(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 مرداد 1391 - شماره 20283

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مالك دو بار مسموم شد (يادداشت روز)
خواب (گفت و شنود)
حجت الاسلام شيرمردي خبر داد
اقامه نماز عيد سعيد فطر به امامت رهبر معظم انقلاب
كيهان و خوانندگان
سخنگوي اشتون: دور جديد مذاكرات ايران و 1+5 پايان ماه جاري ميلادي برگزار مي شود
نشست سران كشورهاي اسلامي آغاز به كار كرد
حضور تعيين كننده ايران در اجلاس مكه
آستان قدس سكوت كرد! (خبر ويژه)
دلالي به نام خبرنگار آزاد! (خبر ويژه)
خاتمي اپوزيسيون را سردرگم مي كند (خبر ويژه)
آمده ايم كلاهبرداري كنيم نه اينكه كلاه سرمان برود! (خبر ويژه)
بازداشت يكي از دست اندركاران فتنه در بازگشت از تركيه (خبر ويژه)
كمك يا كاسبي؟! (خبر ويژه)
توطئه در پرواز اهواز-تهران خنثي شد


مالك دو بار مسموم شد (يادداشت روز)

آدم ها ممكن است به حسب اختيار و آزادي، خاكستري زندگي كنند اما خاكستري نمي مانند؛ خواص و شهرگان و چهرگان و صاحبان نفوذ هم. فراز و نشيب دارند اما در همين بالا و پايين شدنشان، عاقبت سعادتمندانه يا آميخته با شقاوت خويش را رقم مي زنند. آدم ها به دست خويش ساخته مي شوند. در آغاز مجال مانور بسياري دارند اما هرچه ديوار شخصيت خويش را بالاتر مي آورند، امكان رفت و آمد و ترددشان ميان جبهه حق و باطل كمتر مي شود. حربن يزيد رياحي اگر در لحظات آخر از عمق سپاه يزيد به پيشاني سپاه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) برگشت، به خاطر پاكي گوهر و ادبي بود كه با آن پرورش يافته بود؛ اگرنه احتمال فراوان هست كه انسان بي پروا تبديل به عمربن سعد ابي وقاص يا شمربن ذي الجوشن و شبث بن ربعي شود. البته گزينه صفر و صد هم هست، معاويه و يزيد و عمروعاص شدن يا در زمره كساني درآمدن كه درباره شان گفته شد عاش سعيداً و مات سعيداً. اما اغلب آدم ها در مرز باريك سعادت و شقاوت، و حق و باطل، نوسان دارند. بي دليل نبود كه از سوي اولياي الهي مامور شديم در ماه مبارك رمضان هر شب «اعوذ بجلال وجهك الكريم...» بگوييم و در دهه آخر اين ماه از پروردگار مسئلت كنيم «... أن تجعل اسمي في هذه الليله في السعداء و روحي مع الشهداء و احساني في علّيين و اسائتي مغفوره و ان تهب لي يقيناً تباشر به قلبي و ايماناً يذهب الشكّ عنّي...».
اهالي انقلاب هم اين گونه اند، برخي «رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدّلوا تبديلا» هستند و برخي ميانه! حال و در حركت زيگزاگ، شماري عاقبت به خير و گروهي در حضيض سقوط. اسامي را رديف مي كنم؛ مطهري، منتظري، بهشتي، مشكيني، رجايي، بني صدر، موسوي، كروبي، هاشمي، خاتمي، احمدي نژاد، لاريجاني، قاليباف، رضايي و صدها نام مشابه و... بعد منصرف مي شوم از اينكه بپرسم چه نمره اي به هر كدام از اين رجال يا صدها مشابه آنها مي دهيد. منصرف مي شوم و دخيل مي بندم به مالك اشتر علي بن ابيطالب عليه السلام؛ مردي كه دو بار مسموم شد! سردار و فرماندهي كه اميرمؤمنان درباره شهادت وي فرمود «خداوند رحمت كند مالك را كه به عهد خويش وفا كرد و در راه خدا از دنيا رفت و به لقاي پروردگار خود رسيد» و «خداوند به مالك خير دهد. مالك و چه مي داني چه بود مالك؟ اگر كوه بود پرنده به ستيغ آن نمي رسيد و اگر سنگ بود بسيار سخت و نفوذناپذير بود. به خدا سوگند كه مرگ تو جهاني را لرزاند و جهاني را شادمان كرد». مردي با اين عظمت و حسن عاقبت، سر پيچ بزرگ تاريخ در صفين يك بار پايش لغزيد و بار دوم تا خيمه فرماندهي معاويه پيش تاخت اما با فتنه حكميت خواهي خوارج، مجبور شد دست از ويران كردن ستاد فرماندهي دشمن بازدارد و حسرت بزرگ تاريخ را بر جان همه حق طلبان باقي گذارد. در ماجراي اول، عمليات رواني دشمن آن قدر سهمگين و سنگين شد كه ستاد فرماندهي اميرمؤمنان(ع) را متاثر از خويش كرد. تاريخ مي گويد جناب مالك اشتر در عمليات رواني مربوط به شايعه شكستن بند فرات از جانب سپاه معاويه، اسير واقع نمايي و انگاره سازي دشمن شد و در صف سپاهياني قرار گرفت كه از امام خواستند تا نقطه استراتژيك ميدان نبرد را تخليه كنند. دشمن بلافاصله هجوم آورد و آن موقعيت برتر را تسخير كرد.
خبرنگاران تاريخ گزارش مي دهند - و از جمله در جلد 23 بحارالانوار آمده- كه «وقد بعث معاويه مأتي رجل من الفعله الي عاقول النهر بايديهم المرور و الزبل يحفرون بحيال عسكر علي بن ابي طالب... معاويه 002 فعله و عمله را كه كلنگ و زنبيل داشتند به جانب بند فرات فرستاد تا در آن حفاري كنند براي نيرنگ و فريفتن سپاه علي بن ابيطالب». تيري كه به همراه پيغامي پرتاب شده بود، خبر و تحليل و تفسير خيرخواهانه! كاري بود كه عمله ها به شكل واقعي نمايش آن را اجرا مي كردند؛ اينكه معاويه مي خواهد بند فرات را بشكند و همه شما را غرق كند، پس خود را واپاييد و نجات دهيد! وقتي ولوله اين تحليل اردوگاه امام را درنورديد و سپاه عزم كردند تغيير موقعيت دهند، حضرت فرمود «واي بر شما معاويه قادر به چنين كاري نيست و صرفا مي خواهد شما را بترساند تا شما را از موضعي كه در آن هستيد، حركت دهد. از اين تصميم برگرديد». اما زعماي سپاه گفتند «ما از اين نظر برنمي گرديم، به خدا سوگند همين حالا مشغول حفاري هستند. والله يحفرون الساعه »! امام فرمود «اي اهالي عراق مايه ضعف من نشويد و بر رأي من چيرگي نكنيد» و آنها باز به اصرار گفتند «به خدا سوگند ما از اينجا كوچ مي كنيم و مي رويم، پس اگر خواستي تو نيز بيا و اگر خواستي بمان»! اميرمؤمنان آخرين نفري بود كه به اجبار حركت كرد در حالي كه مالامال غصه بود. حضرت همان جا غمگنانه فرمود «ولو أنيّ اطعت عصبت قومي/ الي ركن اليمامه او شمام/ ولكنّي اذا ابرمت امراً/ منيت بخلف آراء الطغام/ اگر قوم من از فرمانم اطاعت مي كردند، آنها را در ركن يمامه و شام جمع مي كردم اما آن هنگام كه كاري را استوار و محكم مي كنم، با آراء مخالف فرومايگان از كار باز مي مانم». هشدار و تيزبيني امام درست بود. سپاه معاويه كه قدرت تسخير نقطه استراتژيك شريعه را با جنگ نداشت به واسطه عمليات فريب توانست جبهه مقاومت را عقب براند و خود بر آن منطقه مسلط شود.
علامه مجلسي(ره) در بحارالانوار روايت مي كند كه «فدعا علي عليه السلام الاشتر فقال ألم تغلبني علي رأيي انت و الاشعث برأيكما؟ فقال الاشعث أنا اكفيك يا اميرالمؤمنين... علي عليه السلام مالك اشتر را خواند و فرمود آيا تو و اشعث (ابن قيس) بر تصميم من چيرگي نكرديد؟» در منابع و مآخذ ديگر آمده كه امام فرمود: «آيا نگفتم كه اين نقشه و حيله است؟ پس اشعث در مقابل گفت اي اميرمؤمنان من تو را كفايت مي كنم، درمان مي كنم آنچه را امروز به مفسده كشاندم و تباه كردم. پس جمع كرد قبيله كنده را و گفت اي گروه كنده! امروز مرا مفتضح و خوار نكنيد كه من با شما اهل شام را مي كوبم...». اين گونه بود كه سپاه به فرماندهي مالك و اشعث تاختند و موقعيت برتر را مجدداً تسخير كردند تا آنجا كه اميرمؤمنان فرمود «سوز سينه ام فرو نشست آن هنگام كه ديدم فرومايگان شام را رانديد از جايي كه شما را رانده بودند». آنها اين بار به فرمان امام گوش جان سپرده بودند كه در تهييج سپاه به جهاد و بازپس گرفتن شريعه فرموده بود «شما را به ميدان جنگ طلبيده اند. يا با مذلت و از دست دادن موقعيت خود، برجاي بمانيد، و يا شمشيرهاي خويش را از خون آنان سيراب كنيد تا به آب برسيد و سيراب شويد. پس همانا مرگ و نابودي در آن است كه زنده باشيد اما شكست خورده و مقهور دشمن، و زندگي آن است كه به شهادت برسيد اما پيروز و قاهر باشيد». اين فصل جنگ صفين، به اعتبار اطاعت از امام و تبعيت از محاسبه معطوف به واقعيت اميرمؤمنان ختم به خير شد. اما سپاه آن حضرت همچنان آبستن فريب و فتنه بود.
فتنه دوم پس از آن واقع شد كه مالك اشتر با رشادت تمام تاخت و تا نزديكي هاي ستاد فرماندهي دشمن رسيد. آنجا بود كه معاويه و عمروعاص آخرين تير تدبير را در كمان نهادند و فرمان دادند تا سربازان قرآن ها را سر نيزه كرده و شعار صلح و آشتي ملي! و حكميت سر دهند. اشعث اين بار آلوده وعده و وعيد معاويه و عمروعاص شده بود و ديگر نمي توانست فرمان مردي را اطاعت كند كه او را «اميرمؤمنان» مي دانست. معاويه دل او را برده بود همچنان كه 31سال بعد دل دختر او جعده را برد تا به جاي تقديم آب، «جام زهر» تقديم امام حسن كند و جگر مبارك حضرت را به آتش كشد. 11سال بعد هم «محمد» (ديگر آقازاده اشعث بن قيس) جزو كوفيان پيمان شكني بود كه در طليعه سپاه يزيد، سر مبارك حسين بن علي عليه السلام را بر سر ني مي خواستند. به فاصله 42 سال از ماجراي به نيزه شدن ورق پاره هاي قرآن در صفين، قرآن ناطق در كربلا به سر ني شد! اشعث يك بار در صفين از سقوط جست و برگشت، اما بار دوم خيانت «نافرماني مقتدا» و «نرمش با جبهه كفر و نفاق» او را از پا درآورد. او نتوانست خاكستري و ميانه حال باقي بماند و يكي مثل مالك اشتر شود. همان يك ماجراي گران «گرگ و ميش» شدن اوضاع در آغاز صفين، براي مالك تجربه اول و آخر شد تا ديگر طعمه سر قلاب دشمن نشود اما گويا ناف اشعث را با ترديد و تردد در مرز پرحادثه حق و باطل برداشته بودند كه سرانجام «تكيه گاه» اتاق فرماندهي معاويه براي به انجام رساندن پروژه بزرگ شد و تاريخ به جاي پيچيدن به سمت پيروزي اهل حق، به پرتگاه باطل لغزيد. خوارج به نخ اشعث كنار هم آمدند و جبهه شدند همان گونه كه امويان منهزم، در فتنه جمل با رشته طلحه و زبير سامان و انسجام يافته بودند. از دل انحراف فتنه جوشيد. «انما بدء وقوع الفتن اهواء تتّبع و احكام تبتدع».
حماسه هاي 22خرداد 88 و 12 اسفند 90 در كنار حماسه شامخ 9 دي 1388 گواهان خدشه ناپذيري از بصيرت و پايداري ملت ايران هستند. از مشاركت 40 ميليوني تا جوشش غيرت انقلابي در يوم الله نهم دي و سپس مشاركت 64 درصدي در انتخابات مجلس نهم كه طوفان تحريم از داخل و خارج سر آن داشت تا مقتداي انقلاب را در مقابل جبهه استكبار و فتنه و انحراف تنها گذارد، شهادت مي دهند ملت ما كوفي نيستند چرا كه بي غل و غش و غرض- در زمره احرار و آزادگان- باقي مانده اند اما خواص و سياست پيشگان آنجا كه صاحب غرض و هيجاني شوند، استعداد آن را پيدا مي كنند كه طعمه سر قلاب دشمن قرار گيرند يا در قاب عمليات فريب خصم نقش بيافرينند. صاحبان غرض كه نقطه پرگار جاذبه و دافعه شان نه اصول و آرمان ها بلكه شخص خودشان است، معمولا كم مي آورند و زاويه مي گيرند و اجتهاد مقابل نص مي كنند. و هرچه اين عارضه و غرض را جبران نكنند زاويه شان بيشتر مي شود. آغاز فتنه هايي كه توسط كساني چون سيدكاظم شريعتمداري، زوج بني صدر و رجوي، و آقاي منتظري نقش بست يا نقطه شروع ماجراي فتنه سال 88 و قصه حلقه انحراف، غفلت از كمين دشمن درون و بيرون بود. اين غفلت معمولا دستگاه محاسبه رجال سياسي را مغشوش مي كند.
سرپيچ تاريخ، هيچ امري مهمتر از وحدت و همدلي بر محور ولايت نيست. دو منطق، امروز روبروي هم قرار گرفته اند. يك منطق، همان گفتمان مجاهدانه و پيش رونده انقلاب در عين فشارها و چالش هاست و منطق- نماي- دوم كه به نيابت از دشمن اما با انواع لحن هاي خيرخواهانه دعوت به ترس، بازنگري در آرمان ها و راهبردها، جا زدن، نرمش، تسليم و انفعال مي كند. جريان دوم طيف متنوعي از «مغالطه گران» و افراد «كج فهم» را شامل مي شود كه با همه تفاوت ها يك ويژگي مشترك دارند و آن عدم اطاعت از مقتدا در سر بزنگاه ها و عمل كردن به مثابه سرعت گير جبهه حق است. سياست زدگي، انتخابات زدگي و قدرت زدگي، آفاتي است كه مي تواند رجال سياسي را به لغزش و سپس نفاق و لجاج بكشاند. آلودگان به اين آفات مجبور مي شوند در يارگيري هاي حزبي و باندي و رسانه اي، تن به خيلي از محرمات داده و اجازه دهند حلقه اطرافيان و حاميان آنها حسابي گرگ و ميش شود. اين گروه البته چهره هاي فاقد بصيرت و هيجان زده- اعم از هيجان خشم و رنجش يا خيال و خواسته- را نيز به بازي مي گيرند.
اكنون كه دوست و دشمن درباره «تغيير هندسه جهان به نفع جبهه اسلام» شهادت مي دهند، سزاوار است همه حاملان انقلاب و مدعيان انقلابيگري پيش از محاسبه گري براي نظام و انقلاب، خود را بسنجند و محاسبه كنند كه آيا مشي آنها در يارگيري هاي سياسي و رسانه اي، موجب وحدت مي شود و ميدان مانور جبهه حق را وسعت مي دهد يا جبهه انقلاب را در مضيقه مي اندازد. جناب مالك اشتر پس از اولين و آخرين اشتباه در محاسبه، به خود اجازه نداد رنج افزاي اميرمؤمنان شود هيچ، كه صف شكن فرمانبردار و بي نظير جبهه حق شد. رحمت و رضوان خدا بر او و بر همه مجاهدان.
محمد ايماني


خواب (گفت و شنود)

گفت: مدعيان اصلاحات از حالا براي انتخابات آينده بازي «بيام يا نيام»؟! درآورده اند.
گفتم: اين بازي ديگه چيه؟!
گفت: مثلا درباره اين كه فلان عامل فعال فتنه 88 نامزد بشود يا نشود بحث مي كنند و مقاله مي نويسند كه يعني ما هنوز هم بخشي از نظام هستيم!
گفتم: ولي خودشان هم مي دانند كه عوامل نشان دار فتنه بايد محاكمه و مجازات شوند و صلاحيت نامزدي در انتخابات را ندارند.
گفت: يكي از آنها هم با نااميدي گفته است اين حرفها خواب وخيال است و نظام به اين بازي ها اهميتي نمي دهد.
گفتم: يارو خواب ديد يك شير به او حمله كرده است و او كه در حال فرار وارد يك كوچه بن بست شده بود به شير گفت؛ حالا مي خواهي با من چه بكني؟ و شير گفت؛ چرا از من مي پرسي؟ تو داري خواب مي بيني، ادامه خوابت را هم خودت مشخص كن!


حجت الاسلام شيرمردي خبر داد

اقامه نماز عيد سعيد فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

مسئول ستاد نماز عيد فطر گفت: نماز عيد فطر در محل دانشگاه تهران به امامت ولي امر مسلمين جهان اقامه خواهد شد.
حجت الاسلام سيديدالله شيرمردي مسئول ستاد نماز عيد فطر ديروز در نشست خبري كه در محل ستاد نماز جمعه تهران برگزار شد، درباره برنامه هاي روز عيد سعيد فطر اظهار داشت: امسال نيز مانند سال هاي گذشته با استهلال دفتر مقام معظم رهبري نماز عيد سعيد فطر در محل دانشگاه تهران به امامت ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه نماز عيد سعيد فطر با گراميداشت ياد كشته شدگان زلزله آذربايجان شرقي برپا خواهد شد، ادامه داد: برنامه روز عيد سعيد فطر راس ساعت 7 صبح با تلاوت قرآن و مداحي يكي از مداحان كشور برگزار خواهد شد.
مسئول ستاد نماز عيد فطر با بيان اينكه درهاي دانشگاه تهران راس ساعت 30:5 روز عيد باز خواهد شد و ايستگاه هاي مترو از همان ساعت مردم را به دانشگاه منتقل مي كنند، افزود: برنامه ها از ساعت 7 صبح آغاز مي شود و همچنين 4 هزار دستگاه اتوبوس از ميادين و مساجد آماده جابجايي و اياب و ذهاب رايگان نمازگزاران است. بر همين اساس اقامه نماز راس ساعت 30:8 به امامت مقام معظم رهبري آغاز خواهد شد.
شيرمردي با اشاره به آماده بودن خطوط «بي .آر.تي» در روز عيد تاكيد كرد: مردم حتي الامكان براي رسيدن به نماز عيد از مترو استفاده كنند.


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ عشق يعني اشك توبه در قنوت
خواندش با نام «غفار الذنوب»
عشق يعني چشم ها هم در ركوع
شرمگين از نام «ستارالعيوب»
عشق يعني سر سجود و دل سجود
ذكر يارب يارب از عمق وجود
5385---0918
¤ به ياري خداوند اين قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين خواهد بود. نام هاي خميني و خامنه اي به كابوس بزرگ براي امپرياليسم تبديل شده است. دشمن تمام توانش را براي جلوگيري از نفوذ و تاثير انقلاب اسلامي پاي كار آورده ولي خوشبختانه نتيجه نگرفته است.
6091---0915
¤ در رابطه با زلزله اخير در آذربايجان شرقي فقط از سه شهر ورزقان- اهر و هريس نام برده مي شود در حالي كه صدها آبادي آسيب و خسارت ديده اند. حق اين است كه از تمام اين مناطق و ساكنان آنها دلجويي بشود و به آن ها كمك رساني بكنند.
قنبرپور
¤ زلزله 2/6 ريشتري در آذربايجان شرقي با 250 كشته و هزار مجروحي كه داشت ثابت كرد كه بافت هاي فرسوده برخلاف نظر بعضي از مسئولين كه گفته اند اولويت اول كشور نيست اتفاقاً اولويت اول را دارد غرض اينكه مسئولين به ياد بافت هاي فرسوده منطقه اتابك در گوشه تهران باشند و آن را در اولويت كارهاي خود قرار بدهند.
احمدپور
¤ اشتباهات فاحش و بي قاعده و قانون دولت تركيه در همراهي با رژيم اشغالگر قدس و آمريكاي جنايتكار در كشتار و قتل و غارت مردم سوريه تكرار اشتباهات امپراطوري عثماني است كه پيامد آن 24 آوريل سالروز قتل عام ارامنه است كه هر ساله دولت تركيه را به مقابله و فرار از آن وادار مي كند. قصد تأييد و يا رد آن روز را نداريم ولي تكرار اين خطاها علاوه بر سست كردن اساس و پايه دولت فعلي در تركيه خاطره تلخي در اذهان تاريخ مي گذارد كه جز سرشكستگي چيزي عايد تركيه نمي كند و سؤال اينجاست كه چرا آنها از تاريخ درس نمي گيرند.
محمودي
¤ تركيه با پيروي كوركورانه از آمريكا در اقدام عليه امنيت سوريه و توطئه براندازي نظام سياسي اين كشور حكم چوب دو سر نجس را پيدا كرده و هر طرف اين معادله را كه فكر كنيم به ضرر مسئولين ترك تمام خواهد شد.
8516---0919
¤ جوانان عزيز كشور بايد متوجه باشند كه برخي كانالهاي مذهبي در ماهواره ها دنبال تفرقه بين شيعه و سني هستند، لذا بايد هوشيار بود.
قاسمي- اصفهان
¤ اگر ممكن است دليل قانوني عدم اجراي حكم فائزه هاشمي را بيان كنند تا مردم بدانند مردم حق دارند كه بدانند.
8408---0912
¤ براساس اخبار رسيده دولت در شرايط اقتصادي و تحريم اقدام به خريد 200 دستگاه بنز به ارزش 40 ميليارد تومان براي اجلاس سران عدم تعهد كرده است آيا نمي شد از يكي از خودروهاي با كيفيت ساخت داخل استفاده كرد؟
0167---0910
¤ حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد كشور فرموده اند: عده اي با اينكه در مبارزات انقلاب شركت نداشته اند به دنبال سهم خواهي هستند. بنده عرض مي كنم شركت در مبارزات انقلاب هم دال بر سهم خواهي نمي شود. چه برسد به اينكه فرد يا گروهي سهمي در مبارزات نداشته باشند.
8516---0919
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود به كندي روند پروژه هاي مسكن مهر در كرمان و استفاده از امكانات حداقلي نظارت نمايند.
انجم شعاع
¤ از بنياد شهيد و امور ايثارگران سوال كنيد چرا كمك هزينه تحصيلي فرزندان شاهد را بيشتر از 2 سال است كه پرداخت نمي كنند؟! و در صورت سوال از پاسخ به شما خودداري مي كنند.
9453---0912
¤ صندوق بازنشستگي كشوري و وزارت آموزش و پرورش بدهي خود را به بيمه بپردازند تا ما بازنشستگان بتوانيم مطالبات خود را بابت هزينه هاي پزشكي مربوط به بيمه طلايي دريافت كنيم.
خرسندي- تهران
¤ چرا يك سري از مراكز آموزش غيرانتفاعي مثل مدارس غيرانتفاعي از پرداخت ماليات بر درآمد معاف هستند. با توجه به سابقه فعاليت 18 ساله ام در اين مدارس و با توجه به اينكه بسياري از اين مدارس ملك شخصي افراد است و با توجه به دريافت هاي نجومي از خانواده ها شايسته نيست كه سازمان امور مالياتي كشور اين طيف را از پرداخت ماليات بر درآمد معاف دارند و كارمند با حقوق پانصدهزار توماني را ملزم به پرداخت ماليات نمايند.
طاهري
¤ چرا علي رغم اعلام رياست محترم دانشگاه آزاد اسلامي مبني بر افزايش 15 درصدي حقوق كاركنان در سال 91 تاكنون اين موضوع تحقق نيافته است؟!
3771---0912
¤ بانك كشاورزي بابت كشت علوفه دامي يونجه و شبدر به كشاورزان وام پرداخت مي كند ولي معلوم نيست چرا و به چه دليل از دادن وام براي خريد گوسفند ماده كه در طول سال دو بار زايمان دارد دريغ مي كند و همكاري ندارد.
2050---0938
¤ در شهر بندر جاسك امكان استفاده از اينترنت وجود ندارد. در ضمن بنويسيد شركت ايرانسل چرا به جاي ارتقاي زيرساخت هاي خود در مناطق محروم كشور به فكر فوتبال افتاده است؟
7110---0939
¤ شهرداري اهواز در پرداخت مطالبات پيمانكاران خود تبعيض قائل شده به طوري كه شركت هاي عمراني را به شركت هاي خدماتي ترجيح مي دهد و پول آنها را مرتب پرداخت مي كند ولي شركت هاي خدماتي بعد از چند سال هنوز موفق به گرفتن حق و حقوق خود نشده اند.
8640---0916
¤ اگر حرف هاي كارشناسي كشتي تلويزيون درست باشد بايد گفت داوري مسابقه كشتي آقاي عبدولي مانند داوري غرب در موضوع هسته اي ايران بود. قطعا كساني كه براي يك مدال روبه روي ميليون ها بيننده و ايراني مي ايستند چشم ديدن موفقيت هاي بزرگ تر را نخواهند داشت.
ايراني
¤ به دولتمردان تركيه توصيه مي كنم از سرنوشت صدام نوكر حلقه به گوش آمريكا عبرت بگيرند و دامن خود و ملت را از عذاب برهانند.
2051---0913
6960---0936
¤ متأسفانه در ماه مبارك رمضان كه ماه عزيزي است باز مشاهده مي شود خانم هايي كه در بعضي از داروخانه ها كار مي كنند هيچ توجهي به شئونات اسلامي ندارند. چه كسي بايد تذكر بدهد و جلوي موارد تخلف را بگيرد؟
8113---0938
¤ حراميان وهابي- صهيونيست مي خواهند از حرم بي بي زينب(س) و حضرت رقيه (سلام الله عليهما) بقيع و سامرايي ديگر در سوريه بسازند. لذا نبايد به آنها امان داد.
6896---0937
¤ خانم عطاريان مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري اعلام نمود كه طلب سه ماهه اول سال افزايش حقوق 15% از شنبه (14/5/91) به حساب افراد ذي نفع واريز شد. عرض مي كنم وقتي اطمينان نداريد چرا اعلام مي كنيد و زبان مردم را عليه خود باز مي كنيد و مردم را نسبت به مسئولين بدبين مي كنيد؟!
فلاح نيا از ساري
¤ با توجه به اينكه تمام منابع درآمدي شهرري از قبيل پالايشگاه، سيمان تهران و عوارض و... به حساب تهران واريز مي شود و مردم اين شهر فقط از آلودگي هاي اين كارخانه ها بهره مند مي شوند بهتر است كه هر چه زودتر اين شهر از تهران منفك شود تا شايد اقداماتي از قبيل ساخت بيمارستان مجهز براي جانبازان، هتل براي زائرين حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، سامان دهي اطراف حرم مطهر به ويژه سمت شرق (پاركينگ و...)، ترميم و بازسازي اطراف قلعه گبري، تعريض خيابان هاي اصلي، سروسامان دادن به وضعيت آلودگي و... براي اين شهر قبله تهران صورت گيرد.
علي اكبر لك
¤ در اقدامي تأمل برانگيز از سوي وزير علوم 45 رشته از رشته هاي مهندسي و كاربردي دانشگاه پيام نور در سراسر استان خوزستان حذف شد درحالي كه تمام امكانات مورد نياز نظير آزمايشگاه و تجهيزات آن ها تهيه شده است.
موسوي از اهواز
¤ داراي دو فرزند هستم و همسرم به علت بدهكاري در زندان است. هيچ منبع درآمدي ندارم. بيشتر وقت ها فقط نان و چاي مي خوريم از افراد نيكوكار و خيرين درخواست مي شود در اين ماه خدا ما را دستگيري نمايند.
شهر بانو شريعت از بهشهر
¤ چرا قبض تلفن ثابت از تمام قبوض (آب، برق، گاز) گران تر است؟ آيا اين مصداق گرانفروشي نيست؟ شايسته است مسئولين وزارت فناوري و اطلاعات تدبيري بينديشند.
2257---0916
¤ براي مقابله با جنگ نرم دشمن شبكه هاي صدا و سيما داخلي به تنهايي كافي نيست و بايد تمام رسانه ها و مطبوعات و خطباي جمعه و جماعات در مساجد سراسر كشور و سايت ها و وبلاگ ها و... با بصيرت افزايي به مقابله با جنگ نرم دشمن بروند.
9857---0912
¤ انتصاب شخصي به نام محسني بندپي در وزارت بهداشت كه از امضاكنندگان نامه جام زهر به رهبري بوده تعجب تمام دلسوزان نظام را برانگيخته است.
3734---0918
¤ سرباز اعزامي 1/4/91 با مدرك ليسانس هستم مي خواستم مسئولين نظام وظيفه عمومي پاسخ بدهند آيا امكان دارد با قانون جديد از مدت خدمت ما ليسانسيه ها كم بشود. آيا در اين مورد مي توانيم اميدوار باشيم؟ واقعا دغدغه داريم اگر جواب بدهند ممنون مي شويم.
5149---0918
¤ روز 18/5/91 مصادف با 19 ماه مبارك رمضان بعد از گذشت 28 سال و 9 ماه و سه روز از تاريخ جانبازي ام آخرين تركش به جا مانده در بدنم را كه يادگار دوران دفاع مقدس بود از بدنم بيرون آوردند. اگر اين مطلب بنده ارزش خبري دارد در اين ستون درج كنيد.
شهريار رحيمي از فسا با 8 سال سابقه اسارت
¤ نمايندگي ايران خودرو در كازرون به جاي بنده كه از ثبت نام كنندگان پيش خريد خودرو بوده ام برگه انصراف پر كرده و با امضاي جعلي اقدام به فروش خودرو به غير كرده است. بعد از شكايت و مدت 5 سال رفت و آمد به دادگاه مسئولين نمايندگي مذكور محكوم به جعل اسناد و پرداخت خسارت شده اند. براي دادخواهي و درخواست اجراي حكم بايد بالاي يك ميليون تومان تمبر باطل بكنم. عرضم اين است كه چرا در جامعه براي احقاق حق قانوني مردم چنين سنگ اندازي هايي وجود دارد؟
جمشيد معتمدي
¤ درگذشته مجلس تصويب كرد كه افرادي بالاي 60 سال در صورتي كه مدت 10 سال سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشند مي توانند درخواست بازنشستگي بدهند. مي خواستم مسئولين امر روشن كنند آيا اين قانون براي امسال تمديد مي شود يا خير.
سوري
¤ تلويزيون كه برنامه مسابقات المپيك را نشان مي دهد دلم براي فوتبال مي سوزد كه با سهل انگاري هاي برخي مسئولين امور ورزشي چه بلايي بر سر فوتبال آمده است؟ امارات بايد تيم داشته باشد و ما فاقد تيم باشيم؟ واقعا از اين وضعيت متأسفم.معني سرمايه گذاري در فوتبال تنها پولدار كردن عده اي از فوتباليست هاي بي هنر نيست.
دسته باشي و يك شهروند ديگر
¤ با توجه به تحولات گسترده بيداري اسلامي در خاورميانه و آفريقا شايسته است جمهوري اسلامي با ديپلماسي تهاجمي عمل نمايد نه اينكه باحضور وزير خارجه كشورمان در تركيه در قبال ددمنشي آنها در قتل عام مردم مظلوم سوريه با انفعال با مسئولين ترك به گفت وگو بپردازد.
خدامي
¤ از مسئولين شهرستان شوشتر درخواست مي شود براي مهار بوي تعفن شركت توليد كنسرو ماهي در جاده شوشتر- اهواز كه بسياري از عابرين را آزار مي دهد تدبيري نمايند.
2148---0937
¤ صدا و سيما با پخش برنامه «خنده بازار» به دنبال ترويج چه ارزش هايي است؟ آيا تحقير كرامت انسان ها در شأن ملت ماست؟ !
2566---0914
¤ برخورد اداره اماكن ناجا با برخي فروشندگان آش و حليم در عصرها نمود بارز افراط و تفريط برخي متوليان امر است در مركز پايتخت ميدان امام خميني ابتداي خيابان فردوسي مغازه فروش اغذيه خود روبروي خيابان نشسته و به خوردن غذا مشغول است و هيچ كس متعرض او نمي شود. اما در بسياري از خيابان هاي ديگر اداره اماكن مغازه كبابي معنوي در خيابان پيروزي را كه مردم روزه دار عصرها اقدام به تهيه حليم و آش مي كنند پلمب مي كند؟! و اعلام مي شود از ساعت 8 به بعد بايد اقدام به فروش كنيد يعني 20 دقيقه به اذان 400-300 نفر در صف ايستاده خريد كنند و به منزل هم سس برسند؟ حتما فردا نوبت نانوايي هايي است كه صبح ها اقدام به پخت نان مي كنند؟
صباغيان- طاهري- قادري و حيدري
¤ سال 88 بازنشسته شده ام چند ماه اضافه كاري طلبكارم كه هيچ خبري از پرداخت آن نيست . بابت بيمه طلايي نيز 4 ماه از حقوق ما كم شد ولي اقدامي صورت نگرفت. بابت اين 4 ماه كه از حقوق بازنشستگان كم شد آيا مي دانيد چه پول كلاني مي شود؟ از دستگاه نظارتي درخواست توجه و دقت بيشتري مي رود.
يك بازنشسته فرهنگي
¤ گرم گرفتن وزير خارجه كشورمان با وزير خارجه تركيه همه را شگفت زده كرد تركيه با خيانت آشكار در قبال ملت و دولتمان و همراهي با مثلث شوم ارتجاع عرب منطقه (عربستان و قطر) و آمريكا و رژيم صهيونيستي در مواجهه با ملت و دولت قانوني و مقاومت سوريه شايسته چنين برخورد گرمي نيست.
خانم عاصف
¤ هدف از برگزاري اجلاس اضطراري با حضور سران كشورهاي اسلامي در عربستان از سوي پادشاه اين كشور سرپوش گذاشتن روي جنايت هاي آل سعود در برابر بيداري اسلامي منطقه است شايسته است مسئولين كشور در برابر اين اجلاس واكنش مناسب و در خور شأن نظام مقدس جمهوري اسلامي و امت انقلابي ايران اسلامي نشان بدهند.
عبداللهي
¤ از وزير اقتصاد درخواست مي شود به جاي جذب برخي از سرمايه هاي خارجي و باج دادن به امثال قطر، بستر لازم را براي سرمايه گذاري داخلي فراهم كند.
1783-0916
¤ انتصاب محسني بندپي از نمايندگان مجلس ششم و از امضاكنندگان نامه جام زهر در وزارت بهداشت تعجب تمام ولايتمداران را برانگيخت در صورت عدم بركناري بايد وزير بهداشت براي پاسخگويي به مجلس احضار شود.
3734-0918
¤ به مسئولين دستگاه قضا عرض مي كنم تا زماني كه فتنه گران داخلي محاكمه نشوند و به خاطر جنايت خود محكوم نشوند عدالت اجرا نشده است. روزي همه در برابر دادگاه الهي بايد پاسخگو باشيم.
6119-0912
¤ يك ماه است كه در سايت مسكن براي وام ازدواج ثبت نام كرده ام هنوز خبري از پرداخت وام نيست .خواهشمندم مسئولين امر مشكل ما را حل كنند در روز عيدفطر مراسم عروسي داريم.
علي از ايلام
¤ از دولت انقلابي عراق درخواست مي كنم به وضعيت كردستان خود رسيدگي كند و نگذارد دشمنان عراق آنجا را جولانگاه طمع ورزي تركيه و دشمنان اسلام قرار دهند و به تاخت و تاز بپردازند.
0873-0919
¤ كساني كه فكر كرده اند با خريد بازيكنان ميلياردي و آوردن مربي كافر خارجي در موفقيت تيم پيروزي موفق خواهند شد سخت در اشتباهند در حالي كه عده اي با توجه به تورم و گراني و بيكاري با فقر و نداري مي سازند و مي سوزند و برخي نيز به كارهاي خلاف روي مي آورند چنين اقدامي ظلم مضاعف است و پاسخ ظلم چوب بي صداي الهي است.
8911-0915
¤ متأسفانه بارها مشاهده شده كه قهرمانان ارزنده كشورمان در سكوهاي قهرماني آن طوري كه شايسته است به سرود ملي خود بها نمي دهند كه لازم است از سوي مسئولين فرهنگي وزارت ورزش و جوانان مورد دقت و توجه قرار گيرد.
نجفي از جزيره قشم
¤ بنده يادداشت روز آقاي شريعتمداري را كه در مورد مفاسد اقتصادي كلان و سرمايه داران زالوصفت است حداقل 2 بار مي خوانم چون دقيقاً به هدف مي زند. اي كاش مسئولين نيز به اين مطالب توجه جدي مي كردند.
7624-0935
¤ چرا فقط روزنامه كيهان اطلاع رساني مي كند و ديگر روزنامه ها با پول بيت المال سنگ استكبار را به سينه مي زنند و مسئولين فرهنگي نيز اخطاري به آنها نمي كنند خداوند آنها را به راه راست هدايت كند.
6986-0917
¤ هرچند گراني و تورم واقعيتي انكارناپذير است ولي به پيروي از كريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) حاضرم چندروز از حقوق ماهيانه خود را به مردم سوريه اختصاص دهم. لطفاً شماره حساب اعلام كنيد.
4958-0916
¤ از شهرداري منطقه 12 درخواست مي شود نسبت به كشيدن تصوير شهيد سيدعبدالله رضوي در خيابان آبمنگل سابق كه در حال حاضر به نام اين شهيد عزيز است اقدام نمايد.
8976-0935
¤ وقتي اين همه نيروي جوان بي كار در كشور وجود دارد دعوت به كار مجدد بازنشسته ها با هيچ عقل و منطقي جور در نمي آيد. با اين روش كه در دستگاه هاي دولتي و نيمه دولتي معمول شده جوانان كشور چگونه اميد پيداكردن كار در آينده داشته باشند.
اصغركردبچه
¤ 53 سال سن دارم و 27 سال است كه كار مي كنم. در حال حاضر به خاطر اينكه بينايي چشمانم به زير ده درصد رسيده خانه نشين شده ام به همراه فرزند و عروسم در يك منزل اجاره اي زندگي مي كنيم. چون مهلت اجاره تمام شده بايد بلند شويم. از طرف ديگر چون توانايي كاركردن ندارم كسي حاضر به نگهداري بنده نيست. بنويسيد اين مشكلات رنجم مي دهد از مسئولين و افراد نيكوكار درخواست كمك دارم.
يك پدر ناتوان از قم
¤ در حادثه كشته شدن دونفر از هم وطنان در سيل علي آباد كتول در شمال كشور مقصر اصلي شهرداري اين شهر است چون قبلاً تمام مسيل هاي ايجاد شده طبيعي اين شهر را كه نزولات آسماني را هدايت مي كردند بست و در نتيجه دربارندگي اخير هم آب ها در يك مسيل قرار گرفت و آن حادثه غمبار اتفاق افتاد. جالب اينكه قبل از وقوع حادثه مردم شهر با نامه نگاري چنين خطري را گوشزد كرده بودند ولي مسئولين شهرداري مورد بي اعتنايي قرار دادند.
بشيري
¤ شايد بتوان گفت بخشي از عوامل ريزگردها در داخل به واسطه تخريب محيط زيست و از بين رفتن منابع طبيعي باشد. چرا مسئولين امر بدون توجه به اين واقعيت ها درداخل كشور چنين موضوعي را به طور كل به خارج و بيرون از مرزهاي كشور نسبت مي دهند و از خود سلب مسئوليت مي كنند.
9382-0915
¤ تلاش و تكاپوي فتنه گران مدعي اصلاح طلبي براي حضور در انتخابات سال 92 رياست جمهوري نشانه صحت انتخابات سال 88 و بيانگر اين حقيقت بود كه فتنه گري آنها براي كشاندن كشور به آشوب و گرفتن ماهي از آب گل آلود بود ولي در اين ميان كساني كه آگاهانه يا ناآگاهانه براي تغيير روند اجرايي انتخابات تلاش مي كنند دانسته يا ندانسته به نفع دشمن و اين فتنه گران گام برمي دارند.
ساعدي
¤ امروز جنگ در سوريه فقط بين سوريه و چند كشور نيست بلكه جنگ تمامي كفر و الحاد براي محو مقاومت است پس بياييد در ماه مبارك رمضان براي شكست كفر و پيروزي ملت و دولت مقاوم سوريه دعا كنيم.
8505---0918
¤ به تمام كساني كه بر اثر غفلت و ناآگاهي و يا لجاجت اقدام به روزه خواري علني مي كنند عرض مي كنم اولا سر سفره ميهماني ويژه خدا نشستن لياقت مي خواهد كه نصيب هر كسي نيست ثانيا اگر براساس امراض و يا مسافرت و... توان روزه گرفتن نداريم نبايد آن را علني كنيم چرا كه آشكار كردن گناه است و فعل حرام ابتدا به خودمان برمي گردد. به قول عارف بزرگوار آيت الله حق شناس خداوند ديرگير است ولي سخت گير است اما كساني كه بر اثر لجاجت اقدام به روزه خواري مي كنند بدانند هر كس با خداوند در افتاد بر افتاد. كافي است به تاريخ و قصص گذشته بنگريد و عبرت گيريد و خود مايه عبرت ديگران شويد.
يك هموطن دلسوز
¤ اردوغان كه به پرز گفت كودك كش حال پاسخ مسلمين را چگونه مي دهد كه عواملش در سوريه بچه 3 ساله را دار مي زنند و با رژيم صهيونيستي متحد مي شوند؟ خدايا سزاي اين جنايت را به سرعت عنايت فرما.
9813---0912
¤ بايد ملك عبدالله خادم الحرمين الشريفين را از اين پس چنين بناميم: غلام عبدالشيطان خادم الآمريكا والاسرائيل و خائن المسلمين.
9857---0912
¤ امام علي(ع) مي فرمايند: مردم به وسيله دنيا آزمايش مي شوند پس هر چيزي از دنيا را براي دنيا به دست آورند از دستشان بيرون مي رود و بر آن محاسبه خواهند شد و آنچه را در دنيا براي آخرت تهيه كنند به آن خواهند رسيد و با آن خواهند ماند.
7352---0912
¤ بي عدالتي داوران كشتي المپيك لندن در مسابقه كشتي گير ايراني خشم همه ما را برانگيخت. اگرچه باخت را به او تحميل كردند ولي از نظر ما و هر كس كه از يك مقدار انصاف و وجدان برخوردار باشد قهرمان ايشان است.
1725---0913
¤ اظهارات غيركارشناسانه چندي پيش آقاي بهمني رئيس بانك مركزي درخصوص تك نرخي كردن قيمت ارز موجب افزايش قيمت دلار از 1900 تومان به 2200 تومان گرديد، فشار اين كار نيز به مردم به ويژه قشر ضعيف جامعه وارد مي شود اگر خواسته باشيم مسئولين مصاحبه نكنند و ثبات نسبي اقتصاد را به هم نريزند چه كسي را بايد ببينيم.
بوربور
¤ حلقه انحرافي چسبيده به دولت به خاطر سكوت خود در مقابل جنايت هاي ايادي صهيونيسم در سوريه شريك جرم آنان مي باشد و بايد روزي حساب پس بدهد.
1836---0938
¤ توماس كارلايل فيلسوف و نويسنده نابغه انگليسي در توصيف حضرت علي(ع) گفته است: ما نمي توانيم علي(ع) را دوست نداشته باشيم و به او عشق نورزيم زيرا تمام خوبي ها در او جمع است و شجاعتش آميخته با مهرباني و گذشت بود.
9155---0916
¤ حذف ناجوانمردانه جوان دلاور و با غيرت كشتي فرنگي ايران، سعيد عبدولي براي همه ايرانيان تأثربرانگيز و دردآور بود بايد قوي بشويم و نگذاريم چنين ظلمي در حق كشتي گيران ما بشود.
8022---0911
¤ ضمن عرض تبريك به عزيزان كشتي گير ايراني و مربي دلسوز و كاردان و شجاع آنها آقاي بنا كه واقعا در بازي هاي المپيك لندن خوش درخشيدند از مسئولين ورزش و فدراسيون كشتي سؤال مي كنيم چرا بايد حق جوان باغيرت ايراني خيلي راحت زير پا گذاشته شود؟ تا كي بايد شاهد اين حق كشي ها كه خود كميته داوران به آن اعتراف مي كنند باشيم و كاري نتوانيم بكنيم.
8022---0911
¤ علت قطع رابطه ايران با مصر انعقاد قرارداد كمپ ديويد بود كه انورسادات رئيس جمهور وقت مصر در اين قرارداد رژيم غاصب اسرائيل را به رسميت شناخت. وقتي هنوز اين قرارداد دست نخورده باقي مانده و فقط مرسي جاي حسني مبارك آمده چه لزومي دارد كه مسئولين كشورمان اصرار به برقراري رابطه با كشور مصر داشته باشند؟ فعلا كه چيزي تغيير نكرده است.
عشقي
¤ وكيل فائزه هاشمي اظهار داشته زنداني نشدن موكلش به دليل كمبود زندان است. آيا واقعا در اين كشور به اين گستردگي جايي براي تربيت و تنبيه اين زن پيدا نمي شود؟ چرا فكر نكرده حرفي مي زنند كه موجب تمسخر گردد. چرا نمي گويند در دستگاه قضا اراده اي براي برخورد با اين خانواده وجود ندارد؟
8516---0919
¤ بهاءالله مهاجراني افندي وزير در بچگي شير خر خورده دولت خاتمي اخيرا گفته وطن جايي است كه آدمي احساس آرامش مي كند. او در ادامه اظهار داشته قصد دارد بقيه عمر خود را در وطن دوم خود يعني لندن سپري كند. عرض مي كنم چه خوب بود كه ايشان در عبارت خود به جاي وطن از كلمه آخور يا طويله استفاده مي كرد چرا كه وجه تشابه بيشتري با ايشان دارد ثانيا از يك هرزه سياسي مثل ايشان چنين اظهاراتي خيلي عجيب نيست. اگر غير از اين بود بايد تعجب كرد.
8516---0919


سخنگوي اشتون: دور جديد مذاكرات ايران و 1+5 پايان ماه جاري ميلادي برگزار مي شود

سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرد كه دور جديد گفت وگوها ميان ايران و گروه 1+5 پايان ماه جاري ميلادي برگزار مي شود.
به گزارش پايگاه خبري روسيااليوم «سباستين برابانت» ضمن اعلام اين خبر افزود: در تماس تلفني كه كاترين اشتون با سعيد جليلي داشته قرار بر اين شده كه مذاكرات نمايندگان ايران و گروه 1+5 در پايان ماه جاري ميلادي (اوت) برگزار گردد.
گفتني است؛ سخنگوي مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا از مكان دور جديد مذاكرات اظهار بي اطلاعي كرده است.
 


نشست سران كشورهاي اسلامي آغاز به كار كرد

حضور تعيين كننده ايران در اجلاس مكه

سرويس سياسي-
اجلاس اضطراري سران سازمان همكاري هاي اسلامي با عنوان «همبستگي اسلامي» در حالي در ساعات پاياني ديشب در مكه پي گرفته شد كه حضور تعيين كننده و مؤثر ايران در اين اجلاس دو روزه از روز سه شنبه نمايان شد.
دوشنبه شب ابتدا اين اجلاس در سطح وزراي امور خارجه آغاز و در آن به موضوعاتي چون سوريه و كشتار مسلمانان در ميانمار پرداخته شد.
اما آن چيزي كه در اين اجلاس بيش از هر موضوع ديگري انتظار مي رفت بدان پرداخته شود حل بحران سوريه با كمك كشورهاي اسلامي بود.
همچنانكه رئيس جمهور كشورمان روز دوشنبه و در آستانه عزيمت به عربستان تأكيد كرد: امروز توجه همه ملت هاي مسلمان به نتايج اين اجلاس بوده و دشمنان نيز عزم خود را براي به انحراف بردن اين اجلاس و هدايت آن به سوي منافع خود جزم كرده اند و به تعبيري اين نشست به آزموني تاريخي براي امت اسلامي تبديل شده تا نشان دهد چگونه از منافع، حيثيت و هويت خود صيانت مي كند.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه در دعوتنامه ارسال شده براي اجلاس سران سازمان همكاري كشورهاي اسلامي موضوع جلسه مشورت درباره مسائل مهم امت اسلامي ذكر شده است، تصريح كرد: انتظار داريم در اين اجلاس همين نگاه دنبال شده و سازمان همكاري كشورهاي اسلامي همگرايي ملت هاي مسلمان را محور تلاش خود قرار دهند و اميدوارم نشست فوق العاده سران سازمان همكاري كشورهاي اسلامي در مكه به نشست همدلي بين امت اسلامي تبديل شده و بذر تفرقه ميان مسلمانان را از بين برده و فرصت براي دخالت ها و ميدان داري دشمن را از بين ببرد.
اما از سوي ديگر؛ همزمان با برگزاري اين اجلاس، خط كارشكني ها درباره سوريه و تعليق عضويت اين كشور در سازمان همكاري هاي اسلامي دنبال شد.
متأسفانه اغلب وزراي خارجه عضو كنفرانس اسلامي با وجود مخالفت ايران به تعليق عضويت سوريه در اين سازمان رأي مثبت دادند و البته اين موضوع بايد در نشست سران نهايي شود.
اكمل الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان همكاري اسلامي اعلام كرد كه اغلب وزراي خارجه (13 آگوست) در نشست مقدماتي اين سازمان در جده، برخلاف مخالفت ايران به تعليق عضويت سوريه رأي مثبت دادند.
در اين شرايط است كه حضور جمهوري اسلامي ايران در اجلاس مكه، مي تواند بسياري از نقشه ها و سناريوها درباره موضوع سوريه را خنثي نمايد.
از همين روي، وزير امور خارجه كشورمان روز دوشنبه در جده صريحاً تأكيد كرد كه ايران با تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي مخالف است.
اكنون هرچند سران كشورهاي سازمان همكاري هاي اسلامي در اين نشست دو روزه (24 و 25 مرداد) به مسئله تعليق عضويت سوريه رسيدگي خواهند كرد و اين تصميم تنها با تصويب دو سوم اعضا اجرا مي شود ولي آنچه مهم است اين است كه اعتراض ايران به اين مسئله حاكي از نقش تعيين كننده كشورمان در موضوعات حساس منطقه اي خواهد بود. ضمن آنكه الجزاير نيز به مانند ايران اعلام كرد كه با تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي مخالف است.
نقش مؤثر ايران در اين اجلاس كه اهداف خاصي را درباره سوريه دنبال مي كند تا بدانجااهميت دارد كه رسانه هاي غربي و عربي نسبت به اين موضوع اذعان دارند. در همين زمينه، شبكه فرانس 24 ديروز خاطرنشان كرد كه رئيس جمهور ايران، عربستان را در زمين خودش به چالش مي كشد.
«آرمل شاريه» تحليلگر اين شبكه تصريح مي كند كه رئيس جمهور ايران در مكه، عربستان را كيش و مات مي كند و مي افزايد؛ تصاويري كه از خروج احمدي نژاد از ايران براي عزيمت به مكه منتشر شده نشانگر چالشي است كه ايران براي عربستان سعودي ايجاد كرده است.
بنابراين كارشناسان و ناظران معتقدند علي رغم اين كه 57 كشور اسلامي در سازمان همكاري هاي اسلامي مواضعي متفاوت دارند اما اجلاس كنوني مكه با نقش تعيين كننده ايران كمك مي كند تا حل مسئله سوريه خروجي اين اجلاس بوده و از سوي ديگر بازدارنده نقشه هاي محور غربي- عربي در اين خصوص باشد.
برخي از رسانه هاي عربي هم به نقش آفريني ايران در اين اجلاس تاكيد دارند.
السفير و الجزيره از جمله رسانه هاي عربي هستند كه رويارويي ايران با عربستان را در اجلاس مكه مورد بازتاب قرار داده اند. همچنين «الراي» به انعكاس سخنان وزير خارجه مصر درباره نقش موثر ايران در اجلاس مكه پرداخته است.
به گزارش «الراي» «محمد كامل عمرو» وزير خارجه مصر امروز اظهار داشت: مصر از ايران انتظار دارد با توجه به اين كه همچنان روابط خوبي با نظام سوريه دارد، اين كشور را از عواقب ادامه وضعيت كنوني باخبر كند.
«عمرو رشدي» سخنگوي وزارت خارجه مصر نيز با اشاره به ديدار وزيران خارجه ايران و مصر در حاشيه اجلاس مكه اظهار داشت: قاهره در اين ديدار بر عزم خود در زمينه حل بحران سوريه تاكيد كرده است.
استقبال زائران بيت الله الحرام از رئيس جمهور ايران
رئيس جمهور كشورمان كه به منظور شركت در نشست فوق العاده سازمان همكاري هاي اسلامي به مكه سفر كرده است، پيش از ظهر روز سه شنبه در ميان استقبال زائران پرشمار بيت الله الحرام مراسم عمره مفرده را بجا آورد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رئيس جمهور كه به منظور شركت در نشست فوق العاده سازمان همكاري كشورهاي اسلامي به مكه سفر كرده است، پيش از ظهر ديروز در ميان استقبال پرشور زائران بيت الله الحرام مراسم عمره مفرده را به جا آورد.
محمود احمدي نژاد ساعات پاياني ديشب به وقت محلي در نشست فوق العاده سازمان همكاري كشورهاي اسلامي كه در مكه برگزار خواهد شد، شركت كرد.
در حاشيه حضور رئيس جمهور در مسجدالحرام، زائران مسلمان از كشورهاي مختلف با ديدن احمدي نژاد به ابراز احساسات نسبت به وي پرداخته و با فرياد زدن نام كشورمان رئيس جمهور را مخاطب قرار مي دادند.
نيروهاي پليس و امنيتي عربستان بارها مجبور شدند براي كاستن از تراكم جمعيت مشتاق براي ديدار با رئيس جمهور ايران وارد عمل شده و زائران را از اطراف رئيس جمهور متفرق كنند.


آستان قدس سكوت كرد! (خبر ويژه)

آستان قدس رضوي در برابر سپردن پروژه ساخت يك فيلم مستند يك و نيم ميليارد توماني به بازيگري ناشناخته پاسخگو نيست.
ديروز، تلاش هاي خبرنگار كيهان براي گفت وگو با مدير روابط عمومي آستان قدس رضوي درباره پروژه ياد شده به نتيجه اي نرسيد.
با اين حال، يكي از كارشناسان اداره اطلاعات و اخبار و رسانه هاي آستان قدس رضوي، در گفت وگو با خبرنگار كيهان، تأكيد كرد:
- «مسئولين مربوطه هنوز به جمع بندي در خصوص پروژه فيلم مستند نرسيده اند و پاسخگو نيستند!»
اين در حالي است كه هزينه ساخت اين پروژه پرداخت شده و بازيگر مورد اشاره از روند پرداخت آن نيز ابراز رضايت كرده است. گفتني است اين فيلم مستند هم اكنون در مراحل پاياني و آماده پخش مي باشد.
گفتني است اوايل اين هفته، برخي از سايتهاي خبري گفت وگويي را منتشر كردند كه در آن يك بازيگر درجه چندم سينما كه فاقد سابقه تهيه كنندگي و كارگرداني سينماست، اعلام كرده بود با درخواست وي از توليت آستان قدس رضوي، در كشور كره، پروژه ساخت مستندي درباره حضرت امام رضا(ع) با بودجه يك و نيم ميليارد تومان به او سپرده شد!
اين بازيگر درباره نحوه گرفتن پروژه از آستان قدس رضوي مي گويد: «من دانشجوي صنعتي شريف هستم و چهار سال متوالي در المپياد رياضي برنده شدم. سال گذشته كه براي مسابقه به كره رفته بوديم حاج آقاي طبسي هم در مراسم تجليل حضور داشتند. يك روز حرف رسيد به اين كه خواسته هاي من چيست. من گفتم حاج آقا من خيلي دوست دارم در ايران دفتر توليد داشته باشم كه از نظر بودجه و حمايت ها در سطح عالي باشد و حرف اول را بزند. گفتم حاج آقا دوست دارم آدم پولداري باشم.»
گذشته از اين كه پس از چاپ مصاحبه وي برخي سايتها ادعاي بازيگر مذكور را درباره دارندگي 4 عنوان مقام در المپياد رياضي تكذيب كردند، وي به صراحت ادعا مي كند:
«من اصلا آدمي مذهبي نيستم. يكي مثل همه دخترهاي بيست و هفت- هشت ساله تهراني. زياد از بعد مذهبي سردر نمي آورم. اما كل پروژه براي من جالب بود و خيلي لذت بردم.»
وي چنان غيرحرفه اي است كه در بخشي ديگر از گفت وگوي خود اذعان مي كند:
«باورتان مي شود كه خود من آخرش نفهميدم اين فيلم داستاني بود يا مستند. نفهميدم چه از آب درآمد. اما هرچه بود به مستندنگاري نزديكتر است تا داستاني.»
اما در حالي كه فيلم ياد شده ساخته شده است مديركل نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: هنوز درخواستي براي مجوز ساخت پروژه ياد شده به سازمان سينمايي ارائه نشده و در صورت وصول اين درخواست، سازمان سينمايي نظر خود را در اين خصوص اعلام خواهد كرد.
با اين حال معلوم نيست كه آستان قدس رضوي، بر پايه كدامين پشتوانه هنري- حرفه اي، پروژه اي با بودجه اي كلان را به ايشان سپرده است؟! كسي كه انگيزه اصلي خود از ساخت فيلم درباره امام رضا(ع) را پولدار شدن توصيف مي كند!


دلالي به نام خبرنگار آزاد! (خبر ويژه)

در حالي كه شخصيت هاي سياسي و نمايندگان مجلس به علت بدنامي رسانه هاي بيگانه چون بي بي سي حاضر به مصاحبه با اين شبكه ها نيستند جديداً ضد انقلاب خارج نشين در پوشش خبرنگار آزاد با نمايندگان مصاحبه كرده و براي رسانه هاي بيگانه خوراك خبري تهيه مي كنند.
در جديدترين مورد از اين نوع پوشش خبري مسيح علي نژاد ضدانقلاب فراري با نماينده اهر و هريس تماس گرفته و در پوشش خبرنگار آزاد و در حقيقت براي رسانه هاي ضد انقلاب چون بي بي سي در مورد زلزله اخير آذربايجان مصاحبه گرفت.
«عباس فلاحي باباجان» در گفتگو با خبرنگار مجلس كيهان با بيان اين نكته كه از هويت اين فرد اطلاع نداشتم گفت: «با اين وجود به فردي كه از خارج از كشور تماس گرفته بود گفتم كه اگر شما دلسوز مردم هستيد چرا از خارج كشور با من صحبت مي كنيد، به اينجا بيائيد و به هموطنان خودتان كمك كنيد.»
گفتني است مسيح علي نژاد با غلامحسين مسعودي نماينده سابق اهر و هريس نيز تماس گرفته بود. وي نيز در اظهاراتي تأسف بار از خبررساني بي بي سي تجليل كرده است!
مسعودي در حالي از نحوه پوشش خبري زلزله تأسف بار آذربايجان شرقي توسط بي بي سي تجليل كرده است كه اين شبكه استعماري در يك خط خبري مشكوك و براي ايجاد جو ملتهب در مناطق زلزله زده مدعي شده بود زلزله آذربايجان 250 هزار كشته بر جاي گذاشته است! هر چند اين خبر بعد از چند ساعت اصلاح شد ولي اين كه نماينده سابق چگونه اين خط خبري را تأييد و از آن تمجيد مي كند جاي تعجب و در عين حال تأسف دارد.
آنچه ضروري به نظر مي رسد آشنايي شخصيت هاي سياسي و نمايندگان مجلس با ترفندهايي است كه ضد انقلاب فراري براي تهيه خوراك خبري مورد نياز رسانه هاي بيگانه از آنها سوء استفاده مي كنند.


خاتمي اپوزيسيون را سردرگم مي كند (خبر ويژه)

عضو تيم موسس نشريات زنجيره اي در دوره اصلاحات، خاتمي را دچار عقب ماندگي سياسي خواند. محسن سازگارا مي گويد اصلاح طلبان با مواضع پرابهام و ايهام، در ميان مخالفان ايجاد سردرگمي مي كنند.
يار غار بهزاد نبوي كه پس از بن بست اصلاح طلبان به آمريكا پناهنده شد، در مصاحبه با سايت بامداد خبر و درباره تناقض موجود ميان خاتمي و موسوي و كروبي گفت: جنبش اصلاحات نه اينكه بي تاثير بود اما شكست خورد و به ديواره هاي قانون اساسي برخورد كرد. آقاي خاتمي دچار يك نوع عقب ماندگي سياسي است، براي آن كه شما يك راهي را آزموده اي و شكست خورده اي. بنابراين غلط است كه ما بگوييم قانون مداري مي خواهيم بكنيم. تمام جنبش هاي مدني با نافرماني مدني شروع شده اند. بنابراين ما بايد روشن بگوئيم كه نافرماني مي كنيم و غير از اين هم نمي توان انجام داد به نظر من اين هنرنيست كه حرف بيست سال پيش را تكرار كرد. گفت «خوش وردي تو از بر كرده اي، ليك سوراخ دعا گم كرده اي». نتيجه كار آقاي خاتمي جز شكست نبود. حال اينكه دوباره بيايي و جلوي حاكميت گردنت را كج كني تا ميداني را براي فعاليتي ايجاد كند كه هيچ افقي هم از آن پيدا نيست و اصلا اتفاق افتادنش هم در چنين فضايي بعيد است، به نظرم كار عبث و اشتباهي است. سازگارا با تاكيد بيشتر گفت: بنابراين همانطور كه گفتم به عقيده من آقاي خاتمي دچار عقب افتادگي سياسي است، حتي خود آقاي موسوي و كروبي هم سعي شان اين بود كه در چهارچوب قانون اساسي وارد ميدان شوند و مزيت شان نسبت به آقاي خاتمي اين بود كه مرد و مردانه ايستادند و هزينه اش را كه به قيمت حصر خودشان و يا كشته شدن خانواده و يا دوستان شان منجر شد دراين راه پرداخت كردند. ولي خود آقاي موسوي و كروبي هم الان همان طور كه در خود جنبش سبز هم ديده شد به محض اينكه ديدند نظام نگذاشت كه حتي يك حق ساده راي را پس بگيرند، بايد تغيير خواسته مي دادند و با يك تغيير استراتژيك مسير را تنظيم مي كردند كه در اين خصوص كوتاهي كردند و به همين خاطر جنبش دچار سردرگمي شد.
وي اپوزيسيون را متشكل از 5 گروه سلطنتي، ملي ها، مذهبي ها، چپ ها و اقليت هاي قومي توصيف كرد و گفت: من خودم مذهبي ام اما به دليل اينكه سال هاست سر سفره متفكران جديد ديني مثل دكتر سروش، دكتر شبستري و ملكيان و نراقي نشسته ام و مصرف كننده آرا اين دوستان بودم در واقع نگرش ديني من از يك قرائت حداكثري عوض شده است به يك قرائت حداقلي و يك قرائت ايدئولوژيك انقلابي تبديل شده به يك قرائت پلوراليسمي و تكثرگرايانه بنابراين من به راحتي 15 سال است كه گذر كردم از اينكه حق متكثر است وي مي گويد: جريان اصلاح طلب هنوز به نظر من تصميم نگرفتند كه قدرت را با ديگران تقسيم كنند و اگر دقيق تر بخواهم بگويم هنوز تئوري اين مساله را ندارند كه بتوانند به پلوراليسم سياسي قائل باشند چون لازمه قبولي پلوراليسم سياسي پذيرش پلوراليسم ديني است و حق را فقط از آن مذهب شيعه جعفري اثني عشري نداني؛ حق را متكثر ببيني.
سازگارا كه زماني با دفتر نخست وزير همكاري مي كرده، مي گويد: به نظر من آقاي موسوي از اين نظر كاملا دچار تحول فكري شده و قائل به پلوراليسم ديني است. او لوازم اين حرف خودش را مي فهمد كه چيست و حتما در عقايدش تغييراتي را داده اما اين حرف را مثل موسوي نمي زنند كه «عقايد گوناگوني ميان ماست و ما اين اختلاف عقايد را به رسميت مي شناسيم».
يادآور مي شود اشاره سازگارا به كساني چون سروش و شبستري و نراقي در واقع اشاره به حلقه كيان است كه به تدريج به جريان موسوم به چپ نزديك شده و با روي كار آمدن خاتمي، اقدام به گفتمان نويسي ضدديني براي وي كردند. برخي از اعضاي اين حلقه (مانند عماد باقي و خانيكي) پيش از اين تصريح كرده اند كه سخنراني هاي انتخاباتي خاتمي را آنها تهيه مي كرده اند.
سازگارا جزو عناصر سقوط كرده اي است كه در خارج كشور جذب سلطنت طلبان و حلقه هاي ماسوني و بهايي شد اما با اين همه به خاطر كم كاري از صداي آمريكا نيز اخراج گرديد.
 


آمده ايم كلاهبرداري كنيم نه اينكه كلاه سرمان برود! (خبر ويژه)

«مهدي- خ» از عناصر فتنه سبز مي گويد با هاشمي رفسنجاني براي ايجاد گروه موسوم به جبهه آزادي مشورت كرده است.
وي در وبلاگ خود عكس ملاقات با هاشمي را منتشر كرده و نوشت: «در آغاز راه، منشور جبهه آزادي را خدمت آيت الله هاشمي رفسنجاني عرضه داشتيم، با حوصله مطالعه فرمودند و گفتند راه درست همين فعاليت مدني و مشي اعتدال است و توصيه فرمودند كه با ده نفر از صاحبنظران و رجال سياسي صحبت شود و قول حمايت از اين تلاش مدني را دادند. امروزه با بيش از 50 نفر از رجال سياسي و مذهبي رايزني شده است و بر اين باوريم كه اصلاحات عميق و ريشه اي بايد از مسير تلاش مدني و مشي اعتدال پيگيري شود و صدالبته بايد مراقب بود كه كلاه سرمان نرود...!».
«مهدي -خ» از كساني بود كه به خاطرنقش آفريني در فتنه سبز مدتي را در بازداشت به سر برد.
 


بازداشت يكي از دست اندركاران فتنه در بازگشت از تركيه (خبر ويژه)

يكي از عناصر فعال در فتنه و اغتشاشات سال 88 در بازگشت به كشور از تركيه بازداشت شد. «ميرطاهر-م» در آن سال در پوشش معاون هماهنگي ستاد موسوي فعاليت مي كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در آستانه برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران و تلاش عوامل فتنه و ضدانقلاب براي خودنمايي در مقطع برگزاري اجلاس، اين عنصر پشت صحنه فتنه كه براي برقراري ارتباط با ضد انقلاب به خارج از كشور سفر كرده بود، هنگام بازگشت در فرودگاه امام خميني(ره) بازداشت شد.
يك منبع مطلع گفت: «ميرطاهر-م» (از نمايندگان مجلس ششم) كه به منظور تدارك برنامه هاي ضدانقلاب و فتنه گران به تركيه رفته بود، مورد شناسايي نيروهاي اطلاعاتي قرار گرفته و بامداد يكشنبه به محض ورود به كشور، در فرودگاه بازداشت و همراه با وسايل و مداركي كه از تركيه با خود آورده بود، به مقامات قضايي تحويل شده است.


كمك يا كاسبي؟! (خبر ويژه)

سعيد شريعتي- از اعضاي شوراي مركزي حزب منحله مشاركت- با انتشار مطلبي در صفحه فيس بوك خود مدعي شد به برخي از روستاهاي زلزله زده هيچ نوع كمكي تاكنون نرسيده است! شريعتي و رفيقش عابدي عقل خود را روي هم ريخته و به اين نتيجه رسيده اند كه شماره حساب شخصي شان را براي كمك به زلزله زدگان اعلام كنند!
متن نوشته شريعتي از هر توضيحي واضح تر است:
«با دكتر كريم عابدي معاون سياسي اسبق استان آذربايجان شرقي و رئيس جبهه مشاركت استان صحبت كردم. اوضاع مناطق زلزله زده اصلا خوب نيست و بسياري از روستاها هيچ نوع كمكي را به دليل قطع ارتباطات دريافت نكرده اند. دوستان ستاد همياري و امدادرساني را تشكيل داده اند.
عزيزاني كه مي خواهند كمك هاي نقدي خود را در اختيار اين ستاد قرار دهند از طريق شماره كارت: «...621000» بانك سامان متعلق به بنده و يا «...603000» بانك ملي متعلق به دكتر كريم عابدي انتقال دهند!!
آقايان توضيح نداده اند كه كدام روستا در كدام منطقه از كمك رساني محروم مانده است و چنانچه به گفته ايشان، كمك رساني به آنها به دليل قطع ارتباطات ناممكن بوده است، اين دو نفر از چه طريق قصد كمك رساني به زلزله زدگان آن روستا را دارند؟! و اساسا چرا نام آن روستا را مطرح نمي كنند كه چنانچه از آن غفلت شده است، مورد توجه قرار گيرد؟!


توطئه در پرواز اهواز-تهران خنثي شد

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: تهديد هواپيماي پرواز مسير اهواز- تهران با هوشياري نيروهاي حفاظت پرواز خنثي شد.
به گزارش ايرنا رضا جعفرزاده افزود: يك فروند هواپيماي متعلق به شركت كيش اير ساعت 22 و 45 دقيقه سه شنبه در مسير اهواز- تهران مورد تهديد قرار گرفت كه با هوشياري و سرعت عمل ماموران و گارد حفاظت هواپيما اين توطئه خنثي شد و هواپيما ساعت 22 و 57 دقيقه سالم در فرودگاه اهواز به زمين نشست.
سخنگوي هواپيمايي كشوري تاكيد كرد: با عملكرد خوب ماموران حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اين حادثه هيچ خسارتي نداشته است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14