(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 شهریور 1391 - شماره 20297

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در ديدار رئيس مجمع عالي خلق كره شمالي
لاريجاني : براي گسترش روابط با پيونگ يانگ آمادگي كامل داريم
فعالان سياسي مطرح كردند
دستاوردهاي اجلاس سران عدم تعهد در تهران
در مكتب امام
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي:
رسانه ها اقامه نماز را ترويج كنند
بروجردي خبر داد
نشست مجالس «نم» براي حل بحران سوريه
امير اسماعيلي خبر داد
 سامانه هاي پدافندي مخفي از مراكز هسته اي كشور دفاع مي كنند
بررسي ابعاد رسانه اي اجلاس غيرمتعهدها در ديدار صالحي و ضرغامي
صبح ديروز با شركت فيلمسازان 77 كشور جهان
نخستين دوره جشنواره فيلمسازان آغاز به كار كرد
يك پايگاه تحليلي آمريكايي:
انسداد تنگه هرمز آمريكا را از حمايت اسرائيل ناتوان مي كند
اتمام عمليات آواربرداري مناطق زلزله زده تا بيستم شهريور
پيام سردار نقدي به احمدي نژاد:
جنبش عدم تعهد جلوي تجاوز آمريكا عليه ملت ها را بگيرد
امير عبداللهيان خبر داد
تشكيل گروه دوستان عدم تعهد براي حل بحران سوريه


در ديدار رئيس مجمع عالي خلق كره شمالي

 لاريجاني : براي گسترش روابط با پيونگ يانگ آمادگي كامل داريم

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رئيس مجمع عالي خلق كره شمالي اظهار داشت كه تهران براي گسترش روابط با پيونگ يانگ آمادگي كامل دارد.
رئيس مجمع عالي جمهوري دموكراتيك خلق كره شمالي بعدازظهر ديروز در راس هيئت بلندپايه اين كشور با رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.
بررسي راه هاي گسترش روابط اقتصادي-تجاري في مابين و زمينه هاي سرمايه گذاري تجار ايراني در كره شمالي و همچنين نقش مجالس در تسهيل روند تحكيم مراودات دوستانه في مابين از مهم ترين محورهاي گفت وگو و تبادل نظر در اين ديدار بود. علي لاريجاني در اين ديدار با اشاره به پيشينه خوب مناسبات دو كشور در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به ايستادگي پايداري ملت جمهوري دموكراتيك خلق كره در مقابل دولت هاي سلطه گر به ديده تحسين نگاه كرده است.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران براي توسعه همكاري هاي في مابين در زمينه هاي مختلف صنعتي-تجاري و فناوري و سرمايه گذاري در امور زيربنايي، بهره برداري از معادن و صدور تكنولوژي ساخت تجهيزات كشاورزي به كره شمالي آمادگي كامل دارد، افزود: بخش خصوصي ايران از توانمندي هاي بالايي براي صدور خدمات فني و مهندسي برخوردار است كه با ايجاد تسهيلات لازم مي توان از آن بهره گرفت.
كيم يونگ نام، رئيس مجمع عالي جمهوري دموكراتيك خلق كره شمالي نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران و ديدار با مقامات عالي رتبه ايراني، خاطر نشان كرد: برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران نشان دهنده قدرت و ظرفيت بسيار بالاي ايران است.
وي سخنراني رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحيه كنفرانس را ستود و تصريح كرد: ايران تحت رهبري مدبرانه حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با غلبه بر فشارها و توطئه هاي دشمنان خود سرانجام به پيروزي دست خواهد يافت.
تبريك لاريجاني به موفقيت معلولان پارالمپيكي
رئيس مجلس در پيامي به مناسبت افتخارآفريني جانبازان و معلولان كشورمان در مسابقات پارالمپيك، اين پيروزي ها را ثمره تمسك به ائمه اطهار دانست.
در اين پيام آمده است: قهرمانان ورزشكار جانباز و معلول كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران كه با شعار «توكل، تلاش، ميثاق با شهدا» در رقابت هاي پارالمپيك لندن حضور دارند، پرصلابت و استوار و با عزمي راسخ كه از تمسك به ائمه اطهار ناشي مي شود، افتخارآفريني هاي خود را آغاز كردند.
تسليت درگذشت پسر حجت الاسلام موسي پور
رئيس مجلس شوراي اسلامي با صدور پيامي درگذشت فرزند موسي پور استاندار سابق قم را به وي تسليت گفت. در اين پيام آمده است كه اينجانب ضمن تسليت اين مصيبت جانگداز به جنابعالي، مادر داغدار و خانواده گراميتان براي آن مرحوم رحمت و مغفرت و براي بازماندگان صبر و شكيبايي از درگاه خداوند متعال مسئلت مي كنم.
 


فعالان سياسي مطرح كردند

 دستاوردهاي اجلاس سران عدم تعهد در تهران

چهره ها و تشكل هاي گوناگون سياسي كشور طي اظهارات و بيانيه هايي با تجليل از برگزاري موفق اجلاس تهران به بيان دستاوردهاي آن پرداختند.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حضور مقام معظم رهبري در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها را منشأ تحولات گسترده در نگرش، عملكرد و قدرت جنبش خواند.
حجت الاسلام سعيدي با اشاره به سخنراني رهبر انقلاب در افتتاحيه اجلاس غيرمتعهدها در تهران، خاطرنشان كرد: نقش رهبري ايران در معادلات بين المللي بسيار تعيين كننده بوده و حضور معظم له در دو اجلاس بيداري اسلامي و قدس تأثير فراواني در تحولات منطقه غرب آسيا و خاورميانه داشت.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها نيز با اشاره به شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، تصريح كرد: اين عنايتي كه خداوند در چند روز گذشته به كشور ما عطا كرد تا محور يكي از مهمترين اتفاقات بين المللي و ديپلماتيك منطقه باشد، نشان دهنده اين است كه دنيا آماده شنيدن پيام هاي ديگري از جنس پيام هاي امام خميني(ره) است.
محمديان افزود: امروز مي بينيم كه در اوج تحريم ها 120كشور دنيا با اشتياق و علاقمندي به ايران آمدند و در شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد با چنين افتخاري در تهران برگزار شد كه اين هم از الطاف خداوند است.
شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد تهران نيز با صدور بيانيه اي با اشاره به شكست غرب و شبكه صهيونيزم براي تضعيف اجلاس تهران، تأكيد كرده است.
«دستيابي به اهداف عاليه جنبش غيرمتعهدها كه استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشورهاي عضو آن در راس آنهاست، با مديريت و رياست هوشمندانه جمهوري اسلامي ايران و همكاري همه جانبه كشورهاي عضو ميسر است. تشكيل دبيرخانه جنبش جهت پيگيري اهداف جنبش و تصميمات اجلاس و عملياتي نمودن آنها بسيار تأثيرگذار است، اميد است در دوره 3 ساله رياست ايران بر اين جنبش اين مهم تحقق يابد.»
حبيب الله عسگراولادي نيز دستاوردهاي اجلاس را غرورانگيز خواند و گفت: سران و نمايندگان بيش از دو سوم كشورهاي جهان حدود شش روز اقامت در تهران در جريان برگزاري نشست غيرمتعهدها، تصويري از ايران پيشرفته، باثبات، امن، يكپارچه و متحد را ملاحظه كردند.
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در ادامه تصريح كرد: اين تصوير عيني، تمام تبليغات دشمن عليه ملت ايران و سياه نمايي عليه دولت جمهوري اسلامي را خنثي كرد. آنها دريافتند آنچه با چشم خود ديدند، با آنچه كه در رسانه هاي صهيونيستي و امپرياليستي ترسيم مي شود چه قدر فاصله دارد. اين تصوير واقعي از ايران بزرگترين دستاورد نشست تهران بود.
عسگراولادي اظهار داشت: دومين دستاورد نتايج و ره آورد نشست آن بود كه در بيانيه تهران انعكاس يافت. جهان در برابر سعه صدر مسئولان كشور و هوشمندي آنان در مديريت نشست و نيز نطق تاريخي مقام معظم رهبري، ايران را در قامت مديريت جامعه جهاني يافت.
همچنين محمدحسن قديري ابيانه سفير سابق ايران در مكزيك و استراليا درباره اجلاس تهران اظهار داشت: اجلاس تهران با ساير اجلاس هاي قبلي يك تفاوت اساسي داشت و آن روح حاكم بر جنبش عدم تعهد بود.
قديري ابيانه بر همين اساس ادامه داد: در گذشته كشورهاي عدم تعهد موضوع دفاع از كشورهاي عضو جنبش را مطرح مي كردند و در واقع اين اجلاس رويكرد دفاعي داشت اما در اجلاس اخير با توجه به سياست ايران و سخنان مقام معظم رهبري رويكرد تدافعي جنبش به يك رويكرد تهاجمي تبديل شد.
محمدصادق كوشكي اجلاس تهران را رزمايشي سياسي- تبليغي توصيف و با بيان اينكه مهمترين بازتاب سخنان رهبري در افتتاحيه اجلاس، بازگرداندن توجه به كانون اصلي مسائل بين المللي يعني بحث فلسطين بود، اظهار داشت: ايشان نگاه ها را به سمت مسئله فلسطين به عنوان كانون اتحاد در جهان اسلام برگردانند.
دفاع زيباكلام از اجلاس تهران
در شبكه الجزيره
صادق زيباكلام، استاد دانشگاه و از چهره هاي اصلاح طلب كشور اخيراً در يكي از برنامه هاي تلويزيوني شبكه الجزيره با موضوع اجلاس سران كشورهاي غير متعهد حضور يافت و دفاعي جانانه از سياست هاي جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشت.
به گزارش مشرق در اين برنامه تلويزيوني علاوه بر صادق زيباكلام، مصطفي علاني، مدير امنيت و دفاع مركز تحقيقات خليج فارس در دوبي و شخصي به نام مهدي خلجي كه الجزيره عنوان كرد از پژوهشگران! موسسه واشنگتن است نيز به عنوان ميهمان حضور داشتند.
ميهماناني كه البته دائما تاكيد داشتند بر اينكه اجلاس نم براي تهران هيچ دستاوردي نداشته است و جمهوري اسلامي ايران موفق نشده است با برگزاري اين اجلاس مشكلاتش را حل كند.!
نكته جالب اين برنامه تلويزيوني اما صحبت هاي جالب زيباكلام درباره، اجلاس نم در تهران، مواضع ايران در قبال سوريه و نيز پاسخ هايي بود كه وي خطاب به صحبت هاي غرض ورزانه دو مهمان ديگر برنامه ارائه كرد.
وي در ابتداي صحبت هاي خود گفت: حقيقت اين است كه جمهوري اسلامي ايران هم اكنون در مواجهه با آمريكا و مباحثي كه پيرامون پرونده هسته اي اين كشور مطرح شده با موقعيت حساسي مواجه است.
اين استاد علوم سياسي دانشگاه تهران افزود: اما دشمنان ايران در ايزوله كردن كشور ما موفق نبوده اند و نشانه اين عدم توفيق هم حضور كشورهاي دنيا در مقياس وسيع در اجلاس سران كشورهاي غير متعهد در تهران و نيز حضور بان كي مون، دبير كل سازمان ملل در اين اجلاس است.
زيباكلام كه به زبان انگليسي صحبت مي كرد ادامه داد: من بايد اضافه كنم كه در قبال اين اجلاس و مسئله ايران دو نكته مهم وجود دارد. نكته اول اينكه آمريكا به هيچ وجه نتوانست در منصرف كردن كشورها براي حضور در اجلاس غير متعهدها در تهران موفق باشد.
و نكته دوم هم اين بود كه كشورهاي مختلف دنيا با وجود فشارهاي آمريكا؛ در سطوح بالايي اعم از پادشاه، رئيس جمهور، وزير خارجه و غيره در اجلاس تهران شركت كردند و اين مسئله گوياي آن است كه ايران امتيازات فراواني را عليه آمريكا و رژيم اسرائيل در اختيار دارد.
اين چهره سياسي كشورمان در بخش ديگري از اين برنامه ضمن پاسخگويي اصولي به صحبت هاي غرض ورزانه علاني و خلجي و مواضع فرافكنانه آنها عليه جمهوري اسلامي ايران، بيان كرد:
«صحبت اين برنامه درباره مشكلات ايران نيست بلكه درباره اجلاس غير متعهدها در تهران است. اما گويا مهمانان برنامه متوجه اين موضوع نيستند. ضمن اينكه آقاي خلجي هم كه اينگونه درباره برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران صحبت مي كند التفات لازم را نسبت به واقعيت هاي پيرامون جمهوري اسلامي ايران ندارد. من واقعا متوجه حرف هاي آقاي خلجي نيستم.»
صادق زيباكلام در بخش ديگري از اين برنامه پيرامون مواضع طرح شده جمهوري اسلامي ايران در اجلاس نم درباره سوريه گفت: مسئله سوريه براي جمهوري اسلامي ايران يك مسئله استراتژيك است. سوريه تنها كشور عربي است كه از ايران در هنگام جنگ با عراق پشتيباني كرد.
همچنين سوريه تنها كشوري است كه درباره فلسطين مواضع يكساني با ايران دارد و از حزب الله لبنان نيز حمايت هاي صريحي بعمل آورده است.
مجري الجزيره هنگامي كه صحبت هاي زيباكلام به اين بخش رسيد حرف هاي وي را قطع كرد.
آيت الله مقتدايي: تحقق بيانات رهبر معظم انقلاب بهترين دستاورد اجلاس تهران خواهد بود
آيت الله «مرتضي مقتدايي» در گفت و گو با ايرنا با اشاره به بيانات حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در مراسم افتتاحيه اجلاس تهران اظهار داشت:بيانات معظم له در اجلاس شانزدهم سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها بايد در دستور كار اين جنبش در طول سه سال آينده قرار گيرد.
رييس حوزه هاي علميه سراسر كشور، ادامه داد: اگر كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها بياناتي را كه رهبر معظم انقلاب مطرح كردند به مرحله اجرا درآورند شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو غيرمتعهدها يك اجلاس نمونه در سطح بين المللي خواهد بود. آيت الله مقتدايي افزود: اتاق فرمان جهان به فرمايش رهبر معظم انقلاب، نبايد با ديكتاتوري چند كشور غربي اداره شود و همه كشورهاي جهان بايد در مديريت بين المللي نقش داشته باشند. وي يادآور شد: ايشان به صراحت اعلام كردند كه ساختار سازمان ملل يك ساختار معيوب است و بايد اصلاح شود و ايران بايد اين موضوع را در طول مدت رياست خود بر جنبش غيرمتعهدها در دستور كار قرار دهد زيرا تحقق اين امر بهترين تاثير را بر روي جوامع خواهد گذاشت. وي همچنين گفت: هيئت رييسه جنبش غيرمتعهدها بايد تلاش كند تا فرمايشات رهبر معظم انقلاب با هم فكري كشورهاي عضو اين جنبش محقق شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري اظهاراميدواري كرد كه رياست جمهوري اسلامي ايران بر اين دوره از جنبش غيرمتعهدها، تاثيرات گسترده اي را براي جهانيان داشته باشد.
 


در مكتب امام

تزكيه براي دولتمردان بيشتر لازم است تا مردم عادي
كساني كه مي خواهند زمامداري كنند، اگر بخواهند كه طغيان نكنند و كارهاي شيطاني نكنند بايد:
تزكيه كنند خودشان را.
تزكيه براي دولتمردان
براي سلاطين
براي رؤساي جمهور
براي دولت ها
و براي سردمداران بيشتر لازم است تا مردم عادي.
صحيفه امام - ج 14 - ص 391 و 392
 


حجت الاسلام والمسلمين قرائتي:

رسانه ها اقامه نماز را ترويج كنند

رئيس ستاد اقامه نماز كشور به رسانه ها توصيه كرد هر كس هر امكاناتي در اختيار دارد براي اقامه نماز به كار گيرد و حق نماز را اداء كند.
به گزارش (ايسنا) حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در تشريح اهداف و برنامه هاي بيست و يكمين اجلاس سراسري نماز كه قرار است، 15 و 16 شهريورماه در استان كرمانشاه برگزار شود، خاطرنشان كرد: نماز مال يك شخص، گروه يا حزب خاصي نيست. همه ما به مقداري كه مسلمان هستيم بايد براي نماز قدم برداريم و از امكاناتي كه در اختيار داريم براي اقامه نماز استفاده كنيم.
قرائتي با اشاره به اين كه «هيچ اشكالي ندارد در رسانه هاي خود يك ستون درباره نماز باز كنيد و هر روز درباره آن مطلب بنويسد» افزود: درباره نماز محتواي فراواني داريم نماز تنها به عنوان يك خبر مطرح نشود بلكه بايد نگاهمان به نماز همانند نگاهمان به طناب باشد كه اگر آن را نگيريم سقوط مي كنيم و بدانيم اگر براي نماز كار كنيم در اجر و ثواب آن شريك هستيم.
وي با تاكيد بر اين كه «كار خبري و اطلاع رساني براي نماز يك عبادت است» گفت: مساله نماز حزب و گروه خاص نمي شناسد. مقام معظم رهبري هر سال به اجلاس نماز پيام مي دهند و روساي جمهور در هر دوره در آن شركت مي كنند و به بركت اين اجلاس حركت هاي خوبي انجام شده است همچو ن ساخت صدها مسجد در جاده ها، دانشگاه ها و مدارس، برگزاري نماز جماعت در مدارس و دانشگاه ها توليد صدها جلد كتاب و محتوا كه اميدواريم هر چه بهتر و بيشتر شود.
رئيس ستاد اقامه نماز همچنين با اشاره به تشكيل مجمع خيرين مسجدساز در ستاد اقامه نماز گفت: شرط ساخت مساجد توسط اين مجمع اول مورد نياز بودن آن در مناطق است، ثانيا جمعيت آن شهر يا منطقه زياد باشد و به دور از تزيينات ساخته شود كه براي اين منظور يك سري كارها همچون مسطح كردن زمين، نقشه برداري، خاك برداري و نظارت انجام مي شود. بنابراين مي توان با 50 ميليون تومان يك مسجد 150 متري بسازيم و در اين اقدام تنها از خيرين و افراد علاقه مند كمك مي گيريم.
 


بروجردي خبر داد

نشست مجالس «نم» براي حل بحران سوريه

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از برگزاري نشست مجالس عضو عدم تعهد و كشورهايي كه معتقد به حل بحران سوريه از طريق سياسي هستند خبر دادند.
علاء الدين بروجردي با اشاره به موضع اجلاس غيرمتعهدها در زمينه بحران سوريه اظهار داشت: در راستاي اصول جنبش كه برقراري امنيت در منطقه و جهان است در سند پاياني مواردي در رابطه با سوريه كه از جمله انتظارات جدي است مطرح شد.
به گزارش مهر، وي تصريح كرد: در بيانيه پاياني اجلاس اين نكته قيد شد كه با عدم دخالت در امور داخلي سوريه از روشهاي سياسي براي حل بحران بايد استفاده كرد.
بروجردي با بيان اينكه وزارت امورخارجه براي حل بحران سوريه از طريق سياست طرح هايي دارد، يادآور شد: همچنين در نظر داريم نشست مجالس عضو عدم تعهد و كشورهايي كه معتقد به حل بحران از طريق سياسي هستند را برگزار و از آنها براي هم فكري دعوت كنيم. وي با بيان اينكه اين اجلاس احتمالا در تهران برگزار مي شود، يادآور شد: اگر هم محل برگزاري آن در تهران نباشد با هم فكري اعضا در يك منطقه برگزار خواهد شد.
بروجردي با تاكيد بر اينكه براي حل بحران سوريه تلاش متناسب با جايگاه جمهوري اسلامي ايران بايد صورت گيرد، يادآور شد: در سفر به سوريه اين نظر را از بشار اسد داشتيم كه از برداشتن هر گامي براي حل مشكل سوريه از جانب ايران به لحاظ اعتمادي كه به جمهوري اسلامي دارند استقبال مي كنند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود در زمينه پيگيري آزادي زائران ربوده شده در سوريه نيز افزود: من در اين رابطه با شخص رئيس جمهور سوريه صحبت كردم و ايشان گفتند كه از لحظات اول وقوع اين حادثه ناگوار كميته ويژه اي را براي پيگيري اين موضوع اختصاص داده است.
بروجردي تاكيد بر اينكه پيگيري اين مسئله كار ظريفي است، يادآور شد: اميدواريم همانند آزادسازي بقيه زائران ما در سوريه اين زائران نيز زودتر آزاد شوند.

 


امير اسماعيلي خبر داد

سامانه هاي پدافندي مخفي از مراكز هسته اي كشور دفاع مي كنند

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) گفت: دفاع از مراكز هسته اي، براي پدافند هوايي در اولويت قرار دارد و به همين دليل بيشترين سامانه ها و پدافند مخفي در اين نقاط تعبيه شده اند.
امير فرزاد اسماعيلي در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران، در خصوص انتزاع بخش پدافند هوايي از نيروي هوايي و تشكيل قرارگاه پدافند هوايي گفت :شبكه فرماندهي و كنترل يكپارچه پدافند هوايي كشور پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن همواره در سيستم و سامانه هاي پدافند هوايي و براي ايجاد يك مديريت تمركزي وجود داشته است. اما تفاوتي كه بعد از انتزاع بخش پدافند هوايي از نيروي هوايي و تشكيل قرارگاه پدافند هوايي اتفاق افتاده اين است به دنبال آن هستيم كه هر منطقه پدافند هوايي بتواند صحنه نبرد و بحران را به تنهايي مديريت كند و به اين فكر كند كه در زمان قطع ارتباط ممكن است از مركز هيچ تدبير عملياتي صادر نشود لذا بايد روش و روال ما تغيير مي كرد كه اينكار انجام شده است چرا كه تهديدات ما رو به رشد است پس بايد دفاع ما نيز متقابلا به همين شكل باشد.
وي در مورد توصيه ها و تاكيدات رهبر معظم انقلاب در اولين ديدار فرماندهان و كاركنان قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء با ايشان اظهار داشت:ما اولين ديدار را با فرمانده معظم كل قوا در دهم شهريور سال گذشته داشتيم كه ايشان در اين ديدار فرمودند: خداوند همه شما را موفق بدارد، پدافند خيلي مهم است، بايد خيلي مراقبت و هوشياري داشته باشيد و تعالي بدهيد و پيش ببريد. همه شما جوان و باانگيزه و با استعداد هستيد؛ خداوند هم كمكتان مي كند ان شاءالله.
معظم له در اين جمله تاكيد دارند كه بايد از تمام سيستم ها، تجهيزات موجود و نيروي انساني استفاده كرد و كار را تعالي داده و آن را با قوت پيش برد و همزمان با آن آموزش مستمر هم وجود داشته باشد در عين حال كه از تمام پتانسيل دانش و جواني نيروها بايد استفاده شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در مورد نقش پدافند هوايي در دفاع از مراكز هسته اي كشور نيز اظهار داشت :
دفاع از مراكز هسته اي، در واقع دفاع از حيثيت ملي محسوب مي شود و دفاع از اين مراكز، براي پدافند هوايي در اولويت قرار دارد؛ به همين دليل بيشترين سامانه ها و پدافند مخفي در اين نقاط تعبيه شده اند.
قرارگاه پدافند هوايي اين قابليت را دارد كه با دفاع منسجم در اطراف مراكز حساس و حياتي و خصوصا هسته اي بتواند در برابر تهديداتي كه متصور است به خوبي و شايستگي بايستد.
اسماعيلي در موردنقش دستور تاريخي فرمانده معظم كل قوا مبني بر انتزاع پدافند از آفند در تقويت و ارتقاي رزمي كشور گفت:
امروز برتري رزمي از آن كشوري است كه در نبرد هوايي صاحب برتري باشد. مواجهه با برتري هوايي به معني دفاع هوايي منسجم است، بخش اول دفاع منسجم و مطلوب در دفاع در عمق خلاصه مي شود و بخش دوم آن نيز دفاع در مرزهاي هوايي جمهوري اسلامي ايران و مستلزم اشراف اطلاعاتي است.
تمام اين موارد دست به دست هم دادند تا دستور تاريخي فرمانده معظم كل قوا در دهم شهريور سال 1387 صادر شد كه اين دستور تاريخي، همان انتزاع پدافند هوايي از نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود و در واقع براي بهره مندي از يك بخش تخصصي براي مواجهه با حملات و تهديدات هوايي دشمن عنوان شد.امروز شاهديم كه در بخش ديده باني بصري هوايي، تمام نيروهاي مسلح و حتي بسيج، در بخش درگيري و انهدام، سپاه پاسداران، نيروي زميني، هوايي و دريايي ارتش، در بخش كشف و شناسايي، سامانه هاي قرارگاه ارتش و سامانه هاي پدافند هوايي سپاه، دفاع منسجم و متراكم و باانگيزه اي برقرار كرده اند.
وي در مورد توان ايران در واكنش آني نسبت به تهديدات در پدافند هوايي نيز افزود : تهديداتي كه قرار است صورت بگيرد حتما بايد توسط ما كشف شود. قرارگاه پدافند هوايي 24 ساعته و بدون تعطيلي كار مي كند. تمام سيستم ها و سامانه ها آماده و هوشيارند. لذا اگر قرار است تهديدي اتفاق بيفتد، اولين موضوع آن يعني كشف دقيق و به موقع. مي توانيم اين اميد را بدهيم كه در هنگامه بحران در مراكز حساس و حياتي ما اتفاق ناگواري رخ نخواهد داد.
گفتني است ،امير سرتيپ شاهرخ شهرام معاون اجرايي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) نيز از پذيرش دانشجو در دانشگاه پدافند هوايي از سال آينده خبر داد .
 


بررسي ابعاد رسانه اي اجلاس غيرمتعهدها در ديدار صالحي و ضرغامي

وزير امور خارجه كشورمان با رئيس سازمان صدا و سيما و جمعي از مديران رسانه ملي براي بررسي ابعاد رسانه اي اجلاس غيرمتعهدها ديدار و گفت وگو كرد.
صالحي با اشاره به اهميت بيانيه پاياني شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: بيانيه تهران به عنوان مهم ترين سند اجلاس با اجماع اعضاء به تصويب رسيد كه در تاريخ برگزاري اجلاس هاي جنبش عدم تعهد بي نظير است.
وي افزود: در اين اجلاس 15 سند به تصويب رسيد كه موضوعاتي چون حق جمهوري اسلامي ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي، مخالفت با تحريم هاي يك جانبه عليه اعضاء جنبش، محكوم كردن اسلام هراسي، اصلاح ساز و كارهاي تصميم گيري در سازمان هاي بين المللي و موضوع فلسطين و سوريه از جمله مهم ترين موضوعات اين اسناد بود.
وزير امور خارجه همچنين حضور حداكثري اعضاء جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران را از ديگر موفقيت هاي اين اجلاس برشمرد و گفت: اين حضور در تاريخ برگزاري اجلاس هاي جنبش علي رغم فضاي رواني كه دشمنان فراهم كرده بودند چشم گير بود.
صالحي با تقدير از رسانه ملي، پوشش رسانه اي موفق اجلاس تهران را از جمله عوامل موفقيت اجلاس برشمرد و گفت: صدا و سيما با پوشش مناسب خبري ضمن بالا بردن سطح اطلاع عمومي مردم درباره جنبش عدم تعهد، در پيشبرد اهداف اجلاس شانزدهم هم نقش برجسته اي داشت.
رئيس رسانه ملي نيز با اشاره به ابعاد گسترده موفقيت جمهوري اسلامي در برگزاري اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد گفت: آغاز رهبري ايران بر جنبش، مقتدرانه و طوفاني بود و رسانه هاي استكباري در انفعال كامل قرار گرفتند.
ضرغامي با اشاره به پيشنهاد رسانه ملي در مورد تاسيس «بلوك رسانه اي عدم تعهد» در مقابل بلوك رسانه اي نظام سلطه گفت: همگرايي رسانه ها و خبرنگاران متعهد به ارزش هاي انساني و الهي به عنوان بازوي اصلي براي حيات دوباره جنبش عدم تعهد امري ضروري است كه خوشبختانه بيش از هر زمان ديگر شرائط تحقق آن آماده است.
توضيحات ضرغامي
درباره پخش سخنان مرسي
ضرغامي همچنين صبح ديروز در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور درباره سانسور سخنان محمد مرسي رئيس جمهور مصر در صدا و سيما اظهار داشت: بيشتر برنامه هاي اجلاس به صورت زنده از شبكه هاي داخلي و برون مرزي رسانه ملي پخش مي شد؛ بنابراين سخنراني هايي كه ميهمانان در اجلاس داشتند به زبان هاي مختلف در شبكه هاي برون مرزي با ترجمه خوب منعكس شد.
رئيس سازمان صدا و سيما ادامه داد: ترجمه هاي فارسي نيز از شبكه خبر پخش مي شد كه اين شبكه هم برنامه هاي اجلاس و سخنراني ها را به صورت زنده پوشش مي داد و سخنراني ميهمانان نيز به صورت فارسي ترجمه مي شد كه بعضاً در برخي از شبكه هاي راديويي نيز همزمان پخش مي شد.
وي يادآور شد: در هنگام سخنراني رئيس جمهور مصر شبكه يك نيز اين مراسم را به صورت زنده پخش مي كرد، كه اشكالي در پخش زنده بوجود آمد؛ بنابراين از مترجم ديگري تنها در همين شبكه براي سخنراني مرسي استفاده شد كه اين مترجم در يك اشتباه لفظي به جاي سوريه گفت بحرين و همين موضوع دستاويزي براي رسانه هاي غربي شد.
ضرغامي در ادامه تأكيد كرد: محوريت پخش برنامه هاي اجلاس شبكه خبر بود كه هم در داخل و هم در خارج از كشور برنامه هايش پخش مي شد و هيچ اشكالي در ترجمه شبكه خبر وجود نداشت.
رئيس سازمان صدا و سيما خاطرنشان كرد: البته رسانه هاي غربي نيز اين اشتباه مترجم كه تنها در يك شبكه تلويزيوني ايران اتفاق افتاده بود، را همچون يكي از عروسك هاي كارتون كلاه قرمزي مي خواستند دستاويز قرار دهند اما آنقدر پوشش رسانه اي ايران وسيع و عالي بود كه اين سوء استفاده آنان تاثير نداشت.
ديدار وزير خارجه بروندي با صالحي
در ديدار وزير امور خارجه جمهوري بروندي با دكتر علي اكبر صالحي، وزير امورخارجه كشورمان موضوع همكاري هاي دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
به گزارش گروه ايسنا، وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با تشكر از حضور هيئت بوروندي در اجلاس غيرمتعهدها علاقمندي كشورمان را جهت توسعه روابط با بروندي در زمينه هاي سياسي و اقتصادي اعلام كرد .
وزير خارجه بروندي نيز با ابلاغ سلام مقامات كشورش از برگزاري خوب اجلاس غيرمتعهدها و ميزباني كشورمان تقدير و تشكر كرد .
وي توان جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف از جمله بهداشت و درمان و خدمات فني و مهندسي را مورد توجه قرار داد و با توجه به نياز بروندي در استفاده از تجارب كشورمان در اين عرصه آمادگي بروندي را براي بهره گيري از تجارب جمهوري اسلامي ايران و نيز همكاري در زمينه گردشگري و آموزش هاي فني حرفه يي اعلام كرد .
وزير خارجه بروندي از صالحي براي سفر به اين كشور و نيز از كشورمان براي شركت در نشست شريكان توسعه يي بروندي كه در اكتبر سال جاري در ژنو برگزار مي شود دعوت كرد .
در اين ديدار دو طرف بر تشكيل كميته مشترك همكاري هاي اقتصادي تأكيد كردند .
 


صبح ديروز با شركت فيلمسازان 77 كشور جهان

نخستين دوره جشنواره فيلمسازان آغاز به كار كرد

گروه ادب و هنر:
نخستين دوره جشنواره فيلمسازان مستقل «افق نو»، روز گذشته با حضور رئيس سازمان سينمايي كشور، وزير فرهنگ فلسطين و تعدادي از هنرمندان، نويسندگان و فعالان سياسي از كشورهايي همچون آمريكا، اسپانيا، فرانسه و... شروع به كار كرد.
رئيس سازمان سينمايي نيز در افتتاحيه اين جشنواره با بيان اين كه وضعيت سينماي جهان و مناسبات حاكم بر آن هدف تاييد ما نيست، افزود: سينماي امروز جهان تحكيم بخش نظام فكري، سياسي و اقتصادي است كه موردنظر گروه يك درصد است و تلاش مي كند آنها را بر نظام بشري مسلط كند.
جواد شمقدري خاطرنشان كرد: تا زماني كه سينما در انتهاي زنجيره اي است كه وامدار قدرت هاي جهاني است راه نجات و استقلال براي سينما و فيلمساز نخواهيم يافت. بلكه راه نجات انسان ها حاكميت صالحان و مومنان بر مقدرات بشر است. همچنين دبير اين جشنواره مولفه هاي اصلي را براي انتخاب آثار اين جشنواره عدالت محوري دانست و افزود: در آثار اين جشنواره، به مباحثي همچون فروپاشي اقتصادي غرب و همچنين تزلزل معنويت در غرب پرداخته شده است.
طالب زاده همچنين گفت: طرح اين مباحث در اين جشنواره هدف استقبال فيلمسازان غربي قرار گرفت چنان كه تمام دعوت شوندگان براي حضور در جشنواره اعلام آمادگي كردند. وي خاطرنشان كرد: 25 درصد از فيلم هاي حاضر در جشنواره از آمريكا آمده اند در حالي كه اين آثار براي نمايش در ايالات متحده با محدوديت روبرو هستند و امكان نمايش ندارند. طالب زاده با بيان اين كه فقط ايران، امكان برگزاري چنين جشنواره اي دارد گفت: اين فيلمسازان در آمريكا و اروپا كه امپراطوري هاي زورگو و دروغگو هستند، هدف ظلم آشكار قرار گرفته اند و تنها در كشور ما مي توانند آزادانه حرف هايشان را بيان كنند.
در ادامه جلسه ماريا پومير استاد دانشگاه و نويسنده فرانسوي با اشاره به نفوذ و تسلط لابي هاي صهيونيستي در ميان سياستمداران اروپايي گفت: در اروپا مجموعه اي از قوانين بوجود آمده است كه با افكار ضدصهيونيستي مبارزه مي كند و به عناوين مختلف سكوت را حاكم مي كند. اين قوانين باعث شده اند افكار عمومي حساسيت لازم را از دست بدهند.
اين فعال ضدصهيونيستي و ضدآمريكايي افزود: در اروپا فقط اطاعت از تل آويو بايد انجام شود در حالي كه امام خميني (ره) و انقلاب اسلامي معادله قدرت را تغيير داده اند.
محمد المدهون وزير فرهنگ فلسطين ضمن تقدير از مواضع ضدصهيونيستي جمهوري اسلامي ايران و حمايت از مردم مظلوم فلسطين گفت: ما مي خواهيم صنعت سينما را بر پايه مقاومت بنا كنيم و نشان دهيم ملت فلسطين با همه امكانات به نبرد خود ادامه مي دهد. وي تاكيد كرد: از طريق سينما مي توانيم از روند مبارزه مردم فلسطين حمايت كنيم و همچنين با برملا كردن چهره حقيقي صهيونيزم مشروعيت بي اساس آن را سلب نمائيم. يكي از شخصيت هاي ضدصهيونيست اروپايي نيز با بيان اين كه انقلاب اسلامي با ساير انقلاب هاي جهان كاملا تفاوت دارد گفت: ما وظيفه داريم انقلاب اسلامي را گسترش دهيم و بايد مشروعيت انقلاب اسلامي را به گوش همه جهانيان برسانيم و بگوئيم اين انقلاب هرگز از مسير خودش خارج نشده است.
تري ميسون نويسنده و روزنامه نگار فرانسوي با اشاره به پيروزي ايران در دوران دفاع مقدس تاكيد كرد: فيلم هايي كه در زمينه دفاع مقدس در ايران ساخته شده است خيلي كم است. در حالي كه دشمنان ايران تلاش مي كنند حقايق را وارونه جلوه دهند.
گفتني است نخستين دوره جشنواره فيلمسازان مستقل «افق نو» تا 16 شهريور در سينما فلسطين برگزار مي شود.
در اين جشنواره فيلمسازاني از 77 كشور جهان آثار خود را در 9 محور موضوعي مانند جنبش وال استريت و بيداري اسلامي شركت داده اند.

 


يك پايگاه تحليلي آمريكايي:

انسداد تنگه هرمز آمريكا را از حمايت اسرائيل ناتوان مي كند

پايگاه تحليلي «پريزن پلنت» تنگه هرمز را يكي از مهمترين شاهراه هاي نفتي دنيا دانسته و مي نويسد: در صورت انسداد تنگه هرمز توسط ايران، آمريكا قادر به حمايت از اسرائيل نخواهد بود؛ چرا كه با اين اقدام و كمبود سوخت و فرآورده هاي نفتي در آمريكا، مردم دست به اعتراض خواهند زد.
به گزارش فارس نويسندگان مقاله با اشاره به سياست هاي جنگ طلبانه واشنگتن و تل آويو، هدف از اين سياست ها را سرپوش گذاشتن بر تخلفات آمريكا و اسرائيل و انحراف افكارعمومي عنوان كرده و درباره افروختن آتش جنگ با ايران و سوريه مي نويسد؛ در سال 2006، ايران و سوريه در مقابله با افزايش تهديد غرب، پيمان همكاري هاي دفاعي مشترك امضاء كردند. چنين به نظر مي رسد كه دو كشور مصمم به اجراي اين قرارداد هستند؛ چرا كه ايران، در جريان جنگ داخلي سوريه از اين كشور حمايت مالي كرده است. در واقع، هدف از آغاز ناآرامي هاي سوريه ( با حمايت آمريكا) سنجش ميزان پايبندي ايران و سوريه به اين معاهده است. در هر حال، با توجه به حمايت «سي اف آر» از اقدامات القاعده در ايجاد ناامني در سوريه، بعيد به نظر مي رسد كه ناتو اين شورش ها را صرفا به منظور محك ايران طراحي كرده باشد. شايان ذكر است هنگامي كه تصاوير شورشيان از رسانه هاي گوناگون پخش مي شود، آنان همواره لبخند مي زنند تا از اين طريق چهره خود را موجه جلوه دهند.
به دليل پنهان كاري هاي بسيار وزارت دفاع آمريكا، ممكن است تصور كنيد كه تنگه هرمز اهميت چنداني ندارد اما اين تصور كاملا اشتباه است. تنگه هرمز از امتداد سواحل ايران آغاز مي شود و عرض آن در باريكترين نقطه به 21 مايل مي رسد. با اين حال، تنها دو مسير كشتيراني امن وجود دارند كه عرض هر يك از آنها حدود 2 مايل است. تنگه هرمز، يكي از مهمترين شاهراه هاي نفتي دنيا محسوب مي شود و 20 درصد نفت توليدي جهان، از اين گذرگاه مي گذرد. ايران براي انسداد تنگه هرمز از موشك رادارگريز «قادر» استفاده خواهد كرد. سرعت اين موشك با سرعت موشك «ماچ3» برابري كرده و با هدف انهدام كشتي ها طراحي شده است.
تبعات انسداد تنگه هرمز
در مسير محدود دريايي تنگه هرمز، در صورت حمله موشكي به كشتي ها و غرق شدن نفتكش، عملا كشتي راني در اين آب ها غيرممكن مي شود. در نتيجه اين اقدام ايران، قيمت جهاني نفت به طور فزاينده اي افزايش مي يابد و بسياري از مردم قادر به خريد سوخت نخواهند بود. اقدام اتحاديه اروپا در ذخيره نفت اهميت اين موضوع را نشان مي دهد.
حمله اسرائيل به ايران
آمريكا را وارد جنگ مي كند
به گفته «مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا، در صورت حمله اسرائيل به ايران و سوريه، آمريكا به نفع اسرائيل وارد جنگ خواهد شد. در صورت انسداد تنگه هرمز توسط ايران، آمريكا قادر به حمايت از اسرائيل نخواهد بود چرا كه با بسته شدن اين تنگه و كمبود سوخت و فرآورده هاي نفتي در آمريكا، مردم اين كشور دست به اعتراض خواهند زد. دمپسي با بيان اين سخن كه آمريكا ممكن است از اسرائيل حمايت نكند، به اين موضوع اشاره مي كند كه رفتن حكومت ايران و سوريه خواست مشترك آمريكا و اسرائيل نيست. بعيد است كه در صورت حمله نظامي اسرائيل به ايران و سوريه، آمريكا در جهت حمايت از محدوده متحد دموكراتيك خود در خاورميانه، به نفع اسرائيل وارد جنگ نشود.
چين و روسيه به حمايت از سوريه برمي خيزند
دولت روسيه اعلام كرد كه در صورت حمله به سوريه، روسيه پا پس نخواهد كشيد. در اين راستا روسيه ناوهاي جنگي و نيروهاي خود را در پايگاه دائمي خود در «تارتوس» افزايش داده است. تارتوس تنها پايگاه دريايي روسيه در خارج از مرزهاي اين كشور بوده و از اهميت راهبردي بسياري برخوردار است. حمله نظامي اسرائيل و آمريكا به سوريه، واكنش اقتصادي و نظامي روسيه را به دنبال خواهد داشت. در صورت بروز چنين حالتي دامنه جنگ گسترده تر مي شود. از سوي ديگر، واكنش چين به اين موضوع اقتصادي خواهد بود (اقدامي كه چين از سال 2005 خود را براي اجراي آن آماده مي كند)، با افزايش فزاينده قيمت نفت ( كه در نتيجه بحران خاورميانه به وجود مي آيد)، بسياري از كشورها از جمله كشورهاي عضو «BRIC» (برزيل-روسيه-هند-چين) و بسياري از كشورهاي عضو «آس آن» معامله با دلار را متوقف خواهند كرد. از اين رو واحد جديد «آي ام اف» با نام «اس دي آر» روي كار آمده و سيستم مالي جهان يكپارچه خواهد شد.
 


اتمام عمليات آواربرداري مناطق زلزله زده تا بيستم شهريور

نماينده ويژه مجلس در بازسازي مناطق زلزله زده گفت: پيش بيني ما اين است كه آواربرداري ها به طور كامل تا بيستم شهريور تمام شود.
سيدبهلول حسيني، در مورد روند بازسازي مناطق زلزله زده در شمال غرب كشور اضافه كرد كه در حال حاضر كمبودهايي براي لودرهاي آواربرداري وجود دارد كه اميدواريم به زودي برطرف شود.
عضو كميسيون عمران و نماينده ويژه مجلس در بازسازي مناطق زلزله زده با بيان اين كه در حال حاضر حدود نيمي از آواربرداري ها در مناطق زلزله زده انجام شده است، اظهار كرد: پيش بيني ما اين است كه آواربرداري ها به طور كامل تا بيستم شهريور تمام شود.
وي ادامه داد: تعداد لودرها براي آواربرداري كم است اما كمبودها در حال جبران است.
حسيني با تاكيد بر اين كه بازسازي منازل تخريب شده همزمان با آواربرداري در حال انجام است، گفت: نقشه و مصالح تا آنجا كه در مرحله فعلي به آن نياز است تامين شده و امكان تامين بيشتر هم وجود دارد.
نماينده ويژه مجلس در بازسازي مناطق زلزله زده اظهار كرد: اميدواريم اسكان دائم زلزله زدگان تا اواسط آبان ماه تمام شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چه مقدار از تسهيلات در نظر گرفته شده به زلزله زدگان پرداخت شده است، گفت: حدود يك ميليون تومان از تسهيلات بلاعوض در نظر گرفته شده تاكنون به صورت اقلام معيشتي پرداخت شده است و باقي آن هم در ادامه پرداخت خواهد شد.
به گزارش ايسنا، عضو كميسيون عمران تاكيد كرد: قرار نيست تسهيلات به صورت نقدي به مردم پرداخت شود، بلكه برنامه اين است كه مصالح مورد نياز ساخت و ساز مردم در قالب تسهيلات بلاعوض دو ميليون توماني و تسهيلات با سود كم فراهم شود.
نماينده ويژه مجلس در بازسازي مناطق زلزله زده همچنين در مورد جمع آوري و ساماندهي احشام روستائيان گفت: وظيفه اين كار با جهاد كشاورزي است، اما اسكان دائم احشام نيازمند تكميل خانه هاي روستايي است.
 


پيام سردار نقدي به احمدي نژاد:

جنبش عدم تعهد جلوي تجاوز آمريكا عليه ملت ها را بگيرد

در پي به عهده گرفتن رياست جنبش عدم تعهد از سوي ايران براي يك دوره سه ساله رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پيامي به رئيس جمهور خواستار پوياتر شدن اين جنبش در دوره رياست ايران شد.
در بخشي از اين پيام آمده است كه افتخار دارم از سوي همه بسيجيان به ويژه بسيجيان عزيزي كه دوشادوش نيروهاي نظامي و انتظامي با تلاش شبانه روزي در برقراري امنيت اجلاس سران كشورهاي جنبش عدم تعهد خالصانه مشاركت كردند موفقيت جمهوري اسلامي ايران را در برگزاري موفق اين نشست به امام المسلمين خامنه اي عزيز، جنابعالي و همه ملت كه نقش بزرگي در برگزاري موفق آن داشتند تبريك عرض كنم.
در بخش ديگري از اين پيام اشاره شده كه قطع كامل ارتباط اعضاي جنبش با رژيم صهيونيستي و تصويب رياست فلسطيني بر جنبش و تشكيل اجلاس 2018سران جنبش عدم تعهد در بيت المقدس پايتخت فلسطيني حداقل اقدامي است كه مي توان از جنبش انتظار داشت. محمدرضا نقدي در پيام خود به احمدي نژاد آورده است كه ما انتظار داريم جنبش عدم تعهد تمام قدرت خود را براي پايان دادن به يكه تازي رژيم آمريكا در معادلات بين المللي و تجاوز نظامي آمريكا عليه ملت ها به كار گيرد. جمع آوري پايگاه هاي نظامي آمريكا و انگليس از تمامي سرزمين هاي كشورهاي عضو جنبش و مشروط شدن عضويت در اين جنبش به نداشتن پايگاه نظامي آمريكا در خاك خود، حداقل انتظار ما از اين جنبش در زمان رياست جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود كه ما از جنابعالي انتظار داريم تمام همت خود را براي حذف سلطه دلار بر معاملات اقتصادي بين المللي به كار گيريد و برنامه منطقي و اجرايي قابل تفاهم با كليه كشورهاي عضو را به جريان اندازيد.
نوري اضافه كرد كه ما انتظار داريم در دوره تصدي جنابعالي بر جنبش غيرمتعهدها شاهد كاهش جدي منازعات محلي و منطقه اي و يكپارچه شدن توان كشورهاي عضو براي مبارزه گسترده با ظلم و جور استكبار جهاني به سردمداران رژيم صهيونيستي باشيم.
 


امير عبداللهيان خبر داد

تشكيل گروه دوستان عدم تعهد براي حل بحران سوريه

معاون وزير امور خارجه از تشكيل گروه دوستان رئيس جنبش عدم تعهد براي حل بحران سوريه خبر داد.
«حسين امير عبداللهيان» شنبه شب در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما گفت: اقدام مهمي كه در اجلاس نم صورت گرفت تشكيل گروه دوستان يا تروئيكاي نم با حضور نمايندگان ايران، مصر و ونزوئلا براي حل بحران سوريه است.
وي درباره حضور مرسي در ايران نيز گفت: در شرايطي كه فشارهاي بين المللي به مصر بسيار زياد است و هنوز باقي مانده هاي مبارك در عرصه سياسي مصر هستند، مرسي بي توجه به فشارهاي غرب به تهران آمد و اين نشان مي دهد كه علاقه شديدي به انقلاب و آرمان هاي ايران داشته است.
معاون عربي آفريقايي وزارت امور خارجه با بيان اين سؤال كه چرا مرسي در اين شرايط و پس از انتخابات مصر به آمريكا نرفت و به تهران آمد افزود: بسياري از نظرات مرسي با ايران مطابق است و تنها در برخي موارد چون سوريه وي نظرات متفاوتي دارد كه اگر اطلاعات مرسي درباره سوريه بيشتر بود ايشان ديدگاه هاي خود را تغيير مي داد.
معاون وزير امور خارجه در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: اين سخن كه برخي مي گويند اين اجلاس به ايران اعتبار داد درست نيست بلكه ايران در قله سياسي، علمي، مقاومت در مقابل نظام سلطه و استقلال بود كه باعث شد محل برگزاري اجلاس تهران باشد. امير عبداللهيان همچنين حضور محمود عباس در تهران را مهم خواند و افزود: نظرات ابومازون به جايي رسيده كه فهميده است رژيم صهيونيستي ديگر هيچ فايده اي براي او ندارد و در رايزني هايي كه با محمود عباس داشتيم ديدگاه هاي وي نيز بسيار به عقايد اسماعيل هنيه نزديك شده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14