(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 شهریور 1391 - شماره 20297

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور مغولستان در ديدار با احمدي نژاد:
رياست ايران موجب اعتلاي جنبش عدم تعهد خواهد شد
اجلاس تهران همچنان بازتاب گسترده دارد
حمايت قاطع دوسوم جهان از ايران
درپرتو وحي
پايان بررسي لايحه حمايت خانواده در كميسيون حقوقي و قضايي
آنتي وار: نتانياهو و باراك درباره حمله به ايران به شدت منزوي شده اند
اجلاس سالانه بسيج اساتيد كشور در مشهد آغاز شد
شهر ري در سوگ حضرت عبدالعظيم(ع) سياه پوش شد
نووستي خبر داد
تحويل كامل نيروگاه بوشهر تا آخر سال 2012 به ايران
با پذيرش قطعي 620هزار نفر تكليف نهايي كنكوري ها تا 10 روز ديگر مشخص مي شود
در حمله خمپاره اي مبارزان فلسطيني پايگاه نظاميان اسرائيلي به آتش كشيده شد
معاون وزير دفاع: پهپادهاي رزمي ايران به موشك مجهز مي شوند
عضو كميسيون انرژي: پارچين سايت هسته اي نيست
سخنگوي كميسيون امنيت ملي اعلام كرد
آزادي زندانيان ايراني در آمريكا در اولويت كميته حقوق بشر مجلس
نتايج آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي منتشر شد
وزير آموزش و پرورش كشور اعلام كرد
آغاز توزيع كتاب هاي درسي راهنمايي و متوسطه
15 و 16 شهريور ماه جاري سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي در اصفهان برگزار مي شود
رئيس پژوهشگاه رويان: جايزه ويژه مرحوم كاظمي به علت كمبود بودجه اهدا نمي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: سنگيني گراني كاغذ بر دوش مطبوعات است
برپايي همايش تاريخ رياضي ايران در دانشگاه بناب
معاون دانشگاه آزاد اسلامي: طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه آزاد اجرا نمي شود
مركز رشد فناوري چاي كشور در لاهيجان راه اندازي مي شود
اخبار ادبي و هنري


رئيس جمهور مغولستان در ديدار با احمدي نژاد: رياست ايران موجب اعتلاي جنبش عدم تعهد خواهد شد

رئيس جمهور مغولستان در ديدار با احمدي نژاد: رئيس جمهور مغولستان گفت: جمهوري اسلامي با توجه به نقش مهمي كه در منطقه و عرصه بين الملل دارد، يقيناً در دوره رياست خود موجب اعتلاي جنبش عدم تعهد خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد عصر روز شنبه در نشست مشترك هيأت هاي عالي رتبه ايران و مغولستان با بيان اينكه جنبش عدم تعهد ظرفيتي مناسب براي كشورهاي مستقل است، اظهار با پذيرش قطعي 620هزار نفر تكليف نهايي كنكوري ها تا 10 روز ديگر مشخص مي شود داشت: همه بايد كمك كنيم تا اين ظرفبا پذيرش قطعي 620هزار نفر تكليف نهايي كنكوري ها تا 10 روز ديگر مشخص مي شود يت براي تحقق اهداف كشورهاي عضو اين جنبش بيش از گذشته فعال شود.
رئيس جمهور روابط ايران و مغولستان را مثبت ارزيابي كرد و گفت: دو كشور اشتراكات تاريخي و فرهنگي فراواني با يكديگر داشته و امروز نيز روابط خوبي با يكديگر دارد.
«تساخيا البگ دورج» رئيس جمهور مغولستان نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از جمهوري اسلامي ايران به خاطر ميزباني و برگزاري بسيار خوب شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تصريح كرد: جنبش عدم تعهد يك گروه مقتدر و قوي در صحنه بين المللي و سياسي است و جمهوري اسلامي ايران با توجه به نقش مهمي كه در منطقه و عرصه بين الملل دارد، يقيناً در دوره رياست خود موجب اعتلاي اين جنبش خواهد شد.
رئيس جمهور مغولستان همچنين با اشاره به اشتراكات فرهنگي و تمدني ايران و مغولستان بر لزوم گسترش بيش از پيش مناسبات ميان دو كشور تأكيد كرد.
گفتني است، تشكيل گروه مشترك براي انجام مطالعات تاريخي، حضور صاحبنظران و انديشمندان دو كشور در مراسم هاي تاريخي، مبادله انديشه و اطلاعات تاريخي ميان دو كشور، همكاري در حوزه هاي اقتصادي و مبادلات كشاورزي و دامپروري، تبادل تجربيات در حوزه صنعت و معدن، تسهيل در رفت و آمد مسئولين دو كشور با لغو رواديد و گسترش روابط در زمينه هاي فرهنگي و ورزشي از جمله موضوعاتي بود كه در نشست هيئت هاي عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران و مغولستان از سوي دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنين احمدي نژاد شامگاه شنبه در ديدار با رئيس جمهور گينه بيسائو بر لزوم تشكيل كميسيون مشترك اقتصادي ميان دو كشور و بررسي ظرفيت ها و حوزه هاي همكاري در اين كميسيون تأكيد كرد.
بنابراين گزارش رئيس جمهور گينه بيسائو نيز در اين ديدار با اشاره به برگزاري موفقيت آميز شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: مطمئناً با مديريت و رياست ايران بر اين جنبش به پيشرفت هاي تأثيرگذار و خوبي دست خواهيم يافت.


اجلاس تهران همچنان بازتاب گسترده دارد

حمايت قاطع دوسوم جهان از ايران

سرويس سياسي-
علي رغم گذشت چند روز از اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، بازتابهاي اين رويداد بزرگ تاريخي همچنان در كانون توجه رسانه هاي جهان و تحليلگران مسائل سياسي قرار دارد.
در كنار موفقيت هاي جمهوري اسلامي در برگزاري اجلاس تهران، حضور برخي شخصيت هاي برجسته در اين اجلاس از جمله مواردي است كه در صدر اخبار رسانه هاي جهان قرار داشته است. در اين ميان حضور «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل كه به شدت از طرف صهيونيست ها و مقامات آمريكايي براي ممانعت از سفر به ايران در فشار بود از جمله آنهاست. چنانكه حضور بان كي مون در اجلاس تهران و ديدار وي با مسئولان ارشد نظام از جمله رهبر معظم انقلاب در صدر دستاوردهاي اجلاس غيرمتعهدها براي جمهوري اسلامي و ناكامي بزرگي براي رژيم صهيونيستي و سران كاخ سفيد در عرصه ديپلماسي تلقي مي شود.
در اين باره پايگاه خبري تحليلي «گلوبال ريسرچ» در مقاله اي به قلم «دني شوستر» در ارتباط با دستاوردهاي اجلاس تهران و حضور دبيركل سازمان ملل در اين اجلاس آورده است: اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران و تصميم «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل براي حضور در اين اجلاس، موجب خشم معارضان غربي و دستگاه تبليغاتي آنها شده است.
«بان كي مون» خواسته هاي كشورهايي را كه مصرانه معتقدند حضور او باعث آسودگي خاطر جمهوري اسلامي خواهد شد، به چالش كشيده است. اسرائيل و ايالات متحده از اين تصميم او براي «مشروعيت» بخشيدن به ايران بسيار عصباني هستند؛ حتي اگر بتوان انتظار داشت كه او در تهران از اين دولت انتقاد كند تا «معقول و سنجيده» ظاهر شود.
گلوبال ريسرچ همچنين درباره آثار و عوارض حضور بان كي مون در اجلاس تهران در خصوص تهديدات احتمالي رژيم صهيونيستي بر عليه جمهوري اسلامي نيز نوشته است: رسانه هاي غربي با تبليغات خود، بلوف هاي اسرائيل درباره حمله به ايران را پررنگ مي كنند و حضور دبيركل سازمان ملل در اجلاس تهران، با وجود مخالفت هاي مقامات آمريكا و اسرائيل مي تواند از وقوع اين درگيري جلوگيري كند.
همچنين به نوشته «فارين پاليسي»، مقامات ايالات متحده و اسرائيل از جمله بنيامين نتانياهو نخست وزير اين كشور، به دليل اينكه اين اقدام بان كي مون، تلاش هاي آنها براي منزوي كردن تهران را خنثي مي كند، به حضور او اعتراض كرده اند. نتانياهو در اين خصوص مدعي شد كه «سفر شما به ايران مشروعيت خواهد بخشيد.»
حمايت صريح دوسوم كشورهاي جهان از ايران
شكست راهبرد كشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي به رهبري آمريكا مبني بر انزواي جمهوري اسلامي در عرصه بين المللي از شاخص ترين و به واقع اصلي ترين دستاوردهاي اجلاس تهران بود.
در اين باره تحليلگر مسائل منطقه اي و بين المللي مقيم تركمنستان در گفت وگو با فارس با بيان اينكه اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران بيانگر پشتيباني بيش از نيمي از كشورهاي جهان از مواضع جمهوري اسلامي بود، افزود: حضور 120كشور از 190كشور دنيا در اجلاس «نم» نشان دهنده اين است كه ايران هرگز در انزوا از مجامع جهاني نبوده بلكه اين آمريكا و غرب است كه با سياست هاي مستكبرانه و زورگويانه، خود را به انزوا كشانده اند.
طارق سعيدي كه بيش از 10 سال است مقيم تركمنستان و سردبير خبرگزاري اخبارآسياي مركزي www.newscentralasia.net NCA است، افزود: غرب و آمريكا همواره به دنبال منزوي كردن ايران هستند و ايران را به ساخت سلاح هسته اي متهم مي كنند اما آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي جمهوري اسلامي ايران در سخنراني خود در مراسم افتتاحيه اجلاس نم در تهران تاكيد كرد كه ساخت و استفاده از سلاح هسته اي از نظر ديني نيز يك گناه بزرگ است.
وي تاكيد كرد: زندگي و كارنامه آيت الله خامنه اي همچون يك آيينه شفاف است و اگر چنين شخصيتي تاكيد مي كند كه سلاح هسته اي گناه و حرام است، بدون چون و چرا بايد باور و اعتماد كرد.
وي با اشاره به اينكه نشست اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران پيروزي اخلاقي و معنوي ايران بود گفت: آمريكا و متحدانش قصد دارند از طريق سقوط سوريه جنگ عليه ايران را آغاز كنند.
بيانات امام خامنه اي به كالبد اجلاس نم روحي تازه بخشيد
حضور رهبر معظم انقلاب در افتتاحيه اجلاس تهران و سخنان جامع، صريح و قاطع معظم له در اين همايش بزرگ سياسي از ديگر موضوعاتي بود كه از همان آغاز برگزاري اجلاس سران مورد توجه رسانه ها و خبرگزاري هاي جهان قرار گرفت. در اين باره «غالب قنديل» كارشناس مسائل استراتژيك درمقاله جديد خود كه در آن به برگزاري اجلاس گروه نم در تهران پرداخته و مي نويسد: بيانات امام سيد علي خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي در افتتاحيه اين اجلاس اشاره كنيم كه به كالبد اين جنبش به عنوان ائتلافي جهاني براي رهايي از هيمنه استعمار و حمايت از ملت هاي مظلوم جهان روح تازه اي بخشيد.
بر اساس ايده هاي حضرت امام خامنه اي كه به نوعي در سخنان محمود احمدي نژاد رئيس جمهور هم انعكاس يافت، اين جنبش بايد به يك نهاد سازمان يافته تبديل شود و اعضاي آن مي بايست در زمينه هاي اقتصادي و فني با يكديگر تعامل داشته باشند.
اين تحليلگر مسائل استراتژيك با بيان اينكه جنبش عدم تعهد با رياست ايران، افق هاي جديدي را تجربه خواهدكرد، در مقاله خود آورده است: شكي نيست كه رياست ايران بر جنبش عدم تعهد، باعث ارتقاي نقش و توان اين كشور در عرصه روابط بين الملل شده و اين امكان را فراهم مي آورد تا اين جنبش را به يك قدرت جهاني منسجم تبديل كند كه اقتصاد، سياست و فضاي استراتژيك بين الملل را از هيمنه استعمار خارج سازد. در اين جا بد نيست به بيانات غالب قنديل با اشاره به اين موضوع كه نگاه جامعه جهاني پس از اجلاس به برنامه هسته اي ايران تغيير خواهد كرد، در اين يادداشت تأكيد كرده است:
مسئولان جمهوري اسلامي علي رغم تمام سياه نمائي هاي آمريكا، غرب و رژيم صهيونيستي و اعمال فشار بر برخي دولت ها و شخصيت هاي شركت كننده در اين نشست، به پيروزي بزرگي دست يافتند. در اين راستا بزرگترين دستاورد سياسي ايران پرداختن به مسائل هسته اي و تأكيد اين كشور بر حق دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي و بهره مندي از تكنولوژي هاي پيشرفته صنعتي و همچنين استقلال در داشتن تمام ابزارهاي پژوهش علمي براي توسعه اين فن آوري بود. بدين ترتيب بايد گفت كه بعد از اين نشست نگاه به پرونده هسته اي ايران در فضاي سياسي بين الملل تغيير خواهد كرد و در شرايطي كه جمهوري اسلامي همچنان با فشارهاي استعمار و دهن كجي اسرائيلي ها روبروست، اين امر از لحاظ روحي و كاركردي به نفع اين كشور خواهد بود. در اين نشست خطر زرادخانه هسته اي رژيم اشغالگر قدس مورد تأكيد قرار گرفت و فرصتي مهم فراهم شد تا بار ديگر مسئله فلسطين در كانون توجهات منطقه اي و بين المللي قرار گيرد.
اجلاس نم موفقيتي بزرگ براي سياست خارجي ايران
ظرفيت بالاي عرصه ديپلماسي كشور در تبديل تهديدات به فرصت و حضور فعال در عرصه تعامل با كشورهاي داراي اشتراكات سياسي از ديگر دستاوردهاي اجلاس تهران بود.
در اين باره روزنامه پرتيراژ «كامر سانت» چاپ مسكو با انتشار مقاله اي، اجلاس سران غيرمتعهدها را موفقيتي بزرگ براي دستگاه سياست خارجي ايران دانست.
به گزارش فارس در آسياي مركزي، «پاول تاراسنكو» كارشناس سياسي روزنامه كامرسانت در مقاله خود نوشت، تهران حداكثر استفاده را از اجلاس غيرمتعهدها نمود.
وي با تمجيد از دستگاه ديپلماسي ايران در برگزاري اجتماع عظيم رؤساي جمهور كشورهاي منطقه و جهان در قالب اجلاس غيرمتعهدها، برگزاري آن را نشان از تثبيت نقش ميانجيگري ايران در حل مسائل مهم منطقه و جهان دانست.
اين كارشناس معتقد است تهران با ابتكار عمل خود و فرستادن هيئتي به سوريه به عنوان ميانجي بين مخالفين و دولت وارد عمل شده است كه در اين راستا علاوه بر ايران، مصر، ونزوئلا، عراق و لبنان نيز حضور دارند.
به گفته وي در اين مقاله، تهران همچنين با استفاده از اين اجلاس اين شانس را يافت تا حمايت كشورهاي جهان سوم را در برنامه هاي هسته اي خود بار ديگر جلب كند.
همچنين اين مقاله با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر ايران با شعار «انرژي هسته اي براي همه، سلاح هسته اي براي هيچكس با ظرافت علاوه بر طرح مسئله عدم خواست ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي بر توسعه صلح آميز هسته اي ايران تأكيد كرد.
 


درپرتو وحي

سختي جان دادن كفار
قرآن حكيم:
و اگر ببيني كفار را هنگامي كه فرشتگان (مرگ) جانشان را مي گيرند و به صورت و پشت آنها مي زنند و مي گويند: بچشيد عذاب سوزنده را! (به حالشان بسيار تأسف خواهي خورد.)
اين (عذاب هم) به خاطر كارهايي (ظلم ها) است كه از پيش فرستاده ايد و خداوند به بندگانش هرگز ستم نمي كند.
سوره انفال
آيات50 و 51


پايان بررسي لايحه حمايت خانواده در كميسيون حقوقي و قضايي

سخنگوي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي از اتمام بررسي لايحه حمايت خانواده در جلسات هفته آينده اين كميسيون خبر داد.
محمدعلي اسفناني با بيان اين مطلب اظهار كرد: تصويب چند ماده باقيمانده از لايحه همكاري هاي قضايي بين المللي و همچنين بررسي لايحه قضازدايي در دستور كار اعضاي كميسيون حقوقي قرار دارد.
به گزارش ايسنا وي همچنين از بررسي لايحه مجازات هاي جايگزين حبس در جلسات هفته آينده كميسيون حقوقي و قضايي خبر داد.


آنتي وار: نتانياهو و باراك درباره حمله به ايران به شدت منزوي شده اند

آنتي وار به افزايش مخالفت هاي داخلي در اسرائيل با حمله يكجانبه به ايران پرداخته و نوشت: بر اثر بلندپروازي ها، نتانياهو و ايهود باراك درباره حمله يكجانبه عليه ايران به شدت منزوي شده اند.
پايگاه تحليلي آنتي وار در مطلبي با عنوان «در اسرائيل، مخالفان حمله به ايران دست برتر را دارند» به قلم «ميشل پليتنيك» نوشت تعداد فزاينده اي از ناظران به اين نتيجه رسيده اند كه بلندپروازي هاي مطرح شده توسط «بنيامين نتانياهو» نخست وزير و «ايهود باراك» وزير دفاع اسرائيل درباره حمله يكجانبه عليه ايران، بر اثر مخالفت هاي داخلي با شكست روبرو شده است.
آنتي وار ادامه داد: تصويري كه اكنون در حال شكل گيري است، تصوير انزواي نخست وزير و وزير دفاع اسرائيل در حمايت از اقدام يكجانبه اين رژيم است، مدت هاست مشخص شده كه بني گانتز رئيس ستاد نيروهاي دفاعي اسرائيل و تامير پاردو رئيس موساد، هر دو با حمله به ايران مخالفند، دانستن چنين نكته اي به خودي خود غيرمعمول است، در حالي كه چنين احساساتي قابليت انتشار دارند، گانتز و پاردو در مصاحبه هاي خود با رسانه ها به روشني گفته اند كه با ارزيابي هاي نتانياهو و باراك درباره فوريت تهديد ايران و يا لزوم حمله نظامي عليه تاسيسات هسته اي اين كشور موافق نيستند.
ميشل پليتنيك افزود: امير اشل فرمانده نيروي هوايي، «آويو كوچاوي» رئيس اطلاعات ارتش و «يورام كوهن» مدير سرويس هاي امنيت عمومي اسرائيل نيز در ميان مخالفان قرار دارند كه اين خود نشان دهنده اجماع در ميان رهبران ارشد دفاعي و جاسوسي اسرائيل در اين خصوص است.
نويسنده آنتي وار ادامه داد: باراك و نتانياهو، اوباما را براي حمله به ايران تحت فشار قرار مي دهند و از سوي ديگر نيز در تلاش براي بركناري اوباما و رسيدن ميت رامني به قدرت هستند.
حمله اسرائيل برنامه هسته اي ايران را متوقف نمي كند
آنتي وار در مقاله ديگري به قلم ايوان الاند تحليلگر و نويسنده آمريكايي نوشت: سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا مي دانند ايران قصد ساختن سلاح هسته اي ندارد، حماقت اسرائيل در آغاز جنگ با ايران آغازگر مشكلات فراواني براي اين رژيم خواهد بود. اين نويسنده آمريكايي تاكيد كرد: تهديد اسرائيل مبني بر حمله به ايران بيشتر يك بلوف است زيرا مقامات اسرائيلي بايد بدانند كه حتي سلاح هاي ضد استحكامات آنها كه تا عمق زمين نيز نفوذ مي كند قادر به نابودي تاسيسات محكم هسته اي ايران كه در عمق زمين قرار دارند نيست.
الاند ادامه داد: حمله اسرائيل نه تنها برنامه هسته اي ايران را متوقف نمي كند بلكه ايراني ها را در اين مسير مصمم تر خواهد كرد.


اجلاس سالانه بسيج اساتيد كشور در مشهد آغاز شد

چهاردهمين اجلاس ساليانه سازمان بسيج اساتيددانشگاه ها و مراكز علمي و پژوهشي كشور روز يكشنبه در سالن اجتماعات آستان قدس رضوي در مشهد آغاز شد.
به گزارش ايرنا، در اين اجلاس چهار روزه هزار نفر از اساتيد بسيجي و اعضاي هيئت علمي شركت دارند.
اجلاس بسيج اساتيد با دو رويكرد اهداف عملي و فرهنگي برگزار مي شود كه در رويكرد علمي اساتيد در قالب نشستها و كارگروه هاي تخصصي در حوزه تحول در علوم انساني، اسلامي كردن دانشگاه ها و بن بست شكني در علوم تجربي به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
همچنين در رويكرد فرهنگي شركت كنندگان دغدغه هاي رهبري در دانشگاه ها، مقابله با جنگ نرم آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران و ظرفيتهاي كشورمان براي مقابله با جنگ نرم را در نشستها و كارگروهها مورد بررسي قرار مي دهند.
نقش اساتيد بسيجي دانشگاه ها در موضوع بيداري اسلامي نيز طي اين اجلاس مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
20 هزار نفر از اساتيد و اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و مراكز علمي و پژوهشي در قالب 540 كانون بسيج اساتيد در سطح كشور فعال هستند.
 


شهر ري در سوگ حضرت عبدالعظيم(ع) سياه پوش شد

آيين هاي باشكوه عزاداري به مناسبت رحلت حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) در نقاط مختلف شهرستان ري برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، همزمان با شب شهادت حضرت حمزه سيدالشهداء(ع) و وفات حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) شهر ري سياه پوش شد و آيين هاي باشكوه عزاداري در تكايا، حسينيه ها و مساجد شهرها و روستاهاي نقاط مختلف اين شهرستان برگزار شد.
از بعدازظهر ديروز تمام صحن هاي حرم ملكوتي سيدالكريم(ع) مملو از جمعيت شد و ترافيك معابر منتهي به آستان سنگين شده است و عاشقان و دلدادگان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از نقاط مختلف تهران به ري سفر كرده بودند تا با حضرتش خلوت بگيرند.
در كنار دسته هاي سينه زني و زنجيرزني عاشقان و دلدادگان آل الله در غم وفات محدث والامقام حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) اشك ماتم ريختند و در عزاي او بر سر و سينه خود زدند.
حضور جوانانحضور جوانان و زنان در اين آيين هاي معنوي و پرفيض همچون سال هاي گذشته چشمگير بود. حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)، نواده پاك امام حسن مجتبي(ع) و از راويان حديث و از دانشمندان بزرگي است كه محضر سه تن از امامان معصوم(ع) را درك كرده و از محضر ايشان بهره برده است.


نووستي خبر داد

تحويل كامل نيروگاه بوشهر تا آخر سال 2012 به ايران

يك منبع روس اعلام كرد نيروگاه اتمي بوشهر تا پايان سال 2012 براي بهره برداري به سفارش دهنده ايراني تحويل داده مي شود.اري نووستي با اعلام اين خبر به نقل از يك منبع مطلع افزود: در حال حاضر نيروگاه اتمي بوشهر همان طور كه برنامه ريزي شده بود، با ظرفيت صد در صد راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: اين نيروگاه ظرف يك ماه و نيم تا دو ماه رژيم هاي گوناگون كاري را سپري كرده و سپس سند تحويل مقدماتي امضا خواهد شد، به دنبال آن نيروگاه اتمي بوشهر با ظرفيت اسمي خود يعني همان ظرفيتي كه اكنون براي شبكه برق رساني ايران لازم است، كار خواهد كرد و حدودا در آخر سال 2012 براي بهره برداري به سفارش دهنده ايراني تقديم خواهد شد.
در همين رابطه محمد احمديان، معاون نيروگاهي سازمان انرژي اتمي نيز درباره راه اندازي نيروگاه به ايسنا گفت كه نيروگاه بوشهر براي اولين بار روز پنج شنبه 9 شهريور ساعت 45:18 به ظرفيت نامي خود دست يافت و نيروگاه قدرت هزار مگاوات را تجربه كرد.
وي افزود: هم چنين روز جمعه ساعت 30:9 واحد اول نيروگاه اتمي بوشهر هزار و دو مگاوات برق توليد كرد و به شبكه سراسري متصل شد.
نائب رئيس كميسيون انرژي مجلس نيز گفت: راه اندازي واحد اول نيروگاه بوشهر حقانيت ايران را در بهره برداري صلح آميز از انرژي هسته اي شفاف تر مي كند.
ناصر سوداني اظهار كرد: توليد برق در نيروگاه بوشهر نشان مي دهد كه فعاليت هاي هسته اي ايران با اهداف كاملا مسالمت آميز و براي برطرف كردن نيازهاي همه جانبه كشور از جمله توليد برق است.


با پذيرش قطعي 620هزار نفر تكليف نهايي كنكوري ها تا 10 روز ديگر مشخص مي شود

معاون سازمان سنجش از مشخص شدن تكليف كنكوري هاي 91 در محدوده زماني 21 تا 23 شهريورماه خبر داد.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به پذيرش 625هزار و 927 داوطلب در كنكور 91 افزود: نتايج نهايي كنكور در كمتر از 10 روز آينده مشخص مي شود و پذيرفته شدگان مي توانند از 26 شهريورماه اقدام به ثبت نام كنند.
وي با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجو با توجه به اصلاحيه هاي مجدد انتخاب رشته در گروه هاي آزمايشي مختلف، تصريح كرد: با توجه به افزايش مجدد ظرفيت پذيرش، در گروه آزمايشي علوم رياضي 171هزار و 381 نفر، علوم تجربي 93هزار و 140 داوطلب، علوم انساني 168هزار و 762 داوطلب، هنر 18هزار و 956 داوطلب، زبان 17هزار و 560 داوطلب و چند گروهي 156 هزار و 128 داوطلب پذيرفته مي شوند.
طباطبايي با بيان اين كه براساس افزايش ظرفيت ها، ظرفيت پذيرش در دوره هاي مختلف نيز تغيير كرده است، اظهار كرد: براين اساس در دوره روزانه 100هزار و 291 داوطلب، شبانه 27هزار و 43 داوطلب، پيام نور 332هزار و 211 داوطلب، نيمه حضوري يك هزار و 920 داوطلب، مناطق محروم 394 داوطلب، تربيت معلم 43هزار و 780 داوطلب پذيرفته مي شوند.
معاون سازمان سنجش افزود: همچنين در دانشگاه غيرانتفاعي 114 هزار و 458 داوطلب، مجازي چهار هزار و 610 داوطلب و بين الملل هزار و 220 داوطلب پذيرفته خواهند شد.


در حمله خمپاره اي مبارزان فلسطيني پايگاه نظاميان اسرائيلي به آتش كشيده شد

عصر ديروز يك مقر نظامي رژيم صهيونيستي بر اثر اصابت دو خمپاره دچار حريق شد وشماري از نظاميان در محاصره آتش قرار گرفتند.
خبرگزاري فارس به نقل از«فلسطين اليوم »گزارش داد، يك پايگاه نظامي اسرائيلي در نزديكي مرزهاي فلسطين اشغالي با نوارغزه، بر اثر اصابت دو خمپاره شليك شده به دست مبارزان فلسطيني دچار حريق شد.
فلسطين اليوم به نقل از منابع صهيونيستي افزود كه اين خمپاره ها به نقاط حساس اين پايگاه اصابت كرده و سبب ايجاد حريقي بزرگ در آن شده است.
بر اساس اين گزارش، حريق شماري از سربازان صهيونيستي را نيز محصور كرده است و عصر ديروز تلاش براي نجات دادن آنان ادامه داشت.شبكه خبري الميادين نيز گزارش كرد كه ارتباط اين سربازان با بيرون دايره آتش سوزي قطع شده است اما تلاش براي نجات آنان ادامه دارد.
در اين خبر به جزئيات بيشتر اشاره اي نشده است.


معاون وزير دفاع: پهپادهاي رزمي ايران به موشك مجهز مي شوند

معاون وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به توانمندي هاي ايران در عرصه هواپيماهاي بدون سرنشين تاكيد كرد كه در حال تجهيز پهپادهاي رزمي به سامانه هاي موشكي هستيم.
«محمد اسلامي» در گفت وگو با فارس با اشاره به توانمندي هاي جمهوري اسلامي در عرصه پهپاد (پرنده هاي هدايت پذير از دور) و تجهيز اين پرنده ها به تسليحات مورد نياز، اظهار داشت: در رزمايش اخير سپاه پاسداران شاهد به كارگيري هواپيماي بدون سرنشين جنگنده ايران بوديم و طبق برنامه در حال نصب موشك بر روي پهپادها هستيم.
اولين پهپاد بمب افكن بردبلند ساخت ايران با نام «كرار» در 31 مرداد سال 89(روز صنعت دفاعي) با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور رونمايي شده بود.
اسلامي همچنين درباره به دام انداختن هواپيماي بدون سرنشين پيشرفته آمريكايي اظهار داشت: ما از منابع آشكار و غيرآشكار اين هواپيما را رصد مي كرديم و مي دانستيم كه آنها سنجنده هايي بر روي اين هواپيما نصب كردند كه بتوانند در تمام شئون به جمع آوري اطلاعات بپردازند.
معاون وزير دفاع افزود: ما از اين موضوع به حسب تحليل، مطمئن بوديم و مي دانستيم كه آنها از چنين سنجنده هايي با چنين ابعاد استفاده مي كنند اما شكار اين هواپيما اطلاعات ما را تبديل به يقين و كامل كرد.
برگزاري دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي هاي هوشمند
دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي هاي كنترل از راه دور و هوشمند امروز با حضور وزير دفاع برگزار مي شود.
در اين دوره از مسابقات 35 تيم از مراكز دانشگاهي، علمي و تحقيقاتي كشور حضور دارند.
اين مسابقات توسط سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع، دانشگاه صنعتي مالك اشتر و با مشاركت فعال مراكز علمي، تحقيقاتي و دانشگاهي كشور برگزار مي شود.
دومين دوره مسابقات ملي زيردريايي هاي كنترل از راه دور و هوشمند از 13 تا 16 شهريورماه در شاهين شهر برگزار مي شود.


عضو كميسيون انرژي: پارچين سايت هسته اي نيست

عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: همزماني انتشار گزارش آژانس در ارتباط با فعاليت هاي هسته اي ايران با اجلاس عدم تعهد در تهران رنگ و بوي سياسي داشته و نشان مي دهد كه آژانس تحت تاثير مسائل سياسي قرار دارد.
جليل جعفري، با اشاره به گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران، گفت: همزماني گزارش آژانس با برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران شائبه سياسي بودن اين كار را بيشتر كرده و انتشار گزارش در اين مقطع زماني بيانگر اين مطلب است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي تحت تاثير مسائل سياسي و استكبار جهاني قرار دارد. نماينده خلخال در مجلس شوراي اسلامي، افزود: در يكي از بندهاي اين گزارش بار ديگر موضوع بازديد از سايت پارچين مطرح شده كه نكته قابل توجه در اين جا اين است كه هيچ فعاليت هسته اي در سايت پارچين انجام نشده و سايت پارچين يك سايت نظامي است و در هيچ بندي از معاهده ان پي تي نيز به بازرسان آژانس اجازه بازديد از مراكز نظامي داده نشده است. عضو كميسيون انرژي مجلس اظهار داشت: در بخش ديگر گزارش آژانس عنوان شده كه بخشي از فعاليت هاي هسته اي ايران در حوزه نظامي بوده كه با جملات مبهم و نامشخص مانند ممكن است باشد و جملاتي از اين قبيل سعي داشته تا فعاليت هاي هسته اي ايران را نظامي جلوه دهد و اين در حالي است كه تا زماني كه يك موضوع به اثبات نرسيده مطرح كردن آن پايه و اساس حقوقي ندارد.
 


سخنگوي كميسيون امنيت ملي اعلام كرد

آزادي زندانيان ايراني در آمريكا در اولويت كميته حقوق بشر مجلس

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به نامه خانواده هاي زندانيان ايراني در آمريكا به دبيركل سازمان ملل تاكيد كرد كه پيگيري موضوع زندانيان سياسي ايراني در آمريكا از اولويت هاي كميته حقوق بشر اين كميسيون است.
سيد حسين نقوي حسيني با اشاره به نامه خانواده هاي زنداني در آمريكا به دبيركل سازمان ملل متحد گفت: كميته حقوق بشر مجلس در دور هشتم پيگير مسئله زندانيان ايراني در بند آمريكا بود كه اين روند با تمام توان ادامه خواهد داشت.
نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: كميته حقوق بشر در مجلس نهم نيز شروع به كار كرده و پيگيري موضوع زندانيان ايراني در آمريكا در دستور كار اين كميته قرار خواهد گرفت.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه دفاع از حق و حقوق ملت ايران در مجامع بين الملل از اولويت هاي اين كميسيون است، خاطرنشان كرد: كميته حقوق بشر تا به نتيجه رسيدن نامه خانواده هاي زندانيان ايراني در آمريكا به دبيركل سازمان ملل متحد پيگير اين مسئله خواهد بود.
گفتني است، در جريان سفر اخير «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد به تهران خانواده هايي كه عزيزان بي گناه آنها در زندان آمريكا و ديگر كشورها به سر مي برند خواستار آزادي بي قيد و شرط آنها شدند.
 


نتايج آزمون كارشناسي ارشد علوم پزشكي منتشر شد

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از قرار گرفتن نتايج كارشناسي ارشد علوم پزشكي در ساعت 14امروز، بر روي سايت اين مركز خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، جبرائيل نسل سراجي با بيان اين مطلب اظهار داشت: داوطلبان مي توانند با مراجعه به سايت سنجش به نشاني www.sanjeshp.ir از نتايج آزمون كارشناسي ارشد گروه هاي علوم پزشكي مطلع شوند. آزمون كارشناسي ارشد گروه هاي پزشكي سال تحصيلي 92-91 در 55 رشته تحصيلي در روزهاي پنجشنبه و جمعه، اول و دوم تير در سراسر كشور برگزار شد.


وزير آموزش و پرورش كشور اعلام كرد

آغاز توزيع كتاب هاي درسي راهنمايي و متوسطه

وزير آموزش و پرورش گفت: براي سال تحصيلي جديد 22 ميليون نسخه كتاب جديد چاپ شده است.
حميدرضا حاجي بابايي روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اين كه توزيع كتاب هاي درسي راهنمايي و متوسطه در كشور آغاز شده است، گفت: امسال در مجموع 131ميليون نسخه كتاب چاپ شده و توزيع مي شود.
وي با يادآوري اينكه كتاب هاي پايه هاي دوم و ششم ابتدايي تغيير كرده است، افزود: كتاب هاي ابتدايي در مدارس و بقيه از طريق كتابفروشي ها توزيع مي شود.
حاجي بابايي اعلام كرد براي نخستين بار كتاب راهنماي معلم براي مقاطع تحصيلي دوم و ششم ابتدايي چاپ شده و در اختيار معلمان قرار گرفته و لوح فشرده 46 ساعته به همين منظور تهيه شده و در حال توزيع است.
وزير آموزش و پرورش شنبه شب در كارگاه آموزشي طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش در تبريز حضور يافت و امروز يكشنبه هم از مناطق زلزله زده ديدار مي كند.
 


15 و 16 شهريور ماه جاري سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي در اصفهان برگزار مي شود

سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي 15 و 16 شهريور ماه جاري با حضور علي اكبر ولايتي در اصفهان برگزار مي شود.
دبير اجرايي سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار كرد: اين اجلاس با حضور 18 كشور خارجي در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاري در مهمان سراي عباسي اصفهان برگزار مي شود.
مهرداد كمالي افزود: در اين همايش كشورهايي از جمله سوريه، لبنان، فلسطين، مصر، تونس، ليبي، بحرين و عربستان سعودي حضور دارند.
دبير اجرايي سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي ادامه داد: فراخوان سومين كنفرانس و جشنواره بين المللي مقاومت اسلامي در سه بخش علمي، ادبي و هنري در سال گذشته اعلام شد و در اين همايش به نفرات برگزيده جوايزي اهدا مي شود.
وي تصريح كرد: همايش سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي با سخنراني علي اكبر ولايتي افتتاح مي شود و در آن امام جمعه اصفهان، شهردار، استاندار و آيت الله حسن اختري رئيس سومين اجلاس مقاومت اسلامي سخنراني مي كنند.
كمالي با اشاره به برنامه هاي روز دوم كه با سخنراني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه پيدا مي كند، اضافه كرد: سخنراني آيت الله تسخيري مشاور عالي رهبر معظم انقلاب و محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به همراه كنسرت مقاومت آناشيل حزب الله لبنان از ديگر برنامه هاي اين همايش است.
وي افزود: اين همايش با محورهاي «بيداري كشورهاي اسلامي و استكبارستيزي»، «روند نابودي اسرائيل پس از فروپاشي ديكتاتوري در مصر و تونس»، «وحدت فلسطين و حق بازگشت آوارگان»، «ملت هاي انقلابي در كنار مقاومت» و «نقش و جايگاه اصفهان در حمايت از مقاومت»، «بررسي چشم انداز آينده مقاومت اسلامي» و «راهبردهاي بيداري اسلامي» برگزار مي شود.


رئيس پژوهشگاه رويان: جايزه ويژه مرحوم كاظمي به علت كمبود بودجه اهدا نمي شود

رئيس پژوهشگاه رويان گفت: به دليل كمبود بودجه و افزايش هزينه ها، جايزه 25هزار دلاري مرحوم كاظمي آشتياني امسال به هيچ محققي اهدا نمي شود.
به گزارش فارس، حميد گورابي پيش از ظهر ديروز در نشست خبري سيزدهمين جشنواره بين المللي رويان كه در پژوهشكده رويان برگزار شد، با اشاره به اينكه 167 طرح از 35 كشور جهان در اين جشنواره شركت كرده اند افزود: 31 طرح از كشور آمريكا، 16 طرح از چين، 15 طرح از ايران، 13 طرح از ژاپن، 10 طرح از هند و 9 طرح از آلمان به جشنواره رويان ارسال شده است.
رئيس پژوهشگاه رويان خاطر نشان كرد: براي بررسي اين طرح ها از 115 داور داخلي و 65 داور خارجي استفاده كرديم و روند داوري را به نحوي انجام داديم كه گرايش خاصي در بررسي طرح ها به وجود نيايد.
به گفته گورابي امسال عليرغم اينكه 6-5 نفر براي دريافت جايزه در حوزه اپيدميولوژي كانديدا شده بودند اما هيئت داوران طرحي را شايسته دريافت اين جايزه ندانست.
وي اضافه كرد: در بخش آندرولوژي كه بيشتر مربوط به ناباروري مردان است دكتر كريستين آلمستروف از كشور دانمارك برتر شناخته شد كه در طرح نامبرده غربالگري براي تشخيص سرطان مردان قبل از پيشرفت سلول هاي سرطاني با محور ناباروري مردان و سلول هاي سرطاني مطرح شده است.
وي ادامه داد: در بخش جنين شناسي خانم دكتر لورا سيسيليا از كشور آرژانتين برنده جايزه نخست اين بخش شد كه در طرح نامبرده بررسي هايي روي برخي هدايتگرهاي شيميايي كه سبب رساندن تخمك و اسپرم به يكديگر مي شود صورت گرفته و اين محقق استروژن را به عنوان ماده شيميايي براي اين عملكرد انتخاب كرده است.
رئيس پژوهشگاه رويان اعلام كرد: گروه ناباروري زنان به طور مشترك دو طرح برنده داشته است كه يكي مربوط به دكتر ونجي ژو از كشور چين است كه نامبرده ليزر درماني تخمدان به روش ترانس واژينال را در بيماران مبتلا به تخمدان پلي كيستيك بررسي كرده است.
وي افزود: همچنين دكتر كائي ناسو از ژاپن نيز طرحي را با عنوان مسيرهاي پيام رسان با واسطه در بيماري زايي فيبروزيز ناشي از آندومتريوز را تحت بررسي قرار داده است.
گورابي همچنين منتخب بخش فناوري سلول هاي بنيادي و طب ترميمي را دكتر چنگ چنگ ژانگ از آمريكا اعلام كرد و گفت: اگر در پيوند سلول هاي بنيادين از سلول غيرخودي استفاده شود فرد دچار واكنش هاي آلرژيك و ايمونولوژيك مي شود كه دكتر ژانگ در طرح خود عنوان كرده كه در محيط آزمايشگاهي و كشت سلول هاي بنيادي تكثير شده در آزمايشگاه بهتر در پيوندهاي غيرخودي پذيرش مي شوند.
وي تاكيد كرد: از ميان طرح هاي ارائه شده توسط محققان ايراني دكتر عليرضا پويا شايسته دريافت تشويق در حد ملي انتخاب شد. طرح اين پژوهشگر استفاده از يك مدلي در عصب بينايي است كه غلاف ميلين را كه معمولا افراد مبتلا به ام اس در آن دچار اختلال مي شوند حذف كرده است و بعد از سلول هاي بنيادي القايي IPS استفاده كرده و آن را به سلول هاي عصبي پشتيبان پيوند زده است تا ميلين را توليد كند.
ارائه نشدن جايزه زنده ياد دكتر كاظمي آشتياني در سيزدهمين جشنواره بين المللي رويان خبري بود كه دكتر گورابي با اظهار تاسف آن را اعلام كرد.
وي گفت: به دليل مشكلات مالي و افزايش هزينه هاي برگزاري اين جشنواره نتوانستيم اين جايزه را به كسي اهدا كنيم چرا كه پژوهشگاه رويان به صورت غيردولتي و با كمك اسپانسرها برگزار مي شود و امسال حتي نتوانستيم از معاونت علمي، فناوري رياست جمهوري كمكي دريافت كنيم.
رئيس پژوهشگاه رويان اذعان داشت: هزينه اين جايزه 25 هزار دلار است كه تاكنون به دو محقق خارجي اعطا شده و تاثير بسزايي در ايجاد رابطه و استفاده از اطلاعات محققان داشته است.
سيزدهمين جشنواره بين المللي رويان از 15 تا 17 شهريور با حضور محققان داخلي و خارجي در سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار مي شود.


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: سنگيني گراني كاغذ بر دوش مطبوعات است

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
دكتر سيدمحمد حسيني گفت: گراني كاغذ بر روند چاپ و نشر در كشور تاثير منفي گذاشته كه بيشترين فشار آن بر روي دوش مطبوعات به واسطه چاپ روزانه آنهاست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در حاشيه همايش ملي «علامه سيدجعفر شهيدي» در بروجرد اظهار كرد: براي كاهش فشار وارده بر مطبوعات مصمم هستيم با پرداخت يارانه و ساير اقدامات از آنها حمايت كنيم.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه كاركنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان نيروهاي سنگر مقدم مقابله با هجمه فرهنگي، حقوق و مزاياي كمتري نسبت به ساير دستگاه ها دريافت مي كنند، براي رفع اين تبعيض چه اقدامي كرده ايد، گفت: لايحه افزايش حقوق كاركنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تقديم هيئت دولت شده است.
حسيني با اشاره به افزايش حمايت از فعاليت هاي فرهنگي، گفت: بودجه فرهنگي استان هاي محروم از جمله لرستان افزايش مي يابد.


برپايي همايش تاريخ رياضي ايران در دانشگاه بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
با حضور اساتيد و صاحبنظران علوم رياضي سومين سمينار ملي تاريخ رياضي ايران در دانشگاه بناب آغاز به كار كرد.
رئيس دانشگاه بناب در اين سمينار علمي و پژوهشي كه محققان علوم رياضي از دانشگاه هاي معتبر و دانشمنداني از كشورهاي تاجيكستان، آذربايجان و تركيه در آن شركت داشتند به ضرورت پرداختن به تاريخ رياضي در كشور اشاره كرد و گفت: ايران با داشتن بزرگان علوم رياضي همچون خيام، ابوريحان بيروني و خوارزمي بايد در اين زمينه پيشتاز باشد.
دكتر قربانعلي حقيقت دوست به منظور اشاعه تاريخ رياضي در كشور خواستار تاسيس پژوهشكده تاريخ رياضي ايران در آذربايجان شرقي شد.
وي همچنين به منظور معرفي و گسترش تاريخ رياضي ايران، ايجاد رشته تحصيلي تاريخ رياضي در مقطع كارشناسي ارشد و نيز افزايش ميزان پايان نامه ها و طرح هاي پژوهشي دانشگاهيان تاكيد كرد.
دبير علمي اين همايش نيز در گفت وگويي با خبرنگاران در حاشيه اين همايش گفت: با توجه به قدمت علم رياضي در كشور ايران و لزوم آشنايي با دانشمندان اين رشته، ارائه و تبيين آخرين يافته هاي محققان و دانشمندان علم رياضي ضروري به نظر مي رسد.


معاون دانشگاه آزاد اسلامي: طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه آزاد اجرا نمي شود

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
معاون دانشگاه آزاد اسلامي در جمع خبرنگاران از عدم اجراي طرح تفكيك جنسيتي در اين دانشگاه خبر داد.
حسين بلنديان افزود: رويه سابق تحصيل دانشجويان در دانشگاه هاي آزاد اسلامي كشور خوب است و نياز به تغيير آن احساس نمي شود.
وي گفت: در راستاي سياست هاي حمايتي دولت از تحصيل دانشجويان، ميزان شهريه هاي دانشجويي كاهش و سقف وام هاي دانشجويي افزايش خواهد يافت كه ميزان اين افزايش از اختيارات استانهاست.
همچنين در اين باره احمد احمديان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور گفت: تفكيك جنسيتي دانشجويان در دانشگاه ها به صلاح نيست و اين طرح در جامعه قابل اجرا نيست و نمي توان آن را محدود به دانشگاه ها كرد.
وي گفت: براي تدريس در دانشگاه ها استاد زن به اندازه نياز نداريم و به نظر من اين طرح قابل اجرا نيست.


مركز رشد فناوري چاي كشور در لاهيجان راه اندازي مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس پارك علم و فناوري گيلان از راه اندازي مركز رشد فناوري چاي كشور در لاهيجان خبر داد.
مجيد متقي طلب در ديدار اعضاي نخستين مجمع عمومي شبكه پاركهاي علم و فناوري كشورهاي اسلامي با نماينده ولي فقيه در گيلان طي سخناني اظهار داشت: معاون وزير علوم در سفر به گيلان براي ايجاد مركز رشد فناوري چاي در اين استان اعلام آمادگي كرده است.
وي ادامه داد: اين مركز در قالب علم و فناوري با اختصاص اعتبار از طرف وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايجاد مي شود.
رئيس پارك علم و فناوري گيلان گفت: ايجاد شبكه نانو فناوري، دانشگاه هاي مجازي و پارك هاي علم و فناوري از طرف سازمان كنفرانس كشورهاي اسلامي به ايران واگذار شده است.
متقي طلب خاطرنشان ساخت: شبكه نانو فناوري و دانشگاه هاي مجازي در تهران ايجاد مي شود و راه اندازي شبكه پارك هاي علم و فناوري به دليل زيرساخت هاي مناسب به گيلان واگذار شده است.
 


اخبار ادبي و هنري

با امضاي طوماري صورت گرفت
تجديد پيمان فعالان فضاي مجازي بسيج
براي تحقق مطالبات رهبري
به گزارش فارس: 500 نفر از فعالان فضاي مجازي در اختتاميه اولين دوره آموزش تكميلي فضاي مجازي بسيج، طوماري را مبني بر تجديد پيمان در راستاي تحقق مطالبات مقام معظم رهبري در فضاي مجازي امضا كردند.
در اين طومار آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
محضر مبارك ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي(مدظله العالي)
با اهداي بالاترين سلام و احترام و تحييات،
امروز در شرايطي كه دشمنان اسلام درنظر دارند تا اتاق فرمان جهان را با ديكتاتوري اداره كنند و با شبكه رسانه اي انحصاري سازمان يافته، دروغ هاي خود را راست، باطل خود را حق و ظلم خود را عدالت طلبي وانمود كنند، فرزندان بيداردل بسيجي شما با درك عميق از شرايط انقلاب اسلامي و پيچ سرنوشت ساز تاريخي و همچنين افول استكبار جهاني، بر اين باورند كه با حضور خود در عرصه هاي مجازي مي توانند منشأ خير باشند و در عرصه جنگ نرم تحولات چشمگيري را رقم بزنند.
لذا ما سربازان كوچك شما در قرارگاه بصيرت بسيج كه با همتي مضاعف در دوره تكميلي آموزش فضاي مجازي در جوار حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) شركت نموده ايم، بار ديگر با آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي تجديد عهد كرده و پيمان مي بنديم كه در راستاي تحقق مطالبات معظم له در فضاي مجازي از هيچ مجاهدتي دريغ نورزيم و تا پاي جان در دفاع از ارزش هاي انقلاب مقاومت كنيم.
در پايان از محضر والايتان استدعا داريم اين مجاهدان رسانه اي خود را با دعاي خير و پيام روشنگرانه بنوازيد؛ همواره سايه پرخير و بركتتان بر سر ايران اسلامي و مسلمانان جهان مستدام باد.
رضا برجي عازم ميانمار مي شود
رضا برجي گفت: بيش از يك ماه و نيم است كه منتظر جواب وزارت امور خارجه براي رفتن به ميانمار و ساختن مستند از فجايع اين كشور هستم.
«رضا برجي» مستندساز در گفت وگو با فارس درباره تازه ترين فعاليت هاي مستندسازي خود گفت: تصميم دارم مستندي درباره كشتار مسلمانان ميانمار بسازم، اما بيش از يك ماه و نيم است كه براي صدور ويزا و رفتن به ميانمار به وزارت امور خارجه درخواست داده ام و هنوز جوابي از آنها نگرفته ام.
وي ادامه داد: واحد مطبوعاتي وزارت امور خارجه كه قرار است در اين باره پاسخگو باشد، ابتدا به ما گفت بعد از اجلاس سران موضوع را بررسي مي كنيم و جواب مي دهيم، اما هنوز خبري نشده است.
هشدار دولت افغانستان به تلويزيون هاي اين كشور براي رعايت اصول اسلامي و اخلاقي
وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان با اشاره به پخش برنامه هاي غيراخلاقي توسط برخي رسانه هاي اين كشور از رسانه هاي تصويري خواست تا اصول ملي و اسلامي را رعايت كنند.
در پي انتشار تصاوير مغاير با ارزش هاي اخلاقي و اسلامي توسط برخي رسانه هاي افغانستان، وزارت اطلاعات و فرهنگ اين كشور به رسانه هاي تصويري هشدار داد تا به اصلاح رويكرد بپردازند در غير اين صورت به دادستاني معرفي خواهند شد.
به نقل از «جمهور نيوز»، «سيد مخدوم رهين»، وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان اظهار داشت: برخي از رسانه هاي تصويري در افغانستان، با پخش برنامه هاي هنري و تفريحي، آزادي بيان را هدف تهديد قرار داده اند.
برخي از برنامه هاي مبتذل تلويزيون هاي افغاني، توسط شركت هاي غربي با حداقل بهاي ممكن تامين مي شود.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14