(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 شهریور 1391 - شماره 20309

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس سابق موساد: گزينه حمله به ايران ابلهانه ترين ايده اي است كه شنيده ام
رهبر معظم انقلاب در نوشهر تاکید فرمودند
توانی ازمقابله با بيداري اسلامي دشمن را به اهانت واداشت
پاي درس علي (ع)
همكاري هاي قضايي و حقوق بشري ميان ايران و فيليپين
همزمان با ميلاد فرخنده حضرت معصومه(س) جشن هاي دهه كرامت از امروز شروع مي شود
سردار كاظميني خبر داد
برگزاري رزمايش بزرگ امام صادق(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس
انديشكده امنيت آمريكا: ديپلماسي بهترين گزينه درباره ايران است
شرايط ميهمان شدن دانشجويان كارداني و كارشناسي اعلام شد
خدايي خبر داد
 1500 داوطلب در نوبت تكميل ظرفيت دكتري
قائم مقام معاون پارلماني رئيس جمهور:
بحث ادغام وزارتخانه هاي ارتباطات و راه و شهرسازي مطرح نيست
در ماجراي توهين اخير به پيامبر(ص)
صفار هرندي : هنرمندان بايداحساس مسئوليت بيشتري داشته باشند
توزيع 60 عنوان كتاب درسي با لوح فشرده در سال جديد تحصيلي
ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه آبادان 2 ميليون ليتر افزايش يافت
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري: 38 طرح كلان ملي در 60 دانشگاه در حال اجراست
واگذاي 17 ميليون هكتار از جنگل ها و مراتع كشور به عشاير و بهره برداران
قائم مقام وزير كشور: 70 درصد سكونت گاه هاي غيررسمي در محدوده شهرها قرار دارد
با شكستن انحصار آمريكا و رژيم صهيونيستي
ايران به فناوري ساخت داروي درمان سكته قلبي دست يافت
ساخت دستگاه امحاي لامپ هاي فلورسنت در اصفهان
اخبار ادبي و هنري


رئيس سابق موساد: گزينه حمله به ايران ابلهانه ترين ايده اي است كه شنيده ام

رئيس سابق دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) بار ديگر ضمن مخالفت با هرگونه ماجراجويي عليه جمهوري اسلامي اعلام كرد كه ايده حمله نظامي به ايران، ابلهانه ترين ايده اي است كه تاكنون به گوشم رسيده است.
به گزارش هافينگتون پست، «مئير داگان» كه با برنامه «60 دقيقه» شبكه خبري «سي بي اس نيوز» گفت وگو مي كرد، در اين باره تصريح كرد: «حمله به ايران در زمان فعلي و پيش از بررسي تمام رويكردهاي ديگر، راه درستي نيست.»
داگان افزود: «نظام سياسي ايران نظامي بسيار منطقي است و البته شكي نيست كه اين منطقي بودن با استانداردهاي تفكر غربي سازگاري ندارد اما ترديدي نيست كه آنها به آثار تمام اقداماتشان توجه دارند.»
داگان افزود كه بنا به اعلام مقامات ايران در زمان مسئوليت خود براي متوقف كردن برنامه هسته اي تهران از هيچ اقدامي از جمله توسل به ترور، ويروس هاي كامپيوتري و تجهيزات آلوده فروگذار نكرد، ظاهرا اكنون رويكردي عجيب و حاكي از درك و تحسين تهران را در پيش گرفته است.
براساس تحليل اين پايگاه اطلاع رساني آمريكايي، ديدگاه داگان در تضاد شديد با نظر «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي، قرار دارد.
داگان همچنين تاكيد كرد كه ايراني ها در مذاكرات ماهرانه عمل مي كنند.
وي در عين حال با ايراد اتهاماتي عليه برنامه هسته اي ايران گفت، اين مسئله تنها مسئله تل آويو نيست بلكه مشكلي بين المللي است.
داگان حمله به ايران را با توجه به پراكندگي تاسيسات هسته اي ايران ناكارآمد دانست.
وي در پاسخ به اين سؤال كه بنا بر اين حمله نظامي به برنامه هسته اي ايران قادر به متوقف كردن برنامه هسته اي نخواهد بود و فقط آن را به تاخير مي اندازد گفت: با اين حرف موافقم.
داگان از پاسخ دادن به سؤالاتي درباره ترور دانشمندان هسته اي ايران خودداري كرد و گفت: من قصد ندارم هيچ چيزي درباره اين مسئله بگويم.
براساس اين گزارش، نظرات مئير داگان در خصوص آنچه حمله نظامي به ايران خوانده مي شود، از ديرباز در تضاد كامل با نظرات بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي بوده است. داگان بارها بر اين موضع تاكيد كرده است كه اسرائيل نبايد عليه ايران دست به اقدام نظامي بزند.
سخنان داگان و برخي مقامات امنيتي سابق رژيم صهيونيستي باعث شده است كه نتانياهو حتي در سرزمين هاي اشغالي فلسطين نيز در ادعاهاي جنگ طلبي خود عليه ايران، با مشكل مواجه شود. اين در حالي است كه بسياري از تحليلگران در سطح جهان، ادعاهاي نتانياهو را از اساس نوعي بلوف زني عليه ايران ارزيابي مي كنند.
برخي نيز بر اين باورند كه نتانياهو در آستانه انتخابات آمريكا، قصد دارد با سخن گفتن از احتمال تهاجم به ايران، امتيازات بيشتري را از باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا دريافت كند. هرچند به نظر مي رسد نتانياهو به روي كار آمدن ميت رامني تمايل بيشتري داشته باشد اما آنچه نظرسنجي ها نشان مي دهند فعلا از برتري باراك اوباما حكايت دارد. بنابراين بعيد نيست در شرايطي كه اوباما در آمريكا به خاطر انتخابات در موضع ضعف است ، نتانياهو با پيش بيني پيروزي وي در انتخابات نوامبر، از هم اكنون به فكر امتيازاتي باشد كه در چهار ساله دوم رياست جمهوري، شايد اوباما سخت تر به دادن آنها راضي شود.
تركيه ادعاي حمله اسرائيل به ايران را بلوف دانست
نخست وزير تركيه در جمع خبرنگاران گفت: اظهارات مقامات تل آويو درباره احتمال حمله نظامي به ايران توخالي است.
به گزارش ايسنا به نقل از سايت خبري «سامانيولي» تركيه، رجب طيب اردوغان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره احتمال حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران گفت: اين رژيم به انزوا كشيده شده است و به معناي واقعي تحت فشار قرار گرفته است؛ به همين دليل اظهارات مقامات اين رژيم توخالي است. من در حال حاضر هيچ گونه احتمالي مبني بر حمله اسرائيل به ايران نمي بينم.
 

 

رهبر معظم انقلاب در نوشهر تاکید فرمودند
ناتوانی از مقابله با بيداري اسلامي دشمن را به اهانت واداشت

ساري- خبرنگاركيهان:
رهبر معظم انقلاب در سفري دو روزه به استان مازندران ديروز وارد نوشهر شدند.
به گزارش خبرنگار ما، دانشگاه افسري علوم دريايي امام خميني(ره) ارتش جمهوري اسلامي ايران در نوشهر دوشنبه ميزبان رهبر معظم انقلاب بود تا دانشجويان اين دانشگاه مراسم تحليف را در حضور فرمانده كل قوا انجام دهند و از دست ايشان سردوشي دريافت كنند. در اين مراسم حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به جنايت اهانت به چهره منور خاتم پيامبران، حضرت محمد مصطفي(ص) تاكيد كردند: ملت ها با شناخت سياست هاي اسلام ستيزانه استكباري و صهيونيستي، انگشت اتهام خود را به سمت آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي گرفته اند و سردمداران اين كشورها بايد با جلوگيري از اينگونه اقدامات جنون آميز، عملا ثابت كنند كه در اين جرم و جنايت بزرگ، شريك نيستند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب، با يادآوري احساس عقب ماندگي دشمنان اسلام در «رويارويي با ملت بزرگ ايران و حركت جوشان و خروشان بيداري اسلامي» افزودند: اين مسئله باعث شده است كه دشمنان امت اسلامي به كارهاي ديوانه واري همچون حادثه اخير دست بزنند.
ايشان، اين حادثه را از جمله عبرت هاي ماندگار تاريخ دانستند و خاطرنشان كردند: سردمداران نظام هاي استكباري، در حالي كه از محكوم كردن اين جنايت خودداري مي كنند و وظايف خود را در مقابله با اين جرم بزرگ انجام نمي دهند، ادعا مي كنند در اين حادثه دخيل نبوده اند.
رهبر انقلاب افزودند: البته ما اصراري نداريم دست داشتن آنها را در اين جنايت اثبات كنيم اما شيوه هاي سياستمداران آمريكا و برخي اروپايي ها، آنان را در افكار عمومي ملت ها، مقصر كرده است و آنها بايد نه با زبان، بلكه با عمل، خود را از اين جرم سنگين تبرئه كنند.
ايشان با يادآوري انگيزه هاي ضد اسلامي در دستگاه هاي استكباري افزودند: به علت همين انگيزه هاست كه مستكبران جلوي اهانت به اسلام و مقدسات را نگرفته اند و نخواهند گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي در اثبات دروغ بودن سخنان مقامات آمريكايي و غربي مبني بر «متعارض بودن جلوگيري از اهانت به اسلام با آزادي بيان»، چند واقعيت را مبناي استدلال قرار دادند.
وجود خطوط قرمز مشخص در غرب براي جلوگيري از هرگونه تعرض به اصول استكباري از جمله اين واقعيت ها بود.
رهبر انقلاب اين پرسش را مطرح كردند كه آيا كسي باور مي كند در كشورهايي كه با شدت و خشونت تمام، جلوي تعرض به اصول استكباري گرفته مي شود جلوگيري از اهانت به مقدسات شريف اسلام، مخالفت با آزادي بيان باشد؟
ايشان خاطرنشان كردند: در بسياري از كشورهاي غربي، كسي جرئت نمي كند واقعه مجهول الحال هولوكاست را زير سؤال ببرد و يا در مورد سياست هاي زشت اخلاقي استكبار از جمله همجنس بازي مطلبي منتشر كند، چگونه است كه در اين مواقع، آزادي بيان محلي از اعراب ندارد اما اهانت به اسلام و مقدسات اسلام تحت عنوان دروغين آزادي بيان، آزاد است؟
رهبر معظم انقلاب، آمريكايي ها را ديكتاتورپرور ناميدند و با اشاره به حمايت هاي بي دريغ و ده ها ساله آمريكا از حسني مبارك ديكتاتور مصر، محمدرضا پهلوي ديكتاتور ايران و ديكتاتورهاي فعلي منطقه افزودند: با اين كارنامه سياه، آمريكايي ها چگونه ادعاي دموكراسي خواهي و حمايت از آزادي سر مي دهند؟
حضرت آيت الله خامنه اي، تظاهرات اعتراض آميز ملت ها به سمت مراكز سياسي- اجتماعي آمريكا در كشورهاي مختلف را نشانه تنفر عميق آنها از سياست هاي استكباري و صهيونيستي خواندند و خاطرنشان كردند: دل هاي ملت ها از آمريكا پر است به همين علت هنگامي كه مثل حادثه اخير، موردي و منفذي پيدا مي شود، اين خشم و نفرت بروز عمومي مي يابد.
ايشان در پايان اين بخش از سخنانشان تاكيد كردند: بدون شك، خورشيد اسلام در رويارويي مستكبران با اين دين الهي، تابناكتر از هميشه خواهد درخشيد و پيروزي از آن امت اسلامي خواهد بود.
فرمانده كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود حضور نيروهاي مسلح از جمله ارتش را راهي نوراني و پرافتخار برشمردند و اظهار داشتند: جوانان عزيزي كه با «انگيزه و عشق و بصيرت»، وارد اين ميدان مي شوند، «ستايش ملت، سربلندي دنيوي و اجر الهي» را نصيب خود مي سازند.
ايشان، ايران امروز را درياي مواجي از «عشق به پيشرفت و ميل به تحرك و ابتكار و نوآوري» دانستند و خاطرنشان كردند: هرچه مي گذرد، اهميت و ارزش تاريخي تلاش در بناي جمهوري اسلامي و استحكام بخشيدن به اين بنا بيشتر آشكار مي شود كه در اين زمينه، نيروهاي مسلح، وظايفي بزرگ برعهده دارند.
در اين مراسم در ابتداي ورود رهبر معظم انقلاب، سرود ملي جمهوري اسلامي ايران نواخته شد.
ايشان همچنين با حضور در يادمان شهدا، به شهيدان سرافراز اسلامي و انقلاب و ايران اداي احترام كردند.
فرمانده كل قوا، سپس از يگان هاي حاضر در ميدان سان ديدند.
رهبر انقلاب اسلامي، در اين مراسم همچنين از خانواده معظم شهيد ناوسروان ناصر مقدم تجليل كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اعطاي دانشنامه به نماينده دانش آموختگان دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر، به فرماندهان، استادان، پژوهشگران، دانش آموختگان و دانشجويان نمونه، جوايزي اهدا كردند.
نماينده دانشجويان جديد نيز از دست فرمانده كل قوا، سردوشي خود را دريافت كرد.
قرائت سوگندنامه دانشجويان جديد، اعطاي پرچم به نمايندگان دانشجويان جديد، سرود دسته جمعي، و رزمايش ميداني از ديگر برنامه هاي مراسم ديروز بود.
در ادامه مراسم، يگان هاي حاضر در ميدان صبحگاه دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر از مقابل جايگاه رژه رفتند.
در اين مراسم، همچنين امير سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش، ضمن خير مقدم تاكيد كرد: ارتش در اوج توانمندي، همچون هميشه آماده دفاع از مرزهاي مبارك جمهوري اسلامي و ملت قدرشناس ايران است.
امير جعفري تهراني فرمانده دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر نيز گزارشي از روند تحصيلي و آموزش هاي تخصصي- علمي دانشجويان و دانش آموختگان اين دانشگاه بيان كرد.
در ادامه اين مراسم، دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر در حضور فرمانده كل قوا، تمرين دريايي انجام دادند.
انهدام يگان هاي شناور دشمن فرضي از سطح و زيرسطح، آزادسازي كشتي ربوده شده، تصرف يگان شناور دشمن از هوا، پرش غواصي از بالگرد و «پاكسازي، مين ريزي و دفاع از ساحل» از جمله قسمت هاي اين تمرين دريايي دانشجويي بود.
رهبر معظم انقلاب ديروز همچنين از شبيه ساز زيرسطحي كلاس غدير، بازديد كردند. اين شبيه ساز كاملا بومي در سازمان جهاد خودكفايي نيروي دريايي ساخته شده است. شبيه سازها نقش مهمي در آموزش علمي عملياتي دانشجويان نيروي دريايي برعهده دارند.


پاي درس علي (ع)

بهترين چيزهايي كه نوجوانان
بايد بياموزند
بهترين چيزي كه نوجوانان بايد فرا گيرند، چيزهايي است كه:
در بزرگسالي (و در زندگي آينده) خود به آنها نياز خواهند داشت.
شرح نهج البلاغه
ابن ابي الحديد
ج 2 ص 333
 


همكاري هاي قضايي و حقوق بشري ميان ايران و فيليپين

دبير ستاد حقوق بشر ايران در ديدار با معاون وزير خارجه فيليپين بر نهايي شدن قرارداد معاضدت قضايي و استرداد مجرمان و تبادل زندانيان ميان دو كشور تاكيد كرد.
محمدجواد لاريجاني در ديدار با رافائل سيگس ضمن تاكيد بر گسترش روابط و همكاري هاي قضايي ميان دو كشور ايران و فيليپين، گفت: از آن جا كه ايرانيان زيادي در فيليپين به عنوان دانشجو مشغول به تحصيل و زندگي هستند و اتباع فيليپيني زيادي نيز در ايران حضور دارند، گسترش همكاري هاي قضايي ميان دو كشور، امري بسيار ضروري است، چرا كه منتفع اصلي آن شهروندان دو كشور خواهند بود.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به حسن روابط ميان دو كشور و هم زيستي خوبي كه ميان شهروندان ايراني و فيليپيني وجود دارد، خواستار گسترش همكاري هاي دو جانبه حقوق بشري ميان دو كشور در سطوح مختلف منطقه اي، جهاني و در مجامع بين المللي شد.
به گزارش ستاد حقوق بشر؛ لاريجاني همچنين با اشاره به ظرفيت هاي بالاي دو كشور فيليپين و ايران در بخش هاي مختلف، گفت: ايران همواره نشان داده است كه روابطش در منطقه و جهان با كشورهاي ديگر مطمئن، مستقل و مستحكم و به دور از تاثيرگذاري هاي كشورهاي سلطه گر به خصوص آمريكا بوده است.
در اين ديدار رافائل سيگس و هيئت همراه از پيشنهاد دبير ستاد حقوق بشر ايران در ارتباط با گسترش همكاري هاي قضايي و همكاري هاي دو جانبه حقوق بشري در سطوح مختلف استقبال و بر عزم و آمادگي جدي كشورش براي مشاركت فعال در گسترش روابط تاكيد كرد.


همزمان با ميلاد فرخنده حضرت معصومه(س) جشن هاي دهه كرامت از امروز شروع مي شود

سرويس شهرستانها-
دهه كرامت در يكصد شهر ايران و كشور جهان از امروز شروع مي شود.
به گزارش روابط عمومي «جشن هاي مردمي و معنوي زير سايه خورشيد» دبير ستاد جشن هاي ميلاد آستان قدس رضوي گفت: امسال بيش از هزار و 500 عنوان جشن در سراسر كشور اجرا مي شود.
پنجمين دوره جشن هاي مردمي و معنوي زير سايه خورشيد در 100 شهر از 22 استان و 14 شهر از 5 كشور از 28 شهريور لغايت هفتم مهرماه سال جاري و به همت شبكه جوانان رضوي وابسته به موسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهش هاي اجتماعي آستان قدس رضوي برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم آسمان اين شهر ديشب همزمان با شب ولادت با سعادت بانوي كرامت حضرت فاطمه معصومه(س) شاهد نورافشاني بود.
دهه كرامت با تولد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز مي شود و تا سالروز ميلاد با سعادت امام رضا(ع) ادامه مي يابد. در اين ايام برنامه هاي فرهنگي، مذهبي متعددي در شهرهاي مختلف ايران و برخي كشورهاي جهان به اجرا در مي آيد.


سردار كاظميني خبر داد

برگزاري رزمايش بزرگ امام صادق(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: رزمايش بزرگ امام صادق(ع) دهه سوم مهر امسال در تهران برگزار مي شود.
سردار محسن كاظميني در نشست خبري كه ظهر ديروز به منظور تشريح برنامه هاي هفته دفاع مقدس برگزار شد، از برگزاري رزمايش بزرگ گردان هاي بيت المقدس، عاشورا، امام علي(ع) و امام حسين(ع) در تهران خبر داد.
وي افزود: اين رزمايش با نام رزمايش امام جعفر صادق(ع) قرار بود قبل از هفته دفاع مقدس برگزار شود كه به بعد از آن موكول شد و در تاريخ 20 و 21 مهرماه برگزار مي شود.
كاظميني ادامه داد: طرح ريزي اين رزمايش به روز و بنا بر دشمن امروز برنامه ريزي شده است.
فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان كرد: اين رزمايش در چندين نقطه از تهران به طور همزمان برگزار مي شود.
كاظميني تاكيد كرد رزمايش بزرگ امام جعفر صادق(ع) رزمايشي امنيتي، دفاعي و امدادي است.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ همچنين گفت: امسال در تهران بزرگ از ظرفيت هاي مختلف براي برگزاري برنامه هاي هفته دفاع مقدس استفاده مي شود و نمايشگاه هاي مختلفي در 15 نقطه تهران با 18 نوع برنامه مختلف برپا مي شود.
 


انديشكده امنيت آمريكا: ديپلماسي بهترين گزينه درباره ايران است

يك انديشكده آمريكايي در تحليلي نوشت: آنچه كارشناسان غربي همگي اعتراف دارند اين است كه حمله نظامي برنامه هسته اي ايران را فقط براي مدتي كوتاه به عقب مي اندازد، بنابراين ديپلماسي بهترين گزينه در برخورد با اين كشور است.
انديشكده «امنيت آمريكا» در مقاله اي بر اين نكته تاكيد كرد كه همه صاحب نظران غربي بر اين نكته اتفاق نظر دارند كه حمله اسرائيل و آمريكا به ايران تنها ممكن است برنامه هسته اي اين كشور را براي مدتي كوتاه به تعويق بيندازد؛ اما از طرف ديگر، پيامدهاي بسيار سنگيني را براي واشنگتن و رژيم صهيونيستي به همراه خواهد داشت. بنابراين مذاكره و ديپلماسي كماكان بهترين گزينه براي برخورد با ايران است.
به گزارش فارس، در ادامه اين تحليل آمده است: مقاله اخير «بيل كلر» در نيويورك تايمز به نگراني ها پيرامون حمله پيشگيرانه عليه ايران اشاره و تاكيد مي كند، همگي متفق هستند كه حمله به ايران برنامه هسته اي اين كشور را تنها براي مدتي كوتاه به تعويق مي اندازد و از طرف ديگر پيامدهاي ناخواسته بسياري را به دنبال خواهد داشت.
«كلر» معتقد است كه تبليغات پيرامون انتخاب بين بمباران ايران و يا رسيدن ايران به بمب، از ريشه اشتباه است. گزينه سومي نيز وجود دارد: گفتگو و قراردادي كه به موجب آن ايران اجازه پيدا كند براي اهداف غيرنظامي به غني سازي تحت نظارت و تاييد بپردازد و در عوض، تحريم ها عليه اين كشور به تدريج برداشته شود. دلايل بسياري نيز براي انتخاب گزينه سوم وجود دارد. از جمله اين كه ارزيابي هاي عوامل اطلاعاتي آمريكا همچنان مبني بر اين است كه ايران هنوز تصميم نگرفته تا سلاح هسته اي بسازد.


شرايط ميهمان شدن دانشجويان كارداني و كارشناسي اعلام شد

سازمان سنجش آموزش كشور شرايط ميهمان مبنا براي دانشجويان دوره هاي كارداني و كارشناسي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي دولتي و غيردولتي را اعلام كرد.
متقاضيان استفاده از ماده 3 آيين نامه ميهماني و انتقال دانشجويان مصوب 10مهر سال 89 وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در قالب دانشجوي ميهمان مبنا مي توانند از اين آيين نامه استفاده كنند و در صورت واجد شرايط بودن نسبت به ارسال تقاضاي خود منحصرا از طريق سازمان سنجش آموزش كشور اقدام كنند.
بنابراين گزارش با توجه به اينكه پرداخت هزينه بررسي تقاضا به صورت اينترنتي انجام مي شود دانشجو بايد از ساعت 14 روز دوشنبه 3 مهرماه 91 تا روز يكشنبه 9 مهرماه 91 به سايت سازمان به آدرس www.sanjesh.org مراجعه و ضمن مطالعه شرايط و ضوابط از طريق پرداخت الكترونيكي با استفاده از كارت هاي عضو شبكه بانكي شتاب مبلغ 000/40ريال (4000 تومان) بابت هزينه بررسي تقاضا پرداخت و نسبت به دريافت كد رمز اقدام كنند.
براي تكميل فرم دانشجو بايد كد رشته محل هاي مورد تقاضاي خود را (حداكثر 10كد رشته) با توجه به استان محل سكونت دائمي خانواده درج كند (كد رشته محل ها همان كد رشته محل هاي مندرج در دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (دفترچه شماره2) حسب گروه آزمايشي داوطلب است).
به هرگونه تقاضايي كه به غير از روش تعيين شده در اين اطلاعيه (خارج از سايت سازمان) و يا بيش از يك بار ارسال شود، ترتيب اثر داده نخواهد شد و متقاضيان از مراجعه حضوري به سازمان اكيدا خودداري كنند.
نتيجه بررسي تقاضاي دانشجو از طريق اين سازمان به دانشگاه مبدا (دانشگاه محل قبولي اوليه دانشجو) ارسال خواهد شد و متقاضيان براي اطلاع از نتيجه بررسي تقاضاي خود پس از يك ماه به آموزش دانشگاه محل تحصيل مراجعه كنند و از تماس يا مراجعه حضوري به سازمان سنجش جداً خودداري شود.
 


خدايي خبر داد

 1500 داوطلب در نوبت تكميل ظرفيت دكتري

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام نتايج دومين آزمون نيمه متمركز دكتري سال 91 گفت: حدود 9 هزار نفر در اين دوره پذيرفته شده اند كه با توجه به افزايش ظرفيت از سوي برخي دانشگاه ها، 1500 نفر در مرحله تكميل ظرفيت پذيرفته مي شوند.
دكتر ابراهيم خدايي در گفت وگو با مهر افزود: مرحله تكميل ظرفيت كنكور نيمه متمركز دكتري سال 91 روز 17 مهر ماه انجام مي گيرد.
وي افزود: داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته بودند و در اين مرحله پذيرفته نشده اند، مي توانند در 17 مهر ماه مجددا در مرحله تكميل ظرفيت پذيرش شركت كنند.
خدايي خاطرنشان كرد: مرحله تكميل ظرفيت به دليل غايب بودن برخي داوطلبان، افزايش ظرفيت برخي از دانشگاه ها و تغيير ظرفيت انجام مي گيرد و پيش بيني مي شود حدود 1500 نفر در اين مرحله پذيرش شوند.
وي تاكيد كرد: كارنامه نهايي داوطلبان دكتري سال 91 در روز 17 مهر ماه منتشر مي شود.


قائم مقام معاون پارلماني رئيس جمهور:

بحث ادغام وزارتخانه هاي ارتباطات و راه و شهرسازي مطرح نيست

قائم مقام معاون پارلماني رئيس جمهور از مطرح نبودن بحث ادغام وزارتخانه هاي ارتباطات و راه و شهرسازي در مجموعه دولت خبر داد.
علي رياض در پاسخ به اين سؤال كه آيا دولت لايحه و يا برنامه اي براي ادغام اين دو وزارتخانه در اختيار دارد يا نه گفت: ظاهراً چنين مسئله اي در دولت مطرح نيست و لايحه اي نيز در دست ما نيست.
به گزارش فارس، وي افزود: البته ممكن است بحث در داخل وزارتخانه ها مطرح باشد كه بايد به سراغ آن ها برويد.
از سوي ديگر نيز مديران اين وزارتخانه ها نيز چنين مسئله اي را تكذيب مي كنند و شايد دولت تمايلي به درگير كردن خود در يك پروسه فرساينده اداري نداشته باشد.
 


در ماجراي توهين اخير به پيامبر(ص)

صفار هرندي : هنرمندان بايداحساس مسئوليت بيشتري داشته باشند

يزد-خبرنگار كيهان:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بايد براي معرفي چهره بلند پيامبر(ص) و معارف اسلام برنامه ريزي جدي تر و احساس مسئوليت بيشتري داشته باشند.
محمدحسين صفار هرندي در تجمع اعتراضي هنرمندان استان يزد در اهانت به ساحت پيامبر اسلام(ص) گفت: درست است كه دل ها از اين جسارت جراحت برداشته ولي آنچه اين قلب هاي شكسته را التيام مي بخشد و سبب آرامش مي شود جهانگير شدن پيام پيامبر مهرباني است.
وي افزود: دشمنان در برابر نفوذ پيام آسماني پيامبر اكرم(ص) دستان خود را خالي مي بينند و در حال ذوب شدن هستند بنابراين دست به چنين حركاتي مي زنند.
به گفته وي، دشمنان در محاسبات عادي خود از چنين حركاتي انتظار عايدي دارند اما خسران آنان بيشتر خواهد بود چرا كه اين نهال روييده شده تنومندتر مي شود و بر شدت خشم و نفرت آنان نيز افزوده خواهد شد.
مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران اظهار داشت: دشمن در شرايط كنوني از ابزار جنگ نرم براي مقابله با جهانگير شدن پيام اسلام ناب محمدي(ص) استفاده مي كند و سست كردن مباني اعتقادي مسلمانان را در اين جنگ در دستور كار قرار داده است.
وي افزود: گاهي اوقات نيز دشمنان حماقت مي كنند و سخن از جنگ سخت مي گويند اما بيشتر از هرچيزي بايد نگران جنگ نرم بود.
صفار هرندي، ساخت فيلم اخير و اهانت به ساحت پيامبر(ص) را از نوع جنگ سخت دانست و افزود: اين فيلم خيلي آشكارا در صدد توهين به مقدسات است و احساسات مسلمانان در نقاط مختلف را تحريك كرده است بنابراين مي توان آن را از انواع جنگ سخت دانست.
وي در تبيين نمونه هايي از جنگ نرم دشمن، گفت: افرادي كه اسلام را تحريف و اسلام بدلي و ارتجاعي نظير تفكر سعودي و يا اسلام انحرافي نظير منافقين داخلي و يا برخي تفكرات غرب گراها را ترويج مي كنند نمونه اي از جنگ نرم دشمنان است.
وي خاطرنشان كرد: افراد در جنگ نرم در ظاهر به رسول اسلام احترام مي گذارند و سر تعظيم فرود مي آورند ولي مباني و مفاهيم آن رسول را زير پا مي گذارند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، وظيفه هنرمندان در جنگ نرم را مهم توصيف كرد و افزود: هنرمندان به عنوان افسران و ژنرال هاي اين جنگ نرم نبايد در اين صحنه منفعل باشند و بايد به صحنه بيايند.
وي افزود: سازنده فيلم اخير آشغالي است كه كسي او را نمي شناسد ولي در كارنامه بسياري از هنرمندان و فيلم سازان مشهور و صاحب چهره آنان آثاري عليه اسلام وجود دارد، آيا در چنين شرايطي هنرمندان ما به پيامبر اسلام اداي دين كرده اند؟


توزيع 60 عنوان كتاب درسي با لوح فشرده در سال جديد تحصيلي

مديركل نظارت بر نشر و توزيع مواد آموزشي وزارت آموزش و پرورش از توزيع بيش از 60 عنوان كتاب درسي در سال جديد تحصيلي همراه با لوح فشرده خبر داد.
«سيد احمد حسيني» روز دوشنبه در نشستي با مديركل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: از اين تعداد 51 عنوان مربوط به فني و حرفه اي و كار دانش و مابقي مربوط به دوره راهنمايي و دبيرستان است.
وي گفت: امسال 991 عنوان كتاب با 131 ميليون جلد براي دانش آموزان در كشور توليد شده است.
حسيني افزود: آمار كتاب هاي درسي توسط استانها در اختيار مركز آمار قرار گرفته و بر اين اساس كتاب هاي درسي چاپ و توزيع مي شود.
مديركل نظارت بر نشر و توزيع مواد آموزشي افزود: كتاب هاي دوره راهنمايي و دبيرستان از طريق كتابفروشي ها در كشور توزيع مي شود.
حسيني به كتاب هاي جديدالتأليف دوم و ششم ابتدايي اشاره كرد و افزود: كتاب هاي دوم و ششم ابتدايي به تعداد معلمان اين كلاس ها در اختيار استانها قرار گرفته است.
مديركل نظارت بر نشر و توزيع مواد آموزشي وزارت آموزش و پرورش به توليد كتاب گويا نيز اشاره و خاطرنشان كرد: كتابهاي عربي، فارسي و زبان انگليسي داراي لوح فشرده هستند و دانش آموزان با نحوه صحيح قرائت اين زبان ها از طريق لوح فشرده آشنا مي شوند.


ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه آبادان 2 ميليون ليتر افزايش يافت

آبادان- خبرنگاركيهان:
براي نخستين بار واحد الكيلاسيون ساخت داخل در طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان با ظرفيت توليد روزانه 2 ميليون ليتر به بهره برداري رسيد.
مدير مهندسي طرح هاي پالايشگاه نفت آبادان اظهار داشت: پيش از اين با راه اندازي واحد كت كراكر مجتمع بنزين سازي در پالايشگاه آبادان، ظرفيت توليد بنزين اين پالايشگاه روزانه 4 ميليون ليتر افزايش يافته بود كه با راه اندازي فاز سوم طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان، در مجموع روزانه 6 ميليون ليتر به ظرفيت توليد بنزين اين پالايشگاه افزوده شده است.
عبدالحميد تقي زاده تاكيد كرد: با راه اندازي اين واحد، مجموع ظرفيت توليد بنزين پالايشگاه آبادان روزانه 15ميليون ليتر خواهد بود و بنزين توليدي از واحدهاي طرح بنزين سازي با اكتان 95 (يورو4) توليد خواهد شد.
تقي زاده تصريح كرد: با احداث واحد الكيلاسيون فاز سوم طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان، روزانه 100هزار دلار ارزش افزوده براي كشور به همراه دارد.
وي افزود: طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان شامل؛ احداث واحدهاي كت كراكر، الكيلاسيون، ايزومريزاسيون واحد اهداي اسيد سولفوريك و تصفيه آب ترش است كه واحد كت كراكر آن سال گذشته به بهره برداري رسيد و هم اكنون مرحله دوم آن شامل واحد الكيلاسيون و ايزومريزاسيون در مدار بهره برداري قرار گرفته است.
مدير مهندسي طرح هاي اين پالايشگاه سرمايه گذاري پروژه هاي فاز سوم طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان را 850 ميليارد تومان اعلام كرد و بيان داشت: از اين ميزان 437 ميليون يورو سرمايه گذاري ارزي و حدود 240 ميليارد تومان ريالي بوده است.
تقي زاده با اشاره به اين كه احداث پروژه بنزين سازي پالايشگاه آبادان با اتكا به توان داخلي انجام شده است، افزود: بيش از 60درصد از تجهيزات و قطعات مورد نياز اين پروژه در داخل كشور تامين شده است.
وي درباره ميزان توليدات فرآورده پس از راه اندازي اين واحد گفت: هم اكنون به طور ميانگين روزانه 15 ميليون ليتر بنزين، 19ميليون ليتر نفت گاز (گازوئيل) و 3 ميليون ليتر نفت سفيد در اين پالايشگاه توليد مي شود و توليد گاز مايع اين پالايشگاه با راه اندازي پروژه الكيلاسيون كاهش مي يابد و در نهايت به صفر مي رسد.
تقي زاده تاكيد كرد: با راه اندازي كامل مرحله سوم طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان تا نيمه نخست سال آينده، اين طرح به بهره برداري كامل خواهد رسيد.
طرح بنزين سازي پالايشگاه آبادان به همراه طرح احداث نيروگاه سوم اين پالايشگاه از طرح هاي مهر ماندگار شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران محسوب مي شود كه مرحله دوم بنزين سازي اين طرح به عنوان دومين طرح مهر ماندگار در پالايش و پخش به بهره برداري رسيده است.
 


معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري: 38 طرح كلان ملي در 60 دانشگاه در حال اجراست

همدان- خبرنگاركيهان:
معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در حال حاضر، 38 طرح كلان ملي در بيش از 60 دانشگاه كشور در حال اجراست.
«محمد مهدي نژاد نوري» يكشنبه در جريان آغاز عمليات اجرايي پژوهشكده انگور و كشمش دانشگاه ملاير در جمع خبرنگاران افزود: اين پروژه ها با پيش بيني اعتباري بالغ بر 25 هزار ميليارد ريال طي چهار سال آينده در دانشگاه هاي كشور با راهنمايي و كارفرمايي دستگاه هاي اجرايي به بهره برداري مي رسند.
وي ادامه داد ساخت هواپيماي جت 150نفره، ساخت خودروي كلاسB، پروژه هاي مرتبط با تغيير آب و هوا، امنيت اجتماعي و سايبري از جمله اين پروژه هاست.
مهدي نژاد نوري تصريح كرد: چنانچه اين پروژه ها با اختصاص رديف بودجه مستقل و با كيفيت و سرعت لازم به اتمام برسد شاخص علمي و فناوري كشور در افق چشم انداز در رتبه هاي يك تا دهم جهان قرار خواهد گرفت.
وي تقويت پيوند محكم بين دانشگاه و صنعت را يكي از اهداف مهم وزارت علوم طبق تاكيدات رهبر معظم انقلاب عنوان كرد و بيان داشت: در اين راستا تفاهم نامه اي با وزارتخانه ها منعقد شده و در حال حاضر، براي اجراي اين پروژه ها با وزارت دفاع وارد عقد قرارداد شده ايم كه بيش از 60 دانشگاه كشور در اين زمينه فعال هستند.
مهدي نژاد نوري ابراز اميدواري كرد: در افق برنامه پنج ساله توسعه، تعداد شركت هاي دانش بنيان از سه هزار شركت به 20 هزار شركت برسد.
معاون وزير علوم همچنين در خصوص دوره هاي دكتراي پژوهش محور گفت: در راستاي پيام رهبر معظم انقلاب كه 90 درصد مقالات و پايان نامه ها بايد كاربردي باشد، پژوهش هاي دانشگاهي در دانشگاه ها براي تقويت زيرساخت هاي پژوهشي و ارتباط با صنعت راه اندازي شده است.
پژوهشكده انگور و كشمش دانشگاه ملاير در زميني به مساحت 2500 مترمربع و اعتباري افزون بر 6 ميليارد ريال احداث مي شود.


واگذاي 17 ميليون هكتار از جنگل ها و مراتع كشور به عشاير و بهره برداران

مدير كل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري گفت: تاكنون حدود 17 ميليون هكتار از اراضي جنگلي و مرتعي كشور به بهره برداران و عشاير فعال در اين بخش واگذار شده است.
به گزارش ايرنا، منوچهر سرداري در همايش يكروزه «مديريت چراي مراتع و كنترل كوچ در استان هاي زاگرس نشين» در شهرستان كوهرنگ اظهار داشت: 916 هزار خانوار، از مراتع كشور و عرصه هاي جنگلي، بهره برداري مي كنند.
وي با اشاره به وجود 32 ميليون هكتار اراضي مرتعي و جنگلي قابل واگذاري در كشور به بهره برداران اين بخش، گفت: دولت براي واگذاري حدود 15 ميليون هكتار اراضي باقيمانده نيز برنامه جامع تهيه كرده است.
سرداري، بهره برداري اصولي و صحيح از مراتع، جلوگيري از تخريب مراتع و عرصه هاي جنگلي، افزايش درآمد جنگل نشينان و بهره برداران عرصه هاي جنگلي و توسعه مشاركت مردم در طرح هاي صيانت از عرصه هاي جنگلي را از اهداف اجراي اين برنامه عنوان كرد.
مديركل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري گفت: تغيير اقليم در كشور، كاهش بارندگي ها و تغيير الگوي بارش از برف به باران در كشور، فعالان اين بخش را با مشكلات زيادي مواجه كرده و لازم است براي بهره برداري اصولي از مراتع كشور با فعالان آن همكاري كنيم.


قائم مقام وزير كشور: 70 درصد سكونت گاه هاي غيررسمي در محدوده شهرها قرار دارد

قائم مقام وزير كشور گفت: 70 درصد سكونت گاه هاي غيررسمي كشور در داخل محدوده شهرها قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، عليرضا افشار در كارگروه اجتماعي فرهنگي استان كرمان با محوريت ساماندهي سكونت گاه هاي غيررسمي با بيان اينكه روند ساماندهي اين مناطق كند است، عنوان كرد: سكونت گاه هاي غيررسمي در محدوده و خارج از محدوده شهر، بافت فرسوده و نقاط بي دفاع شهر زير پوشش اين كميته قرار دارند و 70 درصد سكونت گاه هاي غير رسمي كشور در داخل محدوده شهرها قرار دارد.
رئيس مركز امور اجتماعي و فرهنگي وزارت كشور گفت: ما موظف هستيم كه جمعيت مستقر در سكونت گاه هاي غير رسمي را به ويژه در بخش فرهنگي و اجتماعي خدمات رساني كنيم.
افشار افزود: در اين مناطق بايد به بحث فرهنگ توجه خاص شود تا با جلوگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي از سرازير شدن مشكلات به مناطق مختلف شهر جلوگيري شود.
افشار اذعان داشت: اقدامات فرهنگي و اجتماعي مد نظر ما شامل بهداشت، روشنايي، آب آشاميدني، مساجد و حسينيه ها و است.
وي با بيان اينكه بودجه خاصي براي ساماندهي اين مناطق ديده نشده است، بيان داشت: دستگاه ها بايد اولويت هاي خود را در نظر بگيرند.
افشار تصريح كرد: بي نظمي و قانون گريزي نيز يكي از مشكلات عمده اي است كه در سكونت گاه هاي غير رسمي ديده مي شود.


با شكستن انحصار آمريكا و رژيم صهيونيستي

ايران به فناوري ساخت داروي درمان سكته قلبي دست يافت

رئيس دانشكده داروسازي اصفهان از دستيابي محققان اصفهاني به فناوري ساخت داروي «ATP» موثر در درمان سكته قلبي خبر داد.
ابوالفضل مصطفوي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان افزود: در دنيا تنها آمريكا و رژيم اشغالگر قدس توانستند اين دارو را توليد كنند و ايران با توليد اين دارو سومين جايي است كه به اين فناوري دست يافته است. وي افزود: پس از سكته، عروق قلبي يا مغزي توسط لخته هاي خون بسته مي شوند كه اين دارو مي تواند لخته خون را حل كند و بلافاصله عروق خوني را بگشايد.
رئيس دانشكده داروسازي اصفهان تاكيد كرد: اين دارو يك فرآورده شيميايي نيست بلكه آنزيمي است كه به طور طبيعي در بدن هر فرد وجود دارد. وي گفت: هر دوز دارويي «ATP» شامل دو آمپول است كه اكنون هزينه اي معادل 2هزار و 700 دلار دربر دارد و بيشتر كشورهاي دنيا از جمله ايران به اين دارو دسترسي ندارند مگر اين كه خودشان يا واسطه هايي آنها را از خارج از كشور با قيمت بالا وارد كنند.
وي اضافه كرد: توليد اين دارو در داخل كشور براي مصرف كنندگان تنها يك سوم هزينه ياد شده خواهد داشت و با توجه به حمايت بيمه مي تواند به صورت دارويي براي مردم عادي درآيد.
مصطفوي تاكيد كرد: هم اكنون محققان اصفهاني توانسته اند اين دارو را در آزمايشگاه توليد كنند و هنوز در حال آزمايش براي مصرف باليني اين دارو هستيم كه اميدواريم با حمايت هاي مالي كه وزارت بهداشت به ما قول داده است و همكاري يكي از شركت هاي دارويي در دو يا سه سال آينده اين دارو وارد بازار شود.
 


ساخت دستگاه امحاي لامپ هاي فلورسنت در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دستگاه امحاي لامپ هاي فلورسنت(مهتابي و كم مصرف) توسط يك شركت فناور مستقر در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، طراحي و ساخته شد.
رئيس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با اشاره به اهميت مديريت پسماند گفت: اين دستگاه براي جمع آوري پسماندهاي الكتريكي و الكترونيكي توليد شده است و طراحي و ساخت دستگاه امحاي انواع لامپ هاي فلورسنت، نخستين بار در كشور در دستور كار اين شركت قرار گرفت.
محمود شيخ زين الدين با بيان اين كه لامپ فلورسنت(كم مصرف) داراي فلز جيوه است افزود: لامپ هاي از رده خارج شده به دليل سمي بودن جيوه داراي خطر براي انسان به ويژه بر روي مغز جنين، كودكان و افراد آسيب پذير است.
وي با بيان اين كه سالانه در كشور بيش از 19 ميليون شعله انواع لامپ فلورسنت استفاده مي شود، تصريح كرد: بسياري از اين لامپ ها پس از استفاده به دليل عدم وجود سيستم دفع و بازيافت، خطري جدي براي سلامت افراد و محيط زيست ايجاد خواهد كرد.
وي امحاي يكهزار و 500 لامپ فلورسنت در روز، حذف گاز خطرناك جيوه و ترويج فرهنگ بازيافت اين لامپ ها را از مهمترين مشخصه هاي دستگاه امحاي انواع لامپ هاي فلورسنت برشمرد.
 


اخبار ادبي و هنري

دبير جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس مطرح كرد
حمله صهيونيست ها به جشنواره فيلم مقاومت
دبير جشنواره فيلم مقاومت گفت: آسيب جدي كه سينماي دفاع مقدس با آن مواجه است ورود مضاميني به اين ژانر سينمايي است كه هيچ تطابق و سنخيتي با مبحث جنگ ايران وعراق و دفاع مقدس ندارد.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمد خزاعي در نشست خبري دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: در برخي فيلم ها هيچ الماني از آن برهه زماني ديده نمي شود و وقتي ما مي گفتيم اين فيلم چه ارتباطي به دفاع مقدس دارد فيلمساز مدعي مي شد ما داريم به زبان جهاني نزديك مي شويم، اما من تصور مي كنم زبان جهاني اين نيست كه برخي از مفاهيم را از ژانر دفاع مقدس بگيريم. برخي از مفاهيم داخلي در اين مبحث وجود دارد كه تعريف خاص خود را دارد و داراي ايدئولوژي و مكتب خاصي است.
وي با اشاره به نقد يكي از روزنامه هاي رژيم صهيونيستي گفت: در اين نقد عنوان شده بود كه جشنواره فيلم مقاومت براي نفرت از يهودي ها برگزار مي شود و آن را به جنبش عدم تعهد مرتبط ساخته بود. اين روزنامه مدعي شده بود به دليل اينكه ايران در برگزاري جنبش عدم تعهد موفق نبوده، جشنواره فيلم مقاومت را پس از آن برگزار مي كند، تا اين ناكامي رفع شود. در بخش ديگري از اين نقد چرايي برگزاري جشنواره فيلم مقاومت در 9 كشور جهان تحليل شده بود و در قسمتي ديگر از اين نوشته عنوان شده بود كه جشنواره فيلم مقاومت براي تلقين نفرت ضد يهود برگزار مي شود.
به گفته محمد خزايي اين جشنواره 31 شهريور تا 7 مهر در 80 منطقه مرزي برگزار مي شود. همچنين 25 كشور جهان مهمانان اين جشنواره هستند و نشست هايي براساس رسانه، فيلم ساز و مسائل روز دنيا برگزار مي شود.
وزير ارشاد تعطيلي دائمي خانه سينما را تاييد كرد
به رغم برخي شايعات درباره احتمال بازگشايي مجدد خانه سينما، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رأي هيئت رسيدگي به امور مراكز فرهنگي و هنري درخصوص تعطيلي دائمي خانه سينما را تاييد كرد.
به گزارش فارس، «سيدمحمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به گزارش مورخ 21 مرداد 91 دبير هيئت رسيدگي به امور مراكز فرهنگي و هنري پيرامون تصميم و رأي نهايي آن هيئت درباره تعطيلي دائم خانه سينما ضمن تاييد و ابراز مراتب، تصريح كرد با جميع بررسي هاي به عمل آمده، دليل موجهي كه موجب نقض رأي آن هيئت شود، مشاهده نگرديد.
براساس اين گزارش، پيش تر خانه سينما طي مكاتبه اي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نقض نظريه هيئت رسيدگي به امور مراكز فرهنگي و هنري را خواستار شده بود.
تقدير جشنواره كانادايي از فيلم هاي صهيونيستي و ضدايراني
جشنواره كانادايي «تورنتو» يك فيلم اسرائيلي و فيلمي ضدايراني را به عنوان برگزيدگان خود معرفي كرد.
در سي و هفتمين دوره جشنواره تورنتو، فيلم ضد ايراني «آرگو» به كارگرداني بن افلك با موضوع آزادسازي گروگان هاي آمريكايي در زمان فتح لانه جاسوسي اين كشور در تهران، جايزه دوم اين جشنواره را دريافت كرد. همچنين فيلم «زيتون» محصول رژيم اشغالگر قدس نيز رتبه سوم را از اين جشنواره كانادايي به دست آورد. برنده جايزه نخست جشنواره تورنتو نيز به فيلم «كتاب بارقه اميد» رسيد.
كتابخانه ملي ايران حضور در دو نشست پرتغال و كانادا را
تحريم كرد
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران گفت: اين سازمان به دليل اهانت به پيامبر اكرم(ص) و حمايت كشور كانادا و پرتغال، از اين موضوع حضور در دو نشست در اين كشورها را تحريم كرد.
اسحاق صلاحي در نشست خبري سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران گفت: توهين به پيامبر اعظم(ص) و مقدسات در راستاي نظرات هانتينگتون درباره برخورد تمدن ها و بوش در باب نشانه هاي جنگ صليبي ميان مسلمانان و مسيحيت است. در اينجا اين سوال مطرح است كه هيچ آمريكايي و انگليسي حقي ندارد درباره هولوكاست صحبت كند اما آنها چگونه به خود اجازه مي دهند كه به ساحت پيامبر اكرم(ص) توهين كنند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14