(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 شهریور 1391 - شماره 20300

پاييز زودرس مردم ورزقان را غافلگير كرد
احمدي مقدم: اقتدار فقط با بكارگيري سلاح و ابزار پليس به دست نمي آيد
رويدادهاي خارجي
واقعيت هاي پنهان جامعه عربستان در قاب يك عكس
100 هزار روستايي وام خود اشتغالي دريافت كردند
احداث نخستين باغ گل معطر در شمال شرق تهران
آموزش رايگان موتورسواري در پايتخت
با حضور نمايندگان 35 كشور
سيزدهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان آغاز به كار كرد
120 تن دارو براي زائران تمتع 91 ارسال شد
كشف اشياي عتيقه با قدمت 3500 ساله در قزوين
دستگيري تخريب كنندگان 19 خودرو
تصادف مرگبار 3 خودرو در اتوبان تهران- كرج
در صورت اجراي دقيق بخشنامه جديد قوه قضاييه جولايي :
تعداد زندانيان ديه به صفر مي رسد
اعدام يك افغان
ترس از بيكاري!
مادر 12فرزند صاحب 5 قلو شد
ميگوي بزرگ


پاييز زودرس مردم ورزقان را غافلگير كرد

پاييز زودرس كاهش شديد دما در آستانه فصل سرما ورزقاني هاي زلزله زده را غافلگير كرده است.
به گزارش خبرنگار محلي مهر، در ورزقان دماي هوا از سه شنبه 4 تا5 درجه سانتيگراد كاهش يافته و خانواده هاي چادرنشين در مناطق زلزله زده را با مشكل اساسي مواجه كرده است.
براساس اين گزارش خانواده ها با بيان اينكه چادرهاي هلال احمر براي اسكان موقت در مناطق سردسير آذربايجان شرقي مناسب نيست از مسئولان خواست تا هرچه سريعتر به مشكل مسكن آنها رسيدگي كنند.
تنها شعبه دفتر ستاد معين بازسازي مناطق زلزله زده شهر ورزقان تا ساعت 13 باز است و اين مقدار ساعت كاري جوابگوي نياز مراجعان براي سامان دادن به امور جاري نيست و اميدواريم مسئولان اصفهاني كه متولي اين امر هستند تعداد شعب خود را افزايش دهند.
اهالي شهر ورزقان مي گويند اين ستاد مقرر كرده اعطاي وام در گرو تخليه كامل منازل و تخريب كامل آنهاست كه اين امر نياز به زماني بيش از يك ماه دارد تا مصالح قابل مصرف مثل آجرها تفكيك و در اختيار پيمانكاران قرارگيرد و در اين شرايط سخت آب و هوايي امكان چنين امري به هيچ وجه وجود ندارد.


احمدي مقدم: اقتدار فقط با بكارگيري سلاح و ابزار پليس به دست نمي آيد

فرمانده نيروي انتظامي گفت: امروز اقتدار تنها با بكارگيري سلاح و ابزار پليس به دست نمي آيد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز با اعلام برنامه هاي پليس در هفته ناجا افزود: شعار امسال هفته ناجا «سرمايه اجتماعي، اساس اقتدار پليس است»، مي باشد كه ناظر بر ديدگاه جديد ما در مورد اقتدار است.
وي ادامه داد: آنچه كه تاكنون اقتدار شناخته مي شد عمدتاً متكي به سلاح، ابزار، نيروي پليس، تكنولوژي ها، حرفه اي گرايي، تاكتيك ها و روشها بود يعني پليس نماد اقتدار بود و مجموعه عملكرد آن مي توانست ايجاد اقتدار در جامعه بكند البته اقتدار در درون خود مشروعيت را هم دارد. تفاوت قدرت و اقتدار اين است كه اقتدار قدرتي است كه مبتني بر قانون و مشروعيت است.
فرمانده ناجا افزود: ما موضوع اقتدار نرم را در سال گذشته در دستور كار قرار داديم و معاونت اجتماعي ناجا همايش هاي علمي را در اين رابطه برگزار كرد و اين در ادبيات سياسي و امنيتي دنيا يك واژه جديد است چرا كه واژه قدرت نرم را داشتيم اما اقتدار نرم هرگز توسط هيچ جاي ديگري به كار گرفته نشده بود.
وي ادامه داد: اقتدار نرم عمدتاً جنبه اجتماعي و پذيرش قدرت را توسط جامعه نمايش مي دهد و مبتني بر اقدامات نرم افزاري است تا ابزارها و تجهيزات سخت افزاري اقتدار نرم متكي بر تمايل مردم در مشاركت با پليس و نيروهاي امنيتي براي استقرار امنيت است نه اينكه پليس نيرويي است كه آمر است و دستور مي دهد و مردم صرفاً مطيع و فرمانبردار هستند.
احمدي مقدم تصريح كرد: اين موضوع يك نگاه جديدي است كه در اين نگاه اقتدار دو جانب دارد يكي نيروهاي عمل كننده و حافظ نظم و امنيت و سوي ديگر مردم هستند كه بايد امنيت و آرامش براي آنها مهيا شود. اين اقتدار پليس بر مردم نيست و براي مردم است و طبيعتاً اگر مردم و جامعه قانون پذير باشند و با پليس همراهي كنند ممكن است بخش كوچكي قانون گريز و قانون ستيز وجود داشته باشد كه بايد با سرپنجه قدرت و اقتدار با آنها برخورد شود و بخش اعظمي در اين فرايند پليس را همراهي مي كنند.
وي ادامه داد: تصور كنيد جامعه در برابر طرح هاي پليس مقاومت نشان دهد مثلاً در موضوع ترافيك و اجراي قوانين و فرهنگ ترافيكي جامعه مقاومت نشان بدهد، پليس با مشكلات زيادي مواجه و به اهدافش هم به راحتي دست پيدا نمي كند. اگر با اقدامات فرهنگي بتوان افكار عمومي را با خود همسو كرد مي بينيم كار به سرعت، با هزينه كم و پذيرش اجتماعي بالاتر پيش مي رود. در واقع اگر مردم احساس كنند كه اقدامات پليس حافظ منافع آنهاست و براي پليس منفعتي ندارد و پليس به عنوان يك نهاد دلسوز و يار اجتماعي مردم مطرح است و در سختي ها به كمك آنها مي آيد.فرمانده ناجا افزود: اين نگاه مردم كه پليس نيرويي است بر آنها و به آنها دستور مي دهد خيلي در رفتار مردم و سلوك اجتماعي آنها تأثير دارد لذا تاكيد بر سرمايه اجتماعي كه عمدتاً بر سه عنصر ارتباط اجتماعي، اعتماد اجتماعي و مشاركت اجتماعي است يعني: اول قدرت برقراري ارتباط، بعد اعتماد كه در اثركارآيي پيش مي آيد يعني آن عنصري كه مردم به پليس اعتماد مي كنند و صداقت دلسوزي و نهايتاً كارآمدي را در پليس مشاهده مي كنند و احساس مي كنند كه پليس بهنگام است و پاسخگو است، در جهت حل مشكلات آنها پيشگام است، در رفع اشكالات خودش گوش شنوا دارد و عمل سريع دارد و اينها عناصري است كه مردم به پليس احساس اعتماد مي كنند.
احمدي مقدم تصريح كرد: در فرآيند امنيت مردم به ما كمك مي كنند به عنوان مثال اجلاس سران غيرمتعهدها همراهي مردم به ميزاني زياد بود كه كارهاي ما را تسهيل كرد چرا كه مردم احساس كردند در ارتقاي آبرو و سرمايه بين المللي جمهوري اسلامي شريك پليس هستند.
وي افزود: اقتدار نيروي انتظامي اگر چه بي ارتباط با ابزار و امكانات و دانش و فن آوري و آموزش و امانت داري و آمادگي نيروي انساني نيست و اينها همه در جاي خود بسيار مهم است، اما با سرمايه هاي اجتماعي اينها مفهوم پيدا مي كنند و اين رابطه متقابل دارد يعني اگر نيروي انساني با تفكر اجتماعي، با قدرت جامعه شناختي و روان شناختي و برقراري ارتباط با مردم باشد و اين مفاهيم برايش ملكه شده باشد خود به خود سرمايه اجتماعي را افزايش مي دهد.
احمدي مقدم ادامه داد: در مجموع اين اعتماد به اقدامات پليس است كه موجب مشاركت مردم مي شود مثلاً در بحث نظارت همگاني بر پليس در 197 اگر مردم تماس نگيرند و اعتماد نداشته باشند كه گوش شنوا وجود دارد، تماس هم نمي گيرند. تماس آنها و انتقاد و پيشنهادهايشان است كه موجب ارتقاي عملكردهاي پليس مي شود چرا كه ما بسيار معتقديم بر اينكه مشتريان ما كه خود مردم هستند بهترين كساني هستند كه مي توانند نظر بدهند و ما بسيار اعتقاد داريم كه نظرات مردم براي ما راهگشا است و همواره به اين موضوع حساسيت و واكنش مثبت داريم.


رويدادهاي خارجي

واقعيت هاي پنهان جامعه عربستان در قاب يك عكس

انتشار تصوير يك زن عربستاني كه در جست وجوي غذا در سطل زباله است، با واكنش بسياري از كاربران اينترنت و شبكه هاي اجتماعي در اين كشور همراه شده است.
به گزارش العالم، كاربران اينترنت و شبكه هاي اجتماعي در عربستان با انتشار عكس جست وجوي يك زن در زباله ها براي يافتن غذا، جنجال جديدي را در اين كشور ثروتمند و نفت خيز به راه انداختند.
كاربران اينترنتي عربستاني محل اين عكس را منطقه اي نزديك به بازار سبزي شهر «بريده» در منطقه «القصيم» اعلام كردند.
منتشركنندگان اين عكس با مقايسه آن با تصاوير منتشر شده قبلي درباره دور ريختن غذاهاي يك رستوران، خواستار تحويل غذاهاي اضافي به جمعيت هاي خيريه و توزيع آنها بين فقراي عربستاني شدند.
با وجود درآمدهاي هنگفت عربستان از فروش نفت و گاز، براساس آمارهاي منتشر شده در اين كشور، نرخ بيكاري و فقر شهروندان به شدت در حال افزايش است.


100 هزار روستايي وام خود اشتغالي دريافت كردند

معاون اشتغال كميته امداد امام خميني(ره) از پرداخت وام 10 ميليون توماني خود اشتغالي به روستائيان خبر داد و گفت: با پرداخت وام خود اشتغالي، 100 هزار شغل در روستاها ايجاد خواهد شد.
محمد اميد افزود: براساس برنامه ريزيهاي انجام شده طي سال جاري در روستاهاي كشور وامهاي كم بهره در بخش هاي خود اشتغالي و مشاغل خانگي ميان متقاضيان پرداخت مي شود.
وي گفت: البته سقف وام خود اشتغالي 10 ميليون تومان است كه متناسب با مشاغل مختلف ميزان آن نيز متفاوت خواهد بود.
اميد تأكيد كرد: همچنين وام كم بهره تا سقف پنج ميليون تومان نيز براي ايجاد مشاغل خانگي به روستائيان پرداخت مي شود بطوري كه آنان مي توانند با استفاده از اين وامها در جهت ايجاد شغل براي خود اقدام كنند.
معاون اشتغال كميته امداد از ايجاد 500 هزار فرصت شغلي در سال جاري خبر داد و اظهار داشت: براساس برنامه ريزيهاي به عمل آمده در سال جاري مددجويان تحت پوشش نيازمند شغل در قالب مشاغل خرد با دريافت وام تا 10 ميليون تومان، مي توانند صاحب شغل شوند.
به گفته اميد، در مشاغل خرد 250 هزار فرصت شغلي ايجاد مي شود و در مشاغل خانگي نيز 250 هزار شغل ديگر براي مددجويان راه اندازي خواهد شد.
وي از افزايش مبلغ وام خود اشتغالي در سال جاري خبر داد و اظهار داشت: در جهت خوداشتغالي مددجويان نيز ميزان وام در نظر گرفته شده در سال جاري تا 15 ميليون تومان است.


احداث نخستين باغ گل معطر در شمال شرق تهران

معاون امور شهري و محيط زيست شهرداري منطقه 4 از احداث نخستين باغ گل معطر شمال شرق تهران در بوستان ارديبهشت خبر داد.
به گزارش مهر، حميد ناصحي گفت: در اين بوستان گياهان مختلفي نظير درختي، درختچه اي، بوته اي، رونده، فصلي و پيازي با گلها و برگهاي معطر و گونه هاي گياهي نظير اكاليپتوس، اقياقيا، ماگناليا، گل يخ، ميخك هندي، برگ بو، دم موشي، نرگس درختي، ياس خوشه اي، بوداغ، طاووسي، رزماري، لاوان، سانتولينا و تعدادي از گياهان رونده، فصلي و انواع رزها كاشته شده است.
در ادامه از احداث فضاي سبز عمودي در برجك هنگام خبر داد و گفت: برج قديمي هنگام با ارتفاع 25 متر به عنوان تنها فانوس موجود در منطقه 4 با روشي جديد به صورت عمودي با گونه هاي نازگوشتي و ناز فرانسوي و انواع سدم ها سبز شده است.
معاون امور شهري و محيط زيست شهرداري منطقه 4 افزود: در اين اقدام از 29 پنل گل استفاده شده است كه با روش قطره اي آبياري مي شود و علاوه بر زيبايي با توجه به سرعت بالاي رشد و پوشش سبز سطوح فوائد زيست محيطي بسيار زيادي دارد.


آموزش رايگان موتورسواري در پايتخت

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: از سال گذشته آموزش موتورسواري به طور مداوم به علاقه مندان موتورسوار ارائه مي شود.
سرهنگ بذرافشان با اعلام اين خبر افزود: هر هفته چهارشنبه ها هم در مركز راهنمايي و رانندگي تهران و هم در مناطقي كه زير نظر شهرداري است آموزش موتورسواري داده مي شود.وي در ادامه درخصوص استفاده كلاه ايمني موتورسواران در پايتخت بيان كرد: بين 65 تا 70 درصد موتورسواران در پايتخت از كلاه ايمني استفاده مي كنند.سرهنگ بذرافشان اذعان كرد: از ابتداي سال موتورسيكلت هاي زيادي توقيف شده كه در همين راستا موتورسواران متخلف نيز در اين دوره هاي آموزشي شركت مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: قبل از اجلاس، نيروها در بزرگراه ها تقويت و افزايش يافته است كه اين امر به دليل تخلفات حادثه ساز و برخورد با موتورسواران است كه در همين راستا دو تيم محسوس و نامحسوس نيروها تقويت يافتند.
گفتني است، در بزرگراه ها بيشتر تخلفات حركات نمايشي، سبقت غيرمجاز، سرعت غيرمجاز است كه اين موارد از تخلفات حادثه ساز هستند.


با حضور نمايندگان 35 كشور

سيزدهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان آغاز به كار كرد

سيزدهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان ديروز صبح با حضور نمايندگاني از 35 كشور جهان به مدت 3 روز در مركز همايش هاي بين المللي رازي آغاز به كار كرد.
همزمان با آغاز اين جشنواره، كنگره هاي بين المللي «پزشكي توليد مثل» و «سلول هاي بنيادي» رويان طي 3روز برگزاري، در 24بخش، به ارائه سخنراني و مقاله مي پردازند.
مرضيه ابراهيمي دبير علمي هشتمين كنگره بين المللي سلول هاي بنيادي كه از زيرمجموعه هاي اين جشنواره است در مراسم افتتاحيه اظهار داشت: طبق آخرين آمارها حدود 20درصد از زوج هاي ايراني نابارورند و در دنيا هم طبق آخرين آمار سازمان جهاني بهداشت 10تا 28درصد متناسب با شرايط كشورها ناباروري وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه موسسان پژوهشگاه رويان در ابتدا براي جلوگيري از خروج زوجين از كشور به دليل درمان ناباروري تصميم گرفتند تا پيشرفته ترين روش هاي درمان ناباروري را در كشور ارائه كنند و اكنون پژوهشگاه رويان مرجعي براي درمان ناباروري در ايران و خاورميانه است ادامه داد: درمان ناباروري فقط بخش كوچكي از روش هاي استفاده از سلول هاي بنيادي براي درمان بسياري از بيماري ها مانند سرطان، آسيب هاي نخاعي و مشكلات كبدي و كليوي كاربرد دارد.
مسئول بانك عمومي خون بند ناف پژوهشگاه رويان از حضور 15 دانشمند برتر براي ارائه مطلب درباره سلول هاي بنيادي و طب ترميمي در اين كنگره خبر داد و گفت: استفاده از سلول بنيادي در علوم دارويي، طب ترميمي و درمان بيماري هاي غيرواگير مانند سرطان، سكته و ديابت بسيار مهم است و در تلاشيم تا با گسترش اين علوم در كشور بتوانيم بيماران را درمان كنيم.
گفتني است دو كنگره پزشكي توليد مثل و سلول هاي بنيادي كه از پانزدهم شهريورماه در سالن همايش هاي رازي دانشگاه علوم پزشكي تهران آغاز شده است تا هفدهم شهريورماه در قالب سيزدهمين جشنواره بين المللي تحقيقاتي رويان ادامه خواهد يافت.
كنگره بين المللي «پزشكي توليد مثل» در روز نخست با 38سخنراني و مقاله، كار خود را آغاز كرده و اين تعداد در 6 بخش با موضوعاتي چون «حفظ باروري زنان و كيفيت تخمك»، «جنبه هاي پايه و باليني ناباروري مردان» و «جنبه هاي پايه و باليني ART» ارائه خواهند شد.
سمينار «پرستاري و مامايي در ناباروري» نيز در نخستين روز جشنواره در قالب كنگره پزشكي توليد مثل برگزار مي شود.
اين كنگره در روز دوم با 42 سخنراني و ارائه مقاله در 7 بخش با موضوعاتي مانند «پيشگيري و درمان OHSS و PCOS»، «تصويربرداري ناباروري» و «اندومتريوز و عمل جراحي زنان» به كار خود ادامه مي دهد.
كنگره پزشكي توليد مثل در روز سوم با 19سخنراني و مقاله در دو موضوع «حيوانات شبيه سازي شده و ترنس ژن و انتخاب اسپرم» و «اخلاق و سلامت در توليد مثل» به كار خود پايان مي دهد.
كنگره سيزدهم در هر يك از اين 3 روز يك پانل تخصصي گفت وگو با محوريت «اخلاق و حقوق در ناباروري» نيز برگزار مي كند.
هشتمين كنگره بين المللي سلول هاي بنيادي نيز كار خود را با ارائه 14سخنراني و مقاله در دو بخش در روز نخست آغاز مي كند و با 16سخنراني در روز دوم و 9سخنراني و مقاله در روز سوم به كار خود پايان مي دهد.
بنابر گزارش رسيده در اين جشنواره 167طرح تحقيقاتي با موضوع آخرين يافته ها و تحقيقات پزشكي در زمينه توليد مثل و سلول هاي بنيادي از متخصصان داخلي و خارجي ارائه مي شود.
بيشترين مقالات تحقيقاتي از آمريكا به اين جشنواره ارسال شده است كه بر اين اساس 31 مقاله تحقيقاتي از آمريكا، 16مقاله از چين، 15مقاله از ايران، 13مقاله از ژاپن، 10مقاله از هند و 9 مقاله از آلمان به همراه مقالاتي از ديگر كشورها ارائه مي شود.
در اين جشنواره 6 نفر از پژوهشگران و اساتيد خارجي كه طرح هاي آنها مورد پذيرش اين جشنواره قرار گرفته است، تقدير مي شوند. اين متخصصان در گروه هاي ژنتيك و توليد مثل، جنين شناسي، بيولوژي و فناوري سلول هاي بنيادي و ناباروري زنان هستند.
بر اين اساس دكتر «سگينه آلمائه» از سوئد با طرح «شبكه زيستي لانه گزيني جنين انسان، شناسايي مسيرهاي بيان ژن و شبكه هاي تنظيم آن»، دكتر «كريستين آلمستروف» از كشور دانمارك با طرح «غربالگري براي تشخيص سرطان در دستگاه تناسلي مردان نابارور با آناليز خودكار تصاوير سلول هاي خارج شده همراه با اسپرم»، دكتر «لورا سيسليا گيو جالاس» از كشور آرژانتين با طرح تحقيقاتي «هدايت شيميايي اسپرم به سمت پروژسترون مكانيسمي براي انتخاب بهترين اسپرم در روش هاي كمك باروري» در اين جشنواره مورد تقدير قرار مي گيرند.
همچنين دكتر «چنگ چنگ ژانگ» از كشور آمريكا با طرح «سلول هاي بنيادي خون ساز تكثير شده در خارج بدن مي تواند در پيوندهاي غيرخودي غلبه كند، دكتر «ونجي ژو» از كشور چين با طرح «ليزر درماني تخمدان به روش ترانس واژينال در بيماران مبتلا به تخمدان پلي كيستيك»، دكتر «كائي ناسو» از كشور ژاپن با طرح «مسيرهاي پيام رساني با واسطه در بيماري زايي فيبروزيز ناشي از اندومتريوز» و دكتر «عليرضا پويا» با طرح «تمايز سلول هاي بنيادي القايي انساني به سلول هاي اوليگودندروسيت و پيوند به مدل موش صحرايي براي ترميم ميلين عصب بينايي» به عنوان برنده بخش داخلي جشنواره تقدير مي شوند.
مراسم معرفي طرح هاي برتر تحقيقاتي پژوهشگاه موسسه رويان روز پنجشنبه، در اين پژوهشگاه برگزار مي شود.


120 تن دارو براي زائران تمتع 91 ارسال شد

رئيس مركز سازمان پزشكي حج و زيارت گفت: بيش از 120 تن دارو و اقلام دارويي براي زائران حج تمتع امسال به كشور عربستان ارسال شده است.
«علي رياض» در حاشيه نخستين كنگره بين المللي پزشكي حج و زيارت وزارت كشور در جمع خبرنگاران افزود: اين تعداد اقلام دارويي قبل از آغاز ماه مبارك رمضان براي سفر معنوي حج زايران ايراني ارسال شده است.
وي اظهار داشت: تصور مي كنم اين ميزان دارو براي حج تمتع امسال كافي باشد و اميدوارم كه هيچ زايري بيمار نشده و نيازي به استفاده از اين داروها نداشته باشد.
اين مقام مسئول در مورد بيماري هاي زايران و نحوه اعزام آنها به سفر معنوي حج نيز خاطر نشان كرد كار معاينه پزشكان براي اعزام زايران به حج از فروردين ماه امسال آغاز شده و اكنون بررسي وضعيت سلامت تمام زايران ايراني به پايان رسيده است.


كشف اشياي عتيقه با قدمت 3500 ساله در قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
به همت پاسداران سپاه صاحب الامر(عج) قزوين، بيش از 150قطعه از اشياي عتيقه با قدمت بيش از 3 هزار و500 سال از يك باند بين المللي قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
معاون هماهنگ كننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين با اعلام اين خبر افزود: طي سلسله عمليات اطلاعاتي توسط پاسداران گمنام حريم ولايت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين يكي از با ارزش ترين و كم نظيرترين مجموعه هاي قاچاق اشياي عتيقه با قدمت سه هزار ساله (متعلق به عصر آهن) و غيرقابل قيمت گذاري از چنگال قاچاقچيان عتيقه رهانيده و كشف و ضبط شد.
سرهنگ مهدي طاهرخاني ادامه داد: اين محموله قاچاق به لحاظ سلامت و قدمت جزو نادرترين مكشوفات عتيقه استان است.معاون هماهنگ كننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين با اعلام اينكه اشياي تاريخي مكشوفه به تاييد كارشناسان خبره باستان شناسي استان رسيده است، اذعان داشت: به احتمال قوي اين اشيا از منطقه الموت به دست آمده است.
طاهرخاني در ادامه با اشاره به اينكه تعداد اين اشيا به بيش از 150قطعه مي رسد، درباره نوع اين اشيا گفت: اين اشيا شامل چندين ظرف سفالي آييني، دستبند، انگشتر، زيورآلات زنانه، چندين خنجر، چنگك كشاورزي، پيكان هاي فلزي و همچنين سيني و عودسوز هستند.
بنا به گفته معاون هماهنگ كننده سپاه صاحب الامر(عج) اشياي تاريخي مكشوفه مربوط به هزار سال قبل از ميلاد مسيح بود و بيش از 3 هزار و500 سال قدمت دارد.
گفتني است، بنابراين گزارش خبرنگار كيهان از يزد نيز ماموران نيروي انتظامي تفت از كشف سنگ هاي عتيقه و جعبه اي حاوي انگشترهاي قديمي خبر داده اند.


دستگيري تخريب كنندگان 19 خودرو

رئيس پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري دو تن از اراذل و اوباش كه اقدام به تخريب 19 خودرو در محدوده اختياريه و قلهك كرده بودند، خبر داد.
سرهنگ خانچرلي گفت: نيمه شب سه شنبه دوسرنشين يك دستگاه خودروي سواري، با استفاده از باطوم و چوب دستي وارد محله هاي اختياريه و قلهك شده و اقدام به تخريب شيشه ها و درهاي خودروهاي پارك شده در سه خيابان اين محدوده كرده و سپس متواري شدند.
وي افزود: زماني كه مأموران به منزل مالك خودرو مراجعه كردند متوجه شدند كه مالك خودرو يكي از همان دو شروري است كه اقدام به تخريب اموال خصوصي و ايجاد اخلال در نظم عمومي كرده اند كه بر همين اساس مأموران به منزل وي كه در تهرانپارس بود اعزام شدند.
اين مقام انتظامي ادامه داد: بلافاصله اين متهم بازداشت شده و براي انجام بازجويي به كلانتري 124 قلهك منتقل شد كه طي بازجويي هاي انجام شده اين متهم كه «حامد» نام داشت به جرم خود اعتراف و همدست خود را نيز معرفي كرد.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت عنوان داشت: بلافاصله در كمتر از نيم ساعت اين متهم نيز كه «دانيال» نام داشت، در منزل خود بازداشت و پس از روبرو شدن با همدست بازداشت شده اش در كلانتري به جرم خود اعتراف كرد.
سرهنگ خانچرلي در ادامه خبر از دستگيري يك شرور ديگر در محدوده مرتضوي و اسكندري خبر داد و گفت: با اعلام خبري از سوي شهروندان در خصوص تخريب 9 دستگاه خودرو در محدوده هاي مذكور مأموران كلانتري 112 ابوسعيد، به محل اعزام شدند و در بررسي هاي خود دريافتند كه يك شرور سابقه دار اقدام به تخريب اين خودروها كرده و پيش از رسيدن مأموران از محل متواري شده است.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت اظهار داشت: از اهالي محل تحقيق انجام شده كه طي آن مشخص شد اين شرور با يك دستگاه خودروي سواري در محل حاضر شده كه شهروندان موفق شدند، شماره پلاك و مشخصات خودرو را نوشته و در اختيار پليس قرار دهند.
خانچرلي تصريح كرد: بلافاصله مشخصات خودرو و متهم استعلام شده با توجه به سوابق موجود در سيستم پروفايل پليس، متهم در مخفيگاهش بازداشت و براي تحقيقات به كلانتري منتقل شد.
وي ادامه داد: اين در حالي بود كه متهم مذكور در بازجويي هاي انجام شده به جرم خود اعتراف كرده و عنوان داشت كه در اين اقدام تبهكارانه دو نفر ديگر به عنوان همدست همراه وي بودند كه در حال حاضر تلاش و اقدامات پليس براي شناسايي و بازداشت اين دو متهم نيز ادامه دارد.


تصادف مرگبار 3 خودرو در اتوبان تهران- كرج

سخنگوي سازمان آتش نشاني جزئيات تصادف مرگبار سه دستگاه خودرو در بزرگراه تهران- كرج را تشريح كرد.
جلال ملكي اظهار داشت: ساعت 1 و 36 دقيقه بامداد چهارشنبه راننده هاي خودروهاي عبوري در تماس مكرر با سازمان آتش نشاني خبر از آتش سوزي خودروي سواري و محبوس شدن راننده در آن دادند. بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 44 و نجات 3 خود را به محل حادثه در شرق به غرب اتوبان تهران كرج، بعد از پمپ بنزين وردآورد رساندند.
وي افزود: در نخستين بررسي ها مشخص شد، برخورد شديد سه دستگاه خودروي سواري باعث آتش گرفتن يكي از خودروها و گرفتار شدن راننده آن شده بود. آتش نشانان سريع با ايمن سازي محل، شعله هاي آتش را قبل از سرايت به ديگر خودروها مهار و خاموش كردند.
سخنگوي سازمان آتش نشاني خاطرنشان كرد: امدادگران پس از خاموش كردن شعله هاي آتش با استفاده از تجهيزات نجات و برش قسمتهاي مختلف خودرو، راننده 45 ساله را از داخل خودرو بيرون كشيدند كه پس از معاينه اوليه از سوي امدادگران اورژانس مرگ وي تأييد شد.
ملكي افزود: گروه ديگر از نجاتگران در عملياتي همزمان يك زن 40 ساله و مرد 45 ساله كه در خودروهاي ديگر گرفتار و مصدوم شده بودند را با استفاده از تجهيزات نجات از داخل خودرو خارج كردند. همچنين يك سرنشين خودروي پرايد موفق شده بود قبل از آتش سوزي از خودرو خارج شود.


در صورت اجراي دقيق بخشنامه جديد قوه قضاييه جولايي :

تعداد زندانيان ديه به صفر مي رسد

مديرعامل ستاد ديه كشور تاكيد كرد: با اجراي دقيق بخشنامه جديد رئيس قوه قضائيه مي توانيم تعداد زندانيان ديه را به صفر برسانيم.
اسدالله جولايي در جلسه مديرعامل هاي استاني كه ديروز برگزار شد ضمن گراميداشت شهداي دولت در 17 شهريور به بخشنامه جديد رئيس قوه قضاييه درباره محكومان مالي اشاره كرد و گفت: با توجه به صدور اين بخشنامه مي توان با پيگيري ستاد ديه و مددكاران مجموعه، تعداد زندانيان ديه را به صفر برسانيم.
در اين جلسه كه به طريق ويديو كنفرانس برگزار مي شد مديران كل و مديرعامل ستاد ديه كشور، براي بررسي مشكلات موجود و راهكارهاي جديد در راه تسريع در آزادي زندانيان جرايم غيرعمد تبادل نظر كردند.
 


اعدام يك افغان

يك دادگاه محلي در منطقه شرقي «كنه» در افغانستان يك مرد افغان را به جرم سر بريدن دختري 17ساله در اين منطقه به اعدام محكوم كرد.
به گزارش ايسنا، وي به همراه دو تن ديگر قصد ربودن دختر نوجوان را داشته اند كه پس از ناتواني در انجام اين كار، او را به قتل رساندند.
دو متهم ديگر اين پرونده نيز به 17سال زندان محكوم شده اند.
پدر قرباني كه «شبانه» نام دارد به دادگاه گفت كه پيش از حادثه تهديدات فراواني از سوي قاتل دريافت كرده بود كه اگر دخترش را به عقد او درنياورد، او را خواهد كشت.
براساس گزارش پايگاه اينترنتي خامه پرس، حكم اعدام در قوانين افغانستان تصريح شده است در حالي كه در طول 10سال اخير و از زمان سقوط طالبان حكم اعدام جز در موارد معدودي صادر و اجرا نشده است.
از طرف ديگر سيستم قضايي افغانستان به شدت به دليل افزايش فساد مالي مورد انتقاد قرار مي گيرد و افغان ها انتظار دارند كه احكام سنگين تري براي جرايم جنگي، حملات انتحاري و ديگر اقدامات خشونت آميز در اين كشور صادر شود.


ترس از بيكاري!

در پي اعلام خبر تعطيلي قريب الوقوع يك كارخانه آلومينيوم سازي در ايتاليا، شماري از كارگران در اعتراض به تعطيلي اين كارخانه و در نتيجه بيكاري خود، بر فراز بام يكي از برج هاي بلند اين كارخانه رفتند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «يورو نيوز»، 3 كارگر كارخانه آلومينيوم سازي «آلكوآ» ايتاليا در اعتراض به خبر بسته شدن قريب الوقوع اين كارخانه در جزيره ساردينيا، بر بام يكي از برج هاي 70متري اين كارخانه رفتند.
اين اقدام كارگران ايتاليايي در حالي صورت مي گيرد كه آنها چند روز پيش نيز با تجمع مقابل وزارت دارايي ايتاليا خواستار حمايت دولت از خود شده و از مقامات ايتاليايي خواستند تا براي بررسي موضوع تعطيلي كارخانه آلكوآ جلسه فوري تشكيل دهند.شركت آلومينيوم سازي آلكوآ كه يك شركت آمريكايي است اعلام كرده قصد دارد تا ماه نوامبر آينده كارخانه خود در ايتاليا را تعطيل كند يا آن را به فروش برساند.تعطيلي اين كارخانه بيكاري بيش از يك هزار كارگر ايتاليايي را به دنبال خواهد داشت.


مادر 12فرزند صاحب 5 قلو شد

زن 48 ساله استراليايي كه مادر 12 بچه بود، طي عمل سزارين صاحب دو فرزند پسر و سه دختر ديگر شد.
به گزارش مشرق، يك تيم 30 نفره پزشكي، از جمله متخصصان اطفال، بيهوشي و پرسنل پرستاري مادري را حين وضع حمل در اطاق عمل همراهي مي كردند كه او صاحب 5 قول كودك بود. اين زايمان در 30 سال اخير در «ملبورن» بي سابقه بوده است زيرا پزشكان مي گويند، احتمال باروري 5 قلو به طور طبيعي حدود 1در 55 ميليون است.
سخنگوي مركز پزشكي موناش گفت: مادر در زايمان موفق بود اما متأسفانه يكي از دختران قبل از تولد درگذشت.
وي افزود: چهار نوزاد ديگر در بخش مراقبت هاي ويژه نوزادان، در بيمارستان تحت مراقبت خواهند بود.
اكنون اين خانواده 16نفره يكي از پرجمعيت ترين خانوارها در ايالت «ويكتوريا» در استرالياست. آخرين بار در اين ايالت، سال 1980زني پنج قلو به دنيا آورد كه به دليل نارس بودن، هيچكدام زنده نماندند.
 


ميگوي بزرگ

نخستين ميگوي غول پيكر نيمكره جنوبي در يك موزه حيوان شناسي در انگليس به نمايش گذاشته شد.
به گزارش مهر، دانشمندان اين ميگوي بسيار بزرگ را كه از سر تا انتهاي دم 28 سانتي متر است، در عمق هفت هزار متري دقيقاً در سواحل نيوزيلند كشف كردند.
اين ميگوي سفيد در موزه حيوان شناسي دانشگاه آبردين انگليس به نمايش عموم گذاشته شده است.
مجري اين كشف گفت: اين ميگو حدود 10 برابر بزرگ تر از ميگوهاي معمولي است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14