(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 شهریور 1391 - شماره 20310

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله يزدي: شيعيان بايد براي دفاع از مكتب اهل بيت(ع) نهايت تلاش را داشته باشند
سخنگوي وزارت امور خارجه: ايران حضور نظامي در سوريه و لبنان ندارد
در مكتب امام
ديشب برگزار شد ديدار جليلي و اشتون در استانبول
در ادامه محكوميت هاي فيلم موهن آمريكايي انجام شد
تجمع اعتراض آميز دانشجويان شهيد بهشتي، شريف و تربيت مدرس
امضاي بيش از 150 نماينده پاي نامه قدرداني از سعيد مرتضوي
عضو حقوقدان شوراي نگهبان:
صدور قطعنامه در محكوميت اهانت به اسلام در دستور كار مجمع عمومي سازمان ملل قرار گيرد
يديعوت آحارونوت: تشديد اختلاف ميان آمريكا و اسرائيل جلوي اعمال فشار بر ايران را گرفته است
قاضي مدير خراساني: بسياري از ايرادات پرونده بيمه ايران برطرف شده است
توسط سخنگوي نوري مالكي مطرح شد
رد ادعاي استفاده ايران از حريم هوايي عراق براي انتقال سلاح به سوريه
طي بيانيه اي مطرح شد؛
اعلام آمادگي وزارت دفاع براي اجراي نظريه اقتصاد مقاومتي
انتصاب سردار فضلي به عنوان فرمانده قرارگاه رزمي امام هادي(ع)
عضو سابق گروهك منافقين: با دستور رجوي به جاي رمضان در محرم روزه مي گرفتيم !
ديدار عباسي و كرينكو در حاشيه كنفرانس عمومي اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي
مادر 4 شهيد جنيدي: اهانت كنندگان به پيامبر(ص) منتظر نتيجه اعمالشان باشند


آيت الله يزدي: شيعيان بايد براي دفاع از مكتب اهل بيت(ع) نهايت تلاش را داشته باشند

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اگر خود را شيعه اهل بيت(ع) مي دانيم بايد حداكثر استفاده را از امكانات براي دفاع از مكتب اين بزرگواران داشته باشيم تا هيچ كس جرات حمله به مقدسات و سرزمين ما را نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله محمد يزدي ظهر ديروز در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي جشن هاي مردمي رضوي اظهار كرد: ارزنده ترين وصيت پيامبر(ص) به امت خويش، امانت داري در زمينه حفظ اهل بيت(ع) و قرآن بوده است.
وي ادامه داد: تاريخ نشان مي دهد كه اهل بيت(ع) در حقيقت بيشترين و بهترين نوع دفاع از قرآن كريم را به وسيله بذل جان و مال خويش داشته و از هر ابزاري براي اين مسئله استفاده كرده اند تا كتاب و سنت حفظ شود.
يزدي با اشاره به سال هاي خانه نشيني اميرالمومنين(ع) به منظور حفظ مصالح مسلمانان بيان داشت: خلافت و امامت ايشان از سوي خداوند و نصب رسول الله(ص) بود هرچند به دليل عدم اقبال مردمي اين امر 25 سال محقق نشد و پس از آن نيز با استفاده از ابزار قدرت مردمي از نصب الهي خويش استفاده كردند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: اهل بيت(ع) همواره مدافع قرآن و سنت بودند و شجاعت آنها حتي در دوران خانه نشيني شايد بيشتر از دوران خلافت بوده است.
وي حضرت معصومه(س) را شناخته شده ترين امامزاده مدفون در ايران دانست و افزود: هيچ شك و شبهه اي در زمينه بارگاه نوراني ايشان وجود ندارد هرچند مقام ولايت توصيه كرده اند كه تمام بارگاه هاي امامزادگان و مكان هاي زيارتي بايد به قطب فرهنگي تبديل شوند.
يزدي با بيان اينكه بيشتر زائران تنها به دنبال حوائج مادي خود هستند گفت: شايد دليل اينكه امام رضا(ع) را امام غريب مي نامند همين باشد كه كمتر كسي تنها به خاطر وجود ايشان به زيارت مشهد مقدس مي رود.
وي در ادامه به توهين اخير صهيونيست ها به ساحت پيامبر اكرم(ص) اشاره كرد و افزود: دليل اين توهين ها عظمت اسلام و ترس آنها از اين بزرگي است زيرا هرگاه مشاهده شود كه بد كسي گفته مي شود بايد دانست كه آن شخص موثر بوده است، بنابراين اميدواريم بتوانيم از همه امكانات در راستاي دفاع از اسلام و پيامبر(ص) استفاده كنيم.


سخنگوي وزارت امور خارجه: ايران حضور نظامي در سوريه و لبنان ندارد

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي گفت: ايران حضور نظامي در سوريه و لبنان ندارد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي كه پيش از ظهر ديروز سه شنبه در محل وزارت خارجه برگزار شد، در پاسخ به سؤالي در رابطه با قطعنامه اخير شوراي حكام پيرامون موضوع هسته اي ايران تصريح كرد: آمادگي كامل براي همكاري ها با آژانس همواره وجود داشت و در بهترين شكل دنبال شده و بيشترين بازرسي ها در كشور ما بوده است و تا الان نيز نشانه اي از ادعاهايي كه بدون سند درباره احتمال ابعاد نظامي برنامه هسته اي ايران مطرح شده مورد تاييد قرار نگرفته است.
وي ادامه داد: ما آمادگي خود را براي توافق كلي در چهارچوبي مورد توافق طرفين اعلام كرده ايم تا به ابهامات و نگراني هاي ادعايي پاسخ داده شود تا حقوق كشور ما در همه مراحل از جمله غني سازي محترم شمرده شود.
عبور سوريه از بحران
وي عنوان كرد: دولت سوريه از اوج بحراني كه با اقدامات تروريستي انجام مي شد عبور كرده است.
خبرنگاري در رابطه با انتشار خبري پيرامون تعيين ايتاليا به عنوان حافظ منافع كانادا در ايران سؤال كرد كه دستيار ويژه وزير خارجه در پاسخ گفت: ظاهرا وزير خارجه كانادا مطلبي به عنوان ايتاليا به عنوان حافظ منافع مطرح كرده است اما بحث تعيين حافظ منافع بايد به صورت رسمي در گفتگوي دو طرفه صورت گيرد كه اين كار هنوز انجام نشده است.
وي در رابطه با برنامه هاي سفر رئيس جمهور به نيويورك به منظور شركت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل گفت: اين سفر در حال برنامه ريزي است و برنامه هاي متعددي تنظيم شده كه به اطلاع مي رسد.
ظن نسبت به عوامل خارجي
خبرنگاري در خصوص اظهارات عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي در اجلاس وين مبني بر اينكه چه ارتباطي مي تواند ميان وقوع انفجار خطوط برق سايت فردو و درخواست يك ساعت بعد يكي از بازرسان آژانس براي بازرسي از اين سايت وجود داشته باشد، سؤال كرد كه رئيس مركز دپيلماسي عمومي و رسانه اي وزارت خارجه با اشاره به اينكه مسائل حفظ امنيت تاسيسات هسته اي در دستور كار ارگان هاي ذيربط قرار دارد، گفت: اين سؤال مطرح است و اين اتفاق ها با ظن نسبت به عوامل خارجي روبرو مي شود و نتايج بررسي ها را نهادهاي ذيربط اعلام خواهند كرد.
فيصل بيمار است
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص شركت نكردن سعود الفيصل وزير خارجه عربستان در اجلاس 4 جانبه قاهره گفت اخباري كه ما داريم حاكيست كه وزير خارجه عربستان شرايط مناسبي از نظر جسمي نداشته اما اين نشست ها ادامه خواهد يافت و حضور كشورهايي كه مي توانند در حل بحران سوريه موثر باشند مهم است به همين دليل پيشنهاد اضافه شدن يكي دو كشور را داشته ايم.
انگيزه اين سؤال را
نمي دانم
خبرنگار بلومبرگ در رابطه با برخي اخبار مبني بر استفاده رژيم صهيونيستي از حريم آذربايجان براي حمله به ايران و انعقاد قرارداد تسليحاتي بين رژيم صهيونيستي و آذربايجان و نيز تنش بين تهران و باكو، سؤال كرد كه مهمانپرست با بيان اينكه رژيم صهيونيستي به دنبال اختلاف افكني ميان كشورهاي منطقه است و همكاري كشورهاي منطقه را به نفع خود نمي داند و تلاش مي كند فتنه انگيزي كند، گفت: كشورهاي منطقه نسبت به فتنه ها حساس هستند و مراقبت مي كنند كه فتنه ها به نتيجه نرسد.
مهمانپرست در عين حال خطاب به اين خبرنگار يادآور شد: سؤال شما قديمي است و نمي دانم در شرايط كنوني با چه انگيزه اي مطرح مي شود در اصل سؤال ابهام است چون الان شرايط تنش آميزي بين تهران و باكو وجود ندارد و روابط ما با آذربايجان بسيار خوب است.
رد حضور نظامي ايران
در سوريه
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري فرانسه مبني بر اينكه آيا ايران حضور مستشاري و نظامي در سوريه و لبنان دارد، گفت: ما حضور نظامي در سوريه و لبنان نداريم.
قوميتي كردن درگيري هاي سوريه فتنه اي بزرگ است
يكي از خبرنگاران در رابطه با محاصره شهرهاي شيعه نشين سوريه توسط گروه هاي سلفي سؤال كرد كه مهمانپرست با بيان اينكه برخي كشورها فتنه اي را دنبال مي كنند كه مسئله سوريه را به درگيري قوميتي تبديل كنند، گفت: اين يك فتنه بزرگ است. شيعه و سني و كرد همه اتباع سوريه هستند و حفظ جان همه آنها اهميت دارد. ما براي حفظ جان همه مردم سوريه نگران و پيگير هستيم.
 


در مكتب امام

زمينه آرامش مردم را بايد فراهم كرد
«نبايد با مردم طوري رفتار كرد كه مردم در خانه هايشان مطمئن نباشند، در زندگيشان، در تجارتشان، در كسبشان مطمئن نباشند. دولت اسلامي بايد مردم را مطمئن كنند در همه چيز. در سرمايه هايشان، در كسبشان، در كارخانه هايشان، در همه چيز مردم در آرامش باشند.»
صحيفه امام- ج 17- ص 162


ديشب برگزار شد ديدار جليلي و اشتون در استانبول

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران سه شنبه شب به وقت استانبول با اشتون ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش فارس، سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران ديشب ساعت 19:30 به وقت استانبول در محل كنسولگري ايران در اين شهر، با كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ملاقات مي كند.
جليلي كه روز دوشنبه راهي تركيه شده بود، صبح ديروز در محل نخست وزيري اين كشور با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه ديدار و گفت وگو كرد.
همچنين داوود اوغلو وزير امور خارجه تركيه كه دوشنبه شب در نشست قاهره شركت كرده بود ديروز با جليلي براي دومين بار ملاقات كرد. اين ديدارها پشت درهاي بسته و در خصوص مسائل مختلف منطقه اي، بين المللي و روابط دو جانبه صورت گرفت.جليلي بعد از ظهر ديروز آنكارا را به مقصد استانبول ترك كرد تا با كاترين اشتون ديدار داشته باشد.
 


در ادامه محكوميت هاي فيلم موهن آمريكايي انجام شد

تجمع اعتراض آميز دانشجويان شهيد بهشتي، شريف و تربيت مدرس

دانشجويان و اساتيد دانشگاه هاي تهران در اعتراض به فيلم موهن آمريكايي اسرائيلي دست به تجمع هاي جداگانه زده و خواستار واكنش قاطع به اين اقدام شدند.
در همين زمينه، دانشجويان و اساتيد دانشگاه هاي شريف، تربيت مدرس و شهيد بهشتي در تجمع هاي جداگانه اي اعتراض خود را نسبت به اين اقدام موهن اعلام كردند. دانشجويان و اساتيد دانشگاه تربيت مدرس در اعتراض به انتشار فيلم موهن آمريكايي اسرائيلي عليه پيامبر مكرم اسلام با سر دادن شعار «الله اكبر»، «سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن»، «دانشجو مي ميرد، ذلت نمي پذيرد»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل» نسبت به سياست ضد اسلامي دولت آمريكا به سياست هاي ضداسلامي دولت آمريكا واكنش نشان دادند.
دانشجويان در پايان با امضاي طوماري ضمن محكوميت ا قدام شنيع كارگردان آمريكايي خواستار واكنش قاطع مسلمانان جهان به سياست هاي ضد اسلامي آمريكا شدند.
علاوه بر اين تجمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي در ا عتراض به ساخت فيلم توهين آميز به پيامبراعظم(ص) از مقابل مسجد اين دانشگاه برگزار شد.
دانشجويان دست نوشته هايي را با مضامين «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا» در دست داشته و طي آن اعتراض خود را نسبت به توهين به پيامبر (ص) اعلام كردند.
دانشجويان در ابتداي اين تجمع پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
به گزارش فارس، همچنين تجمع اعتراض آميز دانشجويان و اساتيد دانشگاه صنعتي شريف به هتك حرمت پيامبراعظم اسلام نيز از مقابل مسجد اين دانشگاه برگزار شد و شعارهايي با مضامين «سكوت هر مسلمان خيانت است به اسلام» «كارگردان صهيونيست اعدام بايد گردد»، «مرگ بر آمريكا، و « مرگ بر اسرائيل» سرداده شد.


امضاي بيش از 150 نماينده پاي نامه قدرداني از سعيد مرتضوي

در حالي كه رئيس كميسيون اصل 90 از انتظار مجلس براي پاسخ ديوان عدالت اداري در مورد پرونده مرتضوي خبر داد بيش از 150نماينده از رئيس جمهور براي ابقاي مرتضوي تشكر كردند.
ابتدا 118 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در حمايت از دولت براي اصلاح اساسنامه صندوق تامين اجتماعي و تبديل آن به سازمان و ابقاي مرتضوي به رياست اين سازمان نامه اي تشكرآميز امضا كردند.
بنا به گفته عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي تعداد امضاها به عدد 164رسيده است.
يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با مهر گفت: بيش از 118 نماينده مجلس شوراي اسلامي با رايزني هاي مديركل امور مجلس سازمان تامين اجتماعي نامه قدرداني و تشكر از رئيس جمهور براي تبديل صندوق تامين اجتماعي به سازمان و ابقاي مرتضوي در پست رياست اين سازمان را امضا كرده اند.
از سويي ديگر شاهين محمدصادقي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين نامه تشكر نمايندگان از رئيس جمهور براي ابقاي مرتضوي از مدت ها پيش در مجلس مطرح بوده است گفت: اين نامه هنوز به دست هيئت رئيسه نرسيده است.
نماينده مردم كازرون در مجلس شوراي اسلامي گفت: نامه هايي كه به امضاي بيش از 150نفر از نمايندگان مجلس رسيده باشد به هيئت رئيسه ارائه شده و در صحن علني مجلس قرائت مي شود.
اين كار سياسي نيست
عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي مجلس دليل حمايت اين تعداد نماينده از سعيد مرتضوي را اعلام كرد.
وي با بيان اينكه اين نامه به هيچ وجه سياسي نبوده به ايرنا گفت: مرتضوي در مدت كوتاهي كه رياست سازمان تامين اجتماعي را برعهده داشت عملكرد قوي، خوب و عالي در اين سازمان داشت.
وي همچنين در گفت وگو با فارس با اعلام اينكه تعداد امضاهاي تشكر از دولت و تقدير از مرتضوي به 164رسيده است گفت: خيلي از نمايندگان مجلس به مسائل سياسي كاري ندارند و به دنبال عملكرد خوب مسئولين هستند.
از سوي ديگر رئيس كميسيون اصل 90 مجلس گفت: منتظريم تا ديوان عدالت نظرش را در مورد پرونده مرتضوي اعلام كند.
محمدعلي پورمختار در مورد آخرين وضعيت پرونده سعيد مرتضوي در كميسيون متبوعش اظهار داشت: منتظريم تا ديوان عدالت نظرش را در اين زمينه اعلام كند.
وي افزود: بعد از اينكه تشكل هاي كارگري شكايتي را در اين رابطه به كميسيون ارائه دادند ما نظر ديوان عدالت را خواستيم و در حال حاضر منتظريم تا ديوان نظرش را در اين رابطه اعلام كند تا ما بر مبناي پاسخ آنها نظرمان را اعلام كنيم.
پورمختار گفت: زماني كه براي دريافت پاسخ از سوي ديوان عدالت تعيين شده يك ماه است و در واقع ديوان يك ماه فرصت دارد تا پاسخ ما را دهد.
انتقاد اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل از اصرار بر حضور مرتضوي
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل با انتشار نامه اي سرگشاده خطاب به رئيس جمهور خواستار پاسخگويي احمدي نژاد نسبت به اصرار براي حضور مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي شد.
در بخشي از اين نامه آمده است: براي ما به عنوان اعضاي انجمن هاي اسلامي دانشجويان و ساير مردم و دانشگاهيان ابهامات فراواني در رابطه با چرايي و چگونگي استمرار حضور آقاي مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي وجود دارد كه تاكنون پاسخي براي آن دريافت ننموده ايم.
گفتني است با تغيير اساسنامه تامين اجتماعي و تبديل آن از صندوق به سازمان، حكم ديوان عدالت اداري درباره بركناري سعيد مرتضوي بي اثر مانده است.
 


عضو حقوقدان شوراي نگهبان:

صدور قطعنامه در محكوميت اهانت به اسلام در دستور كار مجمع عمومي سازمان ملل قرار گيرد

دكتر محسن اسماعيلي در تشريح ابعاد حقوقي انتشار فيلم موهن به پيامبر اسلام(ص) تأكيد كرد كه صدور قطعنامه در محكوميت اقدام توهين آميز اخير بايد در دستور كار مجمع عمومي سازمان ملل قرار گيرد.
حقوقدان شوراي نگهبان و رئيس دانشكده حقوق دانشگاه امام صادق(ع) در برنامه گفت وگوي ويژه خبري در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه چرا غرب و رژيم صهيونيستي با اينكه مي دانند توهين به مقدسات اسلامي خشم مردم را شعله ور خواهد كرد چنين اقداماتي را مرتكب مي شوند، گفت: تكرار چنين اقداماتي در مقاطع زماني مختلف نشان از يك حركت حساب شده و هدفمند دارد چرا كه موج بيداري اسلامي آنها را عصباني كرده و همين عامل موجب چنين اقدامات جنون آميزي شده است.
وي در ادامه با بيان اينكه تمامي اخبار در رسانه هاي مختلف جهان مربوط به بيداري اسلامي و موفقيت مسلمانان است، اظهار داشت: اين گونه اقدامات براي تغيير گفتمان حاكم بر جهان است تا توجه مسلمانان و افكار عمومي جهان منحرف شود تا در مقابل اين حركت اسلامي قد علم كند.
رئيس دانشكده حقوق دانشگاه امام صادق(ع) با بيان اينكه سردمداران آمريكا به از هم گسيختگي مدني خود اعتراف كرده اند، گفت: از هم گسيختگي اخلاقي و مدني در اين كشور منجر به انتشار فيلم موهن شده است.
وي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا تحريك احساسات يك ميليارد و 600 ميليون نفر مسلمان به معناي بر هم زدن امنيت نيست، افزود: در اين قضيه تنها احساسات مسلمانان تحريك نشده بلكه مسيحيان نيز پا به پاي مسلمانان در اعتراض به اين اقدام واكنش نشان داده اند.
اسماعيلي همچنين با اشاره به بند سوم ميثاق حقوق بين الملل كه در رابطه با آزادي بيان است، اظهار داشت: توهين به مقدسات در قوانين بين الملل يك جرم رسانه اي محسوب مي شود.
وي در ادامه گفت: متأسفانه برخلاف معمول، دولت آمريكا و مأموران اين كشور از اينگونه اقدامات حمايت مي كنند و فرد متهم را به دستگاه قضا معرفي نمي كنند و اين در حاليست كه اگر آمريكا مي خواهد ردپاي خود را از اين موضوع پاك كند بايد فرد مورد نظر را مجازات كند.
اسماعيلي بيان كرد: ما انتظار داريم مسئولان دولت آمريكا خودشان را در مقابل افكار عمومي دنيا محفوظ نكنند و بهتر است خودشان نسبت به اين قضيه اقدام كند، نظام حقوقي آمريكا بايد عاقلانه رفتار كند تا نيازي به مراجعه به مراجع بين الملل نداشته باشد.
وي همچنين اضافه كرد: بايد در سطح بين الملل در مجمع عمومي صريحاً قطعنامه اي صادر شود تا اينگونه اقدامات صورت گرفته عليه بشريت محكوم شود، بنابراين بايد اين پيشنهاد در اجلاس مجمع عمومي در دستور كار قرار گيرد.
اسماعيلي با تأكيد بر اينكه بايد در اساسنامه دادگاه بين المللي كيفري توهين به اديان جرم محسوب شود، اظهار داشت: سازمان كنفرانس اسلامي، وزراي خارجه، وكلا و حقوقدانان تمام كشورهاي اسلامي بايد راه هاي حقوقي را براي پيگيري مداوم اينگونه مسائل مطرح كنند.
رئيس دانشكده حقوق دانشگاه امام صادق(ع) ابراز اميدواري كرد كه مراجع بين المللي به سرعت جلوي اين گونه اقدامات موهن را بگيرند و به وظايف حقوقي خود در اين زمينه جامه عمل بپوشانند.
در اين برنامه تلويزيوني «استيفن سايزر» كشيش كليساي ويرجينيا نيز در تشريح ابعاد حقوقي انتشار فيلم موهن به پيامبر اسلام(ص) گفت: در آمريكا اين عقيده وجود دارد كه در آينده ميان مسلمانان و مسيحيان جنگ به وجود خواهد آمد و ساخت و انتشار چنين فيلمي از اين مسئله نشأت مي گيرد.
وي در ادامه با بيان اينكه دولت ها مسئوليت رفتار شهروندانشان را برعهده دارند، بيان كرد: اينگونه اقدامات افراطي نبايد ميان پيروان اديان توحيدي شكاف ايجاد كند بنابراين اگر كسي آموزه هاي مسيح را رد كند ديگر مسيحي نبوده و مرتد است زيرا خارج از عقايد مسيحيان عمل كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، كشيش كليساي ويرجينيا در پايان خاطرنشان كرد: بايد نظام حقوقي را تقويت و از رهبران مدني حمايت كرد بنابراين رهبران سياسي بايد قوانين را عوض كنند تا اعتقادات مردم مورد احترام قرار گيرد.
 


يديعوت آحارونوت: تشديد اختلاف ميان آمريكا و اسرائيل جلوي اعمال فشار بر ايران را گرفته است

يك روزنامه صهيونيستي با اذعان به وجود اختلاف علني ميان واشنگتن و تل آويو در قبال موضوع ايران، تصريح مي كند كه اين اختلاف علني امكان اعمال فشار بر ايران را از آنها سلب كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، «گيورا ايلند» در مقاله اي با عنوان «درك تمايز ميان خطوط قرمز و ضرب الاجل ها» كه در روزنامه اسرائيلي «يديعوت آحارونوت» منتشر شد، نوشت: مشاجره تند ميان اسرائيل و آمريكا درباره «خط قرمزها» در قبال ايران وجه تمايز مهم ميان دو مبحث «خطوط قرمز» و «ضرب الاجل ها» را از بين برده است. در زبان انگليسي اين دو كلمه كاملاً قابل تشخيص هستند، اولي با كلمه redline و دومي با كلمه deadline معرفي مي شود. حق با آمريكا است اگر ضرب الاجلي درباره ايران اعلام نكند ولي از سوي ديگر به سختي در اشتباه است از اين كه خطوط قرمز را مشخص نمي كند.
تعيين ضرب الاجل از سوي
يك كشور به نوعي اولتيماتوم
به خود است
در بخشي از اين مطلب آمده است: تعيين ضرب الاجل به معني اعلام زمان و تاريخي است كه اگر بر مبناي آن كاري صورت نگردد، ممكن است منجر به بروز اتفاقي شود. كشورها دوست ندارند ضرب الاجل تعيين كنند؛ چرا كه اين كار مشخص كردن تاريخي است كه به سه دليل دست زدن به اقدام را ضروري مي سازد. دليل اول اين است كه هيچ كس نمي داند شرايط آن نقطه خاص زماني چه خواهد بود و چه بحران هاي ديگري ممكن است به بار آيند. از اين رو ايده خوبي نخواهد بود كه از پيش براي اقدامي در آينده يك تاريخ و زمان مشخص تعيين كرد. دليل دوم اين است كه، يك كشور ترجيح مي دهد جاي انعطاف براي خود باقي گذارد، تعيين يك تاريخ مشخص انعطاف عمل را سلب مي كند. دليل سوم اين است كه وقتي تاريخ خاصي تعيين مي شود، اين كار احتمالاً به نوعي اولتيماتوم براي خود خواهد بود. تهديد به اقدام در يك تاريخ مشخص احتمالاً يك كشور را مجبور مي كند كه ميان دو گزينه بد، يكي را انتخاب كند: اين كه در زمان نامناسب دست به اقدام زده و ديگر اين كه اعتبار خود را به خاطر اين از دست مي دهد كه كاري كه قول انجامش را داده، نكرده است.
آمريكا ممكن است بپذيرد ايران در بحث غني سازي
به عقب بازنگردد
در ادامه اين مقاله آمده است: اما خط قرمز مسئله اي به طور كلي متفاوت است. در مورد ايران، تعيين خط قرمز به معني اعلام اين امر است كه ايران نبايد دست به اقدامات خاصي بزند و اگر دست به آن اقدام بزند، آمريكا سياست خود را تغيير خواهد داد. اين امر ممكن است شامل استفاده از قواي نظامي باشد اما اين خط قرمزها چه مي توانند باشند؟ اگر حتي ايالات متحده آمريكا متمايل به واگذار كردن امتيازاتي باشد و ايران را ملزم به بازگشت به عقب در مسيري نكند كه تاكنون پيموده، اما مي تواند تعيين كند ايران چه كارهايي نبايد بكند. نخستين موضوع در اين راستا اعلام غيرقابل پذيرش بودن غني سازي بالاي 20درصد است، صرف نظر از هر توجيهي كه ايران ممكن است براي غيرنظامي بودن آن بياورد.
در پايان اين مطلب آمده است: شرم آور است كه مباحثات و جدل ميان اسرائيل و آمريكا در مورد نحوه برخورد با ايران به رد و بدل علني اتهامات و مقصر كردن يكديگر منجر شده است. اعمال فشار بر ايران كه به نفع هر دو كشور است، در چنين شرايطي دچار صدمه شده است.
 


قاضي مدير خراساني: بسياري از ايرادات پرونده بيمه ايران برطرف شده است

قاضي پرونده اختلاس از بيمه ايران، از همكاري مجدد سازمان بازرسي بر رفع اشكالات موجود در اين پرونده و صدور احكام متهمان تا يك هفته ديگر خبر داد.
سيامك مدير خراساني قاضي پرونده اختلاس از بيمه ايران درباره زمان صدور احكام اين پرونده اظهار داشت: هر وقت احكام صادر شود، آن را در اختيار دادگستري استان تهران قرار مي دهيم. يك هفته ديگر صبر كنيد.
رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران درباره برخي شايعات مبني بر اينكه 2 متهم اين پرونده به حبس ابد محكوم شده اند گفت: اين موضوع صحت ندارد و غير از 5 نفر هيئت قضايي كسي از ميزان مجازات ها خبر ندارد و حتي به رئيس كل دادگستري هم چيزي اعلام نكرده ايم.
مدير خراساني با بيان اينكه هنوز حكمي صادر نشده است و به محض صدور، فورا اعلام مي كنيم، درباره علت اصلي تاخير در صدور احكام خاطرنشان كرد: ايرادات خيلي مهمي وجود داشت كه بسياري از آنها را رفع كرديم.
وي با تاكيد بر اينكه اين پرونده ايرادات زيادي داشت گفت: درباره مبالغ مطرح شده، ايرادات زيادي وجود داشت كه سازمان بازرسي دوباره وارد عمل شد و همكاري زيادي داشت. دوباره مبالغي را پيدا كرديم و مبالغي را هم خارج كرديم.
مدير خراساني در توضيح اين موضوع به فارس گفت: مبالغ اعلام شده قبلي، به صورت كلي بود اما براي صدور راي نيازمند اين بوديم كه جزئيات مبالغ را در اختيار داشته باشيم؛ به همين دليل اين مسائل بيشتر زمان روند صدور احكام را به خود اختصاص داد و دليل اصلي تاخير بود.
 


توسط سخنگوي نوري مالكي مطرح شد

رد ادعاي استفاده ايران از حريم هوايي عراق براي انتقال سلاح به سوريه

به دنبال ادعاي يكي از مسئولان عراقي مبني بر استفاده ايران از حريم هوايي عراق براي انتقال سلاح به سوريه، سخنگوي نوري المالكي اين قبيل ادعاها را رد كرد.
در پي ادعاي يكي از مسئولان عراقي - كه خود تحت تعقيب قضايي قرار دارد - مبني بر استفاده ايران از حريم هوايي عراق براي انتقال سلاح به سوريه، علي الموسوي، سخنگوي نوري المالكي، نخست وزير عراق با تكذيب شايعات منتشر شده، تصريح كرد كه كشورش هرگز به كشوري اجازه نمي دهد تا از حريم هوايي اش براي انتقال سلاح به سوريه استفاده كند.
به گزارش ايسنا به نقل از سيريانيوز، وي ادامه داد كه عراق مصمم است تا از هرگونه جانبداري از هر يك از طرف هاي درگير در سوريه خودداري كند.
گفتني است طارق الهاشمي، معاون رئيس جمهور عراق در ادعايي بي اساس مدعي شده بود كه دولت عراق به ايران اجازه مي دهد تا از طريق حريم هوايي اين كشور سلاح در اختيار نظام سوريه قرار دهد.
الهاشمي هم چنين مدعي شده بود، كه دولت نوري المالكي به انتقال مهمات و اسلحه به نظام سوريه اعتراضي نمي كند.


طي بيانيه اي مطرح شد؛

اعلام آمادگي وزارت دفاع براي اجراي نظريه اقتصاد مقاومتي

وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با صدور بيانيه اي آمادگي همه جانبه خود را جهت حركت جدي تر در راستاي اجراي نظريه «اقتصاد مقاومتي» تحت تدابير فرماندهي معظم كل قوا اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در اين بيانيه ضمن گرامي داشت، فرا رسيدن هفته دفاع مقدس آمده است:
اينك و در آستانه سي ودومين سالگرد آغاز اين حماسه باشكوه و اين دوران سراسر افتخار، كاركنان ولايتمدار صنعت دفاعي كشور ضمن گراميداشت ياد و خاطره آن دوران سراسر نور و غرور و تعظيم و تكريم نسبت به مقام والاي شهيدان، جانبازان و ايثارگران دوران دفاع مقدس و نيز تجديد ميثاق با آرمان هاي انقلاب، امام راحل و شهدا، عزم و آمادگي همه جانبه خود را جهت نيل به خودكفايي و تامين تمامي نيازهاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و حضور در تمامي عرصه هاي صنعتي و نيز حركت جدي تر در راستاي اجراي نظريه «اقتصاد مقاومتي» تحت تدابير فرماندهي معظم كل قوا اعلام مي دارند.


انتصاب سردار فضلي به عنوان فرمانده قرارگاه رزمي امام هادي(ع)

رئيس سازمان بسيج مستضعفين طي حكمي سردار علي فضلي را به سمت فرماندهي قرارگاه آمادگي رزمي امام هادي(ع) منصوب كرد.
در حكم انتصاب سرتيپ علي فضلي آمده است؛
ماموريت اصلي اين قرارگاه ساماندهي تلاش ها براي ارتقاي روزافزون توانمندي هاي رزمي و دفاعي بسيجيان قهرمان، افزايش كارآمدي گردان هاي عاشورا و الزهرا سلام الله عليها و گردان هاي واكنش سريع بيت المقدس و هدايت و نظارت بر آموزش هاي نظامي و رزمايش ها و تمرينات رزمي با تاكيد بر انجام منظم سلسله رزمايش هاي الي بيت المقدس و آماده سازي بسيجيان براي تحقق رسالت راهبردي شان مي باشد.
سردار فضلي به عنوان جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين و با حفظ سمت به فرماندهي قرارگاه رزمي امام هادي(ع) منصوب شده است.
 


عضو سابق گروهك منافقين: با دستور رجوي به جاي رمضان در محرم روزه مي گرفتيم !

مترجم سابق رجوي با بيان اينكه سركرده منافقين خود را مجتهد مي دانست، افزود: وي سه سال متوالي از ما خواست تا به جاي ماه رمضان در ماه محرم روزه بگيريم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «هابيليان» (خانواده شهداي ترور كشور)، قربان حسين نژاد مترجم سابق سركرده منافقين گفت: دليل اصلي سكوت منافقين در مقابل توهين صورت گرفته به پيامبر اكرم(ص)، ترس آنها نسبت به از دست دادن حاميان غربي آنان است. علاوه بر آن رجوي جايگاه خود را از پيامبر اكرم(ص) بالاتر مي داند به گونه اي كه صدها عضو زن گروه را به همسري خود برگزيده است.
اين عضو سابق گروهك منافقين افزود: رجوي با صدها تن از زنان سازمان (منافقين) ازدواج دائم كرده و اين كاملاً برخلاف سنت پيامبر و نص صريح آيات قرآن است.
حسين نژاد با اشاره به گفته هاي يكي از زنان ارشد جدا شده از گروهك نفاق گفت: رجوي پس از جمع آوري زنان در يك سالن و ازدواج جمعي با آنان، در مقابل چشمان همگي آنان اقدام به ارتكاب اعمال شنيع با آنها كرد.
مسئول سابق امور عراق در سازمان منافقين با اشاره به ديدگاه ها و اعمال ضد ديني رجوي گفت: به خاطر دارم كه رجوي براي سه سال متوالي و به بهانه گرماي تابستان به ما دستور داد به جاي گرفتن روزه در ماه رمضان در ماه محرم روزه بگيريم. چرا كه وي خود را يك مجتهد و حتي يك پيامبر مي داند.
 


ديدار عباسي و كرينكو در حاشيه كنفرانس عمومي اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي

سرگئي كرينكو، رئيس شركت روس اتم و فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران امروز در حاشيه كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي با يكديگر ديدار و گفتگو كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني راديو صداي روسيه، روز سه شنبه، «سرگئي كرينكو»، رئيس شركت انرژي اتمي دولتي روسيه،«روس اتم»، امروز با فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران ديدار و گفتگو كرد.
بنابراين گزارش، در اين ديدار هر دو طرف از اتمام موفقيت آميز ساخت نيروگاه اتمي بوشهر تجليل كردند. در حال حاضر، اين نيروگاه به ظرفيت كامل توليدي خود رسيده است.
يك نماينده رسمي روس اتم به ريانووستي گفته است كه بر اساس برنامه، قرار است تا پايان سال جاري نيروگاه اتمي بوشهر عملياتي شود.
وي تصريح كرد:«امروز، يك ديدار بين سرگئي كرينكو، رئيس روس اتم و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران برگزار شد. دو طرف به اجراي موفقيت آميز پروژه نيروگاه اتمي بوشهر اشاره كردند كه به 100 درصد ظرفيت خود رسيده است و با پايان امسال كاملا عملياتي خواهد شد.»
اين ديدار در وين و در حاشيه پنجاه و ششمين كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي برگزار شد.
 


مادر 4 شهيد جنيدي: اهانت كنندگان به پيامبر(ص) منتظر نتيجه اعمالشان باشند

ورامين- خبرنگار كيهان:
اگر ولي فقيه اجازه دهد به جنگ با آمريكا مي روم.
مادر 4 شهيد جنيدي در جمع طلاب حوزه علميه فاطمه زهرا(س) پيشواي ورامين با بيان اين مطلب افزود: اهانت كنندگان به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) منتظر نتيجه اعمال ننگين خود باشند.
بتول جنيدي تصريح كرد: داغ 4 فرزند برايم آسان است چون در راه خدا شهيد شده اند.
اما داغ اهانت به پيامبر گرامي اسلام(ص) روح و جانم را عذاب مي دهد.
همسر آيت الله جنيدي امام جمعه فقيد رودسر در ادامه اظهار داشت: اساتيد و خواهران طلبه حوزه علميه پيشوا ضمن انزجار از آمريكا، اسرائيل و دست اندركاران فيلم اهانت به پيامبر اكرم(ص)، آمادگي كامل دارند از حكم حكومتي ولي فقيه نسبت به مجازات اهانت كنندگان به ساحت مقدس پيامبر(ص) حمايت كنند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14