(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 شهریور 1391 - شماره 20303

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني در صحن علني مجلس:
پاسخ رفتارهاي خصمانه را بايد در اقتصاد مقاومتي جستجو كرد
امير عبداللهيان: به رفتارهاي دوگانه در مورد كشتار مردم سوريه انتقاد داريم
در مكتب امام
خارج از دستور
در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور تاكيد شد
هشدار درباره خيز زودهنگام انتخاباتي
سناتور مك كين: سياست كاخ سفيد در مقابل ايران همانند قطار قراضه است
مسافر ملكوت
صادق الحسيني: پيشنهادات رهبري در راستاي دميدن روح جديد در جنبش نم است
محسني ثاني: آمريكا با مانور به دنبال پوشاندن ضعف هايش است
سرتيپ اسماعيلي تاكيد كرد
آمادگي كامل براي پاسخ دندان شكن به هر تهديد احتمالي
رزمايش پدافندي ايران در رسانه هاي صهيونيستي
امروز و فردا برگزار مي شود
هشتمين دور گفت وگوهاي حقوق بشري ايران و ژاپن
روزنامه پاكستان تودي: دهن كجي هند و چين به تحريم نفتي آمريكا عليه ايران


لاريجاني در صحن علني مجلس:

پاسخ رفتارهاي خصمانه را بايد در اقتصاد مقاومتي جستجو كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: پاسخ رفتارهاي خصمانه را بايد در ساماندهي اقتصادي كشور و به تعبير رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتي جستجو كرد.
علي لاريجاني صبح ديروز در نطق پيش از دستور خود در نخستين جلسه علني پس از تعطيلات مجلس گفت: رفتار سبك دولت كانادا كه با ناشيگري انجام گرفت نشان از دستپاچگي آنها در مقابل اجماع اكثر كشورهاي جهان در تهران دارد.
لاريجاني با اشاره به اجلاس جنبش عدم تعهدها در تهران اظهار داشت: برگزاري موفقيت آميز اجلاس نم در تهران نشان از اقتدار و مسئوليت شناسي جمهوري اسلامي در ايجاد ثبات، امنيت و همگرايي در عرصه بين المللي و منطقه اي داشت.
وي افزود: حضور بيش از يكصد كشور در سطوح عالي مسئولان سياسي، يك «نه» بزرگ به رفتار ماجراجويانه چند كشور زورگو نسبت به ايران اسلامي بود.
آيا اين 120كشور عضو جامعه جهاني نيستند؟
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: چندين سال است كه از زبان چند كشور زورگو به طور مكرر شنيده ايم كه جامعه بين الملل نسبت به فناوري هسته اي صلح آميز ايران نگران است. سؤال من از اين چند كشور اين است كه آيا اين 120كشور كه در اجلاس تهران حضور به عمل آوردند و بيانيه تهران كه حاوي موضع قاطع حمايت از فناوري هسته اي ايران بود را تاييد كردند، عضو جامعه بين المللي محسوب نمي شوند؟
علي لاريجاني ادامه داد: كشورهاي غربي بعد از اجلاس تهران به جاي اينكه به خود آيند گزارش مديركل آژانس انرژي اتمي را درباره پرونده هسته اي ايران برجسته كردند و باز هم همان حرف هاي تكراري را اظهار داشتند، اين امر در سخن رهبر معظم انقلاب به خوبي مورد توجه قرار گرفت كه ساختار معيوب نظام بين الملل كه حتي نهادهاي حرفه اي خود را به خاطر نفوذ قدرت هاي بزرگ دچار آسيب كرده است، كارايي حل و فصل مسائل جهاني را ندارد.
وي با بيان اينكه ساختار بين الملل بايد مورد تجديد نظر قرار بگيرد، گفت: اميدواريم جنبش عدم تعهد در آينده به همگرايي بهتري نائل آيد و بتواند جايگاه متناسب را در نظام بين الملل پيدا كند و از اين طريق توانمندي مناسب را براي تحقق رفتار عادلانه بين المللي حاصل كند.
لاريجاني با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: سخنان رهبر انقلاب مايه افتخار و شرف ايران اسلامي شد و به همين دليل از ايشان سپاسگزاري و از دولت محترم جمهوري اسلامي كه در برگزاري منظم اين اجلاس تلاش نمودند نيز تشكر مي كنيم.
رفتار سبكي كه با ناشيگري انجام گرفت
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين به تعطيلي سفارت كانادا در ايران توسط اين كشور اشاره و تصريح كرد: رفتار سبك دولت كانادا كه با ناشيگري انجام گرفت نشان از دستپاچگي آنها دارد كه در مقابل اجماع اكثر كشورهاي جهان در تهران با اقدامي منفعلانه قصد در تغيير فضاي سياسي دارند.
وي افزود: موضع گيري برخي كشورهاي اروپايي و خط و نشان كشيدن هاي غيرمتعارف عليه ايران بيش از آنكه اقتدار بين المللي آنها را نشان دهد انفعال آنها را ظاهر مي كند. اما نكته مهم در اين است كه پاسخ رفتارهاي خصمانه را بايد در ساماندهي اقتصادي كشور و به تعبير رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتي جستجو كرد.
لاريجاني با بيان اينكه سناريوسازي هاي كشورهاي زورگو در جهت ايجاد فشار اقتصادي بر ملت ايران است، گفت: بايد با جلوگيري از گراني و تورم و ايجاد فضاي مناسب براي اشتغال جوانان جلوي اين هدف دشمن را بگيريم.
راهكار مقابله با گراني
حمايت از توليد و توليدكنندگان
نماينده مردم قم در مجلس راهكار مقابله با گراني و تورم را حمايت از توليد و توليدكنندگان دانست و اظهار داشت: در جلسات مختلفي كه مسئولان با نمايندگان مجلس داشتند، معلوم شد در تسهيلات بانكي مربوط به توليد دقت لازم انجام نگرفته و مشكلات امروز بخش كشاورزي و صنعتي معلول عدم توجه به توليد در سال هاي گذشته بوده است و برخي از ضوابط مصوب قانوني نظير بند 29 قانون بودجه كه مي تواند به بهبود شرايط بنگاه هاي اقتصادي مدد رساند، به درستي انجام نپذيرفته است.
وي اضافه كرد: كشاورزان و دامداران همچنان با مشكلات دست و پنجه نرم مي كنند و بايد براي سال جاري و سال آينده آنان روال روشني را ترسيم كرد.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اظهارات و سخنان مسئولان در اين شرايط بايد متمركز مسائل اقتصادي كشور باشد نه مشوش نمودن فضاي سياسي، گفت: مشوش كردن فضاي سياسي نتيجه اي جز غبارآلود كردن فضاي سياسي كشور ندارد و طرح وارونه مسائلي كه در قانون اساسي تدبير شده است، كاري جز ايجاد گردبادهاي سياسي نمي كند كه نتيجه آن دور كردن اذهان از مسائل اصلي كشور يعني حل مشكلات معيشتي مردم است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز عمل مجاهدانه و انقلابي در جهت حل گراني و بيكاري است نه طرح مسائل غيرواقعي سياسي كه نه به درد دنياي مردم مي خورد و نه آخرت آنها.
صالحي از راز عصبانيت كانادا پرده برداشت
وزير امور خارجه كشورمان در جلسه علني صبح ديروز طي سخناني به ارائه گزارشي در زمينه دستاوردهاي اجلاس نم در تهران پرداخت.
علي اكبر صالحي گفت: وزير خارجه كانادا در نامه اي به بان كي مون اعلام كرده بود كه در اجلاس تهران حضور نمي يابد و در تماسي با كشورهاي ديگر نيز آنان را نسبت به عدم شركت در اجلاس عدم تعهد ترغيب كرده بود.
وي ادامه داد: اما به لطف الهي اجلاس تهران به بهترين شكل برگزار شد و اجلاس چه از بعد سران و چه از حيث تعداد شركت كنندگان نسبت به متوسط 15 اجلاس گذشته در سطح بالاتري برگزار شد.
وزير خارجه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضوعات مطرح شده توسط شركت كنندگان در اجلاس تهران، خاطرنشان كرد: براي اولين بار مقامات و مسئولان تعداد زيادي از كشورها در اجلاس تهران موضوع دلار را مطرح كردند، در حالي كه تاكنون هيچ وقت اينگونه به صورت شفاف درباره انحصارگرايي، صحبت نشده بود.
وي با اشاره به موضوع فلسطين و مسائل مطرح شده در اين زمينه در اجلاس عدم تعهد، يادآور شد: در بيانيه تهران شاهد بوديم كه براي اولين بار به جاي استفاده از لفظ «قدس شرقي» از كلمه «قدس شريف» استفاده شد كه اين يك تحول اساسي بود.
توضيحات صالحي در جلسه غيرعلني
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: وزير امور خارجه در جلسه غيرعلني ديروز توضيحاتي در خصوص ترجمه سخنان مرسي در اجلاس غيرمتعهدها ارائه داد.
منصور حقيقت پور اظهار داشت: صالحي همچنين توضيحاتي در خصوص اجلاس مكه، اجلاس غيرمتعهدها در تهران و همچنين موضوع قطع رابطه كانادا با ايران عنوان كرد.
مخالفت مجلس با ساماندهي كمك هاي دولت به برخي نهادها
بهارستان نشينان با كليات طرح يك فوريتي الحاق يك بند به ماده واحده قانون بودجه سال 91 كه براساس آن رديف ها و اعتبارات جدول شماره 12 تعيين تكليف مي شد مخالفت كردند.
نمايندگان مجلس همچنين با كليات لايحه اصلاح قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت موافقت كردند.
نمايندگان در ادامه جلسه علني ديروز با يك فوريت طرح اصلاح قانون اجراي سياست هاي اصل 44 موافقت كردند.
گفتني است در جلسه علني ديروز نمايندگان مجلس كمال عليپور را به عنوان عضو ناظر مجلس در شوراي عالي شهرسازي و داريوش اسماعيلي را به عنوان ناظر مجلس در شوراي عالي معادن انتخاب كردند.
 


امير عبداللهيان: به رفتارهاي دوگانه در مورد كشتار مردم سوريه انتقاد داريم

معاون عربي آفريقايي وزير امور خارجه گفت : ما كشتار مردم در سوريه را تاييد نمي كنيم ، اما ما به رفتارهاي دوگانه برخي كشورها در اين زمينه انتقاد داريم
امير عبداللهيان در گفت وگو با ايسنا خاطرنشان كرد: ما كشتار مردم در سوريه را تاييد نمي كنيم . حتما در خط مقدم هر طرح ما، دفاع از مردم سوريه و محكوميت اين كشتار وجود دارد، اما ما به رفتارهاي دوگانه انتقاد داريم. چگونه است كه در يمن بيش از هفده هزار نفر در كمتر از هشت ماه در ميدان التغيير در صنعا كشته مي شوند اما هيچ كدام از اين كشورها حتي يك بيانيه ساده هم نمي دهند. ولي در سوريه وقتي كمتر از دو هزار نفر از دو طرف كشته شدند هياهوي آنچناني به پا مي كنند .
معاون عربي آفريقايي وزير امور خارجه اضافه كرد: مواضع ما در مورد سوريه كاملا روشن است. به دنبال توقف خشونت در سوريه هستيم. كشتار مردم را محكوم مي كنيم . راهكار را سياسي و مداخله خارجي را مردود مي دانيم. معتقديم گفت وگوي ملي بهترين و مناسب ترين راهكار است. اما درباره آينده سياسي سوريه پس از عبور از اين مرحله، مردم سوريه هستند كه بايد تصميم بگيرند و اين بر اساس آنچه كه در كميسيون وگفت وگوي ملي بين حكومت و معارضين شكل مي گيرد انجام مي شود .
وي در مورد طرح هاي پيگيري شده در مورد سوريه در نشست سران جنبش غيرمتعهدها در تهران گفت: در تمامي رايزني هايي كه داشتيم يكي از موضوعات اصلي و محوري، بحث سوريه بود. هيئت سوري در سطح نخست وزير، وزير خارجه در هيئتي عالي رتبه در اجلاس شركت كردند و ديدگاه هاي خود را نيز مطرح كردند. حتي در اين اجلاس شاهد بوديم كه آقاي مرسي نقطه نظرات خود را راجع به سوريه بسيار شفاف بيان كرد و حق طبيعي هر كشوري است كه وقتي در چنين اجلاسي شركت كند زمينه اي فراهم شود تا بتواند ديدگاهايش را مطرح كند .
امير عبداللهيان درباره ايده سياسي مطرح شده توسط مرسي ، به عنوان يكي از راهكارهاي سياسي معقول مورد تاييد ايران گفت: انتظار ما اين است كه وقتي آقاي مرسي چنين دعوتي را دارند قبل از آن موضع گيري صريح و علني شان را نسبت به سوريه به شكلي كه بعضا از زبان ايشان مطرح مي شود را با تامل بيشتري مورد تجزيه و تحليل قرار دهند. طبيعي است وقتي طرفي درخواست نشستي را براي برون رفت از يك مشكل مطرح مي كند، اولين نكته اي كه مدنظر است اين است كه خود آن فرد نبايد جانبداري خاصي در موضوع داشته باشد؛ بنابراين انتظار مي رود كه آقاي مرسي واقع بينانه نسبت به آنچه كه در سوريه مي گذرد برخورد كند و در عين حال طرح سياسي خود را كه قطعا طرح درستي است منطبق با واقعيات پيگيري كند .


در مكتب امام


خط معنويت را فراموش نكنيم!
انقلاب ما متكي به معنويات و خداست.
و آنهايي كه با موافق هستند، آنهايي هستند كه با خط توحيدي موافقند.
ما بايد خط معنويتي را كه براي آن انقلاب كرديم، فراموش نكنيم.
صحيفه نور ـ ج 15 ـ ص 190


خارج از دستور

تشكر نمايندگان از رهبر معظم انقلاب
214 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رهبر معظم انقلاب از برگزاري موفقيت آميز شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در تهران تقدير و تشكر كردند.
در نامه اين نمايندگان به رهبر معظم انقلاب كه عليرضا منادي عضو هيات رئيسه مجلس آن را در پايان جلسه علني قرائت كرد، آمده است: برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد با مديريت توانمند و مقتدر جمهوري اسلامي ايران و حضور غرورآفرين حضرتعالي در اين اجلاس نشان از اعتماد بين المللي به نظام و ملت ايران و انزواي دشمنان ملت و نظام دارد.
در اين نامه خاطرنشان شده است: دنيا شاهد بود كه با وجود تمام تلاش هاي استكبار جهاني به ويژه آمريكا، رژيم صهيونيستي و همپيمانان غربي آنها، شانزدهمين اجلاس عدم تعهد در تهران با حضور كم نظير اعضا در همه سطوح سران، وزراي خارجه و كارشناسان ارشد، شايستگي مديريت بين المللي جمهوري اسلامي ايران را به رخ قدرت هاي سلطه گر كشاند.
اين نامه مي افزايد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي لازم مي دانند ضمن تبريك موفقيت بزرگ نظام و ملت ايران به محضر حضرتعالي در برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد و پيروزي جمهوري اسلامي در جنگ ديپلماتيك، از همه برگزاركنندگان اعم از مجريان، به ويژه دستگاه ديپلماسي، نيروهاي امنيتي، نظامي، انتظامي، نيروهاي بسيجي و همچنين همكاري صميمانه مردم تقدير و تشكر كنند.
براساس اين نامه، مجلس شوراي اسلامي مصمم است تا همه توان خود را براي تحقق منويات حضرتعالي و مصوبات اجلاس به ويژه تاسيس دبيرخانه به كار گيرد و از دست اندركاران حمايت كند.
يوسفيان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي شد
رئيس مجلس شوراي اسلامي در حكمي عزت الله يوسفيان ملا را به عنوان عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي منصوب كرد.
لاريجاني در نامه اي به محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور و دبير ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، عزت الله يوسفيان ملا را براي حضور در جلسه هاي ستاد ياد شده معرفي كرد.
لاريجاني پيش از اين محمد حسن ابوترابي فرد، سيد رمضان شجاعي كياسري، محمد سقايي و محمدعلي پورمختار را نيز براي حضور در جلسه هاي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي معرفي كرده بود.
تجمع كارگران مراكز مخابرات روستايي مقابل مجلس
جمعي از كارگران مراكز مخابرات روستايي آذربايجان غربي، لرستان و كردستان در برابر مجلس تجمع كردند.
اين تجمع كنندگان خواستار اجرايي شدن بيمه درماني براساس مصوبه مجلس و عقد قرارداد با آنها مطابق قانون وزارت كار بودند.
جمعي از كارگزاران مراكز مخابرات روستايي آذربايجان غربي كه در مقابل مجلس تجمع كرده بودند، پلاكاردهايي در دست داشتند كه در آنها عنوان شده بود چندين ماه بدون دستمزد و قرارداد مشغول كار در اين مراكز هستند.
نامه توكلي به مجلس درباره اظهارات رئيس جمهور
احمد توكلي در نامه اي خطاب به نمايندگان مجلس اظهارات رئيس جمهور در مصاحبه تلويزيوني مبني بر حق رئيس جمهور در تشخيص شرعي بودن قوانين كشور پيش از ابلاغ آنها را مورد نقد قرار داد.
وي در اين نامه اظهارات رئيس جمهور را خلاف گويي و نشانه اي از فرد محوري خوانده و ابراز اميدواري كرد نصايح رهبر انقلاب در رئيس جمهور كارگر افتد.
سفر لاريجاني به اجلاس بين المجالس جهاني در كانادا رسما لغو شد
سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به اجلاس بين المجالس جهاني در كانادا رسما لغو شد.
اداره اخبار مجلس اعلام كرد: سفر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به كانادا براي حضور در يكصد و بيست و هفتمين اجلاس بين المجالس جهاني به دليل رفتار خصمانه و ناشيانه توأم با دستپاچگي دولت كانادا لغو شد.
اداره كل فرهنگي و روابط عمومي مجلس با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه به دنبال رفتار سبك و اقدام منفعلانه دولت كانادا در تعطيلي سفارت اين كشور، سفر رياست مجلس شوراي اسلامي براي حضور در يكصد و بيست و هفتمين اجلاس بين المجالس جهاني در شهر كبك كانادا لغو شد.


در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور تاكيد شد

هشدار درباره خيز زودهنگام انتخاباتي

مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور طي بيانيه اي با خلاف مصالح عمومي خواندن خيز زودهنگام براي انتخابات سال آينده، خواستار قرار گرفتن شعار توليد ملي در راس امور جريانات سياسي كشور شدند.
مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور در پايان نشست سالانه خود در مشهد مقدس بيانيه اي صادر كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: جوانان انقلابي بسيج دانشجويي همواره با تنظيم ضرباهنگ حركت خويش با رهنمودها و فرامين رهبر عالي قدر جهان اسلام در مسير اعتلاي نظام اسلامي در حوزه مسائل داخلي و خارجي لحظه اي درنگ نخواهد كرد.
اين بيانيه خاطرنشان كرده است: بسيج دانشجويي خواستار استمرار فضاي آرام فعلي در عرصه انتخابات رياست جمهوري است. خيز زودهنگام براي انتخابات سال آينده آن هم در شرايطي كه قطار پيشرفت كشور بايد به سرعت خويش در ريل عدالت بيفزايد كاري خلاف مصالح عمومي مي باشد. احزاب، گروه ها و جريان هاي سياسي در كنار رسانه هاي وابسته يا مستقل بايد بدين نكته با دقت توجه نموده و شعار توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني را به سرفصل امور مورد نظر خويش بياورند.
 


سناتور مك كين: سياست كاخ سفيد در مقابل ايران همانند قطار قراضه است

رقيب باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري 2008 آمريكا بار ديگر از سياست هاي كاخ سفيد به ويژه در قبال ايران انتقاد و آن را به قطار قراضه تشبيه كرد.
سناتور «جان مك كين» در مصاحبه اي با آسوشيتدپرس تيغ تند انتقادات خود را متوجه «ميت رامني» نامزد جمهوري خواهان در انتخابات سال جاري آمريكا نيز كرد و از اين كه سياست خارجي در برنامه هاي رامني به حاشيه رانده شده از وي انتقاد كرد.
به گزارش مهر، با اين وجود مك كين از اقدام رامني در انتقاد از رويكرد اوباما در قبال سوريه و ايران تمجيد كرد و اوباما را به دليل كمك نكردن به شورشيان سوري، ترك عراق و افغانستان و به تاخير انداختن اتخاذ تصميم سخت عليه ايران مورد انتقاد قرار داد.
وي با اشاره به عدم كارايي سياست هاي خصمانه آمريكا براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران، گفت: اين سياست ها همانند يك قطار قراضه به نظر مي رسند.
وي همچنين از ميت رامني به دليل عدم پرداختن به سياست خارجي در سخنراني خود در مجمع عمومي جمهوري خواهان انتقاد كرد و افزود: بله درست است در اين انتخابات اشتغال و اقتصاد حرف اصلي را مي زنند اما عدم پرداختن به مقوله امنيت ملي اشتباه است. زيرا عدم پرداختن به اين موضوع در طي زمان مشكلاتي را براي ما به وجود مي آورد.
مك كين اظهار داشت: اين وظيفه روساي جمهور و نامزدهاي رياست جمهوري است تا ديدگاه خود درباره رهبري آمريكا در جهان را به صورت دقيق بيان كنند. دنياي امروز بسيار خطرناك تر از دنياي پس از جنگ سرد است و به همين دليل من فكر مي كنم كه رئيس جمهور بايد در اين باره سخن بگويد.
نامزد جمهوري خواهان آمريكا در انتخابات رياست جمهوري سال 2008 افزود: فكر مي كنم كه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بايد در خصوص رهبري آمريكا در جهان اقدام كرده و درباره آن حرف بزنند اما وقتي مي بينيم كه كمتر به اين موضوع پرداخته مي شود واقعا نااميد مي شوم.


مسافر ملكوت

محمد قمي
امام راحل ما - رضوان الله تعالي عليه - در وصف او فرموده اند؛
«سيد بزرگوار و عالم عادل عالي قدر و معلم اخلاق و معنويات، حجت الاسلام والمسلمين شهيد عظيم الشأن مرحوم حاج سيد اسدالله مدني رضوان الله عليه، همچون جد بزرگوارش در محراب عبادت به دست منافقي شقي به شهادت رسيد. اگر با به شهادت رسيدن مولاي متقيان اسلام محو و مسلمانان نابود شدند، شهادت امثال فرزند عزيزش شهيد مدني هم آرزوي منافقان را برآورده خواهد كرد. اگر خوارج سياه بخت از شهادت ولي الله الاعظم طرفي بستند و به حكومت رسيدند، اين گروهك هاي خائن نيز به آمال خبيث خود كه سقوط حكومت اسلام و برقراري حكومت آمريكايي است، مي رسند. آنان لعنت خدا و رسول و ننگ ابدي را براي خود و اينان عذاب ابدي خدا و نفرت و لعنت قادر متعال و امت اسلام را براي خود و هم پيمانان و اربابان خونخوار خويش به بار آوردند. ملت بزرگ و روحانيت معظم، چون صفي مرصوص ايستاده اند كه هر پرچمي از دست تواناي سرداري بيفتد، سردار ديگري آن را برداشته و به ميدان آيد و با قدرت بيشتر در حفظ پرچم اسلامي به كوشش برخيزد. شهيد مدني با شهادت مظلومانه خود ضد انقلاب و منافقين ضد اسلام را به كلي منزوي كرد. اين چهره نوراني اسلامي عمري را در تهذيب نفس و خدمت به اسلام و تربيت مسلمانان و مجاهده در راه حق عليه باطل گذراند و از چهره هاي كم نظيري بود كه به حد وافر از علم و عمل و تقوي و تعهد و زهد و خودسازي برخوردار بود»
امروز - بيستم شهريور- سالروز شهادت حضرت آيت الله مدني، شهيد محراب و از پيشگامان مبارزه در سال هاي نهضت اسلامي مردم ايران و از علماي برجسته حوزه انديشه ديني و علوم و معارف اسلامي است.
شهيد مدني در سال 3129 هـ.ش (3132 هـ.ق) در دهخوارقان (آذرشهر) به دنيا آمد. پدر ايشان، محرم آقاميرعلي در بازارچه آذرشهر به شغل بزازي اشتغال داشت.
دوران كودكي او با از دست دادن مادر و پدر همراه شد و در عنفوان جواني گرد يتيمي بر چهره اش نشست، اما او حتي لحظه اي از پاي ننشست و هم در عرصه تحصيل علوم ديني و هم در بعد اخلاقي و كسب فيوضات معنوي تلاشي مجاهدت گونه در پيش گرفت.
ايشان در جواني براي كسب علوم اسلامي و معارف ديني راهي شهر مقدس قم شد. در حوزه علميه قم، پس از گذراندن مراحل مقدماتي، از محضر اساتيد بزرگ فقه و اصول و فلسفه مستفيض گرديد و از دروس بزرگاني همچون درس مرحوم آيت الله حجت كوه كمري(ره) و آيت الله سيدمحمدتقي خوانساري(ره) بهره برد و مدت چهار سال نيز از محضر امام خميني(ره) نور گرفت و از دروس فلسفه و عرفان و اخلاق ايشان استفاده كرد.
آيت الله شهيد مدني پس از مدتي و به رسم آن روزگار كه سنتي بايسته و شايسته در ميان علماي دين و طلاب آيين و عشاق معارف دين بود راهي نجف اشرف شد، در حوزه علميه نجف اشرف، در كنار تكميل تحصيلات عالي خويش، تدريس در سطوح مختلف را شروع كرده و به دستور مرحوم آيت الله حكيم(ره)، جلسات تدريس كتاب هاي لمعه، رسائل، مكاسب و كفايه را به عهده گرفت و در جرگه مدرسان آن سامان درآمد. آيت الله اسدالله مدني(ره) در نجف اشرف، در درس خارج مرحوم آيت الله سيدعبدالهادي شيرازي(ره) و مرحوم آيت الله حكيم(ره) و مرحوم آيت الله خوئي(ره) شركت كرده، و از مراجع بزرگي از جمله آيت الله حكيم در نجف و آيت الله حجت كوه كمري، در قم و آيت الله خوانساري اجازه اجتهاد دريافت كرد.
شهيد مدني در كنار فعاليت هاي تحصيلي و علمي خود هيچگاه از فعاليت هاي سياسي و فرهنگي نيز غفلت نمي كرد. همراهي و همگامي با آيت الله كاشاني و شهيد نواب صفوي و نيز سفرهاي تبليغي متعدد به نقاط مختلف كشور و نيز دوران مبارزاتي در نجف اشرف، همگي گويا و جوياي حيات انقلابي و حركت هاي مجاهدت آميز اين رادمرد عرصه علم و ايمان و عمل بود. تلاش بي وقفه شهيد مدني در مبارزه با رژيم ستمشاهي، دستگيري و زندان و تبعيد اين عالم وارسته را به دنبال داشت. اما سال هاي متمادي تبعيد و شكنجه و زندان نه تنها شتاب حركت شهيد مدني و ساير عالمان وارسته و عارفان مبارز را كاهش نداد كه به پيروزي نهضت اسلامي ملت ايران در بهمن 75 انجاميد و نهال ايمان و ايثار و مقاومت آنان به بار نشست.
با پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز جنگ تحميلي نيز شهيد مدني با حضور در جبهه هاي جنگ، يكي از خاطره انگيزترين و زيباترين تصاوير را در ذهن و دل و ديده همگان ثبت و ضبط كرد. تصوير روحاني سپيد محاسني كه با آن چهره نوراني در خاكريزهاي جبهه و در ميان خيل رزمندگان سپاه اسلام حضوري شمع گونه داشت و محفل آسماني و زلال آنان را رنگ و بويي ديگر مي بخشيد...
سرانجام او نيز جامه زيباي شهادت را در هنگامه اقامه نماز بر تن كرد و توسط منافقين كوردل در محراب خانه خدا شهد نوشين شهادت نوشيد و به ديدار وجه الله شتافت.


صادق الحسيني: پيشنهادات رهبري در راستاي دميدن روح جديد در جنبش نم است

يك كارشناس مسايل منطقه با اشاره به پيشنهادات رهبرمعظم انقلاب در اجلاس تهران گفت: تغيير ساختار در جنبش غير متعهدها باعث مي شود اين جنبش بتواند علاوه بر صدور بيانيه، در معادلات سياسي جهان و مديريت مشترك جهاني تاثيرگذار باشد.
صادق الحسيني، كارشناس مسايل منطقه در گفت وگو با ايسنا، درمورد برگزاري همه پرسي درباره مساله فلسطين گفت: برگزاري همه پرسي در فلسطين عاقلانه ترين و دموكراتيك پيشنهادي است كه درباره پيچيده ترين مساله تاريخ جهان مطرح شده است، اين اولين بار نيست كه رهبرمعظم انقلاب در فرمايشات خود به مساله همه پرسي اشاره كرده اند. ولي تكرار اين مساله در يك كنفرانس بين المللي بسيار تأثيرگذار است.
وي ادامه داد: ايران ثابت قدم ترين كشور در مساله فلسطين است كه براساس عدالت و صلح پايدار مساله همه پرسي در فلسطين مطرح شده است. مطرح شدن اين مساله اجلاس در بزرگ ترين سازماني پس از سازمان ملل نشان دهنده وجود واقع بيني درباره تحقق اين هدف وجود دارد.
اين كارشناس مسائل منطقه درباره تشكيل دبيرخانه دائمي براي جنبش نم افزود: يكي از نكات مهم مطرح شده از سوي رهبرمعظم انقلاب در شانزدهمين اجلاس بين المللي غيرمتعهدها تشكيل دبيرخانه دائمي بود. تاكنون براي سازماني با چنين قدمت و سابقه طولاني تنها يك دفتر موقت در نيويورك وجود داشت، در واقع در جنبش غيرمتعهدها ما شاهد اراده سياسي مهم ملل ستمديده براي استقلال و آزادگي هستيم، در ساليان گذشته غربي ها سعي كردند با به حاشيه كشاندن اراده ملتها آنها را تحقير كنند و تنها اين جنبش به صدور بيانيه هاي سياسي اكتفا كند.
وي اضافه كرد: اين پيشنهاد رهبرمعظم انقلاب در راستاي دميدن روح جديد در ساختار جنبش است و اين يك اراده پولادين و استقلال طلبي از سوي اعضاي جنبش مي خواهد كه تولد جديدي براي اين جنبش خواهد بود؛ زيرا با تغيير ساختار اين جنبش مي تواند علاوه بر صدور بيانيه، در معادلات سياسي جهان و مديريت مشترك جهاني تاثيرگذار باشد. صادق الحسيني درباره تلاش جنبش غيرمتعهدها در جهت گسترش خلع سلاح هسته اي و كشتار جمعي در جهان اضافه كرد: اعضاي جنبش بيش از دو سوم جغرافياي جهان و سه چهارم تمدن تاريخ و تمدن دنيا را تشكيل مي دهند. اعضاي جنبش مي توانند بر گسترش عدم اشاعه تسليحات هسته اي تاثير بگذارند و پس از برگزاري شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در تهران تاثيرگذاري بيشتري بر معادلات سياسي بين المللي گذاشته و آينده جهان به شكل جديدي رقم خواهد خورد.


محسني ثاني: آمريكا با مانور به دنبال پوشاندن ضعف هايش است

رئيس كميته امنيت داخلي مجلس، با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي بر خليج فارس تسلط كامل دارد، گفت: آمريكايي ها با به راه انداختن مانور در خاورميانه به دنبال پوشاندن انفعال و ضعف هايشان هستند و در اين راه هزينه هاي زيادي را براي منطقه به جاي مي گذارند .
محمدرضا محسني ثاني در گفت وگو باايسنا، با اشاره به برگزاري مانور خليج فارس، با حضور 25 كشور از جمله آمريكا گفت: اين مانور جنبه سياسي دارد و آمريكايي ها با به راه انداختن آن به دنبال دادن اطمينان به هم پيمانانشان هستند. با اين مضمون كه به آنها اطمينان دهند كه كنترل خليج فارس و تنگه هرمز در دست شان هست و امكان بسته شدن آن در تنگه هرمز وجود ندارد .
وي افزود: اين مانور در حالي برگزار مي شود كه رزمندگان و نيروهاي ما تسلط كامل بر منطقه خليج فارس دارند و طبيعتا اين مانور نمي تواند هيچ مانعي بر سر اهداف نظام به وجود آورد .
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: جمهوري اسلامي نه تنها در خليج فارس بلكه در اعماق آب هاي آزاد كنترل لازم را دارد و آمادگي دارد تا با هرگونه تهديد مقابله كند.
محسني ثاني خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي با انجام برنامه ريزي هاي مشخص و بهره گيري از ظرفيت هاي بسيار خوب، براي مقابله با هر نوع تهديد و كنترل خليج فارس آمادگي لازم را دارد. از اين رو برگزاري اين نوع مانورها آن هم با اهداف سياسي يك موضوع معمولي به شمار مي آيد .
وي با اشاره به انتشار اخباري در برخي رسانه ها در مورد استقرار سيستم دفاعي موشكي آمريكا بر قطر گفت: اينگونه كارها تازگي ندارد و قطر نيز از پايگاه هاي مهم آمريكا به شمار مي آيد .
نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي افزود: آمريكايي ها مي خواهند براي جبران ضعف هايشان و به نوعي قدرت نمايي در منطقه اين سامانه هاي موشكي را مستقر كنند كه نه تنها موفق نمي شوند بلكه فقط هزينه هايي را به منطقه تحميل مي نمايند .


سرتيپ اسماعيلي تاكيد كرد

آمادگي كامل براي پاسخ دندان شكن به هر تهديد احتمالي

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران از آمادگي كامل اين قرارگاه براي پاسخ دندان شكن به هر نوع تهديد و تجاوز احتمالي خبر داد.
امير سرتيپ «فرزاد اسماعيلي» در گفت وگو با ايرنا گفت: رژيم صهيونيستي در جرياني قرار گرفته، صحبت هايي كرده است و تهديداتي مي كند كه ديگر راه برگشتي از آن جريان ندارد.
وي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي آنقدر در ضلالت و گمراهي فرو رفته است كه هيچ كس ديگري هم نمي تواند به آن كمك كند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) تاكيد كرد: تهديدات رژيم صهيونيستي نه تنها ما را نمي ترساند بلكه ما را نسبت به تهديدات اين رژيم هوشيارتر مي كند.
به گفته اسماعيلي، جمهوري اسلامي ايران دوست دارد كه هر كس زندگي خودش را بكند اما هرگاه، هر تهديدي از سوي هر كشور و رژيمي شود ما وظيفه خودمان را انجام مي دهيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) تصريح كرد: وظيفه قرارگاه، انهدام هر گونه وسيله پرنده اي است كه تماميت ارضي و فضاي جمهوري اسلامي ايران را به خطر بيندازد.
وي افزود: در اين زمينه، ما فوري به اين گونه تهديدات پاسخ دندان شكن مي دهيم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به تهديداتي كه از سوي دشمنان مطرح مي شود، اظهار داشت: هيچ كشور غربي و اروپايي صاحب فناوري و حتي توان روبرو شدن با 10 درصد تهديدات و فشارهايي را كه امروز به ايران مي شود، ندارد و به يقين در مواجهه با اين تهديدات متلاشي خواهند شد.
اسماعيلي با بيان اين كه اين واقعيت را مي توان در كشورهاي غربي مشاهده كرد، افزود: امروز در كشورهاي غربي بدون اين تهديدات تمام مردم اين كشورها به خيابان ها ريخته و اعتراض مي كنند اما در ايران مردم در برابر اين تهديدات و فشارها مقاومت و در راستاي رشد و ارتقاي كشور تلاش مي كنند.


رزمايش پدافندي ايران در رسانه هاي صهيونيستي

رزمايش بزرگ و گسترده پدافند هوايي ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه قرار است در مهرماه آينده برگزار شود ، كانون توجه محافل رسانه اي، سياسي و نظامي رژيم اشغالگر قرار گرفته است.
به گزارش شبكه العالم، «عوديد گرانوت» تحليلگر سياسي صهيونيست در مصاحبه با تلويزيون رژيم اشغالگر اظهار داشت: «رزمايش پدافند گسترده هوايي ايران در آينده، در پاسخ اين كشور به مطالبات برخي مقامات اسرائيلي براي اقدام نظامي عليه اين ايران برگزار مي شود».
وي افزود: «در اين رزمايش سامانه راداري پيشرفته و جنگنده ها و هواپيماهاي بدون خلبان و سامانه هاي پدافندي آزمايش خواهد شد ».
گرانوت ادامه داد: «نيروهاي مسلح ايران در اين رزمايش از سامانه دفاعي هوايي شبيه به سامانه اس 300 كه روسيه از فروش آن به ايران سرباز زد، استفاده مي كنند».
در همين حال تلويزيون رژيم اشغالگر، بخشي از اظهارات «امير موسوي» كارشناس مسائل راهبردي ايران در مصاحبه با شبكه العالم را پخش كرد. موسوي تصريح كرد: «اظهارات برخي مسئولان صهيونيست براي حمله به ايران بيانگر سردرگمي آنان است. گام هاي بلند ايران در زمينه هاي ديپلماسي و علمي و فناوري از سويي و ضعف ساختار امنيت داخلي رژيم اسرائيل و تحولات اخير منطقه از سويي ديگر اين رژيم را در تنگنا قرار داده است».


امروز و فردا برگزار مي شود

هشتمين دور گفت وگوهاي حقوق بشري ايران و ژاپن

هشتمين دور گفت وگوهاي حقوق بشري جمهوري اسلامي ايران و ژاپن روزهاي دوشنبه و سه شنبه در توكيو برگزار مي شود.
رياست هيئت ايراني را شريفي صدر، مديركل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه برعهده دارد و هيئتي از قوه قضائيه نيز وي را همراهي خواهد كرد.
رياست هيئت ژاپني را نيز مياجيمها، سفير در امور سازمان ملل وزارت امور خارجه ژاپن عهده دار خواهد بود.
در اين نشست رسمي، دو طرف علاوه بر تبادل ديدگاه ها درباره تحولات حقوق بشري در ايران و ژاپن، راه هاي توسعه همكاري ها را نيز در سطح بين المللي مورد بررسي قرار مي دهند.
به گزارش خبرگزاري ها، جمهوري اسلامي ايران در چارچوب سياست اصولي خود مبني بر تعامل و گفت وگو با سازمان هاي بين المللي و هم چنين كشورهاي مختلف، برنامه گفت وگوهاي حقوق بشري را با كشورهاي علاقمند در دستور كار دارد كه در همين زمينه تاكنون 7 دور گفت وگو با كشور ژاپن برگزار كرده است.
 


روزنامه پاكستان تودي: دهن كجي هند و چين به تحريم نفتي آمريكا عليه ايران

روزنامه پاكستان تودي نوشت: دهن كجي هند و چين به تحريم هاي آمريكا در خريد نفت ايران نشان مي دهد كه اقدامات واشنگتن براي تحت فشار قرار دادن تهران براي دست كشيدن از فعاليت هسته اي خود بي نتيجه است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پاكستان تودي، دهن كجي هند و چين- بزرگ ترين خريداران نفت ايران- به تحريم هاي ايالات متحده به اين معناست كه اگر بزرگ ترين خريداران نفت ايران از تحريم ها پيروي نمي كنند پس مقاصد واشنگتن براي تحت فشار قرار دادن ايران براي دست كشيدن از برنامه هسته اي خود از طريق هدف گرفتن قدرت مالي تهران بي فايده خواهد بود.
به گزارش پاكستان تودي، هند در حال انجام معاملات نفتي با ايران است. منابع دولتي هند با تمجيد از بازديد مانموهان سينگ نخست وزير هند از ايران گفتند ما هنوز بزرگ ترين خريدار نفت ايران هستيم و همچنان به اين كار ادامه مي دهيم. نه تنها نخست وزير هند در اجلاس عدم تعهد در تهران شركت مي كند بلكه با طفره از اقدام تحريمي در مورد نفت ايران، نشان مي دهد براي اقدامات آمريكا ارزشي قائل نيست.
آمريكا پيش از اين ژاپن و 10 كشور اروپايي را از تحريم هاي نفتي ايران مستثني كرد اما به نظر مي رسد هند اهميتي به اين تحريم ها نمي دهد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14