(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 شهریور 1391 - شماره 20297

اعطاي جايزه به فيلسوف مخالف اشغالگري
خشم صهيونيست ها را برانگيخت
اعضاي جديد دولت هنيه راي اعتماد گرفتند
اسقف توتو: بوش و بلر جنايتكار بايد محاكمه شوند
القاعده با تهديد حزب الله
به جبهه آمريكا و اسرائيل عليه مقاومت پيوست
راهپيمايي در تركيه آلمان و روسيه به حمايت از دولت سوريه
خشم مردم پاكستان از شهادت شيعيان به دست تروريست ها
مردم بحرين به پيشنهاد مذاكره آل خليفه «نه» گفتند
بركناري 70 فرمانده ارتش مصر در انتظار امضاي مرسي
تظاهرات پليس و 80 گروه آمريكا همزمان با تجمع انتخاباتي دموكرات ها
تجمع اعتراض آميز عليه نتانياهو در خيابان هاي تل آويو
معترضان به نتيجه انتخابات جلسه پارلمان مكزيك را به هم ريختند
استعفاي رئيس كاركنان اداره مهاجرت آمريكا
تظاهرات ضد دولتي در مادريد و چند شهر ديگر اسپانيا
بازجويي از هزار سرباز انگليسي
چها رسوي پنج قاره


اعطاي جايزه به فيلسوف مخالف اشغالگري

خشم صهيونيست ها را برانگيخت


اعطاي جايزه به فيلسوف يهودي مخالف سياست هاي اشغالگري اسرائيل خشم بسياري از محافل صهيونيستي را برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه القدس العربي، كميته داوران جايزه «آدورنور»، «جوديت باتلر» 56 ساله، فيلسوف آمريكايي را براي گرفتن اين جايزه به ارزش 50 هزار يورو انتخاب كرد.در همين حال شوراي عالي يهود در آلمان نسبت به تصميم كميته داوران اعتراض كرده و اعلام داشت: بسيار ناراحت كننده است اين جايزه به كسي داده مي شود كه خواهان تحريم اسرائيل است.استفان كريمر، دبيركل شوراي عالي يهود اظهار كرد: باتلر سازمان هايي مانند حماس و حزب الله لبنان را به عنوان جنبش هاي اجتماعي داراي مشروعيت مي داند.باتلر بارها با سياست اشغالگري اسرائيل و رعايت نشدن حقوق فلسطيني ها از سوي مسئولان اسرائيلي مخالفت كرده است.

 


اعضاي جديد دولت هنيه راي اعتماد گرفتند

پارلمان فلسطين در غزه به اعضاي جديد دولت هنيه راي اعتماد داد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از رسانه هاي فلسطيني، اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين پيش از اعطاي رأي اعتماد پارلمان به اعضاي جديد كابينه گفت، تعديل وزرا پس از گذشت 6 سال از فعالت برخي وزرا يك امر طبيعي است و هدف ما نيز تحقق اهدافي متناسب با مرحله كنوني است.وي افزود، همه وزرا دستاوردها و موفقيت هايي محقق كرده اند و وقت آن رسيده كه باري از دوش آنها برداشته شود.هنيه تاكيد كرد، تعديل وزرا هرگز تاثير منفي بر روند آشتي نخواهد داشت و توافق بر سر دولت وحدت ملي را به تاخير نخواهد انداخت.
گفتني است مجلس قانونگذاري در شهر غزه به تعديل وزراي كابينه هنيه با اكثريت آراء راي اعتماد داد.
در اين تعديل هفت وزير تغيير كردند و وزراي جديد بر سر كار آمدند.
 


اسقف توتو: بوش و بلر جنايتكار بايد محاكمه شوند

اسقف آفريقاي جنوبي رئيس جمهور سابق آمريكا و نخست وزير سابق انگليس را عامل بحران جاري خاورميانه دانست و خواستار محاكمه آنها شد.
به گزارش شبكه خبري العالم، «دزموند توتو» گفت، عامل اصلي جنگ جاري سوريه و بحران خاورميانه «جرج بوش» و «توني بلر» هستند. وي در توضيح اين اظهارات خود افزود: حمله نظامي آمريكا و انگليس در سال 2003 به عراق، زمينه را براي جنگ كنوني سوريه و بروز نزاع گسترده در منطقه خاورميانه فراهم كرده است.
توتو گفت: هرچند جنايات اين دو نفر در عراق براي محاكمه آنها كافي است، ولي اين جنگ ضربه هاي اخلاقي سنگيني نيز به تمدن بشريت وارد كرد.
توتو قبلا به دليل مبارزه با نژادپرستي جايزه صلح نوبل دريافت كرده است.
به نوشته «آبزورور»، مطرح شدن مسئله محاكمه بلر پس از 10 سال به خاطر آغاز كردن جنگ عراق، بيانگر آن است كه كابوس جنگ همچنان بلر را تعقيب مي كند.
 


القاعده با تهديد حزب الله

به جبهه آمريكا و اسرائيل عليه مقاومت پيوست

شبكه تروريستي القاعده كه دست پرورده آمريكاست حزب الله لبنان را تهديد كرد در صورت حمايت از حكومت سوريه هدف حملات اين شبكه قرار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري ها، عبدالله عزام فرمانده گروه تروريستي القاعده در سوريه در يك نوار ضبط شده كه بر روي وب سايت مرتبط با القاعده منتشر شد اعلام كرد، ادعاي حزب الله درباره اينكه آمريكا و اسرائيل در پس پرده ناآرامي هاي سوريه قرار دارند بي اساس است و در صورت ادامه اين اظهارات با واكنش شديد القاعده روبه رو خواهد شد.
عبدالله عزام فرمانده القاعده در سوريه كه به «مجدالمجد» معروف است پيشتر در لبنان زندگي مي كرد و با حمايت آمريكا و اسرائيل به عنوان رهبر القاعده در سوريه انتخاب شد و اكنون براي كشتن مردم بي گناه در سوريه مستقر شده است. وي 6000 نيرو در اختيار دارد كه عمده آنان از تركيه و عراق وارد سوريه شده اند. آمريكا و اسرائيل زير پوشش شبكه تروريستي القاعده در نظر دارند به اهداف خود كه همانا تضعيف مقاومت منطقه است، برسند.
المجد رابطه نزديكي با رهبر سلفيان اردن دارد كه براي مبارزه با حكومت سوريه وارد اين كشور شده اند.
رهبر سلفيان اردن در سوريه نيز محمد اشلبي نام دارد كه به ابوسياف مشهور است. وي چندي پيش اعلام كرده بود كه جنگجوياني از كشورهاي ليبي، تركيه، اردن، عراق و ديگر كشورهاي عربي براي مبارزه با بشار اسد به وي پيوسته اند.
روزنامه لبناني الاخبار نيز نوشت، آمريكا و اسرائيل در حال سازماندهي نيروهاي القاعده در لبنان و سوريه هستند و حملات تروريستي اين گروهك مسلح با حمايت كامل آمريكا و اسرائيل صورت مي گيرد. به نوشته اين روزنامه، كشتارها و قتل عام هاي سوريه به دستور مستقيم ايمن الظواهري رهبر تشكيلات قاعده صورت مي گيرد. از سوي ديگر يك هيئت عاليرتبه آمريكايي به رياست «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا وارد بغداد شد تا درباره سوريه گفت وگو و تبادل نظر كنند.
اين در حالي است كه اخبار رسيده از منابع خبري حاكي از آن است كه سيا و سازمان اطلاعات اردن اردوگاهي را براي آموزش صدها افسر و سرباز جدا شده از نظام سوريه در مرز اين كشور با سوريه برپا كرده اند.
در اين اردوگاه 1200 افسر و سرباز جدا شده از ارتش سوريه حضور دارند كه تحت نظارت سازمان اطلاعات اردن آموزش مي بينند.
اين اردوگاه با هماهنگي آمريكا و انگليس و با هدف سرنگوني نظام سوريه برپا شده است و در اين طرح تركيه، عربستان، قطر و رژيم صهيونيستي نيز مشاركت دارند.
يك مسئول اردني كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد تعداد ديگري از نيروهاي پليس و ارتش كه از نظام سوريه جدا شده اند در مكان محرمانه ديگري هستند و حسن حماده، سرتيپ نيروهاي هوايي كه با هواپيماي ميگ 24 در 21 ژوئن به اردن گريخت در ميان اين افراد است.
سازمان اطلاعات اردن نقش اطلاعاتي بسيار محرمانه اي را اجرا مي كند و با هماهنگي با سازمان هاي اطلاعاتي غرب و رژيم صهيونيستي از مزدوران خود در سوريه استفاده مي كند تا شخصيت هاي نظامي و سياسي را براي جدا شدن از نظام سوريه تحريك كند.
سازمان اطلاعات اردن همچنين در چندين عمليات پيچيده براي قاچاق سلاح به گروه هاي مسلح از طريق مرزهاي مشترك با درعا دست داشته و در ارسال سلاح به گروه هاي مسلح سلفي مشاركت مي كند.
اردن همچنين به صورت مستقيم با سازمان اطلاعات عربستان و قطر تحت نظارت آمريكا در اتاق عمليات مشترك براي قاچاق سلاح و اعزام گروه هاي مسلح به داخل سوريه فعاليت مي كند.
اين در حالي است كه رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح اردن در راستاي تقويت همكاري هاي نظامي با فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا ديدار كرد.
در اين ديدار كه در امان پايتخت اردن صورت گرفت طرفين درباره تحكيم روابط نظامي توافق كردند.
فعاليت ها و تحركات ضد سوري كشورهاي آمريكا، انگليس، قطر، عربستان و تركيه با همدستي رژيم صهيونيستي در شرايطي صورت مي گيرد كه دولت روسيه اعلام كرد با آتش بس از سوي دولت سوريه و زمين گذاشتن سلاح مخالف است. سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه تأكيد كرد، مسكو با درخواست كشورهاي عربي و غربي براي اعلام آتش بس از سوي دولت سوريه و خروج ارتش از شهرها مخالف است.
همچنين اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل در سوريه طي اظهاراتي اعلام كرد كه با هر گونه دخالت نظامي در سوريه مخالف است.
وي از گروه هاي درگير در سوريه خواست تا به خشونت ها پايان دهند.
ابراهيمي گفت، صحبت درباره اعزام نيروهاي عربي يا بين المللي از جمله نيروهاي ناتو به سوريه هنوز زود است.
در همين رابطه جهاد مقدسي سخنگوي وزارت خارجه سوريه اعلام كرد كه از مأموريت اخضر ابراهيمي درباره سوريه حمايت مي كند.
مقدسي خاطرنشان كرد بحران سوريه با ديگر بحران ها تفاوت دارد و ما از هيچ كاري براي موفقيت ابراهيمي دريغ نخواهيم كرد.
از سوي ديگر با ادامه درگيري ها در مناطق مختلف سوريه مخالفان مسلح به شيوه جديدي در درگيري هاي خود روي آورده اند و پايگاه هاي هوايي و فرودگاه هاي دولتي را هدف اصلي خود قرار داده اند.
خبر ديگر اينكه خبرگزاري سوريه گزارش داد بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در نزديكي مسجدي در استان ريف دمشق 15 نفر كشته و تعداد زيادي نيز مجروح شدند. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است.
آخرين اخبار سوريه حاكي از اين است كه ژنرال ديويد پترائوس رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) براي ديدار با مقامات تركيه وارد اين كشور شد.
بحث درباره سوريه و همكاري هاي نظامي و سياسي مهمترين محورهاي موردبحث و گفت وگو ميان دو كشور خواهد بود.
 


راهپيمايي در تركيه آلمان و روسيه به حمايت از دولت سوريه

مردم شهرهاي مختلف تركيه در حمايت از سوريه و مخالفت با دخالت هاي خارجي در اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، مردم شهرهاي آنكارا، انتاكيه و اسلامبول به مناسبت روز جهاني صلح تظاهرات كردند و سياست هاي جنگ طلبانه آمريكا در منطقه خاورميانه را محكوم كردند.
تظاهركنندگان عليه دخالت امپرياليسم جهاني در سوريه شعار دادند و تلاش برخي كشورها براي به راه انداختن جنگ در سوريه را محكوم كردند.
مردم تركيه همچنين از مقامات تركيه خواستند از دخالت در امور داخلي سوريه پرهيز و با كشورهاي غربي و در راس آنها آمريكا همدستي نكنند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات تاكيد كردند، امپرياليست ها در سال هاي گذشته، عراق، افغانستان و ليبي را براي رسيدن به اميال خود به خاك و خون كشيدند و هم اكنون در صدد به اغتشاش كشيدن سوريه هستند.
در آلمان و روسيه نيز تظاهرات مشابهي انجام شد و تظاهركنندگان دخالت هاي خارجي در سوريه را محكوم كردند.
 


خشم مردم پاكستان از شهادت شيعيان به دست تروريست ها

در پي حمله افراد مسلح وابسته به «لشكر جهنگوي» به شيعيان كويته پاكستان و به شهادت رساندن هفت نفر از آنان، مردم اين شهر دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، شبه نظاميان جهنگوي شنبه طي دو حمله جداگانه هفت تن از شيعيان ساكن شهر كويته را كشتند و شماري ديگر را مجروح كردند. اين حمله خشم مردم اين شهر را در پي داشت و آنها در اعتراض به شرايط ناامن موجود، دست به تظاهرات زدند و شماري از خيابان ها را مسدود كردند. اين تظاهرات به درگيري با پليس انجاميد و دو كشته و 9 زخمي برجاي گذاشت.
تظاهركنندگان در حالي كه پيكر قربانيان اين حوادث را در دست داشتند مقابل دفتر رئيس پليس شهر تجمع كردند و شعار دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «شيعه نيوز» سازمان هاي شيعه پاكستان هم از جمله «مجلس وحدت مسلمين»، «حزب دموكراتيك هزاره»، «كنفرانس شيعيان هزاره» و «شوراي تحفظ عزاداري» اين فاجعه را به شدت محكوم و هفت روز عزاي عمومي در سراسر كشور اعلام كردند.
«راجا ناصر عباس جعفري» رهبر «مجلس وحدت مسلمين» گفت: محكوميت كشتار شيعيان از جانب دولت مشكلي را حل نمي كند و بايد اقدامات عملي براي جلوگيري از جنايت عليه شيعيان انجام شود.
«علامه عبدالخالق اسدي» دبيركل «مجلس وحدت مسلمين» ايالت پنجاب نيز با انتقاد از عملكرد دولت در مقابله با عاملان حملات تروريستي به شيعيان پاكستان، گفت: شيعيان مي توانند به اين حملات واكنش نشان دهند، اما به خاطر حفظ صلح و امنيت در كشور سكوت اختيار كرده اند.
«الطاف حسين» رهبر «جنبش متحده ملي» نيز با ارسال پيامي ضمن محكوم كردن كشتار شيعيان در پاكستان، گفت: كشتار شيعيان كشتار انسانيت است و اين نوع حملات تروريستي به امنيت كشور لطمه وارد مي كند.
در همين حال، سخنگوي گروه تروريستي لشكر جهنگوي مسئوليت اين حمله را پذيرفت و اعلام كرد كه به زودي عمليات اين گروه عليه افسران پليس نيز انجام خواهد شد.


 


مردم بحرين به پيشنهاد مذاكره آل خليفه «نه» گفتند

انقلابيون بحريني از گروه هاي سياسي مخالف رژيم آل خليفه خواستند از ديدار و گفت وگو با نمايندگان اين رژيم خودداري كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي تقاضاي رژيم آل خليفه براي گفت وگو با مخالفان، انقلابيون بحريني تاكيد كردند كه اين پيشنهاد يك توطئه و فريب براي تحريف انقلاب و منصرف كردن انقلابيون از ادامه راه مقدس خود است.
«جواد عبدالوهاب» فعال رسانه اي بحرين گفت، رژيم حاكم به شيوه هاي مختلف سركوبگري متوسل مي شود و در عين حال براي انحراف افكار عمومي جهان از راهكار سياسي و گفت وگو سخن مي گويد ، بدون اينكه در عمل به آن پايبند باشد.
وي افزود، ديدار و گفت وگو با نمايندگان آل خليفه بايد تحريم شود و اين رژيم بايد بداند كه مردم فريب وعده هاي آل خليفه را نمي خورند. از سوي ديگر صدها بحريني شنبه شب براي اعلام همبستگي با زندانيان در بند رژيم آل خليفه در مناطق مختلف اين كشور تظاهرات كردند. اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه با استفاده از گاز اشك آور و گلوله به جمعيت تظاهركننده حمله و تعدادي را مجروح و عده ديگري را بازداشت كردند.
نيروهاي امنيتي همچنين براي ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم برخي مناطق را به محاصره خود در آوردند و از تردد افراد جلوگيري كردند.
 


بركناري 70 فرمانده ارتش مصر در انتظار امضاي مرسي

يك روزنامه مصري از تصميم وزير دفاع جديد مصر براي بركناري 70 مقام بلندپايه نظامي ارتش اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه مصري الشروق، منابع آگاه نظامي مصري اعلام كردند كه «عبد الفتاح السيسي»، وزير دفاع جديد اين كشور ليست 70 نفره اي تهيه كرده است تا با ارائه آن به رئيس جمهور مصر دست به تغييراتي گسترده در ارتش مصر بزند.
السيسي قصد دارد، 70 سرلشكر ارتش مصر را از سمت هاي خود بركنار و شوراي نظامي جديدي تشكيل دهد.
اين منابع مي گويند: در ميان اين ليست افرادي از شوراي عالي نظامي نيز به چشم مي خورند كه از جمله بايد به ممدوح عبدالحق، اسماعيل عتمان، محسن الفنجري، سامي دياب، عادل عماره و مختار الملا اشاره كرد.
منابع مذكور تاكيد مي كنند كه بسياري از اين افراد پيش از به قدرت رسيدن «محمد حسن طنطاوي» به سمت وزير دفاع در دوره حاكميت حسني مبارك، رئيس جمهور مخلوع مصر از خدمت بركنار شده بودند اما با روي كار آمدن طنطاوي بار ديگر به خدمت فرا خوانده شدند.
 


تظاهرات پليس و 80 گروه آمريكا همزمان با تجمع انتخاباتي دموكرات ها

پليس آمريكا آماده مي شود تا تظاهرات گسترده اي را عليه دولت اين كشور و همزمان با برگزاري مجمع ملي دموكرات ها برگزار كند.
به گزارش مهر به نقل از رويتر مقامات پليس حاضر در كاروليناي شمالي اعلام كرده اند كه در حال آماده سازي خود براي برگزاري تظاهرات چند هزار نفري هستند و اميدوارند كه ديگر فعالان سياسي نيز به اين تظاهرات ملحق شوند.
از سوي ديگر در حدود 80 گروه كه با يكديگر متحد شده اند اعلام كرده اند كه قصد برگزاري تظاهراتي به طول 5 كيلومتر در وال استريت در نيويورك را دارند.
فعالان سياسي نيز اعلام كرده اند قصد تجمع در برابر مراكزي چون «بانك آمريكا»، «دوك انرژي»، «مركز فعاليت ولز فارگو» و در اعتراض به بي عدالتي هاي موجود در آمريكا از جمله شهريه هاي بالاي دانشگاه ها و بدهكاري دانشجويان را دارند.
براساس برنامه اعلام شده، اولين تظاهرات نيروهاي پليس آمريكا در اعتراض به شرايط بد كاري امروز در شهر شارلوت ايالت كاروليناي شمالي برگزار مي شود.
ترتيب دهندگان اين تظاهرات انتظار دارند كه چندين هزار نفر از مردم و گروه هاي سياسي مختلف در تظاهرات امروز شركت كنند.
 


تجمع اعتراض آميز عليه نتانياهو در خيابان هاي تل آويو

ساكنان سرزمين هاي اشغالي در اعتراض به افزايش قيمت بنزين تجمعات اعتراض آميز برگزار و از بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم به شدت انتقاد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، ساكنان سرزمين هاي اشغالي افزايش قيمت بنزين را هديه ديگر نتانياهو به اسرائيلي هايي دانستند كه بر اثر مشكلات اقتصادي و بي عدالتي هاي اجتماعي مدت ها است كه اعتراض مي كنند و تظاهرات به راه مي اندازند.
رئيس حزب كارگر رژيم صهيونيستي اظهار داشت، نخست وزير و وزير دارايي رژيم صهيونيستي مسئول افزايش قيمت بنزين هستند. وي افزود، افزايش قيمت سوخت حاصل سياست هاي ناعادلانه مالياتي است كه اين مقامات به مردم تحميل كرده اند.
يكي از اعضاي كنست (پارلمان اسرائيل) نيز گفت، نخست وزير دست در جيب مردم مي كند تا اولويت هاي خودش را اجرا كند.
طبق نتايج تحقيقات بلومبرگ قيمت بنزين در سرزمين هاي اشغالي بعد از نروژ و تركيه در بالاترين حد قرار دارد.
 


معترضان به نتيجه انتخابات جلسه پارلمان مكزيك را به هم ريختند

در پي اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري مكزيك در كنگره، چپ گرايان كنگره را به هم ريختند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اعلام نتايج انتخابات نخستين جلسه كنگره مكزيك را به آشوب كشاند. ماجرا از اين قرار بود كه شنبه گذشته دادگاه ملي مكزيك «انريكو پنانيه تو» را به عنوان رئيس جمهور منتخب مردم مكزيك معرفي كرد. اين در حالي است كه پيش از اين «آندراس مانوئل لوپز اوبرادور» رقيب چپ گراي پنانيه تو به نتيجه اين انتخابات اعتراض كرده بود كه دادگاه آن را رد كرد.
شوراي ملي انتخابات مكزيك «پنانيه تو» از «حزب انقلابي بنيادين» را به عنوان رئيس جمهور معرفي كرد كه اين مسئله با تظاهرات حزب چپگراي «پي آر دي» مواجه شد.
دوره رياست جمهوري در مكزيك شش سال است و حزب انقلابي بنيادين پس از 12 سال به قدرت بازگشته است. اين حزب قبل از سال 2000 نيز به مدت 71 سال حزب اول مكزيك بود. اين حزب همچنين در دوران قدرت خود در دهه هاي پاياني قرن بيستم به دليل فساد، تقلب انتخاباتي و بحران هاي اقتصادي متعدد با اعتراضات شديد رو به رو شده بود.
پنانيه تو در مراسمي كه طي آن دادگاه انتخاباتي مكزيك سند تاييد وي به عنوان رئيس جمهوري برگزيده را به او اعطا كرد، گفت: مكزيك با رئيس جمهوري مدرن و مسئول رو به رو خواهد بود كه از انتقادات استقبال مي كند و تمايل به شنيدن صداي مكزيكي ها و در نظر گرفتن همه آنها را دارد.
اعتراضات در نخستين جلسه كنگره در حالي صورت گرفت كه لوپز اوبرادور روز جمعه به خبرنگاران گفت كه از پذيرفتن نتايج انتخابات سرباز زده و خواستار اعتراضات مسالمت آميز در تاريخ 9سپتامبر (18 شهريور) از نوع نافرماني مدني در ميدان «زوكالو» در مركز شهر «مكزيكوسيتي» است.
 


استعفاي رئيس كاركنان اداره مهاجرت آمريكا

رئيس كاركنان اداره مهاجرت و گمرك آمريكا كه از سياستمداران نزديك به رئيس جمهور اين كشور محسوب مي شود به دليل سوء رفتار جنسي از سمت خود كناره گيري كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، «سوزان بار» يكي از سياستمداران ارشد دولت باراك اوباما و از مشاوران قديمي «جانت ناپوليتانو» وزير امنيت ملي آمريكا، به دليل اتهامات وارده بر وي در رابطه با رفتار جنسي با دستكم سه نفر از كارمندان اداره مهاجرت و گمرك آمريكا، از سمت رئيس كاركنان اين اداره استعفا داد.
سوزان بار در متن استعفانامه خود اين اتهامات را بي اساس خوانده و اعلام كرده با هدف پايان دادن به حواشي ايجاد شده در خصوص اين اتهامات از سمت خود استعفا مي دهد.
وي در استعفانامه خود هدف از طرح اين اتهامات را ضربه زدن به شهرت خود عنوان كرده و نوشته كه با «تاسف شديد» از اين سمت استعفا مي دهد.
اداره مهاجرت و گمرك آمريكا شاخه اي از وزارت امنيت ملي آمريكاست. به نوشته آسوشيتدپرس، مقامات اين اداره استعفاي بار را تاييد كرده اند.
براساس اين گزارش، در ماه مي چند نفر از كاركنان ارشد اداره مهاجرت و گمرك آمريكا شكايت نامه هايي را عليه سوءرفتار جنسي سوزان بار مطرح كرده بودند.
در دو مورد از اين شكايت نامه ها كه توسط زيردستان سوزان بار مطرح شده آمده كه در سفري رسمي به بوگوتا، بار از آنها خواسته تا با يكديگر عمل جنسي داشته باشند.
در همين رابطه «پيتر كينگ» رئيس كميته امنيت ملي در مجلس نمايندگان آمريكا با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه استعفاي سوزان بار سوالاتي اساسي درباره مديريت و سياست هاي شخصي موجود در وزارت امنيت داخلي آمريكا ايجاد مي كند و كميته وي (كميته امنيت ملي) به بررسي اين موضوع و همچنين رفتار مديران در اداره مهاجرت و گمرك ادامه مي دهد.
 


تظاهرات ضد دولتي در مادريد و چند شهر ديگر اسپانيا

مردم اسپانيا در اعتراض به كاهش بودجه هاي درماني و همچنين محدود شدن ارائه خدمات پزشكي رايگان به مهاجران تظاهرات كردند.
به گزارش فارس، علاوه بر مادريد پايتخت، ديگر شهرهاي اسپانيا نيز شاهد تظاهرات مشابهي بود. شركت كنندگان در اين تظاهرات ضمن سردادن شعارهاي ضد دولتي به محدود شدن خدمات پزشكي رايگان اعتراض كردند. تصميم دولت اسپانيا در كاهش بودجه هاي درماني، كه در راستاي برنامه هاي رياضت اقتصادي دولت مادريد انجام شده است، پيش از اين هم با انتقادات زيادي از سوي پزشكان و مراكز درماني اين كشور روبه رو شده بود.
تا پيش از تصويب اين قانون، مهاجراني هم كه هنوز وضعيت اقامت آنها مراحل قانوني را به صورت كامل نگذرانده بودند، مي توانستند از خدمات پزشكي رايگان استفاده كنند، اما از اين پس تنها كودكان، زنان باردار و افراد سالخورده مجاز به استفاده از خدمات پزشكي رايگان بوده و ديگر افراد بايد هزينه هاي درماني خود را بپردازند.
«ماريانو راجوي» نخست وزير محافظه كار اسپانيا اين قانون را در قالب بسته جديد رياضت اقتصادي ابلاغ كرده، با وجود اين تاكنون 7 بخش از 17 ناحيه درماني اسپانيا اعلام كرده اند كه از اين قانون تبعيت نكرده و بسياري از پزشكان و پرستاران نيز گفته اند كه همچنان به درمان رايگان اين افراد ادامه داده و به دستور دولت عمل نخواهند كرد. اسپانيا يكي از كشورهاي حوزه يورو است كه با مشكلات عديده اقتصادي از جمله نرخ بالاي بيكاري و كسري بودجه شديد دست و پنجه نرم مي كند و اخيراً نيز دولت اين كشور از بانك مركزي اروپا كمك مالي 100 ميليارد يورويي دريافت كرده تا بتواند بانك هاي خود را از خطر ورشكستگي نجات دهد. آمارهاي جديدي كه اخيراً وزارت دارايي اسپانيا منتشر كرده نشان مي دهد كه، مادريد هنوز نتوانسته تغييري در اقتصاد بيمار خود بدهد.
 


بازجويي از هزار سرباز انگليسي

انتظار مي رود بيش از هزار تن از نيروهاي انگليس به اتهام ارتكاب جرائم جنگي مورد بازجويي قرار گيرند.
به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، بازپرسان تيم «اتهامات تاريخي عراق» هم اكنون بيش از 100 تن از اعضاي سابق نيروهاي مسلح را به اتهام ارتكاب جرائم جنگي مورد بازجويي قرار خواهد داد.
اين در حالي است كه شمار افرادي كه تحت بازجويي قرار مي گيرند طي 12 ماه گذشته به سراعت افزايش يافته چرا كه كارآگاهان پرونده هاي مربوطه در حال بررسي شواهد به دست آمده از بازپرسي هاي عمومي جرايم جنگي هستند.
اولين پرونده مربوط به قتل السويدي در سال 2004 است بيش از 500 تن از نيروهاي انگليسي بايد براي فرار از اتهام خود شواهدي ارائه دهند و مورد بازجويي قرار گيرند.
وكلاي انگليسي كه براي مردم عراق فعاليت مي كنند مي گويند كه بيشتر جرائم جنگي بين سال هاي 2003 تا 2008 صورت گرفته؛ يعني دقيقاً زماني كه بسياري از غيرنظاميان به اتهام واهي عضويت در گروه هاي شبه نظامي بازداشت شدند.
وكلاي سربازان ارتش انگليس كه توسط اعضاي تيم اتهامات تاريخي عراق مورد بازجويي قرار گرفته اند مي گويند كه شواهد ارائه شده عليه آنان «بسيار ضعيف» است.
 


چها رسوي پنج قاره

انتخاب رئيس دفتر سياسي
حزب كمونيست چين «لي ژانشو» 62 ساله و فرماندار سابق «گويژو» در جنوب غرب اين كشور را به عنوان رئيس جديد دفتر سياسي انتخاب كرد. همچنين قرار است
«هو جين تائو» كه اكنون دبيركل حزب كمونيست چين است، از اين پست كنار برود.
سريع اعدامم كنيد
«سيف الاسلام قذافي» فرزند ديكتاتور سابق ليبي كه هم اكنون در زندان حاكمان جديد به سر مي برد، از آنها خواست سريع اعدامش كنند. وي گفت همه اتهامات را مي پذيرد و لازم نيست دادگاهش برگزار شود. اين دادگاه ماه ديگر برگزار مي شود.
حمله به منازل فلسطيني ها
شماري از صهيونيست هاي تندرو به منازل فلسطينيان در شرق بيت المقدس حمله كردند. فلسطيني ها نيز در اقدامي تلافي جويانه به پرتاب سنگ به طرف مهاجمان مبادرت كردند كه به جراحت دو صهيونيست منجر شد.
تعليق آموزش نظاميان افغان
در پي حملات مكرر نيروهاي نظامي و پليس افغانستان به نيروهاي آمريكايي، كاخ سفيد مجبور شد آموزش نظاميان افغان را به حالت تعليق در آورد.آمريكايي ها احتمال مي دهند نيروهاي ارتش افغانستان با طالبان ارتباط دارند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14