(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 6 شهریور 1391 - شماره 20291

سردار ساجدي نيا: شهروندان در طول اجلاس براحتي مي توانند تردد كنند
طي ماه گذشته صورت گرفت
توقيف 25هزار خودروي خطرآفرين در جاده هاي كشور
رئيس سازمان بهزيستي خبر داد
واگذاري 6 هزار واحد مسكوني به مددجويان در هفته دولت
نشست دوباره زمين درخيابان وليعصر
75 كودك در زلزله آذربايجان شرقي والدين خود را از دست دادند
دانشجو: افزايش 15 درصدي شهريه ها شامل دانشگاه آزاد نمي شود
اعضاي بدن كودك به 3 بيمار زندگي بخشيد
رويدادهاي خارجي
مرگ نخستين انساني كه به ماه سفر كرد
سازمان هواشناسي هشدار داد
وقوع رگبار باران و سيلاب در 6 استان
سينما هويزه مشهد دچار آتش سوزي شد
در تعطيلات عيد فطر21نفر در درياي خزر غرق شدند
با بخشش اولياي دم قاتل از مجازات اعدام رهايي يافت
تفريح وحشيانه 3 پرستار آمريكايي
ادامه درگيري جوانان خشمگين با پليس فرانسه
رسوايي اخلاقي خاندان سلطنتي
39 كشته و80 زخمي در انفجار پالايشگاه ونزوئلا


سردار ساجدي نيا: شهروندان در طول اجلاس براحتي مي توانند تردد كنند

سرويس اجتماعي-
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از آماده باش صددرصد نيروي انتظامي، ممنوعيت ورود خودروهاي سنگين و توقف فعاليت هاي عمراني در تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار حسين ساجدي نيا صبح ديروز در نشست خبري گفت: از اول شهريور ماه پليس تهران بزرگ براي برقراري امنيت و تردد مناسب ترافيكي مربوط به اجلاس سران غيرمتعهدها در آماده باش كامل قرار گرفته است.
وي با اشاره به ايجاد تعامل مستمر بين تمامي سازمان هاي متولي برگزاري اين اجلاس اظهار كرد: دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي، بسيج و سپاه براي اجراي موارد امنيتي در شهر هماهنگي كاملي را با ناجا انجام داده اند.
سردار ساجدي نيا در رابطه با محدوديت هاي ترافيكي در تهران گفت: ما محدوديت خاصي در شهر تهران براي تردد نداريم اما در 3 روز برگزاري اجلاس در خيابان هاي يمن، رشيدالدين فضل الله و چمران محدوديت ترافيكي قائل خواهيم شد و رانندگان مي بايست از خيابان هاي جايگزين براي رسيدن به مقصد استفاده كنند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تكذيب خبر كارت مخصوص تردد در سطح شهر تهران و تعطيلي مغازه ها افزود: صنوف مختلف و بازار تهران در طول اجلاس همچنان به فعاليت خود ادامه خواهند داد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: از تاريخ 6 شهريور تا پايان اجلاس تمام خودروهاي سنگين حق ورود به شهر تهران را ندارند و آن دسته از خودروهاي سنگيني كه مي خواهند از تهران عبور كنند بايد از بزرگراه ها و مجاري حاشيه اي براي تردد خود استفاده كنند.
وي گفت: در محدوده اجلاس نيز از روز دوشنبه تا پايان اجلاس به دليل مسائل امنيتي خودروهاي سنگين كه حامل مصالح ساختماني هستند حق عبور ندارند اين در شرايطي است كه خودروهاي حامل مواد سوختي اجازه تردد در داخل شهر را نخواهند داشت فرمانده انتظامي تهران بزرگ همچنين از برقرار بودن گشت هاي ايست بازرسي در تهران خبر داد و گفت: از شهروندان تقاضا مي شود تا گواهينامه و كارت ماشين خود را به همراه داشته باشند تا در صورت بروز مشكل با ارائه كارت به راحتي از منطقه عبور كنند.
ساجدي نيا گفت: هم اكنون ايست هاي بازرسي مستقر در تهران تلفيقي از نيروي انتظامي و بسيج است.
وي در ادامه توضيحات خود در مورد محدوديت هاي ترافيكي در تهران گفت: هر محدوديتي كه براي خودروهاي شخصي در تهران اعمال شده براي خودروها نيز اجرا خواهد شد. موتورهاي 250 سي سي مانند قبل اجازه تردد در سطح شهر تهران را ندارند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از اعمال محدوديت در خيابان هاي منتهي به محل برگزاري اجلاس غيرمتعهدها خبر داد و گفت: در اين خيابان ها توقف مطلقاً ممنوع خواهد بود و اگر خودرويي اقدام به توقف كند با جرثقيل به نزديكترين پاركينگ انتقال خواهد يافت لذا از شهروندان تقاضا مي شود از هرگونه پارك خودرو در حواشي اجلاس خودداري كنند و در صورت حمل خودروشان به پاركينگ بدون هيچ مشكلي خودروي خود را دريافت كنند.
وي از عدم توقف سيستم حمل و نقل عمومي در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: در روز برگزاري اجلاس دو مسير بي.آر.تي به صورت مقطعي اجازه تردد نخواهد داشت و مسير جايگزين براي آن در نظر گرفته مي شود.
وي گفت: هنوز در مورد محدوديت طرح ترافيك در سطح شهر تهران تصميم گرفته نشده است لذا اجراي طرح ترافيك همچنان در روزهاي برگزاري اجلاس به قوت خود باقي است.
ساجدي نيا از كنترل محسوس و نامحسوس محل اقامت ميهمانان اجلاس سران غيرمتعهد خبر داد و گفت: خوشبختانه وضعيت امنيت در سطح شهر تهران رضايت بخش بوده و با تعاملي كه بين دستگاه ها پيش آمده هيچگونه مورد خاصي تا امروز مشاهده نشده است.
وي ادامه داد: مسئوليت حفاظت و اسكورت مدعوان برعهده حفاظت از شخصيت هاي ناجا است كه خوشبختانه در اين زمينه اقدامات بسيار مناسبي تاكنون صورت پذيرفته است.
ساجدي نيا خاطرنشان كرد: هم اكنون در تمام ورودي هاي شهر تهران ايست هاي بازرسي استقرار يافته و تمام همكاران پليس ما كارت هايي با سريال هاي مشخص دريافت كرده اند تا در اين زمينه هيچگونه مشكلي براي شهروندان پيش نيايد اين در شرايطي است كه تيم هاي نظارتي ما با بازرسي مستمر مانع از هرگونه سوء استفاده اي در اين زمينه مي شوند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اين خبر كه نيروهاي كمكي به كلانتري هاي تهران واگذار شده است، گفت: پليس تهران بزرگ علاوه بر تأمين امنيت اجلاس سران غيرمتعهد وظيفه تأمين امنيت تهران را نيز دارا است لذا با ايجاد گشت هاي پياده و سواره در سطح شهر تهران مانع از هرگونه سرقت خواهيم شد.
وي ادامه داد: در بخش ورود و خروج فرودگاه ها نيز پليس فرودگاه در آمادگي كامل به سر مي برد تا مهمانان و مسافران در تردد خود با مشكلي روبرو نباشند.
ساجدي نيا بيان داشت: خبرنگاران خارجي از روز گذشته وارد كشور شده اند و هتل هاي مخصوصي به آنها اختصاص داده شده است.


طي ماه گذشته صورت گرفت

توقيف 25هزار خودروي خطرآفرين در جاده هاي كشور

فرمانده پليس راه كشور از توقيف متوسط 25 هزار خودروي متخلف در ماه در سطح كشور خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار روز يكشنبه در حاشيه احضار رانندگان پرخطر تعطيلات اخير گفت؛ برابر اعلام و هشدار قبلي، پليس راه كشور نسبت به اعزام رانندگان پرخطر و رانندگاني كه سبقت از سمت راست و تجاوز به چپ داشتند و توسط تيم هاي نامحسوس و يا دوربين هاي نظارتي و كنترلي شناسايي شدند، اقدام كردند.
وي با اشاره به اينكه طي يك ماه گذشته حدود 27 هزار خودرو متخلفان تا 72 ساعت توقيف شد، گفت: پليس مصمم است براي تامين ايمني مسافران با رانندگان حادثه ساز به صورت جدي برخورد كند.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به اينكه 98 درصد رانندگان در جاده هاي كشور قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت مي كنند افزود: قطعا پليس با معدود رانندگان متخلفي كه جان خود و ديگران را به خطر مي اندازند بدون اغماض برخورد مي كند.
وي خستگي و خواب آلودگي و تجاوز به چپ را مهمترين علل تصادفات فوتي و جرحي تعطيلات اخير عنوان و تصريح كرد: متاسفانه عليرغم هشدارهاي داده شده همچنان برخي از رانندگان به توانايي در بيدار ماندن خود اعتماد مي كنند كه همين امر موجب تصادفات فوتي و جرحي متعدد و واژگوني در محورهاي كشور مي شود. از سوي ديگر تجاوز به چپ در راه هاي دو طرفه نيز توسط برخي از رانندگان در اين تعطيلات صورت گرفته كه منجر به حوادث خونيني شده است.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به تعطيلات آتي پايتخت گفت: بر اين اساس پليس تمهيدات ويژه اي خصوصا در محورهاي مواصلاتي استان تهران و استانهاي شمالي در نظر گرفته است اما در عين حال پيش بيني مي شود با تراكم بالاي بار ترافيك در محورهاي كوهستاني خصوصا چالوس، فيروز كوه و آزادراه قزوين - رشت مواجه باشيم لذا توصيه مي كنيم رانندگان صبر و حوصله پيشه و از انجام تخلفات حادثه ساز به طور جدي اجتناب كنند.
وي خط قرمز پليس را در تعطيلات آتي همانند تعطيلات گذشته سبقت غيرمجاز، تجاوز به چپ، حركت از شانه خاكي و تخلفات حادثه ساز عنوان و تاكيد كرد: قطعا رانندگاني كه اين تخلفات را مرتكب شوند، اگر در محل تخلف توسط تيم هاي كنترلي شناسايي نشوند، پس از پايان تعطيلات از طريق سيستم هاي الكترونيكي، دوربين ها و بازرسان نامحسوس پيش از شناسايي احضار شده و خودروي آنها همانند اين خودروهايي كه امروز توقيف شده اند، توقيف و روانه پاركينگ مي شود و رانندگان نيز به تناسب نوع تخلف خود نمره منفي در گواهينامه دريافت مي كنند.
شناسايي خودروهاي فاقد معاينه فني
به گزارش روابط عمومي ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران، سيدعلي رضوي مديرعامل اين ستاد با بيان اينكه در حال حاضر كنترل خودروهاي فاقد معاينه فني صرفا از طريق پليس انجام مي پذيرد و در بخشي از لايحه مذكور نيز به موضوع استفاده از دوربين هاي نظارت تصويري اشاره شده است افزود: در تلاشيم تا پس از طي مراحل قانوني، از اين دوربين ها به عنوان ابزاري دقيق در دست پليس و مديريت شهري استفاده كرده و نسبت به تشديد اعمال قانون معاينه فني اقدام كنيم، وي در همين ارتباط اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 700 دوربين نظارت تصويري در سطح شهر تهران قرار دارد كه اميدواريم بر اساس پيش بيني انجام شده در طرح جامع حمل ونقل و ترافيك هر چه سريع تر اين تعداد به 1500 عدد افزايش يابد.
وي ابراز اميدواري كرد با ايجاد بانك اطلاعات مشترك مراكز معاينه فني سراسر كشور و پيوند آن با پليس راهنمايي و رانندگي، به طور خودكار تمامي خودروهاي فاقد معاينه فني شناسايي و در مورد آنها اعمال قانون شود و معاينه فني از حالت دستي خارج و به طور كامل مكانيزه شود.
سيدعلي رضوي همچنين با اشاره به اين مطلب كه خوشبختانه علاوه بر سطح شهر تهران در اكثر راه هاي كشور نيز دوربين هاي نظارتي وجود دارند گفت: ما پيگير آن هستيم تا همانند تهران پس از رايزني با نهادهاي ذيربط و از طريق قانوني چنانچه امكانات فني اين امكان را به ما بدهد در جاده هاي بين شهري نيز خودروهاي فاقد برچسب معاينه فني را از طريق مكانيزه كنترل كنيم.


رئيس سازمان بهزيستي خبر داد

واگذاري 6 هزار واحد مسكوني به مددجويان در هفته دولت

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان بهزيستي كشور از واگذاري 6 هزار و 647 واحد مسكوني در هفته دولت به مددجويان اين سازمان در سراسر كشور خبر داد.
همايون هاشمي ديروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه سازمان بهزيستي قرار است در مجموع 200 هزار واحد مسكوني را تا پايان دولت دهم به مددجويان تحويل دهد، اظهار داشت: مراحل احداث اين 200 هزار واحد مسكوني از ابتداي دولت نهم آغاز شده و تاكنون 60 هزار واحد به افراد زير پوشش بهزيستي تحويل شده است.
به گفته اين مقام مسئول، قرار است بقيه اين واحدهاي مسكوني نيز تا پايان فعاليت دولت دهم به همه مددجويان واگذار شود.
هاشمي با اشاره به كمك بلاعوض 60 ميليارد توماني به حوزه مسكن بهزيستي خاطرنشان كرد: اميدواريم امسال هم ميزان اين كمك ها افزايش يابد و به طور قطع سرعت احداث مسكن در نيمه دوم امسال بيشتر خواهد شد.
رئيس سازمان بهزيستي كشور در ادامه با اشاره به آمار كودكان بي سرپرست و تك سرپرست شده در زلزله آذربايجان شرقي گفت: حدود 25 تن از كودكان بي سرپرست شده و حدود 50 تن از كودكان نيز يكي از والدين خود را از دست داده اند كه تعدادي از اين كودكان بي سرپرست اكنون در مراكز شبانه روزي بهزيستي نگهداري مي شوند.
وي تعداد افراد ضايعه نخاعي در اين زلزله را 17 نفر عنوان كرد و افزود: همچنين 339 نفر كه دچار معلوليت جسمي حركتي شده اند نيز تحت پوشش بهزيستي قرار گرفته اند.
رئيس سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: همچنين پنج هزار و 450 نفر به مسكن نياز دارند و سه هزار و 357 خانواده نيز با مشكل مالي مواجه شده اند.
رئيس سازمان بهزيستي كشور در بخش ديگري از صحبت هايش با بيان اينكه سازمان هاي بيمه گر زير بار بيمه اجتماعي معلولان نمي روند، گفت: به دنبال ايجاد ساز و كار مناسب براي اجراي بيمه اجتماعي معلولان هستيم، چرا كه شرايط قانوني براي اجراي اين نوع بيمه اجتماعي براي معلولان ميسر نشده است.
وي با اشاره به اتمام قرارداد بيمه تكميلي درمان معلولان عنوان كرد: اجراي بيمه تكميلي معلولان از نظر بودجه مشكلي ندارد، اما در حال انجام مطالعاتي هستيم تا بررسي شود كه معلولان در قالب صندوق بيمه مكمل سازمان بهزيستي تحت پوشش بيمه مكمل قرار گيرند يا با ديگر شركت هاي بيمه اي قرارداد منعقد شود و آنچه در اين ميان اهميت دارد، بهره وري و اثرگذاري است.
وي در ادامه با تأكيد بر اينكه اجراي بيمه تكميلي معلولان مشكل مالي ندارد، گفت: بودجه اين امر آماده شده است و بعد از اتمام هفته دولت در اين زمينه تصميم گيري مي شود.
هاشمي در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبار بيش از 100 ميليون تومان در سازمان بهزيستي براي انواع بيمه ها از جمله بيمه درمان و بيمه تكميلي عنوان كرد: سال گذشته 55 هزار زن سرپرست خانوار با استفاده از منابع سازمان هدفمندي يارانه ها تحت پوشش بيمه اجتماعي قرار گرفتند و امسال نيز 50 هزار مربي مهدهاي كودك با اعتبار سازمان هدفمندي يارانه ها تحت پوشش بيمه اجتماعي قرار مي گيرند كه تاكنون 30 هزار مربي مهد كودك از بيمه اجتماعي بهره مند شده اند؛ اين در حالي است كه مربيان مهدهاي كودك، شاغلان بخش غيردولتي محسوب مي شوند.
به گفته وي در سال جاري سازمان بهزيستي مبلغ 13 ميليارد و 800 ميليون تومان براي اجراي بيمه هاي اجتماعي اختصاص داده است.
 


نشست دوباره زمين درخيابان وليعصر

مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از تركيدگي لوله آب در خيابان وليعصر (عج) و در پي آن نشست زمين خبر داد .
سيد عليرضا علوي رضوي، در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي اعلام وقوع نشست خيابان در ساعت 16 در محدوده خيابان وليعصر (عج) بالاتر از خيابان فرهنگ به سامانه 125 ستاد فرماندهي، گروه نجات يك را به محل حادثه اعزام كرد . وي با بيان اينكه تركيدگي لوله سبب نشست زمين شده و مساله ربطي به مترو نداشته است، خاطرنشان كرد: اين گودال كه در مسير خط ويژه اتوبوس ايجاد شده، سه متر عمق و در حدود 10 متر نيز عرض دارد .
سرهنگ جمال بذرافشان، جانشين رييس پليس راهور تهران نيز در اين خصوص به ايسنا گفت: در پي نشست زمين در جنوب ميدان منيريه در خيابان وليعصر(عج) در لاين اتوبوس هاي تندرو، پليس اين محدوده را مسدود كرد .
وي افزود: بر اين اساس خودروهايي كه از جنوب به شمال قصد تردد دارند از وليعصر(عج) مولوي به سمت غرب و اتوبوس هايي كه از شمال به جنوب قصد تردد دارند در ميدان منيريه به سمت غرب هدايت مي شوند .
جانشين رييس پليس راهور تهران خاطرنشان كرد: نشست زمين در خيابان وليعصر(عج) مشكل خاصي ايجاد نكرده و پليس براي ايمن سازي و استقرار خودروهاي شركت آب و فاضلاب نسبت به انسداد اين بخش اقدام كرده است .


75 كودك در زلزله آذربايجان شرقي والدين خود را از دست دادند

رئيس سازمان بهزيستي گفت: حدود 25 تن از كودكان بي سرپرست شده و حدود 50 تن از كودكان نيز يكي از والدين خود را از دست داده اند.
همايون هاشمي يكشنبه در حاشيه برگزاري هفتمين جشنواره سراسري فرزندان مهر در اردبيل افزود: حدود هزار و 800 واحد از مسكن مددجويان تحت پوشش بهزيستي نيز در اين زلزله آسيب ديده است.
وي از تلاش براي تأمين مسكن بي خانمان هاي ناشي از زلزله كه تحت پوشش بهزيستي بودند در چند ماه آينده خبر داد.
هاشمي بيان كرد: تعدادي نيز بعد از زلزله به جامعه هدف بهزيستي اضافه شده اند كه سعي داريم در فاز نخست با تشكيل پرونده براي اين افراد و با مداخلات روانشناسي و كاهش آسيب، كمك حال آنها باشيم.به گفته وي، 79 كاميون از كمك هاي مردمي و 25 كاميون نيز از طرف ستاد سازمان بهزيستي براي زلزله زدگان ارسال شده است.
كمك 10 ميليون ريالي بلاعوض به زلزله زدگان تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد
معاون رفاه اجتماعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از پرداخت 10 ميليون ريال كمك بلاعوض به مددجويان تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد در مناطق زلزله زده خبر داد.
سيدعبدالله عمادي روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا، اظهار كرد: اين كمك بلاعوض از طريق وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به هر خانواده تحت پوشش اين دو ارگان حمايتي تعلق مي گيرد كه بلافاصله از كمكهاي بلاعوض دولت پرداخت مي شود.
وي افزود: حدود سه هزار و يكصد واحد در سه شهرستان زلزله زده تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي هستند كه علاوه بر كمك ياد شده سعي مي شود اماكن مربوط به اين افراد به سرعت ساخته و در اختيارشان قرار گيرد.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از ساخت يك باب مدرسه در يكي از شهرستان هاي زلزله زده و 75 چشمه سرويس بهداشتي و حمام و توزيع شير رايگان از هفته آينده در تمام روستاهاي زلزله زده خبر داد.
وي در پاسخ به نحوه خدمات دهي به روستاييان بيمه شده در مناطق زلزله زده نيز گفت؛ سعي مي شود بيمه شدگاني كه در اين حادثه جان خود را از دست داده اند در طول يك ماه مراحل داير شدن مستمريشان طي شده و بازماندگان شان هر چه سريع تر از اين كمك برخوردار شوند.
پاكسازي راه هاي ارتباطي عشاير
رئيس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت؛ بيش از 70 كيلومتر از راه هاي ارتباطي مناطق عشايري زلزله زده استان ترميم و پاكسازي شد.
مسعود محمديان روز يكشنبه در بازديد از مناطق زلزله استان، گفت: با توجه به تخريب صددرصد جايگاه هاي دامي در اين مناطق، كار آواربرداري، جمع آوري لاشه احشام تلف شده، ضدعفوني و دفن آن با جديت تمام توسط گروه هاي دامپزشكي در حال انجام است.
محمديان با بيان اينكه تاكنون با آواربرداري هاي انجام يافته، بيش از چهار هزار لاشه دامي شامل دام هاي سنگين و سبك در مناطق روستايي شناسايي، ضد عفوني و دفن شده اند گفت: 73 راس دام نيز به صورت زنده از زير آوار خارج شده است.
وي افزود: با فعاليت گروه هاي درمان رايگان دام هاي آسيب ديده، تلاش بر اين است خسارات بهره برداران اين بخش به حداقل كاهش يابد.
همكاري در بازسازي خانه هاي زلزله زدگان
معاون عمراني استاندار و جانشين رئيس شوراي مديريت بحران آذربايجان غربي اعلام كرد: افزون بر دو هزار واحد مسكوني كه در زلزله اخير شهرستان هريس آذربايجان شرقي تخريب شده است توسط دستگاه هاي اجرايي آذربايجان غربي بازسازي مي شود.
سيدجواد محمودي روز يكشنبه در بازديد از مراحل آواربرداري و بازسازي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي در جمع خبرنگاران افزود: عمليات امداد و نجات، آواربرداري و بازسازي 30 روستاي خسارت ديده در شهرستان هريس به شوراي مديريت بحران آذربايجان غربي واگذار شده است و كار آواربرداري تا 3 هفته آينده و ساخت خانه تخريب شده نيز تا 2 ماه آينده به اتمام مي رسد.


دانشجو: افزايش 15 درصدي شهريه ها شامل دانشگاه آزاد نمي شود

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با تاكيد بر اين كه افزايش شهريه 15 درصدي دانشگاه هاي غيرانتفاعي شامل دانشگاه آزاد نمي شود، گفت: خبرهاي خوش درباره شهريه دانشگاه آزاد تا پايان شهريورماه اعلام مي شود.
فرهاد دانشجو در گفت وگو با مهر، با اعلام اين خبر گفت: از سال تحصيلي جديد دانشگاه هاي غيردولتي غيرانتفاعي با افزايش شهريه 15 درصدي مواجه هستند كه اين رقم در دانشگاه آزاد به طور قطع اعمال نخواهد شد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا ممكن است درصد كمتري براي افزايش شهريه از سال تحصيلي جديد در نظر گرفته شود، افزود: بايد در اين زمينه بررسي صورت گيرد و تا پايان شهريورماه خبرهاي خوش شهريه اعلام خواهد شد اما باز هم تاكيد مي كنم شهريه دانشگاه آزاد قطعا 15 درصد افزايش نمي يابد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي درباره آخرين وضعيت تخفيف هاي شهريه اي به دانشجويان مقاطع مختلف اين دانشگاه اعلام كرد كه فعلا برنامه اي براي تخفيف شهريه دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد در نظر گرفته نشده است.
دانشجو گفت: در اين زمينه بايد با بانك هاي كشور رايزني شود.


اعضاي بدن كودك به 3 بيمار زندگي بخشيد

اعضاي بدن يك كودك 4ساله دچار مرگ مغزي در اصفهان به 3 بيمار نيازمند به عضو اهدا شد.
به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اميرعلي محسني كودك 4ساله كه دچار مرگ مغزي شده بود، پس از انجام مراحل مربوط به تاييد مرگ مغزي و اخذ رضايت از خانواده اش، در مركز آموزشي درماني الزهرا(س) اصفهان مورد عمل برداشت اعضا قرار گرفت.
كبد و كليه هاي اين كودك به 3 بيمار نيازمند عضو، پيوند شد.


رويدادهاي خارجي

مرگ نخستين انساني كه به ماه سفر كرد

نيل آرمسترانگ، اولين انساني كه به ماه سفر كرد در سن 82 سالگي درگذشت.
آرمسترانگ در 7 آگوست امسال به دليل مسدود شدن شريان هاي كرونرش تحت عمل جراحي قرار گرفت و در 25 آگوست، در سن 82 سالگي براثر عوارض ناشي از جراحي در بيمارستاني واقع در كلمبوس اوهايو درگذشت.
وي فضانورد سابق ناسا، خلبان آزمايش كننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و خلبان نيروي دريايي ايالات متحده آمريكا بود.
آرمسترانگ فرماندهي فضاپيماي آپولو 11 را برعهده داشت كه روز 20 ژانويه سال 1969 كه يكي از با شهامت ترين اكتشافهاي علمي قرن بيستم را انجام داد، نخستين كلمات وي پس از آنكه به عنوان اولين انسان قدم در سطح ماه گذشت در خاطر بسياري از افرادي كه به طور زنده اين برنامه را نگاه مي كردند مانده است. وي گفت: اين گامي كوچك براي يك انسان و جهشي بزرگ براي بشريت است.


سازمان هواشناسي هشدار داد

وقوع رگبار باران و سيلاب در 6 استان

سازمان هواشناسي نسبت به رگبار باران و جاري شدن سيل در كشور هشدار داد.
بنا بر اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد طي امروز و فردا در دامنه هاي زاگرس مركزي و جنوبي شامل استان هاي چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، فارس، غرب اصفهان، جنوب همدان و شرق لرستان به سبب رگبارهاي موقتي با وزش باد و رعد و برق، آب گرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيل ها رخ خواهد داد، از اين رو توصيه مي شود كه از تردد و اسكان در مناطق مستعد سيلاب در اين مدت در مناطق فوق اكيدا خودداري شود.
همچنين طي روزهاي سه شنبه تا جمعه نيز آسمان در سواحل درياي خزر عمدتا آفتابي است و در اين مدت با افزايش رطوبت، دماي هوا نيز در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران و گلستان افزايش مي يابد و از اواخر جمعه و طي روزهاي شنبه و يكشنبه با حاكم شدن جريانات شمالي، بارندگي آغاز مي شود كه با كاهش دماي هوا در اين مناطق همراه است.
گفتني است هواي تهران از ديروز با افزايش ابر و بارش پراكنده و رعد و برق در برخي مناطق روبرو بوده است. ضمن اين كه دماي هوا در گرمترين ساعت روز به 33 درجه و در خنك ترين ساعت به 23 درجه بالاي صفر مي رسد.
 


سينما هويزه مشهد دچار آتش سوزي شد

پشت بام سينما هويزه مشهد و بخشي از تاسيسات آن دچار حريق شد.
اين در حالي است كه به گفته مسئولان موسسه سينمايي شهر قرار است مجموعه جديد سينما هويزه مشهد 16 شهريورماه افتتاح شود.مجيد شادي مدير حوزه 2 عمليات آتش نشاني شهرداري مشهد، در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در مشهد گفت: حريق در قسمت پشت بام سينما هويزه مشهد ايجاد شد كه كارگران تاسيسات در حال جوشكاري و فرزكاري و نصب كولرها بودند كه در مجاورت با چسب هاي آهن حريق اتفاق افتاد.وي افزود: خسارت مادي تنها به تاسيسات و پشت بام و بخشي از نماي ساختمان وارد شده است و طبق مشاهدات عيني و نه براساس نظر كارشناسي بين 7 تا 8 ميليون تومان سينما خسارت ديده است.
مدير حوزه 2 عمليات آتش نشاني شهرداري مشهد با اشاره به مساحت حريق ايجاد شده، گفت: مساحت حريق ايجاد شده در حدود 500 متر مربع بوده است.
آتش سوزي در مدت 10 دقيقه توسط نيروي آتش نشاني اطفا شد.
 


در تعطيلات عيد فطر21نفر در درياي خزر غرق شدند

فرمانده درياباني استان مازندران از مرگ 21نفر در آب هاي اين استان در تعطيلات دو روزه عيد فطر خبر داد.
به گزارش خبرنگار انتظامي فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ هوشنگ حسيني گفت: در طول تعطيلات دو روزه عيد سعيد فطر كه منجر به ازدياد حجم سفر به استان هاي شمالي كشور شد، 21نفر در آب هاي استان دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.
وي با بيان اين كه دو نفر از غرق شدگان زن و مابقي آنان مرد بودند گفت: تمامي اين افراد به دليل شنا كردن در نقاط خارج از طرح سالم سازي دريا دچار حادثه شده بودند.
به گفته فرمانده درياباني استان مازندران، 12نفر از مسافران و شهرونداني كه براي تفريح به دريا رفته بودند نيز از غرق شدگي نجات يافتند.


با بخشش اولياي دم قاتل از مجازات اعدام رهايي يافت

رضايت خانواده مقتول در شهرستان اليگودرز براساس سنت حسنه «خون بس»، موجب نجات قاتل از پاي چوبه دار شد.
به گزارش ايرنا، در جريان درگيري كه سال گذشته در روستاي آبباريك شهرستان اليگودرز روي داد، موسي نوروزي يكي از طرفين درگيري جان خود را از دست داد كه عامل قتل با بررسي نيروهاي انتظامي و قضايي دستگير و براي وي مجازات قصاص صادر شد.
براساس اين گزارش، حكم قصاص قرار بود اين هفته از سوي مراجع قضايي اجرا شود كه خانواده مقتول با بخشيدن عامل قتل، مانع از اجراي حكم قصاص شدند.
اين اقدام در جريان برگزاري سنت حسنه خون بس با حضور بزرگان و ريش سفيدان منطقه برگزار شد و اولياي دم با اعلام رضايت به عامل قتل زندگي دوباره را بخشيدند.
خون بس يكي از سنت هاي حسنه مردم لرستان و عشاير ايران هست كه در آن بزرگان و ريش سفيدان منطقه براي جلوگيري از خون و خون ريزي، دو طرف درگير را به صلح و سازش فرا مي خوانند.


تفريح وحشيانه 3 پرستار آمريكايي

به گزارش باشگاه خبرنگاران، يكي از عمده ترين جرائم موجود در نظام پزشكي آمريكا، تخلفات مربوط به عملكرد پرستاران است كه هر ساله، پرونده هاي زيادي را در دستگاه قضايي اين كشور تشكيل مي دهد.
يكي از اتفاقاتي كه طي روزهاي اخير بار ديگر اين جامعه را مورد انتقاد شديد قرار داده، ماجراي مربوط به دستگيري سه پرستار زن است.
اين سه پرستار كودك آزار، پسربچه هاي خردسال را براي جنگيدن با هم به جان يكديگر مي انداختند و بالاخره توسط پليس دستگير و روانه زندان شدند.
فاجعه اين كودك آزاري زماني فاش شد كه يكي از پرستارها به دلايلي نامعلوم از سوي پليس دستگير شد و ماموران هنگام بررسي تلفن همراه وي، ديدند كه صحنه جنگ دو كودك سه ساله در آن ضبط شده است. تصاوير نشان مي داد كه چگونه اين سه پرستار با نام هاي «تيانا هريس» 19ساله، «استفانيا ميرز» 21ساله و « ليزا پاركر» 47ساله سعي دارند بچه هايي را كه مسئوليت نگهداري شان با آنهاست به جنگ با يكديگر تشويق كنند.اين صحنه بسيار ناراحت كننده در فيلم، خوشحالي و لذت سه پرستار را از تماشاي جنگ وحشيانه دو پسربچه سه ساله به نمايش مي گذاشت. هر سه پرستار، بچه ها را تشويق مي كردند كه محكم تر مشت شان را بر سر و صورت يكديگر بكوبند و در اين ميان يكي از كودكان، وحشت زده شروع به گريه و درخواست كمك مي كند و سعي دارد دو پسربچه در حال جنگ را از يكديگر جدا كند.علي رغم اصرار رسانه ها، پليس تاكنون از انتشار اين تصاوير هولناك خودداري كرده است.


ادامه درگيري جوانان خشمگين با پليس فرانسه

در دور جديد خشونت ها در فرانسه 3 مأمور پليس اين كشور در جريان يك درگيري در حومه پاريس مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، بنا بر اعلام مقامات پليس فرانسه، 3 نيروي پليس اين كشور در جريان يك درگيري در منطقه «گراند بورن» در حومه پاريس مجروح شدند.
به گفته پليس فرانسه، دو نيروي پليس براثر شليك گلوله از تفنگ ساچمه اي مجروح شدند كه در جريان آن يك دست و صورت هر دوي آنها زخمي شد و پليس سوم در نتيجه شليك از يك خمپاره انداز جراحت برداشت.
درگيري اخير پليس فرانسه و مردم در حالي صورت مي گيرد كه چندي پيش نيز در جريان يك درگيري ديگر 16 نيروي پليس زخمي شدند و 3 ساختمان دولتي از جمله يك مدرسه و يك باشگاه ورزشي به آتش كشيده شدند.


رسوايي اخلاقي خاندان سلطنتي

روزنامه ميرور نوشت: خاندان سلطنتي انگليس چند شب گذشته با چالش بسيار بزرگي روبرو شده و حالا خود را براي مواجه شدن با يك رسوايي بزرگتر آماده كرده است.
علت اين امر آن است كه برخي منابع خبر داده اند كه، يكي از دختراني كه با پرنس هري نوه ملكه انگليس در مهماني لاس وگاس حضور داشته، ديشب قصد داشته فيلم ها و عكس هاي بيشتري را در قبال دريافت پول، در اختيار رسانه ها قرار دهد.
اين دختر قصد داشته در معامله اي با يكي از رسانه ها، اين فيلم ها و تصاوير را به قيمت يك ميليون دلار (معادل 630 هزار پوند) به فروش برساند. او گفته است فيلم هايي در اختيار دارد كه در آن، پرنس هري در حالي كه برهنه است، با چندين دختر در اتاق ويژه خود در هتلي در لاس وگاس در حال رقص و بازي كردن است.
در چند روز گذشته انتشار تصاوير برهنه هري 27 ساله، موجب واكنش هاي زيادي شده و بسياري آن را رسوايي بزرگي براي خاندان سلطنتي انگليس دانستند.
خاندان سلطنتي در 2 روز گذشته تلاش كرده با تحت فشار قرار دادن مطبوعات از انتشار مجدد اين عكس ها جلوگيري كند. اما منابع حقوقي اعلام كرده اند كه به نظر نمي رسد خاندان سلطنتي بتوانند از انتشار اين عكس ها و فيلم هاي جديدتر در فضاي اينترنت جلوگيري كنند.
گفته شده كه او در حالي عريان شده كه 25 نفر غريبه در اتاق وي حضور داشته اند و به همين جهت او قادر نخواهد بود جلوي انتشار عكس هاي بيشتر را بگيرد.


39 كشته و80 زخمي در انفجار پالايشگاه ونزوئلا

مقامات ونزوئلا از افزايش شمار تلفات انفجار سهمگين روز گذشته در بزرگترين پالايشگاه اين كشور به 39 كشته و 80 زخمي خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مقامات دولت ونزوئلا اعلام كردند كه انفجار عظيمي روز گذشته، بزرگترين پالايشگاه نفت اين كشور را لرزاند و 39 كشته و بيش از 80 زخمي برجاي گذاشت.
به دنبال وقوع اين حادثه، «هوگو چاوز» رئيس جمهوري ونزوئلا، سه روز عزاي ملي اعلام كرد و گفت: اين تراژدي همه ما، خانواده بزرگ ونزوئلا، غيرنظاميان و نظاميان اين كشور را تحت تاثير قرار داد.
براساس اين گزارش، در ميان قربانيان، 18نفر از اعضاي گارد ملي ونزوئلا كه در حال حفاظت از تاسيسات اين پالايشگاه دولتي در روستاي «آمواي» در شمال غربي ونزوئلا بودند و همچنين 15غيرنظامي حضور داشتند و هويت 6نفر از قربانيان نيز مشخص نيست.مقامات ونزوئلا پيشتر به تلويزيون محلي اين كشور اعلام كرده بودند كه يكي از قربانيان، يك كودك 10ساله بوده است.
گزارش ها حاكي از زخمي شدن 82 نفر ديگر است كه 15نفر از آنها همچنان در بيمارستان بستري هستند.
مقامات پالايشگاه گزارش كردند كه پالايشگاه پس از انفجار تعطيل شده است اما فعاليت اين پالايشگاه بعد از دو روز مجددا از سرگرفته مي شود.به دنبال انفجار پالايشگاه ونزوئلا، 209خانه و 11مغازه خساراتي ديدند و منزل 13خانوار ونزوئلايي به طور كامل تخريب شد و اين افراد مجبور شدند به طور موقت به يك پايگاه دريايي منتقل شوند.انفجار مذكور صبح روز شنبه در پالايشگاه «آمواي» كه با توليد روزانه 995 هزار بشكه نفت در روز بزرگترين پالايشگاه نفت ونزوئلا است، رخ داد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14