(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 شهریور 1391 - شماره 20289

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در بازديد از منطقه: بازسازي منازل اولويت اول مناطق زلزله زده است
در مكتب امام
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
برگزاري اجلاس عدم تعهد در ايران نشانگر تو خالي بودن شعارهاي استكبار است
با حضور معاون اول قوه قضائيه مراسم يادمان شهداي شهريورماه برگزار شد
صيد طلايي وزارت اطلاعات ضدانقلاب را غافلگير كرد
سردار وحيدي: جنگ افزارها متناسب با تهديدات ساخته مي شود
ايران در نامه اي به شوراي امنيت سازمان ملل
اظهارات جنگ طلبانه مقامات صهيونيست تهديد صلح بين الملل است
با وجود تلاش هاي ضدايراني آمريكا عمان اير هم تحريم هاي غيرقانوني را دور زد
امام، انقلاب و بيداري اسلامي- قسمت اول
آغاز بيداري


رئيس جمهور در بازديد از منطقه: بازسازي منازل اولويت اول مناطق زلزله زده است

رئيس جمهوري با اشاره به اينكه دولت و همه ملت ايران در غم مردم آذربايجان شرقي شريك هستند، گفت: با توجه به سرماي زودرس مناطق زلزله زده، بازسازي مناطق مسكوني در اولويت اول قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر روز جمعه در جريان سفر به استان آذربايجان شرقي و در حاشيه بازديد از دو روستاي زلزله زده زغن آباد و زنگ آباد از توابع شهرستان ورزقان كه كانون اصلي زلزله بودند در گفتگو با خبرنگاران گفت: روند خدمت رساني به مردم اين مناطق سرعت بيشتري خواهد يافت و اگر نواقصي هم وجود دارد با كمك مردم و همياري همه دستگاه ها برطرف مي شود.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه زلزله آذربايجان شرقي در منطقه وسيعي شكل گرفته است افزود: مهمترين كارها در مناطق زلزله زده، بازسازي منازل مسكوني است؛ زيرا همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند سرما در اين مناطق زودرس است و بايد هر چه سريعتر كار احداث منازل و كمك رساني به مردم انجام شود.
وي افزود: البته به طور موقت چادرها احداث شده است اما بايد اين چادرها نيز به وسايل گرمايي و ايمن سازي در برابر بارش هاي فصل سرما مجهز شوند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه همه بايد بسيج شويم تا خانه هاي مردم به سرعت در اين مناطق ساخته شود، اظهار داشت: بايد براي دام و احشام مردم نيز فكر مناسبي داشته باشيم.
رئيس جمهور اظهار اميدواري كرد: مناطق زلزله زده به گونه اي ساخته شود كه به شهرها و روستاهاي الگو و نمونه تبديل شده و وضعيت مردم به شرايط عادي برگردد.
وي همچنين خاطر نشان كرد: با برنامه ريزي و هماهنگي هايي كه با مسئولان آواربرداري در مناطق زلزله زده به عمل آمده مقرر شد عمليات آواربرداري با نظارت مردم به گونه اي انجام شود كه حداكثر وسايل و اموال مردم مورد استفاده قرار گيرد.
احمدي نژاد همچنين بر لزوم رفع مشكلات بهداشتي و آبرساني به مناطق زلزله زده نيز تاكيد كرد.
براساس اين گزارش رئيس جمهور بامداد جمعه به منظور بازديد از مناطق زلزله زده و كلنگ زني بازسازي مناطق آسيب ديده از زلزله اخير به آذربايجان شرقي سفر كرد و پس از ورود به تبريز عازم يكي از مناطق آسيب ديده استان شد.
در اين سفر وزراي كشور، راه و شهرسازي، جهاد كشاورزي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري و رئيس سازمان هلال احمر دكتر احمدي نژاد را همراهي مي كردند.
رئيس جمهور در جريان بازديد از مناطق زلزله زده در روستاي «زنگ آباد» به چادر كودكان زلزله زده سر زد و آنها را در آغوش كشيد و در فضايي عاطفي و صميمي با آنها به گفت وگو نشست.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي، محمود احمدي نژاد صبح جمعه ضمن بازديد از مناطق مختلف روستاي «زنگ آباد» و اطلاع از نحوه كمك رساني به مردم زلزله زده دستورات لازم را براي تسريع در رفع مشكلات زلزله زدگان صادر كرد.
احمدي نژاد همچنين با حضور در چادرهاي اسكان موقت زلزله زدگان پاي درد دل هموطنان زلزله زده نشسته و به زبان آذري با مردم اين روستا صحبت و با آنان همدردي كرد، ساكنان روستاي زنگ آباد نيز مشكلات و نيازهاي خود را از نزديك با رئيس جمهور در ميان گذاشتند.
رئيس جمهوري كه صبح جمعه به منظور بررسي و نحوه امدادرساني و مشكلات زلزله زدگان آذربايجان وارد اين استان شده بود بعد از بازديد سرزده از دو روستاي زلزله زده با بالگرد به فرودگاه تبريز بازگشت و بلافاصله شوراي مديريت بحران استان آذربايجان شرقي با حضور استاندار آذربايجان شرقي، وزير كشور، وزير راه و شهرسازي، وزير جهاد كشاورزي، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و رئيس سازمان هلال احمر در فرودگاه تبريز تشكيل داد تا دولت در راستاي سرعت دادن به روند كارها در مناطق زلزله زده تا قبل از رسيدن سرما خانه هاي زلزله زدگان را آماده كند.
كمك مالي ژاپن
براي ساخت مسكن
سفير ژاپن در تهران از تصميم توكيو براي اعطاي كمك نقدي 2/1 ميليون دلاري براي تهيه مسكن پيش ساخته در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي، كين ايچي كومانو، روز جمعه با حضور در جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي، با ابلاغ پيام تسليت دولت و ملت ژاپن به مناسبت زلزله اخير و ابراز همدردي با مصيبت ديدگان اين حادثه، گفت: دولت ژاپن در نظر دارد علاوه بر كمك هاي غيرنقدي 90 ميليون ين ژاپني، 2/1 ميليون دلار براي تهيه مسكن پيش ساخته به سازمان جمعيت هلال احمر ايران كمك كند.
هيئت اعزامي از ژاپن براي بازديد از روستاهاي آسيب ديده راهي مناطق زلزله زده شدند.
رئيسان شركت ماروبن ژاپن و انجمن ژاپني هاي مقيم تهران در سفر سفير اين كشور به آذربايجان شرقي او را همراهي مي كنند.
ارسال تجهيزات 10 شهرداري كشور به مناطق زلزله زده
معاون عمراني وزير كشور از اعزام تجهيزات و ماشين آلات خدمات شهري و نيروهاي امدادي بيش از 10 شهرداري كشور به مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي خبر داد.
حميدرضا ارشادمنش روز پنج شنبه در حاشيه ارسال سه دستگاه ماشين آلات سنگين آتش نشاني به شهرستان هاي زلزله زده استان، افزود: اين تجهيزات شامل ماشين هاي حمل زباله و آتش نشاني است كه براي كمك رساني به شهرداري هاي اهر، هريس و ورزقان در ارائه خدمات مطلوب به آسيب ديدگان ارسال مي شود.وي اظهار كرد: علاوه بر اين ماشين آلات، وزارت كشور كمك هاي ويژه را براي اين سه شهرداري در نظر گرفته تا بتوانند در مدت زمان اسكان موقت زلزله زدگان خدمات بهينه اي را ارائه كنند.
رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور با اشاره به اجراي عمليات آواربرداري در مناطق زلزله زده، گفت: با توجه به اينكه در برخي روستاها اسباب و اثاثيه مردم زير آوار است، آواربرداري بايد با دقت و حوصله انجام شود كه براي تسريع در اين عمليات شهرداري هاي مختلف كشور وارد مناطق شده و به كمك شهرداري هاي استان آمده اند.
ارشادمنش ادامه داد: در بخش خدمات شهري به ويژه جمع آوري زباله و پسماند نيز شهرداري هاي آذربايجان شرقي و استان هاي همجوار با جديت در حال فعاليت هستند.
وي با بيان اينكه تلاش مديران دولتي اسكان دائمي زلزله زدگان تا قبل از فصل سرماست، گفت: با توجه به آمادگي دستگاه هاي اجرايي، احداث مسكن دايمي در روزهاي آينده شتاب بيشتري مي گيرد و اجراي طرح هاي هادي روستايي هم بتدريج آغاز خواهد شد.
ارشادمنش در خصوص احداث اماكن نگهداري دام در روستاهاي زلزله زده نيز گفت: پيش بيني مي كنيم با تلاش هايي كه صورت مي گيرد حداكثر تا پايان مهر ماه همه آسيب ديدگان زلزله براي دام هاي خود سرپناه دايم داشته باشند.
بازسازي 1800 واحد مسكوني توسط بسيج سازندگي
رئيس سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: اين نهاد طبق توافقنامه اي، يك هزار و 800 واحد مسكوني مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي را بازسازي مي كند.
سرتيپ مجيد خراساني روز پنج شنبه در بازديد از مناطق زلزله زده شهرستان هريس در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به فعاليت هفت گروه از بسيج سازندگي در ساعت هاي اوليه وقوع زلزله براي كمك رساني به زلزله زدگان افزود: بسيج سازندگي علاوه بر فعاليت در دوره بازسازي تلاش خواهد كرد زمينه را براي حضور گروه هاي جهادي از سراسر كشور مهيا كند.
احداث 2 هزار منزل مسكوني توسط كميته امداد
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور گفت: دو هزار باب منزل مسكوني براي مددجويان زلزله زده تحت حمايت كميته امداد آذربايجان شرقي احداث مي شود.
حسين انواري در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: با توجه به حجم گسترده خرابي ها در شهرستان ورزقان بيش از 880 منزل مسكوني تنها در اين شهرستان ساخته مي شود.
وي اضافه كرد: همچنين 743 خانه نيز براي مددجويان شهرستان هريس كه در جريان زلزله اخير خانه هايشان را از دست داده اند توسط كميته امداد استان احداث مي شود. وي گفت: قرار است 188 منزل مسكوني نيز براي مددجويان زلزله زده اهر ساخته شود.
وي ادامه داد: براي اين منظور علاوه بر كمك ها و وام هاي دولت، مبلغ 20 ميليون ريال نيز توسط كميته امداد به صورت وام بلاعوض براي احداث مسكن مددجويان زلزله زده استان پرداخت مي شود.
وي ادامه داد: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است حسابي براي هر مددجو در نظر گرفته شود و وام هاي دريافتي از دولت و كمك هاي مردم و خيرين به اين حساب ها واريز شود.
انواري اضافه كرد: در اين روش پس از احداث مسكن بقيه پول باقي مانده در حساب به صورت پس انداز محسوب شده و از سود آن اقساط وام هاي دريافتي مددجويان از دولت پرداخت مي شود.
وي ابراز كرد: اين حساب ها به نام خود مددجويان خواهد بود ولي امكان برداشت از آن وجود ندارد و پس از اتمام اقساط وام، اين پول قابل برداشت براي مددجويان خواهد بود.
وي افزود: همچنين بخشي از وام ها و كمك ها براي ساخت فضاي خودكفايي كه شامل كارگاه و اماكن فعاليت كاري مددجويان است در نظر گرفته ايم كه صرف ساخت آن خواهد شد.
اختصاص وام براي بازسازي واحدهاي مسكوني
وزير كشور از تصويب پرداخت چهار هزار و 250 ميليارد ريال وام براي بازسازي 29 هزار واحد مسكوني در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، «مصطفي محمد نجار» در حاشيه جلسه هيئت دولت گفت: 600 ميليارد ريال كمك بلاعوض نيز در قالب كمك هاي 10 تا 20 ميليون ريالي در نظر گرفته شده است.
وي امدادرساني در زلزله اخير شمال غرب كشور را بسيار خوب توصيف كرد و افزود: در روند امدادرساني شاهد ركورد بوديم به نحوي كه در 12 ساعت اول حادثه آواربرداري و در 48 ساعت نخست اسكان موقت انجام شد و براي اسكان دايم قبل از فصل سرما نيز برنامه ريزي مي شود.وي از موافقت رئيس جمهوري براي پرداخت كمك هاي بلاعوض و وام هاي بازسازي مسكن در جلسه هيئت دولت خبر داد.
پرداخت كمك ها
در چادر زلزله زدگان
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي اعلام كرد: كمك هاي دولت به زلزله زدگان در اسكان و بدون مراجعه آنان و پس از پر كردن فرم هاي مربوطه در چادرها پرداخت مي شود.
«عليرضا تابش» عصر روز پنج شنبه در مراسم كلنگ زني بازسازي 14 روستاي حومه تبريز در روستاي كومانج عليا دهستان اسپيران، گفت: 10 ميليون وام بلاعوض، 20 ميليون وام بلاعوض به زلزله زدگاني كه مسكن آنها دچار آسيب شده و 125 ميليون ريال تسهيلات مسكن از جمله كمك هاي دولت به زلزله زدگان است.
وي افزود: اعتبارهاي لازم از طريق دولت و بانك مركزي در اختيار بانك مسكن قرار داده شده است.
تابش خاطرنشان كرد: زلزله زدگان همچنين مي توانند خودشان سازنده معرفي كنند يا از بنياد مسكن سازنده بخواهند يا خودشان اقدام به ساخت كنند كه در هر صورت دولت از آنان حمايت مي كند.
استاندار آذربايجان شرقي نيز اعلام كرد: چهار هزار و 250 ميليارد ريال تسهيلات براي بازسازي 29 هزار واحد مسكوني در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است.
احمد عليرضابيگي روز پنج شنبه در بازديد از مناطق زلزله زده گفت: در جلسه روز گذشته هيات دولت علاوه بر تسهيلات ياد شده 600 ميليارد ريال كمك بلاعوض هم براي زلزله زده هاي استان اختصاص يافته است. وي در خصوص مبلغ وام هاي در نظر گرفته شده گفت: 125 ميليون ريال وام براي بازسازي واحدهاي روستايي، 50 ميليون ريال وام براي تعميرات واحدهاي شهري و 200 ميليون براي بازسازي مسكن شهري در نظر گرفته شده است.
استاندار آذربايجان شرقي همچنين اعلام كرد: 15 ميليارد ريال نيز وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده كه از طريق بانك مسكن ارائه مي شود.
ارسال يك هزار دستگاه ماشين آلات راهسازي
مديركل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي گفت: با دستور وزير راه و شهرسازي يك هزار دستگاه انواع ماشين آلات از 10 استان كشور از روز پنج شنبه به مناطق آسيب ديده از زلزله استان ارسال شد.
اين ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك از طرف ادارات كل راه و شهرسازي تهران، آذربايجان غربي، زنجان، گيلان، اردبيل، كرمانشاه، قزوين، همدان، كردستان و مازندران به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
اعلام زمان بازپرداخت
تسهيلات بازسازي
فرماندار تبريز گفت: زمان بازپرداخت تسهيلات اعطايي براي بازسازي منازل مسكوني حادثه ديدگان زلزله آذربايجان 3 سال بعد از احداث و جذب تسهيلات مزبور خواهد بود.
محمود چمني افزود: دولت اهتمام جدي در ساخت و مقاوم سازي منازل مسكوني و محل نگهداري احشام روستائيان حادثه ديده ظرف 2 ماه آينده و قبل از برودت هوا دارد.
وي همچنين تصريح كرد: مدت تنفس تسهيلات كم بهره اعطايي از سوي دولت علاوه بر تسهيلات معيشتي و جعاله بلاعوض 3 سال در نظر گرفته شده است كه اين امر به ميزان قابل توجهي مشكلات روستائيان را مرتفع مي سازد.
آغاز بازسازي خانه هاي
روستاهاي اهر
فرماندار اهر گفت: عمليات اجرايي بازسازي در هشت روستاي اين شهرستان آغاز شده است.
رضا صديقي اظهار كرد: هم اكنون كار آواربرداري، اسكان موقت و ارائه خدمات زيربنايي نظير برق رساني، آب رساني، مخابرات روستايي و ساير موارد ضروري به محل استقرار چادرها به اتمام رسيده است. صديقي نيازهاي اصلي زلزله زدگان در زمان حاضر را نصب سرويس هاي بهداشتي، حمام صحرايي، كانكس هاي اتاق دار، مصالح ساختماني، چراغ خوراك پزي، لباس گرم، پتو و چادر عنوان كرد.
ترفند جديد كلاهبرداران
براي كمك به زلزله زدگان
سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري از جرايم پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا از شناسايي كلاهبرداراني خبر داد كه با انتشار حساب هاي شخصي خود در فضاي مجازي به بهانه كمك به زلزله زدگان، از مردم پول دريافت مي كردند.
سرگرد علي نيك نفس در گفت وگو با ايسنا با اعلام خبر شناسايي و برخورد با برخي افراد سودجو در فضاي مجازي گفت: پس از وقوع زمين لرزه در شهرستانهاي آذربايجان شرقي برخي افراد سودجو با سوء استفاده از شرايط حاكم بر جامعه و احساسات مردمي با انتشار شماره حساب هاي شخصي از كمك هاي مردمي سوء استفاده كردند.
وي با بيان اينكه برخي افراد سودجو اقدام به انتشار شماره حساب هاي تقلبي و شخصي در فضاي مجازي در پوشش كمك به زلزله زدگان كرده بودند گفت: حتي اين افراد سودجو با سوء استفاده از نام افراد شهير و بنام از جمله ورزشكاران، هنرمندان و حتي سازمان ها اقدام به جمع آوري كمك هاي نقدي مردمي كرده بودند.
سرپرست معاونت تشخيص و پيشگيري از جرايم پليس فتاي ناجا با بيان اينكه برخي افراد ديگر نيز نادانسته و از روي حسن نيت شماره حساب اين كلاهبرداران را در فضاي مجازي منتشر كرده بودند، تحقيقات نشان داد كه اين شماره حساب ها، شماره حساب شخص افراد سودجو است و اين كمك ها به جاي پرداخت به زلزله زدگان در جيب كلاهبرداران مي رفت.
 


در مكتب امام

علماي اسلام موظفند
با انحصارطلبي مبارزه كنند
علماي اسلام موظفند:
با انحصارطلبي و استفاده هاي نامشروع ستمگران مبارزه كنند (و ساكت ننشينند).
و نگذارند عده كثيري گرسنه و محروم باشند و در كنار آنها ستمگران غارتگر و حرامخوار در ناز و نعمت بسر ببرند.
ولايت فقيه- ص 44
 


حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:

برگزاري اجلاس عدم تعهد در ايران نشانگر تو خالي بودن شعارهاي استكبار است

خطيب نماز جمعه تهران گفت: برگزاري اجلاس عدم تعهد در ايران نقطه عطف و پاسخ عيني و عملي به اين است كه سلاح استكبار جهاني زنگ زده است و شعارهايش تو خالي و حرف هايش بي اساس است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام كاظم صديقي خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه دوم با اشاره به اجتماع پرشكوه مردم در روز قدس و همراهي بيش از پيش ساير ملل در اين روز كه لبيكي به نداي امام خميني (ره) بود، افزود: مقام معظم رهبري پيش از اين فرموده بودند استكبار سعي مي كند مسئله فلسطين را پنهان كند اما ملت هاي مسلمان نشان دادند كه احياي روز قدس و زنده نگاه داشتن آرمان فلسطين همانند اصل انقلاب خاموشي ندارد و دشمن هر چه مي كند تلاش مذبوحانه است و روزي ريشه اسرائيل كنده و پوزه آمريكا براي هميشه به خاك ماليده خواهد شد.
صديقي با اشاره به فرا رسيدن هفته دولت و با گراميداشت شهادت دو خدمتگزار متعبد شهيدان رجايي و باهنر تصريح كرد: اكنون فرصت مناسبي براي دولت و دولتمردان است تا با ارزيابي دقيق از نقاط قوت و ضعف، چرخه پيشرفت كشور را سرعت ببخشند.
وي با بيان اينكه در فناوري هسته اي، نانو تكنولوژي و پزشكي، كشور ما پيشرفت چشمگيري داشته است، گفت: دولت در فضاي سياسي كشور همچنان شعارهاي ساده زيستي و ارتباط با مردم را سر مي دهد كه اين شعارها همانند شعارهاي ابتداي انقلاب قابل ستايش است.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به پرتلاشي كابينه گفت: از سوي ديگر بايد از اينكه فكر كنيم كارمان را خوب انجام داده ايم به خدا پناه ببريم؛ محبت مردم و حضور آنها در باز كردن گره هاي سياسي و اجتماعي در مقابله با تهاجم دشمنان چيزي نيست كه بگوييم با اين خدمات حق ملت ادا شده است.اگر صد برابر اين هم كار كنيم باز هم در برابر شهدا، جانبازان و آزادگان و مردم هيچ نكرده ايم.
صديقي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با دولتمردان گفت: بايد در شرايط كنوني فضايي ايجاد كنيم كه قشرهاي آسيب پذير جامعه آسيب نبينند اگر چه انقلاب ما انقلاب زاغه نشين ها و پا برهنه ها است و شهداي ما اكثرا از جنوب شهر هستند و مردم جبهه ها را با قلك هايشان اداره كردند اما تكليف دولت و مسئولين اين است كه به داد اينها برسند و نگذارند دچار مشكل شوند.
صديقي از دولت خواست كارهاي باقي مانده و طرح هاي ناقص را براي آيندگان باقي نگذارد و براي به هم پيوستن كارهاي از هم گسسته تلاش جدي تري كند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اصلاح الگوي مصرف توسط قواي مجريه، قضايي و مقننه، گفت: اين نهادها بايد تا جايي كه امكان دارد از كالاهاي داخلي استفاده كنند و در كنار آن با فرهنگ سازي به چرخه توليد توجه كنند تا روند توليد با پيشرفت مواجه شود.
وي به پيشنهاد خود به سران 3 قوه براي ارتقاي توليد ملي اشاره كرد و گفت: به سران قوا پيشنهاد داديم كه كارگروه مشتركي براي سركشي از كارگاه هاي توليدي و رفع مشكلات آنها ايجاد كنند.
صديقي درخصوص حفظ استقلال اقتصادي و مبارزه با مفاسد اقتصادي نيز گفت: اين براي عده اي نبايد بهانه شود كه كم كاري كنند و در كمك به اشخاص با وسواس عمل كنند؛ اين برخورد جزو آفت ها است و بايد مسئولين بانكي و وزارتخانه ها كار سالم را در خدمت مردم قرار دهند. چرا كه توليد كار، توليد و تكثير ثروت عبادت است.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه به برگزاري اجلاس عدم تعهد در كشورمان اشاره كرد و گفت: اين اجلاس نقطه عطف و پاسخ عيني و عملي به اين است كه سلاح استكبار جهاني زنگ زده است و شعارهايش تو خالي و حرف هايش بي اساس است.
وي افزود: اينها از هر راهي كه توانستند به ما هجمه آوردند و از هيچ خيانت و ظلمي عليه ما دريغ نكردند؛ اخيرا نيز القاء مي كردند ايران در حال انزوا است ولي ما درحال طلوع مجدد و درخشش جهاني هستيم و اين ستاره عمر آمريكا و استكبار است كه رو به زوال مي رود.
ابوترابي فرد در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه:
اجلاس غيرمتعهدها فرصتي براي شكست خط تحريم است
حجت الاسلام سيدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران گفت: هرنظام سياسي براي رسيدن به اهداف تعريف شده خود نيازمند اقتدار و توانايي و قدرت در همه حوزه ها و عرصه ها است.
ابوترابي فرد ادامه داد: شايد بتوان گفت كه مهمترين مقوله اي كه زمينه افزايش كارايي دولت ها را فراهم مي كند اقتدار سياسي آنها است و هر نظام سياسي به ميزان اقتداري كه دارد مي تواند در كشور خود و صحنه بين الملل نقش ايفا كند.
وي اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران از هنگام تولد از تمام ظرفيت كشور و آموزه هاي حيات بخش اسلام الهام گرفت تا اقتدار سياسي كشور افزايش پيدا كند و امروز جمهوري اسلامي ايران يكي از قدرتمندترين نظام هاي سياسي در معادلات جهاني است.
وي اضافه كرد: امروز ايران از بالاترين سطح امنيت در مقايسه با امن ترين كشورهاي دنيا برخوردار است در حالي كه كشورهاي جنوبي و شرقي ما به واسطه توطئه مستكبرين ناامن ترين كشورهاي جهان هستند.
نايب رئيس مجلس اظهار داشت: اگر لبنان كه امروز به نماد مقاومت اسلامي وحدت اديان تبديل شده، استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي را با چالش رو به رو كرده به دليل آرمان هاي انقلاب و انديشه امام و راهبرد رهبر معظم انقلاب است.
وي با بيان اينكه امروز ايران يك قدرت دفاعي و موشكي مطرح در سطح جهان است اظهار داشت: حدود دو دهه است كه آمريكايي ها اعلام مي كنند نقشه حمله به ايران روي ميزشان است ولي حتي جرأت نگاه كردن به آن را هم ندارند.
وي اضافه كرد: شاهديم كه در اوج تلاش استكبار و آمريكا حدود 120 كشور غيرمتعهد كه بالاترين منابع انرژي جهان را در اختيار دارند دعوت جمهوري اسلامي ايران را اجابت كردند و براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها به تهران مي آيند.
نايب رئيس مجلس تأكيد كرد: آغاز مديريت و رياست جمهوري اسلامي ايران بر اجلاس غيرمتعهدها با نقطه هاي اوج بيداري دنياي اسلام و مقابله با استكبار جهاني مقارن شده است و قطعاً جمهوري اسلامي ايران در اين رابطه از همه توان و ظرفيت خود براي مقابله با نظام سلطه استفاده مي كند.
وي ادامه داد: رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها فرصتي براي شكست خط تحريم و انزواي دروغين ايران و آشكار شدن دروغ بزرگ دشمنان دنياي اسلام و ايران است.
ابوترابي فرد اضافه كرد: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها فرصتي براي آشنايي با توانمندي ها و پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف است و اين نشست مي تواند تصوير غلط ناشي از جنگ رسانه اي دشمن را با حضور بيش از دوهزار خبرنگار براي جهان اصلاح كند.
وي گفت:نشست غير متعهد ها فرصتي براي نهادينه كردن ايده ها و آرمان هاي بلند امام و رهبر انقلاب در سطح جهان گسترده غير متعهد ها است و بايد از اين فرصت به شايستگي بهره برد.


با حضور معاون اول قوه قضائيه مراسم يادمان شهداي شهريورماه برگزار شد

مراسم بزرگداشت يادبود شهداي شهريورماه گرامي داشت شهيدان لاجوردي، اندرزگو و عراقي با سخنراني معاون اول دستگاه قضا برگزار شد.
در اين مراسم كه در محل يادمان شهداي هفتم تيرماه برگزار شد، حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي با بيان اينكه شخصيت شهداي شهريورماه مصداق جهاد آزادانه، شاهدانه و شاكرانه بود، افزود: جهاد اين شهدا به گونه اي بود كه عشق به خداوند در آن جاري بود.
رئيسي همچنين با تاكيد بر اينكه در مقطع كنوني بايد مجاهدت هاي كم نظير شهداي شهريورماه بيان شود و نسل جوان را از زندگي اين شهيدان آگاه كرد، گفت: امروز نسل جوان ما نيازمند الگوهايي چون شهيد لاجوردي، اندرزگو و عراقي است چرا كه آنها عالم به زمان بودند.
معاون اول قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود به روشنگري هاي شهيد لاجوردي درخصوص پديده نفاق اشاره كرد و گفت: اگر منافق نقاب به چهره داشته باشد شناخت او سخت و شناساندن او سخت تر خواهد بود.
وي با بيان اينكه لايه هايي از نفاق جديد در فتنه 88 نيز بروز پيدا كرد، افزود: امروز بهترين مفسر خط امام خميني(ره)، رهبرمعظم انقلاب هستند و هيچكس در جامعه ما به اندازه ايشان خط نوراني امام را نمي شناسد.
رئيسي در ادامه به بيداري اسلامي در منطقه اشاره كرد و گفت: مردم كشورهاي منطقه امروز در خيزشهاي خود همان شعارهاي ملت ايران در زمان پيروزي انقلاب اسلامي را به كار مي برند چرا كه دريافته اند مسلمانان دشمن واحدي دارند.
معاون اول قوه قضائيه همچنين به تلاش دشمنان از ابتداي انقلاب اسلامي براي ضربه به انقلاب اشاره كرد و افزود: در دهه اول انقلاب دشمنان بسيار تلاش كردند كه انقلاب پا نگيرد، هشت سال جنگ تحميلي و جريان منافقين در دهه 60 در اين راستا بوده است.
وي با بيان اينكه دهه دوم انقلاب، دهه تثبيت انقلاب بود، گفت: در دهه تثبيت، دشمنان ناكارآمدي نظام را تبليغ كردند و مي گفتند كه نظام ديني در حوزه هاي اقتصاد، سياست، هنر و هيچ حوزه اي نمي تواند حكومت بكند.
معاون اول قوه قضائيه گفت: در دهه سوم انقلاب، دشمنان ما وقتي ديدند انقلاب هم تاسيس و هم تثبيت شد، تلاش كردند كه اين انقلاب در درون مرزهاي كشور بماند و به جاهاي ديگر رسوخ نكند و خوشبختانه در دهه سوم انقلاب ما، انقلاب اسلامي الگو شده و شعارهاي ملت ايران در جهان طنين افكن شد.رئيسي به تلاش دشمنان براي انحراف انقلاب از مسير اصلي اشاره و گفت: هدايت و رهبري هوشمندانه حضرت آيت الله خامنه اي انقلاب را از هرگونه انحراف و فتنه حفظ كرد. البته بصيرت مردم نيز عامل ديگر حفظ انقلاب ما بود يعني اين دو اصل كشور ما را حفظ كرد.


صيد طلايي وزارت اطلاعات ضدانقلاب را غافلگير كرد

به دنبال انتشار خبر بازداشت فردي با نام ط-م در فرودگاه امام خميني، رسانه هاي ضدانقلاب از جمله العربيه در اقدامي شتابزده نام فرد دستگير شده و سمت وي را در سازمان اپوزيسيون منتشر كردند.
پس از انتشار خبر كو تاهي در اين باره پيرامون ط-م و در حالي كه نام فرد دستگير شده هنوز مشخص نبود العربيه در اقدامي عجولانه اسم كامل متهم و حتي سمت او (معاون هماهنگي ستاد يكي از سران فتنه 88) را اعلام كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پيگيري هاي صورت گرفته نشان مي دهد كه فرد بازداشت شده، نقشي كليدي در تشكيلات مخفي فتنه گران داخل به عهده داشته، رابط برخي از فتنه گران معروف و پرسابقه با اردشير اميرارجمند- مشاور فراري يكي از سران فتنه- بوده و برنامه هاي مفصلي در جهت راه اندازي تشكيلات مخفي فتنه گران و ارتباطات پنهان آنها به عهده داشته است.
در اين راستا يك منبع مطلع با «صيدطلايي» خواندن عمليات بازداشت «ط.م» گفت: اهميت اين شكار بزرگ و اطلاعات و مدارك مكشوفه چنان بالاست كه (از نظر او) اين عمليات بعد از بازداشت تروريست هاي اسرائيلي، دومين اقدام بزرگ امنيتي در سال جاري مي باشد.
اين منبع مطلع افزود: بعد از ضربات كاري وارد شده به فتنه گران 88 و عوامل تشكيلاتي و عملياتي آن، سران و حاميان خارجي فتنه در صدد طراحي تشكيلات آهنين و ساز و كارهايي مطمئن براي فتنه انگيزي مجدد در انتخابات رياست جمهوري سال آينده هستند، بر اين مبنا و با استفاده از تجارب تشكيلاتي و ارتباطي گروهك منافقين و اطلاعات و امكانات برخي سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه و با بهره گيري از عوامل فراري فتنه 88 و تعدادي از عناصر اصلي و به اصطلاح سفيد فتنه در داخل، مقدماتي را فراهم كرده بودند كه متهم «ط.م» نقشي مبنايي در پياده سازي و مديريت آن ايفا مي كرد.
اين منبع مطلع افزود: همچنان كه در مورد جمالي فشي (تروريست عامل اسرائيل) تدابير حفاظتي چند لايه موسوم به «ويندوز قرمز» براي ارتباط او با موساد طراحي شده بود، در اينجا نيز سازمان و ارتباطات چند لايه در قالب تشكيلاتي بنام «طرح تماس» به كار گرفته شده بود كه اين طرح صرفا لايه رويين تشكيلات را پوشش مي داد و درون آن، طرح هاي تماس 1 و 2 و 3 و... جاي گرفته بودند كه براي عناصر مختلف تشكيلات (به نسبت اهميت افراد و نزديكي آنها به هسته هاي مركزي، تشكيلات) لايه هاي حفاطتي بيشتر و پيچيده تري تعبيه شده بود. همچنين براي بخش هايي از اين طرح تشكيلاتي، از نام هاي ديگر غير از نام طرح تماس (كه قبلا لو رفته بود) استفاده نموده اند تا اطمينان خاطر مرتبطين تشكيلات نسبت به امنيت و سلامت طرح را جلب نمايند.
اين منبع مطلع در ادامه اظهار داشت: اگر چه هدف اعلامي از راه اندازي طرح هاي تشكيلاتي مورد بحث، انتخابات 92 بوده است اما خط دهندگان و گردانندگان پشت صحنه فتنه گران، به زعم خود بدنبال راه اندازي هر چه بيشتر تشكيلات براي بهره برداري در موقعيت هاي بحراني احتمالي پيش از انتخابات يا مناسبت ها و اجلاس هاي مهم كشور نيز بوده اند.


سردار وحيدي: جنگ افزارها متناسب با تهديدات ساخته مي شود

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تأكيد كرد كه ارتقاي حوزه موشكي متناسب با هر تهديدي در دستور كار است و ايران متناسب با هر تهديدي، جنگ افزار مي سازد.
احمد وحيدي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران، ارتقاي حوزه موشكي خود را در دستور كار قرار داده و در همه زمينه ها از جمله دفاعي، برد و... در حال طراحي و به نمايش گذاشتن آنها مانند موشك فاتح كه اخيراً به بهره برداري رسيده است تا متناسب با هر تهديدي آماده باشد.
وي در خصوص 6 دستاورد اخير دفاعي كشور اضافه كرد: ايران در اين 6 دستاورد قدرت هاي زميني و دريايي خود را ارتقا داده و به نمايش گذاشته تا برگ ديگري از برگ هاي زرين دفاعي خود را به دشمنان اين انقلاب و مردم نشان دهد.
وحيدي در مورد موشك هاي فاتح 110-D1 كه اخيراً از آن رونمايي شده و گفته مي شود كه قدرت تخريب سپر هاي موشكي اسرائيل را دارد، افزود:جمهوري اسلامي براي هرگونه تهديدي آماده است، براي هر تهديدي پيش بيني هاي خاص خود صورت گرفته و متناسب با آن، جنگ افزارهايي ساخته شده است.
وي يادآور شد 6 دستاورد اخير به زودي به توليد انبوه خواهد رسيد و به نيروهاي ارتش و سپاه براي ارتقاي سطح دفاعي تحويل داده خواهد شد.


ايران در نامه اي به شوراي امنيت سازمان ملل

اظهارات جنگ طلبانه مقامات صهيونيست تهديد صلح بين الملل است

معاون نمايندگي ايران نزد سازمان ملل متحد طي نامه اي به شوراي امنيت تهديدات رژيم صهيونيستي عليه كشورمان را محكوم و آن را نقض فاحش اصول بنيادين منشور ملل متحد دانست.
اسحاق آل حبيب سفير و معاون نمايندگي كشورمان در نامه خود كه رونوشت آن براي بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز ارسال شده است، توجه مقامات ارشد سازمان ملل متحد را به مطالب رسانه هاي رژيم صهيونيستي كه حاكي از قصد نخست وزير و وزير دفاع اين رژيم براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران است، جلب و تاكيد كرد: مقامات رژيم صهيونيستي براساس فرضيات اشتباه و غلط در مورد برنامه صلح آميز هسته اي ايران، تهديد به استفاده از زور عليه جمهوري اسلامي ايران نموده و بطور غيرقابل توجيهي حمله به تاسيسات هسته اي كشورمان را فوري مي دانند.
اسحاق آل حبيب تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران يكبار ديگر اظهارات تحريك آميز، غيرمسئولانه و غيرقابل توجيه نخست وزير، وزير دفاع و ديگر مقامات رژيم اسرائيل را كه همواره ايران را به حمله نظامي تهديد مي كنند، محكوم نموده و نگراني عميق خود را نسبت به اينگونه اظهارات ابراز مي دارد.
وي افزود: اين قبيل اظهارات نقض فاحش اصول بنيادي منشور ملل متحد و قوانين بين المللي بوده و بر عليه تلاشهاي جهاني براي تقويت صلح و امنيت بين المللي است.
معاون نمايندگي كشورمان تصريح كرد: مضحك آن است كه هيچ واكنشي از سوي رهبران كشورهاي غربي و يا نهادهاي مرتبط با سازمان ملل متحد از جمله شوراي امنيت در قبال اظهارات فتنه انگيزانه و ادعاهاي بي اساس عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران صورت نمي گيرد و بجاي آن برخي كشورها از هر مناسبتي براي همراهي با اينگونه اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي استفاده مي كنند.
اسحاق آل حبيب سابقه رژيم صهيونيستي در جنايت و بيرحمي عليه بشريت و توسعه غيرقانوني و مخفيانه سلاحهاي هسته اي را منحصر به فرد خواند و افزود: اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران نقش برجسته اي را در رد هرگونه سلاح كشتار جمعي و بويژه سلاحهاي هسته اي داشته و به عنوان يك دولت عضو ان پي تي در بسياري از مناسبتها اعلام كرده كه سلاحهاي هسته اي كشنده و غيرانساني است و جائي در دكترين دفاعي كشورمان ندارد.
معاون نمايندگي كشورمان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران قصدي براي حمله عليه ساير ملتها ندارد اما براساس حق ذاتي خود در چارچوب ماده 51 منشور ملل متحد، ايران در دفاع از خود و در پاسخ به هرگونه حمله عليه ملت ايران ترديد نخواهد كرد و اقدامات دفاعي مناسب را براي حفاظت از خود اتخاذ خواهد كرد.اسحاق آل حبيب در پايان درخواست كرد تا اين نامه به عنوان سند شوراي امنيت سازمان ملل ثبت و منتشر شود.


با وجود تلاش هاي ضدايراني آمريكا عمان اير هم تحريم هاي غيرقانوني را دور زد

با وجود تلاش هاي غرب و آمريكا براي اعمال تحريم عليه ايران مديرعامل شركت خطوط هوايي بين المللي سفيران از افتتاح پروازهاي خطوط هوايي عمان اير به تهران خبر داد.
علي كدخدا گفت: 11 شهريور ماه سال جاري پروازهاي روزانه خطوط هوايي عمان كه خطوط هوايي ملي اين كشور محسوب مي شود با حضور سفير عمان در تهران، سفير كشورمان در مسقط و رئيس سازمان هواپيمايي كشوري افتتاح مي شود.
وي در ادامه افزود: اولين پرواز اين شركت يازدهم شهريور ماه در فرودگاه امام خميني(ره) به زمين خواهد نشست و اين شركت هر روز يك پرواز به مقصد تهران خواهد داشت كه در آينده به تعداد اين پروازها افزوده خواهد شد.
كدخدا در خصوص پوشش مقاصد هوايي نمايندگي شركت عمان اير در تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: نمايندگي شركت عمان اير در تهران به تمام مقاصد اروپايي، آسيايي و كشورهاي آفريقايي پرواز روزانه خواهد داشت. اين در حالي است كه آمريكا و دولت هاي غربي همسو با سياست هاي آمريكا تمام تلاش خود را براي اعمال تحريم عليه ايران و الزام تبعيت تحريم هاي غير قانوني عليه صنايع مختلف ايران به كار بسته اند.


امام، انقلاب و بيداري اسلامي- قسمت اول

آغاز بيداري

ابراهيم حاجي محمدزاده
«...من به اين جنبش و بيداري عمومي كه در كشورهاي اسلامي عموما و در ايران خصوصا پديد آمده و به اين تنفر و انزجار عمومي از دستگاه هاي ظلم و وحشيگري و استعمار و استعمارگران، اميدها دارم. اين بيداري و تنفر عمومي، موقت و زودگذر نيست و تا پايان دادن به دستگاه جباران و خاتمه دادن به ظلم ستمكاران ادامه دارد، و به دنبال ظلم بي حد دستگاه هاي جبار و محروميت هاي روزافزون ملت هاي ستمديده انفجاري است كه قدرت هاي دست نشانده اي را كه براي در بند كشيدن ملت ها و چاپيدن مخازن آنها گماشته شده اند در كام خود فرو مي برد. و انتقام الهي از ستمكاران گرفته مي شود. «25 آبان 1356 نجف پيام امام به دانشجويان خارج كشور و مسلمانان به مناسبت شهادت آقاي سيدمصطفي خميني(ره)» (1)
دقت در تاريخ پيام فوق (پانزده ماه قبل از پيروزي انقلاب) كه جوانه هاي اوليه انقلاب سر برآورده بود و دشمن به تصور ضربه نهايي به امام(ره)، با شهادت فرزند دلبندشان مي خواست همه چيز را به زعم خويش پايان يافته نشان دهد علاوه بر عبرت آموزي هاي فراوان و بي بديل نشان مي دهد كه معمار انقلاب اسلامي در آن شرايط دشوار چگونه و چطور با ايمان و يقين به آينده انقلاب اسلامي، خط مشي خدشه ناپذير بيداري اسلامي و ملت هاي دربند را ترسيم مي كنند.
شهادت حاج آقا مصطفي كه برخلاف تحليل هاي شاه و اربابان آمريكايي و انگليسي اش موجب گسترش و اوج گيري غيرقابل تصور حضور مردم ايران در صحنه گرديد موجب مي شود كه يكي از وزراي ضياءالحق رئيس جمهور وقت پاكستان به نجف برود و در ديدار با امام(ره) زمينه مصالحه بين امام و شاه را فراهم آورد و صريحا اعلام كند.
«... اگر آيت الله حس مي كنند كه ما به نحوي مي توانيم كمك كنيم كه بين دو طرف وساطت شود حاضريم اين را انجام دهيم...» (2) و امام در پاسخ مي فرمايند «... قضيه شاه طوري نيست كه قابل وساطت باشد...»(3) و با برشمردن جنايات شاه در طول سي و چند سال و الگو شدن حركت ملت ايران و مقصد انقلاب اسلامي در تمام جهان و در ميان ملت ها به وزير پاكستاني مي فرمايند:
«... ما اميدواريم جنبش موجب آن بشود كه از گرفتاري هايي كه ملت تاكنون داشته اند بيرون بروند، بلكه قضيه، قضيه شيعه نيست، قضيه مسلمين است. ما از جاهاي مختلف كه ممالك اسلامي بوده است مطلع هستيم به ما اطلاع داده اند كه قيام ملت ايران يك بيداري در جاهاي ديگر، در ملت عرب، در جاهاي ديگر به واسطه اين قيام يك بيداري پيدا شده است كه اميد است اگر به نتيجه برسد، ساير اقشار هم به مقاصد انساني خودشان برسند...» (4)
ـــــــــــــــــــــ
(1)- صحيفه امام ج 3 ص 266
(2)- صحيفه امام ج 4 ص 126
(3) و (4)- همان
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14