(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 شهریور 1391 - شماره 20309

اعتصاب غذاي زندانيان سياسي در بحرين
دولت منتخب فلسطين در غزه جامعه بين الملل را به حمايت از مسجدالاقصي فراخواند
در سخناني با اشاره به انتشار فيلم موهن
سيد حسن نصرالله: آمريكا مقصر است بايد مجازات شود
تداوم اعتراض مسلمانان در جهان
مردم تركيه : كاخ سفيد! منتظر ما باش
تظاهرات گسترده در شهرهاي تركيه عليه سياست هاي ضد سوري دولت آنكارا
البرادعي حزب سياسي تشكيل داد
نصب شعارهاي ضدآل سعود در خيابان ها و بزرگراه هاي رياض
حمله چيني هاي معترضبه سفارت ژاپن در پكن
براساس تازه ترين نظرسنجي موسسه پيو مردم بسياري از كشورها به آمريكا اعتماد ندارند
7 شهيد و 24 مجروح در عمليات تروريستي بغداد
از دوم مهر ماه آغاز مي شود
رزمايش دريايي 30 كشوردر آب هاي خليج فارس
در پي انهدام 6 جنگنده آمريكايي در پايگاه ناتو
اشغالگران افغانستان از مردم بي گناه انتقام گرفتند


اعتصاب غذاي زندانيان سياسي در بحرين

گروهي از بازداشت شدگان سياسي در بحرين در اعتراض به اوضاع اسفبار زندان هاي رژيم آل خليفه دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش شبكه خبري العالم، خانواده ها و نزديكان بازداشت شدگان سياسي در زندان مركزي «جو» خاطرنشان كردند اين اعتصاب غذا تا تحقق مطالبات آنان ادامه خواهد داشت.«علامه شيخ عبدالعظيم المهتدي البحراني» از علماي سرشناس بحرين با وجود بيماري، اعتصاب كنندگان در اين زندان را همراهي كرده است.به گفته خانواده اين افراد با وجود درخواست هيئت صليب سرخ جهاني از مسئولان منامه براي پايبندي به تعهدات خود و عمل كردن به قوانين بين المللي، رژيم آل خليفه از ملاقات خانواده ها و وكلا با بازداشت شدگان جلوگيري مي كند.
از سوي ديگر ائتلاف 14 فوريه از ملت بحرين خواست تا روز جمعه تظاهرات گسترده اي را برگزار كنند و اعتراض خود را عليه خاندان آل خليفه نشان دهند.


دولت منتخب فلسطين در غزه جامعه بين الملل را به حمايت از مسجدالاقصي فراخواند

دولت منتخب فلسطين جامعه بين الملل را به حمايت از مسجدالاقصي فراخواند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اسماعيل رضوان وزير اوقاف و امور ديني دولت منتخب فلسطين از جامعه بين الملل و تمامي نهادهاي وابسته به آن خواست تا از مسجدالاقصي مقابل حملات و جنايت هاي صهيونيست هاي افراطي حمايت كنند. وي ضمن هشدار در مورد حملات مشابه به مسجدالاقصي، از ساكنان قدس خواست براي مقابله با اين جنايت ها به پا خيزند.
اسماعيل رضوان تأكيد كرد، نبود عاملي بازدارنده در مقابل اقدامات نژادپرستانه صهيونيست ها در قدس موجب تداوم اين جنايت ها شده است. گفتني است گروهي از شهرك نشينان صهيونيست به مناسبت جشن هاي آغاز سال جديد عبري به مسجدالاقصي يورش بردند و با نمازگزاران فلسطيني درگير شدند.نظاميان صهيونيست نيز شيخ ناجح بكيرات مدير مسجد مبارك الاقصي را بازداشت كردند.


در سخناني با اشاره به انتشار فيلم موهن

سيد حسن نصرالله: آمريكا مقصر است بايد مجازات شود

دبيركل حزب الله لبنان گفت:اهانت به رسول الله (ص) به مثابه جنگ عليه اسلام است و خواستار مجازات آمريكا شد.
به گزارش ايسنا، سيد حسن نصرالله با خطرناك توصيف كردن رويدادهاي اخير، آن را به مثابه جنگ عليه اسلام دانست و گفت: سكوت در برابر اهانت به رسول الله(ص) خطري است كه امروز جهان اسلام را تهديد مي كند.
وي دفاع از رسول الله(ص) را دفاع از مقدسات، انبيا و اديان آسماني دانست و خاطرنشان كرد: ايجاد فتنه ميان مسلمانان و مسيحيان جهان، هدف اصلي دشمنان از تكرار اهانت به مقدسات است و اين بار مسيحيان براي پيشبرد اهداف دشمنان، وسيله قرار داده شده اند.
نصرالله گفت: خشم ملت ها از فيلم موهن به مقدسات اسلامي متوجه آمريكا- و نه مسيحيان- است و نبايد كسي در دام فتنه گرفتار شود.
دبيركل حزب الله لبنان در يك سخنراني تلويزيوني تأكيد كرد: بايد آمريكا به سبب پخش اين فيلم توهين آميز مجازات شود.وي اظهار داشت: مطمئن باشيد در آينده هم شاهد ابعاد ديگري از اين توهين خواهيم بود.
سيد حسن نصرالله خاطرنشان كرد: به دنبال به آتش كشيده شدن مسجدالاقصي، سازمان همكاري هاي اسلامي شكل گرفت و اين سازمان با توجه به توهين به ساحت پيامبر اكرم(ص) بايد جلسه اضطراري تشكيل دهد.
وي خطاب به شيوخ و رهبران برخي از كشورهاي عربي گفت: اين قرآن و دين شماست؛ چرا در مقابل توهين به آن ساكت هستيد؟ اگر اين فيلم به يكي از شيوخ عربي مي پرداخت، به طور قطع خشم آنان برانگيخته مي شد. آيا اهميت پيامبر(ص) از شيوخ عربي كمتر است؟
دبيركل حزب الله لبنان گفت: آيا ما با امكانات عظيمي كه در اختيار داريم در دفاع از پيامبر خود عاجزيم؟ حكام جهان اسلام بايد آمريكا را به احترام به مقدسات و نبي اسلام وا دارند.
وي افزود، سازمان همكاري اسلامي بايد با تشكيل جلسه اضطراري به اين موضوع بپردازد.
سيد حسن نصرالله تصويب قانوني بين المللي براي جلوگيري از اهانت به اديان را امري ضروري دانست و گفت: از حكام عربي مي خواهيم در اين مورد اقدام كنند. آنها بايد به عنوان نمايندگان ملت هاي عربي كاخ سفيد را تحت فشار بگذارند تا از تكرار توهين هايي از اين دست جلوگيري شود.
سيد حسن نصرالله توقف پخش فيلم موهن به ساحت پيامبراكرم(ص)، جلوگيري از ساخت فيلم هاي مشابه و محاكمه عوامل سازنده اين فيلم را خواستار شد.
وي افزود: اگر در انجام مسئوليت خود كوتاهي كنيم، در آخرت شرمنده همه اديان و به خصوص پيامبر اكرم(ص) خواهيم بود.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين تأكيد كرد: بايد براي جلوگيري از چنين اقدام هاي توهين آميزي تلاش كرد. فتواي امام خميني(ره) درباره نويسنده كتاب آيات شيطاني، عامل بازدارنده اي براي تكرار نشر چنين كتابي شد.
سيد حسن نصرالله گفت، مسلمانان بايد به هر نحو ممكن مانع وقوع چنين تعدي ها و اهانت هايي در آينده شوند و اين با برگزاري تظاهرات و سپس برگشتن به خانه كافي نيست. هم اكنون مسئوليت تاريخي بزرگي بر دوش جهان اسلام و همچنين تمام مسيحيان شرافتمند قرار دارد تا مانع تكرار اينگونه توهين ها شوند و اقدامي براي صدور قانون يا قطعنامه اي بين المللي شوند كه در آن توهين به اديان الهي و همچنين پيامبران به ويژه حضرت ابراهيم، موسي، عيسي و پيامبر (ص) جرم تلقي و محكوم شود.
 


تداوم اعتراض مسلمانان در جهان

مردم تركيه : كاخ سفيد! منتظر ما باش

هزاران تن از مردم افغانستان، لبنان و مصر در اعتراض به انتشار فيلم موهن به ساحت مقدس رسول اعظم(ص) خواستار عذرخواهي كاخ سفيد از مسلمانان شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهرات ضدآمريكايي كه در هفتمين روز از اساعه ادب به ساحت پيامبر گرامي اسلام(ص) از سوي كارگردان صهيونيست تبعه آمريكا ابعاد جهاني به خود گرفته است همچنان ادامه دارد و مسلمانان در افغانستان، لبنان، مصر، پاكستان، تركيه، انگليس و مغرب با برگزاري تظاهرات، اعتراض خود را به اين گستاخي بزرگ نشان دادند.
تظاهركنندگان در چهارگوشه دنيا با حمل پلاكارد و سر دادن شعارهايي اساعه ادب به اديان الهي به بهانه آزادي را محكوم كرده و اعلام كردند تا زماني كه آمريكا از اين اقدام نابخردانه خود عذرخواهي نكند، اعتراض ها ادامه خواهد داشت.
تظاهرات كابل
هزاران افغاني در روز دوشنبه بار ديگر در اعتراض به ساخت و پخش فيلم ضد اسلامي به خيابان هاي كابل سرازير شدند و با حمله پليس و نيروهاي امنيتي تظاهرات رنگ خشونت به خود گرفت. به گزارش واحد مركزي خبر «محمد ايوب سالنگي» رئيس پليس افغانستان گفت: بيش از هزار تبعه افغان در اعتراض به فيلم موهن در خيابان «جلال آباد» در شرق كابل تجمع كردند و با آتش زدن خودروي پليس عذرخواهي آمريكا از مسلمانان را خواستار شدند.
در اين تظاهرات كه در نزديكي پايگاه هاي نظامي آمريكا و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) برگزار شد، تعدادي از افراد مسلح به سوي پليس كه مانع پيشروي آنها به سمت تأسيسات آمريكايي شده بود، تيراندازي كردند.
سخنگوي وزارت كشور افغانستان نيز با صدور بيانيه اي مردم خشمگين را به آرامش دعوت كرد و از مأموران پليس و نيروهاي امنيتي خواست در مقابل معترضان از خود، خويشتنداري نشان دهد.
روز يكشنبه نيز در تظاهرات دانشجويان دانشگاه كابل، دانشجويان در اعتراض به فيلم ضد اسلامي، با بستن خيابان ها و آتش زدن پرچم آمريكا با پليس درگير شدند كه در اين درگيري ها يك خودروي پليس در آتش سوخت.
لبنان و محكوميت فيلم موهن
در لبنان نيز، «سيدحسن نصرالله» دبير كل حزب الله يكشنبه شب از مردم خواست تا در اعتراض به فيلم موهن به تظاهرات ضد آمريكايي اقدام كنند. اين دعوت دبير كل حزب الله براي محكوميت فيلم موهن آمريكايي پس از آن صورت گرفت كه پاپ به سفر 3 روزه خود به اين كشور خاتمه داد.
به گزارش شبكه تلويزيوني «المنار»، مردم لبنان با لبيك به درخواست سيدحسن نصرالله روز دوشنبه به صورت گسترده طي تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور، در محكوميت فيلم آمريكايي صهيونيستي موهن عليه اسلام تظاهرات كردند. در شهر «نبطيه» در جنوب لبنان، تظاهركنندگان كه بسياري از شخصيت هاي سياسي و روحانيون آنها را همراهي مي كردند، با سردادن شعارهايي، اهانت به پيامبر اعظم(ص) در آمريكا به اسم آزادي بيان محكوم كردند.
مردم شهر «صيدا» نيز طي تظاهراتي، پخش فيلم موهن را تهاجم سياسي و امنيتي عليه امت اسلامي عنوان كردند و عذرخواهي سردمداران كاخ سفيد را خواستار شدند. در اين تظاهرات، «شيخ ماهر حمود»، «شيخ احمد الزين»، «علي بركه» و «عبدالله الترياقي» امام مسجد قدس، رئيس هيئت امناي مسلمانان به نماينده حماس و رئيس جريان الفجر طي سخناني، به تشريح اهداف استكبار جهاني از ساخت و نمايش اين فيلم پرداختند.
«عدنان منصور» وزير خارجه لبنان كه در حال حاضر رياست شوراي وزيران خارجه اتحاديه عرب را برعهده دارد، در تماس تلفني با دبير كل اتحاديه عرب از وي خواست تا براي بررسي فيلم موهن به پيامبر(ص) نشست فوق العاده اي را برگزار كند.
وزير خارجه لبنان تأكيد كرد كه اين فيلم دشمني آشكار عليه پيامبر و عقيده و ايمان، بيش از 5/1 ميليارد مسلمان در جهان است.
خروش شيعيان پاكستان
رسانه هاي خبري از به خشونت كشيده شدن تظاهرات روز يكشنبه پاكستاني ها در مقابل كنسولگري آمريكادر شهر كراچي خبر دادند. «علي احمر» سخنگوي شيعيان كه اين راهپيمايي را ترتيب داده بود گفت: در جريان شليك گلوله و گاز اشك آور از سوي پليس و نيروهاي امنيتي پاكستان، يك نفر كشته شد. در جريان اين حادثه ده ها تن نيز زخمي و بازداشت شدند. معترضين همچنين پرچم آمريكا را از بالاي ساختمان پايين كشيده و پرچم «محمد رسول الله» را به جاي آن برافراشتند.
در شهر حيدرآباد پاكستان نيز، هندوها و مسيحيان در حمايت از مسلمانان و محكوميت توهين به اديان الهي دست به تظاهرات زدند.
بسياري از مردم كشمير به دعوت جمعيت «اهل حديث» كشمير پس از يك گردهمايي با صدور بيانيه و سردادن شعارهايي خواستار مجازات عوامل فيلم اهانت آميز آمريكايي شدند.
همچنين علما و احزاب در پاكستان، هند و كشمير اعلام كردند كه به اعتراض هاي خود در روزهاي آينده در سراسر شبه قاره هند ادامه خواهند داد.
در تركيه، مغرب، انگليس، فرانسه و... تظاهرات جهاني در اعتراض به فيلم موهن به پيامبر(ص) همچنان ادامه دارد.
وزير كشور فرانسه نيز با انتقاد از برگزاري تظاهرات عليه اين فيلم در شهرهاي مختلف كشورش، اعلام كرد كه هر گونه تظاهرات در مقابل سفارت آمريكا در پاريس ممنوع است.
وزير كشور فرانسه گفت: دولت فرانسه با نهايت قاطعيت با تظاهرات ضدآمريكايي برخورد و تظاهركنندگان را مجازات خواهد كرد.
در مصر، سودان و مغرب با وجود افزايش تدابير امنيتي، اعتراض مسلمانان به نمايش فيلم موهن آمريكايي همچنان ادامه دارد.
 


تظاهرات گسترده در شهرهاي تركيه عليه سياست هاي ضد سوري دولت آنكارا

مردم شهرهاي مختلف تركيه با برپايي تظاهرات گسترده عليه سياست هاي خصمانه آنكارا در قبال سوريه اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم شهر انطاكيه تركيه در اعتراض به سياست هاي خصمانه رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور عليه سوريه تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان درحالي كه به طرفداري از بشار اسد شعار مي دادند حمايت خود را از رئيس جمهور سوريه در مبارزه با تروريسم اعلام كردند.
نيروهاي امنيتي تركيه با حمله به تظاهركنندگان ده ها نفر را بازداشت كردند.
هزاران نفر از مردم شهر حاتاي در مجاورت مرز تركيه با سوريه نيز با برگزاري تظاهراتي خواستار تعطيلي اردوگاه هاي مخالفان سوري در خاك تركيه و اخراج تروريست ها از اين كشور شدند.
مردم شهر حاتاي تركيه در حالي كه عليه آمريكا شعار مي دادند اعلام كردند كه با توطئه امپرياليسم و تلاش آنان براي استفاده از خاك تركيه عليه سوريه مقابله خواهند كرد.
تظاهركنندگان همچنين شعار «تركيه برادر سوريه» است را سردادند و سياست هاي خصمانه آنكارا عليه دمشق را محكوم كردند و خواستار استعفاي دولت اردوغان نخست وزير اين كشور شدند.
پليس حاتاي براي متفرق كردن تظاهركنندگان از گاز فلفل و اشك آور استفاده كرد.
همچنين صدها نفر از شهروندان سوري با تجمع و تظاهرات گسترده نسبت به مداخله كشورهاي غربي و عربي در مسايل سوريه اعتراض كردند. تظاهركنندگان كه در ميان آنان شماري از شهروندان سوري نيز به چشم مي خوردند در مركز پاريس اجتماع كردند و هرگونه مداخله كشورهاي خارجي از جمله فرانسه، عربستان سعودي، آمريكا و تركيه در امور سوريه را محكوم كردند.
تظاهركنندگان ضمن اعلام مراتب حمايت خود از دولت بشار اسد و تشويق وي به استقامت در برابر توطئه هاي بيگانگان، ديپلماسي خارجي فرانسه را نيز محكوم و از سياست هاي رئيس جمهور اين كشور انتقاد كردند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند: «بشار اسد پيروز است»، «تروريست ها، فاشيست ها نابودند.»
شركت كنندگان در اين تظاهرات اعتراضي پرچم سوريه و تصاويري از اسد در دست داشتند و پارچه نوشته هايي حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود عربستان، قطر، تركيه و آمريكا از مداخله در سوريه دست بردارند.
در همين رابطه يك نويسنده فرانسوي نيز تأكيد كرد كه آنچه در سوريه رخ مي دهد جنگ سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) عليه اين كشور است.
وي افزود، نظام سوريه حق دارد از هر وسيله ممكن براي دفاع از خود استفاده كند، زيرا اين كشور در شرايط جنگي قرار دارد و هدف حمله خارجي قرار گرفته است.
از سوي ديگر دولت سوريه با ارسال دو نامه جداگانه به دبيركل سازمان ملل و رئيس شوراي امنيت اعلام كرد كه تركيه زمينه را براي ورود هزاران تروريست به خاك سوريه فراهم كرده است.
وزارت خارجه سوريه در اين نامه ها تأكيد كرد تروريست هايي كه وارد سوريه مي شوند علاوه بر كشتار بي رحمانه مردم سوريه همه اموال عمومي سوريه را نابود مي كنند.
در اين نامه ها همچنين آمده است، اين اقدامات دولت تركيه در حقيقت نقض آشكار قوانين بين المللي و اصول حسن همجواري است گفتني است ژنرال «مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا روز گذشته با نجدت اوزل همتاي ترك خود در آنكارا ديدار كرد و آخرين تحولات منطقه به ويژه اوضاع سوريه را مورد بحث و بررسي قرار داد.
اين سفر اولين ديدار او از تركيه پس از انتخاب به سمت رياست ستاد ارتش آمريكا است.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه ارتش سوريه بيشتر مناطق اين كشور را پاكسازي كرده و در برخي ديگر از مناطق تروريست ها را به محاصره درآورده است.
آخرين داده هاي ميداني از مناطق و شهرهاي مختلف سوريه تأكيد مي كند كه مناطق بسياري در آستانه پاكسازي كامل قرار دارند كه مهم ترين اين مناطق دو منطقه غوطه شرقي در دمشق و الميدان در حلب است.
اين پاكسازي ها با كشته شدن صدها تروريست مسلح همراه بود كه شماري از سركرده هاي تروريستي نيز در ميان كشته شدگان وجود دارند. استاندار حمص نيز تأكيد كرد هم اكنون امنيت 80 درصد استان حمص و ريف توسط ارتش تأمين شده و مردم در تدارك استقبال از سال جديد تحصيلي هستند.
 


البرادعي حزب سياسي تشكيل داد

محمد البرادعي با موافقت مسئولان مصري حزب ليبرال «الدستور» را تأسيس كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه اماراتي البيان، حزب «الدستور» مدعي شده كه تاكون 11 هزار نفر به اين حزب تازه تأسيس پيوسته اند. بر اساس قوانين مصر براي تشكيل يك حزب حداقل بايد 5000 نفر عضويت در آن حزب را بپذيرند.
كميته امور احزاب كه موظف به دادن مجوز به احزاب مصر است، روز يكشنبه به صورت رسمي با تشكيل اين حزب موافقت كرد.
احمد دراج، يكي از رهبران حزب «الدستور» گفت عضويت در اين حزب براي تمام مصري هاي مسلمان و قبطي ميانه رو آزاد است.
وي با تأكيد بر آن كه جوانان در ايجاد اين حزب نقش اساسي ايفا كرده اند، تصريح كرد كه اين حزب در انتخابات آتي از جمله انتخابات رياست جمهوري، مشاركت خواهد كرد.
از زمان سرنگوني نظام حسني مبارك ديكتاتور سابق مصر 62 حزب مجوز فعاليت گرفته اند.


نصب شعارهاي ضدآل سعود در خيابان ها و بزرگراه هاي رياض

معترضان عربستاني در يك اقدام بي سابقه با نصب پارچه نوشته هايي در خيابان هاي اصلي پايتخت، آزادي زندانيان سياسي و افراد بازداشت شده در حوادث اخير را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، خانواده هاي زندانيان سياسي در اين اقدام بي سابقه و اعتراض آميز، پارچه نوشته هايي را برفراز تقاطع جاده «الحائر»، كمربندي جنوبي، بزرگراه اختصاصي و خيابان هاي نجم الدين و مكه نصب كردند.
به گزارش العالم به نقل از شاهدان عيني بر روي اين پارچه نوشته ها، شعار زنداني سياسي آزاد بايد گردد، شكنجه در زندان هاي آل سعود بايد متوقف شود، نوشته شده بود.
شاهدان عيني در رياض اعلام كردند: نيروهاي امنيتي عربستان، بلافاصله پارچه نوشته ها و پلاكاردها را به زير كشيدند و به جست وجوي عاملان نصب آن مبادرت كردند.
اين در حالي است كه از شمار زندانيان سياسي موسوم به «فراموش شدگان» اطلاع دقيقي وجود ندارد، اما با گسترش فعاليت مردم در مناطق مختلف عربستان با هدف مطالبه آزادي، گمان مي رود كه شمار آنها هزاران نفر باشد.
در همين حال نيروهاي رژيم سعودي همزمان با تداوم تظاهرات ضد رژيم، يك مسجد شيعيان را در شهر «العواميه» در استان الشرقيه تخريب كردند.
برپايه اين گزارش، آيت الله «نمر باقرالنمر» روحاني برجسته شيعه تا پيش از بازداشت در اين مسجد به اقامه نماز و بسيج مردم عليه رژيم آل سعود مي پرداخت. از سوي ديگر، يك سايت فرانسوي فاش كرد كه رژيم عربستان در چارچوب ايجاد تغييرات در خاورميانه، همكاري تنگاتنگي را با رژيم صهيونيستي در مورد سوريه آغاز كرده است.
به نوشته اين سايت، عربستان و اسرائيل برخلاف ظاهر كه دشمن يكديگرند، با هماهنگي هم در مورد سوريه عمل و ديدارهاي محرمانه برگزار مي كنند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز در مصاحبه با رسانه هاي خبري اسرائيل به مناسبت سال نو يهودي، رژيم حاكم بر عربستان را دوست اسرائيل ناميد و گفت: در موارد متعددي ما و عربستان، اشتراك منافع، روابط و همكاري نزديكي داريم و از اين كشور هيچ گونه خطري براي اسرائيل احساس نمي كنيم.
 


حمله چيني هاي معترضبه سفارت ژاپن در پكن

در پي حمله معترضان چيني به سفارت ژاپن در پكن، شركت هاي ژاپني كليه كارخانه ها و فروشگاه هاي خود را در چين به طور موقت تعطيل كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم چين در اعتراض به تصميم اخير دولت ژاپن مبني بر خريداري جزاير مورد مناقشه در درياي شرقي چين از يك مالك خصوصي ژاپني به سمت سفارت ژاپن در پكن تظاهرات و راهپيمايي كردند و ساختمان سفارت را با پرتاب گوجه فرنگي، تخم مرغ و مواد رنگي مورد حمله قرار دادند.
شركت هاي ژاپني پس از شنيدن خبر حمله مردم معترض چين به ساختمان سفارت كليه فروشگاه ها و كارخانه هاي خود را در سراسر چين به حالت تعطيل در آوردند.
اين در حالي است كه نيروهاي ضد شورش چين از حمله معترضان به درون سفارت جلوگيري كردند.
دولت چين در مقابل سفارتخانه فرانسه، اسرائيل و آمريكا نيز موانع فلزي ايجاد كرده و خودروهاي آتش نشاني را مستقر كرده است.
تظاهركنندگان چيني كه براي هفتمين روز به تظاهرات و تجمعات اعتراضي عليه ژاپن پرداخته اند پشت موانع عليه دولت ژاپن شعار مي دادند.
روابط چين و ژاپن بيش از سه ماه است كه بر سر ادعاي مالكيت بر جزاير «ديائويو» در درياي شرقي تيره شده است.
روابط دو كشور پس از آنكه هفته گذشته دولت ژاپن به طور رسمي اعلام كرد اين جزاير را از مالكان شخصي آن خريده و قصد ملي كردن آن را دارد بسيار پيچيده شده است.
دولتمردان چين اعلام كردند كه اين جزاير جزو لاينفك خاك كشورشان است و پس از اين موضع گيري مردم به خيابان ها ريختند و تظاهرات گسترده اي عليه توكيو برگزار كردند.
 


براساس تازه ترين نظرسنجي موسسه پيو مردم بسياري از كشورها به آمريكا اعتماد ندارند

نتايج نظرسنجي موسسه «پيو» نشان مي دهد مردم بسياري از كشورهاي جهان به ويژه يونان، تركيه و مصر اعتمادي به آمريكا نداشته و عملكرد دولت اوباما را نيز قبول ندارند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مركز نظرسنجي «پيو» به تازگي نتايج نظرسنجي جديد خود را كه در 20 كشور جهان انجام داده منتشر كرده است كه نشان مي دهد 79 درصد مردم مصر از عملكرد «باراك اوباما»، رئيس جمهور آمريكا در چهال سال گذشته ناراضي اند.
براساس اين گزارش، اوضاع در اردن و پاكستان به مراتب بدتر از مصر است چرا كه در اين دو كشور ميزان نارضايتي از دولت اوباما به ترتيب 86 و 80 درصد است! به اعتقاد 80 درصد مردم مصر، آمريكا براي منافع قاهره ارزش قائل نيست. 69 درصد مردم اين كشور همچنين اعلام كرده اند هيچ اعتمادي به اوباما در اجراي اقدامات درست در امور جهاني ندارند.
68 درصد مردم يونان نيز گفته اند اعتمادي به اوباما درخصوص مسائل بين المللي ندارند. در ادامه اين گزارش مي خوانيم، 72 درصد مردم تركيه نيز از عملكرد دولت اوباما در برخورد با مسائل مربوط به امور جهاني ناراضي اند.
نظرسنجي موسسه پيو كه در طول تابستان و در ميان 20 كشور جهان صورت گرفته نشان مي دهد برخي كشورها مثل ايتاليا، ژاپن و آلمان از عملكرد دولت آمريكا رضايت نسبي دارند اما هرچه به سمت كشورهاي اسلامي نزديك تر مي شويم اين رضايت به شدت كاهش مي يابد. اين نظرسنجي نشان مي دهد ميزان رضايت از دولت اوباما نسبت به سه سال گذشته نزديك به 19 درصد كاهش داشته است.
گفتني است اين نتايج يكي از منفي ترين آمارها درباره ديدگاه هاي مردم جهان به آمريكاست كه به تازگي منتشر شده است.
 


7 شهيد و 24 مجروح در عمليات تروريستي بغداد

بر اثر انفجار يك خودرو بمب گذاري شده در نزديكي منطقه ديپلماتيك الخضراء در بغداد دست كم هفت نفر شهيد و 24 نفر ديگر مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، منابع امنيتي و پزشكي عراق اعلام كردند بر اثر انفجار يك خودروي بمب گذاري شده درمنطقه امنيتي الخضرا دست كم هفت نفر كشته و 24 نفر زخمي شدند كه با توجه به وخامت حال برخي از مجروحان آمار كشته ها احتمالا افزايش خواهد يافت.
منطقه الخضراء مقر بسياري از وزارتخانه ها و نهادهاي دولتي و حساس از جمله پارلمان عراق است، همچنين برخي از سفارتخانه هاي كشورهاي غربي در اين منطقه قرار دارد.
وزارت كشور عراق تدابير امنيتي شديدي در اطراف اين منطقه ايجاد كرده است با وجود اين تروريستها تلاش دارند به اين منطقه حساس امنيتي نفود كنند.
در روزهاي اخير به خصوص پس از صدور حكم اعدام از سوي دادگاه جنايي عراق عليه طارق الهاشمي معاون سابق و فراري رئيس جمهور اين كشور و برخي از اطرافيانش به اتهام دخالت در چندين عمليات تروريستي، فعاليت تروريستي در شهرهاي مختلف عراق افزايش يافته است.
در همين رابطه يك منبع امنيتي در پليس كركوك نيز اعلام كرد كه بر اثر انفجار يك بمب مقابل كليسايي در مركز كركوك خسارت هاي زيادي به ساختمان كليسا وارد شد ولي تلفاتي در برنداشت.
 


از دوم مهر ماه آغاز مي شود

رزمايش دريايي 30 كشوردر آب هاي خليج فارس

ناوهاي جنگي 30 كشور جهان براي شركت در رزمايش مشترك مين روبي راهي سواحل بحرين در خليج فارس شدند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از خبرگزاري فرانسه، ناوهاي جنگي 30 كشور جهان كه قراراست تحت رهبري آمريكا در رزمايشي براي مين روبي شركت كنند، در حال استقرار در آب هاي ساحلي بحرين در خليج فارس هستند.
اين عمليات بزرگ ترين رزمايش دريايي خوانده مي شود كه تاكنون در منطقه خاورميانه برگزار شده است.
مقامات نيروي دريايي آمريكا گفته اند كه ناوهاي حاضر در اين رزمايش، واكنش به مين هاي دريايي فرضي و نيز پاكسازي مسيرهاي دريايي (از مين) براي برقراري روند آزاد آمد و شد دريايي را تمرين خواهند كرد.
برگزاري اين رزمايش از 23 سپتامبر (2 مهر) آغاز مي شود و تا روز 27 سپتامبر (6 مهر) ادامه خواهد داشت.
نيروي دريايي نزديك به 30 كشور جهان از جمله آمريكا، انگليس، فرانسه، ژاپن، اردن و نيوزيلند، عربستان و امارات از جمله حاضران در اين رزمايش هستند. گزارش شده است كه هر يك از كشورهاي حاضر در اين رزمايش ساختار فرماندهي و تمرين هاي ويژه خود را دارد. برخي كشورها همچون انگليس، ناو و ديگر تجهيزات لازم در اين تمرين نظامي را تامين مي كنند و گروه ديگري از كشورها، نفرات و ناظران حاضر در رزمايش را به منطقه مي فرستند.
 


در پي انهدام 6 جنگنده آمريكايي در پايگاه ناتو

اشغالگران افغانستان از مردم بي گناه انتقام گرفتند

بر اثر حمله هوايي ناتو به شرق افغانستان 15 زن و دختر كشته و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مقامات افغانستان اعلام كردند بر اثر بمباران جنگنده هاي ناتو به منطقه آلينگار واقع در ولايت لغمان 8 زن و دختر كشته و 7 تن ديگر زخمي شدند.
اين در حالي است كه ناتو ادعا كرده فقط شبه نظاميان را مورد حمله قرار داده و به هيچ غيرنظامي آسيبي وارد نشده است. در حالي كه سخنگوي ولايت لغمان اعلام كرد همه كشته ها و مجروحان از افراد غيرنظامي بوده اند.
در پي كشته شدن جمعي از زنان و كودكان افغان بر اثر بمباران هواپيماهاي ناتو حامد كرزاي اين حادثه را به شدت محكوم كرد. رئيس جمهور افغانستان هيئتي را براي بررسي اين حادثه به ولايت لغمان فرستاده است.
با وجود آنكه مقامات ناتو اعلام كرده اند كه تلفات غيرنظاميان افغان توسط نظاميان خارجي 53 درصد كاهش يافته است اما گزارش هاي ميداني از تلفات غيرنظاميان افغان نشان مي دهد كه اظهارات آنان خلاف واقعيت است.
از سوي ديگر ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا مدعي شد كه حملات مداوم سربازان و نيروهاي پليس افغان به نيروهاي ائتلاف يك تهديد جدي در پيش روي اقدامات جنگي در افغانستان است.
ناظران سياسي منطقه مي گويند كه به دنبال انهدام 6 جنگنده آمريكايي اشغالگران افغانستان از مردم بي گناه انتقام گرفته اند. در پي اين حادثه مردم افغانستان به خيابان ها ريختند و عليه آمريكا و ناتو شعار دادند و اين عمل جنايتكارانه را محكوم كردند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14