(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 شهریور 1391 - شماره 20309

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوچه بن بست آمريكا (يادداشت روز)
ارزان تر (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
محسني اژه اي خبر داد
 5 هزار ميليارد تومان جزاي نقدي براي 8 متهم پرونده فساد بانكي
رئيس مركز پژوهش ها: پيش نويس قانون انتخابات را آماده كرده ايم
آمانو: گفت وگو با ايران را ادامه مي دهيم
محمديان: بايد كميته هاي اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ها راه اندازي شود
آمريكا فريب اوپك را خورد 300 ميليارد بشكه نفت وجود خارجي ندارد (خبر ويژه)
ديگران چه كاره اند چرا ملعبه خودمان نشوند؟! (خبر ويژه)
خاتمي براي نقد جبهه اصلاحات از چه كساني مي ترسد؟! (خبر ويژه)
حرف هاي سرلشكر جعفري يعني سومين پيروزي جبهه مقاومت بر اسرائيل (خبر ويژه)


كوچه بن بست آمريكا (يادداشت روز)

ماجراي اهانت به پيامبراعظم-صلي الله عليه و آله و سلم- و واكنش شديد مسلمانان طي يك هفته گذشته هر خبر ديگر را به حاشيه برده و بنظر مي آيد كه طي هفته هاي آينده هم بعنوان «مهمترين خبر» با پيامدهاي وسيع و درازمدت مطرح گردد از اين رو اين ماجرا به يك مباحثه خيلي جدي تبديل شده و تأملات ويژه اي به وجود آورده كه شامل پرسش از تفكر غرب در حوزه دين و پيامبران، آينده مناسبات غرب و جهان اسلام، اصلاح منشور سازمان ملل و اعلاميه حقوق بشر اين سازمان، جداسازي ادبيات بحث پيرامون مقدسات ديني از ادبيات بحث پيرامون مسايل غيرديني مي شود.
سوالات اساسي محافل فكري عمدتا ناظر بر اين مسئله است كه اگر براي مديريت مسايل حساس فكري جدي نشود، سوداگران فتنه و آشوب وارد ميدان متفكرانه اي مي شوند كه صلاحيت ورود به آن را ندارند و در عين حال ورود آنان مي تواند، جدالي بزرگ را ميان پيروان اديان از يك سو و ميان دو عرصه حكومت و دين از سوي ديگر پديد آورد. در واقع اين احساس عمومي بيانگر آن است كه اهانت مبتني بر طراحي مخالفان دين مي تواند مناسبات انساني را بشدت تخريب كند.
يك نكته مهم ديگر اين است كه هجمه به مقدسات و بخصوص آن دسته از مقدساتي كه درباره مقدس بودن آنان نه تنها پيروان دين خاص بلكه بطور كلي در ميان پيروان همه اديان، اجماع وجود دارد، مي تواند دين خاصي كه عليه مقدسات آن هتاكي صورت گرفته است را در كانون توجهات جهاني قرار دهد بالاخره وقتي به قرآن اهانت مي شود، عده بسيار زيادي كه تاكنون از كنار قرآن عبور كرده اند به اين صرافت مي افتند كه مگر قرآن حامل چه پيامي است كه عده اي آن را برنمي تابند كما اينكه وقتي به شخصيت پيامبر اسلام-ص- از روي عناد جسارت مي شود، كم نيستند كساني كه تازه به فكر مطالعه درباره شخصيت و سيره پيامبر مي افتند. يك گزارش بيانگر آن است كه از زماني كه بوش از شروع دوباره جنگ صليبي سخن گفت تا سال 2005- يعني در يك دوره 4 ساله- فروش كلام الله مجيد در اروپا به 17 ميليون جلد بالغ شد و خبرهاي ديگر از رشد سريعتر اسلام در ميان كشورهاي مسيحي حكايت مي كرد. غرب البته نمي پسندد ولي اسلام دومين دين و آئين در دو قاره اروپا و آمريكاست و هم اينك جمعيت مسلمانان اين دو قاره به حدود 70 ميليون نفر بالغ مي شود و اين در حالي است كه برابر گزارش هاي موثق اروپا و آمريكا عليرغم يك فعاليت نزديك به 400 ساله- از زمان راه اندازي كرسي مطالعات اسلام در سال 1632 و 1636 در دانشگاههاي كمبريج و آكسفورد انگليس- و اعزام هزاران شرق شناس (Orintalism) به كشورها و مجامع اسلامي موفقيتي نداشته است و گزارش خود مراكز مسيونري غرب- كه امروز با عناويني نظير انجمن مطالعات خاورميانه فعاليت مي كنند- بيانگر شكست كامل برنامه مسيحي كردن مسلمانان و يا كاستن از جمعيت مسلمانان در كشورهايي با اكثريت مسيحي است. اين در حالي است كشورهاي غرب با استراتژي مشتركي ذيل عنوان «دارالمسيحيت» (Chirictiandom) هم قسم شده اند كه در اروپا حتي يك كشور با اكثريت مسلمان به وجود نيايد.
دانكن بلاك مك دونالد مسيونر اسكاتلندي كه در آمريكا زندگي مي كرد در صفحه 12 كتاب خود -سيماي اسلام- كه حدود 100 سال پيش، در سال 1290 ش در نيويورك چاپ شد، نوشت: «اسلام با هجوم و نفوذ تمدن غرب به زودي متلاشي مي شود و در اين بين مسيونرهاي مسيحي وظيفه دارند مسلمانان جهان را مسيحي كنند» دونالد معتقد بود تمدن غرب آنقدر گيراست كه ايده هايش اساس اسلام را نابود مي كند.
كم نبودند مسيونرهاي مسيحي نظير مونتگمري وات استاد دانشگاه ادينبورگ در صفحه 219 كتاب خود (محمد(ص) در مدينه) مدعي بودند، ديني به نام اسلام وجود واقعي ندارد و آنچه به نام اسلام مطرح شده عمدتا تعاليم يهود يا مسيحيت است! آنان از اين طريق درصدد بودند كه جنبه وحياني قرآن و رسالت پيامبر خاتم(ص) انكار شود تا راه براي بروز و ظهور پيامبران دروغين در مرام شرك آلود اومانيسم بازگردد، نزديك به 300 سال پس از پايان قرون وسطي و در دوره اي كه سه قدرت مسلمان در كنار هم قرار داشتند (يعني امپراتوري عثماني، صفويه و گوركانيان هند)، دستگاه سلطنتي انگليس احساس مي كرد براي غلبه بر امپراتوري هاي مسلمان به مؤسساتي نياز دارد از اين رو با تكيه بر قاعده «دشمن خود را بشناس» دو مؤسسه محوري را تحت عنوان «انجمن ارتقاء دانش مسيحي» و «انجمن نشر كتاب مقدس در سرزمين هاي خارجي» به فاصله كوتاهي از هم در سال هاي 1698و 1701 م به وجود آورد. حدود 100 سال بعد اين دو مؤسسه محوري بسترساز به وجود آمدن انجمن هاي مسيونري شدند مراكز مسيونري با همين عنوان نزديك به 150سال فعاليت كردند برابر اقاريري كه امثال برنارد لوئيس و سر ويليام مور در كتاب هاي خود كرده اند اين مراكز مسيونري از يك طرف مامور بودند تا به سؤالات جدي مسلمانان درباره اعتقادات كليسا و مسيحيان- نظير اعتقاد به تثليث- پاسخ دهند و از طرف ديگر با شبهه پراكني پيرامون اعتقادات اسلامي، مسلمانان و بخصوص طبقه تحصيل كرده علوم جديد را نسبت به اسلام مردد سازند.
با پايان جنگ جهاني دوم و ناتواني انگليس از اداره مستعمرات خود، مراكز مسيونري به آمريكا سپرده شد. برابر مستندات فراوان بعد از جايگزين شدن قدرت آمريكا به جاي قدرت هاي اروپايي و شروع دوره استعمار نوين، دولت آمريكا براي تحكيم سلطه خود بر كشورهاي اسلامي تعداد زيادي مراكز مطالعاتي درباره اسلام و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم مسلمانان تاسيس كرد. از اين بعد عناصر فعال در اين مراكز كه عدد آنان از 100 واحد فراتر مي رفت، به جاي مسيونر يا شرق شناس، «اسلام شناس» خوانده مي شدند و اين افراد با همين عنوان با مراكز دانشگاهي، حوزوي، نخبگي و سياسي كشورهاي اسلامي ارتباط برقرار مي كردند و بر اين اساس به مرور بنيادهاي توانمندتري نظير بنياد كارنگي، بنياد اسلامي فورد، بنياد اسلامي راكفلر، موسسه رند، موسسه اسلامي هودسون، شوراي آمريكا براي مطالعات علمي-اسلامي و بنياد برادلي پديد آمدند. جالب اين است كه همه اين مراكز، بنيادها و موسسات توسط يهوديان اداره شده و اكثريت اسلام شناس ها يهودي بودند.
مراكز اسلامي آمريكا از دهه 1960 شروع به شكل دادن به يك زنجيره مرتبط به هم در كشورهاي جهان اسلام نمود. در اين زنجيره روشنفكران دين ستيزي نظير حامد ابوزيد در مصر، تسليمه نسرين در بنگلادش، فتح الله گولن در تركيه و بعدها دكتر سروش در ايران حضور داشتند كه از آنان با عناويني نظير «روشنفكران مسلمان» و «اسلام شناسان پيشرو» ياد مي شدند. در اين زنجيره هزاران چهره دانشگاهي و... حضور داشتند كه با استفاده از فرصت هاي خاص به آمريكا عزيمت مي كردند و به همفكري با اين مراكز مي پرداختند اما در واقع مهمترين اتفاقي كه در ارتباط با مراكز يهودي به اصطلاح اسلامي با سر حلقه هاي روشنفكري در جهان اسلام مي افتاد توزيع غذاي پخت و پز شده در آشپزخانه يهوديان آمريكايي بود. براي اين موضوع صدها سند وجود دارد و نگارنده در اين رابطه تحقيقات مفصلي انجام داده و آماده انتشار مي باشد.
مراكز اسلامي در آمريكا روي يك آموزه تأكيد محوري داشتند؛ «جهان اسلام دچار فروپاشي دروني شده و امكان تجديد حيات را از اسلام گرفته است» از جمله «هميلتون.ا.رگيب» در صفحه 43 كتاب خود (محمديزم) و «آلفرد گويلرم» در صفحه 59 و 60 كتاب خود (اسلام) بر فروپاشي اسلام تأكيد كرده و آن را ناشي از ساختگي بودن اسلام معرفي كرده است.
با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، ناكارآمدي مراكز اسلام شناسي آمريكا و ناتواني اين اسلام شناسان از درك حقيقت دين و اعتقادات مسلمانان عيان گرديد. براساس گزارش وزارت خارجه آمريكا هيچكدام از مراكز اسلام شناسي آمريكا، امكان پيروزي يك انقلاب ديني را پيش بيني نكرده بودند. اين مسئله بدگماني هاي زياد هيئت حاكمه آمريكا و ساير كشورهاي غربي را سبب گرديد. از آن پس اين مراكز اسلام شناسي روي جنبش هاي اجتماعي جهان اسلام تمركز بيشتري پيدا كردند و البته سازمان هاي اطلاعاتي و سياسي آمريكا نيز پروژه هاي جديدي را كه خود اداره آن را به عهده داشتند، براي اشراف بر تحولات جهان اسلام پديد آوردند. تمركز مراكز اسلام شناسي آمريكا روي جنبش هاي اجتماعي جهان تا آنجا پيش رفت كه يك گزارش مي گويد در فاصله سالهاي 1980 تا 2000 فقط در دانشگاه آمريكايي قاهره 900 رساله دوره دكتراي اين دانشگاه به ايران و انقلاب اسلامي اختصاص يافته است. اين مراكز اسلام شناسي بعداً اعتراف كردند كه علت اصلي غافلگيري از وقوع انقلاب ايران، محور قرار دادن روشنفكران مذهبي و ناديده گرفتن طيف هاي واقعي مذهبي در اين كشور بوده است. «پروفسور ارماندو سالواتور» بنيانگذار و مدير بخش پژوهش هاي اجتماعي در بريتانيا در صفحه 273 كتاب خود (اسلام و مباحث سياسي درباره مدرنيسم) كه در سال 1376چاپ شده، نوشت: «از آنجا كه حس آگاهي اجتماعي جهان عرب درون گراست، آنها اسلام را با همين تفكر تفسير و تاويل كرده اند و روشنفكران كشورهاي اسلامي نيز كه خواهان تجديدنظر در مباني و اصول اسلامي بوده اند با همين حس اجتماعي درون گرايي كه يكي از ويژگي هاي غربيان نيز هست، تلاش كرده اند مباني و اصول اسلامي را مطابق خواسته هاي غربيان تغيير دهند كه در نتيجه با ناكامي روبرو گشته اند. اين روش براي اولين بار توسط علي عبدالرزاق در بين روشنفكران جهان اسلام آغاز گشت و آخرين آن پروفسور محمد ارغون مي باشد.»
با پيروزي اسلام گرايان انقلابي در مصر و تونس در جريان تحولات اخير منطقه اسلامي و بخصوص سر بر آوردن نيروهايي كه هيچ شباهتي به امثال ارغون، سروش و گولن و ابونصر ندارند، بي حاصلي سرمايه گذاري آمريكا روي نيروهاي شبه مذهبي سكولار را نشان داد و اين موضوعي بود كه مستقيماً روي نحوه برخورد آمريكا به عنوان محور نظام سلطه با بنيان ها و نمادهاي اصلي اسلام تأثير گذاشت و به افراط گرايي محافل آمريكايي دامن زد. پيش از اين در صفحه 19 گزارش «مريب» از شبكه مطالعات خاورميانه آمده بود: «اسلام شناسان جديد در آمريكا لحن توهين آميز عليه پيامبر اسلام- صلي الله عليه و آله- و قرآن را تعديل كرده اند تا حساسيت مسلمانان عليه دولت آمريكا را كاهش دهند لكن آنان براي ايجاد اصلاحاتي كه با آن بتوان منافع دولت آمريكا در جوامع اسلامي را تامين نمود، اسلام را به عنوان ديني عقب افتاده معرفي مي كنند كه كاملاً با مدرنيسم، پيشرفت علوم و... مخالف است» با شكست اين شيوه بار ديگر برخورد صريح با ارزش هاي اصلي اسلام در دستور كار قرار گرفته و محور اين افراط گرايي جريان صهيونيست مسيحي و اوانجليست ها هستند كه شعار خود را در داخل آمريكا بر مبناي اخراج مسلمانان از كشور آمريكا قرار داده اند بر اين اساس سال گذشته «استنلي كورتز» يكي از اسلام شناسان يهودي معروف آمريكا در مقاله اي كه در روز 29 شهريور سال گذشته در هفته نامه استاندارد واشنگتن چاپ كرد تمام تحقيقات و توصيه هاي ارائه شده توسط مراكز اسلام شناسي آمريكا را «ورشكسته» خوانده و حمله مستقيم به اسلام و ارزش هاي مسلط و اجماعي آن را توصيه كرد.
سعدالله زارعي


ارزان تر (گفت و شنود)

گفت: يكي از سران داخلي فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 خطاب به نظام گفته است؛ بيائيد فضا را باز كنيد! ما مي خواهيم اصلاحات را نقد كنيم!
گفتم: مي خواهند اصلاحات را نقد كنند يا چك ملك عبدالله آل سعود را؟! وگرنه چه كسي جلوي نقد اصلاحات را گرفته است؟!
گفت: مي گويد ما مي خواهيم اخلاق را در جامعه حاكم كنيم!
گفتم: يعني اهانت به امام حسين(ع) و پاره كردن عكس امام(ره) و آتش زدن مسجد و قمه كشيدن به روي مردم و ائتلاف با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و... اينجور چيزها را مي گويد؟!
گفت: گفته است اصلاح طلبان قدرت و حكومت را براي خودشان نمي خواهند!
گفتم: اين يكي را راست مي گويد، چون در فتنه88 نشان دادند كه حكومت را براي مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس مي خواهند.
گفت: با اين كارنامه سياه و پر از خيانت بايد خيلي از مردم و نظام ممنون باشند كه هنوز دارند راست راست راه مي روند نه اينكه...
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو رفته بود ماشين بخره، پرسيد قيمتش چنده؟ فروشنده تعارف كرد و گفت؛ قابلي نداره! و طرف با ناراحتي گفت چه خبرته؟! مگه سر گردنه است؟ ارزون تر حساب كن!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ تا زماني كه آمريكا و آمريكايي ها عنان اختيارشان را به دست اسرائيل و صهيونيست ها بدهند آبرو و حيثيتي نزد ملت هاي جهان نخواهند داشت.
6091---0915
¤ وقتي آمريكايي ها و صهيونيست ها اين گونه در مقابل دين ما مسلمانان ايستاده اند بايد با تمام وجود در مقابل همه دنياي آنان بايستيم. اين همان راه مبارزه با استكبار جهاني است كه حضرت امام خميني در گذشته به امت اسلام نشان داد.
3419---0915
¤ تنها در دانشگاه واشنگتن DC بيش از 130 رشته شرق شناسي و اسلام شناسي وجود دارد در حالي كه در شرق حتي يك مركز غرب شناسي جدي وجود ندارد. چرا؟ چرا دشمن در دشمني خود اين زحمت و سختي را به خود مي دهد و ما مسلمانان كه اعتقاد به توحيد و نبوت و امامت و معاد داريم اين قدر بي توجه و ساده از كنار اين مسائل عبور مي كنيم؟!
طاهري
¤ آمريكا و اسرائيل با توهين به ساحت مبارك پيامبر اكرم(ص) در حقيقت عجز و ناتواني خودشان را در مقابله با نفوذ اسلام به نمايش گذاشتند. ما مطمئن هستيم كه دشمنان پيامبر عظيم الشأن اسلام محكوم به شكست و نابودي هستند و اسلام جهاني خواهد شد.
2066---0914
¤ بهتراست كانادا ابتدا استقلال خود را از ملكه فرتوت انگليس اعلام كند سپس در مسائل جهاني عرض اندام نمايد.
3819---0916
¤ در اكثر ادوار مجلس شوراي اسلامي و در اكثر جلسات علني حداقل 50 تا 80 نفر و گاهي بيشتر و كمتر نمايندگان در صحن مجلس حضور ندارند. از كساني كه واضع قانونند انتظار دوچندان در پايبندي به قانون وجود دارد. درصدي ماموريت و سفرهاي استاني و سفرهاي خارجي پذيرفتني است نه اينكه يك سوم نمايندگان هميشه ايام حضور نداشته باشند.
6216---0912
¤ از رئيس محترم سازمان بهزيستي درخواست مي شود نسبت به رسيدگي و افزايش بودجه معلولين و تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار گرفتن كليه معلولين مساعدت فرمايند. متأسفانه بهزيستي و ديگر سازمان ها حاضر به كمك كردن به آنها به دليل سن بالا و... نيستند.
2148---0937
¤ براساس فرم هدايت تحصيلي اولويت اول دبيرستانم را علوم انساني قيد كرده اند كه مورد علاقه ام نيز مي باشد ولي تنها دبيرستان شهر «هريس» از ثبت نام بنده سر باز مي زند و اعلام مي كند ظرفيت تكميل است يا ترك تحصيل كن يا كار و دانش بخوان! با توجه به محدوديت زمان ثبت نام از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
«دانش آموز دختر فرزند جانباز از هريس»
¤ معنا ندارد مردم عادي مشتاق حج سالها در نوبت باشند ولي براي كارمندان دولت هر سال سهميه درنظر بگيرند و عده اي مدير خارج از نوبت به حج تمتع بروند. چرا با يك تصميم انقلابي جلوي اين تبعيض گرفته نمي شود؟
5984---0919
¤ وقتي در آموزش و پرورش باب نقل و انتقال براي فرهنگيان كشور باز باشد، طبيعي است كه با كمبود معلم مواجه مي شويم و در نتيجه حق التدريس ها افزايش پيدا مي كند. بدين ترتيب هزينه اضافي بر اين وزارتخانه تحميل مي گردد.
5255---0915
¤ هنر سريال سازي كشور كره جنوبي به جايي رسيده كه در مجموعه قصه هاي تكراري با موضوع هاي آبكي مي تواند ميليون ها مخاطب را جذب خود بكند. حال از هنرمندان سينما و تلويزيون كشور خودمان سؤال مي كنيم در زمينه تهيه فيلم و سريال در كجاي كار هستند؟
8516---0919
¤ وجود شغل هاي كاذب شهري باعث كوچ روستاييان مي شود و تا زماني كه چنين شغل هايي در شهرهاي بزرگ انسان ها را وسوسه مي كند نمي توان جلوي مهاجرت روستانشينان را گرفت. شايد با هرچه بيشتر سخت شدن زندگي بر شهرنشين ها و با مهاجرت معكوسي كه در اثر آن صورت مي گيرد روستاهاي كشور مقداري آباد بشود.
6091---0915
¤ مدت 8 سال است كه جاده دينه رود در استان قزوين بخش الموت شرقي نيمه كاره رها شده است. مسئولين استان و وزارت راه و شهرسازي چنانچه به مصلحت مي دانند براي به پايان رساندن اين پروژه چندين ساله مساعدت داشته باشند.
9458---0912
¤ براي ما اوليا خيلي تعجب آور بود كه سازمان سنجش براي اعلام نتايج كنكور سراسري پنج تاريخ متفاوت اعلام نمود؟! اين نوع رفتار را خودشان چگونه تعبير مي كنند؟!
مهدي پور از رشت
¤ از ما جوانان جوياي كار هم كه يك سال است در انتظار اعلام نتايج استخدامي خود براي يك امضاي معاون انساني رئيس جمهور محترم به سر مي بريم بنويسيد. ما از رئيس جمهور محترم درخواست حل مشكل خود را داريم.
7749---0919
¤ هزينه و دستمزد كارگر آن قدر بالاست كه در صحراي قزوين كشاورز گاهي از جمع آوري محصول هندوانه خود صرف نظر مي كند و اين ضربه به توليد ميوه است. از وزير محترم جهاد كشاورزي درخواست رسيدگي دارم.
6810---0911
پاسخ روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20277 مورخ 18/5/91 صفحه 9 روزنامه تحت عنوان «قطعي تلفن مركز مخابرات پيروزي» به آگاهي مي رساند: به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران، قطعي برخي از خطوط تلفن محدوده مركز مخابرات پيروزي بدليل آسيب ديدگي كابل هاي مخابرات در اتوبان در حال احداث امام علي(ع) مي باشد. لازم به ذكر است به موازات ترميم و رفع خرابي خطوط آسيب ديده طرح تغيير مسير كابل با اخذ مجوز از شهرداري در حال اجرا است و به محض اتمام عمليات توسعه، كابل برگردان از كابل قديم به جديد انجام و تلفن مشتركين داير مي شود.»


محسني اژه اي خبر داد

 5 هزار ميليارد تومان جزاي نقدي براي 8 متهم پرونده فساد بانكي

سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري خود در روز دوشنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران، تازه ترين اخبار پرونده ها و موضوعات قضايي را تشريح كرد.
حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي با اشاره به ساخت فيلمي كه در آن پيامبر اسلام (ص) مورد اهانت قرار گرفته است، تصريح كرد: خدا را سپاسگزاريم كه دشمنان اسلام و مسلمين را احمق آفريده است. اين فيلمي كه صهيونيست ها و كشورهاي غربي و آمريكايي تهيه كرده اند يا حداقل از آن حمايت كرده اند، شايد از احمقانه ترين كارها باشد و احمقانه تر از آن اين است كه بخواهند به بهانه آزادي بيان از زير بار مسئوليت شانه خالي كنند.
وي افزود: بدون ترديد اين اقدامي كه بيش از يك ميليارد جمعيت مسلمان و بلكه هر آزاده اي را نگران مي كند، مي تواند پيامدهاي بسيار زيادي را به دنبال داشته باشد و اين امر از جوانب مختلف و از لحاظ بين المللي قابل پيگيري و تعقيب است و اميدواريم دادستان هاي كل كشورهاي اسلامي نسبت به اين عمل زشتي كه اتفاق افتاده و متاسفانه دارد تكرار هم مي شود، پيگيري حقوقي لازم را داشته باشند.
دادستان كل كشور اظهار كرد: قوه قضاييه، امور بين الملل و ستاد حقوق بشر هم بايد اين موضوع را تعقيب كنند و اميدواريم بتوانند كارهاي مفيدي در اين زمينه انجام دهند.
توضيحاتي درباره پرونده فساد بانكي
محسني اژه اي با اشاره به پرونده فساد بزرگ مالي نيز گفت: دادنامه صادره در اين پرونده هم به شاكي پرونده و هم به وكلاي محكوم عليهم ابلاغ شد و طبق تاريخ آخرين ابلاغ، مهلت اعتراض تا دهم مهرماه باقي است و چنانچه تا اين تاريخ اعتراض نشود، حكم قطعي مي شود ولي در صورت اعتراض، ديوان عالي كشور پرونده را مورد رسيدگي قرار خواهد داد.
سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: امروز كه دادنامه را نگاه مي كردم، ديدم براي هشت نفر از محكومان علاوه بر حبس و رد مال، حدود پنج هزار ميليارد تومان جزاي نقدي در نظر گرفته شده است كه رقم دقيق آن 49 هزار و 691 ميليارد و 150 ميليون ريال است.
محسني اژه اي گفت: در اين زمينه تلاش شد كه افراد ذي حق اعم از شخصيت هاي حقيقي و حقوقي كه ادعاي طلبي دارند اگر بتوانند با نظارت دستگاه قضايي طلب خود را استيفا كنند و چنانچه بعد از قطعيت حكم، محكوم عليهم از پرداخت بدهي هاي خود امتناع كنند، اجراي احكام وارد مي شود و از اموال آنها طلب اشخاص حقيقي و حقوقي را پرداخت خواهد كرد.
برخورد قاطع
با سلب كنندگان امنيت
سخنگوي قوه قضاييه در ادامه اظهار كرد: دستگاه قضايي كماكان نسبت به برخورد با برهم زنندگان امنيت، اشرار و قاچاقچيان مبارزه قاطعي خواهد داشت و ملت عزيز شاهد بودند كه در همين هفته هاي اخير افرادي از اين قبيل مجازات شدند.
محسني اژه اي در ادامه اين نشست خبري تصريح كرد: حكم فردي كه 16 تيرماه در شاهرود مرتكب جنايتي فجيع شده بود، مردادماه مورد تاييد قرار گرفت و اين حكم 20 شهريور اجرا شد يعني اين روند از ارتكاب جرم تا اجراي مجازات حدود دو ماه به طول انجاميد.
وي ادامه داد: مجازات سه نفر از كساني هم كه جناياتي از اين قبيل انجام داده بودند در تهران اجرا شد و اعدام شدند و همچنين در برخي شهرستان ها چنين احكامي اجرا شده است.
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين با اشاره به خطر قاچاقچيان مواد مخدر و روان گردان ها مانند شيشه اظهار كرد: در 18 شهريورماه بعضي از احكام اجرا شد كه محكومان آن داراي يك يا دو سابقه هم بودند و بعد از آزادي دوباره دست به اين جنايت زده بودند.
اسامي و اقدامات
5 قاچاقچي شيشه كه
چند روز قبل اعدام شدند
محسني اژه اي در ادامه به ذكر نام و جزئياتي از اقدامات اين متهمان پرداخت و خاطرنشان كرد: ناصر جليلي 150 كيلو و 60 گرم شيشه داشته است كه شما مي دانيد اين مقدار چه تعداد افراد را به نابودي مي كشاند. از بهرام نبوي هم نزديك به 152 كيلوگرم شيشه كشف شده بود. حسين تقيان مشاركت در نگهداري و حمل 40 كيلو و 75 گرم شيشه داشته است كه او نيز سابقه دار بوده است. كاظم اصفهاني هم با حسين تقيان مشاركت داشته است. همچنين سجاد صادق زاده حدود 20 كيلوگرم شيشه داشته است.
وي با اشاره به اجراي حكم قاچاقچيان يادآور شد: كماكان افرادي كه قاچاقچي هستند تعقيب و به سرعت مجازات مي شوند. خواهشم اين است كه خانواده ها مواظب باشند تا گرفتار نشوند.
بررسي اخلال در بازار ارز
و سكه
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي در مورد برخورد دستگاه قضايي با اخلال گران در بازار ارز و سكه تصريح كرد: اگر به اخلال گري در بازار ارز و سكه برسيم، ترديد نكنيد كه با قاطعيت برخورد خواهيم كرد. همچنين قوه قضاييه به دو سه پرونده كه از جانب وزارت اطلاعات يا سيستم هاي نظارتي مطرح شده، رسيدگي مي كند.
«حيدري فر»
با قرار وثيقه آزاد شده است
وي در پاسخ به سوالي در خصوص آزاد شدن حيدري فر و اينكه تحقيقات پرونده در چه مرحله اي است، اظهار كرد: از لحاظ قانون از بيان جزئيات معذورم. هر پرونده اي كه داراي تحقيقات است فرد مي تواند با يك قرار آزاد شود تا تحقيقات ادامه پيدا كند. الزامي نيست كه هر كس داراي اتهام است تا روز محاكمه در بازداشت باشد.
همچنين در قانون پيش بيني شده در چه مواردي بايد الزاما بازداشت موقت صادر شود و در چه مواردي اگر بازداشت موقت صادر شد بايد تا چه مدتي به طول بكشد. ايشان با قرار مناسب وثيقه آزاد است. همچنين پرونده در حال بررسي و تكميل است و اميدواريم خيلي طول نكشد و كيفرخواست صادر شود و به دادگاه برود.
«مرتضوي» به زودي به دادگاه مي رود
وي در پاسخ به سوالي ديگر در خصوص حكم مرتضوي اظهار كرد: صورت مساله در مورد حكم ديوان عدالت اداري عوض شده است. در مورد پرونده كيفري نيز از ايشان تحقيق شده و لايحه دفاعيه را تقديم كرده است. كيفرخواست صادر مي شود و وي به زودي به دادگاه مي رود.
پرونده مديران «مثقال» در حال رسيدگي است
وي در پاسخ سوالي در مورد رسيدگي به پرونده مديران سايت مثقال به اتهام اخلال در بازار سكه و ارز نيز اظهار كرد: اين افراد هنوز محاكمه نشده اند و پرونده در حال رسيدگي است.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت پرونده سعيد ملك پور و شايعات مطرح شده پيرامون اين پرونده خاطرنشان كرد: قطعا فشار بيروني جلوي اجراي حكم را نمي گيرد ولي ممكن است رسيدگي ها به خاطر بعضي مشكلات فني و مواردي نظير ارجاع به كارشناس به طول بينجامد.
آماده كمك به دولت در مورد گراني هستيم
به گزارش ايسنا دادستان كل كشور تصريح كرد: من در جلسات گذشته عرض كردم كه در خصوص گراني در بازار، عمده مساله به عهده تعزيرات حكومتي است. تعزيرات حكومتي زير نظر دولت است ولي عرض كردم اگر جايي كمك بخواهند دستگاه قضايي حتما كمك خواهد كرد.
خبرنگاري به انتشار خبري مبني بر بازگشت مهدي هاشمي به كشور اشاره كرد و پرسيد قوه قضائيه در بدو ورود آقاي هاشمي چه اقدامي خواهد كرد؟
محسني اژه اي پاسخ داد: به هر ترتيب اگر ايشان بيايند به پرونده شان رسيدگي مي شود و دادستان تهران به موضوع ورود مي كنند.


رئيس مركز پژوهش ها: پيش نويس قانون انتخابات را آماده كرده ايم

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس از آماده شدن پيش نويس قانون انتخابات رياست جمهوري در اين مركز خبر داد.
جلالي در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات مركز پژوهش هاي مجلس، در رابطه با قانون انتخابات گفت: ما پيش نويس قانون انتخابات رياست جمهوري را به اتمام رسانده ايم و اين پيش نويس در دسترس نمايندگان و كميسيون شوراها قرار مي گيرد؛ اما در مورد قانون جامع انتخابات نيازمند كار بيشتر هستيم.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از مصاحبه اظهار داشت: در بحث ارز ما نيازمند يك نوع هماهنگي بين همه اجزا در كشور هستيم و فكر نمي كنم كه در اين رابطه نياز به قانون گذاري داشته باشيم.
وي افزود: برخي دوستان معتقد بودند كه قانون گذار بايد در بحث بازار ارز ورود پيدا كند، در حالي كه اين موضوع بايد به شكل هماهنگ درون نظام حل و فصل شود و البته اراده دولت در اين راستا بيشتر مي تواند موثر باشد.
جلالي ادامه داد: بايد دلايل جهش و افزايش قيمت ارز را سنجيد و البته جنگ رسانه اي و رواني هم در اين موضوع مؤثر بوده؛ همچنين اقداماتي بايد از ناحيه دستگاه ها انجام مي شد كه اين اقدامات انجام نشده، مركز پژوهش ها روي همه اين مسائل به طور مفصل بحث و بررسي انجام داده است. رئيس مركز پژوهش هاي مجلس گفت: به اعتقاد مركز پژوهش ها با يك هماهنگي و كار مستمر با دولت مي توان بخشي از مشكل را كاست ولي اينكه تصور كنيم همه مشكل به اين صورت قابل حل است اين گونه نخواهد بود.


آمانو: گفت وگو با ايران را ادامه مي دهيم

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه به مذاكرات با ايران براي حل مسائل باقي مانده ادامه خواهيم داد.
خبرگزاري رويترز از وين گزارش داد: يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه گفت كه آژانس با هدف روشن كردن نگراني ها درباره برنامه هسته اي ايران گفت وگوهاي بيشتري با ايران انجام خواهد داد.
وي در برابر دولت هاي عضو آژانس در نشست سالانه كنفرانس عمومي ديد بان هسته اي سازمان ملل در وين گفت كه آژانس بين المللي انرژي اتمي به تشديد گفت وگوها با ايران «قاطعانه متعهد» است.
آمانو به تاريخي براي دور جديد گفت وگوها با ايران كه از ماه ژانويه ميان دو طرف آغاز شد، اشاره اي نكرد. آخرين نشست دو طرف در ماه اوت برگزار شد.
رويترز افزود: آژانس در تلاش بوده است با ايران به توافقي ساختاري دست يابد كه به آژانس اجازه خواهد داد تحقيقاتش در ايران را از سر بگيرد.
آمانو گفت: به مذاكرات با ايران درباره يك رويكرد ساختاري براي حل كليه مسائل باقي مانده ادامه خواهيم داد.


محمديان: بايد كميته هاي اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ها راه اندازي شود

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها تاكيد كرد كه بايد كميته هاي اقتصاد مقاومتي را در دو بخش اساتيد و دانشجويان در دانشگاه ها راه اندازي كنيم.
حجت الاسلام محمد محمديان طي سخناني در گردهمايي مشترك معاونان دانشجويي، فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور كه در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد، با تاكيد بر اهميت تبيين اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي شعار نيست بلكه يك تفكر و ايده است و بايد فرق آن با اقتصاد رياضتي مورد استفاده در كشورهاي غربي تبيين شود؛ ما بايد شعار اقتصاد بدون نفت را نهادينه و ترويج كنيم تا اينگونه اين تحريم ها تبديل به بزرگترين موهبت الهي شود. اميدواريم اين فشار تحريم ها موجب رسيدن به اقتصاد بدون نفت شود.
وي افزود: بايد كميته هاي اقتصاد مقاومتي را در دو بخش اساتيد و دانشجويان در دانشگاه ها راه اندازي كنيم.
محمديان در ادامه با بيان اينكه دشمنان به دنبال آن هستند كه با جنگ هوشمند جام زهر تسليم را به ما بنوشانند، اظهار داشت: انقلاب اسلامي ظرفيت هاي بسيار بالايي براي مقابله با جنگ هوشمند دارد. ما 8 سال جنگ تحميلي را پشت سر گذاشته ايم و ظرفيت هاي بسيار زياد معنوي آن دوران هنوز با ماست.
وي افزود: در بحث رسانه ها دشمن كاملا بي اثر بوده و مردم همچون گذشته در كنار نظام و انقلاب ايستاده اند.
محمديان با اشاره به ضلع انزواي سياسي در جنگ هوشمند اظهار داشت: همانطور كه شاهد بوديد 120 كشور جنبش عدم تعهد به رغم تمام حاشيه سازي هاي دشمنان و تصريح مستقيم مبني بر عدم حضور آنها در اجلاس، با حضور در اين اجلاس نشان دادند در اين بخش نيز دشمن با شكست روبرو شده بود.


آمريكا فريب اوپك را خورد 300 ميليارد بشكه نفت وجود خارجي ندارد (خبر ويژه)

احتمالا اوپك آمريكا را درباره ميزان ذخاير نفتي خود فريب داده است.
روزنامه كريستين ساينس مانيتور با پيش بيني كاهش ذخاير نفتي جهان به ويژه در ميان كشورهاي عضو اوپك نوشت: احتمالا اوپك ما را درباره ميزان ذخاير نفتي خود فريب داده است. آيا اين موضوع اصلا مهم است؟ پاسخ اين است كه بله قطعا مهم است. سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) با 12 عضو يك پنجم نفت مصرفي جهان را توليد مي كند.
اين روزنامه مي نويسد: بايد در نظر داشت كه ارقام نجومي كه معمولا در مورد نفت بيان مي شود و مي تواند گمراه كننده باشد، به چيزي به نام «منابع» مربوط مي شود. منابع تنها تخميني هستند از ميزان تقريبي نفتي كه ممكن است در دل زمين وجود داشته باشد. بخش اعظم اين نفت هرگز قابل استخراج نيست. ولي ذخاير، به معني ميزان نفتي است كه با قيمت هاي فعلي و در ميادين شناخته شده نفتي قابل استخراج است. ذخاير معمولا كسر كوچكي از آنچه «منابع» ناميده مي شود را تشكيل مي دهند.
كريستين ساينس مانيتور در گزارش خود خاطر نشان كرد: برخي اعضاي اوپك ظاهرا گزارش دادند ميزان ذخاير خود را جدي نمي گيرند. در سال 2007 سعداد الحسيني، معاون وزير نفت عربستان سعودي، در كنفرانسي در لندن گفت ذخاير نفتي جهان با اضافه برآوردي معادل 300 ميليارد بشكه روبروست. اين رقم با رقم افزايش اعلام شده اعضاي اوپك در سال 1980 به منظور ازدياد سهميه صادراتي خود همخواني دارد. در سال 2005 نيز اسنادي از شركت نفت كويت به دست آمد كه نشان مي داد ميزان ذخاير كويت نصف ميزاني است كه اعلام شده است و 48 ميليارد بشكه به عوض 99 ميليارد بشكه است. اگر دنيا واقعا 300 ميليارد بشكه ذخاير نفتي كمتر از ميزاني كه اعلام شده است دارد، اين امر در نحوه توليد نفت تاثير خواهد گذاشت. بايد پرسيد آيا پيش بيني هاي انرژي كه در دنيا انجام مي شود مي تواند به چنين ارقام واهي تكيه كند؟
گزارش روزنامه آمريكايي در حالي منتشر مي شود كه قيمت جهاني نفت رو به صعود گذاشته و گفته مي شود ادعاي عربستان مبني بر جبران كمبودها در بازار نفت بيشتر بلوف و مسكن رواني براي پوشاندن خلأ فعلي بوده اما با سپري شدن چند ماه اكنون، واقعيت ها به شكل صعود قيمت نفت، خود را نمايش مي دهد.
برخي خبرها از فشار صنايع و شركت هاي بزرگ به دولت آمريكا براي عرضه ذخاير استراتژيك حكايت مي كنند.
 


ديگران چه كاره اند چرا ملعبه خودمان نشوند؟! (خبر ويژه)

دبير كل حزب كارگزاران مي گويد هيچ يك از احزاب اصلاح طلب نظر جدي به نامزدي محمدرضا عارف ندارند. در عين حال يك فعال اصلاح طلب معتقد است هاشمي شرايط سني مناسبي براي نامزدي ندارد و طرح نام او از سوي اصلاح طلبان صرفاً براي رو كم كني است!
غلامحسين كرباسچي، دبير كل حزب كارگزاران سازندگي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره زمزمه نامزدي محمدرضا عارف اظهار داشت: تاكنون نشنيده ام در جلسات اصلاح طلبان عارف به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري مطرح باشد.
وي افزود: وي زماني معاون خاتمي بوده است، اما در مورد اينكه اصلاح طلبان روي اين فرد اجماع كنند، من چنين برداشتي ندارم.
من فكر نمي كنم هيچ يك از احزاب اصلاح طلب درمورد اين فرد نظر جدي داشته باشد.
از سوي ديگر علي اكبر اوليا نماينده اصلاح طلب در مجلس هشتم به «آريا» گفت: فضا براي ورود اصلاح طلبان به انتخابات باز نيست ازاين رو طبعاً افراد هم حرمت خودشان را نگه مي دارند تا مضحكه و ملعبه دست ديگران نشوند.
وي درباره احتمال نامزدي هاشمي رفسنجاني كه از سوي يك روزنامه اصلاح طلب مطرح شده بود اظهار داشت: آقاي هاشمي ديگر شرايط سني ندارد كه بتواند كانديدا شود و صحبتي كه مطرح شده گمانه زني است.
اولياء تأكيد كرد: شايد مطرح كردن هاشمي رفسنجاني بعد از سه دوره فاصله گرفتن از قدرت و سن بالاي ايشان خيلي عقلايي نباشد اما وقتي بحث روكم كني مي شود شايد بتوان چنين گزينه هايي را مطرح كرد زيرا در اين صورت وزن جناح ها در كشور مشخص مي شود البته اگر انتخابات روال خودش را طي كند و درست پيش رود.
گفتني است طيف هاي تندرو در جريان رقابت هاي انتخاباتي سال 84 پس از شكست سنگين مصطفي معين، از آقاي هاشمي در دور دوم انتخابات حمايت كردند كه به قول آقاي اوليا تبديل به يك روكم كني تاريخي براي تندروها و البته لطمه به اعتبار آقاي هاشمي شد. در واقع آقاي هاشمي يك بار در سال 78 (انتخابات مجلس) و يك بار در سال 84 از افراطيون لطمه خورد.
يادآور مي شود در پي زمزمه نامزدي محمدرضا عارف، برخي از اصلاح طلبان به تندي با او برخورد كرده و تصريح كرده اند كه او را اصلاح طلب محسوب نمي كنند.
 


خاتمي براي نقد جبهه اصلاحات از چه كساني مي ترسد؟! (خبر ويژه)

رئيس شوراي مركزي مجمع روحانيون مي گويد اصلاح طلبان دنبال انتخابات نيستند بلكه مي خواهند فضا باز شود تا جريان اصلاحات را نقد كنند!
به گزارش سايت وابسته به خاتمي، وي در ملاقاتي گفته است: روش ها و سياست هاي موجود اصلا صحيح نيست و در درجه اول به ضرر خود نظام است. از طرف ديگر ما نمي خواهيم كه خداي نكرده اوضاع به كلي به هم بخورد. شما آزادگان و همه ما براي انقلاب هزينه داده ايم و اگر اين انقلاب از بين برود مملكت از هم مي پاشد؛ با اين وصف ما هم بايد اين وضع را حفظ كنيم و هم اينكه منتقد باشيم. ما مي گوييم حضرات معظم! شما بمانيد، اما بگذاريد انتقاد كنيم و بگذاريد روش ها اصلاح شود. اگر اصلاح شود نظام مي ماند و اگر نشود، حتي اگر ما هم نخواهيم در آينده مشكلاتي پيدا مي شود؛ دلزدگي نيروها و رفتن جوانان از ايران يا اعتراض آنها به وضع موجود خطر بزرگي است. لذا تنها راه موجود اصلاحات است و من راهي ديگر نمي شناسم.
وي ضمن كتمان پيشرفت هاي عمده كشور به منفي بافي يكسويه و ارائه آمار مغلوط پرداخت و سپس درباره فضاي سياسي گفت: الان هم اگر فضا باز شود، وضعيت امنيتي به وضع سياسي آزاد مبدل شود و آزادي هاي اساسي بخصوص در انتخابات تامين گردد، اولين نتيجه آن انتخابات پرشور خواهد بود كه همه از آن سود خواهند برد و تهديدات خارجي هم برطرف مي شود يا كاهش مي يابد. يكي از دوستان گفت وقتي شما را به انتخابات راه نمي دهند، چرا حرف از انتخابات مي زنيد؟ بله؛ انتخابات حق مسلم يكايك مردم است، ولي مهم اين است كه راه براي حضور همگان طبق قانون باز باشد و از ياد نبريم كه دشمناني داريم كه «اصل» را نمي خواهند؛ نه اينكه اين جناح و آن جناح را نخواهند؛ اصلا جمهوري اسلامي را نمي خواهند. ولي بالاخره اين حكومت است كه بايد شرايطي را فراهم آورد كه اولا همه جناح ها و جريان ها امكان حضور در عرصه انتخابات را داشته باشند و ثانيا مردم دلزده دوباره اشتياق به حضور پيدا كنند كه چندان نشانه هاي اين وضع را نمي بينيم.
خاتمي مي گويد: نكته ديگر اين كه در دوران ما هم نقص و عيب بود، در آن دوران توقعاتي ايجاد شد كه در جريان اصلاحات نبود و عملي هم نبود، اما طرف مقابل را جري كرد كه به همين بهانه با جريان اصلاحات برخورد كنند. يعني بعضي تندروي ها كه طرف مقابل را عصباني كرد در اتفاقات بعدي اثر گذاشت. الان هم ما مي گوييم انتخابات و حكومت مال شما! بياييد فضا را باز كنيد؛ ما مي خواهيم جريان اصلاحات را نقد كنيم! مي خواهيم با آزادي و امنيت دور هم بنشينيم! نه اينكه بگوييد در حال توطئه هستند! آزادي تامين شود، فضاي امنيتي برچيده شود، حكومت باشد براي خودتان! البته مطلوب اين است كه يك انتخابات آزاد و واقعا اطمينان بخشي برگزار شود كه مردم بتوانند آزادانه انتخاب كنند.
اظهارات خاتمي طبق معمول حاوي تناقضات متنوعي است. نخست اينكه ادعاي «ما براي انقلاب هزينه داده ايم و نمي خواهيم انقلاب از بين برود» با كارنامه عملكرد طيف متبوع وي چه در دوره 8 ساله موسوم به اصلاحات، چه در فتنه و اغتشاش سال 88 و چه در قبال انتخابات مجلس نهم (اسفند 90) مطلقا همخواني ندارد. اگر وزير ارشاد خاتمي (مهاجراني) اعلام مي كرد كه گروهك هايي نظير نهضت آزادي و سلطنت طلبان و... در روزنامه هايي نظير جامعه و توس نفوذ كرده اند از آزادي سوء استفاده مي كنند. همان گروهك ها در پايگاه هاي مطبوعاتي مورد شارژ و حمايت دولت و مجلس اصلاحات، از ختم انقلاب خبر مي دادند و ادعا مي كردند امام خميني را بايد در موزه تاريخ جست وجو كرد حال آن كه نه از مجمع روحانيون، نه از خاتمي و نه ديگر مدعيان خط امام در جبهه اصلاحات كمترين اعتراضي شنيده نمي شد و هنوز هم شنيده نمي شود. يك علت را بايد در آلودگي اين طيف به همدستي و ائتلاف با اپوزيسيون جست وجو كرد.
نكته دوم افراطيون مدعي اصلاحات تمام ظرفيت خود را در انواع آشوب افكني هاي زنجيره اي از تير 78 تا خرداد 89- به مدت يك دهه- در خدمت ضد انقلاب قرار دادند و بنابراين بقا و استواري انقلاب اصالتا مرهون غيرت ملت انقلابي ايران است و اگر هم فتنه گران به مجازات شايسته نرسيده اند، صرفا به خاطر رأفت نظام اسلامي است. لذا اين قبيل اظهارات كه «ما مي گوييم شما بمانيد...»، صرفا گزافه است. اگر هم چالشي براي نظام از سوي دشمنان پديد آمده - نظير فتنه مهندسي شده و پيچيده سال 88- خود مردم به ميدان آمده و بساط آن چالش را جارو كرده اند.
ملاحظه سوم ادعاي اصلاحات اصلاح طلبي است كه چون فاكتور نمي اندازد و خرج ندارد، مدام از سوي طيف استحاله شده و نان به نرخ روزخور تكرار مي شود. معلوم است كه اصلاح طلبي روح و جوهره جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي است اما اصلاحگري واقعي مبتني بر پايداري بر سر اصول و آرمان ها كجا و تشكيل شركت سهامي قدرت با مفسدان و دشمنان آرمان هاي انقلاب كجا؟ به عكس نهند نام زنگي كافور!
مغالطه بعدي خاتمي درباره «آزادي هاي اساسي و انتخابات آزاد و حق مسلم حضور در انتخابات» و اينكه «از ياد نبريم دشمناني داريم كه اصل نظام و جمهوري اسلامي را نمي خواهند». پرسش در اين باب اين است كه 1- دشمنان اصل جمهوري اسلامي چرا به اصلاح طلبان اصطلاحي طمع كرده اند و علي الدوام در قول و فعل از آنها پشتيباني مي كنند؟ 2- چرا اصلاح طلبان جرئت ندارند با آن دشمنان (اعم از جبهه استكبار و گروهك هاي معاند) مرزبندي علني كنند و برائت بجويند؟ 3- چرا در برابر مواضع و شعارهاي ضد انقلابي آنها نظير جمهوري ايراني، نه غزه نه لبنان و هتاكي عليه امام و رهبري و ائمه معصومين عليهم السلام حاضر نيستند بگويند كه اينها موضع ضد انقلاب است و ما راهمان را از شما جدا مي كنيم؟ چرا حرمت شكنان روز عاشورا را «مردمان خداجو» خواندند؟!
معلوم است در موضوع آزادي و انتخابات و نامزدي در آن، «حق» و «حد» قرين يكديگرند و اگر كسي يا گروهي از حق خود براي تضييع حقوق عمومي و منافع ملي و خيانت در امانت استفاده كرد، نقض غرض آزادي كرده و مستوجب مجازات در كنار محروميت هاي اجتماعي و سياسي است. آيا انتخابات آزادتر از انتخابات سال 88 كه از گوگوش تا سروش و از سران گروهك هاي منافقين و پژاك و ريگي و كومله تا ربع پهلوي و حزب توده و فدائيان خلق و بهائيت و...مؤتلف جبهه مدعي اصلاحات شده و در پوشش حمايت از نامزدهاي آنها به ميدان آمدند؟! مشكل از آنجا آغاز شد كه فتنه گران با وجود شكست سنگين، تن به مردم سالاري و حاكميت رأي اكثريت و قانون مداري ندادند.
نكته پنجم ادعاي اين مطلب است كه مدعيان اصلاح طلبي فضاي باز مي خواهند تا با آزادي و امنيت دور هم بنشينند و جريان اصلاحات را نقد كنند و متهم نشوند كه توطئه مي كنند! سؤال اين است كه مگر كسي جلوي خاتمي را براي نقد خيانت هاي صورت پذيرفته به نام اصلاحات گرفته است؟! او چند ماه پيش خيال كرد اجازه دارد در انتخابات مجلس يك رأي يواشكي در دهات دماوند به صندوق بيندازد و آن همه از حاميان خود فحش خورد و مجبور به عقب نشيني و توجيه و تأويل شد. با اين وصف معلوم است كه به طريق اولي اجازه اعتراض به خيانت هاي انجام گرفته به نام اصلاحات و جنبش سبز را ندارد. خاتمي اگر از افراطيون مدعي حمايتش نمي هراسيد و نسبت به آنان استقلال رأي داشت همان سال 83 كه تصريح كرد «از اردوگاه اصلاح طلبان صداي دشمن به گوش مي رسد» با نفوذي هاي دشمن برخورد مي كرد. تندروهايي كه به هنگام مسندنشيني خاتمي به وي گفتند خودمان تو را سوار قطار اصلاحات كرده ايم و مي توانيم دوباره به گوشه كتابخانه ملي برگردانيم، لابد امروز كه وي در مسند نيست، استيلاي بيشتري بر خاتمي دارند و بنابراين ادعاي نقد تندروي ها به نام اصلاحات هم از جمله همان مقوله هايي است كه مي گويند بشنو و باور نكن!


حرف هاي سرلشكر جعفري يعني سومين پيروزي جبهه مقاومت بر اسرائيل (خبر ويژه)

اظهارات فرمانده كل سپاه پاسداران نشان مي دهد ايران بعد از يك سال و نيم چالش سنگين، در كنار سوريه و در مقابل جبهه آمريكا پيروز شده است.
مدير شبكه ماهواره اي تعطيل شده هما و از اصلاح طلبان مقيم خارج كشور، ضمن تأكيد بر مطلب فوق نوشت: اظهارات فرمانده كل سپاه در جلسه مطبوعاتي بدون ترديد تا آن درجه حائز اهميت بود كه در كوتاه ترين زمان ممكن توانست بر صدر خبرگزاري هاي جهان قرار بگيرد.
داريوش سجادي در وبلاگ خود با اشاره به اظهارات سرلشكر جعفري مبني بر اينكه حضور سپاه قدس در سوريه فكري و مشورتي است نه نظامي نوشت: در عرف سياسي- نظامي طي يك بحران بين المللي زماني كه يك كشور حضورش در كنار يك طرف منازعه را رسماً و علناً اعلام مي كند چنين امري معنايي خاص و مهم را در خود مستتر دارد. اين معنا چيزي نيست جز آنكه كشور مزبور در منازعه موجود با موفقيت بر منازعه مسلط شده است.
وي اضافه كرد: در واقع سردار جعفري به نمايندگي از جمهوري اسلامي بعد از يك سال و نيم چالش سنگين در كنار سوريه و در مقابل جبهه متحد آمريكا و انگلستان و عربستان و قطر و ايضاً اسرائيل اينك با اعلام رسمي و علني مشاركت در سوريه «ولو در حد مشاوره دادن به دمشق» در حال دادن اين پيغام است كه «ما موفق شديم بعد از نبرد و دسيسه سنگين جبهه مقابل نهايتاً توازن قوا را در بحران سوريه به نفع خود بر هم بزنيم.»
سجادي در ادامه خاطرنشان مي كند: با اين ترتيب چنانچه ايران توانسته بحران سوريه را بنفع خود مختومه نهائي كند در آن صورت بعد از جنگ 33 روزه حزب الله با اسرائيل و نبرد 22 روزه حماس كه در هر دو آنها ايران بيشترين اعتبار را از پيروزي سيدحسن نصرالله و اسمائيل هنيه كسب كرد، اين سومين و بزرگترين پيروزي تهران در منطقه در مصاف با جبهه متحد اسرائيل و آمريكا و انگلستان خواهد بود.
همزمان يك روزنامه چاپ لندن از پيغام برخي دولت هاي اروپايي به سوريه براي بازگردان سفراي خود خبر داده است.
روزنامه القدس العربي به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت هاي اروپايي كه به اميد تغيير نظام حاكم بر سوريه، سفراي خود در اين كشور را فراخوانده و فعاليت سفارتخانه هاي خود را به حال تعليق درآورده بودند، اكنون در فكر بازگشت آبرومندانه به دمشق هستند.
اين روزنامه به نقل از يك منبع مطلع نوشت: مقامات دمشق در روزهاي اخير، اخباري را از محافل ديپلماتيك اروپايي دريافت كرده اند كه براساس آن، شماري از كشورهاي اروپايي به فكر بازگشايي سفارتخانه ها و نمايندگي هاي ديپلماتيك خود در دمشق هستند.
القدس العربي افزود: اغلب كشورهاي اروپايي سفارتخانه هاي خود را با اين تصور كه حكومت سوريه در حال سقوط است،تعطيل كردند تا به خيال خود پس از تسلط مخالفان بر دمشق، بازگردند؛ اما اكنون از سقوط نظام نااميد شده اند و در فكر بازگشت هستند.
منبع مطلع القدس العربي در تأييد گفته خود، به تغيير لحن «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در روزهاي اخير اشاره كرد كه گفته است «در حال حاضر نظام ديگري نمي تواند جايگزين حكومت اسد شود».
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14