(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 شهریور 1391 - شماره 20300

آمريكا و كويت همكاري هاي نظامي و امنيتي را تقويت مي كنند
سياستمدار لبناني سفر ژنرال آمريكايي به بيروت را مشكوك خواند
انتقاد شديد بان كي مون و اخضر ابراهيمي از حاميان تروريست ها در سوريه
برادر آيت الله نمر: جوانان عربستان رهبري انقلاب را در دست دارند
پس از جنجال صنعا عليه تهران تظاهرات گسترده ضد آمريكايي در شهرهاي يمن
وزير خارجه اسرائيل: برخي كشورهاي عربي با ما روابط پنهاني دارند
در سخنراني افتتاحيه اتحاديه عرب رئيس جمهور مصر حل مسئله فلسطين را ضروري خواند
اعتراض مردمي در شهرهاي بحرين عليه حكم دادگاه آل خليفه
سرگرداني مسافران هوايي در پي تداوم اعتصاب كاركنان لوفت هانزا
جلسه اضطراري مسئولان ايرلند شمالي براي بررسي ناآرامي هاي بلفاست
استقرار نيروهاي پليس در كاروليناي شمالي براي سركوب معترضان وال استريت
حزب استقلال طلب كبك كانادا در انتخابات پارلماني پيروز شد
بررسي بحران هاي سياسي بين المللي در ديدار رئيس جمهور چين با وزير خارجه آمريكا


آمريكا و كويت همكاري هاي نظامي و امنيتي را تقويت مي كنند

فرمانده ناوگان پنجم آمريكا مستقر در بحرين با مقامات نظامي كويت درباره تقويت همكاري نظامي و امنيتي بين دو كشور گفت وگو كرد.
به گزارش فارس، خبرگزاري كويت (كونا) نوشت: ژنرال الجراح الصباح رئيس ستاد كل ارتش كويت روزسه شنبه با «جان ميلر» فرمانده ناوگان پنجم آمريكا ديدار كرد و با وي درباره مسائل مشترك به ويژه مربوط به مسائل نظامي و راه هاي پيشرفت و تحكيم اين روابط بين دو كشور گفت وگو كردند.شيخ محمد اليوسف الصباح معاون امور امنيت مرزي وزارت كشور كويت نيز با جان ميلر ديدار كرد.اين مقام كويتي روابط خوب كشورش با آمريكا را ستود و گفت:همكاري مشترك بين دو كشور به ويژه در زمينه امنيتي و در ديگر سطوح با پيشرفت همراه بوده است.گفته مي شود كه بحران سوريه هم در اين ديدارها مورد بررسي قرار گرفته است.


سياستمدار لبناني سفر ژنرال آمريكايي به بيروت را مشكوك خواند

دبير حزب سوسياليست بعث لبنان گفت، سفر ژنرال آمريكايي به لبنان مشكوك است.
به گزارش خبرگزاري فارس، فايز شكر وزير سابق لبناني و دبير حزب بعث لبنان ديدار ژنرال جيمز ماتيز فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا با فرمانده ارتش لبنان و سفر وي به اين كشور را مشكوك خواند و گفت، اين سفر بوي توطئه عليه محورهاي مقاومت در منطقه را مي دهد.وي همچنين ديدار ژنرال آمريكايي با سران 14مارس از جمله سمير جعجع رئيس حزب نيروهاي لبناني را توطئه آميز خواند و افزود، توطئه هاي آمريكا لبنان را به سوي خودكشي پيش مي برد.فايز شكر تاكيد كرد، آمريكا شكست هاي متعددي را متقبل شده و تمامي توطئه هاي آن با شكست مواجه شده و درصدد توطئه هاي جديد عليه سوريه و مقاومت است.وي ديدار با مقامات آمريكايي را خجالت آور خواند و از مسئولان خواست از وقوع اين ديدارها جلوگيري كنند.


انتقاد شديد بان كي مون و اخضر ابراهيمي از حاميان تروريست ها در سوريه

نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه گفت، آينده سوريه در دستان مردم اين كشور است و بايد توسط آنان ساخته شود.
به گزارش خبرگزاري ها، اخضر ابراهيمي در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل متحد تأكيد كرد، آينده سوريه را ملت سوريه مي سازد و هيچ طرف ديگري در آن سهمي نخواهد داشت و تلاش ها در سوريه زماني به نتيجه خواهد رسيد كه تمام طرف هاي موجود در اين كشور براي رسيدن به صلح تلاش كنند.
وي افزود، راه حل تنها زماني موفقيت آميز خواهد بود كه همه با هم كمك كنند.
ابراهيمي همچنين تصريح كرد، بحران سوريه با سلاح حل و فصل نخواهد شد.
وي در عين حال اظهار داشت، براي پايان دادن به رنج و درد مردم سوريه از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد كرد.
نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه اعلام كرد براي ديدار با دبيركل اتحاديه عرب راهي قاهره خواهد شد و پس از آن براي ديدار و گفت وگو با مقامات سوري به دمشق مي رود.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز طي سخناني در مجمع عمومي سازمان ملل گفت، ما خواستار توقف هرچه سريع تر خشونت ها هستيم كه به غير نظاميان آسيب جدي وارد كرده است.
وي از مخالفان سوريه خواست تا دست از مبارزات مسلحانه بردارند و پاي ميز مذاكره بنشينند.
دبيركل سازمان ملل به حمايت برخي از كشورها به مخالفان سوريه اشاره كرد و اظهار داشت، وضعيت سوريه هم اكنون به مرحله وحشتناكي رسيده است و برخي كشورها با كمك نظامي به مخالفان به اين مسئله كمك مي كنند كه اين امر باعث گسترش دردهاي ملت سوريه شده است.
در همين حال بشار جعفري، نماينده دائم سوريه در سازمان ملل با اعلام اينكه دمشق به طور كامل از طرح هاي سازمان ملل حمايت مي كند از نقش مخرب برخي كشورها در سوريه انتقاد كرد.
وي در سخناني در مجمع عمومي با بيان اين كه راه حل بحران كشور بايد سوري باشد، گفت: سوريه با تعيين ابراهيمي به عنوان «نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل» موافقت كرده و با ابراهيمي همكاري هاي لازم را براي موفقيت در ماموريتش انجام خواهد داد.
وي افزود، با استعفاي كوفي عنان نماينده پيشين سازمان ملل در سوريه، نبايد ادامه پيگيري طرح شش ماده اي سازمان ملل كه از حمايت قطعنامه 2042 شوراي امنيت نيز برخوردار است متوقف شود.
نماينده سوريه در سازمان ملل با انتقاد از كشورهاي كمك كننده به مخالفان مسلح گفت: ما از تمامي كشورهاي عربي، منطقه اي و طرف هاي بين المللي مي خواهيم تا براي موفقيت ابراهيمي در ماموريتش با وي همكاري لازم را انجام دهند.
گفتني است مجمع عمومي سازمان ملل با برگزاري نشستي فوق العاده درباره سوريه از طرف هاي درگير خواست به درگيري ها پايان دهند.
وليد المعلم وزير خارجه سوريه نيز طي اظهاراتي با بيان اينكه كشورش مخالف دخالت بيگانگان در امور داخلي سوريه است بر لزوم متوقف شدن خشونت ها از سوي طرفين درگير در سوريه تاكيد كرد. اين در حالي است كه «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه نيز در گفت وگو با شبكه روسيه اليوم تاكيد كرد، روسيه بر موضع خود درباره مخالفت با دخالت هاي بيگانگان براي حل وضعيت داخلي سوريه پايبند است.
پوتين تأكيد كرد، آمريكا و هم پيمانانش پيشتر نيز در امور داخلي افغانستان دخالت كرده اند اما در حال حاضر شاهد آن هستيم كه همگي به اين مي انديشند كه چطور راه فرار پيدا كنند.
سخنگوي وزارت خارجه چين نيز خاطرنشان كرد، پكن با هرگونه دخالت نظامي در سوريه به شدت مخالف است.
اين مسئول چيني گفت: ما همواره به اين مي انديشيم كه تنها راه درست براي حل وضعيت در سوريه راهكار سياسي است چرا كه در حال حاضر مي بينيم وضعيت در اين كشور روز به روز بدتر مي شود و دخالت نظامي اوضاع را پيچيده تر مي كند.
چين پيشتر نيز بارها گزينه نظامي و دخالت هاي بيگانگان در سوريه را محكوم كرده بود.
از سوي ديگر از سوريه خبر مي رسد كه ارتش سوريه همچنان به پاكسازي شهرها مشغول است و در همين رابطه ده ها فرد مسلح ديگر در ادامه پاكسازي منطقه سيف الدوله در شهر حلب در شمال سوريه و نزديك مركز اين كشور با تركيه كشته شدند.
نيروهاي مرزبان سوريه نيز در منطقه جسر الشغور استان ادلب مانع از نفوذ تروريست ها از خاك تركيه به اين كشور شدند.
ده ها نفر از افراد مسلح هم در درگيري هاي منطقه ابوالظهور استان ادلب كشته و زخمي شدند.
همچنين يك انبار سلاح در محله البحار شهر درعاي سوريه كشف شد.
انواع داروهاي مسروقه و تجهيزات پزشكي و جراحي هم در اين انبار كشف شد.
افراد مسلح در سوريه در جديدترين اقدام تروريستي خود بيمارستان دولتي القصير در شهر حمص را منفجر كردند كه چندين زن و كودك در اين بيمارستان بستري بودند. از تعداد تلفات اين عمليات تروريستي گزارشي مخابره نشده است.
 


برادر آيت الله نمر: جوانان عربستان رهبري انقلاب را در دست دارند

شيخ تيسير النمر، برادر روحاني مبارز شيعه در بند آل سعود گفت رهبري انقلاب عربستان در دست جوانان اين كشور است و انقلاب همچنان ادامه دارد.
«شيخ تيسير النمر، برادر آيت الله «نمر باقر النمر»، روحاني انقلابي شيعه اي كه مدتي است در بند رژيم آل سعود قرار دارد در گفت وگو با خبرگزاري فارس از وضعيت اين روحاني مبارز ابراز بي اطلاعي كرد.
«تيسير النمر» گفت: متاسفانه هيچ خبري از آيت الله نمر در دست نيست و رژيم سعودي نيز از پاسخگويي طفره مي رود.
به گفته برادر اين روحاني مبارز، احتمالا وي حتي از درگذشت همسرش نيز اطلاعي ندارد زيرا رژيم عربستان او را در مكاني كاملا حفاظت شده و قرنطينه قرار داده و نمي گذارد اخبار به او برسد. پس از درگذشت همسر ايشان از مقامات سعودي خواستيم اجازه دهد ايشان در مراسم خاكسپاري حضور يابد اما آنها به هيچ وجه نپذيرفتند. به گفته وي خبر بازداشت شيخ نمر باعث درگذشت همسر ايشان شد. تيسير النمر درخصوص انقلاب عربستان نيز تاكيد كرد؛ فعاليت جوانان انقلابي تا دستيابي به حقوق كامل و قانوني ادامه خواهد داشت و پيش بيني كرد روز به روز قشرهاي مختلف مردم به صف انقلابيون بپيوندند.
وي در پايان، جوانان را رهبران و اداره كنندگان انقلاب عربستان دانست و افزود فكر نمي كند شخص خاصي رهبري انقلاب عربستان را برعهده داشته باشد.
از سوي ديگر خبر مي رسد پادشاه عربستان از ترس برخي مسائل براي درمان وارد آمريكا نشده و در حال حاضر به همراه 500 نفر از همراهانش در هتل هاي مجلل مغرب به سر مي برد.
به گزارش شبكه خبري العالم، فعال عربستاني ناشناسي كه مدت هاست اقدام به انتشار خبرهاي پشت پرده خاندان آل سعود مي كند اين خبر را منتشر كرده است. اين فعال كه با نام مستعار «مجتهد» فعاليت مي كند، طي ماه هاي گذشته خبرهاي دقيقي از پشت پرده خاندان آل سعود و رسوايي هاي آنها منتشر كرده كه توجه بسياري را در اين كشور جلب كرده است.
بنا به اعلام «مجتهد» پادشاه عربستان اكنون در مغرب است و هنوز وارد آمريكا نشده است چرا كه مي ترسد با سفر به اين كشور پزشكان وي را مجبور كنند در آنجا بماند و بدين ترتيب نتواند تا پس از موسم حج به عربستان بازگردد.
براساس اين خبر، هزينه هاي روزانه اقامت پادشاه و همراهانش در مغرب بيشتر از هزينه هاي روزانه بهداشت و آموزش كل كشور عربستان است!


پس از جنجال صنعا عليه تهران تظاهرات گسترده ضد آمريكايي در شهرهاي يمن

شهرهاي مختلف يمن شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به بمباران هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي در يمن به بهانه هدف قرار دادن شبكه القاعده و كشتن مردم بيگناه و نقض حاكميت ملي بود. به گزارش شبكه تلويزيوني العالم؛ در شهر جنوبي عدن هزاران يمني به خيابانها ريختند و خواستار توقف دخالت هاي آمريكا و عربستان سعودي در امورد داخلي كشورشان شدند. خبرنگاراين شبكه افزود: هزاران يمني معترض خواستار توقف دخالت هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در حق شهروندان و نقض حاكميت اراضي جنوبي و شمال شرق اين كشور شدند. وي افزود: نظام يمن در مقابل نقض حاكميت آمريكا كه در اين روزها بيشتر شده سكوت مطلق اختيار كرده است. صلاح جعوال فعال جنبش جوانان انقلابي يمن گفت: هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا مردم بيگناه را هدف قرار مي دهند آنها تحت پوشش مبارزه با تروريسم مردم بي پناه را هدف بمباران خود قرار مي دهند. وي خاطر نشان كرد: نيمي از افراد كشته شده زن و كودك هستند، اين حمله در منطقه ردا در استان بيضاء توسط هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا روي داده است.
در صنعا- پايتخت يمن- نيز مردم به خيابان ها ريخته و دخالت نظامي آشكار آمريكا و دخالت هاي عربستان در كشورشان را محكوم و خواستار پاكسازي حكومت از عناصر فاسد رژيم گذشته شدند.
به گزارش روزنامه مصري اليوم السابع، ده ها هزار نفر از جوانان يمني خواستار لغو مصونيت كساني شدند كه مردم بي گناه را در جريان تظاهرات مسالمت آميز يمن قتل عام كرده بودند.
جوانان در حالي كه عليه عاملان جنايت مردم شعار مي دادند خواستار حفظ دستاوردهاي ملي و دفاع از ثروت هاي يمن شدند.
در اين تظاهرات كه به خواسته كميته سازماندهي جوانان انقلاب يمن برگزار شده بود تظاهركنندگان با صدور بيانيه اي از رئيس جمهور اين كشور و دولت توافق ملي يمن و در راس آن وزارت نفت خواستند تا به منظور لغو توافقنامه هايي كه به موجب آن يمن حدود 8/2 ميليارد دلار در سال خسارت مي بيند، وارد عمل شوند.
تظاهركنندگان همچنين خواهان حفظ ثروت هاي ملي يمن و ايستادگي در برابر كساني شدند كه در اين توافقنامه شكست خورده دست داشتند.
شركت كنندگان ضمن تاكيد بر لزوم پاكسازي دولت توافق ملي يمن از بقاياي نظام سابق اعلام كردند كه احساس مي كنند هيچ فرقي ميان دولت هاي سابق و دولت توافق ملي كنوني يمن وجود ندارد.
اعتراض گسترده مردم يمن به حملات هوايي آمريكا و دخالت هاي رياض در امور كشورشان در حالي صورت مي گيرد كه دولتمردان اين كشور طي هفته هاي اخير انگشت اتهام دخالت را به سوي ايران نشانه رفته اند. چندي پيش «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهور يمن كه با كمك آمريكايي ها جانشين «علي عبدالله صالح» شد، مدعي شد شبكه اي جاسوسي وابسته به ايران در يمن كشف شده و بهتر است ايران در امور كشورش دخالت نكند. ادعاي دخالت ايران در امور يمن در حالي است كه تاكنون هيچ مدركي در اين مورد ارائه نشده و دولتمردان صنعا در برابر كشتار غيرنظاميان يمني در حملات مكرر هواپيماهاي آمريكايي سكوت كامل اختيار كرده اند.
يك مقام يمني كه نخواست نامش فاش شود در گفت وگو با كيهان از نقش رياض در جوسازي هاي صورت گرفته عليه ايران در يمن خبر داد و افزود: آمريكا و عربستان به دنبال انحراف افكارعمومي يمن از نقش خود در حوادث اين كشور هستند و مي خواهند جنبش هاي انقلابي يمن مانند حوثي ها را با اين برچسب ها محدود و تحت فشار قرار دهند.
وي تغييرات صورت گرفته در دستگاه امنيتي يمن را دليل ديگري براي اتهامات مطرح شده عليه ايران عنوان كرد و افزود؛ پس از بركناري «عمار محمد صالح» از معاونت خارجي سرويس « امن القومي»، آنها با اين ادعا مي خواهند ثابت كنند هنوز به اوضاع تسلط دارند و مي توانند شبكه هاي خارجي را كشف كنند!
 


وزير خارجه اسرائيل: برخي كشورهاي عربي با ما روابط پنهاني دارند

وزير خارجه رژيم صهيونيستي اذعان كرد كه برخي كشورهاي خاورميانه با تل آويو روابط پنهاني دارند و حاضر نيستند آن را عيان كنند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روزنامه تايمز اسرائيل، «آويگدور ليبرمن» در جلسه معرفي سفير جديد مصر در سرزمين هاي اشغالي با اذعان به اين مسئله كه برخي كشورهاي خاورميانه با تل آويو روابط پنهاني دارند گفت، هيچ كشوري اعتراف نمي كند كه با اسرائيل رابطه دارد و اين نوع ديپلماسي قابل قبول نيست.
تحليلگران منطقه معتقدند، نفرت و انزجار كشورهاي منطقه از سياست هاي تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي نسبت به فلسطينيان و ترس از اعتراض هاي مردمي باعث شده كه اين كشورها روابط خود با رژيم صهيونيستي را علني نكنند. وي حاضر نشد نام اين كشورها را ذكر كند.
مصر از يك سال قبل تاكنون سفيري در اسرائيل نداشته است، اما اخيراً دولت اين كشور سفيري را به سرزمين هاي اشغالي اعزام كرده است. همين امر سران رژيم صهيونيستي را به وجد آورده و تلاش مي كنند از آن به عنوان بهانه اي براي از سرگيري روابط بامصر استفاده كنند.
ليبرمن ماه گذشته نيز يكبار به صورت شفاهي از محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي سفر به سرزمين هاي اشغالي دعوت كرده بود.
اظهارات ليبرمن در شرايطي صورت مي گيرد كه تجاوز صهيونيست ها به مناطق فلسطيني همچنان ادامه دارد.
در همين رابطه شبكه الميادين از جمله شهرك نشينان صهيونيست به كليساي ديراللطرون در نزديك قدس اشغالي خبر داد. حملات شهرك نشينان در قدس به شدت افزايش يافته است. آنان با هدف يهودي سازي قدس و از بين بردن همه نشانه هاي ديني مسيحيت و اسلام در اين شهر اين اقدامات را انجام مي دهند از سوي ديگر مردم فلسطين در اعتراض به گراني و نابساماني اوضاع اقتصادي در شهرالخليل تظاهرات برگزار كردند و با آتش زدن آدمك سلام فياض انحلال دولت وي را خواستار شدند.
فلسطينيان در اين تظاهرات بر ضرورت مداخله فوري براي پاسخ به خواسته هاي شهروندان مبني بر كاهش قيمت كالاهاي اساسي و ضروري شهروندان را تاكيد كردند.


در سخنراني افتتاحيه اتحاديه عرب رئيس جمهور مصر حل مسئله فلسطين را ضروري خواند

رئيس جمهور مصر با بيان اينكه حمايت كشورهاي عربي براي حل مسئله فلسطين ضروري است، آن را مسئله اول اعراب خواند.
به گزارش فارس محمد مرسي در سخنراني افتتاحيه وزراي خارجه اتحاديه عرب در قاهره بر توجه ويژه به مسئله فلسطين تاكيد كرد و خواستار حل نهايي بحران سوريه شد.
وي در بخشي از اين سخنراني به فلسطين پرداخت و اعلام كرد: برخلاف همه چالش ها و تحولاتي كه سرعت زيادي دارد فلسطين مسئله اعراب است.
مرسي بدون اشاره به رژيم صهيونيستي افزود كه خاك فلسطين غصب شده است و هميشه با شيوه اي از قبل تعيين شده از همه تلاش ها براي حل مسئله طفره مي روند و تمايل جدي از طرف مقابل [رژيم صهيونيستي] براي حل مسئله وجود ندارد براي همين ضروري است كه از مسئله فلسطين حمايت كنيم تا راه حلي عادلانه و فراگير حاصل شود تا حقوق مشروع مردم كه غيرقابل تصرف باشد، محقق شود و كشور مستقل فلسطين شكل بگيرد.
وي ضمن حمايت از عضويت كامل فلسطين در سازمان ملل اعلام كرد كه مصر از هر تلاشي براي بسيج جامعه جهاني حمايت مي كند تا اين پيام ارسال شود كه وضعيت فلسطين نمي تواند به شكل كنوني ادامه يابد.
رئيس جمهوري مصر اعلام كرد كه فلسطين نيازمند تحركي واقعي است كه به تحركي ديپلماتيك و همچنين تحركي مردمي منجر شود تا نتيجه اي حقيقي كسب شود.
مرسي در ادامه به مسئله سوريه اشاره كرد و در حالي كه قبل از اين تاكيد مي كرد كه كشورش در امور داخلي هيچ دولت عربي مداخله نخواهد كرد و تهديد عليه هيچ كشور عربي را نمي پذيرد؛ خطاب به نظام سوريه اعلام كرد كه زمان اصلاحات گذشته و زمان تغيير فرا رسيده است.
وي در اين سخنراني هيچ اشاره اي به انقلاب مردم بحرين نكرد و مشخص نكرد آيا در بحرين نيز زمان اصلاحات گذشته و زمان تغيير فرا رسيده است يا خير.


اعتراض مردمي در شهرهاي بحرين عليه حكم دادگاه آل خليفه

جوانان بحريني در اعتراض به احكام صادر شده عليه 20 نفر از فعالان سياسي ضد رژيم آل خليفه تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، همزمان با انتشار خبر احكام صادر شده عليه 20 نفر از فعالان سياسي بحريني جوانان انقلابي به خيابان ها ريختند و با آتش زدن لاستيك و برپايي تظاهرات در منامه و ديگر شهرهاي اين كشور مخالفت خود را با اين احكام اعلام كردند.
دادگاه بحرين روز سه شنبه حكم محكوميت 20 تن از رهبران مخالف نظام اين كشور كه شامل 8 مورد مجازات حبس ابد است را صادر كرد.
عبدالله الخواجه فعال حقوق بشر و حسن مشيمع كه خواستار تبديل حكومت پادشاهي بحرين به حكومت جمهوري شده بودند از جمله اين 20 نفر هستند.
هفت تن از اين رهبران به 15 سال حبس محكوم شدند.اتهام اين افراد خيانت به بحرين و جاسوسي اعلام شده است.صدور اين احكام تنش ها در بحرين را كه از ماه فوريه (بهمن) سال 2011 آغاز شده است تشديد كرد.
در همين رابطه هزاران بحريني با سر دادن فرياد الله اكبر و مرگ بر آل خليفه اعتراض خود را به اين احكام در جزيره ستره و روستاهاي ديگر اين كشور اعلام كردند.
نيروهاي امنيتي آل خليفه كه از حمايت نظاميان آل سعود برخوردارند با پرتاب گازهاي سمي و اشك آور با حمله به تظاهركنندگان تعدادي را مجروح و عده ديگر را بازداشت كردند.
معترضان بحريني نيز كه با اعمال خشونت و سركوب نيروهاي رژيم مواجه شدند در دفاع از خود به درگيري با نيروهاي امنيتي پرداختند و به سوي آنان كوكتل مولوتف پرتاب كردند.
فعالان سياسي بحريني تاكيد كردند احكام قوه قضائيه بحرين عليه شخصيت هاي مخالف حكومت دهن كجي اين رژيم مستبد به تلاش هاي جامعه جهاني در محكوميت نقض حقوق بشر در بحرين است. حسن المرزوق معاون دبيركل جمعيت ملي دموكراتيك بحرين نيز گفت؛ بحران اين كشور به دليل سلطه عربستان بر رژيم آل خليفه همچنان ادامه دارد.
وي افزود، تا زماني كه عربستان بر نظام بحرين سلطه دارد امور سياسي كشور به همين شكل خواهد بود.


سرگرداني مسافران هوايي در پي تداوم اعتصاب كاركنان لوفت هانزا

ادامه اعتصاب كاركنان لوفت هانزا، شركت هواپيمايي آلمان را زمين گير كرد.
خبرگزاري فارس به نقل از شبكه تلويزيوني «يورونيوز» نوشت اعتصاب پرهزينه كاركنان شركت بزرگ هواپيمايي «لوفت هانزا» كه مدتي است در اعتراض به شرايط نامناسب كاري و كمي دستمزد و حقوق در حال برگزاري است، اين شركت را زمين گير كرده است. براساس اين گزارش در ساعات پاياني شب گذشته ارزش سهام اين شركت هواپيمايي (دومين شركت هواپيمايي بزرگ اروپا) در بازارها
33/1 درصد كاهش يافت.
برخي گزارش ها حاكي است به ازاي هر روز اعتصاب چيزي بالغ بر ده ميليون يورو زيان بر اين شركت تحميل مي شود. شركت «لوفت هانزا» در ماه آوريل گذشته اعلام كرد 3500 شغل اداري خود را حذف خواهد كرد. اين شركت در حال حاضر 55 هزار خدمه پرواز دارد. از آنجا كه بهاي سوخت دوباره در حال افزايش است و بحران اقتصادي جهاني نيز به كاهش تقاضا در بازار مي انجامد، سرمايه گذاران همچنان با نگراني به وضعيت لوفت هانزا مي نگرند.


جلسه اضطراري مسئولان ايرلند شمالي براي بررسي ناآرامي هاي بلفاست

با گسترش شورش ها در ايرلند شمالي رهبران اين منطقه جلسه اضطراري برگزار كردند.
به گزارش روزنامه انگليسي گاردين به دنبال ادامه درگيري ها بين جدايي طلبان كاتوليك و پروتستان هاي طرفدار انگليس و افزايش شمار مجروحان به بالاي 60 نفر مقامات «بلفاست» جلسه اضطراري تشكيل دادند.
«بلفاست» طي چند روز گذشته صحنه شورش و درگيري هاي شديد بين اين دو گروه و نيروهاي پليس ضد شورش بوده و در اين بين شمار زيادي از نيروهاي امنيتي مجروح شده اند.


استقرار نيروهاي پليس در كاروليناي شمالي براي سركوب معترضان وال استريت

حضور گسترده نيروهاي امنيتي آمريكا در «شارلوت» كاروليناي شمالي به خاطر برگزاري تجمعات ضددولتي چهره اين ايالت را كاملا امنيتي كرده است.
با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا ساختمان ها و اماكني كه به عنوان محل حضور نامزدهاي انتخاباتي معرفي مي شوند همزمان به محل برگزاري تجمعات ضددولتي نيز تبديل شده اند.
شهر «شارلوت» واقع در ايالت كاروليناي شمالي كه چند روزي است به محل برگزاري جلسات انتخاباتي دموكرات ها تبديل شده اين روزها ميزبان هزاران نفر از اعضاي جنبش ضدسرمايه داري وال استريت، فعالان ضدجنگ، طرفداران محيط زيست و اقشار مختلف جامعه آمريكاست كه همگي در يك موضوع يعني «مخالفت با سياست هاي حزب جمهوري خواه و دموكرات» اتفاق نظر دارند.
تصاوير منتشر شده از سوي خبرگزاري شين هوا نشان مي دهد انبوهي از نيروهاي امنيتي كه اغلب تعداد آنها از شمار تجمع كنندگان نيز بيشتر به نظر مي رسد با تجهيزات كامل ضدشورش تمام خيابان ها و محوطه هاي منتهي به ساختمان محل برگزاري جلسات دموكرات ها را احاطه كرده اند.
«قتل عام با هواپيماهاي بدون سرنشين را متوقف كنيد، حرص و طمع كافي است، نه جمهوري خواه نه دموكرات، و... شعارهاي معترضان آمريكايي است كه همزمان خود را آماده برگزاري اولين سالگرد آغاز جنبش ضدسرمايه داري وال استريت هم مي كنند.
برخي تصاوير منتشر شده حاكي است معترضان سه شنبه شب به صورت پراكنده با نيروهاي ضدشورش درگير شده اند. 17 سپتامبر 2011 انقلاب وال استريت با شعار «ما 99 درصديم» اعلام موجوديت كرد.
مقامات آمريكايي كه تاكنون با هيچ حربه اي موفق به مهار جنبش نشده اند اين روزها به دليل نزديك شدن به سالگرد جنبش و انتخابات رياست جمهوري خود را آماده مواجهه با هرگونه ناامني از سوي معترضان وال استريت مي كنند.


حزب استقلال طلب كبك كانادا در انتخابات پارلماني پيروز شد

حزب استقلال طلب «كبك» كانادا در انتخابات پارلماني استان فرانسوي زبان كبك پيروز شد.
حزب جدايي طلب «كبك» توانست با كسب آراي لازم در انتخابات پارلماني استان كبك پيروز شود و از مجموعه 125 كرسي 56 كرسي را از آن خود كند.
پيروزي اين حزب كه تاكنون دوبار براي جدايي از كانادا همه پرسي برگزار كرده بر حاكميت 9 ساله ليبرال ها بر اين استان پايان داد.
بدين ترتيب «پولين ماروا»، رهبر اين حزب اولين نخست وزير زن تاريخ استان كبك لقب مي گيرد. پيش از اين حزب فوق طي سال هاي 1980 و 1995 اقدام به برگزاري همه پرسي براي استقلال اين استان از كانادا كرده بود كه به شكست انجاميد.
با اين پيروزي نگراني ها از مطرح شدن مجدد بحث جدايي اين استان بار ديگر بالا گرفته است. در همين رابطه نخست وزير كانادا ابراز اميدواري كرد كه پيروزي استقلال طلبان راه را براي طرح مسئله جدايي طلبي باز نكند.
«پولين ماروا» پس از اعلام نتايج در جمع طرفداران خود حاضر و براي آنها سخنراني كرد. اما اين سخنراني با وقوع تيراندازي كه منجر به قتل يك نفر و جراحت فرد ديگري شد به هم ريخت.
خبرگزاري دانشجويان ايران در اين باره نوشت: وقتي رهبر حزب «كبك» و نخست وزير بعدي اين ايالت در حال صحبت از اهداف حزب بود و بر جدايي از كانادا تاكيد مي كرد ناگهان فردي مسلح به سمت جمعيت آتش گشوده و دو نفر را كشته يا زخمي كرد. هنگام دستگيري ضارب از سوي پليس وي فرياد مي كشيد «انگليسي ها به پا مي خيزند».
گفتني است كارشناسان معتقدند احتمال اين كه همه پرسي ها براي جدايي كبك از كانادا منجر شود بسيار كم است چرا كه اين حزب با كسب حداقل راي لازم توانسته به پيروزي برسد. از طرفي نظرسنجي هاي صورت گرفته نيز مويد همين مطلب است.


بررسي بحران هاي سياسي بين المللي در ديدار رئيس جمهور چين با وزير خارجه آمريكا

وزير خارجه آمريكا كه در سفر دوره اي به شرق آسيا به سر مي برد با رئيس جمهور و مقامات عالي رتبه چين ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري ها در ديدار هوجين تائو و هيلاري كلينتون مسائل و اختلافات ناشي از مناقشات ارضي چين با كشورهاي همسايه مورد بحث قرار گرفته است.
اين دومين سفر كلينتون به پكن طي سال جاري بعد از حضور در گفت وگوهاي استراتژيك و اقتصادي دو كشور در ماه مه در پكن است.
چين و آمريكا در مورد مسائل مختلف بين المللي از جمله مسئله سوريه با يكديگر اختلاف دارند. چين و روسيه با مداخله نظامي و ارسال سلاح توسط محور غربي و عربي به معارضان و تروريست هاي مسلح سوري مخالف هستند.
هيلاري كلينتون قبل از ورود به پكن به اندونزي سفر كرده بود كه با تظاهرات گسترده مردمي مواجه شد.
مقامات چيني اعلام كرده اند حل و فصل مناقشات در منطقه بايد توسط خود كشورهاي منطقه انجام شود و مقامات آمريكايي را از آتش افروزي در شرق آسيا و كشورهاي حوزه اقيانوس آرام برحذر داشته اند.
گفتني است طبق راهبرد جديد نظامي آمريكا، اين كشور قرار است در راستاي مهار قدرت چين، نيروهاي نظامي خود را از خاورميانه و اروپا به اقيانوس آرام منتقل كند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14