(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 شهریور 1391 - شماره 20297

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تعهد غيرمتعهدها (يادداشت روز)
دوربين مخفي ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در واكنش به لفاظي هاي سران تل آويو
وينوگراد : آقاي نتانياهو دهانت را ببند ايران ما را موشك باران مي كند
راهبردهاي ولي امر مسلمين براي حل بحران سوريه (يادداشت ميهمان)
فرمانده كل سپاه: دشمن جرأت عملي كردن تهديدهايش را ندارد
تله گذاري اصلاح طلبان براي ناطق و قاليباف (خبر ويژه)
اين فصلنامه است يا جاسوسنامه؟! (خبر ويژه)
نوول ابزرواتور؛ آمريكا مي خواست ايران را منزوي كند، خودش منزوي شد (خبر ويژه)
واشنگتن تايمز: درست بيخ گوش آمريكا ايران تحريم ها را دور مي زند (خبر ويژه)
مگر قرار نبود انتخابات را تحريم كنيم؟! (خبر ويژه)
قاضي سراج: احكام متهمان پرونده فساد بانكي ابلاغ شد
پيام كودك بحريني به آل خليفه ؛ پيروزي نزديك است


تعهد غيرمتعهدها (يادداشت روز)

اجلاس 6 روزه تهران در 3 سطح كارشناسان ارشد، وزراي خارجه و سران كشورهاي عضو عدم تعهد پيام ها و پيامدهاي پرشماري را رقم زده و خواهد زد. از همين روي است كه فرداي پس از اجلاس تهران را بايد چشم اندازي راهبردي ارزيابي كرد كه حاوي يك نظم جديد بين المللي است. نظمي كه به تعبير راهگشاي رهبر بصير انقلاب پاياني بر هندسه غلط بين المللي است تا اتاق فرمان جهان از چنبره و سيطره ديكتاتوري غربي رهايي يابد.
بنابراين آنچه كه در فرداي پس از اجلاس تهران بايد نصب العين اعضاي جنبش غيرمتعهد شود حركت در يك پيچ تاريخي حساس و سرنوشت ساز براي گذار از نظام تك قطبي و ديكتاتوري غربي به سوي يك نظم و نظام نويني است كه؛ «در آن قطبهاي سنتي قدرت جاي خود را به مجموعه اي از كشورها و فرهنگ ها و تمدن هاي متنوع و با خاستگاه هاي گوناگون اقتصادي و اجتماعي و سياسي مي دهد» تا در پهنه گيتي، «مديريت عادلانه» تحقق و عينيت بيابد.
از اين روي در يك گزاره كاربردي بايد گفت؛ سرمايه استراتژيك براي عبور از پيچ تاريخي و رسيدن به مديريت عادلانه گيتي در گرو «تعهد غيرمتعهدها» است.
گام اول اين تعهد در اجلاس تهران و با محوريت جمهوري اسلامي ايران و اجماع سران دو سوم كشورهاي جهان در جهت تغيير سياسي و اقتصادي نظام فعلي بين الملل برداشته شد و آن «نه بزرگ» به رژيم صهيونيستي بود و بطور مشخص در اين باره گفتني هايي هست؛
1- صهيونيست ها در يك برنامه ريزي از پيش طراحي شده از چند ماه مانده به اجلاس غيرمتعهدها در تهران در يك جنگ زرگري با آمريكايي ها بر طبل حمله به ايران كوبيدند. هر بار كه نتانياهو به اصطلاح ژست جنگ با ايران مي گرفت يكي از مقامات آمريكايي به صحنه مي آمد و از تلاش واشنگتن براي منصرف كردن تل آويو خبر مي داد!
هر چند به قول اينديپندنت بلوف اسرائيل براي حمله به ايران «بلوف قرن» است ولي لفاظي ها و هياهوهاي صهيونيست ها در حمله به ايران چيزي جز يك جنگ رسانه اي و به اصطلاح عمليات رواني براي تحت الشعاع قرار دادن اجلاس غيرمتعهدها در تهران نبود.
مقامات تل آويو تمام تلاش و پتانسيل خود را بكار بستند تا به هر قيمتي كه شده اجلاس تهران كمرنگ و بدون رونق برگزار شود و افزون بر شلتاق كاري و هياهو در بلوف حمله به ايران، از تهديد و تطميع مقامات بين المللي و سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد براي حضور نيافتن در اجلاس تهران دريغ نكردند.
اكنون با پايان يافتن موفقيت آميز اجلاس غيرمتعهدها در تهران وضعيت كاملاً نمايان است.
2- علي رغم تهديد مستقيم بان كي مون دبير كل سازمان ملل و برخي ديگر براي عدم شركت در اجلاس تهران از سوي مقامات ارشد صهيونيستي، آنها به تهران آمدند و در اجلاس بزرگ غيرمتعهدها حضور يافتند. حضور آنها و بخصوص بان كي مون آنقدر معنادار بود كه حتي رسانه هاي صهيونيستي نتوانستند آن را پنهان نمايند و از جمله جروزالم پست با لحني حسرت بار مي نويسد؛ «اگر حداقل بعضي از كشورها در كنفرانس غيرمتعهدها شركت نمي كردند و دبير كل سازمان هم اين اجلاس را تحريم مي كرد و مي گفت؛ «در اين زمان جاي من در ا يران نيست»، آنگاه اسرائيل مي توانست نتيجه بگيرد كه ايران منزوي شده است اما امروز؟ امروز بعد از اينكه پادشاهان، رهبران و شخصيت هاي مهم كشورهاي مختلف به سمت ايران حركت كرده اند؛ ديگر استدلال هاي اسرائيل عليه ايران رنگي نخواهد داشت.»
آنچه اسرائيلي ها را به شدت خشمگين كرده اين است كه سخنان رهبر ايران در افتتاحيه اجلاس تهران پيرامون اسرائيل مورد تأكيد 120 كشور جهان بوده تا جايي كه همين جروزالم پست در اين باره مي نويسد؛ «سكوت جهان در برابر چنين رفتاري براي اسرائيل دلسرد كننده است چرا كه در اجلاس تهران هيچ كس در اعتراض به سخنان رهبر ايران بيرون نرفت، هيچ كس صحبت ها را قطع نكرد، هيچ كس اعتراضي نكرد و حضور و مواضع 120 كشور دنيا در تهران، ايران را شجاع تر از گذشته مي كند.»
3- از سوي ديگر؛ واكنش مقامات كودك كش تل آويو به اجلاس تهران قابل تأمل ويژه است.
ليبرمن وزير خارجه اين رژيم آنچنان عصباني است كه عجزآلود مي گويد؛ «محمود عباس از تهران برگردد ترورش مي كنيم.»
و منشأ اين عصبانيت هنگامي از پرده بيرون مي افتد كه پس از ناسزاگويي به شركت كنندگان در اجلاس تصريح مي كند كه دنيا براي اسرائيل ارزشي قائل نيست و براي جامعه جهاني موجوديت اسرائيل اهميتي ندارد.
همچنانكه نتانياهو نيز از سر ضعف فزاينده و فقد تحليل شرايط بي محابا 120كشور دنيا را متهم مي كند به اينكه هيچ چيزي نياموخته اند و شركت آنها را در اجلاس تهران «لكه ننگي براي بشريت»! قلمداد كرده و در مقام به اصطلاح انتقام گيري مي گويد؛ «حقايق در مورد ايران را در اجلاس ساليانه نيويورك خواهم گفت.»!
4- مشكل وخامت بار و لاينحل صهيونيست ها اين است كه اكنون پس از شوك سهمگين بيداري اسلامي كه حيات رژيم صهيونيستي را به مخاطره انداخته با يك شوك بزرگ ديگر روبرو شده اند و آن به چالش كشيدن اسرائيل از سوي كشورهايي است كه پيش از اين متحد استراتژيك رژيم صهيونيستي محسوب مي شدند.
در اجلاس تهران اين موضوع در مواضع محمد مرسي رئيس جمهور مصر نمود آشكاري داشت.
مرسي با حمايت قاطع از فلسطين به سياست هاي رژيم صهيونيستي اعتراض كرد و بطور مشخص نسبت به نپيوستن اسرائيل به معاهده ان پي تي واكنش نشان داد.
براي همين است كه پايگاه صهيونيستي دبكا- نزديك به موساد- اذعان مي كند كه مرسي در تهران اسرائيل را به چالش كشيد و از حقوق فلسطينيان دفاع كرد.
نكته اي كه دبكا نتوانسته از آن بگذرد اين است كه مرسي مواضع مشابهي با رهبر ايران داشته و مي نويسد؛ حمايت از فلسطين و خاورميانه عاري از سلاح هسته اي دو موضوعي است كه رئيس جمهور مصر نيز مانند رهبر ايران بر آن تأكيد داشته است.
به عبارت روشن تر؛ صهيونيست ها دريافته اند كه اكنون فقط ايران نيست كه سياست هاي تجاوزكارانه اسرائيل را به چالش مي كشد بلكه اين الگو در حال تعميم است و كساني مثل مرسي جايگزين حسني مبارك شده اند كه در اجلاس قبلي غيرمتعهدها- شرم الشيخ- متحد صهيونيست ها بود و اكنون در حبس به سر مي برد.
5- هر چند مارش عزا براي صهيونيست ها مدتهاست كه به صدا درآمده ولي در شرايط كنوني كه موج بيداري اسلامي و اجلاس تهران رژيم صهيونيستي را به گوشه رينگ برده آنچه اين وضعيت را تشديد نموده و هرگونه روزنه اميدي را براي مقامات تل آويو مسدود كرده است گزارش مبسوط دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا پيرامون اسرائيل است.
منافع درهم تنيده وگره خورده واشنگتن و تل آويو همواره باعث شده تا آمريكايي ها در سخت ترين شرايط به كمك صهيونيست ها بيايند ولي گزارش 82 صفحه اي جامعه اطلاعاتي آمريكا تحت عنوان «آماده شدن جهان براي خاورميانه پس از اسرائيل» نشان مي دهد صهيونيست ها در لبه پرتگاه قرار گرفته اند.
در اين گزارش صريحاً تأكيد شده كه اسرائيل بزرگ ترين خطر براي منافع ملي آمريكاست.
اين گزارش هشدار مي دهد با افزايش قدرت كشورهاي اسلامي در منطقه پس از انقلاب هاي عربي- بخوانيد بيداري اسلامي- و همچنين قدرت گرفتن ايران و كاهش نفوذ آمريكا، واشنگتن ديگر نمي تواند از اسرائيل دفاع كند و هيچ توجيهي براي واشنگتن وجود ندارد چرا كه آمريكا بايد به دنبال عادي سازي روابط با 57 كشور اسلامي باشد. جالب اينجاست كه دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا در اين گزارش اذعان مي كنند كه دولت آمريكا نه پول آن را دارد كه از اسرائيل حمايت مالي كند و نه افكار عمومي از چنين كاري حمايت مي كنند.
6- و بالاخره بايد گفت علي رغم سر و صداها و هياهوهاي اسرائيل عليه جمهوري اسلامي طي ماه هاي گذشته و تهديد به حمله نظامي و حتي تعيين زمان براي اين حمله، آنچه اكنون محرز است شليك نرم تهران به تل آويو در پي اجلاس غيرمتعهدها در ايران است كه حيات اين رژيم جعلي را به شماره انداخته است.
دقت شليك نرم اما كاري تهران اين است كه اكنون تعهد غيرمتعهدها بسوي خاورميانه پس از اسرائيل از پرده برون افتاده و توجه همگان به جنايات و تجاوزات اسرائيل معطوف شده تا اين غده سرطاني ريشه كن شود.
حسام الدين برومند


دوربين مخفي ! (گفت و شنود)

گفت: بخش فارسي شبكه تلويزيوني بي بي سي در اوج برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران يك گزارش مفصل از حراج لباس زير ملكه ويكتوريا پخش كرد!
گفتم: ديگه چي؟!
گفت: با آب و تاب و پخش تصوير از مراسم حراج توضيح مي داد كه؛ بعله... يك زيرشلواري متعلق به شوهر ملكه به فروش رسيد!... اين زيرشلواري خيلي بزرگ بود!... جنسش از ابريشم خالص بود!... دو جفت جوراب ملكه هم به فروش رفت! و...
گفتم: بي بي سي كه قبل از شروع اجلاس قول داده بود مراسم اجلاس را به طور مستقيم و كامل پخش كند!
گفت: آره، اما وقتي متوجه شد كه اجلاس تهران بدجوري توي كاسه آمريكا و اسرائيل و انگليس گذاشته به زيرشلواري شوهر ملكه ويكتوريا متوسل شد!
گفتم: يارو مي گفت، همسرم قول داده بود براي شام غذاي دلخواه منو درست كنه. شب كه رفتم خونه پرسيدم غذا كو؟ گفت؛ روي گازه. اما وقتي رفتم آشپزخونه ديدم هيچي روي گاز نيست. پرسيدم؛ پس غذا كو؟ و همسرم گفت؛ شما در مقابل دوربين مخفي هستيد! خودت برو يه نيمرو درست كن و بزن تو رگ!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003

¤ايران بايد در طول سه سال رياست خود بر جنبش غيرمتعهدها از تغيير نام جنبش گرفته تا اهداف و جهت گيري هاي آن دست به تحول بزند و اين جنبش را براي صلح پايدار در جهان مثمر ثمر سازد.
0498---0936
¤سه سال رياست اجلاس زمان زيادي نيست و زود مي گذرد و لذا ما بايد نهايت استفاده را ببريم و با يك برنامه ريزي منسجم جلو برويم و اين رياست مثل جوشني بر تن ماست كه خباثتهاي دشمنان را خنثي مي كند. رياست «نم» براي ايران است و غيرمتعهدها - همان هايي هستند كه چند بار با بيانيه هاي خود از فشار خصومت بر ما در فضاي بين المللي - كاستند و اين دروغي كه غربيها با سه چهار كشور خبيث مثل آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان با محوريت صهيونيسم بين الملل خود را معادل جامعه جهاني مطرح مي كنند، نقش بر آب مي شود. چون 120 كشور در حمايت از ما هستند ما بايد اين فرصت را غنيمت بشماريم.
8713---0912
¤از ارگانهايي كه براي امنيت اجلاس غيرمتعهدها تلاش كردند سپاسگزاري مي كنم. اين سه سالي كه ايران رياست اين اجلاس را برعهده دارد، طلايي ترين فرصت براي انقلاب و نظام و ايران است و ما ايرانيان بايد برنامه هاي هسته اي و دانش صلح آميز اتمي را با سرعت هرچه بيشتر به پيش ببريم اينكه خودروهاي منفجر شده هسته اي را جلوي در مقر اجلاس قرار دادند حركت بسيار زيبا و ارزنده اي بود. و اينكه بچه هاي يتيم شهداي هسته اي به پيشواز سران آمدند كار بسيار ژرفي بود چرا كه باعث رسوايي دشمنان ما شد و اين ديپلماسي تهاجمي است.
محمود ايران منش
¤با برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران معلوم شد كه چه كشورهايي در انزواي جهاني هستند.
8870---0912
¤ دبير كل سازمان ملل در سخنراني خود در اجلاس غيرمتعهدها در تهران به دروغ گفت كه دولت سوريه تظاهرات مسالمت آميز اين كشور را با خشونت جواب داده است. اگر ايشان واقعا از تظاهرات مسالمت آميز مردم در كشورها دفاع مي كند پس چرا در دفاع از قيام مردم بحرين و شرق عربستان اقدامي نمي كند؟
آب پيكر
¤از وزراي ارشاد-صنعت-آموزش و پرورش و استدعا دارم قانون راهكارهاي اجرايي گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مصوب 13/10/84 شوراي عالي انقلاب فرهنگي را اجرايي كنند. جاي تاسف دارد و شرم آور است كه 7 سال از اين قانون بگذرد و هيچ يك از مسئولان قدمي در راه اجرايي شدن آن برنداشته باشند.
مينايي
¤بيمه طلايي فرهنگيان چرا فقط 70 درصد هزينه هاي دارويي درماني را تقبل مي كند. از مسئولان آموزش و پرورش تقاضاي رسيدگي داريم.
3451---0912
¤لازم است صندوق بازنشستگي كشوري و وزارت آموزش و پرورش بدهي خود را به بيمه بپردازند تا ما بازنشستگان بتوانيم مطالبات خود مربوط به بيمه طلايي را دريافت كنيم.
فواد كاسب
¤بيش از يك هفته مي شود مسئول دبيرخانه بهزيستي شهرستان مباركه اصفهان با اتومبيل تصادف كرده و در محل كار خود حاضر نمي شود در نتيجه در امور اداري مراجعين وقفه پيش آمده است. ضمن آرزوي سلامتي كامل براي ايشان از مسئولين امر مي خواهيم با جايگزيني موقت فرد ديگري مشكل به وجود آمده را حل كنند و كار مراجعين را به جريان بيندازند.
احمدپور
¤به دليل گرماي هوا ضرورت دارد همه اتوبوس هاي شركت واحد به سيستم خنك كننده مجهز شوند.
يك شهروند
¤از مسئولان سازمان تامين اجتماعي مي خواهيم قانون بازنشستگي بيش از 25 سال كه مدتي مسكوت مانده را مجددا اجرايي كنند.
يك پيام
¤مگر شبكه هاي جديد سيما مثل پويا تافته جدا بافته از ديگر برنامه هاي صدا و سيما هستند كه برنامه هاي ويژه قبل و بعد از اذان در آن گنجانده نشده است؟
يك پيام
¤از فرمانداري تهران درخواست مي شود حق الزحمه انتخابات مجلس نهم (هر دو مرحله) را پرداخت نمايد بويژه حق الزحمه معلمان.
4844---0912
¤از زمان ساخت و تكميل بزرگراه امام علي(ع) بلوار نيكنام خيابانهاي همجوار آن با معضلات زيادي از جمله بسته بودن برخي از مسيرها و ترافيك محلي رو به رو بوده است. حال با وجود نخاله هاي ساختماني و انباشته شدن زباله ها، بوي بد به اين مشكلات اضافه شده است. از شهرداري تقاضا رسيدگي داريم.
يك هموطن
¤ مسئولين امر ما مردم و سهامداران را از وضعيت پتروشيمي در دست احداث لردگان در استان چهارمحال و بختياري آگاه بكنند از قرار معلوم بعد از گذشت سه سال هنوز بلاتكليف مانده است. در ضمن سهامداران نيز متضرر شده اند.
2872---0913
 


در واكنش به لفاظي هاي سران تل آويو

وينوگراد : آقاي نتانياهو دهانت را ببند ايران ما را موشك باران مي كند

رئيس سابق ديوان عالي رژيم صهيونيستي و رئيس كميته جنگ 33 روزه، با انتقاد شديد از لفاظي هاي نتانياهو، نخست وزير و ديگر مقامات تل آويو درباره حمله نظامي به ايران هشدار داد كه روزنامه صهيونيستي «تايمز اسرائيل»، «الياهو وينوگراد» رئيس سابق ديوان عالي رژيم صهيونيستي، از «بنيامين نتانياهو» نخست وزير و «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي، به دليل عنوان كردن اظهارات «غيرمسئولانه» مبني بر حمله به تاسيسات هسته اي ايران به شدت انتقاد كرد.
وينوگراد يكي از شخصيت هاي مشهور رژيم صهيونيستي به شمار مي رود. وي در سال 2008 رئيس كميته تحقيق رژيم صهيونيستي در مورد جنگ 33 روزه با حزب الله بود. او در گزارشي كه به «گزارش وينوگراد» معروف شد، از كابينه وقت رژيم به دليل عدم آمادگي ارتش انتقاد كرده و رسما اعلام كرد كه اسرائيل چه از لحاظ تاكتيكي و چه از لحاظ لجستيكي از حزب الله لبنان شكست خورده است.
وي كه ديروز با راديو اسرائيل مصاحبه مي كرد، گفت: به عقيده من كابينه كنوني اسرائيل به جمع بندي گزارش سال 2008 توجه نكرده و به همين دليل هم اكنون «همه ما در مشكلي بزرگ گرفتار شده ايم».
وينوگراد سپس انتقادات بي سابقه خود را اين طور ادامه داد: «تمام سران مراكز امنيتي، از شين بت (اداره امنيت داخلي اسرائيل)، تا موساد، هم سران سابق و هم سران كنوني، همه مي گويند كه حمله نكنيد. آيا فقط باراك و نتانياهو بايد تصميم بگيرند؟ نتانياهو گفته است كه «من مسئوليت مي پذيرم» و «اگر مشكلي باشد اين خطاي من بوده»، خوب اين خيال مرا راحت مي كند، اما آيا مشكل ما را نيز حل مي كند؟»
وي مي افزايد: «اگر حمله كنيم، نه تنها ايران به مراكز استراتژيك اسرائيل حمله موشكي مي كند، بلكه حزب الله نيز براي كمك به ايران فرصت مي يابد، و همين طور حماس از غزه و صحراي سينا. خلاصه بگويم، بايد منتظر باراني از موشك ها باشيم كه از هر طرف بر سر ما مي بارد، كه من نمي دانم جبهه داخلي چقدر براي اين وضعيت آماده است. ما گزارش هايي از رسانه ها مي بينيم كه نشان مي دهد جبهه داخلي فاصله زيادي تا آمادگي مطلوب دارد».
وينوگراد كه به نظر مي رسد به شدت از اظهارات جنگ طلبانه نتانياهو عصباني است، ادامه مي دهد: «نتانياهو از دست كساني كه زياد حرف مي زنند عصباني است. اما خود او اين كار را (زياد حرف زدن) بهتر از هر كس ديگري بلد است. مي خواهي كاري بكني؟ خب، بنشين و خفه شو! پنهاني براي حمله كردن تصميم بگير و اگر تصميم گرفتي، حمله كن! اما اين طور كه تو حرف ميزني، ايراني ها قادر خواهند بود تا آماده شده و موشك هاي بيشتري را به سمت ما نشان روند».
به گزارش فارس، اندكي پس از انتشار اين خبر، تايمز اسرائيل اقدام به حذف عبارت «نتانياهو بنشين و خفه شو!» از نسخه اينترنتي خود كرد، غافل از اين كه ديگر رسانه هاي صهيونيستي از جمله يديعوت آحارنوت، پيش از اين، اقدام به انتشار اين خبر كرده بودند.
وينوگراد در ادامه هشدار مي دهد كه حمله به ايران مي تواند آسيبي هميشگي به اسرائيل وارد كند و مي افزايد: «شما در حال به خطر انداختن تمام اسرائيل هستيد، تمام آنچه را كه ساخته ايم، چه فيزيكي و چه اقتصادي».
وي به صحبت هاي ايهود باراك كه گفته بود: « در صورت حمله ايران، 500 اسرائيلي كشته مي شوند» نيز اشاره كرده و گفت: «شما فكر مي كنيد كه مي دانيد؟ نمي دانم اين ها بر چه اساسي هستند. اين نهايت بي مسئوليتي است».
در پايان اين مصاحبه، راديو اسرائيل هم اشاره كرده است كه وينوگراد نيز با صحبت هاي خود به صف طويلي از مقامات كنوني و سابق اسرائيل پيوست كه علنا مخالفت صريح خود با اظهارات جنگ طلبانه بنيامين نتانياهو را عنوان كرده اند.
پس از برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران و بيانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در اين اجلاس، بخصوص آن بخش از صحبت هاي ايشان كه به موضوع فلسطين و جنايت هاي صهيونيست ها اختصاص داشت، موجب بوجود آمدن موج جديدي از نفرت ميان مقامات شركت كننده در اجلاس عليه سردمداران صهيونيست شد.
خشم صهيونيست ها از اين موضوع به حدي بود كه نتانياهو، نخست وزير اين رژيم با توهين به شركت كنندگان در اين اجلاس مدعي شد كه حضور سران و مقامات 120 كشور در اجلاس تهران نشان داد كه خيلي ها در جامعه بين الملل هنوز چيزي نياموخته اند.
پايگاه خبري «عاروتص شوع» هم به نقل از «دان مريدور» وزير اطلاعات اسرائيل گزارش داد: تل آويو تاكنون موفق به توقف برنامه هسته اي ايران نشده است و اين نشان مي دهد كه تحريم ها هيچ تأثيري بر روند اين برنامه نداشته است.
مريدور با اذعان به اينكه اسرائيل موفق به توقف برنامه هسته اي ايران نشده، افزود: اما فشارها ادامه دارد. تحريم ها آنچه قرار بود را انجام نداده اند، اما مانع موج پيشرفت (سريع) ايران شدند.
وي گزارش ها درباره تنش در روابط آمريكا و اسرائيل را كم اهميت جلوه داد و مدعي شد: ديدگاه اسرائيل درباره اوضاع خيلي متفاوت از ديدگاه آمريكا نيست و ما صرفاً زماني وارد جنگ مي شويم كه راه ديگري وجود نداشته باشد.
سخنان وزير اطلاعات رژيم صهيونيستي پس از آن مطرح شد كه ژنرال «مارتين دمپسي»، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا خطاب به سران صهيونيستي گفت: اگر اسرائيل به ايران حمله كند ما مايل به همدستي نيستيم بنابراين آنها منتظر حمايت و كمك ما نباشند.
در همين رابطه روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» هم از تشديد اختلافات ميان اسرائيل و ايالات متحده در خصوص حمله به مراكز هسته اي ايران خبر داد.
به گزارش العالم، اين روزنامه در گزارشي كه روز جمعه منتشر شد، نوشت: به دنبال انتقاد نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي از باراك اوباما، «مشاجره لفظي» شديدي ميان دانيل شابيرو، سفير آمريكا در فلسطين اشغالي، و نتانياهو در گرفته است.
اين روزنامه خاطرنشان كرد كه در جريان ديدار هفته گذشته مايكل راجرز، رئيس كميسيون اطلاعات و امنيت كنگره آمريكا، با نتانياهو (كه سفير آمريكا در تل آويو نيز در آن حضور داشت)، نخست وزير رژيم صهيونيستي در انتقاد از مواضع اوباما تصريح كرد: «اوباما و مشاورانش به جاي فشار جدي و مؤثر بر ايران، ما را تحت فشار قرار مي دهند كه به مراكز هسته اي ايران حمله نكنيم.»
اين گزارش مي افزايد: سفير آمريكا در تل آويو به اظهارات نتانياهو واكنش نشان مي دهد و به او مي گويد كه ادب را رعايت كند و حد خود را نگه دارد.
شيفر در ادامه تأكيد مي كند، هنگامي كه نتانياهو اظهارات اوباما مبني بر اين كه ايالات متحده آمريكا خود را ملزم مي داند كه مانع دستيابي ايران به سلاح هسته اي شود را به سخره مي گيرد و مي گويد كه همه گزينه ها بر روي ميز است، جر و بحث هاي سفير آمريكا و نخست وزير اسرائيل به اوج خود مي رسد و هر كدام ديگري را به اتهام هاي مختلف متهم مي كند و اظهارات شديداللحني عليه هم مي زنند.
علاوه بر اين هفته نامه تايم به نقل از برخي منابع آگاه گزارش داد: در پي افزايش تنش ميان آمريكا و اسرائيل بر سر موضوع حمله به ايران، واشنگتن حضور نيروها و سيستم هاي دفاع موشكي خود در مانور مشترك نظامي ميان آمريكا و اسرائيل را به طور چشمگيري كاهش داده است.
«يديعوت آحارونوت»، در اين باره نوشت: مقامات امنيتي اسرائيل كوشيدند تصميم پنتاگون براي كاهش حضور خود در مانور نظامي مشترك با اسرائيل را كم اهميت جلوه دهند، اما برخي مقامات كابينه اين رژيم، تصميم واشنگتن در اين باره را به تنش فزاينده ميان بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل و دولت اوباما مربوط دانستند.
يك عضو ارشد كابينه سياسي و امنيتي اسرائيل در اين باره به روزنامه يديعوت آحارونوت گفت: تصميم واشنگتن براي كاهش حضور در مانور مشترك با اسرائيل پاسخ دولت اوباما به ضيافت شام نتانياهو به افتخار ميت رامني، نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكاست. اما يك مقام ديگر اظهار داشت: تصميم پنتاگون بازدارندگي را تقويت نمي كند و باعث آسودگي خاطر ايراني ها مي شود.
يكي ديگر از وزراي كابينه رژيم صهيونيستي نيز اظهار داشت: «بدون در نظر گرفتن اين مانور نظامي، ارتباط ميان اسرائيل و آمريكا دچار تنش شده است.» اما يكي ديگر از وزراي اسرائيلي مدعي شد، روابط تل آويو و واشنگتن هرگز بهتر از اين نبوده است!
از سوي ديگر، نخست وزير رژيم صهيونيستي ديروز مدعي شد: ايران جديت كافي از سوي جامعه بين المللي مشاهده نمي كند تا در نتيجه آن برنامه هسته اي اش را متوقف كند.
به گزارش النشره نتانياهو كه در آغاز جلسه هفتگي كابينه رژيم صهيونيستي صحبت مي كرد، با اشاره به برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران، اظهار داشت: 120 كشور جهان در تهران گردهم آمدند و به اظهارات ضد اسرائيلي رهبر ايران گوش فرا دادند، هيچ كسي هم محل برگزاري نشست را ترك نكرد كه با توجه به گزارش اخير آژانس اين نشان دهنده خطرناك شدن وضعيت است.
 


راهبردهاي ولي امر مسلمين براي حل بحران سوريه (يادداشت ميهمان)

روح الله عبادي¤
رهبر معظم انقلاب اسلامي در 18 ديدار خارجي با رؤساي جمهور و مسئولان ارشد كشورهاي خارجي و همچنين دبير كل سازمان ملل متحد در طول برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد از منظر يك استراتژيست و تحليلگر مسائل بين المللي به تبيين دقيق تحولات سوريه، عوامل دخيل در اتفاقات دردآور آن، دستهاي پشت پرده و نهايتاً راهكارهاي خروج از وضعيت فعلي پرداختند، كه عصاره بيانات معظم له درباره مسائل سوريه مي تواند نقشه راه مسئولان جمهوري اسلامي به ويژه دستگاه ديپلماسي كشور و همچنين جنبش عدم تعهد و شخصيتها و يا كشورهايي باشد كه واقعاً با نيت خيرخواهانه تصميم به ورود در موضوع به منظور حل مسائل و مشكلات مردم سوريه دارند. جمع بندي محورهاي كليدي اشارات راهبردي رهبر انقلاب در اين ديدارها را در حقيقت مي بايست موضع رسمي نظام جمهوري اسلامي در ارتباط با تحولات سوريه قلمداد كرد. به طور خلاصه محورهاي كليدي مباحث رهبر معظم انقلاب به شرح زير است:
¤ مقصر اصلي و پشت پرده بحران سوريه: آمريكا و رژيم صهيونيستي
¤ هدف دشمن از ايجاد بحران: تأمين منافع رژيم صهيونيستي و ضربه زدن به مقاومت در منطقه
¤ حقيقت بحران سوريه: مجموعه اي از دولت ها به سردمداري آمريكا، گروه هاي مخالف دولت سوريه را به جنگي نيابتي از طرف خودشان با دولت سوريه وادار كرده اند.
¤ عامل ايجاد بحران: ارسال سيل گونه سلاح به داخل سوريه و حمايت مالي از گروه هاي بي مسئوليت
¤ مدت استمرار بحران: تا وقتي كه نقشه خطرناك دولت هايي كه جنگ نيابتي را به راه انداخته اند، ادامه داشته باشد.
¤ شرط طبيعي حل بحران: جلوگيري از ارسال سلاح به گروه هاي بي مسئوليت داخل سوريه
¤ نتيجه ادامه بحران: وجه المصالحه و قرباني شدن مردم سوريه
¤ عامل شكست طرح كوفي عنان: دولت هايي كه جنگ نيابتي را در سوريه به راه انداخته اند. (آمريكا و اسرائيل و...)
¤ تبليغات انحرافي دشمن درباره ماهيت بحران سوريه: القاي جنگ شيعه و سني
¤ پيشنهادي براي برون رفت از بحران: جنبش غيرمتعهدها با ورود سياسي خود، ابتكار عمل را به دست گيرد و به وضعيت كنوني پايان دهد.
¤ توجيه منطقي پيشنهاد ايران: جنبش عدم تعهد قطعاً بيش از آمريكا، ناتو و برخي كشورهاي اروپايي، حق ورود سياسي به مسائل سوريه را دارد.
¤ پاسخ به يك شبهه: وجود سلاح در دست دولت سوريه طبيعي است، زيرا دولت سوريه مانند هر دولتي ارتش دارد.
¤ سياست اصولي ايران: مخالفت با هرگونه دخالت خارجي در مسأله سوريه
¤ توصيه به دولت سوريه:
الف) بهانه ندادن به دست مخالفان و بهانه جويان
ب) ادامه اصلاحات سياسي
ج) تشريح و افشاء واقعيت و پشت پرده توطئه براي افكار عمومي ملت هاي عرب
د) گفتگوي آقاي بشار اسد با مردم سوريه و ملتهاي عرب
¤ عامل جلوگيري از تكرار بحران هاي مشابه: همكاري و اتحاد كشورهاي مستقل و اسلامي
¤ كليدي ترين جمله خطاب به عوامل اصلي بحران سوريه: اگر امروز به مخالفان سياست هاي دولت هاي اروپايي نيز كه اقدام به برپايي تظاهرات مي كنند، پول و سلاح داده شود، قطعاً وضعيت كنوني سوريه در اين كشورها نيز به وجود خواهد آمد!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ كارشناس مسائل استراتژيك


فرمانده كل سپاه: دشمن جرأت عملي كردن تهديدهايش را ندارد

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به تشديد تهديدهاي دشمن عليه ايران گفت: دشمنان تهديد نظامي مي كنند اما جرات تهديد عملي را ندارند.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري در مراسم افتتاحيه اجلاس سالانه سازمان بسيج اساتيد در مشهد، با بيان اينكه «دنيا در حال يك تحول است و موقعيت ويژه كشور ما قابل انكار نيست»، افزود: شما جمع خاصي از اساتيد بسيجي و انقلابي هستيد كه پذيرفته ايد مدافع ارزش هاي انقلاب و پياده سازي اهداف آن باشيد.
وي با بيان اينكه «وقتي عنوان فرماندهان جنگ نرم به اساتيد دانشگاهي داده مي شود، اين يك مسئوليت بسيار سنگين است»، خطاب به اساتيد بسيجي گفت: شما فرماندهان جنگ نرم امروز هستيد. ما روز به روز شاهد موفقيت هاي ايران هستيم و از تهديدات دفاعي، نظامي و امنيتي عبور كرديم و مهم اين است كه بدانيم در اين مقطع در چه شرايطي قرار داريم و چه مساله اي براي جمهوري اسلامي مهم است.
جعفري با اشاره به اينكه جنگ نرم نوعي جنگ است كه خوب حس نمي شود، اظهار كرد: وقتي جنگي حس نشود استعدادها هم خوب به كار گرفته نمي شود. در 8 سال دفاع مقدس مردم مقابل تهديدها ايستادند و كمتر از يك سال نيروهايي كه هيچ تجربه اي در زمينه نظامي نداشتند، در جبهه ها صاحب نظر شدند و با بسيج نيروها خرمشهر آزاد شد و بعد از آن 7 سال براي انتقام گيري با دشمن جنگيديم.
فرمانده كل سپاه افزود: يكي از بزرگترين پيامدهاي جنگ 8 ساله اين بود كه نيروهاي استكبار به اين نتيجه رسيدند كه با ايران نمي شود با زور و جنگ رفتار كرد و نمي توانند اراده شان را به ايران تحميل كنند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر دشمنان تهديد نظامي و دفاعي مي كنند اما جرات تهديد عملي را ندارند و از بيان آن پرهيز مي كنند، تصريح كرد: امروز در جنگ نرم، نيروهاي دانشگاهي و حوزوي داراي تكليف هستند و بايد با ديد جنگي در اين عرصه قدم بگذارند.
 


تله گذاري اصلاح طلبان براي ناطق و قاليباف (خبر ويژه)

يك عضو حزب اعتماد ملي مي گويد اصلاح طلبان احتمالا از نامزدي قاليباف يا ناطق نوري در انتخابات رياست جمهوري حمايت مي كنند.
محمدجواد حق شناس (مدير مسئول روزنامه توقيف شده اعتماد ملي) به آريا گفته است: آقاي قاليباف در 7 سال گذشته عملا با حمايت چهره هاي اصلاح طلب شوراي شهر توانست به عنوان شهردار تهران انتخاب شود.
اين در حالي است كه تنها دو عضو از 15عضو شوراي شهر تهران (نجفي و ابتكار) اصلاح طلب هستند.
وي همچنين گفته است: حمايت اصلاح طلبان از يك كانديداي اصولگرا غيرمنطقي است. البته اگر چنانچه در انتخابات آينده يك چهره شاخص اصلاح طلب نتواند وارد عرصه رقابت شود و از سوي ديگر از آنجا كه جريان اصلاح طلبي به دنبال تحريم انتخابات نيست علي القاعده اعلام تحريم نمي كند بنابراين طبيعي است آن بخشي از بدنه اصلاح طلب كه مي خواهد در انتخابات شركت كند از بهترين گزينه كه مدافع حقوق و منافع ملي باشد در آن مقطع تاريخي حمايت كند.
تفاوت هاي ناطق و قاليباف
عضو شوراي مركزي اعتماد ملي درباره گرايش اصلاح طلبان به قاليباف و ناطق نوري گفت: اين دو گزينه با يكديگر تفاوت هاي جدي دارند. ناطق نوري از چهره هاي شاخصي است كه بعد از انقلاب در سه دهه گذشته حضور جدي در عرصه سياسي داشته است. به طوري كه در يك مقطع يعني انتخابات 2خرداد 76 چهره شاخص جريان اصولگرا در مقابل جريان اصلاح طلب بود، در آن زمان شاهد عملكرد و رفتار قابل دفاع و دموكراتيكي از سوي ناطق نوري بوديم و در حالي كه وي رياست مجلس را برعهده داشت و رقيب شكست خورده اصلاح طلب محسوب مي شد اما رفتار هوشمندانه و متناسب با منافع ملي از خويش نشان داد و ديديم حتي پيروزي آقاي خاتمي را هم تبريك گفت.
وي ادامه داد: ناطق نوري از معدود چهره هاي اصولگراست كه در 7 سال گذشته مواضع شفاف و صريحي نسبت به عملكرد دولت داشته و حتي در سال هاي گذشته به دليل اين مواضع هزينه هايي هم پرداخت كرده است مثل برخوردهايي كه اخيرا در مشهد با وي صورت گرفته است.
وي خاطرنشان كرد: برخوردهايي كه با ناطق نوري صورت مي گيرد نشان دهنده استقلال نظر وي و راي ايشان است. به عقيده من اين استقلال راي قابل احترام است.
حق شناس تاكيد كرد: «بنده معتقدم نگاه و عملكرد قاليباف و ناطق نوري با يكديگر متفاوت است؛ عمدتا دو نيرو اطراف قاليباف حضور دارند يكي نيروهاي نظامي هستند كه با ايشان همكار بوده اند و يا نيروهايي از استان خراسان هستند كه همشهري و هم استاني قاليباف محسوب مي شوند بنابراين در حال حاضر نمي توان بيش از اين قضاوت كرد و بايد منتظر فضاي پيش رو در انتخابات رياست جمهوري يازدهم باشيم.»
 


اين فصلنامه است يا جاسوسنامه؟! (خبر ويژه)

يكي از مجلات وابسته به جريان شبه روشنفكري به تجليل از وابستگان دربار پهلوي و معاندين انقلاب اسلامي پرداخته است.
فصلنامه «نقد و بررسي كتاب تهران» در آخرين شماره خود و در حاشيه معرفي يك كتاب از علي اصغر اميراني(روزنامه نگار جاسوس وابسته به دربار پهلوي) تمجيد كرده است و در معرفي اين جاسوس نشان دار انگليسي آورده است: «بزرگترين عشق زندگي اش از آغاز، انتشار يك مجله خواندني و بعد نوشتن مقاله هاي انتقادي بود. جز اينها هيچ جاه طلبي نداشت. او هيچگاه شغل دولتي قبول نكرد.»
در معرفي اين عنصر وابسته اشاره اي به ارتباط او با ميس لمبپتون جاسوس معروف انگليسي و سفارتخانه هاي غربي پس از كودتاي 28 مرداد نشده است. ارتباط او با سفارتخانه آمريكا چنان بود كه در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسي از او به عنوان رابطين خوب آمريكا ياد شده است. همچنين «ميس آن لمبپتون» جاسوس انگليسي در خاطرات خود علي اصغر اميراني را به عنوان منبع اطلاعاتي و خبرچين معرفي مي كند كه براي انجام خدمات ويژه! دستمزد و مقرري ماهانه از سفارت انگليس دريافت مي كرده است.
علي اصغر اميراني كه مدير مسئول مجله خواندنيها بود، با انتشار اين مجله در دوره اعتصاب مطبوعات در سال 57 قصد شكستن اعتصاب مطبوعات را داشت. وي حتي در هفتم بهمن ماه 57 و در آستانه بازگشت حضرت امام خميني(ره) كه سقوط رژيم ستمشاهي اجتناب ناپذير مي نمود طي سرمقاله اي براي فرار محمدرضا پهلوي از ايران مرثيه سرايي مي كند.
اميراني پس از انقلاب نيز به دشمني با جمهوري اسلامي پرداخت چنان كه فعاليت هاي خائنانه او موجب بازداشت و محاكمه و اعدام وي شد. جالب اين كه مجله نقد و بررسي كتاب تهران در اين باره نيز تلاش مي كند با ايجاد خدشه در رأي دادسراي انقلاب اسلامي چهره موجهي از اين جاسوس نشان دار ارائه كند. اين مجله تا آنجا پيش مي رود كه حزب توده ايران و جريان چپ را عامل اعدام اميراني معرفي مي كند تا از او چهره اي ضد مذهبي و طرفدار مردم ترسيم كند.
مجله «نقد و بررسي كتاب تهران» به سردبيري «هرمز همايون پور» و توسط جمعي از فعالان «انتشارات فرزان روز» منتشر مي شود و چهره هايي مانند داريوش آشوري (نويسنده صهيونيست) و... به صورت دائم با آن همكاري مي كنند.
گفتني است نقد و بررسي كتاب تهران با انتشار مقالاتي از مطبوعات خارجي به معرفي و ترويج كتاب هاي «كاندوليزا رايس» و «بيل كلينتون» پرداخته است. اين سياستمداران آمريكايي در كتابهايشان تلاش مي كنند چهره غيرقابل شكستي از آمريكا ترسيم نمايند و سرپوشي بر سياست هاي غلط كاخ سفيد در زمان حكمراني شان بگذارند.
«هرمز همايون پور» صاحب امتياز و مدير مسئول مجله نقد و بررسي كتاب تهران مدير انتشاراتي «كتاب روشن» و از كارمندان برجسته انتشارات فرانكلين وابسته به سفارت آمريكا در سالهاي ستمشاهي است.


نوول ابزرواتور؛ آمريكا مي خواست ايران را منزوي كند، خودش منزوي شد (خبر ويژه)

ايران چرا بايد احساس انزوا كند در حالي كه نفوذ منطقه اي گسترده اي دارد؟!
اين تحليل را نشريه فرانسوي نوول ابزرواتور به نقل از يان ريشار استاد دانشگاه سوربن منتشر كرد. وي در پاسخ به اين سؤال كه «ايران با برگزاري نشست كشورهاي غيرمتعهد مي خواهد نشان دهد كه همچنان داراي نفوذ است؛ آيا واقعاً اين گونه است؟» گفت: ايران چرا بايد احساس انزوا كند؟ نفوذ منطقه اي اين كشور از كابل تا بغداد و دمشق و حتي فراتر از آن گسترده شده. اين كشور داراي يك موقعيت استراتژيك است. تمامي نياز نفتي اروپاي مركزي و قفقاز كم و بيش به خواست دولتمردان ايراني كه از سوي روس ها مورد حمايت اند وابسته است. ايران روابط خوبي با چين، روسيه، برزيل، ونزوئلا و ديگر كشورهاي آمريكاي جنوبي دارد. برگزاري اين نشست در تهران نشان مي دهد كه دولت جمهوري اسلامي علي رغم كشورهاي غربي روابط خود را با كشورها حفظ كرده. من فكر نمي كنم كه ايراني ها در تنگنا قرار گرفته باشند.
يان ريشار همچنين در پاسخ اين پرسش كه «ايران وانمود مي كند چيدمان ژئوپليتيكي جديدي در شرف وقوع است؟ آيا به نظر شما همين طور است؟» تأكيد كرد: جهان در حال موضع گيري در اطراف دو جبهه است كه هر يك با ديگري متخاصم است؛ جبهه سعودي و جبهه ايران. من فكر مي كنم در حال حاضر ايران و روسيه روي استقامت حكومت بشار اسد حساب كرده اند. اين دو كشور نمي خواهند سوريه را از دست بدهند، چرا كه به واسطه سوريه مي توانند دسترسي خود را تا مديترانه حفظ كنند و اين مسئله براي آنها بسيار مهم است.
وي اضافه كرد: متأسفانه پس از شنيدن اظهارات فرانسوا اولاند اين احساس را دارم كه ما فرانسوي ها يك منطق ضد ايراني كاملاً احمقانه را پيش گرفته ايم و متوجه نيستيم كه ائتلاف با عربستان سعودي به بن بست خواهد انجاميد. زماني كه به تعداد سلفي ها در دمشق نگاه مي كنم، واقعاً وحشتناك است.
استاد دانشگاه سوربن خاطرنشان كرد: منفعت ما فرانسوي ها، اگر مي خواهيم تعادل را در منطقه حفظ كنيم، اين است كه حداقل به نفوذ ايران توجه داشته باشيم.
روزنامه آمريكايي «كريستين ساينس مانيتور» نيز درباره اجلاس عدم تعهد در تهران نوشت؛ نشست سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كه بزرگ ترين رويداد سياسي اين كشور طي 33 سال گذشته است، ثابت كرد كه ايران نه تنها كشوري منزوي نيست بلكه با جامعه جهاني تعامل گسترده اي دارد. به رغم فشار آمريكا و اسرائيل براي عدم حضور مقام هاي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در اين نشست، اغلب از اين كشورها در نشست تهران شركت كرده و عالي رتبه ترين مقام هاي اين كشورها عازم ايران شدند.


واشنگتن تايمز: درست بيخ گوش آمريكا ايران تحريم ها را دور مي زند (خبر ويژه)

ايران ضمن گسترش روابط استراتژيك با ونزوئلا، تحريم ها را دور مي زند.
آلن ولت نماينده فلوريدا در مجلس نمايندگان آمريكا ضمن بيان اين مطلب، به روزنامه واشنگتن تايمز گفته است: درست بيخ گوش ما نوعي روابط استراتژيك ميان ايران و ونزوئلا شكل گرفته و ده ها ديپلمات ايراني در كاراكاس فعاليت مي كنند.
واشنگتن تايمز نوشت: اخيراً مشخص شده كه ونزوئلا در حال ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين نظامي براي ايران است و تعداد نامعلومي جنگنده-16در اختيار تهران قرار داده است.
اين ائتلاف ناميمون همچنين باعث شده است كه ايران تحريم هاي سازمان ملل و ديگر تحريم هاي بين المللي را كه به منظور كند كردن سرعت پيشرفت برنامه هسته اي ايران طراحي شده اند دور بزند.
روزنامه آمريكايي اضافه كرد: ونزوئلا به صورت علني حمايت خود را از آمال هسته اي ايران اعلام كرده و شبكه هاي مالي و اقتصادي در زمينه سرمايه گذاري هاي مشترك حساب هاي بانكي و توافقات متعدد باعث شده است كه تهران به آساني تحريم، انسدادهاي بانكي بايكوت نفتي و ساير گام هاي اقتصادي كه در جهت كند كردن روند سياست ساخت سلاح هاي هسته اي حكومت مذهبي ايران تعبيه شده را دور بزند. براي مثال شركت ها و تأسيسات صوري ونزوئلا محصولات پتروشيمي و صنايع تسليحاتي را در اختيار ايران قرار مي دهند و نظام بانكي آن كشور در جهت پرداخت بهاي نفت به عنوان واسطه اي براي ايران عمل مي كند. با اين وجود نفوذ ايران از ونزوئلا نيزفراتر رفته است. تهران روابط گسترده اي نيز با بوليوي برقرار كرده است.
 


مگر قرار نبود انتخابات را تحريم كنيم؟! (خبر ويژه)

عضو متواري گروهك ملي-مذهبي نسبت به عقب نشيني اصلاح طلبان از ادعاي تقلب و تقلا براي حضور در انتخابات رياست جمهوري ابراز نگراني كرد.
تقي رحماني كه در پاريس پناهندگي گرفته، از اتفاقات نامبارك خبر داده و در سايت روزنت مي نويسد: مدتي است در داخل در ميان برخي اصلاح طلبان، حتي مدافعان مدني و مطبوعاتي ها و برخي شخصيت ها سخن از شركت در انتخابات تا حضور كامل در پاي صندوق راي، بدون قيد و شرط و فارغ از هرگونه از اتفاق خاص است. اين شركت دربست درست در زماني رخ مي دهد كه برخي از همين افراد و شخصيت ها و فعالان در انتخابات مجلس نهم از عدم شركت حمايت قاطع كرده بودند. اين كار در حقيقت مرحله سوزي است.
شدت تمايل به حضور در انتخابات آن هم در شرايطي كه حكومت برنامه خود را تقويت مي كند تا به حدي است كه حتي آقاي خاتمي را هم دور مي زنند.
وي مي افزايد: فشار آغاز شده به سمتي مي رود كه در پايان خاتمي هم به دلايل گوناگون در پاي صندوق راي از يكي از كانديداهاي مقبول شده حمايت كند يا تمام قد وارد ميدان حمايت از كانديداي مزبور شود.
اين شور اشتياق براي شركت در انتخابات آن هم در شرايطي كه اوضاع ايران در مسئله هسته اي پيچيده تر شده و نتيجه انتخابات آمريكا مشخص نشده امري نامعقول و مقبول است(!)
عضو گروهك ملي- مذهبي با هشدار نسبت به شكاف بيشتر در ميان فتنه گران نوشت: حكومت برنامه مناسبي را تدارك ديده است كه بايد به آن توجه داشت، اوج اين برنامه حمايت هاشمي رفسنجاني از شركت در انتخابات و بعد حمايت خاتمي از كانديداي اصلاح طلبان است كه نتيجه آن انشقاق كامل ميان طيف دموكراسي خواهان است كه سه دسته اصلاح طلب، سبز و تحول طلب را شامل مي شود.
اين گروهكي ورشكسته «كم حوصلگي اصلاح طلبان» را «نه چندان دلگرم كننده» توصيف كرد و نوشت: اتفاقي نه چندان مبارك در حال وقوع است.


قاضي سراج: احكام متهمان پرونده فساد بانكي ابلاغ شد

قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ بانكي، گفت: ما به وكلاي متهمان پرونده فساد 3 هزار ميليارد توماني ابلاغ كرديم كه مي توانند بيايند تا احكام موكلانشان به آنها ابلاغ شود.
قاضي ناصر سراج گفت: ممكن است وكيلي امروز به دادگاه مراجعه كند و ممكن است ظرف چند روز آينده به دادگاه بيايد تا حكم به وي ابلاغ شود. ما هم تقسيم بندي كرده ايم.
قاضي سراج درباره اين پرسش كه براي ابلاغ حكم وجود متهمان ضروري است يا خير، گفت: معمولا احكام به وكلا ابلاغ مي شود.
قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد 3 هزار ميليارد توماني درباره مرجع تجديدنظر خواهي، گفت: مرجع تجديدنظر خواهي اين پرونده ديوان عالي كشور است.
 


پيام كودك بحريني به آل خليفه ؛ پيروزي نزديك است

آل خليفه تا دير نشده بايد براي آينده خود فكر عاجلي بكند در غير اين صورت نسل در حال رشد بحرين او را از اريكه قدرت به زير خواهد كشيد.
در تظاهرات ضد آل خليفه همه حضور داشتند، پير و جوان، كوچك و بزرگ «همه شركت كنندگان شعار سرنگوني رژيم آل خليفه را سر دادند». در اين ميان يك كودك بحريني با پوشيدن پرچم بحرين و بلند كردن دستان خود به علامت «پيروزي» به آل خليفه پيام مي دهد كه تا دير نشده بايد از قدرت كنار رود.
به گفته ناظران سياسي بحرين، حضور اين كودك در تظاهرات ضددولتي زنگ خطر را براي رژيم آل خليفه به صدا در آورده است.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14