(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 مهر 1391 - شماره 20313

توليد بزرگ ترين دايره المعارف آزادگان كشور
فرماندار اهواز تأكيد كرد
اجراي 150عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز
به همت بخش سازندگي بسيج دانشجويي يك دانشگاه
بزرگ ترين پروژه آبرساني جهادي در بابل افتتاح شد
يادواره شهداي هسته اي در طبس برگزار شد
افزايش 15 درصدي توليد عسل در خوزستان
برگزاري نمايشگاه شميم عرشيان درشهركرد
به گفته استاندار
 97 درصد يزدي ها باسوادند
برگزاري انتخابات خانه مطبوعات استان اردبيل
پياده روي خانوادگي در شهميرزاد
كوتاه از ورزش شهرستانها


توليد بزرگ ترين دايره المعارف آزادگان كشور

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديركل امور منابع نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از در دست توليدبودن بزرگ ترين دايره المعارف آزادگان خبر داد.
سيدعارف علوي صبح امروز در نشست خبري در اروميه با اعلام اينكه در بخش توليد محتوا 3 كار بزرگ در دست اجرا داريم گفت: يكي از اين كارها ترجمه مجموعه بزرگ بحارالانوار و ديگري مجموعه بسيار بزرگ 40 جلدي دايره المعارف آزادگان است كه در آن تمامي اطلاعات آزادگان و محل نگهداري و اتفاقات دوران اسارت آنها جمع آوري شده است.
وي سومين مورد را هم مربوط به توليد تفسير روايي دانست و افزود: با 86 ميليارد ريال اعتبار كار توليد اين كتاب ها را از سال گذشته شروع كرديم كه به تدريج وارد بازار كتاب مي شود.
علوي همچنين از توجه ويژه به بخش كودك در كتابخانه هاي عمومي از سال گذشته خبر داد و افزود: اين توجه ويژه در نتيجه توصيه رهبر معظم انقلاب نسبت به غني سازي كتاب هاي كودكان صورت گرفت به طوري كه نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در سال گذشته با خريد 20 ميليارد ريال كتاب كودك، بزرگ ترين خريدار كتاب كودك در كشور در بين بخش دولتي و بخش خصوصي بوديم.
وي خريد كتاب كودك و نوجوان را جزو برنامه هاي سال جاري اداره كل امور منابع نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور عنوان كرد و افزود: در حال حاضر بيش از يك هزار و 200 كتابخانه در كشور به نوعي بخش كودك دارند كه اين امكان ظرفيت مناسبي را براي تجهيز بيشتر آنها به كتاب كودك فراهم كرده است.
 


فرماندار اهواز تأكيد كرد

اجراي 150عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
برنامه هاي هفته دفاع مقدس امسال در اهواز با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد و پايگاه هاي مقاومت بسيج برگزار مي شود.
فرماندار اهواز با گراميداشت هفته دفاع مقدس با اعلام مطلب فوق افزود: برنامه هاي هفته دفاع مقدس شامل فضاسازي، تجليل از خانواده شهداء و ايثارگران، تشريح دستاوردهاي دوران دفاع مقدس در محافل مختلف برگزاري نمايشگاه عكس، برگزاري يادواره شهداء، غبارروبي و عطر افشاني مزار شهداي هشت سال دفاع مقدس، محافل شعر و خاطره گويي و مسابقات ورزشي عنوان كرد.
فدعمي در ادامه خاطرنشان كرد: دوران دفاع مقدس، اوج افتخارآفريني ملت ايران است و در اين راستا تبيين ارزش هاي دفاع مقدس و پاسداشت دستاوردهاي اين دوران از مهم ترين وظايف همه ماست.
وي در ادامه تشريح برنامه هاي دفاع مقدس گفت: برگزاري سمينارهاي نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و همچنين زنان، ارزش هاي اسلامي و پايداري ملي، اجرا طرح راويان آزادي و سخنراني ايثارگران در مدارس و دانشگاهها از جمله برنامه هايي است كه براي اجرا در اين هفته برنامه ريزي شده است.
 


به همت بخش سازندگي بسيج دانشجويي يك دانشگاه

بزرگ ترين پروژه آبرساني جهادي در بابل افتتاح شد

سرويس شهرستانها
بزرگ ترين پروژه آبرساني جهادي به طول 20كيلومتر در روستاهاي شهرستان بابل افتتاح شد.
گروه جهادي عمار معاونت سازندگي بسيج دانشجويي دانشگاه جامع علمي كاربردي از تاريخ هفتم شهريور ماه به منظور اجراي پروژه آبرساني به 210خانوار در 6روستاي افراسي، تورسو، سيپرون، دنگچال، ليسه و كريسنو توابع شهرستان بابل به اين منطقه اعزام شدند.
در مراسم افتتاح اين پروژه آبرساني ندافيان مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه جامع علمي كاربردي با اشاره به تلاش جهادگران اين مركز در مدت 15روز حضور در اين منطقه در به ثمر رسيدن اين پروژه آبرساني و ارائه ديگر خدمات بهداشتي، فرهنگي و آموزشي با تقدير از حمايت مسئولان استاني و ستادي دانشگاه جامع علمي كاربردي از فعاليت هاي گروه جهادي عمار به اين نكته تأكيد كرد كه جهادگران بسيج دانشجويي اين دانشگاه آمادگي كامل ارائه ليست محروميت هاي اين منطقه را به مسئولان استاني دارند و خواستار اهتمام بيشتر مسئولان در رفع اين محروميت ها هستند.
بنابراين گزارش در اين مراسم برزگر مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مازندران ضمن تأكيد بر پيگيري و جديت گروه جهادي عمار گفت: ارديبهشت ماه امسال اين پروژه آغاز و اتمام آن در موعد مقرر با توجه به وضعيت نامساعد جوي چند روز گذشته استان، نمونه اي از تلاش مثال زدني اين گروه است.
همچنين در بخشي از مراسم فيض معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه جامع علمي كاربردي با بيان آيات قرآن كريم در كسب حكمت در انسان، مقدمه رسيدن به حكمت را بنا به آيات و روايات انفاق معرفي و تلاش گروه جهادي عمار را مصداقي عيني از انفاق برشمرد.
ايشان ضمن مقايسه مجاهدت هاي اين گروه در رفع محروميت مردم اين منطقه با رشادت هاي رزمندگان اسلام در مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس، وجود اين روحيه در زمان دفاع مقدس و استمرار آن در جوانان امروز را رهبري و كلام امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست.
در پايان مراسم، اين پروژه آبرساني با حضور مسئولان سازمان بسيج دانشجويي، فيض معاون فرهنگي و اجتماعي، حجت الاسلام والمسلمين رمضاني نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و لحميان رئيس واحد استاني دانشگاه جامع علمي كاربردي، مسئولان استاني، فرماندار و بخشدار شهرستان بابل افتتاح شد.
 


يادواره شهداي هسته اي در طبس برگزار شد

طبس- خبرنگاركيهان:
با حضور خانواده شهيد احمدي روشن اولين يادواره شهداي انرژي هسته اي در طبس برگزار شد.
اين مراسم باشكوه در بوستان شهداي گمنام طبس و با حضور اقشار مختلف مردم اين شهرستان برگزار شد. در اين مراسم پدر شهيد احمدي روشن در بياناتي اظهار داشت: مصطفي كاري كرد كه در انرژي هسته اي تا 20سال آينده هيچ نيازي به ديگران نداشته باشيم. رحيم احمدي روشن مصطفي را فردي ولايتمدار، سرباز فداكار اسلام، بنده خوب خدا و كسي كه احترام پدر و مادر را خيلي نگه مي داشت ياد كرد و افزود: مصطفي بمب خنده بود و در مجالس با شوخيهاي بامزه، خنده را بر لبان حاضران مي نشاند، و در تحمل عقايد و نظرهاي مخالف با طرفهاي مقابل تعامل داشت. اين پدر شهيد اظهار داشت: اين تعامل خط قرمز داشت و خط قرمز او ولايت فقيه بود، او معتقد بود با افكار مختلف بايد تعامل داشت، تا از آنها استفاده كنيم و خط بدهيم نه آنكه از آنها خط بگيريم. وي درمورد فتنه سال 88 گفت: مسائلي كه در اين زمان پيش آمد دل مصطفي را به درد آورده بود و غم و ناراحتي در چهره اش نمايان شد. وي اعتقاد داشت، فتنه گران با رهبر معظم انقلاب كار دارند و مي خواهند صندلي را از زير ايشان بكشند و او را به زمين بزنند و ما نبايد پشت رهبري را خالي كنيم. رحيم احمدي روشن گفت: مرگي غير از شهادت براي همچون مصطفي قابل تأمل بود. در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين مهاجريان گزارشي از وضعيت اعتباري مردم ولايتمدار طبس قبل و بعد از انقلاب ارائه و شهرستان طبس را به لحاظ وقوع حوادث مهمي چون شكست آمريكا در صحراي طبس و فرود موفقيت آميز هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين پهپاد و وقوع زلزله سال57 كم نظير خواند وجود بارگاه حضرت حسين ابن موسي الكاظم(ع) برادر گرامي حضرت رضا(ع) را موجب افتخار مردم اين سرزمين دانست. در ادامه حجت الاسلام والمسلمين حلوانيان از وعاظ خراسان رضوي درباره مقام شهيد و شهادت در مكتب اسلام مطالبي بيان از شهداي هسته اي به نيكي ياد كرد.
 


افزايش 15 درصدي توليد عسل در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: پيش بيني مي شود توليد عسل در استان امسال با بيش از 15 درصد افزايش از مرز يك هزار تن بگذرد.
محمد مشكورزاده ميزان توليد عسل در استان طي سال گذشته را 902 تن اعلام و اظهار كرد: در سال جاري پيش بيني مي شود، توليد عسل به يك هزار و 50 تن برسد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان، وي تصريح كرد: همه ساله در استان خوزستان طي سه مرحله برداشت عسل از كندوهاي پرورشي به عمل مي آيد كه اين سه مرحله شامل برداشت بهاره در هفته اول خردادماه، برداشت تابستانه در مردادماه و برداشت پاييزه در اواخر مهرماه است.
وي ميزان استحصال عسل بهاره و تابستانه را در استان خوزستان افزون بر 770 تن عنوان و خاطرنشان كرد: در استان يك هزار و 700 نفر زنبوردار با بيش از 115 هزار كلني پرورش زنبور عسل به توليد اين محصول مغذي اشتغال دارند.
مشكورزاده به دلايل افزايش پيش بيني شده عسل اشاره كرد و افزود: افزايش تعداد كندوهاي پرورش زنبور عسل، بهبود مديريت در پرورش و اهتمام زنبورداران خوزستان به فراگيري آموزش هاي علم روز زنبورداري دنيا از جمله دلايل افزايش توليد عسل است.
وي به باغداران توصيه كرد به منظور بهره مندي از سود پرورش زنبور عسل و افزايش توليد محصولات باغي به دليل گرده افشاني مطلوب تر به پرورش زنبورعسل در باغات خود مبادرت ورزند.
 


برگزاري نمايشگاه شميم عرشيان درشهركرد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
همزمان با هفته دفاع مقدس نمايشگاه شميم عرشيان درمنطقه رحمتيه شهركرد افتتاح مي شود.
فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) استان چهارمحال و بختياري گفت: درهفته دفاع مقدس سعي مي شود تا با اجراي برنامه هاي ارزشي و فاخر بتوانيم حماسه دفاع مقدس را بيش از پيش گرامي بداريم و ارزش هاي آن را به نسل جوان منتقل كنيم.
سرهنگ پاسدار رضا محمد سليماني درادامه از برگزاري 621 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از اين تعداد 130برنامه درون سازماني است و 490 برنامه نيز براي همه اقشار مردم اجرا مي شود.وي برگزاري نمايشگاه شميم عرشيان را از مهمترين اين برنامه ها برشمرد افزود: اين نمايشگاه همزمان با اولين روز از هفته دفاع مقدس در منطقه رحمتيه شهركرد افتتاح مي شود.
محمد سليماني همچنين به رژه نيروهاي مسلح اين استان همزمان با نخستين روز از هفته دفاع مقدس درشهر كرد خبر داد و گفت: دراين رژه پياده بيش از 35 گردان استان چهارمحال بختياري حضور دارند.
 


به گفته استاندار

97 درصد يزدي ها باسوادند

يزد- خبرنگار كيهان:
افزون بر 97 درصد مردم يزد كه در گروه سني 10 تا 49 سال قرار دارند باسوادند و به زودي اسناد اين موفقيت رونمايي مي شود.
استاندار يزد در نشست راهبردي سوادآموزي استان با اشاره به اين مطلب اظهار كرد: براساس تفاهم نامه امضا شده بين استان هاي پيشرو در نهضت سوادآموزي، مقرر شده است طي دو سال 97 درصد بي سوادان هر استان كه در گروه سني 49-10 ساله قرار دارند، دوره هاي سوادآموزي را طي كنند كه استان يزد موفق به كسب رتبه اول در اجراي اين تفاهم نامه شده است.
محمدرضا فلاح زاده با تاكيد بر اجراي كامل فرمان حضرت امام خميني در استان، تلاش بيشتر فرمانداران و مسئولان حاضر در جلسه را براي آموزش باقيمانده بي سوادان در اين گروه سني خواستار شد.
استاندار يزد با توجه به فرا رسيدن هفته دفاع مقدس ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان و ايثارگران دوران انقلاب و دفاع مقدس خطاب به مسئولان حاضر در جلسه، گفت: در راستاي برگزاري همايش تجليل از پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت و برنامه ديدار با خانواده ايثارگران همكاري لازم را به عمل آورند.
رونمايي از اسناد باسوادي افزون بر 97 درصدي گروه سني 10 تا 49 سال، اعلام و ابلاغ برنامه عملياتي با رويكرد باسوادي كامل گروه سني 10 تا 49 سال با بهره گيري از تمام ظرفيت هاي استان، بهره گيري از ظرفيت اطلاع رساني استان به منظور حساس سازي آحاد جامعه و ارتقاي ميزان تقاضاي اجتماعي و اعلام آمادگي تمامي مدارس براي پذيرش و آموزش سوادآموزان از مصوبات اين نشست بود.
 


برگزاري انتخابات خانه مطبوعات استان اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
با حضور جامعه مطبوعاتي اردبيل، انتخابات پنجمين دوره خانه مطبوعات استان در كتابخانه شماره يك اردبيل برگزار شد.
با اعلام هيئت اجرايي اين انتخابات با رأي 186 نفر از خبرنگاران و مطبوعاتي هاي استان 7نفر از اعضاي شوراي مركزي خانه مطبوعات انتخاب شدند.
در بخش مديران مسئول نشريات محلي، عارف شيرزاد و شهامت هدايت، در قسمت خبرنگاران حبيب احمدي، مهران محمدي و هادي صباغي و در بخش روزنامه هاي سراسري زعفر احدزاده و در قسمت خبرگزاري ها مسعود وسيله با كسب اكثريت آرا به عضويت شوراي مركزي خانه مطبوعات درآمدند.همچنين تيمور حسين نژاد و ساناز لطيفي به عنوان بازرسان اين خانه انتخاب شدند.
 


پياده روي خانوادگي در شهميرزاد

مهديشهر- خبرنگاركيهان: همايش بزرگ پياده روي خانوادگي در شهميرزاد برگزار شد؛ همايش پياده روي خانوادگي و همگاني به مناسبت پاسداشت شهداي 17 شهريور با حضور صدها نفر از مردم شهميرزاد در مسير دو كيلومتري از ميدان امام خميني(ره) خيابان ساحلي- جاده سلامت و تندرستي تا پارك بزرگ كوهستان اين شهر برگزار شد.
در اين همايش پياده روي، الماسي شهردار شهميرزاد، اعضاي شوراي شهر شهميرزادو رئيس هيئت ورزشهاي همگاني بخش شهميرزاد، مسئولين نظامي، ورزشي برگزار شد.
در پايان اين همايش جوايز ويژه قرعه كشي كه تعداد سه دستگاه دوچرخه و تعداد 25 كارت هديه بود به برندگان قرعه كشي و شركت كنندگان در اين همايش پياده روي اهدا شد.
 


كوتاه از ورزش شهرستانها

رقابت 45بانوي شطرنج باز
اراك- خبرنگاركيهان:مسابقات شطرنج بانوان ساوه، در سه رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با شركت 45ورزشكار برگزار شد. در اين دوره از مسابقات كه در پنج دور به روش سوئيسي برگزار شد، در رده سني نوجوانان، «سارا شاه پسند»، «معصومه رضامندي»، و «فاطمه رضايي» به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.در رده سني جوانان هم، «مهناز زينتي»، «محبوبه رضامندي» و «الهه نيكپور» مقام هاي اول تا سوم را بدست آوردند.
در رده سني بزرگسالان هم، «نرگس چوپاني»، «زينب احمري و «آيدا حيدرزاده» در جايگاه اول تا سوم ايستادند.
راهيابي به ليگ برتر
¤ مسابقات دسته يك تنيس روي ميز بانوان كشور كه با شركت 60تنيس باز در قالب 19استان در ساوه جريان داشت با شناخت نفرات برتر پايان يافت.
در اين دوره از رقابت ها پس از انجام 210بازي، «آنا فياضيان» از اصفهان، «سارا شهسواري» از كرمانشاه، «مريم جلالي» از گلستان، «شهين مرادي» از تهران، «آزاده سرافراز» از تهران و «نيلوفر ميرمهدي» از تهران توانستند با گذشتن از سد حريفان خود به ليگ برتر مسابقه هاي تنيس روي ميز بانوان كشور راه يابند.
معرفي مسئول ورزشي
¤ طي حكمي از سوي مديركل ورزش و جوانان استان مركزي، اميد رجبي به عنوان سرپرست جديد اداره ورزش و جوانان شهرستان شازند منصوب شد.
اردوي ملي پوشان هاكي در اراك
¤ 24ورزشكار دعوت شده به اولين مرحله اردوي تداركاتي تيم ملي هاكي سالني، تمرينات خود را در اراك زيرنظر رجب نورانيان به عنوان سرمربي و ابوالفضل يوسفي به عنوان مربي و مربي بدنسازان براي حضور در چهارمين دوره مسابقات قهرماني جام ملت هاي آسيا آغاز كردند.
رضا عباديفر، رضا نوروززاده، علي قرباني، محمد اثني عشري، محسن قاسمي، يعقوب بهرامي، رضا رحيمي، حامد كرم الهي، عليرضا چزاني، سيدامير هاشمي، وحيد فتحي، كاوه ملكي، مسعود بهلولي، محسن بهلولي، رضا و نويد طاهري راد، سجاد ممي زاده، مهدي تيموريان، ساسان حاتمي نژاد، يونس رضايي مهر، عارف محمدي، محمد كيا، علي محبي و اويس مؤمنان ورزشكاران دعوت شده به اين مرحله از اردو هستند.
معرفي برترين پينگ پنگ بازان
استان مركزي
¤مسابقات تنيس روي ميز انتخابي استان مركزي، با شركت 35تنيس باز در خمين برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، عليرضا آبايي و حسين عربي از اراك به ترتيب عناوين اول و دوم را بدست آوردند و مرتضي و علي محمدرضايي هر دو از خمين مشتركاً در جايگاه سوم قرار گرفتند.
استقبال از مدال آوران پارالمپيك
¤5نماينده استان مركزي در مسابقات پارالمپيك 2012 لندن در ميان استقبال جامعه ورزش و مسئولان اين استان وارد اراك شدند.«فرزاد مهري»، «هاشم رستگاري» و «بهمن انصاري» عضو تيم فوتبال هفت نفره و همچنين عيسي زيراهي عضو تيم واليبال نشسته و جواد فلفلي مربي فوتبال پنج نفره در مسابقات پارالمپيك لندن حضور داشتند كه با ورود به اراك مورد استقبال مردم اين شهر قرارگرفتند. نمايندگان استان مركزي در اين مسابقات به مدال هاي نقره و برنزدست يافتند.
افزون پلاست كاشان قهرمان شد
كاشان- خبرنگار كيهان: تيم فوتسال افزون پلاست كاشان با پيروزي برآپتك كرج ضمن برپا كردن جشن قهرماني در كاشان به ليگ دسته يك فوتسال كشور صعود كرد.
در اين ديدار تيم كاشان با پيروزي بر تيم فوتسال قارچ ملارد صعود خود به ليگ دسته اول را قطعي كرده بود با نتيجه 4بر 3 بر تيم آپتك كرج غلبه كرد و با 7امتياز اختلاف با تيم دوم جدول يعني مقاومت البرز در فاصله دو هفته مانده به پايان رقابت ها به ليگ دسته اول صعود كرد.مسابقات فوتبال ليگ دسته دوم كشور با شركت 24تيم در دو گروه شمال و جنوب برگزار شد.
برگزاري مسابقات اسكيت
¤اولين دوره رقابت هاي اسكيت سرعت و استقامت 200، 500 و يك هزارمتر شهرستان كاشان در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در پيست اسكيت پارك آيت الله مدني اين شهرستان برگزار شد.
در پايان اين رقابت ها در رده سني نونهالان شايان اكبرزاده، امير عباس مؤمن زاده و آرشام حسيني، در رده سني نوجوانان عارف غافلي بيدگلي، حميدرضا كرمي و محمدحسين دانش، در رده سني جوانان مهدي ترابي، محمد احمدپور و امير شكرريز و در رده سني بزرگسالان علي زكاري، حميدرضا ترابي بيدگلي و جواد حميدپناه به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
درخشش دانش آموزان كاشان
¤ درسي امين دوره مسابقات دووميداني دانش آموزان پسر سراسر كشور كه درسه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه به ميزباني شهر يزد برگزار شد، دانش آموزان كاشاني مدال هاي دووميداني كشور را درو كردند.
درپايان اين رقابت ها در مقطع ابتدايي امير علي اطلسي، و امير حسين ظهيري، مدال طلاي ماده 60 متر با مانع را بدست آوردند.
در مقطع راهنمايي محمدرضا حجاريان مقام اول رشته پرتاب نيزه و در مقطع متوسطه، محمد امين برزي و سعيد همايي مدال هاي طلاي رشته 110متر با مانع و پرتاب ديسك را كسب كردند.تيم هاي كاشان كه به نمايندگي از استان اصفهان دراين رقابت ها شركت كرده بودند در رده بندي تيمي مقطع متوسطه مقام سوم و در مقاطع ابتدايي و راهنمايي مقام هاي چهارم و پنجم را بدست آوردند.
جواد الائمه قهرمان مسابقات فوتسال
¤سومين دوره رقابت هاي فوتسال كانون هاي فرهنگي شهرستان كاشان با عنوان جام سردار شهيد حاج حاتم بعد از دو هفته و برگزاري 50 بازي با قهرماني تيم جواد الائمه الف به پايان رسيد.دراين دوره از مسابقات 24تيم شركت كننده از كانون هاي فرهنگي كاشان در 6 گروه 4 تيمي با هم به رقابت پرداختند كه درپايان تيم هاي جواد الائمه ب و خاتم الانبياء به ترتيب عنوان هاي دوم و سوم را كسب كردند.
درپايان اين دوره از رقابت ها، محمد مقامي از تيم حيدركرار به عنوان بهترين بازيكن و حسين عسگري به همراه مهري غنايي از تيم هاي جواد الائمه الف و ب با 18گل زده عنوان بهترين گلزن مسابقات را به خود اختصاص دادند.
سرانه ورزشي دانش آموزان كاشان
20سانتي مترمربع
¤ مدير آموزش و پرورش شهرستان كاشان سرانه فضاي ورزشي سرپوشيده براي هر يك از دانش آموزان اين شهرستان را 20 سانتي متر مربع عنوان كرد.
حسين حنطه اي درجمع خبرنگاران با اشاره به اينكه آموزش و پرورش تا سال 73 حتي يك سالن ورزشي در مدارس نداشته، تعداد سالن هاي آموزش و پرورش شهرستان كاشان در حال حاضر را 8سالن ورزشي اعلام كرد و گفت: در طول اين مدت سالن هاي ورزشي، ايمان، حجاب، پورياي ولي، كتابچي، محتشمي، هاشم زاده، كيهان و رضوي توسط آموزش و پرورش كاشان احداث شده است.وي مجموع مساحت اين سالن ها را 8 هزار مترمربع اعلام كرد و يادآور شد:ده هزار دانش آموز اين شهرستان درسه مقطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه از اين مقدار فضاي ورزشي سرپوشيده آموزش و پرورش كاشان استفاده مي كنند.
صعود به قله دماوند
اهواز -خبرنگاركيهان:گروه كوهنوردي آستون بختياري مسجد سليمان موفق شدند قله 5671 متري دماوند را تسخير كنند.اين تيم كه بدون هيچ گونه حمايتي از سازمان تربيت بدني و فدراسيون كوهنوردي مشغول به فعاليت است؛ توانست بلندترين قله ايران اسلامي را فتح كند.
اعضاي اين گروه 7 نفره را قريب، شهنياني، فرزاد نيك انديش، آرش نيك انديش، بهزاد قنبري، مهرداد قنبري، آرش قنبري و بابك بهادري تشكيل مي دهند.
شايان ذكر است تيم كوهنوردي آستون بختياري مسجد سليمان پيش از اين توانسته است قلل مرتفع واقع در استان هاي خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد، چهار محال بختياري و لرستان از جمله كينو، دنا، زردكوه بختياري و اشترانكوه را فتح كند.
حضور در مسابقات المپياد ورزشي
مشهد -خبرنگاركيهان: تيم جودو بسيج خراسان رضوي به چهارمين مرحله مسابقات المپياد ورزشي پايگاه هاي استعداديابي بسيج كشور اعزام شد.
جواد جوان در 32 كيلوگرم، علي يوسفي قره چماق در وزن 35كيلوگرم، رضا روئين تن در وزن 36 كيلوگرم، محمد جواد يوسفي در وزن 39كيلوگرم، امين كاميابي در وزن 42 كيلوگرم، امير محمد پاك در وزن 46كيلوگرم، علي صبوص در وزن 50كيلوگرم، ذاكر دهناد در وزن 55 كيلوگرم، محمد صادقيان در وزن 60 كيلوگرم و فرزين شاهباز در وزن 60 -كيلوگرم از اعضاي اين تيم بودند.
برگزاري كلاس داوري
طرقبه شانديز- خبرنگار كيهان: دوره هاي آموزشي مربيگري و داوري هندبال شهرستان هاي استان خراسان و استان هاي همجوار در طرقبه شانديز برگزار شد.
اين كلاس ها با مجوز فدراسيون هندبال جمهوري اسلامي ايران و با همكاري مدرسان مجرب و ممتاز كشوري برگزار شد.
در اين كلاس ها 72 نفر از آقايان و بانوان از شهرستان هاي مختلف استان خراسان رضوي و استان هاي همجوار حضور داشتند.
نايب قهرماني مسابقات رباتيك به نيشابور رسيد
نيشابور- خبرنگار كيهان: تيم Mad robo دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور موفق شد در مسابقات كشوري رباتيك خيام در رشته ربات جنگجوي سنگين وزن، به مقام نايب قهرماني دست يابد.
اعضاي تيم Mad robo با شكست مقتدرانه حريفان در مرحله يك هشتم و يك چهارم و نيمه نهايي، به فينال راه يافت و در مقابله با ربات سنگين وزن خاتم يك از تهران موفق به كسب مقام نايب قهرماني اين دوره ازمسابقات در اين رشته شد.
اعضاي تيم ربات جنگجوي سنگين وزن دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور سروش راحتي، فرامرز بقيعي، وسيدعلي رضوي بودند.
دعوت به اردوي تداركاتي
كيش- خبرنگار كيهان: از سوي كميته فني سه نفر از بانوان ورزشكار جزيره كيش در رشته تير و كمان به تيم ملي تيروكمان بانوان كشور دعوت شدند.
براساس اين گزارش آمنه مرزوقي، سميه ماهيگيران و مليكا عبدالكريمي سه ورزشكار از تيم منتخب جزيره كيش هستند كه از سوي كادر فني تيم ملي براي شركت در اردوي تداركاتي تيم ملي تيرو كمان ايران دعوت شدند.
صعود به مرحله بالاتر
چناران- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال روشان فام كه به نمايندگي از شهرستان چناران در مسابقات فوتبال زير گروه استان خراسان رضوي در قوچان حضور يافته بود با كسب دو پيروزي و يك تساوي به مرحله بعد صعود كرد.
چناران سوم شد
¤ مسابقات تكواندو قهرماني بسيج استان خراسان رضوي در محل پادگان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد. در اين مسابقات كه در رده هاي سني نوجوانان و جوانان و در 8 وزن برگزار شد تيم مشهد الف و مشهد ب به مقام اول و دوم دست يافتند و تيم چناران به مقام سوم دست يافت. در نتايج انفرادي مهرداد اميري و پوريا صفرزاده به مدال نقره و مصطفي قرباني، سجاد شيرمحمدي، محمد شب بو و رامين خدابخشي به مدال برنز دست يافتند.
كسب مقام ساتاني
¤ در مسابقات تكواندو قهرماني نوجوانان استان خراسان رضوي كه در مشهد برگزار شد سه ورزشكار چناراني به مقام هاي ساتاني دست يافتند. در اين مسابقات محد قادري از چناران و سجاد شيرمحمدي و مهرداد اميري از گلبهار به مقام سوم استان دست يافتند.
شركت در مسابقات تكواندو
¤ تيم هاي تكواندو آقايان و بانوان شهرستان چناران در مسابقات ليگ استان حضور پيدا كردند. در اين مسابقات و در رده بانوان تيم چناران موفق شد با حساب 6 بر 4 بر تيم سرخس و با حساب 6 بر 3 بر تيم سبزوار غلبه كند. همچنين تيم آقايان چناران در دو هفته بر تيم هاي مشهد و گناباد غلبه كرد در مسابقات تكواندو جام باشگاه هاي شهرستان چناران هم كه با حضور ورزشكاران باشگاه هاي دانش گلبهار و ساعي چناران برگزار شد در رده سني نونهالاندر وزن 24-22 كيلوگرم: عليرضا كرامتي از باشگاه دانش اول، در وزن 28-26 كيلوگرم: امير جاني از دانش چناران اول، در وزن 30-28 كيلوگرم: اميررضا غلامي از باشگاه دانش اول شدند.
در رده سني خردسالان در وزن 30- كيلوگرم: اميرحسين محمدي از باشگاه دانش اول، در وزن 45-33-36 كيلوگرم: احسان حكم آبادي از سبزوار اول، در وزن 56-52-42 كيلوگرم: اميرحسين كرابي از سبزوار اول شدند.
دونده چناراني دوم شد
¤ در مسابقات دوي صحرانوردي قهرماني استان خراسان رضوي كه در جاده سوران شانديز برگزار شد يك نفر از دونده هاي شهرستان به مقام دوم دست يافت. سجاد اصغري در رده سني نوجوانان به مقام دوم دست يافت و ديگر دونده نوجوان چناراني به نام پوريا آذرخش در اين مسابقات به مقام ششم رسيد.
سعادت درچه قهرمان شد
درچه- خبرنگار كيهان: از سوي هيئت فوتبال استان اصفهان مسابقات فوتبال ساحلي نونهالان استان اصفهان در حاشيه رودخانه بدون آب زاينده رود برگزار شد، در پايان اين مسابقات تيم فوتبال سعادت درچه با شايستگي به مقام قهرماني استان اصفهان دست يافت و تيم هاي تيران و كرون و شاهين شهر به ترتيب دوم و سوم شدند
كسب مقام اول فوتسال
تيم فوتسال درچه در بين 54تيم از اصفهان با پيروزي بر تمامي حريفان قهرمان شد. در مسابقه نهايي اين تيم، تيم فوتسال گزنيوشا را با نتيجه دو بر يك شكست داد و به مقام قهرماني رسيد. همچنين تيم چزابه نيز مقام سوم را كسب كرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14