(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 شهریور 1391 - شماره 20310

حديث دشت عشق
حمله سپاهان براي رسيدن به نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
نامگذاري يكي از ميادين تهران به نام محمد بنا
سعي مي كنيم انتخابات در موعد مقرر برگزار شود
علي آبادي: كميته ملي المپيك نقشي در مشكلات اخير ورزش نداشته است
آخرين مرحله ليگ دوچرخه سواري در آزادي
برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو
نامه به وزير براي جلوگيري از انتخابات فدراسيون تيراندازي با كمان
معاون وزارت وزرش مدعي شد
وزارتخانه كار غيرقانوني انجام نداده است تعليق ورزش را نمي پذيريم!
سرگروهي تيم ملي بسكتبال با پيروزي برابر ژاپن
تقابل ديدني چلسي و يوونتوس در ليگ قهرمانان اروپا


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي مهرعليان»
رزمنده مجروح جبهه، جانباز شهيد شهر
آن شب علي زودتر از هميشه به خواب رفت. مدت زيادي نبود كه از جبهه برگشته بود. ساعت 30/12 شب مزدوران بعثي موشكي پرتاب كردند و اتاقي كه علي به همراه برادرش در آن خوابيده بود با خاك يكسان شد.
علي مهرعليان، طلبه با ايمان مدرسه امام صادق(ع)، بنا بود هفتمين بار عازم جبهه شود كه تقدير الهي اين چنين رقم خورد. در اسفند سال 62، براثر تركش خمپاره مجروح شد و دست راستش از كار افتاد. او كه خطاط بود، سعي كرد تا نوشتن را با دست چپ تمرين كند و موفق هم شد.
طلبه بسيجي شهيد «علي مهرعليان»، سال 1348 در اصفهان متولد شد و در 30/1/1367 در موشكباران اصفهان به شهادت رسيد.


حمله سپاهان براي رسيدن به نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا

سپاهاني كه ديگر تيم پرستاره فصل گذشته نيست در انديشه راهيابي دوباره به فينال مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا، مرحله يك چهارم نهايي اين مسابقات را با ديدار مقابل الاهلي عربستان آغاز مي كند.
مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا از امروز با برگزاري چهار ديدار آغاز مي شود كه يكي از آنها ديدار سپاهان ايران و الاهلي عربستان است، ديداري كه از ساعت 30:20 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد. اين دو تيم كه در مرحله گروهي فصل 2012 مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا نيز با يكديگر هم گروه بودند، براي سومين بار در فصل جاري به مصاف هم مي روند. در دو بازي گذشته سپاهان در خانه الاهلي به نتيجه تساوي يك - يك دست يافته و در ديدار خانگي با نتيجه 2 بر يك اين تيم را از پيش رو برداشته است. شاگردان «زلاتكو كرانچار» در مراحل گروهي و يك هشتم نهايي مسابقات صلابت تيم قهرمان ليگ برتر ايران را داشتند و با بهره گيري از بازيكنان توانمندي چون برونو سزار، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، فابيو جانوآريو، رحمان احمدي، مهدي كريميان، سيدمهدي سيدصالحي و... حريفان را يكي پس از ديگري از پيش روبرمي داشتند. امروز اما سپاهان تيم پرستاره فصل 91-90 فوتبال ايران نيست و در فصل دوازدهم ليگ برتر پرفراز و نشيب نشان داده است. سپاهاني كه نسبت به فصل گذشته پوست انداخته و جوان تر شده است با انگيزه صعود دوباره به فينال مسابقات ليگ قهرمانان آسيا نيمه دوم اين رقابت ها در فصل 2012 را آغاز مي كند.
الاهلي، حريف سپاهان در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا اين روزها شرايطي متفاوت با فصل گذشته دارد. تيمي كه فصل گذشته با 62 امتياز نايب قهرمان ليگ حرفه اي فوتبال عربستان شد در اين فصل با هشت امتياز رتبه هفتم جدول رده بندي اين رقابت ها را در اختيار دارد، البته با دو بازي كمتر نسبت به تيم صدرنشين كه 16 امتياز كسب كرده است. شاگردان «كارل ياروليم» در حالي مقابل سپاهان صف آرايي مي كنند كه كاپيتان خود «محمد مسعد» را به علت مصدوميت به همراه نخواهند داشت. «ويكتور سيموئز»، مهاجم برزيلي تيم الاهلي نيز به علت آسيب ديدگي در اين بازي غايب است. او همان بازيكني است كه در بازي رفت الاهلي- سپاهان در واپسين دقايق مسابقه از روي نقطه پنالتي دروازه زردپوشان اصفهاني را گشود. برنامه ديدارهاي دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا به شرح زير است:
چهارشنبه- 29/6/91
¤ آدلايد يونايتد استراليا- اف سي بنيادكار ازبكستان (ساعت 14)
¤ ورزشگاه اولسان هيونداي كره جنوبي- الهلال عربستان (ساعت 15)
¤ سپاهان ايران- الاهلي عربستان (ساعت 30:20)
¤ الاتحاد عربستان- گوانگجو اروگرانده (ساعت 05:21).
 


اخبار كوتاه از فوتبال

كسري شديد بودجه در فدراسيون فوتبال
فدراسيون فوتبال ايران با مشكل شديد تأمين بودجه رو به رو است و وزارت ورزش و جوانان نيز پولي به اين فدراسيون پرداخت نكرده است. از زماني كه كفاشيان بر خلاف ميل وزارت ورزش و جوانان در فدراسيون ابقا شد قابل پيش بيني بود كه چالش هايي ميان وزارتخانه و فدراسيون پيش مي آيد.فدراسيون كه به بودجه ساليانه 20 ميليارد توماني نياز دارد،هم اكنون با كسري شديد بودجه رو به رو است و ادامه اين رودند قطعا اين فدراسيون را با بحران مالي عميقي رو به رو مي كند. در اين ميان پرداخت حقوق كارلوس كي روش نيز يكي از مسايلي كه فدراسيون فوتبال سخت به دنبال آن است و در اين ميان خبر مي رسد مبلغي كه فيفا قرار بود به عنوان كمك به فدراسيون (بابت پروژه گل) بپردازد به حساب كي روش ريخته شده تا اين گونه زمينه انتقال آن به فدراسيون فراهم شود گرچه برخي مي گويند اين پول بابت بدهي فدراسيون به كي روش و مشكلات مربوط به انتقال پول به حساب كي روش،در حساب وي باقي مانده و فدراسيون پولي را كه قرار بوده بابت كي روش بپردازد، براي پروژه گل هزينه مي كند. در اين ميان فدراسيون فوتبال نتوانسته اسپانسري نيز براي خود دست و پا كند و از سوي ديگر توفيقي در آزاد كردن پول بلوكه شده فيفا كه قرار بود از طريق بانكي در مالزي به ايران پرداخت شود،نداشته است.اين مشكلات سبب شده تا فدراسيون گرفتار كسري شديد بودجه شود. در همين خصوص يكي از مسئولان بلندپايه فدراسيون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار كيهان تاكيد كرد هزينه يك سال فدراسيون نزديك به 40 ميليارد است كه تا به امروز حتي يك سوم آن نيز تامين نشده است!
دونگ يي مهم تر از نماينده ايران درآسيا!
سرپرست تيم فوتبال سپاهان با انتقاد شديد از تصميم سيما مبني بر پخش نكردن ديدار اين تيم برابر نماينده عربستان، گفت: متاسفيم كه تلويزيون اقدام زشت گذشته در پخش نكردن مسابقه سپاهان از شبكه سوم را تكرار مي كند و در شرايطي كه كشورهاي عربي اين مسابقه را پخش مي كنند، تلويزيون ايران ديداري كه در كشور خودمان برگزار مي شود را پوشش نمي دهد! در جدول پخش برنامه هاي شبكه سه در روز چهارشنبه سريال كره اي دونگ يي در ساعت 45:19 به روي آنتن مي رود و پس از آن نيز سريال خانه اجاره اي از اين شبكه پخش خواهد شد! نكته جالب اينكه قرار است در ساعت 15:23 بازي دو تيم چلسي انگليس و يوونتوس از اين شبكه به روي آنتن برود.
كي روش: نبايد گريه كنيم
كارلوس كي روش مي گويد درست است كه تيم ملي مقابل لبنان بازنده بود، اما بازيكنان نبايد به خاطر اين باخت گريه كنند و بايد همچون تيم هاي بزرگ و قهرمان با قدرت بازگشت. او همچنين منتقدان تيم ملي را افرادي مي داند كه بيشتر به فكر منافع شخصي خود هستند. سرمربي تيم ملي گفت: ما نياز داريم كه به اهدافمان برسيم و اين كار را خواهيم كرد. با حمايت آن هواداراني كه به ما اعتقاد دارند و همچنين آنهايي كه پشت ما ايستاده اند و براي موفقيت تيم ملي در كنار ما تلاش مي كنند.
ژوزه از فهرست گزينه هاي جانشيني گرتس خارج شد
رسانه هاي مراكشي در اين چند روز پس از اخراج اريك گرتس بلژيكي از مانوئل ژوزه به عنوان يكي از گزينه هاي احتمالي جانشيني او ياد كردند، اما علي الفاسي الفهري، رييس فدراسيون فوتبال مراكش اسامي چهار گزينه نهايي سرمربيگري تيم ملي مراكش را اعلام كرد كه در ميان آنها نامي از سرمربي پرسپوليس وجود ندارد. الفهري در گفت و گو با رسانه هاي مراكشي گفت: با چهار گزينه مورد نظر يعني پادو الزاكي، محمد فاخر، رشيد الطوسي و عزيز العامري نشستي يك ساعته داشته و برنامه هاي آنها را شنيديم. به احتمال زياد نام سرمربي جديد امروز اعلام خواهد شد.
ادامه خط و نشان كشيدن هاي مديرعامل پرسپوليس
محمد رويانيان مي گويد با بازيكنان پرسپوليس اتمام حجت كرده كه هر كس دلش با تيم نيست مي تواند برود. او همچنين مي گويد تا پايان قرارداد ژوزه از او حمايت خواهد كرد. مديرعامل پرسپوليس در ادامه خط و نشان كشيدن هاي خود براي بازيكنان پرسپوليس اين بار گفت: به بازيكنان گفتم هر كسي كه نمي خواهد مي تواند از پرسپوليس برود. هر كس براي جنگيدن و بازي نيامده بهتر است ديگر نباشد. گفتم اگر بازيكني اين شرايط را دارد اسم خودش را به سرپرست تيم بدهد. گفته بودم كه آخرين اولتيماتوم را مي دهم و اين كار را هم كردم.
برگزاري جلسه هيات مديره استقلال
جلسه هفتگي هيات مديره باشگاه استقلال عصر روز دوشنبه در محل باشگاه تشكيل شد. در اين نشست مقداد نجف نژاد، علي فتح اله زاده، اميدوار رضايي و احمد شهرياري حضور داشتند كه بهرام افشارزاده تنها غايب جلسه بود. در جلسه هفتگي هيات مديره باشگاه استقلال مقداد نجف نژاد، به نمايندگي از جانب هيات مديره باشگاه از فتح اله زاده بابت عقد قرارداد مناسب با اسپانسر جديد تيم فوتبال استقلال تشكر كرد و مراتب تقدير هيات مديره را به واسطه بازي خوب و پيروزي مقتدرانه تيم استقلال برابر راه آهن اعلام داشت.
 


نامگذاري يكي از ميادين تهران به نام محمد بنا

در جلسه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران پيشنهاد شد يكي از ميادين شهر تهران را به نام «محمد بنا» سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نامگذاري كنند.
در چهارصد و نود و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران، مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر از پيشنهاد نامگذاري يكي از ميادين يا ورزشگاه هاي شهر تهران به نام استاد محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي خبر داد. وي همچنين گفت: اين نامگذاري به كميسيون نامگذاري هاي شوراي شهر ارسال مي شود و در صورت تاييد يكي از ميادين يا مكان هاي ورزشي به نام وي نامگذاري مي شود.
 


سعي مي كنيم انتخابات در موعد مقرر برگزار شود

علي آبادي: كميته ملي المپيك نقشي در مشكلات اخير ورزش نداشته است

محمد علي آبادي ابراز اميدواري كرد با وجود مشكلاتي كه IOC با ورزش ايران دارد مجمع انتخابات كميته ملي المپيك در موعد مقرر برگزار شود.
رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه انتخابات كميته ملي المپيك چه زماني برگزار خواهد شد؟ اظهار كرد: ما داريم سعي مي كنيم به خاطر مشكلاتي كه با IOC ايجاد شده است، موانع را برطرف كنيم و انتخابات را در موعد مقرر برگزار كنيم. وي در واكنش به اين اظهارنظر كه به احتمال فراوان محمد عباسي رقيب شما در انتخابات رياست كميته ملي المپيك خواهد بود. چقدر براي خودتان شانس قائليد؟ تصريح كرد: كادر كميته ملي المپيك براساس انتخابات تعيين مي شود. هر كسي كه مي خواهد در كميته مديريت كند بايد رأي بياورد. ما نمي توانيم تصميم بگيريم كه چه مي شود. اميدوارم كه انتخابات به بهترين شكل برگزار شود و كساني كه مي توانند خدمت كنند بر مسند كار بنشينند.
رئيس كميته ملي المپيك در رابطه با تعليق يكي، دو فدراسيون ورزشي و اينكه كميته چه اقداماتي براي رفع تعليق انجام داده است؟ خاطر نشان كرد: بحث اول اين است كه كميته ملي المپيك در ايجاد اين مشكلات هيچ نقشي نداشته است، وزير ورزش و جوانان بر اساس اختيارات و اساسنامه تغييراتي ايجاد كرد. اساسنامه موجود اين اختيار را به او داده است، اما نهادهاي بين المللي با اين تغيير و تحول موافق نيستند. بايد براساس انتخابات و برگزاري مجمع رؤساي جديد انتخاب شوند. ما اين قضيه را دنبال مي كنيم و در تلاش هستيم تا با صلح و سازش حل شود. وي در واكنش به اين پرسش كه چه زماني تعليق فدراسيون ها برطرف خواهد شد؟ گفت: اميدوارم كه اين اتفاق بيفتد.


آخرين مرحله ليگ دوچرخه سواري در آزادي

سومين و آخرين مرحله از رقابتهاي ليگ برتر دوچرخه سواري در مواد پيست و در سال 1391، از يكم مهرماه در پيست دوچرخه سواري مجموعه ورزشي آزادي برگزار خواهد شد.
سومين و آخرين مرحله از رقابت هاي ليگ برتر دوچرخه سواري باشگاه هاي كشور در مواد پيست، از دوم مهرماه به مدت دو روز در پيست دوچرخه سواري مجموعه ورزشي آزادي برگزار خواهد شد. زمان پذيرش تيم هاي شركت كننده در اين دوره از مسابقات روز شنبه يكم مهر ماه در كمپ تيم هاي ملي دوچرخه سواري خواهد بود و جلسه فني سرپرستان و مربيان تيم هاي شركت كننده در اين دوره از رقابتها نيز ساعت 18 همان روز برگزار خواهد شد. دومين مرحله از رقابت هاي ليگ برتر كورسي در مواد پيست از بيست و سوم مرداد ماه به مدت 3 روز تحت عنوان «جام رمضان» در پيست دوچرخه سواري مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد.
 


برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو

رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو براي حضور در جام جهاني روز چهارشنبه به ميزباني خانه تكواندو برگزار مي شود.
رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو براي حضور جام جهاني امروز در خانه تكواندو برگزار مي شود. فدراسيون تكواندو اسامي تكواندوكاراني كه شرايط حضور در اين رقابتها را دارند به همراه 16 داور قضاوت كننده را اعلام كرد. جام جهاني تكواندو به شيوه جديد طي روزهاي اول تا سوم آذر ماه به ميزباني آروبا در سانتا كروز برگزار مي شود و تيم ملي كشورمان براي دفاع از عنوان قهرماني خود به مصاف رقبا مي رود.


نامه به وزير براي جلوگيري از انتخابات فدراسيون تيراندازي با كمان

رئيس سابق فدراسيون تيراندازي با كمان نامه اي را جهت جلوگيري از برگزاري انتخابات اين فدراسيون به وزير ورزش ارسال كرد.
قرار است مجمع انتخاباتي فدراسيون تير و كمان هفته آينده برگزار شود؛ برگزاري اين مجمع در شرايطي است كه IOC به كميته ملي المپيك اعلام كرده تا زمان اصلاح اساسنامه هاي فدراسيون هاي ورزشي نبايد انتخاباتي در ورزش ايران برگزار شود. در اين شرايط بسياري اعتقاد دارند با برگزاري انتخابات فدراسيون تير و كمان، ورزش ايران با تعليق روبرو خواهد شد. كريم صفايي يكي از اين دسته افراد است؛ وي روز گذشته با نگارش نامه اي به وزير ورزش عواقب برگزاري انتخابات را يادآور شد. در قسمتي از نامه رئيس سابق فدراسيون تير و كمان آمده: «براي آخرين بار از آن مقام محترم استدعا دارم هر طور كه صلاح مي دانيد جلوي انتخابات دوم مهر ماه اين فدراسيون گرفته شود تا اين رشته ورزشي و همچنين ورزش كشور آسيبي نبيند. در خاتمه از آنجايي كه عزت و آبروي ميهن اسلامي از هر چيزي برايمان عزيزتر و مهم تر است آماده هرگونه مذاكرات اصلاحي به منظور دستيابي به راه حل منطقي و خيرخواهانه هستم.»


معاون وزارت وزرش مدعي شد

وزارتخانه كار غيرقانوني انجام نداده است تعليق ورزش را نمي پذيريم!

رئيس مركز توسعه ورزش حرفه اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان تأكيد كرد كه به هيچ وجه تعليق برخي از رشته هاي ورزشي ايران را نمي پذيرد.
حميد سجادي در تازه ترين صحبت هاي خود درباره اقدامات وزارتخانه براي پايان دادن به تعليق شنا و دوچرخه سواري و محروميت احتمالي قايقراني و تير و كمان توضيحاتي را ارائه كرده كه گزينه اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ من تعليق شنا را قبول ندارم و با صراحت نمي گويم كه ما تعليق هستيم. آنها اشكالاتي داشتند، برخي از رؤساي بركنار شده نامه نوشتند و گفته اند كه دولت ايران در اين تغييرات دخالت داشته است. متأسفانه فصل جديدي در ورزش ما باز شده كه شاهد آن هستيم. از روزي كه اساسنامه فدراسيون ها طراحي شده و به تصويب هيأت دولت رسيده وضع بر همين منوال بوده است. حتي ماده 10 كه مهرعليزاده به اساسنامه اضافه كرد، مصوبه هيأت دولت دارد. ما هميشه طبق اين اساسنامه عمل كرديم.
¤ مردم بايد بدانند كه وزارت ورزش و جوانان كار غير قانوني نكرده است. اگر همه كمك كنند روشنگري صورت مي گيرد. مجامع بين اللملي هم هر وقت از ما سؤال كردند، پاسخ داديم.
¤ در حال برنامه ريزي هستيم تا زمان بندي مجامع انتخاباتي را مشخص كنيم. هيچ مشكلي وجود ندارد و در موعد مقرر انتخابات فدراسيون هاي ورزشي كه با سرپرست اداره مي شوند، برگزار خواهند شد.


سرگروهي تيم ملي بسكتبال با پيروزي برابر ژاپن

تيم ملي بسكتبال ايران در آخرين ديدارش از مرحله مقدماتي كاپ آسيا برابر ژاپن به پيروزي رسيد و با صعود به مرحله يك چهارم پاياني به عنوان صدرنشين گروه B، حريف ازبكستان شد.
تيم ملي بسكتبال ايران در آخرين ديدارش در مرحله مقدماتي رقابت هاي كاپ آسيا به مصاف تيم ژاپن، ميزبان رقابت ها رفت و با نتيجه 71 بر 65 به پيروزي رسيد تا به عنوان صدرنشين گروه B راهي مرحله يك چهارم پاياني شود. تيم ملي ايران در اين مرحله بايد به مصاف تيم چهارم گروه A يعني ازبكسستان برود. ملي پوشان در مرحله نخست هند، قطر و چين تايپه را هم شكست داده بودند. همانند ديدارهاي قبلي صمد نيكخواه بهرامي با كسب 16 امتياز و انجام 7 ريباند بهترين بازيكن ميدان بود. حامد آفاق، اصغر كاردوست، اوشين ساهاكيان با 12 امتياز و آرن داوودي نيز با كسب 11 امتياز ديگر بازيكنان موثر ايران شناخته شدند.
 


تقابل ديدني چلسي و يوونتوس در ليگ قهرمانان اروپا

تيم فوتبال يوونتوس امشب در حالي به مصاف قهرمان فصل پيش رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا مي رود كه سرمربي اين تيم حق نشستن بر روي نيمكت را ندارد.
صدرنشينان ليگ برتر و سري آ امشب در گروه E رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با يكديگر ديدار خواهند كرد. آنتونيو كونته كه پيش از اين به دليل فساد در فوتبال ايتاليا به مدت 10 ماه از نشستن بر روي نيمكت محروم شده بود در رقابت هاي ليگ قهرمانان هم حق نشستن بر روي نيمكت را نخواهد داشت. اين مربي حق حضور بر سر تمرينات يووه را دارد اما مجاز نيست در جريان بازي هيچگونه تماسي با تيم خود داشته باشد. با اين حساب هدايت بيانكونري در اين ديدار بر عهده ماسيمو كاررا خواهد بود. از سويي چلسي در حالي در استمفوردبريج به مصاف يووه خواهد رفت كه سرمربي ايتاليايي اين تيم گفته تيم تحت رهبري وي مي خواهد اولين تيمي باشد كه طي دو فصل پياپي قهرمان رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا مي شود. برنامه ديدارهاي امشب به اين شرح است: ¤ چلسي - يوونتوس * شاختار دونتسك اوكراين - نوردسيالند دانمارك ¤ بايرن مونيخ آلمان - والنسيا ¤ ليل فرانسه - باته بوريسف بلاروس ¤ بارسلونا - اسپارتاك مسكو¤ سلتيك اسكاتلند - بنفيكا ¤ براگا - كلوج روماني ¤ منچستريونايتد - گالاتاسراي.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14