(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 شهریور 1391 - شماره 20297

وزارت بهداشت: راه هاي جديد تامين دارو را پيدا كرديم
احمدي مقدم:
برگزاري اجلاس سران در تهران موفقيتي بزرگ براي ايران بود
در سرازيري خيابان الوند به آرژانتين
كاميون 2 عابر و 8 خودرو را زير گرفت
پيوند اعضاي بدن كودك 9 ساله به بيماران نيازمند
سردار رادان:
 113 قبضه سلاح جنگي در ايست هاي بازرسي كشف شد
الزام بيمارستان ها به اعلام تعرفه خدمات قبل از بستري بيمار
حوادث كوتاه از كشور
مرگ 89 تن و جراحت 648نفر در جاده هاي كشور
واژگوني اتوبوس زائران كربلا 19 كشته و 25 زخمي برجاي گذاشت
دستيابي ايران به تكنولوژي تعويض دريچه قلب بدون جراحي باز
اختلاف خانوادگي 2 قرباني داد
رهايي 2 گروگان در زاهدان
محكوميت ميلياردي مدير يك مدرسه غيرانتفاعي در رشت
راهي براي اشتغال
كليسا 200 سال از زمانه عقب است
مهمانداري كه 800 بار دنيا را دور زد
پايان يك قرن سرگرداني


وزارت بهداشت: راه هاي جديد تامين دارو را پيدا كرديم

معاون داروي سازمان غذا و دارو گفت: راه هاي جديدي براي تامين دارو پيدا كرده ايم.
دكتر محمدرضا شانه ساز افزود: درباره مساله كمبود دارو هيچ كشوري هيچ زماني نمي تواند بگويد هيچ كمبودي ندارد.
تمام كشورها به نوعي گاهي با كمبود دارو مواجه مي شوند.
وي افزود: ولي من با 20سال سابقه در اين عرصه مي گويم كه واقعا از سوي نظام سلطه اصرار هست دارو، واكسن و شيرخشك در كشور داراي كمبود شود ولي خوشبختانه نتوانسته اند و هم اكنون در كشور بحران نداريم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي ادامه داد: با حضور صنايع فعال دارويي در كشور و نظارت وزير بهداشت و سازمان غذا و دارو و همچنين ارتباط نزديك دولت با صنايع مشكل تامين دارو نداريم و راه هاي جديد را پيدا كرده ايم.وي با اشاره به اينكه براي بيماران خاص هم كمبود دارو نداريم، گفت: تحريم ها حركت ما را براي تهيه داروي اين بيماران تسريع كرد. هرچند مقاطعي كمبود در هر كشوري به وجود مي آيد و كمبودهايي هم اگر هست از همان دست كمبودهاي مقطعي است.
 


احمدي مقدم:

برگزاري اجلاس سران در تهران موفقيتي بزرگ براي ايران بود

فرمانده ناجا گفت: برگزاري مقتدرانه شانزدهمين اجلاس سران در تهران نشانه شكست اراده دشمن و موفقيتي بزرگ براي جمهوري اسلامي ايران به رغم تهديدها بوده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم، ديروز صبح در مراسم قدرداني از زحمات دست اندركاران برقراري تامين امنيت شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها افزود: دستاورد بزرگي كه نصيب جمهوري اسلامي ايران شده با ارقام مالي قابل محاسبه نيست، زيرا دشمن فهميد در برابر اراده ملت ايران شكست را پذيرفته و راهي جز انزوا و تحقير ندارد.
احمدي مقدم با اشاره به اين كه ديگر تحريم ها در برابر اراده ملت ايران پاسخگو نيست اظهار داشت: ايران الگويي در سطح جهان است كه هم توانست مقاومت كند و هم توانست در راه آرمان هاي خود با مجاهدت ايستادگي كند. ايران كشوري است كه با وجود تمام فشارها با سرافرازي كامل خود را به جهانيان معرفي كرده و با وجود تحريم ها خود را به خودكفايي رسانده است.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون دشمن صنعت نفت و بانك مركزي ما را تحت فشار قرار داده تا توليد ملي ضربه بخورد اما هم اكنون ايران يكي از پيشرفته ترين كشورها در عرصه علمي است.
احمدي مقدم در رابطه با اقدامات پليس در مرزها براي برخورد با تروريست ها گفت: هيچ حادثه اي نتوانست در مرزها اختلال ايجاد كند و گروه هاي تروريستي نتوانستند به مقصود خود برسند.
فرمانده ناجا گفت: دشمنان انقلاب به دنبال فراخوان، حاشيه سازي، راه بندي و نهايتا ايجاد بمب خبري در سطح جهان بودند تا در اذهان عمومي بين الملل اسم ناامني را در ايران القا كند. كنترل دقيق مرزي باعث شد تا دشمن زمين گير شود و كار به جايي نبرد.
احمدي مقدم از برخورد پليس با گروه هاي تروريستي در مرز سراوان و بخش ديگري از مرزهاي زاهدان خبر داد و گفت: خوشبختانه پليس با برخوردي به موقع با تروريست ها در ماه رمضان تجهيزات آنها را گرفت و مانع اقدامات شوم آنها شد.
وي در ادامه به كاركنان ناجا نمره 19 الي 20 در عملكرد خود براي برگزاري اجلاس را داد و گفت: اميدواريم مردم هم در اين زمينه نمره خوبي به پليس بدهند.
احمدي مقدم همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر ورود معاون اسبق وزير امور خارجه آمريكا به ايران كه در حال حاضر سمت مشاور امور سياسي «بان كي مون» را بر عهده دارد گفت: اين فرد به عنوان يكي از اعضاي سازمان ملل به ايران سفر كرده و همان گونه كه هيات هاي ايراني وارد كشورهاي ديگر شده و فيلتر نمي شوند ما نيز در اقدامي متقابل و براساس عرف محدوديتي را اعمال نكرديم.
احمدي مقدم تاكيد كرد: اين فرد در حال حاضر كارمند سازمان ملل بوده و به اين عنوان وارد ايران شده است.
وي همچنين با اشاره به سفر رئيس اينترپل به ايران گفت: اين فرد تحت تاثير تبليغات خارجي تصور مي كرد كه تهران يك شهر ناامن در حد كابل و بغداد با خيابان هاي خاكي است. اما هنگامي كه وارد ايران شد به شدت تحت تاثير قرار گرفت.
احمدي مقدم با اشاره به تحريم هاي موجود گفت: ما نمي گوييم فشارها تاثيرگذار نبوده اما تاثيري كه دشمنان انتظار داشتند محقق نشد و با اين فشارها توانستيم كشور را به پيش ببريم و تحريم ها سكويي براي پرش و خودكفايي شد.
وي با بيان اين كه اين اجلاس يك جمع بندي از ارزيابي موقعيت سياسي جهاني ايران بود گفت: ناجا نيز توانست با مجموعه ابتكارات از تمامي مشكلات عبور كرده و با مديريت صحيح منابع امنيت اين اجلاس را تامين كند.
احمدي مقدم با بيان اين كه نيروي انتظامي در صحنه داخلي و براي اداره سازمان و همچنين اجراي ماموريت هاي خود با هيچ محددويتي روبرو نيست گفت: دستور داده ايم تا تمام پرداخت ها به موقع پرداخت شود.
وي با بيان اين كه مي توان با صرف بهينه هزينه ها، مديريت صحيح و افزايش بهره وري از مشكلات عبور كرد گفت: ناجا در اجراي ماموريت ها با هيچ مشكلي روبرو نيست.
فرمانده ناجا با بيان اين كه 110 هزار نيرو وظيفه تامين امنيت اجلاس را بر عهده داشتند گفت: آن چيزي كه مردم ديده اند تنها قسمتي از تلاش ها بود و پشت صحنه تامين امنيت فراتر از اين ارقام بود.
 


در سرازيري خيابان الوند به آرژانتين

كاميون 2 عابر و 8 خودرو را زير گرفت

خودرو كاميونت شهري ويژه حمل اثاثيه پس از به حركت درآمدن در شيب تند خيابان الوند و تصادف با دو عابر و هشت دستگاه خودرو سواري پس از برخورد با داربست ساختمان در حال ساخت متوقف شد.
نصرالله نفر افسر آماده منطقه يك عمليات آتش نشاني تهران در اين باره گفت: وقوع اين حادثه در ساعت 40:17 روز گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد كه در پي آن ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران گروه امداد و نجات 13 و آتش نشانان ايستگاه هاي 53 و 11 را به محل حادثه در ميدان آرژانتين، خيابان الوند اعزام كرد.
در اين حادثه براثر برخورد خودرو سنگين با دو عابر پياده اين دو شهروند به شدت آسيب ديده بودند كه به بيمارستان كسري در نزديكي محل حادثه منتقل شدند.
وي با اشاره به حضور عوامل انتظامي، پليس راهور و همكاري اين عوامل با آتش نشانان و نجاتگران گفت: محل حادثه كاملاً ايمن سازي شد و خودروي حادثه ديده هم براثر برخورد شديد با خودروهاي ديگر به داخل جوي آب حاشيه خيابان افتاده بود، توسط جرثقيل خارج و براي اقدامات بعدي تحويل پليس راهور شد. بنابراين گزارش، راننده خودرو كاميونت نيز جهت بررسي علت حادثه تحويل عوامل انتظامي شد.
 


پيوند اعضاي بدن كودك 9 ساله به بيماران نيازمند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
خانواده يك كودك 9 ساله مرگ مغزي در اصفهان، اعضاي بدن فرزند خود را به 3 بيمار نيازمند عضو اهداء كردند.
«ابوالفضل يزداني» كه در اثر حادثه، دچار مرگ مغزي شده بود، با رضايت خانواده اش، از مركز آموزشي درماني آيت الله كاشاني به مركز آموزشي درماني الزهرا(س) انتقال يافت و در اين مركز مورد عمل جراحي برداشت اعضاء قرار گرفت.
دو كليه و كبد اين كودك به بيماران نيازمند پيوند شد.
 


سردار رادان:

113 قبضه سلاح جنگي در ايست هاي بازرسي كشف شد

جانشين فرمانده ناجا از كشف 113 سلاح جنگي در تورهاي ايست و بازرسي خبر داد.
سردار احمد رضا رادان، صبح ديروز در مراسم تقدير از كميته هاي اجرايي برگزاركننده شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها با بيان اينكه اين عمليات ترافيكي و امنيتي يكي از بزرگترين عمليات جهان بود، اظهار كرد: اين اجلاس نشان دهنده اقتدار، ثبات و امنيت ايران است كه امروزه از زبان تعداد كثيري از مهمانان اين اجلاس مهم نيز اطلاق شد كه ايران با توجه به همسايگاني كه در پيرامون خود دارد جزو امن ترين كشورها محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه پس از ابلاغ مأموريت، پيش بيني هاي لازم صورت گرفت و قرارگاه امام علي(ع) به عنوان اولين اقدام عملي تأمين امنيت تشكيل شد گفت: در اين راستا 15 كميته نيز تشكيل شد.
رادان با بيان اينكه سه اقدام قبل، حين و بعد از اجلاس در نظر گرفته شد گفت: هر سه اقدام حساس، سنگين و بي نظير بود.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه يكي از بزرگترين كارهايي كه نيروي انتظامي قبل از شروع اجلاس انجام داد پاكسازي چهره شهرها به خصوص تهران بود كه با حساسيت و سنگيني انجام شد، گفت: نيروي انتظامي قبل از اجلاس براي پاكسازي شهر اقدام به جمع آوري چندين هزار معتاد، ولگرد، كارتن خواب، متكدي و افراد آسيب ديده را كرد كه ما مجبور بوديم براي ايجاد ظرفيت براي نگهداري اين افراد چانه زني كنيم و اين مهم نه تنها در تهران بلكه در شهرهايي كه مهماناني به آنجا مي رفتند، انجام شد.
وي با بيان اينكه براي پوشش هر چه بهتر اجلاس دو قرارگاه امنيت تهران و حفاظت از شخصيت ها نيز وارد عمل شد گفت: قرارگاه امنيت تهران كه به فرماندهي سردار ساجدي نيا مديريت مي شد، زحمت هاي فراواني در قبل و حين اجلاس متحمل شد كه توانست يكي از بي نظيرترين عمليات هاي ترافيكي و امنيتي را به رخ بكشند. به گونه اي كه در كميته راهور قرارگاه امنيت تهران محاسبه كرديم كه اگر تنها رفت و آمدها را يكبار حساب كنند بيش از 30 هزار كيلومتر پيمايش ترافيكي در شهر تهران انجام گرفته است.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه هفت مسير ويژه براي انتقال مهمانان پيش بيني و شناسايي شد گفت: اقداماتي كه بايد در طول مسير و همچنين شعاع مطمئنه صورت مي گرفت در جاي خود حساس و زمان بر بود كه به خوبي اجرا شد.
وي با بيان اينكه تأمين امنيت تهران چهار لايه داشت گفت: سعي شد با توجه به فرمايشات فرمانده ناجا كمترين مزاحمت براي مردم ايجاد شود كه شايد در جهان سابقه نداشته باشد كه مأموران پليس در هنگام انجام يك عمليات عظيم انتظامي، امنيتي ملاحظه مردم را داشته باشند و اگر قصوري در اين مورد انجام شد از مردم عذرخواهي مي كنم.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه سامانه پايش تصويري از فرودگاه تا هتل و پس از آن، ورود به اجلاس بسيار مهم بود گفت: اين سامانه پايش تصويري در نوع خود عالي و بي نظير بود.
وي با بيان اينكه پس از قرارگاه امنيت تهران، قرارگاه حفاظت از شخصيت ها به فرماندهي سردار البرزي كار بسيار سنگيني را بر عهده داشت گفت: در اين قرارگاه 960 در موضوعات مختلف و تخصصي آموزش هاي لازم را ديدند و قبل از شروع اجلاس بيش از 4 بار كل عمليات جابجايي و كنترل مسيرها را تمرين كردند.
رادان عمليات جابجايي شخصيت ها را كاري بسيار مهم و سنگين عنوان كرد و گفت: با افتخار عنوان مي كنم كه اقدامات انجام شده در دو قرارگاه امنيت تهران و حفاظت از شخصيت ها بسيار دقيق، همچون يك ساعت بود و به هيچ عنوان بازپس ترافيكي نداشتيم.
جانشين فرمانده ناجا در تشريح اقدامات كميته مرز گفت: يكي از سنگين ترين كميته هاي انجام شده كميته مرز بود كه حساسيت هاي ويژه اي در مرزها بخصوص مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق وجود داشت اما با اقداماتي كه در كميته مرز انجام گرفت ما مطمئن بوديم كه هيچ خللي در مرزها نيست.
رادان با بيان اينكه بالغ بر 33 هزار گشت در مدت زمان برگزاري اجلاس در مرزها صورت گرفته گفت: اين در حالي است كه 17 هزار كمين به پشتيباني انسداد مرزها وارد صحنه شده بود.
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه شيب كنترلي مرزها 30-50-70 و 100 درصد بود گفت: درطول زمان برگزاري اجلاس و دو روز قبل از آن مرزبانان در آماده باش صد در صد بودند و با وجود اتمام زمان اجلاس همچنان مرزبانان در آماده باش هستند.
 


الزام بيمارستان ها به اعلام تعرفه خدمات قبل از بستري بيمار

مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: همه بيمارستان هاي دولتي و خصوصي ملزم شدند قبل از بستري بيمار تعرفه خدمات او را به وي اعلام كنند و نصب تعرفه هاي اصلي در بالاي صندوق همه بيمارستانها الزامي شد.
سجاد رضوي در گفت وگو با فارس، افزود: تعرفه هاي جديد خدمات درماني به همه مراكز درماني و بيمارستانهاي دولتي و خصوصي ابلاغ شده است و از همه بيمارستانها و مراكز درماني خواسته ايم، تعرفه هاي اصلي و پركاربرد را بالاي صندوق نصب كنند و تعرفه خدمات مورد نياز بيمار را نيز قبل از بستري و ارائه خدمات به بيمار اعلام كنند.
وي گفت: اين الزام از اواخر شهريور امسال كه نظام جديد اعتباربخشي بيمارستانها اجرايي مي شود، لازم الاجراست و بيمارستانهايي كه اين كار را انجام ندهند و در اين زمينه كم كاري كنند، اعتباربخشي نمي شوند و به اين ترتيب تعرفه و قرارداد آنها با بيمه ها دچار مشكل مي شود و درآمد آنها كم خواهد شد.
مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: بيمارستانها ملزم هستند، تعرفه ها را بالاي صندوق نصب كنند اما چون تعداد تعرفه هاي خدمات زياد است امكان اينكه تعرفه همه خدمات نصب شود نيست، با اين حال اگر بيماري قبل از بستري و دريافت خدمات درخواست كرد بايد تعرفه و هزينه خدمات به وي اعلام شود.
رضوي اضافه كرد: اين حق بيمار است كه قبل از دريافت خدمات، تعرفه ها و هزينه را بداند و نبايد اين طور باشد كه بيماري بستري شود و خدمات دريافت كند و بعد هنگام ترخيص يا روز آخر با هزينه هنگفتي مواجه شود و بايد از ابتدا ميزان هزينه و ميزان پوشش بيمه را بداند و بداند كه چه ميزان هزينه بايد از جيب بپردازد و در اين زمينه آگاهي كافي بايد به بيمار و همراه وي داده شود.
مديركل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: اين الزام هم براي بيمارستانهاي دولتي و هم براي بيمارستانهاي خصوصي است و اگر بيمارستاني اين حقوق بيماران را رعايت نكند، اعتباربخشي نمي شود و از نظر قرارداد با بيمه دچار مشكل مي شود.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف مواد مخدر در نايين
نايين-خبرنگار كيهان: 28 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك و مرفين در محور نايين-چوپانان سه راهي اردكان - نايين كشف و ضبط شد.
در همين ارتباط 2 نفر دستگير، و پس از تكميل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
پژو 405 حادثه ساز شد
كاشان-خبرنگار كيهان: بر اثر وقوع يك فقره تصادف در بخش برزك از توابع كاشان، يك نفر كشته و 3 نفر ديگر مجروح شدند.
سرعت غيرمجاز خودروي پژو 405 و برخورد آن با يك دستگاه خودروي پرايد اين حادثه ناگوار را رقم زد.
بار قاچاق به مقصد نرسيد
كاشان-خبرنگار كيهان: 2 نفر از قاچاقچيان حرفه اي مواد مخدر به هويت «ع.ب» 26 ساله و «ع.الف» 35 ساله كه قصد حمل 11 كيلو و 900 گرم كراك به تهران را داشتند با هوشياري ماموران انتظامي شهرستان كاشان شناسايي و دستگير شدند.
كشف داروي قاچاق در لنجان
اصفهان-خبرنگار كيهان: با تلاش ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان لنجان استان اصفهان يك دستگاه خودروي سواري حامل 5000 قلم داروي خارجي توقيف شد.
در اين ارتباط خودرو توقيف و راننده آن به نام «ناصر.م» نيز به جرم حمل كالاي قاچاق دستگير و به همراه پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
قطع و وصل برق خانه اي را به آتش كشيد
جزيره كيش-خبرنگار كيهان: عدم رعايت نكات ايمني و استاندارد نبودن سيم هاي برق، همچنين قطع و وصل برق در كيش خانه اي را به آتش كشيد. آتش سوزي ناشي از اتصال برق صبح هنگام روي داد و بيدار شدن تصادفي يكي از اعضاي خانواده، ساكنين خانه را از مرگ حتمي نجات داد.
سارقان خانه را آتش زدند
رشت-خبرنگار كيهان: پس از تحقيقات كارشناسان در مورد خانه اي كه طعمه حريق شده بود و مشخص شدن اين كه آتش سوزي عمدي بوده، و اشياي منزل پيش از آتش سوزي سرقت شده، 2 نفر سارق كه با مالباخته اختلاف داشتند، شناسايي و دستگير شدند.
پلمب 104 واحد صنفي متخلف
اراك-خبرنگار كيهان: در عمليات نظارت بر صنوف اغذيه فروشي، رستوران ها و تالارهاي پذيرايي توسط پليس اطلاعات و امنيت اراك، 850 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت، و تعداد 104 واحد صنفي به دليل عدم رعايت مقررات اماكن عمومي پلمب و به متصديان برخي واحدها تذكر داده شد.
ناآشنايي به فنون شنا قرباني گرفت
رشت-خبرنگار كيهان: براساس اطلاع فرمانده نيروي انتظامي بندرانزلي 2 نفر از شهروندان با بي توجهي به تبليغات، توصيه ها و هشدارهاي پليسي در نقاط خطرآفرين درياي اين شهرستان اقدام به شنا كرده بودند كه به دليل عدم آشنايي به فنون شنا جان خود را از دست دادند.
كشف شيشه در بابل
بابل-خبرنگار كيهان: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر بابل طي چند مرحله عمليات 9 كيلوگرم مواد مخدر شيشه كشف كردند در همين ارتباط 2نفر متهم دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
 


مرگ 89 تن و جراحت 648نفر در جاده هاي كشور

مركز هدايت عمليات بحران اورژانس كشور از مصدوميت 648 تن و مرگ 89 تن ديگر در حوادث ترافيكي هفته گذشته در كشور خبر داد.
هفته گذشته 145حادثه ويژه ترافيكي رخ داد كه منجر به اعزام 327 آمبولانس و بيش از 650 تن از تكنيسين هاي اورژانس پيش بيمارستاني به محل حوادث شده كه نيروهاي امدادي اورژانس115 پس از ارائه خدمات پزشكي به مصدومان، 648 تن را براي دريافت مراقبت هاي تخصصي بيشتر به مراكز درماني منتقل كردند.
از ميان مهمترين حوادث ويژه ترافيكي در هفته گذشته، مي توان به تصادف يك دستگاه ميني بوس با خودروي پرايد در جاده قديم قزوين- تهران اشاره كرد كه در ساعت 41:6 روز دهم شهريور رخ داد كه در پي آن 3 دستگاه آمبولانس اورژانس پيش بيمارستاني مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قزوين به محل اعزام شدند كه اولين آمبولانس پس از 3 دقيقه به محل حادثه رسيد و يك مصدوم توسط تكنيسين هاي اورژانس 115در محل درمان و 18مصدوم ديگر نيز پس از دريافت اقدامات اوليه و تخصصي فوريت هاي پزشكي به بيمارستان هاي وليعصر آبيك و بيمارستان رازي قزوين منتقل شدند.
 


واژگوني اتوبوس زائران كربلا 19 كشته و 25 زخمي برجاي گذاشت

شيراز- خبرنگار كيهان:
سانحه رانندگي اتوبوس حامل زائران كربلا در نزديكي شيراز 19 كشته و 25 زخمي برجاي گذاشت.
رئيس پليس راه استان فارس در اين خصوص گفت: يك دستگاه اتوبوس شركت سير و سفر اهواز در حالي كه از سمت خوزستان به سمت بندرعباس در حركت بود، در محور شيراز- كازرون دچار حادثه شد و راننده اتوبوس و 18 نفر از مسافران آن جان باختند.
سرهنگ «احمد احمدي» گفت: در اين حادثه دلخراش راننده اتوبوس بر اثر بي احتياطي و نداشتن سرعت مطمئنه كنترل وسيله نقليه را از دست داده و به كوه برخورد مي كند و واژگون مي شود و 25 نفر هم زخمي مي شوند.
بنابراين گزارش تا لحظه مخابره خبر، پزشكي قانوني شيراز هشت نفر از كشته شدگان اين سانحه را شناسايي كرده كه اسامي آنها به اين شرح است: 1- محمد طياري 2- ماهي ميرزاده 3- خجسته بني اسدي 4- محسن نوروزي 5- نرگس شجاعي 6- علي جعفري 7- ماهرو سالاري جائيني 8- نرگس سالاري.


دستيابي ايران به تكنولوژي تعويض دريچه قلب بدون جراحي باز

متخصصان ايراني قادرند در برخي بيماران، دريچه آئورت را از طريق كشاله ران تعويض كنند و در اين زمينه در منطقه پيشتاز هستند.
رئيس چهاردهمين كنگره تازه هاي قلب و عروق تعويض دريچه قلب بدون انجام جراحي باز را از جمله روش هاي تازه درمان بيماري هاي قلب و عروق دانست و اظهار كرد: اكنون متخصصان ما قادرند در برخي بيماران، دريچه آئورت را از طريق كشاله ران تعويض كنند. جزو معدود كشورهايي هستيم كه موفق به انجام اين روش شده و در منطقه پيشتاز هستيم.
دكتر مسعود قاسمي افزود: در آينده نزديك با پيشرفت تكنولوژي شاهد جايگزيني روش سلول هاي بنيادي به جاي پيوند قلب در ترميم بافت هاي آسيب ديده خواهيم بود. اين مهم با حصول مواردي چون يافتن سلول هاي با توان بالا، استقرار سلول ها به ميزان بيشتر در محل مورد نظر و يكپارچگي عملكرد سلول هاي بنيادي با سلول هاي عضله قلب و افزودن بر توان قلب ميسر مي شود.
وي ضمن تاكيد بر اين كه تحقيقات بر روي اين تكنولوژي درماني، جهاني است گفت: اما به علت ظريف و گسترده بودن آن نيازمند تخصيص فضاي علمي مجهزتري است. بيماران به هيچ وجه تصور نكنند سلول هاي بنيادي مي تواند به عنوان يك روش اصلي جايگزين درمان شود بلكه شرايط بخصوصي را بايد براي انجام آن درنظر گرفت و تا اثبات كامل نتايج تحقيقات صبر پيشه كرد.
گفتني است چهاردهمين كنگره تازه هاي قلب و عروق ايران 28تا 31 شهريورماه در مركز همايش هاي پژوهشگاه نيرو برگزار مي شود.
آترواسكلروز ايران، ارائه روش هاي جديد درمان بيماري هاي آئورت، معرفي آخرين داروهاي توليد شده در دنيا بويژه در درمان اختلالات آريتمي قلب، استفاده از استنت هاي جذب شونده به منظور رفع گرفتگي هاي عروقي و آخرين روش هاي تصويربرداري و اكوكارديوگرافي قلب نيز از جمله دستاوردهاي نويني هستند كه در دستور كار اجراي كنگره قرار گرفته اند.
 


اختلاف خانوادگي 2 قرباني داد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
حل اختلاف خانوادگي با توسل به اسلحه جان دو جوان را در پلدختر و كوهدشت گرفت.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: در پلدختر جوان 35 ساله اي به خاطر مخالفت با ازدواج مادرش با عموي وي مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد و در كوهدشت نيز دختر 19 ساله اي به دنبال نافرماني از والدينش و ترك منزل توسط پدرش با گلوله به قتل رسيد.
سرتيپ كاظم عليزاده افزود: در پلدختر يك زن كه همسرش را از دست داده بود پس از آن كه بر اساس يك سنت ديرپا به عقد ازدواج برادر شوهرش درآمد كه داراي همسر و فرزند نيز است بين تازه داماد و فرزندانش از يك سو و فرزند همسر دوم وي از سوي ديگر اختلاف بروز كرد كه در درگيري بين آنان فرزند 35 ساله زن مذكور از ناحيه پاها مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بيمارستان جان باخت كه متهمان توسط پليس بازداشت شدند. فرمانده انتظامي لرستان افزود: در حادثه ديگري در كوهدشت دختر 19 ساله اي به خاطر اختلاف خانوادگي و ترك منزل مورد اعتراض پدرش قرار گرفت كه بر اثر اصابت دو گلوله به ناحيه سينه اش به قتل رسيد.
سرتيپ عليزاده افزود: پدر اين دختر پس از ارتكاب جرم به پليس مراجعه و خود را به عنوان قاتل دخترش معرفي كرد.

 


رهايي 2 گروگان در زاهدان

فرمانده انتظامي زاهدان از رهايي دو گروگان در اين شهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، غلامرضا جعفري اظهار داشت: ماموران انتظامي بخش ميرجاوه شهرستان زاهدان پس از كسب خبري مبني بر به گروگان بردن دو نفر به هويت هاي معلوم در محل معدني در اطراف بخش ميرجاوه، بلافاصله اقدامات خود را در سطح حوزه استحفاظي شروع كردند.
وي افزود: ماموران با انجام طرح مهارت و كنترل ورودي و خروجي ها به تعداد چهار دستگاه خودرو مشكوك و بلافاصله خودروها را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي زاهدان ادامه داد: ماموران موفق شدند در كمتر از يك ساعت تعداد دو نفر گروگان را آزاد و تعداد چهار نفر را در اين زمينه دستگير كنند.
جعفري انگيزه افراد گروگانگير را اختلافات مالي با گروگان ها اعلام كرد و گفت: متهمان براي سير مراحل قضايي تحويل مراجع قانوني شده اند.


محكوميت ميلياردي مدير يك مدرسه غيرانتفاعي در رشت

مديركل تعزيرات حكومتي گيلان از محكوميت ميلياردي مدير يك مدرسه غيرانتفاعي در رشت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، رضا قشلاقي در جلسه تعزيرات حكومتي استان در اين باره گفت: مدير يك مدرسه غيرانتفاعي به دليل اخذ وجه اضافه بر تعرفه از طرف تعزيرات حكومتي استان به پرداخت 3ميليارد و 464 ميليون و 250هزار ريال در حق دولت محكوم شد.
وي گفت: مدير اين مدرسه غيرانتفاعي به دليل اخذ شهريه اضافه بر تعرفه در سال تحصيلي 90-89 و 91-90 متخلف شناخته شد.
وي خاطرنشان كرد: شعبه چهار تعزيرات حكومتي با بررسي اوراق پرونده و تعرفه هاي مصوب آموزش و پرورش تخلف مدير مدرسه مربوطه را محرز تشخيص داد.
 


راهي براي اشتغال

مشكل بيكاري در آمريكا به اندازه اي شده است كه خانواده ها براي پيدا كردن شغل دست به هر كاري مي زنند و از راه هاي عجيب وارد شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به تازگي يك مرد اهل اوهايوي آمريكا بيلبوردي را تهيه كرده است كه در آن نوشته است «لطفا همسر مرا استخدام كنيد» و بر روي آن مداركي كه همسرش دارد را يادآور شده است.
اين مرد كه خودش كلانتر اين منطقه است بعد از اين كه همسرش به مدت يك سال به دنبال كار مي گشت خسته شده و اين بيلبورد را تهيه كرد تا او بتواند شغلي را پيدا كند.
اين خانواده كه داراي سه فرزند نيز هستند شايد براي امرار معاش پول زيادي نياز نداشته باشند اما همسر اين مرد معتقد است كه بايد در درآمد ماهانه با شوهرش شريك باشد.
خانم «استارد» مي گويد تاكنون ايميل هاي فراواني داشته است اما همه آنها يا آرزوي موفقيت براي او براي يافتن يك شغل مناسب است و يا اين كه نظرات و پيشنهادات مردمي براي حل مشكلش و تاكنون هيچ كارفرمايي براي استخدام وي تماس نگرفته است.
اين مرد 38 ساله توسط مردم شهرش مورد تحسين قرار گرفته است و مي گويد ديدن چهره شوكه همسرش هنگام مواجه شدن با اين بيلبوردها برايش يك خاطره فراموش نشدني است. او مي گويد تنها آرزويش اين است كه شغل مناسبي براي همسرش پيدا شود.
 


كليسا 200 سال از زمانه عقب است

كاردينال كارلو ماريا مارتيني، روحاني ليبرال كليساي كاتوليك در آخرين مصاحبه خود گفته بود كه كليساي كاتوليك، 200 سال از زمانه عقب است. كاردينال مارتيني كه به پاركينسون مبتلا بود، روز جمعه در 85 سالگي درگذشت.
روزنامه كوريرا دلاسرا آخرين مصاحبه صورت گرفته با كاردينال مارتيني را كه در ماه اوت انجام شده، منتشر كرده است. او در اين مصاحبه گفته: «كليسا خسته است و نمازخانه هاي ما خالي هستند.»
زماني از كاردينال مارتيني به عنوان پاپ آينده كليساي كاتوليك ياد مي شد. او در اين مصاحبه از كليساي كاتوليك خواسته است تا اشتباهات خود را به رسميت بشناسد و راه تغيير و تحول را در پيش بگيرد و اين تغيير بايد از خود پاپ آغاز شود. جسد كاردينال مارتيني براي مراسم به كليساي جامع ميلان منتقل شد. او براي بيش از 20 سال اسقف اعظم ميلان بود.
در همين حال هزاران نفر براي اداي احترام در اين كليسا حضور يافته اند. مراسم تدفين او روز دوشنبه صورت خواهد گرفت. در آخرين مصاحبه اي كه كاردينال مارتيني با يك كشيش ژزوئيت ماه پيش انجام داد و يك روز پس از مرگش منتشر شد، او انتقادات شديدي را در مورد كليساي كاتوليك مطرح كرده است. او در اين مصاحبه گفته بود كه كاتوليك ها ديگر نسبت به كليسا، اطمينان ندارند. كاردينال مارتيني گفته بود: «فرهنگ ما قديمي شده، كليساهاي ما بزرگ اما از جمعيت خالي هستند و ديوان سالاري در كليسا افزايش يافته، مراسم مذهبي مان و رداهايي كه مي پوشيم، همگي متكبرانه و پرافاده هستند.» او در مصاحبه آخر خود گفته بود اگر كليسا، رويكرد ملايم تري در قبال افراد مطلقه در پيش نگيرد، نسل هاي آتي را از دست خواهد داد.
به گفته كاردينال مارتيني، سؤال اين نيست كه آيا زوج هاي مطلقه مي توانند دعاي عشاي رباني دريافت كنند يا نه بلكه مساله اصلي اين است كه كليسا چگونه مي تواند به موقعيت هاي پيچيده خانوادگي كمك كند. كاردينال مارتيني گفته است كه براي غلبه بر فرسودگي كليسا، به دگرگوني و تغيير اساسي نياز است و اين تغيير، بايد از پاپ و اسقف هايش شروع شود. اين روحاني ليبرال كليساي كاتوليك در آخرين مصاحبه خود گفته بود كه «رسوايي سوءاستفاده جنسي از كودكان توسط برخي كشيش ها ما را موظف مي كند كه براي اين دگرگوني و تغيير آماده شويم.»
 


مهمانداري كه 800 بار دنيا را دور زد

مسافراني كه هفته گذشته در پرواز شماره 618 خطوط هوايي آمريكا به سمت هاوايي پرواز كرده اند با يك صحنه بسيار عجيب روبه رو شدند چرا كه مهماندار آن ها يك پيرمرد 83 ساله بود.
آكانا 63 سال است كه به عنوان مهماندار خطوط مختلف هوايي به كار مشغول است و در طول خدمت خودش نزديك به 20 ميليون مايل مسافرت كرده است. او به عنوان پيرترين مهماندار آمريكا نيز شناخته مي شود.
با توجه به اين ميزان، او نزديك به 800 بار دور دنيا را پيموده است. همچنين با اين مقياس اندازه گيري او نزديك به 40 بار تا كره ماه رفته و برگشته است.
آكانا مي گويد جديدا افراد بسيار زيادي به من مي گويند كه براي ثبت اين ركورد در كتاب گينس اقدام كنم اما خودم براي اين كار علاقه اي ندارم. او اين روزها در حال انجام وظيفه است و دوست ندارد كارش را رها كند.
 


پايان يك قرن سرگرداني

در سال 1914 ميلادي كاپيتان براون از دانشكده ناوبري گلاسكو 1890 عدد بطري را به دريا انداخت كه هر بطري حاوي يك عدد كارت پستال بود.
براساس يك رسم عجيب گذشتگان نامه اي نوشته و ابتدا به دل بطري شيشه اي و بعد به دل درياي عظيم مي انداختند تا شايد به مقصود خود برسند و امروز، كشف آن بطري هاي بيهوده، افتخاري بزرگ محسوب مي شود.
اكنون نيز بطري حاوي نامه نماينده دولت اسكاتلند كه 98 سال پيش به دريا انداخته شده بود به وسيله يك ماهيگير اسكاتلندي در سواحل شمالي اين كشور پيدا شد.
ماجرا از اين قرار بود كه در سال 1914 ميلادي كاپيتان C.H براون از دانشكده ناوبري گلاسكو 1890 عدد بطري را به دريا انداخت كه هر بطري حاوي يك عدد كارت پستال بود و از يابندگان آن تقاضا مي كرد تا محل پيدا شدن بطري ها را گزارش كنند.
وي وعده داده بود كه در قبال گزارش بطري هاي يافت شده يك پاداش شش پني نيز به يابندگان اهدا خواهد شد. در واقع اين طرح بدين منظور اجرا شده بود كه دولت اسكاتلند بتواند نقشه نحوه فعاليت مسيرهاي آبي در درياهاي اطراف اسكاتلند را طراحي كند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14