(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 شهریور 1391 - شماره 20310

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كار كارستان ما با آمريكا (يادداشت روز)
راهنما (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در نشست سه جانبه قاهره ارائه شد
نقشه راه ايران براي حل بحران سوريه
معاون وزير كشور: آمادگي امنيتي وزارت كشور براي برگزاري انتخابات 92 بيش از گذشته است
در گفت وگوي تلفني احمدي نژاد و نخست وزير بنگلادش مطرح شد
برگزاري جلسه مشورتي مصوبات اجلاس نم در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل
نظريه پرداز مشهور سياست بين الملل:
وقتي يك ويدئوي ابلهانه چنين اعتراضاتي برمي انگيزد حمله به ايران چه واكنشي خواهد داشت؟
با انتشار بيانيه اي آمانو براي گفت وگو با ايران در آينده نزديك اعلام آمادگي كرد
در آستانه هفته دفاع مقدس نام اولين خلبان شهيد پلاك شد
شمارش معكوس واشنگتن پست براي سقوط سلطنت آل سعود (خبر ويژه)
خرازي: چپ ها باعث شدند حال مردم از اصلاحات به هم بخورد (خبر ويژه)
70 هزار موشك سنگين حزب الله آماده شليك به اسرائيل (خبر ويژه)
نفس راحت سلمان رشدي! (خبر ويژه)
اوباما: هيچ كس در دنيا نتانياهو را عليه ايران همراهي نمي كند (خبر ويژه)


كار كارستان ما با آمريكا (يادداشت روز)

اتفاق مهمي در حال ساخته شدن است. جبهه بيداري اسلامي كار كارستاني با آمريكا كرده كه در تاريخ معاصر جهان فراموش نخواهد شد. ايران در متن و كانون اين جبهه مشغول خلع سلاح آمريكا و اسرائيل است. يك قداره كش گردن كلفت را در نهايت بدمستي تصور كنيد. كسي جلودارش نيست. عربده مي كشد، قداره مي چرخاند و در چشم برهم زدني، رهگذران را خونين و مالين نقش زمين مي كند. عقل متعارف مي گويد بايد از او پروا كرد و دم تيغش نرفت. جسارت و هنر بزرگي است كه كسي اراده گلاويز شدن با چنين غول افسار گسيخته اي را داشته باشد چه رسد به اينكه حربه را از دست او بگيرد و دو تا كشيده آبدار هم در گوش وي بخواباند. بيداري و مقاومت اسلامي، با آمريكا چنين كاري كرده است.
اين نيست كه آمريكا فقط در سال 1945 ميلادي تنه به تنه وحشيگري هاي آلمان نازي زد و صدها هزار انسان بي گناه را با بمباران اتمي ناكازاكي و هيروشيما قتل عام كرد. آمريكايي ها در افغانستان و عراق 10 برابر قربانيان بمباران اتمي ژاپن شهروند غيرنظامي كشتند تا ثابت كنند آمريكا همان آمريكاست- اسرائيل هم بدتر از جنايات صبرا و شتيلا را در جنگ 22 روزه عليه نوار غزه مرتكب شد- اما اتفاق مهم اين است كه بمباران اتمي ژاپن، اعلام ابرقدرتي آمريكا و زدن سند پيروزي جنگ جهاني دوم به نام كاخ سفيد را در پي داشت حال آن كه 10 برابر آدم كشي در افغانستان و عراق (و لبنان و غزه از سوي صهيونيست ها) گره از كار فرو بسته آمريكا باز نكرد هيچ، كه چوب حراج به اعتبار و اقتدار و نفوذ استراتژيك واشنگتن زد. اما فقط حربه جنگ و ارعاب و عربده آمريكا نيست كه كند شده است. اتفاقات يكي دو سال اخير در غرب آسيا جايي كه خاورميانه اسلامي مي نامندش، به ويژه حوادث پر از خبر يك هفته گذشته، رصدگران سياسي و اطلاعاتي را به كند شدن حربه مهمتر و خلع سلاح مهيب تر زمامداران كاخ سفيد دلالت مي كند.
اتفاق مهم اين است كه پيشرفته ترين و برنده ترين حربه ابرقدرت جبهه ليبرال-دموكراسي با چيره دستي تمام عليه خود وي به كار گرفته شده است. جمهوري اسلامي ايران اكنون در حالي كه در جبهه مبارزه و مقاومت مقابل تهديدهاي سخت سينه سپر نموده و از هماوردي شانه خالي نكرده، در حال خلع سلاح آمريكا با شعار آزادي، مردم سالاري (دموكراسي) و حق حاكميت ملت هاست. آمريكايي ها در عراق در حالي كه چاهش را نكنده بودند، مناره دزدي كردند. اما وقتي قرار شد معلوم كنند سند حاكميت جديد به نام چه كسي است و بنابراين پاي تصميم و انتخاب يك ملت به ميان آمد، كم آوردند و نه بمب اتمي و ليزري، نه عمليات تروريستي و نه فشارهاي گوناگون سياسي نتوانست از پس ملت عراق برآيد. عراق جديد بي آن كه لازم باشد همان ابتدا در محور بيداري و مقاومت اسلامي نقش ايفا كند- كه كرد- يك كشيده سنگين در گونه بوش و اوباما به عنوان دو روي سيماي آمريكا زد. طي 7-6 سال گذشته آمريكا و اسرائيل با وجود تشديد فشار بر ملت ها، رگبار كشيده را از ملت هاي عراق و لبنان و فلسطين و مصر و تونس- و حتي ليبي و سوريه- خورده اند. آمريكا خطاي مشابهي را در قبال سوريه (ولو به شكل نيابتي) مرتكب شد كه اكنون با پرورده شدن سوريه ميانه حال در قواره مرد خط مقدم مقاومت اسلامي، انتظار پرداخت هزينه هاي آن را مي كشد.
منطق ايران به تأسي از رهنمود الهي در حال ثمر دادن است. «قل انّما اعظكم بواحده أن تقوموا لله مثني و فرادي» (آيه 64 سوره سبأ). روزي كه ايران اسلامي به رهبري حضرت روح الله(ره) به اقامه امر خدا در برابر طاغوت ها برخاست تنها بود. كم نبودند كساني كه مي گفتند نبايد پنجه در پنجه قدرت هاي زورگو انداخت. چرتكه هاي عجيب و غريبي هم مي انداختند، از آن سياستمداري كه مي گفت زمين بدهيم و زمان بگيريم- و خاك جنوب ايران را تقديم ارتش بعث كرد- تا ديگراني كه دم از تنش زدايي يكطرفه زدند و دشمن چنان گستاخ شد كه براي تعقيب رئيس دولت وقت حكم صادر كرد! و تا بعدي هايي كه التماس مذاكره كردند و كرنش نشان دادند و خواستار اتحاد با اشغالگران افغانستان شدند اما آخر سر شنيدند كه دشمن، ايران را در فهرست محور شرارت قرار داد و تهديد به حمله اتمي كرد؛ تا آنجا كه رئيس دولت و وزير خارجه وقت علنا از دولت آمريكا به خاطر نمك نشناسي و بدعهدي شكايت كردند. اين منطق به تواتر توسط كساني از سال 59 تا 83- و حتي بعدا توسط ديگراني- تست زده شد و مطلقا جواب معكوس گرفت. سخن و گزاره اصلي اين است كه به شهادت حوادث متواتر، عقلانيت در مجاهدت و مقاومت آميخته به خطرپذيري بود و نه در خوش گماني يا رعب و انفعال و بازي در زمين دشمن و بر مبناي قواعد او. البته هدف اين نوشته نقد آن سوء محاسبه ها يا مغالطه ها نيست. جمهوري اسلامي به فضل الهي و با شجاعت آميخته با درايت امت- امامت، اغلب اين سردرگمي هاي رايج در ميان برخي تحليل گران عرفي و منحل در شبكه قدرت جهاني را پشت سرگذاشته است.
به تازگي نخست وزير آشفته حال اسرائيل جملاتي بر زبان رانده كه آميزه اي از تعابير درست و نادرست و در عين حال قابل تأمل است. نتانياهو 8ماه پيش از اعضاي كابينه خود خواسته بود عليه ايران وراجي نكنند تا تهديدها متوجه اسرائيل نشود. او البته به اين فهم وفادار نماند و بارها وراجي هايي كرد كه موجب شد در اتفاقي بي نظير توسط برخي مقامات ارشد سياسي و نظامي آمريكا تحقير شود. نتانياهو شنبه گذشته در حالي كه طبق معمول عليه برنامه هسته اي ايران بدگويي مي كرد، اظهار داشت «رهبران حكومت اسلامي تحت تاثير تعصبي باور نكردني قرار دارند و به اعتقادات تعصب آميز بالاتر از بقاي خود اهميت مي دهند.آنها بمبگذاران انتحاري در تمام نقاط دنيا دارند. من به منطق و عقلانيت آنان تكيه نخواهم كرد و ايران نبايد سلاح هسته اي داشته باشد». اينها اظهارات نخست وزير رژيمي است كه از افسانه هولوكاست، عقيده اي مقدس در غرب ساخته و حتي سياستمداران و پژوهشگران و متخصصان غربي داراي سوال درباره هولوكاست را سركوب و مجبور به بركناري و محاكمه و «غلط كردم» مي كنند. و سخنان انسان شريري است كه تروريست هاي اجير سرويس مخفي وابسته به وي مردان دانشمند ايراني را سبعانه و در پيش همسر و فرزند خردسال به خاك و خون كشيدند و بر سر شهروندان بي گناه غزه بمب هاي اورانيومي و فسفري ريختند. از اين زاويه نگاه كه صرف نظر كنيم، حقيقتي در بيان نخست وزير رژيم كودك كش پديدار مي شود و آن اينكه «رهبري ايران نمي ترسد و جا نمي زند».
او درست فهميده كه در نظام امت -امامت ايران و در نگرش همه مسلمانان راستيني كه اين روزها مراكز نمايندگي آمريكا در سراسر جهان را آماج اعتراض خود قرار مي دهند و فرياد مي زنند «روحي لك الفداء يا رسول الله»، جان سپر بلاي باورهاي الهي است. اما از درك اين واقعيت عاجز است يا لااقل مصلحت نمي بيند اعلان كند كه باورهاي اسلامي باعث بقا و امنيت و ثبات و روئين تني ملت ايران و جبهه مقاومت اسلامي در منطقه شده است. نتانياهو از شمار همان دنياپرستان شبه يهودي است كه خون در دل حضرت موساي كليم كردند و گوساله پرست و زراندوز شدند. او از همان تبار تيره اي است كه خداوند در وصف جان دوستي آنان مي فرمايد« و لتجدنّهم احرص الناس علي حياه ... آنها هرگز آرزوي مرگ نمي كنند به خاطر آنچه كرده اند... آنان را از ميان مردم و مشركان، حريص ترين به زندگي مي يابي. هر يك از آنان دوست دارد هزار سال عمر كند اما اگر هم چنين شود، او را از عذاب بازنمي دارد» (آيات 59 و 69 سوره بقره). حقيقت اين است كه برخلاف رجزخواني هاي چندماه اخير، صهيونيست ها به غايت ترسيده اند. اما نه فقط از جنگ، كه طعم زهرآگين دو جنگ محدود قبلي در جنوب لبنان و جنوب فلسطين اشغالي را عميقا چشيده اند. ترس بزرگ تر آنها اين است كه آمريكا به عنوان آخرين تكيه گاه اشغالگري اسرائيل، از عواقب بيداري و مقاومت اسلامي در هراس افتاده و مجبور است به استناد گزارش 38 صفحه اي 61 نهاد اطلاعاتي خود، فاصله گذاري تازه اي با رژيم تل آويو انجام دهد.آمريكا در ميان باتلاق افتاده و صهيونيست ها مي دانند كه آمريكا مي داند در چنين وضع بغرنجي نبايد براي بيرون كشيدن اسرائيل، اين رژيم را روي كول خود سوار كند.
در مقابل، منطق عزت، حكمت و مصلحت جمهوري اسلامي در حال گل كردن است. از افغانستان تا عراق و از آنجا تا سوريه و لبنان و فلسطين، منطق حكيمانه ايران جواب داده چرا كه هماهنگ و موافق اراده ملت هاي مسلمان منطقه است. اكنون اين منطق در چهارگوشه خاورميانه اسلامي از كوه هاي هندوكش در شرق تا تنگه جبل الطارق در غرب، طرفداران پرو پا قرص پيدا كرده است. دفاع ما از دو خط سير مقاومت اسلامي و بيداري اسلامي، عين عقلانيت بوده اگر كه رنگ و بوي «مجاهدت» و «خطرپذيري» را نيز با خود دارد. و در كدام بازار گوهر امنيت و ثبات و اقتدار و عزت را بدون جد و جهد و سخت كوشي يا خطرپذيري و جرئت، به رايگان عرضه مي كنند؟! اگر ما ديروز به پيامبراعظم(ص) لبيك گفتيم تا امروز فرياد لبيك يا رسول الله - به خاطر جسارت جبهه صهيونيسم مسيحي- پشت آمريكا و اسرائيل را در سراسر دنيا به لرزه درآورده، استمداد از قانون لايتخلف نهفته در فرمان الهي بود كه «يا ايها الذين آمنوا استجيبوا للّه و للرسول اذا دعاكم لما يحييكم...». دعوت رسول خدا به مجاهدت و استقامت، ذاتا حيات بخش و زنده كننده است. و امروز چون ملت هاي مسلمان لبيك به پيامبر اعظم(ص) مي گويند، زنده شده اند كه حق پايمال شده خويش را يكي يكي از قدرت هاي قداره بند مي ستانند. آنها آزادي و دموكراسي و احترام و استقلال را مطالبه مي كنند و كيست كه در مقابل اين سيلاب طوفاني جرئت سينه سپر كردن داشته باشد؟
منوشه امير تحليلگر ساليان راديو اسرائيل حق دارد رئيس جمهور و وزير خارجه آمريكا را آماج اعتراض خود كند كه «آيا شما نمي فهميد چرا در ليبي و مصر و يمن و كشورهاي ديگر اسلامي اين چنين موجي به راه افتاده؟ من نمي فهمم شما خانم كلينتون چگونه مي گوييد كه نمي فهمم چرا اين حادثه رخ داده است؟ مگر وزير خارجه ابرقدرت جهان نيستيد؟ پس چرا نمي فهميد؟... نام آن اتفاقات را بهار عربي گذاشتيد. چرا از تجربه خود در ايران درس نياموختيد؟ كارتر هم مثل شما بود و نمي دانست و نمي فهميد و نابخردي به خرج داد تا رژيم شاه سقوط كرد. عين همان در مصر رخ داد و از آن بدتر را بايد در ليبي و يمن و حتي سوريه انتظار داشت... دست اندركاران سياست خارجي آمريكا نمي فهمند كه انتخابات آزاد ممكن است به يك فاجعه كشانده شود كه شده. و ما امروز آن را در كشورهاي به اصطلاح بهار عربي به چشم مي بينيم و ديروز در غزه با روي كار آمدن گروه تعصب گراي حماس اتفاق افتاد».
ماجرا همان كابوس فرعون است و اراده قدرت الهي. «... و نر ي فرعون و هامان و جنود هما منهم ما كانوا يحذرون». تا خدا به ستمگران و مستكبران نشان دهد آنچه را كه از آن مي ترسيدند و خود را بر حذر مي داشتند. هنوز همه خشم نهفته در جان ملت ها آزاد نشده و اين ولوله در جان زورگويان انداخته است. هنوز معناي حقيقي «ونصرته بالرعب» پديدار نشده است. رعب جبهه حق، فرسنگ ها جلوتر از خود آنها اردوگاه جباران را درخواهد نورديد. اين وعده تخلف ناپذير اولياي معصوم الهي (عليهم السلام) است.
محمد ايماني
 


راهنما (گفت و شنود)

گفت: سايت ضد انقلابي «روز آنلاين» كه از پاريس بارگذاري مي شود خطاب به گروهك هاي دموكرات و كومه له نوشته است، با چندتا اسلحه و چند نفر آدم مسلح مي خواهيد چه بكنيد؟! مثلا مي خواهيد رژيم قدرتمندي مثل جمهوري اسلامي را بترسانيد؟!
گفتم: به كومه له و دموكرات چيكار دارند؟! چرا نمي گذارند اين حيوونكي ها به تفنگ بازي شون مشغول باشند؟!
گفت: خب! چرا از تفنگ و هفت تير آب پاش استفاده نمي كنند كه لااقل وقتي جوش ميارن، روي رادياتور همديگه آب بپاشن كه خنك بشن!
گفتم: مرد حسابي! هر دو گروه تا حالا چندين بار دست به تسويه حساب خونين درون گروهي زده اند. اگر اسلحه نداشته باشند چطوري همديگر را لت وپار كنند؟!
گفت: يعني گروه تشكيل داده اند كه مسلح بشوند و مسلح شده اند كه همديگر را بكشند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! افسر راهنمايي ديد چند ساعته كه يك ماشين قراضه داره ميدون رو دور مي زنه ماشين رو متوقف كرد و از راننده پرسيد، اين چه وضعيه؟ و يارو گفت؛ جناب سروان آخه راهنمام گير كرده!
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤تقريبا تمام كشورهاي اسلامي (غير از عربستان) و بعضي از كشورهاي غيراسلامي عليه اقدام موهن آمريكا و صهيونيسم عليه رسول الله اعتراض كرده اند و اين عمل وقيحانه را محكوم ساخته اند، ولي دولت عربستان اجازه هيچ گونه اعتراض را به ملت و مردم خود نداده است. دليل آن هم اين است كه اسلام اين كشور اسلام آمريكايي است.
عشقي
¤لطفا عكس و مشخصات كامل سازندگان و عوامل توليد فيلم موهن به ساحت مقدس پيامبر اكرم را در روزنامه و سايت هاي متعدد پخش كنيد تا در طي عمليات هاي شهادت طلبانه از سوي مسلمانان به درك واصل شوند.
4967---0912
¤براي اعتراض به پخش فيلم توهين آميز به ساحت مقدس حضرت رسول الله(ص) توسط آمريكايي ها پيشنهاد مي شود تمام كشورهاي اسلامي و آزادي خواه خريد و تماشاي فيلم هاي هاليوود را تحريم كنند.
6171---0913
¤در پي اهانت صورت گرفته به پيامبر اكرم(ص) با مجوز آمريكا و صهيونيسم ضمن محكوم ساختن اين حركت وقيحانه تصميم گرفته ايم هر روز با تعدادي صلوات بر محمد و آل محمد روز خود را شروع كنيم و از اين پس نام حداقل يكي از فرزندان پسر خود را محمد بگذاريم.
1926---0914
¤آيا جرم اخلال گران ارز از مفسدان اقتصادي كمتر است كه پس از يك سال هنوز نفس مي كشند و نه گير قانون افتاده اند و نه زندان و نه گويا بليط كانادا گرفته اند و آزادانه در محيط كار خود تردد مي نمايند؟ از مسئولين دستگاه امنيتي و قضايي درخواست مي شود وارد عمل شوند.
8853---0912
¤به بانك مركزي پيشنهاد مي كنم به مسافرين كشورهاي خارجي كه براي معالجه بيماري، تحصيل و سفر مي كنند پول همان كشور مقصد را تحويل نمايد تا اولا مجبور نباشند مجددا دلار را به پول كشور مقصد تبديل كنند ثانيا در كاهش قيمت دلار در كشور نيز موثر است.
مرتضي ريزانه از اصفهان
¤آيا عجيب نيست كه دولت با محدود كردن عرضه دلار به بازار قيمت آن را بالا مي برد و بعد از چند روز كه دلالان سود كلاني به جيب زدند با بدست گرفتن دوباره بازار و كاهش جزئي در نرخ دلار خود را موفق در كنترل بازار ارز و سكه قلمداد مي كند؟ آيا اين روش جمع آوري نقدينگي درست است؟
5530---0936
¤مردم زير بار تلاطم بازار كمرشان خم شده چرا به منفعت طلبي يك عده دلال ارز و سكه پايان داده نمي شود؟ آيا ديدگاه مسئولين اين دولت هم مثل دولت كارگزاران شده كه معتقد بودند بخشي از مردم بايد زير چرخ توسعه له بشوند؟
2810---0917
¤اينكه آقاي آمانو دبير كل آژانس انرژي اتمي گفته عروسك خيمه شب بازي نيست راست گفته چون عروسك خيمه شب بازي مربوط به گذشته است. ايشان در حكم ربوت برنامه ريزي شده از سوي صهيونيست ها و آمريكايي ها عمل مي كند.
8847---0919
¤در جواب آن آقا كه در برنامه هفت سيما گفته فرهنگ بسيجي مقدس است ولي لباس و چفيه بسيجي مقدس نيست بفرماييد هر چيزي كه براي خدا باشد با تمام لوازمش مقدس مي شود وقتي شهيد مقدس است مزار و خاك قبر شهيد نيز مقدس است.
5130---0913
¤به مسئولين كشور همسايه تركيه بايد گفت اگر قصد احياي جايگاه امپراطوري عثماني گذشته را دارند راهش در مبارزه با رژيم اشغالگر قدس است نه اينكه با كشور مخالف اسرائيل درگير بشوند.
1415---0913
¤از دستگاه هاي نظارتي و بازرسي و دولت محترم درخواست مي شود جلوي افزايش قيمت كاذب خودرو را در كشور به ويژه در دو شركت سايپا و ايران خودرو بگيرد.
3911---0914
¤از دولت محترم و نمايندگان مجلس خراسان جنوبي درخواست مي شود براي تسريع در پروژه انتقال آب به استانهاي شرق كشور و دشت هاي تشنه ايران اقدام اساسي نمايند.
2773---0913
¤مي خواستم بنويسيد اگر كسي فقط براي ثبت نام در مسكن مهر تهران 20 ميليون تومان پول داشته باشد چه نيازي دارد كه از اين طريق صاحب مسكن بشود. در ضمن جانبازاني مثل بنده كه براي درمان نياز فوري به پزشك و بيمارستان پيدا مي كنند نمي توانند در شهرك هاي حاشيه اي براي مسكن مهر ثبت نام بكنند. لطفا براي مسكن اين عده فكري بشود.
0345---0912
¤شهرستان خوي بعد از اروميه بزرگ ترين شهرستان استان آذربايجان غربي محسوب مي شود. با اين وصف چرا مسئولين استان براي دسترسي ساكنين اين شهر به شبكه ديجيتالي اقدام نمي كنند؟
2698---0914
¤بشاگرد اگرچه شهرستان شده ولي مشكلات زيادي دارد. از جمله اينكه به دليل نداشتن جاده مناسب ماشين هاي سنگين به اين شهر تردد چنداني ندارند و شهروندان مصالح ساختماني مورد نياز خويش را با هزينه بسيار بيشتر از شهرستان ميناب تهيه مي كنند.
0897---0917
¤ بر ساحت نوراني پيغمبر ما تاخته اند
در اوج جنون خود «فيلم» ساخته اند
رسوا شده اند تمام عالم غوغاست
گويي كه دوباره نهضت عاشوراست
خون همه مسلمين به جوش آمده است
باز مصر و ليبي به خروش آمده است
صنعاي يمن شهيد غيرت داده
اين خون به همه نويد عزت داده
گفتند مراجع كه به جمعه آييد
بر مهدي فاطمه فرج را خواهيد
مشت دگري بر صورت خصم نواخت
اين جمعه همه خرد و كلان ز مصلاي نماز
علي شايان از فومن
¤ از دست اندركاران وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبليغات اسلامي تقاضا داريم با چاپ كتب مربوط به معصومين(ع) تشنگان مكتب اسلام را سيراب كنند.
سليمان بلغار
¤ با اين وضع بحراني كه براي دلار به وجود آمده اتحاديه تعاوني هاي17 گانه ترمينال جنوب با سرمايه و امكاناتي كه دارد مي تواند لاستيك در اختيار ما بگذارد. آن ها مدتي است لاستيك را به قيمت يك ميليون و 320هزار تومان خريداري كرده اند اما اين لاستيك را به ما نمي دهند و ما مجبوريم هر لاستيك را به قيمت 3 ميليون تومان بخريم آن هم گارانتي ندارد و از كيفيت خوبي نيز برخوردار نيست و بعد از چند ماه دوباره بايد تعويض شود.
اصغركردبچه
¤ فروشگاهي در شهرك غرب به نام دانشگاه امام صادق(ع) تأسيس شده است كه متأسفانه تمام اقلام خوراكي آن از كشور تركيه است. آيا اين كار شايسته يك دانشگاه اسلامي است؟ لطفاً مسئولان دانشگاه به اين موضوع رسيدگي كنند.
5678-0912
¤ شركتهاي خودروسازي بايد در سال توليد ملي فقط به فكر توسعه و گسترش صنايع داخلي خود باشند.
يك شهروند
¤ از زحمات شما در چاپ مطالبي كه در مورد مرحوم حاج عبدالله والي بود خيلي تشكر مي كنم. آيا مي توان اين مجموعه را به صورت كتاب چاپ كرد تا در اختيار همگان قرار گيرد؟
0048-0912
كيهان: اين مجموعه قبلا در كتابي به نام «تا خميني شهر» منتشر شده است.
¤ اصلاح بند ج ماده 18 آئين نامه نحوه اجراي محكوميتهاي مالي چرا لحاظ نمي شود؟ چند سالي است كه از فردي طلبكار هستم كه فراري است. دختر او عليه ما شكايت كرده است و ما نمي توانيم طلب خودمان را از آنها بگيريم. او عليه ما شكايت كرد كه ما آبروي آنها را با اين كار برده ايم و بابت اين شكايت بايد 400 هزار تومان بپردازيم! اين چه عدالتي است؟
9067-0912
¤ وقتي مشكلات بيان شده هم وطنان را هر روز در ستون كيهان و خوانندگان مي خوانم كم كم به اين نتيجه مي رسم كه گوش شنوايي در كار نيست و بعضي از مسئولين توجهي به اين مشكلات ندارند.
5176-0911
¤ بايد به جوانان ز ولايت گوييم
تنها نه ولايت، ز فقاهت گوييم
ترويج نماييم كه اين راه هدي است
فرمان ولايت فقيه حكم خداست
تبليغ كنيم اي جوان شبهه هوي است
راه شيطان رجيم از نور جداست
علي شايان فومن
¤ از مسئولان و دولتمردان تقاضا داريم نسبت به گراني لبنيات و گوشت توجه ويژه اي داشته باشند. ما بازنشستگان واقعاً خجالت مي كشيم نوه هاي خود را هفته اي يك بار به منزل خود دعوت كنيم و آنها هم دستشان سر سفره دراز نمي شود. ما مستمري بگيران خيلي در فشار هستيم.
يك مستمري بگير
¤ رئيس محترم قوه قضائيه اعلام كرده اند كه به قاضي پرونده برادرم محمدجواد مستقيماً دستور داده ام كه ملاحظه مرا نكنند و دقيق رسيدگي كنند پس چرا به قاضي پرونده فائزه هاشمي دستور نمي دهند ملاحظه كسي را نكنند و رأي قاطعي را صادر كنند. نكند با آ قاي هاشمي
رودر بايستي دارند؟!
8911:0915
¤ براي آقاي ضرغامي و شهاب عباسي متأسفم كه دانسته يا ندانسته در خنده بازار به عالم وارسته و جليل القدر مقدس اردبيلي(ره) توهين شد؟!
5112:0911
¤ از مسئولين سازمان بهزيستي درخواست مي شود نسبت به صدور دفترچه بيمه اينجانب كه 4 ماه است چشم انتظار آنم، مساعدت نمايند.
محمد شاه مرادي
¤ به علت عنايت خداوند (سه قلويي فرزند) كارم را از دست دادم و در حال حاضر با 4 فرزند قد و نيم قد و بيكار و مستاجري مستأصل هستم از افراد خير و نيكوكار تقاضاي مساعدت دارم.
يك شهروند از عبدل آباد تهران
¤ از سازمان بازرسي كل كشور تقاضا دارم بازديدي از شهرداري بخش تسوج داشته باشند و اموال و دارايي مسئولان شهرداري را از نزديك رسيدگي نمايند.
يكي از اهالي تسوج
¤ نطق تو به اجلاس چه غوغا كرده
دشمن به تمام خلق رسوا كرده
موساي زمان عصا به دريازده اي
آيات تجلي هدايت شده اي
فرمود فقيهي از حوزه دين
فرمايش رهبر است آيات مبين
گفتند مباهله نمودي آقا
با رب، تو معامله نمودي آقا
علي شايان از فومن
¤ در تاريخ 6/1/91 ازدواج نمودم و در همين ماه به بانك سپه آستانه اشرفيه مراجعه كردم و از آن تاريخ تا به حال موفق به دريافت وام ازدواج نشده ام و مي گويند سايت بسته است؟! مسئولين بانك مركزي به جاي گره زدن بر قيمت دلار و گراني نسبت به گره گشايي وام هاي اندك امثال ما جوانان اقدام كنند.
2351---0911
¤ لطفا نسبت به كم كاري برخي كارمندان به ويژه بانك صادرات قرچك به مسئولين تذكر دهيد با اينكه 6 باجه دارد تنها 2 باجه آن فعال است و براي يك كار كوچك حداقل 5/2 ساعت معطل مي مانيم.
2254---0912
¤ از معاونت نيروي انساني رئيس جمهور درخواست مي شود تكليف و نتيجه مصاحبه استخدامي استانداري گيلان را كه يك سال از آزمون آن مي گذرد، روشن كنند.
2591---0911
¤ از مسئولين شركت ايرانسل درخواست مي شود با دقت و تطبيق اصل شناسنامه و كارت ملي نسبت به واگذاري سيم كارت اقدام نمايند اخيرا فردي با كپي كارت ملي بنده سيم كارت خريده و باعث دردسر براي اينجانب شده است.
4350---0912
¤ از مديران سازمان حج درخواست مي شود سفرهاي زيارتي عمره و تمتع را كوتاه تر نمايند تا از خروج بيشتر ارز بكاهند.
8003---0917
¤ به دليل مشكلات مالي و بدهكاري و بيكاري و با داشتن 3 فرزند و مستأجري شرايط زندگي براي خانواده بسيار رنج آور شده است. از خيرين مساعدت مي طلبم.
7285---0919
¤ اعتراض ما اين است كه چرا درباره دروغ بودن هلوكاست فيلم يا مستندي تهيه و پخش نمي شود تا موجب بيداري همگان در سراسر جهان و نابودي هر چه سريع تر صهيونيسم گردد.
6775---0912
¤ تعطيلي سفارت كانادا در تهران عقب نشيني غرب در برابر مقاومت ايران اسلامي است.
قاسمي
¤ آقاي محمدمرسي در سخنان خود در اجلاس غيرمتعهدها به خاطر در اختيار داشتن اطلاعات غلط سوريه را با فلسطين اشغالي مقايسه كرد و دولت سوريه را به كشتار مردم سوريه متهم كرد، درحالي كه مي دانيم دولت سوريه كه از حمايت 60درصدي مردم برخوردار است رودرروي تروريست هاي وارداتي ايستاده است و با نقشه اسرائيل و انگليس به خاطر اهداف اهريمني مقابله مي كند.
يك خواننده
¤ درمورد تهديدات نظامي هدفدار رژيم صهيونيستي بايد اذعان داشت براي جهانيان و ديگران اثبات شده است كه اين رژيم هر نوع راه انسانيت و وجدان را به سوي خود بسته است لذا نابودي كامل اسرائيل فقط با گزينه حمله نظامي ممكن است بدين ترتيب كه با كوچك ترين حركتي از سوي آنها جهان اسلام مقابله به مثل خواهد كرد.
يك شهروند
¤ اگر تمام طرح ها و لوايحي كه در مجلس تصويب مي شود، اخذ شده از دستورات اسلام باشد و مسئولان به آنها پايبند باشند دليلي براي اختلاف بين سران سه قوا وجود نخواهد داشت.
سليمان بلغار
¤ رهبر فرزانه ام دلهاي عالم شاد كرد
نقشه هاي شوم استكبار را بر باد كرد
ديدي آخر نطق او بر اهل اجلاس سران
كرده افشا قدرت پوشالي مستكبران
يا علي شور حسيني مي دهي
بوي جانبخش خميني مي دهي
6031-0912
¤ توهين بزرگي كه نتانياهو به اعضاي جنبش غيرمتعهدها كرده است را نبايد بي پاسخ گذاشت دبيركل سازمان ملل و مسئولان كشورمان نبايد نسبت به اين قضايا بي تفاوت باشند.
2464-0919
¤ بايد به كشورهاي غربي، انگليس و فرانسه بگويم كه شما كه اين قدر در مسائل سوريه دخالت مي كنيد و دائم دنبال كشتار و قتل عام و خونريزي هستيد، چطور خود را انسان مي دانيد و نام خود را در رديف مدافعان حقوق بشر مي گذاريد؟
محمدعلي غزاله
¤ از زبان مردم و ملت از مسئولان كه در زمان برگزاري اجلاس مسئوليت پذيري خود را نشان دادند تشكر مي كنم. ضمن اينكه مردم ما هم همه مسئولند و مسئولان هم جزو همين مردم هستند همه جزو يك ملت واحده هستيم.
يك شهروند
¤ بعد از سخنان حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب در شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها همان گونه كه انتظار مي رفت صداي عصبانيت شيطان بزرگ ازحلقوم افراد مفلوكي مثل گنجي و تاجزاده در رسانه هاي ضدانقلاب درآمد.
2283-0916
¤ با آثار بسيار مثبتي كه شانزدهمين اجلاس كشورهاي غيرمتعهد در منطقه و جهان گذاشته و به جا خواهد گذاشت از اين به بعد شيطنت هاي آمريكا و صهيونيسم عليه ايران اسلامي نوعي آب در هاون كوبيدن است.
6263-0938
¤ از نيروي انتظامي كه امنيت برگزاري اجلاس را تامين كردند تشكر مي كنم و به كوري چشم دشمنان اين اجلاس به خوبي و در كمال امنيت و آرامش برگزار شد. در زمان بازيهاي المپيك لندن دولت انگليس از ارتش و سلاحهاي جنگي استفاده كرد در حالي كه در ايران نيروي انتظامي يك تنه تامين اين امنيت را بر دوش كشيد.
كاشاني و عليمرداني
¤ تقويت روابط ايران و مصر حتي با وجود برخي اختلاف نظرهاي جزئي، موجب انزواي رژيم منحوس صهيونيستي در خاورميانه و جهان است و پيام برگزاري باشكوه اجلاس سران در تهران صدور پيام انقلاب به همه جهانيان بود.
قاسمي
¤ شهرداري تهران الحق والانصاف در طول برگزاري اجلاس غيرمتعهدها شهر تهران را براي بازديدكنندگان بسيار زيبا جلوه داد و با زيباسازي هرچه بهتر پايتخت موجب حفظ آبروي ما ايرانيان شد. جا دارد قدرداني بشود.
1344-0912
¤ رژيم كودك كش و جعلي صهيونيسم حيات و بقاي خود را در سايه تهديدات توخالي عليه ديگران جست و جو مي كند. اين جنايتكاران بايد بدانند در عرصه بين الملل هيچ جايگاهي ندارند و هر روز كه مي گذرد نزد جهانيان منفورتر مي شوند. در ضمن آمريكا و اسرائيل بايد تا حال فهميده باشند كه با لفاظي نمي توانند اهداف پليد خويش را پيش ببرند.
بختياري
¤ جانباز شيميايي برادر شهيد و فرزند شهيد هستم. براي تامين هزينه درماني بسيار در مضيقه مي باشم. از مسئولان تقاضاي رسيدگي به درصد جانبازان را دارم.
1279-0916
¤ نمي دانم در اين كشور كمبود كارگردان دلسوخته داريم كه صدا و سيما با يك كارگردان زن كه پرونده سياهي دارد صحبت مي كند. جامعه هنري بايد اين افراد را طرد كنند، اين افراد دست در دست بيگانگان دارند.
يك پيام
¤ تذكري در مورد آبياري جنگلهاي لويزان به شهرداري بدهيد. به علت عدم آبياري برخي از اين درختان در حال خشك شدن هستند. حيف است اين فضاي سبز از بين برود.
7763:0912
¤ به عنوان يك جوان ايراني يقين و باور دارم كه ملت ايران با برگزاري صحيح فاطميه و عاشورا و به كمك امام عصر(عج) نه تنها مشكل كشورمان را بلكه مشكل جهان را حل خواهد كرد.
1549:0912
¤ حيات غربيها به نفت خاورميانه بسته است و فقط كافي است يك ماه نفت اين منطقه به آنان نرسد، آن وقت فروپاشي غرب حتمي خواهد بود. حال حساب كنيد وقتي سوريه چند موشك به تأسيسات نفت و گاز قطر و عربستان شليك كند چه بلايي بر سر غرب مي آيد.
قليزاده
¤ به آقاي م.الف، بگوييد آن امامي كه شما از نحوه مديريت بحرانش حرف مي زني و خود را پيرو او مي داني فرموده كه «هر كس بگويد شوراي نگهبان كذا، مفسد في الأرض است.» در حالي كه شما در دانشگاه مفيد قم براي ايجاد فتنه در قم، شوراي نگهبان را توهيني بزرگ به مردم دانستي؟! اين چيزهاست كه دل هر دردمندي را به درد مي آورد و بر مظلوميت امام در نزد مدعيان پيروي از او اشك مي ريزد. وقتي كه امام در حبس و تبعيد بود خيلي كمتر از اين در مظلوميت قرار داشت كه مي بيند كساني كه سالها نان و نمك او را خوردند و حال نمك دان را شكسته اند و پس ازرحلتش با تمسك به نامش برخلاف منوياتش عمل مي كنند.
يك دانشجوي دانشگاه شيخ مفيد قم
¤ حناي برخي مسئولين سابق كه گويا با روزنامه آرمان قرارداد بسته اند ديگر رنگي براي مردم ندارد.
يك شهروند
¤ از وزارت راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به نصب چراغ قرمز چشمك زن در پيچ ورودي روستاي تاريخي ابيانه مقابل آرامگاه اين روستا و نيز پايين تر از محل دريافت عوارضي و يا بالاتر از روستاي طره به سمت ابيانه اقدام نمايد.
حسين شفيعي ابيانه
¤ جذب گوينده و مجري و... در صدا و سيما به رويه قوم و خويش گرايي سوق پيدا كرده است. شايسته است مسئولين صدا و سيما نظارت و كنترل و دقت بيشتري داشته باشند و رسانه را به محل بند «پ« عده اي تبديل نكنند.
0153:0913
¤ از مسئولين مركز بهداشت استان خوزستان درخواست مي شود براي رفع مشكل پول خرد و تسريع در راه اندازي امور مراجعين چند دستگاه كارت خوان در مركز بهداشت 17 شهريور شرق اهواز قرار دهند.
محمدرضا رضايي روزبهاني
¤ فرزند علي مرتضي يعني اين
شمشير كشيده ي خدا يعني اين
لبيك بگو به خطبه ي فاطمي اش در اجلاس
فرماندهي كل قوا يعني اين
6031:0912
¤ همسرم به بيماري ام اس دچار شده و حقوق و درآمدم كفاف خريد دارو براي او را نمي دهد از افراد خير درخواست مساعدت دارم.
امجدي
¤ در شهرداري بومهن تكريم ارباب و رجوع شايسته نظام جمهوري اسلامي نيست. از مسئولين امر درخواست نظارت بيشتري مي رود.
3846:0912
¤ در زير پل بندر انزلي متاسفانه خريد و فروش گربه ماهي در حال گسترش است از مسئولين امر درخواست برخورد با آنها را دارم.
3163:0911
¤ در ماه مبارك رمضان در طرح 5+55 شركت همراه اول (55 دقيقه مكالمه رايگان) شركت كردم. اين شركت با ارسال پيامك موضوع را تاييد كرد ولي حال كه نوبت به بهره مندي از اين طرح رسيده از خدمات اعلام شده خبري نيست. چرا؟
9921:0912
¤ نمايندگي شماره 1095 شركت سايپا در كلاك كرج از تعداد 28 مشتري پول ماشين دريافت كرده ولي به حساب اين شركت واريز نكرده است. تكليف ضرر و زيان هاي وارده به اين تعداد مشتري چه مي شود؟
5661:0935
¤ گويا اين جمله از بزرگان دين باشد كه فرموده اند كارهاي بزرگ نبايد كارگزاران را از رسيدگي به مشكلات كوچك غافل نمايد زيرا مشكلات كوچك در صورت بي توجهي به آنها به مشكلات بزرگ تبديل مي شوند.
4800:0912
¤ آيا خريد و پخش فيلم هاي خارجي در رسانه ملي بي توجهي به شعار سال يعني حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني نيست؟
8516:0919

«جوابيه رئيس محترم پليس راهور ناجا- معاونت اجتماعي
و فرهنگ ترافيك»
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 15 شماره 20258 روزنامه به آگاهي مي رساند:
1- راه ارتباطي ريگان به چابهار از شهرستان ايرانشهر عبور مي نمايد كه داراي سه پاسگاه پليس راه در استان سيستان و بلوچستان، شامل پليس راههاي: ايرانشهر- بم، جكيگور و چابهار بوده و در استان كرمان نيز كه داراي حدود 65 كيلومتر حوزه مي باشد پليس راه فهرج- ايرانشهر از مورخ 11/5/91 راه اندازي و فعال گرديده و بدين ترتيب در حال حاضر تعداد 4 پاسگاه پليس راه براي نظارت بر ترافيك محور ياد شده فعاليت مي نمايند.
2- عدم وجود پاسگاه پليس راه در مسير ريگان به ايرانشهر (حوزه استان كرمان) به معناي عدم كنترل پليس بر تخلفات آن محور نبوده بلكه تا قبل از راه اندازي پليس راه فهرج- ايرانشهر نيز اين محور با اعزام تيمهاي گشتي از پليس راه بم تحت كنترل قرار مي گرفت.
3- ادعاي مطرح شده در روزنامه مبني بر اينكه افراد در اين محور كاملا آزاد هستند و با هر سرعتي رانندگي مي كنند كاملا بي اساس است. زيرا در 4 ماهه اول سال جاري تعداد 1942 فقره تخلف به مبلغ 000/580/031/1 ريال در حوزه پليس راه استان كرمان، اين محور توسط تيمهاي گشتي اعمال قانون شده است.
4- در 4 ماهه اول سال 91 مجموع تعداد تصادفات فوتي و جرحي در حوزه شهرستان ريگان 9 فقره بوده است كه ميانگين ماهيانه آن حدود 2 فقره مي باشد كه با آمار 120 فقره منتشر شده از قول رئيس مركز بهداشت ريگان مغايرت فاحش 98 درصدي داشته كه بيانگر سوءنيت مرجع پيش گفته آمار مي باشد.
5- برابر مقررات جاري برخورد با حمل كالاي قاچاق خارج از حيطه وظايف پليس راه بوده و سازمانهاي متعددي از جمله رده هايي از ناجا، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، شركت توزيع فرآورده هاي نفتي، ادارات گمرك و مانند آن متولي مبارزه با آن مي باشند.
 


در نشست سه جانبه قاهره ارائه شد

نقشه راه ايران براي حل بحران سوريه

علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در نشست سه جانبه قاهره، نقشه راه جمهوري اسلامي ايران را براي حل بحران سوريه ارائه داد.
وزراي امور خارجه ايران، تركيه و مصر كه در قاهره چهار ساعت دور يك ميز نشستند تا به راه حلي براي بحران سوريه دست يابند، معتقدند صحبت كردن درباره گشوده شدن گره سوريه هنوز زود است.
علي اكبر صالحي، احمد داوود اوغلو و محمد كامل عمرو- وزراي خارجه ايران، تركيه و مصر- در حالي به ديدار هم رفتند كه عربستان از شركت در اين نشست خودداري كرد.
وزيران 3 كشور مذكور پس از نشست در يك كنفرانس خبري كوتاه اعلام كردند: براي سخن گفتن درباره راه حل هاي بحران سوريه هنوز زود است.
محمد كامل عمرو در اين رابطه اظهار داشت: راه هاي حل بحران سوريه را مورد بحث و بررسي قرار داديم و توافق كرديم رايزني ها ادامه داشته باشد و در حال حاضر براي اينكه از راه حل هاي كاربردي سخن بگوييم زود است.
احمد داوود اوغلو نيز اظهار داشت: نمي توان در آغاز نشست كميته 4 جانبه راهكار فوري براي حل بحران سوريه ارائه كرد.
وي افزود: مهم اين است كه معتقديم راه حل بحران سوريه بايد منطقه اي باشد و لذا به رايزني ها ادامه خواهيم داد. ما درباره برخي اصول به توافق رسيديم و بالطبع اختلاف نظري نيز با يكديگر داريم.
وزارت خارجه مصر پيش از اين اعلام كرده بود كميته 4 جانبه درباره برخي اصول به توافق خواهد رسيد كه توقف فوري خشونت ها در سوريه، حفظ وحدت و حاكميت اين كشور، مخالفت با دخالت نظامي خارجي در سوريه، از سرگيري روند سياسي با مشاركت تمامي طيف هاي مختلف سوريه مهمترين آنها محسوب مي شود.
در همين حال علي اكبر صالحي اظهار داشت: انتظار يافتن راه حل سريع در اين نشست غيرواقعي است. ما بايد در اين رابطه صبور باشيم و تأكيد مي كنم كه اشتراكات ما درباره بحران سوريه بيش از اختلافاتمان است.
وي با بيان اين مطلب افزود: در اين نشست بر ضرورت راه حل مسالمت آميز براي حل بحران سوريه به ويژه از سوي كشورهاي تأثيرگذار منطقه تأكيد شد.
صالحي در ادامه گفت كه موضع ايران در قبال بحران سوريه اين بوده است كه دولت سوريه بايد پاسخگوي خواسته هاي ملت سوريه باشد اما راه حل بحران اين كشور نبايد از خارج تحميل شود.
بنا به گزارش خبرگزاري ها، صالحي در اين نشست راه كار پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران را براي حل بحران سوريه ارائه داد.
اعلام توقف درگيري و خشونت به طور همزمان توسط طرفين، تأكيد بر ضرورت حل مسالمت آميز بحران بدون دخالت خارجي، توقف هرگونه حمايت هاي مالي، نظامي و آموزشي از گروه هاي مسلح، آغاز گفت وگو ميان دولت سوريه و معارضين، تشكيل كميته آشتي ملي با مشاركت همه جريانات و گروه ها، اعزام ناظرين از چهار كشور جهت نظارت بر روند توقف خشونت و انجام گفت وگوها، تاكيد بر لزوم حفظ يكپارچگي، وحدت ملي و وحدت ارضي سوريه و كمك به روند انجام اصلاحات ريشه اي و تحقق رويكرد مردمسالاري و دموكراتيك با محوريت سوري- سوري از جمله محورهاي اصلي ارائه شده توسط صالحي در نشست قاهره است.
اين نشست در حالي پايان يافت كه طرفين توافق كردند دور بعدي گفت وگوها هفته آينده در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك انجام شود.
همچنين صالحي در ديدار دو جانبه با همتاي مصري خود درباره روابط دو جانبه و مباحث منطقه اي و بين المللي بحث و گفت وگو كرد.
به گزارش پايگاه مصري اليوم السابع، «علي اكبر صالحي» پيش از ظهر ديروز در مقر رياست جمهوري مصر در مصر الجديده با مرسي ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار دو طرف تحولات سوريه و نيز تحولات بين المللي و منطقه خاورميانه را مورد بحث و بررسي قرار دادند. در اين ديدار همچنين «محمد كامل عمرو» وزير امور خارجه مصر نيز حضور داشت.
 


معاون وزير كشور: آمادگي امنيتي وزارت كشور براي برگزاري انتخابات 92 بيش از گذشته است

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور تصريح كرد كه آمادگي ما براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري بيش از گذشته است.
علي عبداللهي معاون امنيتي انتظامي وزير كشور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه براي امنيت انتخابات رياست جمهوري برنامه هايي را پيش بيني كرده ايم، اظهار داشت: البته هنوز به صورت اجرايي كاري را شروع نكرده ايم.
وي با تاكيد بر اينكه ما در زمان لازم اقدامات خود را اعلام خواهيم كرد، تصريح كرد: آمادگي ما در برگزاري انتخابات رياست جمهوري بيش از گذشته است و هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
گفتني است، انتخابات يازدهم رياست جمهوري همزمان با انتخابات ميان دوره اي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا روز جمعه 24خرداد سال آينده برگزار مي شود.
 


در گفت وگوي تلفني احمدي نژاد و نخست وزير بنگلادش مطرح شد

برگزاري جلسه مشورتي مصوبات اجلاس نم در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل

رئيس جمهور كشورمان و نخست وزير بنگلادش در گفت وگوي تلفني، مسائل و موضوعات گوناگون منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
«محمود احمدي نژاد» در گفت وگوي تلفني با «شيخ حصينه ماجد»، نخست وزير بنگلادش با اشاره به تاكيد فراوان اعضاي جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران مبني بر ايجاد ساختارهاي لازم براي استفاده از توان و ظرفيت هاي جنبش غيرمتعهدها، بر لزوم آماده سازي مقدمات ايجاد ساختارهاي لازم براي اجراي مصوبات اين جنبش و برگزاري جلسه مشورتي در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد براي بررسي پيشنهادات و تصميم گيري در اين خصوص تاكيد كرد.
شيخ حصينه ماجد، نخست وزير بنگلادش نيز در اين مكالمه تلفني از مديريت موفقيت آميز شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از سوي جمهوري اسلامي ايران تقدير و ايجاد ساختارهاي اجرايي لازم در اين جنبش را موضوعي حائز اهميت عنوان كرد.
 


نظريه پرداز مشهور سياست بين الملل:

وقتي يك ويدئوي ابلهانه چنين اعتراضاتي برمي انگيزد حمله به ايران چه واكنشي خواهد داشت؟

استفان والت، نظريه پرداز مشهور سياست بين الملل به كساني كه در فكر حمله به ايران هستند توصيه كرد نگاهي به وقايع يك هفته اخير خاورميانه انداخته و درس بگيرند.
اين استاد دانشگاه هاروارد در يادداشتي كوتاه در فارين پاليسي نوشت: «اگر شما يكي از كساني هستيد كه هنوز فكر مي كنند حمله به ايران ايده خوبي است، بهتر است لحظه اي را به تفكر در خصوص وقايع هفته گذشته در خاورميانه بپردازيد. اگر يك ويدئوي آماتور و ابلهانه توانست چنين اعتراضات ضدآمريكايي را از تونس تا پاكستان برانگيزد، تصور كنيد كه حمله مشترك آمريكا - اسرائيل عليه ايران چه واكنشي برخواهد انگيخت؟»
اين نظريه پرداز نورئاليست و مطرح آمريكايي افزود: مبادا نگراني چند تن از سران عرب در خصوص برنامه هسته اي ايران شما را گمراه كند.... افكار سنجي هاي انجام شده در جوامع عربي نشان مي دهند كه جوامع عرب چندان از پتانسيل هسته اي ايران نگران نيستند و آن را در مقابل تسلط نظامي ايالات متحده و زرادخانه هسته اي اسرائيل ارزيابي مي كنند.
حمله اسرائيل يا ايالات متحده به ايران در منطقه به عنوان نشانه ديگري از دشمني با اسلام و تلاش براي تسلط بر منطقه ارزيابي خواهد شد. احساسات عمومي به شدت عليه آمريكا برانگيخته خواهد شد و دولت هاي كنوني منطقه هم چاره اي ندارند جز اينكه با اين احساسات همراه شوند.
والت يادداشت كوتاه خود را چنين پايان داده است: در منطقه خاورميانه اين روزها مشكلات زيادي وجود دارد: جنگ داخلي در سوريه، خشونت هاي سطح پايين در عراق، ناپايداري در يمن، شبه نظاميان مسلح در ليبي، عدم ثبات در مصر، پاكسازي قومي تدريجي در كرانه باختري رود اردن و غيره. اما هيچ كدام از اين مشكلات آن قدر جدي نيست كه نتوانيم بدترش كنيم!


با انتشار بيانيه اي آمانو براي گفت وگو با ايران در آينده نزديك اعلام آمادگي كرد

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از ديدار با رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان با صدور بيانيه اي از آمادگي آژانس براي برگزاري دور جديدي از گفت وگوها با تهران در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، آژانس بين المللي انرژي اتمي ديروز با انتشار بيانيه اي درخصوص نشست روز دوشنبه بين آمانو و «فريدون عباسي» رئيس سازمان انرژي اتمي براي گفت وگو با ايران در آينده اي نزديك ابراز آمادگي كرد.
آمانو در بيانيه خود گفت: من به دكتر عباسي تأكيد كردم كه آژانس به ادامه گفت وگو با جمهوري اسلامي ايران متعهد است و اعلام آمادگي مذاكره كنندگان آژانس براي ديدار با ايران در آينده اي نزديك را اعلام مي كند.
مدير آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه گفت كه ديد بان اتمي سازمان ملل مذاكرات بيشتري با ايران در زمينه برنامه هاي هسته اي اين كشور خواهد داشت.
آمانو در نشست سالانه كشورهاي عضو آژانس گفت: آژانس در ابتداي امر متعهد است كه مذاكرات خود را با جمهوري اسلامي ايران افزايش دهد.
بر اساس اين گزارش، آمانو تاريخ مشخصي را براي آغاز دور جديد گفت وگوها كه از ماه ژانويه آغاز شده و آخرين دور آن در ماه اوت برگزار شد ارائه نكرد.
 


در آستانه هفته دفاع مقدس نام اولين خلبان شهيد پلاك شد

در آستانه هفته دفاع مقدس و به منظور تجليل از ايثار و فداكاري هاي شهداي گرانقدر، نام جاويدان اولين خلبان شهيد دوران هشت سال دفاع مقدس، سرلشگر محمد صالحي در شمال تهران پلاك شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، مهندس بهروز رضايي قائم مقام شهردار منطقه در مراسم نامگذاري كوچه «عرفات» در خيابان عمار به نام شهيد امير سرلشگر خلبان «محمد صالحي» به عنوان نخستين شهيد عمليات برون مرزي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به رشادت ها و از خودگذشتگي هاي اين شهيد گرانقدر گفت: شهدا، سرمايه هاي ارزشمند يك كشور و قدرت معنوي و حقيقي نظام جمهوري اسلامي هستند و اگر اصلي ترين معابر بزرگراهي و ميادين كشور نيز به نام شهداي بزرگوار نامگذاري شود در برابر رشادت و سلحشوري آنها اقدامي ناچيز است.
رضايي يادآور شد: اين شهيد در نخستين ساعات حمله دشمن بعثي در 31 شهريور سال 59 پس از آنكه هواپيماهاي عراقي دبستاني را در شهر كرمانشاه بمباران كردند، داوطلبانه از پايگاه هوايي شهيد نوژه همدان به ميدان رزم اعزام شد و در حمله اي كوبنده و رعدآسا مواضع دشمن را در كوت و شعيبيه عراق هدف قرار داد اما در مسير بازگشت به ميهن اسلامي جاويدالاثر شد و نامش به عنوان اولين خلبان شهيد دفاع مقدس در تاريخ جنگ تحميلي باقي ماند.
گفتني است، كوچه شهيد امير سرلشگر خلبان محمد صالحي در محدوده ناحيه 4 شهرداري منطقه يك، خيابان عمار حدفاصل بوستان مهر و ميدان ياسر قرار دارد.
 


شمارش معكوس واشنگتن پست براي سقوط سلطنت آل سعود (خبر ويژه)

محافل آمريكايي معتقدند عربستان هر چند تاكنون از بي ثباتي هاي خاورميانه در امان مانده اما در حال نزديك شدن به نقطه بحراني خود است.
روزنامه واشنگتن پست بحران جانشين شاه 88 ساله، كاهش ذخاير نفتي و چنددستگي در ميان وهابيون را بحران هاي گريبانگير رژيم سعودي توصيف كرد. كارن اليوت هاوس از برندگان جايزه پوليتزر با بيان اينكه «دعواي جانشين سلطنت در راه است، تصريح كرد: عربستان سعودي از شلوغي و بي ثباتي كه مصر، سوريه و يا ليبي را به لرزه درآورد به نظر در امان مانده. اما اين كشور مهم خاورميانه نيز در حال نزديك شدن به نقطه بحراني خودش است. پسران ارشد ملك عبدالعزيز بن سعود، بنيانگذار عربستان سعودي كه پس از مرگ پدرشان در سال 1953 بر اين كشور حكمراني كرده اند به آخر خط نزديك مي شوند و اين به معناي ابهام سرنوشت آينده بازار نفت جهان است.
تحليلگر واشنگتن پست مي نويسد: ملك عبدالله حدود 90 ساله و شاهزاده سلمان، وليعهد عربستان نيز 76 ساله است. خانواده سلطنتي مي تواند سلطنت را به بقيه برادران تني و ناتني بسپارد اما حتي جوانترين آنان اكنون حدود 60 ساله است. هيچ يك از آنان نه وقت و نه حتي انرژي آن را دارد تا با مشكلاتي چون بي سوادي، بيكاري، فساد اداري، مشكلات اقتصادي و جامعه جوان و بي حوصله مواجه شود. به اين ها بايد مشكلات خارجي مثل ناآرامي خاورميانه، بلندپروازي هاي هسته اي ايران و اتحاد دشوار با ايالات متحده را نيز افزود.
اليوت هاوس معتقد است: سه ستون ثبات عربستان سعودي دارد كه ترك برداشته است؛ ذخاير عظيم نفتي در حال كاهش است. گروه هاي وهابي حامي آل سعود دچار چنددستگي شده اند و حالا خانواده سلطنتي در بحران نسل جانشين قدرت است. تا به حال روال سنتي اين گونه بود كه وليعهدي به ترتيب سن از برادر ارشد به برادر جوان تر منتقل مي شد. طبيعتا هر كدام از برادران كه به قدرت مي رسيد پسرانش پست هاي كليدي را مي گرفتند اما پادشاه همواره مي دانست كه تاج نه به پسران، بلكه به برادران جوانترش خواهد رسيد. تفاوت اين نظام با ديگر پادشاهي هاي جهان اين است كه شاهزادگانش اغلب چندبار ازدواج مي كنند و هر كدام ده ها پسر دارند، و شمار شاهزادگان سعودي اكنون حدود 7000 نفر است.
واشنگتن پست نوشت با در نظر گرفتن بي ميلي خانواده سلطنتي سعودي به ريسك، ادامه وضعيت فعلي محتمل ترين گزينه پيش روي خانواده سلطنتي است. اما آنچه كه براي آنان امن و بي خطر است، براي رژيم خطرناك است.
اين روزنامه آمريكايي در پايان مي نويسد: هواپيماي لوكس خاندان سعودي مشكلات فني دارد اگرچه همچنان با هدايت چندين خلبان پرواز مي كند. هواپيما در عين حال اوج نمي گيرد و كم كم سوختش دارد تمام مي شود. بخش فرست كلاس هواپيما يكسره در اختيار مسافراني است كه شاهزاده اند و شهروندان خسته سعودي در بخش اكونومي به سر مي برند. در ميان آنان بنيادگرايان به چشم مي خورند كه مي خواهند اوضاع عوض شود. همچنين تروريست هايي كه هدفشان ربودن هواپيما و بردنش به جايي نامعلوم است. جايي در هواپيما شايد يك گروه پرواز جديد نشسته باشد كه مي تواند هواپيما را به سلامت هدايت كند اما شانس زيادي براي گرفتن كنترل ندارند. پس هواپيما با همين وضع در آسمان مي ماند تا يا ربوده شود و يا سقوط كند.


خرازي: چپ ها باعث شدند حال مردم از اصلاحات به هم بخورد (خبر ويژه)

صادق خرازي اصلاح طلبان و چپ هايي مانند عباس عبدي را متهم به موج سواري و رفتار چوب پنبه اي كرد. او مي گويد آنها از تندروي دهه اول انقلاب به شيفتگي و شيدايي نسبت به غرب رسيده اند.
صادق خرازي در وبسايت ديپلماسي ايراني با بيان اينكه «آقاي عبدي! بپذيريد خيل كثيري از مردم از نظريه پردازي هاي ملوكانه بي پايه منزجر شده اند نوشت: رانت بازي اقتصادي، فرد محوري و پنهانكاري و جبن سياسي جريان موسوم به نوروشنفكراني كه اصلاحات را هم مصادره كردند، مردم را مشمئز كرده است... هدف من نقد كساني است كه روزي و روزگاري چپ زدن و از ديوار سفارت بالا رفتن را مد روز تلقي مي كردند و امروز شيفتگي و شيدايي نسبت به فرهنگ غرب را ملاك اصلاح و پيشرفت مي دانند.
اين ديپلمات سابق مي افزايد: يك پرسش بزرگ در مقابل مشاطه ذهن اهل علم و تحليل وجود دارد، چرا فرايند دولت سازندگي- كه بي نقص هم نبود و هزار نكته باريك تر از موي هم در زواياي آشكار و پنهان آن وجود داشت- به فرايند دولت اصلاحات منجر شد؟ اما در دور بعد، شد همين بساط كه مي بينيم اجازه مي خواهم بگويم وقتي مردم ديدند كساني وارث حماسه دوم خرداد شدند كه هيچ نقشي در آن نداشتند؛ وقتي مردم ديدند كه حضورشان گروگان گرفته مي شود؛ وقتي مردم ديدند كه شعار عبور از خاتمي و خروج از حاكميت به راحتي به بستر پاك انديشه جوانان حقنه مي شود؛ و وقتي مردم ديدند كه نوتئوري سازان به هر حادثه اي كه برايشان پديد مي آيد اين چنين تواب مي شوند و ريسمان و آسمان را براي توجيه خود به هم مي بافند، سراغ گزينه ديگر را گرفتند.
خرازي در ادامه تصريح كرده است: تندروهاي چپ سابق و روشنفكر نمايان لاحق واقعه تاريخي دوم خرداد را به گروگان گرفتند. آنها با ادعاي مذاكره با آمريكا، يا مناظره خودخوانده ازباب مقدمه مذاكره، مي خواهند هميشه روي يك سكه باشند. مثل چوب پنبه همواره روي آب بمانند و همواره همانند درب مخروطي شكل به سر هر بطري بخورند!
وي خاطرنشان كرده است: خوب است سرتان را از برف بيرون كنيد و قضاوت و داوري ديگران را نسبت به خود ببينيد، اين چه داستاني است كه كساني كه داراي تحليل هاي چپ و تندروي آنچناني بودند و روزگاري نان خط امامي را مي خوردند و مسئوليت هاي كليدي امنيتي- سياسي- اقتصادي را كسب يا غصب كرده بودند، يكباره تغيير موضع بدهند، همكار صداي آمريكا، راديو فردا و در حلقه همفكران پنتاگون و تمامي نهادهاي سياسي- امنيتي آمريكا قرار بگيرند! جناب عبدي! آيا اين قابل قبول است كه عده اي رندانه با ارتزاق از آرمان هاي امام و انقلاب نان و نام براي خويش دست و پا كنند و با بالا رفتن از ديوار سفارت آمريكا معجزه بيافرينند و شفا بجويند و روزگاري به گفت وگو با آمريكايي ها روي آورند؟ سؤال من از آقاي عبدي اين است، مواضعي كه عليه نهضت آزادي و دولت مرحوم مهندس بازرگان و شهيد مظلوم آيت الله بهشتي گرفتيد چه بود؟ چه شد كه همان كساني كه از جانب شما موضوع افشاگري بودند، اينك دوستان نزديك شما شده اند و ايشان را به ياران امام و انقلاب ترجيح مي دهيد؟
 


70 هزار موشك سنگين حزب الله آماده شليك به اسرائيل (خبر ويژه)

حزب الله در جنگ 33 روزه صرفا 4 هزار موشك آن هم از جنس سبك به سوي اسرائيل شليك كرد اما حالا اين گروه 70 هزار موشك پيشرفته و آماده شليك دارد.
كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي در تبيين آمادگي رزمي ارتش حزب الله خاطر نشان كرد اگر روزي جنگي با حزب الله درگيرد، جنگ قبلي در قبال جنگ جديد حكم تفريح را دارد. حزب الله در آن جنگ 4 هزار موشك به اسرائيل شليك كرد كه از نوع موشك هاي سبك بود و تا جلوتر از منطقه الخضيره نرسيد اما آنها امروز 70 هزار فروند موشك آماده شليك دارند كه غالبا از نوع سنگين است و مي تواند همه جاي اسرائيل را هدف قرار دهد.
اين شبكه تلويزيوني با تاييد سخنان سيدحسن نصرالله گفت: دبيركل حزب الله مي گويد اين بار در صورت اصابت بمب و موشك به بيروت، تل آويو را آماج حملات موشكي قرار مي دهيم.
از سوي ديگر روزنامه يديعوت آحارونوت با انتشار گزارشي تاكيد كرد: اسرائيل در صورت جنگ با ايران ورشكست خواهد شد.
اين روزنامه صهيونيستي نوشت: روزي كه جنگ با ايران آغاز شود، فاجعه انساني و اقتصادي در اسرائيل به وجود خواهد آمد. آمارهاي رسمي حاكي از آن است كه با توجه به هزينه هاي سنگيني كه اقتصاد ما پس از جنگ 33 روزه متحمل شد به هيچ وجه آسان نيست كه اين بار بتواند از پس هزينه هاي اقتصادي جنگ با ايران برآييم. روزنامه مذكور با مرور هزينه هاي سنگين جنگ 33 روزه مي نويسد: اين در حالي است كه آن جنگ تنها 33 روز به طول انجاميد و تنها مناطق محصوري از شمال را كه تنها 20 درصد از توليد ناخالص داخلي اسرائيل در آن متمركز است، شامل شد. در آن جنگ اسرائيل 700 سرباز خود را از دست داد و نزديك به 8 هزار نفر نيز زخمي شدند. اين همه در حالي است كه اسرائيل در نهايت در آن جنگ شكست خورد. به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه شمار نظاميان آماده به رزم حزب الله در آن جنگ تنها 700 نفر بود و نيروي جنگجو ذخيره آن نيز به 7300 نفر مي رسيد. اما در مورد ايران، اين كشور 550 هزار نيروي آماده به رزم در اختيار دارد كه بيش از 780 برابر نيروي نظامي حزب الله است. شمار نيروهاي ذخيره آن نيز در حدود 8/1 ميليون سرباز است اين ارقام نشان مي دهد كه در صورتي كه اسرائيل بخواهد با ايران وارد جنگ شود هزينه هايي به مراتب سنگين تر از جنگ با حزب الله متحمل خواهد شد.
يديعوت آحارونوت افزود: در عين حال زماني كه اسرائيل با حزب الله در سال 2006 جنگيد از رشد اقتصادي برخوردار بود در حالي كه اسرائيل در وضعيت فعلي از رشد اقتصادي در خور توجهي برخوردار نيست. در حال حاضر دولت اسرائيل در يك بحران اقتصادي تمام عيار به سر مي برد.
وضعيت اقتصادي اسرائيل در حال حاضر شباهت بسياري به وضعيت بحران اقتصادي اش در دهه هفتاد دارد. قطعا چنين جنگي در وضعيت فعلي آن هم با كشور نفت خيزي چون ايران هزينه هاي اسرائيل را بسيار بيشتر از حد تصور خواهد كرد و چه بسا آن را تا مرز ورشكستگي تمام عيار بكشاند.
در همين حال نيويورك تايمز در گزارشي نوشت: طبق نظرسنجي جديد «شوراي شيكاگو در امور عمومي» 70 درصد آمريكايي ها مخالف حمله يك جانبه به ايران هستند و 59 درصد نيز مي گويند اگر اسرائيل جنگي را با ايران به راه اندازد آمريكا نبايد در مقام دفاع از تل آويو وارد ميدان شود.


نفس راحت سلمان رشدي! (خبر ويژه)

شبكه خبري سلطنتي انگلستان (BBC) در اقدامي همسو با انتشار ويدئوي موهن توسط دولت آمريكا، با سلمان رشدي مرتد به مصاحبه نشست. رشدي در اين مصاحبه ضمن اذعان به شرايط سخت زندگي اش پس از فتواي تاريخي حضرت امام خميني(ره)، آن دوران را وحشت بار خواند. بي بي سي در ادامه از قول سلمان رشدي تصريح مي كند كه: «تنها با روي كار آمدن اصلاح طلبان در ايران بود كه او احساس كرد مي تواند به زندگي عادي برگردد.» زماني كه «سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهور ايران در مصاحبه اي در ژوئن 2001 گفت كه ماجراي سلمان رشدي از نظر او «موضوعي خاتمه يافته» است.» اين اظهارات مي تواند مدال افتخار(!) ديگري بر سينه اصلاح طلبان باشد تا پس از آنكه شيمون پرز آنها را «بزرگترين سرمايه اسرائيل» خواند؛ اين بار سلمان رشدي مرتد آنان را «دليل آرامش» خود بخواند!


اوباما: هيچ كس در دنيا نتانياهو را عليه ايران همراهي نمي كند (خبر ويژه)

باراك اوباما در جمع خاخام هاي يهودي گفت: هيچ يك از سياستمداران جهان نتانياهو را در ترسيم خط قرمز براي ايران همراهي نخواهند كرد. همزمان ليوني وزير خارجه سابق اسرائيل با انتقاد از مواضع نتانياهو گفت: بزرگ ترين متحدان ما نيز اكنون اسرائيل را در جهان منزوي مي بينند.
رئيس جمهور آمريكا در جمع 1200 خاخام آمريكايي گفت: من در مورد برنامه هاي اتمي ايران خط قرمز تعيين نخواهم كرد زيرا نمي خواهم خود را از نظر امكان عمل و مانور محدود كنم. بايد دست ما باز بماند.
به گزارش جروزالم پست وي همچنين گفته است: شخص بنيامين نتانياهو نيز نمي تواند چنين خط قرمزي را تعيين كند چرا كه هيچ يك از رهبران جهان دراين باره دست به دست او نخواهند داد.
همزمان تزيپي ليوني از سران حزب صهيونيستي كاديما و وزير خارجه سابق اسرائيل گفته است: بزرگترين متحدان اسرائيل كه امنيت اين رژيم را حائز اهميت مي دانند، اكنون اسرائيل را در جهان منزوي مي بينند.
به گزارش آژانس خبري رژيم صهيونيستي، ليوني از نتانياهو به خاطر ايجاد اختلاف با اوباما انتقاد كرد و گفت اگر هم اختلافي وجود داشته باشد بايد پشت درهاي بسته بماند. من آشكارا اعلام مي كنم اختلافات با آمريكا كه نتانياهو مسبب آنها بوده به امنيت اسرائيل لطمه خواهد زد و ريشه در بي مسئوليتي دارد.
وي كه از سفر آمريكا برگشته است، همچنين گفت: مداخله جويي نتانياهو در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا خشم و اعتراض بسياري را در آن كشور برانگيخته است.
در اين ميان روزنامه واشنگتن پست در تحليلي خاطر نشان كرد اوباما نمي خواهد در منگنه اسرائيل عليه ايران قرار گيرد. اسرائيل حق ندارد شروطي را به آمريكا تحميل كند و آمريكا نمي تواند اختيار جنگ و صلح خود را حتي به بهترين متحدانش اعطا كند.
ديويد ايگتاتيوس تحليلگر واشنگتن پست مي نويسد: واقعا هدف اصلي نتانياهو از اصرار بر ترسيم خط قرمز عليه ايران چيست؟ مهم است كه تمام اين هشدارها براي توقف غني سازي است اما بدبختانه مدت هاست كه ايران از اين مرز عبور كرده و حتي برخي مراكز غني سازي خود را به زير زمين برده است.
نويسنده واشنگتن پست در ادامه افزوده است: بحث هايي كه نتانياهو مطرح مي كند و در اسرائيل هم بسيار داغ است نه تنها رعشه اي بر دل ايران نيفكنده بلكه رهبران اين كشور را نسبت به نيات واقعي وي به ترديد افكنده است و نتانياهو ناخواسته فضايي را خلق كرده است كه از اين پس بايد براي كسب وجهه و آبروي خود تلاش كند.
نويسنده توصيه كرده است: اوباما اكنون وظيفه دارد به نخست وزير اسرائيل كمك كند دست از اين خطابه هاي نامعقول بكشد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14