال دارو و چادر و ديگر وسايل مورد نياز به ياري زلزله زدگان شتافته اند و كار آواربرداري در روستاها، و خود اهر از امروز (يكشنبه) آغاز مي شود.
بر اثر زلزله 6 ريشتري عصر ديروز در ورزقان 12 روستاي اين شهرستان به طور كامل تخريب شد.
فرماندار ورزقان با بيان اينكه هر يك از اين روستاها حدود 900 تا يك هزار نفر جمعيت داشتند كه كمتر از 40 درصد آن ها جان خود را از دست داده اند افزود: مردم روستاها براي برداشت محصول، اكثرا در مزارع بودند كه اين موضوع در كاهش تلفات موثر بوده است.
«محرم فروغي» افزود: شب شنبه يك هزار و 200 چادر، و صبح امروز (يكشنبه) نيز 120 چادر ديگر بين زلزله زدگان توزيع شده است.
سخنگوي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از برپايي 5 هزار و 626 چادر امدادي توسط اين نهاد خبر داد و با اشاره به آسيب ديدن 105 روستا به مركزيت شهرستان اهر اظهار داشت نيروهاي امدادي از 14 استان براي كمك به زلزله زدگان اعزام شده اند.
وي با اشاره به آمار مجروحان كه از مرز 2 هزار و 6 نفر عبور كرده است افزود: تاكنون 71 آمبولانس و 15تيم آنست (تيم هاي سگ هاي جستجو)، 40 دستگاه زنده ياب به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
رئيس اورژانس كشور از پذيرش 700 مصدوم زلزله آذربايجان شرقي در 28 بيمارستان اردبيل، تبريز، اروميه، خوي، نقده، مهاباد، سلماس، مياندوآب و پلدشت خبر داد.
غلامرضا معصومي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تاكنون 700 مصدوم حادثه زلزله استان آذربايجان شرقي در 3 بيمارستان اردبيل، 9 بيمارستان تبريز، 10 بيمارستان اروميه و بيمارستان هاي شهرستان هاي خوي، نقده، مياندوآب، سلماس و پلدشت منتقل شده اند و كار انتقال بقيه مصدومان ادامه دارد.
مديرعامل شركت مخابرات آذربايجان شرقي نيز از اعزام گروه هاي مخابراتي مجهز به ژنراتور براي برقراري ارتباط در مناطق زلزله زده خبر داد.
«محمد فرقاني» با بيان اينكه اولويت كاري تلاش براي برقراري ارتباط در مناطق زلزله زده است، افزود: هنوز برآوردي از خسارت وارده به شبكه هاي مخابراتي صورت نگرفته است.به دليل آسيب ديدن بيمارستان هاي اهر، هريس، و درمانگاه ورزقان در زلزله روز يكشنبه، امدادرساني به مصدومان اغلب در چادرها و بيمارستان صحرايي انجام مي شود.
در پي اين حادثه مديرعامل شركت گاز آذربايجان شرقي اعلام كرد 3 ميليارد ريال خسارت به تاسيسات گاز در مناطق زلزله زده استان وارد شده است.
«ولي الله ديني» روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: براي پيشگيري از هرگونه خسارت احتمالي گاز كليه روستاهاي منطقه ورزقان و 70 روستاي اهر و 12 روستاي هريس قطع شده است.
وي افزود: از اولين ساعات امروز (شنبه) 12 گروه ويژه براي نشت يابي در منطقه حضور دارند.
ديني گفت: هم اكنون جريان گاز پنج هزار مشترك روستايي در اهر، 3 هزار مشترك در هريس و كليه مشتركين روستايي ورزقان قطع است.
وي اظهار كرد: تاكنون هيچ گونه خسارت جاني ناشي از نشت گاز و يا آتش سوزي در مناطق زلزله زده گزارش نشده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي تبريز افزود: بخشي از بيمارستان ها تخريب شده و بخش هاي سالم همچنان آسيب ديدگان را پذيرش مي كند ولي اغلب از چادرهاي امدادي براي مداوا استفاده مي شود.
«باب الله قاسمي» با اعلام اينكه 7 تيم پزشكي دقايقي پس از وقوع زلزله به مناطق زلزله زده اعزام شدند افزود: به فاصله يك و نيم ساعت پس از وقوع زلزله، بيمارستان صحرايي در خواجه برپا شد كه پس از معالجه سرپايي آسيب ديدگان، و انتقال مجروحان بدحال به بيمارستان هاي تبريز اين بيمارستان صحرايي به ورزقان انتقال يافت.
در همين حال سرتيپ «علي اكبرپور جمشيديان» فرمانده سپاه عاشورا در بازديد از مناطق تخريب شده هريس، از حضور بيش از 20 گردان سپاه در منطقه خبر داد و گفت: 40 فروند بالگرد سپاه در مناطق زلزله زده استان به كار گرفته مي شود.
اعضاي ستاد بحران آذربايجان شرقي به رياست استاندار، امروز (شنبه) براي بررسي بيشتر زلزله به منطقه زلزله زده ورزقان اعزام شدند.
«احمد عليرضا بيگي» استاندار آذربايجان شرقي دقايقي پيش پس از تشكيل ستاد بحران در تبريز به همراه تمام اعضاي ستاد بحران براي تشكيل جلسه و بررسي موضوع به شهرستان ورزقان يكي از مناطق زلزله زده عازم شدند.
استاندار آذربايجان شرقي همچنين در اين زمينه گفت: آرامش مردم و همكاري آنها لازمه تسريع در عمليات امدادرساني به زلزله زدگان حادثه استان است.
همچنين در پي وقوع زلزله در شهرهاي اهرو ورزقان وزير كشور صبح روز يكشنبه از طريق فرودگاه تبريز عازم منطقه شد و مستقيما وضعيت را مشاهده كرد.
«مصطفي محمد نجار» در اين سفر توسط اعضاي شوراي عالي مديريت بحران كشور همراهي شد.
وي پس از مطالعه دقيق گزارش مسئولان منطقه و مديران محلي، جوانب مختلف بحران زلزله، از جمله شرايط اسكان اضطراري، وضعيت امداد و نجات، جستجوي مفقودان و ارائه ساير كمك هاي مورد نياز به مردم را از نزديك بررسي كرد و تدابير تكميلي براي ارتقاي كيفيت مديريت شرايط اضطراري اتخاذ شد.
وزير كشور ضمن بررسي گزارش تيم هاي پزشكي و امداد و نجات حاضر در منطقه با حضور بر بالين تعدادي از مصدومان، جوياي احوال آنان شد و از خداي متعال براي همه مصدومان اين حادثه شفاي عاجل مسئلت كرد.
امام جمعه تبريز ديروز جان باختن تعدادي از شهروندان در اثر حادثه زلزله را به مردم و بازماندگان اين حادثه تسليت گفت.
آيت الله محسن مجتهد شبستري با اعلام اينكه حادثه فوق موجب تاثر و تألم خاطر ملت مسلمان شد، از مردم خواست در اين شب قدر حادثه ديدگان را دعا كنند.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي نيز زلزله شهرستان هاي اهر و ورزقان را به خانواده هاي داغديده و مالباختگان اين حادثه تسليت گفت.
«رضا رحماني» در پيامي به مردم اين شهرستان ها آورده است: زلزله ويرانگر و دلخراش در اين 2 شهرستان دل من را جريحه دار كرده است.
رئيس كميسيون صنايع ومعادن مجلس شوراي اسلامي در جاي ديگري از پيام خود خواستار تسريع در امدادرساني به زلزله زدگان شد، و افزود: هرگونه كوتاهي در رسيدگي زلزله زدگان و امدادرساني پذيرفتني نيست.
براساس آخرين گزارش هاي دريافتي در زمين لرزه اهر و ورزقان حدود 5000 نفر زخمي و 327 نفر كشته شدند و همچنين 527 روستا 80 تا 90 درصد تخريب شده و 20 روستا 100 درصد ويران شده است.
تسليت سران 3 قوه
هيئت دولت، رئيس مجلس و رئيس قوه قضائيه طي بيانيه هاي جداگانه با مردم زلزله زده ابراز همدردي كردند.
ابراز همدردي مقامات كشورهاي همسايه با مردم و دولت ايران
در پي زلزله شديد در شمال غرب كشور و كشته و مجروح شدن تعدادي از هموطنان تعدادي از مقامات و مسئولان خارجي با ارسال پيام هاي جداگانه اي با مردم و دولت كشورمان ابراز همدردي كردند.
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان با انتشار بيانيه اي مراتب همدردي خود را با رئيس جمهوري اسلامي ايران و خانواده هاي قربانيان اين حادثه ابراز كرد.
احمد داوود اوغلو وزير خارجه تركيه نيز در تماس تلفني با صالحي وزير خارجه كشورمان ضمن اعلام تسليت به بازماندگان زلزله شمال غرب كشورمان آمادگي كشور تركيه را براي ارسال هر نوع كمك در اين خصوص اعلام نمود.
مقامات امارات نيز با ابراز تأسف از حادثه زلزله و اعلام همدردي با خانواده هاي آسيب ديده آمادگي خود را براي ارسال كمك هاي انساني اظهار داشتند.
نخست وزير پاكستان نيز با ارسال پيامي به رئيس جمهور كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنانمان را در اين حادثه تسليت گفت.
راجاپرويز اشراف براي كمك به دولت و ملت ايران در اين حادثه اعلام آمادگي كرد و دستوراتي را براي برقراري فوري تماس با ايران به نهادهاي مربوطه در پاكستان داد.
 


شماره حساب كميته امداد و هلال احمر

براي كمك به زلزله زدگان آذربايجان شرقي

مديركل روابط عمومي كميته امداد گفت: هموطنان و خيرين مي توانند از
طريق شماره حساب0105583144002 بانك ملي كمك هاي خود را به زلزله زدگان آذربايجان شرقي اهدا كنند.
عباس دارايي با اشاره به آمادگي پايگاه هاي كميته امداد در شهرستان هاي ورزقان، اهر و هريس، اظهار داشت: از روز گذشته كميته امداد پايگاه هاي خود را در شهرستان هاي اشاره شده فعال كرده است و تا هر زماني كه لازم باشد پايگاه هاي امداد خدمات خود را ادامه خواهند داد.
مديركل روابط عمومي كميته امداد حضرت امام خميني(ره) افزود: هموطنان و خيرين مي توانند از طريق شماره حساب 0105583144002 بانك ملي كمك هاي خود را به زلزله زدگان آذربايجان شرقي اهدا كنند.
شماره حساب
جمعيت هلال احمر
روابط عمومي جمعيت هلال احمر ايران اعلام كرد: با توجه به تماس هاي گسترده مردم براي ارسال وجوه نقدي خود به مردم نيازمند مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي، شماره حساب 99999 جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران نزد بانك ملت جهت دريافت كمك هاي نقدي هموطنان اعلام مي شود.

 


وزير بهداشت خبر داد

ارسال 500 كيسه خون براي زلزله زدگان

وزير بهداشت از ارسال 500 كيسه خون براي زلزله زدگان خبر داد.
مرضيه وحيد دستجردي با حضور در پايگاه انتقال خون وصال تهران خون اهدا كرد و گفت: همين امروز 500 واحد يا كيسه خون اهدايي مردم تهران براي زلزله زدگان آذربايجان شرقي ارسال شد و بايد از تمام اهداكنندگان خون در سراسر كشور به خصوص در اين شبهاي عزيز قدرداني كنيم.
وزير بهداشت اضافه كرد: طي 3 سال گذشته تعداد پايگاه هاي انتقال خون كلانشهر تهران از 8 پايگاه به 22 پايگاه افزايش پيدا كرد تا دسترسي مردم براي اهداي خون بيشتر باشد و در مركز وصال تهران در ساختمان جديد پيشرفته تري امكانات اهداي خون را در اختيار داريم.
وي گفت: امروز خوشحاليم كه خون اهدايي ايراني از نظر عفونتها و بيماريها جزء سالمترين خونهاي دنياست.
وحيد دستجردي با اشاره به ميزان پايين اهداي خون زنان نيز گفت: متاسفانه فقط 7 درصد اهداكنندگان خون كشور خانمها هستند در حالي كه زنان 50 درصد جمعيت كشور هستند و بايد حداقل 30 تا 40 درصد اهداكنندگان خون كشور زن باشند.
وي ادامه داد: خانمها نبايد از خون و سوزن بترسند، زنان ايراني بسيار شجاع هستند و نبايد به اشتباه تصور كنند كه اهداي 300 تا 500 سي سي خون براي آنها مشكلي ايجاد مي كند بلكه بايد بدانند كه اهداي خون حداقل سالي يكبار موجب مي شود كه مغز استخوان براي خونسازي فعال شود و خون و گلبول قرمز تازه وارد رگها شود كه حتما براي سلامت آنها بهتر است.
وي گفت: اهداي خون واقعا به انسان احساس نشاط مي دهد و به جاي اينكه دور ريخته شود موجب نجات جان يك انسان نيازمند ديگر هم مي شود.
20 بيمارستان فرسوده تهران جايگزين مي شوند
وزير بهداشت از طراحي 68 هزار تخت بيمارستاني جديد در كشور خبر داد و گفت: 20 بيمارستان فرسوده تهران با عمر بالاي 80 سال جايگزين مي شوند. قديمي ترين آنها بيمارستان 140 ساله سيناست كه بيمارستان 400 تختخوابه جديد تروما (حوادث) جايگزين آن مي شوند.
مرضيه وحيد دستجردي افزود: حدود 68 هزار تخت بيمارستاني در كشور در حال طراحي و مطالعه براي ساخت است كه 14 هزار تخت بيمارستاني آن امسال به بهره برداري مي رسد.
وي ادامه داد: همه بيمارستان هاي جديد كه در مرحله مطالعه و ساخت هستند براساس شاخص هاي ضد زلزله ساخته مي شوند و البته بيمارستانهايي كه طي 10 تا 20 سال گذشته در كشور ساخته شده اند در مقابل زلزله مقاوم هستند.
 


سازمان ثبت احوال اعلام كرد

24 ميليون جوان 20 تا 35 سال در كشور

مديركل دفتر اطلاعات آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال از وجود 24ميليون و 59هزار و 75 جوان 20 تا 35سال در كشور خبر داد.
علي اكبر محزون با بيان اين مطلب افزود: براساس آمارهاي موجود در حال حاضر 5 /31درصد افراد جامعه 15 تا 29 سال، 5/39درصد 30 تا 64 سال و 5/5درصد نيز 65 سال به بالا هستند.
وي با اشاره به اينكه تا سال 1405جمعيت سالمندان به4/7 درصد مي رسد، گفت: همچنين پيش بيني مي شود تا سال 1425نيز تعداد سالمندان كشور با يك شيب صعودي به 18درصد برسد.
به گفته مديركل دفتر اطلاعات آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال، در حال حاضر با توجه به تعداد جمعيت 15 تا 64 سال كشور كه جمعيت فعال محسوب مي شوند فرصت خوبي براي استفاده از اين نيروي كار در جهت سازندگي كشور است و همچنين زمان مناسبي براي استفاده از اين فرصت طلايي براي پيشگيري از مشكلات دوران سالمندي است.
محزون گفت: براساس آمارهاي موجود در سال 75 تعداد جمعيت جوان 20 تا 35 سال 13 ميليون و 911 هزار و 202 نفر و در سال 85 نيز تعداد آنها به 21ميليون و 789 هزار و 905 نفر بوده كه در سرشماري سال 90 نيز تعداد اين جوانان به 24ميليون و 59 هزار و 75 نفر رسيده است.
وي در مورد آمار ولادت نيز تأكيد كرد: در سال 75 آمار ولادت، يك ميليون و 187هزار و 903 واقعه، در سال 85 نيز آمار مربوط به متولدين يك ميليون و 253 هزار و 912 مورد بوده كه در سال 90 اين آمار به يك ميليون و 382 هزار و 229 واقعه رسيده است.
مدير كل دفتر اطلاعات آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال گفت: آمارها نشان مي دهد در سالهاي اخير با توجه به افزايش جمعيت تعداد متولدين تغيير زيادي نداشته است كه اين امر خود باعث كاهش رشد جمعيت طي سال هاي آينده خواهد شد به همين دليل جا دارد كه مسئولان و برنامه ريزان كشور چاره اي بيانديشند.

 


نيكوكار تهراني خودرو 150 ميليون توماني خود را به بيماران سرطاني اهدا كرد

نيكوكار تهراني از بنز 150 ميليون توماني خود گذشت و آن را براي درمان بيماران سرطاني به كميته امداد امام خميني استان قم هديه كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اجراي طرح اكرام و ايتام و طرح شفا كه در ميدان آستانه در جوار بارگاه كريمه اهل بيت(ع) برگزار شده بود و به صورت مستقيم از شبكه نور پخش مي شد، بسياري از هموطنانمان از نقاط مختلف كشور براي كمك به نيازمندان قم اعلام آمادگي كردند.
در اين مراسم خانمي از تهران نيز كه اين برنامه و گزارش خانواده هاي بيماران صعب العلاج را مشاهده كرده بود طي تماسي اعلام كرد كه خودرو بنز 150 ميليون توماني خود را براي درمان بيماران سرطاني قم هديه خواهد كرد.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني استان قم در اين باره به خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: اين نيكوكار كه در شهر تهران ساكن است تاكيد كرده پول حاصل از فروش اين خودرو براي درمان بيماران سرطاني قم اختصاص داده شود.
افشين پاياني فر خاطرنشان كرد: قرار شده است اين خانم روز عيدفطر به قم آمده و در مراسمي كه برگزار مي شود سوييچ خودرو خودرا به مسئولان كميته امداد امام خميني قم تحويل دهد.
 


انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در افسريه

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت از دستگيري اعضاي يك باند قاچاق مواد مخدر در محدوده افسريه خبر داد و گفت: اين متهمان با قاچاق بيش از 570 كيلوگرم مواد مخدر قصد توزيع آن در تهران را داشتند.
سرهنگ سعيد ليراوي، با اشاره به عملكرد ماموران عمليات ويژه اين يگان در خصوص شناسايي و دستگيري چهار قاچاقچي مواد مخدر در محدوده افسريه، از كشف بيش از 570 كيلوگرم مواد مخدر خبر داد.
وي ادامه داد: از مدت ها پيش ماموران چهار قاچاقچي مواد مخدر در محدوده افسريه را شناسايي كرده بودند كه با خريد مواد مخدر از شهرستان هاي جنوبي كشور، اقدام به انتقال آن به تهران و توزيع گسترده به صورت خرده فروشي مي كردند.
ليراوي افزود: در بررسي ها مشخص شد كه در حال حاضر اين افراد با چهار دستگاه خودروي سواري به يكي از اين شهرستان ها مراجعه كرده و پس از خريدمواد مخدر در حال بازگشت به تهران هستند كه با انجام هماهنگي هاي قضايي دستور بازداشت و توقيف متهمان و همچنين بازرسي از انبار خودروهاي اين كاروان مرگ صادر شد.
وي ادامه داد: كليه مبادي ورودي شهر تهران تحت نظر قرار گرفت تا اينكه تلاش ماموران نتيجه داد و اين كاروان مرگ كه شامل چهار خودروي سواري حامل مواد مخدر بود، در آزادراه تهران- قم شناسايي و تحت تعقيب قرار گرفتند.
ليراوي با بيان اينكه متهمان بي خبر از موضوع با خيال راحت به تهران وارد شده و به سمت انبار محموله قاچاق رفتند غافل از اين كه ماموران عمليات پليس مبارزه با مواد مخدر آنان را زير نظر دارند، تصريح كرد: اعضاي اين باند مرگبار به محل دپوي مواد مخدر مراجعه كرده و اقدام به باراندازي محموله ترياك، حشيش و هروئين كردند كه اين امر به ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فرصت داد تا براي دستگيري آنان اقدام كنند.
وي اضافه كرد: بر همين اساس در عملياتي غافلگيرانه ماموران ضمن محاصره اين محل واقع در افسريه، موفق شدند هر چهار قاچاقچي مواد مخدر را به عنوان متهمان اصلي پرونده و تعدادي كارگر در حال باراندازي محموله را به عنوان همدست آنان دستگير كنند.
ليراوي ادامه داد: متهمان بدون كوچكترين حركتي خود را تسليم كرده و ماموران ضمن بازداشت آنان اقدام به بازرسي از محل كردند كه در آن 537 كيلو و 965 گرم ترياك، 2 كيلو و 845 گرم حشيش و 34كيلو و 805 گرم هروئين كشف و ضبط شد كه به همراه متهمان براي بررسي هاي قضايي به دادسرا منتقل شدند.

 


در آب هاي استان بوشهر رخ داد

كشف حدود 20 ميليارد ريال كالاي قاچاق از 5 شناور

بوشهر - خبرگار كيهان:
ماموران اطلاعاتي پايگاه درياباني استان بوشهر طي يك مرحله عمليات منسجم موفق به شناسايي و توقيف 5 فروند شناور حامل حدود 20 ميليارد كالاي قاچاق در آب هاي استان بوشهر شدند.
فرمانده درياباني استان بوشهر گفت: ماموران اطلاعاتي پايگاه درياباني بوشهر در اجراي طرح هاي منطقه اي و بومي مبارزه با قاچاق سوخت، كالا و اقلام ممنوعه، موفق به شناسايي و توقيف 5 فروند موتورلنج باري شدند كه از امارات متحده عربي به سمت بندر ديلم در حركت بودند..
«سرهنگ «قلندر لشكري» افزود: در بازرسي اوليه از شناوران توقيفي، هر پنج فروند شناور بعلت مطابقت نداشتن بار با مانيفست به اسكله گمرك هدايت شدند.
وي گفت: با تخليه بار شناوران توقيف شده مقادير قابل توجهي كالاي قاچاق و غيرمجاز از قبيل 1300 دستگاه گوشي تلفن همراه، 5200 عدد لوازم گوشي تلفن همراه، ؛ 11 هزار و 300 عدد انواع لوازم آرايشي بهداشتي، 218 حلقه لاستيك خودرو، 34 دستگاه كولر گازي، 1300 عدد عطر و ادكلن، 35 تن و نيم انواع پوشاك و ... كشف و ضبط شد.
مجموع ارزش ريالي اين محموله عظيم 19 ميليارد و 575 ميليون ريال برآورد شده است.
 


آمار مبتلايان به ام اس در حال افزايش است

دبير اجرايي نهمين كنگره ام اس با اعلام اينكه آمار مبتلايان به ام اس روز به روز در حال افزايش بوده و لازم است اطلاع رساني هاي لازم در اين خصوص صورت بپذيرد، گفت: در غير اين صورت نگراني مردم باعث مي شود تا با مشاهده كوچكترين علامتي در خود، نزد متخصص رفته و در نتيجه سير مراجعات غيرضروري به مطب پزشكان افزايش يابد.
دكتر حسين كرمانپور با بيان اينكه امروز ابتلا به ام اس با توجه به وجود امكانات درماني پيشرفته، چندان نگران كننده نيست، اظهار كرد: بخش عمده درمان بيماري به دست خود بيمار است و مي توان با اميدبخشي و انجام يك كار تيمي مناسب با بيماري مقابله كرد.
وي درباره مسائل و مشكلات مبتلايان به ام اس اظهار داشت: تامين دارو، عمده ترين مشكل بيماران ام اس است. البته هزينه درمان دارويي بسته به نوع و شدت درگيري تفاوت مي كند.
كرمانپور با بيان اينكه مشكل ديگر بيماران ام اس اين است كه از لحاظ روحي به شدت آسيب پذير مي شوند، گفت: اغلب مبتلايان افراد سالم و توانمندي بوده اند و ضعف و ناتواني ناشي از بيماري باعث مي شود تا در جمع دوستان، محيط كار و محل تحصيل دچار مشكل شوند.
دبير اجرايي نهمين كنگره ام اس ادامه داد: اين امكان وجود دارد كه تعدادي از اين افراد گوشه نشين شوند و يا به دليل ضعف عضلاني در راه رفتن دچار مشكل شوند. به همين خاطر مايل نيستند اطرافيان از بيماري آنها آگاه شوند. با اطلاع رساني كافي در اين خصوص مي توان به تغيير نگرش در خصوص اين بيماري كمك كرد.
كرمانپور در خصوص انتشار خبري مبني بر ابتلاي يك فرد به ام اس در هر خانواده تا 10 سال آينده گفت: اين يك برداشت اشتباه بوده است. در علم پزشكي منظور از خانواده، عبارت فاميلي يا بستگان ژنتيكي فرد است. اين افراد شامل، پدر و مادر، پدر و مادر بزرگ مادري و پدري و برادران، خواهران، دايي، خاله، عمو و عمه فرد مي شود. بنابراين با اين تعريف انتظار تا 10 سال آينده در هر فاميلي يك مبتلا به ام اس خواهيم داشت.
وي در ادامه از برگزاري نهمين كنگره ام اس خبر داد و گفت: هتل المپيك تهران ميزبان متخصصان وگروه هاي مختلف جامعه پزشكي در روزهاي 11 و 12 آبان ماه سال جاري خواهد بود.
 


تعطيلي مهدهاي كودك از هفتم تا يازدهم شهريور

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: مهدهاي كودك پايتخت همزمان با برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها از هفتم تا يازدهم شهريورماه تعطيل است.
محمد نفريه اظهار كرد: طبق اعلام دولت، اين ايام تعطيل رسمي است و مهدهاي كودك كه زيرمجموعه سازمان بهزيستي كشور هستند نيز در اين ايام تعطيل هستند.
گفتني است درحالي مهدهاي كودك در زمان برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها تعطيل اعلام شده است كه در اين ايام تنها مراكز دولتي به طور رسمي تعطيل خواهند بود و هيچ اجباري براي تعطيلي مراكز خصوصي وجود ندارد كه همين امر مي تواند مشكلاتي را براي مادران شاغل در بخش خصوصي كه از مهدهاي كودك استفاده مي كنند، ايجاد كند.
 


در پي طرح برخورد با خودروهاي داراي نقص فني

آمادگي مراكز معاينه فني براي ارائه خدمات

در پي اعلام رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مبني بر فك پلاك خودروهاي داراي نقص فني، سيدعلي رضوي مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران اعلام كرد: تمامي مراكز معاينه فني در روزهاي اخير مورد بازديد قرار گرفته و به طور كامل آماده ارائه خدمات به شهروندان عزيز هستند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران: سيدعلي رضوي مديرعامل اين ستاد افزود: پيش بيني مي شود موج دوم سفرهاي تابستاني از چند روز آينده آغاز شده و جاده هاي كشور ميليون ها سفر را تجربه كنند و طبق هماهنگي هاي به عمل آمده، پليس راه كشور در مبادي ورودي و همچنين جاده هاي سراسر كشور در خصوص خودروهاي فاقد معاينه فني اعمال قانون نمايد، بنابراين صاحبان وسايل نقليه بهتر است به منظور داشتن سفري ايمن و بي خطر نسبت به كنترل خودر وهاي خود در مراكز معاينه فني اقدام نمايند.
مهندس رضوي همچنين با بيان اينكه از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 7 هزار تن از هموطنان در سوانح جان خود را از دست داده اند، گفت: شايسته است به موضوع ايمني خودرو بيش از پيش توجه شود و با عنايت به اعمال جدي و شديد قانون از سوي پليس در خصوص خودروهاي فاقد معاينه فني بهتر است شهروندان قبل از سفر به اين مهم توجه كرده و با مراجعه به مراكز معاينه فني از ايمني خودروي خود مطمئن شده و سلامت خانواده را تضمين نمايند.
 


قتل يك پير زن در شهريار

فرد يا افراد ناشناس با ورود به منزلي در شهريار، زن خانواده را به قتل رسانده و همسر او را نيز مجروح كردند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت حدود 3 بامداد پنجشنبه هفته گذشته فرد يا افرادي با ورود به منزل حسن افشار پيرمرد 87 ساله كه مشغول عبادت بود او را با ضربات چاقو مجروح مي كنند.
سپس به طرف همسر او كه در حال استراحت بود، يورش برده و با قرار دادن بالش بر دهان وي او را نيز با چند ضربه چاقو به قتل مي رسانند. هنوز علت اين قتل و حمله به اعضاي اين خانواده مشخص نشده، اما مسئولان آگاهي شهريار مشغول تحقيق و بررسي اين حادثه هستند. با توجه به اينكه اين خانواده از معتمدين و سرشناسان منطقه شهريار هستند، شايعاتي درباره وقوع اين قتل منتشر شده است.
 


توزيع 9 تن خرما در مسجدالحرام

روزانه 9 تن خرما براي افطار نمازگزاران در مسجد الحرام مصرف مي شود.
به گزارش مهر، در ماه رمضان، هر روز هنگام غروب، سفره هاي افطار در ميان نمازگزاران مسجدالحرام پهن مي شوند كه طول اين سفره ها به 12 و نيم كيلومتر مي رسد.
سفره هاي افطار معمولاً قبل از اقامه نماز مغرب در مسجدالحرام، پهن مي شوند. مديريت مسجدالحرام گفته است كه اين سفره ها را در 10 دقيقه قبل از آغاز نماز مغرب، در اين مسجد پهن مي كنند.
بيش از نيمي از خرماهاي توزيع شده ميان نمازگزاران، خرماهايي هستند كه قبلاً هسته آنها جدا شده است.
براي برپايي سفره هاي افطاري در مسجدالحرام، 283 نفر به طور مستقيم و 200 نفر نيز به عنوان ناظر فعاليت مي كنند. مسجدالحرام در دو ماه رمضان و ذي الحجه (زمان حج تمتع) شاهد بيشترين شمار نمازگزاران است و به همين دليل زيرزمين و صحن پشت بام اين مسجد نيز در اين دو ماه، به روي نمازگزاران بازگشايي مي شوند.

 


ترفيع يك همجنس گرا در ارتش آمريكا

وزارت دفاع آمريكا يك زن همجنس باز را به مقام ژنرالي و عاليرتبه ترين مقام ارتش آمريكا منصوب كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «لس آنجلس تايمز»، «تامي اسميت» طي مراسمي كه در ايالت ويرجينيا برگزار شد مقام ژنرالي گرفت و به عنوان يكي از عاليرتبه ترين مقامات ارتش آمريكا منصوب شد.
بنابراين گزارش، با اين ترفيع درجه در حال حاضر اين ژنرال زن آمريكايي عاليرتبه ترين نظامي ارتش آمريكا به حساب مي آيد كه همجنس باز بودن خود را علني كرده است.
انتصاب اين زن همجنس باز به يكي از عاليرتبه ترين مقامات ارتش آمريكا درست يك سال پس از لغو قانون «نگو، نپرس» در ارتش ايالات متحده صورت مي گيرد.
قانون «نگو، نپرس» سال گذشته با تصويب كنگره آمريكا لغو شد و پنتاگون نيز در حال حاضر لغو اين قانون را در ارتش به اجرا گذاشته است و به اين ترتيب از اين پس همجنس گرايان به طور كاملا آزاد مي توانند به استخدام ارتش اين كشور درآيند.
امضاي قانون استخدام آزاد همجنس گرايان در ارتش آمريكا توسط «باراك اوباما» انتقادات بسياري را روانه وي كرده است و انتظار مي رود اين موضوع در كنار اعلام حمايت علني وي از همجنس بازان تاثير چشمگيري در ميزان آراي مردم آمريكا به اوباما در انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر داشته باشد.
در ماه ژوئيه گذشته نيروهاي همجنس باز ارتش آمريكا براي نخستين بار با پوشيدن لباس هاي فرم خود در رژه همجنس بازان شركت كردند.
اسميت پيش از اين درجه سرهنگي ارتش آمريكا را داشت و با اين ترفيع درجه به مقام سرتيپي رسيده است.
 


تلاش بي نتيجه براي درمان بيماري عجيب

تلاش محققان براي شناسايي بيماري زني كه به جاي مو، ناخن روي پوستش رشد مي كند، همچنان بي نتيجه مانده است و تاكنون توانسته اند نشانه هاي بيماري را كنترل كنند.
به گزارش مهر، رشد ناخن به جاي مو بر روي پوست يك زن، پزشكان را با يك بيماري ناشناخته رو به رو كرده است. «شانينا ايزوم» 28 ساله و اهل بالتيمور در آمريكا از سه سال پيش تاكنون دچار نوعي واكنش آلرژيك شده است كه او را از انجام فعاليت هاي روزانه ناتوان كرده است.
وي از مدتي پيش تاكنون به جاي مو بر روي پوست بدنش شاهد رشد ناخن است و پزشكان هنوز در مورد چگونگي درمان اين بيماري مرموز چيزي نمي دانند.
وي سال نخست دانشجويي در سپتامبر 2009 براي درمان حملات آسمي به پزشك مراجعه و استروئيد دريافت كرد. اما طي تنها چند ساعت پس از مصرف دارو دچار خارش شد. سپس برآمدگي هاي سياهي روي بدنش شكل گرفت و در ازاي هر مو 12 ناخن روي بدنش رشد كرد!
اگرچه پزشكان هنوز نتوانسته اند بيماري او را تشخيص دهند اما نشانه هاي بيماري او را كنترل كرده اند.
وي نمي توانست بنشيند و راه برود اما اكنون مي تواند با عصا و گاهي اوقات بدون آن راه برود. شانينا تنها انساني است كه به اين بيماري مرموز دچار شده است.
 


نسخه جديد مردان يهودي براي دوري از گناه!

مردان يكي از فرقه هاي يهودي، براي جلوگيري از نگاه كردن به زناني كه پوشش مناسبي ندارند، عينك هايي را پيشنهاد كرده اند كه جلوي ديدشان را تار مي كند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريكايي هافينگتون پست، مردان يهودي فرقه حريدي در اسرائيل براي جلوگيري از هوس انگيزي جنس مخالف نسخه جديدي تجويز كرده اند: عينك هايي كه ديد آنها را تار مي كند تا مجبور نباشند زناني را كه لباس هاي مناسبي به تن ندارند، ببينند.
مردان فرقه حريدي كه ادعا مي كنند باورهايشان به طور مستقيم برگرفته از تورات است، معتقدند پياده روها بايد براي زنان و مردان جدا باشند.
«گشت هاي عفت» غيررسمي اين فرقه، اكنون شروع به فروش عينك هايي كرده است كه به خاطر نوع خاص لنزش ديد فرد را تار مي كند تا به اين ترتيب از گناهان جلوگيري كند.
با اين عينك ها فرد مي تواند تا چندمتر جلوتر خود را ببيند تا بتواند راه برود اما بيش از اين فاصله ديد فرد تار مي شود و قادر به ديدن چيزي نخواهد بود.
تاكنون مشخص نيست چه تعداد از اين عينك ها به فروش رفته اند.
قيمت اين عينك ها فقط 6 دلار است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14