(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 شهریور 1391 - شماره 20291

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اينجا تهران پايتخت جنبش عدم تعهد (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
تئاتر (گفت و شنود)
در ديدار معاون وزير خارجه ايران صورت گرفت
تقدير سيدحسن نصرالله از مواضع ايران در قبال سوريه
وزير اطلاعات: تهران براي برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در امنيت كامل است
ادامه بررسي سياست هاي كلي اجتماعي نظام در مجمع تشخيص مصلحت
مشهد مقدس ميزبان 30 هيئت از شركت كنندگان در اجلاس عدم تعهد است
نعل وارونه ديپلمات هاي غربي براي فرار از تله خودساخته پارچين (خبر ويژه)
رهنمود رهبري و تبعيت اصولگرايان بي بي سي انگليس را عزادار كرد (خبر ويژه)
نشست تهران انزواي آمريكا و اسرائيل را در جامعه جهاني به رخ مي كشد (خبر ويژه)
وقتي فشار خون پشه بالا ميره!! (خبر ويژه)


اينجا تهران پايتخت جنبش عدم تعهد (يادداشت روز)

جنبش عدم تعهد در يك پويش تاريخي پنجاه وچند ساله اكنون به قله تهران رسيده است. نشست تهران هرچند شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد است اما به يك معنا، منحصر به فردترين نشست اين مجموعه بين المللي در نيم قرن گذشته است. اجلاس تهران به عبارتي نقطه تلاقي و تقاطع 3سؤال مهم است. اينكه؛ مقصد «جنبش» عدم تعهد كجاست؟ اين جنبش اكنون در پويشي 50 ساله كجا ايستاده است؟ و نقش ايران به عنوان رئيس جديد اين جامعه بزرگ بين المللي در زمينه نزديك كردن موقعيت فعلي با مقصد كدام است؟ در اين ميان پرسش چهارم رخ مي كند و آن اينكه حاملان انقلاب اسلامي مي توانند كدام ظرفيت را براي ايفاي نقش تاريخي ايران فراهم كنند؟
1- تاريخ براي قرن ها عادت كرده بود كه قدرتمندان و مستكبران و فراعنه خواب از چشم مستضعفان بربايند. خواب ناز نصيب قدرتمندان بود و كابوس و اضطراب، سهم مستضعفان. و خدا اول بنيانگذار «جنبش» عدم تعهد بود كه اين نسبت را به هم ريخت و به وعده خود عمل كرد. «ونريد ان نمنّ علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه ً و نجعلهم الوارثين». احمد سوكارنو، جواهر لعل نهرو و جمال عبدالناصر كه نيم قرن پيش بنيان جنبش عدم تعهد را گذاشتند، شخصيت هاي ستودني هستند اما آن كه خواب از چشم استكبار و استعمار ربود، خدا بود. كه كابوس را در خلوت بارگاه فرعون، به جان او انداخت. فرعون پس از آن كابوس خواب راحت نداشت تا آن روز كه به آخر خط رسيد. دو هزار و چند صد سال پس از ماجراي فرعون، ابرمردي كه خواب از چشم ابرقدرت هاي غرب و شرق گرفت، نه تيتو و نهرو بود، نه عبدالناصر و سوكارنو. روح خدا خميني(ره) بود كه در كالبد ملت هاي ستمديده و آزاده روح عزت و جنبش را دميد و در مصاحبه با خبرنگار مجله آمريكايي تايم فرمود «ما معادله جهاني و معيارهاي اجتماعي و سياسي را كه تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجيده مي شده است، شكسته ايم. ما خود چهارچوب جديدي ساخته ايم كه در آن عدل را ملاك دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفته ايم. از هر عادلي دفاع مي كنيم و به هر ظالمي مي تازيم، حال اسمش را هرچه مي خواهيد بگذاريد. ما اين سنگ بنا را خواهيم گذاشت، اميد است كساني پيدا شوند كه ساختمان بزرگ سازمان ملل و شوراي امنيت و ساير سازمان ها و شوراها را بر اين پايه بنا كنند نه بر پايه نفوذ سرمايه داران و قدرتمندان كه هر موقعي خواستند، هر كسي را محكوم كنند. آري با ضوابط شما من هيچ نمي دانم و بهتر است كه ندانم.» (صحيفه نور، جلد ششم، صفحه 339)
ايران اكنون فاصله ظرفيت (مقصد) و فعليت پويش تاريخي عدم تعهد را به حداقل رسانده است. ايران همين امروز نه اينكه صرفا شعار عدم وابستگي به قدرت ها را بدهد، بلكه با اقتدار خود از يك سو و مركزيت جبهه مقاومت و بيداري از جانب ديگر، خواب از چشم زورگويان جهاني گرفته است. همين روزها در رسانه ها و محافل جهاني حداقل 2 بار گفته شد كه ايران خواب از چشم اسرائيل گرفته است. نوبت اول شيمون پرز بود كه گفت تصور درگيري يك جانبه با ايران خواب از چشمان من مي ربايد و باعث مي شود شب ها خواب به چشمان من نيايد. بار دوم، نيويورك تايمز بود كه با اشاره به حضور نمايندگان يكصد كشور- و رئيس جمهور مصر و دبيركل سازمان ملل- به رغم مخالفت هاي آمريكا و اسرائيل تصريح كرد «اجلاس تهران خواب از چشم مقامات اسرائيل ربوده است.»
2-مانور اعضاي جنبش عدم تعهد در تهران فقط سيلي به گوش اسرائيل نيست. يك كشيده آبدار است كه همزمان در گوش آمريكايي ها و متحدان اروپايي آنان در گروه 1+5 نيز صدا مي كند. نشريه لوپوئن صداي اين سيلي را شنيد كه همين مطلب را تيتر خود كرد و روزنامه نيويورك تايمز لطفي در قبال واقعيت نمي كند اگر مي نويسد «سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرده بود ايران لايق ميزباني نشست عدم تعهد نيست. اما وقتي حتي بان كي مون هم با وجود مخالفت علني آمريكا به تهران مي رود ديگر نمي توان گفت ايران را منزوي كرده ايم. پيام اجلاس تهران با حضور انبوه هيئت ها روشن است، يعني اين جامعه جهاني نيست كه با ايران مشكل دارد بلكه آمريكا و متحدان او هستند كه مشكل دارند» و به قول وال استريت ژورنال «نتايج استراتژي ضد ايراني آمريكا بر محور سازمان ملل اين روزها رضايت بخش نيست. تهران اكنون ميزبان 120كشور است و همين، شرمندگي بيشتر را متوجه رئيس جمهور آمريكا مي كند كه بعد از 3 سال تلاش براي انزواي ايران، حالا حتي دبيركل سازمان ملل را هم در مسير خلاف هدف خود مي بيند.»
اما صدها سند از اين دست با همه اهميت، تماميت اقتدار ايران را بازگو نمي كنند. واقعيت اين است كه آمريكا از بستر جنگ جهاني دوم به عنوان ابرقدرتي بلامنازع بيرون آمد، آن قدر قدرتمند كه به فاصله 64 سال توانست اتحاد جماهير شوروي و بلوك شرق را حد فاصل سال هاي 1991 تا 2000 ميلادي از هم متلاشي كند. آمريكا پس از آن خيز برداشت تا خاورميانه بزرگ را از هم بدرد. استراتژي بزرگ آنها اين بود كه تا سال 2025 تمام كشورهاي منطقه را مانند افغانستان و عراق شخم بزنند. اما 11سال بعد يك استراتژيست پيش كسوت و هم حزبي باراك اوباما دست روي يك فاجعه بزرگ گذاشت. روزهاي پاياني مارس 2011 (اوايل فروردين 1390) زبيگنيو برژينسكي مشاور اسبق امنيت ملي دولت آمريكا با سي ان ان مصاحبه كرد و گفت «فكر مي كنم همه اين واقعيت را فهميده ايم كه نفوذ آمريكا در خاورميانه رو به افول است. شايد اين آغاز مرحله اي بزرگ باشد. ما ديگر نمي توانيم از نفوذ خود استفاده كنيم. ما بايد مراقب ايران باشيم و ضمن توجه به عربستان و اردن و مصر و اسرائيل، نبايد از انگيزه انقلاب هاي مردم عرب غافل شويم.»
اجلاس بين المللي تهران شاهد و سند مهمي بر درستي تعبير برژينسكي درباره افول نفوذ و اقتدار آمريكاست. قدرت آمريكا و رژيم صهيونيستي علي الدوام رو به تحليل مي رود. افغانستان، عراق، سوريه، لبنان، مصر، تونس، يمن و... در رأس همه اينها «اقتدار ايران» يكي دو نمونه منحصر به فرد نيستند كه بتوان ادعا كرد به عنوان استثنا و برخلاف قاعده، تبديل به ميدان آزمون زوال قدرت و نفوذ آمريكا شده اند. هرچه زمان پيش مي آيد از قدرت محاسبه و پيش بيني مستكبران كاسته و متقابلا بر حجم غافلگيري و ضربه پذيري آنها افزوده مي شود.
3-ايفاي نقش دوران ساز ايران در اين نقطه عطف جهاني و پيچ مهم تاريخ، موكول به ايجاد ظرفيت ها و مجالي است كه همه حاملان انقلاب اسلامي فراهم مي آورند يا دريغ مي كنند. حاملان گفتمان اصولگرايي در يك دهه اخير در ايران و جنبش هايي چون حزب الله و حماس و مجلس اعلا و حزب الدعوه و اخوان المسلمين و انبوه گروه هاي مبارز شيعه و سني در اكناف خاورميانه، هركدام به نوبه خود در ظرفيت سازي براي عبور عزتمندانه خاورميانه اسلامي از اين پيچ مهم ايفاي نقش كردند. جبهه حزب الله و حماس و جهاد اسلامي در شمال و جنوب فلسطين- و اكنون اسلامگرايان در قاهره- هستند كه از اشغالگران قدس شريف زهر چشم مي گيرند و از خواب آنان كابوس مي سازند. در اين ميان جفا در حق واقعيت است اگر ولو در حد يك عبارت، جملات قصار نشريه آمريكايي نشنال ريويو به نيابت از صدها استراتژيست و رسانه و اتاق فكر غربي را بازگو نكنيم كه «واشنگتن در حال واگذاري جنگ به ايران در چند جبهه است بي آن كه راهبردي براي شكست دشمن اصلي اش داشته باشد... بهار انقلاب هاي عربي، بهار ايران و آيت الله خامنه اي است.»
در چنين چشم اندازي، همه حاملان انقلاب اسلامي و طيف هاي اصولگرا غير از نقش آفريني هاي عادي و جاري، مسئوليت ويژه اي بر دوش دارند. به يك معنا سال پيش رو، صرفا از اين جهت كه آخرين سال دولت دهم و مشرف به انتخابات رياست جمهوري مي باشد، حائز اهميت نيست بلكه بعد ديگر خطورت شرايط اين است كه ريل تاريخ در همين مقطع در حال جابه جا شدن است. با همين تلقي است كه ولي امر مسلمين بر اهميت سال پيش رو تاكيد مي ورزند و از ديگر سو مي فرمايند «مسئله وحدت و انسجام ملي هم به نظر من چيز خيلي مهمي است؛ كه ما حالا اين قدر اين قضيه را تكرار كرديم كه كأنّه الفاظ دارد خاصيت هاي خودش را در افاده معنا از دست مي دهد. ما بايد همه يك حرف بزنيم. مسئولين بايد جهت گيري ها را دقيق و منطبق بر يكديگر قرار بدهند؛ اين به عهده همه است. تقصيرها را هم گردن يكديگر نيندازيم... اين را كسي قبول نمي كند... همه مخاطب اين قضيه اند.»
از شبكه رسانه اي دشمن در خارج و برخي پايگاه هاي سياسي و رسانه اي آنها هيچ توقعي نيست كه فضا را مسموم نكنند يا مگس وار دنبال زخم و عفونت نگردند. اين شبكه دوسر داخلي- خارج نشين، پس از جفاي بزرگ 3 سال پيش در حق ملت ايران (فتنه 88)، طي 6 ماه گذشته نيز آشكار كرد كه به حداقل هاي منافع ملي ملتزم نيست. آنها اسفند سال 09 پا به پاي فشارهاي تحريمي جبهه استكبار، خواستار تحريم انتخابات مجلس شدند كه تودهني سختي خوردند؛ ماجراي زلزله غمبار آذربايجان هم كه پيش آمد، خباثت و هرزگي شخصيت خود را پديدار كردند. حالا هم در حالي كه آمريكا و اسرائيل عزاي انگشت نما شدن و انزوا در جامعه حقيقي جهاني را به واسطه اجلاس بين المللي تهران گرفته اند، همين طيف صاحب عزا شده و مدعي اند اين نشست پرهزينه و بي فايده است! ذهن هاي منصف حق دارند بپرسند نسبت شما با رژيم هاي ضد انساني آمريكا و اسرائيل كدام است كه به جاي خرسندي از اقتدارنمايان ايران، ماتم گرفته ايد يا زبان به نيابت از مستكبران مي چرخانيد؟! همانگونه كه در اوج نياز اسرائيل شعار ديكته شده «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران» را از مقامات آن رژيم وام گرفتيد و فرياد زديد. كدام سنخيت منحط، اين تجانس با ناقضان حقوق ملت ايران در طول سده اخير را باعث شده است؟!
از اين شبكه توقعي نيست. اما كمترين توقع از همه مدعيان وفاداري به انقلاب و اصول الهي آن اين است كه همواره مرز خويش را با شبكه بيماري گرفته نفاق و دشمني بپايند. و از جمله براي هيچ انسان انقلابي و اصولگرا زيبنده نيست چنان بگويد يا گام بردارد كه سوژه ارتزاق و حيات انگلي شبكه رسانه اي دشمن و منافقين شود. مرور آرشيو هفته ها و ماه هاي اخير روزنامه اي كه رشوه از امثال شهرام جزايري گرفت و مدت ها عينا مطالب رسانه دولتي انگليس (بي بي سي) را منتشر مي كرد يا روزنامه ديگري كه اشغالگران عراق را ارتش آزاديبخش خوانده و مدعي شده بود «حق با آمريكاست و ايران تقواي اتمي ندارد»! بسيار عبرت آموز است. براي اين قبيل رسانه ها تفاوتي نمي كند كه مثلا تيترهاي اصلي خود را از مصاحبه با حاميان افراطي و سياست زده دولت پركند يا منتقدان افراطي و سياست زده آن، سراغ اعضاي جبهه متحد و جبهه پايداري برود يا فراكسيون انشعابي موسوم به رهروان و يا سينه چاكان ويژه فرد حاشيه ساز دولت. مهم اين است كه مجموعه اين تقابل ها به نحوي مهندسي و مديريت شود كه از ظرفيت هاي مهم ايفاي نقش منحصر به فرد جمهوري اسلامي در عرصه معادلات بين المللي بكاهد. معيار روشني در اين ميان وجود دارد و آن اينكه؛ بلندگوهاي نفاق را بايد يكي از مهم ترين نقاط زمين دشمن گرفت و آنها را بايكوت كرد. هيچ امر خطير يا حتي واجبي! اجازه نمي دهد كه گمراهان و فتنه انگيزان را به زعم خود به ياري بگيريم و در حقيقت براي آنها بازي كنيم. و ما كنت متخّذ المضلّين عضداً.
محمد ايماني


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤مبارزه ايران اسلامي و استكبار جهاني ديدني شده است. دشمن نفت ما را تحريم مي كند درآمد نفتي كشور بيشتر مي شود ما را تحريم تسليحاتي مي كنند، فاتح 110 سلاح نظامي نقطه زن توليد مي كنيم. ادعاي انزواي ايران را دارند، شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها با 120 كشور عضو و 15 كشور ناظر در تهران پايتخت جمهوري اسلامي برگزار مي گردد و
1395---0917
¤نشست جنبش غير متعهدها در كشورمان فرصت مناسبي است تا ما هيمنه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا، انگليس و اسرائيل غاصب را از بين ببريم و رسوايشان كنيم.
0866---0911
¤بايد از فرصت برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها در كشورمان حداكثر استفاده را كرد و پيشرفت هاي گوناگون ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف را به معرض ديد مسئولين و هيئت هاي كشورهاي شركت كننده در اين اجلاس قرار داد.
9001---0917
¤تأييد دولت و عملكرد آن از سوي رهبر معظم انقلاب بالاترين افتخار و نشانه شايستگي اين دولت مي باشد. يادآوري مي كنم كه در كنار اين تأييد بايد توصيه اكيد معظم له درخصوص رسيدگي مسئولين به مشكلات اقتصادي مردم و رفع گراني را جدي گرفت، انتظار داريم دولت خدمتگزار در اين يك سال باقي مانده تمام تلاش خود را معطوف به انجام اين توصيه بكند.
محمودي
¤اختلاف دو جناح حاكم در رژيم اشغالگر قدس در موافقت و مخالفت با حمله اين رژيم به تأسيسات هسته اي ايران صرفا يك جنگ زرگري است. هيچ كدام جرأت چنين خطاي فاحشي را ندارند چرا كه با اين كار گور كشور خودشان را كنده اند.
8853---0912
¤مشاوران آقاي مرسي رئيس جمهور جديد مصر با درايت خاص سفر وي را از قاهره-پكن-تهران برنامه ريزي كرده اند تا از حجم حملات كينه جويي آمريكا و اسرائيل كاسته شود.
2016---0912
¤به عنوان يك شهروند مسجدسليماني از زحمت هاي كشيده شده توسط مديران اطلاعات، نيروي انتظامي، دستگاه قضايي و بسيج اين شهرستان در برخورد قاطع با عوامل تجاوز به عنف تقدير و تشكر مي كنم.
6332---0916
¤از يگان ويژه نيروي انتظامي درخواست مي شود نسبت به پوشش خانم هايي كه در سواحل شمالي حضور مي يابند با اقتدار بيشتري برخورد نمايند. برخي افرادي كه تازه به سواحل آمده اند باورشان نمي شود كه اينجا ايران اسلامي است!
1167---0911
¤مگر قرار نبود دولت قيمت لبنيات را به حالت سابق برگرداند پس چي شد؟ يارانه ها را شركت ها گرفتند، مردم هم گران مي خرند و تعزيرات هم جريمه ها را مي گيرد! پيدا كنيد پرتقال فروش را؟!
5608---0912
¤چرا براي جذب و استخدام به هر كجا مراجعه مي كنيم اظهار مي دارند ما جذب خانم داريم مگر آقايان حق حيات ندارند و مگر نه اينكه اقتصاد خانواده وابسته به مردان است نكند اين هم مثل بسياري از آداب و رسوم دگرگون شده و اقتصاد خانواده به خانم ها سپرده شده است؟
2375---0918
¤چرا شهرداري مشهد با بساز و بفروش هايي كه بدون رعايت اصول مهندسي و ايمني و بدون مجوز اقدام به ساخت وساز مي كنند و هيچ گونه عوارض نوسازي و ماليات و پرداخت نمي كنند برخورد نمي كند؟
9341---5091
¤از سازمان آب بابلسر درخواست مي شود در صورتي كه قصد انجام عملياتي را در سطح شهر دارند قبلا اطلاع رساني نمايند كه مردم بدون اطلاع و آگاهي مانند تاريخ 03/5/19 از ظهر تا پاسي از شب بدون آب نباشند و به دردسر نيفتند.
حسين صادقي از منطقه امام زاده ابراهيم
¤مدرسه شاهد دخترانه فاطمه الزهرا(س) ناحيه 2 شيراز كه براي فرزندان شاهد و ايثارگر تأسيس شده از فرزندان فرهنگيان وجهي دريافت نمي كند ولي از خانواده ايثارگران پول مطالبه مي كند. اگر مسئولين امر قادر به حل مشكل نيستند حداقل تابلوي آن را به نام مدرسه فرهنگيان تبديل كنند.
مختار كلانتري - جانباز 05%
¤قسمت انتهايي بزرگراه يادگار امام به دليل طراحي غلط سبب توقف خودروها و حركت با دنده عقب توسط بعضي از رانندگان شده كه اگر فكري براي اصلاح اين محدوده نشود شاهد حوادث ناگواري خواهيم بود.
0559---5093
¤با يك عشق و علاقه خاصي كارت يك ساله مترو خريده ام ولي هيچ كدام از اتوبوس هاي مسير ميدان امام حسين(ع) دستگاه كارتخوان ندارند. چرا؟
3909---2091
¤شهيد آويني: مپندار كه تنها عاشورائيان را بدان بلا آزموده اند ولا غير صحراي بلا به وسعت همه تاريخ است.
4762---2109
¤اگر چه چند روزي از ماه رمضان گذشته ولي بر خود وظيفه مي دانيم كه از مجري متدين و تواناي برنامه سحر ماه رمضان گذشته آقاي جمشيدي تقدير و تشكر كنيم. خداوند براي اجراي چنين برنامه هاي معنوي عمر طولاني به ايشان عنايت فرمايد.
6588---2109و چند پيام ديگر
¤ سال 88 مبلغي بيش از 4 ميليون تومان را براي تهيه سر پناه به صندوق مسكن مهر شماره 2 منطقه 4 واريز كردم و چندي پيش بنابر دلايلي انصراف دادم. از آن تاريخ هر بار براي دريافت مبلغ مورد اشاره مراجعه مي كنم با جواب سربالا مواجه مي شوم. خواهش مي كنم بنده را راهنمايي كنيد براي دريافت مبلغ واريزي چه كار كنم؟
9666---6309


تئاتر (گفت و شنود)

گفت: آژانس درخواست خود براي بازرسي از پارچين را پس گرفته است.
گفتم: چرا؟! مگر نمي گفتند و اصرار نمي كردند كه ايران در پارچين فعاليت هسته اي اعلام نشده دارد؟!
گفت: حالا مي گويند ايران با يك پوشش صورتي رنگ پارچين را از ديد ماهواره پنهان كرده و تحت اين پوشش تاسيسات اتمي پارچين را جابه جا كرده و ديگر در بازرسي چيزي پيدا نخواهد شد!
گفتم: ولي تشعشعات راديواكتيو تا چند سال بعد هم قابل كشف است و فقط به يك تكه پارچه خيس نياز دارد.
گفت: متوجه شده اند كه ادعاي بي جا كرده اند و براي اين كه بار ديگر آبروريزي نشود، بهانه تراشيده اند كه از پارچين بازرسي نكنند!
گفتم: يارو از تئاتر اومده بود، دوستش پرسيد؛ چطور بود؟ گفت خوب بود ولي نفهميدم آخرش چي شد، چون بعد از قسمت اول يك پلاكارد نشون دادند كه روش نوشته بود «2سال بعد» من هم ديگه حوصله نداشتم دو سال صبر كنم! اومدم بيرون!


در ديدار معاون وزير خارجه ايران صورت گرفت

تقدير سيدحسن نصرالله از مواضع ايران در قبال سوريه

معاون وزير امور خارجه كشورمان در جريان سفر به لبنان با مقامات اين كشور در خصوص موضوعات مختلف از جمله سوريه بحث و تبادل نظر كرد.
حسين امير عبداللهيان در ديدار خود با مقامات لبناني با سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار كه آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، امير عبداللهيان، اظهار داشت: با هوشياري و همدلي مردم و دولت سوريه توطئه هاي خارجي عليه اين كشور كه به منظور مقابله با محور مقاومت صورت مي گيرد به شكست انجاميد و افزود ما اطمينان داريم كه بشار اسد و مردم سوريه اين مرحله را با موفقيت پشت سر خواهند گذاشت و راه مقاومت و حمايت از كشورهاي مقاوم در منطقه را ادامه خواهند داد.
وي ضمن اشاره به اراده، عزم و مقاومت مردم لبنان گفت: مثلث مقاومت، ارتش و مردم لبنان نقش مهمي در پيروزي و تثبيت جايگاه مهم منطقه اي اين كشور دارد و ايران ضمن تجليل از روحيه مقاوم مردم لبنان و ساير گروه هاي سياسي، بر كمك مستمر لبنان در همه عرصه ها تاكيد مي كند.
دبيركل حزب الله لبنان نيز در اين ديدار ضمن تمجيد از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران در كمك به حل مسائل منطقه تصريح كرد كه نقشه ها و طرح هاي خارجي عليه سوريه به بن بست رسيده است و جمهوري اسلامي ايران براساس مواضع ثابت خود در حمايت و دفاع از حقوق ملت هاي منطقه، از خواسته هاي برحق مردم سوريه، حمايت كرده و بر ارائه راهكارهاي سياسي در حل بحران سوريه تاكيد مي كند.
وي بر آمادگي مقاومت به منظور خنثي سازي و مقابله با توطئه هاي محور آمريكا و رژيم صهيونيستي تاكيد و اضافه كرد كه امروز در سايه بيداري اسلامي در خاورميانه وضعيت رژيم صهيونيستي بيش از هر زمان ديگري رو به ضعف و افول نهاده است.
دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به هوشياري مقاومت نسبت به تهديدات رژيم صهيونيستي اظهار داشت مقاومت به دور از چالش ها و تنش هاي پيراموني با قدرت در مقابل تهديدات ايستادگي كرده و معادلات جديدي را رقم خواهد زد.
ديدار با ميقاتي
حسين امير عبداللهيان با نجيب ميقاتي نخست وزير اين كشور ديدار و گفت و گو كرد.
امير عبداللهيان با تاكيد بر اين كه اوضاع سوريه رو به بهبود است، اظهار داشت: تروريست ها و گروه هاي مسلح روز به روز رو به افول و شكست مي روند. وي افزود: ايران از موضع هوشيارانه ملت سوريه پشتيباني كرده و اصلاحاتي را كه «بشار اسد» رئيس جمهوري اين كشور آغاز كرده است، تاييد مي كند.
اميرعبداللهيان با اشاره به جنگ رسانه اي كه آمريكايي ها در خصوص احتمال وجود سلاح شيميايي در سوريه به راه انداخته اند، خاطرنشان كرد: اين امور تنها ادعاهاي رسانه اي در راستاي اهداف سياسي آمريكا و ديگر دشمنان ملت و دولت سوريه است.
معاون وزير خارجه ايران با تاكيد بر اين كه ايران با اقتدار تمام از سوريه پشتيباني مي كند تا اين كشور در خط مقاومت باقي بماند، افزود: ما اطمينان كامل داريم كه سوريه با سربلندي از بحران كنوني خارج خواهد شد و در جبهه مقاومت عليه رژيم صهيونيستي باقي خواهد ماند.
در اين ديدار نجيب ميقاتي، نخست وزير لبنان با مهم برشمردن ايفاي نقش جمهوري اسلامي ايران در تحولات منطقه اظهار داشت: روابط دوجانبه ايران و لبنان در وضعيت خوبي قرار دارد و ظرفيت هاي دو كشور ايجاب مي كند تا اين روابط روز به روز گسترش يابد.
وي تاثير تحولات سوريه بر امنيت و ثبات منطقه به ويژه لبنان را اجتناب ناپذير خواند و افزود: همه تلاش ما اين است كه لبنان را از تبعات حوادث و چالش هاي منطقه اي دور نگه داريم و اميدواريم با حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران و طرح هاي سياسي كه در اين خصوص ارائه مي شود مردم و حكومت سوريه بتوانند از اين مرحله عبور كنند.
ديدار با نبيه بري
نبيه بري، رئيس مجلس لبنان نيز در ديدار با معاون عربي آفريقاي وزارت خارجه كشورمان با تشكر از نقش جمهوري اسلامي ايران در صلح و ثبات منطقه بر اهميت تحركات و رايزني هاي منطقه اي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران در خصوص تحولات سوريه تاكيد كرد و گفت: منطقه در شرايط حساسي به سر مي برد و دشمنان به دنبال ايجاد فتنه و تفرقه در منطقه هستند. امنيت رژيم صهيونيستي در صورتي تامين مي شود كه محور مقاومت از ايران تا فلسطين و لبنان و سوريه تضعيف شود و لذا بايد مراقب باشيم تا دشمن صهيونيستي به اين هدف خود نرسد.
امير عبداللهيان همچنين با وزير امور خارجه لبنان نيز ديدار و گفت وگو كرد.
كميته تماس چهارجانبه
«حسين امير عبداللهيان» پس از ديدار با مقامات رسمي لبنان در جمع خبرنگاران، گفت: ايران ديدگاه خاص خود را در خصوص روند جريانات سياسي سوريه دارد و اين ديدگاه را در زمان تشكيل اين كميته مطرح خواهد كرد. عبداللهيان تاكيد كرد كه ايران از پيشنهاد مرسي رئيس جمهور مصر به منظور تشكيل كميته چهارجانبه به منظور برون رفت از بحران سوريه استقبال مي كند.
طرح تشكيل «كميته تماس چهارجانبه» از سوي «محمد مرسي» رئيس جمهوري مصر در حاشيه نشست سران كشورهاي اسلامي در مكه مكرمه براي حل بحران سوريه مطرح شد. براساس اين طرح اين كميته متشكل از كشورهاي ايران، مصر، عربستان و تركيه خواهد بود.


وزير اطلاعات: تهران براي برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در امنيت كامل است

وزير اطلاعات تاكيد كرد كه با وجود فتنه هاي دشمنان، پيش بيني ها و تقسيم كار لازم بين دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي انجام شده و تهران براي برگزاري اجلاس غيرمتعهدها از امنيت كامل برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمين مصلحي وزير اطلاعات در حاشيه مراسم تجديد ميثاق اعضاي هيئت دولت با امام راحل كه در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران، در مورد آخرين آمادگي هاي صورت گرفته براي برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: با هماهنگي هايي كه با دستگاه هاي مختلف صورت گرفته است، براي برگزاري اجلاس از امنيت خوبي برخوردار خواهيم بود.
وي افزود: اين مسئله علي رغم فتنه هايي است كه دشمنان به پا مي كنند و به حول و قوه الهي به جايي نمي رسند.
وزير اطلاعات در مورد برخي تحركات ضد انقلاب در فضاي مجازي براي تحت تاثير قرار دادن اين اجلاس نيز گفت: اينها اقدامات مذبوحانه اي است كه از اول انقلاب رايج بوده و سلطنت طلبان و منافقين و مجموعه هاي مختلف ضد انقلاب زماني كه اميدشان از همه جا قطع مي شود، به اين فعاليت ها رو مي آورند.
حجت الاسلام والمسلمين مصلحي ادامه داد: اين اقدامات نشان دهنده اين است كه ما زنده ايم و تلاش آنها تلاش مذبوحانه اي است كه بارها نيز در گذشته اثبات شده است.
وزير دفاع: اجلاس تهران
با امنيت كامل برگزار مي شود
وزير دفاع با اشاره به اهميت برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران و حضور سران كشورهاي مختلف در تهران، گفت: برگزاري اين اجلاس در اين سطح بيانگر اين موضوع است كه ايران قدرت شكوفا شده در عرصه بين المللي است.
سردار وحيدي كه در حاشيه تجديد بيعت رئيس جمهور و اعضاي دولت با آرمان هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با ايسنا گفت وگو مي كرد، با بيان اين كه برگزاري اين اجلاس در حقيقت برملا كردن تبليغات دروغين دشمنان در راستاي منزوي شدن ايران است، ادامه داد: برگزاري اين اجلاس در اين سطح در ايران نشان دهنده ثبات، امنيت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي است و در واقع برگزاري اين اجلاس نمايشي از اين موضوع است.
وي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران همواره سياست خارجي خود را در چارچوب عدالت، حمايت از حقوق انسان ها و ملت هاي مستقل قرار داده است، گفت: رياست ايران بر اين اجلاس به مدت سه سال فرصت خوبي است كه بتواند اين اهداف را پي گيري كند و دراين راستا به خوبي نقش ايفا كند و در واقع پيام رسان حق و حقيقت ملت هاي مستضعف و عدالت در سراسر جهان باشد.
وحيدي با بيان اين كه همه چيز براي برگزاري باشكوه اجلاس آماده است، اظهار كرد : انشاءالله اين اجلاس در تهران با امنيت كامل برگزار مي شود.
 


ادامه بررسي سياست هاي كلي اجتماعي نظام در مجمع تشخيص مصلحت

مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه اخير خود، بررسي و تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام را ادامه داد.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه اخير اين مجمع، بررسي و تدوين سياست هاي كلي اجتماعي نظام با حضور اكثريت اعضا و وزير ورزش و جوانان، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور، قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي، معاون اجتماعي و رئيس پليس امنيت نيروي انتظامي و رئيس ستاد تخصصي وزير اطلاعات پيگيري شد و پس از بحث و استدلال اعضا و حاضران، موارد مهم از جمله موضوع هويت بخشي به سيماي شهرها و روستاها متناسب با فرهنگ و هويت اسلامي و ايراني و سالم سازي محيط اجتماعي كشور به تصويب رسيد.


مشهد مقدس ميزبان 30 هيئت از شركت كنندگان در اجلاس عدم تعهد است

معاون استاندار خراسان رضوي گفت: اين استان ميزبان 30 هيئت از شركت كنندگان اجلاس عدم تعهد در سطوح مختلف مي شود.
محمد غفاري صبح ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس عدم تعهد در تهران، اظهار داشت: استان خراسان رضوي و به ويژه شهر مشهد مقدس از آمادگي كامل براي ميزباني شركت كنندگان اين اجلاس برخوردار است.
وي افزود: در راستاي برگزاري اين اجلاس نيز تاكنون جلسات مختلفي در كميته هاي استقبال و تشريفات و اسكان و پشتيباني و امنيتي برگزار شده است و مسائل مختلف مربوط به سفر هيئت ها مورد بررسي قرار گرفته است.
معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان رضوي خاطرنشان كرد: همچنين جلساتي در ارتباط با استقبال رسمي از سران كشورهاي شركت كننده در اين اجلاس نيز برگزار شده و مكان هايي نيز از جمله حرم مطهر رضوي و برخي از اماكن گردشگري زيارتي مشهد مقدس براي بازديد از آنها در نظر گرفته شده است.
غفاري ادامه داد: اين كنفرانس در شكستن خط تحريم ها و ارتقاء سطح مبادلات و تعاملات بين كشورهاي غيرمتعهد و اتخاذ سياست هايي در مقابل استكبار جهاني و صهيونيست ها كه امروز در خاورميانه به دنبال تضعيف مقاومت اسلامي و برنامه ريزي براي خاورميانه جديد هستند بسيار مؤثر و تأثيرگذار است.


نعل وارونه ديپلمات هاي غربي براي فرار از تله خودساخته پارچين (خبر ويژه)

محافل غربي جنجال كننده عليه تاسيسات پارچين در حال زمينه سازي براي عقب نشيني بي سروصدا از ادعاي قبلي خود هستند.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي به نقل از ديپلمات هاي فاقد نام مدعي شد ايران منطقه نظامي مشكوك به انجام تحقيقات نظامي هسته اي را چنان پاكسازي كرده كه ممكن است آژانس اعلام كند بازرسي از تاسيسات پارچين ديگر فايده اي ندارد.
محافل آمريكايي طي يك سال گذشته مدعي بودند ايران در تاسيسات پارچين آزمايشات اتمي انجام داده و اين مركز بايد بازرسي شود. اما همين محافل اكنون مي گويند ايران پوشش صورتي روي بخش هايي از محوطه كشيده و آنجا را دور از رصد ماهواره ها پاكسازي كرده است، بنابراين حذف بازرسي از اين مراكز از دستور كار آژانس دور از انتظار نيست.
خاطرنشان مي شود تاسيسات نظامي پارچين طبق معاهده ان پي تي و ضوابط آژانس بين المللي انرژي اتمي خارج از فهرست مراكزي است كه بازرسان حق بازرسي از آن را دارند و جمهوري اسلامي ايران به دليل ارائه اطلاعات برخي بازرسي ها و جمع آوري هاي اطلاعاتي سابق به سرويس هاي جاسوسي كشورهاي متخاصم - كه در ترور دانشمندان و متخصصان هسته اي كشورمان نمود پيدا كرد- حق خود مي داند كه فراتر از تعهدات قانوني اجازه بازرسي ندهد.
اما نكته قابل توجه در ادعاي خبرگزاري و ديپلمات هاي غربي آن است كه آزمايشات اتمي باعث آلودگي هاي راديو اكتيو مي شود و اين آلودگي ها قابل پاكسازي و شست وشو نيست. لذا ادعاي اخير اين محافل در واقع اعتراف به دروغ بودن ادعاي قبلي است.


رهنمود رهبري و تبعيت اصولگرايان بي بي سي انگليس را عزادار كرد (خبر ويژه)

بيانات حكيمانه رهبر انقلاب در ديدار با اعضاي دولت كام رسانه دولتي انگليس را تلخ كرد.
وبسايت بي بي سي در تحليلي به قلم يكي از افراطيون فراري نوشت: حذف احمدي نژاد شايد مهم ترين مطالبه مورد اجماع اصلاح طلبان و اصولگرايان غيرافراطشي [!؟] باشد اما علي رغم اين نظر كارشناسانه و برتر رهبر جمهوري اسلامي با وجود نامه چند مقام سابق اين است كه دولت بايد ادامه فعاليت دهد.
هيئت دولت احمدي نژاد در 2/6/91 به ديدار رهبري رفت. نكته مهمي در اين ديدار بيان شد كه توجه چنداني بدان مبذول نشد. وزراي احمدي نژاد گزارش دادند كه در همان روز بر روي وبسايت آيت الله خامنه اي قرار گرفت. رهبري به خاطر گزارش آن «حقايق» و «كتاب پرحجم خدمات دولت» از آنها تشكر كرد.
بي بي سي مي افزايد: اما نكته مهمي ناديده گرفته شد. [آيت الله] خامنه اي مي گويد، وزرا در اين ديدار درباره موضوع «تمركز تصميم گيري هاي اقتصادي» و «كلان كشور» با توجه به «فشارهايي كه دشمن مي خواهد بر مردم وارد كند» صحبت كرده اند و مي افزايد كه اين موضوع قبلاً با وي مطرح شده- اشاره به نامه وزرا- است. او اين كار را «لازم» به شمار آورده و مي گويد «كاملاً» آن را قبول دارد، «منتها توجه كنيد كه اين تمركز در تصميم گيري، معنايش تمركز تصميم گيري در دولت است؛ يعني همه افرادي كه در بخش هاي مختلف دولت با آقاي رئيس جمهور همكاري مي كنند، بايد مسئوليت مشترك احساس كنند- يعني هماهنگي كنند- در دولت، همه با هم تصميم بگيرند».
تحليلگر بي بي سي نوشت: آن طرح- هر چه كه بود- دود شد و به هوا رفت. آيت الله خامنه اي در همين ديدار خشنودي خود را از پايبندي دولت نهم و دهم به گفتمان و ارزش هاي انقلاب ابراز داشته و مي گويد كه ساده زيستي، استكبارستيزي و افتخار به انقلابيگري در دولت «كاملاً برجسته» شده است.
بي بي سي تصريح كرد: دو روز بعد از اين سخنان، منوچهر متكي ضمن تأييد ارسال نامه گفت كه آنها درخواستي براي ستاد فراقوه اي يا خلع يد از رئيس جمهور مطرح نكرده اند، بلكه «مطابق منويات مقام معظم رهبري، حمايت از اركان نظام و دولت تكليفي شرعي است». تمام شد و رفت. فرمان آيت الله خامنه اي اين است؛ دولت ارزشي، پركار، ساده زيست، انقلابي، استكبارستيز احمدي نژاد تا پايان دوره قانوني بر سر كار خواهد بود.
يادآور مي شود رسانه هاي بيگانه و رسانه هاي وابسته به شبكه عنكبوت به بهانه نامه مورد اشاره جنجال گسترده اي را در راستاي القاي بي ثباتي به راه انداخته بودند.


نشست تهران انزواي آمريكا و اسرائيل را در جامعه جهاني به رخ مي كشد (خبر ويژه)

در حالي كه رسانه هاي وابسته به محافل ضدانقلاب مي كوشند برگزاري شانزدهمين نشست سران جنبش عدم تعهد را كم ارزش وانمود كنند، سخنگويان دولتي آمريكا و انگليس براي چندمين بار نسبت به حضور هيئت هاي بيش از يكصد كشور جهان در تهران و نقض تحريم هاي سياسي ايران ابراز نگراني كردند.
مارك ريگو سخنگوي دولت صهيونيستي با انتقاد از تصميم دبيركل سازمان ملل براي شركت در اجلاس بين المللي تهران گفت ما نظر اعتراضي مان را قبلا اعلام كرده ايم و اين كار را اشتباه مي دانيم.
ايلانا اشتين، سخنگوي وزارت خارجه اسرائيل نيز گفت: «بدون ترديد ايران از اين اجلاس سوءاستفاده خواهد كرد تا توجه را از فعاليت هاي غيرقانوني براي دستيابي به سلاح اتمي و فعاليت هاي تروريستي منحرف كند.»
ايگال پالمور يكي ديگر از سخنگويان وزارت خارجه اسرائيل در اعتراض مشابهي اجلاس سران جنبش عدم تعهد را نشانه مشروعيت سياست هاي ايران دانسته و گفت، اسرائيل انتظار دارد همه شركت كنندگان در اجلاس به اهداف حكومت آگاه باشند و مواظبت كنند به اين دام نيفتند.
پيش از اين ويكتوريا نولاند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا براي چندمين بار مدعي شده بود ايران مكان مناسبي براي برگزاري نشست كشورهاي غيرمتعهد نيست و تهران از اين اجلاس براي دور زدن تحريم ها استفاده خواهد كرد.
روزنامه نيويورك تايمز سفر بان كي مون را عقب گردي در تلاش غرب براي منزوي كردن ايران دانسته و نوشت ديگر نمي توان گفت كه ايران را منزوي كرده ايم.
اين روزنامه نوشته است: حضور مهمانان عاليرتبه در اين اجلاس در تهران اين پيام را به همراه دارد كه اين جامعه جهاني نيست كه با ايران مشكل دارد، بلكه اين آمريكا و هم پيمانان او هستند كه با اين كشور مشكل دارند و همواره مشكل خود را به كشورهاي ديگر هم سرايت مي دهند.
نيويورك تايمز مي افزايد: كسي مانند بان كي مون، چگونه مي توانست در اجلاسي شركت نكند كه 120 عضو از 193 كشور در آنجا حضور دارند و تصميمات مجمع عمومي سازمان ملل هم به آنان وابسته است؟
اين روزنامه خاطرنشان كرد: دبيركل سازمان ملل به رغم مخالفت علني آمريكا و اسرائيل، در اجلاس تهران شركت خواهد كرد. اعلام اين تصميم از سوي مارتين نسيركي سخنگوي دبيركل سازمان ملل به منزله پيروزي روابط عمومي ايران بود و ثابت كرده است كه تلاش هايي كه به رهبري آمريكا براي به حاشيه راندن ايران به دليل اظهارات خصمانه ضداسرائيلي و برنامه هسته اي مناقشه برانگيز اين كشور صورت مي گيرد، ناموفق هستند. پيش از اين نخست وزير اسرائيل - نتانياهو- در تماسي تلفني با بان كي مون گفته بود كه او بايد اجلاس امسال را بايكوت تا ناخشنودي خود را از ايران آشكار كند.
نيويورك تايمز اعلام همزمان محمد مرسي رئيس جمهور مصر مبني بر حضور در اجلاس تهران را شكست ديگري براي آمريكا و اسرائيل توصيف كرد.
به گزارش نيويورك تايمز، كميته يهوديان آمريكا از جمله گروه هاي طرفدار اسرائيل در ايالات متحده است كه به بان كي مون توصيه كرده بود تا از ايران بازديد نكند. آنها تصميم بان كي مون براي ديدار از ايران را «اشتباه خطرناك» ناميده اند. ديويد هريس- مدير اجرايي كميته يهوديان آمريكا- در اين بيانيه گفته است «تهران، جايي نيست كه دبيركل سازمان ملل متحد از آن بازديد كند، ما متحير شديم».
از سوي ديگر روزنامه وال استريت ژورنال، با اشاره به علاقه كشورها و دبيركل سازمان ملل براي حضور در اجلاس تهران اعلام كرد: اين اتفاق نشان مي دهد ايران به هيچ وجه منزوي نيست.
اين روزنامه آمريكايي مي نويسد: دولت اوباما استراتژي خود را بر محور همكاري با سازمان ملل متحد قرار داده، اما اين روزها نتايج حاصل از اين استراتژي چندان رضايت بخش نيست. روسيه و چين راه را بر حركتي دسته جمعي در مورد سوريه بسته اند، و اكنون بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز تصميم گرفته است وجهه و اعتبار شغلي خود را به ايران قرض بدهد. او به رغم درخواست هاي علني آمريكا و نخست وزير اسرائيل تصميم گرفته است در جلسه سران جنبش غيرمتعهدها كه در تهران برگزار مي شود شركت كند؛ تصميمي كه مايه شگفتي است.
وال استريت ژورنال مي افزايد: « ايران دست كم شش قطعنامه شوراي امنيت عليه برنامه اتمي اش را رد كرده است، كه چهار قطعنامه آن متضمن تحريم هائي تنبيهي است. آنچه سفر آقاي بان به بار مي آورد ايجاد اين فرصت براي تهران است كه بگويد آنقدرها هم كه اوباما مدعي است، منزوي نيست چرا كه مي تواند به رغم تحريم هاي سازمان ملل متحد نه تنها ميزبان اجلاسي با حضور حدود 120 كشور شود، بلكه رئيس سازمان ملل متحد نيز مايل است در آن حضور يابد، و علنا به رژيم اسلامي احترام بگذارد.»
به نوشته وال استريت ژورنال «شرمندگي بيشتر در اينجا متوجه رئيس جمهوري آمريكاست كه سه سال را صرف تلاش براي منزوي ساختن ايران و فشار به آن از طريق سازمان ملل كرده و حالا رئيس سازمان ملل را در مسيري خلاف اين هدف مي بيند .
در همين حال فرانكفور روندشاو روزنامه چاپ آلمان معتقد است: حتي مهره بي خطري مانند بان كي مون اكنون وارد ميدان بوكس با آمريكا شده است. آمريكايي ها كوفي عنان را كه منتقد سياست هاي جنگ طلبانه آمريكا به ويژه در عراق بود حذف كردند و فكر مي كردند بان كي مون بي خطر است.
همچنين فاينشنال تايمز با اشاره به سفر محمد مرسي به تهران نوشت: اين سفر مقدمه پايان بخشيدن به 3دهه سردي روابط ايران و مصر است و همين باعث نگراني اسرائيل مي شود كه نگران از دست دادن تنها متحد منطقه اي خود (مصر) است. انورسادات رئيس جمهور اسبق مصر پس از سرنگوني شاه ايران از وي خواسته بود دوران تبعيد را در قاهره بگذراند.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن هم به نقل از رويترز نوشت: محمد مرسي مي توانست معاون خود، محمود مكي را كه به تازگي منصوب شده، روانه تهران كند اما وي ترجيح داده، خود به عنوان بالاترين مقام اجرايي كشور مصر در اجلاس كشورهاي عضو عدم تعهد شركت كند.
به گزارش الشرق الاوسط، شواهد حاكي از اين است كه از زمان سقوط حسني مبارك، رئيس جمهور سابق مصر، تهران و قاهره به از سرگيري روابط خود كه از سي سال پيش تاكنون قطع شده بود، تمايل نشان داده اند.


وقتي فشار خون پشه بالا ميره!! (خبر ويژه)

رئيس گروهك تروريستي كومله به شبكه العربيه سعودي گفت اگر جنگي با ايران اتفاق بيفتد ما به هيچ وجه در كنار رژيم نخواهيم ايستاد.
عبدالله مهتدي مي گويد ما از جنگ حمايت نمي كنيم اما اگر جنگي رخ بدهد در كنار رژيم نخواهيم ايستاد.
وي درباره موضع گروهك متبوعش نسبت به فتنه سبز گفت: كومله به رغم برخي اختلافات با سران جنبش سبز، حمايت كامل خود را از آن اعلام كرده بود چرا ما اين حركت را وسيله اي براي تغيير به شمار آورديم البته حضور اقليت هاي قومي در اين حركت آرزوي ما بود كه عملي نشد.
وي كه دستش به خون صدها انسان بي گناه آلوده است، مي افزايد: جنبش سبز به تهران محدود ماند و اين اشتباه بزرگي بود.
رئيس گروهك كومله همچنين با دفاع از تجزيه طلبي گفته است: ادامه مبارزه مسلحانه در حالي كه ملت ها و كشورهاي جهان در حال تغيير هستند، ديگر دشوار است و اكنون ما روش هاي مبارزه سياسي و فرهنگي را در پيش گرفته ايم.
يادآور مي شود گروهك كومله هم اينك ارتباطات گسترده با گروهك تروريستي ديگر (پژاك) برقرار كرده و در كنار فعاليت هاي تروريستي، اقدام به دلالي براي سرويس هايي چون موساد و سيا و جذب مزدور و تروريست در خدمت اين سرويس ها مي كند.
ادعاي رئيس گروهك كومله مبني بر اينكه در صورت وقوع جنگ كنار جمهوري اسلامي نخواهد ايستاد در حالي است كه اين سازمان تروريستي در جريان جنگ تحميلي رژيم بعث عليه ملت ايران، در نقش مزدوري استخبارات صدام و پياده نظام ارتش بعث عمل مي كرد و اكنون اگر غلطي نمي تواند انجام بدهد، مربوط به ضعف و انهدام سازمان تروريستي متبوع وي است. با اين حال و به رغم ادعا تغيير روش هاي مسلحانه به سياسي و فرهنگي هر از چند گاه خبري درباره جنايت ها و تسويه هاي فيزيكي در درون كومله منتشر مي شود كه از نوع مهندسي هاي اجتماعي سازمان منافقين با چاشني شكنجه و آدم كشي است!


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14