(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 شهریور 1391 - شماره 20300

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتقاد ايران در سازمان ملل از نقش مخرب برخي كشورها در تحولات سوريه
رهبر انقلاب در پيام به اجلاس سراسري نماز:
جامعه آرماني اسلام با گسترش نماز تحقق مي يابد
رهبر انقلاب در جمع اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه تاكيد فرمودند:
مبناي حوزه هاي علميه تربيت فقيه است
و در كنار آن بايد به آموزش و فراگيري فلسفه و كلام اهتمام شود
وزير خارجه چين پس از ديدار با كلينتون:
موضوع هسته اي ايران بايد از طريق گفت وگو و مذاكره حل و فصل شود
اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي در اصفهان آغاز به كار كرد
اختلاف شديد درباره ايران كابينه رژيم اسرائيل را لغو كرد
جان بولتون: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها پيروزي بزرگي براي ايران بود
اسامي قبول شدگان كنكور سراسري دانشگاه آزاد منتشر شد
ميوه فيساليس (گوجه زميني) در ايران توليد مي شود
شرايط و نحوه پيش ثبت نام عتبات عاليات اعلام شد
چشم به راه سپيده
قائم مقام وزير بهداشت: هزينه هاي سلامت مردم به كمتر از 30 درصد كاهش مي يابد
سردار فدوي: آمريكايي ها با انجام كوچكترين حماقتي از منطقه سالم خارج نمي شوند
مركز انجماد اسپرم دام مدار بسته جهان در فيروزكوه افتتاح شد
طي 3 سال گذشته انجام شد
اعزام 21 ناوگروه به آب هاي بين المللي
مراسم خطبه خواني حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد
معلول مكتب نرفته لرستاني كتاب مي نويسد
مشاور معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:
رتبه توليد علم ايران در جهان ارتقا يافت
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست: پسماند كشور نيازمند 5000 ميليارد ريال اعتبار است
اخبار ادبي و هنري


انتقاد ايران در سازمان ملل از نقش مخرب برخي كشورها در تحولات سوريه

سفير و معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل از نقش مخرب برخي كشورها پيرامون تحولات سوريه انتقاد كرد.
«اسحاق آل حبيب» در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل كه براي بررسي تحولات سوريه با حضور دبيركل سازمان ملل و اخضر ابراهيمي نماينده ويژه وي در امور سوريه برگزار شده بود، طي سخناني از نقش مخرب برخي كشورها در تحولات سوريه انتقاد كرد و خواستار اهتمام جدي همه طرف هاي منطقه اي و بين المللي براي يافتن يك راه حل سياسي صلح آميز براي بحران سوريه شد.
سفير و معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل با اشاره به انتخاب اخضر ابراهيمي به عنوان نماينده ويژه دبيركل در امور سوريه ابراز اميدواري كرد كه وي، با توجه به شهرت و تجربيات گسترده در پي گيري برخي موضوعات حساس قبلي، به دنبال يافتن يك راه حل سياسي صلح آميز و جامع براي بحران سوريه باشد.
معاون نمايندگي كشورمان تصريح كرد كه جمهوري اسلامي ايران آماده است، همانطور كه با كوفي عنان در پي گيري سياست هاي درست براي حل و فصل بحران جاري در سوريه همكاري كرد، با وي نيز در اين جهت همكاري كند.
آل حبيب تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران از يك روند سياسي سازنده، صلح آميز، غيرتبعيض آميز و غيرمغرضانه به رهبري سوري ها حمايت مي كند و آماده است تا نقشي سازنده در اين روند ايفا كند.
وي اضافه كرد: تنها از طريق يك چنين روندي، مصالحه سياسي وسيع تر، اتحاد ملي، ثبات و تماميت ارضي در سوريه حفظ خواهد شد.
سفير و معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل گفت: تداوم خشونت و ايراد اتهامات متقابل عليه يكديگر نه تنها به حل هيچ مشكلي منجر نمي شود، بلكه اين امر شرايط را بيشتر ملتهب خواهد كرد.
وي افزود: اگر اقدامات اساسي در جهت كاهش اقدامات مخرب انجام نشود، شانس كمي براي موفقيت يك راه حل صلح آميز وجود دارد.
آل حبيب بر نياز فوري به اقدامات جدي از سوي بازيگران بين المللي و منطقه اي داراي نفوذ در اين موضوع حساس براي يافتن يك روند سياسي به رهبري خود سوري ها و حل اين بحران از طريق صلح آميز تاكيد كرد.
سفير و معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل افزود: متاسفانه برخي كشورها با حمايت از گروه هاي مسلح تندرو و بدون توجه به حاكميت و تماميت ارضي سوريه و همچنين اصول منشور ملل متحد و حقوق بين الملل كه مداخله در امور داخلي كشورها را منع كرده، نقش مخربي در سوريه ايفا مي كنند.
آل حبيب همچنين افزود: جامعه بين المللي و به ويژه بازيگران منطقه اي و بين المللي بايد قويا از ماموريت اخضر ابراهيمي در جهت تشويق طرف هاي سياسي براي انجام گفت وگو با حكومت سوريه به منظور ايجاد يك روند سياسي صلح آميز حمايت كنند. جمهوري اسلامي ايران نيز به نوبه خود به طور جدي از اين روند حمايت مي كند و همان طور كه قبلا اعلام كرده، آماده ميزباني مذاكرات بين حكومت سوريه و طرف هاي مخالف است.
در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل متحد كه براي بررسي تحولات سوريه تشكيل شده بود، ران پروسور نماينده رژيم صهيونيستي ادعاهاي بي اساسي را در مورد نقش ايران در تحولات سوريه بيان كرد كه اين اتهامات با واكنش اسحاق آل حبيب سفير و معاون نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك رو به رو شد.
اسحاق آل حبيب در سخنان خود اظهار داشت كه نماينده رژيم صهيونيستي بار ديگر ادعاهاي بي اساس و بيهوده اي را عليه جمهوري اسلامي ايران بيان كرد، اين اتهامات در حالي بيان مي شود كه جامعه بين المللي از دست اين رژيم به واسطه سوابق غيرانساني، تجاوزكارانه و جنايتكار آن و همچنين فعاليتهاي تروريستي در منطقه و ديگر نقاط جهان و بويژه به عنوان عامل اصلي عدم امنيت و بي ثباتي در خاورميانه، به ستوه آمده است.


رهبر انقلاب در پيام به اجلاس سراسري نماز:

جامعه آرماني اسلام با گسترش نماز تحقق مي يابد

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
بيست و يكمين اجلاس سراسري نماز با پيام رهبر معظم انقلاب و باحضور 800 انديشمند و پژوهشگر در كرمانشاه آغاز شد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به بيست و يكمين اجلاس سراسري نماز، قرار گرفتن نماز در جايگاه شايسته خود را زمينه ساز رسيدن جامعه به نقطه مطلوب آرماني اسلام دانستند و تأكيد كردند: همه تلاش هاي فرهنگي، هنري و برنامه ريزي هاي آموزشي بايد در راستاي رونق روزافزون نماز در بين مردم به ويژه جوانان طراحي و اجرا شود.
متن پيام رهبر معظم انقلاب به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امسال نيز شما مردان و زنان خداجوي و حقيقت نيوش، با برگزاري اين اجلاس، گام ديگري در راه وظيفه بزرگ اسلامي خويش يعني اقامه نماز برداشته ايد. از همه دست اندركاران به ويژه از جناب حجت الاسلام آقاي قرائتي، روحاني مجاهد و صادق و ثابت قدم كه استوانه اصلي اين كار بزرگ است، تشكر مي كنم و پاداش الهي را براي ايشان و همكارانشان مسالت مي نمايم.
با اين همه بايد اعتراف كنيم كه هنوز مجموعه ما مسئولان نظام اسلامي وظيفه خود را در اين باره به تمام و كمال، ادا نكرده ايم. اهميت نماز را بايد به درستي فهميد. اين كه فرموده اند:اگر نماز در درگاه خداوند، مقبول افتد ديگر خدمات و زحمات نيز پذيرفته شده و اگر نماز، مردود باشد هرچه جز آن نيز مردود گشته است، حقيقتي بزرگ را بما مي نماياند. آن حقيقت اين است كه اگر در جامعه اسلامي نماز در جايگاه شايسته خود قرار گيرد، همه تلاش هاي سازنده مادي و معنوي، راه خود را به سمت و سوي آرمان ها مي گشايد و جامعه را به نقطه مطلوب آرماني اسلام مي رساند؛ و اگراز اهميت نماز غفلت شود و نماز مورد بي اعتنايي قرار گيرد، اين مسير به درستي طي نخواهد شد و تلاش ها و مجاهدتها تأثير لازم را در رساندن به قله اي كه اسلام براي جامعه بشري ترسيم كرده است، نخواهد داشت.
اين حقيقت، به همه ما هشدار مي دهد و وظيفه اي سنگين را به ياد مي آورد. تلاش هاي فرهنگي و هنري و برنامه ريزي هاي آموزشي و غيره، همه بايد به گونه اي طراحي و اجرا شود كه نماز، با كيفيت مطلوب، روز به روز در ميان مردم به ويژه جوانان و نوجوانان رونق گيرد و همه به راستي ازاين چشمه پاكي و روشني بهره مند گردند. بي شك دستگاه هاي متعدد امور فرهنگي و آموزشي و صدا و سيما و دست اندركاران اداره مساجد، بيش از ديگران بايد احساس مسئوليت كنند.
از خداوند متعال كمك بخواهيد و دامن همت به كمر بزنيد و حركتي تازه در اين راه آغاز كنيد. خداوند يار و نگهدارتان.
سيدعلي خامنه اي
13 شهريور 1391
اين اجلاس كه از آثار سفر پربركت رهبر معظم رهبري در 20 مهر ماه به استان كرمانشاه است، به مدت دو روز در تالار انتظار كرمانشاه برگزار مي شود.
بنا براين گزارش، رئيس ستاد اقامه نماز كشور در اين مراسم با بيان اينكه در راس همه امور ابتدا بايد نماز برگزار شود، اظهار كرد: روحاني ابتدا بايد پيشنماز باشد، همان گونه كه رهبرمعظم انقلاب در سه وعده پيشنماز است و بعد به امورات مي رسد .
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي، شروع معراج را از مسجد عنوان كرد و گفت: قيام امام زمان (عج) نيز از مسجد آغاز مي شوند و اين همه نشانه از اولويت نماز و مسجد بر همه چيز است .
همچنين وزير آموزش و پرورش دراين اجلاس ارتقاي نگاه جامعه به نماز را يك رابطه خصوصي بين بنده و خداوند عنوان كرد و گفت: ذكر نماز ستايش و يا خواهش رجزهاي از منيت نيست چرا كه انسان بشدت به اصل خود تقرب مي جويد .
حاجي بابايي با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب كه اگر از اين منصب كنار روم امام جماعت دانشگاه مي شوم افزود: اين يعني اقامه نماز و فرهنگ سازي آن در محيط فرهنگي و آموزشي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
گفتني است،از ميان بيش از 1300 مقاله واصله به دبيرخانه بيست و يكمين اجلاس سراسري نماز ، تعداد 21 اثر به عنوان آثار برگزيده از سوي هيئت داوران انتخاب و معرفي شده است كه در كتاب «مجموعه مقالات برگزيده اجلاس» و نيز چكيده آثار راه يافته به مرحله نهايي داوري در كتاب مستقل ديگري چاپ و منتشر مي شود .


رهبر انقلاب در جمع اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه تاكيد فرمودند:

مبناي حوزه هاي علميه تربيت فقيه است
و در كنار آن بايد به آموزش و فراگيري فلسفه و كلام اهتمام شود

حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه سراسر كشور با اشاره به منزلت و جايگاه اين شورا در تربيت روحانيون و علماي تأثيرگذار بر ضرورت جدي گرفتن تحول در حوزه هاي علميه و زنده كردن ظرفيت هاي دروني آن، و ارتقاي سطح اخلاق، فكر و معرفت ديني طلاب تأكيد كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي مبناي اصلي كار در حوزه هاي علميه را تربيت فقيه خواندند و خاطرنشان كردند: لازم است در كنار توجه به اين مبناي اصلي به آموزش و فراگيري علوم عقلي اعم از فلسفه و كلام نيز اهتمام شود.
ايشان «روح» حاكم بر حوزه هاي علميه را تربيت علماي وارسته دانستند و در تبيين لوازم «صورت و قالب» فعاليت هاي حوزه هاي علميه، بر مواردي همچون پرهيز از تقليد روش هاي مديريتي ديوان سالارانه، گسترش تشكيلات اداري، موازي كاري و مدرك گرايي تأكيد كردند.
رهبر انقلاب تقويت سطح علمي و آموزشي در حوزه هاي علميه را ضرورتي قابل توجه دانستند و تصريح كردند: لازم است شوراي عالي حوزه هاي علميه در اين زمينه برنامه ريزي كند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي ابتدا آيت الله استادي رئيس شوراي عالي حوزه علميه و سپس حضرات آقايان مقتدايي، غروي و حسيني بوشهري گزارشي از اقدامات دوره گذشته مديريت حوزه و مصوبات و سياست گذاري هاي شوراي عالي و برنامه هاي مديريت در دوره پيش رو بيان كردند.
 


وزير خارجه چين پس از ديدار با كلينتون:

موضوع هسته اي ايران بايد از طريق گفت وگو و مذاكره حل و فصل شود

وزير خارجه چين تاكيد كرد كه موضوع هسته اي ايران بايد از طريق گفت وگوهاي گروه 1+5 و ايران حل و فصل شود.
«يانگ جيچي» وزير خارجه چين در كنفرانس خبري مشترك بعد از ديدار با «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا، گفت: چين با هر كشور خاورميانه كه به دنبال سلاح هاي هسته اي باشد مخالف است اما معتقديم كه پرونده هسته اي ايران بايد از طريق روش هاي صلح آميز و ديپلماتيك حل و فصل شود.
جيچي تصريح كرد: مذاكرات ايران و گروه 1+5 كه شامل پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان است نقش مثبتي در اين زمينه ايفا خواهد كرد.
وي گفت: همه طرف ها بايد به مذاكرات متعهد باشند و به طور جدي پيشنهادهاي طرف هاي درگير در اين موضوع را مورد بررسي قرار دهند و بيشتر به جنبه هاي مثبت آن توجه كنند.
به گزارش شينهوا، وزير خارجه چين گفت: چين همچنان با رويكردهاي يك جانبه و تحريم يكجانبه كشورهاي ديگر مخالف است.
وي ابراز اميدواري كرد كه آمريكا و چين علي رغم اختلافات موجود در زمينه موضوع هسته اي ايران با يكديگر در ارتباط باشند.


اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي در اصفهان آغاز به كار كرد

سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي با حضور 11 كشور خارجي به مدت دو روز در اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، در سومين اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي كه طي ديروز و امروز در مهمانسراي عباسي اصفهان برگزار مي شود كشورهايي از جمله سوريه، لبنان، فلسطين، مصر، تونس، ليبي، بحرين و عربستان سعودي در آن حضور دارند.
اجلاس بين المللي مقاومت اسلامي با تاكيد بر محورهاي «بيداري كشورهاي اسلامي و استكبارستيزي»، «روند نابودي اسرائيل پيش از فروپاشي ديكتاتوري در مصر و تونس»، «وحدت فلسطين و حق بازگشت آوارگان»، «ملت هاي انقلابي در كنار مقاومت» و «نقش و جايگاه اصفهان در حمايت از مقاومت»، «بررسي چشم انداز آينده مقاومت اسلامي» و «راهبردهاي بيداري اسلامي» وحدت اسلامي و خيزشي اصولي منطبق با آموزه هاي اسلامي را در دستور كار خود قرار داده است.
سازمان هاي بين المللي اقدامي براي فلسطين نكرده اند
دبيركل حزب الله لبنان گفت: هيچ يك از مجامع بين المللي براي فلسطين كاري نكردند اما موضع تاريخي امام خميني در آن زمان دعوت به تشكيل مقاومت اسلامي براي انجام وظيفه شرعي و اخلاقي بود.
به گزارش خبرنگار مهر از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن نصرالله در پيام خود به كنفرانس «مقاومت اسلامي» در اصفهان آورده است: لبنان و فلسطين هيچ وسيله اي جز عشق به خداوند در دست ندارد اما با توكل به خداوند و پايداري در راه آرمان هاي خود توانست سرزمين خود را از دشمنان پس بگيرد.
وي در اين پيام با بيان اينكه مقاومت اسلامي متواضعانه هر روزه در حال يادگيري و آموزش است و با توكل بر خدا نسبت به آرمان ها و اهداف خود پايدار است، ادامه داد: مقاومت اسلامي لبنان براي آزادي سرزمين هاي اسلامي و پس گيري مقدسات ايستادگي مي كنند.
سيدحسن نصرالله در بخش ديگري از پيام خود آورده است: مقاومت اسلامي لبنان توانست اعتبار فرهنگ مقاومت را در مقابل رژيم صهيونيستي، آمريكا و غرب شكل بدهد كه پس از آن انتفاضه جهاني فلسطين و آزادسازي بيشتر سرزمين هاي لبنان در سال 2000 و همچنين پيروزي غزه در سال 2008 باعث شد احساس عزت و خودباوري و اعتماد بيشتر در جهان عربي ايجاد شود.
دبيركل حزب الله لبنان در پيام خود آورده است: فرهنگ مقاومت يعني ايستادن حق عليه باطل، فرهنگ مقاومت در مقابل تبليغات دولت آمريكا است اما در خصوص لبنان مقاومت توانست به وسيله ارتش و ملت ايستادگي كند كه اين نشان دهنده قدرت در لبنان است.
سيدحسن نصرالله در بخش ديگر اين پيام تأكيد كرده است: همه مي دانند كه سازمان هاي بين المللي هيچ اقدام مناسبي براي لبنان انجام ندادند تا رژيم صهيونيستي به قوانين جهاني و بين المللي پايبند شود.
در بخش ديگر اين پيام آمده است: مقاومت اسلامي در راه خدا استوار و پيش قدم است و شجاعت و صلابت و شهامت آن باعث رعب و وحشت در دل دشمنان مي شود.


اختلاف شديد درباره ايران كابينه رژيم اسرائيل را لغو كرد

نخست وزير رژيم صهيونيستي جلسه دوم نشست كابينه اين رژيم درباره ايران را پس از درز اخبار محرمانه آن در رسانه ها كه حاكي از اختلافات ميان موساد، شين بت و اداره اطلاعات ارتش اين رژيم درباره برنامه هسته اي ايران بود، به تعويق انداخت.
روزنامه جروز الم پست با اشاره به اين خبر گزارش داد كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي روز چهارشنبه در اقدامي كم سابقه جلسه ويژه اعضاي امنيتي و سياسي كابينه درباره ايران را كه روز سه شنبه آغاز شده بود، به اين دليل به تعويق انداخت كه اخبار جلسه اول به رسانه ها درز كرد.
نتانياهو براساس اعلاميه دفترش، اعلام كرد كه اتفاق وخيمي اندكي قبل از پايان نشست روز سه شنبه رخ داد و آن درز اخبار نشست امنيتي در رسانه ها بود. نتانياهو روز سه شنبه جلسه سالانه كابينه درباره ارزيابي هاي امنيتي را با حضور اعضا آغاز كرد كه در آن به طور مفصل به مسئله ايران پرداخته شد.
نتانياهو كه از اين رويداد به شدت عصباني شده است گفت كه امنيت اين رژيم مبتني بر توان كابينه امنيتي براي محرمانه نگهداشتن مذاكرات مفصلي است كه در آن واقعيات، عقايد و اختلافات مطرح مي شود و «اين ابزار مقدماتي مديريت امنيت است. ديروز يك نفر به شكلي وخيم به اعتمادي كه شهروندان به اين نهاد دارند، خدشه وارد كرد. او قواعد مقدماتي مذاكرات حكومتي در كابينه امنيتي را زير پا گذاشت. او همچنين نام خوب همه آنهايي كه در اين نشست بودند و اطلاعات را به بيرون درز ندادند خدشه دار كرد.»
خشم نتانياهو ظاهرا ناشي از تيتر اول نسخه چهارشنبه روزنامه يديعوت آحارونوت با اين مضمون است: «اختلاف درباره ايران ميان آژانس هاي اطلاعاتي».
به گزارش ايسنا، براساس گزارش اين روزنامه، اعضاي كابينه از شنيدن اينكه آژانس هاي اطلاعاتي اين رژيم يعني شين بت، موساد و اطلاعات ارتش درباره ايران توافق ندارند، شوكه شدند.
براساس اين گزارش، اختلافات اين آژانس ها بر سر دوره اي موسوم به دوره مصونيت است كه در آن ايران در برنامه هسته اي خود تا جايي پيشرفت كرده است كه ديگر حمله تل آويو عليه آن موثر نخواهد بود.
نتانياهو ضمن به تعويق انداختن جلسه دوم نشست كابينه به وزيران كابينه گفت كه كاري با رسانه ها كه كار خودشان را انجام مي دهند ندارد؛ بلكه «از شخصي شكايت دارم كه ابتدايي ترين اعتمادي را كه براي برگزاري نشست هاي امنيتي كابينه ضروري است زير پا گذاشت و به توان برگزاري نشست هاي محرمانه صدمه زد. من در برابر شهروندان اسرائيل و امنيت آنها مسئوليت دارم و بنا بر اين نشست را منحل مي كنم».
نشست روز سه شنبه اولين نشست مفصل درباره ايران ظرف چندين ماه اخير بود. در حالي كه كابينه داخلي نتانياهو كه متشكل از هشت وزير است مي تواند درباره حمله به ايران نظريه مشورتي بدهد، اما تصميم واقعي بايد توسط كابينه امنيتي اتخاذ شود.
يك مقام عالي رتبه حاضر در اين نشست به روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» گفت كه اطلاعات ارائه شده در جلسه بسيار نگران كننده بود.
بنابر گزارش اين روزنامه هيچ تصميم عملياتي در اين جلسه اتخاذ نشد و «به نظر مي رسيد كه اعضاي كابينه در خصوص اينكه برنامه هسته اي ايران چه زماني به منطقه مصونيت مي رسد، اختلاف نظر داشتند.»
مقام ياد شده به آحارونوت گفت كه «ايراني ها به شكلي خستگي ناپذير فعاليت هاي هسته اي را دنبال مي كنند و اين روند آهسته نشده است.»
سران اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در اين جلسه ليستي از تحريم هايي را كه غرب از واهمه افزايش قيمت نفت و همچنين مخالفت هاي چين، هنوز آنها را عليه ايران اعمال نكرده، ارائه كرده اند.
به گزارش آحارونوت در اين جلسه همچنين مطرح شده است كه لازم است تحريم هاي بيشتري عليه ايران اعمال شود تا بلكه بتوان به دستاوردي رسيد. كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي متشكل از 14عضو است كه چندين تن از وزراي كابينه اسرائيل و همچنين سران امنيتي اين رژيم در آن حضور دارند.
 


جان بولتون: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها پيروزي بزرگي براي ايران بود

سفير پيشين آمريكا در سازمان ملل با اشاره به اين كه برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران، پيروزي بزرگي براي ايران بود، تاكيد كرد كه تحريم ها هيچ تاثيري بر فعاليت هاي هسته اي ايران ندارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني فاكس نيوز، ابتدا مجري شبكه گفت مارتين دمپسي در اظهارات خود به اين موضوع اشاره كرد، كه تحريم هاي اقتصادي موثر واقع شده است. آيا شواهدي دال بر آن وجود دارد كه تحريم ها روي توانايي ايران براي معامله كالا با خارج تاثير مي گذارد، روي برنامه هسته اي اين كشور نيز تاثيري داشته است كه شايان ذكر باشد؟
جان بولتون پاسخ داد: به نظرم، تحريم ها هيچ تاثيري روي فعاليت هسته اي ايران نداشته اند و ايران نيز كوشيد در اجلاس اخير غيرمتعهدها همين موضوع را نشان دهد، اجلاسي كه در آن 120 كشور حمايت خود را از حق هسته اي ايران نشان دادند. اين اجلاس پيروزي بزرگي براي ايران بود و نه فقط از اين جهت كه رياست اين اجلاس بر عهده ايران گذاشته شد.
بولتون ادعا كرد: به نظرم تحريم ها، آثار زيانبار اقتصادي بر ايران به همراه داشته است، اما اين آثار فقط در حاشيه بوده است، با گذشت هر روز نيز، ايران شيوه هاي كاهش آثار تحريم ها، پرهيز از مواجه شدن با آنها و دور زدن تحريم ها چه در حوزه مالي و چه در زمينه نفت را مي آموزد. بدين ترتيب آثار تحريم ها با گذر زمان كاهش خواهد يافت.
جان بولتون خاطرنشان كرد: به اعتقاد من سياست هاي خصومت آميز دولت اوباما نسبت به اسرائيل به طور كلي و بالاخص در زمينه مسئله ايران، در دوره دوم رياست جمهوري اوباما افزايش خواهد يافت و اسرائيل در رويارويي با ايران بيشتر تنها خواهد ماند.
 


اسامي قبول شدگان كنكور سراسري دانشگاه آزاد منتشر شد

اسامي نفرات برتر و قبول شدگان 2 كنكور سراسري و تخصصي دانشگاه آزاد منتشر شد
اسامي نفرات برتر و قبول شدگان كنكور سراسري و حائزين شرايط دعوت به مصاحبه 13رشته دوره دكتري و بالاخره كنكور پزشكي و غيرپزشكي دانشگاه آزاد امروز منتشر شد.
دكتر ناصر اقبالي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ديروز با اشاره به اعلام نتايج آزمون سراسري دانشگاه آزاد، اسامي رتبه هاي اول تا سوم مجموعه هاي رياضي و فني مهندسي، علوم تجربي، كشاورزي و دامپزشكي، علوم انساني (مجموعه هاي سه و چهار)، علوم پزشكي، زبان هاي خارجه و هنر دانشگاه آزاد در آزمون سراسري سال 91 را به اين شرح اعلام كرد:
مجموعه رياضي
و فني مهندسي
نفر اول اميرعلي ولي نژاد (مهندسي برق الكترونيك واحد تهران مركز)
نفر دوم محمدرضا صدرزاده (مهندسي كامپيوتر نرم افزار واحد تهران جنوب)
نفر سوم محمدامين شادي گيزناب (مهندسي برق- قدرت واحد تبريز)
مجموعه علوم تجربي
كشاورزي و دامپزشكي
نفر اول فاطمه ناصري طاهري (زيست شناسي سلولي و مولكولي- ژنتيك، پزشكي تهران)
نفر دوم تينا نظري (زيست شناسي سلولي و مولكولي- ميكروبيولوژي پزشكي تهران)
نفر سوم سحر تركمان دهنوي (زيست شناسي سلولي و مولكولي- ژنتيك پزشكي تهران)
مجموعه سه علوم انساني
نفر اول وحيد حامد (حقوق واحد تفت)
نفر دوم ريحانه آشتياني عراقي (حقوق تهران مركز)
نفر سوم زهرا شيخي يان (حقوق تهران شمال)
مجموعه 4 علوم انساني
نفر اول فاطمه شيخ زاده نجار (روانشناسي- روانشناسي باليني پزشكي تهران)
نفر دوم مهدي كيايي (مديريت بازرگاني تهران مركز)
نفر سوم فواد حسن زاده خسروشاهي (روانشناسي- روانشناسي باليني تهران مركز)
مجموعه علوم پزشكي
نفر اول غزاله تفاق (پزشكي دكتراي حرفه اي، پزشكي تهران)
نفر دوم پدرام افشار (بكشلو پزشكي دكتراي حرفه اي، پزشكي تهران)
نفر سوم آيدا چركزي (پزشكي دكتراي حرفه اي، پزشكي تهران)
مجموعه زبان هاي خارجه
نفر اول ياسمن رنگين كمان (زبان و ادبيات انگليسي، تهران شمال)
نفر دوم زهرا حجرگشت (زبان و ادبيات انگليسي، كرج)
نفر سوم هستي گرجاني (مترجمي زبان انگليسي، اسلامشهر)
مجموعه هنر
نفر اول شيرين جعفري نسب كرماني (موسيقي، تهران مركز)
نفر دوم، بشير راستگوفر (ارتباط تصويري، تهران مركز)
نفر سوم، عطيه حسيني مقدم (عكاسي، تهران مركز)
اقبالي تاكيد كرد: كليه داوطلبان كنكور امروز مي توانند با مراجعه به سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي از نتايج خود مطلع شوند.
اسامي حائزين شرايط
براي مصاحبه رشته دكتري
ناصر اقبالي همچنين در خبر ديگري به مشخص شدن اسامي داوطلبان 13رشته دكتري دانشگاه آزاد براي مصاحبه خبر داد و گفت: از 13رشته اعلام شده تعداد 2رشته از گروه فني و مهندسي، تعداد 4 رشته از گروه علوم پايه، تعداد 7 رشته از گروه علوم انساني، است كه از طريق پايگاه اطلاع رساني مركز آزمون به نشاني WWW.AZMOON.NE در دسترس داوطلبان قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه تاكنون مصاحبه 131رشته در دوره دكتري تخصصي انجام شده است، خاطرنشان كرد: اسامي داوطلبان حائز شرايط مصاحبه ساير رشته ها نيز تا آخر شهريورماه اعلام خواهد شد.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد افزود: پذيرش دانشجو در دوره دكتري تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي طي دو مرحله آزمون كتبي و مصاحبه علمي انجام مي شود و پس از آزمون كتبي براساس ظرفيت پذيرش هر رشته تعدادي از داوطلبان حائز شرايط با اولويت نمره كتبي به مصاحبه علمي دعوت و پذيرفته شدگان نهايي از ميان افراد مصاحبه شده با بالاترين امتياز انتخاب مي شوند. همچنين متقاضيان دوره دكتري تخصصي بدون آزمون نيز ابتدا براساس امتيازات حاصل از معدل، نمره پايان نامه و توليدات علمي رتبه بندي و سپس تعدادي از داوطلبان با توجه به ظرفيت پذيرش و با اولويت امتيازات به مصاحبه علمي دعوت شده و پذيرش نهايي با توجه به امتياز نهايي هر داوطلب انجام مي شود.
نتايج كنكور پزشكي
و غيرپزشكي منتشر شد
ناصر اقبالي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد ديروز همچنين در خبر ديگري به اعلام نتايج كنكور پزشكي و غيرپزشكي اين دانشگاه اشاره كرد و افزود: اسامي قبول شدگان اين كنكور از ساعت يازده امروز از طريق مركز آزمون دانشگاه آزاد منتشر مي شود.
وي تاكيد كرد داوطلبان مي توانند با وارد كردن اطلاعات شخصي در سامانه www.azmoon.com از نتايج خود مطلع شوند.
به گفته اقبالي در آزمون سراسري سال 91 انتخاب هفتم توسط دانشگاه صورت نگرفت و پذيرفته شدگان صرفا در يكي از انتخاب هاي اول تا ششم آزمون غيرپزشكي و يا يكي از انتخاب هاي چهارگانه نظام پاره وقت و يا آزمون پزشكي پذيرفته شدند.
وي در ادامه افزود: براي آن دسته از داوطلباني كه پذيرفته نشدند، امكان انتخاب رشته/ شهر مجدد از ميان رشته/ شهرهايي كه ظرفيت پذيرش آنها تكميل نشده، فراهم مي شود.
به گفته رئيس مركز آزمون اكثريت پذيرفته شدگان آزمون سراسري سال جاري دانشگاه آزاد در انتخاب اول خود پذيرش شدند به طوري كه در آزمون هاي غيرپزشكي، پزشكي و پاره وقت به ترتيب 65 درصد، 54 درصد و 83 درصد از پذيرفته شدگان در انتخاب اول خود پذيرش شدند.
وي گفت: پذيرفته شدگان اين آزمون از روز شنبه 25/6/91 لغايت پنجشنبه 30/6/91مي توانند جهت ثبت نام به واحدهاي دانشگاهي محل پذيرش خود مراجعه كنند.
 


ميوه فيساليس (گوجه زميني) در ايران توليد مي شود

ميوه فيساليس موسوم به گوجه زميني در ايران توليد و به بازار عرضه مي شود.
مهندس نيلوفر رضايي معاون امور باغباني جهادكشاورزي استان تهران در اين باره به خبرنگار ما گفت: ميوه فيساليس كه به گوجه زميني نيز نام برده مي شود جزو 5 سبزي برتر در دنياست كه در مناطق نيمه گرمسير و گرمسير توليد مي شود. وي افزود: اين ميوه نخستين بار در كشور مكزيك توليد شده و سپس در كشورهاي شيلي و پرو نيز بهره برداري شد. وي با اشاره به ارزش غذايي اين ميوه گفت: سرشار از آنتي كسيدان، پكتين و ويتامين هاي گروه B و C است.
همچنين داروي ضدالتهاب نيز مي باشد كه خواص آن در درمان دردهاي رماتيسمي است.
رضايي درباره توليد آن در ايران گفت: اين ميوه در فضاي باز و گلخانه قابل كشت است و در حال حاضر در يكي از روستاهاي ورامين و در مساحت 7 هزار مترمربع توليد مي شود. ميزان عملكرد در فضاي باز براي يك هكتار بين 10 تا 12تن و در گلخانه 20 تا 30 تن قابل توليد است.
معاون امور باغباني جهادكشاورزي استان تهران درباره توليد قارچ نيز گفت: 90 واحد توليدي در 23 هكتار زمين سالانه 25 هزار و 500 تن قارچ در استان تهران توليد مي كنند.
وي افزود: از نظر به كارگيري تكنولوژي براي توليد قارچ قابل رقابت با كشورهاي توسعه يافته هستيم. وي عملكرد توليد در واحد سطح را 19كيلو در هر مترمربع ذكر كرد وگفت: اين ميزان در كشور 16كيلوگرم است. وي سرانه مصرف قارچ در كشور را900 گرم تا يك كيلوگرم ذكر كرد و گفت: تا سال 85 اين ميزان 350 گرم بود.
رضايي تأكيد كرد: در حال حاضر سالانه حدود يكهزار تن قارچ به كشورهاي عراق، ارمنستان و تاجيكستان توسط توليدكنندگان استان تهران صادر مي شود.


شرايط و نحوه پيش ثبت نام عتبات عاليات اعلام شد

مديركل حوزه رياست سازمان حج و زيارت گفت: متقاضيان تشرف به عتبات عاليات از تاريخ 18 شهريور تا 31 شهريور مي توانند با مراجعه به آدرس http://atabat. haj.ir پيش ثبت نام خود را انجام دهند.
بنيامين شكوه فر در گفت وگو با فارس اظهار داشت: شروع پيش ثبت نام عتبات عاليات از ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ 18 شهريور ماه تا ساعت 24 روز جمعه 31 شهريور خواهد بود.
وي گفت: اول مهرماه مشخصات ثبت شده متقاضيان با پايگاه ثبت احوال كشور مطابقت داده شده و افرادي كه اطلاعات آنها مغايرت داشته باشد از سيستم حذف خواهند شد.
شكوه فر ادامه داد: بعد از اين كه مطابقت مشخصات ثبت نام شدگان صورت گرفت قرعه كشي انجام مي شود و نتايج آن روز دوشنبه 3 مهرماه روي سايت پيش ثبت نام عتبات عاليات به آدرس http://atabat. haj.ir قرار خواهد گرفت.
مديركل روابط عمومي سازمان حج و زيارت در ادامه با اشاره به اين كه متقاضيان مي توانند به 2 روش نسبت به پيش ثبت نام عتبات عاليات اقدام كنند تصريح كرد: روش اول پيش ثبت نام گروهي از 1 تا 7 نفره و روش دوم پيش ثبت نام گروهي تا سقف 35 نفر است.
وي با اشاره به اين كه تاريخ اعزام ها از 27 مهر تا 29 آذر ماه سال جاري صورت مي گيرد تاكيد كرد: از نظر سازمان حج و زيارت فقط كاروان هاي مجاز اعلام شده در سامانه ثبت نام عتبات عاليات مورد تاييد اين سازمان است.


چشم به راه سپيده

Email: sepidehkayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

نكنه صداي ما نمي رسه؟!
انتظار جمعه اي رو مي كشيم
كه معطر از نسيم و نرگسه
به فرشته ها بگو دعا كنن
نكنه صداي ما نمي رسه
به فرشته ها بگو دعا كنن
يخ آغوش زمين آب بشه
ابرا از رو صورت ماه برن
آسمون زائر مهتاب بشه
قطره قطره عاشقيم و بي قرار
كي سحر ميشه شباي انتظار
لحظه لحظه بي قرار جمعه ايم
جمعه جمعه چشم به راهمون نذار
التماس دستهامونو ببين
تا نگي دلامون از سنگ شده
يوسف ما رو به كنعان برسون
دلمون خيلي واسش تنگ شده
شبو از خاطره ماه بگير
ماهو از اين شب خودخواه بگير
دلمون لك زده عاشقي كنيم
حق چشمامونو از راه بگير
قطره قطره عاشقيم و بي قرار
كي سحر ميشه شباي انتظار
لحظه لحظه بي قرار جمعه ايم
جمعه جمعه چشم به راهمون نذار
¤¤¤
قبله نما
روزي گره از زمانه وا خواهد شد
راز شب تار برملا خواهد شد
در راه عزيزي است كه با آمدنش
هر قطب نما، قبله نما خواهد شد
¤¤¤
تمام هستي من
بيا كه شب ز فراق تو بي سحر مانده
بيا كه داغ فراق تو بر جگر مانده
بيا كه ديده عالم دگر ندارد تاب
ز فرط گريه براي تو، بي گهر مانده
بيا كه رنگ خزان دارد آرزوهامان
بيا كه باغ اميد تو بي ثمر مانده
جواب طعنه زنان را دهم به اين جمله
كه يار و صاحب ما، در ره سفر مانده
دل شكسته من، هستي من زار است
تمام هستي من بر سر گذر مانده
شفا دهنده به زخم دل شكسته تويي
بيا كه ناله زهرا(س) به پشت در مانده
¤¤¤
سال فرج
هر راه به جز راه تو كج خواهد شد
بي لطف تو آسمان فلج خواهد شد
ما منتظران اگر بخواهيم همه
امسال همان سال فرج خواهد شد
سيد مجتبي شجاع


قائم مقام وزير بهداشت: هزينه هاي سلامت مردم به كمتر از 30 درصد كاهش مي يابد

قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از كاهش 30 درصدي هزينه خانوارها در حوزه سلامت، پس از اجراي طرح پزشك خانواده خبر داد.
به گزارش فارس، محمدرضا مجدي در آيين تجليل از برگزيدگان منتخب جامعه پزشكي و سلامت خراسان شمالي در تالار فرهيختگان اظهار داشت: ثبت نام از خانواده هاي ساكن در شهرهاي بجنورد، شيروان و اسفراين همزمان با اول شهريور امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وي تصريح كرد: با اجراي طرح ملي پزشك خانواده و نظام ارجاع، پيشگيري و درمان بيماري ها به طور كامل انجام مي شود و سوابق پزشكي و سلامت افراد با تشكيل پرونده الكترونيك سلامت در تمام نقاط كشور با اجازه خود فرد قابل دسترسي است.
مجدي گفت: پزشك خانواده شهري يك برنامه مهم و بنيادي در حوزه سلامت است كه 50 ميليون نفر از جمعيت كشور را زير پوشش مي گيرد و روند اجراي آن در اين استان مناسب است.
وي تأكيد كرد: اين طرح يكي از برنامه هاي اساسي حوزه سلامت در كشور است كه با هدف تحقق عدالت اجرا مي شود.
به گفته مجدي تمام تمهيدات و امكانات لازم براي اجراي اين طرح فراهم شده و اين طرح طبق برنامه زمان بندي شده به اجرا درمي آيد.
وي با بيان اينكه ارائه خدمات پزشكي و بهداشتي، با كيفيت مناسب تر توسط مراكز و پايگاه هاي سلامت در طرح پزشك خانواده انجام مي شود، كاهش قابل توجه هزينه هاي خدمات پزشكي تخصصي را از ديگر مزاياي طرح پزشك خانواده برشمرد.
مجدي گفت: بر اساس اين طرح هزينه هاي پرداختي براي سلامت مردم بايد به كمتر از 30 درصد كاهش يابد كه در صورت مشاركت مردم و پزشكان، كاهش هزينه هاي درمان با اين طرح قابل تحقق است.
گفتني است، در اين مراسم از پزشكان نمونه بخش خصوصي و دولتي با اهداي لوح و هدايايي تجليل به عمل آمد.


سردار فدوي: آمريكايي ها با انجام كوچكترين حماقتي از منطقه سالم خارج نمي شوند

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران گفت:اگر آمريكايي ها كوچكترين حماقتي انجام دهند از منطقه سالم بيرون نخواهند رفت.
به گزارش فارس سرتيپ علي فدوي در آئين اختتاميه اجلاس سالانه اساتيد بسيجي دانشگاه هاي كشور با اشاره به تامين امنيت خليج فارس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: طي اين چند سال ناوهاي آمريكايي براي ورود به خليج فارس مسير طبيعي خود را طي نمي كنند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران تأكيد كرد: تمام حركات ناوهاي آمريكايي در خليج فارس تحت نظارت نيروي دريايي سپاه است و هيچ ناوي از آمريكا در خليج فارس حركت نمي كند مگر اينكه تحت نظارت ما باشد.
وي افزود: آمريكايي ها ابرقدرت نظامي نيستند بلكه در عمليات رواني قدرتمندند و مي توانند آنچه خود مي خواهند را در ذهن ها بنشانند و تصويري از واقعيت را كه خود نياز دارند بسازند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران تأكيد كرد: اگر آمريكايي ها كوچكترين حماقتي انجام دهند از منطقه سالم بيرون نخواهند رفت.
فدوي افزود: در نيروي دريايي سپاه هيچكس باور ندارد كه قدرت و توانمندي نيروي دريايي آمريكا بيشتر از ايران باشد و اين مسئله را هر روز مشاهده مي كنند.
همچنين محمدحسين صفارهرندي در اختتاميه نشست سالانه اساتيد بسيجي در سالن قدس كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي اظهار داشت: در سنت انتخاباتي نظام ما در دو دهه اول انقلاب شاهد رقابت جدي در انتخابات نبوديم و عمدتاً انتخاب ها بر حسب رفاه بود و كسي هم مانع اين امر نبود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در دهه 70 و در دور اول انتخاب آقاي هاشمي رفسنجاني همه بر اين عقيده بودند كه او بايد رئيس جمهور شود اما در دور دوم با ورود آقاي احمد توكلي به انتخابات يك رقابت جدي پيش آمد و همچنين در دوم خرداد 76 نيز اين رقابت جدي پديدار شد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: درانتخاب هاي ما برنامه و پشتوانه و تيم گروهي ملاك نبوده است و اين چهره ها هستند كه راي مي آورند و حتي مواقعي بوده است كه افرادي براساس زيبايي و زشتي چهره انتخاب شده اند كه اين امر نگران كننده است.
صفارهرندي افزود: در شهرستان ها گاهي يك فرد با ظاهر متفاوت كانديدا شده و آراي زيادي را كسب كرده است اما سؤال اينجاست كه با اين انتخاب مي توان مجلسي شكل داد كه توانايي به دوش كشيدن بار عظيم انقلاب اسلامي را داشته باشد.
بنابر اين گزارش در حاشيه اختتاميه اجلاس سالانه اساتيد بسيجي دانشگاه هاي كشور معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران، برگزاري اجلاس غيرمتعهدها را نماد تبديل تهديد به فرصت در ايران دانست.
حميدرضا مقدم فر اظهار داشت: اين اجلاس حادثه اي بزرگ در نظام بود و همان طور كه رسانه هاي غربي نيز اذعان و اعلام كردند، به نوعي اجلاس تهران سونامي و انفجار ديپلماتيك در سراسر دنيا بود.
 


مركز انجماد اسپرم دام مدار بسته جهان در فيروزكوه افتتاح شد

مدير جهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه از افتتاح نخستين مركز انجماد اسپرم دام مدار بسته جهان در اين شهرستان خبر داد.
روح الله درويش خضري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اين مركز به همت بخش خصوصي در كشور ايجاد شده و پيشرفته ترين نوع آن در خاورميانه به شمار مي رود.
مدير جهاد كشاورزي فيروزكوه افزود: فيروزكوه با دارا بودن 233 هزار هكتار اراضي ملي، داراي 18 هزار و 200 هكتار اراضي كشاورزي است.
وي با معرفي بخش كشاورزي شهرستان فيروزكوه گفت: به دليل شرايط اقليمي منطقه در مقايسه با ديگر شهرستان هاي استان تهران نظير ورامين و پاكدشت كه شرايط توليد محصولات كشاورزي در آن چهار فصل امكان پذير است، عملا نيمي از سال را بدون توليد محصولات كشاورزي سپري مي كنيم و در شش ماه ديگر سال تنها در بخش دامي شاهد توليد و فعاليت هستيم.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه در پايان گفت: اين شهرستان به عنوان قطب پرورش ماهي در استان تهران مطرح است.


طي 3 سال گذشته انجام شد

اعزام 21 ناوگروه به آب هاي بين المللي

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: يكي از وظايف خاص اين نيرو، آماده نگهداشتن ناوگان شناوري و امكانات موجود است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، دريادار حبيب الله سياري صبح ديروز در استقبال از اعضاي ناوگروه بيست و يكم اعزامي نيروي دريايي ارتش به خليج عدن اظهار داشت: هدف از حركت در آب هاي آزاد و دور، اجراي دستورات و راهبردهاي رهبر معظم انقلاب است.
وي ادامه داد: انجام ماموريت ها در آب هاي دور مورد توجه مردم و رسانه هاي داخلي و خارجي است و اين امر نشان از موفقيت نيروي دريايي در امور محوله در اين زمينه دارد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه اهتزاز پرچم ايران اسلامي باعث افتخار است، افزود: اعزام 21 ناوگروه ظرف 3 سال اخير به آبهاي بين المللي و موفقيت 100درصدي ماموريت هاي محوله نشان از اقتدار نيروي دريايي ارتش دارد.
وي افزود: گذر دادن تمام كشتي هاي تجاري در منطقه ناامن 10درجه شمالي و انتقال فرهنگ ايران اسلامي به بنادر منطقه همواره در دستور كار ناوگروه هاي اعزامي قرار داشته است.


مراسم خطبه خواني حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

مراسم خطبه خواني حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور حجت الاسلام والمسلمين سعيدي امام جمعه و متولي آستانه مقدسه قم در شبستان بالا سر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمين سيدمصطفي حسيني سرپرست معاونت فرهنگي حرم مطهر در اين مراسم طي سخناني با اشاره به اينكه آئين خطبه خواني سابقه ديرينه دارد، اظهار كرد: مراسم خطبه خواني به صورت روزانه و با نظم خاصي با حضور خادمان حرم كريمه اهل بيت(س) برگزار مي شود.
وي بيان داشت: اين آئين معنوي نماد خدمتگزاري و عهد و پيمان خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اين بانوي كرامت است و موجب يكدلي و صميميت خادمان با يكديگر مي شود.
يادآورمي شود در گذشته خدام حرم كساني بودند كه چراغ حرم مطهر را روشن نگاه مي داشتند و به صورت 24 ساعته و در دو كشيك خدمت مي كردند.
در هر صبح هنگام تعويض شيفت خدام، رئيس خادمان كشيك قبل، طي مراسمي شمعداني هاي روشن را به رئيس و خادمان شيفت جديد تحويل مي داده و در ضمن آن حمد و ثناي خدا، مدح و ثناي اهل بيت عليه السلام و حضرت فاطمه معصومه عليها السلام را مي خواندند.
همچنين بعد از خواندن حمد و ثنا، خدام به قرائت دعاها و درخواست هاي خود از حضرت معصومه «عليها السلام» مي پرداختند كه اين مراسم به خطبه خواني معروف است و امروزه نيز به صورت نمادين برگزار مي شود.
 


معلول مكتب نرفته لرستاني كتاب مي نويسد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
معلول 90 درصد لرستاني بي آنكه مدرسه رفته باشد، با انجام كارهاي تحقيقاتي، كتاب مي نويسد.
داريوش الوند متولد 1346 ساكن روستاي هفت چشمه خرم آباد كه حدود 90 درصد معلوليت مادرزادي دارد، به صورت انفرادي شروع به فراگيري خواندن و نوشتن كرد و در مدت كوتاهي در اين عرصه تسلط لازم را پيدا كرد و پس از مدتي كتاب گمراهي و گمراهان را در 230 صفحه منتشر كرد. بنابراين گزارش اين نويسنده لرستاني، تا جلد هفتم اين كتاب را تأليف كرده و در انتظار انتشار آنهاست.
گفتني است، اين معلول 45 ساله، سالها پيش قصد تحصيل در پايه اول ابتدايي را داشت كه شدت بيماري مانع از فراگيري علم شد و او حتي حروف الفبا را نيز نتوانست بياموزد. داريوش الوند در راستاي علم آموزي تلاش خود را روزافزون كرد و به پژوهش در امور ديني پرداخت، تا جايي كه هم اكنون از نويسندگان استان لرستان محسوب مي شود.


مشاور معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:

رتبه توليد علم ايران در جهان ارتقا يافت

مشاور معاون آموزشي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: براساس آخرين آمار، رتبه توليد علم ايران در جهان از 17 به 16 ارتقا يافته است.
به گزارش ايرنا از بوشهر، دكتر احمد عامري، سه شنبه در آئين تجليل از پزشكان و داروسازان برتر استان بوشهر افزود: جمهوري اسلامي ايران در توليد علم بين كشورهاي منطقه نيز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وي در بخش ديگر سخنانش اظهار داشت: مسئوليت پذيري در مورد بيماران از ويژگي هاي ممتاز پزشكان است كه به ارتقاي سطح سلامت جامعه كمك خواهد كرد.
مشاور معاون آموزشي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: توجه به داروهاي گياهي و طب سنتي به جاي تكيه بر داروهاي شيميايي از ضرورت هاي اين بخش است.
عامري گفت: ارزان ترين، بي خطرترين و موثرترين داروها گياهي و طب سنتي است.


رئيس سازمان حفاظت محيط زيست: پسماند كشور نيازمند 5000 ميليارد ريال اعتبار است

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به مديريت پسماند اظهار كرد: پسماند كشور نيازمند 5000 ميليارد ريال اعتبار است.
به گزارش فارس، محمدجواد محمدي زاده در مراسم آغاز عمليات اجرايي نيروگاه زباله سوز با استحصال انرژي در رشت با اشاره به توليد روزانه 3 هزار تن زباله در گيلان اظهار كرد: يك هزار تن از زباله هاي استان بايد در سيستم زباله سوز امحا شود.
وي ظرفيت نيروگاه زباله سوز رشت را روزانه 600 تن عنوان كرد و افزود: دو نيروگاه زباله سوز 200 تني در ديگر نقاط گيلان بايد احداث شود.
محمدي زاده با اشاره به بومي سازي كمپوست به لحاظ تكنيكي و مديريتي در كشور، اذعان كرد: كارخانه كمپوست بايد در مناطق رودبار، انزلي و تالش ايجاد شود.
وي با اشاره به سرمايه گذاري 30درصدي دولت در احداث نيروگاه هاي زباله سوز، يادآور شد: 40درصد سرمايه گذاري بايد توسط بخش خصوصي انجام شود و 30درصد بقيه را شهرداري ها سرمايه گذاري كنند.
معاون رئيس جمهور خواستار مساعدت نمايندگان مجلس در بودجه هاي سالانه براي پسماند شد و تصريح كرد: سال گذشته و امسال 500 ميليارد ريال به استان هاي شمالي اختصاص پيدا كرده است.


اخبار ادبي و هنري

تحرك جديد باند خانه سينما
براي جلوگيري از شكل گيري صنوف قانوني!
برخي از اعضاي باند خانه منحله سينما، تحرك جديدي را براي جلوگيري از شكل گيري صنوف قانوني سينما و تقابل با دولت آغاز كرده اند.
به گزارش خبرنگار كيهان، عناصر ياد شده كه در بين آنها يكي از اعضاي سابق حزب توده ديده مي شود، در گفت وگو با يك روزنامه ليبرال سينمايي، مدعي شده اند در دولت آينده خانه سينما احياء خواهد شد!
اين ادعاها در حالي است كه:
اولاً: خانه سينما طي روند قانوني قضايي، به دليل عدم ثبت قانوني و نيز اعمال تغييرات غيرمجاز- و البته با مقاصد سياسي مانند حذف بندهاي مربوط به التزام به تقوا و جمهوري اسلامي- در متن اساسنامه، منحل اعلام شد. حال بايد گفت دولت آينده چگونه و با كدام مستمسك قانوني مي تواند حكم به احياي تشكلي دهد كه از ريشه غيرقانوني است و برخي از اعضاي هيئت مديره آن داراي فعاليت هاي ضد ايراني و ضد ديني اند؟
دوم؛ چه كسي تضمين داده است كه دولت آينده از باند انحصارطلب و قانون شكن خانه منحله سينما كه هم اينك از حمايت رسانه هاي بيگانه و معارض برخوردار است، پشتيباني قاطع به عمل آورد؟ چرا عناصر مذكور با قاطعيت پيش بيني مي كنند و نظر خود را مستدل جلوه مي دهند؟ منبعي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد كه تحرك جديد منتسبان به باند منحله خانه سينما بي شك با دو هدف اساسي صورت گرفته است:
نخست؛ با پيش كشيدن احياء مجدد خانه منحله سينما، از شكل گيري تشكل هاي قانوني و داراي اساسنامه صنفي سينما كه هم اينك در مرحله انجام است، جلوگيري شود و يا در روند شكل گيري تشكل هاي قانوني سينمايي، وقفه ايجاد گردد.
و دوم اينكه؛ دولت فعلي را تحت فشار قرار دهند تا در آخرين سال فعاليت خود، مجبور به احياء دوباره خانه منحله سينما شود.
انتقاد دو فيلمساز
از حاكميت نژادپرستي و نبود آزادي بيان در سينماي غرب
دو فيلمساز مستقل غربي از حاكم بودن نژادپرستي و نبود آزادي بيان در سينماي غرب پرده برداشتند.
دنل سامرز فيلمساز آمريكايي در برنامه صبح بخير ايران گفت: همواره شاهد برخورد سينماي هاليوود با انسان هاي رنگين پوست بودم و تبعيض آنها كاملاً روشن بود و در دهه هاي 60 و 70 سياه پوستان بر روي صندلي هاي سينما، خود را پايين تر مي كشيدند كه معلوم نشود سياه پوست اند تا خجالت نكشند.
وي افزود: در هاليوود فيلم هاي خوبي هم ساخته مي شود اما ادامه دار نيست. زيرا سازندگان اين گونه فيلم ها وارد فهرست هاي سياه مي شوند.
اين كارگردان مستقل آمريكايي تصريح كرد: يكي از اهداف من از حضور در ايران، ابراز همبستگي با مردم ايران است و اعلام مي كنم ما مردم آمريكا به هيچ وجه پذيراي زور و خشونت ديگري از دولت آمريكا در دنيا نيستيم.
فرانچسكو كن دمي، از فيلمسازان مستقل ياكن فرانسه نيز در اين برنامه با اشاره به محدوديت هاي فراوان فيلمسازان در اين كشور از سوي لابي هاي صهيونيستي گفت: مردم فرانسه به خوبي مي دانند كه رسانه و تلويزيون به آنها دروغ مي گويد و سيستم كاملاً محدود شده، ولي ما چاره اي نداريم جز انجام كاري كه از دست مان برمي آيد.
9كشور جهان ميزبان جشنواره فيلم مقاومت مي شوند
9 كشور جهان ميزبان دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس مي شوند.
كشورهاي لبنان، تركيه، بوسني و هرزگوين، هند، مالزي، كره شمالي، ارمنستان، كنيا و فلسطين(غزه) ميزبان اين رويداد سينمايي مي شوند.
پيش بيني برگزاري همزمان جشنواره كه امسال دومين تجربه آن در جشنواره فيلم مقاومت است با هدف انتقال و شناسايي ارزش هاي دفاع مقدس و تبيين فرهنگ غني و اصيل مقاومت و پايداري و معرفي ظرفيت هاي سينمايي دفاع مقدس در اين كشورها در نظر گرفته شده است. منتخبي از فيلم هاي سينمايي دفاع مقدس در اين برنامه اكران مي شود. علاوه بر برگزاري جشنواره به صورت همزمان در كشورهاي لبنان، تركيه، بوسني و هرزگوين، هند، مالزي، كره شمالي، ارمنستان، كنيا و فلسطين(غزه) در سطح بين الملل، اين رويداد سينمايي در سطح ملي در 64 منطقه مرزي و محروم در 16 استان كشور برگزار مي شود كه به لحاظ گستردگي جغرافيايي بزرگ ترين رويداد فرهنگي و سينمايي بعد از انقلاب اسلامي است.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14