(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 شهریور 1391 - شماره 20303

وقتي نتايج ضعيف نيمكت هاي مربيگري را لرزان مي كند
خطر اخراج در كمين 3مربي ليگ برتري
گفت و گو
شركت نكردن در مسابقات به دليل احساس نتيجه نگرفتن
احساس يا تعليق دوچرخه سواري!
رونمايي از آرم جديد فدراسيون توسط رئيس معزول!
تلاش حاميان نيز بي نتيجه ماند
اخراج تاجر دوبي نشين توسط سرمربي تيم ملي!
دفاع تمام قد ولاسكو از كي روش
من 6 ماه شبانه روز بازيكنانم را دراختيار دارم اما او فقط 3 روز در ماه
خداحافظي قهرمان جهان ازتيم ملي كاراته
ويشگاهي: در اوج جايم را به جوانان دادم
بزرگترين اشتباه عمر وين روني
پاي علي كريمي در ميان نيست
كدام بازيكن پرسپوليس عليه سرمربي اين تيم فعاليت مي كند؟!


وقتي نتايج ضعيف نيمكت هاي مربيگري را لرزان مي كند

خطر اخراج در كمين 3مربي ليگ برتري

نتيجه هاي ثبت شده در هفت هفته از ليگ برتر فوتبال تا به اينجا سه مربي را با خطر اخراج مواجه كرده است، به طوري كه اگر نتوانند تيم خود را از بحران خارج كنند، حتماً جاي خود را به ديگري خواهند داد.
رسول كربكندي، مانوئل ژوزه و آلبرتو كاستا چهره هايي هستند كه نتوانسته اند با ذوب آهن، پرسپوليس و نفت آبادان انتظارات را برآورده كنند و به همين دليل بيشتر از هر مربي ديگري موقعيت خود را در خطر مي بينند. بايد منتظر ماند و ديد آيا آن ها مي توانند موفق شوند يا اخراج سهمشان از ليگ برتر جاري خواهد بود.
رسول كربكندي؛ بازگشت نافرجام
شايد اگر قرار بود ذوب آهن همچون سال هاي گذشته ستاره ها را در تركيب خود ببيند، رسول كربكندي حتي نمي توانست تصور اين را هم بكند كه هدايت سبزهاي اصفهان به عده اش گذاشته شود. اما تغيير و تحولات در اين باشگاه و همچنين تغيير نگاه به ورزش حرفه اي در مجموعه ذوب آهن موجب شد تا اين تيم ستاره هايي چون گردان، ماهيني، قاضي و... را از دست بدهد و دست به دامان بازيكنان پا به سن گذاشته اي شود كه خود در سال هاي قبل از چرخه اش جدا كرده بود. حالا يك اصفهان است و يك ذوب آهني كه از 7 بازي 6باخت را در كارنامه اش مي بيند تا پيروزي سه بريك و نوبرانه برابر تراكتورسازي هم نتواند آن ها را به لحاظ روحي در شرايط مطلوبي قرار بدهد. شواهد موجود نشانگر اين است كه بايد ذوب آهن را به عنوان تيمي شناخت كه هدفش نمي تواند چيزي غير از ليگ برتري ماندن باشد.
آلبرتو كاستا؛ تحت فشار هوادار!
آلبرتو كاستاي پرتغالي كه در ليگ گذشته توانست تا حدودي خود را به عنوان يك مربي كارا براي نفت آبادان معرفي كند، تا اين جاي ليگ نه تنها نتوانسته موفق شود، بلكه با 5امتياز از 21 امتياز ممكن فانوس سقوط را در دست گرفته است تا طرفداران پرشور و متعصب آباداني تحت فشارش قرار بدهند تا و حتي بركناري اش را طلب كنند. با اين شرايط به نظر مي رسد كاستا روزهاي دشواري را پيش روي خود مي بيند و چاره اي به غير از اين ندارد كه بتواند با تيم فعلي اش امتيازها را يكي پس از ديگري به اندوخته هاي نه چندان زيادش اضافه كند و نفتي هاي آبادان را حداقل به ميانه هاي جدول سوق بدهد. به هرحال آبادان به برزيل فوتبال ايران شهره است و آباداني ها هيچ توجيهي را براي ناكامي نمي پذيرند تا اهالي فوتبال به اين نتيجه برسند كه آلبرتو كاستا واقعاً مسئوليت دشواري را روي دوش خود احساس مي كند.
اين مربي با وجود اينكه اعتراض هاي زيادي را متحمل است، اذعان دارد كه عملكردش بد نيست و مي گويد: واقعاً نمي دانم چرا اين همه حرف و حديث به وجود آمده است. اين درست كه نفت فقط 5امتياز گرفته است و در رده هاي پاييني جدول رده بندي قرار دارد، اما نبايد فراموش كنيد كه پرسپوليس هم همين شرايط را دارد و اصولاً در هفته هاي ابتدايي خيلي مهم نيست كه شما كدام خانه جدول را به خود اختصاص داده ايد.
مانوئل ژوزه؛ كهكشان خاموش
چه كسي فكر مي كرد پرسپوليس بعد از جذب ستاره هاي تيم ملي بعد از 7هفته با 6امتياز در رده شانزدهمي عنوان فانوس به دستي را يدك بكشد و نتواند خود را از بحران خارج كند؟ اما اين اتفاق افتاده است تا پايين نشيني و همچنين نبردن هاي پي درپي به عنوان يكي از شاخصه هاي ليگ جاري مطرح است تا از اذهان فوتبالي ها به اين نتيجه برسد كه لزوماً نمي توان با اتكا به ستاره ها منتظر موقعيت بود. حالا مانوئل ژوزه مانده است و يك تيمي كه حتي درصدي از انتظارات طرفدارانش را برآورده نكرده است تا با وجود پرطمطراق بودن نام مربي، شايعه اخراجش به طور جدي مطرح شود و حتي از اسم هايي چون دنيزلي و علي دايي به عنوان جانشيني اش ياد شود. بايد منتظر ماند و ديد بعد از تعطيلات چه بر سر قرمز هاي مغموم پايتخت خواهد آمد و اين مربي سرشناس پرتغالي مي تواند به مانند الاهلي مصر، پرسپوليس را هم تيمي در قواره هاي قهرماني و بين المللي معرفي كند يا خير؟
مانوئل ژوزه خودش هم به خوبي مي داند كه در چه مخمصه اي گير كرده و به همين دليل تحركاتش را زياد كرده است. وي در خصوص احتمال بركناري اش گفت: بدترين اتفاق براي مسئولان باشگاه و همچنين تيم اين است كه من اخراج شوم. به هرحال همه مي دانند كه من دير به تيم اضافه شدم و به همين دليل وقت مي خواهم تا بتوانم بازيكنانم را بشناسم و براساس توانمندي هاي موجود در مجموعه شرايطي به وجود بياورم كه پرسپوليس همان تيمي باشد كه بايد... بايد منتظر ماند و ديد.


گفت و گو

مدال نقره مرا بي ارزش كردند اما...
باقري معتمد: با رباط پاره نايب قهرمان المپيك شدم
تكواندوكار نقره اي كشورمان در المپيك با پاي مصدوم نايب قهرمان شد اما مدال وي در ايران كمرنگ جلوده داده شد.
تيم ملي تكواندوي ايران كه در مسابقات المپيك 2012 لندن با 3 نماينده در بخش مردان و بانوان راهي اين مسابقات شد و توانست در پايان با كسب مدال نقره محمد باقري معتمد در وزن 68-كيلوگرم به كار خود پايان دهد. البته نمايش ضعيف تيم ملي حوادث فراواني را براي كادر فني و مسئولان فدراسيون در بر داشت. به طوري كه انتقادها از عملكرد تكواندوي ايران در المپيك همچنان ادامه دارد. پس از گذشت چند هفته از مسابقات المپيك حالا باقري معتمد به تشريح آخرين وضعيت خودش و تكواندو پرداخته كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
جرئت نمي كردم مصدوميتم را بگويم
پس از بازگشت جواب آزمايشاتي كه از پايم گرفته ام را به پزشكان نشان داده ام كه گويا پاركي رباط صليبي پايم كاملا مشخص است. البته قبل از اعزام المپيك پزشكان معتقدبودند كه بايد پايم جراحي شود و نبايد با اين وضعيت وارد شياب چانگ شوم، اما خودم با توانايي هايي كه داشتم خيلي معتقد بودم مي توانم مبارزه كنم. پيش از المپيك مربيان و رئيس فدراسيون نمي دانستند كه رباط پايم پاره شده، اما با خبر بودند كه در كره مصدوم شده ام. خودم نيز جرأت نمي كردم به آنها موضوع مصدوميتم را بگويم. در طول اردوها به خودم انرژي مثبت مي دادم كه مي توانم حضور پيدا كنم. درتصورات ذهنم اين طور فكر مي كردم كه با تجربياتي كه دارم مي توانم به فينال برسم. در تمرينات نمي توانستم خوب كار كنم، اما از لحاظ بدنسازي به خوبي كار مي كردم. به هرحال با لطف خدا توانستم با رباط پاره در المپيك مدال نقره كسب كنم.
مدالم بي ارزش شد
تحت هيچ شرايطي نمي خواستم مصدوميتم را چه بعد از پيروزي و چه بعد از شكست رسانه اي كنم. مدالم به قدري در لندن بي ارزش شد كه زماني كه بالا سكو رفتم فكر مي كردم مدالي نگرفته ام. مدال نقره حدادي را با من مقايسه كنيد ببينيد چه تفاوتي براي همه دارد.
9 ماه دور از ميادين بودم
من بعد از مسابقات آزمايشي المپيك درهيچ مسابقه اي شركت نكرده بودم و تقريبا 8ماه دور از مسابقات بودم. يك مدت ساق پايم آسيب ديده بود و يوسف كرمي هم از ناحيه زانو آسيب ديده بود. البته با شرايطي كه ما داشتيم هيچ كس جرأت نداشت كه قبل از المپيك ما را به مسابقه اعزام كند. چون خطر مصدوميت هرآن احتمال داشت كه ما را از المپيك دور كند. تمام اين اتفاقات باعث شده بود كه بازي اول را با ترس و واهمه آغاز كنم.
دوبار به حريف تركيه اي باختم
تا به حال نشده كه 2 بار به يك تكواندوكار بازي را واگذار كنم. در دوران قهرماني سروت تركيه اي تنها حريفي بود كه توانست بيش از 2 بار مرا شكست دهد. در مسابقات قهرماني جهان كه در كره جنوبي برگزارشد اگر اشتباه داور و مربي ام نبود، برنده مي شدم. اما اشتباه داوري باعث شد تا با يك اختلاف امتياز مقابل وي شكست بخورم. واقعا زماني كه به فينال راه يافتم 5 ساعت فرصت داشتم و خيلي با من صحبت كردند كه تكواندوكار تركيه اي را مي توانم شكست دهم. اما اشتباه خودم بود كه مقابل وي شكست خوردم ترس از مصدوميت باعث مي شد كه اشتباهاتم زياد شود.
خداحافظي با طلاي المپيك
من 4 سال پيش گفتم سقف آرزوهايم مدال طلاي المپيك است، اميدوارم درسال 2016 به آرزويم برسم و از دنياي قهرماني خداحافظي كنم.
شوكه شدن از شرايط كرمي
از اتفاقي كه براي كرمي رخ داد، من هم شوكه شدم. يوسف شرايط خوبي داشت حتي بهتر از من؛ روزي كه تمرينات مان را در لندن شروع كرديم يوسف خيلي اعلام آمادگي مي كرد، اما من به وي گفتم كه مصدوميت پايم خيلي نگرانم كرده است. به هر حال كرمي شب قبل از مسابقه از لحاظ روحي و رواني خيلي اذيت شده بود و همين موضوع روي وي تأثير منفي گذاشته بود.
كرمي را به دنياي ورزش بازگردانيد
كرمي خيلي باتجربه است و دوست ندارم كه به اين زودي از دنياي قهرماني خداحافظي كند. كرمي اگر يك مدال قهرماني جهان بگيرد پرافتخارترين تكواندوكاري مي شود كه در مسابقات قهرماني جهان 5 مدال طلا كسب كرده است. دوست دارم در مسابقات بعدي كه در مكزيك برگزار خواهد شد يوسف مدال طلا را كسب كند. پس از آن ديگر خودش مي داند كه براي خودش چه تصميماتي بگيرد. در اين مدت يوسف را نتوانسته ام پيدا كنم، چند بار با او تماس گرفتم، اما جواب نداده است. به نظرم يكي از بزرگان ورزش بايد پيش قدم شود تا كرمي را به ورزش برگردانند. هر چند بازگشت به شرايط قبلي براي وي خيلي سخت است.
خوشحالي بابت طلاي سوريان
كسب مدال طلاي حميد سوريان خيلي خوشحالم كرد. چون سوريان چند سالي بود كه فراز و نشيب هاي فراواني از المپيك آتن تا لندن داشت و كسب مدال طلاي وي خيلي خوشحالم كرد.
عدالتي وجود ندارد
من فكر نمي كنم كه عدالتي در بين همه رشته ها وجود داشته باشد. رشته هاي انفرادي هر چه هستند خودشان هستند. مدالي كه كسب مي كنند به لياقت و توانايي خودشان برمي گردد. واقعاً رشته هاي انفرادي در ايران خيلي مظلوم هستند. بايد به اين موضوع رسيدگي شود. نه تنها من بلكه تمام افرادي كه در المپيك و پارالمپيك تلاش مي كنند براي برطرف شدن مشكلات آنها مسئولان بايد رسيدگي كنند. به عنوان مثال در اين 4 سالي كه در اردو بودم نتوانستم ادامه تحصيل دهم و از لحاظ شغلي نيز هنوز بلاتكليفم. به هر حال اين موضوع براي همه ورزشكاران خيلي مهم است، ما هم بايد براي آينده مان برنامه ريزي كنيم.
پول فوتبال از كجا مي آيد؟!
به خدا من نمي دانم كه اين پول فوتبال از كجا به دست مي آيد. اينها كه مي گويند دستمزد آنها از حق پخش و اسپانسر به دست مي آيد آيا ما نمي توانيم در تكواندو اين امكانات را داشته باشيم؟ متأسفانه بازي هاي ما پخش مستقيم ندارد كه مردم بتوانند مبارزات ما را نگاه كنند. نمي دانم كه چه كسي رشته فوتبال را به اين اندازه حمايت مي كند و به فوتبال توجه مي كند. به نظرم مردم اگر اين فوتبال را حمايت نكنند همه چيز درست مي شود. من نمي گويم كه مردم تيم مورد علاقه شان را تشويق و حمايت نكنند و به استاديوم نروند، اما اين فوتبالي كه در هيچ جا جايگاهي ندارد نبايد به اين اندازه حمايت شود. متأسفانه با تمام اين ناكامي هايي كه در فوتبال است مردم باز هم اين ورزش را حمايت مي كنند.
يكسال دور از ميادين هستم
فعلا در خدمت تيم ملي هستم، اما شايد با اين وضعيت مصدوميت نتوانم مدتي را ادامه دهم. با چند نفر از پزشكان كه در ايران هستند براي معالجه پايم صحبت كردم، اما گويا بايد تحت جراحي قرار بگيرم. پاره شدن رباط صليبي خيلي نگران كننده است. برخي ها را ديده ام كه پس از جراحي نتوانستند به دوران گذشته خود بازگردند. فكر مي كنم پس از جراحي نزديك يك سال دور از ميادين خواهم بود.


شركت نكردن در مسابقات به دليل احساس نتيجه نگرفتن

احساس يا تعليق دوچرخه سواري!

مسابقات جهاني دوچرخه سواري به ميزباني هلند در غياب ركابزنان ايران برگزار مي شود.
مسابقات جهاني دوچرخه سواري به ميزباني هلند از چند روز ديگر درحالي آغاز مي شود كه نمايندگان كشورمان دراين رقابتها غايب هستند. خسرو قمري، رئيس فدراسيون دوچرخه سواري دراين خصوص گفت: چون احساس كرديم در صورت حضور در رقابتهاي جهاني مانند المپيك 2012لندن نتيجه خوبي كسب نخواهيم كرد، اعلام كرديم شركت نمي كنيم اما احتمال دارد عليزاده در رده سني جوانان و مهدي سهرابي در رده سني بزرگسالان در رقابت هاي امسال شركت كنند.سالهاي گذشته نيز در مسابقات جهاني شركت كرديم كه نتيجه نگرفتيم.
قمري درحالي اين صحبت را انجام مي دهد كه چند روز پيش فدراسيون جهاني، فدراسيون دوچرخه سواري ايران را تعليق كرد. البته رئيس فدراسيون دوچرخه سواري ايران معتقد است برخي رسانه ها در انتشار نامه فدراسيون جهاني شيطنت كرده اند و ركابزنان ايران حق حضور در ميادين بين المللي را دارند.


رونمايي از آرم جديد فدراسيون توسط رئيس معزول!

رئيس سابق فدراسيون تيروكمان آرم جديدي را براي اين فدراسيون رونمايي كرد.
كريم صفايي در سايت فدراسيون تير و كمان غرب آسيا اعلام كرده كه آرم قبلي فدراسيون تيروكمان با توجه به دهه گذشته و متناسب با اهداف و چگونگي توسعه تيروكمان طراحي شده بود و آرم جديد براي توسعه تيروكمان در دهه آتي و همچنين با اهداف فراكشوري و بين المللي طراحي شده است. صفايي كه از سوي فدراسيون جهاني همچنان به عنوان رئيس فدراسيون تيروكمان ايران شناخته مي شود، اين آرم را به فدراسيون جهاني ارسال كرده است. اين در شرايطي است كه از سوي وزارت ورزش محمدعلي شجاعي به عنوان سرپرست فدراسيون تيروكمان شناخته مي شود.
كريم صفايي چندي پيش نيز با معرفي اعضاي هيئت رئيسه خود اولين جلسه هيئت رئيسه را تشكيل داد و اعلام كرد كه قرار است اساسنامه جديد توسط اعضاء تصويب و مجمع انتخابات نيز برگزار شود.
از سوي ديگر ثبت نام كانديداي انتخابات فدراسيون تيروكمان با سرپرستي شجاعي انجام شد و قرار است سجادي، معاون وزير ورزش زمان قطعي برگزاري اين انتخابات را مشخص كند. با اين شرايط مشخص نيست دوگانگي موجود در فدراسيون تيروكمان چه زماني به پايان مي رسد. آيا باز هم بايد منتظر اتفاقاتي نادر در اين فدراسيون باشيم؟!


تلاش حاميان نيز بي نتيجه ماند

اخراج تاجر دوبي نشين توسط سرمربي تيم ملي!

تاجري دوبي نشين كه اين روزها در اطراف تيم ملي فوتبال ديده مي شود، امكان سفر با اين تيم را به دليل مخالفت سرمربي از دست داد.
پس از حضور مجدد علي كفاشيان در مسند رياست فدراسيون و آمدن يك شخص جديد به جمع مديران فدراسيون كه عملكردش در گذشته با انتقاداتي جدي همراه است، اتفاقات جالبي در فوتبال اين مرز و بوم روي داد. از جمله مي توان عنوان داشت كه روند مبارزه در مفاسد اين رشته به طرز عجيبي كاهش پيدا كرد؛ اگر نگوييم متوقف شد. از سوي ديگر، فعاليت هاي تاجر دبي نشين كه مدتي خبري از او نبود، به ميزان قابل توجهي افزايش پيدا كرده و هر روز نيز بر دامنه آن افزوده مي شود. گفته مي شود او كه دستي در انتخابات فدراسيون نيز داشته و در آن روزها حسابي فعال بوده، براي خود جايگاهي در تيم ملي را هدف گرفته است و قصد دارد جايي در مهم ترين تيم اين مملكت براي خود دست و پا كند.
او حضور خود در كنار تيم ملي را با نزديك شدن به كي روش آغاز كرده و در اين راه نيز مديران فدراسيون دست او را باز گذاشته اند. اما مورد حمايت همه نيست و چهره چندان محبوبي به شمار نمي رود. تا آنجا كه يك بار اخراج از تيم ملي فوتبال را توسط كاپيتان تيم تجربه كرده است. به گزارش مشرق نيوز اين شخص كه مقيم ايران نيز نيست، روياي خود را نشستن بر نيمكت تيم ملي مي بيند كه براي آن حاضر است هزينه زيادي دهد. او براي رسيدن به اين هدف نمي خواهد از تيم ملي دور باشد و گويا در همه اردوها هم قصد حضور دارد.
اين تاجر براي اردوي مجارستان هم نقشه كشيده بود تا همراه تيم حضور داشته باشد؛ اما با رفتار تند كارلوس كي روش مواجه شد. سرمربي تيم ملي بدون هيچ تعارفي او را از فهرست مسافران به اين كشور اروپايي خط زد و اجازه نداد در اين اردو باشد. تلاش هاي حاميان او در فدراسيون هم باعث نشد تا نظر كي روش عوض شود. اين پايان كار مقيم دبي براي رسيدن به رويايش نيست و اين داستان ادامه دارد؛ اما جالب است كه يك خارجي از ميزان دلسوزي بيشتري نسبت به مديران فدراسيون برخوردار است!
 


دفاع تمام قد ولاسكو از كي روش

من 6 ماه شبانه روز بازيكنانم را دراختيار دارم اما او فقط 3 روز در ماه

سرمربي موفق تيم ملي واليبال كشورمان به حمايت از كارلوس كي روش پرداخت.
اين روزها فوتبال ايران شرايطي سخت دارد. كارلوس كي روش كه درست همزمان با ولاسكو وارد تهران شد؛ اين دو در يك شب و با يك پرواز به تهران رسيدند حالا شرايطي كاملا متفاوت دارد. اگر براي استقبال از كي روش، ده ها خبرنگار صف كشيده بودند و ولاسكو درسكوت مي خواست وارد تهران شود اما حالا شرايط كاملا متفاوت است كي روش با بحران فوتبال ايران، روزگار خوشي را ندارد اما ولاسكو روز به روز محبوب تر مي شود.
كارلوس كي روش پيش از اين چند بازي به تماشا و تشويق تيم هاي ولاسكو رفته و حالا شايد زمان مناسبي باشد براي اينكه ولاسكو از كي روش بگويد. ولاسكو كه خود يك فوتبالي تمام عيار است. كسي كه دوسال درزمان هدايت مارچلو ليپي بزرگ، مدير اجرايي و همه كاره تيم فوتبال اينترميلان ايتاليا بوده است. ولاسكو وقتي نام فوتبال را مي شنود مي گويد:«بگذار فقط به همين واليبال فكر كنم. به اندازه كافي همه رسانه ها از فوتبال مي گويند بهتر است من ديگر چيزي دراين باره نگويم.»
اين روزها فوتبال مان حال روز خوشي ندارد و ناكامي هاي فوتباليست ها از يكسو و موفقيت هاي تيم هاي رشته هاي ديگر، فشار را برفوتبال مان بيشتر و بيشتر كرده. ولاسكو با شنيدن اين جمله مي گويد:«ببين فوتبال از همه رشته ها سخت تر است و نبايد آن را با ورزش ديگر مقايسه كرد.»
الان تيم ملي فوتبال بحران بازيكن دارد اما ولاسكو درهر تورنمنت يك سوپراستار جديد براي واليبال ايران رو مي كند و اينجاست كه ولاسكو تمام قد به حمايت از مربي پرتغالي تيم ملي مي ايستد و مي گويد:« چه انتظاري داريد؟ اين تيم را كه امروز مي بينيد حاصل 7 ماه كار مداوم و تمرينات پشت سر هم است. من از آوريل تيم و بچه هايم را دراختيار داشتم، معلوم است شرايط با كي روش و تيمش فرق دارد. او دو هفته يا ماهي يكبار براي 2يا 3 روز بازيكنانش را دور هم دراختيار دارد. چطور مي خواهيد انتظار داشته باشيد بتواند درعرض يكسال كلي بازيكن معرفي كند؟! بايد با واقعيت ها كنار بياييد. اميدوارم او و تيمش هم موفق شوند. نمي شود كه معجزه كرد. او را مي شناسم و مي دانم تمام تلاشش را براي موفقيت مي كند.»
كي روش پيش از اين به تماشاي بازي هاي ولاسكو رفته، آيا مربي تيم ملي واليبال قصد تلافي اين كار را ندارد؟ ولاسكو مي گويد:«چرا كه نه؟ خيلي دوست دارم يكي از بازي هاي شان را در مسير مقدماتي جام جهاني از نزديك ببينم و مشوق شان باشم اما فعلا كه زمان اين كار را ندارم. بعد از اين بازي ها به ايتاليا برمي گردم و تا سال آينده ميلادي هم تهران نيستم. پس احتمالا بايد چهار آينده به تماشاي يكي از بازي هاي تيم ملي فوتبال تان بروم.»
 


خداحافظي قهرمان جهان ازتيم ملي كاراته

ويشگاهي: در اوج جايم را به جوانان دادم

جاسم ويشگاهي از تيم ملي كاراته خداحافظي كرد و دليل اين اقدام غيرمنتظره خود را خداحافظي در اوج و دادن جاي خود به جوانان دانست.
قهرمان كاراته جهان اظهار كرد: براي اين تصميم حدود دو هفته فكر كردم و در نهايت هم خواستم جايم را به جوانترها بدهم تا آنها هم بتوانند شانس خود را براي كسب موفقيت امتحان كنند، اميدوارم آنها هم موفق شوند. مدتي كه در اردوهاي تيم ملي بودم نشان دادم كه هنوز هم توان زيادي دارم و اكنون هم كه خداحافظي كرده ام به جرات مي توانم بگويم كه همه حريفان خود در انتخابي ها را شكست داده ام.
جاسم ويشگاهي با اشاره به اين كه در فاصله سه ماه مانده تا مسابقات جهاني تصميم سختي گرفت، گفت: خداحافظي ام از تيم ملي به اين معني نيست كه ديگر خبري از جاسم نباشد، بلكه همين جا اعلام مي كنم كه هر كمكي از دستم برآيد براي تيم ملي كشورم انجام خواهم داد. اميدوارم اين تصميم من انگيزه جوانترها را براي ادامه فعاليت در تيم ملي بيشتر كند. دارنده مدال برنز جهان در پاسخ به اين سؤال كه اكنون و بعد از خداحافظي از تيم ملي قصد دارد چه كاري انجام دهد و آيا به اضافه شدن به كادر فني تيم ملي فكر مي كند؟ اظهار كرد: هنوز به مسئولان فدراسيون نگفته ام اما هر كمكي از دستم برآيد انجام مي دهم، اما دوست ندارم و نمي پسندم كه به كادر فني اضافه شوم، بلكه تمايل دارم تا در بحث مديريتي تيم كمك كنم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا در مسابقات كاراته وان تركيه مبارزه نكرد و آيا از همانجا تصميم به خداحافظي از تيم ملي داشت؟ گفت: در آنجا حرف و حديث زيادي در مورد مصدوميت و مبارزه نكردن من به وجود آمد و متاسفانه برخي گفتند كه از روي عمد مبارزه نكردم، اما اين ها درست نيست. من ازناحيه كف پا دچار آسيب ديدگي بودم و حتي چهار، پنج روز هم نمي توانستم پايم را روي زمين بگذارم، چه برسد به تمرين. همه ملي پوشان شاهد اين جريان بودند. كف پايم تاول بزرگي زده و گويي يك تكه از گوشت آن را جدا كرده باشند. افرادي كه مي گويند مصدوميتم جدي نبوده، مي توانند امتحان كنند كه آيا با آن شرايط مي توانند مبارزه كنند. آنها مي توانند يك تكه از گوشت پاي خود را با ناخن گير بگيرند و بعد ببينند آيا مي توانند تحمل كنند. با اين شرايط چرا به من انتقاد مي كردند. قهرمان كاراته جهان در پاسخ به اين سؤال كه خداحافظي اش از تيم ملي دليل ديگري غير از اين كه جايش را به جوانان بدهد، دارد؟ اظهار كرد: در مدتي كه در كاراته بودم هميشه سعي كردم بهترين باشم و خدا را شكر هم ورودم به كاراته با قدرت بود و هم خداحافظي ام. من از آن اول تا آخر انتخابي ها حضور داشتم و هيچ كس چيزي در اين مورد نمي تواند بگويد.
 


بزرگترين اشتباه عمر وين روني

وين روني، مهاجم منچستر يونايتد معتقد است كه بزرگترين حسرت عمرش به سال 2010 و زماني كه تصميم به ترك منچستر يونايتد گرفته بود برمي گردد.
روني در كتاب زندگي نامه اش نوشته: «درسپتامبرسال 2010 پاي من لغزيد. من از خودم، بازي ام، مصدوميتم و همه چيز در اطرافم نااميد شده بودم. در دوران بدي گير افتاده بودم كه نمي توانستم از شر آن رها شوم و در همان زمان بود كه بزرگترين اشتباه زندگي فوتبالي ام را انجام دادم. در ماه اكتبر بيانيه اي منتشر كردم كه در آن عملا روزهاي خوشم در اولدترافورد را زير سؤال بردم. ولي حالا كجا مي توام روزهايي بهتر از اين روزها را پشت سر بگذارم؟»
در ادامه مي خوانيم: «هر كسي چيزي گفت. صحبتهايي در درون اولد ترافورد براي حل اين مشكل انجام شد و افراد خارج از باشگاه هم نظراتشان را مي گفتند. ولي هيچ كسي دقيقا نمي داند كه در زندگي شخصي من چه مي گذرد. هيچ كس يدرك نكرد كه من در زندگي فوتبالي ام در چه جايگاهي هستم و هيچ كسي نمي داند كه در سر من چه مي گذرد. تنها كسي كه دقيقا از همه چيز خبر دارد، خود من هستم ولي حتي خود من هم در آن زمان مطمئن نبودم كه چه مي خواهم.»
البته روني بعد از صحبت هايش با سرالكس فرگوسن، به مسير قبلي اش بازگشت و اعلام كرد كه مربي 70 ساله يونايتد او را متقاعد كرده تا در اولدترافورد بماند: «بعد از آن بود كه مربي تيمم يك حرف خوب به من زد. فرگوسن به من گفت: «گاهي وقتها به مزرعه نگاه مي كني و يك گاو مي بيني و مي گويي كه اين گاو، بهتر از گاوي است كه من در مزرعه ام دارم (همان مثل مرغ همسايه غاز است.)» حق با او بود من اشتباه مي كردم. يونايتد هم همان مسيري كه من مي خواستم را دنبال مي كرد: جام قهرماني، موفقيت و بهترين بودن.»


پاي علي كريمي در ميان نيست

كدام بازيكن پرسپوليس عليه سرمربي اين تيم فعاليت مي كند؟!

اوضاع پرسپوليس خوب نيست. عده اي از پيشكسوتان تيم براي رسيدن به نيمكت تيم لحظه شماري مي كنند و از دل تيم هم جريان هايي شروع كرده اند به مقابله با سرمربي سرخ ها.
در حالي كه محمد رويانيان تأكيد داشته تصميمي براي تغيير در كادر فني ندارد اما بازيكنان اين تيم كه چهره هاي شاخص شان در اردوي تيم ملي هستند انگار چندان با سرمربي پرتغالي تيم همدل نيستند. اين را مي شود در حرف هاي رويانيان با خبرگزاري ايسنا ديد. جايي كه او رسماً مي گويد گزارش هايي از بازيكني به دستش رسيده كه از درون تيم عليه سرمربي سرخ ها شانتاژ مي كند. رويانيان كه در ابتداي فصل و به خواست هواداران براي داشتن مربي بزرگ خارجي، قراردادي سنگين را با مانوئل بسته به خوبي مي داند كنار گذاشتن اين مربي يعني افتادن به چاه فصل قبل ليگ برتر. اگر چه بازيكنان پرسپوليس كه اين فصل تمام شان ستاره هاي سال قبل ليگ برتر بوده اند اعتقاد دارند، مانوئل نتوانسته با آنها به تفاهم برسد و مسير تيم مي لنگد اما به نظر مي رسد رويانيان به دنبال يافتن سرمنشأ اختلافات ميان اين دو گروه است و مي گويد: «تعدادي از بزرگترهاي تيم آمدند پيش من و خواستند نكاتي را درباره مانوئل بگويند اما از آنها خواستم كه پيش سرمربي بروند و به خودش نكات فني را گوشزد كنند. قرار شد وقتي از لبنان برگشتند اين نشست برگزار شود. بازيكن حق ندارد عليه سرمربي تيمش حرف بزند، حتي اگر اين بازيكن ستاره اي مثل علي كريمي باشد.»
اينكه رويانيان نام كريمي را مطرح مي كند يعني ستاره ناراضي اين روزهاي پرسپوليس، كاپيتان سرخ ها نيست و بايد ديد كدام بازيكن ديگري در اين تيم است كه در صف مخالفان مرد پرتغالي قرار دارد. شايد يكي از خريدهاي جديد پرسپوليس كه از همشهري هاي سردار هم باشد؟!
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14