(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 شهریور 1391 - شماره 20297

حديث دشت عشق
گزارشي به بهانه تغييرات در دو باشگاه بزرگ فوتبال ايران
كاركرد واقعي هيئت مديره پرسپوليس و استقلال چيست؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز اردوي تيم ملي بسكتبال براي حضور در جام استانكوويچ
بازگشت مربي رومانيايي قايقراني به ايران
اخبار پارالمپيك 2012 لندن
سقوط شطرنج بازان ايران به رده 62المپياد جهاني
پيروزي تيم واليبال ايران برابر هند
پايان مسابقات ورزشي دانش آموزان پسر كشور در همدان


حديث دشت عشق

از نوشته معلم شهيد «مجتبي كلاهدوز»
توصيه يك معلم شهيد به معلمان
برادرانم كاري بس بزرگ و حساسي را برعهده گرفته ايد كه كار پيامبران و انبيا مي باشد و شما مربي هستيد و سرمايه هاي اين مملكت در دست شماست و مسلم است كسي كه معلم مي باشد اول مربي خوبي بوده و بعدا آنچه كسب كرده به ديگري انتقال مي دهد. خلاصه تمام رفتارهاي شما و اعمال شما همانطوري كه مي دانيد در محضر خداست و همانطوري كه در محضر اين افراد نوجوان و پاك اين جامعه مي باشيد و تمام حركات شما را در اين كلاس ها مدنظر دارند، سعي كنيد با صبر و حوصله و تقوي و معلومات در سر كلاس ها حاضر شويد.
 


گزارشي به بهانه تغييرات در دو باشگاه بزرگ فوتبال ايران

كاركرد واقعي هيئت مديره پرسپوليس و استقلال چيست؟!

سرويس ورزشي-
استقلال و پرسپوليس در حالي شاهد تغييرات در ميان اعضاي هيأت مديره خود هستند كه روزهاي خوبي را در ليگ پشت سر نمي گذارند؛ پرسپوليس پس از تحمل هزينه هاي ميلياردي در قعر جدول دست و پا مي زند و استقلال نيز با تمام ستاره هايش در ميانه هاي جدول جاخوش كرده است.
از چندي قبل بود كه زمزمه هايي مبني بر تغييرات در ميان اعضاي هيأت مديره دو باشگاه بزرگ كشورمان به گوش مي رسيد تا اينكه معاون حقوقي وزارت ورزش و جوانان كه خودش رئيس هيأت مديره باشگاه استقلال تهران بود رسماً از استعفا و كناره گيري اش خبر داد. پس از اظهارنظر رسولي نژاد بود كه همگان متوجه شدند وزير ورزش و جوانان تصميم خود را مبني بر تغييرات در دو باشگاه پرسپوليس و استقلال نهايي كرده و رفتن چند عضو از هيأت مديره سرخابي ها قطعي است. در همين راستا روز گذشته خبرگزاري دولتي ايرنا به معرفي اعضاي هيأت مديره پرسپوليس و استقلال پرداخت تا ليست خروجي ها و ورودي هاي اين دو باشگاه مشخص شود. بنا بر اعلام اين خبرگزاري مهدي تاج، محمد رويانيان، علي پروين، محمد حسين نژاد فلاح و فرهاد دانشجو اعضاي جديد هيأت مديره پرسپوليس هستند و بهرام افشارزاده، احمد شهرياري، علي فتح الله زاده خويي، اميدوار رضايي و مقداد نجف نژاد اعضاي هيأت مديره استقلال را تشكيل مي دهند. با نگاهي گذرا به اسامي هيأت مديره اين دو باشگاه متوجه تغييرات خواهيم شد؛ در باشگاه پرسپوليس نفراتي چون مهدي تاج و فرهاد دانشجو جاي فروزنده و پنجعلي را گرفته اند و در استقلال نيز بهرام افشارزاده و احمد شهرياري به جاي رسولي نژاد، فرزامي و زرينچه معرفي شدند.
ورودي و خروجي هيأت مديره
مهدي تاج از مديران شناخته شده فوتبال است؛ وي روزگاري نايب رئيس نخست فدراسيون بود و پس از اختلاف با علي كفاشيان سوداي رياست را در سر پروراند اما در نهايت نه حاضر به شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال شد و نه توانست در تيم جديد آقاي رئيس خود را جا كند تا از فوتبال فاصله بگيرد. كارنامه تاج در فدراسيون فوتبال چندان روشن نبود اما وي در كارنامه خود سابقه سال ها مديريت در باشگاه سپاهان را داراست و به خوبي با فضاي باشگاه هاي فوتبال آشنا بوده است. ديگر عضو جديد پرسپوليس فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد است كه روز شنبه مدعي شد حاضر به عضويت در هيأت مديره پرسپوليس نيست اما حالا نام او در ميان اعضا به چشم مي خورد. البته احتمال اينكه وي در نهايت حاضر به قبول اين سمت شود كم است. از باشگاه پرسپوليس كه بگذريم به استقلال مي رسيم؛ آبي پوشان اين بار در هيأت مديره خود شاهد حضور دبير كميته ملي المپيك خواهند بود. بهرام افشارزاده از قديمي ترين مديران ورزش است اما اينكه چگونه مي تواند در كنار كار پرحجم و وقت گير كميته ملي المپيك به باشگاه استقلال نيز رسيدگي كند خودش جاي سؤال دارد. ديگر عضو جديد هيأت مديره استقلال احمد شهرياري مدير عامل اسبق صباي قم است. سردار شهرياري روزگاري كانديداي مديرعاملي استقلال نيز بود اما در نهايت نتوانست به صندلي فتح الله زاده برسد.
كارهاي مهمتر از تغييرات
استقلال و پرسپوليس در حالي شاهد تغييرات در ميان اعضاي هيأت مديره خود هستند كه روزهاي خوبي را در ليگ پشت سر نمي گذارند؛ پرسپوليس پس از تحمل هزينه هاي ميلياردي در قعر جدول دست و پا مي زند و استقلال نيز با تمام ستاره هايش در ميانه هاي جدول جا خوش كرده است. شايد بهتر بود در كنار تغييرات هيأت مديره، وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولي و صاحب دو باشگاه پرسپوليس و استقلال به بسياري كارهاي مهمتر از جمله بازخواست مديران بابت نتايج ضعيف و تعيين رديف بودجه مشخص براي اين دو تيم مي پرداخت. اگرچه تا به امروز پرسپوليس با مشكل مالي روبرو نبوده اما استقلال به شدت از اين موضوع رنج مي برد.
كاركرد واقعي هيأت مديره چيست؟!
اما پرسش اساسي در خصوص هيأت مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس آن است كه كاركرد واقعي اين اعضا چيست؟! اعضاي هيأت مديره به چه منظور تشكيل جلسه مي دهند؟! آيا غير از اين بوده كه درپرسپوليس رويانيان محور اصلي تصميمات بوده و در استقلال علي فتح الله زاده؟! در ضمن اهالي فوتبال بي صبرانه منتظر گزارش وزارت ورزش و جوانان از عملكرد چند ماه گذشته هيأت مديره استقلال و پرسپوليس هستند تا مشخص شود برخي رجال سياسي و ورزشي چه عملكردي در دو باشگاه بزرگ كشورمان داشته اند!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

آغاز كلاس توجيهي داوران فوتبال در رشت
كلاس توجيهي و تست آمادگي جسماني داوران فوتبال امروز در رشت آغاز مي شود. ساعت 7 صبح امروز در ورزشگاه عضدي رشت تست آمادگي جسماني از داوران ليگ دسته اول و ليگ هاي پايين تر گرفته و پس از آن كلاس توجيهي داوران برگزار مي شود. در اين دوره آمادگي جسماني از داوران مردودي ليگ برتر كه نتوانسته اند در تست آمادگي جسماني قبول شوند هم تست گرفته مي شود.
ممنوع المصاحبه شدن ملي پوشان فوتسال
رئيس كميته فوتسال بار ديگر تمام ملي پوشان فوتسال را ممنوع المصاحبه كرد.ترابيان تمام بازيكنان تيم ملي فوتسال را تا آغاز جام جهاني ممنوع المصاحبه كرد تا هيچ حاشيه اي در تيم ملي ايجاد نشود. اين تصميم در حالي اتخاذ شده كه پيش از شروع جام ملت هاي آسيا در خرداد ماه سال جاري نيز ملي پوشان ممنوع المصاحبه بودند، اما پس از كسب نتيجه غير قابل قبول در اين مسابقات بازيكنان لب به انتقاد گشودند. به نظر مي رسد اوضاع در تيم ملي بحراني باشد كه رييس كميته فوتسال تصميم گرفته چنين قانوني را اتخاذ كند، اما اگر ممنوع المصاحبه كردن در تيم ملي قرار بود جواب دهد در همان بازي هاي آسيايي ـ امارات جواب مي داد. ايران در شرايطي كه شايستگي كسب يازدهمين قهرماني آسيا را داشت، در اين بازي ها با باخت برابر تايلند در ديدار نيمه نهايي سوم شد.
سقوط مرگبار يك تماشاگر فوتبال
رسانه هاي داخلي آمريكا از سقوط يك جوان 20 ساله در حين تماشاي بازي فوتبال از ارتفاع حدود 10 متري خبر دادند.اين مرد در حين تماشاي مسابقه فوتبال در يكي از استاديوم هاي شهر آتلانتا در ايالت«جورجيا»و هنگام تشويق تيم مورد علاقه اش سقوط كرد و كشته شد. يكي از شاهدان اين حادثه گفت: اين جوان در حال شادي كردن بود كه يكباره تعادل خودش را از دست داد و پس از برخورد با يكي از تماشاچيان سقوط كرد.
استارت تيم اميد براي بازي با سوريه
تمرينات تيم زير 22 سال از صبح ديروز زير نظر كادر فني در دهكده ورزشي چهارباغ كرج آغاز شد. ايمان صادقي و محمد امين حاج محمدي از ملوان، عليرضا بيرانوند، مرتضي پورعلي گنجي از نفت تهران، احمد زنده روح از مس كرمان، كاوه رضايي و ميلاد غريبي از سايپا كرج، محسن مسلمان و پيام صادقيان از ذوب آهن،محمد عليزاده از راه آهن، شهاب كرمي از فولاد خوزستان، بابا محمدي،سعيد لطفي از صبا قم، محمد خانزاده از پرسپوليس تهران، هادي محمدي ازداماش گيلان، ميلاد فياض بخش از ايران جوان بوشهر، سيد حسين حسيني از استقلال تهران و شهريار شيروند از گسترش فولاد تبريز نفراتي بودند كه خود را به كادر فني در دهكده ورزشي چهارباغ كرج معرفي كردند. تيم زير22 سال طي روزهاي 14 و 17 شهريورماه ميزبان تيم زير22 سال سوريه در ورزشگاه انقلاب كرج خواهد بود.
استقلال و ابومسلم امروز ساعت 17
هيات فوتبال استان خراسان رضوي زمان و مكان ديدار خيريه تيم هاي ابومسلم و استقلال را اعلام كرد. طبق اعلام هيات فوتبال استان خراسان رضوي، دو تيم ابومسلم مشهد و استقلال تهران ساعت 17 امروز در يك ديدار خيرخواهانه در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف يكديگر مي روند. در اين ديدار خداد عزيزي، مدير فني تيم ابومسلم نيز به احتمال فراوان در كنار غلام پيرواني برروي نيمكت تيم ابومسلم خواهد نشست.
دژاگه به روياي كودكي اش رسيد
اشكان دژآگه كه در روز پاياني مهلت نقل و انتقالات با قراردادي سه ساله به تيم فوتبال فولهام انگليس پيوست مي گويد بازي در ليگ برتر روياي دوران كودكي اش بوده است. دژآگه بعد از امضاي قرارداد با فولهام در صفحه اختصاصي خود از تمامي هوادارانش به دليل حمايت هايشان در طول دوران حضورش در ولفسبورگ تشكر كرد. دژآگه در اين مورد نوشت: از همه هوادارانم در ولفسبورگ براي حمايت هايشان تشكر مي كنم. دوران بسيار خوبي را در اين باشگاه پشت سر گذاشتم و اكنون خوشحالم كه به فولهام پيوسته ام. اين روياي دوران كودكي ام بود كه يك روز در ليگ برتر بازي كنم، رويايي كه اكنون به حقيقت پيوسته است.
آغاز تمرينات تراكتور در غياب اوليويرا
تيم فوتبال تراكتورسازي بدون حضور اوليويرا تمرينات خود را آغاز مي كند و در يك بازي تداركاتي به مصاف يكي از تيم هاي ماشين سازي و يا شهرداري تبريز خواهد رفت. پس از برگزاري هفته هفتم رقابت هاي ليگ برتر، توني اوليويرا سرمربي پرتغالي تيم فوتبال تراكتورسازي به مرخصي 10 روزه رفت و مسئولان باشگاه نيز با نظر وي به بازيكنان و ساير اعضاي كادر فني مرخصي 6 روزه دادند. براين اساس تمرينات تيم فوتبال تراكتورسازي از چهاردهم شهريور، در غياب توني اوليويرا و زير نظر غلامرضا باغ آبادي، مربي تيم فوتبال تراكتورسازي ، در محل زمين چمن مجموعه ورزشي باشگاه آغاز خواهد شد. اوليويرا نيز روز 18 شهريور به ايران بازخواهد گشت و تمرينات اين تيم از روز نوزدهم شهريور زير نظر وي برگزار مي شود.
 


آغاز اردوي تيم ملي بسكتبال براي حضور در جام استانكوويچ

اردوي آماده سازي تيم ملي بسكتبال به منظور شركت در رقابت هاي جام استانكوويچ از امروز با حضور 26 بازيكن آغاز مي شود.
تيم ملي بسكتبال به منظور شركت در رقابت هاي جام استانكوويچ 21 شهريور ماه تهران را به مقصد ژاپن ترك مي كند. اردوي آماده سازي اين تيم نيز تا زمان اعزام بازيكنان ادامه خواهد داشت. مسابقات بسكتبال جام استانكوويچ از 24 شهريور ماه در توكيو ژاپن آغاز مي شود تا اول مهرماه ادامه خواهد داشت. قهرمان اين رقابتها سهميه شركت در مسابقات قهرماني مردان آسيا در سال 2013 را كسب مي كند. 10تيم برگزاركننده مسابقات بسكتبال جام استانكوويچ هستند.


بازگشت مربي رومانيايي قايقراني به ايران

مربي رومانيايي براي مذاكره در خصوص هدايت تيم ملي روئينگ چهارشنبه در تهران خواهد بود.
فدراسيون قايقراني درنظر دارد در بخش مردان با مربي رومانيايي كه سال هاي گذشته در ايران حضور داشت وارد مذاكره شود.نيكولا جيوگانيك كه پيش از اين هدايت ملي پوشان روئينگ را برعهده داشت چهارشنبه هفته جاري براي مذاكره در تهران حضور خواهد داشت. وي در زماني كه در ايران بود محسن شادي و هما حسيني را در استعداديابي ها كشف كرد كه هر دو ورزشكار ايران توانستند سهميه المپيك پكن را كسب كنند.جيوگانيك پيش از المپيك پكن ايران را ترك كرد اما اكنون فدراسيون به اين نتيجه رسيده تا دوباره با وي وارد مذاكره شود.


اخبار پارالمپيك 2012 لندن

درخشش با كسب سه طلا
در حالي كه تنها سه روز از چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك گذشته بود، درخشش ورزشكاران ايران در اين دوره از بازي ها باعث كسب سه مدال طلا و يك برنز شد. در اين دوره از بازي ها كه از روز نهم شهريورماه به طور رسمي آغاز شد، ابتدا ساره جوانمردي در رقابتهاي تيراندازي موفق شد نخستين مدال كاروان وررزش ايران را به رنگ برنز بر گردن بياويزد تا راه مدال آوري ساير ورزشكاران باز شود. در روز سوم اين رقابتها اما درخشش ورزشكاران مرد كاروان دلوار ايران را طلايي كرد. ابتدا جليل باقري در رقابت هاي پرتاب وزنه با 11 متر و 63 سانتيمتر عنوان قهرماني و مدال طلاي بازي هاي پارالمپيك لندن را به خود اختصاص داد. در ادامه اين نادر مرادي بود كه در رقابتهاي وزنه برداري درخشش ورزشكاران ايران را ادامه داد و با بلند كردن وزنه 196 كيلوگرمي توانست عنوان قهرماني و مدال طلا را از آن خود كند. مرادي حتي براي زدن ركورد پارالمپيك هم خيز برداشت اما در مهار وزنه 203 كيلوگرمي ناكام ماند. اما در ادامه رقابت هاي دووميداني، محسن كائيدي در پرتاب نيزه سومين مدال طلا را براي كاروان پارالمپيك ايران به ارمغان آورد. كائيدي براي كسب مدال طلا نيزه را به ميزان 38 متر و 38 سانتيمتر پرتاب كرد تا ضمن كسب عنوان قهرماني سومين مدال ورزش كشورمان را بر گردن بياويزد. با كسب اين چهار مدال كاروان ورزش ايران در چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك در پايان روز سوم در رده سيزدهم جدول رده بندي قرار گرفت.
كائيدي: مي توانستم با ركوردي بهتر قهرمان شوم
قهرمان مسابقات پرتاب نيزه پارالمپيك لندن در كلاس 34/33 F ضمن ابراز خرسندي از اين موفقيت گفت: مي توانستم با حدنصابي بهتر به عنوان قهرماني اين مسابقات دست يابم. محسن كائيدي پس از دستيابي به اين موفقيت اظهار داشت: مي توانستم با ركوردي بهتر قهرمان المپيك شوم اما متاسفانه داوران قدري مرا اذيت كرده و بدون دليل سه پرتاب اولم را خطا اعلام كردند. وي كه با شكستن ركورد دنيا به عنوان قهرماني المپيك رسيد، گفت: اگر اين مشكلات براي من به وجود نمي آمد بيشتر از 38 متر و 38 سانتيمتر نيزه را پرتاب مي كردم.
مي توانيم بازهم در پارالمپيك مدال بگيريم
مربي تيم ملي دووميداني جانبازان و معلولان ايران ضمن ابراز خرسندي از عملكرد ورزشكاران اين رشته در سومين روز بازي هاي پارالمپيك گفت: بازهم مي توانيم در اين رقابت ها مدال بگيريم. مصطفي بهرامي پس از قهرماني محسن كائيدي در پيكارهاي پرتاب نيزه كلاس 34/33 F مسابقات دووميداني پارالمپيك لندن گفت: بهرامي مي توانست با ركوردي بهتر قهرمان پارالمپيك شود اما مهم قهرماني و دستيابي به مدال طلا بود كه او موفق به انجام آن شد. وي در ادامه افزود: مدال كائيدي، دومين مدال طلاي دووميداني ايران در پارالمپيك لندن بود. ما با ارزيابي كه داشته ايم مي توانيم در اين رقابت ها مدال هاي بيشتري كسب كنيم اما اجازه دهيد من در اين رابطه پيش بيني نداشته باشم.
برنامه رقابت ورزشكاران ايران در روز پنجم
كاروان دلوار ايران در حالي امروز رقابت هاي خود در پنجمين روز بازي هاي پارالمپيك را برگزار مي كند كه اميدوار است در اين روز از بازي ها به حداقل يك مدال ديگر دست يابد. چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك روز دوشنبه با برگزاري رقابت هاي مختلف وارد پنجمين روز خود مي شود. در اين روز از بازي ها ورزشكاران جانباز و معلول ايران رقابت هاي خود را در رشته هاي انفرادي و تيمي دنبال خواهند كرد. در روز پنجم بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن، تيم گلبال ايران به مصاف الجزاير مي رود. تيم گلبال ايران كه در گروه B قرار دارد در ديدارهاي اول و دوم خود به ترتيب چين و كانادا را شكست داد و شنبه شب هم در مصاف با بلژيك متحمل شكست شد. تيم گلبال ايران امروز چهارمين ديدار خود را برابر كره جنوبي برگزار مي كند. تيم فوتبال هفت نفره ايران هم در روز پنجم بازي هاي پارالمپيك به مصاف آرژانتين مي رود. اين تيم روز شنبه در نخستين ديدار خود موفق به شكست هلند شد. تيم واليبال نشسته هم سومين ديدار خود در اين بازي ها را روز دوشنبه برگزار مي كند. اين تيم كه تاكنون تيم هاي روآندا و چين را شكست داده است براي برگزاري سومين ديدار به مصاف برزيل مي رود. در چارچوب روز پنجم بازي هاي پارالمپيك، پيمان نصيري هم رقابت هاي خود را در مرحله مقدماتي دوي 1500 متر مردان برگزار مي كند. در رقابت هاي وزنه برداري اين روز هم نماينده كشورمان در وزن 75 كيلوگرم شانس خود را براي مدال آوري امتحان مي كند.در اين روز از بازي ها كاروان دلوار ايران اميد زيادي به كسب مدال دارد. ابراهيم رنجبر يكي از اميدهاي مدال آوري ايران در اين روز است. رنجبر روز دوشنبه در مرحله نيمه نهايي ريكرو انفرادي ايستاده مردان با حريفي از چين تايپه ديدار خواهد داشت.
گلكار: از دو جودوكار راضي هستم
سرمربي تيم جودو جانبازان و معلولان در بازي هاي پارالمپيك لندن با تاكيد بر اينكه براي نخستين بار است اين تيم دست خالي از مسابقات باز مي گردد، گفت: اشتباهي كه در فينال پارالمپيك پكن انجام شد و در روز نخست بازي هاي امسال هم تكرار شد، به ما ضربه زد. خسرو گلكار با بيان اينكه توانايي اعضاي تيم جودوي اعزامي به بازي هاي پارالمپيك و انتظارات از آنها بيشتر از نتايج كسب شده بود، اظهار داشت: به جز دو نفر كه به اندازه خود تلاش كردند و در حد خود هم به نتيجه اي خوب دست يافتند، از عملكرد ديگر اعضاي تيم جودو راضي نيستم. وي با بيان اينكه روي مدال آوري 2 تا 3 جودوكار حساب كرده بوديم، اظهار داشت: سعيد رحمتي كه مدال نقره پارالمپيك پكن را كسب كرد يكي از اميدهاي صد درصد ما براي مدال بود. فقط در مورد كسب مدال او چند درصد شك داشتيم وگرنه اطمينان داشتيم كه اين جودوكار روي سكو مي رود اما حذف او در روز نخست مسابقات، بزرگترين ضربه را زد چون از نظر روحي روي مجموعه تيم تاثير گذاشت.
رنجبر: حريفم پديده تير و كمان پارالمپيك است
كماندار ايران در مرحله نيمه نهايي مسابقات ريكرو انفرادي ايستاده بازي هاي پارالمپيك با اشاره به حريف مالزيايي اش در اين مرحله گفت: حريفم پديده بازي هاست چون براي نخستين بار است كه در جمع چهار نفر برتر قرار مي گيرد. ابراهيم رنجبر با يادآوري اينكه در مرحله نيمه نهايي مسابقات ريكرو ايستاده انفرادي مردان بايد به مصاف هاسيهين سناوي از مالزي برود، اظهارداشت: سناوي تا حالا و در هيچ رقابتي نتوانسته بود در جمع چهار نفر برتر قرار بگيرد. او هميشه در رده هاي انتهايي جدول بود اما در اين بازي ها به مرحله نيمه نهايي رسيده است. وي ادامه داد: در كل حريفم در مرحله نيمه نهايي خيلي مطرح نيست اما به هر حال پديده مسابقات است. اميدارم بتوانم مقابل او عملكرد خوبي داشته باشم و فيناليست شوم يا حداقل اينكه با كسب مدال به كارم پايان دهم.
كرم زاده به مدال نقره پرتاب ديسك دست يافت
پرتابگر ديسك ايران در چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك، در روز چهارم اين بازي ها موفق به كسب مدال نقره شد تا پنجمين مدال كاروان ايران در اين دوره از بازي ها به دست بيايد.
مهرداد كرم زاده اولين ورزشكار ايران بود كه در روز چهارم از چهارمين دوره بازي هاي پارالمپيك رقابت خود با حريفانش را انجام داد. كرم زاده در رقابت هاي پرتاب ديسك مردان كلاس F42 كه در ورزشگاه المپيك پارك برگزار شد، با حريفانش رقابت كرد و در پايان با ركورد 44 متر و 62 سانتيمتر در رده دوم قرار گرفت.


سقوط شطرنج بازان ايران به رده 62المپياد جهاني

تيم ملي شطرنج مردان ايران در دور پنجم المپياد جهاني برابر چين شكست خوردند.
المپياد جهاني شطرنج در دور پنج پيگيري و تيم ملي مردان ايران برابر چين مغلوب شد و بانوان توانستند برابر مصر به برتري دست يابند.در قسمت مردان احسان قائم مقامي، پوريا دريني و عسگر گلي زاده برابر نمايندگان چين شكست خوردند و پويا ايدني به تساوي رسيد تا در پايان تيم ملي ايران با نتيجه 5/3 بر 5/0 مغلوب شود و به رده 62سقوط كرد.در بخش بانوان آتوسا پوركاشيان، ميترا حجازي پور، غزل حكيمي فرد و شايسته قادرپور حضور داشتند كه هر 4نماينده ايران برابر نمايندگان مصر به برتري رسيدند. بانوان ايران با اين پيروزي به رتبه 39 صعود كردند.


پيروزي تيم واليبال ايران برابر هند

دومين ديدار تيم واليبال«ب» ايران در مسابقات كاپ آسيا با پيروزي برابر تيم ملي هند به پايان رسيد.
دومين روز از سومين دوره رقابت هاي واليبال كاپ آسيا ديروزبا ديدار تيم هاي«ب» ايران و تيم ملي هند در ويتنام آغاز شد. در اين ديدار شاگردان محمد وكيلي موفق شدند حريف خود را با نتيجه 3 بر يك شكست دهند. مرحله مقدماتي سومين دوره رقابت هاي واليبال كاپ آسيا امروز با برگزاري چهار ديدار ديگر به پايان مي رسد. در اين روز از رقابت هاي تيم«ب» ايران به مصاف استراليا مي رود. آخرين رويارويي واليبال ايران و استراليا مربوط به رقابت هاي انتخابي المپيك مي شود. در اين مسابقات كه دو ماه پيش در ژاپن برگزار شد تيم ملي واليبال ايران مغلوب استراليا شد.
 


پايان مسابقات ورزشي دانش آموزان پسر كشور در همدان

همدان-خبرنگار كيهان:
مسابقات ورزشي دانش آموزان پسر كشور در 3 رشته به ميزباني همدان برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه 64 تيم از 29 استان كشور حضور داشتند، دانش آموزان در رشته كشتي فرنگي، كشتي آزاد و ورزش هاي زورخانه اي به مدت 3 روز به رقابت پرداختند.
نتايج اين مسابقات در پايان به شرح زير اعلام شد:
¤كشتي فرنگي
وزن 32 كيلوگرم: رضا عليزاده از مازندران مقام اول، ابوالفضل رواق زاده از شهرستان هاي تهران دوم، سعيد زماني از لرستان و وحيد هيكي از خوزستان مشتركا سوم شدند.
42 كيلوگرم: محمد غلامي از فارس اول، محمد پوررجب از گيلان دوم، رضا نقي زاده از مازندران و امير مهدي عسگري از كرمان سوم.
53 كيلوگرم: كميل نورمحمدي از شهرستان هاي تهران اول، محمدرضا رستمي از فارس اول، سعيد ملايي از گيلان و ناصر عليزاده از مازندران سوم.
¤كشتي آزاد
وزن 32 كيلوگرم: رئوف مومني از مازندران اول، ميلاد فولادي از شهرستان هاي تهران دوم، محمدرضا بيگلري از همدان و علي بهارستاني از سمنان سوم.
42 كيلوگرم: محسن دادگر از شهرستان هاي تهران اول، پوريا ترابي از استان تهران دوم، حسين محجوبي از سمنان و عبدالله ذبيحي از مازندران سوم.
53 كيلوگرم: مهدي يعقوبيان از مازندران اول، پيمان جليليان از كرمانشاه دوم، حسين علوي از زنجان و مجيد اصغري از گيلان سوم مشترك.
¤هنرهاي فردي باستاني
رشته سنگ: اميررضا خوشنام از كرمان، حسين گلناري از فارس، عليرضا سيفي از ايلام.
رشته دو ميل: عبدالرضا شيخ بهايي از كرمان، رضا آب باريكي از البرز، محمد رستمي از اصفهان.
رشته چرخ چمني: هادي رضايي پور از البرز، سيدامير حسين حاجي الحسيني از كرمان، نيكان شمسي و شايان سعيدپور از كردستان.
بخش مرشدي: وحيد زماني از البرز، كيارش جهانيان از همدان، رسول عرب پور از كرمان.
رشته كباده: سعيد بشيري زاد از همدان، محمدسعيد خراساني از كرمان، علي صالحيان از كردستان.
رشته 3-4 ميل: محمد رستمي از اصفهان، حميدرضا كردي از كردستان، رضا آب باريكي از البرز.
رشته تيزچرخ: محمدصادق تدين از البرز، اميرحسن حاجي الحسيني از كرمان، مهدي بداغي از همدان.
¤مسابقات تيمي زورخانه اي
استان البرز مقام اول، كرمان دوم، استان همدان سوم.
بنابر همين گزارش در پايان مسابقات كشتي پهلواني اين دوره از جشنواره ورزشي دانش آموزان كشور نيز، ميلاد اسدي قانع از همدان با شكست همه رقيبان، مقام پهلوان پهلوانان دانش آموزان ايران را از آن خود كرد و بازوبند پهلواني به وي اهدا شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14