(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 شهریور 1391 - شماره 20297

درحاشيه نمايشگاه علوم قرآني در قاين
بهره برداري از نخستين آب شيرين كن شمال كشور
سفر 2ميليون زائر به مشهد مقدس
برتري دانش آموزان قوچاني در رقابت هاي مطالعه و تحقيق كشور
كوتاه از هفته دولت
برگزاري هشتمين جشنواره قرآني «مدها متان» در يزد
يادداشت خبرنگار
سالم ترين خون اهدايي كشور متعلق به يزد است
تجليل از پيشكسوتان رياضي در تبريز
مديركل دادگستري استان خبر داد
برخورد با 9هزار تغيير كاربري غيرمجاز در مازندران
نصب 150دوربين ثبت تخلف در جاده هاي كشور
جمع آوري بيش از 150هزار سند از دوران دفاع مقدس در البرز
افزايش توليد محصولات كشاورزي در خوزستان
زيباسازي محوطه برج قابوس
فرماندار يزد:هوشمندسازي مدارس بايد دراولويت قرار گيرد
توسعه كتابخانه هاي عمومي در مناطق محروم رامشير
نماينده مردم اهواز در مجلس خبر داد
شبكه فرسوده آب اهواز اصلاح مي شود
تربيت 8هزار حافظ قرآن در گيلان
رئيس مجمع نمايندگان خوزستان در مجلس مطرح كرد
محاصره اقتصادي فرصت حمايت از كار و سرمايه ايراني


درحاشيه نمايشگاه علوم قرآني در قاين

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قاين با هدف توسعه فرهنگ قرآني نمايشگاهي با عنوان علوم قرآني در مجتمع فرهنگي ارشاد اسلامي شهرستان افتتاح كرد. در نمايشگاه علوم قرآني قاين كه با تبليغ گسترده و اعلام عرضه قرآن و نرم افزارهاي قرآني و مذهبي و در راستاي توسعه فرهنگ قرآني ايجاد شده در كنار عرضه قرآن و كتب ادعيه و داستان موضوعات مختلفي خارج از موضوع نمايشگاه با 50 درصد تخفيف عرضه مي شود ولي از نرم افزارهاي قرآني و مذهبي هيچ خبري نيست.
اين نمايشگاه كه در خارج از سالن هاي مجتمع و در فضاي باز با ابزار موقت برپا شده است فضاي بسيار نامطلوبي را دربرگرفته و به هيچ وجه در شأن و منزلت علوم قرآني و موضوع نمايشگاه در دارالمؤمنين نيست و اهداف ايجاد نمايشگاه را نيز محقق نمي كند.
قاين- خبرنگار كيهان


بهره برداري از نخستين آب شيرين كن شمال كشور

رشت- خبرنگار كيهان:
نخستين سامانه آب شيرين كن شمال كشور در بندرانزلي به بهره برداري رسيد.
نخستين سامانه آب شيرين كن شمال كشور با اعتبار 10 ميليارد ريال به مناسبت هفته دولت در ساحل سنگاچين بندرانزلي راه اندازي شد.
اين سامانه روزانه ظرفيت تبديل يكهزار و 400ليتر آب شور دريا به آب شيرين را داردكه اين مقدار آب آشاميدني مورد نياز 700 خانوار ساكن روستاي سنگاچين بندرانزلي را تامين مي كند.


سفر 2ميليون زائر به مشهد مقدس

مشهد- خبرنگاركيهان:
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از ورود 2ميليون و 250هزار و 366 نفر مسافر به استان خبر داد.
مجتبي رجايي خراساني اظهار كرد: از شانزدهم مردادماه جاري تا پايان اين ماه، 151هزار و 233نفر از طريق فرودگاه، 271هزار و 432نفر به وسيله قطار و 802هزار و 453نفر با اتوبوس و ميني بوس و يك ميليون و 25هزار و 249نفر با خودروهاي شخصي خود به خراسان رضوي وارد شده اند.
وي با تأكيد بر افزايش 27درصدي ميزان سفر به استان در اين مقطع زماني نسبت به سال گذشته، گفت: مقايسه اجمالي ميزان اقامت در سال گذشته، با رقم 876هزار و 452نفر در امسال، گوياي افزايش 27درصدي اقامت مسافران در مراكز اقامت دائم و موقت استان است.


برتري دانش آموزان قوچاني در رقابت هاي مطالعه و تحقيق كشور

قوچان- خبرنگاركيهان:
دانش آموزان قوچاني رتبه اول مسابقات كشوري فرهنگي و هنري در گروه مطالعه و تحقيق را به خود اختصاص دادند.
معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش وپرورش قوچان گفت: دانش آموزان دبيرستان شاهد «عرفان» اين شهرستان كه به عنوان گروه برتر و نماينده استان خراسان رضوي، در مرحله كشوري به رقابت با گروه هاي ديگر از استان هاي مختلف كشور پرداخته بودند، سرانجام رتبه اول مطالعه و تحقيق را به دست آوردند.
محسن جدي افزود: مسابقات مرحله كشوري در اواخر مردادماه امسال در شهر ياسوج، برگزار شد كه در اين مرحله «مهدي يوسفي» و «سيدمصطفي هاشمي» و «امير اسماعيل نيا» از قوچان، به نمايندگي از استان خراسان رضوي موفق به كسب رتبه اول شدند.


كوتاه از هفته دولت

افتتاح كارخانه قند
اوز- خبرنگاركيهان: فرماندار ويژه لارستان گفت: كارخانه توليد و بسته بندي قند بخش بيرم با ظرفيت توليد قند كله به ميزان 10تن در روز و توليد قند حبه و قند خرد شده به ميزان 5تن در روز به بهره برداري رسيد.
علي اميري افزود: با راه اندازي اين كارخانه زمينه اشتغال براي 15نفر به طور مستقيم ايجاد شده است.
معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان هزينه ساخت و راه اندازي كارخانه قند بخش بيرم را افزون بر سه ميلياردريال ذكر كرد. و گفت: همچنين ساخت راه روستائي علي آباد اوكشي به طول 7/5كيلومتر و عرض6 متر با 30هزار مترمكعب عمليات خاك ريزي و 700هزار مترمربع خاكبرداري و 19دستگاه ابنيه و پل با هزينه اي افزون بر 15ميليارد ريال در اين بخش افتتاح شد.
اجرايي شدن 360پروژه
كرمانشاه- خبرنگاركيهان: در هفته دولت 360پروژه عمراني و 60طرح اقتصادي با اعتباري بالغ بر 260ميليارد تومان در استان كرمانشاه به بهره برداري رسيد. معاون توسعه منابع انساني استانداري كرمانشاه افزود: اين پروژه ها شامل: 67پروژه در بخش كشاورزي، 41پروژه در بخش راه و شهرسازي، 39پروژه در بخش عمران شهري، 37پروژه در بخش بهداشت و درمان، 36پروژه در بخش مسكن و 33پروژه در بخش مخابرات است. عبدالمجيد واحدي تصريح كرد: سهم اعتباري اين پروژه ها شامل 24درصد در بخش عمران و شهرسازي، 16درصد در حوزه كشاورزي و 97/13درصد در بخش منابع آب است.
آغاز ساخت پارك ساحلي
قشم- خبرنگاركيهان: در آخرين روز هفته دولت 8پروژه در جزيره قشم با حضور مسئولان محلي مورد بهره برداري قرار گرفت يا كلنگ زني شد. ساختمان دهياري روستاي بي پشت، زمين خاكي فوتبال روستاي خالدين، ساختمان دهياري گياهدان، آسفالت معابر شهر درگهان و قشم از جمله پروژه هايي بود كه مورد بهره برداري قرار گرفت. همچنين كلنگ احداث پارك ساحلي هلر و خليج فارس به زمين زده شد. اين پروژه ها با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 140ميليون تومان اجرايي شده است.
بهره برداري از طرح هاي اقتصادي
اردبيل- خبرنگاركيهان: همزمان با آخرين روز از گراميداشت هفته دولت 30پروژه عمراني، اقتصادي و توليدي در شهرستان نمين به بهره برداري رسيد.
براي اجراي اين پروژه ها 32ميليارد و 250ميليون ريال سرمايه گذاري شده است. سالن ورزشي آموزش وپرورش نمين، مدرسه 6كلاسه دهستان حور، آبرساني به پنج روستاي منطقه، طرح هادي روستاي آرپاتپه و كتابخانه مركزي نمين از مهم ترين پروژه هاي افتتاح شده است.
توليد برق از انرژي باد
¤ 9پروژه عمراني، توليدي، خدماتي با هزينه اي افزون بر 105ميليارد ريال در شهرستان سرعين به بهره برداري رسيد. فرماندار سرعين با بيان اين مطلب افزود: اولين نيروگاه بادي استان اردبيل با 14ميليارد ريال هزينه در اين شهرستان راه اندازي شد كه با بهره برداري از آن اردبيل به عنوان هفتمين استان كشور در توليد برق از انرژي باد است.
استفاده از سد خاكي
آوج- خبرنگاركيهان: سد خاكي روستاي پرسبانج توسط مدير جهاد كشاورزي استان قزوين افتتاح شد. اين سد به ارتفاع 18متر و طول 220متر و عرض 11متر و گنجايش بيش از يك ميليون ليتر آب را دارد و مي تواند 150هكتار از اراضي كشاورزي روستاي فوق را تحت پوشش قرار دهد.
ضمناً مبلغ دو ميليارد و 800ميليون تومان براي احداث اين سد هزينه شده است.
اجراي 829 پروژه
گرگان- خبرنگار كيهان: در هفته دولت تعداد 829 پروژه با اعتباري بالغ بر 3هزار و 111 ميليارد ريال افتتاح و يا عمليات اجرايي آنها آغاز شد.
مهندس جواد قناعت استاندار گلستان گفت: از اين تعداد 749 پروژه با اعتبار 2658 ميليارد ريال افتتاح و تعداد 80 پروژه با اعتبار 453 ميليارد ريال كلنگ زني و عمليات اجرايي آن آغاز شده است.
وي تصريح كرد: از مجموعه 829 پروژه تعداد 625 پروژه عمراني است.
بهره برداري از 26 پروژه آبخيزداري
شهركرد- خبرنگار كيهان: 26 پروژه مكانيكي و بيومكانيكي آبخيزداري در هفته دولت از سوي منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري به بهره برداري رسيد.
معاون آبخيزداري منابع طبيعي و آبخيزداري استان با اعلام اين مطلب افزود: تاكنون رقمي بالغ بر 57 ميليارد ريال از اعتبارات ملي و استاني براي اجراي اين پروژه ها هزينه شده است.
گازرساني به روستاها
قزوين- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت 14 طرح عمراني، كشاورزي، فرهنگي و تفريحي در شهرستان تاكستان استان قزوين افتتاح شد.
گازرساني به روستاهاي مهين، جرندق، حسين آباد، شورجه و خروزان بخش ضياءآباد با اعتباري بالغ بر 13ميليارد ريال، آبرساني به روستاهاي كندر، آشتجين، خورهشت، مهدي آباد و دستجرد با اعتباري افزون بر 10ميليارد ريال، سيستم آبياري نوين باغ هاي انگور به مساحت 172 هكتار با اعتباري بالغ بر 19ميليارد ريال از جمله طرح هايي بود كه مورد بهره برداري قرار گرفت.
بهسازي گلزار شهدا به مساحت 570 مترمربع و با اعتبار چهار ميليارد و 500 ميليون ريال، افتتاح فاز اول بوستان پرديس شهر خرمدشت با پنج ميليارد ريال اعتبار و 570 مترمربع مساحت و جاده بين باغ هاي انگور تاكستان به طول 41 كيلومتر از جمله طرح هاي افتتاحي بود كه براي اجراي آنها 46 ميليارد ريال هزينه شده است.
حفر 3 حلقه چاه
طبس- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت 37 پروژه عمراني در طبس به بهره برداري رسيد. گازرساني به شهرك مسكن مهر طبس، بهره برداري از 31 پروژه عمراني جهادكشاورزي، بهره برداري از پروژه حفر و تجهيز سه حلقه چاه از جمله پروژه هايي بودند كه در هفته دولت به بهره برداري رسيدند.
همچنين شب شعري به مناسبت سالگرد شهادت شهيد رجايي و باهنر در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان طبس برگزار شد.
راه اندازي آزمايشگاه
قشم- خبرنگار كيهان: در ششمين روز هفته دولت با حضور مسئولان محلي جزيره قشم اولين جايگاه اختصاصي سوخت رساني بخش خصوصي با هزينه اي بالغ بر دو ميليارد و 500 ميليون ريال در جزيره هرمز به بهره برداري رسيد.
همچنين آزمايشگاه فوق تخصصي جزيره هرمز با صرف هزينه اي افزون بر 650 ميليون ريال در زميني به مساحت 120 مترمربع مورد بهره برداري قرار گرفت. تجهيزات پزشكي اين مركز درماني بالغ بر يك ميليارد ريال است همچنين مركز توسعه سلامت هرمز مورد بازسازي و بهره برداري قرار گرفت.


برگزاري هشتمين جشنواره قرآني «مدها متان» در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
سرپرست دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد يزد از برگزاري هشتمين جشنواره قرآني «مدهامتان» به منظور شناسايي قاريان و حافظان فعال در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان خبر داد.
محسن رستگاري با اشاره به برگزاري جشنواره قرآني مدهامتان، گفت: مرحله استاني جشنواره قرآني مدهامتان 13مهر سال جاري با حضور اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد يزد برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه ثبت نام از علاقه مندان به شركت در اين جشنواره از 4شهريور آغاز مي شود، افزود: اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد تا 6مهر فرصت دارند، براي شركت در اين جشنواره ثبت نام كنند. سرپرست دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد بيان كرد: نفرات برتر مرحله استاني در هر رشته از 21 تا 24 آذرماه جاري در مسابقات مرحله كشوري كه به ميزباني استان خوزستان برگزار مي شود، حضور مي يابند.
رستگاري هدف از برپايي اين جشنواره را شناسايي قاريان و حافظان فعال در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد، ارتقاي سطح اطلاعات جوانان قرآني، كشف و شناسايي استعدادهاي برتر قرآني ذكر كرد. وي اظهار كرد: پرورش ديني و مسجدي جوانان فعال در عرصه هاي فرهنگي هنري از ديگر اهداف برگزاري جشنواره جوانان مساجد كشور به شمار مي رود.
 


يادداشت خبرنگار

تكليف كيش را روشن كنيد
بيش از دو دهه مي گذرد كه تكليف جزيره كيش روشن نيست. اين منطقه از ايران اسلامي بخش است و يا منطقه آزاد نام دارد؟ درحال حاضر طبق قانون و موقعيت جغرافيايي كيش، بخشي از استان هرمزگان است. اما جمعيت 30 هزار نفري ساكن در اين جزيره ابهاماتي دارند كه آيا در كشور بخشي را سراغ داريد كه شركت هاي بين المللي نفت، گاز و برج هاي سر به فلك كشيده، بانك هاي داخلي و خارجي، سومين فرودگاه بين المللي كشور و بورس بين المللي را در خود جاي داده باشد؟ كيش با تمام ويژگي هاي منحصر به فردش در كشور از كمبود بيمارستان، نبودن بعضي از پزشكان متخصص، كمبود قاضي و پرسنل دادگستري، قطعي و كمبود آب و برق و چند برابر بودن قيمت مايحتاج مردم رنج مي برد. اكنون پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامي خوب است جزيره كيش از بخش بودن خارج شود تا براي جذب سرمايه گذاري هاي بيشتر داخلي و خارجي از يك سو و توسعه و آباداني اين منطقه از كشور از سوي ديگر، همتمان را دوچندان كنيم.
كيش- خبرنگار كيهان


سالم ترين خون اهدايي كشور متعلق به يزد است

يزد- خبرنگار كيهان:
مدير انتقال خون استان يزد اظهاركرد: خون مردم يزد سالم ترين و كم عارضه ترين خون در سطح كشور است.
نقي تقوايي گفت: كمترين ميزان آلودگي ها نظير هپاتيت در خون مردم يزد وجوددارد و اين استان در شاخص هايي نظيراهداكننده مستمر خون، نوع و كيفيت خون در سطح كشور اول است كه نشان از تدين و دارالعباده بودن يزد دارد.
وي افزود: يزد همچنين در زمينه اهداكنندگان مستمر خون در سطح كشور اول است.
تقوايي ادامه داد: طي 5 ماهه ابتدايي سال جاري 23 هزار و 106 نفر براي اهداي خون مراجعه كرده اند كه از 18 هزار و 173 نفر از آنان خون گيري شده است درحالي كه در سال گذشته 20 هزار و 601 نفرمراجعه و 16 هزار و 267 نفر خونگيري شد.
وي با بيان اينكه اهداكنندگان خون در بخش خانمها در يزد كم است، اظهار داشت: 50 درصد جمعيت كشور را بانوان تشكيل مي دهند و از اين تعداد حداقل 50 درصد قابليت خون دادن را دارند.


تجليل از پيشكسوتان رياضي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
امروز همزمان با چهل و سومين كنفرانس رياضي ايران، از پيشكسوتان علوم رياضي دانشگاه تبريز تجليل شد.
در اين نشست از استاد نادعلي زهفروش، دكتر محمدخليل صدقياني، دكتر علي اكبر مهرورز، حسين سيف لو، توطمانيان، ابراهيم پوررضا، استاد حاج آقايي، حميدي اسكويي، يدالله نژاد دهقان، عيسي اقدسي، حسين امام علي پور، پرويز خلخالي، محمد يعقوب رحيمي اردبيلي، غفار فرزدي، اسماعيل رضايي حقيقي، محمدحسين فاروتي، استاد عظيم اهري، استاد بهمن فكري، ميركمال ميرنيا و احد مهدي زاده اقدم تجليل شد.
به گزارش خبرنگار ما همچنين 3 دانش آموز تبريزي كه در تورنمنت مسابقه علمي رياضي بين شهرهاي جهان در مسكو، دوم شده بودند مورد تقدير قرار گرفتند و لوح سپاس بنياد علمي فرهنگي دكتر محسن هشترودي به حسين امام علي پور، غلامرضا حجتي و جديري در برپايي كنفرانس رياضي ايران، اهدا شد و از دكتر مدقالچي رئيس انجمن رياضي ايران و چهره ماندگار علمي كشورنيز تجليل شد.
 


مديركل دادگستري استان خبر داد

برخورد با 9هزار تغيير كاربري غيرمجاز در مازندران

كلاردشت- خبرنگار كيهان:
بيش از يازده هزار تغيير كاربري غيرمجاز در مازندران صادر شده است كه با تلاش دادگستري هاي شهرستان ها با بيش از 9هزار مورد آن برخورد قانوني شده است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين طالبي مديركل دادگستري استان مازندران در مراسم معارفه رئيس دادگستري منطقه كلاردشت كه با حضور جمعي از مديران قضايي استان، فرماندار چالوس، امام جمعه و ديگر مديران شهرستان چالوس برگزار شد با اعلام اين خبر گفت: كلاردشت از جمله مناطقي است كه مسئولان دادگستري استان و شخص رياست محترم قوه قضائيه دغدغه آن را دارد. كه به لطف خدا و برابر گزارش هاي مسئولان استان يا تجاوز به عرصه هاي منابع ملي نداريم و يا به حداقل رسيده است.
در اين مراسم حكم رئيس قوه قضائيه كشور در خصوص حجت الاسلام والمسلمين عليرضا سروي به عنوان رئيس و ابراهيم حسين زاده به عنوان معاون دادگستري كلاردشت قرائت، و از خدمات 8ساله مهرداد صيادي نژاد قدرداني شد.
 


نصب 150دوربين ثبت تخلف در جاده هاي كشور

زنجان- خبرنگاركيهان:
مديركل ايمني راهداري و حمل ونقل جاده اي گفت: امسال 150دوربين ثبت تخلف در جاده هاي كشور نصب مي شود.
عبودس در مراسم بهره برداري از ساختمان قرارگاه پليس راه استان زنجان، اظهار كرد: درحال حاضر 200دوربين ثبت تخلف سرعت در كشور نصب شده است.
وي با بيان اينكه در سال جاري برنامه ريزي هاي لازم براي نصب اين نوع دوربين ها انجام شده است، افزود: در سال جاري نيز 150 دوربين در جاده ها نصب مي شود.
مديركل ايمني ترافيك سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي بر ضرورت ثبت تخلفات رانندگان در جاده هاي كشور تأكيد كرد و افزود: نصب دوربين در راه هاي مهم براي كاهش تخلفات از سوي رانندگان محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه در سال جاري آزادراه زنجان- تبريز به دوربين ثبت تخلف سرعت مجهز مي شود، بر ضرورت همكاري مردم با پليس راه تأكيد كرد و افزود: همكاري مردم با پليس موجب كاهش تلفات در جاده ها مي شود.


جمع آوري بيش از 150هزار سند از دوران دفاع مقدس در البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
بيش از 150 هزار سند مكتوب و صوتي و تصويري دوران دفاع مقدس در استان البرز جمع آوري شد.
مسئول مركز اسناد اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: لزوم جمع آوري اسناد دوران دفاع مقدس و طبقه بندي آن و در اختيار قراردادن اين مجموعه به علاقه مندان و محققين و پژوهشگران مي تواند به تبيين تاريخ پرافتخار دوران دفاع مقدس كمك شاياني كند.
سيدرضا طاهري گفت: اسناد جمع آوري شده پس از بررسي، ارزشيابي و اولويت بندي، اسكن و سپس با كاربرگ نويسي «خلاصه نويسي» وارد نرم افزار ماوا مي شود و در فايل هاي رايانه اي براي دسترسي موضوعي ضبط و بايگاني مي شود. وي از تمام نهادها و سازمان هاي استان البرز خواست براي تكميل اسناد دفاع مقدس با اين اداره همكاري كنند.


افزايش توليد محصولات كشاورزي در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
امسال ميزان توليد محصولات كشاورزي در خوزستان نسبت به سال گذشته از رشد چندين برابري برخوردار بوده است.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: ميزان توليد گندم در سال جاري يك ميليون و 630 هزار تن مي باشد كه اين ميزان نسبت به سال گذشته بيش از 4 درصد افزايش داشته است.
محمد قاسمي نژاد اجراي طرح خودكفايي گندم را در سطح بيش از 747 هزار هكتار از اراضي كشاورزي خوزستان خواند و افزود: در سال زراعي جاري در خوزستان طرح خودكفايي گندم آبي در سطح 480 هزار هكتار و كشت ديم در سطح حدود 300 هزار هكتار به اجرا درآمده است.
همچنين مدير جهاد كشاورزي شوشتر درخصوص كشت دانه روغني سويا گفت: ادامه عملكرد اين محصول در هر هكتار يك هزار و 800 كيلوگرم است و در سال گذشته در سطح 20 هكتار سويا كشت شده بود و پيش بيني مي شود كشت اين دانه روغني در سال جاري به يكصد هكتار افزايش يابد كه نسبت به سال گذشته از رشد چندين برابري برخوردار باشد.
 


زيباسازي محوطه برج قابوس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
زيباسازي محوطه برج قابوس شهر گنبدكاووس براساس استانداردهاي جهاني انجام مي گردد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: عمليات تهيه پلان و نقشه زيباسازي محوطه برج قابوس درحال انجام است و پس از پايان كار جهت اجرا در اختيار شهرداري گنبدكاووس قرار مي گيرد.
قربان عباسي افزود: با توجه به ثبت جهاني برج قابوس تمامي فعاليت هاي پيراموني زيباسازي و عمراني اطراف اين برج بايد براساس معيارهاي جهاني صورت گيرد.
وي همچنين از كندن علف هاي هرز قسمت مخروطي و برج قابوس در ماه جاري خبر داده و گفت: علاوه بر اين نخستين موزه فرش گلستان تا پايان شهريور امسال در گنبدكاووس راه اندازي خواهدشد.
 


فرماندار يزد:هوشمندسازي مدارس بايد دراولويت قرار گيرد

يزد- خبرنگار كيهان:
فرماندار يزد هوشمندسازي مدارس را در ارتقاي سطح علمي دانش آموزان موثر دانست.
عزيزالله سيفي اظهار كرد: امروز شاهد گسترش بيش از پيش علم در سطح جهان هستيم به همين منظور هوشمندسازي مدارس مي تواند ضمن آشنايي دانش آموزان با فناوري هاي روز و ارائه روشهاي آموزش نوين زمينه توسعه در بخشهاي مختلف را در كشور فراهم كند.
وي با اشاره به اينكه مطابق با سياست آموزش و پرورش تا پايان سال تحصيلي92-91 طرح هوشمندسازي در 40 درصد مدارس استان اجرايي مي شود گفت: تحقق اين هدف نيازمند برنامه ريزي مناسب و تخصيص اعتبارات به موقع مي باشد كه اين امر بايد در اولويت دستگاه آموزشي استان قرار گيرد.


توسعه كتابخانه هاي عمومي در مناطق محروم رامشير

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره كتابخانه هاي شهرستان رامشير از پايان طرح توسعه و بهسازي كتابخانه شهيد مطهري اين شهر خبر داد.
حيدر حيدري با اعلام اين خبر اظهار داشت: عمليات توسعه و بهسازي اين كتابخانه با اعتباري افزون بر يك ميليارد ريال، از اعتبارات عمراني شهرستان رامشير چهار ماه به طول انجاميد كه در اين طرح، سالن مخزن كتابخانه 60متر افزايش پيدا و به 100 مترمربع ارتقا پيدا كرد.
وي با اشاره به افزايش مساحت سالن مطالعه اين كتابخانه، گفت: 40متر نيز به سالن مطالعه كتابخانه شهيد مطهري افزوده و به دنبال آن، سالن مطالعه خواهران و برادران مجزا شده است.
حيدري با بيان اينكه يك باب كتابخانه در روستاي «رميله اوليا» شهرستان رامشير نيز احداث مي شود، گفت: براي ساخت اين كتابخانه حدود 500مترمربع زمين از سوي اهالي خير روستا به اداره كتابخانه هاي عمومي اهدا شده است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي خوزستان حيدر حيدري، افزود: فرماندار رامشير اعتباري افزون بر 700ميليون ريال را به عنوان اعتبار اوليه براي ساخت كتابخانه اختصاص داده است.
وي با بيان اين كه در روستاي رميله پيش از اين هيچ كتابخانه اي وجود نداشته است، گفت: اين روستا در پنج كيلومتري شهر رامشير است و حدود دو هزار نفر جمعيت دارد.


نماينده مردم اهواز در مجلس خبر داد

شبكه فرسوده آب اهواز اصلاح مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: شبكه فرسوده زيرزميني علت كاهش كيفيت آب در برخي مناطق شهر اهواز است.
«سيدشريف حسيني» افزود: در پي گزارش هاي مكرر و نارضايتي مردم از بو و طعم نامطبوع آب در مسير كوت عبدالله، ايستگاه پمپاژ غيراستاندارد كوت عبدالله قطع و آب اين منطقه تا روستاي كوت سيدصالح از خط لوله شوشتر- آبادان تامين شد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه اين مشكل تنها مربوط به كوت عبدالله نيست و براي حل آن چه تدبيري انديشيده شده اظهار داشت: با شرايط موجود، اصلاح شبكه بايد مرحله به مرحله صورت گيرد و نمي توان به يكباره آب كل شهر را قطع كرد. كوت عبدالله شرايطش وخيم بود كه مرتفع شد، مناطق ديگر نيز در دستور كار قرار دارد.
حسيني تصريح كرد: كيفيت نامطلوب آب تنها در منطقه كوت عبدالله به دليل تصفيه خانه بود و در ساير مناطق به دليل شبكه هاي زيرزميني پوسيده و فرسوده است كه در همين راستا سازمان آب و فاضلاب موظف شد اين مسئله را بررسي و براساس توليد و مصرف آب، هدر رفت شبكه مشخص و براساس اولويت بندي مناطق، اصلاح شبكه صورت بگيرد.
وي در زمينه شكستگي هاي مكرر هفته هاي اخير در مركز شهر اهواز نيز گفت: علت اين موضوع نيز فرسودگي شبكه است كه در اين مورد نيز آب و فاضلاب موظف به بررسي موضوع شده است.
 


تربيت 8هزار حافظ قرآن در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان از تربيت 8هزار و 176 حافظ قرآن اين استان در سال جاري خبر داد.
وي افزود: سهم سال 91 گيلان تربيت 8هزار و 176 نفر است كه تاكنون حدود 50درصد از اين مقدار ثبت نام كرده اند و بقيه نيز به زودي ثبت نام مي كنند.
حجت الاسلام ولي عادلي با اشاره به اجراي طرح تربيت حافظ قرآن در 3 گروه سني متفاوت گفت: گروه سني 7 تا 12 سال جزء 30 قرآن، گروه سني 12 تا 18 سال جزء يك و 30 و گروه سني 19 سال به بالا جزء هاي يك، 2 و 30 قرآن كريم را حفظ مي كنند.
وي محل ثبت نام در طرح تربيت حافظ قرآن را اداره هاي اوقاف و امورخيريه شهرستانها و مراكز قرآن بقاع متبركه فعال استان عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: در اين طرح از كمك اساتيد و حافظان قرآن گيلان استفاده مي شود.


رئيس مجمع نمايندگان خوزستان در مجلس مطرح كرد

محاصره اقتصادي فرصت حمايت از كار و سرمايه ايراني

اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس مجمع نمايندگان خوزستان گفت: آنچه كه از نفت انتظار مي رفت براي خوزستان ميسرنشد و به تعبيري نفت نتوانست خوزستان را آباد كند.
«سيد شكرخدا موسوي» در جلسه شوراي اداري خوزستان اظهار داشت: مجمع نمايندگان فعلي استان يك مجمع هماهنگ همسو و همگراست كه با وحدت خوبي كار خود را آغاز كرده است و در راستاي تحقق شعار امسال يعني توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني و تأكيد رهبر معظم انقلاب در جهت اقتصاد مقاومتي گام برمي دارد.
وي تأكيد كرد: بايد كارگروه هاي خاص تحقق اقتصاد مقاومتي در خوزستان با پتانسيل هاي موجود در آن تشكيل شود و در همين راستا بايد توسعه كشاورزي و رهايي نفت را به عنوان دومين گام قرار دهيم.
«موسوي» با تأكيد بر لزوم رهايي از اقتصاد تك محصولي و فروش نفت خاطرنشان كرد: محاصره اقتصادي و تحريم هاي نفتي بهترين فرصت جهت نهادينه كردن اقتصاد مقاومتي است تا در شرايطي توانايي كنترل اقتصاد را داشته باشيم لذا توليد داخلي بايد افزايش يابد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14