(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 شهریور 1391 - شماره 20291

حديث دشت عشق
تاكيد رئيس جمهور در آيين تجليل از ورزشكاران و مدال آوران المپيك 2012 لندن
بايد در بازي هاي آسيايي دوم شويم
اخبار كوتاه از فوتبال
نشان درجه يك شجاعت و لياقت براي محمد بنا
4سال ديگر دنيا اسير كشتي آزاد ايران مي شود
بنا : مي مانم اما فدراسيون كشتي وضعيت خوبي ندارد
با اين روند، شايد فوتبال هم محروم شود
رئيس كميته ملي المپيك: نمي خواهيم زيربار تعليق برويم
تيم واترپلو جوانان منتظر پاسخ IOC رواديد صادر نمي شود چون فدراسيون شنا تعليق است !
با پيروزي بر ژاپن و كسب مدال برنز آسيا بسكتباليست هاي جوان ايران جهاني شدند


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «ناصرهادي دستجردي»
زنده برگشتن ز راه دوست رسم عاشق نيست
علاقه وافرش به كسب علوم و معارف اسلامي، او را به حوزه علميه اصفهان كشاند. درمدرسه امام صادق(ع) ثبت نام نمود و ريزه خوار معارف اهل بيت(ع) گرديد كه حجره 70 مدرسه از خاطرات او پر است. دوران نوجواني و جواني اش مصادف بود با اوج مبارزات عليه رژيم منحوس پهلوي كه شهيد ناصر نيز دستي برآتش داشت و در تظاهرات و راهپيمايي ها شركت مي جست.
در دوران دفاع مقدس، سه ماه در كردستان به فعاليت رزمي و ارشادي پرداخت كه مجروح گرديد و براي مداوا به اصفهان آمد. مدتي پس از بهبود، از طريق لشكر امام حسين(ع) به جبهه هاي جنوب اعزام شد و در عمليات والفجر5و خيبر شركت نمود تا بالاخره آخرين صفحه كتاب پرافتخار زندگي اش در طلائيه ورق خورد و به كاروان شهيدان پيوست. شهيد ناصر هادي در يك عقب نشيني تاكتيكي درحال بازگشت، در بين راه يك رزمنده بسيجي را مي بيند كه بر زمين افتاده است و كمك مي طلبد، براي ياري به طرف او مي رود و خود شهيد راه حق مي گردد.
طلبه بسيجي شهيد «ناصر هادي دستجردي» سال 1344 در دستگرد اصفهان متولد شد و سال 1362 در منطقه «طلائيه» به شهادت رسيد.


تاكيد رئيس جمهور در آيين تجليل از ورزشكاران و مدال آوران المپيك 2012 لندن

بايد در بازي هاي آسيايي دوم شويم

رئيس جمهور با بيان اينكه دولت با همه توان در خدمت حمايت از ورزش كشور است و پشتيباني هاي لازم را انجام خواهد داد، تصريح كرد: برنامه ريزي و هدفگذاري ها بايد به گونه اي باشد كه ورزش ايران با حداكثر توان، تعداد و تنوع ورزشكاران زن و مرد و با رعايت عظمت ملت ايران در ميادين مختلف ورزشي جهان حضوري موفق داشته باشند.
محمود احمدي نژاد شنبه شب در آيين تجليل از ورزشكاران و مدال آوران المپيك 2012 لندن كه در سالن تالار وزارت كشور برگزار شد با تشكر صميمانه از مربيان، سرپرستان، ورزشكاران، كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان به خاطر كسب قهرماني ها و مدال آوري ورزشكاران در المپيك 2012 لندن، گفت: دوباره اين موضوع ثابت شد كه ملت ايران در هر مقطعي كه تصميم به انجام كاري گرفت و با ياد خدا در آن مسير حركت كرد به موفقيت دست پيدا كرده است. وي با بيان اينكه دو آوردگاه مهم بازي هاي آسيايي و المپيك برزيل براي آينده ورزش كشور در راه است، تصريح كرد: انتظار ما از خانواده بزرگ ورزش كشور، كسب مقام دوم در بازي هاي آسيايي است. احمدي نژاد ادامه داد: براي حضور و كسب موفقيت هاي بيشتر در المپيك آينده نيز بايد از همين امروز هدفگذاري و تلاش كنيم تا بتوانيم جزو ده كشور برتر جهان قرار بگيريم. دولت نيز با همه توان در خدمت حمايت از ورزش كشور است و همه پشتيباني هاي لازم را در اين رابطه انجام خواهد داد.
پيش از سخنان رئيس جمهور، حسين رضازاده ـ رئيس فدراسيون وزنه برداري ـ و عباسي ـ وزير ورزش و جوانان ـ گزارشي از حضور تيم هاي ورزشي در المپيك 2012 لندن و چگونگي افتخارآفريني و مدال آوري ورزشكاران كشورمان ارائه كردند. در پايان اين مراسم از سوي وزارت ورزش و جوانان به مدال آوران طلايي بازي هاي المپيك 200 سكه طلا، نشان نقره 150 سكه و مدال برنز 100 سكه اهدا شد.


اخبار كوتاه از فوتبال

درخواست دروازه بان هاي ليگ برتري از سازمان ليگ
11 دروازه بان حاضر در ليگ برتر با انتشار بيانيه خواستار تغيير توپ هاي مورد استفاده در ليگ برتر شده اند. در اين بيانيه آمده است: با توجه به اينكه مسابقات هر روز حساس تر مي شوند و كسب نتايج لازم نيازمند برخورداري از امكانات استاندارد و مناسب است و در اين راه توپ هاي مورد استفاده در ليگ برتر مي تواند نقش بسياري در خلق نتايج ايفا كند لذا از سازمان ليگ مي خواهيم به دليل نا مناسب بودن توپ هاي كنوني از توپ هايي با برند بهتر استفاده كنند.
اتهام كم كاري به مسئولان استقلال و پرسپوليس
كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص سنگ پراني تماشاگران در شهرآورد سرخابي هاي تهران خاطرنشان كرد: اين ديدار داراي صحنه هاي بسيار تحسين برانگيزي بود كه به واسطه تلاش و كمك تمامي دستگاه هاي ذي ربط بوده و نبايد اقدام برخي تماشاگرنماها را به ساير قسمت ها مرتبط دانست بلكه اين موضوع به كم كاري برخي مسئولين دو باشگاه استقلال و پرسپوليس بازمي گردد و سريعأ تنبيه انضباطي را درنظر گرفت و بطوركلي بايد از نمره 20 به اين ديدار امتياز 18 را داد.
نمايندگان AFC تا 10 روز ديگر مي آيند
عزيزمحمدي رئيس اتحاديه فوتبال گفت: نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا براي بررسي مدارك استانداردسازي تا 10 روز ديگر به ايران مي آيند. وي ادامه داد: ايرادها خيلي كوچك است. به طور مثال استاديوم كرج دوربين مداربسته مي خواهد، استاديوم غدير بايد اتاق هاي خود را تجهيز كند و روي خط آفسايد دو سمت ميدان دوربين صدا و سيما قرار دهند. استاديوم آبادان و انزلي هم كمبودهايي داشت. براي آخرين بار به تمام باشگاه ها نامه زديم و اميدواريم با كمك وزارت ورزش استان ها نواقص رفع شود و بتوانيم مدرك استانداردسازي را بگيريم.
20 بازيكن در اردوي تيم فوتبال زير 22 سال
عليرضا منصوريان، سرمربي تيم فوتبال زير 22 سال كشورمان 20 بازيكن را به اردوي آماده سازي اين تيم دعوت كرد. ايمان صادقي و محمدامين حاج محمدي (ملوان بندرانزلي)، عليرضا بيرانوند، يعقوب كريمي و مرتضي پورعلي گنجي (نفت تهران)، وحيد اسماعيل بيگي و احمد زنده روح (مس كرمان)، كاوه رضايي و ميلاد غريبي (سايپاي البرز)، محسن مسلمان و پيام صادقيان (ذوب آهن اصفهان)، محمد عليزاده (راه آهن)، شهاب كرمي (فولادخوزستان)، حسين كياني (سياه جامگان خراسان)، سعيد لطفي (صباي قم)، محمد خانزاده (پرسپوليس تهران)، هادي محمدي (داماش گيلان)، ميلاد فياض بخش (ايرانجوان بوشهر)، سيدحسين حسيني (استقلال تهران) و شهريار شيروند (گسترش فولاد تبريز) نفراتي هستند كه به اردوي تيم زير 22 سال ايران دعوت شده اند.
دوري يك ماهه روني از ميادين
وين روني به دليل جراحت شديد از ناحيه پاي راست دست كم تا يك ماه قادر به همراهي منچستريونايتد نخواهد بود. مهاجم منچستريونايتد در ديدار با فولام نيمكت نشين بود و از دقيقه 68 وارد ميدان شد اما دقايقي پس از ورود به بازي در برخورد با هوگو رودالگا، مدافع حريف دچار جراحت شديد از ناحيه پاي راست شد و طبق گفته سرمربي منچستر يونايتد تا يك ماه قادر به حضور در ميدان نخواهد بود. سرآلكس فرگوسن در نشست خبري پايان بازي گفت كه روني را براي درمان به بيمارستان برده اند و اين بازيكن تا يك ماه از ميدان دور خواهد بود. به نظر مي رسد مدافع برزيلي اينتر در آستانه ترك اين تيم قرار دارد چرا كه آندره آ استراماچيوني، سرمربي اينتر نام او را براي ديدار نخست اين تيم در رقابت هاي سري آ رد نكرد. مايكون 31 ساله با پيشنهادهايي از رئال مادريد، منچسترسيتي و چلسي روبه رو شده و به نظر مي رسد در فصل جاري ديگر براي نراتزوري ها به ميدان نرود.مايكون در ديدار پنجشنبه اينتر مقابل واسلوي روماني در رقابت هاي ليگ اروپا به ميدان رفته بود اما براي ديدار نخست آبي و مشكي پوشان در فصل جديد سري آ مقابل پسكارا حتي در فهرست 18 نفره هم قرار نگرفت. او در تابستان سال 2006 از موناكو به اينتر پيوست و تا به حال بيش از 200 بازي با پيراهن اين تيم ايتاليايي انجام داده است.
گلايه مديرعامل فجر از بي توجهي مسئولان استان فارس
مديرعامل باشگاه فجرسپاسي با انتقاد از مسئولان استان فارس گفت: مسئولان ما فقط حرف مي زنند و به قول هايي كه براي حل مشكلات مالي داده اند عمل نمي كنند. جعفري اظهار داشت: از بس مسائل مالي تيم را از مسئولان استان فارس پيگيري كرديم خسته شديم. وقتي تيم فجر براي مسئولان اهميت ندارد تلاش ما هم بي فايده است. مسئولان استان پيش از شروع فصل قول دادند كه به تيم فجر كمك كنند. قرار بود آنها همه هزينه ها را يكجا به ما بدهند ولي بعد از پرداخت جزيي از هزينه ها ديگر كاري نكرده اند. متاسفانه مسئولان ما فقط خوب حرف مي زنند. اميدوارم تيم فجر از اين مشكلات صدمه نبيند. اگر اين روند ادامه داشته باشد تيم ما به ركود مي رود و آينده خوبي نخواهد داشت.


نشان درجه يك شجاعت و لياقت براي محمد بنا

رئيس جمهور درمراسم تجليل از قهرمانان المپيكي از اهداي نشان درجه يك لياقت و شجاعت به محمدبنا خبر داد.
محمود احمدي نژاد در مراسم تجليل از قهرمانان المپيكي از تصويب شدن اهداي نشان درجه يك شجاعت و لياقت به محمد بنا خبر داد. احمدي نژاد با اشاره به تلاش ها و زحمات «محمدبنا»-مربي تيم كشتي فرنگي-اظهارداشت: هيئت دولت مصوبه اي براي تجليل از محمدبنا با اعطاي نشان درجه يك شجاعت و لياقت به ايشان به تصويب رسانده است و وزير ورزش و جوانان بايد به زودي مراسم ويژه اي براي تجليل از اين مربي ايراني و اعطاي نشان تصويب شده به وي برگزار كند. وي ادامه داد: محمد بنا با شايستگي هايي كه دارد، حداقل بايد تا 6 المپيك ديگر براي ملت ايران مدال آوري و افتخارآفريني كند.


4سال ديگر دنيا اسير كشتي آزاد ايران مي شود

بنا : مي مانم اما فدراسيون كشتي وضعيت خوبي ندارد

محمد بنا صبح امروز ايران را ترك مي كند تا پس از ده سال تنها دخترش را ببيند. او مي گويد با دستور رئيس جمهور به كارش در تيم ملي ادامه مي دهد البته اشاره مي كند كه شرايط هم بايد مهيا باشد.
موفق ترين سرمربي ورزش ايران كه شاگردانش در المپيك نتيجه اي تاريخي رقم زدند، پيش از ترك گفت: به دوبي مي روم تا دخترم را ببينم. تصميمم در مورد تيم ملي همان بود كه قبلا گفتم اما شنبه شب رئيس جمهور دستور داد كه بمانم. گزيده اي از صحبت هاي سرمربي موفق تيم ملي كشتي فرنگي در ادامه مي آيد:
¤مهمتر از بودن يا نبودن محمدبنا، تكليف فدراسيون است و بايد انتخابات آن برگزار شود. در حال حاضر فدراسيون وضعيت خوبي ندارد و بلاتكليف است. وزارت ورزش بايد زودتر تكليف فدراسيون را مشخص كند و انتخاباتش را برگزار كند. بودن يا نبودن بنا زياد فرقي نمي كند. با بودن آدم هاي بزرگي مثل رسول خادم كشتي مي تواند راهش را به درستي برود و بيشتر از محمدبنا به اين ورزش كمك كند.
¤بعضي ها كه بيرون هستند مي گويند محمدبنا حرف از رفتن مي زد چون دنبال نازكردن بود اما اين طور نيست. من به سقف آرزوهايم رسيدم. محمد بنا تا ابد زنده نيست و شرايط سني ام طوري است كه شايد نتوانم در آينده كار كنم. البته مهمترين افتخار براي من كار كردن در كشتي است اما آينده را هيچ كس نديده است.
¤من هم زندگي دارم. 10سال است دخترم را نديده ام. اين ديدار برايم احساس دوباره مي آورد. شايد مجبور شوم بروم شايد هم نروم و در ايران بمانم. آينده نشان مي دهد كه چه اتفاقي مي افتد اما جدا شدن از تيم ملي برايم سخت است.
¤كشتي خيلي افتخارات به دست آورد كه لذت بخش بودند. قهرمان المپيك، قهرمان جام جهاني و قهرمان آسيا شديم اما فقط قهرماني جهان توي دلم ماند.
¤حق همكاران و مربيانم در مراسم تجليل از مدال آوران المپيك ادا نشد و تنها دلخوري ام به اين موضوع برمي گردد. كادر فني من بيشتر از خود من زحمت كشيده اند. آنها پس از بازي هاي آسيايي60 سكه جايزه گرفتند اما حالا پس از چند سال كار شبانه روزي و قهرماني در المپيك تنها 20 سكه جايزه گرفته اند.
¤نتيجه شگفت انگيز كشتي فرنگي، عملكرد وزنه برداري و تكواندو را هم زير سؤال برد اما اين درست نيست. نتايج چند دوره اخير تكواندو و وزنه برداري را بررسي كنيد. در اين سالها دو آدم استثنايي به نامهاي حسين رضازاده و هادي ساعي داشتيم. اينها آدمهاي خود ساخته بودند و اگر اين دو استثناء را بيرون آوريم ببينيد وزنه برداري و تكواندو درگذشته چه نتيجه اي گرفته اند. براي من اين چند ماه حضور در كنار رسول خادم يك افتخار بود. او چه از نظر مديريتي و چه از نظر دانش كشتي بي نظير است.
¤حفظ خادم به كشتي ايران شخصيت مي دهد. كميل قاسمي تا شش ماه پيش كجا بود كه حالا مدال المپيك گرفته و اگر قرعه تايمازوف به كميل مي افتاد آنگاه چه مي شد يا اگر قرعه كوبايي با تقوي برعكس بود شايد تقوي هم طلا مي گرفت. روي احسان لشگري آنقدر از لحاظ رواني كار كردند و او را بالا بردند كه چنين كشتي هايي گرفت. حالا اگر كشتي آزاد كمي شانس داشت خادم حالا بهترين مربي مي شد اما حالا كه بدشانسي آورده اند از او انتقاد مي كنند كه اين انتقادها درست نيست.
¤گاهي يادمان مي رود اينجا المپيك بود. گروه خادم شش ماه كنار اين تيم بود اما ما نزديك به هشت سال اين نفرات را زير نظر داشتيم، اگر چهار سال خادم در كشتي آزاد كار كند آن وقت است كه بايد ببينيد چطور كشتي دنيا را اسير شاگردانش خواهد كرد.
¤كسي سهم خواهي نكند، چه من، چه وزارت ورزش و چه كميته المپيك. موفقيت ما يك كار بزرگ گروهي بود. 70ميليون نفر در اين پيروزي ها دخيل بودند و اين برد و غرور ملي مال همه است. همه مربيان شهرستاني كشور، فدراسيون و مربيان قبلي، همه و همه در آن نقش داشته اند. از كاركنان و آشپزخانه كشتي تا آن مقامات و مسئولاني كه پيام تبريك مي دهند، همه در اين پيروزي سهيم هستند، پس هيچ كس نمي تواند سهمي براي خود قائل شود.


با اين روند، شايد فوتبال هم محروم شود

رئيس كميته ملي المپيك: نمي خواهيم زيربار تعليق برويم

رئيس كميته ملي المپيك براي نخستين بار به صورت شفاف به موضوع تعليق احتمالي ورزش اشاره كرد و مدعي شد اگر شرايط فعلي تغيير نكند ممكن است در آينده فوتبال ايران نيز به حالت تعليق درآيد.
نشست رئيس و دبير كميته ملي المپيك در سالن آكادمي فوتبال مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد و علي آبادي به تشريح فعاليت هاي كميته در طول سال هاي گذشته پرداخت. در اين نشست خبري محمد علي آبادي اظهار داشت: برآورد ما اين بود كه در المپيك 5مدال طلا بگيريم. البته اين را اعلام نكرديم كه اگر در المپيك اين تعداد مدال نگرفتيم موجب سرخوردگي مردم نشود. پيش بيني مي كرديم كه در كشتي آزاد و فرنگي وزنه برداري و البته تكواندو مدال بگيريم و براي حدادي نيز شانس طلا قائل بوديم. در ادامه خبرنگاران به بيان پرسش هاي خود پرداختند كه رئيس و دبير كميته ملي المپيك به اين سؤال ها پاسخ دادند.
با توجه به نامه منتشر شده از سوي IOC و تهديد ايران به تعليق رويكرد شما چيست و چرا نماينده كميته ملي المپيك در مجمع قايقراني و دوچرخه سواري شركت نكرد؟
به هرحال ما عضو يك مجموعه جهاني هستيم كه منشور المپيك را امضا كرده ايم و بايد به ضوابط و مقررات آن احترام بگذاريم. اگر ما در اين مجامع شركت مي كرديم ممكن بود كه اخطاري از سوي IOC متوجه كميته ملي المپيك ايران شود. به هرحال ما نمي توانستيم در اين مجامع شركت كنيم. من خودم با دوستان در وزارتخانه صحبت كردم كه مگر چه اتفاقي مي افتد اگر 6ماه ديگر فدراسيون ها با سرپرست اداره شود. به هرحال وزارتخانه براساس صلاحديد خود عمل كرد و انتخابات اين فدراسيون ها را برگزار كرد.
لطفاً به صورت شفاف بفرماييد كه آيا ورزش ايران امروز تعليق هست يا نه و راهكار شما براي برون رفت از شرايط فعلي چيست و پيش بيني شما از مدت زمان بهبود شرايط چند ماه است؟
ما نمي خواهيم زير بار نام تعليق برويم. اين براي جمهوري اسلامي ايران در سطح بين المللي خوشايند نيست كه بگوييم تعليق شده ايم اما واقعيت اين است كه پيش از المپيك IOC در نامه اي از ما خواسته بود كه بلافاصله بعد از حضور در شهر لندن با حضور وزير، بنده و آقاي افشارزاده جلسه اي را برگزار كنيم تا ابعاد قضيه براي همه روشن تر شود اما متأسفانه جناب وزير به دليل آنچه كه ترافيك خواند به جلسه نيامد. البته اين نشست حدود 2ساعت طول كشيد اما آنجا به ما اعلام كردند كه بايد اساسنامه ها را به تصويب ما مي رسانديد. در آن جلسه اخطار داده شد كه اگر شرايط اين طور ادامه پيدا كند بايد زير پرچم المپيك تيم هاي ورزشي ما شركت كنند و در صورت تداوم اين جريان ممكن است اين تعليق شامل حال فوتبال هم بشود.


تيم واترپلو جوانان منتظر پاسخ IOC رواديد صادر نمي شود

چون فدراسيون شنا تعليق است !

به نظر مي رسد موضوع تعليق فدراسيون شنا جدي است زيرا مسئولان اين فدراسيون مدعي شدند براي كسب اطلاع آخرين وضعيت خود مكاتباتي را با فدراسيون جهاني داشته اند.
محسن سميع زاده مدير اجرايي فدراسيون شنا در خصوص شرايط تيم واترپلو جوانان و احتمال عدم اعزام به قزاقستان به دليل تعليق فدراسيون شنا، اظهار داشت: درراستاي نامه اي كه قبلا IOC داده بود ما براي دريافت رواديد بازيكنان دچار مشكل شده ايم و هنوز رواديد بازيكنان را نگرفته ايم. مدير اجرايي فدراسيون شنا درخصوص نامه قزاق ها به فدراسيون مبني بر تعليق شناي ايران، گفت: براي كسب رواديد از سفارتخانه نيازمند يك دعوتنامه از فدراسيون قزاقستان هستيم؛ با توجه به اينكه قزاق ها رابطه خوبي با ما دارند خيلي محترمانه از ما خواستند تا وضعيت نامه IOC را زودتر مشخص كنيم تا تكليفمان مشخص شود. وي ادامه داد: از طريق وزارت ورزش و امور بين الملل فدراسيون شنا پيگير اين اتفاق هستيم تا هرچه زودتر مشكلات مان بر طرف شود. ما ايميلي براي آنها ارسال كرده و گفتيم كه اين مشكل قابل حل است. از طريق وزارت ورزش پيگير اين موضوع هستيم و اميدواريم با همكاري مسئولان اين مشكلات برطرف شود. چرا كه اين اتفاقات بعد فراملي دارد. سميع زاده تصريح كرد: فكر مي كنم دراين اتفاق شيطنت برخي از كشورهاي عربي هم بي تاثير نيست. آنها هم بدشان نمي آيد ايران در رقابت هاي قزاقستان حضور نداشته باشد، چون اگر دراين پيكارها حاضر شويم قطعاً مي توانيم روي سكو برويم. مسئولان شناي آسيا عرب هستند و فكر مي كنم كمي شيطنت مي كنند.
سرويس ورزشي كيهان: حالا مشخص مي شود كه عدم صدور رواديد براي تيم هاي ورزشي مي تواند يكي از تبعات تعليق باشد؛ جالب اينجاست كه چند روز قبل سجادي در واكنش به عدم حضور تيم قايقراني كاناپلو در مسابقات جهاني لهستان مدعي شده بود كه اين تيم نه به خاطر تعليق بلكه به دليل عدم صدور ويزا موفق به شركت در مسابقات نشد. در همين خصوص بايد به معاون وزير ورزش و جوانان يادآور شد كه عدم صدور ويزا نيز به دليل تعليق فعاليت هاي ورزشي است؛ البته شايد سجادي به خوبي از اين موضوع مطلع است اما ترجيح مي دهد به آن اشاره اي نكند!


با پيروزي بر ژاپن و كسب مدال برنز آسيا بسكتباليست هاي جوان ايران جهاني شدند

تيم ملي بسكتبال جوانان ايران با پيروزي بر ژاپن به مدال برنز آسيا رسيد و سهميه جام جهاني زير 19 سال را نيز بدست آورد.
در ديدار رده بندي رقابت هاي بسكتبال قهرماني جوانان آسيا، تيم ملي ايران به مصاف ژاپن رفت و با نتيجه 87 بر 83 به پيروزي رسيد و مدال برنز بيست و دومين دوره اين رقابت ها را به دست آورد. جوانان ايراني با كسب اين سكو به عنوان آخرين تيم قاره آسيا جهت حضور در جام جهاني زير 19 سال انتخاب شدند. رقابت هاي قهرماني زير 19 سال جهان به ميزباني جمهوري چك برگزار مي شود كه سه تيم نخست آسيا يعني چين، كره جنوبي و ايران نماينده قاره كهن در اين رقابت هستند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14