(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 شهریور 1391 - شماره 20309

مشاور وزير بهداشت: تاريخ مصرف تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت در حال پايان است
سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد
ضوابط ثبت نام مشمولان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي
ورود 90 واگن جديد به شبكه متروي تهران
شامگاه امروز ماه به شب نشيني زحل مي رود
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش:
اصلاح موي سر و پوشش دانش آموزان از اختيارات مديران است
انتقاد وزير علوم از برخي رسانه هاي داخلي:
افزايش 3 درصدي پذيرش در دانشگاه هاي دولتي رشد نيست؟
برخورد زنجيره اي خودروهاي سبك و سنگين در تهرانپارس
نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي ايمني و امنيتي 3 الي 6 مهرماه برگزار مي شود
سارقاني كه براي خوش گذراني خودرو مي دزديدند
سازمان بهزيستي اعلام كرد
ابلاغ افزايش 25 درصدي شهريه به مهدكودك ها
شبكه توليد و توزيع داروهاي تقلبي در يزد منهدم شد
برخورد مرگبار دو قطار
دستگيري قاچاقچيان كالا
ضبط 13 تن مواد مخدر در كلمبيا
3 ميليارد دلار ثروت وزير كشور مبارك
طوفان «سانبا» در كره
بازيگر فيلم موهن هر روز گريه مي كند!
تنبيه عجيب يك دانش آموز
فردا با حضور وزير آموزش و پرورش نواخته مي شود
زنگ غنچه ها و شكوفه ها در روستاي زلزله زده «كويچ»


مشاور وزير بهداشت: تاريخ مصرف تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت در حال پايان است

مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: هم اكنون تجهيزات پزشكي متعددي به ارزش 10هزار ميليارد تومان در اختيار وزارت بهداشت قرار دارد كه اگر به موقع و به خوبي استفاده نشود، تاريخ مصرف آنها مي گذرد.
به گزارش ايرنا، «حسن امين لو» ديروز در جشنواره نظام نوين مالي سلامت افزود: تهيه ملزومات مصرفي پزشكي كاري مشكل است بنابراين تمام واحدهاي درماني مجبورند براساس نياز مصرف كنندگان اين ملزومات را انبار كنند اما بايد تاريخ مصرف اين تجهيزات را نيز مد نظر قرار داد.
وي كه رياست هيات امناي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور را نيز برعهده دارد، ادامه داد: اگر ملزومات پزشكي انبار نشوند ممكن است بيماران دچار محدوديت هايي شوند پس تجهيزات پزشكي مانند شمشير دولبه اي است كه هم بايد به انبار و هم به تاريخ مصرف آن توجه داشت.
بودجه 115 هزار ميليارد توماني براي وزارت بهداشت در سال 91
مشاور وزير بهداشت خاطرنشان كرد امسال در مجلس شوراي اسلامي، بودجه 115 هزار ميليارد توماني براي وزارت بهداشت، تصويب شده است.
امين لو اظهار داشت: وزارت بهداشت، 50 هزار ميليارد تومان سرمايه دارد؛ سرمايه آن به معناي ارزش ريالي بيمارستان ها و ساير واحدهاي درماني و بهداشتي است.وي يادآور شد سالانه 18هزار ميليارد تومان گردش مالي در نظام سلامت داريم كه بخشي از آن مدت دار است.
مشاور وزير بهداشت تصريح كرد وزارت بهداشت در بين دستگاه ها و ادارات دولتي داراي بيشترين گردش مالي و سرمايه است.
 


سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد

ضوابط ثبت نام مشمولان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي

ضوابط ثبت نام مشمولان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي از سوي سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام شد.
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي اعلام كرد كه با توجه به اينكه شرط پذيرش در دانشگاه ها از طريق شركت در آزمون سراسري حذف شده است، بنابراين تحصيل در دوره هاي پودماني، فراگير، بين الملل و ساير مقاطع تحصيلي بدون آزمون به شرط نداشتن غيبت نيز بلامانع است.
¤ ملاك پذيرش در دانشگاه را براي كساني كه از طريق آزمون سراسري در دانشگاه پذيرفته شده اند، تاريخ اعلام قطعي آزمون و براي كساني كه بدون آزمون سراسري در دانشگاه پذيرفته مي شوند، تاريخ ثبت نام در دانشگاه اعلام كرده است.
¤ تنها با ادامه تحصيل مشمولاني موافقت خواهد شد كه قبولي آنان در دانشگاه در مهلت يك ساله بعد از فراغت از تحصيل باشد، كه اين دسته از مشمولان براي ثبت نام بايد با اخذ برگ درخواست معافيت تحصيلي از دانشگاه به دفاتر پليس +10 مراجعه كنند.در گزارش اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا آمده است كه با توجه به تصويب قانون جديد وظيفه عمومي، مشمولان غيرغايبي كه تاريخ فراغت از تحصيل آنان در مقطع ديپلم يا پيش دانشگاهي 30 خرداد ماه سال بوده، در صورتي كه پذيرش يا اعلام قبولي آنان در دانشگاه تا پايان شهريور ماه 91 باشد، ادامه تحصيل اين دسته از مشمولان از مهر 91 بلامانع خواهد بود.
¤ دانش آموزاني كه پس از ترك تحصيل و در مهلت يكساله معرفي، موفق به اخذ ديپلم يا پيش دانشگاهي به صورت داوطلب آزاد شده باشند به شرط عدم غيبت مجاز به ثبت نام بوده و از معافيت تحصيلي برخوردار هستند.
¤ كليه متولدان سال هاي 72 و 73 در صورت اخذ مدرك ديپلم يا پيش دانشگاهي به صورت داوطلب آزاد و به شرط نداشتن غيبت، واجد شرايط ادامه تحصيل هستند.
در اين اطلاعيه آمده است كه فارغ التحصيلان ديپلم يا پيش دانشگاهي غيرغايب متولد سال هاي قبل، مشروط بر اين كه ديپلم رشته هاي فني- حرفه اي و كار و دانش را حداكثر تا پايان 22 سالگي و پيش دانشگاهي را تا پايان 24 سالگي به اتمام رسانيده باشند، نيز مجاز به ادامه تحصيل هستند.
دانشجويان اخراجي، مجازبه ادامه تحصيل تا پايان خدمت يا اخذ معافيت دائم نيستند
در اين اطلاعيه آمده است كه دانشجويان اخراجي مجاز به ادامه تحصيل تا پايان خدمت يا اخذ معافيت دائم نيستند به جز افرادي كه قبل از ورود به سن مشموليت اخراج شده اند، همچنين دانشجويان مقاطع كارشناسي و بالاتر پيوسته كه پس از انصراف يا اخراج از دانشگاه به عنوان فارغ التحصيل در مقطع پايين تر شناخته مي شوند، مجاز به ادامه تحصيل تا پايان خدمت دوره ضرورت يا اخذ معافيت دائم نيستند.
¤ مشمولان مجاز به تحصيل مجدد در مقطعي كه قبلاً از آن فارغ التحصيل شده اند، نيستند.
¤ تحصيل فارغ التحصيلان مقاطع دكتري پزشكي در دوره تخصصي پزشكي، به شرط عدم ورود به غيبت نيز بلامانع است.
¤ تحصيل همزمان با خدمت (حتي در صورت تأييد دانشگاه) مجاز نبوده و براي اين گونه دانشجويان معافيت تحصيلي صادر نخواهد شد و فارغ التحصيلان مقطع كارداني مجاز به شروع به تحصيل در مقاطع كارشناسي پيوسته و دكتري پيوسته نبوده و فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي مجاز به شروع به تحصيل در مقطع دكتري پيوسته پزشكي، دندانپزشكي و دامپزشكي نيستند.
اين اطلاعيه درباره شرايط ادامه تحصيل دانشجويان انصرافي اعلام كرد كه دانشجويان در طول تحصيل، تنها يك بار مجاز به انصراف در سنوات قانوني بوده و حداكثر تا يكسال بعد از تاريخ انصراف نيز در صورت قبولي مجاز به ادامه تحصيل هستند.
¤ شرايط انتقال دانشجو به اين نحو است كه انتقال دانشجويان از دانشگاه به دانشگاه ديگر (بدون شركت در آزمون) صرفاً در همان مقطع و همان رشته تحصيلي امكان پذير است و در صورتي كه تمايل به تغيير رشته و مقطع تحصيلي داشته باشد شامل ضوابط دانشجويان انصرافي خواهد شد.
 


ورود 90 واگن جديد به شبكه متروي تهران

در آستانه شروع سال تحصيلي 90 دستگاه واگن جديد وارد خطوط مترو شد.
بنابر گزارش رسيده از اين تعداد 20 واگن دو طبقه براي خط 5 و 70 واگن يك طبقه نيز براي ساير خطوط در نظر گرفته شده اند كه هم زمان با شروع سال جديد تحصيلي به ناوگان ريلي تهران مي پيوندد.
به گفته مسئولان شهري علاوه بر اين 90 دستگاه واگن، تا پايان سال جاري هر ماه 15 دستگاه واگن جديد نيز وارد خطوط مترو خواهد شد.
با افزوده شدن واگن هاي جديد به ناوگان مترو، انتظار مي رود شلوغي و ازدحام در قطارها به نحو چشمگيري كاهش يافته و گام موثري براي استفاده از ظرفيت ايجاد شده در خطوط مترو برداشته شود.
ظرفيت جابه جايي هر قطار مترو حدود 25 هزار مسافر در روز است. با اضافه شدن 90 دستگاه واگن جديد به يك هزار واگن موجود مترو، حداقل روزانه 325 هزار مسافر به ظرفيت متروي تهران افزوده مي شود و بخش مهمي از ظرفيت هاي ايجاد شده در خطوط مختلف به ويژه در خط 4 مترو كه به علت كمبود واگن استفاده نمي شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


شامگاه امروز ماه به شب نشيني زحل مي رود

شامگاه امروز پديده مقارنه ماه با سياره زحل و ستاره سماك اعزل رخ مي دهد.
بنابر گزارش رسيده پديده مقارنه ماه با سياره زحل و ستاره سماك اعزل ساعت 30/19 رخ خواهد داد.
ستاره سماك، ستاره پرنور صورت فلكي سنبله و پانزدهمين ستاره پرنور آسمان است كه حدود 280سال نوري از زمين فاصله دارد. اگر كماني كه از صورت فلكي خرس بزرگ (دب اكبر) آغاز مي شود و به نگهبان شمال (سماك رامح) مي رسد را ادامه دهيد به ستاره نوراني سماك اعزل مي رسيد.اين رويداد در صورت فلكي سنبله به وقوع خواهد پيوست. در اين پديده فاصله ماه با هر يك از اين دو جرم آسماني در حدود 5 درجه و 45دقيقه قوس خواهد بود.


دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش:

اصلاح موي سر و پوشش دانش آموزان از اختيارات مديران است

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش تاكيد كرد: اصلاح موي سر و پوشش دانش آموزان از اختيارات مديران و شوراي مدرسه است.
مهدي نويد ادهم در گفت وگو با فارس گفت: براساس قانون، اختياراتي به مديران و شوراي مدرسه داده شده است به طوري كه انتخاب پوشش دانش آموزان و حتي تراشيدن موي سر جزو اين اختيارات است.
وي گفت: اگر مدرسه اي بخواهد در مورد نوع پوشش دانش آموزان اجباري داشته باشد، منع قانوني نيست؛ به اين معني كه مدرسه مي تواند از خانواده ها بخواهد كه دانش آموزان با پوشش يكسان به مدرسه بيايند اما اين مسئله اجباري براي كل مدارس ايجاد نمي كند.
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش به آيين نامه اجرايي مدارس اشاره كرد و گفت: براساس قانون، اختياراتي به مديران و شوراي مدرسه داديم و انتخاب پوشش دانش آموزان و حتي بحث تراشيدن موي سر، جزو اين اختيارات است.
نويد ادهم در عين حال خاطرنشان كرد: در آيين نامه اجرايي مدارس قانوني بر تراشيدن موي سر دانش آموزان پسر وجود ندارد اما نظافت و مرتب بودن بايد رعايت شود.
وي افزود: اگر خانواده اي مي خواهد فرزندش را در مدرسه اي ثبت نام كند، بايد به قانون مدرسه كه براساس اختيارات قانوني مدير اعلام مي شود، عمل كند؛ به عنوان مثال وقتي در يك محله اي پليس تشخيص مي دهد كه خياباني را يك طرفه كند، كسي نمي تواند نپذيرد و بايد همه همراهي كنند.


انتقاد وزير علوم از برخي رسانه هاي داخلي:

افزايش 3 درصدي پذيرش در دانشگاه هاي دولتي رشد نيست؟

وزير علوم با اشاره به عملكرد وزارت علوم در سال هاي گذشته از تبليغات سوء برخي رسانه هاي داخل در قبال اين عملكرد انتقاد كرد.
كامران دانشجو در همايش معاونين دانشجويي و فرهنگي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي سراسر كشور با اشاره به ارايه بيمه تكميلي به دانشجويان براي اولين بار خطاب به برخي رسانه ها گفت: آنهايي كه برخي مسائل را تيتر مي كنند اين موضوع را هم تيتر كنند.
وي با اشاره به اعطاي تسهيلات سه هزار ميليارد ريالي با شروع سال تحصيلي جديد و با اشاره به جمعيت دانشجويي 5/4 ميليوني دانشگاه ها، افزود: زماني كه اعطاي تسهيلات سه هزار ميليارد ريالي را اعلام كرديم همه حتي برخي از مسئولين تعجب كردند كه در اين تحريم ها چگونه اين اتفاق افتاده است ولي ما اين كار را كرديم چرا كه براي انجام تكليف حركت مي كنيم.
حتي ما عنوان كرديم كه وام هايي ويژه براي دانشجويان هسته اي و تسهيلاتي براي دانشجويان زلزله زده آذربايجان در نظر گرفته ايم.
وزير علوم با اشاره به واگذاري خوابگاه هاي دانشگاهي به بخش خصوصي گفت: در صورتي اين خوابگاه ها در اختيار بخش خصوصي قرار داده مي شود كه صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم اين موضوع را تاييد كند ولي با اين وجود ابزار نظارتي در اين خوابگاه ها بايد به مراتب بيشتر باشد.
رتبه علمي كشور خط بطلاني بر تبليغات سوء است
دانشجو با اشاره به كسب رتبه توليد علم كشور با توجه به سند چشم انداز خاطرنشان كرد: اين مايه افتخار جامعه دانشگاهي است و خط بطلاني است به تبليغات سوئي كه حتي برخي رسانه هاي خودمان بر آن دامن مي زنند.
پيش بيني رتبه تك رقمي توليد علم طي 5 سال
وي با انتقاد از مطرح شدن كاهش كيفيت دانشگاه ها، افزود: اگر كيفيت افت كرده است پس چگونه در ماراتن علم منطقه اول هستيم و اگر سياست ها اشتباه بوده است چگونه 14 سال قبل از زمان پيش بيني شده در سند چشم انداز به اهداف آن دست يافته ايم. هم اكنون هدف ما اين است كه رتبه علمي كشور از مرتبه شانزدهم به تك رقمي برسد كه بنده در 5 سال آينده به هيچ عنوان اين موضوع را دور از دسترس نمي بينم.
عنوان فرار مغزها توهين
به دانشجويان داخل است
دانشجو با اشاره به بحث فرار مغزها، تأكيد كرد: طرح عنوان فرار مغزها توهين به دانشجويان داخل است چرا كه اين به اين معناست كه دانشجويان داخل بي مغز هستند. حتي در زمينه بازگشت دانشجويان بورسيه نيز آمارها اعلام شده است در اين رابطه ما فضا را علمي مي بينيم نه تبليغاتي و انتخاباتي.
وي در خصوص مباحث مطرح شده در زمينه حذف دختران در كنكور 91 نيز گفت: وزارت علوم و سرپرست سازمان سنجش در اين باره آمارها را اعلام كرده ايم ولي برخي بلندگوها دنبال اين هستند كه از ما نمره كم كنند.
پذيرش 17درصد متقاضيان در دانشگاه هاي دولتي
وزير علوم با بيان اينكه زماني كه بنده اين مسئوليت را تحويل گرفتم 14درصد از متقاضيان كنكور در دانشگاه هاي دولتي پذيرفته مي شدند، تصريح كرد: در حال حاضر 17 درصد از متقاضيان در دانشگاه هاي دولتي پذيرفته مي شوند كه در واقع سه درصد افزايش يافته است. در حال حاضر از بحث كارشناسي گذشته و وارد دوره تحصيلات تكميلي شده ايم و به اين نكته رسيده ايم كه پذيرش دانشجويان تحصيلات تكميلي در دانشگاه هاي دولتي 2 تا 3 برابر شده است.
 


برخورد زنجيره اي خودروهاي سبك و سنگين در تهرانپارس

برخورد زنجيره اي 6 خودروي سبك و سنگين در تهرانپارس سقوط راكب موتورسوار به كانال آب را رقم زد.
بنابر اظهارات علي اميني معاون عمليات منطقه3 به علت ترافيك شديد كه بر اثر اين تصادف ايجاد شده بود آتش نشانان با كندي حركت مواجه شدند و با رسيدن به محل مشاهده شد 6 دستگاه خودرو شامل پژو 405، تاكسي، دو دستگاه پرايد، يك دستگاه اتوبوس و يك دستگاه كاميون با يكديگر برخورد كرده و راكب يك دستگاه موتورسيكلت نيز پس از برخورد با گاردريل، به داخل كانال سقوط كرده بود.
وي ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله راكب مصدوم را براي اعزام به مركز درماني به امدادگران اورژانس حاضر در محل تحويل دادند.اميني با اشاره به نشت گازوئيل از اتوبوس و پخش شدن آن در سطح خيابان خاطرنشان كرد: آتش نشانان براي پيشگيري از تصادفات بعدي و همچنين رفت و آمد روان خودروها به دو گروه تقسيم شده و اقدام به ريختن خاك بر روي سطح خيابان و ايمن سازي آن كردند و گروهي ديگر نيز خودروها را به كنار خيابان منتقل كرده و با بريدن حفاظ كنار كانال، كاميون را نيز رها ساختند.
اين فرمانده عمليات يادآور شد: آتش نشانان پس از ايمن سازي كامل محل و حمل خودروها با جرثقيل و همچنين روان شدن ترافيك به عمليات خود پايان دادند.


نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي ايمني و امنيتي 3 الي 6 مهرماه برگزار مي شود

سرويس اجتماعي ـ
نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي 3 تا 6 مهرماه در مصلي تهران برگزار مي شود.
بنابر گزارش خبرنگار كيهان، اسفندياري ديروز در جمع خبرنگاران گفت: يازدهمين نمايشگاه ايپاس با حضور 230 شركت داخلي و خارجي با 370 غرفه در فضايي به مساحت 1100مترمربع متنوع تر از سال هاي قبل برگزار خواهد شد.
مديرعامل يازدهمين نمايشگاه بين المللي لوازم و تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي هدف از برگزاري اين نمايشگاه را به كارگيري آخرين تجهيزات پليسي، ايمني و امنيتي، تبادل دانش و فناوري با مراكز علمي، ارتقاي سطح آگاهي هاي فني جامعه، ارتقاي سطح تجهيزات مذكور، ايجاد زمينه اشتغال و فضاي مناسب براي سرمايه گذاري و حذف واسطه بين توليد و مصرف اعلام كرد.
وي با اعلام حضور 150 مخترع و مبتكر و 15 شركت دانش بنيان در اين نمايشگاه اظهار كرد: تمامي هزينه هاي مخترعان به خصوص افرادي كه از استان هاي مختلف در اين نمايشگاه حضور پيدا مي كنند برعهده بنياد تعاون ناجا است و سازمان تحقيقات و مطالعات ناجا نيز برنامه هاي جداگانه اي براي سازماندهي امور مخترعان جذب شده انجام داده است.
به گفته اين مقام مسئول در يازدهمين نمايشگاه ايپاس، آخرين دستاوردهاي كشور در زمينه فن آوري هاي ايمني، با هدف و ارتقاي فرهنگ ايمني مردم و حركت به سوي امنيت نرم در اين نمايشگاه به نمايش درخواهد آمد.
وي با تاكيد بر اين كه، امنيت نرم يكي از دستاوردهاي ايمني- امنيتي و مورد توجه نيروي انتظامي و كشور است افزود: اعضاي خانواده در صورت داشتن امنيت روحي، نيازمند امنيت نرم هستند كه اين امنيت در سايه ايجاد تجهيزات و وسايل امنيتي، تامين خواهد شد.
اسفندياري خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي به عنوان مسئول تامين امنيت عمومي جامعه از ابزارهاي مقاومتي براي تامين امنيت نرم استفاده مي كند كه يكي از اين ابزارها، گسترش فرهنگ استفاده از تجهيزات امنيتي است به همين منظور اين نمايشگاه را با هدف افزايش فرهنگ امنيت عمومي و رسيدن به امنيت نرم، هرساله برگزار مي كند.
مديرعامل يازدهمين نمايشگاه ايپاس، افزود: در اين دوره از نمايشگاه، اهميت ويژه اي به آشناسازي خانواده ها با ابزارها و فن آوري هاي جديد كه منجر به ارتقاي امنيت شخصي و خانوادگي خواهد شد، داده شده است.


سارقاني كه براي خوش گذراني خودرو مي دزديدند

رئيس پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري سه سارق خودرويي خبر داد كه براي تفريح و خوش گذراني در محدوده شرق تهران سرقت مي كردند.
سرهنگ محسن خانچرلي با اشاره به دستگيري اين سه سارق در محدوده حكيميه تهرانپارس گفت: با شكايت هاي ارجاع شده به كلانتري هاي محدوده سركلانتري چهارم درباره سرقت اتومبيل و با توجه به گشت زني هاي مكرر و هدفمند در اين مورد در كليه نقاط جرم خيز و مناطقي كه امكان سرقت خودرو وجود دارد، بالاخره اين تحقيقات و اقدامات نتيجه داد و ماموران موفق شدند سه سارق سابقه دار را كه در اين زمينه فعاليت داشتند، شناسايي و بازداشت كنند.
خانچرلي در مورد چگونگي شناسايي و بازداشت متهمان گفت: روز گذشته ماموران گشت انتظامي كلانتري 144 جواديه تهرانپارس مشغول گشت زني در محدوده استحفاظي خود بودند كه متوجه مشخصات مخدوش و مشكوك يك خودرو با سه سرنشين شدند و از آنجا كه پرونده هاي سرقت خودرو در اختيار اين ماموران نيز بود، به وضعيت ظاهري سه سرنشين خودرو و همچنين مشخصات آن مشكوك شده و براي بررسي هاي اوليه اقدام به استعلام مشخصات ظاهري خودرو از سيستم پيام پليس كردند كه طي آن مشخص شد اين خودرو دو روز پيش از محله فرجام به سرقت رفته و در حال حاضر تيمي از ماموران كلانتري 136فرجام در تعقيب سارقان آن هستند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت گفت: با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله ماموران به راننده خودرو كه با ديدن خودروي گشت انتظامي بر سرعت خود افزوده و تقريباً در حال دور شدن از محل بود، دستور توقف دادند كه راننده بدون توجه به دستور پليس، بر سرعت خود افزود و سعي كرد با تغيير مسير به سمت جاده بومهن از دست ماموران بگريزد اما اين اقدام راننده و سرنشينان خودرو باعث شد كه ماموران به تعقيب آنان بپردازند و در نهايت يكي از ماموران پليس با شليك هوايي راننده را مجبور به توقف كرده و هر سه نفر را بازداشت كردند. وي بابيان اينكه سه متهم به اسامي «سعيد»، «اميد» و «ساقي»، بلافاصله بازداشت و به همراه خودروي مسروقه به كلانتري منتقل شدند كه در تحقيقات و بازجويي هاي انجام شده هر سه به سرقت خودرو اعتراف و عنوان داشتند كه براي خوشگذراني و گشت و گذار اقدام به سرقت خودرو مي كنند!


سازمان بهزيستي اعلام كرد

ابلاغ افزايش 25 درصدي شهريه به مهدكودك ها

مدير كل بهزيستي استان تهران از دريافت شهريه هاي جديد مهدهاي كودك از ابتداي مهر خبر داد.
ولي الله نصر با اشاره به ابلاغ شهريه هاي جديد از سوي بهزيستي كشور به تمامي بهزيستي هاي سراسر كشور اظهار داشت: اين شهريه ها به صورت استاني مشخص شده است ضمن اينكه شهريه هاي مهدهاي كودك در استان تهران نيز نسبت به سال گذشته حدود 21 درصد رشد كرده است.
وي تصريح كرد: براساس برنامه ريزي انجام شده مهدهاي كودك موظف هستند بر طبق آيين نامه ها و ابلاغيه هايي كه از سوي مركز شده است اقدام به دريافت شهريه هاي جديد كنند.
نصر خاطرنشان كرد: از ابتداي مهر مهدهاي كودك مي توانند شهريه هاي جديد را از خانواده ها دريافت كنند ضمن اينكه مهدهاي كودك موظف هستند نرخ هاي جديد را در محل ديد خانواده ها و مراجعه كنندگان نصب كنند.
مدير كل بهزيستي استان تهران تاكيد كرد: در صورت عدم توجه موسسات مهدهاي كودك به ابلاغيه ها و آيين نامه هاي بهزيستي استان تهران، به طور جدي با آنها برخورد خواهد شد.
 


شبكه توليد و توزيع داروهاي تقلبي در يزد منهدم شد

يزد-خبرنگاركيهان:
معاون اطلاعات سپاه الغدير يزد از شناسايي و انهدام باند توليد و توزيع داروهاي تقلبي در اين شهر خبر داد.
وي گفت: نزديك به يك ماه پيش گزارشي از عوامل بسيجي به معاونت اطلاعات سپاه الغدير يزد مبني بر تردد و رفت و آمد مشكوك به منزل مسكوني در يكي از محلات شهر يزد دريافت شد كه نيروهاي اين معاونت با همكاري بسيجيان استان، پس از يك ماه كار اطلاعاتي با حكم دادستان يزد اقدام به ورود به منزل مذكور كردند.
وي گفت: در بازرسي از منزل مورد نظر كه به كارگاه تغيير كاربري داده شده بود مقاديري كرم هاي توليد شده فله اي با مارك هاي الئا، سيسامونا، نرمينه و... و همچنين كپسول هاي دست ساز و داروهاي گياهي، فاقد مجوز وزارت بهداشت با بسته بندي و مارك هاي تقلبي و نيز دستور العمل استفاده از اين داروها، تعداد زيادي قوطي خالي دارو و ظروف مخصوص پودرهاي گياهي و تعداد قابل توجهي پماد و دارو به صورت پلمب شده كشف شد.
به گفته وي اين كشفيات 160 هزار بسته داروي گياهي آماده توزيع و 10 تن مواد خام اوليه داروسازي بود. مواد اوليه اين داروهاي تقلبي توسط برخي شركت هاي دارويي از تهران خريداري و به صورت غيربهداشتي و فله اي به يزد منتقل شده بود.
وي با اشاره به تاييد اين تخلف بهداشتي توسط كارشناسان مركز بهداشت استان گفت: در بازرسي كارشناسان معاونت غذا و داروي مركز بهداشت استان، اسناد و مداركي دال بر ارتباط مالك كارگاه با تعدادي از شركت هاي توليدي دارو و مواد اوليه دارو كشف شد و گزارش و اسناد موجود، جهت پيگرد قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.
اين مقام مسئول گفت: مكان اين كارگاه با حكم مرجع قضايي پلمب شد و چهار نفر شامل دو زن و دو مرد كه از عوامل اصلي اين كارگاه بودند دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل شدند. همچنين شركت هاي داروسازي مرتبط با اين باند نيز شناسايي شده و پرونده آن به مرجع قضايي تحويل شده است.


برخورد مرگبار دو قطار

بر اثر برخورد دو قطار در نزديكي شهر «كراچي» پاكستان دست كم سه تن كشته و بيش از 100 نفر به شدت زخمي شدند.
به گزارش فارس بامداد ديروز دو قطار مسافربري نزديك كراچي با يكديگر برخورد كرده كه بر اثر اين حادثه سه نفر كشته و بيش از 100 نفر زخمي شدند.
گزارش ها حاكي از آن است كه نيروهاي امدادي پس از حضور در محل حادثه با برش و جداسازي واگن هاي قطار به انتقال مجروحان به بيمارستان مبادرت كردند.
تلاش براي نجات ساير حادثه ديدگان همچنان ادامه دارد.
اين حادثه در 50 كيلومتري شهر كراچي زماني به وقوع پيوست كه قطار «شاليمار اكسپرس» به قسمت انتهايي قطار «ملت اكسپرس» برخورد كرد كه بر اثر اين برخورد دو واگن قطار ملت اكسپرس به طور كامل منهدم شده و يكي از واگن هاي اين قطار نيز از ريل خارج شد.
بر اثر اين برخورد همچنين موتور قطار شاليمار اكسپرس دچار حريق شده و منفجر گرديد.
گفته مي شود كه اين 2 قطار از شهرهاي «مولتان» و «لاهور» به سمت كراچي در حركت بودند كه دچار اين حادثه شدند.


دستگيري قاچاقچيان كالا

سرهنگ عليرضا محرابي از پايگاه اطلاع رساني پليس، ضمن اشاره به دستگيري دو تن از قاچاقچيان كالا در محدوده شرق تهران، از جزئيات پرونده اين متهمان و نحوه شناسايي آنها سخن گفت.
اين مقام انتظامي در تشريح خبر فوق گفت: «با تحقيقات مأموران پايگاه سوم پليس امنيت عمومي در خصوص اقدامات مجرمانه دو تن از قاچاقچيان كالا در محدوده نظام آباد تهران، كه «صياد» و «قاسم» نام داشتند را در فروشگاهشان بازداشت و اقدام به بازرسي از محل انبار اجناس قاچاق كردند كه طي آن چند قلم اجناس قاچاق شامل، سيگار، پوشاك و تجهيزات و لوازم صوتي و تصويري كشف و ضبط شد.رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ در ادامه تصريح كرد: «هر دو متهم به پايگاه سوم پليس امنيت منتقل شده و در بازجويي هاي انجام شده به جرم خود اعتراف و عنوان داشتند كه قصد توزيع اجناس قاچاق را در روزهاي آينده داشته اند كه پس از تكميل پرونده به همراه شكايت نماينده گمرك كشور، راهي دادسرا شدند.


ضبط 13 تن مواد مخدر در كلمبيا

پليس كلمبيا از كشف و ضبط نزديك به 13 تن مواد مخدر و انهدام يك باند سازمان يافته قاچاق خبر داد.
بنابر اعلام پليس كلمبيا، در اين عمليات نزديك به پنج تن كوكائين، هفت تن ماريجوانا و مقداري هروئين كشف و ضبط شد.
پليس مبارزه با مواد مخدر كلمبيا در گزارشي اعلام كرد: اين محموله متعلق به اعضاي يك باند مواد مخدر بوده و قرار بوده پس از ارسال به آمريكاي مركزي فروخته و توزيع شود.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، همچنين در اين عمليات دو عضو اين باند قاچاق مواد مخدر به دام پليس افتادند.


3 ميليارد دلار ثروت وزير كشور مبارك

اسناد رسمي نشان مي دهد ثروت «حبيب العادلي» وزير كشور دوره «حسني مبارك» حدودا سه ميليارد دلار است كه ده ها ويلا و اتومبيل گران قيمت تنها بخشي از آن به شمار مي رود.
به گزارش فارس، پايگاه خبري «مصرس» به نقل از الاهرام گزارش داد كه «العادلي» مالك 42 باب ويلا و قصر، 75 تابلوي نقاشي و ده ها اتومبيل لوكس و گران قيمت است.
در اين گزارش آمده است: الاهرام به اسنادي دست يافته كه به زودي تحويل مقامات مبارزه با درآمدهاي غيرقانوني كشور خواهد شد و جزئيات مربوط به ثروت العادلي نيز بخشي از آن است كه حدود 18 ميليارد پوند مصر (3 ميليارد دلار) تخمين زده مي شود.
العادلي و حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع در حال حاضر به جرم كشتار معترضان در جريان انقلاب سال گذشته مصر، دوران محكوميت خود را در زندان سپري مي كنند.اغلب دارايي هاي وزير كشور سابق در شرم الشيخ، سواحل شمالي و الزمالك قرار دارند.
گزارشات حاكي از آن است كه العادلي دارايي ها پنهاني ديگري نيز دارد كه آنها را به اسم خويشاوندان خود به ثبت رسانده است.
العادلي در جولاي 2011 به جرم تضييع اموال عمومي به پنح سال حبس محكوم شد. پيش از آن نيز به اتهام فساد و سوءاستفاده از مقام خويش براي كسب درآمدهاي غيرقانوني و نامشروع به 12 سال زندان محكوم شده بود.


طوفان «سانبا» در كره

رسانه هاي كره جنوبي اعلام كردند: طوفان «سانبا» همراه با بارش شديد باران و وزش بادهاي مهيب بخش هايي از اين كشور را در نورديد.
به گزارش ايسنا، بر اثر وقوع طوفان «سانبا» كه ايالت «ججو» را فلج كرده، ده ها هزار تن از ساكنان اين منطقه مجبور به ترك خانه هايشان شده اند.
بنابر اعلام سازمان هواشناسي كره جنوبي، طوفان «سانبا» با سرعت 149 كيلومتر در ساعت موجب بارش هاي شديد باران شده و به لغو صدها سفر هوايي و دريايي منجر شده است.
مركز مديريت بحران كره جنوبي نيز در گزارشي اعلام كرد: سيلاب ناشي از اين حادثه طبيعي زندگي ساكنان ايالت «ججو» را با اخلال روبرو كرده و موجب قطعي برق 10 هزار خانوار شده است.
اواخر ماه گذشته ميلادي نيز طوفان و سيل در اين كشور چندين قرباني گرفت و خسارات زيادي برجا گذاشت.


بازيگر فيلم موهن هر روز گريه مي كند!

روزنامه «ميل» چاپ انگليس اولين تصوير از كارگردان فيلم موهن منتشر كرد و نوشت «آنا گرجي»، بازيگر جوان و 21 ساله اين فيلم گفته كه از جانب اين مرد 55 ساله فريفته شده است.
نقولا كارگردان فيلم ضداسلامي كه يك قبطي مصري است هم اكنون در كاليفرنياي آمريكا زندگي مي كند و به قاچاق مواد مخدر و كلاهبرداري متهم است. وي ژوئن سال گذشته به طور مشروط از زندان آزاد شد.
به دنبال انتشار اين فيلم ضداسلامي در شبكه هاي اجتماعي، اعتراضات ضدآمريكايي در سراسر جهان اسلام صورت گرفته است.
آنا گرجي، بازيگر 21 ساله اين فيلم موهن كه هم اكنون در كاليفرنيا به سر مي برد، نيز اعلام كرده كه از اقدامات تلافي جويانه در هراس است و گفته كه نقولا به وي خيانت كرده و هويت وي را آشكار كرده است.
اين دختر جوان گفته است: من نقش كوچكترين و كم سال ترين عروس را در اين فيلم بازي مي كردم. شخصي كه بعدا به من گفته شد نقش حضرت محمد(ص) را بازي كرده، با نام «جورج» در فيلم حضور داشت. من از ترس در خانه پنهان شده ام. مي ترسم كه مردم در خاورميانه مرا مقصر بدانند.
وي افزود، من مسيحي كاتوليك هستم و مسلمانان ممكن است گمان كنند كه عليه آنها در اين فيلم بازي كردم. به خاطر همين هر روز گريه مي كنم و بدون مصرف قرص هاي آرامبخش خوابم نمي برد.


تنبيه عجيب يك دانش آموز

آموزگار ايتاليايي كه براي تنبيه يكي از دانش آموزان او را جريمه كرده بود تا 100 بار بنويسد «من يك احمق هستم» به 15 روز زندان محكوم شد.
به گزارش جام جم آنلاين، دادگاه شهر پالرمو سيسيل يك زن آموزگار را به اتهام نقض حقوق كودكان و جريحه دار كردن حرمت كودك به 15 روز زندان قطعي محكوم كرد.ماجراي تنبيه اين دانش آموز به سال گذشته باز مي گردد؛ «جيوزپاو» آموزگار زن يك مدرسه شهر پالرمو كه از رفتار گستاخانه يكي از شاگردانش به تنگ آمده بود تصميم به تنبيه او گرفت.
آموزگار به دانش آموز تكليف كرد 100 بار جمله «من يك احمق هستم» را با خط خوش بنويسد؛ پدر دانش آموز از اينكه پسرش به حماقت خود اذعان كرده و آن هم نه يك بار بلكه 100 بار بسيار خشمگين شد.وي از آموزگار شكايت كرد؛ دادگاه ابتدا خانم آموزگار را به 30 روز زندان قطعي و پرداخت جريمه محكوم كرده بود اما به گزارش لومتن، در پي فرجام خواهي آموزگار، دادگاه استيناف محكومت وي را به 15 روز كاهش داد؛ اين حكم خشم جامعه آموزگاران ايتاليا را برانگيخته است.


فردا با حضور وزير آموزش و پرورش نواخته مي شود

زنگ غنچه ها و شكوفه ها در روستاي زلزله زده «كويچ»

زنگ نمادين غنچه ها و شكوفه ها فردا در مدرسه حضرت ولي عصر(عج) در روستاي كويچ بخش خواجه از شهرستان هريس نواخته مي شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش هدف از اين مراسم كه با حضور وزير آموزش و پرورش و تني چند از مسئولان و مديران محلي برگزار خواهد شد، گراميداشت ياد دانش آموزان فقيد زلزله و تجليل از بازماندگان اين حادثه دلخراش مي باشد.
فاطمه قربان معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در همين رابطه با بيان اينكه جشن شكوفه ها روز 29 شهريورماه در تمام دبستان هاي كشور برگزار مي شود، گفت: در روز 29 شهريور، جشن نماديني با حضور وزير آموزش و پرورش در مدرسه روستاي كويچ از روستاهاي زلزله زده آذربايجان شرقي برگزار مي شود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14