(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 شهریور 1391 - شماره 20300

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تابلوي بلند تهران (يادداشت روز)
شمارش ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
آيت الله آملي در جلسه مسئولان عالي قضايي اعلام كرد
پرونده فساد كلان بانكي هنوز مختومه نشده است
نوام چامسكي: موفقيت هاي ايران چشم آمريكا و اسرائيل را كور كرده است
با صدور بيانيه اي دوازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري به كار خود پايان داد
يك مقام روس خبر داد كنترل كامل ايران بر نيروگاه بوشهر تا 4 ماه ديگر
نتانياهو به نيابت از ايران در حال نابودي اسرائيل است! (خبر ويژه)
جنجال كنندگان به اين دو دليل دروغ گفتند (خبر ويژه)
حرف هاي سيدحسن نصرالله چرا ترس در دل آمريكا و اسرائيل انداخت؟ (خبر ويژه)
پيامدهاي ناگوار مداخله در سوريه يكي يكي گريبان تركيه را مي گيرد (خبر ويژه)


تابلوي بلند تهران (يادداشت روز)

1- نگاه به كارهاي بزرگ و ماندگار مانند نگاه كردن به آسمان خراش ها از فاصله نزديك است. همچنانكه از نزديك نمي توان تمام نماي آن آسمان خراش را به خوبي رويت كرد، كارهاي بزرگ را نيز نمي شود به فوريت و بدون فاصله گرفتن زماني ديد و فهميد و درك كرد. اثر كارهاي ماندني و تاريخي در طول زمان است كه به چشم مي آيد. مانند آسمان خراش كه فاصله از آن هر قدر بيشتر شود، بهتر رخ مي نمايد و بلنداي آن در افق نگاه نمايان تر مي گردد.
اكنون يك هفته پس از اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران اين وضعيت مصداق دارد. از يك سو به رغم تلاش ها و تحركات و دسيسه هاي نظام سلطه براي ديده نشدن اين اجلاس در سطح دنيا، بازتاب هاي گسترده رسانه اي حاكي از آن است كه نه سياست «سانسور» و «سكوت» جواب داده و نه مي شود در جنگ رسانه اي - Mediawar- ولو با لطايف الحيل، تحريف ها و شيطنت ها، بناي رفيع اجلاس تهران را كوچك و كوتاه جلوه داد. حجم انبوهي از اعترافات رسانه هاي غربي و حتي صهيونيستي وجود دارد كه نشان مي دهد آنها نتوانسته اند نماي اجلاس تهران را به يك ساختمان كوچك تنزل دهند.
براي همين است كه رويترز اذعان مي كند اجلاس تهران، كودتاي ديپلماتيك عليه پروژه انزواي ايران است. نيويورك تايمز ناگزير آن را «همايش اميد» مي خواند و حتي فاكس نيوز - داراي مواضع راديكالي- با اشاره به حاشيه رفتن طرح انزواي ايران، از پيامدهاي اين اجلاس در آينده احساس نگراني كرده و با لحني هشدار دهنده از «رياست بزرگ ترين بلوك راي دهنده سازمان ملل در اختيار ايران» خبر مي دهد.
ترجيع بند رسانه هاي دنيا اعتراف به اين موضوع است كه سياست هاي آمريكايي و اسرائيلي درباره ايران به شكست انجاميده است و از همين روي چامسكي درباره اجلاس تهران اين واقعيت را علني مي كند كه «آمريكا و غرب در تقابل با ايران تنها هستند.»
با اين حال در اين فرصت كوتاه پس از اجلاس تهران نمي توان پيام ها و پيامدهاي راهبردي آن را به محاسبه نشست. آينده نشان خواهد داد كه تاثير اجلاس نم در مناسبات و معادلات دنيا تا چه حد خواهد بود و چه انقلاب بزرگي در پهنه تصميم گيري هاي كشورهاي «مستقل» و «غيرمتعهد به گفتمان سرمايه داري» به وقوع پيوسته است.
2- اجلاس تهران را بايد از منظري راهبردي مورد واكاوي قرار داد. اين اجلاس فقط بيانگر شكست سياست هاي آمريكايي و صهيونيستي عليه ايران نيست. نكته مهم اين است كه اجلاس مذكور نه تنها ثابت كرد جمهوري اسلامي ايران منزوي نيست بلكه انزواي «گفتمان آمريكايي» در پهنه مديريت جهاني را نشانه رفت و به درستي به هدف نيز زد.
اگر آلبركامو 45 سال پيش هنگام دريافت جايزه نوبل ادبيات به اين واقعيت اعتراف كرد كه «ما در عصر فحشاي كلمات زندگي مي كنيم، صلح مي گوييم و از آن جنگ اراده مي كنيم، آزادي مي گوييم و از آن اسارت اراده مي كنيم، علم مي گوييم و از آن جهل اراده مي كنيم و...» و اين حقيقت به يك خاطره تاريخي و حس نوستالوژيك تبديل شد؛ جمهوري اسلامي در ساحتي عميق تر و دقيق تر اين مسئله را به يك مبارزه مبدل نموده و سيماي بدون روتوش مدعيان آزادي، دموكراسي، حقوق بشر و ... را در پهنه روابط بين الملل فاش ساخته است. بيش از سه دهه است كه ساختار معيوب نظام به اصطلاح بين الملل از سوي جمهوري اسلامي به چالش كشيده شده و اين خود داراي خيرات و بركات پرشماري بوده است.
3- بيانات راهگشا و حكيمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامي در نشست تهران، حقيقتي را براي همه به ويژه دو سوم كشورهاي جهان تبيين كرد كه به منزله ضربه استراتژيك به ستون خيمه ليبرال دموكراسي و كاپيتاليسم است.
«آقا» در بيانات روشنگرانه شان در افتتاحيه اجلاس سران -9/6/91- پاشنه آشيل قدرت ها را مورد اشاره قرار داده و خاطرنشان كردند؛ «با سوء استفاده از همين سازوكار غلط است كه آمريكا و همدستانش توانسته اند زورگويي هاي خود را در لباس مفاهيم شريف بر دنيا تحميل كنند. آنها مي گويند «حقوق بشر» و منافع غرب را اراده مي كنند، مي گويند «دموكراسي» و دخالت نظامي در كشورها را بجاي آن مي نشانند، مي گويند «مبارزه با تروريسم» و مردم بي دفاع روستاها و شهرها را آماج بمب ها و سلاح هاي خود مي سازند.» و بلافاصله اينچنين نقاب دروغين حقوق بشر را از سيماي مدعيان غربي كنار زدند؛ «در نگاه آنها بشريت به شهروندان درجه يك و دو و سه تقسيم مي شود، جان انسان در آسيا و آفريقا و آمريكاي لاتين ارزان و در آمريكا و غرب اروپا گران قيمت گذاري مي شود.»
و بالاخره رهبر انقلاب پس از تبيين ماهيت واقعي قدرت هاي استكباري، چگونگي تداوم حيات قدرت ها را اين گونه به تصوير كشيدند كه؛ «... با شبكه رسانه اي انحصاري و سازمان يافته، دروغ هاي خود را راست و باطل خود را حق و ظلم خود را عدالت طلبي وانمود مي كنند و در مقابل هر سخن حقي را كه افشاگر فريب آنهاست دروغ و هر مطالبه برحقي را ياغيگري مي نامند.»
4- اتفاق مباركي كه در حال وقوع مي باشد اين است كه علاوه بر ملت هاي مستقل و آزاديخواه، اكنون بسياري از مقامات كشورها نيز عزم خود را جزم كرده اند تا اين واقعيت ها را ببينند و حقايق را بشنوند. به عنوان مثال رئيس جمهور بنين كه رئيس اتحاديه آفريقاست در سفر به تهران و شركت در اجلاس غيرمتعهدها تقاضاي ملاقات با رهبر انقلاب مي كند و در ديدار با «آقا» مي گويد؛ «من سه بار نطق شما [در افتتاحيه اجلاس] را گوش كردم و سه بار هم متن آن را خواندم.»
5- اكنون بايد گفت اين بزرگ ترين ضربه و لطمه اي است كه آمريكايي ها و صهيونيست ها از اجلاس تهران ديده اند و براي همين است كه مقامات تل آويو عجزآلود به ناسزاگويي عليه 120كشور شركت كننده در اجلاس تهران روي آورده اند؛ چون فهميده اند سخنان منطقي و حكيمانه رهبر ايران كه خواسته بحق و مطابق با فطرت همه انسان هاي پاك سرشت است در دل و جان آن ها نفوذ كرده است.
6- اگر مشكل آمريكايي ها و صهيونيست ها در مواجهه با ايران اين بوده و هست كه آنچه برنامه ريزي و طراحي مي كردند با خطاي در محاسبات ممزوج بوده و به قول سي ان ان، نتيجه معكوس در پي داشته است، اكنون اجلاس تهران، مشكلات را براي آنها مضاعف كرده است؛ چرا؟
چون ماهيت اصلي آنها كه در گرو قدرت رسانه اي بوده دچار يك ضربه كاري شده و آن همانا رسانه قدرتمندي به نام جمهوري اسلامي است كه با رياست بر جنبش غيرمتعهدها اين پتانسيل و ظرفيت را داراست كه يك بلوك رسانه اي عليه قدرت هاي غربي و صهيونيستي ايجاد نمايد.
7- در پايان اين نكته را نيز بايد به نكات بالا علاوه كرد كه اگر خيزش ها و انقلاب هاي منطقه در بستر بيداري اسلامي با اقدام جوان 26 ساله تونسي در 17دسامبر 2010 شعله كشيد و در 17سپتامبر 2011 اين بيداري منجر به جنبش فراگير و 99درصدي وال استريت شد و اعتراض به سياست هاي واشنگتن و تل آويو به خاك آمريكا كشيده شده است؛ اجلاس تهران، تابلوي بلندي را برافراشته تا نه تنها حركت به انحراف كشيده نشود بلكه با پيشقراولي و پيشتازي ايران اسلامي و هوشياري و آگاهي روزافزون ملت ها و دولت ها، تابلوهاي دروغين «حقوق بشر»، «دموكراسي»، «مبارزه با تروريسم» و... به زير آيد و اين كانون عصبانيت ها، ناسزاگويي ها و سردرگمي هاي صهيونيست ها و كابوها است؛ اينطور نيست؟
حسام الدين برومند


شمارش ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضدانقلابيون فراري در صفحه فيس بوك خود نوشته است: آنچه باعث شد درباره ممنوع التصويري «عروسك جيگر» گند بزنيم اين بود كه براي فرار از اخبار اجلاس تهران دستپاچه بوديم!
گفتم: منظورش همون «عروسك الاغ» در مجموعه كلاه قرمزي است؟!
گفت: آره! نوشته براي ما به عنوان گروه هاي اپوزيسيون رژيم خيلي افت داشت كه همه سايت هاي خودمان را به اعتراض درباره خبر جعلي ممنوع التصوير شدن عروسك يك الاغ اختصاص بدهيم! باور كنيد عروسك الاغ سرمان را كلاه گذاشت.
گفتم: يارو رفته بود الاغش رو بفروشه، خسته بود يك چرتي زد. وقتي بيدار شد ديد الاغ افسار خودشو به گردن يارو بسته و خودش داره پول مي شمره!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 33232000
¤ موفقيت ايران در برپايي نشست غيرمتعهدها و سيلي محكمي كه استكبار خاصه آمريكاي جنايتكار و رژيم اشغالگر قدس از آن خوردند جاي هيچ شك و شبهه اي نمي گذارد كه براي جبران اين شكست اقدام هايي انجام دهند كه اذهان عمومي از آن به انحراف كشيده شود. بيانيه اخير حكام شوراي خليج فارس و اظهارات سخنگوي بان كي مون و فحاشي نتانياهو از اين دست است و اقدامات بعدي نيز در راه است.
نراقي
¤ امروز ايران اسلامي به لطف خدا نه تنها استقلال دارد بلكه سنگ محك عيار استقلال خارجي و مقبوليت داخلي دولتها و كشورهاي ديگر شده است و دوري و نزديكي به ايران شاخص شناخت مستكبران و آزادي خواهان دنيا شده است.
1925---0916
¤ رهبر معظم انقلاب در شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در كشورمان حرف اول و آخر را زدند حرفي كه حرف دل همه ملت ها در سراسر گيتي است و چنانچه فرصت پيدا بشود به زبان مي آورند. در ضمن شكل ورود ايشان به جلسه كه مسئولين پشت سر بودند حرف بسياري براي گفتن داشت از جمله اينكه مسئولين كشور در مقابله با آمريكا وصهيونيسم يد واحده هستند.
عزيزيان پدرشهيد
¤ يكي از بركات اجلاس نم در ايران، فراگير شدن گفتمان انقلاب اسلامي بود كه به خاطر نداشتن تريبون ، تا به حال به اين شكل موفق به انجامش نشده بوديم به طوري كه اكثر سران در مصاحبه هاي خود با حرارت مسائلي چون ناعادلانه بودن ساختار نهادهاي بين المللي يا لزوم استفاده از ظرفيت هاي جنبش در نظم نوين و عادلانه جهاني را مطرح مي نمودند.
1736---0912
¤ چرا يونسكو در قبال تخريب آثار فرهنگي توسط تروريست هاي مورد حمايت غرب در سوريه سكوت اختيار كرده است؟!
5608---0912
¤ از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود نسبت به راه اندازي سامانه پيام كوتاه براي دريافت نظر و پيشنهاد و انتقادهاي مردم اقدام نمايند.
6338---0913
¤ با تشكر از نيروي انتظامي در جمع آوري معتادان و كارتن خواب ها انتظار مي رود اين روند تداوم داشته باشد و با بازپروري آنها به جامعه برگردند تا دوباره سربار جامعه نگردند.
2645---0912
¤ مردم استان گلستان و سمنان منتظر عملي شدن مصوبه سفر اول رئيس جمهور محترم درباره جاده علي آبادكتول به شاهرود هستند.
8495---0911
¤ بهاي مصرف برق خانواده هاي خوزستاني با گرماي بيش از 50 درجه و استفاده از يك كولر حدود صدهزار تومان است آيا قطع «بدي آب و هوا» و اضافه نشدن يارانه ها در حق مردم مظلوم اين استان اجحاف نيست.
4712---0916
¤ يكي از روزنامه ها آمار تكان دهنده اي از بيماري هاي ناشي از عدم مصرف شير و لبنيات در كشور چاپ كرده بود. وقتي مسئولين نسبت به بالا بودن قيمت شير و فرآورده هاي آن بي توجه هستند قطعي است كه مصرف آن پايين مي آيد و سلامتي جامعه تهديد مي شود.
5892---0916
¤ شهر قرچك كه جمعيت بومي و غيربومي زيادي را در خود جاي داده در كنار خط آهن سراسري كشور قرار گرفته با اين وصف از داشتن ايستگاه مستقل محروم است. در حال حاضر شهروندان اين شهرك اگر خواسته باشند از راه آهن استفاده كنند بايد تا ايستگاه ورامين يا شهرري مسافت 20 كيلومتر را طي بكنند.
حسين زاده
¤دولت با افزايش 15 درصدي حقوق ها بلافاصله قيمت كنتور آب را ده برابر گران كرد و نگذاشت شيريني اين چند درصد افزايش حقوق به كام حقوق بگيران بنشيند.
8853---0912
¤درخواست داريم مباحث معارف ديني و پخش تلاوت قرآن در تمام شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي گنجانده شود و شبكه اي خالي از اين مباحث نباشد.
6263---0938
¤در جواب شهروندان فاقد اتومبيل كه اعتراض كرده اند چرا دولت با اختصاص 30 ليتر بنزين مبلغ 21 هزار تومان به اتومبيل داران كمك كرده بنويسيد فقط 9 هزار تومان كمك شده چون پول بنزين را خودمان پرداخت كرده ايم فقط دولت لطف كرده يارانه آن را نگرفته است.
3262---0912
¤ازمسئولين امر در خواست مي شود توجه بيشتري به مسكن مهر بهار همدان نمايند تا واگذاري آنها به افت قيمت مسكن در اين منطقه منجر شود.
8131---0930
¤اداره برق حدود يك سال قبل طي دستورالعملي از همه ساكنان نارمك و وحيديه تهران درخواست نمود ظرف 9 روز با واريز مبلغ 117 هزار تومان براي تعويض كنتور برق از 5 به 25 آمپر اقدام نمايند و در غير اين صورت بايد جريمه پرداخت نمايند. مردم نيز طبق ضرب الاجل با مشقت نسبت به تهيه پول مورد نظر و واريز آن به حساب اداره برق اقدام نمودند ولي با گذشت يك سال هيچ خبري از تعويض كنتورها نيست، چرا؟!
9654---0937
¤امواج فرستنده ديجيتال به پرديس مي رسد ولي به بومهن با فاصله 2 كيلومتري نمي رسد از مسئولين رسانه ملي درخواست رفع مشكل ياد شده را دارم.
3846---0912
¤به رغم تشنگي نوجوانان و جوانان به معارف ديني متاسفانه روستاي ما فاقد روحاني است از حوزه علميه و شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و جماعات و مركز رسيدگي به امور مساجد درخواست مي شود نسبت به اعزام نوبه اي روحانيون به روستاها و روستاي ما ولي آباد جيركويه بخش خشك بيجار استان گيلان مساعدت نمايند.
9921---0912
 


آيت الله آملي در جلسه مسئولان عالي قضايي اعلام كرد

پرونده فساد كلان بانكي هنوز مختومه نشده است

رئيس قوه قضائيه بر برخورد قاطعانه اين قوه در مبارزه با پديده هاي نامشروع مفاسد اقتصادي تاكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي به پرونده فساد بزرگ بانكي اشاره كرد و با بيان اينكه نحوه رسيدگي به اين پرونده بسيار مهم بوده است، تصريح كرد: در اين پرونده كارهاي بسيار بزرگي انجام شده است كه برخي از آنها توسط سخنگوي محترم قوه مطرح شده است و شايد بعدها به زواياي بيشتري پرداخته شود.
آملي لاريجاني ادامه داد: نحوه رسيدگي به اين پرونده بسيار معقول و در مسيري كاملا قانوني و توسط قضاتي پاك و سالم صورت گرفت و در مسير اين رسيدگي ها دستگاه قضايي تحت تاثير هيچ كدام از هجمه هاي وارد شده قرار نگرفت.
وي توهم بي انگيزگي در سرمايه گذاري هاي مولد اقتصادي به دليل برخورد دستگاه قضايي با فساد بانكي را نوعي «سوءفهم» دانست و افزود: قوه قضائيه حسب وظيفه قانوني اش با پديده هاي نامشروع مفاسد اقتصادي كه در آن گرفتن وام هاي ميلياردي غيرقانوني به صورت شبانه و خارج از وقت اداري و دادن رشوه هاي كلان و انواع مفسده ها و زد و بندهاي اقتصادي در اولويت است، قاطعانه برخورد مي كند و در عين حال قطعا حامي سرمايه گذاري مشروع و فعاليت هاي سالم اقتصادي است.
رئيس قوه قضائيه اظهار كرد: طبيعي است كه مبارزه و برخورد با مفسده هاي اقتصادي موجب عقب نشيني كساني خواهد شد كه قصد دارند از چنين راه هايي به ثروت دست يابند. همه بايد بدانند دستگاه قضايي همچنان با قدرت به موارد مفتوح در اين پرونده و موارد مشابه رسيدگي خواهد كرد.
آملي لاريجاني خاطر نشان كرد: هيچ كس در دستگاه قضايي حق ندارد مانع فعاليت هاي مشروع و صحيح اقتصادي شود.
وي اعلام كرد: قوه قضائيه از بانك هايي كه به صورت صحيح و قانوني به فعالان اقتصادي و مردم وام و تسهيلات اعطا مي كنند نيز حمايت خواهد كرد.
رئيس دستگاه قضايي با بيان اينكه افكارعمومي از برخورد قاطع قوه قضائيه در اين پرونده رضايت دارد، يادآور شد: متاسفانه برخي به زعم خود تلاش مي كنند رسيدگي دستگاه قضايي به اين پرونده عظيم را كمرنگ جلوه دهند اما مردم خودشان بهتر به عظمت كار قوه قضائيه واقف هستند. اينكه گاه گفته مي شود نتيجه محاكمات چه شد و آخر چه، ناشي از نوعي فرافكني است. واقعيت هاي عالم خارج را با توهم نمي توان دگرگون كرد. محاكمه اي عظيم با مستندات قضايي حجيم و كار كارشناسي طاقت فرسا صورت گرفته و منتهي به صدور راي در مورد 39 نفر شده است. اين مهم نيست؟ برخورد قاطعي با مفسدان اقتصادي صورت گرفته است. باز هم نتيجه مبهم است؟
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: برگزاري موفقيت آميز اجلاس تهران با حضور مقامات عالي رتبه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد پيام بسيار روشني براي كشورهاي سلطه طلب دنيا داشت و سخنان پرمحتواي مقام معظم رهبري در اين اجلاس نيز وجدان هاي بيدار و آگاه جهان را به خود جذب كرد.
ديدار رئيس دستگاه قضا
با دانشجويان
رئيس دستگاه قضا بعدازظهر روز سه شنبه با حضور در دانشگاه شريف در سيزدهمين نشست اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل شركت كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني با اعلام اين مطلب كه نقادي لازمه هر جامعه پيشرفته اي است گفت: مسئولان خود را از نقد مبرا ندانند.
وي با اشاره به اين مطلب كه دستگاه قضايي تفاوت فاحشي با ساير دستگاه هاي اجرايي دارد و عزل و نصب هاي انجام شده در آن مانند عزل و نصب ها در دولت نيست گفت: در دستگاه قضايي چيزي به اسم استقلال قاضي وجود دارد.
آملي لاريجاني افزود: متاسفانه ما در دستگاه قضايي با كمبود قاضي مواجه هستيم و همين امر باعث شده كه دستگاه قضايي دچار اطاله دادرسي شود. رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از اين جلسه از برخورد دستگاه قضا با رسانه هاي هتاك و بد اخلاق دفاع كرد.
رئيس دستگاه قضا درخصوص برخورد با رسانه ها و وبلاگ ها گفت: من دفاع نمي كنم از اينكه هر برخوردي كه صورت گرفته صحيح است و شايد برخي از آنها هم اشتباه بوده است اما بايد بپذيريد كه گاهي حرف هاي مهمي در رسانه ها و وبلاگ ها گفته مي شود و ما نقش رسانه ها را انكار نمي كنيم اما اگر بخواهد رسانه ما مانند رسانه هاي غربي جايي براي تخريب افراد باشد، آن را نمي پذيريم.
آملي لاريجاني در بخش ديگري از اين جلسه درباره اينكه آيا مبالغ اختلاس شده در پرونده 3 هزار ميليارد توماني به بيت المال باز خواهد گشت يا خير گفت: بله مطمئن باشيد تمام اين مبالغ به بيت المال برمي گردد.
يكي از دانشجويان به نمايندگي از ساير اعضا درباره سرنوشت پرونده محمدجواد لاريجاني پرسيد كه رئيس قوه قضائيه گفت: قبل از اينكه پرونده رسانه اي شود رئيس دادگستري استان تهران را احضار كردم و به او گفتم مديون خواهي بود اگر به خاطر نسبت من با اين فرد مراعات او را بكني.
وي افزود: به ايشان گفتم بيني و بين الله آنچه حق است را مورد رسيدگي قرار دهيد هر چند اين موضوع به نوعي سياسي كاري شده است زيرا ما سالانه 500 هزار پرونده مربوط به اختلاف ميان جهاد و منابع طبيعي داريم كه حالا يكي از آنها به خاطر نسبت صاحب پرونده با من بزرگ شده است.
وي افزود: اميدوارم هر چه زودتر به اين پرونده رسيدگي شود و آنگاه من اگر زنده باشم حكم اين پرونده را اجرا خواهم كرد.
 


نوام چامسكي: موفقيت هاي ايران چشم آمريكا و اسرائيل را كور كرده است

نوام چامسكي موفقيت ها و ايستادگي ايران در برابر خواسته هاي آمريكا را عامل دشمني واشنگتن و تل آويو با جمهوري اسلامي دانست.
تحليلگر و زبان شناس آمريكايي طي گزارشي كه در پايگاه خبري «كامن دريمز» به چاپ رسيده است مي نويسد: در حالي كه اسرائيل از پذيرش «ان پي تي» سر باز مي زند اما اين ايران است كه يكي از متعهدين به آن مي باشد و اجازه بازرسي از تاسيسات خود را به ماموران بين المللي داده است. اين اسرائيل است كه به درخواست هاي جهاني براي ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي هسته اي توجهي نكرده است.
چامسكي در ادامه و در اين خصوص مي نويسد: اسرائيل در سي سال پيش نيروگاه هسته اي عراق را بمباران كرد كه مورد تشويق آمريكا نيز قرار گرفت و حمله عليه ايران نيز قطعا مورد توجه كاخ سفيد قرار خواهد گرفت اما ايران در طي چند سال گذشته عليه هيچ كشوري حمله نظامي نكرده است.
چامسكي در ادامه به برخي متحدان ديگر آمريكا در منطقه اشاره كرده و ادامه مي دهد: عربستان سعودي مهمترين متحد آمريكا در خليج فارس در واقع سبوعانه ترين حكومت حاضر در اين منطقه و مورد توجه واشنگتن قرار دارد. اين حكومت سرمايه هاي كلاني را صرف رواج دكترين وهابي گري مي كند. ديگر ديكتاتورهاي خليج فارس نيز براي جلوگيري از بيداري مردم به سركوب آنها مي پردازند.
چامسكي مي افزايد: همه پرسي ها حكايت از آن دارند كه مردم منطقه حتي با دست يابي ايران به سلاح هسته اي موافقند و آن را موجب امنيت بيشتر منطقه و توازن قوا با وجود اسرائيل تا دندان مسلح مي دانند.
اگر ايران روزي نيز به سوي سلاح هسته اي برود اين به خاطر تهديدات آمريكا و اسرائيل و نقض آشكار منشور سازمان ملل متحد از سوي اين دو حكومت است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، چامسكي در خاتمه با اشاره به نقش رسانه هاي غربي مي آورد: چرا رسانه هاي غربي همسو با واشنگتن و تل آويو ايران را بزرگترين تهديد بر عليه امنيت جهاني مي دانند؟ خب، دليل آن روشن است ايران به خاطر مقاومت و موفقيتش و نيز ايستادگي در برابر خواسته هاي واشنگتن بايد تنبيه شود.
 


با صدور بيانيه اي دوازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري به كار خود پايان داد

دوازدهمين اجلاس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد.
دوازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري (دوره چهارم) با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد.
بر اساس اين گزارش در مراسم پاياني مجلس خبرگان رهبري كه به رياست آيت الله مهدوي كني برگزار شد حجت الاسلام دري نجف آبادي اعلام كرد نمايندگان خبرگان رهبري پنج شنبه بعد از تجديد ميثاق با امام راحل و شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي به ديدار حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي خواهند رفت.
در اين بيانيه 9 بندي به مواردي مانند تشكر از مردم به دليل برگزاري باشكوه راهپيمايي روز قدس، تجليل از برگزاري موفق اجلاس عدم تعهد، همدردي با زلزله زدگان آذربايجان، دعوت مردم به و دولتمردان به صرفه جويي و راهكار اقتصاد مقاومتي، ابراز همبستگي با مسلمانان مظلوم بحرين و ميانمار و محكوميت فتنه انگيزي استكبار در سوريه پرداخته شده است.


يك مقام روس خبر داد كنترل كامل ايران بر نيروگاه بوشهر تا 4 ماه ديگر

يك مقام روس اعلام كرد در پايان سال 2012 ايران كنترل كامل نيروگاه اتمي بوشهر را به دست مي گيرد.
ايگورمزنين، رئيس عمليات محلي پيمانكار روسي ساخت نيروگاه بوشهر به خبرگزاري نووستي گفت كه نيروگاه توليد برق بوشهر در هفته آخر دسامبر سال جاري (4 تا 11دي) به ايران تحويل داده مي شود.
وي افزود: اتم استروي اكسپورت، پيمانكار روسي ساخت نيروگاه پيش از تحويل نيروگاه، يك سري آزمايشات را انجام خواهد داد.
راكتور بوشهر در تاريخ 31 اوت به ظرفيت كامل خود رسيد.


نتانياهو به نيابت از ايران در حال نابودي اسرائيل است! (خبر ويژه)

كارشناسان صهيونيست معتقدند تهديدهاي اسرائيل عليه ايران از يك سو اقتصاد رژيم صهيونيستي را به خطر انداخته و از طرف ديگر قدرت امنيتي و بازدارندگي اسرائيل را به چالش مي كشد.
ياگيل لوي كارشناس امور اسرائيل در مصاحبه با روزنامه نوول ابزرواتور، تهديدهاي چند ماه اخير اسرائيل عليه ايران را بلوف خواند و گفت: من فكر نمي كنم كه نتانياهو و باراك واقعا در حال گام برداشتن به سوي حمله عليه ايران باشند. يك بازي را پيش گرفته اند و در تلاش اند تا ايالات متحده و ديگر قدرت ها را وادار كنند كاري انجام دهند تا جلوي ايران گرفته شود.
وي گفت: اين تهديدها از نظر من اين يك بلوف است. در واقع من متقاعد شده ام كه از طرف نتانياهو اين مساله يك بلوف است، زيرا نتانياهو فرد بسيار محتاطي است. البته من هرگز به او رأي نداده ام. او از نظر نظامي تهديد مي كند، هشدار مي دهد، ولي زماني كه در برابر تصميم حمله قرار گيرد، مي گويد نه.
اين كارشناس صهيونيست همچنين گفته است: ايهود باراك مي داند كه اكثريت مسئولان نظامي به طور ثابت و به شكلي آشكار «نه» گفته اند. او مي داند كه براي نظاميان حمله بدون ايالات متحده امكان پذير نيست. او همچنين مي داند كه انجام چنين حمله اي بدون به دست آوردن موافقت افكار عمومي اسرائيل امكان پذير نيست.
روزنامه نوول ابزرواتور از قول ياگيل لوي تصريح كرد: نكته بسيار مهم اين است كه زماني كه به افكار عمومي گوش مي دهيم اكثر اسرائيلي ها مي گويند كه اگر واقعا خطر جدي باشد، آنها مهاجرت كنند و كشور را ترك مي كنند.
اين كارشناس صهيونيست در پاسخ به سؤال نشريه فرانسوي مبني بر اينكه «تهديد ايران بدون اينكه واقعا نيت حمله وجود داشته باشد مي تواند وجهه اسرائيل و توان آن براي اقدامات بازدارنده را زير سؤال ببرد. نظر شما در اين باره چيست؟» گفت: بله، دقيقا همين طور است. من كاملا با شما موافقم. اين حالت بسيار خطرناك است. به همين دليل است كه بسياري از مقامات آمريكايي معتقدند كه اين گونه اظهارات از سوي سياستمداران اسرائيلي و تهديد مداوم به حمله عليه ايران موضع اسرائيل و توان بازدارندگي اين كشور را در خاورميانه تضعيف مي كند. نتانياهو و باراك هم از اين مساله آگاه اند. ولي آنها فكر مي كنند كه حداقل اگر بتوانند آمريكايي ها را مجاب به اتخاذ يك موضع سخت در قبال ايران كنند، اين خود يك پيروزي خواهد بود اما يك چيز را نبايد فراموش كرد. مباحثه عمومي بر سر لزوم حمله يا عدم حمله به ايران توسط باراك يا نتانياهو آغاز نشد. اين مباحثات توسط مخالفان جنگ مانند مئير داگان، رئيس سابق موساد، آغاز شده. اين اولين باري بود كه اخبار اين جنگ منتشر و معلوم شد كه در دستور كار قرار گرفته. پس از آن بود كه باراك و نتانياهو، به ويژه باراك، گفتند هنوز هيچ تصميمي در اين زمينه نگرفته اند، ولي اين يك احتمال است. پس از آن گلوله برف كم كم بزرگ شد و آنها براي حفظ باورپذيري خود مجبور شدند بگويند كه اين گزينه جدي است. به هرحال، جامعه اسرائيل براي جنگ آمادگي ندارد و هيچ گاه اختلافات ميان جامعه و دولتمردان تا اين حد فاحش نبوده است.
همزمان نشريه صهيونيستي اسرائيل آبزرور در گزارشي خاطرنشان كرد: ايران تهديدي براي اسرائيل است، حتما اگر امروز اسحاق رابين هم زنده بود، همين را مي گفت. اما نگراني اين است كه تهديدهاي بي وقفه نتانياهو در خصوص جنگ بي آن كه لازم باشد رهبر ايران حركتي كند، خود به خود به جامعه و اقتصاد اسرائيل صدمه بزند.
نويسنده اين نشريه تصريح كرد: حرف زدن از جنگ، اسرائيل را متشنج مي كند. دوستاني دارم كه كابوس مي بينند. كساني هم كه در خارج هستند مي پرسند آيا اسرائيل براي بازگشت امن است؟ تعجبي ندارد كه مردم خواب نداشته باشند اما ژنرال مارتين دمپسي فرمانده آمريكايي مي گويد نمي خواهم در جنگ كنار اسرائيل و همدست آن باشم.
نشريه فرانسوي زبان لاوي نيز در گزارشي به قلم «آن گيون» فرستاده خود به فلسطين اشغالي نوشت: براي نخستين بار در تاريخ اسرائيل است كه شخصيت هاي رده بالاي آن نيز زبان به اعتراض و مخالفت با جنگ در مقابل ايران گشوده اند. اين خطر وجود دارد كه اختلاف و مخالفت با جنگ از متن افكار عمومي به بدنه رژيم كشيده شده است.
گزارشگر ادامه مي دهد: يكي از ساكنان شرق بيت المقدس مي گويد هرچند جنگ دير يا زود اتفاق مي افتد اما معتقد است «هرچه ديرتر باشد، بهتر است». مردم سردرگمند. اسحاق راننده تاكسي 68 ساله گفت «نمي دانم اسرائيل چگونه مي تواند به كشور بزرگي چون ايران حمله كند اگر شما مي دانيد اين امر چگونه ممكن است مرا مطلع كنيد. اكثريت ساكنان اسرائيل خواهان وقوع جنگ نيستند.»
گزارشگر نشريه فرانسوي مي نويسد: اما اين پايان ماجرا نيست. براي نخستين بار در تاريخ اسرائيل شخصيت هاي رده بالاي رژيم نيز زبان به اعتراض و مخالفت گشوده اند. در اين ميان مي توان به فرمانده ستاد مشترك نيروهاي مسلح، رئيس موساد، رئيس شين بت و شيمون پرز «رئيس جمهور» و «شائول موفاز» رهبر اپوزيسيون اشاره كرد.
روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل نيز در گزارشي خاطرنشان كرد: ايران انواع موشك ها از جمله شهاب 3 را در اختيار دارد. اين موشك طوري طراحي شده است كه مي تواند 800 تا 1000 كيلوگرم مواد منفجره را در كلاهك خود حمل كند و برد آن نيز از 1200شروع مي گردد كه اين ميزان برد براي رسيدن به اسرائيل كافي است.
اين روزنامه نوشت: موشك شهاب-3 ايران مي تواند در بالاي هدف منفجر شود كه اين حالت مهيبي را ايجاد مي كند. موشك شهاب3 را كاميون هاي متحرك حمل مي كنند، بنابراين از هر نقطه اي حتي از مزارع پسته و حتي جاي توقف خودروي معمولي قادر به شليك به سوي هدف هستند.
بنابر گزارش موسسه امنيت ملي اسرائيل، اين موشك ايراني در 600 متري هدف منفجر شده و هر تكه آن در جايي فرود آمده و آسيب هاي جدي را به اهداف وارد مي كند.
 


جنجال كنندگان به اين دو دليل دروغ گفتند (خبر ويژه)

«آن قدر نفرت وجود شما را گرفته كه نمي توانيد واقعيت را ببينيد و الّا اگر قرار بود سخنان محمد مرسي در نشست تهران تحريف شود، توسط همه شبكه هاي تلويزيون ايران تغيير داده مي شد و نه يك شبكه».
اين مطلب را داريوش سجادي مدير شبكه ماهواره اي تعطيل شده هما در پاسخ ادعاي مهمل ابوالفضل قدياني از سران سازمان مجاهدين (انقلاب) نوشت: قدياني خطاي مترجم يكي از شبكه ها را نشانه حقانيت ادعاي تقلب در انتخابات رياست جمهوري ايران دانسته بود!! سجادي در پاسخ اين ادعا نوشت: جناب آقاي قدياني! ظاهرا نفرت آن چنان وجودتان را فرا گرفته كه مانع مي شود تا واقعيت را ببينيد. اگر اين اظهارات را جواني نوباوه در سياست مي زد مي شد اغماض كرد اما از شما قابل قبول نيست.
وي مي نويسد: يعني چه كه اشتباه در ترجمه سخنراني مرسي را با بحث تقلب در انتخابات رياست جمهوري پيوند زده ايد و اين دو را از جنس «خيانت در امانت» دانسته ايد!؟ يعني باور داريد در ترجمه همزمان سخنان مرسي در حالي كه جملگي نسبت به اظهارات ايشان خالي از ذهن بودند، نظام جمهوري اسلامي در يك طراحي موفق وقتي مواجه با نام «سوريه» شده در كسري از ثانيه از بالاترين مقامات كشور به مترجم دستور داده اند تا سوريه را بحرين ترجمه كنند!!!؟ و بر فرض محال كه اين چشم بندي محيرالعقول را نيز پذيرفتيم در آن صورت چه اتفاقي مي افتد؟
سجادي تصريح كرد: آيا فهم اين مسئله تا اين اندازه دشوار است كه ترجمه مزبور به احتمال زياد ناشي از يك خودسري احمقانه از جانب مترجم بوده و الّا چرا در ديگر شبكه هاي صدا و سيما اين اشتباه اتفاق نيفتاد؟
وي همچنين مي نويسد ادعاي تقلب در انتخابات سال 88 دروغ بزرگي براي برون ريختن نفرتي بود كه با هيچ سند و ادله و حجتي قابل تغيير نيست.
 


حرف هاي سيدحسن نصرالله چرا ترس در دل آمريكا و اسرائيل انداخت؟ (خبر ويژه)

آمريكا تهديدهاي دبير كل حزب الله لبنان را جدي مي گيرد و اسرائيل از اين تهديدها وحشت زده است! او حتي يك دروغ هم نگفته است.
در پي اظهارات اخير سيدحسن نصرالله مبني بر اينكه «ايران حمله اسرائيل را با حمله به تمام پايگاه هاي نظامي آمريكا در خليج فارس پاسخ مي دهد» و ما آماده حمله به اسرائيل هستيم، روزنامه القدس العربي با تمجيد از شجاعت دبير كل حزب الله نوشت: آقاي نصرالله از جمله افرادي است كه تاكنون از وي حتي يك دروغ هم نشيده ايم. او گفت كه مي داند و يقين دارد رهبران ايران تصميم گرفته اند در صورتي كه تأسيسات هسته اي كشورشان از سوي اسرائيل مورد حمله قرار بگيرد به تمامي پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس حمله كنند و مسئوليت اين حركت خصمانه به عهده آمريكا است چرا كه اسرائيل نمي تواند بدون موافقت آمريكا چنين اقدامي را انجام دهد. به اين گفته سيدحسن نصرالله نيز توجه كنيم كه «در صورتي كه اسرائيل بخواهد عليه لبنان حمله خصمانه اي انجام دهد، موشك هاي حزب الله مي توانند تمامي نقاط اسرائيل را هدف قرار دهند». وي همچنين ورود نيروهاي نظامي اش به منطقه جليل در شمال اين رژيم را نيز بعيد ندانست. اين اظهارات بي سابقه است و تاكنون از زبان هيچ كدام از مسئولان عربي شنيده نشده است.
عبدالباري عطوان سردبير القدس العربي با بيان اينكه «آمريكا اين تهديدها را جدي مي گيرد» نوشت: اوباما نمي خواهد خود را درگير جنگ تازه اي كند. وي اكنون خود را به دليل درگير شدن كشورش در جنگ عراق و افغانستان در وضعيت سختي مي بيند. همين مسأله است كه باعث شده تا به تقاضاها و فشارهاي هم پيمانانش مبني بر دخالت نظامي در سوريه پاسخ منفي دهد، يا اين كه جنگنده هاي آمريكايي را از مشاركت با جنگنده هاي ناتو در جنگ ليبي براي سرنگوني معمر قذافي كه نقش به سزايي در سقوط وي داشتند، خارج كند. اگر كسي اظهارات رهبر حزب الله را در گفت وگو با شبكه ماهواره اي الميادين ديده باشد در مي يابد كه دلايل ترديد آمريكا و وحشت اسرائيل چيست.
به گزارش «ديپلماسي ايراني»، وي آنگاه با سرزنش سران سازشكار عرب تأكيد كرد: جاي تأسف است كه كشورهاي عربي دست بسته كناري نشسته اند و به سرنوشت تاريك خود چشم دوخته اند. چه زيبا است، اسرائيل نگران است و واشنگتن دستپاچه، چرا كه ديگر هيمنه و تسلطي بر منطقه ندارند و ديگر نمي توانند با صعود ستاره هاي قدرتمند استراتژيك منطقه همانند گذشته مانور سياسي دهند. ديگر دوران غلبه آنها بر سازمان ملل و شوراي امنيت به پايان رسيده و ديگر روند پناه بردن به سازمان ملل حركت ذلت باري شده است. دقيقاً مثل همان رفتاري كه اعراب و روس ها در جريان جنگ سرد براي فرار از وتوي آمريكايي- اروپايي كه همواره به طرفداري از اسرائيل و حمايت از آن صادر مي شد، انجام مي دادند. ديگر از پذيرفتن ذلت شمشير تسلط هم پيماني اسرائيلي-آمريكايي كه 60 سال است بر گردنمان گرفته اند، خسته شده ايم، شايد اين وضعيت بتواند علاج آخر ما باشد.


پيامدهاي ناگوار مداخله در سوريه يكي يكي گريبان تركيه را مي گيرد (خبر ويژه)

تحليلگران مختلف در منطقه و جهان معتقدند خطاي محاسبه باعث شكست دولت تركيه در ماجراي سوريه شده است.
دويچه وله آلمان در گزارشي كه به سفر ژنرال پترائوس رئيس سازمان سيا به اسلامبول اختصاص داشت، نوشت: طي ماه هاي گذشته محاسبات دولتمردان تركيه در ارتباط با بحران سوريه بارها نادرست از آب درآمده است. مقام هاي تركيه ماه ها پيش بر اين باور بودند كه رژيم بشار اسد با توجه به كمبود روزافزون پول و پشتيباني به زودي سرنگون خواهد شد. همچنين گفته شده بود كه تركيه هجوم انبوه آوارگان سوريه يا حمايت رژيم اين كشور از حزب كارگران كردستان تركيه (پ ك ك) را خط قرمزي مي داند كه عبور از آن مي تواند سبب شود كه تركيه دست به عملياتي نظامي بزند. به اعتقاد كارشناسان و تحليلگران اما تركيه پي برده كه دستانش در مشاجرات ابرقدرت ها در مسئله سوريه بسته است.
اين رسانه آلماني افزود: تركيه خود نيز بيش از پيش اثرات و پيامدهاي جنگ و درگيري در سوريه را بطور مستقيم لمس مي كند. حزب پ ك ك در دوران اخير دست به سلسله سوءقصدهايي زده كه به عقيده سياستمداران تركيه با پشتيباني از سوريه و همچنين ايران انجام گرفته اند. از آن گذشته بحران سوريه رشد اقتصادي تركيه را نيز تحت الشعاع قرار داده و ضربه اي سنگين به آن وارد كرده است. سوريه يكي از مسيرهايي محسوب مي شد كه تركيه از طريق آن كالاهاي خود را به بازار كشورهاي عربي حوزه خليج فارس ارسال مي كرد.
يادآور مي شود در آخرين درگيري ميان پ ك ك و نيروهاي امنيتي، 30 نفر از طرفين كشته شدند كه 10تن آن نيروهاي امنيتي بودند. براساس برآوردهاي گروه بين المللي بحران (International Crisis Group) از ماه ژوئن سال گذشته ميلادي تاكنون نزديك به 800 نفر در خشونت هاي تركيه كشته شده اند كه 200 نفر از آنان را نيروهاي دولتي تشكيل مي دهند. حدود يك پنجم جمعيت تركيه كرد هستند. در مجموع 45 هزار نفر در درگيري هاي ميان پ ك ك و دولت مركزي تركيه كشته شده اند.
همزمان با تحليل دويچه وله، روزنامه «تودي زمان» چاپ تركيه در تحليلي خاطرنشان كرد: برآورده هاي آنكارا درباره سوريه اشتباه بود و نتايج ناگوار آن تركيه را تهديد مي كند.
اين روزنامه با اشاره به آرزوي احياي امپراتوري عثماني نوشت: به نظر مي رسد بحران سوريه محكي جدي است تا دولت اردوغان اين آمال خود را كنار بگذارد و با واقعيت ها روبه رو شود. هم اكنون در جنگ شديدي ميان نيروهاي دولتي سوريه و شورشيان، موازنه قدرت به سود دولت است. تنها عاملي كه مي تواند موازنه كنوني قدرت را در سوريه برهم بزند مداخله خارجي است اما از يك سو با توجه به مخالفت هاي روسيه و چين و از سوي ديگر به دليل مشكلات فزاينده كشورهاي غربي و به ويژه فرانسه و آمريكا احتمال تحقق چنين امري در آينده نزديك چندان قابل تصور نيست. به همين خاطر نيز آنكارا ناچار است خود به تنهايي با بحران سوريه روبه رو شود. با توجه به عدم سقوط دولت سوريه و محاسبات اشتباه تركيه، اين كشور هم اكنون با پيامدهاي ناگوار اين جنگ روبه رو شده است.
تودي زمان خاطرنشان كرد: هم اكنون هزاران آواره سوري در اردوگاه هايي در داخل خاك تركيه حضور دارند كه خود هزينه هاي سنگيني را بر اقتصاد تركيه تحميل كرده است. همچنين حضور اين آوارگان موجب برهم خوردن وضعيت امنيتي و شرايط اجتماعي شهرهاي پذيراي اين آوارگان شده است. به گونه اي كه حضور آوارگان هم اكنون به ديگ جوشاني تبديل شده است و بسياري از مردم به شدت مخالف سياست هاي كنوني دولت تركيه در قبال بحران سوريه هستند.
اين روزنامه چاپ تركيه مي نويسد: عرصه سياسي تركيه نيز به شدت دو قطبي شده و اتهامات سنگيني ميان حزب حاكم و احزاب مخالف رد و بدل مي شود. مخالفان، دولت را متهم مي كنند كه با اتخاذ سياست هاي نادرست و پيروي محض از قدرت هاي امپرياليستي اين كشور را وارد گرداب سوريه كرده اند. در حالي كه تركيه حامي اصلي ارتش آزاد سوريه است، گروه پ ك ك نيز فعاليت هاي خود در داخل خاك تركيه را افزايش داده است. قدرت گرفتن كردهاي داخل سوريه نيز موجب پيچيده تر شدن بحران كردهاي تركيه شده است. با توجه به وجود اين مشكلات به نظر مي رسد كه متحدان غربي دولت تركيه نيز به نوعي از اين كشور روي برگردانده اند چرا كه جلسه اخير شوراي امنيت نيز نشان داد تركيه بايد خود به تنهايي مشكلاتش را حل و فصل كند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14