(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 مرداد 1391 - شماره 20285

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرياد يكپارچه ملت ها در ايران و جهان
فلسطين! رهايي نزديك است
درپرتو وحي
نصرالله در واكنش به تهديدات اسرائيل عليه تهران:
جواب ايران به اسرائيل فراتر از تصور خواهد بود
رئيس شوراي سياسي حزب الله:
تمامي توطئه هاي غرب عليه ايران براي تغيير مواضع تهران در قبال فلسطين است
بازتاب گسترده راهپيمايي روز جهاني قدس در رسانه هاي خارجي
گرما، غبار و زلزله هم مردم را خانه نشين نكرد!
اخبار ادبي و هنري
افزايش 75درصدي صادرات محصولات خراسان رضوي به افغانستان
رئيس راهور تهران اعلام كرد
محدوديت هاي ترافيكي نماز عيد سعيد فطر
امام جمعه شيراز:
جمهوري اسلامي همه حركت هاي دنياي اسلام را مديريت مي كند
توليدكنندگان بلوك سيماني بايد گواهي استاندارد اخذ كنند
امكانات بلااستفاده ادارات در اختيار آموزش و پرورش قرار مي گيرد


فرياد يكپارچه ملت ها در ايران و جهان

فلسطين! رهايي نزديك است

راهپيمايي روز جهاني قدس با حضور پرشور مردم ايران اسلامي قبل از ظهر ديروز در سراسر كشور برگزار شد و مردم روزه دار در حمايت از جبهه مقاومت شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا سر دادند.
مراسم راهپيمايي روز قدس در تهران و تمامي استان ها و شهرستان ها در بيش از 550 نقطه كشور به سمت ميعادگاه هاي نمازجمعه برگزار شد.
در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس صندوق هاي كمك مالي به زلزله زدگان آذربايجان شرقي مورد استقبال گسترده مردم روزه دار قرار گرفته بود.
در اين راهپيمايي دوشادوش مردم مسلمان ايران ده ها نفر از اعضاي انجمن كليميان شهر تهران نيز حضور يافته و انزجار خود را از جنايات رژيم صهيونيستي اعلام كردند.
در اين راهپيمايي تعداد زيادي از جوانان با حمل پرچم بحرين خواستار سرنگوني آل خليفه در اين كشور شدند.
راهپيمايان با ابراز خشم از جنايات تروريست ها در سوريه از خط مقاومت در اين كشور حمايت كردند.
امضاي طومار جنبش عدم تعهد براي جهان بدون صهيونيست از ديگر حواشي راهپيمايي ديروز بود.
اين طومار از سوي اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان تهيه شده و امضاكنندگان آن از برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران حمايت كردند.
بيش از 700خبرنگار داخلي و خارجي راهپيمايي روز قدس در تهران را پوشش مي دادند.
گفتني است در اين راهپيمايي عظيم گروه ها و شخصيت هاي سياسي نيز حضور گسترده اي داشتند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، خبرگان ملت، رئيس سازمان صدا وسيما، مشاور بين الملل رهبر معظم انقلاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، معاون اول رئيس قوه قضائيه، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، معاون اول رئيس جمهور، وزير كشور، وزير اطلاعات، رئيس سازمان بسيج مستضعفين و فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از جمله شخصيت هايي بودند كه در اين راهپيمايي همگام با مردم شركت كردند.
رئيس جمهور :مقابله با رژيم جعلي صهيونيستي صيانت از حقوق همه انسان هاست
در حالي كه منطقه با بيداري اسلامي مردم مسلمان جهان اسلام شكل جديدي به خود گرفته است راهپيمايي روز قدس بار ديگر و باشكوه تمام در سراسر كشور به ويژه تهران برگزار شد.
رئيس جمهور به عنوان يكي از سخنرانان پيش از خطبه نماز جمعه ديروز گفت: امروز بر همگان روشن است كه صهيونيسم در نقطه مقابل كمال انسان ها و جامعه بشري و عامل اصلي انحطاط ملت هاست و يك گروه اقليت فاسد و مفسد و ضد بشر و ضد ارزش هاي الهي سازمان يافته و منسجم در نقطه مقابل همه ارزش هاي الهي ايستاده اند.
محمود احمدي نژاد يادآور شد: وجود رژيم صهيونيستي توهين به همه بشريت و تخريب شخصيت انسان ها و ملت هاست، صهيونيست ها در تعليمات نژادپرستانه خود، فقط خودشان را انسان مي شمارند و بقيه ملت ها را صرف نظر از دين، فرهنگ، گرايش و مليت ها، در عداد حيوانات به حساب مي آورند.
وي همچنين گفت: يك حزب 7 يا 8 هزار نفري منسجم شيطاني در حال اداره همه است، امروز مقابله با موجوديت صهيونيست و رژيم جعلي صهيونيستي در واقع صيانت از حقوق همه انسان ها و دفاع از كرامت انساني و باز كردن راه براي نجات همه بشريت از استعمار، استكبار، فقر و بدبختي هاست.
رئيس جمهور گفت: حفظ كيان رژيم صهيونيستي تعهد مشترك اكثر دولت هاي استعماري و استكباري غربي است، آنان از هر چيزي بگذرند، از اين موضوع نمي گذرند و در نقطه مقابل روز قدس، روز اتحاد همه انسان ها و جامعه بشري براي پاك كردن اين ننگ يعني ننگ صهيونيست ها از دامان جامعه بشري است، چند صد سال است كه ملت ها درگير صهيونيست ها هستند، در كشور بزرگي مثل آمريكا، كانديداهاي رياست جمهوري تا در برابر صهيونيست ها زانو نزنند و تعهد ندهند، شانس حضور در رياست جمهوري را ندارند.
لحظه اي غفلت دستاوردها را بر باد مي دهد
احمدي نژاد ادامه داد: شرايط امروز، شرايط بسيار خطيري است، لحظه اي غفلت ممكن است همه دستاوردهاي ملت ها را بر باد دهد و دشمنان را براي صدها سال مسلط كند، ما امروز با دو موضوع كه در طول يكديگر قرار دارند، مواجهيم، موضوع اول ضرورت تامين حقوق اساسي ملت ها و مسئله دوم لزوم توجه به طراحي ها و برنامه ريزي هاي دشمنان قسم خورده است.
رئيس جمهور گفت: بارها گفته ام و بار ديگر تاكيد مي كنم كه دوستي با دشمنان قسم خورده حاصلي جز ننگ ابدي ندارد چرا كه آنها نشان دادند امين و صادق نيستند و به وقت لازم همه را قرباني مي كنند.
احمدي نژاد افزود: من در ديدار برخي از روساي كشورهايي كه جديدا به واسطه اين تحولات به قدرت رسيده اند، گفتم كه بايد مراقب باشيم و حواسمان به درگيري ها منحرف نشود و از دشمن غافل نشويم، بايد مراقب باشيم كه كمك دشمن تعهدآور است و بعدا مشكل درست مي كند.
حضور صهيونيست ها در يك وجب از خاك فلسطين نيز خطرناك است
احمدي نژاد با بيان اينكه صهيونيست ها آدم هاي سلطه طلبي هستند گفت: حضور صهيونيست ها در يك وجب از سرزمين فلسطين نيز خطرناك است چه برسد به اينكه بخواهند دولت رسمي و قانوني داشته باشند.
رئيس جمهور تصريح كرد: حتي اگر 90 درصد در دست فلسطيني ها باشد و صهيونيستها در 10 درصد مناطق اشغالي بمانند و مستقر شوند، باز هم خطر است چرا كه ايده دو دولت فرصت تاريخي براي بازسازي صهيونيست هاست.
وي گفت: پذيرش دو دولت به معناي بر باد رفتن 100 سال مقاومت است و هر كس آن را بپذيرد بايد بداند كه در خط ملتها نيست و در نقطه مقابل ملتها قرار دارد.
بهار غربي هم در راه است
وي با اشاره به تحولات منطقه كه رسانه هاي غربي از آن به عنوان بهار عربي ياد مي كنند، اظهار داشت: غربي ها بدانند و گوش هايشان را باز كنند، بهاري كه گفتند فقط عربي نيست بلكه آغازش عربي است و بهاري بشري و انساني در راه است و بهار غربي و آمريكايي هم در راه است و به لطف خدا به زودي برپا خواهد شد.
رئيس جمهور گفت: غربي ها دنبال خاورميانه جديد هستند و ما هم به دنبال خاورميانه جديد هستيم كه حتما شكل مي گيرد؛ ولي به لطف خدا و ياري ملتها در اين خاورميانه جديد اثري از آمريكا و صهيونيستها نخواهد بود.
قطعنامه پاياني
مردم ايران در پايان راهپيمايي روز جهاني قدس در قطعنامه اي تاكيد كردند: بيگانگان از باتلاق سوريه راه نجاتي ندارند.
در اين قطعنامه آمده است: به بيگانگان هشدار مي دهيم در صورت پايان ندادن به سناريوهاي ضدسوري و ضد مقاومت درون باتلاقي خواهند افتاد كه راه گريز و نجاتي از آن نخواهند داشت.
راهپيمايي روز قدس
در بيش از 50 كشور
همزمان با برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس در ايران مسلمانان در بيش از 50 كشور جهان از جمله مصر، لبنان و تونس با برگزاري راهپيمايي هايي همبستگي خود را با قدس و ملت مظلوم فلسطين اعلام كردند.
صدها هزار مسلمان در بيش از 50 كشور جهان به مناسبت روز جهاني قدس با حضور در خيابان ها و ميادين اصلي همبستگي خود را با ملت مظلوم فلسطين اعلام كرده و بر دفاع از قدس و مبارزه با يهودي سازي آن تاكيد كردند.
 


درپرتو وحي

خداوندا، پروردگارا!
عيدي بده!
قرآن كريم:
... خداوندا!
پروردگارا!
از آسمان مائده اي براي ما بفرست تا براي اول و آخر ما عيدي باشد
و نشانه اي از تو
و به ما روزي بده (زيرا) تو بهترين روزي دهندگاني.
سوره مائده- 114
 


نصرالله در واكنش به تهديدات اسرائيل عليه تهران:

جواب ايران به اسرائيل فراتر از تصور خواهد بود

دبيركل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت روز قدس در بيروت گفت : در صورت حمله اسرائيل به تأسيسات هسته اي ايران، جواب تهران قوي تر از آن خواهد بود كه تمام تحليلگران سياسي و نظامي آن را تخمين زده اند .
سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان عصر جمعه در مراسم روز جهاني قدس كه با حضور صدها تن از انديشمندان، سران احزاب و گروههاي سياسي لبناني، فلسطيني و عربي در مدرسه المهدي در ضاحيه بيروت برگزار مي شد، گفت : اسرائيل با اين اقدام فرصت طلايي كه ايران بيش از 32 سال براي آن منتظر بود را به تهران براي نابودي خود مي دهد.
وي ادامه داد : سقوط حسني مبارك، عقب نشيني آمريكا از عراق، سقوط نظام هاي ديكتاتوري در تونس و ليبي و پيشرفت هاي هسته اي ايران، اسرائيل را عزادار كرده است.
نصرالله در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ايران در طول 30 سال گذشته با وجود جنگ، تحريم، اتهام از سوي برخي از كشورهاي عربي به خروج از اسلام، حتي در ادبيات خود در برخورد با اسرائيل يك حرف را جابه جا نكرد.
دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد: مشكل اسرائيل با ايران اين است كه اين كشور در كنار ملت هاي مقاوم مي ايستد و به آنها كمك تسليحاتي و مالي مي كند تا با صهيونيسم بجنگند و مانند برخي از كشورهاي منطقه با آنان به صورت فرمايشي رفتار نمي كند.
نصر الله در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ايران با چشم فلسطينيان به تحولات منطقه نگاه مي كند و بر اين اساس مواضع خود را درباره تحولات سوريه اعلام مي كند.
دبير كل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: نمي توان براي قدس با وجود اسرائيل آينده روشني تصور كرد.
وي تاكيد كرد: در روز قدس مسلمانان و كشورهاي اسلامي بايد اختلافات خود را كنار گذاشته و به قضيه فلسطين بپردازند.
 


رئيس شوراي سياسي حزب الله:

تمامي توطئه هاي غرب عليه ايران براي تغيير مواضع تهران در قبال فلسطين است

رئيس شوراي سياسي حزب الله گفت: تمامي توطئه هاي غرب عليه ايران با هدف تغيير مواضع اين كشور در قبال قدس شريف و فلسطين اشغالي و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي است.
«سيدابراهيم امين السيد» به مناسبت روز قدس در مصاحبه با ايرنا در بيروت با اشاره به دشمني غرب با ايران تاكيد كرد: مشكل غرب با ايران همچنان باقي خواهد ماند، چرا كه ايران در بدو انقلاب اسلامي، اسرائيل را از كشورش اخراج كرد و فلسطين را در قلب خود جاي داد.
وي افزود: از اين رو اين كشور از آن زمان تاكنون همچنان در معرض انواع مختلف هجمه هاي آمريكايي، صهيونيستي و عمليات هاي تروريستي قرار گرفته است. به طوري كه پول كشورهاي خليج فارس نيز در سياست خصمانه غرب عليه ايران شريك بوده است.
امين السيد ادامه داد: ايران علي رغم كليه توطئه ها، تحريم ها و دسيسه هاي غربي و صهيونيستي، همچنان ثابت و استوار به حمايت از مسئله فلسطين و قدس شريف ادامه مي دهد.
رئيس شوراي سياسي حزب الله تاكيد كرد: اگر اسرائيل در سوريه جايگاه و نفوذ داشت، مشابه آنچه امروز در كشورهاي عربي مشاهده مي شو د، هرگز مورد حمله آمريكا و غرب قرار نمي گرفت.
 


بازتاب گسترده راهپيمايي روز جهاني قدس در رسانه هاي خارجي

شبكه هاي خبري، پايگاه هاي اطلاع رساني و روزنامه هاي منطقه اي و بين المللي اقدام به بازتاب گسترده راهپيمايي روز جهاني قدس و بيانات اخير رهبر معظم انقلاب مبني بر محو رژيم جعلي اسرائيل از جغرافيا كردند.
شركت گسترده مردم در روز جهاني قدس بازتاب گسترده اي در رسانه هاي منطقه اي و جهاني داشت. راهپيمايي روز گذشته در حالي برگزار شد كه غرب طي ماه هاي اخير فشارهاي تبليغاتي، سياسي و اقتصادي خود را عليه جمهوري اسلامي به شدت افزايش داده و براي تاثير بر تصميمات ايران از تهديد نظامي نيز صرف نظر نكرده است. از اين رو به نظر مي رسد حضور صدها خبرنگار خارجي در تهران از رسانه هاي مختلف جهان، پيش و بيش از آنكه براي انعكاس اين رويداد خبري باشد، براي مشاهده نتايج اين فشارها و تحريم ها بوده است كه البته مردم بصير ايران با حضور گسترده و تماشايي خود در اين صحنه، پيام روشني براي غرب ارسال كردند.
فرانسه در گزارشي از روز قدس به عنوان روز حمايت از آرمان فلسطين و نابودي دولت يهود [رژيم صهيونيستي] ياد كرد.
بنابراين گزارش، اين تظاهرات كه همه ساله در ايران برگزار مي شود، امسال در ميان تنش هاي بالا گرفته بين ايران واسرائيل برگزار شد.
اين خبرگزاري گزارش داده است كه ايرانيان زير آفتاب تند و با حمل پرچم فلسطين و شعار مرگ بر اسرائيل در تظاهرات امروز(جمعه) شركت كردند.
خبرگزاري فرانسه تصريح كرده است كه مقامات نظامي ايران تاكيد كرده اند كه در صورت حمله به ايران، اسرائيل را نابود خواهند كرد. آيت الله خامنه اي هم روز چهارشنبه از اسرائيل به عنوان رژيم «جعلي صهيونيستي» در خاورميانه نام برد كه محو خواهد شد.
خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس نيز با انعكاس اين راهپيمايي گسترده، سخنان رئيس جمهور ايران عليه رژيم اسرائيل را يكي از تندترين حملات آقاي احمدي نژاد به اسرائيل دانست.
تيتر اول
رسانه هاي جهاني علاوه بر بازتاب راهپيمايي ديروز، توجه گسترده اي نيز به بيانات رهبرمعظم انقلاب درباره روز قدس و سرنوشت محتوم رژيم اسرائيل داشتند.
قدس، بازتاب گسترده اي در رسانه ها و مطبوعات اسپانيولي زبان اسپانيا و آمريكايي لاتين داشته و تقريبا همه با تيتر «ايران مي گويد اسرائيل از نقشه محو خواهد شد»، آن را منتشر كرده اند.
روزنامه ال موندو چاپ اسپانيا در گزارش مفصلي به قلم خبرنگار خود در بيت المقدس، نوشت: اظهارات رهبر ايران، همان لحظه نخست به تيتر اول همه روزنامه ها تبديل شد.
همچنين رسانه هاي فرانسوي از جمله شبكه تلويزيوني «بي اف ام تي وي»، شبكه تلويزيوني «يك»، راديو «فرانسه انتر»، راديو «فرانسه 24» و همچنين راديو «فرانس انفو» از جمله رسانه هايي هستند كه گزارش هاي تصويري و خبري برگزاري روز جهاني قدس در ايران را پخش كردند.
پايگاه خبري نشريه پرتيراژ «لوفيگارو» چاپ پاريس در اين زمينه نوشت: در شرايطي كه تنش ميان تهران و رژيم اسرائيل رو به افزايش است، تهران و ديگر شهرهاي ايران به صورت همزمان شاهد برگزاري راهپيمايي روز قدس بود.
اين رسانه فرانسوي ادامه مي دهد: اين راهپيمايي در شرايطي برگزار مي شود كه آيت الله خامنه ا ي رهبر معظم نيز روز چهارشنبه گذشته يك بار ديگر بر حذف شدن اسرائيل از «چشم انداز» منطقه تاكيد كرد.
اعتبار دوباره يك آرمان
روزنامه الديار لبنان نيز در گزارشي روز قدس را اعتباري دوباره براي آرمان فلسطين عنوان كرد.
پايگاه خبري روزنامه الديار لبنان نوشت كه راهپيمايي روز جمعه در نقاط مختلف كشورهاي عربي و اسلامي همزمان با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان برگزار شد.
اين روزنامه تاكيد كرد كه در تهران شركت كنندگان در اين راهپيمايي پلاكاردهايي را براي درخواست وحدت ميان مسلمانان و اعلام همبستگي با آنها و حمايت از گزينه مقاومت در برابر دشمنان در دست داشتند.
آنها شعارهايي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي سر داده و پروژه هاي سازشكارانه واشنگتن و تل آويو كه با همكاري برخي رژيم هاي عربي منطقه به دنبال اجراي آن هستند را رد كردند
اين گزارش در پايان تاكيد مي كند كه انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس اعتباري دوباره به آرمان حساس و حياتي فلسطين داد.
پايگاه خبري الانتقاد لبنان نيز در اين باره نوشت: خيابان هاي تهران مملو از تظاهركنندگان ضداسرائيلي شد.
خبرگزاري شين هوا نيز با اين تاكيد كه جهان اسلام روز قدس را گرامي مي دارد، نوشته است: امروز مسلمانان در اقصي نقاط جهان به خيابان ها مي آيند تا روز قدس را گرامي بدارند و از حقوق حقه فلسطينيان حمايت كنند.
شين هوا تاكيد كرد كه روز قدس را نه فقط ايرانيان بلكه بسياري از مسلمانان در كشورهاي مختلف از جمله در جهان عرب گرامي مي دارند.
اعتراض صهيونيست ها
و سكوت بي بي سي
حضور مردم در راهپيمايي روز گذشته چنان بود كه حتي رسانه هاي رژيم اسرائيل نيز مجبور به بازتاب اين رويداد شدند.
روزنامه جروزالم پست، حضور مردم را ميليوني خواند و آحارونوت نيز با انعكاس اين راهپيمايي به سخنان رئيس جمهور در اين مراسم پرداخت.
همچنين پايگاه صهيونيستي عاروتص شوع در خبر خود به برگزاري اين مراسم در جمعه پاياني ماه رمضان اشاره كرده و آورده است كه ايراني ها «در حمايت از فلسطين و مخالفت با اسرائيل حضوري انبوه در راهپيمايي ها داشتند.»
عاروتص شوع همچنين به نقل از شبكه «پرس تي وي» به حضور ميليوني مردم سرتاسر جهان براي گراميداشت روز قدس اشاره كرده و گفته است كه رهبر ايران پيش از اين خواستار حضور مردم در اين راهپيمايي و پاسخ كوبنده به دشمنان اسلام و فلسطين، شده بود.
تايمز اسرائيل نيز در اين مورد نوشت: ايراني ها با تكان دادن پرچم هاي فلسطين و دادن شعار «مرگ بر اسرائيل»، در مراسم سالانه نمايش همبستگي با فلسطيني ها در اعتراض به سلطه اسرائيل بر «اورشليم» كه نام عربي آن بيت المقدس است، شركت كردند.
در حالي كه رسانه هاي صهيونيستي هم راهپيمايي روز قدس را انعكاس دادند، پايگاه خبري بي بي سي كه در انعكاس اخبار ضدجمهوري اسلامي هميشه پيشتاز و جلودار است، در مورد اين مراسم تا لحظه تنظيم خبر كه ساعت ها از پايان راهپيمايي مي گذرد، هيچ خبري منتشر نكرده است.
بي بي سي كه مدعي است اخبار ايران را كامل، سريع و حرفه اي منتشر مي كند و كوچكترين خبر منفي در گوشه و كنار اين كشور را از دست نمي دهد، مانند گذشته ترجيح داده است در مورد اين حضور ميليوني و سراسري سكوت اختيار كرده و اعتصاب معدنچيان آفريقاي جنوبي را به عنوان خبر اول منتشر كند.
 


گرما، غبار و زلزله هم مردم را خانه نشين نكرد!

سرويس شهرستانها-
مردم روزه دار ايران اسلامي در تمامي شهرها و روستاهاي كشورمان مانند33 سال گذشته بار ديگر شكوه حضور در راهپيمايي روز قدس را به نمايش گذاشتند.
حضور گسترده
زائران و مجاوران مشهدي
در راهپيمايي روز قدس
راهپيمايان روز چهاني قدس از ساعت 9 صبح جمعه در ميدان شهداي مشهد اجتماع كرده و حركت خود را به سوي حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز كردند. همچنين در طول مسير راهپيمايي آدمكهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي توسط راهپيمايان به آتش كشيده شد. در ادامه اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين «مصطفي پورمحمدي» رئيس سازمان بازرسي كل كشور در جمع راهپيمايان در حرم مطهر رضوي سخنراني كرد.
مراجع تقليد دوشادوش مردم، حامي مظلومان فلسطيني
مراجع و علما قم دوشادوش مردم در اين راهپيمايي شركت كردند و حمايت خود از ملت مظلوم فلسطين و انزجار خود را از اسرائيل غاصب اعلام كردند. آيات عظام مكارم شيرازي و نوري همداني از مراجع تقليد، آيت الله فاضل لنكراني، آيت الله ابراهيم اميني، اعضاي جامعه مدرسين حوزه، تعدادي از نمايندگان مجلس خبرگان و آيت الله آملي لاريجاني و علي لاريجاني سران دو قوه قضائيه و مقننه در راهپيمايي روز جهاني قدس در قم شركت كردند.
حضور گسترده مردم
زلزله زده ورزقان در راهپيمايي روز جهاني قدس
مردم زلزله زده شهرستان ورزقان در حالي كه به دنبال زلزله 6 ريشتري روز شنبه اين هفته داغدار عزيزان از دست رفته شان بودند اما در راهپيمايي روز قدس با شكوه تر از سال گذشته شركت كردند . اين راهپيمايي با حضور استاندار آذربايجان شرقي و ائمه جمعه، علما و روحانيون و مسئولان محلي و اقشار مختلف مردم شهرستان ورزقان برگزار شد. راهپيمايي كنندگان امسال روز جهاني قدس ورزقان قبل از آغاز مراسم راهپيمايي در مراسم عزاداري عزيزان از دست رفته در زلزله اخير ورزقان كه در گلزار شهداي ورزقان برگزار شد، شركت كردند .
مردم عزادار آذربايجان شرقي نداي مرگ بر آمريكا و اسرائيل سردادند
مردم روزه دار و عزادار استان آذربايجان شرقي در آخرين جمعه از ماه رمضان با حضور يكپارچه در راهپيمايي روز جهاني قدس نداي مرگ بر آمريكا و اسراييل سر دادند. مردم تبريز در پايان اين راهپيمايي به سخنراني حجت الاسلام «ابوترابي فرد» نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در خصوص جنايات صهيونيست ها در طول تاريخ گوش فرا داده و در پايان با فريادهاي الله اكبر خود مفاد قطعنامه اين روز را تاييد و رهسپار ميعادگاه نمازجمعه شدند. در مسيرهاي راهپيمايي، كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردم استان براي كمك به زلزله زدگان شهرستان هاي اهر، هريس و ورزقان جمع آوري شد.
دل نوشته هاي شيرازي ها
در روز قدس ثبت شد
همزمان با برپايي راهپيمايي روز جهاني قدس دل نوشته هاي مردم شيراز در حمايت از مردم فلسطين و انزجار از اعمال مذبوحانه رژيم اشغال گر و جعلي اسرائيل ثبت شد . اين دل نوشته ها بر روي پارچه اي سفيد كه اعضاي كانون تخصصي همايش ها و مناسبت هاي استان فارس آن را حمل مي كردند، ثبت شد و جملاتي از جمله «مرگ بر آمريگا»، «مرگ بر اسرائيل » ، «روز قدس روز بيداري امت اسلامي است»، «تنها يك قدرم به پيروزي مانده» و «القدس لنا» به چشم مي خورد .
مردم اصفهان در راهپيمايي روز قدس نماد صهيونيست را آتش زدند
اصفهاني ها كه در صفوف فشرده از سه مسير اصلي خود را به ميدان امام رساندند، امسال نماد ديگري از شيطان صفتي و پرچم رژيم اشغالگر قدس را در ميان فريادهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، آتش زدند.
مردم شهر حماسه و شهادت پارسال نيز نماد شيطان و شيطان پرستي را در روز قدس به آتش كشيده بودند.
شيعه و سني
در سيستان و بلوچستان «زنده باد فلسطين» را
فرياد زدند
اقشار مختلف مردم، طوايف و عشاير شيعه و سني سيستان و بلوچستان پرشورتر از سالهاي گذشته و با وجود گرماي بالاي 45 درجه سانتي گراد در اغلب نقاط اين خطه، مشت هاي خود را عليه اشغالگران گره زدند.
روزه داران سيستان و بلوچستان پايان كشتار مسلمانان بي دفاع و مظلوم به دست صهيونيستها و رهايي قبله نخست مسلمين از چنگال اشغالگران را خواستار شدند.
گفتني است به گزارش خبرنگار كيهان از ايوان غرب با وجود گرد و غبار شديددر استان ايلام مردم در راهپيمايي روز قدس حضوري پرشوري داشتند.
همچنين خبرنگار ما از قشم گزارش داد مردم اين جزيره با وجود،گرماي بالاي 45 درجه و رطوبت زياد هوا در راهپيمايي روز قدس شركت و از آرمان هاي ملت مظلوم فلسطين دفاع كردند.
 


اخبار ادبي و هنري

دبير كار گروه تعيين مصاديق مجرمانه:
وزارت ارشاد نمي تواند مستقيماً سايت هاي فاقد مجوز را فيلتر كند
دبير كار گروه تعيين مصاديق مجرمانه گفت: وزارت ارشاد حق ندارد مستقيماً دستور فيلتر و مسدودسازي سايت هايي را كه طبق قانون مطبوعات از هيئت نظارت بر مطبوعات مجوز نگرفته اند، صادر كند.
عبدالصمد خرم آبادي در گفت وگو با خبرنگار قضايي خبرگزاري فارس درباره علت مشكلات به وجود آمده براي سايت خبري «رويداد» اظهار داشت: بيش از 3 هفته گذشته پرونده اين سايت در هيئت نظارت بر مطبوعات مطرح شده و وزارت ارشاد تقاضاي فيلتر شدن اين سايت را كرده بود.
مشاور قضايي دادستان كل كشور با بيان اينكه هيئت نظارت بر مطبوعات هم در نهايت تصميم به فيلتر و مسدود كردن اين سايت گرفت ادامه داد: معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد كه دبير هيئت نظارت بر مطبوعات هم است مصوبه هيئت نظارت بر مطبوعات را براي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ارسال كرده بود تا اين تصميم اجرايي شود.
خرم آبادي گفت: مسئولان وزارت ارتباطات نيز از دبيرخانه كار گروه تعيين مصاديق مجرمانه به عنوان متولي فيلترينگ تعيين تكليف كردند و ما هم اعلام كرديم از نظر ما اين تصميم به دليل مغايرت با قانون لازم الاجرا نيست زيرا بر اساس تبصره 2 ماده يك قانون مطبوعات و تبصره ماده 12 و بند الف ماده 7 همين قانون، هيئت نظارت بر مطبوعات صلاحيت ورود و اتخاذ تصميم راجع به سايت هايي كه از هيئت نظارت بر مطبوعات مجوز نگرفته باشند، ندارد و با توجه به اينكه سايت رويداد نيوز هم سايتي است كه مانند ميليون ها تارنماي موجود در كشور بدون اخذ مجوز از اين هيئت فعاليت مي كند، لذا تصميمي كه هيئت نظارت بر مطبوعات در اين مورد گرفته، صرف نظر از محتواي سايت، غيرقانوني است. دبير كار گروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه هيئت نظارت بر مطبوعات فقط در مورد خبرگزاري ها كه از آن هيئت مجوز اخذ كرده اند مي تواند اتخاذ تصميم كند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه بسياري از خبرگزاري ها و تمام سايت هاي اينترنتي غيرخبرگزاري مجوزي از هيئت نظارت بر مطبوعات دريافت نكرده اند لذا اگر وزارت ارشاد تخلفي از اين سايت ها و خبرگزاري هاي بدون مجوز مشاهده كند بايد تخلف آنها را در كار گروه تعيين مصاديق مجرمانه يا مراجع قضايي مطرح كند تا تصميم مقتضي در اين زمينه اتخاذ شود.
حسينيه هنر افتتاح شد
حسينيه هنر با حضور هنرمندان و شعراي انقلاب در دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي افتتاح شد. به گزارش فارس، در ابتداي اين مراسم وحيد جليلي در سخنان كوتاهي اهداف حسينيه هنر را به عنوان گعده و محلي براي جمع شدن هنرمندان انقلاب اسلامي دانست.
در ادامه ميلاد عرفان پور و اميد مهدي نژاد شعرخواني كردند و بعد از آن ابراهيم فياض استاد علوم اجتماعي دانشگاه تهران، در سخناني ايجاد حلقه هاي فكري، فرهنگي و هنري را مهم دانست و گفت: پس از هنر، اين ادبيات و سپس فلسفه است كه در اين دوران به كمك ما مي آيد.
در ادامه اين نشست محمدحسين سليمي نمين در سخناني با بيان اينكه تجربه هاي سياسي هم مي تواند انسان را فربه كند براي مواجهه با حوادث آينده و هم مي تواند انسان را مايوس و دچار سردرگمي كند، گفت: خط مقدم فرهنگي كشور بايد بتوانند اين حوادث يكي- دو سال اخير را به درستي تحليل كنند تا بتوانند براي رويارويي با پديده هاي جديد آماده شوند.
در ادامه اين مراسم محمدرضا گلريز خواننده سرودهاي انقلاب در سخناني گفت: با توجه به شبيخون فرهنگي، ما از لحاظ هنري در معرض خطر هستيم لذا بايد صراحتاً از صدا و سيما، ارشاد و حوزه هنري انتقاد شديد داشته باشم.
وي همچنين به انتقاد از ابتذال رايج در بسياري از موسيقي ها پرداخت و اظهار داشت: به عقيده مسئولان آنچه در حوزه موسيقي پاپ شكل گرفته مي تواند بسياري از جوانان را ارضا كند اما اشعار و موسيقي هايي كه مي شنوم ابتذال بسياري دارد. در ادامه مراسم افتتاح حسينيه هنر سعيد قاسمي نيز سخنراني كرد و با بيان اينكه فتنه 88 ملاك انقلابي گري اين روزهاست، گفت: هركس اعتقاد به شيعه دارد براي صحنه اي خاص و عاشورا آماده مي شود.
يك بازيگر: به راهپيمايي روز قدس افتخار مي كنم
يك بازيگر سينما و تلويزيون گفت: اسرائيل بنا به فرموده امام خميني(ره) بايد از صحنه روزگار محو شود.«مهران رجبي» بازيگر پيشكسوت سينما، راديو و تلويزيون در خصوص روز قدس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگر مقايسه اي سطحي داشته باشيم مي بينيم كه وضعيت رژيم صهيونيستي با پنج سال پيش متفاوت است؛ سال ها هيچ كشوري جرات نداشت كه به اسرائيل حرفي بزند ولي الان شما شاهد خوار شدن اين رژيم هستيد.
اين بازيگر اظهار داشت: راهپيمايي هاي روز قدس باعث شده ضعف اسرائيل بيش از پيش نمايان شود. رجبي افزود: روز قدس و همه آن شعارها و حضور مردم هميشه در صحنه، به زودي باعث نابودي اين رژيم جعلي مي شود.
وي ادامه داد: روز قدس و حركت مردم مسلمان و انقلابي ايران، جزء افتخارات نظام ما است. وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر صهيونيسم از يك گروه به نام «حزب الله لبنان» وحشت دارد و اين خود نشان دهنده ضعف و وحشت روزافزون رژيم صهيونيستي از مردم مسلمان جهان است.
 


افزايش 75درصدي صادرات محصولات خراسان رضوي به افغانستان

مشهد- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره بازرگاني خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي از افزايش 75درصدي صادرات كالاهاي توليدي اين استان به افغانستان خبرداد.
ناصر بهزاد، افزود: طي سال89، 488 ميليون دلار كالاي توليد در استان به افغانستان صادر شد كه اين رقم با افزايش 75درصدي در سال90 به 856 ميليون دلار افزايش يافت.
وي با بيان اينكه حجم كالاهاي صادراتي استان به افغانستان در سال 89، 756 هزارتن بود كه اين رقم با افزايش 61درصدي به هزار و 293 هزارتن در سال90 افزايش يافته اظهار داشت: سهم خراسان رضوي از مجموع صادرات كشور به افغانستان در سال 89، 5/36 درصد و در سال گذشته 39درصد بوده است.
بهزاد مجموع صادرات كالا از كشور به افغانستان طي سال90 به لحاظ ارزش را 2ميليارد و 179ميليون دلار و به لحاظ وزني را دو هزار و 911 هزارتن دانست كه به ترتيب 63و 61 درصد نسبت به سال 89 رشد داشته است.
رئيس اداره بازرگاني خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي، گفت: نمايشگاه مشترك ايران و افغانستان در شهريور ماه جاري در شهر كابل افغانستان برگزار مي شود.
 


رئيس راهور تهران اعلام كرد

محدوديت هاي ترافيكي نماز عيد سعيد فطر

رئيس راهور تهران بزرگ با تشريح تمهيدات ترافيكي نماز عيد سعيد فطر از اعمال محدوديت هاي تردد و توقف از ساعت 4 صبح روز عيد تا پايان مراسم و عادي شدن ترافيك معابر خبر داد.
سردار حسين رحيمي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه نماز عيدفطر امسال كه به امامت رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران برگزار مي شود گفت: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با همكاري دستگاه هاي ديگر از جمله ستاد نمازجمعه، شهرداري تهران، اورژانس، آتش نشاني و سازمان هاي اتوبوسراني، تاكسيراني و مترو اقدامات لازم را جهت ارائه خدمات و سرويس به نمازگزاران عيدسعيدفطر در دستور كار قرار داده است.
وي با اشاره به تدابير ترافيكي نماز عيد فطر افزود محدوديت هاي تردد از ساعت 4 صبح روز عيد از شمال در طول بلوار كشاورز از ميدان وليعصر به خيابان كارگر، از شرق خيابان وليعصر(عج) حد فاصل تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر(عج) و خيابان فلسطين، طالقاني و خيابان هاي منشعب از آن ها به سمت غرب، از غرب خيابان كارگر حدفاصل خيابان جمهوري تا تقاطع بلوار كشاورز و از جنوب خيابان انقلاب شامل ابوريحان، دانشگاه رازي، 12 فروردين و منيري جاويد نيز جزو خيابان هايي هستند كه محدوديت هاي تردد در آنها اعمال مي شود.
به گفته رحيمي تردد در خيابان جمهوري از كارگر تا وليعصر(عج) تنها از غرب به شرق جريان خواهد داشت.
وي به ممنوعيت هاي توقف اشاره كرد و گفت: توقف از ساعت 4 صبح در بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا تقاطع كارگر (هر دو مسير)، خيابان هاي واقع در غرب خيابان وليعصر(عج) حد فاصل جمهوري تا ميدان وليعصر(عج)، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، خيابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا وليعصر(عج)، خيابان وليعصر(عج) از انقلاب تا ميدان وليعصر(عج)، خيابان هاي واقع در ضلع جنوبي خيابان انقلاب اسلامي شامل ابوريحان، دانشگاه، رازي، 12 فروردين و منيري جاويد تا پايان مراسم و عادي شدن بار ترافيكي ممنوع خواهد بود.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ با بيان اينكه تمهيدات ويژه اي براي خدمات رساني از سوي ناوگان هاي حمل و نقل عمومي شهر تهران در روز برگزاري نمازعيد فطر اتخاذ شده است گفت: 9 محل جهت دپوي اتوبوس هاي شركت واحد و هشت مسير جهت سرويس نمازگزاران در كليه مناطق شهر تهران پيش بيني شده است ضمن آنكه 13 مسير نيز براي استقرار تاكسي هاي ون جهت انتقال به محل دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است.
وي همچنين از تعيين سه محل جهت استقرار تاكسي هاي ون ويژه جابجايي گم شدگان خبر داد و گفت: براي ارائه خدمات بهتر به نمازگزاران در روز عيد فطر پاركينگ هايي نيز در سطح مناطق 10 و 11 براي شهروندان در نظر گرفته شده است كه پاركينگ هاي سازمان حج و زيارت در خيابان آزادي نبش خيابان رودكي، تالار وحدت و خيابان استاد شهريار بين حافظ و خارك، ساختمان كارگر واقع در خيابان ابوريحان و پاركينگ بازار موبايل واقع در خيابان حافظ از جمله اين پاركينگ هاست.
سردار رحيمي تصريح كرد: محل هايي نيز براي پارك موتورسيكلت ها در نظر گرفته شده است كه شمال خيابان حجاب حد فاصل فاطمي تا در شرقي پارك لاله و پاركينگ لاله، در ضلع جنوب دانشگاه تهران خيابان برادران مظفر، ضلع شرق دانشگاه تهران، خيابان وليعصر(عج) حد فاصل انقلاب تا ميدان وليعصر(عج)، ضلع غرب دانشگاه تهران، خيابان نصرت حد فاصل جمالزاده تا كارگر و پاركينگ كاوه از جمله محل هايي است كه در اين خصوص در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به تعيين پاركينگ هايي براي خودروهاي شخصي در منطقه شش كه نزديكترين محل به برگزاري نماز عيدفطر است گفت: پاركينگ لاله واقع در خيابان حجاب نبش فاطمي، پاركينگ سازمان آب واقع در خيابان حجاب نبش فاطمي، پاركينگ حافظ واقع در خيابان كريمخان تقاطع حافظ، پاركينگ قرني واقع در خيابان شهيد قرني نرسيده به شاداب، پاركينگ بهار واقع در خيابان سميه، پاركينگ وليعصر(عج) در خيابان وليعصر(عج) نرسيده به خيابان طالقاني از جمله پاركينگهايي است كه در روز عيد فطر براي خودروهاي شخصي نمازگزاران در نظر گرفته شده است.
وي افزود: حياط و محوطه بيمه ايران واقع در خيابان فاطمي مقابل وزارت كشور، حياط دانشكده تربيت مدرس واقع در خيابان جلال نرسيده به كارگر، حياط دانشكده اقتصاد واقع در جلال آل احمد، حياط و محوطه دانشگاه اميركبير واقع در خيابان حافظ انتهاي سميه، حياط و محوطه دبيرستان البرز واقع در تقاطع كالج، حياط لانه جاسوسي واقع در خيابان طالقاني، حياط و محوطه بنياد شهيد واقع در خيابان طالقاني نرسيده به خيابان حافظ، حياط و محوطه فروشگاه سپه واقع در خيابان كارگر تقاطع خيابان فاطمي، حياط و محوطه مدرسه شهيد رجايي واقع در خيابان فاطمي رو به روي پارك لاله تعداد ديگري از اين پاركينگ هاست.
سردار رحيمي خاطر نشان كرد: حياط و محوطه مدرسه شهداي رسانه واقع در خيابان كريمخان زند تقاطع ميرزاي شيرازي، حياط و محوطه ساختمان هلال احمر واقع در خيابان طالقاني نرسيده به سپهبد قرني، حياط و محوطه شركت نفت و گاز پارس واقع در خيابان فاطمي-دائمي، محوطه ناحيه يك بهره برداري و خدمات مشتركين آب و فاضلاب تهران واقع در خيابان كارگر نبش كوچه مصري، دبيرستان و پيش دانشگاهي شهيد مطهري واقع در خيابان فلسطين نيز محل هاي ديگري است كه براي پاركينگ نمازگزاران در نظر گرفته شده است.
 


امام جمعه شيراز:

جمهوري اسلامي همه حركت هاي دنياي اسلام را مديريت مي كند

شيراز- خبرنگار كيهان:
آيت الله ايماني اظهار كرد: نظام اسلامي ما همه حركت هاي دنياي اسلام، بلكه همه حركت هاي مستضعفين جهان عليه استكبار را مديريت مي كند.
نماينده رهبر معظم انقلاب در فارس و امام جمعه شيراز در جمع اعضاي جامعه روحانيت شيراز افزود: اخيراً هجمه عظيم تبليغاتي دشمن پيرامون مسائل مختلف كشور و به خصوص مسائل اقتصادي اوج گرفته و ما وظيفه داريم كه الگوي مصرف را براي جامعه تعريف كنيم و مردم را از اسراف بر حذر داريم.
وي اظهار داشت: امروز دشمن از يك قرارگاه مركزي عمليات عليه نظام ما را دنبال مي كند و مي خواهد از نظر رواني مردم را دچار مشكل كرده و از اين طريق بين مردم و مسئولان فاصله ايجاد كند. ايماني با بيان اينكه علت دشمني استكبار با نظام ما واضح و آشكار است افزود: نظام اسلامي ما همه حركت هاي دنياي اسلام و بلكه همه حركت هاي مستضعفين جهان عليه استكبار را مديريت مي كند و چون منافع دشمن به خطر افتاده است به همين سبب مي خواهد با به انزوا كشيدن ايران منافع خودش را حفظ كند.
 


توليدكنندگان بلوك سيماني بايد گواهي استاندارد اخذ كنند

اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره نظارت بر اجراي استاندارد خوزستان گفت: توليدكنندگان بلوك سيماني براي كسب گواهي استاندارد به اين اداره مراجعه كنند.
«احمد نزهت» اظهار داشت: با توجه به اجباري بودن استاندارد بلوك هاي سيماني سبك غير باربر به شماره استاندارد ملي 7782 و استفاده روزافزون اين محصول در كارگاه هاي ساختماني در سطح استان، تمام توليدكنندگان اين محصول در استان خوزستان موظف هستند براي تشكيل پرونده و استانداردسازي محصول توليدي به اين اداره كل مراجعه كنند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد خوزستان، وي افزود: در صورت عدم مراجعه با مسئولان واحد توليدي طبق مقررات برخورد قانوني و كارگاه توليدي پلمب خواهد شد.
اين مقام مسئول در اداره استاندارد خوزستان تأكيد كرد: با توجه به اهميت اين محصول در پروژه هاي ساختماني از همشهريان درخواست مي شود، قبل از خريد اين محصولات از داشتن نشان استاندارد محصول خريداري شده اطمينان حاصل كنند.
نزهت افزود: اداره كل استاندارد به عنوان متولي تعيين كيفيت كالا اهتمام جدي در استانداردسازي واحدهاي توليدي و نيز اعلام و معرفي عمومي توليدكنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و نيز ارجاع آنان به مراجع ذيصلاح قضايي را دارد.
 


امكانات بلااستفاده ادارات در اختيار آموزش و پرورش قرار مي گيرد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: دستگاه هاي اجرايي امكانات بلااستفاده خود را در اختيار آموزش و پرورش قرار دهند.
«عليرضا ذاكر اصفهاني» در شوراي آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: دستگاه هاي اجرايي موظف هستند با توجه به مصوبه هيئت دولت براي هوشمندسازي مدارس اقدام كنند.
وي با اشاره به اين كه آموزش و پرورش و دانشگاه ها بايد روي موضوعات حوزه علوم انساني توجه بيشتري داشته باشند. با اشاره به اهميت رشته علوم اجتماعي افزود: رشته هايي مانند فلسفه و ادبيات فارسي نيز تاكنون مهجور مانده است كه بايد در اين زمينه قدم هاي مثبتي برداشته شود تا خانواده ها فرزندان خود را بيشتر به اين رشته ها كه فضاي هويتي براي ما در حوزه علوم انساني است، سوق دهند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14