(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 5 شهریور 1391 - شماره 20290

تحريم كالاهاي اسرائيلي در آفريقاي جنوبي
حمله هواپيماهاي آمريكايي در پاكستان جان 18 غيرنظامي را گرفت
زد و خورد موافقان و مخالفان محمد مرسي در قاهره
كمك 40 ميليون يورويي اروپا به كشورهاي حامي تروريست ها در سوريه
ضرب و شتم شيعيان عربستان در مسجدالنبي به دست مأموران آل سعود
گسترش اعتراض ها عليه نتانياهو در خيابان هاي تل آويو
شعار يمني ها در تظاهرات صنعا ؛
آمريكا و اسرائيل دخالت نكنند
اعتراض گسترده به مذاكرات محرمانه
پادشاه بحرين و نخست وزير انگليس در لندن
كمك 4 ميليارد دلاري آل سعود به حريري
خشم مردم عربستان و لبنان را برانگيخت
آزادي حمل سلاح در دانشگاه كلورادو
هزاران نفر در اسپانيا عليه طرح رياضت اقتصادي به خيابان ها ريختند
چها رسوي پنج قاره
بحران اقتصادي شديدتر مي شود
تجمع كارگران معترض مقابل بزرگترين كارخانه آلومينيوم سازي ايتاليا


تحريم كالاهاي اسرائيلي در آفريقاي جنوبي

آفريقاي جنوبي رسما قانوني را تصويب كرد كه به موجب آن اسرائيل تحريم و ورود هرگونه كالاي اسرائيلي به اين كشور ممنوع شد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص، دولت آفريقاي جنوبي از اين پس از ورود هر كالايي كه عنوان اسرائيلي داشته باشد جلوگيري خواهد كرد و فقط كالاهايي را به كشور وارد خواهد كرد كه عنوان فلسطين روي آن درج شده باشد. سخنگوي دولت آفريقاي جنوبي اعلام كرد، تصويب اين قانون باعث خواهد شد كه شهروندان آفريقاي جنوبي در استفاده از كالاهاي وارداتي دقت كافي به عمل آورند. پيشتر وزارت بازرگاني و صنعت آفريقاي جنوبي اعلام كرده بود كه قصد دارد بر روي محصولات توليدي ساخت شهرك هاي صهيونيستي برچسب سرزمين هاي اشغالي درج كند.دانمارك، سوئيس و انگليس نيز قصد دارند محصولات توليدي رژيم صهيونيستي در شهرك هاي غيرقانوني را تحريم كنند.
 


حمله هواپيماهاي آمريكايي در پاكستان جان 18 غيرنظامي را گرفت

حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به شمال غرب پاكستان جان 18 غيرنظامي را گرفت.
به گزارش خبرگزاري مهر، هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا سه نقطه را در وزيرستان شمالي با شش موشك هدف قرار دادند و 18 غيرنظامي را كشتند. در اعتراض به اين حمله، دولت اسلام آباد ديپلمات آمريكايي را فراخواند. دولت پاكستان معتقد است چنين حملاتي ناقض حاكميت ملي اين كشور است. اما آمريكا اين حملات را حق قانوني خود مي داند. طي هفت روز گذشته حملات هوايي مشابه جان 34 نفر را گرفت. هر چند دولت پاكستان براي متوقف كردن اين حملات خود را مصمم نشان مي دهد، اما كارشناسان معتقدند دولت براي حفظ ظاهر و آرام كردن مردم دست به اين كار مي زند.
 


زد و خورد موافقان و مخالفان محمد مرسي در قاهره

دعوت گروه ها و احزاب مخالف براي برگزاري تظاهرات ضددولتي در مصر با شكست مواجه شد.
به گزارش خبرگزار ي ها، ماموران امنيتي و صدها تن از هواداران «محمد مرسي» رئيس جمهور اسلامگراي مصر و جماعت اخوان المسلمين با مخالفان دولت كه از نقاط مختلف مصر براي برگزاري تظاهرات ضددولتي به قاهره آمده بودند، به مقابله برخاسته و اجازه راهپيمايي به سوي كاخ رياست جمهوري را به آنها ندادند.
براساس اين گزارش، معترضان كه تعداد آنها به چند هزار نفر مي رسيد با برگزاري تجمعات غيرقانوني در برخي از خيابان ها و ميدان «التحرير» در مركز قاهره، عليه جماعت اخوان المسلمين و محمد مرسي شعار دادند.
براساس اين گزارش، با بالا گرفتن تحركات مخالفان مرسي طرفداران وي و هواداران اخوان المسلمين نيز به برگزاري تجمع و راهپيمايي در مقابل مخالفان پرداختند كه اين امر به درگيري ميان دو طرف انجاميد.
اين گزارش حاكي است؛ پس از آغاز درگيري هاي شديد ميان دو طرف، پليس و نيروهاي ضدشورش مصر با خودروهاي نظامي، محل درگيري ها را محاصره كردند و با پرتاب گاز اشك آور و بمب هاي صوتي، سعي در متفرق كردن تظاهركنندگان داشتند.
از سوي ديگر براي كنترل اوضاع، نيروهاي امنيتي و ضد شورش مصر، خيابان هاي منتهي به كاخ رياست جمهوري در قاهره را مسدود كردند و با خودروها و نيروهاي خود، مانع نزديك شدن هر شخص به مقر رياست جمهوري شدند.
اين در حالي است كه روز شنبه پس از ناكامي مخالفان در برگزاري تظاهرات ضددولتي، بيشتر احزاب و گروه هاي ليبرال و اسلامگرا اعلام كردند كه در اين تجمع غيرقانوني عليه اخوان المسلمين و دولت شركت نداشته اند.
در همين حال، مخالفان اخوان المسلمين و رئيس جمهور مصر در استان اسكندريه، نيز در سازماندهي تظاهرات عليه مرسي پس از ناكامي هاي عصر جمعه ناكام ماندند.
همچنين بسياري از طرفداران جماعت اخوان المسلمين و شاخه سياسي وابسته به آن (حزب آزادي و عدالت) با تجمع در مقابل مقر آن، مانع از نزديك شدن گروه هاي مخالف شدند.
مخالفان دولت اسلامگراي مرسي وي و جماعت اخوان المسلمين را متهم به قبضه كردن حكومت كرده و خواستار كناره گيري آنها از صحنه سياسي مصر شده اند.

 


كمك 40 ميليون يورويي اروپا به كشورهاي حامي تروريست ها در سوريه

اتحاديه اروپا به كشورهاي حامي شورشيان مسلح در سوريه 40 ميليون يورو كمك مالي اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، كاخ رياست جمهوري فرانسه با صدور بيانيه اي از كمك 40 ميليون يورويي به همسايگان سوريه كه از تروريست هاي مسلح حمايت مي كنند خبر داد.
در بيانيه دفتر رياست جمهوري فرانسه آمده است، كمك هاي اتحاديه اروپا به كشورهاي ميزبان افراد مسلح در سوريه مانند اردن و تركيه دو برابر شده است و به 40 ميليون يورو رسيده است. كاخ اليزه در اين بيانيه از نشست شوراي امنيت سازمان ملل در پنجشنبه آينده در سطح وزيران به منظور بررسي اوضاع سوريه خبر داد.
اين در حالي است كه يك ديپلمات روسي اعلام كرد كه تسليحات شيميايي دولت سوريه كه غرب نسبت به آن ابراز نگراني مي كند در امنيت كامل به سر مي برد.
گنادي كاتيلوف گفت، روسيه در حال همكاري با مقام هاي سوريه است و تضمين هاي قوي به روسيه داده شده كه زرادخانه هاي شيميايي در امنيت به سر مي برد و به دست افراد خلافكار نخواهد افتاد.
وزير اطلاع رساني سوريه نيز نسبت به دخالت نظامي غرب در سوريه هشدار داد و آمريكا و انگليس را به حمايت از كشورهاي حامي القاعده در سوريه متهم كرد. در همين رابطه اخضر ابراهيمي فرستاده جديد سازمان ملل در امور سوريه در ديدار با بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد اعلام كرد، منافع مردم در راس ماموريت وي قرار دارد و در راه خواسته هاي مردم از هيچ كوششي فروگذار نخواهد كرد.
از سوي ديگر، از سوريه خبر مي رسد كه نيروهاي ارتش در حلب، حومه دمشق، ادلب و حمص به موفقيت هاي زيادي دست پيدا كردند و تعداد زيادي از تروريست ها را كشتند.
نيروهاي سوريه روز جمعه نيز به مقر شورشيان در حاشيه شهر حلب و لاذقيه حمله كردند و شماري از شورشيان را كشتند. نيروهاي ارتش همچنين پايگاه يكي از گروه هاي تروريست در نزديكي شهر حلب را ويران كردند.
نيروهاي سوري در پاكسازي مناطق حاشيه حلب، حمص و ادلب مقادير زيادي سلاح از جمله سلاح هاي اسرائيلي كشف و ضبط كردند.
سوريه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامي هاي خونين است، دولت سوريه معتقد است ناآرامي هاي اخير اين كشور از خارج رهبري مي شوند و گزارش هاي موجود از حضور شمار زيادي از تروريست هاي مسلح در سوريه با تابعيت خارجي حكايت دارد.
براساس گزارش ها، اكثريت تروريست هاي مسلح فعال در سوريه از اتباع كشورهايي چون مصر، الجزاير، عربستان سعودي و افغانستان هستند.


ضرب و شتم شيعيان عربستان در مسجدالنبي به دست مأموران آل سعود

منابع خبري از بازداشت و ضرب و شتم تعدادي از مخالفان دولت سعودي در حرم نبوي در روز جمعه خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «المنار» پليس و نيروهاي امنيتي آل سعود روز جمعه با يورش به محل تجمع تعدادي از خانواده هاي شيعه در صحن نبوي در مدينه منوره، چند تن از آنها را بازداشت كردند.
براساس اين گزارش، در بين بازداشت شدگان كه همگي آنها اهل استان «القطيف» در شرق عربستان هستند، چند زن و سه نفر از اعضاي يك خانواده مشاهده مي شود. به گزارش المنار به نقل از شاهدان عيني، پليس ديني عربستان با ضرب و شتم زنان و افراد بازداشت شده را به مراكز امنيتي برد.
منابع وابسته به فعالان ضدآل سعود در «مركز عدالت» عربستان نيز اعلام كردند دو تن از زنان بازداشت شده با قراردادن وثيقه مالي سنگين به طور موقت آزاد شدند.
از سوي ديگر، دولت عربستان با اذعان به بازداشت برخي از زوار در صحن حرم نبوي مدعي شد كه علت بازداشت آنها به دليل فرستادن صلوات با صداي بلند بوده است.
در همين حال سايت هاي اجتماعي با پرداختن به اين موضوع در سطح وسيع و محكوميت آن اقدام به اعلام اسامي بازداشت شدگان كه تعداد آنها به 10 نفر مي رسد كردند. برپايه اين گزارش، بازداشت شدگان متعلق به شهرهاي «العواميه»، «العربيه» و «الاوجام» در شرق عربستان هستند.
در زمينه تحولات داخلي، دربار عربستان روز شنبه شايعه مرگ شاهزاده «سعودالفيصل» وزير خارجه و برادر پادشاه را تكذيب كرد. براساس بيانيه دربار عربستان كه پس از دو هفته از رواج شايعه مرگ وزير خارجه صادر شده است، شاهزاده سعود پس از انجام عمل جراحي و بهبودي نسبي تا چند روز آينده بيمارستان را ترك خواهد كرد.
در اين بيانيه كه به نوع عمل جراحي و بيماري برادر پادشاه عربستان كه از سال 1975 پست وزارت امور خارجه را به عهده دارد، اشاره اي نشده است، اما گفته شده است كه دستگاه تنفس مصنوعي از وي جدا شده است و سعودالفيصل توانايي تنفس به صورت عادي را به دست آورده است.
اين گزارش حاكي است؛ در دو هفته اخير شايعات فراواني از مرگ اين شاهزاده عربستان بر سر زبان ها افتاد، اما دولت در مقابل آنها سكوت اختيار كرده بود.
تظاهرات در الجوف
مردم منطقه الجوف عربستان سعودي روز شنبه به اعتراضات خود عليه رژيم آل سعود ادامه دادند و بر تداوم تظاهرات تا زمان تحقق خواسته هايشان تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه خبري «النشره»، اعتراضات مردمي در شهرهاي مختلف عربستان سعودي همچنان ادامه دارد و در اين ميان منطقه الجوف در شرق اين كشور براي سومين روز متوالي شاهد تظاهرات بود.
اين گزارش حاكي است معترضان با سر دادن شعارهايي، آزادي زندانيان سياسي را خواستار شدند و اعلام كردند تا زمان تحقق خواسته هاي خود دست از اعتراض نخواهند كشيد.
اين تظاهرات در حالي برگزار مي شود كه منطقه الربيعيه در استان القطيف جمعه شب شاهد اعتراضات مردمي و بازداشت جوانان معترض از سوي نيروهاي امنيتي بود.
 


گسترش اعتراض ها عليه نتانياهو در خيابان هاي تل آويو

در پي افزايش قيمت ها و اخراج كارمندان هزاران معترض اسرائيلي به خيابان ها ريختند و به سياست هاي اقتصادي دولت نتانياهو اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران معترض اسرائيلي در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادي و اجتماعي و افزايش قيمت ها به خيابان ها آمدند و شعارهايي عليه دولت نتانياهو نخست وزير اين رژيم سردادند.
اسرائيلي ها فرياد مي زدند: مردم روز به روز فقيرتر و گرسنه تر مي شوند و از كارهاي خود اخراج مي شوند ولي مسئولان ترتيب اثر نمي دهند و دست روي دست گذاشته اند.
برخي از شركت كنندگان در اين تظاهرات در حالي كه كفن پوشيده و در خيابان ها دراز كشيده بودند اعلام كردند مرگ را بر زندگي ترجيح مي دهند و در چنين شرايط سختي قادر به ادامه زندگي نيستند.
از سوي ديگر در پي اعلام كارخانه شيشه سازي «وينيسا» اسرائيل مبني بر اخراج 400 تن از كاركنان اين كارخانه به دليل ورشكستگي مالي كاركنان اعلام كردند اگر اخراج شوند دست به خودكشي خواهند زد.
اين در حالي است كه طي روزهاي اخير 13مورد خودسوزي در اسرائيل به دليل نارضايتي اقتصادي وجود داشته است.
به گزارش خبرگزاري قدس در پي اعلام قصد اخراج اين تعداد پرسنل، كاركنان خشمگين كارخانه وينيسا در چهارراه كفركنا دست به تظاهرات زدند و با آتش زدن لاستيك تا ساعاتي مانع از عبور و مرور عابران در اين منطقه شدند.
به دنبال تظاهرات پرسنل كارخانه شيشه سازي وينيسا در اعتراض به نيت مديران اين كارخانه، راننده هاي كاميون هاي سنگين اين شركت نيز به جمع معترضين پيوستند و ضمن محكوم كردن اين تصميم با سر دادن شعارهاي تندي خواستار توقف اجراي اين تصميم شدند.
كارخانه وينيسا متخصص در ساخت شيشه هاي مختلف صنعتي و خانگي است و اغلب كاركنان آن داراي قدمت چندين سال كار در اين شركت هستند و نگران آن هستند كه همانند ساير شركت هاي صنعتي اسرائيل كه اخيرا كارگران خود را اخراج كرده اند آنان نيز از كار بيكار شوند.
معترضان در تظاهرات انگشت اتهام بحران مالي شركت خود را متوجه رژيم اسرائيل كرده و اين پرسش را مطرح كردند كه لوله هاي گازي را كه دولت وعده آن را داده بود تا به اين منطقه آورد كجا رفت؟ كاركنان وينيسا معتقدند استقرار لوله هاي گاز در منطقه شهرك صنعتي زيبوريت مي تواند اين كارخانه را از ورشكستگي نجات دهد.
از سوي ديگر در پي نارضايتي اسرائيلي ها از زندگي در سرزمين هاي اشغالي تعداد زيادي از متقاضيان يهودي در صف دريافت ويزا براي سفر به آمريكا ايستاده اند.
ازدحام جمعيت پشت سفارت آمريكا در تل آويو به حدي است كه مقامات آمريكايي محدوديت هاي زيادي براي متقاضيان وضع كرده اند.
 


شعار يمني ها در تظاهرات صنعا ؛

آمريكا و اسرائيل دخالت نكنند

هزاران تن از مردم يمن بارديگر در اعتراض به مداخله آمريكا، اسرائيل و عربستان در امور داخلي كشورشان به خيابان ها ريختند و عليه آل سعود و آمريكا شعار دادند.
به گزارش پرس تي وي، مردم يمن روز جمعه در تظاهراتي گسترده در صنعا پايتخت اين كشور و استان صعده واقع در شمال يمن عليه آمريكا، رژيم صهيونيستي و عربستان شعار دادند.
تظاهركنندگان همچنين محاكمه علي عبدالله صالح، ديكتاتور سابق يمن را به دليل نقش وي در كشتار معترضان حامي دموكراسي در جريان انقلاب سال گذشته اين كشور خواستار شدند.
صدها هزار تن از مردم يمن از ژانويه 2011 ميلادي با برگزاري تظاهرات منظم در شهرهاي مختلف اين كشور، پايان فساد و بيكاري و همچنين بركناري خويشاوندان عبدالله صالح، ديكتاتور سابق يمن را از پست هاي دولتي خواستار شده اند.
علي عبدالله صالح، ديكتاتور يمن، فوريه 2012 به طور رسمي از قدرت كنار رفت و قدرت را به عبد ربه منصور هادي معاون وقت خود تفويض كرد؛ اين انتقال قدرت به موجب طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس صورت گرفت. صالح اين طرح را 23 نوامبر 2011 امضا كرد.
يمن فقيرترين كشور در جهان عرب محسوب مي شود كه 40 درصد از مردم آن با درآمد روزانه حدود دو دلار و يا كمتر زندگي مي كنند و يك سوم از مردم اين كشور نيز از سوءتغذيه رنج مي برند.
 


اعتراض گسترده به مذاكرات محرمانه

پادشاه بحرين و نخست وزير انگليس در لندن

گروه هاي حقوق بشري نخست وزير انگليس را به دليل ديدار محرمانه با پادشاه بحرين مورد انتقاد شديد قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نوشته روزنامه ديلي ميل، گروه هاي حقوق بشري ضمن انتقاد شديد به ديدار پادشاه بحرين با نخست وزير انگليس به كارگيري زور و شليك گلوله به سوي معترضان توسط نيروهاي آل خليفه را محكوم كردند.
كيت آلن يكي از فعالان بين المللي گفت، اين ديدارها نشان مي دهد كه در كشور مي خواهند به رفتارهاي هولناك خود عليه مخالفان ادامه دهند و اين غيرقابل قبول است.
وي افزود، انگليس بايد براي دولت و مقام هاي بحريني اين موضوع را كاملا شفاف كند كه ما دست روي دست نمي گذاريم تا مخالفان دولت آل خليفه و مدافعان حقوق بشر همچنان زنداني شوند. يك وكيل حقوق بشري نيز گفت، انگليس متحد قوي بحرين است و مي تواند در رفتارهاي رژيم بحرين نسبت به مخالفان تغييراتي به وجود آورد ولي عملا با حمايت از اين رژيم باعث نقض گسترده حقوق بشر در بحرين مي شود. ديگر مدافعان حقوق بشري نيز تأكيد كردند اعمال زور و شكنجه و شليك گلوله به سوي معترضان از سوي نيروهاي آل خليفه به شدت محكوم است و آل خليفه بايد به خواسته هاي مردم توجه كند.
اين درحالي است كه شيخ عيسي قاسم از روحانيون برجسته بحريني در خطبه هاي نماز جمعه بحرين تأكيد كرد مردم بحرين از خواسته هاي خود كه اجراي اصلاحات و ايجاد تغيير در كشور است به هيچ وجه كوتاه نخواهند آمد.
وي افزود، روحانيون و مخالفان بحريني به خاطر اينكه به مصالح كشور مي انديشند و نمي خواهند به كشور زيان وارد شود بر مسالمت آميز بودن جنبش مردمي تأكيد مي كنند.
روحاني برجسته بحريني تأكيد كرد، مردم از خشونت هاي گسترده اي كه به صورت فردي و اجتماعي عليه آنها صورت مي گيرد واهمه اي به خود راه نمي دهند و اراده آنان در اجراي اصلاحات و ايجاد تغيير در كشور به هيچ وجه نرم نخواهد شد.
از سوي ديگر، بحريني ها همانند جمعه هاي گذشته پس از برگزاري نماز جمعه به خيابان ها ريختند و عليه آل خليفه شعار دادند.
مردم بحرين در مناطق مختلف ضمن وفاداري به آرمان شهدا خواستار سرنگوني حكومت و آزادي بازداشت شدگان سياسي شدند.نيروهاي امنيتي بحرين با حمله به تظاهركنندگان و استفاده از گاز اشك آور و گلوله تعدادي را مجروح كردند.
پليس رژيم بحرين هفته گذشته در پي ادامه حملات به تظاهركنندگان مخالف رژيم يك نوجوان 16 ساله را به ضرب گلوله كشت.
 


كمك 4 ميليارد دلاري آل سعود به حريري

خشم مردم عربستان و لبنان را برانگيخت

هديه چهار ميلياردي پادشاه عربستان به سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل لبنان خشم مردم اين كشور و لبنان را برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روزنامه الاخبار، شهروندان سعودي پرداخت اين مبلغ از سوي ملك عبدالله را احمقانه دانستند و گفتند اگر پادشاه از اوضاع كشور خود اطلاع داشت اين همه بذل و بخشش به ديگران نمي كرد.
مردم عربستان تأكيد كردند، افزايش بيكاري، فقر كنوني در عربستان و شرايط نابسامان اجتماعي و اقتصادي به مردم فشار مي آورد و در چنين شرايطي بذل و بخشش به ديگران چه معنايي دارد؟ مردم لبنان نيز از سعدالدين حريري به دليل قبول اين هديه چهار ميلياردي انتقاد كردند و اظهار داشتند قبول اين هدايا باعث ايجاد فتنه، اختلاف و درگيري در لبنان خواهد شد.
استراتژيست هاي لبناني نيز تأكيد كردند، دست هايي براي بروز فتنه در لبنان در كار است.
اين در حالي است كه درگيري ها در طرابلس لبنان افزايش يافته و عناصر مسلح مستقر در منطقه التبانه شهر طرابلس با يورش به چند منزل و مغازه در منطقه جبل محسن اين مناطق را به آتش كشيدند. شبه نظاميان مورد حمايت 14 مارس به بهانه اينكه از مخالفان سوريه حمايت مي كنند به علوي هاي شهر طرابلس حمله مي كنند.
نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان ضمن تأكيد بر پايان درگيري ها در طرابلس از ارتش اين كشور خواسته است با حضور مقتدرانه ثبات و آرامش را به شهر بازگرداند.
 


آزادي حمل سلاح در دانشگاه كلورادو

در حاليكه ايالت «كلورادو» آمريكا حدود يك ماه پيش قرباني تيراندازي در سالن تئاتر شد، مسئولان يكي از دانشگاه هاي اين ايالت، حمل سلاح را براي دانشجويان آزاد اعلام كردند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه «راشا تودي»، دانشگاه «كلورادو» آمريكا به دانشجويان خود اجازه داده است تا در محوطه دانشگاه با خود مخفيانه سلاح حمل كنند.
براساس اين گزارش، از آنجايي كه بيشتر دانشجويان 21ساله مجوز حمل سلاح را دارند، مسئولان دانشگاه كلورادو به آنها اجازه داده اند تا اين دانشجويان با خود به سر كلاس ها، كتابخانه و حياط دانشگاه سلاح ببرند.
ديوان عالي ايالت كلورادو در ماه مارس سال جاري ميلادي، عليه ممنوعيت حمل سلاح در محوطه دانشگاه كه در سال 1994 قانوني شده بود، راي داد كه البته حمل سلاح هنوز در باشگاه هاي ورزشي دانشگاه و خوابگاه ها ممنوع است.
قانون جديد تصويب شده در دانشگاه كلورادو، بسياري از خانواده ها و دانشجويان دانشگاه را نگران از دست دادن بيشتر امنيت كرده است زيرا چندي پيش «جيمز هولمز» با حمله به يك صحنه تئاتر در همين ايالت، به سمت 70 نفر از حاضران در تئاتر تيراندازي كرد.
طبق آمار سايت armedcampuses.org اكثر 4هزار كالج آمريكا، از حمل سلاح در محوطه هاي دانشگاهي جلوگيري مي كنند اما حدود 25مدرسه در آمريكا اجازه حمل سلاح را به دانش آموزان مي دهند.
 


هزاران نفر در اسپانيا عليه طرح رياضت اقتصادي به خيابان ها ريختند

تشكل ها و اتحاديه هاي مختلف كارگري اسپانيا در شهرهاي مختلف اين كشور عليه سياست هاي رياضتي دولت تظاهرات كردند.
هزاران نفر از مردم اسپانيا به همراه تشكل ها و اتحاديه هاي كارگري اسپانيا روز جمعه در مادريد و چند شهر ديگر اين كشور تظاهرات و عليه سياست هاي رياضتي دولت «ماريانو راخوي» شعار دادند. آنطور كه خبرگزاري جمهوري اسلامي نوشته، هدف اصلي از برگزاري اين تظاهرات، زنده نگه داشتن جنبش مخالفت با سياست هاي رياضتي و همچنين فراهم كردن فضا براي برگزاري تظاهرات بزرگ مردمي است كه قرار است پانزدهم سپتامبر (25 شهريور) با عنوان «نشست اجتماعي» برگزار شود.
گزارش هاي دريافتي حاكي است معترضان در مادريد مقابل ساختمان وزارت دارايي و امور اداري اسپانيا تجمع كردند. «براي اين همه دزد نان نداريم؛ همه به پيش و...» دست نوشته هاي معترضان اسپانيايي را تشكيل مي داد كه خواستار توقف اجراي سياست هاي رياضتي هستند. گروهي از رهبران معترضان در اين تجمعات سخنراني و نسبت به عواقب وخيم اجراي اين گونه سياست هاي رياضتي بر مردم به خصوص ضعفا هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري هاي «افه» و «اروپاپرس» اسپانيا، همزمان با مادريد، تظاهرات مشابهي نيز در شهرهاي بارسلونا، اوبيدو، سانتاندر، لوگرونيو، ساراگوسا، مورسيا، جزاير بالئار، جزاير قناري، لاكرونيا، اورنسه، لوگو و چند شهر بزرگ ديگر اين كشور جنوب غربي اروپا با حضور كارگران و كارمندان ادارات و بخش هاي مختلف برگزار شد.
 


چها رسوي پنج قاره

مرگ 17 شورشي طالبان
نيروهاي ارتش افغانستان با حمايت ناتو در استان هاي كابل، كنر، لوگر، غزني و پكتيا دست به انجام عمليات گسترده زدند و 17 شورشي را كشتند. چهار نظامي استراليايي نيز بر اثر انفجار مين در استان ارزگان زخمي شدند.
عزت الدوري در روماني
برخي منابع از حضور «عزت الدوري» معاون اول «صدام» ديكتاتور مخلوع عراق در كشور روماني خبر مي دهند. وي در مزرعه اي به نام «مزرعه العرب» ساكن است. در اين مزرعه برخي ديگر از سران فراري حزب منحل شده بعث عراق نيز حضور دارند.
رژيم صهيونيستي به دنبال جسد قذافي
«حسن يعقوب» نماينده سابق پارلمان لبنان فاش كرد، رژيم صهيونيستي طي درخواستي رسمي، خواستار تحويل گرفتن جسد «معمر قذافي» ديكتاتور سابق ليبي از مقامات طرابلس است.
انفجار در شهرك صدر بغداد
تروريست ها در صفوف نمازجمعه شهرك صدر بغداد بمب منفجر كردند. در اين انفجار سه غيرنظامي شهيد و 11 تن ديگر مجروح شدند. حملات عليه شيعيان به دست وهابيون اعزامي از عربستان صورت مي گيرد.
سركوب تظاهرات در كرانه باختري
نظاميان رژيم صهيونيستي تظاهرات هفتگي عليه ديوار نژادپرستانه حائل در كرانه باختري را سركوب و ده ها نفر را زخمي كردند. نظاميان صهيونيست همچنين چهار معترض را به اسارت گرفتند.
 


بحران اقتصادي شديدتر مي شود

تجمع كارگران معترض مقابل بزرگترين كارخانه آلومينيوم سازي ايتاليا

صدها تن از كارگران بزرگترين كارخانه آلومينيوم سازي ايتاليا در اعتراض به تعطيلي اين كارخانه و اخراج صدها كارگر تجمع كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، كارگران كارخانه آلومينيوم سازي «الكوا» واقع در جزيره «ساردينا» در اعتراض به تصميم مديران اين كارخانه براي اخراج دستكم 1000 كارگر و تعطيلي كامل اين مجموعه تجمع كردند.
براساس اين گزارش، معترضان با پرتاب كردن خود به داخل آب دستكم سه ساعت مانع از حركت كشتي ها در دريا شدند.
به گفته يكي از كارگران اين كارخانه كه بزرگترين كارخانه آلومينيوم سازي ايتاليا محسوب مي شود، طي چند روز آينده اين كارخانه به طور كامل تعطيل و بقيه كارگران نيز بيكار خواهند شد.
مديران آمريكايي «الكوا»، بحران اقتصادي و نداشتن صرفه اقتصادي را دلايل تعطيلي اين كارخانه عنوان مي كنند.
يكي ديگر از كارگران اين كارخانه گفت: تعطيلي كارخانه به معني مرگ ماست چرا كه واقعا نمي دانيم چگونه بايد زندگي كنيم.
گفتني است چند روز پيش نيز گروهي از كارگران اين كارخانه با تجمع مقابل فرودگاه شهر «كالياري» واقع در جزيره «ساردينا» در اعتراض به بحران اقتصادي تظاهرات كردند. كشورهاي اروپايي اين روزها در حال دست و پنجه نرم كردن با بحران بي سابقه اقتصادي هستند كه برخي معتقدند دير يا زود غرب را به زمين خواهد زد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14