(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 شهریور 1391 - شماره 20309

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس مجلس: راه علاج بيماري گراني و بيكاري حمايت از توليد داخل است
بازتاب مواضع مقتدرانه فرمانده كل سپاه در رسانه هاي غربي
در مكتب امام
جليلي در ديدار داوود اوغلو:
مناسبات راهبردي تهران-آنكارا به نقش آفريني دولت هاي برخاسته از بيداري اسلامي كمك مي كند
در ادامه محكوميت فيلم موهن آمريكايي صورت گرفت
تجمعات اعتراضي دانشجويان عليه اهانت به ساحت پيامبر اسلام(ص)
عباسي در كنفرانس عمومي سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي:
برخوردهاي دوگانه و گزينشي آژانس حق اعضا را از بين مي برد
عسگراولادي: طرح آشتي ملي براي كشور ما جايگاهي ندارد
سردار مؤمني در ديدار با نمايندگان نظامي كشورهاي جهان خبر داد
برخورداري ايران از بزرگ ترين مركز كنترل ترافيك جهان
وزير خارجه در نامه به بان كي مون :
هتك حرمت پيامبر اسلام(ص) مصداق جنايات نفرت انگيز است
فارين پاليسي: ايران به هرگونه حمله نظامي پاسخي ويرانگر خواهد داد
نمايش انيميشن «عطر ولايت» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان


رئيس مجلس: راه علاج بيماري گراني و بيكاري حمايت از توليد داخل است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه سرمايه هاي آزاد در كشور بايد به سمت توليد سوق داده شوند، گفت: به طور حتم راه علاج بيماري گراني و بيكاري در كشور حمايت از توليد داخل است.
علي لاريجاني در ديدار با امام جمعه، اعضاي شوراي شهر، جمعي از معتمدان و نماينده مردم شيراون در مجلس با اشاره به گراني هاي اخير و تلاطمات بازار ارز تصريح كرد: به طور حتم گراني ها ريشه در مسائل خارجي و داخلي دارد، از طرف ديگر شرايط كشور از نظر بيروني بسيار حساس است، از اين رو مسئولان بايد براي كاهش فشارهاي خارجي بر حوزه توليد داخل تمركز داشته باشند.
وي با بيان اينكه هم اكنون در موضوع گراني اشكالات داخلي وجود دارد كه بايد آنها را رفع كرد، گفت: مجلس هم اكنون تمركز خود را بر حل مشكلات داخلي معطوف كرده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسات مشترك مجلس با دولت در حوزه گراني و اشتغال يادآور شد: به طور حتم براي حل مشكلات نخست بايد بيماري را درست شناخت.
وي ادامه داد: هم اكنون مهمترين مسئله كشور بايد رونق توليد داخل باشد، از اين رو اگر اين موضوع محقق شود، نقدينگي به سمت بازارهاي مطمئن مي آيد و در غيراين صورت بايد شاهد تلاطمات بازار به ويژه بازار ارز باشيم.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه سرمايه هاي آزاد در كشور بايد به سمت توليد سوق داده شوند و نه بازارهاي دلالي، يادآور شد: تحقق اين موضوع در گرو ايجاد زيرساخت هاي لازم از سوي دولت است.
 


بازتاب مواضع مقتدرانه فرمانده كل سپاه در رسانه هاي غربي

سخنان سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي نشست خبري روز يكشنبه بازتاب گسترده اي در رسانه هاي غربي و صهيونيستي در پي داشت.
در همين زمينه، نيويورك پست با قاطع، كوبنده، و قوي خواندن اظهارات سرلشكر جعفري نوشت: اظهارات اين ژنرال ايراني در كنفرانس مطبوعاتي محكم و قوي بود.
اين روزنامه آمريكايي ادامه داد: فرمانده سپاه ايران حتي به ريز توانمندي هاي ايران براي اقدامات تلافي جويانه پرداخت.
همچنين روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با پرداختن به اظهارات فرمانده سپاه نوشت: ايران تأكيد كرده است در صورت حمله اسرائيل چيزي از رژيم صهيونيستي باقي نخواهد ماند.
خبرگزاري فرانسه نيز در انعكاس سخنان سردار جعفري نوشت: ايران گفت در صورت حمله، اسرائيل و پايگاه هاي آمريكا مورد هدف قرار خواهند گرفت.
از سوي ديگر؛ تحريف و سپس بازتاب اظهارات فرمانده سپاه رويكرد ديگر رسانه هاي غربي در قبال مصاحبه مطبوعاتي سرلشكر جعفري بود. در حالي كه سرلشكر جعفري در پاسخ به سؤالي مبني بر حضور نيروهاي نظامي ايران در سوريه گفته است: «ما تنها كمك فكري و مستشاري و انتقال تجربه را دنبال كرده و در مقايسه با ميزان حمايت و حضور نظامي كشورهاي عربي از گروه هاي معارض سوريه اقدامي در آنجا انجام نداده ايم» رسانه هاي غربي از حضور نظامي ايران در سوريه خبر دادند!
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست با پرداختن به اظهارات فرمانده سپاه در اين زمينه تلاش كرد اظهارات وي را تحريف كند.
رويترز نيز در تلاشي مشابه دست به تحريف سخنان فرمانده سپاه زد اين خبرگزاري انگليسي علي رغم سخنان صريح فرمانده سپاه مدعي شد: سخنان فرمانده سپاه تائيد رسمي اين مطلب است كه ايران در سوريه حضور نظامي داشته است.
رويترز با رويكردي شيطنت آميز سياست ايران در قبال سوريه را حمايت از دمشق در مقابل اسرائيل و سني ها دانست و با اين اقدام تلاش كرد خط ايجاد شكاف و تفرقه مذهبي را دنبال كند.
الجزيره نيز رويكرد رسانه هاي غربي و عبري را در اين زمينه دنبال كرده و از حضور و مشورت ايران به نظام سوريه خبر داد.
در حالي كه فرمانده سپاه از حضور مشورتي سپاه در سوريه خبر داده است آسوشيتدپرس نيز با تحريف سخنان سرلشكر جعفري، از حضور نيروهاي قدس در سوريه خبر داده و اين حضور را نظامي قلمداد كرد.
راديو فردا نيز در بازتاب سخنان فرمانده سپاه به واكنش ايران به تهديدات اسرائيل پرداخت.
سرلشكر جعفري در سخنان يكشنبه خود با اشاره به اينكه اسرائيل به آخر خط رسيده است گفت: آمريكا آسيب پذيري بالايي دارد و پايگاه هاي آن در تيررس توان موشكي سپاه است.
راديو فردا در گزارش خود از سخنان فرمانده سپاه به اين بخش توجه ويژه اي نشان داده است.
دويچه وله نيز به سخنان فرمانده سپاه در مورد امنيت تنگه هرمز پرداخت براساس گزارش دويچه وله سرلشكر جعفري تاكيد كرده است: در صورت حمله اسرائيل امنيت تنگه هرمز و صدور انرژي دچار خدشه و مشكل خواهد شد.
راديو فرانسه نيز گزارش داد: به گفته فرمانده سپاه ايران اسرائيل به آخر خط رسيده، رژيم صهيونيستي از شدت نگراني تلاش مي كند آمريكا را براي اقدام نظامي عليه ايران با خود همراه كند و برآورد ما اين است كه در اين كار موفق نمي شود چون آمريكا آسيب پذيري هاي زيادي از جمله پايگاه ها و نيروهاي انساني در اطراف ايران دارد كه در تيررس موشك هاي سپاه است و از طرفي حمايتي كه مسلمانان جهان و منطقه از انقلاب اسلامي و ايران دارند آنها را به بازدارندگي وامي دارد.
راديو فرانسه به اين بخش از سخنان فرمانده سپاه نيز اشاره كرد كه در صورت حمله به ايران چيزي از اسرائيل باقي نمي ماند و با توجه به وسعت كم و آسيب پذيري هاي رژيم صهيونيستي در مقابل انبوه موشك هاي ايران بعيد است جايي در اسرائيل سالم بماند.
صداي آمريكا نيز با اشاره به سخنان فرمانده سپاه مبني بر در تيررس بودن پايگاه هاي آمريكا بخشي از مصاحبه تلويزيوني نتانياهو با شبكه آمريكايي ان بي سي را منتشر كرد كه گفته است: ايالات متحده پيش از اينكه فرصت از دست برود بايد جمهوري اسلامي را از عبور از خط قرمز بازدارد، خواسته اي كه آمريكا از آن سرباز زده است.
نتانياهو در بخش ديگري از مصاحبه تلويزيوني خود ادعاهاي هميشگي رژيم صهيونيستي درباره برنامه هسته اي ايران را تكرار كرده و گفت: دولت ايران تا پيش از نيمه سال آينده ميلادي بيش از 90 درصد اورانيوم غني شده براي توليد بمب اتمي را در اختيار خواهد داشت.
خاطرنشان مي شود بسياري ديگر از رسانه هاي غربي و صهيونيستي نيز با انعكاس نشست خبري فرمانده سپاه در جمع خبرنگاران، به قدرت دفاعي و توان بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران اذعان كردند.


در مكتب امام

من دست و بازوي مجاهدان راه حق را مي بوسم
من دست و بازوي همه عزيزاني كه در سراسر جهان كوله بار مبارزه را بر دوش گرفته اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاي عزت مسلمين را نموده اند مي بوسم.
و سلام و درود خالصانه خود را به همه غنچه هاي آزادي و كمال نثار مي كنم.
صحيفه نور- ج21- ص85


جليلي در ديدار داوود اوغلو:

مناسبات راهبردي تهران-آنكارا به نقش آفريني دولت هاي برخاسته از بيداري اسلامي كمك مي كند

دبير شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر مشتركات ايران و تركيه در عرصه هاي گوناگون گفت: مناسبات راهبردي تهران-آنكارا مي تواند به دولت هاي برخاسته از بيداري اسلامي براي نقش آفريني موثر در مناسبات بين المللي كمك كند.
سعيد جليلي كه در تركيه به سر مي برد صبح ديروز (دوشنبه) با داوود اوغلو وزير خارجه اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين ديدار با اشاره به خيزش ملت هاي مسلمان منطقه عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي اظهار داشت: بهره گيري از بيداري اسلامي براي مقابله با دشمنان امت اسلامي در عرصه هاي سياسي و بين المللي وظيفه همه دولت هاي مستقل و اسلامي است.
جليلي با تاكيد بر مشتركات ايران و تركيه در عرصه هاي گوناگون تصريح كرد: مناسبات راهبردي تهران-آنكارا مي تواند به دولت هاي برخاسته از بيداري اسلامي براي نقش آفريني موثر در مناسبات بين المللي كمك كند.
وي همچنين با اشاره به ترفندهاي لابي صهيونيستي براي ايجاد اختلاف و بهره برداري از شكاف هاي بين كشورهاي اسلامي افزود: وحدت عملي كشورهاي اسلامي جز با صف آرايي منسجم در قبال اهداف نامشروع و سياست هاي منفعت جويانه آمريكا و رژيم صهيونيستي ميسر نيست.
جليلي افزود: امروز دوران بيداري اسلامي است و هرگونه مقابله با ارزش ها و منافع امت اسلامي با واكنش جدي مسلمانان جهان روبرو خواهد شد و براي عاملان آن پرهزينه خواهد بود.
وزير خارجه تركيه در اين ديدار بر توسعه و گسترش همكاري هاي راهبردي دوجانبه ايران-تركيه در مناسبات منطقه اي و بين المللي تاكيد كرد.
جليلي قرار است امروز با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه ديدار و گفت وگو كند.
ديدار جليلي و اشتون
امروز در اسلامبول
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان سه شنبه (امروز) با كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در اسلامبول تركيه ديدار و درباره آينده مذاكرات ايران و 1+5 بحث و تبادل نظر خواهند كرد.
سخنگوي اشتون با تائيد اين خبر افزود، اين ديدار دوجانبه خواهد بود و نمايندگان گروه 1+5 در آن حضور ندارند.
ايران و 1+5 در مسكو توافق كردند كه پس از اين مذاكرات، مذاكراتي كارشناسي، پس از آن مذاكرات معاونين، سپس مذاكره تلفني اشتون و جليلي و بعد از آن ديدار دوجانبه انجام شود. پس از اين ديدار دوجانبه است كه احتمال دارد يك دور ديگر از مذاكرات ايران و 1+5 برگزار شود.
 


در ادامه محكوميت فيلم موهن آمريكايي صورت گرفت

تجمعات اعتراضي دانشجويان عليه اهانت به ساحت پيامبر اسلام(ص)

دانشجويان دانشگاه هاي خواجه نصير و اميركبير در تجمع هاي جداگانه اعتراض خود را به ساخت فيلم موهن عليه پيامبر اسلام(ص) اعلام كردند.
ديروز تجمع دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير در اعتراض به توهين به ساحت پيامبر اسلام(ص) در اين دانشگاه برگزار شد و دانشجويان در اين مراسم شعار «يا ايها المسلمون، اتحدوا اتحدوا»، «خون ما در اين راه، فداي رسول الله»، «لبيك يا محمد، لبيك يا رسول» سر دادند و پلاكاردهايي با نوشته هايي همچون «كارگردان صهيونيست، اعدام بايد گردد» و «برادران شيعه، برادران سني، اتحاد اتحاد» در دست داشتند.
در پايان اين مراسم كه بيش از 1000 تن از دانشجويان حضور داشتند، پرچم رژيم صهيونيستي با شعارهاي «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر انگليس» و «مرگ بر اسرائيل» به آتش كشيده شد.
اين تجمع با قرائت دعاي فرج به پايان رسيد.
دانشجويان و اساتيد دانشگاه خواجه نصير نيز كه در اعتراض به فيلم توهين آميز به پيامبر اعظم در مقابل دانشكده برق اين دانشگاه تجمع كرده بودند به عزاداري و سينه زني پرداختند.
به گزارش فارس، دانشجويان در اين تجمع ضمن محكوم كردن اقدام سخيف و توهين آميز نسبت به پيامبر اعظم سينه زني و عزاداري كردند.
دانشجويان همچنين دست نوشته هايي را با مضامين «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا»، «لبيك يا محمد» و... در دست داشته و طي آن اعتراض خود را نسبت به توهين به پيامبر(ص) اعلام كردند.
 


عباسي در كنفرانس عمومي سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي:

برخوردهاي دوگانه و گزينشي آژانس حق اعضا را از بين مي برد

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با بيان اين كه برخوردهاي گزينشي آژانس حق اعضاء را از بين مي برد گفت: آژانس براي آنچه كه خود راستي آزمايي مي نامد، صبورتر باشد و براي رعايت حقوق و امنيت يك كشور عضو، با دقت عمل كند.
پنجاه و ششمين كنفرانس عمومي سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي صبح ديروز به وقت وين در محل سازمان هاي بين المللي آغاز به كار كرد.
فريدون عباسي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي در روز نخست اين نشست سخنراني كرد.
وي در ابتداي سخنانش گفت: به دنبال شهادت مهندس داريوش رضايي نژاد بعد از سالگرد شهادت استاد شهيد دكتر مجيد شهرياري و يك روز قبل از دومين سالگرد شهادت استاد دكتر مسعود عليمحمدي، عاملان صهيونيزم دست به اقدام جنايتكارانه ديگري زدند و مهندس مصطفي احمدي روشن و كارمند ايشان آقاي رضا قشقايي را با استفاده از بمبي كه به خودرو در حال حركت آنها چسباندند، به شهادت رساندند. در اين فاصله، ترور افراد ديگر از جمله افراد مذاكره كننده با آژانس و تعداد ديگري از متخصصان ما در دستور كار تروريستها قرار گرفت كه با اقدام به موقع وزارت اطلاعات و حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شناسايي و دستگير شدند و خبر آن از طريق رسانه هاي جمعي به اطلاع همگان رسيد.
وي افزود: ظهور تروريسم و بي تفاوتي دبيرخانه آژانس نسبت به آن و بعضاً پاسخ هاي سطحي و كليشه اي نسبت به اين پديده مي تواند در آينده براي متخصصان ساير كشورها نيز مخاطره آميز باشد. شهيد مهندس مصطفي احمدي روشن از افراد كليدي در فن غني سازي هسته اي بود. بعد از شهادت ايشان صدها نفر از متخصصين دانشگاهي و صنعتي داوطلب همكاري با سازمان انرژي اتمي ايران گرديده و تعدادي از آنها مشغول كار شده اند.
عباسي در ادامه تصريح كرد: لازم است جهت خوشحالي همه افرادي كه از شكوفا شدن نبوغ انسان ها لذت مي برند و خداوند را در خلقت انسان تحسين مي كنند، ذكر نمايم كه متخصصان ايراني توانسته اند با هدف قراردادن مجموعه هاي مجازي براي حملات سايبري، خرابكاري صنعتي و استفاده از مواد منفجره، به موقع از وقوع حوادث با خبر شوند و خطرات را دفع نمايند و روش هايي را ابداع نمايند كه تأسيسات و توانمندي هسته اي در اثر حملات موشكي و هوايي از بين نرود، اما براساس آموزه هاي اسلام، ما اصل را بر برائت مي دانيم و از كاركنان محترم آژانس مي خواهيم با تصحيح عملكرد گذشته، آژانس را به مسير صحيح برگردانده و در مسير عدالت حفظ نمايند.
وي با اشاره به بخش هايي از گزارش اخير آژانس درباره فعاليت هاي هسته اي ايران گفت: افزايش پنجاه درصدي در تعداد ماشين هاي سانتريفيوژ در غني سازي زير پنج درصد و براساس گزارش آژانس راه اندازي و گازدهي چهار زنجيره از ماشين هاي سانتريفيوژ براي افزايش توليد اورانيوم با غناي بيست درصد در فردو و راه اندازي يك زنجيره از ماشين هاي سانتريفيوژ نسل جديد، اقداماتي در جهت رفع نياز و همچنين مقابله با آسيب هاي احتمالي بوده است.
وي افزود: بزرگترين دستاورد موفقيت ها و پيشرفت هاي ج.ا.ايران در عرصه علم و فناوري هسته اي، ايجاد احساس عزت نفس و عزت ملي در كشور و ارائه الگويي به ملت هاي منطقه و جهان از توانايي يك ملت براي ايستادگي در مقابل فشارها، حفظ استقلال و شكستن انحصار علمي قدرت هاي استكباري است.
عباسي تصريح كرد: توليد سوخت براي راكتور تحقيقاتي تهران شاهد اين مدعا است. توانمندي ج.ا.ايران در اكتشاف، استخراج و فرآوري اورانيوم، غني سازي اورانيوم با غناي 20% و استفاده از 20% 30U و تبديل مجدد خروجي غني سازي به آن در توليد صفحات سوخت و مجتمع كردن آنها نشان دهنده عزم و توان متخصصان ما و هديه فكري ما به تمام ملل انساندوست جهان و آغازي براي همكاري هاي صلح آميز در جهت رفاه و سلامتي بشر مي باشد. دستاوردهاي جديد و روش هاي حفظ توانمندي ها را در آينده و به تناسب اطلاع خواهيم داد.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پايان خاطرنشان كرد: ما همچون گذشته به تعهدات خود در آژانس و معاهده منع توليد و گسترش سلاح هاي هسته اي پايبند و حقوق خود را براساس معاهده NPT مطالبه خواهيم كرد. به آژانس هم توصيه مي كنيم رويكرد خود را در رابطه با ايران تغيير دهد. آژانس بايد از ايران براي برطرف كردن اتهاماتي كه برخي كشورهاي متخاصم با جمهوري اسلامي ايران (كه از مجامع بين المللي استفاده ابزاري مي كنند) مطرح مي كنند كمك بخواهد و نبايد به گونه اي رفتار نمايد كه ترديد داشتن مأموريت در اثبات ادعاها را بوجود آورد.


عسگراولادي: طرح آشتي ملي براي كشور ما جايگاهي ندارد

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: آشتي ملي جايي صورت مي گيرد كه قهر ملي وجود داشته باشد و اين موضوع در كشور ما جايگاهي ندارد.
«حبيب الله عسگراولادي» در مورد طرح آشتي ملي اظهار داشت: موضوع آشتي ملي مربوط به كشورهايي است كه احزاب و گروه ها در آن دچار اختلافات شديد، تضادهاي آشتي ناپذير، وزن مساوي و پايگاه مردمي هستند و اين در حالي است كه اين وضعيت در كشور ما وجود ندارد.
چرا كه با لطف خداوند بين مردم ما وحدت ملي وجود دارد و درك آنها از فضاي سياسي و شرايط كشور از برخي نخبگان هم بيشتر است و حتي گاهي به نخبگان خط مي دهند.
وي در مورد آشتي بين انقلاب و ضد انقلاب نيز افزود: در كشور ما دو مفهوم انقلاب و ضد انقلاب وجود دارد، وزن ضد انقلاب در همان روزهاي اول انقلاب اندازه گيري شد كه كمتر از دو درصد بود بنابراين آشتي بين انقلاب و ضد انقلاب معني ندارد.
كساني كه دلشان براي اسلام و كشور مي سوزد با هم اختلاف فاحشي ندارند آنها درك درستي از منافع و مصالح ملي دارند به طوري كه شاهديم در ايام برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران هيچ حياتي از سوي ضد انقلاب ديده نشد و فقط در فضاي مجازي حرف هايي مطرح شد.
عسگراولادي با بيان اين كه آشتي ملي در كشورمان جايگاهي ندارد، به فارس گفت: آشتي ملي جايي صورت مي گيرد كه قهر ملي وجود داشته باشد و اين در حالي است كه اين فضا به لطف خدا در كشور ما وجود ندارد و فقط عده اي با رفتن به آن طرف آب و فحاشي و هتاكي در رسانه هاي دشمن مشروعيت خود را از دست داده و در ميان ملت به حساب نمي آيند تا بحثي به نام آشتي ملي موضوعيت پيدا كند.


سردار مؤمني در ديدار با نمايندگان نظامي كشورهاي جهان خبر داد

برخورداري ايران از بزرگ ترين مركز كنترل ترافيك جهان

فرمانده راهور ناجا با اشاره به اينكه ايران يكي از بزرگترين مراكز كنترل ترافيك جهان را در اختيار دارد گفت: 40 درصد جاده هاي كشور تحت پوشش كنترل هوشمند قرار دارند.
سردار اسكندر مؤمني صبح ديروز در مراسم بازديد وابستگان نظامي 35 كشور جهان از مركز كنترل ترافيك راهور اظهار كرد: سالانه يك ميليون و 300 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست مي دهند كه اين رقم در ايران حدود 20 هزار نفر است.
وي افزود: سه اقدام مهم از جمله، جلب مشاركت هاي مردمي، اصلاح و روزآمد كردن قانون و استفاده از فناوري هاي نوين در دستور كار پليس قرار گرفته و آن را انجام داده ايم. خوشبختانه در عرصه جلب مشاركت مردم تمام رسانه ها همكاري خوبي داشتند و امروز بيش از 10 ميليون دانش آموز و 800 هزار معلم به عنوان پليس يار و فرهنگ يار با پليس همكاري مي كنند.
به گفته رئيس پليس راهور، در حوزه قانون نيز سال گذشته قانون به صورت كامل تغيير و با توجه به تجربه ديگر كشورها قانوني به روز و كارآمد تصويب شد. در قانون جديد در عين حالي كه تصميمات خوبي براي تسهيل ترافيك گرفته شده است، متخلفان نمره منفي دريافت كرده و اعمال قانون مي شوند. قانون راهنمايي و رانندگي ايران جزو پيشرفته ترين قانون هاي دنيا است.
رئيس پليس راهور با اعلام اينكه هم اكنون 40 درصد جاده هاي كشور تحت پوشش دوربين قرار دارند، گفت: به كارگيري سيستم هاي هوشمند در جاده ها در دستور كار پليس قرار دارد. هم اكنون سيستم هاي هوشمند در جاده ها، تمام خودروها را در شبانه روز كنترل مي كنند اين در حالي است كه متوسط سرعت خودروها در جاده ها توسط دوربين كنترل مي شود. اين سيستم پيشرفته در دي ماه سال گذشته توسط رئيس جمهور افتتاح شد. مي توانيم بگوييم كه اين مركز يكي از پيشرفته ترين مراكز كنترل دنيا است.
سردار مؤمني اظهار داشت: طي 5 سال گذشته جلب مشاركت و همكاري مردم، اصلاح و كارآمد كردن قانون راهنمايي و رانندگي و نهايتاً استفاده از فناوري هاي به روز در دستور كار قرار گرفت.
وي ادامه داد: هم اكنون تمام رسانه هاي كشور، بيش از 10 ميليون دانش آموز، بيش از 800 هزار معلم و تمامي گروه هاي مرجع همكاري كاملي را با پليس در زمينه كاهش حوادث جاده اي دارد.


وزير خارجه در نامه به بان كي مون :

هتك حرمت پيامبر اسلام(ص) مصداق جنايات نفرت انگيز است

وزير امور خارجه كشورمان در نامه اي به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل با محكوم كردن اهانت به پيامبر اعظم (ص) نوشت : هتك حرمت پيامبر اسلام مصداق جنايات نفرت انگيز است .
علي اكبر صالحي در اين نامه تاكيد كرد : تهيه كنندگان اين فيلم نفرت انگيز، در صورتي كه مقامات ذي ربط در دولت آمريكا اقدامات مناسبي عليه اهانت هاي مشابه در گذشته هم چون اقدام بي شرمانه يك كشيش خودخوانده در فلوريدا در به آتش كشيدن قرآن انجام مي دادند، جرات نمي كردند چنين فيلم موهني را توليد و پخش كنند.
صالحي در بخش ديگري از اين نامه تاكيد كرد : اين فيلم موهن نه تنها باعث جريحه دار شدن احساسات صدها ميليون مسلمان در سراسر جهان شد بلكه باعث شعله ور شدن نفرت مذهبي در ميان پيروان ديگر اديان نيز شد، اين اقدام موهن به منزله يك زنگ خطر براي تمامي ما است و بايد ما را در مقابله با اين گونه جنايات نفرت انگيز متحد كند.
صالحي ادامه داد : معتقدم كه اين گونه اقدامات عليه اسلام و مقدسات اسلامي به ويژه عليه قرآن مجيد و پيامبر اسلام مصداق جنايات نفرت انگيز ( hate crime ) است كه در نهايت به خشونت مي انجامد، بنابراين اين گونه اقدامات را همان گونه كه سرشت آن ها مي طلبد، بايد جدي گرفت.
وزير خارجه خطاب به بان كي مون نوشت : مصونيت باعث ادامه ارتكاب جرم مي شود و اين يك حقيقت تلخ است كه اين اقدام اهانت آميز توسط شخصي انجام گرفته كه سابقه اي طولاني در اشاعه اسلام هراسي و برانگيختن خشونت هاي مذهبي و نژادي دارد. به نظر مي رسد برانيگختن حس نفرت و خشونت در بخش هاي مشخصي از دنيا با رضايت دولت مربوطه و اقدام نامناسب آن دولت عليه مسببان همراه و تشويق مي شود.
صالحي با اشاره به اينكه دولت ها نبايد مسئوليت خود در سركوب چنين اقدامات و جنايات نفرت انگيز را به بهانه دفاع از آزادي بيان ناديده بگيرند و توجيه كنند نوشت : مسببان و بزهكاران چنين جرايمي بايد به ميز عدالت كشانده شوند و پاسخگوي جرايم خود باشند.
 


فارين پاليسي: ايران به هرگونه حمله نظامي پاسخي ويرانگر خواهد داد

يك نشريه آمريكايي با هشدار به عواقب ماجراجويي عليه كشورمان نوشت: جمهوري اسلامي ايران به هرگونه حمله اسرائيل و آمريكا پاسخي بسيار مخرب و ويرانگر خواهد داد.
به گزارش فارس، نشريه آمريكايي «فارين پاليسي» به قلم «دانيل بايمن» پيامدهاي هرگونه حمله نظامي اسرائيل و آمريكا به تاسيسات هسته اي ايران را گوشزد كرد. «بايمن» در اين مقاله، ابتدا نمونه هايي از جنگ مخفي بين اسرائيل و ايران و ماجراجويي هاي رژيم صهيونيستي را بررسي كرده و سپس توانايي هاي جمهوري اسلامي را در پاسخ به عمليات نظامي عليه اين كشور برشمرده است.
در بخشي از اين مقاله آمده است:اگر اسرائيل يا آمريكا بخواهند جنگ عليه ايران را علني و به تاسيسات هسته اي ايران حمله مستقيم نظامي كنند، پاسخ ايران كاملا چشمگير خواهد بود. بايد انتظار پاسخ آنان در همه نقاط جهان را داشته باشيم؛ ايران و حزب الله حضور خود را در همه قاره ها به اثبات رسانده اند.
به علاوه، ممكن است ايران حمايت خود را از نيروهاي ضد آمريكايي در افغانستان و كشورهاي ديگر همسايه اش افزايش دهد. تهران همچنين از گروه هاي تندرو و روابط آن با گروه هاي جهادي سني براي حمله به آمريكا و متحدانش استفاده خواهد كرد؛ اگرچه رابطه جمهوري اسلامي با القاعده خوب نيست اما اين كشور مي تواند در چنين موقعيتي از آن كمك بگيرد. اندازه پاسخ ايران، به ميزان تلفات هرگونه حمله و همچنين شرايط سياسي حكومت اين كشور در زمان حمله احتمالي بستگي خواهد داشت. اگر اين حمله موجب تلفات زيادي شود و موفقيت آميز باشد و اگر در زماني رخ دهد كه حكومت اين كشور احساس ضعف سياسي كند، پيامد آن مي تواند حملات به تاسيسات و پرسنل آمريكايي و اسرائيلي در سراسر جهان، از جمله در خاك آمريكا، باشد.
 


نمايش انيميشن «عطر ولايت» توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان

انجمن روزنامه نگاران مسلمان فيلم سينمايي انيميشن «عطر ولايت» به كارگرداني مسعود صمدي را براي اهالي رسانه نمايش مي دهد.
اين فيلم از ساعت 17 امروز سه شنبه 28 شهريور در مجتمع سيدالشهدا(ع)- واقع در ميدان هفت تير- به نمايش درآمده و پس از آن نشست نقد و بررسي فيلم با حضور كارگردان اثر برپا مي شود.
گفتني است، اين برنامه با همكاري موسسه فرهنگي شاهد برگزار مي شود.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14