(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 شهریور 1391 - شماره 20303

حديث دشت عشق
مسابقات پارالمپيك 2012 لندن به پايان رسيد
كارنامه قابل قبول ورزشكاران جانباز و معلول با كسب10 نشان طلا
اخبار كوتاه از فوتبال
آمادگي تيم منحل شده ذوب آهن براي حضور در ليگ بسكتبال
ادعاي قابل تامل سرپرست فدراسيون كشتي
كميته ملي المپيك از طريق IOC وزارت ورزش را تحت فشار گذاشته است!
براي نخستين بار در تاريخ واليبال ايران به ليگ جهاني راه يافت
نتيجه ارزيابي شوراي تكواندو از عملكرد تيم ملي در المپيك
نتايج قابل قبول بود اما مصاحبه ها مشكل ساز شد!
اخبار پارالمپيك 2012 لندن
تيم كشتي آزاد جوانان ايران سوم جهان شد


حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «مرتضي كارور»
روحيه شهادت طلبي را حفظ كنيد
توصيه اي كه به شما عزيزان دارم اين است كه از امام بزرگوارمان پيروي كنيد. اگر خير دنيا و آخرت را مي خواهيد اگر قرآن و اسلام مي خواهيد. بدانيد كه رهبري در جامعه مانند بند تسبيح مي ماند اگر اين بند پاره شود تمام مهره هاي تسبيح از هم پراكنده خواهند شد و مهره هاي اجتماع نيز اگر رهبريت نباشد از هم پراكنده خواهند شد. به هر حال قدر اين نعمت الهي را بدانيد. دومين توصيه اي كه دارم اين است كه روحيه شهادت طلبي و مبارزه و جهاد را در خود حفظ كنيد، زيرا اگر امروز مي بينيد ملت ما در جهان به عنوان يك ملت نمونه و الگو مطرح است و تمامي ملت هاي آزاده به آن احترام مي گذارند و به آن به عنوان مركز اميد نگاه مي كنند بخاطر همين روحيه ايثارگري و شهادت طلبي است و نيز اگر قدرت هاي شيطاني همگي عليه ما بسيج شده اند و با ما از نظر سياسي، تبليغي، نظامي خصمانه برخورد مي كنند كه [البته] نمي توانند كاري از پيش ببرند، به خاطر همين مطلب است. اگر اينجانب سعادت شهادت شامل حالم شد هرگز نگران نباشيد زيرا مقام شهيد آنقدر بالاست كه براي همه كارهاي نيك [ملاك] قرار گرفته است و همچنين شهيد آنقدر پاك و وارسته شده است كه اين پاكي به جسم او هم اثر كرده زيرا همانطور كه مي دانيد بدن شهيد را غسل نمي دهند و به همين خاطر است دري كه شهيد از آن وارد بهشت مي شوند مجزا مي باشد. لذا خوشحال باشيد زيرا هدف همه ما مورد رضايت خاطر خداوند قرار گرفتن است. پيرو امام باشيد و همراه و همگام با امام حركت كنيد و اگر خداي ناكرده از امام عقب بيافتيد به جهالت كشيده خواهيد شد و اگر از امام جلو بيافتيد هلاك خواهيد شد. سعي تان بر اين باشد كه همگام و همراه با امام باشيد به اميد پيروزي مسلمين بر مستكبران غرب و شرق. شهيد «مرتضي كارور»، سال 1351 در ورامين متولد شد و در 21/10/1365 در كربلاي پنج به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي روستاي درده فيروزكوه
 


مسابقات پارالمپيك 2012 لندن به پايان رسيد

كارنامه قابل قبول ورزشكاران جانباز و معلول با كسب10 نشان طلا

سرويس ورزشي-
ورزشكاران ايراني با ثبت نتيجه اي قابل تحسين در بازي هاي پارالمپيك لندن، در پايان اين بازي ها در رتبه يازدهم قرار گرفتند. اين در حالي است كه ايران در دوره قبلي پارالمپيك در پكن در جايگاه بيست و دوم قرار گرفته بود كه اين نشان دهنده صعود 11 پله اي ورزشكاران ايراني در اين جدول است.
كاروان اعزامي ايران در بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن در پايان با كسب 10 مدال طلا، 7 نقره و 7 برنز و قرار گرفتن در رتبه يازدهم به كار خود پايان داد تا پيشرفتي چشمگير نسبت به آخرين حضور خود در بازي هاي پارالمپيك يعني رقابت هاي 2008 پكن داشته باشد. در آن سال ورزشكاران ايران با كسب 5 طلا، 6 نقره و 3 برنز در رده بيست و دوم قرار گرفته بودند.
تيم واليبال نشسته ايران كه طي هفت دوره حضورش در فينال بازي هاي پارالمپيك به پنج عنوان قهرماني دست يافته بود و در آستانه كسب ششمين طلا قرار داشت، در ديداري پر اشتباه برابر تيم ملي بوسني و هرزگوين شكست خورد و به مدال نقره پارالمپيك لندن بسنده كرد. اين ديدار روز شنبه و در جريان دهمين روز بازي هاي پارالمپيك لندن برگزار شد تا هفتمين مدال نقره ايران در اين دوره از بازي ها با شكست تلخ تيم واليبال نشسته به دست بيايد. در چارچوب رقابت هاي روز دهم بازي هاي پارالمپيك، مسابقات دووميداني هم پيگيري شد كه طي آن محمد خالوندي در رقابت هاي پرتاب نيزه موفق به كسب مدال طلا شد تا مجموع مدال هاي طلاي ايران در اين دوره از بازي ها دو رقمي شود.
اما در آخرين روز بازيهاي پارالمپيك لندن تيم فوتبال 7 نفره ايران ديروز در ديدار رده بندي اين رشته به مصاف برزيل رفت و در پايان موفق شد با پنج گل حريف خود را از پيش رو برداشته و مدال برنز پارالمپيك را از آن خود كند.در اين بازي رسول آتش افروز ( 2 بار) جاسم بخشي و فرزاد مهري (2 بار) گل هاي ايران را به ثمر رساندند.
با سه مدالي كه توسط تيم هاي واليبال نشسته ، فوتبال هفت نفره و محمد خالوندي در روز دهم و يازدهم(پاياني) بازي هاي پارالمپيك لندن بدست آمد، مجموع مدال هاي كاروان ايران در اين دوره از بازي ها به 24 مدال (10 طلا، 7 نقره و 7 برنز) رسيد اما افزايش تعداد مدال ها تأثيري در تغيير جايگاه كاروان كشورمان نداشت و فقط باعث تثبيت آن شد. كاروان ورزش ايران همچنان در رده يازدهم جدول توزيع مدال هاي پارالمپيك قرار دارد و بعد از چين دومين كشور آسيايي در اين جدول است. چيني ها روز شنبه 25 مدال ديگر گرفتند تا با مجموع 231 مدال صدرنشين باشند.
در مجموع عملكرد كاروان ورزشي پارالمپيك كشورمان در لندن را بايد قابل قبول توصيف كرد؛ كسب 10 نشان طلا كه تا به حال در كارنامه ورزشكاران جانباز و معلول سابقه نداشته، تاييدكننده اين ادعاست.
عدم شركت در مراسم اختتاميه
مراسم اختتاميه چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك شب گذشته در غياب مسئولان و ورزشكاران كاروان ايران برگزار شد. چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك يكشنبه شب با برگزاري مراسم اختتاميه به كار خود پايان داد. البته كاروان ورزش ايران كه با شعار «توكل، تلاش، ميثاق با شهدا» در اين دوره از بازي ها شركت كرده بود در مراسم اختتاميه حضور نداشت. گويا اين تصميم به دليل رعايت مسائل فرهنگي اتخاذ شده بود.


اخبار كوتاه از فوتبال

تشريح شرايط بد مالي گهر از زبان سرمربي اين تيم
سرمربي گهر زاگرس دورود از وضعيت مالي و مديريتي اين تيم انتقاد كرد و آن را شايسته تيمي كه نسبتاً خوب نتيجه مي گيرد، ندانست. مهدي تارتار گفت: قصد داشتيم خارج از كشور اردو بزنيم كه نشد و بعد تقاضاي اردوي داخلي كرديم و اين اردو هم متأسفانه چون پول نداشتيم كنسل شد. با اين شرايط صبح و عصر تمرينات را در كرج برگزار مي كنيم و براي اينكه مشكل مالي داريم به نفراتي كه منزل شان در كرج است گفته ايم براي خوردن غذا به خانه خودشان بروند. اگر بخواهيم بازيكن جديد جذب كنيم با توجه به سابقه بد باشگاه درخصوص پرداختي ها، بايد اول پول بدهيم كه متأسفانه باشگاه هم پول ندارد و هيچ بازيكني با اين شرايط بي پولي به گهر نمي آيد. من هم در نامه اي از سرپرست باشگاه خواسته ام كه هرچه زودتر پول به تيم تزريق كند كه بتوانيم بازيكنان جديدي جذب كنيم. در اين نامه گفته ام كه اگر تا سه شنبه 21 شهريور ماه پول به باشگاه نرسد، ديگر در گهر نخواهم ماند.
مخالفت سازمان ليگ با درخواست راه آهن
سازمان ليگ برتر فوتبال اعلام كرد ديدار دو تيم استقلال تهران و راه آهن در ورزشگاه تختي تهران برگزار مي شود.سازمان ليگ برتر از ابتدا طبق برنامه اعلام كرده بود ديدار دو تيم استقلال و راه آهن در ورزشگاه تختي برگزار مي شود، اما باشگاه راه آهن روز شنبه در نامه اي به علي كفاشيان درخواست كرد تا اين بازي در يكي از ورزشگاه هاي اكباتان يا جزيره كيش انجام شود.اما با اين حال سازمان ليگ برتر فوتبال تاكيد كرده كه اين بازي طبق برنامه اوليه در ورزشگاه تختي تهران برگزار مي شود.
دايي: من مي گويم مقابل استقلال بازي نكنيم
سرمربي تيم فوتبال راه آهن گفت: اگر تصميم با من باشد جلوي استقلال بازي نمي كنيم. علي دايي در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: ما آخرسر نفهميديم كه چه كسي براي فوتبال ما تصميم مي گيرد. اگر قرار باشد بازي در ورزشگاه آزادي برگزار نشود ما پيشنهاد مي دهيم در زمين خودمان و بدون تماشاگر بازي كنيم. اگر هم قبول نكردند بايد بازي در كيش برگزار شود. ما خودمان زمين داريم و كيش را هم به فدراسيون معرفي كرده ايم پس بايد با درخواست مان موافقت كنند چون راه آهن ميزبان است. وي ادامه داد: اگر من جاي باشگاه باشم، با چنين شرايطي بازي نمي كنم. من هيچ وقت زير بار حرف زور نمي روم و اگر نظر من باشد نبايد اين شرايط را بپذيريم.
پخش مستقيم بازي ايران - لبنان
تلويزيون مسابقه فوتبال بين تيم هاي ايران و لبنان را زنده پخش مي كند.برنامه فوتبال برتر از مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني، بازي ايران و لبنان را سه شنبه ـ 21 شهريور ماه ـ ساعت 18 و 30 دقيقه پخش مي كند.
صدور دستور پرداخت مطالبات بازيكنان ذوب آهن
مديرعامل باشگاه ذوب آهن گفت: با دستور براتي مديرعامل شركت سهامي ذوب آهن به زودي مطالبات بازيكنان و كادر فني پرداخت مي شود. خسرو ابراهيمي اظهاركرد: روز شنبه جلسه بسيار سازنده و خوبي با حضور مديرعامل شركت سهامي ذوب آهن و اعضاي تيم فوتبال در محل تيم قايقراني باشگاه تشكيل شد كه فضاي بسيار صميمي در اين جلسه حاكم بود و گفتگويي دوستانه ميان بازيكنان و براتي مديرعامل شركت انجام شد كه سرانجام با دستور مستقيم براتي مقرر شد به زودي مطالبات بازيكنان و كادر فني تيم پرداخت شود.
بازديد هولگر اوسيك از تمرين تيم ملي
سرمربي تيم ملي استراليا از تمرينات تيم ملي فوتبال كشورمان ديدن كرد. تيم ملي فوتبال استراليا كه روز سه شنبه در امان در چارچوب رقابتهاي مقدماتي جام جهاني با اردن ديدار دارد و روز جمعه وارد امان شده است، پس از تمرين روز شنبه تيم ايران در همين ورزشگاه تمرين داشت. بازيكنان و مربيان اين تيم كه دقايقي زودتر به محل تمرين آمده بودند، به تماشاي تمرين تيم ملي ايران ايستادند. كي روش كه متوجه حضور تيم استراليا شده بود، به سمت هولگر اوسيك سرمربي آلماني اين تيم آمد و با وي به گرمي احوالپرسي كرد. اين دو همچنين دقايقي با يكديگر گفت وگو كردند .
 


آمادگي تيم منحل شده ذوب آهن براي حضور در ليگ بسكتبال

با وجود اعلام انحلال تيم هاي غير فوتبالي ذوب آهن، تيم بسكتبال اين باشگاه براي حضور در فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر اعلام آمادگي كرد.
به دنبال تغييرات مديريتي ايجاد شده در باشگاه ذوب آهن و مشكلاتي كه گريبانگير اين باشگاه شد، ادامه فعاليت بسياري از تيم هاي غير فوتبالي ذوب آهن لغو شد. تيم بسكتبال ذوب آهن كه ليگ گذشته را با مشكلات مالي فراوان سپري كرد و به همين دليل نتوانست به عنواني بهتر از ششمي دست يابد، يكي از تيم هايي بود كه ادامه فعاليت آن منتفي شد. حسن نوربخش، رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال ضمن اعلام اين خبر گفت: آقاي ارباب زاده كه طي سال هاي گذشته سرپرست تيم بسكتبال ذوب آهن بوده است، روز شنبه به صورت تلفني و با توجه به تغييرات ايجاد شده در تشكيلات ذوب آهن از فدراسيون بسكتبال خواست تا براي حضور دوباره اين تيم در رقابت هاي ليگ برتر جايي را در نظر بگيريم.


ادعاي قابل تامل سرپرست فدراسيون كشتي

كميته ملي المپيك از طريق IOC وزارت ورزش را تحت فشار گذاشته است!

سرپرست فدراسيون كشتي با رد اولتيماتوم فيلا، از تلاش كميته ملي المپيك ايران براي تحت فشار گذاشتن وزارت ورزش خبر داد.
حجت الله خطيب درباره بحث تعليق فدراسيون كشتي و نامه اي كه گفته مي شود از سوي فيلا آمده عنوان كرد: چنين موضوعي صحت ندارد و دروغ محض است. وي درباره نامه ارسال شده از سوي فيلا در تاريخ هفتم شهريور به فدراسيون كشتي گفت: چنين نامه اي هم به دست ما نرسيده است. سرپرست فدراسيون كشتي درباره تهديد فيلا به تعليق كشتي ايران در صورت عدم برگزاري انتخابات اين فدراسيون تا پايان سال جاري ميلادي عنوان كرد: انتخابات بايد برگزار شود. مارتينتي گفته تا پايان سال 2012، يعني دي ماه انتخابات فدراسيون كشتي برگزار شود. با اين حال اولتيماتومي از سوي فيلا به فدراسيون كشتي ايران داده نشده است. وي افزود: مارتينتي رابطه خوبي با فدراسيون كشتي ايران دارد و حامي ما است. علت به وجود آمدن اين بحث اين است كه نمي دانم كميته ملي المپيك ايران چه رابطه اي با (كميته بين المللي المپيك) برقرار كرده و به دنبال تحت فشار قرار دادن وزارت ورزش است.


براي نخستين بار در تاريخ واليبال ايران به ليگ جهاني راه يافت

تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدار خود برابر ژاپن در سه ست پياپي به برتري رسيد و به ليگ جهاني صعود كرد.
ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و ژاپن در زيرگروه ليگ جهاني واليبال از ساعت 19 ديروزدر سالن 12 هزار نفري و مملو از تماشاگر آزادي آغاز شد و با برتري 3 بر صفر تيم كشورمان خاتمه يافت.
واليباليست هاي ايران كه در ديدار نخست هم با نتيجه 3 بر صفر مقابل ژاپن به پيروزي رسيده بودند به برتري تنها يك ست در اين مسابقه نياز داشتند و در همان ست اول كار را تمام كردند و حضورشان در ليگ جهاني قطعي شد تا در ادامه كار را با خيال راحت تري دنبال كنند.
شاگردان خوليو ولاسكو كه با تركيب محمودي، معروف، قائمي، موسوي، زريني و ظريف گام به ميدان مسابقه گذاشتند در گيم اول با نتيجه 25 بر 16 به برتري دست يافتند و در ست هاي دوم و سوم هم به ترتيب با نتايج 25 بر 17 و 25 بر 21 مقابل حريف خود به پيروزي رسيدند تا براي نخستين بار در تاريخ واليبال به ليگ جهاني راه پيدا كنند. قبل از اين تيم هاي ملي لهستان، روسيه، بلغارستان، برزيل، ايتاليا، آرژانتين، كوبا، كره جنوبي، آمريكا، صربستان، آلمان، فنلاند، كانادا، فرانسه و هلند به رقابت هاي ليگ جهاني راه يافته بودند و ايران شانزدهمين تيمي است كه به اين ليگ راه يافت.
 


نتيجه ارزيابي شوراي تكواندو از عملكرد تيم ملي در المپيك

نتايج قابل قبول بود اما مصاحبه ها مشكل ساز شد!

شوراي كارشناسي تكواندو نتايج بررسي عملكرد تيم ملي اين رشته ورزشي در بازي هاي المپيك 2012 لندن را قابل قبول ارزيابي و اعلام كرد.
سرانجام وعده مسئولان فدراسيون تكواندو براي تشكيل جلسه اي با هدف بررسي عملكرد اعضاي تيم ملي تكواندو در المپيك 2012 لندن محقق شد و عصر شنبه در محل اين فدراسيون اهالي تكواندو گرد هم آمدند و به بررسي عملكرد ملي پوشان ايران پرداختند.
در پايان اين نشست عمده ترين مسائلي كه باعث نتيجه نگرفتن تيم ملي در المپيك لندن شد به اين شرح اعلام شد: 1- برخي مصاحبه ها و اظهارنظرهاي مغرضانه قبل و بعد از بازي هاي المپيك كه باعث عدم تمركز و حواشي در تيم ملي و جامعه تكواندو شد. 2-دو ملي پوش اعزامي به دليل آسيب ديدگي هاي كهنه به اوج آمادگي لازم در المپيك 2012 لندن دست پيدا نكردند. 3-يوسف كرمي در اوج آمادگي فيزيكي متاسفانه با بحران روحي و رواني مواجه شد و متعاقب آن به نتيجه دلخواه دست پيدا نكرد.
سرويس ورزشي كيهان: لازم به يادآوري است كه شوراي كارشناسي تكواندو در حالي نتايج تيم ملي تكواندو در المپيك را قابل قبول دانسته كه چندي قبل هادي ساعي مدير فني تيم ملي تكواندو مدعي شده بود نتايج تيم ملي راضي كننده نبوده است. ساعي در مصاحبه خود با خبرگزاري مهر مدعي شده بود: انتظار بيشتري از ملي پوشان تكواندوي ايران داشتيم و كسب يك مدال نقره توسط آنها در لندن براي ما هم راضي كننده نيست.


اخبار پارالمپيك 2012 لندن

عنوان هشتمي ايزديار
شاهين ايزديار در مسابقه فينال شناي 100 متر قورباغه هشتم شد. رقابت هاي فينال شناي ماده 100 متر قورباغه پارالمپيك در كلاس SB9 برگزار شد كه شاهين ايزديار با ثبت زمان يك دقيقه و 12 ثانيه و 47 صدم ثانيه هشتم شد. در اين ماده، شناگر روسيه با زمان يك دقيقه و 4 ثانيه و 2 صدم ثانيه ركورد جهان و المپيك را شكست و مدال طلا گرفت. شناگران آفريقاي جنوبي و چين نيز دوم و سوم شدند.
طلا از چنگ ايران پريد
ديدار فينال رقابت هاي واليبال نشسته چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك شامگاه شنبه در سالن واليبال مجموعه ورزشي اكسل بين تيم هاي ايران و بوسني دو رقيب سنتي ساليان اخير واليبال نشسته جهان برگزار شد كه در نهايت تيم ملي بوسني با برتري برابر ايران به مدال طلا دست پيدا كرد. در اين رقابت دو تيم گيم اول را پاياپاي آغاز كردند اما در پايان اين گيم ملي پوشان ايران موفق شدند با نتيجه 25 بر 19 حريف خود را شكست دهند. در گيم دوم هم بازي نزديكي را هر دو تيم ارائه كردند اما بوسني با عملكردي بهتر موفق شد تيم كشورمان را با نتيجه 25 بر 21 شكست دهد. در گيم سوم و در حالي كه انتظار مي رفت ملي پوشان ايران به خود بيايند و عملكرد بهتري داشته باشند اما بازهم اين بوسني بود كه 25 بر 22 نتيجه را از آن خود كرد و در گيم چهارم هم اوضاع براي ايران بهتر نشد و بوسني با ارائه نمايشي بهتر در نهايت با پيروزي 25 بر 15 اين گيم را برد تا در نهايت 3 بر يك شاگردان هادي رضايي را شكست دهد. اين پيروزي در حالي رقم خورد كه تيم ايران در مرحله مقدماتي مسابقات با نتيجه 3 بر يك بوسني را شكست داده بود. اين دومين شكست تلخ تيم ملي واليبال نشسته ايران برابر بوسني در بازي هاي پارالمپيك بود. تيم ايران در رقابت هاي پارالمپيك 2004 آتن نيز در ديدار فينال برابر بوسني شكست خورد و به مدال نقره دست پيدا كرد.
قهرماني خالوندي در مسابقات پرتاب نيزه
محمد خالوندي قهرمان مسابقات پرتاب نيزه پارالمپيك شد تا آخرين ورزشكار طلايي ايران در لندن لقب گيرد.محمد خالوندي ملي پوش پرتاب نيزه ايران در كلاس F58/57 موفق شد با شكستن ركورد جهان و پارالمپيك، مدال باارزش طلاي اين ماده را به خود اختصاص دهد و تعداد مدال هاي طلاي ايران در پارالمپيك 2012 را به 10 برساند.خالوندي در همان پرتاب اول كار را تمام كرد و با ثبت ركورد 50 متر و 98 سانتي متر با شكستن ركورد جهان، امتياز 1044 را براي خود ثبت كرد و از رقبا فاصله گرفت. پرتاب هاي دوم و سوم او هم باز نزديك به ركوردش بود و به ترتيب 50 متر و 96 سانتيمتر و 50 متر و 33 سانتيمتر را در حركت هاي دوم و سوم ثبت كرد. اين در حالي بود كه خالوندي كه در كلاس F58 مسابقه مي داد و رقابت بسيار نزديكي با باتيستاي برزيلي در كلاس57 F داشت؛ چرا كه اين پرتابگر موفق شده بود ركورد جهان را در57 F شكسته و تنها 20 امتياز با خالوندي فاصله داشت اما نتوانست در شش پرتاب خود به قهرمان ايراني برسد و پرتابگر ايران در نهايت مدال با ارزش طلا را نصيب كاروان دلوار كرد.
رضايي: من مقصر باخت تيم ملي هستم
هادي رضايي سرمربي تيم ملي واليبال نشسته كشورمان پس از شكست تيم واليبال نشسته ايران در فينال مقابل بوسني و اكتفا به مدال نقره اين مسابقات اظهار كرد: من تيم را بد كوچ كردم و مسئوليت اين باخت را كاملا به گردن مي گيرم. بازيكنان تيم ايران فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و خوب تلاش كردند اما كاملا مي پذيرم كه اشتباه من باعث باخت ايران شد. وي در پاسخ به اين سوال كه بعضا در كنار زمين به خاطر عملكرد داور ناراحت و عصباني مي شديد آيا فكر نمي كنيد اين موضوع به بازيكنان سرايت مي كرد؟ گفت: من به عنوان مربي وظيفه دارم اگر احساس كردم داور در جايي خوب قضاوت نمي كند اعتراض كنم تا در امتيازات بعدي اشتباه نكند اما اين را قبول ندارم كه عصباني يا ناراحت بودم. اتفاقا سعي مي كردم بازيكنان را هم آرام كنم. تيم بوسني قابل احترام است و ما بايد سعي كنيم در آينده تيم قدرتمندتري داشته باشيم. وي خاطرنشان كرد: الان نمي توانم به دقت دليل باخت را بگويم. شكسته نفسي هم نمي كنم كه مي گويم مسئوليت باخت كاملا با من است. مطمئنا اگر من سرمربي اين تيم بمانم در تركيب تيم واليبال نشسته تغييراتي را خواهم داشت.
بوسني لحظه ها را از ما دزديد
ملي پوش سابق واليبال نشسته ايران معتقد است بوسني در مسابقه فينال لحظه ها را از ايران دزديد. علي كشفيا سرپرست تيم واليبال نشسته ايران كه از جانبازان دوران دفاع مقدس است، درباره عملكرد تيم ايران مقابل بوسني گفت: تيم ايران خوب بود و روند بدي نداشت اما حريف در بخش سوم گيم دوم لحظه ها را از ما دزديد و توانست بهتر كار كند، نهايتا هم پيروز شد. معتقدم داوري هرچند خيلي خوب نبود اما نمي تواند در شكست ايران مقابل بوسني تاثير چنداني داشته باشد.
سومين گروه ورزشكاران در تهران
سومين گروه از كاروان پارالمپيك ايران امروز وارد تهران شد. سومين گروه از ورزشكاران كاروان دلوار ساعت30:3 بامداد امروز وارد فرودگاه امام خميني(ره) تهران شد. اين گروه شامل ورزشكاراني از رشته هاي تيرو كمان، دوچرخه سواري، شنا، گلبال و تعدادي ورزشكار از رشته دووميداني بود. فدراسيون جانبازان و معلولين طي مراسمي ويژه در فرودگاه امام از اين ورزشكاران استقبال كرد.


تيم كشتي آزاد جوانان ايران سوم جهان شد

در پايان رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان جهان تيم ايران با كسب 3 مدال طلا و يك برنز سوم شد.
در روز دوم اين رقابت ها محمد جواد ابراهيمي توانست با شكست تمامي رقبا مدال طلا را از آن خود كند.تيم ايران در پايان اين رقابت ها با كسب سه مدال طلا توسط بهنام احسان پور، محمدجواد ابراهيمي و مهران ميرزايي در اوزان 60 ، 84 و 96 كيلوگرم و يك برنز عليرضا حاتمي در وزن 50 كيلوگرم عنوان سوم را از آن خود كرد.
در رده بندي اين رقابت ها تيم هاي روسيه، آذربايجان و ايران به ترتيب با 64 ، 47 و 44 امتياز اول تا سوم شدند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14