(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 شهریور 1391 - شماره 20300

حديث دشت عشق
فيفا تازه ترين رده بندي تيم هاي ملي فوتبال جهان را اعلام كرد
سقوط 6 پله اي پيش از رويارويي با لبنان
فدراسيون هاي جهاني قايقراني «اسبقيان» را به رسميت نمي شناسند
رئيس فدراسيون: دليلش را نمي دانم!
احتمال حذف نام قهرمان آسيا از تيم ملي كاراته
حريف تيم ملي واليبال در تهران
اخبار كوتاه از فوتبال
اخبار پارالمپيك 2012 لندن
قهرمان پارالمپيك: مدالم را به علاقه مندان ورزش تقديم مي كنم


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «ابوالقاسم تاج الدين»
گم شده اي كه با شهادت پيدا شد
شهيد «ابوالقاسم تاج الدين» در اوج روزهاي انقلاب اسلامي به دليل فعاليت هاي انقلابي دستگير و روانه زندان گرديد و مدتها تحت شكنجه هاي رژيم پهلوي بسر مي برد. با پيروزي انقلاب اسلامي از زندان آزاد شد و با شروع جنگ تحميلي بسوي جبهه ها شتافت. او از طريق بسيج مسجد خاتم الاوصياء به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام گرديد و با توجه به آغاز جنگ تحميلي، به مدت دو ماه يعني از مهر ماه 1359 تا آخر آبانماه 1359 خانواده اش از او خبري نداشتند ولي بعدها معلوم شد كه در اين مدت دو ماه در جبهه قصر شيرين بوده است.
با توجه به بي اطلاعي خانواده اش از سرنوشت اين رزمنده دلاور و با نگرانيهاي بوجود آمده برادرشان به جبهه هاي حق اعزام گرديدند تا از سرنوشت او اطلاعاتي كسب نمايند، اما پس از مدتي اثري از او نيافتند، خانواده اين شهيد براي كسب خبر و اطلاع، عكس ايشان را در روزنامه آگهي كردند تا از اين طريق از سرنوشتش اطلاعي دريافت كنند. پس از درج عكس اين شهيد در روزنامه، جواني از همرزمان او تماس گرفت و گفت كه در اثر حمله لشكر بعث به قصر شيرين، اين برادر رزمنده به همراه ديگر رزمندگان تكاور پس از مبارزه اي طولاني با بعثيان به درجه رفيع شهادت نائل آمدند يا مفقودالاثر شدند.
ستاد يادواره شهداي روستاي درده فيروزكوه


فيفا تازه ترين رده بندي تيم هاي ملي فوتبال جهان را اعلام كرد

سقوط 6 پله اي پيش از رويارويي با لبنان

در جديدترين رده بندي تيم هاي فوتبال جهان، فوتبال ايران با شش پله سقوط به رده پنجاه و چهارم جهان تنزل كرد.
فوتبال ايران در جديدترين رده بندي تيم هاي فوتبال جهان كه توسط فيفا منتشر شده با 573 امتياز به رده پنجاه و چهارم سقوط كرد. اين در حالي است كه ماه گذشته ايران با 590 امتياز در رده چهل و هشتم فوتبال جهان قرار داشت. ايران در آسيا بعد از ژاپن، استراليا و كره جنوبي در رده چهارم قرار گرفته است. ژاپن با 793 امتياز در رده 23 جهان و اول آسيا، استراليا با 778 امتياز در رده 25 جهان و دوم آسيا و كره جنوبي با 763 امتياز در رده 27 جهان و سوم آسيا ايستاده اند. ژاپن و استراليا هركدام يك پله نسبت به رتبه ماه گذشته خود تنزل داشته اند اما كره جنوبي دو پله صعود كرده است. ازبكستان با 470 امتياز، چين با 437 امتياز، عراق با 437 امتياز، كره شمالي با 429 امتياز، اردن با 402 امتياز و قطر با 380 امتياز به ترتيب رده هاي چهارم تا دهم كشورهاي قاره آسيا را به خود اختصاص داده اند.
لبنان حريف ايران در مرحله چهارم و نهايي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل هم با 271 امتياز و 3 پله صعود در رده 124 جهان و 16 آسيا ايستاده است. در بين 10 تيم برتر جهان نيز تنها جاي تيم چهارم و پنجم عوض شده كه طي آن اروگوئه كه ماه گذشته در رده پنجم قرار داشت جاي خود را به پرتغال داده است. اسپانيا همچنان در صدر اين فهرست قرار دارد و اثري از فوتبال برزيل نيز در بين 10 تيم برتر ديده نمي شود.رده بندي 10 تيم برتر جهان با توجه به امتيازات داده شده به آنها به اين شرح است:
1- اسپانيا 1617
2-آلمان 1437
3-انگلستان 1274
4-پرتغال 1232
5-اروگوئه 1217
6-ايتاليا 1174
7-آرژانتين 1121
8-هلند 1044
9-كرواسي 1020
10-دانمارك .1006


فدراسيون هاي جهاني قايقراني «اسبقيان» را به رسميت نمي شناسند

رئيس فدراسيون: دليلش را نمي دانم!

رئيس فدراسيون قايقراني ايران در خصوص عدم به رسميت شناخته شدنش توسط سايت هاي رسمي فدراسيون جهاني قايقراني ابراز بي اطلاعي كرد.
حدود دو هفته از برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون قايقراني و انتخاب سيد محمد شروين اسبقيان به عنوان رئيس جديد اين فدراسيون نيز سپري مي شود، اما نام او تنها در يكي از سه سايت رسمي فدراسيون هاي جهاني درج شده است و دو فدراسيون ديگر همچنان احمد دنيامالي را به عنوان رئيس اين فدراسيون به رسميت مي شناسند. در همين راستا سيد محمد شروين اسبقيان رئيس فدراسيون قايقراني ايران تصريح كرد: نمي دانم دليل اين امر چيست. بايد آن را بررسي كنم و چرايي اين موضوع را بگويم. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا روابط بين الملل فدراسيون نام شما را به عنوان رئيس جديد، به فدراسيون هاي جهاني اعلام كرده است؟ اظهار داشت: نتيجه مجمع، به هر سه فدراسيون جهاني قايقراني نيز ارسال شده است. اطلاعي ندارم كه آن به دستشان رسيده است يا خير.
«به نظر مي رسد شما را هنوز به رسميت نشناخته اند». رئيس فدراسيون قايقراني ايران تأكيد كرد: اين موضوع را هم نمي دانم. گويا فدراسيون هاي جهاني قايقراني و دوچرخه سواري، مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي ايران رابه رسميت نشناخته اند. اسبقيان رئيس فدراسيون قايقراني ايران در اين مورد گفت: صحبت خاصي ندارم.
 


احتمال حذف نام قهرمان آسيا از تيم ملي كاراته

فدراسيون كاراته در تلاش است تا مقدمات اعزام تيم ملي را به مسابقات كاراته وان آلمان فراهم كند.
مرحله پنجم رقابت هاي ليگ جهاني كاراته موسوم به كاراته وان 5 و 6 مهر ماه در فرانكفورت آلمان برگزار خواهد شد و تيم ملي كشورمان نيز در صورت فراهم شدن مقدمات لازم براي حضور در اين مسابقات سوم مهرماه راهي ديار ژرمن ها خواهد شد. اما در پايان رقابت هاي كاراته استانبول و بازگشت تيم ملي به تهران، كادر فني بر روي نام چند كاراته كا قلم قرمز خواهد كشيد كه به احتمال فراوان يكي از آنها جاسم ويشگاهي قهرمان سابق جهان و دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو خواهد بود. ويشگاهي در مسابقات تركيه به روي تاتامي نرفت. كادر فني از نحوه تمرين و غيبت وي در مسابقات استانبول رضايت نداشته و در نظر دارد نام وي را از جمع اردونشينان حذف كند.


حريف تيم ملي واليبال در تهران

تيم ملي واليبال ژاپن به منظور ديدار با ايران در چارچوب مرحله نهايي رقابت هاي گزينشي ليگ جهاني 2013 ديروز به كشورمان سفر كرد.
تيم هاي ملي واليبال ايران و مصر در چارچوب مرحله نهايي مسابقات گزينشي ليگ جهاني 2013 طي روزهاي هفدهم و نوزدهم شهريور ماه به مصاف هم مي روند تا برنده مجموع اين دو ديدار به عنوان تيم شانزدهم سهميه ورود به دوره آتي مسابقات ليگ جهاني را كسب كند. در همين راستا تيم ملي واليبال ژاپن چهارشنبه به ايران سفر كرد تا در فاصله دو روز مانده تا برگزاري نخستين ديدار برابر ايران، تمريناتش را در تهران پيگيري كند. هر دو ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و ژاپن ساعت 19 در سالن دوازده هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود.


اخبار كوتاه از فوتبال

شكايتي ديگر در انتظار پرسپوليس
باشگاه لس آنجلس بلوز آمريكا در حالي كه اعلام كرد باشگاه پرسپوليس هنوز مبلغ انتقال امير عابدزاده به اين تيم را به باشگاه آمريكايي پرداخت نكرده، بار ديگر مسئولان باشگاه ايراني را تهديد به شكايت رسمي به فيفا كرد. مديرعامل باشگاه لس آنجلس بلوز آمريكا با ارسال نامه اي براي يكي از اعضاي مديريتي فيفا بار ديگر باشگاه پرسپوليس را تهديد به شكايت رسمي به فيفا كرد. در متن اين نامه ارسالي به فيفا باشگاه لس آنجلس بلوز يك فرصت ديگر براي نهايي كردن اين انتقال پيش از آنكه شكايت خود را به فيفا رسمي كند، به باشگاه پرسپوليس داده است.
استقلال به ديدار داماش مي رود
تيم فوتبال استقلال در ديداري دوستانه به مصاف داماش گيلان مي رود.اين بازي از ساعت 30:17 روز يكشنبه هفته آينده در كمپ ناصر حجازي برگزار مي شود.تيم فوتبال استقلال در يك بازي دوستانه توانسته بود ابومسلم مشهد را با نتيجه دو بر يك شكست دهد.
جلسه با كي روش براي برگزاري جام حذفي
سرپرست سازمان ليگ عنوان كرد كه براي برگزاري جام حذفي بار ديگر بايد با سرمربي تيم ملي جلسه بگذارند.غلامرضا بهروان درباره برگزاري جام حذفي و تصميم نهايي سازمان ليگ در اين مورد، تصريح كرد: قبل از سفر تيم ملي به اردن جلسه اي با كي روش داشتيم. فعلا تيم ملي برنامه جديدي پيش رو دارد. حضور در مسابقات غرب آسيا مطرح است كه در آذر برگزار مي شود. كي روش بايد بازگردد و در مورد چگونگي حضور ايران در اين مسابقات صحبت كنيم.سرپرست سازمان ليگ در پاسخ به اين سؤال كه بازي معوقه استقلال و پيكان در هفته هفتم چه زماني برگزار مي شود گفت: در حال تغيير در برنامه هستيم و مي خواهيم بين هفته هشتم تا يازدهم اين ديدار را برگزار كنيم اما از سويي نمي خواهيم طوري برنامه ريزي كنيم كه باشگاه ها متضرر شوند. به طور قطع در برنامه هاي استقلال تغييراتي خواهيم داشت كه به زودي اعلام مي كنيم.
دوري يك ماهه پولادي از ميادين
بازيكن ملي پوش پرسپوليس كه در تمرين تيم ملي دچار مصدوميت شد در راه بازگشت به تهران است. مهرداد پولادي كه در تمرينات تيم ملي دچار آسيب ديدگي شده است، زودتر از كاروان تيم ملي به تهران باز مي گردد.پولادي در تمرين روز سه شنبه ملي پوشان در جريان يك برخورد فني از ناحيه همسترينگ دچار آسيب ديدگي جدي شد و طبق اطلاعات دريافتي از اردوي تيم ملي ايران با توجه به شدت آسيب ديدگي مهرداد پولادي يك ماه از ميادين دور خواهد بود.
تقابل جوانان ايران با استراليا براي كسب عنوان قهرماني
تيم فوتبال جوانان امروز براي تعيين قهرمان تورنمنت ويتنام به مصاف استراليا مي رود. تيم جوانان پس از پيروزي 2 بر يك مقابل ازبكستان، امروز ساعت 30:13 به مصاف تيم جوانان استراليا مي رود. در حال حاضر ايران با شش امتياز صدرنشين است و در صورت پيروزي يا تساوي مقابل استراليا، در تك بازي براي كسب عنوان قهرماني بايد به مصاف تيم دوم گروه برود.
برخورد با كميته و دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال
هادي آيت اللهي نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال با تاكيد بر اينكه اگر مشكلي در داوري وجود دارد، بايد آن را در خانواده حل كنند نه در رسانه ها تصريح كرد: امروز داوري را مي زنند و يا برايش چاقو مي كشند، فردا ممكن است اين مسائل يقه همين افراد كه كمك نكردند، را بگيرد. آنها بايد با ريش سفيدي كمك كنند اين معضلات در خود خانواده داوري حل شود.«به همه آقايان با صراحت اعلام كرديم هر چه زودتر اين جلسه تشكيل شود»، وي با بيان اين مسئله در پاسخ به اين پرسش كه اگر اين جلسه تشكيل نشود، چه تصميمي مي گيرد؟ گفت: اگر بنده به هر دليلي سر كارم حاضر نشوم، فدراسيون يكي را به جاي من آورده تا كارها پيش برود. اگر كميته داوران و دپارتمان داوري هم با يكديگر جفت و هماهنگ نشوند قطعا فدراسيون تصميمات ديگري خواهد گرفت.
درخواست سوسا براي فسخ قراردادش با پرسپوليس
رئيس كميته پزشكي و سلامت باشگاه پرسپوليس از احتمال فسخ قرارداد روبرتو سوسا هافبك دفاعي اين تيم خبر داد. فرهاد فريد گفت: سوسا درخواست داشته قراردادش با پرسپوليس فسخ شود و حالا قرار شده رويانيان پس از گفت وگو با اين بازيكن در اين باره تصميم گيري كند. رئيس كميته پزشكي و سلامت باشگاه پرسپوليس همچنين در رابطه با وضعيت كئون بازيكن كره اي باشگاه پرسپوليس كه به مدت دو هفته است با اين تيم قرارداد بسته، اظهار كرد: تست پزشكي و سلامت وي از سوي فدراسيون فوتبال مورد تاييد قرار گرفته است و هم اكنون كارت پزشكي براي وي صادر شده، اما هنوز من هيچ تستي از لحاظ سلامت بر روي وي انجام ندادم.


اخبار پارالمپيك 2012 لندن

نصيري هفتمين طلايي كاروان ايران
پيمان نصيري در رقابت هاي دو در ماده 1500 متر به مقام قهرماني رسيد. نصيري با درخشش در رقابت هاي دوي 1500 متر زودتر از سايرين از خط پايان گذشت و به مدال طلا رسيد.نصيري در اين رقابت با زمان 3 دقيقه و 58 ثانيه و 49 صدم ثانيه از خط پايان عبور كرد. پس از او ورزشكاران لهستاني مدال هاي نقره و برنز را به دست آوردند.
تكتاز در رده پنجم قرار گرفت
پرتابگر ايران در رقابت هاي پرتاب وزنه بانوان بازي هاي پارالمپيك لندن با كسب جايگاه پنجم به كار خود در اين بخش از رقابت ها پايان داد. در چارچوب هفتمين روز بازي هاي پارالمپيك لندن ديروز رقابت هاي دووميداني بخش پرتاب وزنه بانوان برگزار شد. در اين بخش از مسابقات كه در كلاس 12 /F11 برگزار شد، هاجر تكتاز به عنوان تنها نماينده ايران با ديگر حريفانش رقابت كرد و در پايان با ثبت ركورد 8 متر و 85 سانتيمتر در رده پنجم قرار گرفت.
شكست تيم فوتبال هفت نفره ايران برابر روسيه
تيم فوتبال هفت نفره ايران نتيجه آخرين ديدار خود در مرحله مقدماتي بازي هاي پارالمپيك لندن را به روسيه واگذار كرد و به عنوان تيم دوم گروه A در جمع چهار تيم برتر اين رقابت ها قرار گرفت. در آغاز هفتمين روز از چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك،ديروز تيم فوتبال هفت نفره ايران در حضور 1500 تماشاگر حاضر در ورزشگاه «ريور بانك آرنا» به مصاف روسيه رفت و با نتيجه 3 بريك متحمل شكست شد. ايران در حالي نتيجه اين ديدار را واگذار كرد كه تاكنون موفق به كسب پيروزي برابر روسيه نشده است.
دومين مدال كائيدي براي كاروان دلوار
محسن كائيدي، پرتابگر كشورمان در مسابقات پرتاب وزنه بازي هاي پارالمپيك 2012 به مدال نقره دست يافت و دوازدهمين مدال را براي كاروان دلوار به ارمغان آورد. در چارچوب مسابقات دووميداني بازي هاي پارالمپيك لندن سه شنبه پرتابگران وزنه در كلاس F34 به رقابت با يكديگر پرداختند. در اين رقابت كشورمان دو نماينده به نام هاي محسن كائيدي و سلمان آب باريكي داشت كه اولي به مدال نقره دست يافت و دومي از دور رقابت ها كنار رفت.محسن كائيدي با پرتابي به ميزان 12 متر و 94 سانتيمتر عنوان دوم را به خود اختصاص داد و مدال نقره پارالمپيك را به گردن آويخت. او در سومين روز مسابقات موفق به كسب مدال طلاي پرتاب نيزه مسابقات دووميداني پارالمپيك لندن در كلاس 34/33 F شده بود.
نصيري :نشان دادن اسم ايران به انگليسي ها لذت داشت
دونده طلايي ايران پس از كسب مدال طلاي دوي 1500 متر كه در تاريخ المپيك و پارالمپيك بي سابقه بود گفت: از اينكه پس از مدال طلا با پرچم ايران به دور استرافورد چرخيدم و نام ايران را به تماشاگران انگليسي نشان دادم كيف كردم.پيمان نصيري كه پس از اين مدال يك دور كامل با پرچم ايران به دور ورزشگاه استرافورد زد و تماشاگران او را تشويق مي كردند، در پاسخ به اين سوال كه چه هدف و احساسي از اين كار داشتي گفت: احساسم كه فوق العاده بود. خيلي كيف كردم. برايم افتخار بود كه چنين مدالي را در اينجا گرفتم و اين دور افتخار را هم زدم. ركورددار ماده اي كه من در آن مسابقه دادم يك انگليسي بود و ديديد تماشاگران انگليسي تا چه حدي او را تشويق كردند. دوست داشتم بعد از اين كه مدال مي گيرم با پرچم ايران دور ورزشگاه بدوم و نام ايران را به همه انگليسي ها نشان دهم و مردم كشورم را هم خوشحال كنم.
تيم ريكرو مردان به نيمه نهايي نرسيد
تيم ريكرو مردان ايران با شكست از كره جنوبي، از رسيدن به مرحله نيمه نهايي باز ماند. در مرحله يك چهارم نهايي مسابقه هاي تيروكمان ريكرو تيمي مردان ، تيم سه نفره ايران به مصاف كره جنوبي رفت و با نتيجه 192 بر 201 از حريف خود شكست خورد تا از رسيدن به مرحله نيمه نهايي پارالمپيك 2012 بازبماند.عليخاني نژاد، رنجبر و شهابي پور تيم سه نفره ريكرو ايران را تشكيل مي دادند كه در مرحله مقدماتي نيز در رده چهارم گروه خود قرار گرفته بودند.
حرداني مدال برنز پرتاب وزنه را گرفت
جواد حرداني سيزدهمين مدال كاروان ورزشي ايران در بازي هاي پارالمپيك لندن را بر گردن آويخت. مسابقه هاي پرتاب وزنه پارالمپيك در كلاس
F37/38 F برگزار شد كه جواد حرداني با ركورد 15 متر و 43 سانتي متر صاحب مدال برنز شد. در اين ماده ژيا دونگ از چين با حد نصاب 17 متر و 52 سانتي متر ركورد جهان و المپيك را جابه جا كرد و قهرمان شد. همچنين پرتابگر مصري با ركورد 15 متر و 53 سانتي متر صاحب مدال نقره شد. اين دومين مدال برنز و سيزدهمين مدال كاروان ايران در بازي هاي پارالمپيك بود.
حرداني: دهم هم مي شدم خوشحال بودم
جواد حرداني پس از كسب مدال برنز مسابقات بازي هاي پارالمپيك لندن گفت: عملكرد من خيلي خوب بود حتي اگر دهم هم مي شدم راضي بودم چون توانستم فراتر از انتظار ظاهر شوم.وي افزود: سخت ترين رقيب اين ماده پرتابگر چيني بود كه فكر مي كنم تا 30 سال ديگر هيچكس نتواند ركوردش را جابجا كند. به نظرم كميته بين المللي المپيك بايد ادغام كلاس ها را جبران كند تا ورزشكاران در كلاس خودشان شركت كنند. حرداني تصريح كرد: اين منصفانه نيست كه كلاس ها يكي باشد. اين موضوع رقابت پرتابگران را سخت تر كرده است. اميدوارم مسئولان IOCوقتي جلسه مي گذارند، نظر كشورهاي مختلف را در اين خصوص بخواهند.
مدال چهاردهم كاروان دلوار براي صادق زاده
علي صادق زاده مدال برنز وزن 100 كيلوگرم وزنه برداري پارالمپيك و چهاردهمين مدال كاروان ايران را به دست آورد.مسابقات دسته 100 - كيلوگرم وزنه برداري قدرتي پارالمپيك برگزار شد كه علي صادق زاده با ركورد 235 كيلوگرم موفق به كسب مدال برنز شد. صادق زاده رقابت نزديكي با وزنه بردار آذربايجان براي كسب مدال برنز داشت كه توانست رقيب خود را جا گذاشته و چهاردهمين مدال كاروان ايران را بر سينه زند. وزنه بردار مصر با حد نصاب 249 كيلوگرم، ركورد جهان و پارالمپيك را شكست و طلا گرفت. وزنه بردار چين هم با ركورد 242 كيلوگرم به مدال نقره رسيد.
 


قهرمان پارالمپيك: مدالم را به علاقه مندان ورزش تقديم مي كنم

قهرمان كرماني پارالمپيك گفت: مدالم را به همه مردم استان كرمان و علاقه مندان به ورزش تقديم مي كنم.
پيمان نصيري ديروز در گفت وگويي تلفني با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: از اين كه توانستم با كسب اين مدال دل مردم و علاقه مندان به ورزش در استان كرمان و كشور را شاد كنم خوشحالم. ضمن اين كه بايد از مسئولان فدراسيون جانبازان كه حمايت خوبي از ورزشكاران داشتند، تشكر كنم و خوشحالم كه با مدال طلا پاسخ حمايت هاي آنها را دادم.
قهرمان پارالمپيك رسيدن به خط پايان مسابقات و جا گذاشتن حريفان را يكي از بهترين لحظات عمرش دانست و افزود: ايراني، شايسته بهترين هاست و ما با توكل به خدا و ائمه معصومين توانستيم در اين مسابقات دل ميليون ها ايراني را شاد كنيم.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14