(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 مهر 1391 - شماره 20313

در اولين روز مهر
گره هاي ترافيكي با استقرار نيروهاي پليس در بزرگراه ها گشوده شد
حوادث كوتاه از كشور
با اقدام تحسين برانگيز راننده لرستاني
كيف 7ميليارد ريالي به صاحبش برگردانده شد
معاون درمان وزارت بهداشت:
بيمارستان ها وضعيت خوبي ندارند
ايجاد تخصص پزشك خانواده و طب سالمندي
6 تبعه افغانستان در واژگوني خودرو در جاسك جان باختند
بازار گل آتش گرفت
باجناق، قاتل از آب درآمد
برخورد 6 خودرو در بزرگراه همت
دستگيري 2 كارمند قلابي قوه قضائيه هنگام كلاهبرداري
راننده تانكر بنزين بر اثر سقوط در رودخانه كشته شد
35 سال حبس براي متجاوز آمريكايي
دختر سلطان برونئي در كاخ طلا
قتل مرد مست
سقوط خونين از مونوريل
زني كه نوزادش را منجمد كرد
كليساي استراليا سوءاستفاده از كودكان را پذيرفت


در اولين روز مهر

گره هاي ترافيكي با استقرار نيروهاي پليس در بزرگراه ها گشوده شد

همزمان با شروع سال تحصيلي و افزايش تعداد ناوگان هاي حمل ونقل عمومي در اولين روز بازگشايي مدارس ازدحام جمعيت در ايستگاه هاي اتوبوس ديده مي شد و تردد و رفت وآمد به كندي صورت گرفت.
سردار حسن رحيمي در خصوص آخرين وضعيت ترافيك در پايتخت در روز اول مهر اظهار داشت: هم اكنون ترافيك در بزرگراهها و شريان هاي اصلي پايتخت سنگين اما در حال حركت است و خوشبختانه با هماهنگي هاي انجام شده و استقرار نيرو هاي پليس د رمعابر اصلي هيچ گونه مشكل ترافيكي گزارش نشده است.
وي ادامه داد: براساس كنترل و نظارت ترافيكي، تردد خودروها با توجه به جابجايي دانش آموزان تا 30 درصد افزايش يافته است.
رئيس پليس راهور تهران در خصوص بروز برخي گره هاي ترافيك در خيابان هاي سطح شهر گفت: ممكن است با توجه به ترددهاي دانش آموزان و والدين آنها در برخي خيابان و معابر فرعي و توقف دوبله، گره هاي ترافيكي براي دقايقي ايجاد شود اما با حضور ماموران اين گرهها رفع مي شود.
سردار رحيمي با اعلام اينكه براي تعطيلي مدارس و بازگشت دانش آموزان به خانه برنامه ويژه اي داريم، گفت: ماموران براي تسهيل ترافيك هنگام تعطيلي در اطراف مدارس حضور دارند. همچنين تا 15 مهر عوامل پياده پليس در اطراف مدارسي كه در راههاي اصلي قرار دارند، حاضرند.
سرهنگ بذرافشان، جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران نيز گفت: امروز اول مهر بار ترافيك در بزرگراه ها نيمه سنگين است.
وي افزود: محورهاي داخلي و مركزي ترافيك جذب و مشكل ترافيك 80 درصد برطرف شده است.
بذرافشان بيان كرد: بار ترافيك در محورهاي ورودي به داخل شهر تهران پرتراكم و پرتردد است.
سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل ونقل شهرداري تهران در ادامه با اشاره به بار ترافيكي شهر تهران در نخستين روز سال تحصيلي جديد گفت: از ساعت 30:6 شاهد سنگيني برخي از معابر بوديم.
وي ادامه داد: بزرگراه شهيد حكيم، همت، نواب كه در روزهاي گذشته نيز بار ترافيكي سنگيني داشتند نيم ساعت زودتر از روزهاي گذشته اوج ترافيكشان آغاز شد. همچنين خيابان هاي اطراف مدارس به دليل توقف خودروهاي والدين داراي افزايش بار ترافيكي بود.
معاون حمل ونقل شهرداري تهران از افزايش 25 درصدي ترافيك با آغاز سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: دو ميليون دانشجو و دانش آموز با شروع سال تحصيلي سفرهاي روزانه خود را آغاز مي كنند كه در مجموع 30 درصد به حجم سفرها افزوده مي شود.
به گفته تشكري هاشمي، همكاري خوب پليس، مردم و نهادهاي اجرايي سبب كنترل ترافيك و نبود انسداد ترافيكي در معابر پايتخت شده است.
وي با اشاره به اوج بار ترافيكي عصرگاهي گفت: پيش بيني مي كنيم ترافيك عصرگاهي از 4 بعدازظهر آغاز و تا 30:6 بعدازظهر ادامه داشته باشد.
تشكر هاشمي با اشاره به افزايش ظرفيت خدمات رساني مترو به 3 ميليون نفر در روز گفت: در ناوگان اتوبوسراني 4 ميليون و 600 هزار نفر جابجايي داشتيم كه با احداث بي آر تي اين ميزان به 5 ميليون نفر خواهد رسيد و سهم تاكسيراني نيز از تردد روزانه تهران بيش از 4 ميليون نفر در روز است.
آمادگي كامل دوربين هاي كنترل ترافيك در روز نخست مهر ماه
همايون فتاحي مدير كنترل ترافيك نيز با بيان اينكه افزايش بار ترافيكي 30 درصدي را در روز نخست مهرماه شاهد بوديم، گفت: خوشبختانه افزايش بار طبيعي بود و شاهد مشكل خاصي در خيابان هاي پايتخت نبوديم.
وي گفت: بار ترافيكي از 6 صبح آغاز و در 45/6 به اوج خود رسيد كه اتوبان هاي تهران- كرج، بزرگراه هاي همت، حكيم، لشگري، صدر داراي بار ترافيكي سنگيني بود.
فتاحي ادامه داد: تمام تجهيزات كنترل هوشمند پايتخت مورد بازبيني كامل قرار گرفتند و ما با ظرفيت كامل به استقبال مهرماه رفتيم و در كوتاه ترين زمان معضل هاي ترافيكي را براي حل به مسئولان ترافيكي اطلاع داديم.
17 هزار سرويس مدارس دانش آموزان را جابجا كردند
حسن آقايي مديركل مهندسي ايمني شهرداري تهران نيز با اشاره به افزايش تعداد سرويس مدارس در پايتخت گفت: امسال 17 هزار سرويس مدارس دانش آموزان را جابجا مي كنند كه اين ميزان در سال گذشته 14 هزار سرويس بود.
وي با اشاره به آمادگي ناوگان حمل و نقل عمومي در روز نخست مهرماه گفت: 16 هزار و 300 اتوبوس بطور كامل مورد بازبيني قرار گرفته بودند و با تمام ظرفيت به مسافران خدمات رساني مي كردند همچنين 50 دستگاه اتوبوس دوكابين در خط 5 بي آرتي به طور رسمي فعاليت خود را آغاز و در حوزه تاكسيراني بازرسان از تردد هرگونه تاكسي خالي جلوگيري مي كردند.
وي گفت: در هفته اول مهرماه اتوبوس و مترو براي دانش آموزان و دانشجويان با ارائه كارت دانشجويي و دانش آموزي رايگان است البته دانش آموزاني كه لباس فرم مدرسه داشته باشند مي توانند از اين تمهيدات استفاده كنند.
شركت 10 ميليون دانش آموز در طرح هميار پليس
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: 10 ميليون دانش آموز در طرح هميار پليس مشاركت مي كنند.
سردار اسكندر مومني در حاشيه مراسم نواختن زنگ مهر در دبيرستان مهديه در جمع خبرنگاران افزود: حكم پليس مدرسه همانند حكم پليس است و در صورتي كه راننده اي به دستور و فرمان پليس بي توجهي كند 3 تا 5 نمره منفي دارد.
وي با بيان اين كه طرح پليس مدرسه تا پايان سال در سراسر كشور اجرايي مي شود، گفت: پليس هاي مدرسه پس از كسب آموزش هاي لازم داراي لباس و پرچم ويژه پليس مدرسه مي شوند.
مومني تصريح كرد: اين افراد در قالب پليس مدرسه فعاليت كرده و مستقيما اعمال قانون نمي كنند و تخلفات رانندگان را در برگه ها و دفترچه هايي كه پس از كسب آموزش هاي لازم به آنها تعلق مي گيرد، يادداشت و به ماموران پليس تحويل مي دهند.
وي اظهار داشت: اولين و مهمترين راه اجتماعي شدن انسان ها در محيط مدرسه و آموزش و پرورش شكل مي گيرد و افراد در اين محيط با انضباط اجتماعي آشنا مي شوند.
وي درباره ترافيك سنگين بزرگراه هاي تهران، گفت: در بزرگراه هاي اصلي و خيابان هاي منتهي به مراكز اصلي شهر، ترافيك سنگين است.
مومني به افزايش 15 درصدي ترافيك مهر امسال در مقايسه با سال گذشته اشاره كرد و افزود: اين ترافيك نسبت به شهريورماه 30 درصد رشد داشته است.
وي ادامه داد: با هماهنگي تمام دستگاه هاي متولي، با توقف عمليات هاي عمراني نسبت به رفع گره هاي ترافيكي و پارك دوبل اقدام كرديم كه اميدواريم در طرح مهر بتوانيم ترافيك را كنترل كنيم.
مومني با اشاره به حضور ماموران پليس در ميادين و چهارراه ها، اظهار داشت: حضور مستمر آنان باعث شده است تا نسبت به بازگشايي گره هاي ترافيكي اقدام كنند.
استقرار نيروهاي
محسوس و نامحسوس پليس
در اطراف مدارس
رئيس پليس تهران بزرگ گفت: همزمان با بازگشايي مدارس، گشت هاي محسوس و نامحسوس در اطراف مدارس، ايستگاه هاي اتوبوس و مترو مستقر مي شوند تا امنيت دانش آموزان را در مسير رفت و آمد تامين كنند.
سردار حسين ساجدي نيا ديروز با اشاره به بازگشايي مدارس و افزايش ترافيك در پايتخت اظهار داشت: برابر پيش بيني هاي انجام شده، ترافيك در 15 روز آغازين مهرماه در سطح معابر، 30 درصد افزايش مي يابد اين در حالي است كه تمام تلاش ماموران راهور اين است كه گره هاي ترافيكي در روزهاي ابتدايي مهر به حداقل برسد.
وي ادامه داد: از چندين ماه قبل هماهنگي هاي لازم را با دستگاههاي مرتبط از جمله شهرداري ها انجام داديم تا در نزديكي مدارس علائم موردنياز نصب و خط كشي ها انجام شود. خوشبختانه در كنار تمامي مدارس خطوط عابر پياده احداث شده است.
به گفته رئيس پليس تهران، هماهنگي هاي لازم با تاكسيراني براي سرويس مدارس انجام شده و با نظارت و كنترل بيشتر سعي مي كنيم امنيت دانش آموزان را تامين كنيم.
وي از به كارگيري پليس مدرسه خبر داد و افزود: از چند سال گذشته از پليس ياران نوجوان استفاده مي كرديم كه امسال نيز همانند گذشته البته باتصويب قانون، پليس مدرسه راه اندازي و دانش آموزان به عنوان پليس مدرسه فعاليت كرده و حتي مي توانند خودروهاي متخلف را با اعلام تخلف به ماموران جريمه كنند.
وي با اشاره به استقرار ماموران پليس راهور در مدارسي كه در راه هاي اصلي قرار گرفته اند تاكيد كرد: عوامل پياده پليس راهور تا 15 مهر در كنار تمامي مدارسي كه در راه هاي اصلي قرار گرفته اند مستقر مي شوند.
وي در پايان با اعلام حضور گشت هاي محسوس و نامحسوس انتظامي در اطراف مدارس تاكيد كرد: گشت هاي خودرويي، پياده به صورت محسوس و نامحسوس در اطراف مدارس، ايستگاه هاي مترو، اتوبوس و تاكسي مستقر شده و با تخلفات برخورد مي كنند.

 


حوادث كوتاه از كشور

اهداي عضو
اصفهان- خبرنگار كيهان:«خديجه رحيمي اسكندري» 55 ساله و خواهر سه شهيد كه بر اثر خونريزي مغزي، دچار مرگ مغزي شده بود، پس از انجام مراحل مربوط به تائيد مرگ مغزي و اخذ رضايت از خانواده اش در مركز آموزشي درماني الزهرا(س) اصفهان مورد عمل برداشت اعضاء قرار گرفت. كبد آن مرحومه به بيمار نيازمندي پيوند شد.
آتش سوزي در چادر زلزله زدگان
هريس- ايرنا- تعدادي از چادرهاي زلزله زدگان در روستاي «شهسوار»، از توابع شهرستان هريس، جمعه شب دچار حريق شد.
فرماندار هريس گفت: بر اثر اين حادثه پنج تخته چادر دچار حريق شد كه عامل وقوع آن كابل هاي كهنه برق اعلام شده است.
«داريوش مرادي» افزود: در اين حادثه تنها دست يك نفر از اهالي روستا دچار سوختگي شده و تلفات جاني ديگر دربرنداشت.
شوخي مرگبار
خرم آباد- خبرنگار كيهان: جواني ساكن روستاي تنگه محمد حاجي بروجرد هنگام شوخي با خواهرش وي را هدف گلوله قرار داد و او را به قتل رساند. فرمانده نيروي انتظامي استان لرستان با بيان اين مطلب افزود: پدر و مادر اين جوان هنگام بروز حادثه شاهد اين ماجرا بوده اند. به گفته سرتيپ كاظم عليزاده، ضارب دستگير و تحويل مقامات قضايي شده است.
 


با اقدام تحسين برانگيز راننده لرستاني

كيف 7ميليارد ريالي به صاحبش برگردانده شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
راننده تاكسي درستكار در اقدامي تحسين برانگيز مقداري طلا، جواهرات، وجه نقد و اسناد به ارزش 7ميليارد ريال متعلق به بانوي نورآبادي را تحويل وي داد.
شرفعلي حيدري راننده تاكسي در شهر نورآباد از توابع استان لرستان پس از پياده شدن يك مسافر زن و فرزندش از تاكسي پس از طي مسافتي متوجه شد كيف دستي زن مذكور روي صندلي تاكسي جامانده است.
وي كيف دستي را كه حاوي مقدار زيادي پول، طلا، جواهرات از جمله انگشتر، زنجير، پلاك، النگو، دستبند طلا و چندين كارت بانكي به همراه رمز برداشت و 10جلد سند مالكيت املاك مسكوني، تجاري و كشاورزي همراه با اسناد سجلي بود به صاحبش تحويل داد.
اين راننده تاكسي طي مراسمي با حضور مديرعامل شركت حمل و نقل همگاني نورآباد، اعضاي شوراي شهر و شهردار، كيف يادشده و محتويات آن را تحويل صاحبش داد.
اين بانوي ميانسال گفت: هنگامي كه براي خريد وسايل نامزدي فرزندش به بازار رفته بود ناگهان كيف دستي خود را داخل تاكسي جا گذاشت و پياده شد.
مراد اكبري مديرعامل شركت حمل و نقل همگاني نورآباد از اين راننده به عنوان الگو براي ديگران نام برد و خواستار تجليل از وي شد.
بانويي كه اموالش مسترد شده در پاسخ به اين سؤال كه اين اقدام راننده تاكسي را چگونه ارج نهاده است، گفت: از وي تشكر زباني فراواني كرده ام.
 


معاون درمان وزارت بهداشت:

بيمارستان ها وضعيت خوبي ندارند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افزايش قيمت تجهيزات پزشكي و پايين بودن تعرفه ها، بيمارستان ها را علاوه بر بدهي معوقه 1500 ميليارد توماني بيمه ها امسال با حدود 800 ميليارد تومان كسري مواجه كرده است و مهمترين آسيب آن افت كيفيت خدمات درماني در بيمارستانهاست.
حسن امامي رضوي در اين رابطه افزود: بيمارستان ها اصلاً وضعيت خوبي ندارند. از لحاظ مالي به شدت با مشكل مواجه هستند و درآمدها و منابع آنها به هيچوجه تكافوي هزينه ها و افزايش تجهيزات و اقلام پزشكي را نمي دهد.
وي گفت: افزايش هزينه هاي بيمارستان ها به مراتب بيشتر از افزايش 20درصدي تعرفه هاي پزشكي است و افزايش قيمت تجهيزات پزشكي و حتي اقلام مصرفي نيز به مراتب بيش از اين ميزان است، ضمن اينكه بيمه ها همين تعرفه هاي غيرواقعي را هم با تأخير 5 تا 6 ماهه پرداخت مي كنند.
وي ادامه داد: بيمه هاي پايه به تعهدات قانوني خود به موقع عمل نمي كنند. همين الان بيمه هاي پايه در مجموع حدود 1500ميليارد تومان به بيمارستان هاي كشور بدهي معوقه دارند و سيستم بيمارستاني كشور تحمل اين حجم كمبود منابع مالي را ندارد و گرچه ما اجازه نمي دهيم بيمارستان ها به طرق غيرقانوني هزينه هاي خود را از مردم تامين كنند اما حاصل اين مشكلات افت محسوس كيفيت خدمات بيمارستاني است و در نهايت اين مردم هستند كه ضرر مي كنند.
معاون درمان وزير بهداشت ادامه داد: ما به جد نگران وضعيت بيمارستان هاي كشور هستيم. بيمه ها و دولت بايد هرچه سريعتر ساز و كاري براي جبران اين مشكلات اجرا كنند.
امامي رضوي اضافه كرد: البته در قانون، راهكار اين معضل ديده شده است و در قانون بودجه امسال آمده است كه بايد از محل اجراي قانون هدفمندي يارانه ها 6 هزار ميليارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شود و اگر اين اعتبار به موقع پرداخت نشود، به سمت افت بيشتر كيفيت خدمات بيمارستاني به خصوص خدمات باليني مي رويم.
 


ايجاد تخصص پزشك خانواده و طب سالمندي

معاون آموزشي وزير بهداشت گفت: از سال تحصيلي جديد دوره تخصصي پزشك خانواده و طب سالمندي به صورت پايلوت در دانشگاه علوم پزشكي تهران ايجاد مي شود.
محمدعلي محققي در مورد ايجاد تخصص پزشك خانواده اظهار كرد: تخصص پزشك خانواده از ساير تخصص ها متفاوت است و ضرورت هاي نظام ارجاع و سيستم پزشك خانواده كشور در آن طراحي شده و به ماندگاري پزشكان در اين سيستم كمك مي كند.
محققي تصريح كرد: افرادي كه دوره MPH پزشك خانواده را گذرانده اند براي ورود به تخصص پزشك خانواده اولويت دارند و به نوعي ورودي به دوره تخصص هم محسوب مي شود.
معاون وزير بهداشت در مورد ايجاد تخصص طب سالمندان گفت: اين دوره مصوب شده، برنامه درسي آن هم مشخص شده و مجوز آن براي برگزاري دوره آزمايشي به دانشگاه علوم پزشكي تهران داده شده است و اميدواريم در همين سال تحصيلي جديد اين دوره برگزار شود.
وي در مورد ميزان ظرفيت جذب در دوره تخصص سالمندي گفت: ظرفيت دوره هاي تخصصي محدود است. چون امكانات خاص خود را مي طلبد و معمولاً ظرفيت 15 نفر در نظر گرفته مي شود.
محققي در پاسخ به اينكه با توجه به روند رو به رشد سالمندي جمعيت كشور و نياز به تربيت متخصص طب سالمندي چه تدبيري در اين راستا انديشيده ايد تصريح كرد: دورهPHD سالمندشناسي از سالهاي قبل در دانشگاه علوم پزشكي توانبخشي برقرار است كه بيشتر به جنبه هاي علمي مربوط به سالمندان مي پردازد.
اما دوره تخصصي باليني طب سالمندي را در برمي گيرد است براي اولين بار است كه داير مي شود.
وي تأكيد كرد: البته قرار دادن آموزه هاي مرتبط با سالمندان در ساير رشته هاي تخصصي، دوره پزشكي عمومي و ساير مقاطع مانند پرستاري ضروري است و علوم سالمندي بايد در مجموعه برنامه درسي آموزش پزشكي گنجانده شود.
 


6 تبعه افغانستان در واژگوني خودرو در جاسك جان باختند

رئيس اورژانس شهرستان جاسك گفت: بر اثر واژگوني يك دستگاه خودروي وانت حامل اتباع افغانستان در روستاي «كاشي» بخش ليردف 6 نفر كشته و 4 نفر ديگر زخمي شدند.
«مهراب افغان زهي» شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در جاسك با تاييد اين خبر افزود: در اين حادثه سه نفر در دم كشته شدند و سه نفر نيز حين اعزام به مراكز درماني ميناب، ليردف و بيمارستان خاتم الانبياي جاسك جان خود را از دست دادند.
وي اظهار داشت: سه نفر از افراد زخمي نيز در بيمارستان ابوالفضل ميناب و يك نفر نيز در بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس بستري هستند.
اين مسئول علت حادثه را سرعت زياد خودرو و حمل بيش از حد مجاز مسافر عنوان كرد.
افغان زهي يادآور شد: از مردادماه جاري تاكنون 11 نفر در جاده جاسك- چابهار به دليل ترافيك سنگين و باريك بودن جاده، جان خود را از دست داده اند.
روستاي «كاشي» از توابع ليردف در 150كيلومتري شرق جاسك واقع شده است.

 


بازار گل آتش گرفت

شش غرفه بازار گل امام رضا(ع) در آتش سوخت.
بنا بر گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني در ساعت 20 دقيقه بامداد شنبه وقوع اين حادثه به مركز 125اطلاع داده شد كه به دنبال آن ستاد فرماندهي با توجه به گستردگي حادثه و نيز تجربه اي كه از حادثه هاي قبلي حاصل شده بود، به طور همزمان پنج ايستگاه به محل اعزام كرد.
آتش نشانان پس از حدود دو ساعت عمليات در ساعت 57:2 بامداد ديروز حريق بازار گل را به طور كامل خاموش كردند.
بنابراين گزارش حدود شش غرفه در اين حادثه سوخت كه به دليل وجود سقف هاي برزنتي و... امكان گسترش آتش به ديگر غرفه ها نيز وجود داشت.
 


باجناق، قاتل از آب درآمد

يزد- خبرنگاركيهان:
اختلاف خانوادگي در يزد به كشته شدن يك نفر بدست باجناقش منجر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، رئيس پليس آگاهي استان يزد اعلام كرد: مأموران آگاهي يزد با اطلاع از فقدان فردي به نام حجت 37ساله كه از خدمه يكي از بيمارستان هاي يزد بود، بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
سرهنگ خالقي افزود: مأموران آگاهي يزد با تحقيق از همسر مقتول به نام فاطمه متوجه شدند همسرش در تاريخ 16شهريور سال جاري حدود ساعت 3بعدازظهر جهت كار بنايي به منزل درحال ساخت خود در ميدان نماز رفته و ديگر خبري ندارد و ساعت 18 كه به ساختمان رفته ولي او در محل نبود درحالي كه گوشي تلفن همراه و موتورسيكلتش داخل ساختمان بوده و تاكنون چنين سابقه اي نداشته و در اين زمينه به كسي مظنون نيست.
وي افزود: مأموران آگاهي يزد با تحقيقات بيشتر متوجه شدند كه مقتول بعد از اينكه به محل كارش آمده با يك خودرو با پلاك مشخص از محل رفته است.
براين اساس با تحقيقات انجام شده محرز شد شماره پلاك ذكر شده مربوط به خودروي پسرخاله مقتول است كه يك هفته قبل آن را فروخته است.
خالقي گفت: تحقيقات ادامه داشت تا اينكه مأموران آگاهي يزد به باجناق وي به نام علي محمد و همكارش به نام نوذر مشكوك شدند كه آنها را به آگاهي دعوت و طي بازجويي از آنها، علي محمد بيان داشت از دو سال پيش برسر مسائل خانوادگي با حجت اختلاف دارم و مدت زمان طولاني بود كه قصد قتل وي را داشتم. سپس موضوع را با همكارم نوذر در ميان گذاشتم كه او قبول كرد حجت را به قتل برساند ولي مسئوليت كار را من به گردن گرفتم و نامه اي نيز با همين مضمون نوشتم.
رئيس پليس آگاهي يزد تصريح كرد: در بازرسي از كيف دستي همكار نوذر نيز يك كاغذ يادداشت بدين شرح كشف شد كه اينجانب علي محمد به اطلاع مي رسانم حجت را به قتل برسانم و در اين مورد هيچ گونه ترسي ندارم و به كاري كه انجام داده هم اقرار مي كنم و مسئوليت اين كار به گردن شخص خودم است. هر دو متهم در بازجويي پليسي اقرار كردند كه روز قتل بر سر ساختمان رفتيم و به بهانه اي او را به سمت روستاي تنگ چنار مهريز برديم كه در طول راه قصد خفه كردن او را داشتيم ولي او فرار كرد، بعد بنزين بر سر او ريختيم و او را آتش زديم كه او لباس هايش را بيرون آورد و دوباره فرار كرد تا اينكه او را از ارتفاع يك رودخانه كه 8متر ارتفاع داشت به پايين پرت كرديم و خودمان نيز به پايين رودخانه رفتيم و سنگ بر سر و پهلوي او زديم و او را به قتل رسانديم.
بر پايه اين گزارش طي هماهنگي مأموران آگاهي يزد با بازپرس شهرستان مهريز عوامل تشخيص هويت و پزشكي قانوني به محل صحنه قتل مراجعه و جسد را كشف كردند.
رئيس پليس آگاهي استان يزد در پايان خاطرنشان كرد هر دو متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

 


برخورد 6 خودرو در بزرگراه همت

پخش شدن گازوئيل در سطح بزرگراه همت برخورد شش دستگاه خودروي سواري را در پي داشت.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران با دريافت خبر اين حادثه بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 69 را به بزرگراه همت غرب به شرق بعد از پل دهكده المپيك اعزام كرد.
به گفته منوچهر رهي فرمانده اين عمليات، به دليل پخش شدن گازوئيل در سطح بزرگراه و لغزنده شدن مسير، شش دستگاه خودرو سواري به شدت با هم برخورد كرده و باعث نشت بنزين و بوجود آمدن ترافيك سنگين در اين منطقه شده بود.وي افزود: آتش نشانان به محض رسيدن به محل حادثه با استفاده از نوارهاي هشدار دهنده محل را ايمن و پس از قطع برق خودروها با استفاده از تجهيزات نجات از نشت بنزين خودروها جلوگيري كرده و خودروها را به كنار امن بزرگراه انتقال دادند.رهي خاطرنشان كرد: آتش نشانان پس از انتقال خودروهاي سواري اقدام به ايمن سازي محل و پاكسازي سطح بزرگراه از گازوئيل پخش شده كردند.وي يادآور شد: نيروهاي عمليات با دادن هشدارهاي ايمني به مأموريت خود پايان دادند.

 


دستگيري 2 كارمند قلابي قوه قضائيه هنگام كلاهبرداري

رئيس پليس پيشگيري تهران از بازداشت دو كارمند قلابي قوه قضائيه به اتهام جعل سند و كلاهبرداري خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي تاكيد كرد: در بازرسي از منزل متهمان اموال مسروقه يكي از شاكيان، يك دستگاه بي سيم، يك دستگاه شوكر، اسپري گاز اشك آور، مواد مخدر، سوئيچ خودروي سواري مسروقه، يك قبضه سلاح گرم و تعدادي اوراق قضايي جعلي كشف و ضبط شد.
خانچرلي در رابطه با نحوه بازداشت اين دو متهم به مراجعه شخصي به نام «جمال» به واحد گشت موتورسوار انتظامي كلانتري 139 مرزداران مبني بر اعلام سرقت 8 تخته فرش نفيس ابريشمي اشاره كرد و گفت: چند روز بعد از اين سرقت، فردي به نام «حامد» به همراه شخص ديگري به نام «مهدي» كه خود را از كارمندان قوه قضاييه معرفي كرده بودند به او مراجعه و اظهار مي دارند كه در صورت واريز مبلغ 8 ميليون تومان مي تواند فرش هاي مسروقه را براي آن ها پيدا كنند.
اين مقام انتظامي عنوان داشت: شاكي كه اميد داشت به اين طريق اموالش را پس مي گيرد، مبلغ موردنظر را به حسابي كه آن دو نفر مي دهند واريز مي كند اما هيچگونه اقدامي از سوي افراد مذكور براي پيدا كردن و بازپس دادن اموال مسروقه انجام نمي شود و اين امر شاكي را مجددا به نزد ماموران راهنمايي مي كند.
سرهنگ خانچرلي افزود: بلافاصله تيم هاي تحقيق اقدام به شناسايي مالك حساب كرده و رد هر دو متهم را شناسايي مي كنند تا اين كه فرداي آن روز شاكي به ماموران مراجعه كرده و عنوان داشت كه دو فرد مذكور در منزل هستند و طالب مبلغي ديگر براي انجام تحقيقات جديد براي پيدا كردن اموال مسروقه و بازپس دادن آن هستند كه در كمتر از چند دقيقه ماموران به همراه شاكي به منزلش رفته و هر دو متهم را بازداشت مي كنند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت، ادامه داد: هر دو متهم به كلانتري منتقل و تحت بازجويي قرار گرفتند كه مشخص شد اين دو نفر كه «حامد» و «مهدي» نام دارند با معرفي خود به عنوان كارمند قوه قضاييه از اين شهروند كلاهبرداري كرده و سعي داشتند با سوءاستفاده از وضعيت شاكي اقدام به كلاهبرداري بيشتري كنند.
 


راننده تانكر بنزين بر اثر سقوط در رودخانه كشته شد

آوج- خبرنگار كيهان:
بر اثر سقوط تانكر حامل بنزين در جاده آوج به داخل رودخانه، راننده خودرو جان باخت.
به گزارش خبرنگار ما، يك دستگاه تانكر حامل 31 هزار ليتر بنزين در حال حركت به سمت قزوين، در محلي به نام پل اروان كيلومتر هفت جاده آوج، به علت سرعت زياد و خواب آلودگي راننده از جاده منحرف شد و به داخل رودخانه حاشيه جاده سقوط كرد.
بر اثر اين حادثه، راننده تانكر به نام احمد اسماعيلي پور 54 ساله در ميان شعله هاي آتش به طرز دلخراشي جان سپرد.
 


35 سال حبس براي متجاوز آمريكايي

يك جوان آمريكايي به جرم ضرب و شتم و تجاوز به پيرزني به 35 سال حبس محكوم شد.
به گزارش ايسنا، مايكل آنتوني 22 ساله در 22 اوت 2011 پس از حمله به خانه قرباني كه بيش از 60 سال دارد، وي را ابتدا كتك زده و سپس مورد آزار قرار داده بود. او سپس خودروي اين زن را دزديد و از آنجا متواري شد.
قرباني در دادگاه گفت كه نمي داند دليل حمله مايكل به او چه بوده است.
براساس گزارش پايگاه اينترنتي «ارلاند وستينل»، مايكل به همراه پدربزرگ و مادربزرگش در همسايگي قرباني زندگي مي كردند و والدينش وي را در كودكي رها كرده بودند.
دادستاني در ابتدا خواستار مجازات حبس ابد براي اين مرد جوان بود اما قاضي پرونده در نهايت وي را به 35سال حبس محكوم كرد. وي همچنين پس از سپري كردن 5 سال از محكوميتش مي تواند از آزادي مشروط برخوردار شود.
 


دختر سلطان برونئي در كاخ طلا

عروسي باشكوه دختر پادشاه برونئي در كاخي پر از طلا و جواهر خبرساز شد.
«حفيظه سورورول بولكيا» 32 ساله دختر پادشاه برونئي به عقد شاهزاده حاجي محمد رزيني 29 ساله درآمد.اين مراسم باشكوه در قصر1700 اتاقه ايستانا نورالايمان در برونئي برگزار شد.
 


قتل مرد مست

پليس تركيه از درگيري ميان يك زن و همسرش خبر داد كه در پي آن مرد با ضربات چاقوي همسرش به قتل رسيد.
بنا بر اعلام پليس تركيه، همسر اين زن كه به دليل مصرف مواد الكلي در وضعيت مناسبي نبود با همسرش درگير شد و با بالا گرفتن مشاجره ميان آن دو اين چاقوكشي رخ داد.
سه فرزند اين خانواده به پليس گفتند: پدر و مادرشان بيشتر اوقات بر سر مسائل پوچ و بي اهميت با يكديگر درگير مي شدند.
در آخرين درگيري كه ميان اين زن و مرد صورت گرفت زن همسرش را با ضربات چاقو مورد حمله قرار داد و چندين ضربه به قفسه سينه او وارد كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي «توديز زمان» پليس با اعلام اينكه اين مرد پس از انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحت فوت كرد، تصريح نمود: همسر قرباني براي بررسي هاي بيشتر روانه بازداشتگاه شد.
 


سقوط خونين از مونوريل

رسانه هاي داخلي آمريكا اعلام كردند: يك مرد از واگن در حال حركت مونوريل به داخل منطقه حفاظت شده حيوانات، سقوط كرد و مورد حمله يك ببر قرار گرفت.
كاركنان اين منطقه حفاظت شده در توضيح اين حادثه اعلام كردند: اين مرد خود را از داخل واگن مونوريل به محدوده باغ وحش «برانكس» در شهر نيويورك پرت كرد و پس از اين كه مورد حمله يك ببر قرار گرفت، به شدت مجروح شد.يكي از مسئولان اين باغ وحش گفت: پيش از رسيدن نيروهاي امداد اين مرد مدت 10دقيقه داخل محدوده نگهداري ببرها بود تا اين كه از داخل قفس بيرون آورده شد.
نيروهاي امداد براي دور كردن اين ببر مجبور به استفاده از كپسول آتش نشاني شدند. همچنين اين مرد كه از ناحيه دست، پا و كمر به شدت مجروح شده بود به بيمارستان منتقل شد.مدير اين باغ وحش گفت: در صورتي كه اقدام به موقع كاركنان صورت نمي گرفت سرنوشتي جز مرگ در انتظار اين مرد نبود.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري فاكس نيوز، پليس آمريكا با اعلام اينكه اين مرد در وضعيت جسماني مساعد به سر مي برد، تصريح كرد: بررسي جزئيات علت سقوط او به داخل محوطه نگهداري اين ببر ادامه دارد.
 


زني كه نوزادش را منجمد كرد

پليس ژاپن از دستگيري زني خبر داد كه اقدام به نگهداري جسد يك نوزاد در فريزر خانه اش كرده بود.
پليس توكيو اعلام كرد: به دنبال كشف جسد يك نوزاد داخل فريزر خانه يك زن 42 ساله، او براي بررسي هاي بيشتر روانه بازداشتگاه شد.
بنابر اعلام پليس توكيو، «اميكا» پس از دستگيري گفت: 17 سپتامبر در خانه وضع حمل كردم اما وقتي متوجه شدم فرزندم نفس نمي كشد او را داخل پتويي پيچيده و داخل فريزر قرار دادم. واقعا نمي دانستم چه بايد بكنم و اين تنها كاري بود كه به نظرم درست مي آمد.
پليس توكيو اعلام كرد: يكي از همسايه هاي اين زن كه از اقدام او آگاه شده بود، پليس را مطلع كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از ژاپن تودي، پليس پس از دستگيري «اميكا» او را به بازداشتگاه منتقل كرد اما از جزئيات اتهامات وارده به اين زن خبري منتشر نشده است.
 


كليساي استراليا سوءاستفاده از كودكان را پذيرفت

كليساي كاتوليك استراليا 600 مورد سوء استفاده جنسي از كودكان توسط كشيشان خود را تاييد كرد.
به گزارش فارس به نقل از الجزيره، كليساي كاتوليك استراليا تأييد كرد كه از سال 1930به اين طرف بيش از 600 كودك در ايالت ويكتوريا استراليا توسط كشيشان موردسوءاستفاده جنسي قرار گرفتند.
«دنيس هارت» اسقف اعظم ملبورن انتشار اين آمار را وحشتناك و شرم آور خواند.
اين در حاليست كه فعالان اين حوزه در استراليا معتقدند كه اين آمار به 10هزار نفر هم مي رسد.
كليساي كاتوليك استراليا اعلام كرد كه 620 مورد كه اغلب آنها بين دهه 1960تا 1980 اتفاق افتاده تاييد شده و 45 مورد ديگر تحت بررسي است.
براساس اين گزارش، موضوع سوءاستفاده كشيشان كليساي كاتوليك از كودكان طي سال هاي اخير يكي از موضوعات مهم در استراليا بوده است.
پاپ بنديكت شانزدهم در طول سفر خود به استراليا در سال 2008 با بعضي از قربانيان سوءاستفاده جنسي در استراليا ديدار و از آنها عذرخواهي كرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14