(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 شهریور 1391 - شماره 20297

خيرآبادي: با روزي 27 هزار تومان قهرمان المپيك شديم!
گلايه مربيان كشتي از پاداش ها
نگاهي به ناكامي پرسپوليس در ليگ برتر
همه منتظر يك اتفاق «خاص» هستند
وزنه برداري كه مي خواهد ركورد بازي هاي پارالمپيك را بشكند
رحمان: دست كم 300 كيلو مي زنم!
خط قرمز فان خال روي نام فان درفارت و آفلاي
حركت قابل تقدير بازيكن فجر سپاسي
درسي كه نظري جوان داد
اصفهاني ها در هيات مديره استقلال و پرسپوليس
پشت پرده تشخيص معلوليت ذهني ورزشكاران پارالمپيكي
وقتي 10 نفر از 12 بسكتباليست سالم بودند!


خيرآبادي: با روزي 27 هزار تومان قهرمان المپيك شديم!

گلايه مربيان كشتي از پاداش ها

مربي تيم ملي كشتي فرنگي ضمن گلايه از پاداش هاي مربيان المپيكي گفت: تيم ايران در شرايطي با كسب سه مدال طلا موفق به قهرماني در بازي هاي المپيك 2012 لندن شد كه مربيانش روزي 27 هزار تومان حقوق مي گرفتند!
جمشيد خيرآبادي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: پاداش هاي 20 سكه اي به مربيان تيم ملي كشتي فرنگي نوعي توهين و بي احترامي به ما بود كه انگيزه و اشتياق ادامه همكاري را در بين تمامي مربيان از بين برد.
اين مربي سازنده كشتي فرنگي ايران ادامه داد: هيچكدام از مربيان تيم ملي كشتي فرنگي آدم هاي مادي نبودند، چرا كه اگر به فكر پول و ماديات بودند با روزي 27 هزار تومان به صورت شبانه روزي در اردوهاي تيم ملي كار نمي كردند و سختي و دوري از خانه و خانواده را به جان نمي خريدند. حقوق ماهيانه ما چيزي حدود 550 هزار تومان بود كه به عنوان مثال من بايد براي اقامت در تهران، ماهيانه يك ميليون تومان اجاره خانه مي دادم!
وي افزود: محمد بنا بارها به ما تاكيد مي كرد در ليگ برتر مربيگري نكنيم و ما هم با دل و جان اين حرف را قبول مي كرديم. همين مسئله نشان مي دهد كه مربيان تيم ملي كشتي فرنگي مادي نيستند اما پاداش هاي 20 سكه اي كاري با ما كرد كه سكوت را بشكنيم و از وضعيت موجود انتقاد كنيم. شايد باورتان نشود اما مبلغي كه مربيان كشتي به زلزله زدگان آذربايجان اهدا كردند، بسيار بيشتر از پاداش هاي آقايان بود!
خيرآبادي به عدم تمايل خودبه همكاري مجدد با تيم ملي كشتي فرنگي اشاره كرد و گفت: با اين شرايط نه تنها من و ديگر مربيان تيم ملي، بلكه محمد بنا هم به همكاري مجدد با تيم ملي كشتي فرنگي فكر نخواهد كرد، چرا كه آقايان هنوز يك ماه از المپيك لندن و موفقيت تاريخي آن نگذشته اين چنين از ما تجليل و تقدير كردند.
مربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران در المپيك لندن در خاتمه يادآور شد: افشارزاده و علي آبادي بارها در لندن به ما گفتند به هيچ وجه اجازه نخواهند داد از عرصه مربيگري تيم ملي دور شويم و ما را به هر قيمتي در كادر فني نگه مي دارند اما اتفاقات اخير نشان داد كه اين بار هم همه چيز فراموش شد و كشتي فرنگي بايد در انتظار اتفاقات تازه اي باشد.
تعدادي از مربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي و همچنين برخي مربيان تيم ملي وزنه برداري پس از پايان مراسم تجليل از قهرمانان و مدال آوران المپيك 2012 لندن به ميزان پاداش هاي 20 سكه اي خود نسبت به پاداش هاي 100 تا 200 سكه اي ورزشكاران اعتراض كرده و آن را توهيني به جامعه مربيان خواندند.


نگاهي به ناكامي پرسپوليس در ليگ برتر

همه منتظر يك اتفاق «خاص» هستند

ليگ برتر در حالي شش هفته خود را پشت سر گذاشته است كه بايد نتيجه نگرفتن پرسپوليس را يكي از اتفاق هاي خاص بدانيم، اتفاقاتي كه براي هيچ كس قابل پيش بيني نبود و به واسطه مشاهدات و همچنين تصميم هايي كه عملي شد، به نظر مي رسيد كه اين تيم بزرگ پايتخت بالاخره بعد از چند دوره بتواند به عنوان جدي ترين مدعي قهرماني مطرح شود.
به هر حال واقعيت موجود اين است كه پرسپوليس با 5 امتياز از شش هفته اول نشان داده كه نه تنها تيم هايي چون سپاهان و تراكتورسازي، بلكه ملوان و سايپا و نفت و حتي صبا را هم بايد به عنوان رقيباني تلقي كند كه به راحتي مي توانند مانع از موفقيتشان شوند.
پرسپوليس؛ سوسوي كهكشان
«6 بازي و فقط 5 امتياز» واقعا چه كسي فكر مي كرد كه پرستاره ترين پرسپوليس تاريخ در شرايطي كه در همه خطوط خود از مهره هاي تيم ملي استفاده مي برد، ميانگين امتيازهايش كمتر از يك امتياز در هر بازي باشد؟ به هر حال اين اتفاق افتاده است و كهكشان سرخ نه تنها نتوانسته است رداي بالانشيني را برتن كند، بلكه پايين نشيني را عادت كرده است تا «جرايي ناكامي محض پرسپوليس» را بتوانيم يكي از بزرگ ترين ابهام هاي دوازدهمين دوره ليگ برتر بدانيم. حالا همه در انتظار هستند تا ببينند آيا پرسپوليس مي تواند براساس توانايي هاي ستاره هايش كه اتفاقا كم هم نيستند، بالانشيني جدول رده بندي را تجربه كند يا همچنان به عنوان يكي از تيم هاي بحراني ليگ خوانده خواهند شد؟
مانوئل ژوزه در حالي هدايت فني پرسپوليس را به عهده گرفت كه 10 روز به شروع ليگ مانده بود و شايد به همين دليل است كه با وجود تحمل سه شكست در شش هفته كمتر كسي است كه از ضعفش يا لزوم بركناري اش حرف مي زند. قانون نانوشته اي در فوتبال حكم به اين مي دهد كه مربيان بايد حداقل دو ماه قبل از مسابقات تيم خود را به طور كامل در اختيار بگيرند كه خب! مانوئل پرتغالي از اين مهم محروم بود.
مسئله ديگر پرسپوليس اين است كه ستاره ها در حالي پيراهن قرمز را بر تن كرده اند كه انتخابشان فني نبوده و فقط با هدف پرمهره كردن تيم جذب شده اند. پرسپوليس با وجود هشت چهره ملي در خط مياني خود با مشكل يا بهتر است گفته شود بحران هافبك دفاعي مواجه است تا همه به اين نتيجه برسند كه تيم فعلي پرستاره اما غيرمنطقي بسته شده است.
با اين تفاسير به نظر مي رسد پرسپوليس بايد فكر صدرنشيني را از سرخود خارج كند، مگر اينكه اتفاقي خاص بيفتد و ستاره هايي كه تا امروز ناآماده نشان داده اند، آماده شوند و از تيم هاي بالاسري خود در جدول، كه كم تعداد هم نيستند، سبقت بگيرند.
يك ايراني بزرگ جايگزين مانوئل در پرسپوليس شود
عضو پيشين هيئت مديره باشگاه پرسپوليس با بيان اينكه «اگر جاي مسئولان پرسپوليس بودم يك مربي بزرگ ايراني را جايگزين مانوئل مي كردم.» گفت: نمي دانم اگر پرسپوليس بااين همه بازيكن بزرگ دنبال كسب قهرماني نباشد، چه تيمي بايد به اين مهم دست پيدا كند؟
محمد پنجعلي در خصوص نتايج اخير تيم پرسپوليس و اظهارنظر اخير «مانوئل ژوزه» مبني بر اينكه پرسپوليس بايد در فصل آينده به دنبال كسب عنوان قهرماني در رقابت هاي ليگ برتر باشد ضمن بيان مطلب فوق مي گويد: اظهارنظر مانوئل ژوزه مبني بر اينكه تيم پرسپوليس را ديرتحول گرفته و فرصت كافي براي شناخت بازيكنان نداشته يك اظهارنظر كاملاً طبيعي است، چون ابتدا تيم پرسپوليس را بستند و بعد در يك فرصت زماني كم آن را در اختيار اين مربي پرتغالي قرار دادند.
وي در همين خصوص افزود: در چنين شرايطي بيان اين اظهارنظر از سوي مانوئل ژوزه كاملا طبيعي و از قبل قابل پيش بيني بود، چون هنوز اين مربي پتانسيل و كارايي بازيكنان پرسپوليس كه حتي برخي از آنها نفرات فيكس تيم ملي نيز هستند را به خوبي نشناخته و شرايط فوتبال ليگ ايران را درك نكرده است.
عضو پيشين هيئت مديره باشگاه پرسپوليس تأكيد كرد: در چنين شرايطي كه پرسپوليس دارد، جدايي يك مربي ايراني مانند عاشوري و بركناري يك سرپرست تحصيلكرده و پيشكسوت مانند زادمهر به تيم ضربه زده است.
فرياد زيرآب
وي تصريح كرد: متأسفانه پيش از آغاز فصل و با توجه به محدوديت زماني كه وجود داشت هرچقدر ما فرياد زديم در چنين شرايطي فقط يك مربي ايراني بزرگ كه شناخت كافي از ليگ ايران و بازيكنان را دارد به درد تيم پرسپوليس مي خورد، دوستان در باشگاه پرسپوليس به اين فريادهاي ما توجه نكردند به گونه اي كه گويي فريادهاي ما فرياد زير آب بود!
پنجعلي خاطرنشان كرد: چون فوتبال و ليگ ايران داراي بستر حرفه اي نيست، بنابراين هر مربي بزرگ بين المللي كه داراي تفكرات حرفه اي است در اين فوتبال به مشكل برخورده و تبديل به يك مربي آماتور مي شود، حتي اگر اين فرد مانوئل ژوزه باشد.
وي تصريح كرد: مسئولان باشگاه پرسپوليس بايد بدانند كه فقط با جذب بازيكنان بزرگ و نامدار نمي توان باعث رشد و نتيجه گرفتن يك تيم شد بلكه داشتن ساختاري حرفه اي دراين باشگاه مهم است.
بهترين زمان براي شوك دادن
وي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا در شرايط فعلي تغيير كادر فني كار درستي است؟» گفت: من اگر به جاي مسئولان پرسپوليس بودم يك شوك به تيم وارد كرده و يك مربي بزرگ ايراني را جايگزين مانوئل ژوزه مي كردم.
عضو پيشين هيئت مديره باشگاه پرسپوليس درخصوص اظهارنظر اخير مانوئل ژوزه مبني بر اينكه پرسپوليس در فصل آينده بايد به دنبال كسب قهرماني باشد، تأكيد كرد: هنوز 27هفته تا پايان رقابت هاي ليگ برتر باقي مانده و من نمي دانم كه اگر پرسپوليس با اين همه بازيكن بزرگ و ملي پوش به دنبال كسب قهرماني در ليگ نباشد پس چه تيمي بايد به اين مهم دست پيدا كند؟!
وي تأكيد كرد: مانوئل به پرسپوليس آمد تا اين تيم نتيجه گرفته، براي كسب عنوان قهرماني بجنگد و ناكامي هاي فصل قبل را جبران كند. من نمي دانم كه چرا مانوئل ژوزه تنها بعد از 7 هفته از كسب عنوان قهرماني نااميدشده و اعتماد به نفس وي تا اين حد پايين آمده است. با چنين تفكر و اعتماد به نفسي قطعا تيم پرسپوليس در بازيهاي آينده ليگ به مشكل برخواهد خورد. بنابراين مسئولان باشگاه بايد هرچه سريع تر به دنبال يك راهكار اساسي باشند.
«ژوزه» فرصت كافي داشته است
عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس با تأكيد بر اينكه 7هفته فرصتي كافي براي شناخت يك مربي از بازيكنان است، گفت: در شرايط فعلي «مانوئل ژوزه» نياز به يك مربي و يا حتي مشاور ايراني دارد.
ابراهيم آشتياني درخصوص ديدار تيم هاي فوتبال فولاد خوزستان و پرسپوليس ضمن بيان مطلب فوق گفت: وقتي بازي پرسپوليس را مقابل تيم استقلال ديدم اميدوار شدم كه مانوئل تركيب تيم را پيدا كرده و سبك بازي پرسپوليس تا حدودي مشخص شده است.
«در بازي با فولاد گرما و شرجي بودن هوا توان برخي از بازيكنان را به ويژه در دقايق پاياني بازي كاهش داد و همين موضوع باعث شد كه معادلات مانوئل ژوزه تا حدود زيادي بهم بخورد»، وي با طرح اين موضوع درخصوص تركيب تيم پرسپوليس مقابل تيم فولاد اظهارداشت: به نظر من مانوئل در ارنج تيم در دو پست مرتكب اشتباه شد. اشتباه اول وي مربوط به استفاده از پولادي در پست هافبك چپ تيم بود. برخلاف بازي با استقلال كه از وي در كنار مهدوي كيا و در پست هافبك دفاعي استفاده كرد.
آشتياني افزود: اشتباه دوم وي اين بود كه بايد خيلي زودتر و حتي از ابتداي بازي از علي كريمي استفاده مي كرد چون بازيكني مانند كريمي حتي اگر در زمين راه هم برود باز هم تاثيرگذار بوده و در يك لحظه از زمان بازي مي تواند با يك حركت خلاقانه روند و حتي نتيجه بازي را تغيير دهد.
كسي كم كاري نمي كند
عضو كميته فني باشگاه پرسپولس تاكيد كرد: من نمي توانم قبول كنم كه بازيكنان پرسپوليس درون زمين كم كاري مي كنند چون اين موضوع به اعتبار خود و تيمش لطمه خواهد زد و اعتبار كاري آن بازيكن را زيرسئوال خواهد برد. اعتقاد دارم كه ايراد كار اكثر بازيكنان پرسپوليس اين است كه در جريان بازي ريسك نكرده و شجاعانه بازي نمي كنند.
وي در خصوص اظهارنظر مانوئل پس از بازي با تيم فولاد كه گفته بود بايد در فصل آينده به دنبال كسب عنوان قهرماني باشيم، گفت: پرسپوليس تيم بزرگي است كه همواره جزو مدعيان قهرماني بوده و حق هواداران پرسپوليس است كه تيم شان در كورس قهرماني باشد بنابراين شايد مانوئل ژوزه از چنين اظهارنظري اهدافي را دنبال مي كند مبني بر اينكه من تيم را نبسته ام و يا مي خواهد با چنين اظهارنظري سطح توقع هواداران را پايين بياورد تا با اين كار فشار رواني سنگيني كه در حال حاضر روي تيم وجود دارد را كاهش دهد.
مانوئل نااميد نشود
آشتياني در همين خصوص افزود: اگر حتي اهداف مانوئل از بيان اينكه فصل آينده بايد به دنبال قهرماني بود اين دو موضوع باشد، باز هم مطرح كردن چنين موضوعي از نظر من صحيح نيست و هنوز 27 هفته تا پايان فصل باقي مانده، بنابراين مانوئل نبايد نااميد شود.
وي در خصوص اظهارنظر مانوئل مبني بر اينكه تيم را دير تحويل گرفته و زمان كافي در اختيار نداشته است، گفت: من فكر مي كنم كه در فوتبال حرفه اي هفت هفته فرصت مناسبي براي شناخت بازيكنان يك تيم باشد. ضمن اينكه فراموش نكنيد كه پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات بهترين هاي فوتبال ايران را به خدمت گرفته و ملي پوشان زيادي را در اختيار دارد كه مانوئل اين موضوع را به خوبي مي داند و دستش براي استفاده از بازيكنان مختلف باز است.آشتياني در همين خصوص افزود: متاسفانه مانوئل هنوز نتوانسته از تمام پتانسيل بازيكناني مانند كريم انصاريفرد، محمد قاضي، ايمون زايد و برخي بازيكنان ديگر استفاده كند كه وي براي رسيدن به اين موضوع نياز به زمان بيشتري دارد.
او اعتقادي
به كميته فني ندارد
عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس تاكيد كرد: در شرايط فعلي مانوئل ژوزه نياز به يك مربي و يا حتي مشاور ايراني دارد اما او نشان داده كه فعلا تمايلي به اين موضوع ندارد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا در شرايط فعلي كميته فني باشگاه پرسپوليس تشكيل جلسه خواهد داد؟»، تاكيد كرد: در حال حاضر مانوئل اعتقادي به مشورت با اعضاي كميته فني ندارد و تا زماني كه وي نخواهد جلسه كميته فني تشكيل نمي شود. وي حتي حاضر نيست براي يك بار هم كه شده برگزاري نشست با اعضاي كميته فني را كه همگي جزو پيشكسوتان و بزرگان باشگاه پرسپوليس هستند تجربه كند.
كميته فني را جمع كنند
رضا وطنخواه يكي ديگر از اعضاي كميته فني باشگاه پرسپوليس با انتقاد از شرايط اين تيم گفت: پرسپوليس شرايط خوبي ندارد. در بازي آخر برابر فولاد نتيجه عادلانه اي به دست آمد كه فكر مي كنم پرسپوليس بايد راضي باشد. دروازه بان تيم يك پنالتي را به خوبي گرفت. من دور از تيم هستم و اينكه چه مشكلاتي وجود دارد را نمي دانم متاسفانه جلسات كميته فني هم برگزار نمي شود.
وي با بيان اينكه نمي گذارند اين جلسات به صورت مستمر برگزار شود گفت:كاري از دست من ساخته نيست. سرمربي مسئوليت اول و آخر را در مسائل فني دارد. من بارها گفته ام كميته فني عصايي است كه سرمربي هر وقت لازم باشد مي تواند به آن تكيه كند و هر موقع كه خواست دست خود را به سمت عصا بياورد. اين نيست كه ما بخواهيم دخالت كنيم. وقتي سرمربي نيازي ندارد به نظر من كميته فني را بردارند خيلي بهتر است.ضمن اينكه من به يكي از مسئولان باشگاه گفتم تسهيلاتي فراهم كنيد تا از تمرينات ديدن كنيم و يا در سفرها هر بار يكي از اعضاي كميته فني را براي ديدن شرايط تيم ببريد اما اين اتفاق نيفتاد. به نظر من مقصر رويانيان نيست و اطرافيان او مقصر هستند.
مديرعامل بايد دخالت كند
وطنخواه در پاسخ به اين سوال كه آيا حضور يك دستيار ايراني در كنار ژوزه باعث نمي شود او تصميمات بهتري بگيرد؟ افزود:مگر ژوزه دستيار ايراني نداشت؟ چرا عاشوري فراري شد؟ مگر او زمان دنيزلي در كادرفني نبود؟ يك بار كسي پرسيد چرا عاشوري رفت؟ مگر عاشوري و يكي دو نفر ديگر در كنار او تمرينات بدنسازي و آمادگي پيش فصل را انجام ندادند؟ همان موقع كه قرار شد ژوزه بيايد گفتيم دو مربي ايراني خوب كه خودشان در سطح بالا فوتبال بازي كردند و دانش فني مناسبي دارند در كنار او قرار بگيرند. حتما خود سرمربي نمي خواهد كه مربي ايراني نمي آوردند. به نظر من مديرعامل بايد دخالت كند. بايد يك مربي ايراني بياورند تا او بگويد روش زندگي ما چيست. ما ايراني هستيم و روحياتمان با كشورهاي غربي فرق مي كند. همه چيز بغل پا و شوت زدن نيست.
شانزدهمي مبارك!
»با شرايطي كه وجود دارد فكر مي كنيد مي توان اميدي به آينده پرسپوليس داشت؟«وطنخواه در اين خصوص مي گويد:مي خواهم يك جمله اي بگويم كه تا به حال كسي نگفته است؛ اگر احترام مي خواهيد، بايد قوي ظاهر شويد. چرا همه به بارسلونا و رئال مادريد احترام مي گذارند چون آنها قوي ظاهر شدند. وقتي ضعيف عمل مي كنيم هر چه هم بگوييم توجيه كرده ايم. الان از سرمربي پرسپوليس هر سؤالي مي كنيد به غير از توجيه چيزي ديگري گفته است؟ تيم از 7 بازي 5 امتياز گرفته و در رده شانزدهم قرار دارد. مبارك باشد، چه چيزي مي توانم بگويم؟ رويانيان ديگر مي خواست چه كاري انجام دهد؟ اين همه بازيكن خوب و اسم و رسم دار گرفت. البته فقط مربي نيست و بازيكن هم بايد به خودش بيايد.
من 10 سال در پرسپوليس بازي كردم، چقدر پول گرفتم؟ در 30 بازي تنها 3 گل دريافت كرديم، برويد در تاريخ اين مسائل را ببينيد. متاسفانه در فوتبال همه چيز پول شده است. حقوق يك بازيكن در يك روز به اندازه كل حقوق دانشگاهي من در يك سال است. تماشاگر چه گناهي كرده و اصلا چه كسي به آنها اهميت مي دهد؟ به نظر من تنها دو يا سه بازيكن كه در راس آنها علي كريمي است به تيم شخصيت دادند و بقيه نفرات هر كدام كه به پرسپوليس آمدند شخصيت از تيم گرفتند.
 


وزنه برداري كه مي خواهد ركورد بازي هاي پارالمپيك را بشكند

رحمان: دست كم 300 كيلو مي زنم!

وزنه بردار فوق سنگين پارالمپيكي ايران گفت در نظر دارد ركورد دسته سنگين وزن مسابقات وزنه برداري بازي هاي پارالمپيك را به گونه اي بشكند كه تا مدت ها دست نخورده باقي بماند.
سيامند رحمان در خصوص بازي هاي پارالمپيك لندن اظهار داشت: براي اولين بار است كه در رقابت هاي پارالمپيك شركت مي كنم و مي خواهم با دست پر به كشور بازگردم. اگر مشكلي پيش نيايد بي ترديد بر سكوي قهرماني خواهم نشست و مدال طلا را از آن كاروان ايران مي كنم.
وي با بيان اينكه قصد دارد در بازي هاي پارالمپيك لندن ركوردشكني كند، اظهار داشت: من با 291 كيلوگرم ركورد جهان را در اختيار دارم و اكنون مي خواهم با 300 كيلوگرم ركورد پارالمپيك را هم از آن خود كنم. هرچهار سال يكبار اين فرصت براي هر ورزشكاري پيش مي آيد و من مي خواهم دست كم با مهار وزنه 300 كيلوگرمي، از اين فرصت نهايت استفاده را ببرم. بايد به گونه اي ركوردشكني كنم كه تا مدت ها كسي قادر به شكستن ركوردم نباشد.
رحمان در پايان گفت: در اين مدتي كه در دهكده المپيك هستيم هر روز تمرين مي كنم و در حال حاضر كاملا براي قهرماني آماده هستم. در اين راه به دعاي خير مردم هم نياز دارم ضمن اينكه خدا هم مثل هميشه بايد ياريم كند.


خط قرمز فان خال روي نام فان درفارت و آفلاي

سرمربي تيم ملي فوتبال هلند براي 2 بازي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 از فان درفارت و آفلاي به علت نداشتن وقت كافي پس از انتقال دعوت نكرد.
لويي فان خال روز گذشته اقدام به گزينش نفرات مورد نظرش جهت پيكار با تركيه در تاريخ 7 سپتامبر( 17 شهريور 1391) در آره نا شهر آمستردام و مجارستان در تاريخ 11 سپتامبر(21 شهريور 1391 ) در بوداپست برگزيد، اما اين 2 ستاره جديد هامبورگ و شالكه گزينش نشدند.
مربي 62 ساله »نارنجي پوشان« در اين مورد گفت: فان در فارت و آفلاي زمان كمي براي حضور و بازي در تيم جديدشان داشتند كه به همين دليل از دعوت شان خودداري كرديم. اما براي آينده مد نظر خواهند بود.فهرست نفرات مورد نظر او به اين شرح هستند:
يوردي كلاسزي(فاينورد)، باس دوست (ولفسبورگ)، اروبي امانوئلسن (آ.ث ميلان)، لئوري فر (توانت انشده)، جان هايتينگا (اورتون)، كلاس يان هونتلار (شالكه)، داريل جان مات (فاينورد)، تيم كرول (نيوكاسل يونايتد)، ديرك كوييت (فنرباغچه )، يرمين لنس (آيندهوون)، برونو مارتينز ايندي (فاينورد)، يوريس ماتيسن (فاينورد )، لوسيانو نارسينگ (آيندهوون)، روبين فان پرسي (منچستريونايتد)، ريكاردو فان رين (آژاكس آمستردام)، آرين روبن (بايرن مونيخ)، وسلي اسنايدر (اينترميلان)، مارتن استكلن بورگ (آ.اس.رم)، كوين استروت مان (آيندهوون)، نيك فيرگرور (آلكمار)، رون فلار (آستون ويلا)، ميشل فورم (سوانسي )، جترو ويلمس (آيندهوون )


حركت قابل تقدير بازيكن فجر سپاسي

درسي كه نظري جوان داد

حركت جوانمردانه محمد مهدي نظري بازيكن تيم فوتبال فجر سپاسي در روزهايي كه فوتبال ايران با اخلاقيات و تمام مشتقات آن بيگانه شده است، خبر خوشايندي بود كه مي تواند چند روزي ما ر ا به آينده فوتبالمان اميدوار سازد.
سه سال بعد از حركت جوانمردانه امين متوسل زاده كه جايزه بازي جوانمردانه سال را نيز براي وي به ارمغان آورد، در بازي تيم هاي سپاهان و فجر سپاسي شيراز، يك بار ديگر يكي از بازيكنان تيم فجر سپاسي حركت جوانمردانه ديگري را انجام داد تا فراموش نكنيم كه جوانمردي و مردانگي هنوز در فوتبال ايران نمرده است.
ماجرا از اين قرار بود كه در حالي كه دو تيم با تساوي بدون گل به بازي ادامه مي دادند محمد مهدي نظري با دروازه بان سپاهان تك به تك شد اما هنگامي كه ديد فرشيد طالبي روي زمين افتاده ضربه را به بيرون زد و همين مسئله باعث شد تماشاگران اصفهاني يك صدا اين بازيكن را تشويق كنند. نظري بعد از اين بازي در جمع خبرنگاران در مورد اين حركت گفت كه چون اسم تيمش نام يك شهيد را به همراه دارد، خودش را به جاي بازيكن مصدوم حريف گذاشته و چنين حركتي را انجام داده است.
حركت محمد مهدي نظري در حالي رخ داد كه تيم فجر سپاسي به امتياز گرفتن در اين بازي نياز داشت و در صورتي كه نظري توپ را به بيرون نزده بود، به احتمال صددرصد براي تيمش گلزني مي كرد اما اين بازيكن جوان حركتي را انجام داد كه بي ترديد تا هميشه در حافظه تاريخي ورزشدوستان ايراني باقي خواهد ماند.
طالبي: پدر و مادر نظري به او افتخار كنند
اما چند روز پس از اين اتفاق فرشيد طالبي در مورد آن صحنه حرف مي زند و مي گويد: «سال گذشته هم امين متوسل زاده اين كار را انجام داد. بازيكنان فجر با تكرار اين حركت نشان دادند كه از يك مكتب فرهنگي بيرون آمده اند. آنها نام شهيد سپاسي را روي تيم خودشان گذاشته اند و بايد به داشتن چنين بازيكناني افتخار كنند.»
مدافع سپاهان اين را گفت و ادامه داد: «من در ابتدا نفهميدم كه نظري اين كار را انجام داده است، اما پس از اينكه متوجه شدم از او تشكر كردم. شايد هر بازيكن ديگري به جاي او بود اين كار را انجام نمي داد. به نظرم پدر و مادر اين بازيكن بايد به او افتخار كنند كه چنين فرزندي را تربيت كرده اند.»


اصفهاني ها در هيات مديره استقلال و پرسپوليس

بهرام افشارزاده و مهدي تاج جدي ترين گزينه هاي رياست هيات مديره استقلال و پرسپوليس هستند.
اعضاي جديد هيات مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس انتخاب شده اند و به زودي معرفي مي شوند. چيزي كه باعث شد تغييرات هيات مديره هاي اين دو باشگاه را بر سر زبان ها بيندازد، استعفاي رسولي نژاد از رياست هيات مديره استقلال بود. استعفاي او به عنوان معاون وزير ورزش، اتفاقي عجيب بود. ظاهرا مهم ترين دليل استعفاي او اين بوده كه همه از رسولي نژاد انتظار داشته اند سريع تر از وزارت ورزش پول بگيرد و آن را به باشگاه برساند. اما از طرفي وزارت ورزش هم با واگذار كردن درآمد تبليغات دور زمين چمن ورزشگاه آزادي به استقلال و پرسپوليس، ديگر قصد كمك مالي به اين دو باشگاه را ندارد و اين باعث مي شد رسولي نژاد تحت فشار قرار بگيرد.
حالا بهرام افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك جدي ترين گزينه رياست هيات مديره استقلال است. از طرفي حضور مهدي تاج به عنوان رئيس هيات مديره باشگاه پرسپوليس هم تقريبا قطعي شده و اين موضوع به زودي رسما اعلام خواهد شد. با اين حساب رياست هيات مديره دو باشگاه بزرگ پايتخت به دو مدير اصفهاني ورزش ايران سپرده خواهد شد تا شايد آن ها بتوانند انقلابي كه طي چند سال گذشته در ورزش اصفهان رخ داده را به استقلال و پرسپوليس هم تعميم دهند.
همچنين در هيات مديره استقلال از بين نجف نژاد و فرزامي يك نفر كنار خواهد رفت. در پرسپوليس هم لطف الله فروزنده دهكردي كه در حال حاضر رياست هيات مديره را برعهده دارد كنار خواهد رفت تا مهدي تاج جاي او را بگيرد. علي پروين هم ابقا خواهد شد و نژاد فلاح هم به احتمال فراوان به كارش در هيات مديره قرمزها ادامه خواهد داد. بايد ديد وزارت ورزش چه گزينه هايي را براي عضويت در هيات مديره استقلال و پرسپوليس در نظر خواهد گرفت.


پشت پرده تشخيص معلوليت ذهني ورزشكاران پارالمپيكي

وقتي 10 نفر از 12 بسكتباليست سالم بودند!

دربعضي از ورزش هاي پارالمپيك معلوليت ورزشكاران قابل تمييز است. براي مثال كساني كه روي ويلچر هستند اما از سويي معلوليت ذهني به آساني قابل تشخيص نيست و براي تأييد يك ورزشكار با معلوليت ذهني اغلب كار سخت تري است.
ورزشكاران با معلوليت ذهني براي اولين بار در المپيك 1996آتلانتا در پارالمپيك شركت كردند و 4 سال بعد در سيدني نيز اين اتفاق رخ داد با اين حال وقتي كه مشخص شد 10نفر از 12 بسكتباليست اسپانيا در المپيك سيدني سالم بودند و هيچ معلوليت ذهني نداشتند يك رسوايي رخ داد.
آنها همچنين بيرون از زمين بسكتبال سعي در فريب اذهان عمومي داشتند وقتي كه با حركات عجيب سعي در نشان دادن معلوليت خود بودند و درنهايت نيز با مشخص شدن تحقيقات مدال طلا از آنها پس گرفته شد.
بعد از اين اتفاق كميته بين المللي پارالمپيك (IPC) اعلام كرد تا زماني كه يك روش قابل اعتماد براي تشخيص معلوليت ذهني افراد مشخص نشود، هيچ ورزشكاري با اين نوع معلوليت نمي تواند در پارالمپيك شركت كند.
تا اينكه درسال 2009 يك تيمي از متخصصان براي تشخيص معلوليت ذهني مورد تأييد قرار گرفتند و به افراد با اين معلوليت اجازه داده شد، تا در المپيك لندن 2012 شركت كنند بنابراين تصميمات اتخاذشده اين افراد در رشته هاي دووميداني، شنا و پينگ پنگ مي توانند به رقابت بپردازند.
بنابر تعريف سازمان بهداشت جهاني WHO معلوليت ذهني افراد شامل: IQ كمتر از 75، ناتواني در عملكردهاي سازگاري براي مدال مهارت هاي اجتماعي-خانگي و ارتباطي معلوليت بايد قبل از 18 سالگي رخ داده باشد.
ورزشكاراني كه بنابر نتايج اين تست، معلول شناخته شوند بايد با مراجعه به روانپزشكان مجوز نهايي دريافت كنند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14