(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 شهریور 1391 - شماره 20310

منطق تخريب چهره مفاخر ايران چيست؟ (يادداشت خبرنگار)
امام جمعه كاشان: فيلم موهن كينه توزي صهيونيست ها را آشكارتر كرد
ايران در كيهان
مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري: تحقيقات دانشگاهي بايد كاربردي شود
مراسم يادبود زلزله زدگان طبس برگزار شد
90 درصد مدارس روستاهاي كاشان بازسازي شد
آغاز عمليات كاوش در شهر تاريخي حريره كيش
ساخت بيمارستان توسط هيئت مذهبي نيشابور
مجوز 1200 شغل خانگي در خوانسار صادر شد
استاندار اصفهان: هجوم شن هاي روان از مشكلات آران و بيدگل است
فرماندار: آران و بيدگل با احداث جاده كنارگذر از بن بست خارج مي شود
در اثر حوادث طبيعي رخ داد
خسارت 600ميليارد ريالي به كشاورزي آذربايجان غربي
معاون استاندار يزد: برخي مانكن هاي مغازه داران فضاي معنوي يزد را مخدوش كرده اند
درخواست استاندار خوزستان براي تسريع در ساخت مسكن مهر
برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در همدان
ماسوله براي جهاني شدن موانعي دارد


منطق تخريب چهره مفاخر ايران چيست؟ (يادداشت خبرنگار)

دانشمندان و چهره هاي ديني، فرهنگي، علمي و... به عنوان سرمايه هاي ارزشمند هر جامعه اي محسوب مي شوند. دراين ميان ايرانيان بيش از مردم همه كشورها احترام ويژه اي براي آنان قائل هستند. به گونه اي كه هرگاه خواسته اند تمدن و پيشينه ارزشمند و گرانبهاي خود را به رخ بكشند از نام آنها بهره برده اند. به رغم اينكه گاهي مشاهده شده عده اي از سياستمداران و فعالان فرهنگي كشورهاي همسايه سعي كرده اند ضمن تحريف تاريخ، اين بخش از هويت ملي ايران را از آنها جدا ساخته و به پيشينه خود متصل كنند اما توفيقي نصيب آنها نشده است. از اقدام رندانه و ناشايست اجنبي ها كه بگذريم، قلم فرسايي بعضي از نشريات در تخريب اين چهره ها موجب حيرت است يكي از چهره هاي علمي كه بدون شك در تاريخ همسنگي براي وي يافت نشده است، دانشمند شهير ايراني بوعلي سينا است كه متاسفانه چندي پيش يكي از نشريات محلي با نسبت دادن ميخوارگي و آلودگي به دربار اميران و عياشي چهره اي منفور از وي ارائه داده بود. حال سوال اين است به راستي دانشمندي كه سالروز تولدش توسط شوراي انقلاب فرهنگي به عنوان روز پزشك نامگذاري شده است،اين گونه بايد تخريب شود و مورد بي مهري قرارگيرد؟! راستي هنگامي كه خودمان قدرو منزلت اين شخصيت ها را نمي دانيم و عده اي ناآگاهانه بدون دليل و سند ايشان را ناجوانمردانه مورد حمله قرارمي دهند چه انتظاري از سياستمداران و دشمنان اين ملت مي رود؟ آيا استناد به منابع كتبي كه بعضا توسط مخالفان اسلام نوشته شده است مي تواند حجت و دليل محكمي براي قلم فرسايي باشد؟! هرچند پس از اين هتك حرمت جمعي از پزشكان ضمن تماس تلفني و يا مراجعه حضوري نسبت به مطالب اين ويژه نامه اعتراض كردند اما متاسفانه سكوت نظام پزشكي اليگودرز و استان لرستان در قبال اين موضوع قابل تامل بود.
بدون شك ما نيز نتوانسته ايم آن گونه كه شايسته است همه ابعاد شخصيت اين دانشمند حكيم، طبيب، اديب، منجم و فيلسوف را بشناسيم اما در رابطه با شخصيت وي سخن هاي فراواني گفته شده كه به دو نمونه از آنها اشاره مي كنيم و قضاوت را به شما و حساسيت بيشتر وبرخورد با اين گونه مطالب بي اساس را به مسئولان فرهنگي واگذار مي كنيم.
امام خميني (ره) در رابطه با اين دانشمند مي فرمايند: اگر چه بوعلي در برخي مسائل علمي اشتباهاتي هم داشته ولي خداي تعالي آن قدر به او عنايت كرده و قريحه و ذوق و فوق العادگي عطا فرموده كه مي شود او را «لم يكن له كفوا احد» دانست كه اين تعبير از عنصر برجسته بي نظيري مانند امام خميني اعجاب انگيز است.
همچنين آيت الله غياث الدين طه محمدي نماينده ولي فقيه دراستان همدان و رئيس بنياد فارابي بوعلي سينا را چنين توصيف مي كند كه پس از انبياي الهي و امامان بزرگ شيعه، شخصيتي نداريم كه به اندازه بوعلي سينا جهاني باشد و بشريت به او افتخار كند.
اليگودرز -خبرنگاركيهان
 


امام جمعه كاشان: فيلم موهن كينه توزي صهيونيست ها را آشكارتر كرد

كاشان- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: فيلم موهن نسبت به ساحت نوراني پيامبر اكرم(ص) كينه توزي استكبار جهاني و صهيونيست ها را نسبت به اسلام آشكارتر ساخت.
آيت الله عبدالنبي نمازي در جمع مردم كاشان در مسجد حبيب موسي (ع) اين شهر با اشاره به صرف هزينه اي چند ميليون پوندي براي ساخت اين فيلم موهن آمريكايي، آن را ادامه سناريوي اسلام ستيزي صهيونيست ها دانست و حكايت از كينه توزي و احساس خطر استكبار جهاني نسبت به اسلام قلمداد كرد.
به گفته وي، هر فرد، نظام يا دولتمردي بخواهد به قرآن و ارزش هاي الهي آن توهين كند محكوم به رسوايي و انزوا است.
وي با اشاره به تأكيدات قرآني مبني برخودداري از دوستي و ارتباط با كساني كه دين را به سخره مي گيرند، تفكر و رفتار سياسي امام خميني و رهبر معظم انقلاب مقابل آمريكا و ساير مستكبران جهان را ناشي از همين اعتقاد قرآني دانست. وي از انتشار كتاب آيات شيطاني، كشيده شدن كاريكاتورهاي توهين آميز و همچنين اقدام كشيش متعصب آمريكايي در پاره كردن و آتش زدن قرآن كريم به عنوان برخي ديگر از اقدامات جاهلانه و اسلام ستيزانه صهيونيسم جهاني نام برد.


ايران در كيهان

تشكيل حلقه هاي معرفتي
اصفهان- خبرنگاركيهان: مسئول تربيت و آموزش ناحيه مقاومت بسيج شهرضا اعلام كرد: از شروع تشكيل شجره طيبه صالحين بيش از 200 حلقه معرفتي درمساجد و پايگاه ها با محوريت بسيج شكل گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمين اسماعيل كارگر اظهار داشت: در حلقه هاي صالحين در قدم اول نيروها شناسايي، جذب و ساماندهي مي شوند، «جوان گرايي» در قدم دوم و بسترسازي مناسب جهت امر تربيتي اتخاذ، «تربيت محوري» و در قدم آخر شناسايي و جذب نخبگان و كادرسازي و نخبه محوري صورت مي گيرد.
مسئول شجره صالحين سپاه شهرضا افزود: دراين حلقه تربيتي مباحث قرآني، سياسي، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا احكام شرعي و پيگيري منويات رهبرمعظم انقلاب صورت مي گيرد.
وي گفت: در اين حلقه ها از اساتيد، دانشجويان، ائمه جماعات، فرهيختگان و پيشكسوتان جهاد و شهادت جهت رشد استعدادهاي اعضاي حلقه و رويارويي با جنگ نرم دشمن در فضاي مجازي و ديگر زمينه ها استفاده شده است.
بازگشايي حوزه علميه مولود كعبه
جاسك- خبرنگاركيهان: معاون اجرايي حوزه علميه مولود كعبه شهرستان جاسك گفت: اين حوزه همزمان با ساير حوزه هاي علميه در سراسر كشور فعاليت خود را با 50 طلبه و 4 استاد آغاز كرد. حجت الاسلام والمسلمين هاشم زارعي افزود: اين طلبه ها بيشتر از روستاهاي جاسك و بشاگرد هستند كه در ايام و مناسبت هاي مذهبي درسطح روستاها و شهرستان جاسك به تبليغ احكام ديني مي پردازند. به گفته وي حوزه مولود كعبه درسال 88 با 10 طلبه فعاليت خود را شروع كرده است.
برگزاري يادواره شهدا
ايوان غرب- خبرنگاركيهان: يادواره شهداي شيميايي شهرستان ايوان با حضور خانواده هاي معظم شهدا و اقشار مختلف مردم و مسئولان استان ايلام و شهرستان ايوان غرب درمسجد ولي عصر(عج) اين شهرستان برگزارشد.دراين مراسم سردار نوراللهي معاون دانشگاه امام حسين تهران و همرزم شهيدان بندراسدي، سيف الله گوهري و علي عليمرادي قلعه بود، طي سخناني گفت: شهيد بندراسدي از پنج نفري بود كه سازنده پل «هيجده» كيلومتري بعثت روي رودخانه اروندرود تا فاو بود كه رزمندگان از اين پل عبور كردند و كمر دشمن را شكستند. وي اضافه كرد: شهيدان اسدي، گوهري و عليمرادي هريك بين هجده تا نوزده سال رنج و درد شيميايي را تحمل كرده و سرانجام به خيل شهدا پيوستند.
جذب اعتبارات
اردبيل- خبرنگار كيهان:كليه دستگاه هاي اجرايي استان اردبيل بايد تا پايان شهريورماه نسبت به جذب اعتبارات مانده سال 90 اقدام كنند. استاندار اردبيل در جلسه بررسي جذب اعتبارات مانده سال 90 با اعلام مطلب بالا افزود: در فرصت باقيمانده لازم است مديران نهايت تلاش را به عمل آورند تا ريالي از اعتبارات استاني تا آخر شهريورماه برگشت داده نشود. اكبر نيكزاد از كليه دستگاه هاي اجرايي خواست تا به سرعت مانده اعتبارات سال 90 را جذب و در چارچوب مقررات، هزينه و اسناد مربوط به مبادي ذي ربط ارائه كنند.
اجراي طرح هاي آبخيزداري
جاسك- خبرنگار كيهان: رئيس شوراي اسلامي بخش مركزي گفت: با وجود خشكسالي و كمبود باران 17 طرح آبخيزداري كوچك و بزرگ توسط بخش خصوصي براي ذخيره آب در اين شهرستان اجرا شد. محمد ابراهيمي در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: شركت آبكاران اين طرح ها را ظرف 15 ماه به ارزش چهار ميليارد ريال در بخش مركزي جاسك به انجام رسانده است.
تدريس 54 معلم مجرب
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش فيروزآباد گفت: در سال تحصيلي جديد 18 هزار دانش آموز اين شهرستان به مدرسه مي روند.
محمد علي گودرزي افزود: تمام سازوكارها براي اجراي طرح آموزشي 6-3-3 در فيروزآباد فراهم شده است و هيچ گونه مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. به گفته وي 54 نفر از معلمان باتجربه فيروزآباد تدريس پايه ششم ابتدايي در اين شهر را به عهده خواهند داشت.
احداث ساختمان
اليگودرز- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان شهرستان اليگودرز عمليات ساخت مهديه اين شهر شروع شد. ساختمان مهديه در چهار طبقه شامل آشپزخانه، آبدارخانه، حسينيه، سوئيت هاي اقامتي، سالن آمفي تئاتر و... در زميني به مساحت 800 مترمربع و با كمك هاي مردمي احداث خواهد شد.
اين ساختمان طي يك سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
تدوين منشور تعاوني ها
شرق گيلان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور اسدالله عباسي معاون توسعه مديريت و منابع وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از 15 تعاوني برتر استان گيلان تجليل شد. در اين مراسم عباسي طي سخناني ضمن ارائه آماري از روند گسترش تعاوني در كشور گفت: در كشور ما تقريبا از هر 2 نفر يك نفر عضو تعاوني است و روند گسترش تعاوني هاي توليدي به گونه اي است وي افزود: ما با تمام توان از تعاونگران خلاق و توانمند جهت رشد اقتصاد كشور حمايت خواهيم كرد و در اين رابطه منشور تعاون در وزارتخانه تنظيم شده است.
اختصاص بودجه
كاشان- خبرنگار كيهان: معاون سياسي و اجتماعي استانداري اصفهان از اختصاص اعتبار ويژه براي تكميل 53 پروژه مهر ماندگار در اين استان توسط دولت خبر داد. سيدمهدي اسماعيلي افزود: تمام سعي و تلاش خود را به كار مي گيريم تا 53 پروژه فوق به مرحله قابل قبولي از پيشرفت برسد. وي، كنارگذر شرق، كنارگذر غرب، ورزشگاه نقش جهان، تونل سوم كوهرنگ و تونل گلاب دو را از جمله پروژه هاي شاخص استاني مهر ماندگار در استان اصفهان ذكر كرد.
توليد شيرهاي اربيت
سرخس- خبرنگاركيهان: دبير كميته خودكفايي شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد از توليد شيرهاي اربيت 10اينچ كلاس600 اتوماتيك خبر داد و گفت: متخصصان اين پالايشگاه با مهندسي معكوس موفق به ساخت شيرهاي اربيت 10اينچ كلاس 600 شدند. نادر نوربخش با بيان اين كه تنها سازنده اين شيرها يك شركت آمريكايي است اظهار داشت: كار ساخت شيرهاي كنترلي اربيت 10 اينچ در كلاس 600 با همان كيفيت مدل آمريكايي و زيرنظر بازرسان فني شركت ملي گاز ايران با رعايت تمامي استانداردها ساخته شده است. وي هزينه خريد هر يك از اين شيرها را از خارج كشور بيش از 100ميليون تومان عنوان كرد و افزود: شيرهاي اربيت 10اينچ به همراه عملگر آن با يك چهارم قيمت خارجي ساخت داخل شده است.
رونمايي از تمبر گز
اصفهان- خبرنگاركيهان: همايش ملي صنعتگران و دانش پژوهان «گز اصفهان» از تمبر گز به منظور دانش محوري اين صنعت رونمايي شد.
در اين همايش از چند تن از نخبگان صنعت گز اصفهان تجليل به عمل آمد. به گفته دبير اجرايي همايش ملي صنعتگران و دانش پژوهان گز اصفهان، 50مقاله علمي به اين دبيرخانه رسيد كه 8مقاله به صورت سخنراني ارائه شد.
 


مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري: تحقيقات دانشگاهي بايد كاربردي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي، رئيس جديد دانشگاه تبريز، باحضور مشاور عالي وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، معرفي شد.
به گزارش خبرنگار ما، «عباس طائب»، مشاور وزير علوم تحقيقات و فناوري در اين مراسم گفت: در سال تحصيلي گذشته 4 ميليون و 43 هزار دانشجو در كشور بود كه 450 هزار نفر را دانشجويان تحصيلات تكميلي تشكيل مي دادند.
وي افزود: محتواي دروس آموزشي مربوط به سال هاي 59 و 60 كه اغلب برگرفته از دانشگاه هاي آمريكا بود، درحالي كه اكنون ما در سال 91 قرار داريم. اعضاي هيئت علمي موظف شده اند تا يك روز كاري خود را در حوزه هاي كاربردي بگذرانند.
طائب تصريح كرد: اگر 90درصد طرح هاي پژوهشي پايان نامه هاي دانشجويي، كاربردي شوند، موجب تحولي عظيم در كشور خواهند شد.
وي خواستار كاربردي شدن تحقيقات براي مقابله بهتر با تحريم هاي سخت دشمن شد و افزود: دانشجويان نبايد دنبال پايان نامه هاي بنيادي مدل سازي شده باشند. در ادامه اين نشست، «پرويز آژيده»، معاون سياسي و امنيتي استانداري آذربايجان شرقي به عنوان رئيس جديد دانشگاه تبريز معرفي شد.
 


مراسم يادبود زلزله زدگان طبس برگزار شد

طبس- خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور امام جمعه طبس ياد و خاطره زلزله زدگان حادثه سال 1357 اين شهر گرامي داشته شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين مرتضي نيا در سخناني به عوامل به وجود آمدن حوادث غيرمترقبه از ديدگاه احاديث و روايات پرداخت.
بنابراين گزارش اين مراسم در امامزاده حسين بن موسي الكاظم(ع) برگزار شد و شركت كنندگان با حضور بر سر مزار كشته شدگان اين فاجعه انساني، با قرائت فاتحه ياد آنها را گرامي داشتند.
گفتني است، در 25 شهريور سال 1357 زلزله اي به بزرگي 8/7 ريشتر شهر تاريخي طبس و اطراف آن را لرزاند و حدود 20 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
 


90 درصد مدارس روستاهاي كاشان بازسازي شد

كاشان - خبرنگاركيهان:
مديرآموزش و پرورش كاشان از را بازسازي بيش از 90 درصد از مدارس روستايي اين شهرستان درسال جاري خبر داد.
حسين حنظه اي درجمع خبرنگاران اظهار داشت: 52 واحد آموزشي درمناطق روستايي شهرستان با 2ميليارد و 50 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات دولتي، مشاركت هاي مردمي، تملك دارايي و اعتبارات تخريبي هزينه شده است.
وي از بهسازي 20 واحد آموزشي با حدود يك ميليارد ريال هزينه درقالب طرح هجرت 3 درسال جاري خبرداد و افزود: ازاين مبلغ 427 ميليون ريال از محل اعتبارات آموزش و پرورش و بقيه نيز با استفاده از مشاركت مدارس بهسازي شده و يا در حال بهسازي است.
وي همچنين از بازسازي 70 واحد آموزشي درشهر كاشان خبر داد وگفت: از اين تعداد واحد آموزشي به صورت مشاركتي وملي يك اقدام جهادي و بسيجي با 70 ميليارد ريال هزينه و 25 هزار متر مربع كاشيكاري گرانيتي درسال جاري بازسازي شدند.


آغاز عمليات كاوش در شهر تاريخي حريره كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
پس از توقف 6 ساله عمليات كاوش در شهر تاريخي حريره و دره پرتغالي ها در جزيره كيش شروع شد.
مدير پايگاه سازمان ميراث فرهنگي در جزاير خليج فارس با اعلام اين خبر گفت: هدف از كاوش هاي جديد گردشگري در جزيره كيش و پاسخگويي به خلأ هاي پيشينه تاريخي شهر حريره است.
معصومه رفيعي افزود: كاوش هاي جديد شهر تاريخي حريره با بهره مندي از توانمندي هاي كارشناسان مجرب سازمان ميراث فرهنگي كشور و بهره مندي از ساختمان مجهز براي كمك به تحقيقات باستان شناسي انجام مي شود.
وي افزود: احداث كارگاه كاوش و مرمت آثار، نصب نمادهاي شهري وتابلوهاي راهنما- ساماندهي مسيرها براي بازديدكنندگان- ساخت سرويس هاي بهداشتي و نورپردازي شبانه از جمله فعاليت هايي است كه تاكنون انجام شده است.
شهر تاريخي حريره داراي 120 هكتار وسعت و 800 سال قدمت است.


ساخت بيمارستان توسط هيئت مذهبي نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
بيمارستان خيريه قمر بني هاشم(ع) نيشابور تنها بيمارستان كشوراست كه زيرمجموعه يك هيئت مذهبي است.
عضو هيئت امناي بيمارستان خيريه قمر بني هاشم(ع) نيشابور اظهار داشت: اين تنها بيمارستان خيريه كشور است كه زيرمجموعه يك هيئت مذهبي است و ما نيازمند افزايش تعرفه هاي دريافتي هستيم كه اين موضوع در اختيار فرمانداري و دانشكده علوم پزشكي است كه اميدواريم كسري بودجه بيمارستان را تامين كند كه اين مجموعه تاكنون با نظارت اداره اوقاف و امور خيريه فعاليت داشته است.
«محمد كاهاني» افزود: ما 50 تخت بيمارستاني به دولت كمك مي كنيم و دولت هيچ گونه حمايتي، جز 500 ميليون ريال از سوي وزير بهداشت براي خريد هواساز اتاق عمل نداشته است اين بيمارستان خصوصي به حساب مي آيد اما، در حقيقت كسري تخت دولت جبران كرده است و مثل اين بيمارستان خصوصي در كشور كم نداريم.
كاهاني بيان داشت: تخت بيمارستاني مصوب شده دولت براي نيشابور 650 تخت است كه هم اكنون 300 تخت آن توسط دولت و 50 تاخت ديگر آن توسط ما تامين شده است كه اين بيمارستان از سال 58 با يك درمانگاه آغاز به كار كرد و بعد تبديل به بيمارستان شد و منشا خدمات بوده است.
وي مساحت ساخت اتاق هاي عمل جديد اين بيمارستان را 320 مترمربع با يك ميليارد ريال اعتبار عنوان كرد و گفت: شروع عمليات ساخت در آذرماه 90 و پايان آن ابتداي شهريورماه سال 91 بوده است.
عضو هيئت امناي بيمارستان خيريه قمر بني هاشم(ع) نيشابور يادآور شد: اين مجموعه جديد داراي سه اتاق عمل و داراي ريكاوري با گنجايش 6 تخت، و CSR است كه براساس استانداردهاي روز پزشكي و زيرنظر كارشناسان ارزشيابي دانشگاه علوم پزشكي ساخته شده است.
كاهاني تصريح كرد: سطح بيمارستان خيريه قمر بني هاشم(ع) درجه دو است و در آن انواع خدمات بستري هم چون جراحي هاي چشم، ارتوپدي، زنان و زايمان، اورولوژي، گوش، حلق و بيني، جراحي هاي مردان و زنان، زايشگاه، لاپاراسكوپي و زايمان بدون درد ارائه مي شود.
 


مجوز 1200 شغل خانگي در خوانسار صادر شد

خوانسار- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره تعاون، كار و امور اجتماعي خوانسار گفت: براي اجراي قانون ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي، تاكنون بيش از يك هزار و 206 مجوز در اين شهرستان صادر شده است.
حبيب الله فرهمند افزود: 824 نفر از متقاضيان به بانك هاي عامل معرفي شده اند كه به طور متوسط هر شخص مي تواند 50 ميليون ريال با نرخ سود چهار درصد با اقساط سه ساله دريافت كند.
وي اظهار داشت: با ايجاد فرصت هاي شغلي در خوانسار، اين شهرستان نسبت به تعهد ايجاد اشتغال در يك سال گذشته در اين زمينه 36درصد رشد داشته و براي 2 هزار و 201 نفر هم شغل ايجاد شده است.
رئيس اداره تعاون، كار و امور اجتماعي خوانسار با اشاره به اهميت برگزاري دوره هاي كارآفريني براي ايجاد خوداشتغالي بيان داشت: تاكنون بيش از شش دوره آموزش رايگان كارآفريني برگزار شده است و 300 نفر از شهروندان آموزش هاي لازم را براي ورود به كسب و كار ديده اند.
وي درباره رسيدگي به 200 پرونده دادخواست مطرح شده از سوي كارگران واحدهاي مختلف و تعيين حكم لازم درباره ادعاهاي مطرح شده گفت: اين اداره با رويكرد سازش، حدود 40درصد از پرونده ها را حل و فصل كرده است.
فرهمند، برقراري بيمه بيكاري براي 80 نفر، اجراي بيش از 10 دوره آموزشي قانون كار، معرفي سه كارگر و يك كارفرماي نمونه در استان و برگزاري سمينار پيشگيري از اعتياد ويژه كارگران، كارفرمايان و خانواده هايشان را از مهم ترين اقدامات اين اداره در يك سال گذشته عنوان كرد.
 


استاندار اصفهان: هجوم شن هاي روان از مشكلات آران و بيدگل است

كاشان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان از نبود هتل و مهمان سرا به عنوان مهمترين مشكل زيرساختي در بخش گردشگري آران و بيدگل نام برد.
عليرضا ذاكر اصفهاني در جمع مديران ادارات شهرستان آران و بيدگل اظهار داشت: اين شهرستان با 20 جاذبه تاريخي گردشگري، چهار جاذبه طبيعي، شش جاذبه استان ساز در خصوص ميراث فرهنگي با مشكل نبود هتل و مهمانسرا روبه روست كه حل اين مشكل در توسعه منطقه نقش بسزايي دارد.
به گفته وي، محدوديت كمي و كيفي آب هجوم شن هاي روان و بيابان زدايي ضعيف بودن شبكه حمل و نقل، كمبود تاسيسات گردشگري و اقامتي از مهم ترين مشكلات اين شهرستان است.استاندار اصفهان، رشد شاخص هاي توسعه آران و بيدگل را قابل قبول خواند وافزود: با بررسي وضعيت اين شاخص ها از سال 89 تا سال 90 در اين شهرستان شاهد درصد بالاي تغييرات در زمينه هاي مختلف هستيم.
وي خاطر نشان كرد: در بخش آموزش تعداد مراكز آموزش عالي و تعداد دانشجو به هزار نفر جمعيت به ترتيب 150 و 42 درصد رشد داشته است.
وي برخورداري تمامي روستاهاي آران و بيدگل از گاز و افزايش سرانه ورزشي اين شهرستان به 5/87 درصد را از ديگر شاخص هاي توسعه اين منطقه ذكر كرد.
 


فرماندار: آران و بيدگل با احداث جاده كنارگذر از بن بست خارج مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
فرماندار آران و بيدگل احداث جاده كنارگذر را از دغدغه هاي مهم و اساسي مردم اين شهر دانست و گفت: اين راه استراتژيك آران و بيدگل را از بن بست خارج مي كند.
روح الله سلگي در جمع مديران ادارات اين شهرستان اظهار داشت: براساس پيش بيني صورت گرفته قرار بود تا پايان مهر 23 كيلومتر از اين راه مهم آسفالت شود اما تاكنون به دليل برخي از مشكلات طرح متوقف شده و تنها 800 متر آن آسفالت شده است.
وي با اشاره به جذب 10 ميليارد تومان براي اين طرح خاطرنشان كرد: گرچه اين پروژه از مصوبات سفر اول رئيس جمهور بوده اما تاكنون 70درصد زيرسازي آن انجام شده و نيازمند توجه بيشتر است.
به گفته وي، جاده قديم آران و بيدگل به كاشان نيز از ديگر راه هاي اين خطه است كه دچار مشكل شده درحالي كه اين مسير با توجه به مشكلات شهرستان از نظر پدافند غيرعامل و نبود راه خروجي در مواقع بحراني حائزاهميت است.
فرماندار آران و بيدگل بيان داشت: درحالي كه دو كيلومتر ازا ين مسير آزادسازي شده بايد آسفالت شود و اين درحالي است كه راه فوق در قسمت قطب صنعتي و شاهراه تجاري شهرستان قرار دارد.
سلگي در ادامه با اشاره به تعريض جاده ابوزيدآباد به حسين آباد كه در جاده حرم تا حرم پيشنهاد شده است نبود راه ارتباطي روستاها با مركز شهرستان را به عنوان ديگر مشكلات آران و بيدگل در حوزه راه ها ياد كرد.
 


در اثر حوادث طبيعي رخ داد

خسارت 600ميليارد ريالي به كشاورزي آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
سرپرست سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: در سال زراعي جاري (91-90) بيش از 600 ميليارد ريال خسارت بر اثر حوادث طبيعي به زير بخش هاي كشاورزي استان وارد شده است.
سيدعلي مختاري افزود: از اين ميزان 120 ميليارد ريال مربوط به زيربخش هاي باغباني، 390 ميليارد ريال زير بخش زراعت و 100ميليارد ريال هم در زير بخش دام است.
وي اظهار كرد: در سال زراعي جاري 256 هزار و 874 هكتار در زير بخش زراعت و 20هزار و 876 هكتار در زيربخش محصولات باغي تحت پوشش صندوق بيمه كشاورزي آذربايجان غربي قرار گرفته است.
وي يادآور شد: در سال زراعي گذشته (90-89) نزديك به 371 ميليارد ريال غرامت از سوي صندوق بيمه كشاورزي آسيب ديده پرداخت شد.
استان آذربايجان غربي داراي 800هزار هكتار اراضي زيركشت محصولات زراعي و 108 هزار و 239 هكتار اراضي زيركشت محصولات باغي است.
 


معاون استاندار يزد: برخي مانكن هاي مغازه داران فضاي معنوي يزد را مخدوش كرده اند

يزد- خبرنگاركيهان:
وجود برخي مانكن ها در ويترين مغازه ها، فضاي معنوي يزد را با مشكل جدي روبه رو ساخته است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد با اشاره به مسائل و مشكلات استان و نقش رسانه ها در رفع اين مشكلات افزود: علاوه بر معضل بيكاري، اعتياد، طلاق در يزد، مردم از مشكلاتي رنج مي برند كه در طول سال هاي متمادي به آن بي توجهي شده در نتيجه اين مشكلات به صورت يك فرهنگ غلط در بين برخي از مردم جا افتاده است.
وي با اشاره به مشكلات ترافيكي استان يزد در نتيجه كاروان هاي عروسي عنوان كرد: كاروان هاي عروسي در استان به يك معضل تبديل شده و مشكلات عديده اي را براي مردم در زمينه فرهنگي و جاني ايجاد كرده است.
غلامحسين دشتي افزود: بسياري از مردم از تبعات و پيامدهاي كارهايي كه انجام مي دهند بي اطلاع هستند و لازم است كه رسانه ها در اين زمينه وارد عمل شوند.به گفته وي، پيامبر اسلام(ص) نيز فرموده بودند كه عروسي هاي خود را به همگان اعلام كنيد اما برخي مردم شيوه اين اعلام و شيوه شادي و شور را بلد نيستند و اقدامات ناآگاهانه آنها منجر به خساراتي جبران ناپذير مي شود.دشتي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افزايش طلاق در جامعه اظهار داشت: عامل عمده رواج و افزايش طلاق در جامعه، بي بند و باري و بي حجابي در جامعه است.
وي افزود: افراد بي حجاب از پيامد نحوه پوشش خود بي اطلاع هستند و شايد به واقع ندانند كه نحوه پوشش آنها افراد را به گناه آلوده مي كند و در بسياري از خانواده ها ايجاد مشكل مي كند.
دشتي اظهار داشت: در اين زمينه نيز وظيفه رسانه است كه وارد عمل شود و با گوشزد كردن پيامدهاي بي حجابي و بي عفتي در جامعه، معضلات را براي مردم موشكافي كند.


درخواست استاندار خوزستان براي تسريع در ساخت مسكن مهر

اهواز- خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان از مسئولان استان درخواست كرد براي تسريع در روند ساخت مسكن مهر جلسات هفتگي برگزار كنند و خانه هاي مردم را زودتر تحويل دهند.
سيدجعفر حجازي اظهار كرد: با شروع كار در مهرماه بايد از اين فرصت براي كاهش كم كاري ها به دليل گرماي هواي تابستان استفاده كرد و بتوانيم جبران كم كاري ها را داشته باشيم.
وي همچنين خطاب به فرمانداران و ديگر مسئولان استان اظهار داشت: براي اصلاح زيرساخت هاي مسكن مهر به صورت هفتگي جلساتي را برگزار كنيد.
استاندار خوزستان افزود: طرح هاي مسكن مهر مي بايست تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد تا به نوعي جبران كم كاري هاي ناشي از آب و هواي گرم بشود.
حجازي در پايان خاطرنشان كرد: كار زيرساخت ها را جمع بندي كنيد چراكه اين موضوع ممكن است براي افراد ايجاد انگيزه كند تا كار مسكن شان را زودتر تكميل كنند.


برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در همدان

همدان - خبرنگاركيهان:
نمايشگاه فروش پاييزه و عرضه مستقيم كالا در همدان، تا 31شهريور ماه ادامه دارد.
رئيس مجمع امور صنفي شهرستان همدان درخصوص اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه فروش پاييزه شهرستان با همكاري سازمان صنعت و تجارت و مجمع امور صنفي از 23 شهريور ماه آغاز شده و تا آخر اين ماه برپاست.
حميدرضا فرسايي افزود: در اين نمايشگاه، 202 غرفه از سوي هفت اتحاديه شامل كيف وكفش، پوشاك، لوازم التحرير، مواد پروتئيني، اقلام خوراكي و نوشيدني، خواروبار، توليدات خود را درمعرض فروش گذاشته اند.
وي ادامه داد: تمامي اقلام عرضه شده در نمايشگاه از تخفيف هاي مناسب برخوردار است و بر كيفيت و نحوه فروش آنها نظارت صورت مي گيرد.
فرسايي خاطرنشان كرد: براي تداوم برپايي اين نمايشگاهها لازم است تا دو مقوله كيفيت و قيمت درآنها مورد بررسي قرار بگيرد.
 


ماسوله براي جهاني شدن موانعي دارد

رشت -خبرنگاركيهان:
براي ثبت جهاني شهر تاريخي ماسوله 5 مانع وجود دارد.
مديركل ميراث فرهنگي - صنايع دستي و گردشگري گيلان با بيان اين مطلب اظهارداشت: نابساماني فضاي سبز، پراكندگي ساختمان هاي اداري، وجود تير و كابل برق، ساخت برخي بناهاي ناسازگار با معماري و نبود ديواره «ماسوله رودخان» پنج مانع اصلي ثبت جهاني اين شهر تاريخي است.
اميد عزيزي در ادامه افزود: براي رفع اين موانع و ثبت جهاني شهر ماسوله در يونسكو، دفتري درارديبهشت ماه سال جاري درعمارت كلاه فرنگي رشت راه اندازي شده است. برپايه همين گزارش شهر تاريخي ماسوله در 35 كيلومتري فومن قرارگرفته و 800 سال قدمت دارد و سالانه پذيراي حدود يك ميليون و 500 هزار گردشگر است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14