(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 شهریور 1391 - شماره 20303

فرمانده مرزباني ناجا خبر داد
افزايش 17 درصدي كشفيات مواد مخدر در مرزها
بارش شديد باران و كاهش 10 درجه اي دما در 6 استان كشور
سردار رحيمي خبر داد
آموزش 20 هزار راننده سرويس مدرسه
بي اطلاعي آموزش و پرورش از تعطيلي 5 مدرسه در محله هرندي!
در لرستان و اردبيل دو حادثه رانندگي 31 كشته و زخمي به جاي گذاشت
كلاهبرداري از 200 نفر توسط 6 زنداني در كرج
هشدار جهاد كشاورزي نسبت به مصرف يك سم تقلبي
كشف 4 كيلوگرم هروئين در خوي
عامل جنايت گاندي اعدام مي شود
دستگيري سارقان 7/1 ميليارد ريال طلا در خرم آباد
روز جمعه برگزار مي شود
آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه تهران 2
عقرب سياه فردا اعدام مي شود
اسرائيل به دنبال 100 هزار الاغ مصري
توهين به اديان به سبك صهيونيست ها
بزرگترين نيروگاه هسته اي جهان در امارات
چند هزار دلار جريمه يك قتل!
كوچكترين زن و مرد جهان


فرمانده مرزباني ناجا خبر داد

افزايش 17 درصدي كشفيات مواد مخدر در مرزها

فرمانده مرزباني ناجا در نشست خبري با خبرنگاران به شرح عملكرد 6 ماهه پليس مرزباني ناجا پرداخت.
به گزارش فارس، سردار حسين ذوالفقاري گفت: براساس آمار، كشفيات مواد مخدر 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است به نحوي كه امسال توانستيم در 6 ماهه اول امسال 37 تن انواع مواد مخدر را كشف كنيم.
وي با بيان اينكه ميزان كشفيات در عقبه مرزي كاهش يافته است، گفت: اين روند حكايتگر جلوگيري از ورود مواد مخدر به داخل كشور است هرچند كه هم اكنون مسير ترانزيت مواد مخدر به سمت دريا تغيير كرده است.
ذوالفقاري ادامه داد: در سال جاري تنها 10 تن مواد مخدر از درياي جنوب كشف شده است.
وي به افزايش 3 درصدي كشف مشروبات الكلي در مرزهاي غربي و شمال غربي كشور اشاره كرد و گفت: در حوزه سوخت 68 درصد ميزان كشفيات افزايش يافته كه اين موضوع بايد مورد بررسي قرار گيرد چرا كه تفاوت قيمت سوخت در كشور ما با ديگر كشورها زمينه ساز اين حجم بالاي قاچاق است.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به درگيري روز شنبه پليس با اشرار در منطقه ميرجاوه گفت: با توجه به اخبار واصله تعدادي از اشرار در تنگه هاي بين ايران و پاكستان قصد ورود به كشور را داشتند كه پس از 48 ساعت كمين اين قاچاقچيان در تور اطلاعاتي مرزبانان قرار گرفتند.
وي ادامه داد: در درگيري ايجاد شده كه يك ساعت و نيم به طول انجاميد 30 نفر از اشرار در خاك پاكستان نقش حمايتي را از متجاوزين مرزي انجام مي دادند كه نهايتا از آنجايي كه درگيري به شب كشيده شد 5/1 تن مواد مخدر از اين اشرار كشف و مقدار متنابهي مهمات در اختيار پليس قرار گرفت اين در شرايطي است كه در اين درگيري ما تلفاتي نداشتيم.
فرمانده مرزباني ناجا از درگيري اين پليس با عناصر گروهك تروريستي جندالشيطان در تاريخ 19 مرداد خبر داد و گفت: براساس اقدامات اطلاعاتي مشخص شد تعدادي از افراد اين گروه قصد ورود به كشور را دارند لذا در منطقه ميرجاوه با استقرار نيرو گروه 8 نفره اي كه قصد ورود به خاك هاي كشور را داشتند طي يك درگيري 4 ساعته متوقف شدند.وي ادامه داد: در اين درگيري دو نفر از اشرار به نام هاي عطاالله و عبدالكريم كه از اعضاي اصلي گروهك جندالشيطان بودند به درك واصل شدند.
ضرورت تغيير نحوه برخورد با صيادان غيرمجاز
فرمانده مرزباني ناجا با گلايه از فشارهاي ايجاد شده براي آزادسازي صيادان غيرمجازي كه به مرزهاي ايران مي آيند خواستار اصلاح نوع برخورد در اين زمينه شد.
وي با اشاره به اينكه نقاط اختلافي در مرز ظرفيت ايجاد سوءاستفاده توسط كشورهاي فرامنطقه اي را دارد، گفت: هم اكنون با همكاري وزارت امور خارجه، سازمان جغرافيايي ارتش و ستاد كل نيروهاي مسلح رايزني ها در حال انجام است تا هرگونه اختلاف مرزي از بين برود.
اين مقام ارشد انتظامي از عدم هرگونه برخورد ما بين نيروهاي مرزباني ايران با ديگر كشورهاي همسايه خبر داد و گفت: يكي از مشكلات اساسي ما در حوزه خليج فارس برخورد با قاچاقچياني است كه در قالب تجاري اقدام به دور زدن قانون مي كنند.
فرمانده مرزباني ناجا گفت: اين دسته از شناورها با درست كردن مانيفست (صورت اجناس) اقدام به جابجايي برخي از اقلام غيرمجاز مي كنند از جمله مشروبات الكلي در اين شگرد مقصد اين اجناس يكي از حوزه هاي خليج فارس ثبت مي شود به راحتي مي تواند از چنگال قانون فرار كند.
وي ادامه داد: برخي از شناورها كه عازم كويت هستند براساس آمار نيازمند 15 هزار ليتر سوخت هستند، اين در شرايطي است كه اين افراد هم اكنون در هنگام حركت از بوشهر مقصد خود را پايتخت عمان معرفي مي كنند و اقدام به دريافت 65 هزار ليتر گازوئيل مي كنند در حالي كه به سمت كشور كويت حركت مي كنند و عملا 15 هزار ليتر گازوئيل را با ايجاد مانيفست تقلبي در كويت قاچاق مي كنند.
ذوالفقاري بيان كرد: ما نيازمند يك اقدام جمعي هستيم تا اين روش هاي گريز از قانون از بين برود لذا ضروري است تا گمرك و دستگاه قضا در اين زمينه با جديت وارد عمل شوند.
وي از نوع برخورد با صيادان غيرمجاز كه در آب هاي كشورهاي همسايه جنوبي مورد بازداشت قرار مي گيرند گلايه كرد و گفت: اگر صيادان ما به صورت غيرمجاز وارد آب هاي كشورهاي ديگر شوند و اقدام به صيد كنند اين كشورها جرائم سنگيني را براي آنها در نظر مي گيرند، شناور آنها را دو ماه متوقف و نهايتا چندين ماه پيگيري بايد صورت گيرد تا وضعيت ماهيگير ايراني مشخص شود اما اين در شرايطي است كه متاسفانه اگر صياد خارجي وارد مرزهاي ايران شود تنها طي 24 ساعت بيشترين فشارها از سمت برخي از ارگان ها به ما وارد مي شود تا اين افراد را آزاد كنيم.
وي با گلايه از اين نوع عملكرد دستگاه قضا و ديگر دستگاه ها اظهار داشت: در سال جاري ما مواردي در اين زمينه داشتيم كه مي خواستيم فرد دستگير شده را به مرزباني كشور مورد نظر تحويل دهيم كه متاسفانه حتي اين اجازه هم به ما داده نشد و بيشترين فشارها به ما وارد شد.


بارش شديد باران و كاهش 10 درجه اي دما در 6 استان كشور

مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به بارش شديد باران در حداقل 6 استان كشور و كاهش 10 درجه اي دما هشدار داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا، ضمن اشاره به اخطاريه سازمان هواشناسي كشور گفت: براين اساس امروز بارش در استان هاي گيلان، آذربايجان غربي، اردبيل و آذربايجان شرقي و در روز سه شنبه علاوه بر مناطق فوق در استان هاي مازندران و گلستان از شدت بيشتري برخوردار است. از اين رو در مناطق ياد شده آب گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل ها پيش بيني مي شود كه بدين ترتيب انتظار مي رود دماي هوا در اين مناطق بين 5 تا 10 درجه سانتيگراد كاهش يابد.
وي تاكيد كرد: براساس آخرين نقشه هاي پيش يابي هواشناسي تا چهارشنبه كاهش نسبي دما، رگبار و رعد و برق و وزش باد با شدت بيشتري براي سواحل درياي خزر، شمال غرب، دامنه هاي البرز رخ خواهد داد و درياي خزر نيز در اين مدت مواج خواهد بود. از سوي ديگر شرايط براي تشكيل توده گرد و خاك بر روي كشور عراق در بعدازظهر سه شنبه مهياست.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور براي اواخر وقت سه شنبه و طي روز چهارشنبه در مناطق غربي كشور پديده باد، گرد و خاك به همراه كاهش ديد افقي پيش بيني كرد و گفت: در روزهاي پاياني هفته در برخي مناطق شرقي كشور بويژه زابل وزش باد شديد و گرد و خاك رخ خواهد داد.
وي درباره وضعيت هواي تهران گفت: امروز آسمان تهران نيمه ابري همراه با وزش باد خواهد بود و حداقل و حداكثر دما در اين روز به 20 و 31 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. همچنين در روز سه شنبه هواي تهران نيمه ابري گاهي با ورزش باد در بعدازظهر افزايش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 19 و 29 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.


سردار رحيمي خبر داد

آموزش 20 هزار راننده سرويس مدرسه

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران گفت: 20هزار راننده سرويس مدارس پيش از آغاز سال تحصيلي جديد آموزش ديدند.
سردار حسين رحيمي افزود: تلاش ما بر اين است كه به اين افراد آموزش رعايت قوانين و مقررات به ويژه در حين سوار و پياده كردن دانش آموزان داده شود.
وي با بيان اينكه براي تاكسي و ميني بوس هاي سرويس مدارس برچسب جديد طراحي شده است افزود: در اين برچسب ها كه ظاهر آن تغيير چنداني با سال هاي گذشته نكرده است، يك كد درج شده است كه در صورتي كه دارندگان تخلف كنند و يا آموزش هاي داده شده را رعايت نكنند خانواده ها مي توانند با اعلام اين شماره تقاضاي رسيدگي كنند.وي با تاكيد بر اينكه تمامي سرويس هاي مدارس بايد داراي اين برچسب ها باشند گفت: اميدواريم همانطور كه در سال تحصيلي 90:89 هيچ حادثه اي پيرامون سرويس هاي مدارس در سطح شهر رخ نداد امسال نيز با حادثه اي روبرو نشويم.گفتني است مديران مدارس نبايد از سرويس هاي غيرمجاز و فاقد برچسب استفاده كنند كه بر اين اساس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با متخلفان بطور جدي برخورد خواهد كرد.
ممنوعيت هرگونه عمليات عمراني در معابر
بنابر گزارش رسيده براساس پيش بيني حجم بالاي ترافيك در روزهاي پاياني شهريور و مهرماه انجام هرگونه عمليات عمراني در معابر درون شهري در مهرماه ممنوع است.
راه اندازي خطوط تاكسي ويژه حجاج
رئيس سازمان تاكسيراني شهر تهران نيز از راه اندازي خطوط ويژه تردد تاكسي هاي حامل حجاج در محورهاي منتهي به فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد.
وي همچنين در خصوص خطوط ويژه تردد تاكسي در ساير محورهاي پرتردد و پرترافيك پايتخت نيز با بيان اينكه در جلسه اي كه چندي پيش با حضور شهردار تهران در مركز تحقيقات دانشگاه اميركبير برگزار شد، طرحي پيشنهاد شد كه به موجب آن خطوط تاكسي و اتوبوس در برخي از مناطق با يكديگر تركيب شوند.
وي اضافه كرد: با ارائه اين طرح، در حال حاضر بررسي خط پرسرعت تاكسي در اتوبان شهيد همت را آغاز نمي كنيم تا نتايج اين طرح اعلام شود.وي همچنين از ارائه طرحي مبني بر سرويس دهي تاكسي هاي گردشي به مقصد ايستگاه هاي مترو در پايتخت با تمركز بر مناطق مركزي خبر داد و گفت: به موجب اين طرح تاكسي هاي گردشي در محلات و خيابان هايي كه تردد اتوبوس در آنها وجود ندارد، فعاليت مي كنند و به مقصد ايستگاه هاي مترو و پايانه ها، مسافران را حمل مي كنند.
وي با اشاره به وضعيت راه ها در شهرداري منطقه 10تهران اظهار كرد: در چهارطرف اين منطقه ايستگاه هاي مترو و BRT وجود دارد، اما در مركز آن كه عمدتا خيابان هاي باريك و بدون تردد اتوبوس وجود دارد، اجراي چنين طرحي مفيد خواهد بود.
رئيس سازمان تاكسيراني شهر تهران اضافه كرد: براساس اطلاعات ما در منطقه 10شهرداري تهران، به ازاي هر 10نفر يك خودرو وجود دارد و اين در حالي است كه در منطقه 1 به ازاي هر يك نفر يك خودرو وجود دارد.
بافنده همچنين با اشاره به حدود 78 هزار تاكسي در شهر تهران اظهار كرد: حدود هفت هزار دستگاه از تاكسي ها، ون و مابقي آن سواري هستند كه اولويت ما در اول مهرماه جابجايي دانش آموزان است، چرا كه اگر تاكسي ها دانش آموزان را جابجا نكنند، معلوم نيست كه اين افراد با چه وسيله اي مي خواهند تردد كنند.
وي با بيان اينكه در راستاي ارتقاي خدمات رساني سرويس مدارس به دانش آموزان، در سال تحصيلي جديد براي هر منطقه آموزشي يك شركت خصوصي تاكسيراني خدمات رساني مي كند، افزود: همچنين برچسب هاي مخصوص سرويس مدارس طراحي شده است كه به روي تمامي تاكسي هايي كه مقرر است به دانش آموزان خدمات رساني كنند، نصب خواهد شد.مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران در ادامه تاكيد كرد: تمامي تاكسي هايي كه به عنوان سرويس مدرسه به دانش آموزان خدمات رساني خواهند كرد، تحت معاينه فني قرار مي گيرند تا از ايمني آنها اطمينان حاصل شود. اگر سرويسي فاقد معاينه فني باشد، امكان ارائه خدمات و نصب برچسب براي آن وجود ندارد.
وي با اشاره برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه براي رانندگان سرويس هاي مدارس گفت: رانندگان سرويس مدارس در جلسات آموزشي كه با همكاري راهنمايي و رانندگي برگزار مي شود، شركت مي كنند تا امكان استفاده آنها به عنوان سرويس مدارس وجود داشته باشد.احمدي بافنده با تاكيد بر اينكه اعتماد والدين به سازمان تاكسيراني براي استفاده از سرويس مدارس بيشتر شده است چنانچه در سال تحصيلي 87-86 تنها شش درصد سرويس مدارس را تاكسي ها تشكيل مي دادند كه اين ميزان در سال 91-90 به 57 درصد رسيده است، گفت: امسال نيز پيش بيني مي شود حدود 16 هزار خودرو در سرويس مدارس استفاده شود كه 3 تا 4 هزار تاكسي ون و باقي سواري باشند.
 


بي اطلاعي آموزش و پرورش از تعطيلي 5 مدرسه در محله هرندي!

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران از تعطيلي پنج دبيرستان و هنرستان در يكي از قديمي ترين محله هاي پايتخت ابراز بي اطلاعي كرد.
محمود حسيني در گفت وگو با مهر درباره علت تعطيلي اين مدارس گفت: من در جريان اين موضوع نيستم و بايد از رياست آموزش و پرورش منطقه 12 اين موضوع را پي گيري كرد.
اين در حالي است كه پرويز اكبري عضو شوراياري محله شوش هرندي در گفت وگويي تاكيد كرد: اين مدارس به دليل ناامني محله و حضور فعال معتادان و اراذل و اوباش و كوچ اجباري بسياري از ساكنان قديمي اين محله باعث به تعطيلي كشاندن اين مدارس شده است.وي تاكيد كرد: شوراياري و ساكنان محله شوش هرندي بارها از شوراي شهر، شهرداري و ديگر سازمان هاي شهر درخواست رسيدگي داشته اند اما تاكنون هيچ اقدامي جهت بهبود وضعيت محله صورت نگرفته است. گفتني است در محله هرندي افراد نامدار بسياري همچون شيخ رجبعلي خياط، آيت الله حاج سيدمحمد تقي گوشه، آيت الله انصاري، شهيد صفارهرندي و شهيد بخارايي ساكن بوده اند


در لرستان و اردبيل دو حادثه رانندگي 31 كشته و زخمي به جاي گذاشت

در اثر وقوع دو حادثه دلخراش رانندگي در استانهاي اردبيل و لرستان، 10 نفر جان خود را از دست دادند و 21 نفر هم زخمي شدند.
به گزارش ايرنا،در اثر وقوع حادثه رانندگي در جاده اردبيل به سرچم، هشت نفر از سرنشينان دو خودرو حادثه ديده جان خود را از دست دادند . اين حادثه كه صبح روز يكشنبه در 25 كيلومتري شهر هشجين مركز بخش خورش رستم شهرستان خلخال رخ داده و در جريان آن يك دستگاه تريلي كف كش با خودروي سواري پژو برخورد كرد .
در اين حادثه شش سرنشين خودروي سواري پژو كه اعضاي يك خانواده متشكل از مرد و زن و فرزندان خردسال و بزرگسال بودند كشته شده و دو سرنشين تريلي حمل آهن نيز جان خود را از دست دادند .
به رغم حضور نيروهاي امدادي و انتظامي شهرهاي هشجين خلخال و كوثر در محل حادثه به دليل نبود جرثقيل خارج سازي اجساد كشته شدگان از زير آهن پاره خودروها و تير آهن هاي بار تريلي ساعت ها به طول انجاميد . همچنين ، بر اثر برخورد يك دستگاه تريلر با يك دستگاه ميني بوس در خرم آباد دو نفر كشته و 21 نفر ديگر زخمي شدند.
به گزارش فارس، جانشين رئيس قرارگاه پليس راه لرستان در خصوص اين حادثه در خرم آباد گفت : ساعت شش صبح يكشنبه يك دستگاه تريلر از سربندر به سمت تهران در حركت بوده كه در كمربندي خرم آباد بعد از پل باباحسين كمالوند به علت خستگي و خواب آلودگي از مسير خود به سمت چپ منحرف و با يك دستگاه ميني بوس كه سرويس نقليه كارخانه نوشابه سازي خرم آباد بوده، تصادف مي كند. غلامرضا حق پرست اظهار داشت: متأسفانه در اين حادثه دو نفر از مسافران ميني بوس در دم فوت كردند و 21 نفر مجروح شدند كه به بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد منتقل شدند . نصيري مسئول كميته بحران بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد نيز به خبرنگاران گفت: تعدادي از 21 مصدوم اين تصادف كه به بيمارستان شهداي عشاير منتقل شدند، سرپايي درمان و تعدادي ديگر نيز بستري شدند.


كلاهبرداري از 200 نفر توسط 6 زنداني در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
اعضاي باند كلاهبرداري كه از داخل يكي از زندان هاي كرج تلفني از افراد مختلف از سراسر كشور كلاهبرداري مي كردند شناسايي و دستگير شدند.
سرتيپ احمدعلي گودرزي فرمانده جديد نيروي انتظامي استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پي اعلام شكايت يكي از شهروندان مبني بر اين كه به صورت تلفني و از طريق عابر بانك از وي كلاهبرداري ميليوني صورت گرفته است رسيدگي به موضوع و شناسايي كلاهبردار در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.وي تصريح كرد: بنابر اظهارات مالباخته و تحقيقات ماموران مشخص شد كه فرد كلاهبردار با معرفي خود به عنوان سرهنگ يكي از ارگان هاي نظامي درخواست خريد كالا كرده و با ترفندهاي مختلف فرد فروشنده كالا را به جلوي دستگاه خودپرداز عابر بانك كشانده و با ادعاي اين كه حساب بانك وي به گونه اي است كه تنها از طريق منوي لاتين مي تواند مبلغ مورد نظر را وارد كند، از همين طريق موفق مي شود مبالغي را از حساب فروشنده خارج و به شماره حساب عابربانك خود واريز كند.
وي گفت: با تأييد كلاهبرداري از طريق عابربانك يك تيم مجرب و متخصص از ماموران پليس مسئول پيگيري و بررسي پرونده شدند كه سرانجام متوجه شدند اين كلاهبرداري از داخل يكي از زندان هاي كرج صورت گرفته و فرد كلاهبردار نيز يكي از زندانيان است.
گودرزي افزود: با به دست آمدن سرنخ، فرد كلاهبردار شناسايي و دستگير شد و متهم در اعترافاتش عنوان كرد با همدستي 5 نفر ديگر از زندانيان موفق شده اند از 200 نفر به صورت كارت به كارت كلاهبرداري كنند.فرمانده نيروي انتظامي استان البرز يادآور شد: اين كلاهبرداران در قالب رئيس بيمارستان يا مدير رستوران و... از افراد ساده لوح و ناآگاه از سراسر كشور با مطرح كردن خريد كالا و انعقاد قرار داد كلاهبرداري كرده و مبالغ هنگفتي از حساب آنها خارج و به حساب خود واريز كرده بودند.


هشدار جهاد كشاورزي نسبت به مصرف يك سم تقلبي

اروميه- خبرنگار كيهان:
سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي در مورد مصرف سم تقلبي قارچكش «اسپيرو ديكلوفن» هشدار داد.
مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: ورود و توزيع غيرقانوني سم تقلبي قارچكش اسپيروديكلوفن 24درصد SC در بازار با نام كشور تركيه به عنوان كشور توليدكننده و برچسب به زبان تركي و با آرم و لوگوي شركت BASF غيرقانوني است.حسين پاشازاده افزود: سم فوق با نام تجاري انويدور توليد شركت BAYER بوده و پس از طي مراحل قانوني و بررسي هاي آزمايشي در فهرست سموم مجاز كشور به ثبت رسيده است.
پاشازاده اضافه كرد: ورود سم قارچ كش اسپيروديكلوفن پس از اخذ مجوزهاي لازم و ترخيص براي هر محموله امكان پذير خواهد بود.
مدير حفظ نباتات سازمان جهادكشاورزي تصريح كرد: ساخت تقلبي احتمالي و يا ورود و عرضه اين سم در كشور بدون اقدامات كنترلي و نظارتي و به صورت قاچاق صورت گرفته است، بنابراين هرگونه خسارت ناشي از كاربرد اين سم تقلبي متوجه توزيع كننده، توصيه كننده و بهره برداران مربوطه بوده و مسئوليت خسارت هاي جنبي نيز قابل پيگرد قانوني است.
 


كشف 4 كيلوگرم هروئين در خوي

ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوي 4 كيلو و 600 گرم هروئين را در اين شهرستان كشف كردند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي با اعلام اين خبر در گفت وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان خوي حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودروي وانت كه از اروميه به طرف بندرانزلي در حال حركت بود مشكوك و اقدام به توقف آن كردند.
كريم اكبري افزود: در بازرسي از خودروي توقيفي 4 كيلو و 600 گرم مواد مخدر از نوع هروئين كه به طرز ماهرانه اي داخل يك كيف زنانه جاسازي شده بود كشف و ضبط شد. وي ابراز داشت: در اين راستا سه نفر دستگير و به همراه مواد مخدر مكشوفه و خودروي توقيفي با تشكيل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قضايي شدند.


عامل جنايت گاندي اعدام مي شود

عامل جنايت خيابان گاندي با حكم قضات دادگاه كيفري استان تهران به قصاص (اعدام)، زندان و شلاق محكوم شد.
«دارا» چهارم ارديبهشت به بهانه پارك كردن خودروي 206 قرباني پشت فرمان نشست و در اقدامي جنون آميز با چندين بار برخورد و رد شدن از روي دختر جوان او را به قتل رساند و خودروي او را نيز سرقت كرد. او سپس با همدستي يكي از دوستانش با اين خودرو سراغ عابري رفته و تلفن همراه او را سرقت كردند.
جلسه محاكمه متهم ديروز در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي عزيز محمدي برگزار شد كه قضات دادگاه پس از آخرين دفاعيات متهمان براي صدور حكم وارد شور شدند.
هيئت قضائي دارا را به اتهام قتل عمد به قصاص، به اتهام سرقت مقرون به آزار به سه سال زندان و 74 ضربه شلاق و به اتهام رابطه نامشروع به 100 ضربه شلاق محكوم كردند.
پونه متهم رديف دوم پرونده نيز به اتهام رابطه نامشروع به 100 ضربه شلاق محكوم شد.
براساس محتويات پرونده، تينا به علت كم عرض بودن خيابان، قادر به پارك كردن خودروي خود نشده و دارا از او مي خواهد كه اجازه دهد خودرو را برايش پارك كند.
پسر جوان به محض سوار شدن به خودرو به قصد سرقت چند بار با تينا برخورد كرده و از محل متواري مي شود. دختر جوان نيز پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست مي دهد.
پدر «تينا» نيز با قرار گرفتن در جايگاه گفت: دخترم چند اختراع در ايران و خارج از كشور داشت. او به نفع جامعه زندگي مي كرد. تمام زندگي تينا در تحقيق و علم و كمك به جامعه خلاصه مي شد. حالا هم براي قاتل او تقاضاي اشد مجازات را دارم.
پدر مقتول ادعاي قاتل در خصوص مشكل بودن پارك اتومبيل توسط دخترش را رد كرد و گفت: دخترم 10 سال بود كه گواهينامه داشت و حتي در مسابقات اتومبيل راني نيز شركت مي كرد.متهم نيز در دفاع از خود اتهام سرقت را پذيرفت اما عمدي بودن قتل صورت گرفته را نپذيرفت.وي گفت: در روز حادثه شيشه مصرف كرده بودم و معمولاً به خاطر هيجان مرتكب سرقت مي شدم و به همين خاطر لحظه فرار از صحنه جرم را دوست دارم و احساس مي كنم در اين لحظه قدرت بيشتري پيدا مي كنم.


دستگيري سارقان 7/1 ميليارد ريال طلا در خرم آباد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
سارقان 7/1 ميليارد ريال طلا از يك مغازه جواهرفروشي در شهر قم، با تلاش پرسنل آگاهي لرستان شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: دو نفر سارق كه در شهرستان قم با استفاده از سلاح سرد يك جواهر فروشي را تهديد و يك كيلو و 700 گرم طلا را سرقت كرده بودند، با نيابت قضايي و عمليات مشترك پليس آگاهي لرستان و قم شناسايي و دستگير شدند.
سرتيپ كاظم عليزاده در مورد نحوه سرقت گفت: اين دو نفر سارق پيش از ظهر با مراجعه به يك طلا فروش در قم به عنوان مشتري، حلقه انگشتر طلا را قيمت كردند و پس از ارزيابي محيط طلافروشي بدون آنكه از اين مغازه خريد كرده باشند، محل را ترك كردند و شب هنگام در مراجعه بعدي با سلاح فروشنده را تهديد و يك كيلو و 700 گرم جواهرات وي را به سرقت بردند كه به گفته اين طلا فروش ارزش ريالي آنها حدود يك ميليارد و 700 ميليون ريال است.فرمانده انتظامي لرستان گفت: ماموران پليس آگاهي لرستان ظرف مدت حدود 12 ساعت 2 نفر سارق و دو تن همدست آنان را شناسايي و دستگير كردند.
سرتيپ عليزاده گفت: مالباخته با حضور در آگاهي لرستان سارقان را شناسايي كرد.


روز جمعه برگزار مي شود

آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه تهران 2

آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه تهران2 (پرديس البرز)، جمعه در دانشكده زبان ها و ادبيات خارجي دانشگاه تهران برگزار مي شود.
داوطلبان مي توانند از امروز 19 شهريور ماه با مراجعه به سايت اينترنتي دانشگاه تهران و سامانه ثبت نام و وارد كردن كد رهگيري كارت آزمون خود را چاپ كرده و در روز آزمون همراه خود داشته باشند.
ساعت شروع آزمون ساعت 9 صبح خواهد بود و آن دسته از داوطلباني كه تا 22 شهريور موفق به دريافت كارت ورود به جلسه خود نشده اند، در صورت قطعي شدن ثبت نامشان لازم است ساعت 30:7 روز آزمون با در دست داشتن كليه مدارك ثبت نامي و كارت ملي به واحد نقص مدارك مستقر در محل آزمون مراجعه كنند.


عقرب سياه فردا اعدام مي شود

رئيس شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران از اعدام عقرب سياه در صبح فردا در ملأ عام خبر داد.
علي جمشيدي سرپرست واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران در گفت وگو با فارس گفت: صادق مرادي معروف به عقرب سياه فردا سه شنبه در تهران اعدام خواهد شد.
وي در هفتم ارديبهشت سال 87 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذيت آنان در بيابان هاي حسن آباد تهران دستگير شد و پس از چندين بار محاكمه بالاخره در بهمن سال 90 محكوم به اعدام شد و ديوان عالي كشور نيز اين حكم را تاييد كرد.


اسرائيل به دنبال 100 هزار الاغ مصري

رژيم صهيونيستي طي نامه اي رسمي به دولت مصر واردات 100 هزار راس الاغ مصري را خواستار شد كه اين امر با مخالفت قاهره مواجه گرديد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري سما (خبرگزاري مستقل فلسطين)، «محمد عبدالظاهر فهمي» يكي از استادان دامپزشكي فلسطيني اعلام كرد: اسرائيل طي هفته هاي اخير درخواست واردات 100 هزار راس الاغ مصري را به قاهره تحويل داده است.هدف رژيم صهيونيستي از اين درخواست استفاده از پوست الاغ هاي مصري براي پژوهش هاي علمي مربوط به بيماري سرطان است كه گفته مي شود پوست الاغ هاي مصري براي پژوهش هاي علمي و دارويي مناسب هستند.عبدالظاهر با بيان اينكه برخي كشورها از جمله كشورهاي غربي به دنبال واردات الاغ هاي مصري براي استفاده هاي پژوهشي-علمي هستند، افزود: دو سال پيش نيز شركت داروسازي «كوماهو» ژاپن در قراردادي به ارزش 500ميليون دلار درخواست خريد يك ميليون راس الاغ مصري را مطرح كرده بود.
شركت مذكور در درخواست خود به دولت مصر عنوان كرده بود كه هدف از واردات اين الاغ ها استفاده از پوست آنها براي توليدات دارويي است كه به برخي كشورهاي آسياي شرقي صادر مي شود.
در اين درخواست گفته شده بود: شركت داروسازي كوماهو پژوهش هاي علمي مختلفي را بر روي الاغ هاي هندي، تايلندي، آمريكايي، افغاني و ويتنامي انجام داده است اما هيچكدام همچون پوست الاغ هاي مصري غني از مواد مورد نياز اين شركت نيستند.


توهين به اديان به سبك صهيونيست ها

آموزه هاي اعتقادي صهيونيست ها كه در آن توهين به پيروان ديگر اديان مجاز است، موجب شده تا مسيحيان نيز از آزارهاي صهيونيست ها درامان نباشند.
خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه ديلي تلگراف نوشت: يكي از مقامات واتيكان نسبت به اقدامات صهيونيست هاي تندرو عليه مسيحيان ساكن سرزمين هاي اشغالي ابراز نگراني كرده و از رژيم صهيونيستي به دليل چنين رفتارهايي، انتقاد كرده است.
كشيش «پيرباتيستا پيزابلا» نماينده واتيكان و متولي امور مسيحيان سرزمين فلسطين، ضمن انتقاد از انفعال پليس رژيم صهيونيستي در برابر اقدامات ضد مسيحي صهيونيست هاي تندرو، گفته است واكنش نامناسب پليس و فرهنگ صهيونيست ها كه آنان را به برخورد تحقيرآميز با مسيحيان تشويق مي كند، زندگي را براي بسياري از مسيحيان اسرائيل، به صورتي فزاينده غيرقابل تحمل كرده است.
صحبت هاي پيزابلا در پي حمله صهيونيست هاي تندرو به يكي از عبادتگاه هاي مسيحيان در شهر «لاترون» مطرح شد.اين افراد عبادتگاه را به آتش كشيدند و روي ديوارهاي آن شعارها و توهين هايي به حضرت مسيح(ع) نوشتند.صهيونيست ها در سال جاري چندين بار ديگر اقدام به شعارنويسي و تخريب اماكن مقدس كرده بودند، كه از جمله مي توان به حمله گروه هاي تندرو به «صومعه صليب» اشاره كرد كه در قرن 11 ميلادي ساخته شده و براي مسيحيان از اهميت بالايي برخوردار است.


بزرگترين نيروگاه هسته اي جهان در امارات

بانك صادرات و واردات آمريكا اعلام كرد: دو ميليارد دلار وام به شركت «براكه يك» امارات متحده عربي پرداخت مي كند تا اين شركت به خريد تجهيزات و زيرساخت هاي لازم براي ساخت بزرگترين نيروگاه هسته اي جهان بپردازد.
به گزارش ايسنا، بانك صادرات و واردات آمريكا اعلام كرد: شوراي امنيت ملي آمريكا و همچنين وزارت انرژي از پرداخت اين وام به امارات متحده عربي حمايت كردند.رئيس بانك صادرات و واردات آمريكا طي بيانيه اي گفت: علاوه بر حمايت از اشتغال زايي در آمريكا، بانك صادرات و واردات با حمايت از ساخت اولين نيروگاه هسته اي در شبه جزيره عربي، خود را در تاريخ ماندگار مي كند.بانك صادرات و واردات آمريكا اعلام كرد كه اين بزرگترين وامي است كه به امارات متحده عربي پرداخت مي شود و همچنين اولين وامي است كه از اواخر دهه 90 براي ساخت يك نيروگاه هسته اي پرداخت مي شود.شركت «براكه يك» قصد دارد چهار رآكتور هسته اي در نوار ساحلي به فاصله 220 كيلومتري شهر ابوظبي برپا كند. اين رآكتورها با همكاري شركت كره اي «الكتريك پاور» ساخته مي شود و قرار است در سال 2017 به بهره برداري برسند و پنج هزار و600 مگاوات برق توليد كنند.آمريكا و امارات متحده عربي در سال 2009 يك توافقنامه همكاري هسته اي غيرنظامي امضا كردند. امارات متحده عربي تا به حال چندين قرارداد همكاري هسته اي با كشورهايي نظير كره جنوبي، فرانسه و ژاپن امضا كرده است.


چند هزار دلار جريمه يك قتل!

پدر بي رحم بچه 3 ماهه خود را از بالاي پل به داخل آب پرت كرد اما در دادگاه تنها به چند هزار دلار جريمه محكوم شد.
به گزارش مشرق، پدر 24 ساله شب جمعه با بي رحمي تمام دختر سه ماهه خود را از بالاي پل شهر «برانسويك» ايالت «نيوجرسي» به داخل آب پرتاب كرد و بدين ترتيب اين كودك را با قساوت تمام به قتل رساند.والدين اين كودك چند ماه قبل از حادثه از هم جدا شده بودند و كودك در خانه مادر بزرگ مادريش نگهداري مي شد تا اينكه روز حادثه توسط پدرش دزديده شد، پدرسنگدل نوزاد 3 ماهه اش را در داخل كوله پشتي چپاند و تعدادي سنگ نيز به او بست تا او را به اعماق رودخانه ببرد.
دادگاه «نيوجرسي» اين پدر بيرحم را به دليل بچه دزدي و قتل متهم شناخت اما تنها او را به پرداخت چند هزار دلار ديه به مادر قرباني متهم كرد چرا كه در ايالت نيوجرسي در رابطه با قتل كودكان زير 1 سال قانون تنها جريمه در نظر گرفته و زنداني كردن والدين در قانون نيست.


كوچكترين زن و مرد جهان
كتاب ركوردهاي گينس براي چاپ جديدترين كتاب خود تصميم مي گيرد تا دو نفر كه داراي عجيب ترين ركورد در اين كتاب هستند را با هم آشنا كند.
به گزارش فارس، چاپ 57 كتاب ركوردهاي گينس بهانه اي بود تا گردانندگان اين سازمان ركوردگيري بين المللي، كوچكترين مرد دنيا از نپال و كوچكترين زن دنيا از هند را با هم آشنا كنند.چاندرا بهادر 72 ساله با 6/54سانتيمتر قد داراي عنوان كوچكترين مرد و جيوتي 19ساله با قد 8/62 سانتيمتر كوچكترين زن دنيا است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14