(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 شهریور 1391 - شماره 20303

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اول كدام ژوئيه ؟! (يادداشت روز)
كانگورو (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس ستاد انتخابات كشور: نامزدهاي رياست جمهوري نيازي به استعفا ندارند
پاسخ قاطع ايران به ويليام هيگ
گزارشي از واكنش ها به تصميم دولت اتاوا
استقبال صهيونيست ها و منافقين انتقاد كارشناسان و مردم كانادا
ادعاي روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت و پاسخ كيهان
تقدير رهبر انقلاب از قهرمانان جانباز و معلول جمهوري اسلامي ايران در پارالمپيك 2012 لندن
اوباما آمريكا را بدهكارتر و بي اعتبارتر كرد (خبر ويژه)
برآورد محافل اطلاعاتي تل آويو: سال سختي پيش روي اسرائيل است (خبر ويژه)
آمريكا و اسرائيل كنار نشسته اند و تركيه را به باتلاق هل مي دهند (خبر ويژه)
روايت گلوب اندميل از برده هايي به نام ديپلمات هاي كانادا (خبر ويژه)


اول كدام ژوئيه ؟! (يادداشت روز)

1- «اتاق كنترل» (ديسپاچينگ)-Dispatching- يك واژه فني است كه در تعريف آن گفته مي شود؛ مديريت متمركز و منسجم شبكه هاي قدرت و يا كارخانه ها در يك فضا كه توانايي كنترل تمام اجزاي كليدي كارخانه و يا شبكه را داراست.
نكته گفتني اين است كه اين واژه از حوزه فني و مهندسي به حوزه سياست و قدرت نيز شيفت و منتقل شده است.
وقتي عليه كشوري يا گزينه مورد هدف، سناريوها و طرح هاي متعددي برنامه ريزي مي شود مجموعه ترفندها و شگردها از يك مركز و اتاق، كنترل شده تا به انسجام و تمركز موردنظر براي رسيدن به آن هدف لطمه اي وارد نشود. البته بيشتر از واژه مورد اشاره، واژه «اتاق فرمان» - Command Room- استفاده مي شود.
اكنون سؤالي كه به ميان مي آيد اين است كه اتاق فرمان و كنترل دشمن عليه جمهوري اسلامي چه برآورد منسجم و متمركزي دارد؟
2- بدون كمترين ترديدي بايد گفت؛ دشمن در شرايط فعلي تنها بر گزينه «تحريم» متمركز است و مي كوشد تا همه شبكه هاي خود را در قالب يك دالان مشخص هدايت كند و به بهترين شكل تأثيرگذار باشد و از اين روي، در مواجهه با ايران اسلامي از «تحريم هوشمند، فراگير و فلج كننده» سخن به ميان مي آورد.
سؤال ديگري كه پيش كشيده مي شود اين است كه آيا اين راهبرد از سوي اتاق فرمان و كنترل دشمن عليه كشورمان به نتيجه رسيده است؟ آيا برآورد آنها در تأثير گزينه تحريم برضد ايران صحيح و بدون خطا بوده است؟ آيا توانسته اند همه نيروها و پتانسيل خود را به سوي انسجام و تمركز براي اجرايي كردن تحريم هايي كه تأثيرگذار نيز باشد كنترل نمايند؟
3- پاسخ به سؤالات بالا را بايد در يك واژه به اصطلاح معنادار و راهبردي جست وجو و واكاوي كرد؛ «اول ژوئيه» تمام تلاش ها و تحركات و به فعليت رساندن برنامه ها و طراحي هاي دشمن به اين نقطه رسيد كه از اول ژوئيه 2012-11تير 1391- تحريم هاي نفتي عليه كشورمان را عملياتي كند.
يادآور مي شود اتحاديه اروپا طي بيانيه اي رسمي اعلام كرد كه از تاريخ اول ژوئيه حتي يك قطره نفت از جمهوري اسلامي خريداري نمي كند.
از چند ماه مانده به اول ژوئيه نيز مرتباً و بدون وقفه، امپراتور رسانه اي غرب با حجم انبوهي از تحليل ها، گزارش ها، مصاحبه ها و به اصطلاح مستندات بر طبل وضعيت بحراني [!] ايران كوبيد.
به تعبير روشن و واضح، اول ژوئيه به موعدي تبديل گشت كه اتاق فرمان و كنترل دشمن محاسبه كرده بود با فرا رسيدن آن، ايران حاضر به امتياز دادن خواهد شد و درب ديپلماسي و سياست بر پاشنه اي خواهد چرخيد كه قدرت هاي غربي اراده كرده اند.
از همين روي؛ جنگ رسانه اي دشمن مدت ها پيش تر از موعد اول ژوئيه عليه ايران آغاز شد.
با اعلام اينكه از اول ژوئيه تحريم نفتي ايران به اصطلاح گزنده خواهد بود، واشنگتن پست طي گزارشي مدعي شد كه با اجراي تحريم هاي بي سابقه بر ضد ايران از اول ژوئيه، وضعيت تهران بيش از هر زمان ديگري وخيم تر مي شود.
برخي از تحليلگران و رسانه هاي غربي نيز ذوق زده دست به پيش بيني زدند كه اول ژوئيه، موعد كوتاه آمدن ايران خواهد بود و از جمله «نات كرن» سردبير مجله نفتي فارين ريپورتس پيش بيني كرد كه تهران تا اواسط تابستان يك سوم از صادرات نفتي خود را از دست مي دهد و...
4- پيش از آنكه به اين سؤال پاسخ داده شود كه آيا تحريم هاي اول ژوئيه با ادعاي فراگير بودن، هوشمند بودن، فلج كننده و گزنده بودن عليه جمهوري اسلامي به بار نشسته است يا نه؟ بايد اشاره كنيم كه سال گذشته- سال منتهي به انتخابات اسفند 90- نيز اتاق فرمان دشمن از گزينه تحريم برضد ايران بهره برد و علاوه بر آن 3 قطعنامه عليه كشورمان در مسائل هسته اي، حقوق بشر و تروريسم صادر كردند تا با خدشه دار كردن سيماي جمهوري اسلامي و افزايش فشارها، مشاركت در انتخابات را به اصطلاح به چالش بكشانند.
اتاق كنترل دشمن آنقدر به خود مطمئن بود كه جرج سوروس اواخر اسفند 89 در تشريح برنامه هاي آتي عليه ايران گفت؛ شرط بندي مي كنم كه تا سال آينده-90- ايران سقوط مي كند!
5- مشاركت بالاي ملت ايران در انتخابات اسفند 90 و به چالش كشيدن تحريم ها و قطعنامه ها عليه كشورمان باعث شد تا اتاق فكر و فرمان و كنترل دشمن بر اعمال سنگين ترين تحريم ها در اول ژوئيه اتفاق نظر نمايد تا به زعم و گمان خودش كار را يكسره كند!! اما آيا پس از گذشت 70 روز از موعد راهبردي اول ژوئيه، اوضاع به سوي دشمن و قدرت هاي غربي پيش رفته يا اينكه در اتاق فرمان و كنترل آنها باز هم دچار محاسبات راهبردي گرديده است؟
6- اكنون پاسخ خيلي دشوار نيست و كافي است تا اتفاقات چند روز اخير را مورد تامل قرار دهيم.
دو روز پيش- 18 شهريور، 8 سپتامبر- 3 عضو شاخص اتحاديه اروپا يعني انگليس، آلمان و فرانسه اعلام كردند درصدد هستند تا تحريم هاي شديدتري را عليه ايران اعمال كنند.
خب، سؤال مشخص و روشني كه به ميان مي آيد اين است كه مگر قرار نبود تحريم هاي اول ژوئيه در بالاترين سطح و به صورت فراگير و آن هم هوشمند، ايران اسلامي را فلج كند؟ اگر اين برآورد و محاسبه دقيق بوده و مي بايست موثر واقع مي شده است ديگر نيازي به تحريم هاي جديد نيست. طرفه آن كه ويليام هيگ وزير خارجه انگليس همان دو روز پيش و به دنبال اعلام تحريم هاي جديد و شديدتر بر ضد ايران ادعا كرده است كه تحريم هاي ماه ژوئيه «موثر» بوده است!
7- نتيجه روشن و خالي از هرگونه ابهام از موضع اعلام تحريم هاي جديد و شديدتر عليه كشورمان اين است كه اتاق فرمان و كنترل دشمن نه تنها دچار اشتباهات راهبردي و محاسبات غلط در غلط است؛ بلكه اكنون قفل و هنگ كرده است و فقط به تكرار و توسل به گزينه هاي نخ نما شده روي آورده است. از همين روي علاوه بر تكرار گزينه بي خاصيت «تحريم»، گزينه هاي تكراري ديگر را نيز به صحنه آورده است.
از همين روي، سه روز پيش، دولت كانادا كه در محافل ديپلماتيك به دم روباه پير(انگليس) معروف است، با هماهنگي اعلام شده آمريكايي ها و صهيونيست ها و با هدف به اصطلاح تحت الشعاع قراردادن اجلاس غيرمتعهدها در تهران، در اقدامي كاملاً رواني و تصنعي، تعليق روابط با ايران را در بوق و كرنا مي كند.
در همين خط، سازمان عفو بين الملل، شنبه گذشته در مأموريتي ناشيانه، ايران را به نقض حقوق بشر و موج مجازات هاي اشد متهم كرد! بعيد نيست امروز نيز كه نشست فصلي شوراي حكام قرار است برگزار شود، آژانس به دنبال صدور قطعنامه اي عليه ايران باشد. با همين اوصاف باز هم بعيد نيست به بهانه اي سر و كله احمد شهيد گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر پيدا شده و خواستار صدور قطعنامه اي بر ضد جمهوري اسلامي باشد. اما نكته قابل اعتنا اين است كه مگر همين تحريم ها، صدور قطعنامه ها، پروپاگانداي رسانه در قطع روابط با ايران قبلاً نيز استفاده نشده است؟ مشكل اينجاست كه اتاق فرمان و كنترل دشمن نمي تواند محاسبه كند كه چرا اول ژوئيه و تحريم هاي فراگير و هوشمند به بار ننشست و براي همين است كه به تجربه هاي بي حاصل گذشته روي مي آورد.
و بالاخره در پايان اين نوشته بايد موضوع ناكامي قدرت ها و به بن بست رسيدن اتاق فرمان و كنترل دشمن عليه ايران را در افقي ديگر به ارزيابي نشست و آن سخنان پاياني رهبر بصير انقلاب در افتتاحيه اجلاس سران غيرمتعهدها است كه؛ «بايد عزم هامان را راسخ كنيم، به هدف ها وفادار بمانيم، از اخم قدرت هاي زورگو نترسيم و به لبخند آنان دل خوش نكنيم. اراده الهي و قوانين آفرينش را پشتيبان خود بدانيم، به شكست تجربه اردوگاه كمونيستي در دو دهه پيش و شكست سياست هاي به اصطلاح ليبرال دموكراسي غربي در حال حاضر كه نشانه هاي آن را در خيابان هاي كشورهاي اروپايي و آمريكا و گره هاي ناگشودني اقتصاد اين كشورها همه مي بينند با چشم عبرت بنگريم و بالاخره سقوط ديكتاتورهاي وابسته به آمريكا و همدست رژيم صهيونيستي در شمال آفريقا و بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه را فرصتي بزرگ بشماريم.»
حسام الدين برومند
 


كانگورو (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري و مقيم پاريس در وبلاگ خود خطاب به گروه هاي اپوزيسيون نوشته است، همكاري اپوزيسيون با اسرائيل، ادعاي دموكراسي خواهي ما را زير سؤال برده است.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: نوشته است شعار دموكراسي خواهي نمي تواند در كنار همكاري و ارتباط با محافل اسرائيلي و سفارت عربستان همخواني داشته باشد و فقط سوژه به دست كيهان مي دهد.
گفتم: يعني فقط از اين كه سوژه به دست كيهان مي دهد نگران هستند نه از مزدوري براي اسرائيل و آل سعود؟!
گفت: چه عرض كنم؟! نوشته است؛ بايد بپذيريم كه با هيچ وسيله اي نمي توان از عربستان و اسرائيل يك مجسمه دموكراتيك تراشيد.
گفتم: راست ميگه. يارو دو تا دست الاغشو قطع كرده بود. پرسيدند اين چه كاريه؟ جواب داد؛ مي خواستم الاغم رو تبديل به كانگورو كنم!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ امام جعفر صادق(عليه السلام) مي فرمايند؛ بهشتي ها 4 نشانه دارند:
1- روي گشاده 2- زبان نرم 3- دل مهربان 4- دست دهنده
3797---0911
¤ با توجه به اقدام خصمانه كشور كانادا در تعطيلي سفارت خود در تهران لازم است نمايندگان محترم مجلس و مسئولين دولتي در اولين فرصت نسبت به پلمب «انجمن ايكاد» انجمن ايراني كانادايي كه به آموزش اختلاط دختران و پسران و به اصطلاح زبان انگليسي مبادرت مي ورزد اقدام نمايند. آموزشگاه فوق در خيابان سيدجمال خيابان 18 واقع است.
تجارتچي
¤ كانادا مگر عددي است كه اگر به قطع ارتباط با ايران اقدام نمود دنيا تكان بخورد كه روزنامه هاي زنجيره اي با آب و تاب به تيتر كردن آن مبادرت ورزيدند ارباب ايشان 33 سال است با ايران قطع رابطه نموده آب از آب تكان نخورد حالا كانادا مثل پشه اي مي ماند كه به درخت گفت مواظب باش مي خواهم پرواز كنم كه درخت پاسخ داد وقتي كه بر روي شاخه من نشستي احساس نكردم كه حال مي خواهي پرواز كني احساس كنم.
علي مرداني
¤ اظهارات نماينده ايران در سازمان ملل مبني بر اين كه آمريكا شايستگي اظهارنظر درباره مسائل هسته اي ايران را ندارد سيلي محكم ديگري است كه آمريكايي ها طي يك ماهه اخير از ايران مي خورند و عملا هم بايد در نشست هاي احتمالي كه 1+5 با ايران خواهد داشت عذر حضور آمريكايي ها را بخواهيم كه اين اقدام شجاعانه آب پاكي را روي دست آنها خواهد ريخت.
محمودي
¤ معلوليت ناتواني نيست، بلكه «م» آن مقاومت و «ع» آن عشق به ارزشها، «ل» آن لبيك به معشوق، «و» ولايتمداري و «ل» لبيك به ولي فقيه. آفرين بر غرور و همت و تلاشتان كه به دين و ميهن خود عزت و افتخار عطا كرديد.
3823---0916
¤ عزت، عظمت و اهتزار مكرر پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران در لندن 2012 بر همگي مبارك باد.
3797---0911
¤ آقاي بهمني رئيس كل بانك مركزي اعلام كرد كه دولت تصميم دارد نرخ ارز را به 1500 تومان كاهش دهد و اين اقدام در صورت تحقق مي تواند مثبت و شايسته باشد. چون تمام اجناس بخصوص آهن آلات از قيمت دلار تاثير مي گيرند و اين خبر خيلي خوشايند است اما برخي در اتاق بازرگاني كه كارهاي وارداتي انجام مي دهند از اين خبر ناراحت شدند و اعلام كردند دولت نمي تواند و نبايد اين كار را بكند، آيا مسئولان نبايد به فكر منافع مردم باشند؛ كاهش قيمت دلار واقعا به نفع اقتصاد كشور است.
8527---0912
¤ متاسفانه نقش دولت تركيه در ايجاد درگيري و آشوب در سوريه از ساير كشورهاي متخاصم پررنگ تر است آتشي كه دولت تركيه برافروخته و با پشتيباني تروريست هاي مسلح به كشتن مردم بي گناه و مظلوم سوريه مي پردازند روزي دامن تركيه را خواهد گرفت اميدوارم دولت اردوغان سرنوشت مردم خود را با رژيم آل سعود و آمريكا و رژيم غاصب و جعلي صهيونيستي گره نزند. با اين همه فشارهاي ظالمانه عليه دولت و ملت مظلوم سوريه در نهايت پيروزي از آن خط مقاومت است.
علي نژاد از قائم شهر
¤ برخي از پاسخ هاي رئيس جمهور به سوالات مردم در مصاحبه تلويزيوني اقناع كننده نبود و در مواردي تاويل برانگيز بود چون عده اي اين طور مطرح مي كنند كه هر جا مشكلات حل شده ايشان كار كردند و هر جا كاري انجام نشده است تقصير به گردن ديگران افتاده است چون ديگران نمي گذارند. اين مطالب قابل قبول نيست. تيم اقتصادي دولت ضعيف است و بايد تقويت شود. بحث توليد بسيار مهم است و با قيمت ارز بالا نمي توان توليدات داخلي را تقويت كرد.
ميرزاخاني
¤ با توجه به روند صعودي قيمت دلار كه به اعتقاد كارشناسان به ضرر منافع ملي و كشور و مردم است چرا دولتمردان هيچ واكنشي از خود نشان نمي دهند و با بي تفاوتي از كنار آن عبور مي كنند؟
قاسمي از اصفهان
¤ بيش از يك سال است كه قانون بازنشستگان ايثارگران از مجلس براي بيمه تكميلي تصويب شده است، اما هنوز مسئولين كميته امداد اين قانون را اجرا نكرده اند. از مسئولان تقاضا داريم به فكر ما باشند چون كميته امداد مي گويد دولت بايد به ما دستور دهد و وقتي براي پيگيري به مسئولان مربوطه مراجعه مي كنيم آنها هيچ پاسخ قانع كننده اي به ما نمي دهند. در اين ميان ما فقط بايد بسوزيم و بسازيم و هزينه هاي درمان را خودمان پرداخت كنيم.
0522---0913
¤ از دولت محترم درخواست مي شود حال كه گويا توان حفظ تعادل قيمت شير را ندارد آن را رها كند و از توليدكنندگان نيز مي خواهم، با قاضي قرار دادن وجدان خود بدون افزودن آب و مواد تغيير دهنده طعم آن هر قيمتي كه مي خواهند عرضه كنند و وجداني شير عرضه كنند نه چيز ديگر مثل آب به رنگ شير.
ايزدپناه
«جوابيه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي»
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان با عنوان «داروي موردنيازم در رشت پيدا نمي شود داروي پناسا 500» مورخ 1/5/91، به آگاهي مي رساند:
نمونه توليد داخل اين دارو توسط شركت داروسازي آريا در حال توليد و عرضه به بازار دارويي كشور مي باشد و در راستاي حمايت از توليد داخل و با توجه به يكسان بودن مراحل توليد و كنترل هر دو نمونه دارويي و با توجه به تفاوت قيمت قابل توجه مصرف نمونه داخلي توصيه مي گردد.»
 


رئيس ستاد انتخابات كشور: نامزدهاي رياست جمهوري نيازي به استعفا ندارند

رئيس ستاد انتخابات كشور تاكيد كرد: استعفاي نامزدها از مشاغل خود صرفا ناظر بر انتخابات ميان دوره اي مجلس است و در رياست جمهوري كسي نياز به استعفا ندارد.
«سيدصولت مرتضوي» در گفت وگو با فارس با بيان اين كه براي شركت در انتخابات رياست جمهوري نياز به استعفا نيست، اظهار داشت: اطلاعيه شماره يك صادر شده از سوي وزارت كشور صرفا ناظر بر انتخابات ميان دوره اي مجلس است و براي نامزد شدن در انتخابات رياست جمهوري كسي نياز به استعفا ندارد.
رئيس ستاد انتخابات كشور تصريح كرد كه اين استفتائيه صرفا ناظر بر انتخابات ميان دوره اي مجلس است و شرايط انتخاب شوندگان در انتخابات شوراها و رياست جمهوري را وزارت كشور در زمان مناسب، از سوي ستاد انتخابات كشور اعلام مي كند ولي بايد گفت در انتخابات رياست جمهوري، ضرورتي به استعفا براي اشخاص حقوقي نيست.
مرتضوي تصريح كرد كه «در اطلاعيه شماره يك ستاد انتخابات كشور با استناد به بند «الف» ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي برخي اشخاص از داوطلب شدن در انتخابات ميان دوره اي مجلس در سراسر كشور محرومند، مگر اين كه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده باشند و به هيچ وجه در آن پست شاغل نباشند.»
وي درباره زمان ثبت نام نمايندگان مجلس، افزود: انتخابات ميان دوره اي مجلس به دليل اين كه بايد همزمان با انتخابات رياست جمهوري و شوراها برگزار شود ما را مقداري زودتر وارد گود انتخابات كرد، چرا كه قانونگذار گفته آنهايي كه مي خواهند داوطلب نمايندگي شوند بايد 6 ماه قبل از ثبت نام استعفا دهند و ما ناگزير بوديم اين اطلاعيه را زودهنگام بدهيم و تاريخ انتخابات را هم مشخص كنيم.
مرتضوي درباره زمان ثبت نام نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نيز تصريح كرد: ثبت نام نامزدهاي رياست جمهوري در سال 92 خواهد بود كه زمان دقيق تر آن بعدا اعلام مي شود، همچنين زمان ثبت نام براي انتخابات ميان دوره اي مجلس، شوراها و يك حوزه اي كه انتخابات مجلس خبرگان در آن برگزار مي شود در سال 92 خواهد بود.


پاسخ قاطع ايران به ويليام هيگ

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: اظهارات غيرمسئولانه وزير خارجه انگليس در مورد تشديد تحريم ها عليه ايران با هدف توقف فعاليت هاي هسته اي نقض آشكار مقررات بين المللي آژانس است.
رامين مهمانپرست ضمن تاكيد بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران و با بيان اينكه اين فعاليت ها تحت نظارت عاليه آژانس بين المللي انرژي اتمي است، اظهارات اخير وزير خارجه انگليس در مورد تشديد تحريم ها عليه كشورمان را غيرمسئولانه خواند و اين سخنان را رد كرد.
مهمانپرست بيانيه اجلاس كشورهاي عدم تعهد در تهران و حمايت اين كشورها از فعاليت صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران را يادآور شد و اظهارات اين مقام دولت انگليس را نقض جدي مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي و با هدف تحت الشعاع قرار دادن برگزاري موفقيت آميز اجلاس نم در تهران دانست.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان رويكرد همزمان فشار و گفت وگو را بي نتيجه خواند و افزود كه كشورهاي غربي بيش از اين به فكر استفاده از اين ابزار منسوخ نباشند.
خاطر نشان مي شود به دنبال شكست ديپلماتيك كشورهاي غربي از ايران و برگزاري موفقيت آميز اجلاس غيرمتعهدها در تهران، برخي از كشورها و مقامات اروپايي در تلاشند تا با به پيش كشيدن گزينه تشديد تحريم ها به فضاسازي عليه كشورمان بپردازند.
در همين حال به گزارش اي بي سي نيوز، كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز از تشديد تحريم ها عليه ايران خبر داده است.
همچنين با توجه به نقش پررنگ رژيم صهيونيستي در همراهي برخي اعضاي اتحاديه اروپا با هدف افزايش تحريم ها و مانع تراشي براي توقف فعاليت هاي صلح آميز هسته اي، روزنامه اسرائيلي «جروزالم پست» از سفر «گيدو وستروله» وزير خارجه آلمان به سرزمين هاي اشغالي با هدف رايزني با صهيونيست ها درباره ايران خبر داد.
پيش از اين، سه عضو اتحاديه اروپا، انگليس، فرانسه و آلمان خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران شده بودند.


گزارشي از واكنش ها به تصميم دولت اتاوا

استقبال صهيونيست ها و منافقين انتقاد كارشناسان و مردم كانادا

قطع روابط كانادا با ايران در حالي با استقبال تل آويو و گروهك منافقين مواجه شده است كه اكثريت كانادايي ها مخالف اين تصميم هستند.
اقدام وزارت خارجه كانادا در قطع كامل روابط ديپلماتيك با ايران تعجب بسياري را برانگيخت. اين اقدام از سوي رسانه هاي كانادايي نيز مورد انتقاد قرار گرفت. مدير پيشين تلويزيون ملي كانادا (سي بي سي) از جمله كساني است كه در اظهاراتي از وزير خارجه اين كشور شديدا انتقاد كرد.
هم چنين دولتمردان پيشين كانادايي از جمله سفير پيشين اين كشور در ايران به اين اقدام دولت خود واكنش منفي نشان داد. جان ماندي، ديپلمات بازنشسته كانادايي كه در سال 2007 به عنوان سفير در ايران خدمت مي كرد، اظهار كرد كه پايان دادن روابط با ايران، مي تواند يك قدم اشتباه استراتژيك باشد كه نقش كانادا را به عنوان يك بازيگر بين المللي در موضوع حل و فصل مسئله هسته اي ايران از ميان مي برد.
انتقادها به تصميم دولت كانادا ناظر بر توجيه پذير نبودن دلايل مطرح شده از سوي وزارت خارجه اين كشور است.
ناظران سياسي دلايل مطرح شده اي از قبيل نبود امنيت ديپلمات ها و موضوعات حقوق بشري از سوي دولت كانادا در اين خصوص را غيرقابل توجيه دانسته و عموما خارج از عرف ديپلماتيك و تحت فشارهاي سياسي ديگر كشورها مي دانند.
در اين ميان، گروهك تروريستي منافقين كه عموما پاي ثابت هر دعواي ضد ايراني است از تصميم دولت كانادا كاملا استقبال كرده است.
براساس اعلاميه شوراي موسوم به شوراي ملي مقاومت! سركرده گروهك تروريستي منافقين از اقدام «شجاعانه» وزير خارجه كانادا مبني بر تعطيل كردن سفارت كانادا در ايران استقبال كرد.
علاوه بر منافقين، رئيس رژيم صهيونيستي نيز با صدور اطلاعيه اي از اوتاوا به خاطر اتخاذ اين تصميم تقدير كرد.
«شيمون پرز» همچنين ابراز اميدواري كرد ساير كشورها كانادا را الگوي «اخلاقي» خود قرار دهند و از آن پيروي كنند.
رئيس رژيم صهيونيستي با بيان اينكه «كانادا بار ديگر اثبات كرد اخلاق بر عملگرايي برتري دارد» مدعي شد: كانادا نشان داد سياست بايد منعكس كننده اصول و ارزش ها باشد. ايران منبع «ترور جهاني» و ناقض حقوق بشر است و قصد دارد بر كل خاورميانه مسلط شود.
نتانياهو؛ وزير خارجه جديد كانادا!
«توني برمان»، مدير سابق شبكه راديويي- تلويزيوني سي بي سي با انتشار مقاله اي در پايگاه كانادايي «استار» با اشاره به تعطيلي سفارت كانادا در تهران نوشت: «به نظر مي رسد كانادا وزير خارجه جديدي داشته باشد و اسم آن، «بنيامين نتانياهو»ست. اگرچه كار روزانه وي نخست وزيري اسرائيل است».
وي افزود: «تصميم ناگهاني كانادا عليه ايران نشان داد دولت هارپر، سياست خاورميانه اي كانادا را به اسرائيل گره زده و متكي به تل آويو شده است».
برمان كه سابقه مديريت شبكه الجزيره انگليسي را نيز دارد، افزود: «علت اين اقدام بي معناي كانادا چه مي تواند باشد؟ كانادا در سال هاي اخير با اتخاذ سياست هاي طرفدارانه از اسرائيل در خاورميانه، تبديل به وزارت خارجه تل آويو شده، چه شده است كه اين كشور جايگاه خود به عنوان «ميانجيگر صادق» در خاورميانه را چنين تغيير داده است»؟
وي تاكيد كرد: «برخلاف ادعاي بيانيه منتشر شده، قابل تصور نيست كه اين اقدام، تاثيري بر سياست تهران در قبال سوريه و يا برنامه هسته اي ايران داشته باشد. البته اين اقدام با استقبال نتانياهو روبرو شده است.
پايگاه خبري سي بي سي با اشاره به اينكه اقدام دولت كانادا تاثير اندكي بر ايران خواهد داشت به نقل سخنان جيمز دوين كارشناس مسائل ايران، پرداخت و نوشت: ايراني ها در كل كانادا را به عنوان بازيگري مهم تلقي نمي كنند، به ويژه اينكه روابط اقتصادي كانادا با جمهوري اسلامي ايران بسيار ضعيف است.
مخالفت مردم كانادا
همچنين روزنامه كلگري هرالد كانادا در يك نظرسنجي از مردم اين كشور تقاضا كرده نظراتشان را درباره تصميم قطع روابط ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران اعلام كنند.
اين روزنامه كانادايي همچنين ذيل اين خبر، سوالي را از مخاطبان خود پرسيده كه آيا با تصميم دولت كانادا درباره تعطيلي سفارت اين كشور در ايران و اخراج ديپلمات هاي ايراني موافق هستيد؟
در پاسخ به اين سوال 55 درصد از شركت كنندگان بر مخالفت خود با تصميم اوتاوا تاكيد ورزيده اند.
از طرفي يكي از مخاطبان اين روزنامه به نام «جان جي» با انتقاد از تصميم دولت متبوع خود، تاكيد مي كند: من مي دانم كه قطع كردن روابط ديپلماتيك، يكي از قويترين تنبيهات در عرصه روابط كشورهاست. اما سوال اينجاست كه اين اقدام چه مسئله اي را حل مي كند؟ در روابط ديپلماتيك شما حداقل مي توانيد جايگاه طرف مقابل را ارزيابي كنيد. اما با بستن سفارت و قطع كردن كانالهاي ديپلماتيك شما نمي توانيد طرف مقابل را ارزيابي كنيد و اين يك اشتباه است.
وي در ادامه تاكيد مي كند: بيرد (وزير امور خارجه كانادا) اعلام كرده كه درباره امنيت ديپلماتهاي كانادايي نگراني داشته است اما اين نگراني كمي سست به نظر مي رسد؛ دليل و مدركي كه نشان مي دهد ديپلماتهاي ما در خطر قرار دارند چيست؟
سرزمين ملكه انگليس
نكته ديگري كه در اين ميان نبايد از نظر دور داشت، وابستگي كانادا به انگليس است. در واقع، دولت كانادا تحت نظر فرماندار كل انگليس قرار دارد و از سوي ملكه انگليس رسميت پيدا مي كند، از اين رو، با توجه به بسته شدن سفارت انگليس در تهران چنين اقدامي در حقيقت نوعي واكنش در مقابل اين مسئله محسوب مي شود.
 


ادعاي روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت و پاسخ كيهان

روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت ديروز با صدور اطلاعيه اي مدعي شد كه كيهان بخشي از سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني در باره اجلاس عدم تعهد تهران را كه در پايان جلسه مجمع تشخيص مصلحت اظهار داشته بود، سانسور كرده است!
در ادعاي روابط عمومي مجمع تشخيص آمده است كه چرا و به چه دليل آن بخش از سخنان آقاي رفسنجاني در مورد آزادي بيان و تحمل مخالف و محكوميت القائات سوءدشمنان كه با اشاره به نطق برخي از ميهمانان اجلاس بيان شده بود، به مذاق كيهانيان خوش نيامده و آن را سانسور كرده اند.
قطع نظر از اينكه چرا روابط عمومي مجمع تشخيص در اين برهه سعي كرده تا كيهان را به سانسور متهم كند، بايد گفت؛ اين ادعا در حالي است كه كيهان اولين رسانه و شايد تنها رسانه اي بود كه نطق ميهمانان مورد اشاره را بي كم و كاست پوشش داده و آن را نشانه سعه صدر جمهوري اسلامي ايران و از ضروريات يك اجلاس بين المللي دانسته است و علاوه بر آن طي دو يادداشت جداگانه ديگر نيز به اين نكته پرداخته بود كه مفاد آن مخصوصا با تاكيد بر نكات ياد شده از سوي خبرگزاري هاي غربي و منطقه اي بازتاب گسترده اي داشت. بنابراين برخلاف اطلاعيه مجمع تشخيص كيهان نمي توانسته كمترين دليل و انگيزه اي براي حذف بخش مورد نظر از اظهارات آقاي رفسنجاني داشته باشد؟! و از سوي ديگر، خلاصه كردن خبر يك روال جاري و شناخته شده در رسانه هاست و كيهان نيز از اين قاعده مخصوصا در روزهاي پرخبر مستثني نيست، ضمن آن كه بخش اعظم اظهارات آيت الله رفسنجاني در صفحه 2 كيهان كه يكي از صفحات اصلي روزنامه است با تيتر درشت كار شده است.
روابط عمومي مجمع تشخيص در پايان اطلاعيه خود آورده است «معلوم نيست چرا اين بخش از سخنان آقاي رفسنجاني به مذاق كيهانيان خوش نيامده و آن را سانسور كرده اند»! كه با توجه به آنچه گذشت بايد گفت؛ معلوم نيست روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين اتهام زني به كيهان چه مصلحتي را در نظر داشته و دنبال كرده است؟!


تقدير رهبر انقلاب از قهرمانان جانباز و معلول جمهوري اسلامي ايران در پارالمپيك 2012 لندن

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در پيامي از قهرمانان جانباز و معلول جمهوري اسلامي ايران در پارالمپيك2012 لندن تقدير كردند و پايبندي آنها به ارزش ها و احكام اسلامي را درخور قدرداني و سپاس دانستند .
متن پيام به اين شرح است :
بسمه تعالي
قهرمانان عزيز جانباز و معلول
افتخاراتي كه در مسابقات جهاني به دست آورديد، مايه خرسندي و سرافرازي و شادماني ملت ايران است. صميمانه از همه شما تشكر مي كنم .
پايبندي هائي كه به ارزش ها و احكام اسلامي نشان داديد نيز درخور قدرداني و سپاس جداگانه است. خداوند همواره شما را سربلند بدارد .
سيدعلي خامنه اي


اوباما آمريكا را بدهكارتر و بي اعتبارتر كرد (خبر ويژه)

اوباما 5 هزار ميليارد دلار هزينه روي دست مردم آمريكا گذاشته اما وضعيت به نسبت 3 سال پيش به مراتب بدتر شده است.
مرلين ميلر نامزد منفرد انتخابات رياست جمهوري آمريكا از حزب موضع سوم در مصاحبه با پرس تي وي گفت: آمريكا نسبت به زماني كه باراك اوباما كار خود را به عنوان رئيس جمهور آغاز كرد در شرايط بسيار بدتري قرار دارد. به بدهي ها نگاه كنيد، بدهي پيوسته در حال افزايش است.
ميلر مي گويد: به وضعيت بيكاري نگاهي بياندازيد. افراد بسيار بيشتري بيكار هستند. اين تنها لفاظي هاي انتخاباتي است و من حقيقتا شاهد هيچ تغييري در دوران رياست جمهوري اوباما نبودم.
وي درباره نفوذ اسرائيل در سياست آمريكا گفت: آيپك (كميته امور عمومي آمريكا اسرائيل) و اسرائيل دستور كار دو حزب دموكرات و جمهوري خواه را كنترل مي كنند.
ميلر تصريح كرد: زماني كه به ميت رامني و گروه وي نگاه مي كنيم، مي بينيم كه وي گروهي از مشاوران خارجي را گرد هم آورده است. اين زياد تفاوتي ندارد. آن ها هم دوست اسرائيل خواهند بود. آن ها همان دستور كار را ادامه خواهند داد و در واقع احتمالا دستور كاري تجاوز كارانه تر. همانطور كه مي دانيد رامني به اسرائيل سفر كرد و در اين سفر به ميزان هنگفتي پول براي مبارزات انتخاباتي خود دست يافت. وي اساسا همه چيز را در حمايت از اسرائيل وعده مي دهد.
وي درباره وعده ها و عملكرد اوباما گفت: مسلما باراك اوباما برخلاف وعده هاي انتخاباتي خود در چند سال پيش ما را از اين جنگ ها خارج نكرده است. اگر به دنبال حفظ پول آمريكا هستيد، اين يكي از راه هاي آن است، حفظ اعتبار آمريكا و همچنين حفظ جان جوانان اين كشور و همچنين مردم سركوب شده در كشورهايي كه ما آن ها را اشغال كرده ايم. براي من غير قابل باور است كه آمريكا ديگر اهميتي به ديدگاه هاي بنيانگذاران اين كشور نمي دهد. اين عقيده كه «آمريكا را در اولويت قرار دهيد اما دوست ديگر ملت ها باشيد.» نبايد متجاوز به كشوري ديگر باشيم.


برآورد محافل اطلاعاتي تل آويو: سال سختي پيش روي اسرائيل است (خبر ويژه)

سرويس هاي جاسوسي و امنيتي اسرائيل درباره خطراتي كه اين رژيم را تهديد مي كنند، هشدار دادند.
روزنامه صهيونيستي معاريو در گزارشي نوشت: سازمان هاي اطلاعاتي اسرائيل از جمله موساد [سرويس جاسوسي]، شاباك [امنيت داخلي] سازمان اطلاعات نظامي ارتش [امان] و مركز تحقيقات سياسي وزارت خارجه درباره خطراتي كه حكومت اسرائيل را تهديد مي كنند، از جمله بي ثباتي و اختلافات داخلي و مشكلات خارجي هشدار داده اند. از نگاه اين سازمان ها برنامه هسته اي ايران، اوضاع سوريه و روابط با مصر در صدر خطراتي است كه اسرائيل را تهديد مي كند.
اين گزارش مي افزايد: اسرائيل سالي سرشار از بي اعتمادي و بي ثباتي را پيش رو دارد و يكي از شديدترين خطرات و نگراني ها ناشي از سناريوي بسيار نگران كننده سوريه و سرانجام تحولات كنوني آن است.
پايگاه اينترنتي روزنامه معاريو اعلام كرد: «اويو كوخاوي» رئيس سازمان اطلاعات نظامي اسرائيل در جلسه وزارتي اين رژيم گفت «ما ارزيابي كرديم كه اسرائيل در سال آينده با يك فضاي منطقه اي بي ثبات متشنج و رشد اسلام گرايي مواجه خواهد بود.»
كوخاوي مي گويد: اسرائيل با فضايي با يك سلسله بحران هاي منطقه اي و داخلي كه به شدت در حال افزايش است مواجه مي باشد.
از طرف ديگر روزنامه «يديعوت آحارونوت» به نقل از اعضاي شوراي وزارتي اين رژيم نوشت: اختلاف نظر زيادي ميان آنها و سازمان هاي جاسوسي درباره مساله هسته اي ايران وجود دارد.
يديعوت آحارونوت به نقل از وزيران رژيم صهيونيستي نوشت: در اسرائيل هيچگونه اجماعي درباره تهديد ايران وجود ندارد.
يكي از وزيران مذكور به اين روزنامه صهيونيستي گفت: به گزارش هاي جاسوسي كه همگي نگران كننده بود گوش داديم و متوجه شديم كه ايران در زمينه هسته اي پيشرفت بسيار زيادي دارد و به نظر مي رسد كه هيچ چيز آن را متوقف نمي كند.
اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه هيچ چيز نمي تواند پيشرفت هاي هسته اي ايران را متوقف كند، با سخنان جان مك كين سناتور آمريكايي و رقيب اوباما در انتخابات سال 2008 همزمان شده كه گفته است: سياست هاي كاخ سفيد براي مقابله و متوقف كردن برنامه هسته اي ايران مانند حركت يك قطار قراضه است.
وي در مصاحبه با آسوشيتدپرس رويكرد اوباما به موضوعات سوريه و ايران را ضعيف خواند و از ميت رامني نامزد جمهوري خواه نيز بدين خاطر كه سياست خارجي را در حاشيه برنامه هاي خود قرار داده، انتقاد كرد.
پيش از اين نتانياهو در جمع لابي صهيونيست هاي آمريكا (ايپك) گفته بود برنامه هسته اي ايران مانند يك قطار سريع السير پيش مي رود و ما با خودروي قراضه دنبال آن هستيم و نمي رسيم.


آمريكا و اسرائيل كنار نشسته اند و تركيه را به باتلاق هل مي دهند (خبر ويژه)

اگر تركيه در جبهه مقابل ايران قرار گرفت، پس از آن معرفي خود به عنوان دشمن اسرائيل در جهان اسلام غيرممكن خواهد بود.
روزنامه يني شفق چاپ تركيه با انتشار اين تحليل از مقامات آنكارا پرسيده است آيا ما مي خواهيم با اسرائيل سازش كنيم و وارد درگيري با ايران شويم؟ اسرائيلي ها در حادثه كشتي مرمره 9 تبعه ما را كشتند.
اين روزنامه خاطرنشان مي كند: تركيه پس از آغاز بحران سوريه، اسرائيل را فراموش كرده است در حالي كه اسرائيل از تروريست هاي پ ك ك عليه ما حمايت مي كند و آنها اتباع تركيه را مي كشند.
يني شفق مي نويسد: از زماني كه تركيه اجازه داد ناتو سامانه رادار موشكي خود را در مالاتيا مستقر كند، روابط ايران با تركيه دچار تنش شد زيرا اين اقدام عملاً كمك به اسرائيل در مقابل ايران بود.
نويسنده اين روزنامه با شگفتي پرسيده است: چه حكمتي است كه ايران كه بعد از انقلاب اسلامي با حمله عراق مواجه گشت و بعد از آن جنگ تا به امروز به هيچ يك از همسايگان خود تعرض نكرده را به جاي اسرائيل هدف قرار مي دهند؛ اسرائيلي كه از زمان تأسيس تاكنون به مرزهاي تمامي همسايگان خود تعرض كرده و در برخي مواقع درصدد اشغال لبنان و اكنون سوريه بوده و با اقدامات وحشيانه خود در فلسطين مردم اين كشور را مورد ظلم خود قرار داده است.
نويسنده روزنامه يني شفق مي نويسد: من با برخي سياست هاي ايران مخالفم. اما اين را نيز بدانيم اگر مي خواهيم در جبهه مقابل ايران جاي گيريم، دشمن اسرائيل بودن نيز غيرممكن است. ما بايد در انديشه اتحاد امت اسلامي باشيم. رئيس سازمان سيا كه در مدت شش ماه براي دومين بار به تركيه سفر كرد بعد از استانبول به تل آويو سفر كرد.
در همين حال يك پژوهشگر مركز مطالعات امنيت ملي اسرائيل در تحليلي خاطرنشان كرد سازمان سيا از اقدامات تركيه در حمايت از ناآرامي هاي سوريه پشتيباني مي كند اما هرگز حاضر نيست خود وارد باتلاق سوريه شود.
پروفسور زاكي شالوم در وبسايت خود نوشته است: آمريكا در اتخاذ مواضع عليه حكومت سوريه با تركيه و عربستان هماهنگي مي كند. اطلاعات به دست آمده حاكي از آن است كه مردان سازمان جاسوسي آمريكا در مرزهاي سوريه- تركيه مستقر شده و به كمك هاي اطلاعاتي، ارسال سلاح و آموزش به مخالفان اسد مي پردازند.
اين تحليلگر صهيونيست نوشت: در داخل آمريكا افرادي هستند كه از كاخ سفيد مي خواهند كه فعاليت بيشتري در سوريه داشته باشد و حتي اقدام به حمله نظامي كند. با اين حال تا پايان انتخابات رياست جمهوري آمريكا، اوباما به هيچ وجه به سمت عمليات نظامي در سوريه حتي اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز آن نخواهد رفت.
شالوم مي گويد:« در حال حاضر تصميم به دخالت نظامي ضعيف ترين تصميمي است كه دولتمردان آمريكا ممكن است اتخاذ كنند، چرا كه خوب مي دانند كه چنين دخالتي باعث مي شود تا آمريكا وارد يك درگيري بسيار خونين و سخت شود كه نتايج آن قابل پيش بيني است، حداقل آن اين است كه عواقب خطرناكي بر اقتصاد آمريكا و نتايج انتخابات آن خواهد گذاشت.»


روايت گلوب اندميل از برده هايي به نام ديپلمات هاي كانادا (خبر ويژه)

رفتار وزارت خارجه كانادا به عنوان برده ديپلماتيك و جاسوسي ديگر رژيم ها مسبوق به سابقه است. اين وزارتخانه در محافل ديپلماتيك جهاني به عنوان برده انتحاري آمريكا و اسرائيل معروف است.
اقدام روز جمعه وزارت خارجه كانادا در اعلام تعطيلي سفارت اين كشور در ايران و قطع روابط دو جانبه اين پرسش را پيش كشيده كه هدف مقامات اتاوايي از تعطيلي يك سفارت نيمه تعطيل چيست؟ توضيح اينكه فعاليت سفارت مذكور از ماه ها قبل به مرز تعطيلي رسيده و در حد كنسولي فعاليت مي كرد. ادعاي مقامات كانادايي مبني بر اينكه «ايران اصلي ترين تهديد براي صلح جهاني است و فعاليت هاي اتمي ايران در كنار اظهارات خصمانه عليه اسرائيل و حمايت از دولت سوريه، علت تصميم به قطع روابط است» بلافاصله با استقبال نخست وزير منزوي رژيم صهيونيستي مواجه شد كه علنا از حضور نمايندگان 120 كشور عضو جامعه جهاني در اجلاس غيرمتعهدها در تهران ابراز خشم كرده بود. نتانياهو گفت: من به نخست وزير كانادا به دليل اين تصميم شجاعانه تبريك مي گويم، اين بايد الگوي جامعه جهاني شود.
يادآور مي شود روز گذشته توني بورمن مدير سابق تلويزيون ملي كانادا(CBC) با اشاره به اقدام دولت كانادا در قطع روابط با ايران گفت: به نظر مي آيد كانادا وزير خارجه جديدي پيدا كرده به نام بنيامين نتانياهو(!)
البته اظهارات مقامات كانادايي و استقبال نخست وزير اسرائيل از موضع اخير آنان بدون نياز به هيچ سند ديگري، نشان مي دهد كه حاكمان اتاوا بردگان سياسي تل آويو به شمار مي روند. اما حقيقت مهم ديگر، اشاره به اين واقعيت است كه سفارت كانادا در تهران پس از تسخير لانه جاسوسي آمريكا در سال 58 تبديل به ايستگاه سازمان سيا شده و در حد خبرچين اين سازمان تنزل يافته بود.
روزنامه كانادايي گلوب اندميل بهمن 1388 با انتشار گزارش مستندي فاش كرد: كن تيلور سفير وقت كانادا در ايران، در بحبوحه تسخير لانه جاسوسي و عمليات شكست خورده چنگال عقاب [طبس] به طور جدي براي سازمان سيا كار مي كرد و تيلور در گفتگو با گلوب اندميل و در پاسخ به اين پرسش كه آيا فعاليت هاي جاسوسي شما در ايران فاش شد يا خير، گفت: ايرانيان به هيچ وجه نمي توانستند اين موضوع را تحمل كنند و كشف اين ارتباط مي توانست تبعات بسيار سنگيني براي من به همراه داشته باشد.
اين روزنامه تصريح كرده بود: اگرچه فعاليت هاي جاسوسي تيلور از جمله جمع آوري اطلاعات براساس توافقي سري بين دول كانادا و آمريكا مخفي نگاه داشته شد اما چند سال بعد نقش وي در پناه دادن و سپس فراري دادن شش نفر از كارمندان سفارت آمريكا به خارج از ايران فاش شد كه البته با تقدير رسمي كاخ سفيد همراه بود.
رابرت رايت، مورخ معروف دانشگاه ترنت در جديدترين كتاب خود نوشته بود: جو كلارك، نخست وزير وقت كانادا از بيم اينكه افشاي جاسوسي يك ديپلمات كانادايي براي آمريكا تبعات سوءسياسي در داخل كشور به همراه داشته باشد، اصرار داشت اين همكاري و نقش تيلور مخفي بماند.
تيلور در واكنش به انتشار اين كتاب با عنوان «مامور ما در تهران» به گلوب اندميل گفت «فكر نمي كردم روزي اين راز فاش شود. اين موضوع براي 30 سال مخفي مانده بود و انتظار داشتم تا 30 سال ديگر نيز مخفي بماند». وي در واكنش به عبارت
«de facto CIA station chief» كه معادل «مسئول غيررسمي سيا» است و در كتاب رايت به عنوان يكي از القاب تيلور به آن اشاره شده بود، گفته بود «من دقيقا چنين نقشي در تهران داشتم».
گلوب اندميل مي نويسد: از آن زمان به بعد تمامي فعاليت هاي جاسوسي و اطلاعاتي آمريكا در ايران از طريق تيلور انجام مي گرفت و اطلاعاتي كه وي روزانه به آمريكا مخابره مي كرد توسط دو افسر ارشد در اداره تحليل اطلاعات اتاوا بررسي مي شد و در اختيار پت بلك، دستيار وزير اطلاعات و امنيت وقت كانادا قرار مي گرفت. اين اطلاعات سپس در اختيار كلارك و مك دانالد قرار مي گرفت و پس از آن به كنث كورتيس، سفير وقت آمريكا در كانادا منتقل مي شد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14