(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 شهریور 1391 - شماره 20290

احمدي مقدم در رزمايش امنيتي اجلاس جنبش غيرمتعهدها:
امسال سال ناكامي گروهك هاي جاسوسي و تروريستي است
مجتهدزاده خبر داد 2 روز مرخصي بيشتر براي زنان در هر ماه
فعاليت بيمارستان ها و داروخانه هاي هلال احمر در ايام اجلاس
برخورد اتوبوس شهري با تانكر 30 هزارليتري قير مذاب
تعطيلي مجتمع هاي قضايي همزمان با اجلاس غيرمتعهدها
كشف 50 قطعه ابزار باستاني در استان مركزي
زلزله زدگان به وسايل گرمايشي نياز دارند
تصادف در خرم آباد 7 قرباني گرفت
مراجعه 48 تماشاگر دربي به امدادگران اورژانس
سيل 40 ميليارد ريال به جاده هاي مازندران خسارت زد
حاجي بابايي اعلام كرد
اجراي محدود طرح 3-3-3-3 از مهر امسال
در خرم آباد روي داد
عربده كش ها با شليك گلوله فرد عابر را زخمي كردند
دردسر جديد برلوسكوني
بارداري پيرزن 80 ساله!
سقوط مادر و پسري روي ريل!
21 سال زندان براي 77 قتل
مجازات عجيب كودك 2ساله


احمدي مقدم در رزمايش امنيتي اجلاس جنبش غيرمتعهدها:

امسال سال ناكامي گروهك هاي جاسوسي و تروريستي است

فرمانده ناجا با تاكيد بر اينكه امسال سال ناكامي گروهك هاي جاسوسي و تروريستي است، گفت: حضور هزاران شخصيت خارجي و خبرنگاران رسانه هاي گروهي مي تواند ثابت كند كه ادعاهاي كشورهاي خارجي در مورد ايران چقدر صحيح بوده است.
به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم در رزمايش آغاز عمليات اجرايي تامين نظم و امنيت اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها كه در جوار مرقد امام خميني(ره) برگزار شد، با بيان اينكه امروز ايران با وجود تحريم ها و فشارهاي خارجي، از لحاظ امنيت بسيار قدرتمند و الگوساز است، تصريح كرد: اين تحريم ها باعث شده كه اراده، دانش و امكانات در كشور بومي شود؛ چرا كه ما وابستگي نداشته و اين تهديدها به نقطه جهش و سكوي پرش بدل شده است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه امروز اقتدار امنيتي ايران به رخ جهان كشيده مي شود، گفت: در حالي كه در دنيا كانون هاي بحران هاي امنيتي و ناامني اجتماعي وجود دارد و روند افزايشي جرم و جنايت را در همه كشورهاي غربي شاهد هستيم، اما در ايران امنيت برقرار است.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه كشورهاي خارجي با وجود ناامني تلاش دارند با استفاده از جريان رسانه و ديپلماسي موضوع را وارونه جلوه دهند، گفت: امروز حضور هزاران شخصيت خارجي و خبرنگاران رسانه هاي گروهي مي تواند ثابت كند كه ادعاهاي كشورهاي خارجي در مورد ايران چقدر صحيح بوده است.
وي با بيان اينكه امروز 110 هزار پرسنل ناجا، وظيفه امنيت اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها را برعهده دارند، افزود: ماموران ناجا علاوه بر تامين امنيت اجلاس، امنيت راه، تسهيل ترافيك، امنيت تفرجگاه ها را برعهده دارند، و اين در حاليست كه ناجا از مرز تا اوضاع امنيتي داخل را در زمان اجلاس رصد مي كند.
وي به وجود محدوديت هاي ترافيكي در مراكز اجتماعي اين اجلاس، مسير فرودگاه، مسيرهاي اقامتي و مسير منتهي به سالن اجلاس خبر داد و گفت: همه گروه هاي سياسي خواهان پيروزي اسلام هستند و هيچ گروه سياسي در كشور وجود ندارد كه خواهان با شكوه برگزار شدن اين اجلاس نباشد.
فرمانده ناجا خاطرنشان كرد: در روزهاي منتهي به برگزاري اين اجلاس تدابير شديد امنيتي براي برخورد با گروه هاي تروريست و خرابكار در دستور كار قرار گرفت كه با همكاري مرزباني ناجا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خرابكاراني را كه احتمال بر هم زدن نظم را داشته اند، دستگير شده اند.وي از عدم بسته بودن خيابان ها در سطح شهر تهران خبر داد و گفت؛ تنها محدوديت هايي در مسيرهاي منتهي به محل اجلاس برقرار خواهد شد كه يقينا مسيرهاي جايگزين براي مردم تامين خواهد شد.
احمدي مقدم ادامه داد: روزهاي سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از مهمترين روزهاي اين اجلاس است كه پليس با اقتدار كامل در تامين امنيت حضور خواهد داشت.
احمدي مقدم با بيان اينكه از دو ماه قبل طراحي ها و تداركات اجلاس آغاز شده است، گفت: از يك ماه پيش هوشياري اطلاعاتي، اشراف به كانون هاي بحران زا و جريانات جاسوسي در دستور كار بود.وي با بيان اينكه از چند روز قبل اقدامات امنيتي با ايجاد تورهاي ايست و بازرسي و همچنين افزايش و تشديد گشت ها آغاز شد، اعلام كرد: از امروز مرحله نهايي تامين امنيت اجلاس آغاز خواهد شد.
فرمانده ناجا عمليات برقراري نظم و امنيت در دوران اجلاس را بي نظير عنوان كرد و گفت: در اين اجلاس بالاترين سطح همكاري و هماهنگي ميان سازمان ها، از جمله ستاد كل نيروهاي مسلح، وزارت اطلاعات و... وجود دارد.
بكارگيري 850 تيم امنيتي -انتظامي
سردار احمدرضا رادان در رزمايش آغاز عمليات اجرايي تامين امنيت اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از حضور 850 تيم امنيتي انتظامي براي برپايي هرچه بهتر اين اجلاس اشاره كرد و گفت: از زمان ابلاغ زمان برگزاري اين نشست در تهران اقدامات امنيتي پليس براي برگزاري هرچه بهتر اين اجلاس آغاز شد.
وي با بيان اينكه قرارگاه امام علي(ع) از ابتداي زمان ابلاغ اجلاس طرح ريزي را آغاز كرد و گفت: قرارگاه امام علي(ع) به اتفاق دو قرارگاه، مسئول تامين امنيت تهران و حفاظت از شخصيت هاست و ضمن اخذ حكم به اجراي ماموريت مي پردازد.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه هماهنگي هاي لازم با قرارگاه نبي اكرم، ستاد كل، وزارت اطلاعات، وزارت كشور و ساير نهادها در دستوركار است، گفت: براي تامين امنيت كشور در سه سطح تهران بزرگ، استان هاي همجوار، استان و مناطق مرزي پيش بيني شده است.
رادان با بيان اين كه در تهران بزرگ چهار حلقه امنيتي تعريف شده است گفت: در نوار مرزي به خصوص جنوب شرق و شمال غرب تشديد اقدامات در شيب 50، 30، 70 و 100 درصد است.
وي با بيان اينكه هم اكنون شيب كنترل در مرزها 100 درصد است گفت: ايست بازرسي دائم و موقت، شيب 30، 50، 70 و 100 در كشور در نظر گرفته شده است.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه در استان هاي همجوار و به خصوص منتهي به تهران، ايست هاي بازرسي موقت و مقطعي در نظر گرفته شده است گفت: 360 ايستگاه بازرسي در تهران در نظر گرفته شده است كه 200 ايست بازرسي توسط ناجا براي تامين امنيت تهران و 160 ايست بازرسي نيز توسط بسيج راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه هماهنگي هاي كامل براي تشديد اقدامات و كنترل مراقبتي در استان هاي همجوار و نزديك ايجاد شده است گفت: در استان هايي كه شخصيت ها قصد حضور در آنها را دارند و نيز كارهاي امنيتي انجام شده است.
جانشين فرمانده ناجا با اعلام ابلاغ آماده باش در كليه يگان ها قبل و بعد از اجلاس، گفت: پيش بيني و تقويت پليس راهور به منظور سفر مردم تهران و همچنين افزايش گشت ها و مراقبت هاي هوايي در كوير، مرز و آسمان تهران تقويت مي شود.
فرمانده قرارگاه امام علي(ع) با اعلام اينكه 110 هزار نيرو به صورت مستقيم تامين امنيت برگزاري اجلاس را برعهده دارند، تاكيد كرد: در اين مدت دو هزار و 900 خودرو و 2 هزار و 500 موتورسيكلت پليس ماموريت گشت و مراقبت را برعهده دارند. اين در حالي است كه 850 تيم انضباطي - امنيتي و يگان هاي پليس آمادگي كامل را براي تامين امنيت داشته و در اين ايام به كار گرفته مي شوند.


 


مجتهدزاده خبر داد 2 روز مرخصي بيشتر براي زنان در هر ماه

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اشاره به موافقت هيئت دولت با 2 روز مرخصي اضافه براي زنان در هر ماه از تصويب كاهش ساعت كاري هفتگي زنان داراي فرزند زير 7 سال و معلول از 44 ساعت به 36 ساعت در آينده اي نزديك خبر داد.
مريم مجتهد زاده در گفتگو با مهر با اشاره به كاهش ساعت كاري زنان گفت: زنان شاغل به دليل شرايط و مسئوليت محيط كار و از سوي ديگر مسئوليت هاي خانوادگي به عنوان همسر و مادر دچار شرايط سختي هستند.
وي با بيان اينكه كار در خارج از منزل و مسئوليت خانه به طور همزمان موجب فرسودگي جسمي و روحي زنان مي شود و از طرفي ممكن است موجب تأثير نامطلوب بر جايگاه و نقش آنها در خانواده شود گفت: بخش اعظمي از مشكلات و مسائل جامعه زنان كشور ريشه در نگرش نادرست به وظايف و مسئوليت هاي خانوادگي دارد و اين طرز تفكر زن را صرفاً مسئول رسيدگي به امور منزل مي داند و از طرفي ارزش كمي كار خانگي محاسبه نمي شود.
وي بيان كرد: مركز امور زنان و خانواده پيشنهاد كاهش ساعت كاري بانوان شاغل در دستگاه هاي دولتي را از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته بدون كسر حقوق و مزايا و در صورت عدم استفاده از كاهش ساعت كاري استفاده از دو روز مرخصي اضافه در هر ماه را به هيئت دولت تقديم كرد.
مجتهدزاده گفت: در جلسات هيئت دولت به دليل مشكلات مرتبط با كاهش ساعت كاري زنان با استفاده از دو روز مرخصي اضافه كه اين مرخصي به عنوان مرخصي استحقاقي و ذخيره لحاظ نخواهد شد، موافقت شد.
وي ادامه داد: موضوع كاهش ساعت كاري مجدداً از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور بررسي شد و با توجه به ايرادات وارده، مركز امور زنان و خانواده پيشنهادات اصلاحي و تكميلي خود را در اين خصوص به معاونت امور دولت در 12 بند تقديم كرد كه مجدداً پس از بررسي در كميسيون فني امور اجتماعي دولت در جلسه 12 ارديبهشت 91 بازبيني شد.
كاهش ساعت كاري ويژه زنان داراي فرزند زير 7 سال
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: كاهش ساعت كاري زنان اختصاصاً براي زنان داراي فرزند زير 7 سال يا داراي همسر و فرزند معلول يا صعب العلاج و زنان سرپرست خانوار در هفت بند به تصويب كميسيون فرعي دولت رسيد و در جريان تصويب قرار گرفته است.
 


فعاليت بيمارستان ها و داروخانه هاي هلال احمر در ايام اجلاس

مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از باز بودن تمام بخش هاي بيمارستان هاي دولتي و خصوصي تهران در ايام برگزاري اجلاس طبق روال معمول خبر داد.
سجاد رضوي گفت: بيمارستان هايي كه اطراف محل برگزاري اجلاس هستند در صورت نياز موظف هستند خدمات درماني لازم را به ميهمانان اجلاس نيز ارائه كنند. مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت اضافه كرد: اورژانس پيش بيمارستاني و تمام اورژانس هاي بيمارستاني تهران نيز در اين ايام مانند هميشه و طبق روال خدمات لازم را به مردم و مهمانان اجلاس ارائه مي كنند.
وي گفت: الزام به باز بودن مراكز درماني و بيمارستان هاي تهران شامل بيمارستان هاي خصوصي هم مي شود و از اين نظر تفاوتي بين بيمارستان هاي دولتي و غيردولتي نيست فقط مراكز ستادي و اداري وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي در اين ايام تعطيل هستند البته مراكز بهداشتي با توجه به آيين نامه اي كه معاونت بهداشتي وزارت بهداشت ابلاغ خواهد كرد مي توانند از بار كاري شان كم كنند.
ساعات كاري داروخانه هاي هلال احمر
ساعات كاري داروخانه هاي مركزي و تك نسخه اي و شماره دو هلال احمر در تهرانپارس طي روزهاي هفتم لغايت 11 شهريور اعلام شد.
روابط عمومي هلال احمر اعلام كرد:داروخانه مركزي هلال احمر در خيابان طالقاني در اين ايام همزمان با اجلاس غيرمتعهدها، از ساعت 30/7 صبح الي 17 خدمات دارويي به شهروندان ارائه خواهد نمود.
داروخانه هاي تك نسخه اي و شماره دو هلال احمر در منطقه جشنواره تهرانپارس نيز طي روزهاي هفتم لغايت 11 شهريور از ساعت 30/7 الي 13 فعاليت نموده و خدمات دارويي به مراجعان ارائه خواهند نمود.

 


برخورد اتوبوس شهري با تانكر 30 هزارليتري قير مذاب

يك دستگاه اتوبوس شهري با يك تانكر 30 هزار ليتري قير مذاب برخورد كرد .
امير ورمزيار، فرمانده آتش نشانان اعزامي دراين باره گفت: در پي اطلاع ستاد فرماندهي آتش نشاني از برخورد يك دستگاه اتوبوس شهري با تانكر 30 هزار ليتري در ساعت 22:40 شب گذشته كه توسط راننده اتوبوس اطلاع داده شده بود، آتش نشانان ايستگاه 9 به آدرس شهر ري، اتوبان شهيد آويني، روبروي پمپ گاز اعزام شدند . ورمزيار ادامه داد: پس از حضور آتش نشانان در محل مشخص شد كه يك اتوبوس شهري به شدت از قسمت عقب با يك تانكر بزرگ 30 هزار ليتري قير مذاب برخورد كرده كه درپي آن تانكر دچار نشت قير و جاري شدن آن در سطح بزرگراه شده بود و هر لحظه احتمال آتش سوزي و خطر براي ديگر خودروهاي عبوري وجود داشت . وي با بيان اينكه آتش نشانان همزمان با جلوگيري از نشت قير، محل را كاملا ايمن سازي كرده و مانع از بروز حوادث احتمالي ديگر شدند، گفت: آتش نشانان با تحويل محل به عوامل راهنمايي و رانندگي و شهرداري به عمليات خود پايان دادند .

 


تعطيلي مجتمع هاي قضايي همزمان با اجلاس غيرمتعهدها

مديركل روابط عمومي دادگستري استان تهران از تعطيلي كليه مجتمع هاي قضايي تهران همزمان با برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها خبر داد.
زاهد بشيري راد در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: در اين مدت دادگاه ها تعطيل و فقط دادسراي مركز واقع در چهارراه گلوبندك داير خواهد بود.
مديركل روابط عمومي دادگستري استان تهران داير بودن يك شعبه كشيك از دادگاه كيفري استان تهران در روزهاي ياد شده را محتمل دانست.
 


كشف 50 قطعه ابزار باستاني در استان مركزي

50 قطعه ابزار پيش از تاريخ در كاوش تپه سرسختي استان مركزي كشف شد.
سرپرست گروه باستان شناسي تپه سرسختي علياي شازند در استان مركزي با بيان اين مطلب به خبرنگار ايرنا در اراك افزود: اين ابزارهاي انسان ساخت از جنس استخوان و سنگ و متعلق به دوران نوسنگي، مس و مفرغ است. غفور كاكا ادامه داد: ابزار و ادوات مذكور شامل انواع چاقوي سنگي با ابعاد و كاربري هاي متفاوت، مشته سنگي (سنگ گرد براي له كردن مواد خوراكي)، درفش استخواني، هاون هاي سنگي و انواع برنده هاي سنگي تيز است.
سرپرست گروه باستان شناسي تپه سرسختي علياي شازند خاطرنشان كرد: شيوه ساخت ابزارهاي كشف شده بسيار ساده و ابتدايي و كاربردي بودن اين ابزار در شكار و زندگي روزمره، ويژگي عمومي آن است.
كاكا ادامه داد: ويژگي هاي ابزار سنگي انسان ساخت كشف شده در تپه سرسختي با ابزارهاي كشف شده در مناطق زاگرس و فلات مركزي ايران نظير تپه عبدالحسين، گيان نهاوند و سيلك كاشان مشابهت دارد. وي گفت: پيش از اين نيز تعداد زيادي اشياي سفالي و يك اسكلت 15 هزار ساله در منطقه سرسختي كشف شد. كاكا افزود: شاخصه هاي مهم فرهنگي و باستاني اشياي به دست آمده از تپه سرسختي، بيانگر ضرورت حفظ بهينه اين مجموعه در موزه اي در محل اكتشاف براي استفاده محققان و علاقه مندان است.
 


زلزله زدگان به وسايل گرمايشي نياز دارند

سرويس شهرستانها-
مدير جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي گفت: زلزله زدگان استان به وسايل گرمايشي نياز شديدي دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، عزيز نوري پيش از ظهر شنبه با اعلام اين خبر افزود: اسكان موقت زلزله زدگان به پايان رسيده است و مواد غذايي و بهداشتي روزانه در ميان مردم زلزله زده توزيع مي شود.
وي ابراز داشت: با توجه به سردسير بودن منطقه در حال حاضر مهمترين نياز زلزله زدگان، تهيه لوازم گرمايشي مناسب است.
وي گفت: جمعيت هلال احمر استان تاكنون 10 هزار دستگاه والور و 30 تن نايلون در ميان زلزله زدگان توزيع كرده است.
پايان آواربرداري تا 15 روز ديگر
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي گفت: 10 تا 15 روز آينده آواربرداري مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي به اتمام مي رسد و عمليات ساخت وساز آغاز مي شود.
عليرضا تابش ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار كرد: بعد از اتمام اين مرحله ساخت وساز در اين مناطق، با حضور خود مردم يا كساني كه آسيب ديدگان به عنوان سازنده ابنيه خود معرفي مي كنند، آغاز مي شود.
وي افزود: هم اكنون آواربرداري در 35 درصد از اين مناطق صورت گرفته و در 300 واحد نيز پي كني اتفاق افتاده است. تابش پي سازي 25 واحد، ورود يك هزار و 400 اسكلت پيش ساخته و پيچ و مهره شده به منطقه را از ديگر فعاليت ها براي احداث واحدهاي مسكوني عنوان كرد و گفت: يك هزار و 500 تن ميلگرد نيز براي تسريع در انجام امور، وارد منطقه شده است.
تابش از ورود 3 هزار تن ميلگرد طي روز شنبه به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: 3 هزار واحد اسكلت پيش ساخته نيز از خراسان وارد منطقه مي شود.
وي با اشاره به اينكه آمارگيري در مناطق روستايي انجام شده گفت: در حال حاضر براساس آمار 9 هزار واحد مسكوني روستايي در مناطق زلزله زده 100 درصد تخريب شده است.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي گفت: از پايان هفته جاري توزيع مصالح ساختماني در روستاها براي شتاب بخشيدن به امر ساخت وساز در مناطق روستايي آغاز مي شود.
ارسال يكصد دستگاه حمام صحرايي
سفير ژاپن در ايران اعلام كرد: دولت ژاپن در قالب كمك بشردوستانه 100 دستگاه سرويس بهداشتي و حمام صحرايي به مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي ارسال كرده است.
«كين چي كومانو» روز شنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: 90 ميليون ين نيز براي تامين مسكن آسيب ديدگان زلزله از طريق كابينه ژاپن اختصاص يافته است.
برآورد خسارت زلزله به كشاورزان
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي برآورد اوليه خسارات وارده به بهره برداران كشاورزي در شهرستان هاي اهر، هريس و ورزقان در اثر وقوع زلزله اخير را يك هزار و 720 ميليارد ريال اعلام كرد، مسعود محمديان روز شنبه در گفت وگو با ايرنا خسارات وارده به احشام را 19 ميليارد و 300 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: 361 ميليارد و 600 ميليون ريال نيز به جايگاه هاي دامي اين شهرستان خسارت وارد شده است.
وي خسارت وارده به بخش كشاورزي در 68 روستاي خسارت ديده شهرستان اهر را 649 ميليارد و 30 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: 102 ميليارد ريال به محصولات زراعي و باغي اين شهرستان و 165 ميليارد و 800 ميليون ريال نيز به منابع آب و خاك خسارت وارد شده است.
محمديان خسارات وارده به ادوات كشاورزي موجود در روستاهاي شهرستان اهر را 330 ميليون ريال اعلام كرد.
وي با اشاره به وارد آمدن 574 ميليارد و 950 ميليون ريال خسارت به بخش كشاورزي شهرستان ورزقان در 94 روستا گفت: خسارات وارده به احشام اين شهرستان هفت ميليارد و 300 ميليون ريال، اماكن دامي 282 ميليارد و 800 ميليون ريال، محصولات زراعي و باغي 120 ميليارد و 160 ميليون ريال، منابع آب و خاك 163 ميليارد ريال و همچنين ادوات كشاورزي يك ميليارد و 690 ميليون ريال بوده است.
محمديان خسارات وارده به بخش كشاورزي شهرستان هريس را 496 ميليارد ريال در 55 روستاي آسيب ديده از زمين لرزه اعلام كرد و افزود: خسارت وارده به احشام اين شهرستان 10 ميليارد و 370 ميليون ريال، اماكن دامي 284 ميليارد و 180 ميليون ريال، محصولات زراعي و باغي 86 ميليارد ريال، منابع آب و خاك 114 ميليارد و 45 ميليون ريال بر آورد مي شود.
آواربرداري 2 هزار واحد مسكوني
فرماندار تبريز گفت: براي مقاوم سازي بايد 2 هزار واحد مسكوني مناطق زلزله زده تبريز آواربرداري شود. محمود چمني افزود: در اثر زلزله اخير تعداد 1340 واحد مسكوني در 20 روستاي تبريز تخريب شدند و عمليات آواربرداري روستاها با استفاده از 60 دستگاه ماشين آلات سنگين ادامه دارد.
وي گفت: آواربرداري در برخي روستاهاي منطقه اسپيران رو به اتمام است و احداث سرپناه هاي دائم بزودي در اين روستاها آغاز مي شود.

 


تصادف در خرم آباد 7 قرباني گرفت

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي لرستان گفت: در اثر تصادف مرگبار در محور كمربندي شهرستان خرم آباد 7 نفر كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «بهمن نوراللهي» صبح ديروز در جمع خبرنگاران در خرم آباد گفت: اين افراد براثر برخورد يك كاميون با يك دستگاه سواري پژو در محور كمربندي رو به روي روستاي تلوري عليا جان خود را از دست دادند.«نوراللهي» يادآور شد: همچنين در اين حادثه راننده و سرنشين كاميون و يكي از سرنشينان خودرو پژو مجروح و روانه بيمارستان شدند.
كارشناسان پليس راه لرستان علت تصادف را انحراف به چپ از سوي خودرو كاميون و عدم توجه به علائم امنيتي عبور و مرور و هشدار دهنده در حين عمليات بر روي جاده اعلام كردند.
 


مراجعه 48 تماشاگر دربي به امدادگران اورژانس

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از مراجعه 48 تماشاگر دربي پايتخت به امدادگران اورژانس خبر داد و گفت: سه تن از اين افراد به دليل اين كه امكان مداواي سرپايي برايشان وجود نداشت به بيمارستان منتقل شدند.
حسن عباسي با اشاره به استقرار 11 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و يك دستگاه خودروي فرماندهي از ساعت 10 صبح روز داربي تا ساعت 30:21 گفت: 50 تن از مجرب ترين پزشكان و پرسنل اورژانس را به منطقه اعزام كرديم.
وي با بيان اينكه در اين مدت 48 تن به اورژانس مراجعه كرده و خدمات پزشكي دريافت كرده اند، اظهار داشت: 45 تماشاگر داربي كه به صورت سرپايي در محل درمان شده اند به دلايلي نظير حالت تهوع، استفراغ و سردرد به اورژانس مراجعه كرده بودند.
وي با بيان اينكه سه جوان ديگر نيز به دليل اينكه امكان درمان سرپايي در محل برايشان وجود نداشت به بيمارستان منتقل شدند، خاطرنشان كرد: يكي از اين افراد به دليل جراحت ناشي از تصادف دو خودور كه در نزديكي در غربي ورزشگاه آزادي رخ داد، جراحت ديد كه پس از انجام اقدامات اوليه به دليل بروز شكستگي استخوان به بيمارستان فيروزگر منتقل شد.مدير روابط عمومي اورژانس تهران همچنين با بيان اينكه دو تن ديگر نيز به دليل تشنج و افتادن شي روي سر به بيمارستان حضرت رسول(ص) منتقل شدند، خاطرنشان كرد: عمده مراجعه كنندگان به اورژانس از ميان جوانان 15 تا 30 ساله بودند.
 


سيل 40 ميليارد ريال به جاده هاي مازندران خسارت زد

سيل و بارندگي هاي اخير حدود 40 ميليارد ريال به راه هاي اصلي و روستايي مازندران خسارت زد.
مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي مازندران با بيان اين مطلب به خبرنگار ايرنا در ساري افزود: راه اصلي ساري به نكا و نيز راه هاي روستايي در شهرهايي همچون مياندرود و سوادكوه در اين حادثه دچار آسيب شدند.
عباسعلي نجفي اظهار داشت: راه هاي روستايي در شهر مياندرود همچون درآب كلاه، اوسا، مرسم و وارمي و در شهر سوادكوه نظير چرات بر اثر اين حادثه دچار آسيب ديدگي شدند.
فرماندار شهرستان مياندرود نيز گفت: سيل به 1400 هكتار شاليزار، 120 هكتار زمين هاي زراعي، 171 هكتار باغات مركبات، مرغداري ها، كانال هاي آبرسان خسارت زد و 4 دهه پل را نيز خراب كرد. به گفته وي هنوز كارشناسان ميزان خسارات وارده را برآورد نكرده اند.
 


حاجي بابايي اعلام كرد

اجراي محدود طرح 3-3-3-3 از مهر امسال

وزير آموزش و پرورش از اجراي طرح 3-3-3- 3 از مهر امسال در برخي مدارس كشور خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس در واكنش به اين موضوع كه برخي عنوان مي كنند در سند تحولي آموزش و پرورش از «3-3-3-3» نام برده شده است و اين در حالي است كه آموزش و پرورش «3-3-6» را اجرا مي كند، اظهار داشت: در حال حاضر ما «3-3-6» را به عنوان يك مرحله از نظام جديد اجرا مي كنيم و در اين مرحله دوره ابتدايي 6 ساله است.
وي با بيان اينكه نمي توان تمام موارد سند آموزش و پرورش را يكباره اجرا كرد، گفت: نمي توان هم پايه ششم ابتدايي را در تمام مدارس ايجاد كرد و هم مدارس ابتدايي را به دو قسمت تقسيم كرد چرا كه با عجله كار كردن، غيرمنطقي است.
حاجي بابايي افزود: بحث اجرا شدن طرح «3-3-3-3» را كساني مي كنند كه به بنده مي گويند عجولانه كار مي كنم و اين در حالي است كه براي اجراي نظام جديد آموزشي عجولانه كار نكردم.
وي ادامه داد: برخي افراد از ابتدا ايراد مي گرفتند، مثلا مي گفتند ، كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي نمي تواند قانون را تصويب كند، اما تصويب شد؛ بعد هم گفتند كه آموزش و پرورش نمي تواند اجرا كند كه اكنون ديدند هم كارها انجام شده و هم كتاب ها چاپ شده است، به همين دليل حالا مي گويند كه طرح اوليه «3-3-3-3» بوده است.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه طرح «3-3-3-3» اول مهر امسال در درصد كمي از مدارس اجرا مي شود، اظهار داشت: به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ كرديم كه در هر منطقه اي كه شرايطش موجود است، طرح «3-3-3-3» را اجرا كنند.
وي افزود: براساس اين طرح، 4 دوره تحصيلي خواهيم داشت و دوره ابتدايي به دو دوره سه ساله تقسيم مي شود.
 


در خرم آباد روي داد

عربده كش ها با شليك گلوله فرد عابر را زخمي كردند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
عربده كش ها پس از آزادي از زندان با وثيقه در خرم آباد با ايجاد درگيري عابري را به ضرب گلوله مجروح كردند.
فرمانده انتظامي لرستان با اعلام اين خبر افزود: 5 نفر از افراد عربده كش پس از آنكه خودروشان با خودرو ديگري در خيابان 60 متري تصادف كرد مبادرت به درگيري با استفاده از سلاح غيرمجاز كردند.
سرتيپ «كاظم عليزاده» گفت: در اين درگيري يك رهگذر براثر اصابت گلوله اشرار مجروح و به مركز درماني انتقال داده شد.
فرمانده انتظامي لرستان اضافه كرد: مهاجمان پس از اخلال در نظم عمومي فرار كردند اما با گسيل نيروها ساعت 4 صبح دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.
اين افراد اخيراً به خاطر ارتكاب اعمال مجرمانه دستگير و تحويل مقام قضايي شده و سپس با سپردن وثيقه از زندان آزاد شده بودند.

 


دردسر جديد برلوسكوني

نخست وزير سابق ايتاليا با دردسر تازه اي مواجه شده است و يك هنرپيشه معروف آلماني اعلام كرده است كه وي پدر فرزند اوست.
به گزارش فارس، « سابينا بگان» هنرپيشه 38 ساله آلماني كه به «كوئين بي» ( به معناي ملكه زنبور عسل) معروف است در مصاحبه اي اعلام كرد كه وي از «سيلويو برلوسكوني» نخست وزير سابق ايتاليا باردار شده است.
برلوسكوني 75 ساله هنوز هيچگونه اظهارنظري دراين باره نكرده و حتي واكنشي نيز به اين موضوع نداشته است.سابينا در ادامه اين مصاحبه گفت اگرچه برلوسكوني در حال حاضر بسيار افسرده است اما وي به صحنه سياست بازخواهد گشت.وي افزود: براي برلوسكوني، سياست راهي براي شارژ مجدد باتري اش است.
در رسانه هاي ايتاليايي نام «سابينا» با مهماني هايي گره خورده است كه برلوسكوني در اقامتگاه خود در «ساردينا» و «رم» برگزار مي كرده است، جايي كه دختران جوان در آنجا به خودنمايي مي پرداختند.«بگان» اصليتي بوسنيايي دارد و نام واقعي وي «بگانويچ» است.برلوسكوني كه در نوامبر 2011 از سمت خود استعفا داد هنوز عضوي از پارلمان ايتالياست اما محاكمه وي به دليل رابطه نامشروع با دختري زيرسن قانوني ادامه دارد.
 


بارداري پيرزن 80 ساله!

يك پيرزن 80 ساله تونسي كه به دليل بيماري به بيمارستان محلي «سيدي بوزيد» مراجعه كرده بود با كمال تعجب فهميد كه چهارماهه باردار است.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از جپيك، اين زن 80 ساله مدتي بود كه احساس بيماري مي كرد و حالت تهوع داشت از اين رو به بيمارستان رفت و پزشكان پس از معاينه به او گفتند كه چهار ماهه باردار است.
مادر 80 ساله به پزشكان اصرار كرد كه به دليل مشكلاتي كه بارداري و زايمان براي او و همسر 81 ساله اش به بار مي آورد، جنين وي را سقط كنند.
اما پزشكان از پذيرفتن درخواست پيرزن خودداري كردند.
 


سقوط مادر و پسري روي ريل!

رسانه هاي آمريكايي در خبري اعلام كردند: زني به همراه پسر 4ساله اش به طور اتفاقي در يكي از ايستگاه هاي مترو اين كشور دچار حادثه شد و روي ريل قطار سقوط كرد.
بنابر اعلام پليس محلي شهر «بوستون»، اين زن و پسرش در ساعت اوج شلوغي قصد داشتند سوار قطار شوند كه به روي ريل قطار سقوط كردند.
پليس محلي شهر «بوستون» با بررسي تصاوير ثبت شده در دوربين هاي مستقر در اين ايستگاه مترو اعلام كردند: بلافاصله پس از وقوع اين حادثه يك زن و مرد براي نجات اين مادر و فرزند به پايين پريدند تا پيش از رسيدن قطار به ايستگاه آن دو را نجات دهند.
اين زن پس از اينكه از مرگ حتمي نجات يافت، گفت: نمي دانم چه اتفاقي افتاد كه به داخل ريل قطار سقوط كردم اما با كمك اين دو نفر در چند ثانيه نجات يافتيم.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، پليس «بوستون» با اعلام اينكه در اين حادثه اين مادر و پسر آسيبي نديده اند، تصريح كرد: اين دو تن براي بررسي هاي بيشتر به بيمارستان منتقل شدند.
 


21 سال زندان براي 77 قتل

دادگاهي در نروژ فرد جنايتكاري كه 77 نفر را در اين كشور كشته بود به 21 سال زندان محكوم كرد.
به گزارش مهر اين در حالي است كه دادگاه نروژي «آندرس برويك» را كه در حادثه بمب گذاري و تيراندازي 77 نروژي را كشته بود سالم و بدور از هرگونه بيماري رواني تشخيص داده است.
با صدور اين حكم دفاعيه هايي كه از اقدام وي صورت مي گرفت و او را به لحاظ رواني ناسالم توصيف مي كرد، ديگر جايگاه خود را از دست مي دهد.برويك به انفجار بمبي در بيرون دفتر مركزي يك ساختمان دولتي در اسلو كه طي آن هشت نفر كشته شده اند اعتراف كرده است.
وي همچنين پس از اين اقدام با تفنگ به كمپ تابستاني حزب جوانان حمله كرد و در آنجا 69 نفر را كشت.بسياري از خانواده هاي قربانيان خواستار آن بودند تا حكم برويك به عنوان فردي كه سالم بوده و دست به اين جنايت زده صادر شود. خانواده ها بيم از آن داشتند تا با بيمار شناخته شدن اين فرد و صدور حكم در اين شرايط مسئوليت وي درباره اين حملات به فراموشي سپرده شود.
برويك در 31 تير سال 1990 دست به اين جنايت زده بود كه اين اقدام وي خشم افكارعمومي را درباره رشد راستگرايي در اروپا برانگيخت.
 


مجازات عجيب كودك 2ساله

عربستان يك كودك دوساله را به اتهام شركت پدرش در تظاهرات مسالمت آميز از پذيرش در بيمارستان دولتي منع كرد.
واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني العالم گزارش داد: مقامات عربستان سعودي اجازه ندادند «محمد سلمان علي الفرج» كودك دو ساله كه از متولدين منطقه عواميه است در بيمارستان دولتي پذيرش و درمان شود.مقامات عربستان سعودي همچنين از دادن گذرنامه به خانواده اين كودك دوساله براي مداواي وي در خارج كشور سر باز زدند.اين محروميت كودك از حقوق عمومي اش در پي اتهام مقامات عربستان به پدرش در اوايل امسال به علت مشاركت در تظاهرات مسالمت آميز بوده است.گفتني است مركز حقوق بشر الشرق از به وجود آمدن وضع مشابهي براي يك پيرمرد 70ساله خبر داده بود.
اين مركز افزود: مقامات عربستان سعودي اين پيرمرد را شكنجه و او را به علت
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14