(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 شهریور 1391 - شماره 20291

دفترخانه هاي بدون سردفتر در كيش
اصفهان آماده پذيرايي از ميهمانان اجلاس سران جنبش غيرمتعهدهاست
ايران در كيهان
سهم 4درصدي راه آهن شمال از حمل ريلي كشور
تجهيز گمركات مرزي آذربايجان غربي به سامانه هاي پيشرفته كنترلي
اعزام بزرگ ترين كاروان امداد از دوزدوزان به مناطق زلزله زده
برگزاري جشنواره انساني دومينو پژوهش سراهاي دانش آموزي در اصفهان
انتقاد از كندي نصب انشعاب گاز در طبس
بهره برداري از گنبدآسمان نما در كرج
شاهرودي ها براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد يك ميليارد ريال كمك كردند
حذف نقاط حادثه خيز جاده نورآباد به امامزاده ابراهيم(ع)
افزايش 30 درصدي رتبه هاي برتر كنكور در همدان
كلنگ زني احداث مسجد شهرك بابا نجم
صادرات آبزيان در هرمزگان 22 درصد افزايش يافت
ناتواني تصفيه خانه هاي آبادان از پالايش شوري آب
انتصابات جديد در شهرستان ها


دفترخانه هاي بدون سردفتر در كيش

دفترخانه هاي اسناد رسمي جزيره كيش در روز شنبه مورخه 28 مرداد رئيس نداشتند! مردم در اين روز با پوزخند تمسخرآميز بعضي از كارمندان اين دفترخانه ها رودررو شدند.
از آنجا كه جمعيت جزيره كيش به آمار 30هزار نفري نزديك مي شود و تنها چهار دفترخانه اسناد رسمي درآن تاسيس شده است و جوابگوي مراجعه كنندگان هم نيست! با كمال تأسف عميق بارها اتفاق افتاده است كه يك و يا دو دفترخانه رئيس ندارند! گلايه مندي و اعتراض هاي مردم مشكل دفترخانه هاي جزيره كيش را تاكنون حل نكرده است، به طوري كه در بعضي از روزها مانند تاريخ ياد شده اين چهار دفترخانه اصلا رئيس نداشتند و مردم مجبور مي شدند براي ثبت اسناد خود به شهرستانهاي بندرلنگه و بندرعباس بروند! نكته قابل توجه اينكه اين چهار دفترخانه در هفته 2 روز هم تعطيل هستند! كارشناسان معتقدند با اين حجم ثبت اسناد رسمي درمنطقه آزاد كيش مي بايست حداقل هشت دفترخانه اسناد رسمي در جزيره كيش داير شود و علاوه بر داشتن رئيس ثابت براي روزهايي كه سردفتر در مرخصي است، كفيل داشته باشد تا كار مردم انجام شود، چرا كه هزينه هاي سفر و مشكلات آن براي اكثريت مراجعه كنندگان به دفاتر اسناد رسمي در ديگر شهرستانها دشوار است!
جا دارد مسئولان براي رفع اين مشكل در جزيره كيش تدابيري اتخاذ كنند تا مردم، تجار، وكلا، بازرگانان، شركت ها و ادارات دولتي و خصوصي با آرامش خاطر بيشتري به دفاتر اسناد رسمي مراجعه كنند و با كمبود پرسنل و نبودن و نداشتن رئيس در اين دفاتر اسناد رسمي روبه رو نشوند!؟
كيش-خبرنگار كيهان


اصفهان آماده پذيرايي از ميهمانان اجلاس سران جنبش غيرمتعهدهاست

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان از آمادگي كامل اين شهر براي پذيرائي و ميزباني از ميهمانان و سران شركت كننده در اجلاس جنبش غيرمتعهدها خبر داد و گفت: در طول اين مدت پرچم هاي كشورهاي ميهمان در معابر شهري اصفهان نصب خواهد شد.
عباس حاج رسوليها با اشاره به حضور سران كشورهاي مختلف در تهران طي روزهاي آينده، افزود: با توجه به اينكه بازديد از آثار منحصر به فرد شهر موزه تاريخي و پرآوازه اصفهان به عنوان ميهمان خانه جمهوري اسلامي هميشه مورد علاقه ميهمانان خارجي و گردشگران بوده است، مديريت اين كلان شهر براي حضور و پذيرائي از ميهمانان اجلاس جنبش غيرمتعهدها كه در تهران برگزار مي شود آمادگي كامل خواهد داشت.
وي از ابلاغ دستورالعملي در همين زمينه به ساير مديران شهري خبر داد و گفت: در اين دستورالعمل، با توجه به قريب الوقوع بودن حضور برخي از مقامات عالي رتبه كشورهاي شركت كننده در اجلاس جنبش عدم تعهد از تاريخ پنجم تا نهم شهريورماه و احتمال سفر برخي از آنان به اصفهان به منظور بازديد از اماكن تاريخي و گردشگري، به شهرداران مناطق چهارده گانه توصيه شده است نسبت به آماده سازي شهر و انجام مواردي همچون نصب پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي شركت كننده در اجلاس در سطح شهر، رسيدگي دائم به وضعيت روشنائي و نورپردازي پارك ها، ميادين، پل ها، رينگ ترافيكي و ابنيه تاريخي، رسيدگي به وضعيت نورپردازي ابنيه هاي تاريخي همچون حمام علي قلي آقا، ميدان امام(ره)، چهلستون، كوه صفه، كليساي وانك، منارجنبان و آتشگاه اقدام كنند.
وي همچنين از نصب نمادهاي ويژه تهيه شده توسط سازمان زيباسازي در ميادين اصلي، آبنماها و نورپردازي آنها توسط مناطق و خط كشي ترافيكي خيابان ها به ويژه در مسيرهاي تردد و حضور ميهمان ها خبر داد و ازشهروندان خواست در طول اين مدت و به منظور تردد آسان تر هيئت هاي خارجي بخصوص در مسيرهاي منتهي به اماكن تاريخي از ترددهاي غيرضروري بخصوص با وسايط نقليه شخصي خودداري كرده و نسبت به رعايت نظافت و پاكيزگي اصفهان به عنوان «پايتخت فرهنگي و تمدن ايران اسلامي» و ميهمان خانه جمهوري اسلامي حساسيت و توجه بيشتري داشته باشند.


ايران در كيهان

اطعام مددجويان
خور و بيابانك- خبرنگاركيهان: 650خانوار مددجو كميته امداد خور و بيابانك در ماه مبارك رمضان اطعام شدند.
مدير كميته امداد امام خميني خور و بيابانك با اعلام اين خبر گفت: در ماه مبارك رمضان علاوه بر توزيع يك هزار و 840پرس غذاي گرم، 540خانوار تحت پوشش نيز بن خريد و سبد كالا دريافت كردند.
محمود جلالي افزود: اطعام مددجويان و ايتام با توزيع غذاي گرم، بن خريد و سبد كالا به درب منازل اين خانوارها انجام شده است.
وي با بيان اينكه سال گذشته خيرين حدود 55ميليون ريال درا ين امر مشاركت داشتند خاطرنشان كرد: امسال اين رقم به بيش از 200ميليون ريال افزايش يافته است.
تأمين سبزي سفره خانه حضرت
نيشابور- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت تعاوني سبزيكاران شهرستان نيشابور از ارسال يك محموله سبزي تازه به حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد. مهندس كليدري گفت: محموله فوق به وزن دو هزار كيلوگرم به منظور استفاده در مراسم افطار حرم مطهر از طرف سبزيكاران شهرستان به آستان قدس رضوي و زائران بارگاه ملكوتي هشتمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت اهدا شده است. وي افزود: اين اقدام براي دومين سال متوالي صورت گرفته و قصد اهداكنندگان، بهره مندي مجاوران، روزه داران و مهمانان ضيافت افطار حرم مطهر امام رضا(ع) از سبزي با كيفيت و خوش طعم شهرستان نيشابور است.
حمايت از ايتام
¤ مبلغ 600ميليون ريال به صورت نقدي و سبد كالا و تعداد 15000پرس غذاي گرم به نيازمندان از طريق نيكوكاران نيشابوري به كميته امداد امام خميني(ره) نيشابور اهداء شد.رئيس كميته امداد امام خميني نيشابور با اعلام اين مطلب افزود: تعداد 523نفر از ايتام در پايگاه هاي اكرام ايتام در شب هاي قدر مورد حمايت خيران قرار گرفتند.
برگزاري همايش
طبس- خبرنگاركيهان: همزمان با سالگرد ورود آزادگان به كشور همايش آزادگان طبسي در روستاي دشتغران طبس برگزار شد. در اين مراسم كه حجت الاسلام والمسلمين مهاجريان امام جمعه طبس و سرپرست فرمانداري و بسيجيان و رزمندگان و ايثارگران و مردم طبس حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين مهاجريان با گراميداشت ياد شهداي 8سال دفاع مقدس از ايثارگري ها و رشادت هاي رزمندگان و اسوه هاي صبر و استقامت و ايثار تجليل كرد. شهرستان طبس 22آزاده سرافراز دارد.
تصويب 217طرح
¤ در نشست ستاد اجرايي توسعه كشاورزي شهرستان طبس 217پروژه با اعتباري بالغ بر 70ميليارد ريال به تصويب رسيد كه با احتساب 161 پروژه مصوب قبلي تعداد پروژه هاي اين شهرستان به 378پروژه افزايش پيدا كرد. به گفته مدير جهاد كشاورزي طبس از مجموع 217پروژه 68مورد آن در زمينه امور مربوط به دام و 114 پروژه ديگر درخصوص توليدات گياهي، اصلاح باغات و 10پروژه ديگر در زمينه امور شيلات و آبزيان است.
برپايي جشن گلريزان
¤ آيين ويژه گلريزان جهت آزادسازي زندانيان غيرعمد در ماه مبارك رمضان با شكوهي خاص برگزار شد. در اين مراسم خيرين و نيكوكاران مبلغ 41ميليون و 250هزار تومان جهت كمك به آزادسازي زندانيان غيرعمد اهدا كردند. دادستان عمومي و انقلاب شهرستان فيروزآباد با ارائه گزارشي از عملكرد ستاد ديه شهرستان در رابطه با آزادسازي محكومان غيرعمد اعلام كرد: در سال 90 و 4ماهه 91 تعداد 87نفر از زندانيان غيرعمد با استفاده از كمك هاي نقدي خيران و مساعدت ستاد ديه استان از زندان مرخص و به آغوش خانواده هاي خود برگشتند. خليل نيلوندي كشكولي افزود: در طي اين مدت حدود يك ميليارد تومان از طرف ستاد ديه استان فارس در اختيار شهرستان قرار گرفته است.
توزيع مواد غذايي
تنكابن- خبرنگاركيهان: در راستاي اطعام مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني در طول ماه مبارك رمضان 300ميليون ريال مواد غذائي شامل 11قلم كالا به مددجويان و اقشار آسيب پذير مناطق محروم شهري و روستايي تنكابن اهدا شد.
حاج سيدموسي رحماني رئيس كميته امداد تنكابن با اعلام اين خبر افزود: اهداء موادغذايي طرح هميان مولا به چند صورت اكيپ هاي چهره به چهره و غيره صورت گرفته است.
گازرساني به روستاها
اراك- خبرنگاركيهان: مدير عامل شركت گاز استان مركزي، از بهره برداري 60طرح گازرساني روستاهاي اين استان در هفته دولت خبر داد. غلامرضا مشايخي گفت: براي اجراي اين طرح ها مبلغ 14ميليارد و 961ميليون تومان هزينه شده است. به گفته مديرعامل شركت گاز استان مركزي، با بهره برداري اين طرح ها 78درصد جمعيت روستايي اين استان زير پوشش گاز طبيعي قرار مي گيرند.
كاهش آلاينده ها
يزد- خبرنگاركيهان: استاندار يزد از تدوين طرح جامع كاهش آلايندگي در اين استان خبر داد. «محمدرضا فلاح زاده»، با تأكيد بر بالا بودن آلايندگي محور يزد- اردكان گفت: طرح جامع كاهش آلايندگي استان درحال تدوين است و صنايع آلاينده نيز درحال خروج از منطقه اند و مجوز جديدي نيز براي صنايع آلاينده صادر نخواهد شد. وي در ادامه افزود: ذوب آهن شاهديه بايد هرچه زودتر خارج شود، همانطور كه شركت سيمرغ نيز از منطقه خارج شده است.
اختصاص اعتبارات به طرح هاي عمراني
بادرود- خبرنگاركيهان: در نشست كميته برنامه ريزي شهرستان نطنز بيش از 180پروژه به عنوان اولويت هاي اجراي طرح هاي عمراني اين شهرستان به تصويب رسيد كه از لحاظ ميزان اعتبارات تعيين شده در حدود 20درصد از كل اعتبارات شهرستان به حوزه راه و شهرسازي براي نگهداري راه هاي اصلي و فرعي و راه هاي روستايي و حدود 10درصد از اعتبارات براي آبرساني در حوزه شهري و روستايي و حدود 8درصد از كل اعتبارات براي اجراي امور فرهنگي از جمله احداث ساختمان جامعه القرآن و دارالقرآن شهرستان نطنز و رسيدگي به مساجد، حسينيه ها و بقاع متبركه اختصاص داده شد.
همچنين حدود 8درصد از كل اعتبارات شهرستان براي تكميل مدارس و مجموعه هاي ورزشي اداره آموزش وپرورش و بهسازي و نوسازي مدارس و حدود 8درصد از اعتبارات براي اجراي طرح هاي هادي روستايي و حدود 7درصد براي امور كشاورزي و منابع طبيعي و آبخيزداري در راستاي مرمت و بازسازي قنوات و ايجاد سيل بند و بندهاي خاكي در روستاهاي شهرستان نطنز درنظر گرفته شد.
بهره برداري از پروژه هاي عمراني
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: 17پروژه عمراني و خدماتي شهرداري گنبد كاووس طي ايام هفته دولت سال جاري افتتاح و يا عمليات اجرايي آنها آغاز خواهد شد. سيد «منصور باقري» شهردار گنبد كاووس گفت: براي عمليات اجرايي اين پروژه ها كه 15پروژه آن به بهره برداري و 2پروژه ديگر عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد مجموعاً مبلغ 9ميليارد و 900ميليون ريال هزينه شده است. وي افزود: از مجموع هزينه هاي انجام شده براي اين پروژه ها، مبلغ 5ميليارد و 500ميليون ريال آن از منابع استاني و بقيه نيز از منابع داخلي شهرداري گنبدكاووس است.


سهم 4درصدي راه آهن شمال از حمل ريلي كشور

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي مازندران نقش راه آهن را در توسعه اقتصاد استان بسيار تأثيرگذار دانست.
«غلامرضا عشريه» در ديدار با سرپرست اداره كل راه آهن شمال گفت: حمل و نقل يكي از زيرساخت هاي توسعه استان است كه در اين ميان حمل و نقل ريلي مي تواند نقش آفرين باشد.
وي با اشاره به رشد 47درصدي صادرات استان 4 ماهه امسال از گمركات مازندران در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزني، افزود: اگر راه آهن در كنار فعالان اقتصادي، صادركنندگان، توليدكنندگان و صنعت گران باشد لاجرم در توسعه اقتصادي استان كمك شاياني خواهد شد.
ابوالفضل مستشرق رئيس كميسيون بازرگاني امور گمركي اتاق بازرگاني مازندران هم در اين نشست گفت: در دنيا بيشتر مبادلات كالاها از طريق حمل و نقل ريلي صورت مي گيرد اما در كشورمان به نحو مطلوب از اين سيستم استفاده نشده است.
سرپرست اداره كل راه آهن شمال در ادامه افزود: درحال حاضر سيستم ريلي كشور 32 ميليون تن كالا را جابه جا مي كند كه سهم راه آهن شمال از اين ميزان 4درصد است. وي با بيان اينكه راه آهن شمال ظرفيت حمل و نقل حدود 2 ميليون بار در سال را دارد، افزود: اكنون تنها نيمي از اين ظرفيت استفاده مي شود.
 


تجهيز گمركات مرزي آذربايجان غربي به سامانه هاي پيشرفته كنترلي

اروميه- خبرنگاركيهان:
ناظر گمركات آذربايجان غربي گفت: گمركات مرزي اين استان به سامانه هاي پيشرفته كنترلي مجهز شده اند.
مير «هاشم سيداحمدي» افزود: اين تجهيزات شامل دستگاه آشكارسازي ايكس ري و سگ هاي موادياب هستند.
وي اضافه كرد: درحال حاضر دستگاه ايكس ري پالتي و كاميوني به همراه دستگاه آشكارسازي در گمرك بازرگان و يك دستگاه ايكس ري پالتي در فرودگاه اروميه با صرف هزينه يك ميليارد ريال مستقر شده است.
«سيداحمدي» گفت: همچنين از 4قلاده سگ موادياب در گمركات بازرگان و اروميه استفاده مي شود.
وي تصريح كرد: تشكيل جبهه واحد براي مبارزه با موادمخدر، همدلي و هماهنگي بيشتر دستگاه هاي اجرايي و مردم را طلب مي كند.
سيداحمدي اضافه كرد: در 4ماهه نخست امسال 823هزار و 451مسافر از طريق گمركات آذربايجان غربي تردد كرده اند.


اعزام بزرگ ترين كاروان امداد از دوزدوزان به مناطق زلزله زده

مهربان- خبرنگار كيهان:
بزرگ ترين كاروان امداد شهر دوزدوزان از توابع بخش مهربان در قالب 200 كاميون عازم مناطق زلزله زده شد.
طي مراسمي با حضور مسعود سعادتي فرماندار شهرستان سراب، مهناز بهمني نماينده مردم سراب در مجلس شوراي اسلامي، سيدمهدي بني فاطمه بخشدار بخش مركزي سراب، ابراهيم فريادخواه بخشدار بخش مهربان جمعي از دوزدوزاني هاي مقيم مركز و با حضور گسترده اهالي شهر دوزدوزان كاروان حامل مصالح ساختماني، مواد غذايي و بهداشتي و... به مناطق زلزله زده اهر، هريس و ورزقان اعزام شد.
بخشدار مهربان طي مصاحبه اي با تشكر از كمك هاي مردم دوزدوزان و دوزدوزاني هاي مقيم تهران، اين كمك ها را بي نظير توصيف كرد.
 


برگزاري جشنواره انساني دومينو پژوهش سراهاي دانش آموزي در اصفهان

اصفهان-خبرنگاركيهان:
دومين جشنواره استاني دومينو پژوهشسراهاي دانش آموزي استان اصفهان درمحل سالن ورزشي سرداران شهيد آموزش و پرورش ناحيه6 اين شهر برگزار شد.
در اين جشنواره تعداد 75 تيم دانش آموزي از سه دوره تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه به رقابت پرداختند و درمجموع 18 تيم از بين 75 تيم شركت كننده در سه دوره تحصيلي به طور مجزا به مرحله نهايي اين جشنواره راه يافتند.
«حميد اسدي» دبير اجرايي دومين جشنواره استاني دومينو تاپلينگ دانش آموزي استان اصفهان، پرورش قوه خلاقيت دانش آموزان، تقويت كارگروهي دانش آموزان، استفاده و بهره مندي از اصول فيزيك و اشكال هندسي، پرورش قوه تخيل، تقويت عزت نفس، يادگيري مبتني بر همكاري، بردباري و اجتماعي شدن را از جمله اهداف برگزاري اين دوره از مسابقات دانست و گفت: دومين جشنواره دومينو دانش آموزان استان نسبت به اولين جشنواره بيش از 75 درصد رشد كمي و كيفي داشته است.
دو نفر از داوران اين جشنواره نيز از دومينو به عنوان عالي ترين سرگرمي جهان امروز ياد كردند.


انتقاد از كندي نصب انشعاب گاز در طبس

طبس-خبرنگاركيهان:
رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر طبس از كندي نصب انشعاب گاز و اجراي شبكه توزيع گاز دراين شهر انتقاد كرد.
«حسن چمن زاري» اظهاركرد: طي چندماه اخير نصب انشعاب گاز و اجراي شبكه توزيع گاز در طبس به كندي پيش مي رود و اين مسئله مردم را براي ذخيره يا عدم ذخيره سوخت زمستانه خود، دچار ترديد كرده است.
وي گفت: اين درحالي است كه نفت و گازوئيل در شهر طبس كوپني و ماهانه بين 80تا140 ليتر اعلام مي شود.
عضو شوراي شهر طبس تأكيد كرد: شركت گاز تاكنون حدود 200 كيلومتر شبكه توزيع گاز شهري اجرا و بالغ بر 2هزار انشعاب گاز نصب كرده كه جاي تقدير دارد.
وي ادامه داد: متأسفانه در چهار ماه اخير اين روند به كندي پيش مي رود.
وي يادآورشد: تاكنون حدود 70 درصد شبكه توزيع گاز داخل شهر اجرا شده اما اجراي شبكه توزيع گاز مناطق دلشك و دشتغران هنوز آغاز نشده است.


بهره برداري از گنبدآسمان نما در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
بزرگ ترين گنبدآسمان نما در كرج به بهره برداري رسيد.
شهردار كرج درمراسم بهره برداري گنبدآسمان نماي كرج در مركز علمي آسمان نما و رصدخانه خواجه نصيرالدين طوسي گفت: اين مركز مجهز به دستگاه پلانتاريوم است و با اين دستگاه توانايي به تصويركشيدن قمرهاي مصنوعي، شهاب ها، دنباله ها و نحوه حركت آنها در آسمان براي علاقه مندان فراهم شده است.
سيدعلي آقازاده افزود: اجراي اين طرح با اعتباري بالغ بر 117 ميليون تومان و با مشاركت بخش خصوصي انجام شده است.
وي هدف از ساخت اين مركز را ترويج علم نجوم و ستاره شناسي عنوان و تصريح كرد: مقرر شده است كه بخش ابزارها و بازي هاي نجومي و فيزيكي هم در اين مركز براي علاقه مندان داير شود.


شاهرودي ها براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد يك ميليارد ريال كمك كردند

شاهرود- خبرنگاركيهان:
نيكوكاران شهرستان شاهرود براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد، بيش از يك ميليارد و 300ميليون ريال كمك كردند.
در جشن گلريزان كمك به زندانيان نيازمند شاهرود كه در سالن ميلاد نور برگزار شد، نيكوكاران شاهرودي در قالب وجه نقد، چك و تعهد، يك ميليارد و 300ميليون ريال براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد كمك كردند.
دادستان عمومي و انقلاب شاهرود نيز در اين مراسم گفت: در زندان شاهرود 43نفر محكومان جرايم غيرعمد هستند.
اميررضا حاجي غلامي افزود: از اين تعداد 13نفر به دليل عدم توانايي در پرداخت ديه قتل و صدمات غيرعمد بدني در زندان به سر مي برند كه پنج نفر محكوم به پرداخت ديه قتل غيرعمد و هشت نفر ديگر به دليل عدم توانايي در پرداخت ديه صدمات بدني غيرعمد در زندان هستند.
وي تصريح كرد: به علت عدم رضايت شاكيان و عدم توانايي مالي 12نفر ديگر از محكومان مالي، جرايم غيرعمد و اجراي ماده 2قانون محكوميت هاي مالي در ندامتگاه و دور از خانواده هايشان هستند.
وي تأكيد كرد: محكومان پرداخت مهريه كه توانايي پرداخت آن را نداشته و هيچ گونه مالي هم براي جلب رضايت همسر خود ندارند 18نفر از زندانيان شاهرودي را تشكيل مي دهند.
 


حذف نقاط حادثه خيز جاده نورآباد به امامزاده ابراهيم(ع)

دلفان- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان دلفان از حذف كامل نقاط حادثه خيز محور ارتباطي نورآباد به امامزاده ابراهيم(ع) خبر داد.
نصرت الله فلاح، در گفت وگو با خبرنگار كيهان در دلفان گفت: از كيلومتر 18 تا 22، محور نورآباد- تنگ پري بابابزرگ داراي پيچ هاي خطرناكي است كه هر ساله شاهد تصادفات ناگواري در اين نقطه ارتباطي هستيم.
وي افزود: وجود اين پيچ هاي خطرناك مشكلات جاني و مالي را براي زائران اين مسير ارتباطي به وجود آورده است.
فلاح اظهار داشت: در اين راستا اين اداره براي حذف اين نقاط حادثه خيز محورهاي روستايي تاكنون با 2انفجار 2كيلومتر از اين محور ارتباطي اصلاح كرده است.
وي بيان داشت: تا پايان سال91، 10مرحله انفجار ديگر اين محور ارتباطي ايمن سازي و نقاط حادثه خيز آن حذف خواهدشد.
محور ارتباطي نورآباد به امامزاده ابراهيم(ع) 53كيلومتر طول دارد كه 30كيلومتر آن به صورت شوسه است.


افزايش 30 درصدي رتبه هاي برتر كنكور در همدان

همدان -خبرنگاركيهان:
كسب رتبه هاي برتر كنكور سراسري در استان، امسال نسبت به سال گذشته 30درصد افزايش يافته است.
مدير كل آموزش و پرورش استان همدان با اعلام اين مطلب افزود: رتبه هاي زير 1000 كنكوري هاي استان تاكنون شامل 200نفر است كه پس از پايان زمان انتخاب رشته، اين تعداد افزايش مي يابد.
«عباس حسني محتشم» ادامه داد: يك دانش آموز دختر استان، رتبه 9 منطقه و 28 نفر ديگر نيز رتبه 2 رقمي را كسب كرده اند.
وي يادآور شد: همچنين 103 نفر از دانش آموزان استان حائز رتبه هاي 3 رقمي شدند كه به تعداد آنها افزوده مي شود.
وي اضافه كرد: 53 نفر نيز رتبه هاي بين 1000 تا 2000 را در سطح منطقه به دست آورده اند.


كلنگ زني احداث مسجد شهرك بابا نجم

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان فيروزآباد، كلنگ احداث مسجد و خانه عالم شهرك بابا نجم به زمين زده شد.
در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فيروزآباد كه با حضور امام جمعه و مسئولان مربوط تشكيل شد، تفاهم نامه ادارات كل امور عشاير و سازمان تبليغات اسلامي در رابطه با پي گيري امور فرهنگي مذهبي عشاير ساكن در كانون هاي عشايري اسكان يافته در شهرك هاي بابا نجم، آب قلات، شهيد لشكر موصلو، سلامت آباد و اميرسالار مورد بررسي قرار گرفت و پيشنهادهاي مختلفي جهت ساماندهي و بهبود وضعيت فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي ارائه شد.
محمد بيرمي رئيس اداره امور عشاير نيازهاي ضروري عشاير ساكن در كانون هاي عشايري اسكان يافته از قبيل اماكن مذهبي- خانه بهداشت، امكانات ورزشي، ايجاد پاسگاه انتظامي و تسهيلات مسكن را بيان و امام جمعه و فرماندار از مسئولين ادارات ذي ربط خواستار پيگيري جدي و رفع اين مشكلات شدند. در همين مراسم كلنگ احداث مسجد و خانه عالم شهرك بابانجم به زمين زده شد.
 


صادرات آبزيان در هرمزگان 22 درصد افزايش يافت

بندرعباس - خبرنگا ركيهان:
مديركل شيلات استان هرمزگان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون حدود سه هزار و 407 تن آبزيان از اين استان به خارج از كشور صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد نشان مي دهد.
قدرت ميرزاده افزود: صادرات آبزيان از استان به كشورهاي ايتاليا، چين، ويتنام، كويت، امارات، تايلند و هنگ كنگ صورت گرفت.
وي بيان داشت: اقلام صادراتي آبزيان شامل 365 هزار كيلوگرم ميگوي پرورشي، دو هزار و 534 كيلوگرم ميگوي يال اسبي، 354 هزار كيلوگرم ماهي مركب و 62 هزار كيلوگرم مار ماهي بوده است.
ميرزاده خاطرنشان كرد: رشد 22 درصدي آبزيان تاكنون رشد بسيار مناسبي است كه نشان دهنده تلاش مضاعف صادركنندگان و مساعد بودن بازارهاي جهاني است.


ناتواني تصفيه خانه هاي آبادان از پالايش شوري آب

آبادان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره آب و فاضلاب آبادان گفت: تصفيه خانه هاي آب آبادان قادر به پالايش شوري بيش ازحد آب نيست.
«عادل حرباوي» علت اين مسئله را بروز پديده خشكسالي در كل استان خوزستان و از جمله آبادان عنوان كرد.
وي با بيان اينكه آب آشاميدني مورد نياز مردم از طريق تصفيه خانه الغدير، بهمنشير و اروند تامين مي شود، افزود: ميزان شوري آب تا چهار هزار ميكروموس نيز رسيده است و اين در حالي است كه ميزان شوري آب تا سه هزار ميكروموس در مقياس استاندارد مي گنجد.
به گفته وي افزايش شوري آب تاكنون بي سابقه بوده است.
حرباوي همچنين كيفيت آب مناطق مسكوني شركت نفت را پايين تر خواند.
گفتني است آب مورد نياز اين مناطق هنوز توسط پالايشگاه آبادان تامين مي شود.


انتصابات جديد در شهرستان ها

اصفهان-خبرنگاركيهان: «حسن روانفر» به عنوان مشاور و قائم مقام در امور ميراث فرهنگي استان اصفهان منصوب شد.
اهواز-خبرنگاركيهان: با حكم رئيس پارك علم و فناوري خوزستان، دامون رزمجو به عنوان مدير جديد مركز رشد فناوري دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر منصوب شد.
مراغه-خبرنگاركيهان: مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي با صدور حكمي داوود پورصادق را به سمت مدير آموزش و پرورش شهرستان مراغه منصوب كرد.
اراك-خبرنگاركيهان: در حكمي از سوي مدير كل ورزش و جوانان استان مركزي، فرهاد عيسوند به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دليجان منصوب شد.
بناب-خبرنگاركيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز با صدور حكمي دكتر وحيد رضا نورآبادي را به عنوان سرپرست جديد شبكه بهداشت و درمان شهرستان بناب تعيين كرد.
اراك - خبرنگاركيهان: طي مراسمي «مهدي قاسمي» به عنوان سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي، معرفي شد.
¤ طي مراسمي «محسن كهوند» به عنوان سرپرست و نايب رئيس هيئت مديره شركت گازاستان مركزي معرفي شد.
¤ در مراسمي «حسين دياني»، به سمت شهردار شهرستان شازند منصوب شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14