(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 مرداد 1391 - شماره 20283

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مراسم اختتاميه طرح بزرگ قرآني 1446 برگزار شد
وزير امور خارجه تاكيد كرد
مخالفت ايران با تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي
درپرتو وحي
پيش بيني هفته نامه فارين پاليسي؛
نبرد سوريه جبهه درگيري آينده ايران و متحدان آمريكا در خليج فارس است
سفير عراق درتهران خبر داد
ادامه مذاكرات ايران و 1+5 باز هم در بغداد
معاون اول رئيس جمهور خبر داد
مهلت يك ساله براي وام هاي كشاورزان و دامداران زلزله زده
كوثري: مذاكره با دولت سوريه و گروگانگيران براي آزادي زائران ايراني
آملي لاريجاني: علوم انساني در كشور ما جايگاه خود را نيافته است
هشدار روسيه به آمريكا
ادامه تحريم ايران به روابط مسكو- واشنگتن لطمه جدي وارد مي كند
مرجع ديني كليميان ايران: صهيونيست ها آخرين نفس هايشان را مي كشند
نماينده اروميه در مجلس: اگر سپاه و ارتش نبود تلفات زلزله دو برابر مي شد
سردار وحيدي پيشنهاد داد
ايجاد پيمان هاي دفاعي ميان كشورهاي اسلامي با هدف دفاع از فلسطين
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس: تحقيق و تفحص از بانك مركزي كليد خورد
شهادت مامور نيروي انتظامي در درگيري با اشرار شيراز
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش بركنار شد
وزير كشور:غربي ها نمي خواهند ايران الگوي كشورهاي اسلامي قرار بگيرد
بهداد سليمي با استقبال پرشور مردم وارد قائمشهر شد
نماينده مردم قم در مجلس: سفر احمدي نژاد به عربستان خنثي كننده توطئه دشمنان است
برگزاري همايش طلايه داران دوران دفاع مقدس در اصفهان
سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به مناطق زلزله زده
كوهنورد سردشتي بر فراز بلندترين قله قرقيزستان
در گرماي 45 درجه صورت گرفت توزيع غيربهداشتي مرغ در روستاهاي قشم
آيت الله نوري همداني: اختصاص يك سوم خمس به زلزله زدگان جايز است
پيكر يك شهيد در دهلران تشييع شد
واردات برنج به مدت 3 ماه ممنوع شد
اخبار ادبي و هنري


مراسم اختتاميه طرح بزرگ قرآني 1446 برگزار شد

مراسم اختتاميه طرح بزرگ قرآني 1446 دوشنبه شب 23 مردادماه با حضور رئيس دفتر مقام معظم رهبري، رئيس بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن، مدير شبكه قرآن و معارف سيما و جمع زيادي از مسئولان و مردم در تالار اجتماعات مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني در ابتداي اين مراسم طي سخناني گفت: استقبال گسترده اقشار مختلف جامعه از قرآن كريم و گرايش روزافزون آنان به قرائت و حفظ اين كتاب الهي به بركت نظام جمهوري اسلامي ايران محقق شده است، چرا كه به بركت اين نظام مقدس، قرآن كريم در متن زندگي مردم قرار گرفته و توجه مردم به ويژه قشر جوان به قرآن كريم روز به روز در حال افزايش است.
وي با اشاره به اين كه اكنون به بركت نظام اسلامي ايران جمع زيادي حافظ كل قرآن كريم در كشور وجود دارد و رو به افزايش است، افزود نقش مقام معظم رهبري و عنايت ايشان به حفظ و قرائت قرآن كريم يكي از عوامل مهم و موثر در توجه و گرايش مردم به قرآن كريم بوده است.
وي در ادامه به روز جهاني قدس اشاره كرد و اظهار داشت: مراسم روز جهاني قدس امسال بايد بسيار باشكوه تر از سال هاي گذشته برگزار شود، زيرا نزاع كنوني ميان جهان اسلام و استكبار مصداق جنگ احزاب است و تمامي كفر در مقابل اسلام ايستاده است.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري با بيان اين كه طبق گفته مجريان، حدود پنج ميليون نفر از سراسر كشور از اين طرح پرفيض قرآني استقبال كرده اند كه بسيار ارزشمند و حائز اهميت است، افزود: قرآن در متن زندگي مردم است و هر ساله توجه مردم به ويژه نسل جوان به آن بيشتر مي شود.
در ادامه اين مراسم حسن گروسي، مدير شبكه قرآن سيما به ارائه سخن پرداخت و گفت: شبكه قرآن و معارف سيما در مورد طرح 1446، 17 هزار و 400 دقيقه در اين زمينه برنامه توليد كرده است و بيش از 5 ميليون نفر كه 25 درصد آنها از استان تهران بودند در اين طرح شركت كردند.
وي افزود: در اين طرح در مقايسه با طرح سال گذشته 26 درصد بيشتر شركت كردند و در حفظ حضوري اين طرح هم 150 هزار نفر شركت كردند.
معرفي و تجليل از شركت كنندگان در مسابقات متعدد اين طرح كه با توجه به حفظ جزء 30 قرآن برگزار شد يكي از بخش هاي اين مراسم بود. اجراي برنامه هايي از قبيل تلاوت قرآن، مداحي، سخنراني و انجام مراسم قرعه كشي از ديگر بخش هاي اختتاميه طرح قرآني 1446 به شمار مي رفت.
طرح ملي قرآني 1446 بر مبناي منويات مقام معظم رهبري و با هدف حفظ كلام الله مجيد در بين مخاطبان راه اندازي شده كه طي مدت 70 روز به حفظ 30 جزء قرآن كريم پرداختند.
لازم به يادآوري است كه «طرح 1446» اشاره به گذشت 1446 سال از نزول آيات قرآن كريم است.


وزير امور خارجه تاكيد كرد

مخالفت ايران با تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي

وزير امور خارجه ايران در پاسخ به اظهارات دبيركل تركيه اي سازمان همكاري هاي اسلامي تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي با تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي مخالف است.
علي اكبر صالحي در آستانه نشست سازمان همكاري هاي اسلامي در جده عربستان به خبرگزاري فرانسه گفت: با تعليق عضويت سوريه، به حل مسئله كمك نخواهيم كرد، بلكه با اين كار صورت مسئله، پاك مي شود. ايران مي خواهد اين مسئله واقعا حل شود.
وي افزود: هر كشوري به ويژه كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي بايد براي حل اين مساله به شكلي كه به صلح، ثبات و امنيت منطقه كمك كند دست به دست يكديگر بدهند.
اكمل الدين احسان اغلو دبيركل سازمان همكاري هاي اسلامي پيشتر به خبرگزاري فرانسه گفته بود سوريه در اين نشست حاضر نخواهد بود و انتظار مي رود وزيران امور خارجه در نشست خود تعليق عضويت سوريه را آن طور كه اعضاء توصيه كرده اند اعلام كنند.
خبرگزاري رويترز روز دوشنبه در گزارشي از جده به نقل از منبعي در اين سازمان مدعي شد كه اعضا با تعليق سوريه از سازمان همكاري هاي اسلامي موافقت كرده اند.
اين منبع روز دوشنبه گفت: جلسه تازه پايان يافته است و وزيران قطعنامه هايي از جمله قطعنامه تعليق سوريه را تصويب كردند.
شبكه تلويزيوني الجزيره نيز در اين خصوص گزارش داده كه وزيران خارجه كشورهاي سازمان همكاري هاي اسلامي در نشست مكه درباره تعليق عضويت سوريه در اين سازمان به توافق رسيدند.
اين در حالي است كه علاوه بر ايران، الجزاير نيز در نشست وزراي خارجه سازمان همكاري هاي اسلامي در مكه، با تعليق عضويت سوريه در اين سازمان مخالفت كرده است.
گفتني است كه وزراي خارجه كشورهاي اسلامي در نشست مقدماتي اجلاس سران سازمان همكاري هاي اسلامي كه از ديروز در مكه برگزار شد، گرد هم آمدند و احسان اغلو دبير كل تركيه اي اين سازمان رياست نشست را بر عهده داشت، كه در پايان اين نشست اغلو در پاسخ خبرنگاران درباره اين كه آيا موضوع تعليق سوريه در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت، گفت: «آري لايحه اي در اين باره مورد بررسي قرار گرفت و با اكثريت مطلق مورد قبول واقع شد و قرار است به اجلاس سران سازمان ارائه شود.»
احسان اغلو در نطق افتتاحيه نشست وزراي خارجه سازمان همكار ي اسلامي بار ديگر در راستاي سياست هاي غربي كشورش اتهاماتي را متوجه نظام سوريه كرد و گفت: دولت بشار اسد سياست زمين سوخته را در پيش گرفته و سوريه را وارد تونلي تاريك كرده كه انتهايش ناپيدا است.
وي ادعا كرد: آنچه كه در سوريه روي داده است نتيجه مورد انتظار از بي توجهي به خواست مردم سوريه است.


درپرتو وحي

زندان سخت كفار!
قرآن كريم:
... و
جهنم را براي كفار
زندان سختي قرار داده ايم!
سوره اسراء
آيه 8
 


پيش بيني هفته نامه فارين پاليسي؛

نبرد سوريه جبهه درگيري آينده ايران و متحدان آمريكا در خليج فارس است

يك نشريه معتبر آمريكايي مي نويسد؛ آمريكا بايد با هدف مقابله با ايران، در ميدان سوريه قابليت هاي نبرد نامتقارن و نيابتي خود را افزايش دهد.
هفته نامه آمريكايي «فارين پاليسي» در مقاله اي به قلم «رابرت هاديك» در زمينه «جنگ نيابتي آينده» مي نويسد؛ «سناتور جان مك كين» ، «ليندسي گراهام» و «جوزف ليبرمن» در يادداشت هاي روزانه منتشره در روزنامه «واشنگتن تايمز»، تاكيد كرده اند كه آمريكا بايد در جنگ داخلي سوريه مداخله كند.
بنابراين گزارش، آن ها از آمريكا خواسته اند تا شورشيان سوري را با سلاح، آموزش و كمك در حوزه اطلاعاتي تجهيز كند و همچنين در داخل سوريه، منطقه ايمني را كه از سوي نيروي هوايي آمريكا و ديگر قابليت ها و البته بدون دخالت نيروي زميني آمريكا محافظت مي شود، ايجاد كند.
اين مقامات رسمي آمريكايي يادآور شده اند كه شكست در برداشتن هرگونه گامي در اين زمينه، باعث طولاني شدن جنگ خونين داخلي سوريه و افزايش نقش گروه هاي بنيادگراي اسلامي چون «القاعده» شده، امكان استفاده خطرناك از سلاح هاي شيميايي سوريه را افزايش داده و نيز مانع از نفوذ آمريكا به سوريه بعد از سقوط «اسد» خواهد شد.
بنابراين گزارش به نظر مي رسد منطق سناتورها براي مداخله در سوريه، به معناي توانايي در نفوذ به اين كشور است كه فراتر از واقعيات موجود است. اگر مداخله آمريكا در سوريه براي پايان دادن سريع نبرد در اين كشور، يا بدست آوردن سلاح هاي شيميايي سوريه، شكست بخورد، آنگاه آمريكا شايد از نيروي هوايي و حتي نيروي زميني، براي رسيدن به اهدافش استفاده كند و اين باعث تشديد درگيري خواهد شد. در آن موقع نيز بدليل بخطر افتادن موقعيت اين كشور، سياستمداران مجبور خواهند شد تا براي رسيدن به اهداف بيش از حد بلند پروازانه خود، بر ميزان منابع مالي و نظامي بيافزايند .
در ادامه اين گزارش آمده است : بجاي تلاش براي مداخله در جنگ داخلي سوريه كه فراتر از توان واشنگتن است، سياستگذاران آمريكايي بهتر است كه بر تقويت موضع ديپلماتيك آمريكا و نيز ايجاد قابليت هاي درگيري نامنظم كه در آينده در اين منطقه حياتي است اقدام كنند.
بر اساس اين گزارش نبرد در سوريه تقريبا جبهه نبرد آينده بين ايران و متحدان سني آمريكا، در غرب خليج فارس است. اين رقابت از گذشته با نبرد نيابتي در لبنان، يمن و عراق شروع شده و ممكن است به ميدان جنگ نيابتي ديگري مبدل شود. بنابراين، صرفنظر از نتايج بدست آمده در سوريه، متحدين آمريكا در خليج فارس بايد رقابت امنيتي جهت مقابله با ايران را افزايش دهند.
 


سفير عراق درتهران خبر داد

ادامه مذاكرات ايران و 1+5 باز هم در بغداد

سفير جمهوري عراق در تهران ، از آمادگي كامل اين كشور براي ميزباني نشست آتي ايران و گروه 1+5 خبر داد و گفت: ادامه اين مذاكرات به احتمال قوي بار ديگر در بغداد انجام خواهد شد.
محمد مجيدالشيخ در گفت و گو با ايرنا با اشاره به سفير اخير سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران به عراق گفت: بررسي روند مذاكرت ايران و گروه 1+5 از جمله مهمترين محورهاي رايزني هاي جليلي در سفر به عراق بود.
دور قبلي مذاكرات ايران و گروه 1+5 روزهاي 29 و 30 خرداد ماه سال جاري به ميزباني روسيه در مسكو برگزار شد و كمتر از يك ماه پيش از آن نيز سوم و چهارم خرداد ماه بغداد ميزبان اين مذاكرات بود.
سفير جمهوري عراق در تهران با تاكيد بر اينكه عراق امروز، عراق صلح و محبت و آشتي است گفت: از همان روزهاي نخست كه ايران نسبت به انجام مذاكرات با گروه 1+5 در بغداد ابراز تمايل كرد، عراق نيز آمادگي كامل خود را براي ايفاي نقش ميزباني اعلام كرد.
مجيدالشيخ افزود:در نخستين اجلاسي كه در عراق برگزار شد، دولت اين كشور آمادگي و تمايل خود را براي ميزباني ادامه اين مذاكرات و تبديل بغداد به كانون اصلي گفت و گوها براي حل موضوع هسته اي ايران اعلام كرد.
وي اظهارداشت: بغداد در زمان ميزباني دور قبلي اين مذاكرات تلاش فوق العاده اي انجام داد تا اين گفت و گوها به نتيجه مطلوب برسد اما برخي كشورها نمي خواستند اين مذاكرت نتايج مثبتي به دنبال داشته باشد.
سفير عراق در تهران با مهم ارزيابي كردن نشست مشورتي سوريه كه اخيرا به ميزباني جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، گفت: دولت عراق خواستار تداوم برگزاري اين نشست ها است.
مجيدالشيخ با بيان اين كه دولت عراق طرفدار حل مسالمت آميز مساله سوريه است از آمادگي بغداد براي ميزباني نشست بعدي بررسي تحولات سوريه در اين كشور خبر داد.
وي به حضور وزير امورخارجه و مشاور امنيت ملي عراق در نشست مشورتي تهران اشاره كرد و افزود: حضور عراق در اين نشست حاكي از آن است كه كشورش اهميت فراواني به موضوع سوريه و حل مسايل آن از طريق راهكارهاي ديپلماتيك قايل است.
سفير عراق در تهران در ادامه ضمن اعلام مخالفت صريح بغداد با هرگونه مداخله خارجي از جمله اقدام نظامي در سوريه تاكيد كرد: هرگونه اصلاحات در سوريه بايد از سوي عوامل داخلي اين كشور انجام شود و ملت آن بايد براي سرنوشت خود تصميم بگيرند.
مجيدالشيخ خاطرنشان كرد: عراق از گفت و گو ميان معارضان و دولت سوريه حمايت مي كند و معتقد است در اين كشور بايد صندوق هاي راي حرف اول بزنند، نه سلاح و منازعه.
سفير عراق در تهران اقدام اخير آمريكا مبني بر تحريم دو بانك عراقي و چيني را همكاري اين بانك ها با ايران دانست و گفت: مسوولان عراقي به طور صريح با طرف آمريكايي دراين باره مذاكره كرده و به آنها گفته اند كه عراق به واردات كالا از ايران بويژه واردات برق از اين كشور نياز دارد.
مجيدالشيخ گفت: تلاش ها و رايزني ها براي برطرف شدن مشكل تحريم بانك عراقي از سوي آمريكا تا حل كامل اين مساله ادامه دارد.
نماينده ارشد دولت عراق در تهران با بيان اين كه حجم مبادلات تجاري ايران و عراق در سال گذشته بالغ بر هفت ميليارد دلار بود، گفت: با توجه به روابط دوستانه و برادرانه ايران و عراق و وجود صدها كيلومتر مرز مشترك بين دوكشور، ظرفيت هاي زيادي براي افزايش حجم كنوني مبادلات تجاري ميان بغداد - تهران وجود دارد.


معاون اول رئيس جمهور خبر داد

مهلت يك ساله براي وام هاي كشاورزان و دامداران زلزله زده

معاون اول رئيس جمهور از استمهال يك ساله وام هاي كشاورزان و دامپروران آسيب ديده خبر داد و اظهار كرد: سود اين يك سال را نيز دولت تقبل كرده است.
محمدرضا رحيمي با تاكيد بر اينكه مسكن از همين فردا مشغول بررسي پرونده ها و اعطاي وام به آسيب ديدگان خواهد شد گفت: اگر در حين خدمات رساني و بازسازي هرگونه مشكلي بوجود بيايد، اين كارگروه مجددا جلسه اي تشكيل مي دهد و در جهت رفع مشكلات تصميماتي را اتخاذ مي كند.
وي تاكيد كرد: ساختمان برخي بيمارستانهاي تازه ساز نيز در اين زلزله آسيب ديده اند كه نشان دهنده كوتاهي پيمانكار ساخت اين بيمارستانها بوده است و تصميم گرفته شد با پيگيري وزارت بهداشت شكايتي عليه آنان تنظيم و موضوع پيگيري شده و نتيجه به اطلاع مردم استان آذربايجان شرقي خواهد رسيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رحيمي يكي از مصوبات جلسه كارگروه مربوط به مناطق زلزله زده را اعطاي مبلغ 1 ميليون تومان به خانواده هاي آسيب ديده عنوان كرد و گفت: اين مبلغ به صورت بلاعوض و به فوريت براي تامين معيشت و سروسامان دادن اوليه به زندگي خانواده هاي آسيب ديده اعطا مي شود تا كمكي براي بازگشت به شرايط عادي زندگي باشد.
وي افزود: مبلغ دو ميليون تومان ديگر نيز به شكل بلاعوض و به عنوان هديه اي از سوي دولت به خانواده هايي داده مي شود كه دچار آسيب شده اند و منازل آنان خسارات چنداني نديده و با مبلغ كمي قابل تعمير و بازسازي است.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينكه برخي از خانه ها دچار آسيب هاي جدي شده اند، اظهار داشت؛ براي اين خانواده ها مبلغ 12 ميليون و پانصد هزار تومان وام با سود 4 درصد در نظر گرفته شده و مابقي سود اين تسهيلات توسط دولت پرداخت مي شود.
رحيمي اضافه كرد: دولت تمام توان خود را بكار گرفته است و اي كاش شرايط به گونه اي بود كه دولت مي توانست اين 4 درصد سود را نيز خود بپردازد.
وي افزود: دولت به كشاورزان و دامپروران آسيب ديده كه وام گرفته اند يك سال مهلت باز پرداخت داده و سود اين يك سال را هم تقبل كرده است.


كوثري: مذاكره با دولت سوريه و گروگانگيران براي آزادي زائران ايراني

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه همه افراد ربوده شده ايراني سالم هستند گفت:تلاش براي آزادي زائران ايراني با دولت مركزي سوريه،گروگانگيران، عربستان و تركيه درحال انجام است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اسماعيل كوثري نماينده تهران با اشاره به آخرين وضعيت زائران ايراني ربوده شده در سوريه گفت: رايزني با دولت سوريه و گروگانگيران براي آزادي اين افراد كماكان درحال انجام است.
وي تصريح كرد: به منظور آزادي ايرانيان ربوده شده در سوريه در حال رايزني با دولت مركزي سوريه،گروگانگيران ، عربستان و تركيه هستيم و اميدواريم هرچه سريعتر به نتيجه برسيم.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تكذيب به شهادت رسيدن 3 نفر از زائران گفت: همه افراد ربوده شده ايراني در سوريه صحيح وسالم هستند.
كوثري همچنين در واكنش به بازجويي گروگانگيران از زائران ايراني گفت: نه تنها بازجويي از زائران ربوده شده خلاف مقررات بين الملل است بلكه اصل موضوع ربايش اين افراد نيز خارج از عرف بين المللي مي باشد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ابراز اميدواري كرد: با پيگيري مسئولين وزارت امورخارجه و مجلس آزادسازي زائران ربوده شده درسوريه به نتيجه برسد.


آملي لاريجاني: علوم انساني در كشور ما جايگاه خود را نيافته است

رئيس قوه قضائيه خواستار فعاليت بيشتر جهاد دانشگاهي در حوزه علوم انساني شد.
رئيس و جمعي از معاونان و مديران جهاد دانشگاهي با آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه ديدار كردند.
در اين ديدار كه به مناسبت سالگرد تاسيس جهاد دانشگاهي برگزار شد، آيت الله آملي لاريجاني برخي موانع فعاليت هاي پژوهشي از جمله «وجود نگاه پراگماتيستي» و «عجول بودن نتيجه گيري» را برشمرد و افزود: با اين شرايط كار تحقيقاتي در كشور ما يك نوع جهاد است.
وي ضمن تجليل از فعاليت هاي جهاد دانشگاهي، عنوان جهاد دانشگاهي را عنواني پرمحتوا و با مسما معرفي كرد و تلاش بيشتر جهاد دانشگاهي در عرصه علوم انساني را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس قوه قضائيه، ادامه داد: ما در علوم انساني حرف هاي زيادي براي گفتن داريم، لكن علوم انساني در كشور ما جايگاه خود را نيافته است و جهاد دانشگاهي مي تواند در اين زمينه فعاليت بيشتري داشته باشد.


هشدار روسيه به آمريكا

ادامه تحريم ايران به روابط مسكو- واشنگتن لطمه جدي وارد مي كند

وزارت خارجه روسيه اعلام كرد كه كشورش تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران را به رسميت نمي شناسد و تداوم روند كنوني را باعث لطمه وارد شدن به روابط مسكو- واشنگتن مي داند.
به گزارش خبرگزاري «نووستي»، «ماريا زاخاروا» معاون بخش اطلاعات و انتشارات وزارت امور خارجه روسيه روز دوشنبه اعلام كرد اين كشور تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه ايران را به رسميت نمي شناسد.
وي در بيانيه اي در رابطه با اعمال تحريم هاي جديد مصوبه كنگره آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران كه 11 آگوست/21 مرداد با امضاي «باراك اوباما» رئيس جمهوري اين كشور به اجرا درآمد، يادآور شد: صحبت بر سر اقدامات مخرب جديد دولت آمريكا نه تنها عليه ايران، بلكه بر ضد مقامات و شركت هاي خارجي طرف همكاري با اين كشور است، از جمله آنهايي كه در عرصه استخراج و حمل و نقل انرژي، امور مالي- بانكي و بيمه اي فعاليت دارند. در اين راستا مسئله تهديد افرادي كه اين قانون را «نقض مي كنند» و دستگيري و بلوكه كردن حساب هاي بانكي آنها در ايالات متحده نيز مطرح است.
زاخاروا در تفسير خود نوشت: در اين رابطه بايد تاكيد كنم كه دولت روسيه بطور جدي نسبت به محدوديت هاي در نظر گرفته شده از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد در مورد همكاري با ايران در برخي عرصه ها پايبند است، ولي ما تحريم هاي متعدد و يكجانبه دولت آمريكا عليه ايران به بهانه نگراني از گسترش برنامه هسته اي اين كشور را به رسميت نمي شناسيم. ما بر اين عقيده هستيم كه چنين تلاش هايي براي عموميت بخشيدن به قوانين داخلي ايالات متحده به ساير كشورها، اقدامي غيرقابل قبول و ناپسند است. ما روش هاي «باج خواهي» آشكار دولت آمريكا در قبال شركت ها و بانك هاي ساير كشورهاي جهان را نفي مي كنيم. اين ديپلمات بلندپايه وزارت خارجه روسيه همچنين تاكيد كرد: افزايش اعمال فشارها بر مقامات تهران و تعيين ضرب الاجل براي آنها تنها امكان حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته ا ي ايران را از بين برده و روند مذاكرات در اين خصوص را دشوارتر خواهد كرد.
وي يادآور شد: تحريم هاي يكجانبه ضربه جدي به وحدت نظر كشورهاي عضو گروه «1+5» (ميانجيان بين المللي در حل و فصل مسئله هسته اي ايران) وارد مي سازد. مقامات واشنگتن بايد به اين مسئله توجه داشته باشند كه اين اقدامات يك جانبه و بدون در نظر گرفتن منافع ديگر كشورها بطور جدي به روابط دوجانبه روسيه و آمريكا آسيب وارد كرده و برخلاف قوانين داخلي روسيه و قطعنامه هاي مصوب شوراي امنيت است.


مرجع ديني كليميان ايران: صهيونيست ها آخرين نفس هايشان را مي كشند

مرجع ديني رسمي كليميان ايران از روز قدس به عنوان يادگار امام خميني ياد كرد و بزرگداشت اين روز را طبق آموزه هاي تورات واجب دانست.
خاخام ماشاءالله گلستاني نژاد در گفت وگو با فارس درخصوص گراميداشت روز قدس اظهار داشت: روز قدس يادگار و وصيت بزرگ مردي الهي است و بر همه دوستداران امام خميني و ما كه به ايشان علاقه منديم، واجب است اين روز را گرامي بداريم.
وي افزود: احترام به بزرگان و فرهيختگان يك فرمان توراتي است و ما بر همين اساس سخن امام خميني كه خود را تمام و كمال وقف راه خدا كرده بود و اكنون نيز به محضر قدسي خدا رسيده، به جان مي خريم.
مرجع ديني رسمي كليميان ايران گفت: روز قدس نماد دفاع از مظلوم است و كليميان ايران همه ساله همراه با آحاد ملت در راهپيمايي باشكوه اين روز شركت مي كنند و امسال هم در اين مراسم حضور خواهيم يافت.
خاخام گلستاني نژاد با بيان اينكه ظلم و خون ريزي از نظر تورات حرام است، افزود: همه بايد جنگ افروزي ها و ظلم و تعدي صهيونيست ها در حق فلسطيني ها را محكوم كنيم.
مرجع ديني رسمي كليميان ايران گفت: يهوديت و صهيونيسم دو مقوله جدا هستند و تفكر صهيونيستي در تورات جايي ندارد و رفتار صهيونيست ها با رفتار پيروان مذاهب واقعي يهودي كه از آموزه هاي حضرت موسي نشأت گرفته، تفاوت دارد.
وي به عنوان نمونه به مناسك ويژه يهوديان در روز شنبه اشاره كرد و گفت: شنبه براي ما عزيز است و كارهايي كه تورات معين كرده، در اين روز ممنوع است اما صهيونيست ها هيچ يك از دستورات تورات درباره «شابات» (شنبه) را اجرا نمي كنند و اين بهترين سند براي تفاوت صهيونيسم با يهوديت است.
مرجع ديني رسمي كليميان ايران در بخش پاياني گفت وگوي خود تاكيد كرد كه «صهيونيزم، براساس سنت حقه الهي زوال خواهد يافت».
خاخام گلستاني نژاد گفت: اگر در طول تاريخ بنگريد، هيچ حكومت ظلمي ماندگار نبوده و نخواهد ماند و صهيونيست ها نيز، آخرين نفس هايشان را مي كشند.
وي خاطرنشان كرد: اينكه امروز مي شنويم برخي ساكنان اسرائيل در اعتراض به وضعيت معيشت خود و ظلم هايي كه به آنها مي شود، دست به خودسوزي مي زنند، نشانه آن است كه ظلم و تعدي دامن گير ظالم مي شود.


نماينده اروميه در مجلس: اگر سپاه و ارتش نبود تلفات زلزله دو برابر مي شد

نماينده اروميه گفت: اگر اقدام به موقع سپاه و ارتش نبود تعداد كشته شدگان زلزله حداقل دو برابر مي شد.
نادر قاضي پور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه صدا و سيما به دليل پخش برنامه طنز خنده بازار عذرخواهي كرده است گفت: اين موضوع تمام شده است مگر اينكه برخي ها مغرضانه بخواهند به آن دامن بزنند.
وي ادامه داد: دشمن قصد دارد از زلزله تبريز براي تحت تأثير قرار دادن اجلاس عدم تعهد سوء استفاده كند.
وي با بيان اينكه مردم آذربايجان در زلزله اخير رشادت هاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را به وضوح ديدند، گفت: بعد از زلزله نيروهاي ارتش و سپاه به امدادرساني پرداختند و شبانه روز براي نجات زلزله زدگان تلاش كردند، بنده به جرأت مي توانم بگويم اگر نيروهاي سپاه و ارتش به داد زلزله زدگان نمي رسيدند، تعداد كشته شدگان حداقل دو برابر مي شد.
نماينده مردم اروميه در مجلس با اشاره به سوء استفاده رسانه هاي ضد انقلاب از زلزله تبريز، ادامه داد: مردم آذربايجان به خوبي مي دانند دشمنان انقلاب در آستانه موفقيت هاي بزرگ كشور از هر موضوعي براي ضربه زدن به انقلاب استفاده مي كنند؛ اكنون در آستانه برگزاري اجلاس بزرگ عدم تعهد در تهران هستيم و رسانه هاي ضدانقلاب و بيگانه مي خواهند با جوسازي اجلاس عدم تعهد را تحت تأثير قرار دهند.
وي افزود: نمايندگان آذري زبان مجلس همراه با ديگر نمايندگان در جلسه علني نسبت به تسريع در امدادرساني تذكر دادند، اما واقعيت اين است كه اگر هر جا چنين اتفاقي مي افتاد لازم بود چنين تذكراتي براي تسريع در امدادرساني گفته شود و فرقي نمي كند در تبريز باشد و يا يزد و شيراز.
قاضي پور در پايان گفت: به نمايندگي از مردم غيور آذربايجان از رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ارتش و نيروهاي هلال احمر و امدادرساني تشكر مي كنم و همچنين از اعضاي دولت كه حضوري به موقع در منطقه زلزله زده داشتند تقدير مي كنم.
 


سردار وحيدي پيشنهاد داد

ايجاد پيمان هاي دفاعي ميان كشورهاي اسلامي با هدف دفاع از فلسطين

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ايجاد پيمان هاي دفاعي ميان كشورهاي اسلامي با هدف دفاع از جهان اسلام و مردم فلسطين و قدس شريف از جمله راه هاي دفاع از آرمان فلسطين است.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، در جلسه كميته ديپلماسي دفاعي وزارت دفاع، از روز قدس به عنوان يادگار ارزشمند امام راحل عظيم الشأن ياد كرد و افزود: روز قدس منبع الهام بخش بيداري اسلامي است.
وي با بيان اين كه، تحقق آرمان فلسطين و رهايي قدس شريف با سازش با رژيم صهيونيستي و همكاري با آمريكا تحقق پيدا نمي كند گفت: سردمداران آمريكا و غرب نه تنها ارزش براي حقوق ملت مظلوم فلسطين قائل نيستند، بلكه از هر فرصتي براي درهم شكستن جبهه مقاومت ضد صهيونيستي استفاده مي كنند.
وزير دفاع، ايجاد پيمان هاي دفاعي ميان كشورهاي اسلامي با هدف دفاع از جهان اسلام و مردم فلسطين و قدس شريف را نيز از ديگر راه هاي دفاع از آرمان فلسطين برشمرد و گفت: اگر يك اتحاد قوي و استراتژيك دفاعي ميان كشورهاي اسلامي در دفاع از آرمان فلسطين شكل بگيرد، رژيم صهيونيستي چاره اي جز تن دادن به خواست و اراده ملت فلسطين نخواهد داشت.
وحيدي در پايان، بر عزم راسخ جمهوري اسلامي ايران در دفاع از حقوق مردم فلسطين تأكيد كرد و گفت: ملت رشيد و سرافراز ايران اسلامي نيز با حضور ميليوني در راهپيمايي روز جهاني قدس ضمن تجديد پيمان با آرمان هاي خميني كبير و حمايت مجدد از ملت فلسطين بهار ديگري از بيداري، هوشياري و مقاومت را رقم خواهند زد.


رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس: تحقيق و تفحص از بانك مركزي كليد خورد

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: كميسيون با تحقيق و تفحص از منابع مالي مسكن مهر و قيمت گذاري آن، علت بدهكاري بزرگ بانك مسكن به بانك مركزي را بررسي مي كند.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در گفت وگو با مهر اظهار داشت: تحقيق و تفحص از منابع مالي مسكن مهر و قيمت گذاري آن در دستور كار كميسيون برنامه و بودجه قرار دارد. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: تامين مالي مسكن مهر از طريق استقراض از بانك مركزي انجام شده است، با اين تحقيق و تفحص علل تبديل بانك مسكن به بزرگترين بدهكار بانك مركزي را بررسي مي كنيم. جعفر قادري عضو كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل 44 قانون اساسي نيز با بيان اينكه كميسيون برنامه و بودجه قصد تحقيق و تفحص از پرداخت هاي بانك مركزي به مسكن مهر را دارد، گفت: براساس گزارش هاي موجود 53 درصد از خطوط اعتباري بانك مركزي به بانك مسكن و مسكن مهر اختصاص يافته است و بخش هاي توليدي ناديده گرفته شدند. نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اختصاص منابع بانك مركزي به پروژه هاي مسكن مهر به رشد نقدينگي در كشور دامن زده و بخش هاي توليدي را با كمبود نقدينگي مواجه ساخته است.
 


شهادت مامور نيروي انتظامي در درگيري با اشرار شيراز

شيراز - خبرنگار كيهان:
يكي از ماموران نيروي انتظامي در درگيري مسلحانه با اشرار مسلح در شيراز به شهادت رسيد.
در آخرين ساعات روز يكشنبه ماموران انتظامي از اختفاي يكي از اشرار معروف استان فارس به همراه همدستانش در يكي از مجتمع هاي مسكوني شيراز با خبر شدند كه پس از حضور در محل اعضاي اين شبكه شرارت به سمت ماموران تيراندازي كرده و پس از 9 ساعت درگيري مسلحانه، سركرده اين باند به هلاكت رسيد و دو همدست وي دستگير شدند.
در جريان اين درگيري گروهبان يكم «نجف شوري» از ماموران يگان ويژه فارس به شهادت رسيد و يكي از ماموران هم از ناحيه پا زخمي شد.
 


معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش بركنار شد

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش پس از نخستين شب از برگزاري نمايشگاه آثار و فعاليت هاي قرآني در كيش از سمت خود بركنار شد.
به گزارش خبرنگار ما يكي از افراد نزديك به حجت الاسلام والمسلمين زكريايي عزيزي گفت: تا 15 دقيقه قبل از توديع وي هيچكس از بركناري وي خبر نداشت. به طوري كه خود حجت الاسلام والمسلمين عزيزي نيز در همان دقايق آخر متوجه بركنار شدن خود از سمت معاونت فرهنگي واجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش شد.
بركناري حجت الاسلام والمسلمين عزيزي آنقدر غيرمنتظره بود كه باعث حيرت كاركنان معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد و حتي مردم جزيره كيش شد.


وزير كشور:غربي ها نمي خواهند ايران الگوي كشورهاي اسلامي قرار بگيرد

زاهدان-خبرنگاركيهان:
وزير كشور گفت: غربي ها به دنبال اين هستند كه ايران الگوي كشورهاي اسلامي قرار نگيرد.
مصطفي محمدنجار كه براي معرفي «حاتم نارويي» به عنوان استاندار جديد سيستان و بلوچستان به زاهدان رفته بود اظهار داشت: عصبانيت دشمن و ترور فيزيكي دانشمندان ما نشان از استيصال دشمن است. وي تبديل تحريم ها به فرصت ها را يكي از توفيقات بزرگ ملت ايران خواند و افزود؛ علي رغم تحريم هاي غرب امروز متخصصان و دانشمندان و جوانان ما با بستن كمربند همت مشكلات را حل كرده اند و ايران را در رديف هفتمين كشور عضو باشگاه فضايي جهان قرار داده اند. همچنين موفق به پرتاب ماهواره به فضا شديم. در صنعت در منطقه حرف اول را مي زنيم. مردم و بخصوص مسئولان باور دارند كه توانايي در سايه دانايي است و اين راهبرد اساسي نظام اسلامي است.
وزير كشور در ارتباط با توسعه سيستان و بلوچستان گفت: نكته مهم و كليدي توسعه استان حفظ وحدت و ايجاد امنيت و آرامش است. به همين جهت دشمن وحدت را نشانه رفته تا جلوي رشد و پيشرفت ما را سد كند.
به گزارش ايرنا از زاهدان وزير كشور با اشاره به مرزهاي گسترده خاكي و آبي سيستان و بلوچستان، اظهار داشت: توسعه مناسبات امنيتي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي با كشورهاي همسايه بويژه در جنوب شرق كشور از برنامه هاي دولت است.
وي تصريح كرد: اين استان از موقعيت مناسبي در زمينه توسعه مناسبات مختلف با كشورهاي همسايه افغانستان و پاكستان برخوردار است.


بهداد سليمي با استقبال پرشور مردم وارد قائمشهر شد

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
بهداد سليمي دارنده مدال المپيك 2012 لندن در ميان استقبال پرشور و بي نظير مردم قدرشناس قائمشهر به زادگاهش بازگشت.
آحاد مختلف مردم قائمشهر و ديگر شهرهاي همجوار كه ساعت ها قبل از ورود قهرمان طلايي المپيك به زادگاهش در مبادي ورودي شهر در محور فيروزكوه به انتظار بهداد سليمي بوده اند ساعت 11 صبح ديروز قهرمان شايسته ايران اسلامي را در مسير 3 كيلومتري خيابان آيت الله صالحي مازندراني تا زمين فوتبال شهيد وطني قائمشهر چون نگيني در بر گرفته و با شور و حال وصف ناپذير دلاور مرد خطه مازندران را به شايستگي استقبال كردند.
در اين مراسم بهداد سليمي دارنده مدال طلاي المپيك 2012 لندن طي سخنان كوتاهي از دعاي خير و عنايات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي و دولت و ملت شريف ايران بويژه قائمشهري ها در استقبال بي نظير از فرزندشان صميمانه تقدير و تشكر كرد.
گفتني است در مراسم استقبال از بهداد سليمي جمعي از مسئولان استان مازندران و شهرستان قائمشهر حضور داشتند.
 


نماينده مردم قم در مجلس:

سفر احمدي نژاد به عربستان خنثي كننده توطئه دشمنان است

رئيس فراكسيون روحانيان مجلس شوراي اسلامي گفت: سفر رئيس جمهور در آستانه تشكيل اجلاس سران غيرمتعهدها به عربستان خنثي كننده توطئه ها و برنامه هاي دشمن براي اين اجلاس است.
حجت الاسلام والمسلمين رضا آشتياني عراقي، سفر محمود احمدي نژاد را به عربستان مثبت ارزيابي كرد و اظهارداشت: اهميت و حساسيت برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در ايران به اندازه اي است كه دشمن در آستانه برگزاري اين اجلاس توطئه ها و نقشه هايي را زمينه چيني كرده كه سفر دولت به عربستان نقش مؤثري درجلوگيري و از بين بردن اين برنامه هاي دشمن دارد.
اين نماينده با تأكيد بر تطميع و تهديد دشمن براي جلوگيري از حضور بسياري از شركت كنندگان دراين اجلاس افزود: رفتن رئيس جمهور به اين سفر و حضور وي در رفع اين نقشه ها و تداركات دشمن بسيار مؤثر و كارساز است.
به گفته وي، برگزاري اجلاس غيرمتعهدها و تدوين و تصويب برنامه هاي آنها با حضور رهبر معظم انقلاب به اندازه اي مهم و كاراست كه دشمن با هراس از همين كارآمدي و تصميم گيري هاي سران غيرمتعهدها به تكاپو افتاده و در تدارك اجراي نقشه هاي مختلفي براي ضربه زدن به اين اجلاس است.
نماينده مردم قم در مجلس تصريح كرد: حضور رئيس جمهور در اجلاس اضطراري سران سازمان همكاري هاي اسلامي در خنثي سازي توطئه هاي دشمن براي اجلاس غيرمتعهدها بسيار موثر و مثبت است.
آشتياني عراقي افزود: حضور احمدي نژاد نفي كننده تمام جلسات و برنامه هاي از پيش تعيين شده دشمن براي وارد كردن خدشه به برگزاري اجلاس غيرمتعهدها درايران است.


برگزاري همايش طلايه داران دوران دفاع مقدس در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
همزمان با بزرگداشت سالروز عمليات رمضان، نخستين همايش پيشكسوتان، پژوهشگران و نخبگان عرصه دوران دفاع مقدس در اصفهان برگزار شد.
در اين همايش كه به همت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و همكاري اداره كل تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح استان اصفهان بر پا شده بود از مقام شامخ شهدا تجليل شد.
در اين همايش اميراحمد تركان فرمانده اسبق ارشد نظامي استان اصفهان گفت: حمايت و پشتيباني ملت ايران از رزمندگان و جبهه هاي حق عليه باطل پيروزي جمهوري اسلامي ايران را به دنبال داشت.
وي با بيان اينكه عزت و سربلندي امروز ايران مرهون فداكاري و وحدت ملت است، انتقال تجربيات و اندوخته هاي پيشكسوتان دوران دفاع مقدس به نسل جديد را مهمترين هدف برگزاري اين همايش بزرگ عنوان كرد.
در اين همايش تعدادي از رزمندگان دفاع مقدس به خاطره گويي از دوران جنگ پرداختند.
سرتيپ سيد احمد موسوي مديركل حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس استان اصفهان گفت: بزودي موزه دفاع مقدس اصفهان به بهره برداري مي رسد و تاريخ شفاهي فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در قالب اسناد در اين موزه به نمايش درمي آيد.


سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به مناطق زلزله زده

رئيس مجلس شوراي اسلامي به همراه هيئتي از نمايندگان به منظور بازديد از مناطق زلزله زده وارد تبريز شد.
دكتر علي لاريجاني به همراه هيئتي از نمايندگان در فرودگاه تبريز مورد استقبال استاندار و مديران استان آذربايجان شرقي قرار گرفتند.
بازديد از مناطق زلزله زده اولين دستور كار سفر رئيس مجلس و هيئت همراه بود كه با بالگرد به مناطق آسيب ديده رفت تا در جريان امدادرساني به حادثه ديدگان قرار گيرد.
به گزارش خانه ملت در اين سفر ابوالحسن فقيه رئيس سازمان هلال احمر و دو تن از اعضاي هيئت رئيسه عليرضا منادي سفيدان، محمدحسين فرهنگي و رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس رضا رحماني نمايندگان مردم تبريز، اسكو و آذرشهر رئيس مجلس را همراهي كردند. همچنين نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه و مهناز بهمني نماينده مردم سراب نيز در اين سفر حضور داشتند.
 


كوهنورد سردشتي بر فراز بلندترين قله قرقيزستان

اروميه-خبرنگار كيهان:
كوهنورد سردشتي پارچه نوشته پيام شهداي بمباران شيميايي اين شهر را بر فراز قله لنين قرقيزستان به اهتزاز در آورد.
«كريم معروف زاده» گفت: با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم پرافتخار ايران بر بلنداي قله 7 هزار و 134 متري سلسله كوه هاي لنين قرقيزستان، اعلام انزجار مردم ايران از كاربرد سلاح هاي كشتار جمعي و انتقال پيام شهداي بمباران شيميايي سردشت اين قله را فتح كرده است.
كوهنورد سردشتي به همراه يك تيم كوهنوردي از شهرستان هاي پيرانشهر، بوكان، سنندج و سقز در مدت 21 روز موفق به فتح اين قله شد.
صعود بر قله هاي مرتفع در داخل كشور و كشورهاي تركيه و عراق نيز در كارنامه اين كوهنورد ديده مي شود.
 


در گرماي 45 درجه صورت گرفت

توزيع غيربهداشتي مرغ در روستاهاي قشم

قشم- خبرنگاركيهان:
يكصد تن مرغ منجمد كه از كشورهاي حاشيه خليج فارس وارد جزيره شده بود بصورت كاملا غيربهداشتي و با خودروهاي حمل بار در روستاهاي قشم توزيع شد.
بخش خصوصي با حمايت سازمان منطقه آزاد قشم مبادرت به ورود يكصد تن مرغ منجمد از كشورهاي حاشيه خليج فارس كرد كه براي توزيع آن در شهرستان قشم هيچ مجوز قانوني از دامپزشكي اين شهرستان اخذ نكرده بود و فقط به استناد استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم مبادرت به توزيع آن كرد.
اين گزارش مي افزايد؛ توزيع مرغ در قشم در حالي صورت مي پذيرد كه دامپزشكي اين شهرستان و بازرگاني مستقيم بر بهداشت و قيمت آن نظارت مي كند ولي سازمان منطقه آزاد قشم به استناد قانون 112مناطق آزاد، خود را مرجع قانوني مي داند و هرگونه دخالت توسط ادارات ديگر را غيرقانوني تلقي و با آن اداره برخورد مي كند.
گفتني است از مقدار يكصد تن، 24 تن مرغ منجمد به روش غيربهداشتي در بخش مركزي و 8 تن در بخش شهاب با خودروهاي حمل بار و روباز در گرماي 45 درجه جزيره قشم توزيع شده است.


آيت الله نوري همداني: اختصاص يك سوم خمس به زلزله زدگان جايز است

سرويس شهرستانها -
آيت الله نوري همداني اختصاص ثلث خمس را براي كمك به حادثه ديدگان زلزله شمال غرب كشور جايز دانستند.
در پي حادثه تلخ زلزله در منطقه شمال غرب كشور، آيت الله نوري همداني ضمن طلب رحمت و مغفرت براي درگذشتگان و آرزوي شفاي عاجل مجروحين و مصدومين، با بازماندگان اين حادثه ابراز همدردي كرد.
اين مرجع تقليد با اختصاص مبلغ 000/000/20 ريال براي ياري حادثه ديدگان، اختصاص ثلث سهمين مباركين را براي اين امر مجاز شمرده است.


پيكر يك شهيد در دهلران تشييع شد

دهلران- خبرنگار كيهان:
مردم دهلران پيكر يك شهيد تخريب چي ميادين مين را تشييع كردند. غلامحسين جعفري پور صبح دوشنبه هنگام خنثي سازي ميادين مين در منطقه عملياتي اروميه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
مردم متدين دهلران پيكر اين شهيد را از ميدان انقلاب تا ميدان بسيج اين شهر تشييع كردند و در گلزار شهداي دهلران به خاك سپردند.
امام جمعه دهلران در مراسم تشييع پيكر شهيد جعفري پور گفت: شهداي پاكسازي ميادين مين با انگيزه خدمت به مردم و انقلاب وارد عرصه شدند. وي تصريح كرد: عزت و اقتدار امروز كشور مديون خون پاك شهداست.


واردات برنج به مدت 3 ماه ممنوع شد

استاندار گيلان گفت: براي حمايت از شاليكاران به مدت سه ماه واردات برنج ممنوع اعلام شد.
مهدي سعادتي در گفت وگو با خبرنگاران به برگزاري نشست با وزير جهاد كشاورزي اشاره كرد و اظهار داشت: در اين نشست بنده و تعدادي از نمايندگان گيلان در مجلس شوراي اسلامي با وزير جهاد كشاورزي كه در تهران برگزار شد، ممنوعيت واردات برنج تا سه ماه آينده مصوب شد.
به گزارش فارس وي از آغاز خريد تضميني برنج پرمحصول به مباشرت شركت غله منطقه 7 در استان خبر داد و گفت: طبق مصوبه ارديبهشت ماه دولت، هر كيلو برنج خزر به قيمت يك هزار و 720 تومان، برنج سفيدرود يك هزار و 510 تومان، برنج ندا و نعمت يك هزار و 280 تومان و برنج آمل يك هزار و 70 تومان خريداري مي شود.
استاندار گيلان ادامه داد: در تلاش هستيم اين قيمت ها باز هم افزايش يابد و شركت غله منتظر ابلاغ نهايي در چند روز آينده است.
وي رونمايي سند راهبردي برنج در سفر دور چهارم هيئت دولت به گيلان را از ديگر برنامه ها ذكر كرد و افزود: در نشست مذكور مقرر شده مركز توسعه نوغانداري كشور نيز در سفر دولت راه اندازي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

يدالله صمدي:
كمدي هاي جنسي بايد توقيف شوند
يك كارگردان سينما و تلويزيون تاكيد كرد كه فيلم هاي كمدي جنسي بايد توسط اداره نظارت و ارزشيابي توقيف شوند.
يدا... صمدي در گفت وگويي با تاكيد بر اينكه تهيه كنندگان كمدي هاي جنسي فقط پول را مي بينند، گفت:
تنها بحث پول است و متاسفانه نبود كنترل درست بر روي فيلمنامه ها هم مزيد بر علت مي شود؛ چرا كه فيلمنامه هاي كمدي جنسي، اصلا نبايد اجازه كار پيدا كند؛ البته در قبال چنين انتقادي، مسئولان اداره نظارت احتمالا خواهند گفت كه اين شوخي ها در فيلمنامه اوليه نبود؛ اما پاسخ اين حرف هم اين است كه وقتي اين تغييرات در فيلمنامه اتفاق مي افتد، بايد از صدور پروانه نمايش اين فيلم خودداري كرد.
كارگردان «اتوبوس» براي جلوگيري از ادامه اين روند، خواستار توقيف اين فيلم ها شد و اضافه كرد: بگذارند يكبار آن آدم هايي كه اينگونه فكر مي كنند و آدم هاي نامحترمي هم هستند كه مي خواهند سر مردم كلاه بگذارند، يك بار هم اقلا 500 ميليون آنها بر باد برود تا ادب شوند اما اين كار متاسفانه توسط اداره نظارت و ارزشيابي انجام نمي شود و اين فيلم ها سبز مي شوند و هر چه منتقدان و مطبوعات انتقاد مي كنند و آينه جلوي مسئولان مي گيرند كه اين چه فيلمي است، موثر واقع نمي شود.
واكنش «ارجمند» به اقدام ضد شيعه برخي بازيگران!
بازيگر نقش مالك اشتر در سريال امام علي(ع) نسبت به بازيگران و عوامل ايراني سريال ضدشيعي «عمر» واكنش نشان داد.
وي در گفت وگو با خبرگزاري فارس گفت: شنيدم يك سريال عربي با موضوع زندگي عمر ساخته شده است. بخش هاي محدودي از آن را ديدم كه فحاشي مي كنند و قصد تحقير تشيع را دارند.
وي افزود: بعد هم مي بينيم كه دوستان هنرمند ايراني و شيعه نيز در اين كار دخالت دارند، از اين موارد رنج مي برم. پول هميشه هست اما آن شرافت آسماني چيزي نيست كه به اين سادگي ها به دست بيايد و اين حقيقتي است كه همه آن را مي فهمند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:
«قلاده هاي طلا» حقيقت فتنه 88 را نشان داد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، فيلم «قلاده هاي طلا» را فيلمي دانست كه توانست با نشان دادن حقيقتي كه در حوادث 88 اتفاق افتاد، مظلوميت بسيج را نشان دهد. به گزارش ايسنا، سردار نقدي در مراسم تقدير از عوامل فيلم «قلاده هاي طلا» با بيان اين كه كاري كه در ساخت اين فيلم انجام شد، به حق شايسته تقدير بود، افزود: اين فيلم در سطح بالايي قرار دارد و پيام هاي متعددي را به مخاطب مي دهد و جا دارد كه چند بار ديده شود.
وي خاطر نشان كرد: فيلم «قلاده هاي طلا» با نشان دادن حقيقتي كه در حوادث 88 اتفاق افتاد توانست، مظلوميت بسيج را در اين حوادث نشان دهد و به عنوان يك سند تاريخي ثبت كند. در حوادث 88 بسيج مظلوم واقع شد و همه رسانه هاي استكباري نيز به آن حمله كردند.
نقدي خاطر نشان كرد: «قلاده هاي طلا» يك شروع براي چنين فيلم هايي است كه حقايق را تبيين مي كنند و مي تواند الگويي براي ساير فيلم سازان باشد، در 30 سال گذشته حوادث زيادي رخ داده كه مي تواند موضوع فيلم باشد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين از ساخت و انتشار چنين فيلم هايي حمايت و از هنرمندان دعوت كرد كه چنين فيلم هايي را بسازند.
پس از سخنان نقدي به سازندگان اين فيلم لوح تقدير اهدا شد.
خزائي تهيه كننده فيلم «قلاده هاي طلا» پس از گرفتن لوح تقدير با قرار گرفتن در پشت تريبون اعلام كرد كه اين فيلم بدون در نظر گرفتن فروش دانشگاه و مدارس پنج ميليارد و 300 ميليون تومان فروش داشت و اين بيشترين فروش يك فيلم در سال است.
حضور اخراجي صداوسيما در فيلمي ضدايراني!
يك بازيگر اخراجي صداوسيما در فيلمي ضدايراني به كارگرداني -سعيد خوزه- يك فيلم ساز درجه چندم آمريكا بازي مي كند.
جالب اين است كه ملك مطيعي كه به جرم اغفال يك دختر از صداوسيماي جمهوري اسلامي اخراج شد، در فيلمي ايفاي نقش مي كند كه محور موضوعي آن ظلم به زنان توسط افراد متدين است!
متاسفانه برخي گزينش هاي نابجا در صداوسيما سبب ورود عناصري مي شود كه اعتقادي به مباني ديني و اخلاقي ندارند.
فرد ياد شده از جمله كساني بود كه گاه مست پا به محل كار خود مي گذاشت و موجب تعجب همكاران سابق خود مي شد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14